Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Operasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-06, 13:40   #1
butikk86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 5
butikk86 er på en erverdig vei
Cool

Operasjon

heihei

skal opperere i full narkose i begynnelsen av mai og lurer på når jeg burde begynne å spise mer karber? ca 14 dager før el?
har ikke særlig lyst til det, men i boka står det jo at man burde det.
kan jeg gå opp til 40, 50 g om dagen?
vet ikke hva jeg skal spise da. får ikke til å spise "vanlig" mat. prøvde å smake på pizzabunnen til samboeren min fordi han syntes den var så god. fikk meg ikke til å gjøre det så tror det blir vanskelig å gå tilbake til normalt.
vil ikke, alt går jo så flott
Begynne å drikke melk igjen kanskje? hmm..

butikk86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse dietten Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 14:30   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Du behøver ikke å begynne med mer karber (dvs det andre kaller å spise "normalt") mer enn 3-4 dager før du skal opereres. En operasjon er en stresssituasjon for kroppen og det samme er sårheling. Spis lite stivelse, men frukt og grønnsaker etter operasjonen og etter en ukestid kan du starte på lavkarbo på nytt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 16:25   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Operasjon

Hei
Her er jeg halt på linje med Nille. På sykehuset vil du uansett få glukose intravenøst i forbindelse med operasjonen ( full narkose) og da et det viktig at kroppen ikke er i ketose, da plutselig sukkertilførsel kan medføre forstyrrelser i væske og slatbalansen, spesiellt når det gis intravenøst.
Følg Nilles råd.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 17:02   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Følg Nilles råd

........Som hun har lært av Torkil ! Takk !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 06:07   #5
butikk86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 5
butikk86 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Operasjon

Tusen takk for svar

butikk86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse dietten Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 23:17   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Men hva om man må hasteopereres og er i ketose?? Noen som kan gi meg et skikkelig svar på dette? Folk blir jo redde for å havne i ulykker og slikt i tilfelle de må få intravenøst?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-09-06, 10:52   #7
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: Operasjon

Opprinnelig lagt inn av Iset

Men hva om man må hasteopereres og er i ketose?? Noen som kan gi meg et skikkelig svar på dette? Folk blir jo redde for å havne i ulykker og slikt i tilfelle de må få intravenøst?

Har tenkt på dette selv !
Kroppen min tåler veldig dårlig karbohydrater.( Har ikke spist sukker på flere år ) - Hva da om jeg får" sukkervann " intravenøst ?
Kroppen ville jo fått sjokk !!

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 01-09-06, 16:16   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Er det liv om å gjøre så opererer de om du er i ketose eller ikke vil jeg tro...

Det er jo lettere å opprette balansen i kroppen etter en operasjon enn å vente to dager og at pasienten dør...

Er man i ketose og må hasteopereres så blir det gjort... mulig det krever litt ekstra etter operasjonen, men det vil jeg tro Torkil vet mer enn meg om...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-09-06, 16:26   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Hei
Før operasjonen måler man normalt blodets innhold av sukker og salter og justerer den intravenøse væsketilførsel etter det man finner.
For friske personer i ketose, er det neppe mer enn et akademisk problem, men har man hjerte- og/eller nyresvikt kan det oppstå problemer. Men slike personer bør kanskje ikke være i ketose i utgangspunktet.

Rekker man å si ifra om at man er i ketose før de skjærer en opp , bør det ikke være noe problem. Problemet kan være manglende kunnskap. Tips legene om at det kan være behov for ekstra salter, spesiellt hvis man tilfører ren glukose ( noe som er rett sjeldent)

Dette har aldri bekymret meg - selv om jeg måtte bli transportert bevisstløs til sykehus og operasjonsbord.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:33   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Operasjon

Dette har jeg også lurt på. Skal ha en operasjon i narkose i mai.
Godt man har dette forumet der man finner svar på det meste.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Operasjon mot åreknuter mam Generell diskusjon 10 18-06-09 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no