Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sommer,sol og betakaroten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 11:19   #1
lykkeline
Nytt Medlem
 
lykkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 6
lykkeline er på en erverdig vei
Red face

Sommer,sol og betakaroten

Noen som vet om vi som går på ketolyse kan ta kosttilskuddet BETAKAROTEN,pleier å starte med de tabelettene nå for å sikre meg en gjevn god brunfarge,samt unngå soleksem av de få solstrålene vi får her i landet-satser på at sommeren blir mye bedre enn i fjor....

__________________


lykkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:21   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Det er iallfall ingen som helst fare for overdosering, om det er det du tenker på.
Betakaroten er knallbra når det er sterk sol ute (feks. i påsken, i syden og om sommeren). Jeg kjenner flere som har slitt med soleksem hver sommer, men som er TOTALT kvitt problemet med tilskudd av beta.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:30   #3
lykkeline
Nytt Medlem
 
lykkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 6
lykkeline er på en erverdig vei

Sv: sommer,sol og betakaroten

Nei,vi er jo ikke akkurat utskjemte med for mye sol...men det usikre meg er redd for,og kanskje jeg er dum,men kan det være karbo i denne tabeletten,de viste ikke dette på sunn-kost butikken hvor jeg handler.

__________________


lykkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:37   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Nei absolutt ikke, dette er et vitamin kroppen din virkelig trenger. Man teller ikke karbohydrater i rene vitaminer og mineraler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:09   #5
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: sommer,sol og betakaroten

Har dere mye erfaring med dette kosttilskuddet? Jeg har sett på det selv, men er litt redd for å ende opp med å se ut som en gulrot ... Jeg er litt nøye på det når det gjelder brunfarge vil at det skal være naturlig og se natulig ut. Visste ikke at det kunne hjelpe mot soleksem.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:12   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Du ser ikke ut som en gulrot nei. Jeg jobbet i Life-kjeden i 5 år, og har enormt med brukererfaringer å se tilbake på, det er vel en av de største fordelene ved å ha jobbet/jobbe i helsekost, det at man får alle tilbakemeldingene direkte, ikke bare info fra reklamen. Jeg tror jeg har snakket med minst 100 stykker som har slitt med soleksem og fått nye liv pga. betakaroten, altså. UTEN å se ut som levende gulrøtter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:20   #7
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: sommer,sol og betakaroten

Da tror jeg jammen at jeg skal prøve det! Skal kjøpes inn før påske Takk for tilbakemelding!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:19   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Både datteren min og venninnen var plaget med soleksem. Etter å ha begynt å ta betakaroten har begge blitt mye bedre.
Datteren min får ikke lengre soleksem her i landet, men i Thailand ble solen litt for sterk. Uansett ble hun ikke like ille som første gang vi var der, da hun ikke brukte annet enn solkrem.

Vi begynner igjen etter påske!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:25   #9
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Jeg henger meg på her - nå skal jeg kjøpe betakaroten! Jeg pleier alltid å få soleksem i startfasen av "sol-sesongen".

Takk for info!!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:31   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Husk at dosene varierer fra person til person, akkurat som med feks. krom. Alle er forskjellige, og noen må ta 3 kapsler mens andre kan nøye seg med 1. Det er litt rart at denne infoen ikke er så utbredt, for DYR blir jo bla. veid for å finne ut hvor store doser medisiner og vitaminer de må ha, mens "alle" går ut fra at mennesker, samme hva de veier eller uten å ta hensyn til om de har tomme eller fulle lagre fra før av, liksom skal ta det samme.

Jeg tok 1 kromtablett daglig i flere måneder uten noen som helst effekt og mente krom var tull. Helt til jeg ble tipset om å ta 3-5 kapsler daglig. Begynte på 3 og fikk STOR effekt etter bare en uke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:33   #11
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Hva vil du anbefale som startdose da, Iset?

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:34   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Det er vanskelig å si siden det er så individuelt. Er man veldig stor trenger man mer enn en petite person, feks. Men betakaroten kan jo ikke akkurat overdoseres noe spesielt da, kroppen omdanner det den trenger til A-vitamin og resten skilles ut, så det er jo ikke så farlig om man tar for mye. Sliter man veldig med soleksem ville jeg absolutt begynt på 2 kapsler daglig. Får man soleksem allikevel da, kan man ha tatt for lite, men 2 kapsler pleier nok å holde for de fleste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:36   #13
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

Ok! Takk for tilbakemelding!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:42   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

No problemo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:23   #15
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: sommer,sol og betakaroten

Jippi! Huden min blir aldri aldri brent verken hjemme eller i utlandet og jeg får ikke eksem heller her hjemme men for noen år siden begynte jeg å få eksem når jeg er i "syden". Skal prøve betakaroten neste gang. Tuuusen takk for tipset

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:26   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: sommer,sol og betakaroten

dette var noe for meg!!!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 06:43   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sommer,sol og betakaroten

Så bra timing med denne tråden . Fikk betakaroten i posten i går og nå gleder jeg meg til å teste!

Omega 3 er forresten bra å ta forebyggende mot solforbrenning

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 07:26   #18
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Sommer,sol og betakaroten

Jeg brukte betakaroten i fjor sommer - fikk en fin brunfarge, uten noen soleksemproblemer. I forkant av påsken har jeg startet en ny sesong med betakaroten

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir Betakaroten lungekreft? Iset Kosttilskudd 7 01-06-09 21:57
Betakaroten - blir du brunere? nomma Kosttilskudd 39 03-07-07 10:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no