Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-10, 09:46   #1
novemberrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
novemberrosa er på en erverdig vei

Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Jeg har nesten mistet matlysta. De siste dagene har jeg spist en sjokoladebar og 1 pk.kjeks samt litt grønnsaker daglig. Har ikke veid meg. Tror dere vekta vil stagnere nå hvis det fortsetter slik ?

novemberrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:24   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Ja! Du vil nok sette kroppen på sparebluss hvis du fortsetter å spise slik.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:27   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Det er viktig - uansett diett å opprettholde forbrenningen. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid hvertfall (optimalt 2-3 timer). Om du ikke kjenner sultfølelse - sett på alarm slik at du får i deg *noe*

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:42   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Det er viktig - uansett diett å opprettholde forbrenningen. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid hvertfall (optimalt 2-3 timer). Om du ikke kjenner sultfølelse - sett på alarm slik at du får i deg *noe*

På lavkarbo slipper man å kikke på klokka, der spiser man når man er sulten Man må selvsagt sørge for å få i seg nok fett/proteiner, men klokka kan man glemme. En ting mindre å huske på

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 11:37   #5
novemberrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
novemberrosa er på en erverdig vei

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Så du tror at hvis jeg fortsetter å spise grønnsaker, kjeks og sjokolade så vil jeg fortsette å gå ned i vekt? Jeg synes ikke at de andre produktene smaker noe særlig godt for tiden.

novemberrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 11:40   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av novemberrosa, her.

Jeg har nesten mistet matlysta. De siste dagene har jeg spist en sjokoladebar og 1 pk.kjeks samt litt grønnsaker daglig. Har ikke veid meg. Tror dere vekta vil stagnere nå hvis det fortsetter slik ?

Ja det tror jeg. Eller mer korrekt: det er jeg helt sikker på!

Du vil kanskje gå ned i vekt en stund, men kroppssammensetningen din (som betyr helsesituasjonen din) vil bli mye dårligere.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 13:08   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Det er mange som, når de har det sånn, opplever at apetitten kommer når de "tvinger" i seg litt mat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:14   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av novemberrosa, her.

Så du tror at hvis jeg fortsetter å spise grønnsaker, kjeks og sjokolade så vil jeg fortsette å gå ned i vekt? Jeg synes ikke at de andre produktene smaker noe særlig godt for tiden.

Grønnsaker, kjeks og sjokolade høres ikke ut som en god slankekur, for så si det mildt Tvinge i seg mat tror jeg heller ikke noen særlig god idé. Er du ikke sulten - så vent med å spise til du er sulten. Hvis du spiser kjeks og sjokolade - da må du vel ha lyst på noe?

Som Charlott sier, så behøver vi heldigvis ikke å se på klokka før vi spiser. Det er det som er så fint med lavkarbo. Du spiser når du er sulten - og spiser til du er mett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:23   #9
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

nå vet ikke jeg noe om fedon igrunnen, men kan du ikke spise to frukter pr dag? det kan vel hjelpe til så kan du vel spise knekkebrød, eller?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:28   #10
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av novemberrosa, her.

Så du tror at hvis jeg fortsetter å spise grønnsaker, kjeks og sjokolade så vil jeg fortsette å gå ned i vekt? Jeg synes ikke at de andre produktene smaker noe særlig godt for tiden.

Er det sånn at du går på eurodiett siden du har postet linken her? Litt forvirrende i så tilfelle med Fedon i kostholdsfilosofi. HVIS du går på ED, så spiller det ikke så stor rolle om du bare spiser grønnsker, kjeks og skjokolade, da produktene er laget som små måltider m d det du skal ha av proteiner, fett og karbohydrater, samt div. vitaminer.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:46   #11
novemberrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
novemberrosa er på en erverdig vei

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Hei,

Nå har jeg forandret til Eurodietten!
Dette er hva jeg spiser om dagene :
frokost: kokt egg eller omelett
lunch: grønnsaker og egg, eller omelett
etter jobb: en sjokolade
middag: frukt og egg
kvelds: kjeks

Jeg drikker te og vann

Jeg har ikke veid meg de siste dagen. Jeg begynte med produktene jeg bestilte,men de falt ikke i smak. Jeg har alltid likt egg!
Hva tror dere om dette?

novemberrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:50   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Frukt???
Kan du spise noe som inneholder så mye karbohydrater når du liksom går på Eurodiett?
Trodde det ikke kom før i fase3 eller noe sånt, jeg!

Er dette alt du spiser???
Ikke noe fett eller noe særlig proteiner?

På sikt er det alt for lite mat og du vil ikke bare sette kroppen på sparebluss, men gå glipp av alt du trenger av vitaminer, mineraler etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:53   #13
novemberrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
novemberrosa er på en erverdig vei

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Da skal jeg bytte ut eple er appelsin med grønnsakene som står anbefalt i fase 1.
Men jeg lurer på hvordan dere som går på Eurodietten gjør det i løpe av dagen,hva dere spiser og når. Jeg liker så veldig få av de produktene.

novemberrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:56   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Flott bytte!

Jeg er ikke på Eurodiett, men her har du en Fase1- tråd!

Og Fase2- tråd!

Mange flinke, hjelpsomme erfarne folk i de trådene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:56   #15
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

hvem fase er du i da ,, frukt skal du jo ikke ha før i fase tre.
så om du dropper frukten og spiser en ED produkt til ,, 3 om dagen
og et måltid med egg da skulle du gå ned i vekt

om vekten stagnerer ikke godt, og si

jeg spiser frokost :sjokofrokost
lunch: 1 sjokolade bar
middag ,, omelett eller eggerøre , eller kjøtt , fisk,, pluss grønt
kvelds ; kjeks ,eller krembrule
og om extra sulten ,et ED produkt til ,,pannekake

det er i fase to

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 22:00   #16
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Frukt???
Kan du spise noe som inneholder så mye karbohydrater når du liksom går på Eurodiett?
Trodde det ikke kom før i fase3 eller noe sånt, jeg!

Er dette alt du spiser???
Ikke noe fett eller noe særlig proteiner?

På sikt er det alt for lite mat og du vil ikke bare sette kroppen på sparebluss, men gå glipp av alt du trenger av vitaminer, mineraler etc!

i ED produktene er det alt du trenger av proteiner og fett , vitaminer mineraler osv, men en skal spise en del grønnsaker ved siden av .vekten stagner ikke, tvert i mot
å på sikt skal en gå over til Fedon

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 22:06   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

i ED produktene er det alt du trenger av proteiner og fett , vitaminer mineraler osv, men en skal spise en del grønnsaker ved siden av .vekten stagner ikke, tvert i mot
å på sikt skal en gå over til Fedon

Problemet er jo at hun så og si ikke spiser ED- produktene! Hun liker dem ikke! Og hun spiser kun grønnsaker en gang om dagen!

Det er ikke lagt opp til at man skal spise minimalt på ED. Man skal spise NOK!
Og da er maten riktig sammensatt!

Men nå har jeg sendt henne inn i ED- trådene, så nå blir det nok orden på ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 22:09   #18
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

ja du har jo rett i det,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 22:23   #19
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av novemberrosa, her.

Da skal jeg bytte ut eple er appelsin med grønnsakene som står anbefalt i fase 1.
Men jeg lurer på hvordan dere som går på Eurodietten gjør det i løpe av dagen,hva dere spiser og når. Jeg liker så veldig få av de produktene.

Hei!
Jeg spiser daglig:
frokost: choco cereals
lunsj: omelett eller suppe
middag: MYE grønnsaker, som regel woket, med en dasj soyasaus (har funnet en med lite karber) og hvitløk . Da smaker alle slags grønnsaker godt. Jeg er ikke så himla glad i middagsproduktene, så jeg spiser som regel vegetar soyaburger. Den er god. Får kjøpt den på eurodiettbutikken her i Belgia, og det er et ED-produkt, men vet ikke om den er å få kjøpt i Norge.
Kvelds: kjeks eller pannekake med kanel og litt søtningsmiddel.

Jeg blir også lei produktene av og til, spesielt de salte. Det går an å bytte ut med egg som du gjør, eller lage egne supper. Jeg lager mye spinatsuppe, blomkålsuppe osv. fra bunnen av selv. Er ikke mye jobb. Jeg går bra ned i vekt på tross av dette. Men du må vite litt om lavkarbokosthold for å ikke tukle det til. Det skal være både lite karbohydrater og lite kalorier i det du lager selv.

Håper det hjelper, ellers så får du finne en diett som inneholder mer av det du liker å spise....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 22:45   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mistet matlysta- setter jeg kroppen på sparebluss nå?

Opprinnelig lagt inn av novemberrosa, her.

Hei,

Nå har jeg forandret til Eurodietten!
Dette er hva jeg spiser om dagene :
frokost: kokt egg eller omelett
lunch: grønnsaker og egg, eller omelett
etter jobb: en sjokolade
middag: frukt og egg
kvelds: kjeks

Jeg drikker te og vann

Jeg har ikke veid meg de siste dagen. Jeg begynte med produktene jeg bestilte,men de falt ikke i smak. Jeg har alltid likt egg!
Hva tror dere om dette?

Du skal ha fått et opplegg av legen når du startet går jeg ut fra? På en legeovervåket diett som eurodietten er det viktig å følge reglene og oppsettet de lager

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sparebluss? mih Ketolysekuren 1 21-12-09 22:48
Ketose og sparebluss samtidig? Hengebuksvinet Spørsmål og svar 14 18-08-09 22:25
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Sparebluss, Nedsatt Forbrenning?? Chumpsy Dr Lindbergs 2 08-07-05 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no