Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Lage min egen omelett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 17:03   #1
Lille Blå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
Lille Blå er på en erverdig vei

Lage min egen omelett?

Den skinkeomeletten fra Eurodiett smaker helt forferdelig, synes jeg. Jeg hadde den til lunsj i dag, men endte opp med å kaste den og bare spise grønnsaker. Er det ok å lage min egen med egg, salt, pepper og vann ? pluss evt renskåret skinke ?

Jeg ser med skrekk at man bør spise minst en omelett om dagen, og jeg brekker meg bare ved tanken...

__________________
Startvekt 80 kg. Mål er 57 kg.

Uke 1 : 77 kg
Uke 2:
Lille Blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:49   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lage min egen omelett?

Hvis du er i fase en så er det i prinsippet ikke ok siden du kun skal spise produkter.
Men vet noen blander ett egg inn i omeletten for at dern skal bli bedre.

Selv spiser jeg ikke omelettene og har solgt alle sammen. Finn heller noe du liker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:50   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lage min egen omelett?

Og du trenger ikke spise en omelett for dag, det er kun ett forslag på en dagsmeny. Produktene inneholder de samme vitaminer og næring så du kan spise det du vil. Men om du velger 5 måltid med melk hver dag kan det være greit å kjøpe laktolight slik at karbmengden ikke blir så høy.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:57   #4
Lille Blå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
Lille Blå er på en erverdig vei

Sv: Lage min egen omelett?

Takk for svar. Det står i den brosjyren min som heter Fase 1, at de anbefaler at man velger minimum 1 omelett hver dag, 1 suppe r dag og max en bar pr dag.

Skal prøve å blande inn egg å se om det blir bedre.

Jeg er også skrubbsulten hele tiden, selv rett etter et måltid. er det vanlig de første dagene ? Pøser på med grønnsaker i alle varianter fra liste 1 og litt fra liste 2, men det hjelper liksom ikke....

__________________
Startvekt 80 kg. Mål er 57 kg.

Uke 1 : 77 kg
Uke 2:
Lille Blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:09   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lage min egen omelett?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.

Takk for svar. Det står i den brosjyren min som heter Fase 1, at de anbefaler at man velger minimum 1 omelett hver dag, 1 suppe r dag og max en bar pr dag.

Skal prøve å blande inn egg å se om det blir bedre.

Jeg er også skrubbsulten hele tiden, selv rett etter et måltid. er det vanlig de første dagene ? Pøser på med grønnsaker i alle varianter fra liste 1 og litt fra liste 2, men det hjelper liksom ikke....

Jeg har snakka med legen, har akkurat samme brosjyre som deg, grunnen til at det gjerne står anbefalt er at man da får litt variasjon. Jeg spurte legen senest sist gang jeg var inne og hun sa jeg kan spise det jeg vil så lenge det er produktene det går i. Er selv over i fase 2 og jeg synes det er vanskeligere nå siden jeg må tenke

Sulten var jeg ikke i det hele tatt, men kjenner den innimellom.
Drikker du vann?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:31   #6
Lille Blå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
Lille Blå er på en erverdig vei

Sv: Lage min egen omelett?

Ja, bælmer nedpå. Både farris uten smak, for å få saltene - og vanlig stillvann.

Godt å høre ang. de omelettene. da kan jeg plassere de bakerst i skapet.

__________________
Startvekt 80 kg. Mål er 57 kg.

Uke 1 : 77 kg
Uke 2:
Lille Blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:45   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lage min egen omelett?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.

Ja, bælmer nedpå. Både farris uten smak, for å få saltene - og vanlig stillvann.

Godt å høre ang. de omelettene. da kan jeg plassere de bakerst i skapet.

Eller forsøke å selge de
Bedre det enn at de ligger i skapet, kjipt å kaste vekk alle pengene
Jeg solgte alle omelettene mine og grønnsakssuppa, var meget lykkelig den dagen ja

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 21:33   #8
Lille Blå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
Lille Blå er på en erverdig vei

Sv: Lage min egen omelett?

Så bra, ja prøver det. Evt bytte.

__________________
Startvekt 80 kg. Mål er 57 kg.

Uke 1 : 77 kg
Uke 2:
Lille Blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 21:45   #9
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Lage min egen omelett?

Helt riktig som Fungirl skriver. Brosjyren er ikke blitt oppdatert etter at man har fått inn nye produkter, risotto, paella osv. For at folk ikke skulle spise barer dagen lang ble det derfor skrevet suppe og omelett.

De skal visst være ferdig med ny brosjyre fikk jeg høre ikveld, men den er ikke trykket opp enda.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:13   #10
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Lage min egen omelett?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.

Takk for svar. Det står i den brosjyren min som heter Fase 1, at de anbefaler at man velger minimum 1 omelett hver dag, 1 suppe r dag og max en bar pr dag.

Skal prøve å blande inn egg å se om det blir bedre.

Jeg er også skrubbsulten hele tiden, selv rett etter et måltid. er det vanlig de første dagene ? Pøser på med grønnsaker i alle varianter fra liste 1 og litt fra liste 2, men det hjelper liksom ikke....

De aller første dagene var jeg også sulten.. Men jeg tror det er mer en psykisk reaksjon enn en fysisk, for om du spiser nok grønnsaker så er det jo i grunn ingen grunn til å være sulten. Pass på at du spiser hver tredje time, så langt det går an, og at du får i deg MINIMUM 1,5 liter hver dag.. Jeg drikker nærmere fire liter, uten at det er noe problem... Forøvrig har jeg ikke vært superflink med grønnsakene i det siste, men jeg er heller ikke så sulten, så det er vel grunnen.

Finn produkter du liker, og spis dem. For meg er det vanilje/karamellbaren, kjeksene, kakao og en osteomelett nå og da. Jeg kjøpte masse pasta og har et lite håp om å klare å spise dem opp til slutt:P Men det krever litt av meg merker jeg, etter at jeg har vennet meg til å spise bare de produktene jeg liker. hehe...

LYKKE til! I dag bikket jeg 10 kg vektnedgang (på 2mnd) og jeg er SÅ fornøyd. 6 kg til og jeg ser LÆKKER ut... 10 kg og jeg er godt innenfor normal BMI (23). 13 kg til, og jeg er FORNØYD Jupp jupp=) Tenk så deilig=) Og lavkarbo for life høres ikke lenger ut som en syk virkelighet, men en realitet=)

Fred ut.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lage egen salsasaus? Marita Oppskrifter 9 24-05-08 22:30
Lage omelett i ovnen ikke i panna? Puppeguri Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 23-03-08 09:04
Kan vi ikke lage en egen Ketolyseoppskriftstråd? Lollypop! Ketolysekuren 0 30-08-07 16:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no