Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen vektoppgang julen 2011!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-11, 11:26   #26
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Vil bare hoppe inn med en liten peptalk, jeg.

heia alle dere! Julen er full av snadder! For meg er det ribbe, sylte, medisterkaker, hjemmelaget leverpostei, edamerost, nøtter, ostekake, julekaffe, og litt enkel lavkarbokakebakst som jeg knapt har plass til i magen etter all den gode maten. Jul er lavkarbo!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 12:20   #27
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jej! Vi ble jo mange. Jo fler, jo mer viljestyrke

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 13:55   #28
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg vil også være med. Jeg har veiedag i morgen og bruker den vekta som referanse. Jeg har stått og vippet omkring 75 de siste ukene og er strålende fornøyd om jeg ser omtrendt det tallet når julen er over også.

Er veldig enig i at julen er lavkarbotid så det skal ikke by på store problemer å velge å spise rett. Den mentale biten er på plass og lavkarbosnop har jeg laget hvis behovet melder seg.

Lykke til alle sammen!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:29   #29
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg har vel to tøffe dager i julen lavkarbo-messig. Svigers 2. dag. Julemat men lite grønnsaker... Vurderer å ta med blomkålris og bidra med kakebakst...

Ellers er det en lunsj, hvor det er brød med pålegg. Usikker på om jeg vil være "sær" og ta med eget brød...

Og så vil det jo friste med nystekte (halvstekte) rundstykker og baguetter da... Hmmmm lete etter alternativer...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:33   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg setter meg ikke noe mål om å ikke gå opp noe i jula, men setter en grense ved 1-2 kilo opp pga mer karbohydrater enn vanlig og derfor ekstra vann i kroppen. Kan jeg være med likevel?

Har ganske konkrete planer for hvordan jeg skal løse jula og det går ut på planlagte kontrollerte utskeielser.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:27   #31
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg setter meg ikke noe mål om å ikke gå opp noe i jula, men setter en grense ved 1-2 kilo opp pga mer karbohydrater enn vanlig og derfor ekstra vann i kroppen. Kan jeg være med likevel?

Har ganske konkrete planer for hvordan jeg skal løse jula og det går ut på planlagte kontrollerte utskeielser.

Selvfølgelig kan du være med. Tråden er vel mest en hjelper for å unngå total ukontrollert langvarig utskeielse, som jula noen ganger kan føre til :P Så med din plan høres det ut som du har kontroll.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:44   #32
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg er med!! Ønsker å holde vekta gjennom juleuka eller aller helst gå litt ned. Har tenkt å lage litt lavkarbogodteri til å ha i bakhånd, men tror det går greit med litt 70% sjokkis og nøtter. Har ikke noe særlig sug etter godis så det går forhåpentligvis bra... (mulig jeg undervurderer julens fristelser, men jeg er iallefall optimmist). Var 89,8 i dag tidlig og vil nødig over 90 igjen!!!

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:58   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Om det blir mer karbohydrater kan man minke litt på fettet, og for ikke å overspise kan man tenke litt på kalorier, he he, kanskje rart for noen i jula, men men, resultatet teller vel?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:22   #34
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg gjør som Nellie og melder meg på- men tar høyde for at jeg kan legge på meg litt vannvekt. Heldigvis spiser foreldrene mine også lavkarbomat, så jeg har faktisk muligheten til å klare dette!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:10   #35
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om det blir mer karbohydrater kan man minke litt på fettet, og for ikke å overspise kan man tenke litt på kalorier, he he, kanskje rart for noen i jula, men men, resultatet teller vel?

Syns det er vanskelig å minke på fettet i jula, så da er det kanskje bedre å tenke littegrann på kaloriene. Ikke lett det heller i jula. Alt (lavkarbo) med måte tenker jeg mest


Sist redigert av Maissa89 : 20-12-11 kl 22:16.
Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:13   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Mine juleutskeielser pleier å være ganske karbofylte. Ikke noe problem å kutte ned på fettet her, men er mye verre med karbohydratene. Alkohol drikker jeg heldigvis ikke noe særlig av lenger, så slipper den delen hvertfall.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 03:48   #37
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

  Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 08:31   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

Har ikke du slengt ut og fått svar på denne slags mange ganger her inne? Dette får meg til å lure på om du rett og slett bare vil ha litt oppmerksomhet igjen? Enten det eller så har du litt tungt for det.

Det er en grunn til at folk er blitt overvektige vet du. Og det er ikke fordi at det "bare" er til å begrense seg i situasjoner med mye følelser, vaner, press og normer involvert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:54   #39
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

Jeg er veldig enig med Nellie's kommentar på dette innlegget! Overvekt har veldig ofte en psykisk årsak, overrasker meg at ikke alle vet det Trodde sånt var allmenn viten i 2011...
Å være overvektig handler jo i utgangspunktet om å ikke ha god kontroll over seg selv når det kommer til spising, av forskjellige årsaker. Det er da vel ingen som er overvektige for moro skyld Ærlig talt, hypah, dette viser veldig lite innsikt og forståelse for de fleste her inne på forumet. Håper inderlig du skrev dette i et særdeles ubetenksomt øyeblikk...

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 10:33   #40
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg hadde som målsetting å komme under hundre før nyttår. Så da vekten viste 98 blank i dag morges, har jeg jo litt å gå på i julen. Men jeg vil nok uansett være forsiktig, merket at et halvt pizzastykke i forrige uke ga urolig mage resten av dagen. Jeg merker imidlertid at kos ikke er like synonymt med mat lenger som det var før jeg begynte på lavkarbo, så om jeg ikke får fråtse i delfiakake og risboller så gjør det meg egentlig ikke så mye. Jeg tar meg en klementin nå og da, og greier meg egentlig med det. Og de ser ikke ut til å påvirke vekttapet noe videre heller...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 11:16   #41
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

69,1 i dag. Satser på å holde meg under 70 hele jula. Det får være mitt mål. Jeg kommer nok til å spise litt kakemenn o.l, men dersom jeg begrenser meg skal dette gå strålende. Jeg teller jo kalorier i tillegg så jeg har troen på dette

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:12   #42
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

For min del ligger det mer i at jeg fort går opp i vekt, lavkarbo eller ikke. Så for å unngå det må både karbohydrater og kalorier telles, noe som jeg ikke vil gjøre på ferie. Og selvfølgelig har dette litt med viljestyrken å gjøre.

Og ut fra tickeren din så regner jeg med også du har hatt problemer med å begrense deg tidligere i livet? Bra for deg at du har stålkontroll nå, men tviler på at du spiste deg opp til å bli overvektig med vilje?

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:42   #43
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?

Jeg tipper frykten handler om tidligere erfaringer med sukker, som er avhengighetsskapende. Særlig i form av sjokolade. Det går nok bra for de fleste ,ingen fråtsing, på lavkarbo-julegodt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:52   #44
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Jeg er veldig enig med Nellie's kommentar på dette innlegget! Overvekt har veldig ofte en psykisk årsak, overrasker meg at ikke alle vet det Trodde sånt var allmenn viten i 2011...
Å være overvektig handler jo i utgangspunktet om å ikke ha god kontroll over seg selv når det kommer til spising, av forskjellige årsaker. Det er da vel ingen som er overvektige for moro skyld Ærlig talt, hypah, dette viser veldig lite innsikt og forståelse for de fleste her inne på forumet. Håper inderlig du skrev dette i et særdeles ubetenksomt øyeblikk...

Tja, synes ikke dette viser innsikt heller, men Det er da mange med fysiske (hormonelle) årsaker til overvekt også. Det er synd mange tror at overvektige mangler viljestyrke, synes jeg. Uten positiv back-up, motivasjon og håp om bedring blir ikke akkurat viljen sterk.Derfor er det så bra med kunnskap om lavkarbo siden det gir håp om å løse overvektsproblemene til de som legger på seg fort ved høyt blodsukker. Og det blir meget lettere når man ikke opplever det motsatte av støtte fra lavkarbo-uvitende nære.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 13:48   #45
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg melder meg på! Veier per i dag . 70.2 kg. Og vil helst være nede på 69 og noe innen 2 uker...

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 17:43   #46
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tja, synes ikke dette viser innsikt heller, men Det er da mange med fysiske (hormonelle) årsaker til overvekt også. Det er synd mange tror at overvektige mangler viljestyrke, synes jeg. Uten positiv back-up, motivasjon og håp om bedring blir ikke akkurat viljen sterk.Derfor er det så bra med kunnskap om lavkarbo siden det gir håp om å løse overvektsproblemene til de som legger på seg fort ved høyt blodsukker. Og det blir meget lettere når man ikke opplever det motsatte av støtte fra lavkarbo-uvitende nære.

Ser jeg forklarte meg litt dårlig der, var på vei ut døra Da jeg skrev "...forskjellige årsaker" var det fysiske og andre psykiske årsaker jeg tenkte på Vet veldig godt at diverse tilstander i kroppen kan føre til overvekt og andre problemer knyttet til mat. Utrolig hva vi lærer på sykepleien Jeg reagerte bare på måten hypah skrev innlegget sitt på, der han lurte på om folk egentlig hadde kontroll på seg selv og livet hvis de var redde for julas fristelser.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:10   #47
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok, lage masse,da?

Jepp!

Jeg har klart å nesten spise opp en porsjon nøttemandelkuler, dvs de ble ikke kuler siden de holdt seg flytende i romtemperatur. Godt med konfektformer da.

Nå har jeg lagd dobbel porsjon av 200g 87% sjokolade, 200g kokosolje, noen dråper vaniljestevia, 100g finhakkede valnøtter og 200g finhakkede mandler. Altså totalt 700g konfekt. Det bør holde litt altså.

Bountykake i tillegg så skulle det holde både for meg og andre slikkmunner noen dager. Har sett meg ut noen flere oppskrifter til fra VOF nr 3/2010. Får se hva jeg rekker - men vi har jo alltids romjula også.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:15   #48
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tipper frykten handler om tidligere erfaringer med sukker, som er avhengighetsskapende. Særlig i form av sjokolade. Det går nok bra for de fleste ,ingen fråtsing, på lavkarbo-julegodt.

Det ordner seg nok, sukker er jo avhengighetsskapende, så derfor er det jo greit å ikke spise hvitt sukker tenker jeg.

Jeg eter slik kostholdssjokolade kjøpt på en helsekostbutikk. Husker ikke hva den het, men det var visst noe greier som kunne gi lakserende effekt. Vel, etter en hel slik plate på null komma niks, så var det på do ila natta ja. Så det med den lakserende effekten er riktig gitt. Jeg gidder jo aldri lese hva som står bakpå slike ting, og fikk jo svi for det nå...hahaha.

Men var ikke mer enn 9-10 gr som var sukkeralkoholer i den og det holdt bra for meg, men neste gang blir det å lese det som står med "enda mindre" skrift også

  Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:12   #49
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg er med
Målet er å holde vekta. Har bakt egne lavkarborundstykker, to sorter kake, marsipan og peppermyntesjokolader, så jeg er utrustet for lavkarbojul
Men litt vin og kanskje, (bare kanskje) en likør skal jeg unne meg

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 00:10   #50
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Vi har pyntet til jul i dag, ettersom vi reiser bort i morgen. I den anledning skulle vi se julefilm og kose oss med godteri, og jeg brukte anledningen til å teste ut om jeg tålte å spise mer enn en bit av gangen av mitt lavkarbogodteri. Jeg spiste 2 sjokoladekarameller, 1 kransekakestang, 1 marsipankule og 4 karamellbiter - AU! så vondt i magen da! Mageknip, masse romling og småkvalm. Blir nok ikke å spise mange bitene av gangen resten av jula, så forhåpentligvis er det ikke mulig å spise seg opp i vekt en gang (Heldigvis, for det var virkelig kjempegodt)

Skal forresten lage min egen julegløgg lille julaften, og er kjempespent på hvordan den smaker

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kost, ingen diett, ingen utskeielser BitTorres Andre dietter 17 19-07-11 14:29
Utskeielse i julen viet60 Ketolysekuren 13 19-12-09 00:35
julen ? stinasol Lavkarbo generelt 31 26-10-06 00:37
Julen er over Summer Generell diskusjon 0 02-01-06 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no