Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-13, 14:20   #5001
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godt med helg, håper du koser deg masse med besøk og kos

Nå trenger jeg litt hjelp. Vekta går opp igjen og ketosen er såvidt tilstede. Frykter fortsatt at det er sjokoladebitene fra forleden samt peanøttene jeg ikke klarer styre unna som bidrar til det. Ja, og at jeg er elendig på å drikke vann for tiden. Er hos mamma i dag og skal være her til i morra, og vi er enige om taco til kvelds. Har med meg mama lupes lefser, 2 stk, til meg. Men i mellomtiden.... Mangler fløte, men for å få opp fettnivået, er det ikke da ok med litt bacon til mellommåltid og ev. litt baconsvor? Ble plutselig så usikker på alt

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 10:46   #5002
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Som dere skriver!
Jeg ble litt deppa og tenkte at dere var borte igjen når ingen skrev noe mer samme kvelden som jeg skrev (det var jo ikke sånn for to år siden!), så trodde dere hadde rømt forumet igjen.. Men guri så glad jeg ble nå!

De hybelboerne hadde jeg faktisk glemt helt. Herregud, ja de var faktisk helt ekstreme. Tenk å rote SÅ mye...
Og lavkarbolasagne hadde jeg jo glemt (squash, fløte, ost, kjøttdeig og tomatsaus). Nå har jeg lært meg å lage skikkelig hjemmelaget tomatsaus også, så skal klare å lage en som smaker enda bedre (med masse cocosa i).

Har ikke begynt å spise lavkarbo enda. Må "kvinne meg opp" til overgangen til ketose. Kjente godt på at det var nødvendig da jeg og samboern var på båttur i går. Følte at magen tøyt ut over alt. Det hadde kanskje hjulpet om jeg var litt trent også, men det er jo sååå kjedelig!
Har lagt merke til at jeg blir skikkelig oppblåst, får magevondt og blir ekstra "luftig" når jeg spiser brød. Tror ikke jeg er allergisk, men jeg reagerer definitivt på noe som er i brød.
Så har bestemt meg - jeg skal spise lavkarbo igjen!

Men hva kan jeg spise i lunsjen på jobb? Det har jo aldri vært et problem for meg før... Da jeg studerte, så var det ikke noe problem å ha med egen lunsj. Men vi er bare 10 stk på kontoret, og lunsjen består av brødmat (med pølsetorsdag, vaffelfredag, og innimellom noen torosupper og en sjelden gang en salat...).
Jeg har forsøkt lavkarbo en gang etter at jeg begynte å jobbe, og alle ble jo veldig nysgjerrige på knekkebrødene jeg hadde med meg og ville smake. Alle syns de var veldig gode, men jeg var så lei, så jeg trodde de løy... - har aldri vært sånn kjempebegeistret for knekkebrød...

Nysgjerrig - Nå har ikke jeg kommet inn i gamet igjen, men jeg husker at jeg forsøkte å ha oppi masse cocosa i alt jeg spiste (den som hadde nøytral smak). Stekte omelett/eggerøre i smør, og slang oppi litt cocosa, alle sauser, grønnsaksblandinger og kaffe/te kan få litt cocosa. Men greit å ta den med nøytal smak (det var den brune, var det ikke?).
Husker at jeg gikk fortere ned når jeg fikk i meg MASSE fett. Forsøkte et par ganger å ta en ss med cocosa rett fra skjea også, men det var grusomt! Men jeg ville begynt forsiktig. Først en ts om dagen, føles det greit, så ta to ts dagen etter osv. Helt til du finner din grense. Som bente1 skriver, så husker jeg det var noen som ble kvalme av for mye cocosa (som i mitt hode bare betyr at de fikk i seg for mye fett sånn plutselig, så kroppen var ikke vandt til det).

Prutti: Ja, må definitivt ta meg tid til å lese gjennom hele forumtråden. Det er nok mye jeg har glemt. Husker jeg lagde en slags fløtegryte da jeg bodde i tyrkia. Stekte kjøtt, og hadde oppi masse fløte, cherrytomater, løk, sopp osv. De ente egnetlig som en fløtesuppe... Mener å huske at det var ganske godt. Der kan jeg jo slenge oppi litt cocosa også. Spørs om samboern er like begeistret...
Og apropos Tyrkia.. Jeg så du skulle til Alanya. Det er jo der jeg har vært. Bodde der i juli to måneder på rad. Gi lyd hvis du vil ha tips Med en gang kan jeg bare si - IKKE fall for fristelsen til å spise litt av brødet de gir deg før maten. Sammen med dippen man får, så er det alt for godt! Jeg og mamma var ute og skulle spise lunsj, og da kom faktisk en av kelnerne og advarte oss; "Vær forsiktig, det er brødet du blir feit av!" - Han hadde skjønt det !
Og bacon er lov! Jeg husker jeg ikke likte når maten var skikkelig feit, så jeg tok ofte litt agurk osv ved siden av, for å "friske opp" følelsen i munnen.

Tar en "nedkarbing" ut uken + noen dager inn i uken etter. Da skal vi i selskap + kjøre bil rundt i Norge, og orker ikke å planlegge ketose når vi skal på biltur rett etter jeg starter opp. Så bare "mindre karbo enn vanlig" får være bra nok frem til vi er hjemme igjen.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 10:49   #5003
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Et spørsmål til dere;
diett.no har blitt betalingsside. Har noen av dere et forslag til en tilsvarende side som ikke koster? Var jo ikke så dyr den hadde blitt, men gratis hadde vært enda bedre

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 11:37   #5004
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ååå, for en dag! Eller, for en helg! Stress, lite mat og lite tilgang på fett gir utfordringer altså..! Faktisk også oppgang i vekt.
Mr Dust er på tur, enda, og jeg begynner å bli lei av å stampe hjemme alene på mine fridager. Sutre!

Piken, jeg kommer til å spise moderat når jeg er i Tyrkia. Er veldig glad i tyskisk kebab som ikke er med brød eller ris, så det er et sikkert stikk Utover det orker jeg ikke ha noen konkret plan om verken det ene eller det andre. Men takk for tips! Tenker at på strand-dager så er chips nødvendig for å oppretthole saltbalansen. Men men. Får se.

Ang. lunsj så er nøttemuffins lurt å ha, salamimuffins, minipizza, kokoslapper, ostekjeks med div. pålegg, omelett, biffsalat, remuladesalat aktuelt. Selv er ostekjeks med pålegg en personlig favoritt, da det ligger i kjøleskapet her på jobb og er lettvint å lage på kaotiske dager også.

Det er nok fornuftig som du sier, Piken, å trappe ned og samtidig motivere deg/forberede deg på dette. Du må jo ville det selv. Aktiviteten her er varierende, men når vi først skriver så skriver vi jo masse - akkurat som før, bare at før var det jo tilnærmet ikke tid til annet enn å være i gruppa Savner den tiden, absolutt, men vi er nå noen tilbake her og prøver titte innom i ny og ne. Svares det ikke i løpet av én dag, så svares det kanskje den neste. Bare å skrive!

Ang. diett.no så bruker jeg den kun til å gjennomgå oppskrifter osv., ikke for å føre daglig oversikt over hva jeg putter i munnen (selv om det kanskje hadde vært lurt nå i disse tider hvor alt sklir ut). Har foreløpig ikke hatt behov for den siden, så avventer med å kjøpe tilgang. Egentlig tåpent at de velger å løse siden på den måten..!

Er i en dårlig periode nå kjenner jeg, hvor alt virker til å rakne. Sover dårlig, drømmer mye, spiser lite, drikker lite, mye inne, mye stress, kjedelig jobb og alt er egentlig bare bububu. Alt bunner nok i at jeg kjeder meg forferdelig på jobb. Får prøve finne en løsning på det.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 14:22   #5005
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hallo damer!!

Er her jeg altså! Sitter å mumser skivet skinkeost fra Kavli - som funker helt greit som lunsj for min del. Godt mulig jeg er flinkere enn andre til å spise monotont...tror liksom jeg kan ete det samme hver dagn uten at jeg blir særlig matlei. Føles sånn akkurat nå i alle fall. Er jo ikke så flink til å spise jevnt, så kroppen er nok fornøyd med det den får...

Kroppen kommer seg, sakte men sikkert. Forrige uke tenkte jeg at dette kommer jeg ingen vei med (altså lavkarboen), men - faktum er jo at det tar litt lengre tid enn jeg skulle ønske. OG DET FUNKER! Jeg vet jo det, funket sist - men så er det en liten stemme i hodet som sier at jeg bare skal gi opp for det funker sikkert ikke andre gangen.
Men - altså: jeg fikk på meg "målebuksa mi" - forøvrig den samme som var målebukse sist. Den er trang som fy - men jeg får den på!! Lykke!

Så - da er det bare å krumme nakken og fortsette! Kjempemotiverende å få på buksa - så nå er neste mål at den skal sitte sånn nogenlunde pent. Har på ingen måte noen bikinikropp - og lurer litt på om jeg noen gang kan få det??? Altså - helt klart ingen supermodell greie, men at jeg kan gå i bikini (og ikke føle meg heeelt pyton). Det er vel godt mulig at det ikke vil skje, ikke nå eller senere. Hm.

Har også tenkt litt over hvordan jeg kler meg..altså: jeg kler meg for å skjule det meste - ikke for å se fin ut. Og det er en vesentlig forskjell. Er dere med? Må ta meg selv litt sammen der også. For det er vel finere med et pent antrekk og skimte valk eller tre, - enn det er å alltid gå i store svarte telt?

Prutti: Mr.Dust?? Hm - why? Fordi han er bortreist - eller?
Men du - opp med hodet - og kom deg i butikken. Et tomt kjøleskap blir ingen lykkelig av. Snart ferie også nå vel - skal han med - eller skal du sitte der i varmen og savne?
Kan du ikke ringe ham nå da - og si du savner'n?

Appelsinen: Vi er her vi - bare litt ustabile (??) - hehe! Og jeg husker godt de kjøkkenvandalene du bodde med, faktisk så kan jeg fortsatt se for meg hvordan det kjøkkenet så ut, enda jeg aldri har vært der. Hoho! Moro var det i alle fall å lese beskrivelsenen dine -
Synes du gjør lurt i å kjøre en liten tilvenningsfase. Jeg gjorde også det nå, mest fordi jeg brukte tid på å komme inn i det. Men jeg tror det var den litt myke overgangen som sparte meg for største delen av hodepinen. Tenkte på deg i går forresten - det ble bislett til middag - ...

Bente da... - fortsatt jentebesøk?? Hagestell? Barna innom? Salsaer deg rundt i huset? Håper du koser deg hva enn du gjør!


OG - det glemte jeg å si: Ketosen is back!! Love it!

Har dere sjekket bloggen til lenabeatrice.net i det siste da - mye gode oppskrifter der, og inspirasjon i matveien...

Nei - nå skal jeg jobe litt igjen. Vi snakkes snart -

Klem til de vakreste -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 15:54   #5006
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Mr Perfekt er fortsatt perfekt, men bare litt kjip/dust/mindre omtenksom.
Evt. at jeg er Ms Gnagsår. Mulig sistnevnte er mest aktuelt... But still. Er ikke alt som er like enkelt å kommer over eller akseptere bestandig. (u know)

Kjempeherligfantastisk at du er i ketose! Og at buksa passa er jo 3 ss cocosa x hurra! Yiiiha! Bare Piken igjen, nå

Og nei, det er ikke bare å ringe ham. Jeg har superstore issues med akkurat det der, for tar han den ikke, så tar jeg det meget personlig og...let's not go down that road. Jeg skjønner jo at jeg er et mareritt å ha med å gjøre :P Han ringte i går, så får vi se om han ringer i dag. Han vet at hvis jeg vil ham noe så sender jeg en SMS. Og jeg vet at hvis han vil meg noe, så ringer han. Det er slik det har fungert i halvannet år. Knoll&Tott, Dum&Dummere, Hel'an&Halv'an.

Skal steke meg en real burger de hadde på tilbud på Rema. 15 gram fett, 17 gram protein (ikke helt etter min regel, men la gå), 0,2 gram karbo, 93% kjøtt. Vil nok være mett i flere tiår av en slik. Funderer litt på tilbehøret... Rømmedressing (hjemmelaga/bortelaga), bacon og....? Næ. Er ikke så glad i tilbehøret, "gje mæ biffen!"

Kjøpt skohylle i dag, så nå skal jeg igang med å rydde og vaske gangen og boden i gangen hvor det er slengt inn fire vinterdekk og tre poser med sko... Tror han at jeg er hushjelp, eller?! Blir godt med orden i alle fall.

Endelig skinner solen igjen etter 17 dager med regn/overskyet/<10 grader. Yey!

Kom over denne i går, holdt på å pisse meg ut!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_2013-07-21-23-32-18-1.jpg (53,5 KB, 0 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 19:20   #5007
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere - her er jeg. Måtte bare avlutte jobb først, har et prosjekt jeg må avslutte i løpet av sommeren, greier jeg det ikke må jeg utsette ferien....
Har hatt en deilig heg - eller fredag og lørdag i alle fall - bare "jenteting" med min beste venninne - og med masse vin og champange begge kvelder til langt på natt, fredagen hjemme hos meg og lørdagen ute på byen! Såååå søndagen var ikke like fin, lå rett ut på sofan hele dagen med forferdelig hodepine og vondt i hele kroppen. Begynner å bli altfor gammel til to slike kvelder på rad altså, egentlig er en kveld for mye...

Fikk nok en ekstra sterk reaksjon på alkoholen denne gangen. Gikk inn i ketose sist uke, og husker også fra sist at meg + ketose + alkohol ikke var noen god kombinasjon... Har vært litt for liberal med maten en tid, altså ikke noe høykarbo utskjeielser, men litt mer bær med fløte, litt mer nøtter, litt mer lavkarbo brød, og litt mer erter og bønner en kroppen min egentlig tåler. Kjente at buksa begynte å stramme litt, så tenkte jeg fikk stramme til og komme meg inn i ketose til det var normalisert. Litt irritert på at kroppen min er så ømfintig. Har funnet ut at den tåler helt fint å ligge på 30-50g for å holde stabil vekt, men kryper jeg opp i 70g eller over det så begynner jeg faktisk å legge på meg ganske fort.....

Pruttismor, kjære deg - jeg er helt sikker på at mannen er like glad i deg selv om han er på tur. Mr Perfect ringte deg i går - altså, han ringte fordi han også savnet deg og ville prate med deg. Du savnet han ja, det er bra, savnet du han ikke, ville det ikke føles så fantastisk når dere var sammen igjen. Når han er tilbake igjen kan dere nyte det ekstra
Og i mellomtiden kan du fokusere på å gode ting for deg selv: Blant annet å spise riktig - og drikke masse vann - fyll flaska NÅ! Bacon må du selvfølgelig spise, og de burgerne hørtes kjempegode ut - stek dem med masse ost på toppen, bacon til og event litt grønnsaker du liker + seterrømme - namnam og mettende.

Appelsinpiken, så godt at du er på vei igjen, en rolig nedtrapping er nok smart ja for å få minst mulig overgangssymptomer. Veldig godt råd Pruttis kommer med å lese igjennom tråden. Tror alle råd som er mulige å gi står her inne... Høres ut som om magen di reagerer på brød ja, det gjør min også, så jeg har det utrolig mye bedre uten det som en del av kostholdet mitt. Middagsrester er jo det aller beste mhp lunch, men vil du spise med de andre så er det jo bare å spise litt salat og pålegg, og så ta med litt seterrømme eller olivenolje dersom det ikke finnes der og ta det på. Da har du egentlig alt du trenger.

Nysgjerrig nok: Gratulerer med ketosen og å komme inn i buksa - så deilig!!! Ja, selvfølgelig virker dette andre gangen også -Det er jo kosten som fungerer, ikke noe hokus - pokus med det. Kanskje kan det ta litt lengre tid pga at hormonene dine har endret seg etter graviditeten, men det viser jo bare at dette kostholdet er enda viktigere for deg nå! Og ja, jeg synes du skal kle deg flott - ikke hopp inn i sorte sekker. Mange av oss som har vært overvektige over lengre tid har tilbrakt altfor mye av livet vårt i sorte sekker!!! Vi er flotte fargerike damer og bør feire oss selv med flotte fargerike klær!!!!

Da har jeg fått tatt meg litt inn igjen her etter en fraværende helg. Sender dere klemmer alle sammen.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 19:41   #5008
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Oi, alkohol + ketose bringer fram mange "gode" minner. Husker en gang jeg våknet med lebestift på kinnet og et vagt minne om hvor jeg var da jeg tok den på - nemlig hjemme på mitt eget bad FØR vi dro ut. Haha!!

Gangen er ryddet og støvsugingen gjenstår + gå ut med papirsøpla. Har vasket rundt på kjøkkenet nå (det er favoritten) mens vaskemaskinen går Føler meg straks bedre når jeg får gjort slike huslige ting. Er nok en hjemmegris, jeg.

Savner han veldig. Hjerteskatten min, han.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 19:49   #5009
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nyt savnet du - han savner helt sikkert deg også - og tenk på at når han er hjemme igjen tar dere igjen for det

Ja, så bra - huslige sysler, god mat, gode minner, kos med hunden - alt som er GODT for deg, det er akkurat det du skal gjøre - og det er akkurat det han vil ønske - at du gjør gode ting for deg selv når han ikke er der også.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 19:51   #5010
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nyt savnet du - han savner helt sikkert deg også - og tenk på at når han er hjemme igjen tar dere igjen for det

Ja, så bra - huslige sysler, god mat, gode minner, kos med hunden - alt som er GODT for deg, det er akkurat det du skal gjøre - og det er akkurat det han vil ønske - at du gjør gode ting for deg selv når han ikke er der også.

Det er akkurat det han bruker si også - at jeg må ta bedre vare på meg selv. - og det prøver jeg jo på
Tipper mitt ustabile hormonelle jeg snart resulterer i "besøk", for nå er det virkelig store svingninger her - mer enn vanlig, altså! GAH

Hva gjør jeg egentlig med kjøkkenmaskin når jeg ikke baker brød lengre? Kan jeg ikke bare selge den?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 20:12   #5011
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, han har sååå rett - han er jo Mr Perfect, jo, ta godt vare på deg selv, også den tiden av måneden, da trengs det ekstra mye

Jeg har en kjøkkenmaskin som bare står i skapet. Har stavmikser og håndmikser som jeg egentlig bruker til alt jeg trenger i det daglige. Selv når jeg skal lage opp større mengder kjøttkaker eller kjøttboller, så liker jeg egentlig best å røre for hånd. Så bruker du den ikke, så kan du jo bare selge den, min står i alle fall bare og samler støv, så jeg burde gjerne gjort det selv. Men så tenker jeg alltid, kanskje????

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 20:18   #5012
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, det er jo akkurat dét - klarte meg jo helt utmerket med håndmikser. Og grunnen til at jeg kjøpte kjøkkenmaskin var jo for å bake brød. Og, vel...
Jeg legger den ut for salg, ja!

Er det nok å vaske gulvmatter på 30°C?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 20:34   #5013
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, jeg vasker bare undertøy, håndklær og sengetøy på mer. Er de veldig skitne er det kanskje geit å bruke litt høyere - alt etter hva de tåler.

Svitsjet akkurat rundt på tvn og kom på top model. Uff, er det rart unge jenter blir stressede over egen kropp når kroppsidealet som serveres oss er slikt og når de eneste som ser ut som normale jenter blir kaldt "pluss -size"......

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 20:45   #5014
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, det er ikke gode idealer å få servert på tv til både voksne, minivoksne og miniatyrvoksen.

Satte maskinen på 30°C, den var jo høvelig skitten. Ble budt 400,- for kjøkkenmaskinen og den kunne hentes med en gang. Da slår jeg bare til?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 23:04   #5015
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så bra! Ja, så til

Natti natt damene mine - nå er det leggetid for meg, travel dag på jobb i morgen også. Ha en fin dag, så kommer jeg innom etter jobb

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 23:08   #5016
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sov godt, kjæreste Bente mi <3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 11:51   #5017
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

And I'm back in the game!
I dag våknet jeg og var/er pissirritert på Mr Jeg-kommer-visstnok-aldri-tilbake-til-byen-igjen. Masse følelser. Har bestemt meg for å dra til legen og drøfte en ev. halv sykemelding. Det røyner litt for mye på, nå - og så kommer belastningen med Mr Perfekt på toppen. Jeg er ikke så sterk, altså.

Vann gjør underverker. Tok meg kraftig i det i går, og nå er vekta ned 1,6 kg ned fra i går kveld. Rare greier, altså! Nå litt kaffe og en flaske vann, så får jeg starte dagen med litt frokost etter hvert.

Håper dere har en foreløpig fin tirsdag, damer!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 17:02   #5018
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så fantastisk vektnedgang, Pruttis, gratulerer! Ja, hvis kroppen "holder litt" er masse vann kjempebra. Har noen ganger følt at når kroppen blir litt stresset av vektnedgangen (evt strsset av andre ting...), begynner den å holde på vann isteden, og så ser man egentlig ikke den vektnedgangen man har hatt på vekta. Og beste måten å få kroppen til å slippe på det vannet er ved å drikke masse. Når jeg er i ketose drikker jeg glatt 5-6l om dagen, jeg, føler meg tørst hele tiden. Men nå er jeg en som alltid drikker mye til vanlig også, altså, sikkert i meste laget for jeg vasker nok ut litt mineraler av det.

Når du sliter kan det sikkert være lurt å ta en tur til legen ja, ikke la alle tingene balle på seg slik at det blir for mye for deg, vennen. Om det hjelper med halv sykemelding, så kom deg av sted og be om det!

I dag har jeg tenkt å lage hjemmelaget is. Har bollen til ismaskinen i frysen, så alt er klart. Gleder meg, hjemmelaget is er bedre enn noen annen is synes jeg Det er rene tropevarmen her for tiden, så syntes det var på plass med is i varmen. Til middag blir det grillribbe med blomkål og brokkoli i dag, og til dessert skal jeg ha iiiiiis

Nyter dere andre sommervarmen i dag kanskje siden det var full fres her inne i går og veldig stille i dag? Rare greier, går litt i rykk og napp her. Men det er sik det skal være - bare vi holder kontakten og er der for hverandre er det greit Kos dere i solen, jenter!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:16   #5019
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hallo damene - det er stille fra dere. Akkurat kommet hjem fra jobb og skal få i meg litt mat og komme meg ut en tur i solen.

Appelsinpiken etterlyste lunchmat her om dagen. Jeg testet ut en rundstykkeoppskrift jeg fant her inne, engeen hadde agt den inn på oppskriftsforumet. De ble veldig gode og må være helt ideell for å fylle med masse godt pålegg og ha med som lunch, + ingenting mel eller tull, så minimalt med karber. Utrolig enkelt og kjapt å lage også -Måle opp, røre sammen, steke, max 5 min å lage + 10-15 min å steke - helt ideelt
Her er oppskriften:
Osterundstykker (6 stk)
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3,5 dl revet ost
litt salt

Bland alt, men hold av 0,5 dl ost til å strø på toppen

La røren hvile 5 minutter før du setter deigen i 6 topper på bakepapir. Dryss på resten av osten, og stek på 200 gr. i 10 - 15 minutter.


Ønsker dere en fin kveld

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 09:56   #5020
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hellå!

De ostegreiene så spennende ut. Skal handle i dag, så får raske med meg litt revet ost og prøve i kveld. Vært litt lite mat de siste dagene, stort sett levd på kaffe med fløte i og et par ostekjekser + minipizza forleden dag. Ikke matlyst eller overskudd til å stå på kjøkkenet noe særlig.

I går ble basselusken min bitt av mr perfekts hund, så det ble et skadd øye, noe sår og sting. Det var litt av en påkjenning. Men alt går bra og blir friskt igjen Han har jo selvfølgelig fått hetta og stukket av. Dvs dratt hjem til seg selv. Typisk at noe slikt skal skje dagen etter vi har hatt kjærestedag, så den gode magefølelsen forsvinner i den vonde klumpen som overtar. Frustrerende.

Vekta "raser" nedover, men mistenker at den går opp litt igjen når jeg får i meg noe mat. Det vil jo være naturlig. 101,7 i dag, 102,4 i går. Det er jo 700 gram ned, og det er jo det som jeg var vant med fra tidligere :P med andre ord, snart på 100 og snartpå 99,9! Holy crap!

Håper dere alle har en fin dag og koser dere i finværet(?)

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 17:24   #5021
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Morsomt! 11,7 tapt og 11,7 igjen!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 09:47   #5022
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heisan - håper dere alle har en finfin helg - her er været helt fantastisk - som det har vært den siste tiden. Vi får bare slike flotte sommere omtrent hvert femte år, så en må virkelig nyte det!

Wow, Pruttis, for en fantastisk vektnedgang du har, det er jo bare utrolig bra jobbet - snart er du jo under første målet du hadde satt deg - fantastisk, vennen

De osterundstykkene er egentlig ganske geniale. -Det gir en "brødfølelse" uten å gi noe som helst kh (bortsett fra det bitte lille som er i egg), når man lever ketogent så er herlig. Jeg bruker dem ofte til tilbehør til salat eller suppe. Det er masse fett i dem, så det metter veldig godt.

Å så synd med den stakkars vovsen din. Håper alt går bra med den, det var sikkert veldig belastende ja. Kommer ikke hundene helt overens, eller var det noe spesielt som skjedde?
Mr perfekt fikk seg nok bare et sjokk - dette hadde jo ingenting med deg og deres forhold å gjøre, så det går seg raskt til igjen.

Sitter i sofan med kaffen min og pcn på fanget. Tenker at jeg må få kommet meg en tur ut i solen. Har vært fint så lenge nå, det kan jo bare ikke vare .... -får nyte hvert sekund av det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 15:11   #5023
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

De var i alle fall god varme. Når de var kalde, som til frokost, så var de litt for kompakte og eggete, men absolutt en klar hit når de er ferske og varme! Forestiller meg at med krydder og skinke/kjøttdeig, så blir de perfekte pizzaboller eller noe Absolutt en flott grunnoppskrift. Minte litt om ostesuffle.

Ellers så kryper vekta stadig nedover. Alt fint her. Fine dager med sol og god stemning.

Håper dere har det fint i sol/regn/uansett - og at alle har hatt en herlig helg Savner oppdatering fra Appelsin og Nysgjerrig nå!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 19:44   #5024
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Det har vært en deilig helg her. På formiddagen i dag kom det litt regn, men det skinte av igjen til ettermiddagen. Har jobbet litt i hagen. Godt å være ute, men kjenner at hagearbeid ikke er det aler beste for ryggen min.... Kanskje jeg må få litt hjelp til å få forenklet litt og lage det mer lettstelt før neste sommer... Jeg begynner nok å bli eldre, jeg har ikke like mye energi som jeg hadde "før i tiden"

Ja, Pruttis de blir nok gode som "pizzaboller" Jeg forstår hva du mener, selv om jeg synes de er ok til frokost også. Jeg lagde dem i går, så jeg hadde det til frokost/lunch i dag. Jeg synes egentlig de er lit vel "fettete" etter min smak, så i går lagde jeg dem med kesam istedenfor majones, samt at jeg byttet ut en ss med fiberhusk med litt kokosmel. Jeg syntes de ble bedre da, men da er det jo ikke nærmest 0 kh lengre.....

ja, jeg savner også en oppdatering fra Nysgjerrig og Appelsinpiken nå, hvor er dere jenter? Regner med dere også nyter sommerværet nå i helgen, så kanskje hører vi fra dere til uka når det er hverdag igjen.

Søndag kveld, snart arbeidsdag igjen, helgene går altfor fort altså, når det er så fint ute. Ha en fin kveld og en god start på en ny uke

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:53   #5025
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg er her! Har ikke kommet helt i gang, siden vi har vært på farten. Skal være hjemme et par dager nå, før vi reiser videre på tur.
I går besteg jeg og samboern preikestolen. Brukte halvannen time opp, og ca en time ned. - Og i dag klarer jeg nesten ikke gå. Er så utrolig støl i leggene...

Nå skal jeg ut og handle litt. Det regner i dag, så tenkte å lage en gryterett til middag med masse grønnsaker, fett og olje, og så skal jeg prøve meg på noe knekkebrød osv etterpå, så jeg får øvd litt på matlagingen nå mens jeg har ferie og masse tid.

Vi skal forresten være en uke i sverige neste uke.. Sverige er jo veldig flinke på lavkarbo - vet dere om det finnes noe i butikkene der som er lure å ha med seg hjem til Norge? (Evt som jeg kan spise mens vi er der?)

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no