Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mann trenger en kjøkkendings

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-10, 14:44   #1
hansola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 52
Innlegg: 44
hansola er på en erverdig vei

Mann trenger en kjøkkendings

Jeg er drit lei av å raspe ost.

Finnes det en kjøkken dings der ute som ikke koster skjorta, er lett å holde ren og på en hurtig måte får raspet osten?

__________________
hansola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 15:07   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkken dings.

Opprinnelig lagt inn av hansola, her.

Jeg er drit lei av å raspe ost.

Finnes det en kjøkken dings der ute som ikke koster skjorta, er lett å holde ren og på en hurtig måte får raspet osten?

Holdt på å skrive at du bør få deg dame, men ettersom majoriteten her inne er kvinner, så avstår jeg fra å gjøre det

Dessuten kan de koste skjorta...

*dukker og gjemmer seg*

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 15:39   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkken dings.

Kjøkkenmaskin som kan raspe, hakke og blande finner du på Clas Ohlson til mindre enn 500 kr. Gjør livet lettere.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 16:34   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkken dings.

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Holdt på å skrive at du bør få deg dame, men ettersom majoriteten her inne er kvinner, så avstår jeg fra å gjøre det

Dessuten kan de koste skjorta...

*dukker og gjemmer seg*

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 16:40   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkken dings.

Kjøp ferdigraspa..

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 17:34   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Kjøkkenmaskin med skiver til rasping. Fantastisk greie.

Pleide å male mandler i en sånn gammel kvern før. Fikk plass til en halv neve mandler i korga om gangen og fikk mandel over hele kjøkkenet. Tok en time å male 500 gram. Nå hiver jeg bare alt i maskina og det males på ett halvminutt.

Funker på alt, river ost, grønnsaker, osv i den. Ikke løk. Det setter lukt og smak i bolle og skive i lang tid.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 18:59   #7
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Ikke løk. Det setter lukt og smak i bolle og skive i lang tid.

Det kan løses ved å skylle bollen og skiva i kaldt vann tilsatt litt sitron etter bruk.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 19:06   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.


Pleide å male mandler i en sånn gammel kvern før. Fikk plass til en halv neve mandler i korga om gangen og fikk mandel over hele kjøkkenet. Tok en time å male 500 gram. Nå hiver jeg bare alt i maskina og det males på ett halvminutt.

Oj, jeg maler 1/2kg mandler på et kvarter eller så med min lille kjekke mandelkver som er kjempegammel, men sikkert samme som din, min er fra sveico.
Når du maler i kjøkkenmaskin, du bruker ikke kniven da? For da blir det ikke malte mandler, men finhakka mandler og fettet kommer ut av mandlene, feks til marsipan og noen andre ting, så blir det ikke like bra. Jeg har prøvd begge deler og det er en grunn til at food prosessoren står i skapet i tillegg til at jeg kan ikke fordra å vaske så mye deler... Siden jeg hater å tømme oppvaskmaskina slenger jeg ikke slikt inn der, for den fyller jo en halv kurv alene i tillegg til at kniven blir sløv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:14   #9
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Etter å ha kjørt ost til gjørme i diverse kjøkkenmaskiner, tatt fingertuppa på "svigermor" og kjøpt svindyr kverndings fra tupperware har jeg endt opp med noe som ligner en rasp av typen snekkere bruker. Gå på f.eks. Til Bords og let deg frem til hyllene med kjøkkenutstyr og kniver. Der vil du finne noen morderiske rasper. Jeg kjøpte den groveste, men den river ganske fint. Den gjør opp for det med at det faktisk går fort å rive ost til salaten og ikke består av 15 deler å demontere og vaske. Ps. ta vare på plastdekslet den raspa er farlig skarp for fingrene når en roter rundt i skuffa etter den.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 23:01   #10
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Raspa ost med blodige pingertupper... :rofl:

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:55   #11
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Jeg har en liten kenwood foodprosessor (kostet 500,-) som funker helt greit til å rive ost med. Kan sikkert finne noe lignende og billig på de fleste elektrovarebutikkene.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 23:43   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mann trenger en kjøkkendings

Min magiske-stavmikser-som-fikser-alt brukes til osterasping. Blir ikke lange strimler, men skal det blandes i ting funker det helt fint. Bare hiver en passe klump oppi den bollen med kniv nedi (den lille). http://wilfa.no/katalog/upload/hbilder/609993h.jpg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp ... Angående julegave til min mann ... Fishi2009 Generell diskusjon 14 17-12-09 19:04
Min mann skal ut i skauen og leke med Softgun en hel helg - trenger desperat mattips! Iset Ketolysekuren 0 06-08-09 19:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no