Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Luft i magen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-05, 18:32   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Luft i magen

Etter at jeg lagt om kostholdet totalt og får i meg masse salat, blomkål,broccoli, kålrot og linser daglig, så er jeg blitt plaget så av luft i magen.. Har av og til luftsmerter også.. Ikke behagelig i det hele tatt. Dere som er gamle ringrever.. kan dere fortelle meg om det går seg til etterhvert, eller finnes det noen helsekost saker jeg kan ta for å holde magen i sjakk??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 20:26   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg hadde det også sånn ens tund. jeg tror nok magen trenger litt tid på å "lære seg" å fordøye så mye proteiner.... Også er vel grønnsaker kjent for å være "luftskapende" ?


Jeg har det greit med magen nå, men kan fortsatt ha dager innimellom hvor jeg får løs eller hard mage sånn helt plutselig....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 23:00   #3
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Hmm. Jeg ble helt kvitt problemer med luft i magen etter at jeg gikk over til et lavkarbo-kosthold. Hvis jeg spiser et måltid med mer karbohydrater i enn jeg vanligvis får i meg, begynner det å boble litt igjen. Leste et eller annet sted at det skyldes at karbohydratene kan gjennomgå en gjæringsprosess i magen og dermed dannes det gass.

Hva med å prøve to-tre dager med karboinntak under 30g, se hvordan det går, og deretter legge til en ny matsort hver dag for å finne ut hva du reagerer på?

Vennlig hilsen
Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 15-01-05, 12:30   #4
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs
Smile

peppermynte skal hjelpe, den "spiser" opp lufta på en måte så prøv å drikk peppermynte te, lykke til

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 15-01-05, 15:16   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Magen venner seg nok til det etterhvert. Mener å ha hørt at det finnes noe som heter Beano Kapsler som hjelper mot luftplager. Disse får du kjøpt på apoteket.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 11:51   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

finnes noe på heslekosten som heter apital. det er uttrekk av bla artisjokk. Det har hjulpet meg...tror jeg skal begynne igjen nå

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 15:54   #7
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Pussig det der med luft i magen. Jeg følger litt med på "Diet Trials" på BBC Prime. Der var det en mann som sa: "You don,t fart at Atkins!"...(glis)

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 16:15   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Din Kost skriver:
"Fennikelte mot opplåst mage
Luft i magen eller en følelse av ”oppblåsthet” er noe som plager mange, særlig etter perioder med inntak av mye kraftig mat, stress eller sykdom.



Det finnes medikamenter å få kjøpt på apoteket som reduserer luftplager (for eksempel kulltabletter, Minifom og Beano). Men man kan også prøve de gode gamle kjerringrådene med fennikel, karve eller kamille.

Slik lager du din egen te mot opplåst mage:
Kok opp en liter vann med 1 fennikel i biter, 1 ss karve og 2 ss tørket kamille. La teen trekke i 5-10 minutter. Sil teen og tilsett litt honning før du drikker den. Kan gjerne drikkes før hvert måltid."

Håper det hjelper!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 18:15   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av komkari


Din Kost skriver:
"Fennikelte mot opplåst mage
Luft i magen eller en følelse av ”oppblåsthet” er noe som plager mange, særlig etter perioder med inntak av mye kraftig mat, stress eller sykdom.



Det finnes medikamenter å få kjøpt på apoteket som reduserer luftplager (for eksempel kulltabletter, Minifom og Beano). Men man kan også prøve de gode gamle kjerringrådene med fennikel, karve eller kamille.

Slik lager du din egen te mot opplåst mage:
Kok opp en liter vann med 1 fennikel i biter, 1 ss karve og 2 ss tørket kamille. La teen trekke i 5-10 minutter. Sil teen og tilsett litt honning før du drikker den. Kan gjerne drikkes før hvert måltid."

Håper det hjelper!

hehe; dette er jo gode gamle amme-teen det!!
Fennikel, brennestle, karve!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 00:57   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av luringen

hehe; dette er jo gode gamle amme-teen det!!
Fennikel, brennestle, karve!

De gamle kjerringrådene, har hjulpet så mange i mange situasjoner, -så det er sikkert ved å prøve!
Men du,- jeg tror også at linser kan gi endel luftplager??

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no