Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bernaise estrakt eller essens

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-06, 09:10   #1
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Bernaise estrakt eller essens

Etter å ha prøvd Iset's hollandaise saus med stor suksess så er jeg litt keen på å teste ut den hjemmelage bernaise sausen også.

Har letet i krydderhyllene etter bernaise estrakt/essens, men finner det ikke. Hvordan ser glasset eller pakken ut, og er det noen som vet hvilke butikker som har det?

  Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 10:28   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Det er en firkantet liten flaske ca 2 - 2.5 dl. Skal finnes i krydderhyllen (eller i nærheten av den) i butikken. Det står Bernaise Essens på flaska.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 12:02   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Jeg har funnet det på Helgø, men det er kanskje bare i Stavanger vi har Helgø-kjeden?

Ultra har det sikkert, de har jo alt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 13:35   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bernaise estrakt eller essens

I Stavanger har de det på Mega og på Meny iallefall....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 14:48   #5
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Opprinnelig lagt inn av Nille

I Stavanger har de det på Mega og på Meny iallefall....


Fant den på Ultra ved sausene

Takk takk

  Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 20:34   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Fant den på Ultra ved sausene

Takk takk

Jeg bruker forresten både mer essens og mer krydder enn det som står i oppskriften, samt mindre sitronsaft. Smak deg til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 21:00   #7
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg bruker forresten både mer essens og mer krydder enn det som står i oppskriften, samt mindre sitronsaft. Smak deg til.

Det smakte litt for mye sitron og eddik... Skal justere litt til neste gang

  Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 21:20   #8
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Bernaise estrakt eller essens

Hva trenger man essens til? Kok inn 2 ss estragoneddik, litt hakket løk og et par persillestilker så har du essensen. Da vet du at dette blir ekte vare. Persillen har du jo kjøpt til å hakke inn i sausen. Enkelt som bare det - jeg laget bearnaisesaus for første gang i mitt liv for noen uker siden, den ble perfekt.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
Ziggy eller andre; jeg tenkte å lage denne delfiakaka idag: Iset Lavkarbo generelt 23 03-12-05 18:57
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no