Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rockering

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-11, 22:01   #1
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Rockering

Ok, jeg har søkt gjennom alle trådene her inne som omhandler rokkeringer som jeg kan se. Finner dog ikke helt svar på det jeg lurer på.. Jeg synes det kunne vært greit med en litt mer definert midje ettersom jeg er er ganske brei.. Så lurer egentlig på om det er noen her inne som har brukt det over en periode og merket noe forskjell?? Det var lite å finne om folk sine erfaringer med det ( mere info om at folk har kjøpt og hvor.. )

Jeg søker derfor en slags omtale av rokkeringen Hvor lenge prøvde du? hvor lenge om dagen? ga det resultat?

mener da selvfølgelig rokkering med vekt og bulker inni..

Håper på mange svar

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 22:08   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rokkering

Jeg har brukt min rokkering en stund, i det siste har jeg vært en slaur, og det merkes..midjen har vokst, men ikke vekten....

Rokkeringen min er 2,2 kg og ble kjøpt på Treningspartner. I begynnelsen var det litt vondt å bruke den, men det gikk ganske fort over... Brukte den bare 10 minutter daglig, men på bare det ble det altså tydelig forskjell på midjemålet....

Skal være flink jente og begynne å bruke den igjen nå....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:46   #3
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Rokkering

Vil det si at dersom man slutter å bruke den så eser man ut igjen? Kan jo ikke være sånn at man skal bruke den for resten av livet vel?? Tenker som så at når man har fjernet litt av fettet som ligger der, og etablert litt mer magemuskler(blitt mer definert) så holder det med vanlig trening?? Men kanskje ikke??

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 17:07   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rokkering

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Vil det si at dersom man slutter å bruke den så eser man ut igjen? Kan jo ikke være sånn at man skal bruke den for resten av livet vel?? Tenker som så at når man har fjernet litt av fettet som ligger der, og etablert litt mer magemuskler(blitt mer definert) så holder det med vanlig trening?? Men kanskje ikke??


Tror det er magemusklene mine som ikke er så stramme lenger....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:18   #5
andrineandrine
Juniormedlem
 
andrineandrine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 18
andrineandrine er på en erverdig vei

Sv: Rockering

Jeg vet at en venninne av meg brukte rokkering i et halvt år, eller noe sånt (ikke helt sikker på hva slags modell hun brukte, dessverre), men på henne kunne man se betydelig at hun ble mye smalere rundt midjen. Tror ikke det er sånn at man må bruke den hele tiden for resten av livet.. Om man bruker den et par ganger, sånn 5 minutter per gang, i uka, burde jo det holde.
Venninnen min begynte med svømming i tillegg, kanskje det også var med på å påvirke figuren hennes.. Jeg har bare litt problemer med motivasjonen når det kommer til svømming.

Men jo, rokkering tror jeg er et kult og effektivt treningsmiddel!

andrineandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:56   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Det er vel muskler man bygger, ikke punktforbrenning (det skal jo ikke finnes). Ergo må man vedlikeholde musklene også etter at ønsket resultat er oppnådd - vil jeg tro.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 17:46   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er vel muskler man bygger, ikke punktforbrenning (det skal jo ikke finnes). Ergo må man vedlikeholde musklene også etter at ønsket resultat er oppnådd - vil jeg tro.

Tror det er noe med masasjen jeg S....kan ikke finne noe annet enn det, også at musklene styrkes radikalt....Jo jeg merket det...er egentlig glad at jeg sluttet med rockeringen en stund så jeg fikk egen erfaring for at det å ikke bruke den gjør at det gode resultetet blir reversert etter en tid uten.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 19:50   #8
ooops
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
ooops er på en erverdig vei

Sv: Rockering

Jeg har veldig gode erfaringer med rockering. Da jeg fikk første barn for fem år siden spiste jeg ikke lavkarbo. Brukte rockeringen 20 min hver dag (eller kanskje fem dager i uka...) foran tv, ti min hver vei. Gikk ned tolv cm på under tre mnd:-D Var normalvektig, men hadde mye å gå på rundt magen...

Er gravid igjen nå, og vet hva jeg skal gjøre for å få fasongen tilbake etterpå:-)

ooops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 21:58   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rockering

Blir det dobbelt så bra om en rokker begge veier? Jeg har hittil bare rokket én vei....Men har nå begynt å prøve å rokke den andre veien også....vanskelig, men gjennomførbart med øvelse....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 00:38   #10
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Blir det dobbelt så bra om en rokker begge veier? Jeg har hittil bare rokket én vei....Men har nå begynt å prøve å rokke den andre veien også....vanskelig, men gjennomførbart med øvelse....

Priceless kommentar! Velkommen til høyrerokkernes klubb! Hehe, si fra når du fikser venstresiden, så skal jeg legge inn et godt ord for deg i Venstrerokkernes klubb

(dette er ikke ment spydig, bare morsomt fra min side)

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 08:13   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Blir det dobbelt så bra om en rokker begge veier? Jeg har hittil bare rokket én vei....Men har nå begynt å prøve å rokke den andre veien også....vanskelig, men gjennomførbart med øvelse....

Tipper at du ved å rocke begge veiene aktiviserer musklene mer symmetrisk. Tror nok ikke vi har høyre-rocke-muskler og venstre-rocke-muskler, men kanskje noen muskler brukes mer i høyresving og andre mer i venstresving.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 20:35   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Priceless kommentar! Velkommen til høyrerokkernes klubb! Hehe, si fra når du fikser venstresiden, så skal jeg legge inn et godt ord for deg i Venstrerokkernes klubb

(dette er ikke ment spydig, bare morsomt fra min side)

Ja, jeg forstår humoren din hypah, ikke alle som gjør det

Jeg er allerede venstrerokker så det må nok bli i høyrerokkernes klubb du får anbefale meg....

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tipper at du ved å rocke begge veiene aktiviserer musklene mer symmetrisk. Tror nok ikke vi har høyre-rocke-muskler og venstre-rocke-muskler, men kanskje noen muskler brukes mer i høyresving og andre mer i venstresving.



Syns ikke jeg ser så asymmetrisk ut, men det kan vel være at jeg blir som en fotbalspiller som kan bruke begge bein da, når jeg har lært meg å beherske begge svinger.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rockering Hegeik Trening 5 26-01-14 17:49
Rockering spinnvill96 Trening 27 26-06-11 17:11
Rockering nemi81 Ketolysekuren 8 22-04-11 21:12
Rockering cmh Trening 14 16-02-10 22:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no