View Full Version : FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
hei alle sammen :-)
da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)
grotingeling
11-02-10, 18:25
da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
Gratulere med gjennomført fase 1 og et flott resultat så langt :D:heia:
Du bør følge fase 2 like slavisk som fase 1, og vekttapet vil da fortsette - kanskje ikke i samme tempo som i fase 1, men dette varierer fra person til person :p
Jeg er en av dem som veksler litt mellom fase 1 og 2 (ikke nå når jeg er i fase 1 da, men når jeg offesielt er i fase 2 :rolleyes:), men da er det etter avtale med legen min. Har veldig lav fettforbrenning bl.a pga PCOS, og vet av erfaring at den stopper helt opp selv ved veldig lavt karbo-inntak. Så for meg er det nesten et must å ta en uke i fase 1 innimellom for å holde vektreduksjonen i gang.
Oppfordrer deg til å følge legens råd, og heller ta opp temaet igjen når du har vært i fase 2 noen uker :goodluck:
Gratulerer med ned! Kjempebra! :-)
Jeg gikk ned 6,6 i Fase 1, så du skal være fornøyd med 6,7! Tror ikke det er uvanlig nedgang. Det er over snittet, sa min veileder, men husker ikke nå hva snittet var.
Jeg hopper ikke fram og tilbake mellom Fase 1 og Fase 2. Fase 1 er jo en kickstart for å komme i gang, komme i ketose og få et kjapt vekttap i starten, for å få mer motivasjon til å gå videre. I fase 2, som du kan være i, i 8 uker, skal du ha proteinmiddag hver dag. En Fase 1 skal alltid følges opp av en Fase 2 og en Fase 2 skal alltid følges opp av en Fase 3, sier min veileder.
Det er jo tøft for lever og nyre å være i ketose, det er derfor vi blir fulgt opp med blodprøver, skal drikke mye og det er derfor vi må ta alle vitaminene som vi må.
Jeg har to uker igjen i Fase 1 før jeg igjen går over i Fase 2. Jeg synes vekttapet var kjempebra i Fase 2 også. Gikk ned jevnt og trutt 0,5 - 1 kilo per uke. Jeg er i runde to, begynte i september og har gått Fase 1 - 2 - 3 og nå er jeg i gang igjen.
Du klarer fint dette om du vil! Gled deg over at du nå får spise litt god kylling, fisk og rent kjøtt sammen med alle de gode grønnsakene! Vekta skal nok gå ned, skal du se! En dag om gangen! :-)
Lykke til!
Gratulerer med ned! Kjempebra! :-)
Jeg hopper ikke fram og tilbake mellom Fase 1 og Fase 2. Fase 1 er jo en kickstart for å komme i gang, komme i ketose og få et kjapt vekttap i starten, for å få mer motivasjon til å gå videre. I fase 2, som du kan være i, i 8 uker, skal du ha proteinmiddag hver dag. En Fase 1 skal alltid følges opp av en Fase 2 og en Fase 2 skal alltid følges opp av en Fase 3, sier min veileder.
:forvirret Rart, for på møtet vårt idag - nevnte kurslederen at man nettopp kan bytte litt på med fase 1 og fase 2, når man er i fase 2 . MEN det var viktig at disse to periodene ikke utgjorde mer enn 90 dager tilsammen.
Jeg sa ikke at du ikke KAN, men jeg sa at jeg ikke gjør det. jeg har ikke spurt om muligheten, men jeg vet noen gjør det. Jeg har ikke behov for å gjøre det. Vet bare at jeg ikke skal gå lenger enn fire uker på Fase 1. Etter at jeg har begynte med middag, ser jeg absolutt ikke behovet for å kutte ut middagen i Fase 2. Om jeg ikke en dag/kveld må ty til en bar o.l. ved middagstider fordi jeg ikke er hjemme og kan lage meg noe ordentlig.
I Fase 2 tar jeg gjerne middagen til lunsj. Hvis de har fersk, ren fisk i kantinen, spiser jeg det og så tar jeg heller en bar o.l til middag senere istedenfor middag. Bytter plass. Må benytte anledningen tl å få i meg fisk når jeg kan.
:forvirret Rart, for på møtet vårt idag - nevnte kurslederen at man nettopp kan bytte litt på med fase 1 og fase 2, når man er i fase 2 . MEN det var viktig at disse to periodene ikke utgjorde mer enn 90 dager tilsammen.
Hei! Første gang man går på denne kuren ville jeg følge den så slavisk du kan....og følge veilederen.
Men hvis du har behov for å gå igjennom dette en gang til og kjenner kroppen din og hva den tåler, kan du mikse og trikse litt mer. Det gjør jeg, og det går kjempebra. MEN- dette er altså min andre runde på ED, og jeg vet hva jeg tåler og ikke tåler. Min private tilpasning gjør det lettere for meg å greie å gjennomføre denne andre runden, da man naturlig nok er litt mer lei av regimet. Jeg tåler mer karbs nå enn jeg gjorde første gang. For noen er det omvendt.... Jeg har også en god vektnedgang når jeg er i fase 2.
min 6 dag i fase 2 og det går bra , har egentlig ikke så veldig lyst på mat,så det blir gjerne noe med egg ,ommelett eggerøre eller bare stekte egg,, med salat
laget en bolle med salat i går kveld ,men den fristet ikke da ,, så skjeiet ut med et stykke fedonbrød med reker på,,tror ikke katastrofen har ødelagt noe
i dag har jeg tengt og lage en slags tako har jo all den salaten jeg kan bruke, egentlig kjøttdeig med salat,,
også er jeg hjemme i dag, går på antibiotika , er visst mulig en urinveisinfeksjon sier legen,,, har aldri hatt noe sånt , så ble i grunn overasket, for har ikke de symtomene som er vanlig ,,men får håpe det bare er det , at det ikke er noe mer alvorlig ..
ja så ble fredagskvelden en solid sprekk uf ,,at det går ann ,, reiste meg plutselig opp , rett før butikken stengte ,fikk det for meg at jeg bare måtte ,kjøpe noe tull ,sjokolade is og kake ,, dyttet inn i gapet
kjøpte alt for mye ,, sikkert redd for ikke å få i meg nok , velklarte bare å få i meg en del ,men mer enn nok,,angeren tar meg her ,,men spist er spist ,og er kvalm
fortsetter i bra spor i morgen igjen,, lykke til til meg
er jo solid desperat da når,en kjører ut i 10 kuldegrader og kjøper bare tull
skulle ønske butikken stengte kl 4 som før i tida
ja så ble fredagskvelden en solid sprekk uf ,,at det går ann ,, reiste meg plutselig opp , rett før butikken stengte ,fikk det for meg at jeg bare måtte ,kjøpe noe tull ,sjokolade is og kake ,, dyttet inn i gapet
kjøpte alt for mye ,, sikkert redd for ikke å få i meg nok , velklarte bare å få i meg en del ,men mer enn nok,,angeren tar meg her ,,men spist er spist ,og er kvalm
Ja, dette skjer av og til....Må innrømme at jeg hadde en liten sprekk i går sjøl.... "Helt av seg selv" gikk kroppen min og hentet en av min sønns twix og puttet inn i munnen....Følte meg som en zoombie, akkurat som om jeg bare var helt paralysert, og ikke kunne stoppe meg selv:rolleyes: Twixposen har ligget der hver helg (min sønns helgegodt), uten at det har plaget meg altfor mye, men igår gikk det ikke....
Det er vel sånn at til vanlig preller fristelsene av, men innimellom får man svake øyeblikk hvor man må være innestengt på glattcelle for å unngå å ramle utpå:eek:
Hemmeligheten er å greie å begrense skaden til gjerningsøyeblikket, så idag fortsetter vi som før, så går det nok bra,får vi håpe!
Lykke til til deg også!!
grotingeling
13-02-10, 10:54
Ja, dette skjer av og til....Må innrømme at jeg hadde en liten sprekk i går sjøl.... "Helt av seg selv" gikk kroppen min og hentet en av min sønns twix og puttet inn i munnen....Følte meg som en zoombie, akkurat som om jeg bare var helt paralysert, og ikke kunne stoppe meg selv:rolleyes: Twixposen har ligget der hver helg (min sønns helgegodt), uten at det har plaget meg altfor mye, men igår gikk det ikke....
Det er vel sånn at til vanlig preller fristelsene av, men innimellom får man svake øyeblikk hvor man må være innestengt på glattcelle for å unngå å ramle utpå:eek:
Hemmeligheten er å greie å begrense skaden til gjerningsøyeblikket, så idag fortsetter vi som før, så går det nok bra,får vi håpe!
Lykke til til deg også!!
Sånn som skjer :rolleyes: - men i dag er det ny dag og nye muligheter.
Dette er jo ikke verdens undergang, og som du sier Solange så gjelder det å komme seg tilbake på "den smale vei" ved første anledning = umiddelbart.
Lykke til, dette går bra :heia:
Tusen takke for alle gode tilbakemeldingene :-)
Jeg skal holde meg til det som veilederen sa jeg, synes det er herlig med fisk, kjøtt og har laget meg scampi for første gang i livet.... veldig godt. det er vel det som er litt av vitsen at vi skal "lære" oss å lage annen type mat en det vi har gjort.
En sprekk er ikke det verste, det skjer så legger man det bak seg og fortsetter!!!! stå på!
fortsatt god helg til alle, hilsen hun som skal ha fårikål i morgen :-)
nybegynner
17-02-10, 21:32
Er det ingen her ?:) Første dag i fase 2 her.
jeg er her ,, er egentlig i fase to min andre uke, men i dag tror jeg nesten at jeg er i fase 19 eller noe,, gumler smågodt så det tyter ut av ørene ,,sukk den posen føllte med meg hjem gitt, og har den først kommet i hus ,, vel da må den spises ,,
så begynner nok i fase en igjen på mandag
lykke til for deg ,,,
nybegynner
18-02-10, 11:23
jeg er her ,, er egentlig i fase to min andre uke, men i dag tror jeg nesten at jeg er i fase 19 eller noe,, gumler smågodt så det tyter ut av ørene ,,sukk den posen føllte med meg hjem gitt, og har den først kommet i hus ,, vel da må den spises ,,
så begynner nok i fase en igjen på mandag
lykke til for deg ,,,
Stå på, Arkine:) Har vært tøft her også siste uka, trodde en stund at jeg ikke tålte produktene fordi jeg var så kvalm, men så viste det seg at hele familien har omgangsyke:eek:
Stå på, Arkine:) Har vært tøft her også siste uka, trodde en stund at jeg ikke tålte produktene fordi jeg var så kvalm, men så viste det seg at hele familien har omgangsyke:eek:
*hehe*
god bedring, nybegynner
joda jeg skal stå på ,men i dag skal jeg på helgetur til oslo ,,leid hotellrom og revy i kveld .. frustrerte fyrer
maten skal nok gå bra ,men værre med drikke ,, å for å være ærlig så har jeg ikke lyst til og tenke så mye slanking denne helga ,,men mandagen er det alvor igjen,
før eller siden skal jeg nå min ideal vekt ,, innen sommeren i alle fall
grotingeling
19-02-10, 13:41
joda jeg skal stå på ,men i dag skal jeg på helgetur til oslo ,,leid hotellrom og revy i kveld .. frustrerte fyrer
maten skal nok gå bra ,men værre med drikke ,, å for å være ærlig så har jeg ikke lyst til og tenke så mye slanking denne helga ,,men mandagen er det alvor igjen,
før eller siden skal jeg nå min ideal vekt ,, innen sommeren i alle fall
Trenger ikke ha superfokus på slanking, men kanskje unngå de værste fellene.
Og med fullt trykk igjen på mandag så vil nok ikke helgen gjøre den store forskjellen :p
Høres ut til å bli en deilig helg, kos deg og nyt både revy, mat og drikke http://www.33smiley.com/smiley5/everyday/43.gif
Hei :-)
Revy hørtes ikke dumt ut nei, kos dere i helga!
I dag har jeg vært på vekten og endelig har det "sluppet" :-) trengte og se at det var gått av noe denne uken, går fortsatt bra men er
litt matlei så det har de tre siste dagene laget meg omelett. ikke orket å lage fisk eller kjøtt, i går tok jeg 74 fram kyllingfile og et egg med masse løk og sopp + krydder det
var veldig godt.
Eller var jeg på shopping ble klær til ungene mens jeg går å gleder meg til jeg skal kjøpe meg klær i mindre størrelse enn i dag :-)
Fortsatt god helg til alle!
.....
I dag har jeg vært på vekten og endelig har det "sluppet" :-) trengte og se at det var gått av noe denne uken, går fortsatt bra men er
litt matlei så det har de tre siste dagene laget meg omelett. ikke orket å lage fisk eller kjøtt, i går tok jeg 74 fram kyllingfile og et egg med masse løk og sopp + krydder det
var veldig godt.
Eller var jeg på shopping ble klær til ungene mens jeg går å gleder meg til jeg skal kjøpe meg klær i mindre størrelse enn i dag :-)
Fortsatt god helg til alle!
Gratulerer med "sleppet" :) og shopping. Jeg var også på shopping forrige uke og det ble flere gensere og tunika da det var SALG!
grotingeling
20-02-10, 21:11
Og så, litt reklame...... http://www.33smiley.com/smiley/humor/14.gif
For dere som er i fase 2, så kan jeg av erfaring si at det er kjekt med noen tips til det/de måltidene som ikke skal bestå av ED-produkter. Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606) har jeg startet en tråd for fase 2-oppskrifter, sleng gjerne inn dine så får vi en fin liste med variasjoner.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606)
nybegynner
21-02-10, 19:59
Hei!
Jeg trives med fase 2, deilig å spise et måltid. Fredag og lørdag hadde jeg indrefilet av okse, stekte squash, løk, champingon og blomkål, masse krydder og en dasj soyafløte. Snakket med veilederen min om dette, vekttapet får heller ta litt lengre tid, må ha litt saus eller dressing på middagen.
Ellers har jeg begynt å trene:D, deilig. Var på to spinningøkter torsdag og fredag m litt stykerening etterpå, og har gått lang skitur idag. I går var vi innesnødd:mad: Jeg tror det er megaviktig med styrketrening ( og annen trening) både for å finne en måte å leve på etter dietten og for å øke forbrenninga....mye fett og lite muskler her etter maaange slankekurer.
Idag har jeg spist scampi med stekte grønnsaker.
Hei!
Jeg trives med fase 2, deilig å spise et måltid. Fredag og lørdag hadde jeg indrefilet av okse, stekte squash, løk, champingon og blomkål, masse krydder og en dasj soyafløte. Snakket med veilederen min om dette, vekttapet får heller ta litt lengre tid, må ha litt saus eller dressing på middagen.
Ellers har jeg begynt å trene:D, deilig. Var på to spinningøkter torsdag og fredag m litt stykerening etterpå, og har gått lang skitur idag. I går var vi innesnødd:mad: Jeg tror det er megaviktig med styrketrening ( og annen trening) både for å finne en måte å leve på etter dietten og for å øke forbrenninga....mye fett og lite muskler her etter maaange slankekurer.
Idag har jeg spist scampi med stekte grønnsaker.
Hei, fase 2 er lettere,ja:) Jeg bruker også soyafløte, og det har gått greit for meg. Tror trening er veldig viktig på denne dietten, jeg går lettere ned når jeg trener. Mener det hjelper godt på insulinresistensen. Som jo for meg er årsaken til hele vektproblemet:cool:
Ja, nå klarnet det plutselig opp her ute, ser jeg:) Sol, snøfritt og 5 plussgrader, da er det en fryd å gå tur!
Da tar jeg fram gåstavene og går meg en times tur
Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.
Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?
Tusen takk for svar
Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.
Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?
Tusen takk for svar
Hei og velkommen hit. :)
Jeg har ikke gjort meg ferdig med Fase 1 enda, men jeg ser de fleste har gått ned ca 6,5kg. Så du er ikke så langt unna.
En på kurset mitt som trener hardt 2 ganger i uken gikk ned 10kg, men det var en mann, som visstnok går ned raskere enn oss kvinner.
For mye sukkerfri saft/brus er nok medvirkende til vektstagnasjon, er ikke grensen max 1 1/2 glass per dag?
grotingeling
23-02-10, 20:45
Tusen takk for svar
Hei Elilian :D, velkommen i gjengen.
Jeg er også på runde 2 med ED, og opplever akkurat som deg at nedgangen i fase 1 er noe mindre enn forrige gang. For min del antar jeg det har å gjøre med det faktum at jeg hadde mindre vann å miste de første dagene. Så langt etter 3 3/4 uke har jeg gått ned 5,5 kg på fase 1, men håper på ca 8 kg siden jeg følge fase 1 i 6 uker tilsammen denne gangen.
Sukkerfriedrops og lettbrus kan for noen være partystoppere, så ja - dette kan være en medvirkende årsak. At du har inntatt sjokoladefrokostblandingen har nok lite med saken å gjøre, det gjorde jeg også forrige runde uten at det bremset nedgangen.
Vi har forøvrig en fase 1 tråd også, du finner den her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=836950#post836950)
Hei Elilian :D, velkommen i gjengen.
Jeg er også på runde 2 med ED, og opplever akkurat som deg at nedgangen i fase 1 er noe mindre enn forrige gang. For min del antar jeg det har å gjøre med det faktum at jeg hadde mindre vann å miste de første dagene. Så langt etter 3 3/4 uke har jeg gått ned 5,5 kg på fase 1, men håper på ca 8 kg siden jeg følge fase 1 i 6 uker tilsammen denne gangen.
Sukkerfriedrops og lettbrus kan for noen være partystoppere, så ja - dette kan være en medvirkende årsak. At du har inntatt sjokoladefrokostblandingen har nok lite med saken å gjøre, det gjorde jeg også forrige runde uten at det bremset nedgangen.
Vi har forøvrig en fase 1 tråd også, du finner den her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=836950#post836950)
Tusen takk for svaret:D Får håpe fase to bringer mer vekttap!
Skal virkelig kutte ned på sukkerfritt lureri:P;)
Da har også jeg kommet meg over til Fase 2.
Oppsummert Fase 1:
De 30 dagene gikk veldig fort
Var aldri sulten (kjente av og til sug for karbohydrater, men da gikk jeg å gjorde noe annet slik at jeg skulle glemme det)
Kom aldri i gang med trening
Vekttap: ca 7-8 kg
Opplevde at jeg hadde mer energi og overskudd enn på lenge
Ikke fått hodepine med oppkast denne fasen( bortsett fra den dagen jeg gikk inn i ketose)
Gått ned en buksestr.
:heia: Jeg er motivert for neste runde, må bare overbevise meg selv at 60 dager går like fort unna som de 30 dagene i fase 1 gjorde :D
Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2? :)
grotingeling
27-02-10, 12:39
Skulle tro det, regelen er jo rent kjøtt - men du kan jo høre med legen din for sikkerhets skyld :D
tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon
skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg
Meg igjen her:D
Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??
Takk:)
Ikke noe bacon nei! :)
Meg igjen her:D
Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??
Takk:)
Pøøøser ikke akkurat på med olje, men jeg har også fått beskjed om å bruke mer olje. Må til for å smøre forbrenninga, vet du;) Det er den riktige balansen mellom protein,karbohydrater og fett som gjør at du går ned, så hvis legen sier det, ville jeg ta sjansen på at det. Jeg har god erfaring med å bruke litt mer olje, har ikke stoppet vektnedgangen for meg.
Ikke noe bacon nei! :)
Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.
Skulle tro det, regelen er jo rent kjøtt - men du kan jo høre med legen din for sikkerhets skyld :D
Will do!
Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.
Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/nahrung/e025.gif
Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.
Her er du inne på noe som jeg har blitt forundret over etter å ha startet på lavkarbo. Jeg var stamkunde hos Grete Roede http://www.greteroede.no siden 1990 og har nå blitt veldig påvirket av hennes teorier. Meget mulig at jeg må lese litt mer om dette tema for å finne ut av hva jeg tror.
Will do!
Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.
Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.
hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?
Ja, på sikt:) Men kjøtt uten fett i fase to er det legen min har anbefalt ivartfall:)
Nytt spørsmål fra masa:)
Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.
=)
hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?
I brosjyren fra Eurodiet står det under tilbredning av kjøtt og fisk:
Kjøtt, fisk og kylling tilbredes helst i ovn ved lav temperatur (90 grader med varmluft) over lengre tid. ....... De kan også kokes eller stekes ved lav temperatur i teflonpanne med lite fett.
Unngå steking ved høy tempratur, samt frityrsteking.
javel , det har ikke jeg fått med meg,,
Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.
=)
Nei, jeg bruker ikke det. Har ikke lest om at du kan ta det heller. Du må kanskje se på innholdet av karbohydratene og avgjøre selv.
grotingeling
01-03-10, 08:35
=)
Finner ingen informasjon i brosjyren (http://www.eurodiet.no/filer/ES_Produktfolder%20-%2052%20sider_5.pdf) om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje:rolleyes:????
grotingeling
01-03-10, 08:37
tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon
skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg
Jeg har brukt bacon, men skjærer vekk det meste av fettet. Blir en ekstra smakstilsetning til f.eks. pasta-rettene på den måten.
Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det. :)
Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det. :)
Har gjort det samme, kjøpt en type bacon uten fett.
Finner ingen informasjon i brosjyren (http://www.eurodiet.no/filer/ES_Produktfolder%20-%2052%20sider_5.pdf) om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje:rolleyes:????
Mener legen min sa at jeg kunne spise det fra fase 2, cottage chees altså. Det er veldig magert og protein rikt. Creme fraiche er det vel ganske mye fett tror jeg.
Hei! Da er jeg også over i fase II. Har i grunn vært her en god stund=) Føles mye bedre nå! Er så mye lettere når man kan spise "normalt" til middag=)
Tusen takk for svar
Jeg syns absolutt ikke du skal stresse med det. Det er ikke sunt for kroppen å gå ned altfor fort uansett. Og jeg tror spesielt de sukkerfrie dropsene/pastillene kan være et problem. For de er det karbohydrater i likevel, så det er litt lureri. Når det gjelder brus... Begrensede mengder betyr vel at det er ikke DET du skal drikke. Farris med smak kan du drikke så mye du vil av, så jeg anbefaler Farris bris. De smaker jo nesten brus, og etterhvert blir man avvendt. Men jeg også drikker light-brus, men da som kos, ikke fordi jeg er tørst=)
Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)...
Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!!
Will do!
Tihi=) må smile jeg=) hadde nemlig helt lik opplevelse=)
men du.. du kunne jo stekt alles mat på samme varme!!=) Hvis du bare bruner kjøttet i panna først, og så hiver det i ovnen i 1-2 timer på lav varme, så får du kjempeindrefilet. Bruk steketermometer! skal være 60-70 grader inni=)
og blomkålpure er kjempedigg til! Jeg bruker ca 1/2 lite blomkålhode, og to fedd hvitløk. Bryter opp blomkålen og skreller feddene, hiver alt i en gryte med saltet vann, og koker til blomkålen er mør/myk. Så heller jeg av vannet, har i bittelitt margarin, mer salt og pepper etter smak, litt skummetmelk/ekstra lett melk. Så tar jeg stavmikser og moser alt sammen. Så har jeg i evt krydder (timian er helt genialt, fersk sådan). KJEMPEDIGG! smaker nesten potetmos, bare mye mye bedre!=)
Jeg syns absolutt ikke du skal stresse med det. Det er ikke sunt for kroppen å gå ned altfor fort uansett. Og jeg tror spesielt de sukkerfrie dropsene/pastillene kan være et problem. For de er det karbohydrater i likevel, så det er litt lureri. Når det gjelder brus... Begrensede mengder betyr vel at det er ikke DET du skal drikke. Farris med smak kan du drikke så mye du vil av, så jeg anbefaler Farris bris. De smaker jo nesten brus, og etterhvert blir man avvendt. Men jeg også drikker light-brus, men da som kos, ikke fordi jeg er tørst=)
Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)...
Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!!
Takk for en fin tilbakemelding! Jeg er enig! Jeg har nok vært litt manisk på hvor mange kg, istedenfor å fokusere på det viktigste: VARIG vektreduksjon!
Men har nok blitt ganske rundlurt av "sukkerfri" produktene og kost meg så veldig med de! Slutt på det nå!
Og light brus, kun i heljene:D
Jeg ER stolt! Tok bare litt tid å innse, hvor mye det faktisk er!
:):)
Hei studine - lenge siden vi har sett noe til deg og GODT å se deg tilbake igjen. En annen ting som er DIGG i fase 2 er at vi kan drikke ett glass vin hver dag. Kan, men gjør det kanskje bare hver 3 dag.... :nam:
Hei studine - lenge siden vi har sett noe til deg og GODT å se deg tilbake igjen. En annen ting som er DIGG i fase 2 er at vi kan drikke ett glass vin hver dag. Kan, men gjør det kanskje bare hver 3 dag.... :nam:
Takk=) Tror jeg er her for varig nå:P Ble litt mye for meg forrige uke, uten at det gikk utover dietten, men gikk utover medelsesinteressen=)
Ja, den vinen er helt FANTASTISK. Jeg ELSKER vin=) nå som du sier det.. hm... kanskje jeg skal ta meg et glass vin:D
Og jeg kan melde om hittil vektreduksjon på 4,6 kg:D storfornøyd!
Takk for en fin tilbakemelding! Jeg er enig! Jeg har nok vært litt manisk på hvor mange kg, istedenfor å fokusere på det viktigste: VARIG vektreduksjon!
Men har nok blitt ganske rundlurt av "sukkerfri" produktene og kost meg så veldig med de! Slutt på det nå!
Og light brus, kun i heljene:D
Jeg ER stolt! Tok bare litt tid å innse, hvor mye det faktisk er!
:):)
Det er BRA! også må du ikke glemme alle de FANTASTISKE fordelene med fase to=)
- det er lettere å følge på grunn av middag (synes jeg)
-fisk... kjøtt... kylling... HALLELUJA!
- Vin.. god vin. Et glass holder tross alt, og man føler seg herlig normal!
- Treningen går MYE lettere! Jeg har hatt en skikkelig opptur på treningsfronten i dag. Fremdeles en del igjen til storformen, men i dag var det i alle fall samarbeid med kroppen! =) kjempedigg!
STÅ på alle sammen! Det blir så DEILIG å møte sommeren adskillig lettere enn man kunne vært!
om noen vil følge med mer på meg, så blogger jeg.. en sjelden gang:P tonjejs.blogg.no
vi sees der;)
ellers er jeg jo her hele tiden=p nå, i alle fall=)
Sendte en haug med spørsmål til legen idag, og vedlegger svarene her hvis det er andre som er intr. Det ene gikk på det med bacon eller ei.
Tipper det er godt å spise litt normal mat igjen:-)
Pesto, fetaost og bacon er matvarer med mye fett, men absolutt god og sunn
mat. Men i fase 2 er vi fortsatt opptatt av at kroppen skal hente fett fra
egne fettlagre. Det betyr at du kan spise dette, men i moderate mengder.
Dvs 1 skive bacon, ca 1 ss pesto og rundt 6-10 fetaost biter, kommer
selvfølgelig an på størrelsen da. Man får jo noen som er megastore;-)
Supper og omelett er anbefalt fordi dette er mat som "ligner" normal mat.
Man kan like godt spise de søte produktene til alle måltider men når man
skal erstatte dette med normal mat etterhvert blir det ofte ett sug etter
noe søtt. Derfor anbefales de "salte" produktene istedet om du skjønner.
Innholdsmessig har det ingenting å si og du må absolutt ikke spise supper
og omeletter om ikke du liker det.
Hvitløk går under gruppe 2 grønnsaker, altså som løk, men man spiser
sjelden 250 gr hvitløk;-). Så kos deg med hvitløken. Gir god smak og
styrker immunforsvaret.
Peppermakrell kan du godt spise. Det som måtte være igjen av lake er så
lite at det er meget små mengder som du får i deg. Makrell inneholder
masse gunstig fett så kos deg med det:-)
Soltørket tomat derimot kan inneholde litt sukkermengder. Derfor bør du
ikke bruke så mye av det. Men litt for smakens skyld, 1-2 skiver, gjør
ingen skade.
Taco saus kan du bruke 1-2 ss av.
OK. Dagens middag.. jeg fikk en intens lyst på taco... så tenkte kyllingkjøttdeig med tacokrydder (ikke posene, men det krydderet som står i krydderhylla... det har ikke sukker i seg, og dermed mindre karbs). Og salat. Tror det kan bli litt stusselig uten rømme, avokado, mais og ost. eller, osten savnes ikke, men de tre andre er liksom det som "gjør" taco for meg... men craver smaken sånn, så det får ikke hjelpe..
så det blir min middag i dag... Hva skal dere andre ha da??
Så flott at du spurte legen om disse tingene,Popp! Og så hyggelig h*n svarer;)) Ser ut som du er heldig og har en oppgående lege, det hjelper mye på en slik diett:)
OK. Dagens middag.. jeg fikk en intens lyst på taco... så tenkte kyllingkjøttdeig med tacokrydder (ikke posene, men det krydderet som står i krydderhylla... det har ikke sukker i seg, og dermed mindre karbs). Og salat. Tror det kan bli litt stusselig uten rømme, avokado, mais og ost. eller, osten savnes ikke, men de tre andre er liksom det som "gjør" taco for meg... men craver smaken sånn, så det får ikke hjelpe..
så det blir min middag i dag... Hva skal dere andre ha da??
Idag ble det omelett som jeg stekte med purreløk og plommetomater + en salat ved siden av. Til lunsj hadde jeg deilig røkt ørret(200gram) sammen med salat. Deilig å kunne tygge på noe mat igjen :p
Skjønner godt at du savnet tilbehøret, studine. Vi får heller tenke at det blir vår tur et annet halvår. Her er taco hver på bordet hver fredag siden jeg var gravid. Stor overgang på mange vaner når man går på ED.
Så flott at du spurte legen om disse tingene,Popp! Og så hyggelig h*n svarer;)) Ser ut som du er heldig og har en oppgående lege, det hjelper mye på en slik diett:)
Drar veldig nytte av det. Men så betaler jeg jo for det også, så det skulle vel bare mangle. :rolleyes:
grotingeling
02-03-10, 22:00
Sendte en haug med spørsmål til legen idag, og vedlegger svarene her hvis det er andre som er intr. Det ene gikk på det med bacon eller ei.
Dette var kjekk lesing, her fikk vi bekreftet en rekke antagelser - kjempeinnsats :D
Igår glemte jeg litt at jeg hadde spist 2 egg til lunsj. Så da vi var på
restaurant så bestilte jeg kyllingsalat og koste meg med det - inntil jeg
kom på at jeg hadde bommet litt. Godt å ha legen til alle døgnets tider - pr. e-mail.
Men iflg legen så holder jeg meg fortsatt i ketose med
egg og kyllingsalat. Antar at salaten ikke var tilsatt mais, og
brødkrutonger osv. - helt riktig antagelse
Eneste forskjell er at jeg får i meg litt mer kalorier enn i en vanlig fase
2 dag, men det er ikke snakk om veldig mye.
Men at det går an å rote så mye. I Fase 1 bommet jeg også med ting... vaner sitter godt i, lurer på hvordan det blir i neste fase?
Snakk om service! Bare å kontakte legen pr. mail ;)) Har`n døgnvakt, altså? :D
Nei, du er nok ikke alene om å rote og glemme litt, det er jo masse ting vi gjør i hverdagen som går automatisk, og nå må man plutselig tenke seg om for hver minste lille ting man putter i munnen:)
Det bekrefter jo slik jeg har tolket kuren, jeg passer på å holde meg i ketose, og skulle jeg bli gal etter å skeie ut, prøver jeg å ta litt ost eller skinke istedet for karbohydrater, og det har jo gått bra.
Nei, du kan så si. Ser for meg megselv på gamlehjemmet.... :surrehue:
Det høres riktig ut i mine ører - det du skriver om å skeie ut med de rette tingene. Og noe riktig må du ha klart, med en nedgang på 22,2 kg :dunk: Fantastisk!
Hei alle sammen :-)
En liten stund siden jeg har vært her, går bra, men hadde nok ønsket enda mer vektnedgang, står å stamper opp og ned med 1,5 kilo. men er på en vekt som jeg har vært på over en lenger periode før... noen formeninger om det har innvirkning?
inspirerende å lese om dere, gir litt mer "guts" , ingen som er alene :-)
VI ER KJEMPE FLINKE!!!!!!
grotingeling
07-03-10, 18:27
Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.
Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.
Hei alle sammen :-)
En liten stund siden jeg har vært her, går bra, men hadde nok ønsket enda mer vektnedgang, står å stamper opp og ned med 1,5 kilo. men er på en vekt som jeg har vært på over en lenger periode før... noen formeninger om det har innvirkning?
inspirerende å lese om dere, gir litt mer "guts" , ingen som er alene :-)
VI ER KJEMPE FLINKE!!!!!!
Tror ikke jeg helt skjønner hva du mer om den vekten. Hvis det er en annen vekt enn den du pleier å være på, så kan det ha en innvirkning. Ingen vekter er helt like.
Godt å se deg tilbake igjen. Og vi er her for å kunne komme gjennom dette sammen. Lykke til videre.
Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.
Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.
Har tenkt tanken om en uke på Fase 1 - men så oppdaget jeg at det er ca 5 dager til mensen, så det kan hende at dette er hormonelt....? Ellers så bytte jeg litt på når jeg har det proteinmåltidet. I hverdagene er det til lunsjen og i helgene så er det middag. Varierer veldig i hva jeg spiser; egg, fisk, kjøtt, kylling. Onsdag skal jeg til legen på veiing, jeg får høre litt med henne hva hun har å si.
Takk for gode tips!
takk for gode tips. jeg tenkte også på om jeg skulle prøvd med noen dager med kun ed produkter... vil så gjerne se et 7 tall først det er lenge lenge siden. Men jeg har jo ikke turd å gjøre noe "utenom" det jeg har fått bekjed om jeg, flink pike hehe.
ja da er det bestemt over helgen blir det kun ed produkter :-)
skal først prøve å bytte litt om på når jeg tar det vanlige måltide mitt, godt tips :-)
lykke til videre alle sammen!!!!!
en gledens dag ,, 2 mnd siden jeg begynte på ED og vekta i dag viste
69,9 hurra for meg
jeg bytter mellom fase en og to ettersom det passer meg ,så noen dager spiser jeg bare ED,,
og er jeg helt ute og kjøre og bare må ha vanlig mat spiser jeg fisk ,kylling,eller noe kjøtt ,,,grønnsaker spiser jeg lite av
grotingeling
10-03-10, 18:57
69,9 hurra for meg
jeg bytter mellom fase en og to ettersom det passer meg ,så noen dager spiser jeg bare ED,,
og er jeg helt ute og kjøre og bare må ha vanlig mat spiser jeg fisk ,kylling,eller noe kjøtt ,,,grønnsaker spiser jeg lite av
HURRA for deg - dette er jo strålende :heia:
takker og takker ,,ja har kjempet lenge for den vekta ,men nå begynner komentarene da ,, nå er du vel tynn nok ,,, og er så lei av alle de som skal blanda seg i min slanking,,så jeg sier nei er du gal har da minst 20 kilo til som skal av,, og da får jeg gjerne et helt foredrag,,
faktisk i følge bmi så skal jeg visst det ,,,men er mer enn fornøyd når jeg når 62,,,63
og la dere merke til ,, jeg skrev når ,,ikke viss
takker og takker ,,ja har kjempet lenge for den vekta ,men nå begynner komentarene da ,, nå er du vel tynn nok ,,, og er så lei av alle de som skal blanda seg i min slanking,,så jeg sier nei er du gal har da minst 20 kilo til som skal av,, og da får jeg gjerne et helt foredrag,,
faktisk i følge bmi så skal jeg visst det ,,,men er mer enn fornøyd når jeg når 62,,,63
og la dere merke til ,, jeg skrev når ,,ikke viss
Gratulerer!!!! Tenk under 70.....drømme, drømme.....Gleder meg til den dagen jeg også kommer dit!! Jeg har fått de kommentarene lenge alt, og det på en bmi godt over 30?! Da kan du begynne å lure på hvorfor folk sier det, når man er godt synlig overvektig fremdeles. Er nok godt ment, velger å ta det som et kompliment. Men når man får et formanende foredrag, er det ikke såååå gøy... poenget er at man må få velge selv hva man trives med. Jeg er happy med en bmi på 26, trur eg da....
HURRA for deg - dette er jo strålende :heia:
Gratulerer! Du er kjempe flink! :-)
TAKK TAKK er veldig fornøyd ,,nesten redd for og spise nå, livredd for at vekta vil vise 70 igjen ,,,men får holde meg unna vekta noen dager ,, haha så lett som det er :D
69,9 hurra for meg
Så flott :heia: :heia: :heia:
6-tallet - det må være så utrolig DEILIG!! Du har vært kjempeflink!
Jeg var på legekontoret på onsdag, men har ikke hatt tid til å oppdatere.
Først fikk jeg oppklart noe - som jeg ble veldig glad for. Legen fortalte resultatene over telefon første gangen, og jeg fikk beskjed om at blodsukkeret mitt var på 12 ( noe som er like før diabetesII). Men det var helt normat, det lå på 6. :D
En kilo opp i muskler - noe som vet hvordan man kan bygge resultater uten å trene?? Og ned 4,5kg!!! Jeg er veldig fornøyd... :D
ja det er helt hærlig og se 6 tallet ,så denne gangen skal ikke 7 tallet tilbake til meg
gratulerer du også med flott vekttap og unngåelse av diabetes
stå på dette klarer vi
ja får vel bekjenne mine synder da ,, selskap i går og det tok helt a
først streika bilen ,så falck måtte komme og få startet den,,fikk liv i den,
så når jeg kom hjem fikk jeg ikke slått av bremselyse ,,prøvde og få hjelp av noen ,men nei da de som kunne noe om bil var ikke hjemme ,
men til slutt fikk jeg da av de jæ.......lysa , så i morgen tidlig er det rett på verksted
men alt dette resulterte i at jeg hivde meg over smågodtet når jeg kom hjemogså,,om det ikke var nok med det jeg hadde kjørt i meg i den bursdagen,, ,syns synd på meg sjøl,, alt var bare motgang
så nå er det og slite for og få ned de to kiloene som hang seg ved kroppen min igjen ,, jada trøster meg med at det bare er vann,,men tar jo noen dager og bli kvitt,, sukk . at en aldri lærer,,,f......
og jeg som aldri skulle se 7 tallet igjen,,
så ser jo at fedo har rett er nok viktig og gå fra fase til fase for og vende kroppen til mer karbo,
jaja livet går vidre ,og i dag er jeg visst 56 år :(
Gratulerer med fødselsdagen, Arkine http://www.33smiley.com/smiley/other/14.gif!!
Ja,ja, livet er fullt av fortredeligheter....Noen av oss, meg selv inkludert, er nok nødt til å se gevinsten på lang sikt...
grotingeling
14-03-10, 10:32
ja får vel bekjenne mine synder da ,, selskap i går og det tok helt a
først streika bilen ,så falck måtte komme og få startet den,,fikk liv i den,
så når jeg kom hjem fikk jeg ikke slått av bremselyse ,,prøvde og få hjelp av noen ,men nei da de som kunne noe om bil var ikke hjemme ,
men til slutt fikk jeg da av de jæ.......lysa , så i morgen tidlig er det rett på verksted
men alt dette resulterte i at jeg hivde meg over smågodtet når jeg kom hjemogså,,om det ikke var nok med det jeg hadde kjørt i meg i den bursdagen,, ,syns synd på meg sjøl,, alt var bare motgang
så nå er det og slite for og få ned de to kiloene som hang seg ved kroppen min igjen ,, jada trøster meg med at det bare er vann,,men tar jo noen dager og bli kvitt,, sukk . at en aldri lærer,,,f......
og jeg som aldri skulle se 7 tallet igjen,,
så ser jo at fedo har rett er nok viktig og gå fra fase til fase for og vende kroppen til mer karbo,
jaja livet går vidre ,og i dag er jeg visst 56 år :(
Må bare gi deg en http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Smiley-Hugs-being-nice-133504_450_330.jpg
og så må jeg også si http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_23_9.gif
takker for omtanken og gratulasjonene
ja ny dag og nye gevinster, og rom ble jo ikke bygd på en dag
er stekt egg og bacon lov som proteinmåltidet på fase2?
ikke bacon,,og de regner to egg som et måltid
takker. da ble det litt mye her.. Men da vet jeg det til neste gang..
litt bacon i ny og ned ødelegger sikkert ikke noe særlig , bare det ikke blir ei pakke om dagen,,,
er egentlig ikke på fase2 enda, men hadde så lyst på egg, så da ble det to egg og en liten neve strimlet bacon... Men det blir ikke daglig..
grotingeling
14-03-10, 21:25
Hei - da er jeg over i fase 2, 3, 4 1/2 eller noe i den dur :D
Siden jeg skal til USA om noen dager og ikke tar sjansen på å bli fra tatt ED-produktene i tollen, startet jeg i går en tilvenning til å kun spise fisk, kjøtt, kylling og grønnsaker. Veldig uvant å kunne spise det samme som samboeren, og jeg må si jeg til tider føler meg litt på tynn is.
Så langt har det blitt kokte egg med salat til frokost, svinekotelett med grønnsaker til lunch, så ble det en pakke ED-kjeks før jeg nå har vært på TGI Fridays og spist kylling fajitas uten lefse og ost. Spendt på veiingen i morgen, vil jo helst se 88,ett-eller-annet :rolleyes:
er stekt egg og bacon lov som proteinmåltidet på fase2?
Iflg legen på Fedon klinikken, så sa hun at vi skal i Fase 2 fortsatt ta fett fra egne "vellagrede" lagre, slik at 1 skive med bacon var det vi maks kunne spise. Jeg smakte på noen biter bacon da jeg kom over i Fase 2, men har holdt meg unna siden. Kroppen skal værsegod forbrenne fra mine egne fettlagre først! :D
Iflg legen på Fedon klinikken, så sa hun at vi skal i Fase 2 fortsatt ta fett fra egne "vellagrede" lagre, slik at 1 skive med bacon var det vi maks kunne spise. Jeg smakte på noen biter bacon da jeg kom over i Fase 2, men har holdt meg unna siden. Kroppen skal værsegod forbrenne fra mine egne fettlagre først! :D
Ja, du sier noe der.. jeg har massse baconlagrer rundt om som kan få forsvinne... hehe..
Arkine: Fryktelig leit å høre om dine utskeielser - spesielt etter som du endelig hadde nådd 6x-tallet, men godt å høre at du bekjenner dine synder. Min erfaring er da at man jobber seg videre igjen. Kanskje det at du hadde nådd et mål føltes som en seier som du ville feire? - på litt feil måte. Men det er bare å dra opp ermene igjen og kjempe videre. Som vi har sagt her inne før: Ikke tenk på det maten du IKKE skal ha! Tenk heller på:
http://www.getsmileyface.com/new/happy_birthday/8.gif Gratulerer med dagen, håper du har hatt en flott dag. Det har vært knallsol her i Akershus, så det må bety at du har vært snill pike.
er godt med litt oppmuntring fra dere ,,:) nå er det full satsing igjen..
snill ja , sola har skint her i dag også .og min venninne som ahr vært dødlig fornærmet på meg denne uka ,,,og ikke tatt tlf en gang ,,, kom innom en liten tur ,,
og jeg har ikke fornærmet ho ,,,,og det har ho vel innsett selv ,
så alt ordner seg for snille jenter
fikk tilogmed satt bilen inn på verksted i dag,, på en søndag, og han snille mannen lånte meg en bil så jeg kommer på jobb , skulle jeg tatt buss,,, ville reiseveien blitt lang , bor 17 kilometer fra jobb ,,men litt ute på landet,er jobben ,, så da hadde det blitt buss, tog og buss,,en vei
Godt å høre at det har ordnet seg, arkine :klem:
Igår hadde vi taco (jeg uten lomper, mais, ost, rømme og tacokrydder) det var deilig med det igjen. Det er kanskje i Fase 3 at vi kan spise mais og ost?
Her er det fortsatt fantastisk vær, men gradestokken er fortsatt på "feil" side av 0-punktet. Det var lyst ute kl 06.00 imorges og det gjør noe med en, når det er lyst om morgenen. Alt ting blir så lettere, merker det på ungene også. Nå ser jeg bare frem til at vi kan legge vekk votter, luer, stillongser og sende ungene avgårde i T-skjorte og shorts. :D
Off... I dag er en tung dag. I går ble det slutt (fy fillern, det høres så endelig ut når jeg skriver det) med kjæresten gjennom 3,5 år.. Riktignok en gjensidig og sannsynligvis riktig avgjørelse som man alltids kan angre på, men det hindrer meg ikke i å føle meg direkte deprimert..
Selv ikk 76,8 på vekta hjelper nå.
I går kveld hadde jeg en sinnsvak trang til sjokolade.. og alt annet som er usunt. I dag er jeg bare apatisk og kvalm. Jeg skulle vært og trent nå... Men det føles så tungt.. Og jeg vil egentlig ikke ut av leiligheten heller, men forelesning kaller. Jeg gruer meg, for vet jeg kommer til å måtte forklare og bli trøstet. Og for å være ærlig gjør det det bare verre.
Beklager deprimerende post... måtte bare få det ut til noen som ikke kjenner oss..:P
Off... I dag er en tung dag. I går ble det slutt (fy fillern, det høres så endelig ut når jeg skriver det) med kjæresten gjennom 3,5 år.. Riktignok en gjensidig og sannsynligvis riktig avgjørelse som man alltids kan angre på, men det hindrer meg ikke i å føle meg direkte deprimert..
I går kveld hadde jeg en sinnsvak trang til sjokolade.. og alt annet som er usunt. I dag er jeg bare apatisk og kvalm. Jeg skulle vært og trent nå... Men det føles så tungt.. Og jeg vil egentlig ikke ut av leiligheten heller, men forelesning kaller. Jeg gruer meg, for vet jeg kommer til å måtte forklare og bli trøstet. Og for å være ærlig gjør det det bare verre.
Beklager deprimerende post... måtte bare få det ut til noen som ikke kjenner oss..:P
Uff, høres forferdelig tøft ut. Selv om man er enig og alt det der, så er det jo noe trygt og kjent som tar slutt, og det kan være skremmende å plutselig bare være alene. Det er lov å sørge over det som aldri ble, dere hadde sikkert håp og planer om dere to tidligere i forholdet, nå blir det antageligvis aldri slik, og det kan man føle seg trist over. Så tillat deg selv å sørge, prøv å finne andre måter å sørge på enn med skjokolade:eek: og vit at en dag kommer du ut av tungsinnet og greier å se nye gylne muligheter:) Jeg heier på deg!
Så trist å høre, studine :klem: En god klem i din retning. Har selv opplevd det samme som deg, og det er en forferdelig prosess som man må gjennom. Riktignok mange år siden :)
Men ikke gå i sjokoladefellen! Ikke tenk på at du skal ha den, prøv heller å finne noe annet som gir trøst. Sett deg ut på terrassen- nyt solen - drikk en kopp kaffe eller te - under et varmt pledd og tenk på hva ellers livet kan tilby deg (selv om jeg vet det kan være vanskelig) - Minn det gode livet i Istanbul. En tur ut, kan nok være god medisin - selv om det krever litt av deg å faktisk komme deg ut av døren. Så ikke spis karbohydrater, men skei heller ut med et ekstra ED måltid, eller litt ekstra proteiner om du må!
Uff, høres forferdelig tøft ut. Selv om man er enig og alt det der, så er det jo noe trygt og kjent som tar slutt, og det kan være skremmende å plutselig bare være alene. Det er lov å sørge over det som aldri ble, dere hadde sikkert håp og planer om dere to tidligere i forholdet, nå blir det antageligvis aldri slik, og det kan man føle seg trist over. Så tillat deg selv å sørge, prøv å finne andre måter å sørge på enn med skjokolade:eek: og vit at en dag kommer du ut av tungsinnet og greier å se nye gylne muligheter:) Jeg heier på deg!
Takk! Det er ingen god dag i dag.. men føltes bedre etter en treningsøkt (mulig det er sant at det gir endorfiner...:P). Det kommer likevel en del situasjoner hvor man glemmer det, og da er det desto verre når man tar seg i feilen... Men det er vel som du sier, jeg kommer vel gjennom dette også.. Heldigvis er vi fremdeles gode venner. Og det i seg selv er jo en trøst. Alt i alt kunne livet vært verre. Og jeg faller ikke i karbo-fella... Bare fordi jeg orker ikke flere nedturer.. Må i alle fall ned i vekt, liksom.
Så trist å høre, studine :klem: En god klem i din retning. Har selv opplevd det samme som deg, og det er en forferdelig prosess som man må gjennom. Riktignok mange år siden :)
Men ikke gå i sjokoladefellen! Ikke tenk på at du skal ha den, prøv heller å finne noe annet som gir trøst. Sett deg ut på terrassen- nyt solen - drikk en kopp kaffe eller te - under et varmt pledd og tenk på hva ellers livet kan tilby deg (selv om jeg vet det kan være vanskelig) - Minn det gode livet i Istanbul. En tur ut, kan nok være god medisin - selv om det krever litt av deg å faktisk komme deg ut av døren. Så ikke spis karbohydrater, men skei heller ut med et ekstra ED måltid, eller litt ekstra proteiner om du må!
Takk takk=) Jeg lurte fælt da jeg var på butikken.. men så fristet det liksom ikke likevel.. var vel mest mentalt.. Orker jo egentlig ikke tanken på angsten etterpå i tillegg til dårlig humør og dessuten er vektnedgangen et lyspunkt i en litt stusselig tilværelse. Skal rette energi mot trening og rydding av hybelen (som ser ut som om ED-produkter og klær har eksplodert der inne etter den siste forsendingen som nå har fullstendig overtatt tekjøkkenet mitt:P).. Man overlever vel dette også.
Takk takk=) Jeg lurte fælt da jeg var på butikken.. men så fristet det liksom ikke likevel.. var vel mest mentalt.. Orker jo egentlig ikke tanken på angsten etterpå i tillegg til dårlig humør og dessuten er vektnedgangen et lyspunkt i en litt stusselig tilværelse. Skal rette energi mot trening og rydding av hybelen (som ser ut som om ED-produkter og klær har eksplodert der inne etter den siste forsendingen som nå har fullstendig overtatt tekjøkkenet mitt:P).. Man overlever vel dette også.
Så godt å høre :klem:
håper det går bra med deg, stå på videre!
Klem
håper det går bra med deg, stå på videre!
Klem
Til STUDINEN :-)
ja jeg er jo helt håpløs på dette data greiene :-)
grotingeling
20-03-10, 19:02
Vet det er til liten troest, men sender deg en kjempe stor :klem:
Til STUDINEN :-)
ja jeg er jo helt håpløs på dette data greiene :-)
Tusen takk=) Det er tanken som teller!=)
Vet det er til liten troest, men sender deg en kjempe stor :klem:
Tusen takk!=)
Dere har vært så fantastisk snille med meg alle sammen! Det er godt å ha litt støtte=) Jeg har fremdeles vært snill pike med dietten, og vekta tasser jo nedover, så det får man si er bra=) I morgen er det treningsdate klokken 8 (lovlig tidlig, om jeg får si det selv).
Helgens måling var artig, selv om lår og rompe ikke går inn like mye som det andre:
Arm: minus 1 cm
Liv: minus 5 cm
Rompe: minus 1 cm
Lår: minus 0,5 cm
Hofte: minus 4 cm
Over navlen: minus 6 cm
Totalt en nedgang på 17,5 cm på 3 uker! Yuhu :heia: Jeg er fornøyd, det blir totalt 47,5 cm siden 6 febr. :D
Livet på Fase 2 er helt greit, kjenner at jeg er blitt lei av noen produkter - bl.a omelettene, men svelger de unna med masse krydder for at det skal smake best mulig. :p Deilig å kunne drikke vin og spise MAT. Blir nesten bortskjemt med all den indrefilet som jeg har kjøpt meg.
Jeg var på ost/vin kveld og hadde ikke kjeks igjen, tok med meg en pose soyanøtter, spiste paprika og drakk te! Andre utfordringer er når jeg går forbi nystekte boller (lukten er bare helt nydelig) eller det ligger igjen en brødskive på bortdet. Da er det bare å huske på at jeg ikke engang skla tenke på det. Gleder meg til den dagen man kan leve normalt. :o
ja så har jeg kommet skikklig i gang igjen , to bursdager på en uke ,og kom ikke skikkig i gang før i går på søndag,,,og når en hiver i seg masse karbo fly vekta opp i en fart ,,mye vann
så fra i går morges til i dag morges ,, datt jeg ned 3 kilo,,men bodde omtrent på do da,,
så det ga jo nye guts ,,
og neste tirsdag er det ferie , reiser til portugal ,, tar ikke med meg ED,,
men skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre..kan ikke slanke meg synlig ,,, for da får min elste sønn annfall...hehe og lavkarbo er bare tull sier han ,,, som har greie på alt ,,,så hans motto er ,tren tren tren ,,,jaja
men uansett hva han og andre mener , så kommer jeg nok til og ikke forsake noe ,,, får bare stå på når jeg kommer hjem igjen,,, har jo ikke så veldig mange kiloene igjen,,så har et håp at 17 mai blir en stor dag,, bunaden slenger sikkert rundt meg da ,,, i fjor måtte jeg ha hjelp for og få på beltet ,, det settes fast bak med trykkknapper ,,og hekta på ei sikkerhetsnål i tillegg , og hadde det vel nesten oppunder puppene , belte skulle liksom være i livet da,, så jeg gikk med capen på hele dagen,, og puste kunne jeg nesten glemme:Dmen har jo gått ned ti kilo siden da
og det som er farlig med de sisste kiloene er nok folk begynner og si ,,nei nå er du slank nok ,det er da en begynner og slakke litt av selv, og den klasiske du blir så dratt i annsiktet ,,, f... er det bare annsiktet folk ser på da,,,
Hei og hå!
I går hadde jeg besøk av en skikkelig motivator.. Ei venninne av meg som fra før jul til nå har gått ned 20 kg. Det er selvsagt egentlig altfor mye. Men i alle fall, det har hun gjort, helt for seg selv, og det er jo ikke til å stikke under en stol at hun ser uforskammet godt ut... Det får meg til å lure på om jeg skal endre målet fra 63, til i alle fall 60:P Hun veide 55 kg, og er tross alt ikke mer enn 3cm lavere enn meg. Hun sa selv at hun er blitt for tynn nå da:P men hun hadde visst vært syk, så hun skal legge på seg 2 kg, så hun ligger på 57. LORD, den som bare hadde dette problem:P Men ialle fall, hun sa selv at hun ALDRI trodde hun kunne gå ned.. og må jo innrømme at selv om det går nedover på vekta sliter jeg med daglig tvil om jeg noen gang kan nå målet mitt. Så jeg ble faktisk litt motivert.. Konkurranseinstinktet er sterkt, men jeg er også fryktelig redd for å ikke lykkes.. nå må det gå, liksom..
5-tallet *minner tilbake på 80-tallet* Tror ikke jeg kommer dit, og har heller ingen planer. 6-tallet er mitt mål for mine 168cm og da skal jeg være superfornøyd. :) Kan ikke gape over for mye heller, synes nå jeg. Kanskje du heller skal vurdere det når du begynner å nærme deg?
Så deilig med sydenferie, arkine. Hvor i Portugal skal dere hen? Blir det mye ED produkter med nedover ;)
Idag har jeg slitt med hodepine, mulig det er blitt for lite eller for mye kaffe? Heldigvis - er det ikke så sterk som før livet på ED. Nå skal jeg inn å oppdatere journalen min som jeg opprettet igår. Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned saker, som kan være motiverende eller skremselpropaganda for når det virkelig begynner å bli tøft.
vi skal til Vilamoura og gleder meg ,,,
nei ED produkter blir nok hjemme ,,,skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre ,, men bacalao det skal jeg ha ..og vin
og studine ,, klart du klarer og gå ned ,,ikke tenk,, viss jeg klarer det,,men når jeg klarer det,,men hold deg til 63 som mål enda , så kan du heller se når du kommer dit om du vil ned mer,,din venninne og du har sikkert ikke samme kroppen,, så det som er bra for henne trenger ikke være bra for deg
lykke til på veien ,, dette klarer du ,, jeg , og alle vi andre her inne
Hei!
Lurer på om jeg kan "henge litt" her igjen, jeg... Har vært helt ute av ED en stund, men er nå tilbake - delvis i alle fall. Har blitt enig med sykepleier å spise kombikost en stund, dvs ED-produkter når det passer best, og fase-to-måltid (rent kjøtt/fisk/egg/kylling - liste en og to grønnsaker) når det passer best. Så selv om det ikke er gjennomført ED fase to, er det i alle fall i nærheten.
Hei!
Lurer på om jeg kan "henge litt" her igjen, jeg... Har vært helt ute av ED en stund, men er nå tilbake - delvis i alle fall. Har blitt enig med sykepleier å spise kombikost en stund, dvs ED-produkter når det passer best, og fase-to-måltid (rent kjøtt/fisk/egg/kylling - liste en og to grønnsaker) når det passer best. Så selv om det ikke er gjennomført ED fase to, er det i alle fall i nærheten.
Velkommen tilbake, Biola. Du har vært savnet her inne! :klem:
Det høres ut som et god avtale du har gjort med sykepleieren. En ting har jeg erfart på denne dietten, og det er at man må planlegge godt om man skal få det til. Du klarer dette du :D
vi skal til Vilamoura og gleder meg ,,,
nei ED produkter blir nok hjemme ,,,skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre ,, men bacalao det skal jeg ha ..og vin
og studine ,, klart du klarer og gå ned ,,ikke tenk,, viss jeg klarer det,,men når jeg klarer det,,men hold deg til 63 som mål enda , så kan du heller se når du kommer dit om du vil ned mer,,din venninne og du har sikkert ikke samme kroppen,, så det som er bra for henne trenger ikke være bra for deg
lykke til på veien ,, dette klarer du ,, jeg , og alle vi andre her inne
Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.
Nei, jeg har tenkt på det. 63 er mer enn nok=) jeg koser meg veldig med nedgangen nå=) deilig å trene, deilig å føle seg så energisk og deilig å ikke ha store problemer med dietten. Takk gode gud fase 2 er lettere enn fase 1. Det er igrunn rart hvor viktig middag kan være.. Men for å være ærlig, det titter jo innom en dag som blir fase 1 av og til, av ren skjær latskap...:P (jeg gidder ikke gå på butikken for å handle:P) Jeg merker jeg er blitt litt slapp på dette med grønnsaker.. det er klart, jeg spiser dem selvsagt.. men jeg tenker mer på dette med mengde? er det kjempeviktig? jeg er ikke alltid like flink....:S
5-tallet *minner tilbake på 80-tallet* Tror ikke jeg kommer dit, og har heller ingen planer. 6-tallet er mitt mål for mine 168cm og da skal jeg være superfornøyd. :) Kan ikke gape over for mye heller, synes nå jeg. Kanskje du heller skal vurdere det når du begynner å nærme deg?
Så deilig med sydenferie, arkine. Hvor i Portugal skal dere hen? Blir det mye ED produkter med nedover ;)
Idag har jeg slitt med hodepine, mulig det er blitt for lite eller for mye kaffe? Heldigvis - er det ikke så sterk som før livet på ED. Nå skal jeg inn å oppdatere journalen min som jeg opprettet igår. Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned saker, som kan være motiverende eller skremselpropaganda for når det virkelig begynner å bli tøft.
5-tallet ja:P jeg er ikke helt into it:P jeg tenker, man kan jo bli for tynn også. Det får evt bli når man snakker et par kilo ned når jeg er ferdig med dietten... prosjekt for resten av livet, liksom:P hehe ellers gidder jeg ikke stresse med akkurat det! Jeg går for lave 6-tall=):D
Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. :D Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det:o Skal bli godt med litt kjøtt igjen.. :rolleyes:
Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. :D Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det:o Skal bli godt med litt kjøtt igjen.. :rolleyes:
I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig;) GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!!:D fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!
Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.
I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig;) GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!!:D fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!
Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.
Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd:D
I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov:D
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??
Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd:D
I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov:D
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??
Jo, det gjør det veldig mye lettere. Pluss jeg er kjempesta:) så har faktisk ikke hatt noen ordentlige sprekker i det hele tatt... Som jeg ikke på forhånd satte grenser for og bestemte at var OK (som f.eks smake på mat i Istanbul som ikke passet helt inn i fase 2)... Men jeg kan tenke meg at påske med familien kan bli en utfordring. Jeg er litt enten eller.. så jeg tror jeg får holde meg unna all sjokolade, så får jeg heller kose meg med appelsiner osv..:) Det i seg selv er jo et brudd, men samtidig skal jeg egentlig over i fase 3. Så la oss kalle påsken en uke i fase 3, også kommer jeg tilbake i fase 2 etter påsken, for jeg er ikke ferdig med vektnedgangen!
Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss :D
Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate :o. Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!
Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.:(
Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss :D
Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate :o. Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!
Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.:(
Offf... påskeegg er EVIL! Jeg tror jeg blir et sted mellom fase 2 og fase 3. Jeg vet bare at det blir vanskelig:P Men kose litt ER vanskelig. Så blir i så fall å konsentrere kosen rundt relativt safe ting.. som appelsiner og avokado i salaten... Det i seg selv er STORT for meg nå:P Ellers blir det neppe sjokkis eller potetgull:P
de bringebærkjeksene ER gode!=)
LYKKE til med påsken, jeg er sikker på at det går fint! og den som la igjen påskeegget.. vel, sikkert bare misunnelig, siden du er blitt så mye slankere!!!:D
Jeg trodde nesten jeg skulle bli fastlåst selv jeg Popp:p Synes det er litt skummelt med fase 2, føler at det er lettere for meg å skeie ut. Eller sånn som i dag nesten ikke spist, ble kvalm bare jeg så en kjeks, huff
Appelsin er mye bedre enn påskeegg hvertfall ( det var et forsøk på å overbevise meg selv at jeg ikke liker sjokkis lengere:rolleyes:)
Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.
joggetur? skal jo på ferie , hehe:D
seaworld er allerede plottet inn ,min sønn har repotaret fult vi skal hit og dit og sånn og sånn,,er det fint vær blir jeg på stranda ,,på dagen
grotingeling
25-03-10, 02:48
En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet :eek::D
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise :p. Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.
Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED;)
Så fantastisk morro at det går så bra med maten, Grotingeling!! Dette her er kjempenyttig trening, og lover veldig godt for fremtiden, ja! Et under at du ikke liker amerikanske kaker og desserter, tror JEG lett hadde greid å finne noe godt:p (Har aldri vært i USA, men endel på amerikanske restauranter i europa, og aldri har jeg spist meg mer stappmett på dessert....) Lykke til videre på ferden:)
En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet :eek::D
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise :p. Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.
Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED;)
Så kjempeflink du har vært! Det er bra du koser deg selv om du tar riktige matvalg=) litt kos skal det være på tur!=)
Så fantastisk morro at det går så bra med maten, Grotingeling!! Dette her er kjempenyttig trening, og lover veldig godt for fremtiden, ja! Et under at du ikke liker amerikanske kaker og desserter, tror JEG lett hadde greid å finne noe godt:p (Har aldri vært i USA, men endel på amerikanske restauranter i europa, og aldri har jeg spist meg mer stappmett på dessert....) Lykke til videre på ferden:)
Enig med deg, Solange. Jeg la på meg MASSE da jeg var på utveksling i USA. Men da var man ung, så det smeltet av med MASSE trening da jeg kom hjem.. Ikke like greit når man har kommet over 20 årene, for plutselig HOLDER den dumme kroppen så mye mer fast på alt.. (sa hun og klaget mer enn hun kanskje hadde grunnlag for) =)
WOHO=) I går kveld tenkte jeg som så... dette går aldri nedover:P (fordi jeg tydeligvis har en tendens til å tenke sånn mot midten av uka)... Og i dag? MINUS 700 GRAM=) Så i dag har jeg gått ned totalt 8,5 kg og har bare 12 kg igjen:D
Artig å høre Grotingeling. Jeg var i USA for en del år siden og da gikk jeg faktisk ned 2 kg husker jeg, uten at det var meningen. De har ganske så voldsom mat der synes jeg, sånn som den osten ja, grøss. Godt man kan kreve litt der, selv om de har litt tungt for å skjønne at noen ikke spiser masse ost med ekstra dressing og enda litt ost:p
Kos deg videre!!!:)
Enig med deg, Solange. Jeg la på meg MASSE da jeg var på utveksling i USA. Men da var man ung, så det smeltet av med MASSE trening da jeg kom hjem.. Ikke like greit når man har kommet over 20 årene, for plutselig HOLDER den dumme kroppen så mye mer fast på alt.. (sa hun og klaget mer enn hun kanskje hadde grunnlag for) =)
Hahaha, da har nok litt i vente, knis:_plystre:
Men grattis med vektnedgangen!!! Kjempebra, 12 kg ,da har du jo ikke så mye igjen:)
Hahaha, da har nok litt i vente, knis:_plystre:
Men grattis med vektnedgangen!!! Kjempebra, 12 kg ,da har du jo ikke så mye igjen:)
haha jeg vet;)
Jeg gleder meg sånn til jeg kommer ned til halvveis til målvekt. Det blir deilig å se doble sifre!:) bare 1,5 kg igjen dit!
haha jeg vet;)
Jeg gleder meg sånn til jeg kommer ned til halvveis til målvekt. Det blir deilig å se doble sifre!:) bare 1,5 kg igjen dit!
Ja, når man er halveis så ser man liksom lyset i tunellen. Gleder meg sykt til deg jeg også, er forsatt noe kg til jeg er der da men.
Ja, når man er halveis så ser man liksom lyset i tunellen. Gleder meg sykt til deg jeg også, er forsatt noe kg til jeg er der da men.
Nei,men det er jo ikke SÅ langt til halvveis for deg heller!?:) Jeg kjenner det er deilig å merke på kroppen at det går nedover. deilig å våkne om morgenen og se begynnelsen av den kroppen jeg hadde før. =) bare 7 kg igjen til jeg er nede i en vekt hvor jeg er fornøyd.. så er det bare kosmetisk igjen=)
UÆÆÆÆÆH! jeg aner ikke hva jeg skal spise til middag. Alt høres slitsomt ut.. og alt jeg vil ha er en kebab. Which ain't gonna happen. Så spørsmålet er: HVA skal jeg spise til middag???
UÆÆÆÆÆH! jeg aner ikke hva jeg skal spise til middag. Alt høres slitsomt ut.. og alt jeg vil ha er en kebab. Which ain't gonna happen. Så spørsmålet er: HVA skal jeg spise til middag???
Huff fælt når man har det sånn, er sånn om dagen jeg også, har ikke lyst til å spise i det hele tatt. Men middag klarer jeg helt klart, kjøtt endelig. Jeg spiste kalkun med salat i dag, nam nam..
Huff fælt når man har det sånn, er sånn om dagen jeg også, har ikke lyst til å spise i det hele tatt. Men middag klarer jeg helt klart, kjøtt endelig. Jeg spiste kalkun med salat i dag, nam nam..
problemet er helst at jeg venter for lenge med å lage mat/handle.. Så blir det bare mas. Jeg endte faktisk på kalkun jeg også, og det blir gjerne salat på meg også!:D
ja så er jeg nede i den vekta som står på tickeren ,, det tok fire dager og bli kvitt 4.5 kilo vann,,,egentlig veldig fort ,,men akk så deilig tok en uke oog legge det på meg da.snaut
så nå er det full skjerpings fram til tirsdag ,, da reiser jeg på ferie ,,og håper og tror at jeg skal klare meg bra med maten , men som sagt bacalao skal jeg ha
ja så er jeg nede i den vekta som står på tickeren ,, det tok fire dager og bli kvitt 4.5 kilo vann,,,egentlig veldig fort ,,men akk så deilig tok en uke oog legge det på meg da.snaut
så nå er det full skjerpings fram til tirsdag ,, da reiser jeg på ferie ,,og håper og tror at jeg skal klare meg bra med maten , men som sagt bacalao skal jeg ha
SÅ deilig å få det bort igjen da!!!=) Bacalao må du kose deg med! Jeg har tro på at det handler om å være moderat. Jeg klarte meg fint på ferie, så det gjør nok du også. Spis litt mindre av potetene og mer av fisken og sånn, da vet du! og vin er jo ok=)
KOS DEG!
Da melder jeg overgang til fase2. Blir ikke til at jeg spiser fase1 middag, så kan like godt bare si jeg hører til her.
veiedag i morgen, men den tror jeg vi går forbi i stillhet. jeg er mer eller mindre på sporet etter sist helg. Ble litt for mye middag i dag da (ble invitert til en venninne som er på besøk. Ikke sett henne på nesten et år..). Men alt i alt går det veldig bra nå. Mye bedre enn før jeg reiste til Trondheim..:)
å må bare si det gått ned enda mer ,,,, nå er det 68.9 og 10.5 kilo ned
å må bare si det gått ned enda mer ,,,, nå er det 68.9 og 10.5 kilo ned
Så flott :heia: :heia: :heia: Gratulerer så masse, fantastisk nedgang.
Mokki: velkommen over!
En riktig god påske til dere alle, vi reiser imorgen.
http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/e038.gif
en god venn av meg ,kom innom i ettermidag med en KAKE ,, verdens beste ,,,han vil sikkert at jeg legger på meg ,, neida var sikkert godt ment ,
men går det ann og fryse den tro..den har begynt og rope på meg fra kjøleskapet ,men jeg har ikke tengt og svare,,
men kjenner det er vansklig nå og være så uhøfflig ..hehe:D
og sitter her og overbeviser meg selv om at jeg blir trøtt og dårlig av høykarbo,, og det gjør jeg jo også
en god venn av meg ,kom innom i ettermidag med en KAKE ,, verdens beste ,,,han vil sikkert at jeg legger på meg ,, neida var sikkert godt ment ,
men går det ann og fryse den tro..den har begynt og rope på meg fra kjøleskapet ,men jeg har ikke tengt og svare,,
men kjenner det er vansklig nå og være så uhøfflig ..hehe:D
og sitter her og overbeviser meg selv om at jeg blir trøtt og dårlig av høykarbo,, og det gjør jeg jo også
Uansett så skal du ikke ha den, så da synes jeg du bare skal legge den i fryseren hvis du ikke vil kaste den.
kan ikke kaste ,, det er for drøyt , mannen har jo tross alt stått og bakt denne kaken og tengt på meg,,men den har sluttet og rope på meg nå,, tok ED kjeks og spanderte ei osteskive på den ene det hjalp,,
ja hiver den i frysa , det som skjer er sikkert bare at den kan bli litt bløt ,men det gjør sikkert ikke noe..
Jeg tror jeg hører med her inne jeg siden jeg driver med fase 1,5 hele tiden. Vet ikke hvor lenge, men til jeg skal inn til kostveileder ihvertefall. Jeg har tulla så mye denne vinteren, men nå er jeg på god gli og har holdt meg i to uker- Da syns jeg det bare blir lettere og lettere å holde meg..
Siden dere diskuterer USA. Jeg bodde der ett år og tok av 10 kg jeg. Ikke meningen det. Men levde så travelt litv p åhigh school med sports aktiviteter og andre ting så og si hver da. De har et fantastisk tilbud innen sport der borte på skolen...
Nå skal vi bort til USA i høst, og da skal jeg ikke være p ådiett, men håper jeg er en del kg lettere innen da. :cool:
Hei alle sammen :)
De fleste her har jeg hilst på i Fase 1 men nå melder jeg med inn her, kommer til å kjøre noen dager til på Fase 1 siden jeg har vært syk og det har gått så som så med maten.
Men fra helga satser jeg på at jeg er på rett kjøl og at jeg da også lager ett måltid for dag :)
Veiedager har jeg normalt på lørdager, men siden jeg har bestemt meg for å at kun vekta hos legen gjelder kommer jeg ikke til å rappprtere vektnedgang før jeg har vært hos legen.
Pr forrige fredag når jeg var hos legen viser vekta 10,6 minus og det er jeg strålende fornøyd med :)
Så er det bare å håpe det går like bra frem til neste time som er 19.mai.
Snikveiiing vil forekomme men det for å sjekke at vekta peker nedover :)
grotingeling
29-03-10, 15:18
Hei Fungirl, godt å se deg tilbake i form - kjiipt å være syk :klem:
Sniikveiing kan vi vel noe om alle tenker jeg, og det er jo kjekt å se tallene bli mindre:stuart:
grotingeling
29-03-10, 15:25
Da er det bare 3 dager igjen av ferien, og jeg er nå veldig klar for å være langt unna alt som lukter frityr!!!!http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sick/sick0012.gif (http://www.mysmiley.net/freesmiley.php?smiley=sick/sick0012.gif) Regner med å starte opp med ED fase 2 igjen på fredag (blir nok en del soving for å komme seg i riktig tidssone først), og så skal jeg til legen på kontroll neste tirsdag. Blir spennende å se hva status er etter denne ferien.
Jeg er i live. men har desverre falt helt av lasset siste uken. Skal ikke komme med noen dårlige unskyldninger overfor meg selv.. For det er bare idiotskap fra min side. I morgen reiser jeg på hytten. Skal ha med eurodietmat til meg, og planen er å klare meg fint der oppe. Trim får jeg også, for det blir tur i fjellet håper jeg. Så kommer tilbake neste uke. Forhåpentligvis ikke så langt unna der jeg burde ligge i vekt nå..
Har ikke veiet meg denne uken, og velger å ikke gjøre det heller...
Jeg er også i livet og er på lasset, men jeg får ikke i meg grønnsaker! Bare jeg ser en blomkål så får jeg helt hetta.
Så om noen vil dele sine grønnsakstips med meg så tar jeg gjerne imot :)
Kose deg på hytta Mokki :klem:
grotingeling
31-03-10, 13:26
Grønnsaker ja - det kan fort bli en vane å nesten bare spise blomkål og brokkoli. Her er noen av min favoritter som jeg bruker som alle bortsett fra 1 er blomkål/brokkoli-fri:
Ratatouille - man tager hva man haver av grønnsaker, svisjer i pannen og tilsettter knuste tomater og krydder.
Tynne skiver av selerirot stekt i smør, krydret etter smak
Selerirotmos - kok seleri sammen med blomkål, mos det hele og tilsett smør, melk og krydder
Grillet aubergeen (husk å la skivene ligge minst 30 min med salt på begge sider for å få ut det meste av vannet - tørk så av det meste av saltet før de stekes/grilles)
Ellers så har jeg opprettet en fase 2 - oppskriftstråd her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606) :p
Tusen takk for tips Grotingeling :klem:
Synes det er så få gode grønnsaker vi kan spise på fase 1 og 2, kan jo i prinsippet ikke gjøre annet enn å steke og koke greiene og det er jeg kjempelei av. Men holder vel ut ett år eller to til :lol:
Flott oppskriftstråd :)
Kjempelurt med oppskriftstråd!! Her går det mye i salat, men god med annet også, nam nam..
Må fortelle om mitt legebesøk i dag.. Jeg har alltid dratt hjem til Norge når jeg skal ha legesjekk, men fant endelig en lege her i Moskva som har med ED å gjøre. Så jeg var hos henne i dag, vet ikke helt om jeg skal le eller grine jeg, dama virket rimelig snodig må jeg si. Hun så på de blodprøvene jeg hadde tatt i Norge og skjønte ikke poenge med å ta de. Hun mente jeg måtte ta ultralyd på hele kroppen for hun mente blant annet at leveren min var alt for stor og og full av fett. Og at en sånn diet var veldig stressende for kroppen og man viste aldri hvordan den reagerte. Hun mente at jeg måtte til gynekolog for å sjekke meg siden jeg slanket meg, for jeg kunne jo plutselig bli syk både her og der.
Det var da vi spurte om hun hadde ED kurs, og hun svarte ja men. Hjelpes meg, gale dame...
Svindyrt var det også.... :p:D
Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang ;)
Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang ;)
Det er det ingen tvil om at jeg vil gjøre hvertfall, ler enda av den "legen":D
Godt å se deg i Fase 2 , Fungirl - grønnsakene er et skikkelig påfyllsmåltid så jeg håper du finner deg noe du liker, uten å få hetta :lol:
Kjenner at jeg ble litt lei av grønnsaker, enda jeg varierer veldig. Men det hjalp å gå over til å wok'e det i stedet. Masse krydder og litt pesto :nam:
Idag skal jeg ha 1/2 grillet kylling og det gleder jeg meg til. Etter mange år på grete roede hvor vi måtte ta av skinnet( som virkelig er det beste) er det godt å tenke på alt det man kan spise på lavkarbo enn alt det man må skrape vekk når man er på grete roede. Det blir nesten som å friste med søtsaker og så får man bare tørt brød....:rolleyes:
Lykke til på hytta, mokki. Håper det går bra med alle ED måltidene.
Jolly :lol: Jeg tenkte at det kan jo hende det er slik ED foregår i Russland, men for deg som er vandt til vårt system så må det ha vært helt latterlig. Skulle vært intr å høre hva Eurodiet - Norge kan si om den saken.
Vi kom ned fra fjellet igår, og har levd helt i ED fokus. Ingen utskeielser :D
Det ble ikke så lange skiturer, da barna ikke er så raske på ski enda. Men jeg og de to eldste fikk tatt en tur på 2,5 km en av dagene. Ellers har det vært mye i hoppe fra taket, kaste snøballer, lage påskehanen av snø, m.m.
Å komme seg vekk noen dager fra hverdagens tjas og mas kan anbefales. Deilig med stillhet om kvelden, med et glass vin, litt nøtter og en mann som maserte bena mine. Fikk lest litt bøker også, og det er lenge siden sist.
Nå er vi hjemme igjen for å rydde og kaste ting i huset. Utrolig mye rart jeg har samlet på opp gjennom årene. Så snart snøen er vekk, skal vi få en container på plass; noe kastes her, annet går på loppemarked!
Hei igjen!
Jeg er nå kommet hjem fra påskefjellet (egentlig for å skrive oppgave, så det må gjøres straks...) Mer eller mindre full fokus på ED de første 4 dagene, men så de siste 2 har jeg unnet meg litt godt om kvelden. Likevel, vekta viste 73,6 i dag, og jeg er aldeles straks gått ned 10 kg. Vekta var riktignok ikke min egen, så jeg har forbehold om feilveiing.. men jeg tror og håper det stemmer likevel;) Det har vært deilig med litt påskekos, men jeg kjenner hverdagen kaller.. og jeg gleder meg faktisk også. DEILIG med rutine og trening.. og vektnedgang!:D
håper påska er levelig for alle andre også!
GOD PÅSKE!
mmmmm.. jeg lager kosemat til lørdagen:D fylte squash i ovnen..=) karbonadedeig, sopp og tomatsaus.. (og litt juks.. ost... men ingen karbs i ost, bare litt mye fett:P) det lukter HERLIG... og jeg er SULTEN=) Men må nok smøre meg med tålmodighet til maten er ferdig, tror jeg:D
da er vi hjemme fra hytten også. Det har gått ganske bra med tanke på mat. Uka før vi dro var jo katastrofe. men jeg håper og tror at tickeren min snart viser riktig. Nå SKAL jeg holde fokus om jeg skal klare å nå målene jeg har satt fremover...
flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,
så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai
Hei alle sammen ;-)
en stund siden jeg har vært "her inne" ,håper dere alle har hatt en fin påske :-)
Jeg har nok hatt en utskeielse men den var planlagt og har faktisk ikke vollet meg noen dårlig samvittighet heller. en kveld i påsken koste jeg meg med mann og unger med is og brownis + litt snop så dagen etterpå var det bare å fortsette som før og dethar gått veldig bra. Har snudd litt på tankegangen... før hvis jeg har "sprukket" har jeg fått dårlig samvittighet og bare spist enda mer.... nå er dette en kostholdsendring så jeg får heller unne meg noe av og til (har ikke rørt noe på 3 mnd) så fortsette som nå, ja nemlig hehe det blir nok det beste for meg.
det går sakte men sikkert nedover, skal (må visst..vil ikke) over i fase 3 den 10 april hallo det er jo på lørdag alt... noen andre som også snart skal det?
Stor klem
Hei Alida, så bra at det gikk greit med bare den lille utskeielsen. 10 april er ikke lenge til nei, selv skal jeg ikke over til Fase 3 før i slutten av april.
Ingen utskeielser på meg i påsken, hadde planlagt å ikke ha det. :D
Men søndag var jeg sulten, det var for mye godteri i huset. Det var tøft å måtte bare si til deg selv at jeg ikke skulle ha det. Så jeg endte opp i 7 måltider! Neste dag holdt det med 4 måltider. Godt å tenke på at jeg innen mai kan begynne å spise jordbær. Det gleder jeg meg til...
Mål for april er ellers å få inn litt trening. Det har ikke blitt noenting forløpig.
flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,
så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai
Jeg er også klar for full fokus! Torsdag skal jeg på klinikken å veie meg, men lurer veldig på hvordan Fase 3 blir... og hvor lenge den varer.
grotingeling
07-04-10, 12:47
Da er jeg også i gang med fase 2 - endelig! :D
Skulle egentlig startet på torsdag etter hjemkomst fra USA, men var både sliten og ute av døgnrytme.
Så jeg fortsatte med samme type mat-opplegg som jeg hadde på turen; kjøtt og fisk + grønnsaker (mye mer grønnsaker enn jeg spiste i USA).
I dag er derfor første dag med fase 2, og dessuten skal jeg til kontroll i dag for å diskutere opplegget videre.
Merker det er godt å komme i gang igjen, faste rutiner på både mat og trim.:p
grotingeling
08-04-10, 08:31
Det gikk veldig bra hos legen, alt vekttap bortsett fra 100g var fett!:D
Blir dermed å finne i fase 2 de neste 8 ukene fram til neste kontroll, og håper jo på å se tall som starter med 7 innen den tid. Time will show :p
Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......
Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......
Bit tennene sammen og bli med videre på dette. Du klarer det helt sikkert om du bare bestemmer deg. :klem:
GTL: Men hvor mye hadde du gått ned? Du må oppdatere med slik info, det er så spennende... :heia:
Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.
Gjett om jeg er fornøyd?? http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/happydance.gif
GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang.. http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Diverse/hmm.gif
NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai
150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)
Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.
Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.
grotingeling
08-04-10, 23:04
GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang.. http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Diverse/hmm.gif
NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai
150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)
Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.
Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.
Oppskriften gir to porsjoner/måltider, og da har jeg ofte en liten salat ved siden av.
Skal korrigere oppskriften slik at det står antall porsjoner.
grotingeling
08-04-10, 23:09
Er nok ikke helt våken, for jeg skrev vel litt lite om resultatene hos legen :rolleyes:
Som tickeren min viser så er jeg nå nede i 86,5 kg pr mandag, og det samme viste vekta hos legen.
Alle kiloene ned fra forrige kontroll bortsett fra 100g er rent fett, så jeg er kjempe happy.
De 100 grammene var muskelmasse, men de skal jeg få tilbake nå når jeg har startet opp trimming igjen :D
BMI er nå 33.4, så jeg nærmer meg "bare" overvektig-nivå:D
grotingeling
08-04-10, 23:12
Belønningssystem fungerer veldig bra for meg, og jeg belønner meg selv med penger når jeg har vært flink. Tømte sparegrisen og kjøpte sko på USA-turen for belønningspengene jeg hadde samlet siden oktober i fjor - ble 3 par Eccosko :D
Stå på, du kommer deg helt sikkert tilbake på sporet :heia:
grotingeling
08-04-10, 23:17
Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.
Gjett om jeg er fornøyd?? http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/happydance.gif
La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?http://www.33smiley.com/smiley4/animals/3.gif
Gratulere med nedgradering fra fedme til overvektig, og ikke minst et fantastisk resultat i antall kg.
I dag viser MIN vekt 73,4kg og jeg er i himmelen. -10,1 kg siden 8.februar, og jeg er halvveis.. :D eller, nå begynner vel jeg å tenke at målet kanskje burde være 60 kg i steden, men nå får jeg holde meg til 63 til jeg er der, også får delmål2 bli 60.. eller noe med et 5-tall? :o
Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?
La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?http://www.33smiley.com/smiley4/animals/3.gif
Helt riktig :D
Studine: strålende resultater på deg også! 6-tallet om 5 uker kan være meget mulig det. Du er fortsatt i Fase 2, og da er vel vekttapet fortsatt ganske stort ( det blir nok andre "boller" når vi kommer i Fase 3).
Strålende vær idag, hadde tenkte jeg skulle opp på loftet og gå gjennom sakene der - men ut å rake løv frister faktisk enda mer. Det er deilig med VÅR!
:o
Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?[/quote]
Gratulerer!!!! fem uker... det klarer du :-)
Tunisia sukk det hørtes herlig ut, vi var der for noen år siden utenfor sousse ( tror det skrives slik hehe) var veldig herlig. litt slitsomt å handle for de drar deg nesten inn i "bodene" men det er litt av sjarmen med å gå på markede også da. Stå på videre :-)
grotingeling
11-04-10, 10:11
Søndag morgen i solveggen ........ deilig.http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/6.gif
Har kommet sikkelig i gang med både fase 2 og trimming denne uka, og i tillegg har jeg fått snudd døgnet helt tilbake til norsk tid.
Skal si det tok tid denne gangen....
Har jobbet ganske lange dager denne uka (var en del oppgaver som hastet veldig på jobb), og det har nok vært en god hjelper til å snu døgnet.
Resultatet av alle disse omstillingene ble selvsagt migrene på fredag kveld, men fikk tatt medisin tidlig og i dag er jeg helt fin igjen.
Så nå er frokost inntatt, og jeg er klar for turhttp://www.33smiley.com/smiley2/sports/outdoor/16.gif
Ha en fantastisk søndaghttp://www.33smiley.com/smiley2/animals/cats/2.gif
Er ikke flink å titte innom, men vil bare si gratulere til dere alle med flotte resultater :)
Jeg har temmelig langt igjen til jeg er nede på de tallene dere er, men en gang kommer jeg nok dit jeg også :)
Her går det bare bra, mitt proteinmåltid er kyllingsalat i ukedagene og så lager jeg middag i helgene. Funker greit selv om jeg sliter med å spise i helgene, glemmer det rett og slett. Mest fordi jeg ikke er oppe så tidlig som når jeg skal på jobb, men satser på at det går seg til.
Kontrollveier meg innimellom, men vil ikke tenke på vekta før jeg har time hos legen igjen i mai. Blir de tallene jeg bruker :)
Ønsker dere alle en strålende fin uke :klem:
grotingeling
12-04-10, 11:47
Tydelig å se at våren er her for fullt http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/11.gif, for aktiviteten på forumet ser ut til å være mindre.
Jeg merker i alle fall at jeg tilbringer myyyyyye mer tid ute i frisk luft i stede for inne forran PC'n, men det er jo bare positivt i forhold til både helse og trivsel.
Merker at motivasjonen stiger i takt med gradestokken (nesten bokstavlig http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/10.gif), og håper dere også har det på samme måte.
Ellers så må jeg si at det har gått forbausende lett å komme tilbake på ED etter USA-turen.
Trodde jeg skulle få litt problemer med produktene (er jo ikke akkurat gourmet mat...), men det har gått kjempebra.
Veeeel... pastaen måtte jeg bare gi opp i går, men ellers går alt ned like greit som før.
Har tenkt å prøve ut noen nye oppskrifter denne uka, regner med det blir noe med fisk (har så lyst på fiskekaker for tiden....)
grotingeling
15-04-10, 08:32
DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg :eek:.
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler :cool:.
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt :p (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)
DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg :eek:.
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler :cool:.
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt :p (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)
Men du, det har jeg også lagt merke til, at det kan skje. Jeg tror det løses med masse vann og fortsettelse sånn du holder på. Etter påske så var det sånn for meg også.. en vekt før jeg gikk tilbake, og så når jeg spiste ED gikk jeg opp.. men det ble borte igjen=)
Og trimmen gjør det nok ikke "bedre" akkurat denne uken, men du skal se at det hjelper maaasse neste uke;) og om du tar en langøkt med kondisjon (f.eks. i 30-60 min) så får du ut en del vann... Hvis du bare går, altså=) Men husk å drikke mye!
Er garantert vann og det slipper taket når kroppen er kommet helt i ED modus igjen :klem:
Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?
grotingeling
15-04-10, 12:36
Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=862911#post862911) og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk
Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?
Hei hei Studine :)
Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert :)
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse :D og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.
Står til med deg da? :klem:
Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=862911#post862911) og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk
Har vært ofte innom den tråden og det er kjempemotiverende, iallefall som regel, enkelte ganger er det totalt umotiverende faktisk fordi jeg kjenner på hvor lenge det er til jeg kan kalles slank. Så det går opp og ned hvor ofte jeg er innom den tråden kan jeg bare si :D
Hei hei Studine :)
Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert :)
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse :D og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.
Står til med deg da? :klem:
det står veldig bra til:) jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG!:) Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig;) da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover;)
Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid ;)
Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:
Frokost: Kakao med kanel
Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet
Mellom: Cappuccino
"Middag": Frokostblanding eller pannekake
Kvelds: Brownie
Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.
Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.
Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.
Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?
Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke :) Hvem hadde trodd det liksom ;)
det står veldig bra til:) jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG!:) Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig;) da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover;)
Så deilig da, og ikke minst å se 6 tallet snart :heia:
Jeg er vel den av oss her på ED som har mest som skal vekk, og jeg kjenner det er tungt å vite at jeg liksom ligger så langt bak, ikke at det er en konkurranse, for alt i verden, men jeg føler meg kanskje litt mer alene.
Men misforstå meg rett, jeg er utrolig glad på deres vegne alle sammen, dere er jo snart i mål :heia:
Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid ;)
Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:
Frokost: Kakao med kanel
Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet
Mellom: Cappuccino
"Middag": Frokostblanding eller pannekake
Kvelds: Brownie
Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.
Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.
Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.
Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?
Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke :) Hvem hadde trodd det liksom ;)
Tja. jeg spiser et måltid mindre enn deg og trener like mye... eller mer. jeg trener 1,5 timer (av og til mer) hver ukedag... så tror det skal gå fint jeg. Hvis du føler deg bra da? Hvis ikke, så ville jeg spist litt mer protein. Når jeg tenker meg om har ikke jeg vært SÅ nøye på hvor mange gram proteiner, så jeg spiser nok mer kjøtt/kylling/fisk enn jeg nødvendigvis skal enkelte dager. Det er min erfaring:P jeg kan i grunn ikke si mer enn det. Jeg får bare skryt av legen (aka mamma) om blodverdier og generell standard på kroppens helse.
Tja. jeg spiser et måltid mindre enn deg og trener like mye... eller mer. jeg trener 1,5 timer (av og til mer) hver ukedag... så tror det skal gå fint jeg. Hvis du føler deg bra da? Hvis ikke, så ville jeg spist litt mer protein. Når jeg tenker meg om har ikke jeg vært SÅ nøye på hvor mange gram proteiner, så jeg spiser nok mer kjøtt/kylling/fisk enn jeg nødvendigvis skal enkelte dager. Det er min erfaring:P jeg kan i grunn ikke si mer enn det. Jeg får bare skryt av legen (aka mamma) om blodverdier og generell standard på kroppens helse.
Jo jeg føler meg veldig bra igrunn, men jeg forbrenner nok endel kcal mer enn deg siden jeg veier mye mer enn deg, det er kun derfor jeg lurer på om jeg bør fylle på liksom :) Og jeg spiser nok knappe 150 g kjøtt/fisk/fugl hver dag så jeg er redd jeg er litt i underskudd der. Men skal prøve med ett egg etter trening fremover, når jeg husker på det iallefall ;)
Jo jeg føler meg veldig bra igrunn, men jeg forbrenner nok endel kcal mer enn deg siden jeg veier mye mer enn deg, det er kun derfor jeg lurer på om jeg bør fylle på liksom :) Og jeg spiser nok knappe 150 g kjøtt/fisk/fugl hver dag så jeg er redd jeg er litt i underskudd der. Men skal prøve med ett egg etter trening fremover, når jeg husker på det iallefall ;)
Ok, ja det gjør du nok da=) Men du skal se du får det til. Spis mer proteiner du:) Det går nok bra!
Når det gjelder at du føler du har så mye å gå ned. Jeg tror vi alle føler det. Jeg tror i grunn du ikke skal tenke på meg. eller noen andre! Og bare fokusere på DEG! Fokusere på hvor FLINK du er! Tenk så bra det er at du har tatt steget for å snu om på livet. Tenk hvor flink du har vært til å gå ned i vekt hittil! Tenk så bra det blir!:)
LYKKE TIL!
Så deilig da, og ikke minst å se 6 tallet snart :heia:
Jeg er vel den av oss her på ED som har mest som skal vekk, og jeg kjenner det er tungt å vite at jeg liksom ligger så langt bak, ikke at det er en konkurranse, for alt i verden, men jeg føler meg kanskje litt mer alene.
Men misforstå meg rett, jeg er utrolig glad på deres vegne alle sammen, dere er jo snart i mål :heia:
ikke tenk at du ligger langt bak oss andre ,jeg har vært der du er,
det har tatt meg mange år og komme dit jeg er i dag,, med mange tunge stunder,og massevis av slankekurer
.. og husk du er ikke alene ...vi som ikke har så mange kilo igjen ,, vi sliter vi også,,,
å når vi en vakker dag kommer i mål , så begynner den virklige kampen, å ikke øke i vekt igjen,,,
jeg syns du er utrolig flink ,, som trener så mye i tillegg ,, jeg er ikke flink med trening ,,men har tatt ut sykkelen igen , og få vel si det sånn at kondisen er på bånn.. me den skal bli bedre
Hm, men du? jeg kom på noe. En personlig trener sa til meg da jeg fortalte hva jeg drev på med, at 2/3 av treningen bør være kondisjonstrening, og 1/3 styrke. Kanskje det rett og slett er blandingsforholdet på treningen din;) Og det er jo lett at man endrer på!
150g fisk er altfor lite...! Er det ikke? hvorfor ikke mer? er du ikke mer sulten? Spis mere mat, jente;) du skal se du går ned likevel=) I går hadde jeg en totalt uproduktiv dag i sengen med tv og chat med venner som har bestemt seg for å reise til den andre siden av jordkloden.. Jeg tror kroppen satte pris på treningsfri, jeg. =) Men i dag er det ingen hvile å få=)
Takk begge to :klem:
Jeg har jo gått ned og gjør det nok ennå, men kjenner jeg er litt lei, men det går vel over :)
Vil bare ikke ned i muskelmasse så jeg kjører på med litt mer proteiner.
Grunnen til at jeg ikke har spist mer fisk vet jeg ikke, bare ikke tenkt over det når jeg har tatt frem maten, men som sagt. Skal øke på med proteiner så får vi satse på at musklene ikke forsvinner :)
Takk begge to :klem:
Jeg har jo gått ned og gjør det nok ennå, men kjenner jeg er litt lei, men det går vel over :)
Vil bare ikke ned i muskelmasse så jeg kjører på med litt mer proteiner.
Grunnen til at jeg ikke har spist mer fisk vet jeg ikke, bare ikke tenkt over det når jeg har tatt frem maten, men som sagt. Skal øke på med proteiner så får vi satse på at musklene ikke forsvinner :)
Da er det nok greit, skal du se. Spis litt mer proteiner, bare du! Og forresten, jeg kan skjønne at du er litt lei. Jeg blir det av og til jeg også.. Men ikke av kostholdet, nødvendigvis. Jeg tror i grunn jeg bare er utålmodig. Bare tenk på alle de positive sidene ved dette kostholdet! Bare tenk hvor DEILIG det er å føle seg sprekere, med oppkvikket! Og bare tenk hvor BRA det er for kroppen din! Bare fokuser på noen andre ting som er positive ved dietten, utenom vektnedgangen. Og kos deg med følelsen av at du gjør noe POSITIVT for kroppen din!=):klem:
Da er det nok greit, skal du se. Spis litt mer proteiner, bare du! Og forresten, jeg kan skjønne at du er litt lei. Jeg blir det av og til jeg også.. Men ikke av kostholdet, nødvendigvis. Jeg tror i grunn jeg bare er utålmodig. Bare tenk på alle de positive sidene ved dette kostholdet! Bare tenk hvor DEILIG det er å føle seg sprekere, med oppkvikket! Og bare tenk hvor BRA det er for kroppen din! Bare fokuser på noen andre ting som er positive ved dietten, utenom vektnedgangen. Og kos deg med følelsen av at du gjør noe POSITIVT for kroppen din!=):klem:
Jeg har jo gått på ketolyse i nesten to år så jeg tenker stort sett på at kroppen har det bra, men innimellom så sniker det seg inn disse vekttankene som er irrierende.
Og jeg er lei kostholdet for jeg ser ikke på det som jeg spiser nå på ED som kosthold, kun ene og alene som en hestekur for å komme meg lengre ned i vekt :)
Ketolyse var himmelen spør du meg, men siden kroppen ikke ville ned i vekt lengre så valgte jeg å prøve ED, planen min er å leve litt streng Fedon resten av livet, det har jeg prøvd før (før oppstart på ED) og det synes jeg var helt supert :)
Men vi må bare bite tennene sammen til vi er i Fase 3C og 4 kanskje, og da begynner kampen med å holde vekta :)
Dere er iallefall kjempeflinke :klem:
Jeg har jo gått på ketolyse i nesten to år så jeg tenker stort sett på at kroppen har det bra, men innimellom så sniker det seg inn disse vekttankene som er irrierende.
Og jeg er lei kostholdet for jeg ser ikke på det som jeg spiser nå på ED som kosthold, kun ene og alene som en hestekur for å komme meg lengre ned i vekt :)
Ketolyse var himmelen spør du meg, men siden kroppen ikke ville ned i vekt lengre så valgte jeg å prøve ED, planen min er å leve litt streng Fedon resten av livet, det har jeg prøvd før (før oppstart på ED) og det synes jeg var helt supert :)
Men vi må bare bite tennene sammen til vi er i Fase 3C og 4 kanskje, og da begynner kampen med å holde vekta :)
Dere er iallefall kjempeflinke :klem:
:) Jeg kan i grunn skjønne at ED er slitsomt om man har holdt på med ketolyse såpass lenge. For meg er mat plutselig ikke viktig lenger.. det føles veldig rart, i grunn. Men jeg bryr meg rett og slett ikke så mye. Men nå har jeg vært på ED litt lenger enn deg.. kanskje det skjer for deg også? ;) Det er klart, jeg spiser god mat da... eller, mat jeg i utgangspunktet syns er godt. Kjøtt, fisk og grønnsaker er kjempenam=) Også har jeg jo unnet meg et par runder med sushi:P Fordi det bare ble sånn... hehe jeg vet ikke, jeg fungirl. Kanskje det handler om å legge inn små godbiter for seg selv? Variere litt? kanskje det blir kjedelig for deg med kyllingsalat hver dag i uka?
Du skal se du klarer deg gjennom denne tunge perioden:klem::heia:Jeg heier på deg!
Jeg kan i grunn skjønne at ED er slitsomt om man har holdt på med ketolyse såpass lenge. For meg er mat plutselig ikke viktig lenger.. det føles veldig rart, i grunn. Men jeg bryr meg rett og slett ikke så mye. Men nå har jeg vært på ED litt lenger enn deg.. kanskje det skjer for deg også? Det er klart, jeg spiser god mat da... eller, mat jeg i utgangspunktet syns er godt. Kjøtt, fisk og grønnsaker er kjempenam=) Også har jeg jo unnet meg et par runder med sushi:P Fordi det bare ble sånn... hehe jeg vet ikke, jeg fungirl. Kanskje det handler om å legge inn små godbiter for seg selv? Variere litt? kanskje det blir kjedelig for deg med kyllingsalat hver dag i uka?
Du skal se du klarer deg gjennom denne tunge perioden:klem::heia:Jeg heier på deg!
Tusen takk for heiiing :klem:
Er ikke inne i en så veldig tung periode, synes igrunn ED er helt greit, men lettere på Fase 1 faktisk, da slapp jeg jo å tenke :)
Og jeg tenker omtrent aldri på mat, jobber med å få i meg alle måltidene for dagen faktisk :) Og det synes jeg er helt greit :)
Er egentlig bare det at jeg er redd for å få i meg for lite, eg har omtrent 40 kg til som skal ned utenom de 25 eg har gått ned så tror jeg kroppen trenger litt mer påfyll enn den får, spesielt siden legen min IKKE ville at jeg skulle trene noe mer enn jeg gjorde forrige gang jeg var inne. Og det gjør jeg jo fordi det er så kjekt. Så planen heretter blir å spise ED 4 ganger for dag + ett måltid og så kommer jeg til å spise ett kokt egg eller noe sammen med det ene edmåltidet slik at jeg føler selv at jeg er tryggere ihht muskelmasse :)
Tusen takk for alle fine ord og oppmuntringer :klem:
grotingeling
18-04-10, 11:37
Heldige Fungirl som elsker å trene :dulte:, skulle ønske jeg kunne låne litt av den lidenskapen...... Er forøvrig helt enig Studine, spis litt mer proteiner når du trener så mye så beholder du muskelmassen.
For min egen del så må jeg si at denne uka gikk rett i vasken :mad:, har taklet overgangen tilbake på ED skikkelig dårlig må jeg si. Eller kanskje det er overgangen fra ferie til jobb som har vært for tøff??? Uansett - har endt opp med å kjøre en blanding av ED (ED frokost og lunch) og anbefalingene til norske helsemyndigheter :eek: (middag og kvelds). Dette har ført meg ut på helt feil vei, og vekta har gått opp masse (ja det er er mye vann - men likevel....). Så nå har jeg lagd en slagplan for de neste 2 ukene, og det er da jeg håper at treningslysten til Fungirl er smittsom :D
1 - Spis ihht fase 2 (3 + 1)
2 - Trim i hverdagen (vi har flyttet til 5. etg på kontoret, så her blir det en del trappegåing framover :p)
3 - Gjennomfør 3-4 treninger i løpet av uka (MUP)
Her skal det jobbes, for å gi opp er ikke et alternativ!!!!
Heldige Fungirl som elsker å trene :dulte:, skulle ønske jeg kunne låne litt av den lidenskapen...... Er forøvrig helt enig Studine, spis litt mer proteiner når du trener så mye så beholder du muskelmassen.
For min egen del så må jeg si at denne uka gikk rett i vasken :mad:, har taklet overgangen tilbake på ED skikkelig dårlig må jeg si. Eller kanskje det er overgangen fra ferie til jobb som har vært for tøff??? Uansett - har endt opp med å kjøre en blanding av ED (ED frokost og lunch) og anbefalingene til norske helsemyndigheter :eek: (middag og kvelds). Dette har ført meg ut på helt feil vei, og vekta har gått opp masse (ja det er er mye vann - men likevel....). Så nå har jeg lagd en slagplan for de neste 2 ukene, og det er da jeg håper at treningslysten til Fungirl er smittsom :D
1 - Spis ihht fase 2 (3 + 1)
2 - Trim i hverdagen (vi har flyttet til 5. etg på kontoret, så her blir det en del trappegåing framover :p)
3 - Gjennomfør 3-4 treninger i løpet av uka (MUP)
Her skal det jobbes, for å gi opp er ikke et alternativ!!!!
Sender over litt treningsiver jeg, er jo så moro :)
Men vil ikke anbefale deg å starte opp med 3-4 treninger i uka om du ikke er så klar for det eller så glad i å trene.
Ta ett par uker med to eller tre treninger og så øker du når du føler at du ikke vil bli lei og trives med å trene ofte. Bare ett lite stalltips ;)
grotingeling
18-04-10, 22:38
Sender over litt treningsiver jeg, er jo så moro :)
Men vil ikke anbefale deg å starte opp med 3-4 treninger i uka om du ikke er så klar for det eller så glad i å trene.
Ta ett par uker med to eller tre treninger og så øker du når du føler at du ikke vil bli lei og trives med å trene ofte. Bare ett lite stalltips ;)
Fantastisk Fungirl - det hjalp umiddelbart http://www.33smiley.com/smiley2/sports/indoor/8.gif
Kom meg ut på tur tross sludd, regn og vind i alle retninger - herlig.
Har jo totalt hatt 4-5 trimturer de siste to ukene, så helt uten trening har jeg ikke vært :rolleyes:
MEN trenger å komme meg tilbake i faste rutiner - er nok her jeg har sviktet både med mat og trening :o (og aaaaalt for mye pepsi max....)
Failure is only a fact when you give up.
Everyone gets knocked down, the question is:
Will you get back up? JEPP!!!!!
Fantastisk Fungirl - det hjalp umiddelbart http://www.33smiley.com/smiley2/sports/indoor/8.gif
Kom meg ut på tur tross sludd, regn og vind i alle retninger - herlig.
Har jo totalt hatt 4-5 trimturer de siste to ukene, så helt uten trening har jeg ikke vært :rolleyes:
MEN trenger å komme meg tilbake i faste rutiner - er nok her jeg har sviktet både med mat og trening :o (og aaaaalt for mye pepsi max....)
Failure is only a fact when you give up.
Everyone gets knocked down, the question is:
Will you get back up? JEPP!!!!!
Så flink du er, kjempebra :heia:
Da er de faste rutinene snart på plass :klem:
GTL: Det kan vel være forskjellige årsaker til økningen, men spm er hva har du tenkt til å gjøre med det? Og svaret er selvfølgelig å fortsette med ED :D. De ekstra kg vil nok forsvinne igjen, det kan jo umulig være fett du har lagt på deg... Så flink du har vært til å komme deg ut for å trene, jeg er MISUNNELIG. Jeg tror jeg må ha belønning for treningsøkter i stedet for delmål på kg'ene :rolleyes:
Fungirl: Kjenner selv at jeg sliter litt med motivasjonen,.... eller kanskje ikke motivasjon - men heller lysten på noe annet enn ED mat. Noe som smaker mer. Idag skeiet jeg ut med bacon som poppmannen hadde stekt til pannekakene, det smakte DEILIG. Men jeg har ikke noe valg, skal jeg klare å komme meg ned på vektskålen - og vi skal klare det - alle sammen! Derfor er det så kjekt med dette forumet, vi heier på hverandre :heia:. Tenk på alt det du har klart allerede. Det er en FANTASTISK jobb du har gjort for helsen din. Når det gjelder protein inntak og trening så er jeg enig med de andre at du bør øke på, men kanskje det holder med et ekstra ED måltid? På fase 2 så står det antall ED måltider: 3-5 ( jeg er på 4 ED + proteinmåltid). PS! Trenger ekstra mye treningsvipper fra deg, jeg også. NÅ MÅ JEG KOMME MEG UT FOR Å TRENE!!!!!
Studine: :heia: heier på deg og ditt 6-tallet. Så fantastisk (låner smileys til GTL).http://www.33smiley.com/smiley2/sports/indoor/8.gif Hvordan går det forresten med lesingen, det er vel snart eksamenstid for deg?
Jeg har forresten klart av og til å glemme at jeg allerede har spist proteinmåltidet til lunsj - og problemet er der hver gang vi skal ut å spise. Under måltidet kommer jeg plutselig på at jeg har jo allerede spist. Lider jeg av pre-alzheimer? Jeg er et skikkelig surrehue. En annen ting som jeg merker - er de gangene jeg drikker vin, max 2 glass så kjenner jeg meg full. Det er helt vanvittig, tror ikke jeg kommer til å tørre å prøve meg på sprit, da blir jeg vel ikke bare full - men dritings. Blir vel heller lite av mojito denne sommeren. Det kommer jeg nok til å savne :snufs:
grotingeling
20-04-10, 07:41
Ja da er jeg et steg nærmere å komme meg tilbake på rett spor, men jeg er nok opp 2,5 kg som ikke er vann dessverrehttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/6.gif
Ble veldig frustrert av vekta i går morres (veiedag), og tok derfor turen innom Fedon-klinikken og fikk veid meg der.
Resultat; + 2.5 kg (0,5 kg muskelmasse, litt vann og nesten 2 kg fett!!!!!)
Ble selvfølgelig kjempeskuffa, ikke så rent lite deprimert men passe forbandet også - helvet heller !!! (og jeg beklager på det sterkeste til de som eventuelt ikke tåler slikt språk :rolleyes:)
Så sukkertrollet greide å få en stortå innenfor hos meg forrige uke kan det se ut til, og det må jeg jobbe med denne uka.
Så jeg har lagt en form for plan:
1: ikke ha penger/kort med meg på jobb - for da kan jeg ikke kjøpe mat i kantina (har selvsagt med meg ED-produkter og salat :p)
2: samboeren må orde mat til seg selv (da slipper jeg å bli fristet)
3: ED-kjeks i veska, lomma, bilen, kontoret, på stua - ja over alt i tilfelle jeg blir sulten.
Men det jeg ikke skal gjøre er å straffe meg selv, det vil si - straffen kommer nok i form av en gedigen migrene i løpet av uka.
Positiv tankevirksomhet er det som skal til, positivitet i overflod - og her vet jeg jo at jeg kan hente mye fra alle dere andre herlige mennesker http://www.33smiley.com/smiley2/love/peace/1.gif
Jeg har forresten klart av og til å glemme at jeg allerede har spist proteinmåltidet til lunsj - og problemet er der hver gang vi skal ut å spise. Under måltidet kommer jeg plutselig på at jeg har jo allerede spist. Lider jeg av pre-alzheimer? Jeg er et skikkelig surrehue. En annen ting som jeg merker - er de gangene jeg drikker vin, max 2 glass så kjenner jeg meg full. Det er helt vanvittig, tror ikke jeg kommer til å tørre å prøve meg på sprit, da blir jeg vel ikke bare full - men dritings. Blir vel heller lite av mojito denne sommeren. Det kommer jeg nok til å savne :snufs:
Treningsvibber sendes i fleng :):) Skal selv på zumba og bosu i dag, gleder meg som en unge på julaften :)
Motivasjonen min er tilbake, eller den har vært der hele tida men når jeg ikke har vært frisk så har jeg ikke orket tanken på poser liksom. Men er i form igjen og går på med krom hals :)
Jeg har gjort noen tilpasninger og hvis det ikke går utover vekta, så kommer jeg til å fortsette med det, mulig det går litt senere ned men jeg skal leve på dette ganske så lenge så da får det heller bare gjøre det :)
Ja da er jeg et steg nærmere å komme meg tilbake på rett spor, men jeg er nok opp 2,5 kg som ikke er vann dessverrehttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/6.gif
Ble veldig frustrert av vekta i går morres (veiedag), og tok derfor turen innom Fedon-klinikken og fikk veid meg der.
Resultat; + 2.5 kg (0,5 kg muskelmasse, litt vann og nesten 2 kg fett!!!!!)
Ble selvfølgelig kjempeskuffa, ikke så rent lite deprimert men passe forbandet også - helvet heller !!! (og jeg beklager på det sterkeste til de som eventuelt ikke tåler slikt språk :rolleyes:)
Så sukkertrollet greide å få en stortå innenfor hos meg forrige uke kan det se ut til, og det må jeg jobbe med denne uka.
Så jeg har lagt en form for plan:
1: ikke ha penger/kort med meg på jobb - for da kan jeg ikke kjøpe mat i kantina (har selvsagt med meg ED-produkter og salat :p)
2: samboeren må orde mat til seg selv (da slipper jeg å bli fristet)
3: ED-kjeks i veska, lomma, bilen, kontoret, på stua - ja over alt i tilfelle jeg blir sulten.
Men det jeg ikke skal gjøre er å straffe meg selv, det vil si - straffen kommer nok i form av en gedigen migrene i løpet av uka.
Positiv tankevirksomhet er det som skal til, positivitet i overflod - og her vet jeg jo at jeg kan hente mye fra alle dere andre herlige mennesker http://www.33smiley.com/smiley2/love/peace/1.gif
Ikke tenk på det som har vært kjære deg, spist er spist, og det ødelegger mer for deg om du fortsetter å irritere deg over det som har skjedd. Ta pause fra vekta i to uker så du får litt ro rundt det å fokusere på maten så skal du se at de kg er borte vekk ganske rask :klem:
Sukk. Jeg som var så fornøøøyd!:( I dag er det 300g opp. Det gir fortsatt 1,7kg siden forrige tirsdag.. så jeg burde være happy. Men det er jeg selvsagt ikke. Så jeg stresser. Men sikkert bare for sen middag og for mye salt i forhold til vann i går. Ikke var jeg flink til å spise til riktige tider i går heller. Nå skal jeg ned og trene så føler jeg meg bedre! Men ellers.. skuff. Kanskje jeg føler meg bedre i morgen=)
Sukk. Jeg som var så fornøøøyd!:( I dag er det 300g opp. Det gir fortsatt 1,7kg siden forrige tirsdag.. så jeg burde være happy. Men det er jeg selvsagt ikke. Så jeg stresser. Men sikkert bare for sen middag og for mye salt i forhold til vann i går. Ikke var jeg flink til å spise til riktige tider i går heller. Nå skal jeg ned og trene så føler jeg meg bedre! Men ellers.. skuff. Kanskje jeg føler meg bedre i morgen=)
300 g er da ingen vektendring :) Et dobesøk så er det gone liksom :)
Og 1,7 kg på en uke er jo helt vanvittig bra, om det er på to uker så er det også kjempeflott :)
300 g er da ingen vektendring :) Et dobesøk så er det gone liksom :)
Og 1,7 kg på en uke er jo helt vanvittig bra, om det er på to uker så er det også kjempeflott :)
Som jeg skulle ha sagt det selv. 0,3 er ingen økning - og dermed ikke noe å være skuffet over. Kos deg heller med 1,7kg for det er super bra :heia: Selv går jeg på en vekt som bare har hele kg, og det er egentlig ganske så greit. 80,3 og 80,7 blir det samme. Jeg veier da 80 uansett. :D
grotingeling
20-04-10, 18:28
Ok - da har jeg roet nervene heeeelt http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/exercise/5.gif
Dagen har vært veldig positiv, og så langt har jeg holdt meg helt til fase 2. Nå står litt bevegelse på planen, og så litt tv-titting :D
Takk popp og fungirl!! =) Jeg koser meg=) i kveld så har jeg "jukset" litt.. Dvs en halv porsjon proteiner ekstra.. for jeg orket rett og slett ikke noe posemat, og har ikke spist nok, pluss en heeel haug med trening. og da blir det for lite mat. Så nå blir det litt karbonadedeig:P så enkelt gjorde jeg det:P haha stekt selvsagt. I morgen skal dagen planlegges bedre så jeg ikke kommer i underskudd med maten!!=)
Off det går voldsomt tregt for meg, så tregt at jeg ikke orker å være for aktiv her inne. Men det går nedover, sent men sikkert.
Idag så jeg 7 tallet for første gang på ca. 11-12 år!! Jeg skal ALDRI opp på 80 tallet nå... :D Dette er virkelig en stor milepæl for meg!! Målet nå er å komme ned rundt 75 og så ta litt sommerferie! Jeg orker ikke en hel sommer uten litt pastasalater etc... Trenger ikke å ta helt av, men smake på litt :)
Ha en flotters dag!
grotingeling
21-04-10, 08:39
Off det går voldsomt tregt for meg, så tregt at jeg ikke orker å være for aktiv her inne. Men det går nedover, sent men sikkert.
Idag så jeg 7 tallet for første gang på ca. 11-12 år!! Jeg skal ALDRI opp på 80 tallet nå... :D Dette er virkelig en stor milepæl for meg!! Målet nå er å komme ned rundt 75 og så ta litt sommerferie! Jeg orker ikke en hel sommer uten litt pastasalater etc... Trenger ikke å ta helt av, men smake på litt :)
Ha en flotters dag!
Gratulere med 7-tallet http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/1.gif, og nå er du jo over halv-veis til målet http://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
Av erfaring så kan jeg si; ja det går tregt til tider!!! Men så lenge du ikke foretar de store utskeielsene, så vil det fortsette å gå nedover.
Ha en flotters dag du også http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif
Ha en flotters dag!
Grattis med 7-tallet, så utrolig herlig :heia:
Ja, jeg har mine utskeielser innimellom, det er nok derfor det stopper opp av og til, emn det er helt greit med meg... Så lenge det går nedover er jeg fornøyd. Blir jo lei innimellomog, så orker ikke hardkjøret.
det jeg ser frem til nå er å søke om bukplastikk :) Det er det jeg jobber mot!
grotingeling
21-04-10, 20:31
Dag 2 av "tilbake-på-sporet", og hodepinen glimrer med sitt fravær http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/17.gif
Og selv om det har vært en rimelig travel dag, har jeg greid å spise riktg http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/4.gif
Er så fornøyd, og all skylfølelse for forrige uke er borte - det samme er følelsen av mismot.
Fantastisk hvor raskt det svinger fra bunn til topp, men nå håper jeg å bli her på toppen en god stund
Dag 2 av "tilbake-på-sporet", og hodepinen glimrer med sitt fravær http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/17.gif
Og selv om det har vært en rimelig travel dag, har jeg greid å spise riktg http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/4.gif
Er så fornøyd, og all skylfølelse for forrige uke er borte - det samme er følelsen av mismot.
Fantastisk hvor raskt det svinger fra bunn til topp, men nå håper jeg å bli her på toppen en god stund
Så flink du har vært!!!!!=) Det er virkelig deilig når det går riktig vei, jeg er enig i det. Skyldfølelsen, ikke minst.. det er fantastisk å slippe!! Og så blir det i grunn mye lettere å leve når man har kommet litt inn i det, syns jeg!=)
DU ER KJEMPEFLINK!!=) Fortsett sånn!!!
grotingeling
22-04-10, 19:57
Takk Studine:love:
Og jeg kan rapportere om fortsatt fraværende hodepine, så jammen tror jeg at den holder seg borte denne gangen :D
Men i dag har jeg merket suget etter "noe", ikke nødvendigvis snop, men "noe" å putte i munnen.
Har imidlertid holdt meg hard, og heller inntatt mengder med vann - hvilket betyr do-springing resten av kvelden :p
Så det går bra, og nå er de tre værste dagene over.
Hipp hurra og :heia:
grotingeling
22-04-10, 20:03
Hipp hurra og :heia:
Takk takk, hvordan går det forresten med deg?
Takk takk, hvordan går det forresten med deg?
Her går det så det suser :)
Har gjort litt tilpasninger som gjør at jeg føler dette er noe jeg kan holde på med leeeeeenge :) Og det er litt mer proteiner pr dag så får vi se hva som skjer :)
Har ikke snikveid meg denne uka og det er jo en seier bare i seg selv....hehe
Tusen takk for at du spør :love:
grotingeling
22-04-10, 22:07
Her går det så det suser :)
Har gjort litt tilpasninger som gjør at jeg føler dette er noe jeg kan holde på med leeeeeenge :) Og det er litt mer proteiner pr dag så får vi se hva som skjer :)
Har ikke snikveid meg denne uka og det er jo en seier bare i seg selv....hehe
Tusen takk for at du spør :love:
Blir jo til at jeg følger med på deg og de andre som også går på ED, og jeg er så nyskjerrig på hvordan det går!
Dessuten så har jeg jo lest en del i bloggen din (om ikke kommenter så mye), og vet jo at du har hatt mye å stri med :klem:
Takk Studine:love:
Og jeg kan rapportere om fortsatt fraværende hodepine, så jammen tror jeg at den holder seg borte denne gangen :D
Men i dag har jeg merket suget etter "noe", ikke nødvendigvis snop, men "noe" å putte i munnen.
Har imidlertid holdt meg hard, og heller inntatt mengder med vann - hvilket betyr do-springing resten av kvelden :p
Så det går bra, og nå er de tre værste dagene over.
Det er kjempeflott!!! Det er BARE mentalt, vet du;) Og maasse vann er jo absolutt kjempe fint! Jeg kjenner til det suget.. men det går jo over, det vet du. Så det blir som å kjempe seg gjennom en detox;) haha Godt at hodepinen glimrer med sitt fravær!!=)
I dag står vekta på 70.8kg=) og det vil si at det er vektnedgang på 800 gram siden i går. Det er rart med vektnedgang syns jeg. Ene dagen nothing, dagen etter er det 800gram ned. Det er sykt snodig, syns jeg. Deilig da:D
anyway, nå er det "pasta" med hvitløk, litt smør og litt ost. haha.. høres ANTI-slanke ut... men osten har 0 karber, og jeg trener så mye at det lille fettet og proteinet har jeg bare godt av:D hehe
I dag står vekta på 70.8kg=) og det vil si at det er vektnedgang på 800 gram siden i går. Det er rart med vektnedgang syns jeg. Ene dagen nothing, dagen etter er det 800gram ned. Det er sykt snodig, syns jeg. Deilig da:D
anyway, nå er det "pasta" med hvitløk, litt smør og litt ost. haha.. høres ANTI-slanke ut... men osten har 0 karber, og jeg trener så mye at det lille fettet og proteinet har jeg bare godt av:D hehe
Grattis :)
Veier du deg hver dag eller?
er det noen andre som syns det er litt mye av den pastaen? jeg orker liksom ikke alt.. men så føler jeg at jeg bør spise den opp.
Grattis :)
Veier du deg hver dag eller?
Guilty :( Jeg har prøvd å la være, for skjønner jo at det ikke er helt bra. Men jeg klarer ikke:P så da blir det som det blir;) Dessverre. Kanskje jeg klarer det etterhvert, men akkurat nå er jeg så ivrig på dette med 6-tallet da vet du=)
Guilty :( Jeg har prøvd å la være, for skjønner jo at det ikke er helt bra. Men jeg klarer ikke:P så da blir det som det blir;) Dessverre. Kanskje jeg klarer det etterhvert, men akkurat nå er jeg så ivrig på dette med 6-tallet da vet du=)
Men du har vel en dag i uka som teller? For vekta kan jo svinge voldtsomt fra dag til dag.
Jeg har noen uker jeg veier meg ett par ganger, men uanset hva den viser så er det vekta lørdags morgen som teller :)
Denne uken har jeg ikke veid meg så er litt spent på i morra kan du si :)
grotingeling
23-04-10, 19:03
er det noen andre som syns det er litt mye av den pastaen? jeg orker liksom ikke alt.. men så føler jeg at jeg bør spise den opp.
Jepp - det er veeeeldig mye pasta. Ofte så spiser jeg bare 2/3 deler.
Blir jo til at jeg følger med på deg og de andre som også går på ED, og jeg er så nyskjerrig på hvordan det går!
Dessuten så har jeg jo lest en del i bloggen din (om ikke kommenter så mye), og vet jo at du har hatt mye å stri med :klem:
:suss:
Ja det er sykt mye pasta, jeg spiser bare litt for jeg synes den smaker papp rett og slett :(
grotingeling
24-04-10, 08:22
Da er jeg pakket og klar til kurs i Sveariket, 5 (6) dager (inkludert reise) med alle gleder og utfordringer det gir. :D
Tar toget til Oslo i dag, og så tog videre til Stockholm i morgen http://www.33smiley.com/smiley2/work/transportation/8.gif
Disse askeskyene som stadig svinger inn over vestlandet er jo ikke til å stole på, så for å være sikker på å rekke kurset på mandag har vi valgt å ta toget - choochoooooooo.
Om det blir tog hjem igjen vil jo tiden vise......
Men siden turen nå er utvidet med 2 dager, betyr det at jeg får nesten en uke uten andre ED-produkter enn kjeksene http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/thinking/3.gif
Så opplegget blir nok veldig likt USA-turen, og det fungerte jo veldig bra http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/21.gif - er bare litt urolig for returen tilbake til ED når jeg kommer hjem.
Blir kanskje litt mye vingling i dietten, men det får stå sin prøve siden kurset er noe jeg har mast om å få ta i over 1 år.
Og nå vet jeg jo om farene som møter meg når jeg skal tilbake på ED igjen, dermed forventer jeg at dette skal gå helt fint. Dessuten har jeg jo dere :love:
Håper dere alle får en fantastisk helg, jeg lover å oppføre meg og så kommer jeg nok innom med en liten status underveis http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/8.gif
grotingeling
24-04-10, 08:25
Og ja - jeg veide meg i dag (blir jo uten vekt på mandag); - 1 kg = 87,5 kg http://yahoofreak.com/animated%20emoticons/Dancing%20Animated%20Emoticons/happy%20dance%20penguin.gif
Ticker oppdateres ikke før neste mandag.
Da er jeg pakket og klar til kurs i Sveariket, 5 (6) dager (inkludert reise) med alle gleder og utfordringer det gir.
Tar toget til Oslo i dag, og så tog videre til Stockholm i morgen
Disse askeskyene som stadig svinger inn over vestlandet er jo ikke til å stole på, så for å være sikker på å rekke kurset på mandag har vi valgt å ta toget - choochoooooooo.
Om det blir tog hjem igjen vil jo tiden vise......
Men siden turen nå er utvidet med 2 dager, betyr det at jeg får nesten en uke uten andre ED-produkter enn kjeksene
Så opplegget blir nok veldig likt USA-turen, og det fungerte jo veldig bra - er bare litt urolig for returen tilbake til ED når jeg kommer hjem.
Blir kanskje litt mye vingling i dietten, men det får stå sin prøve siden kurset er noe jeg har mast om å få ta i over 1 år.
Og nå vet jeg jo om farene som møter meg når jeg skal tilbake på ED igjen, dermed forventer jeg at dette skal gå helt fint. Dessuten har jeg jo dere :love:
Håper dere alle får en fantastisk helg, jeg lover å oppføre meg og så kommer jeg nok innom med en liten status underveis
Riktig god tur, det kommer til å gå så bra så :) Altså med maten og overgangen når du kommer hjem igjen :)
Grattis med 1 kg ned :heia:
God tur :klem:
Vektnedgang denne uken: 1,8 kg :)
Og nå baker jeg høykarbo, høyfett og høyt av alt-kake til konfirmasjon i morra :)
Og nå baker jeg høykarbo, høyfett og høyt av alt-kake til konfirmasjon i morra :)
GRATULERER med fantastisk nedgang denne uken!!! =) Så flink du har vært!!!
Ja, det er klart jeg har en dag som virkelig teller! Det er tirsdagene=) Så blir alt annet for moro skyld?:P haha
KOS deg med høy-alt-kake. MHHH=) haha jeg har spist pølser i dag:P pølser på jobben og jeg var så sulten:P trent MASSE før jobben i dag da.
GRATULERER med fantastisk nedgang denne uken!!! =) Så flink du har vært!!!
Ja, det er klart jeg har en dag som virkelig teller! Det er tirsdagene=) Så blir alt annet for moro skyld?:P haha
KOS deg med høy-alt-kake. MHHH=) haha jeg har spist pølser i dag:P pølser på jobben og jeg var så sulten:P trent MASSE før jobben i dag da.
Tusen takk :)
Skal nok ikke spise kaken selv, er datteren til ei venninne som konfirmeres så jeg bare baker og sender fra meg :)
Her blir det poser vettu :)
Pølser er da ikke så gale, kunne vært mye verre :)
Spiser opp alt fordi jeg tror jeg må gjøre det-
Ja det er sykt mye pasta, jeg spiser bare litt for jeg synes den smaker papp rett og slett :(
TIPS: Tilfør pesto med lite karbohydrater, ca 1-2 ss. og marinér pasta litt. Deilig sammen med wok grønnsaker.
:heia: Så fantastisk flink du er, 1,8 kg :heia:
Lykke til med konfirmasjon.
Og ja - jeg veide meg i dag (blir jo uten vekt på mandag); - 1 kg = 87,5 kg http://yahoofreak.com/animated%20emoticons/Dancing%20Animated%20Emoticons/happy%20dance%20penguin.gif
Ticker oppdateres ikke før neste mandag.
:heia: Gratulerer, så flink du har vært!
PS. Det er vel ikke samme kontroll på togovergangen fra norge til sverige, så hvorfor ikke ta med deg ED produkter denne gangen. Du får holde deg unna det fete maten, så du ikke går opp i fett denne gangen. Hva slags kurs skal du på?
Vi har holdt på i hagen i 4 timer igår, støl i rumpa gitt :D
Idag ble trampolinen satt opp, der skal jeg si man blir svett etter 20 min. Så kanskje noen turer med ungene kan gi meg litt treningspoeng.;)
2 dager igjen av Fase 2 - tirsdag jeg over på 4 ukers 3a Fase. Glegruer meg, da grillet mais og bær skal bli deilig, men faren for at man får smaken på dette og spiser mer enn det man burde er stor. Jeg får bite tennene sammen og holde ut.
Takk Popp, for heiing og tips om pastaen :)
Har ikke hatrt konfirmasjon selv heldigvis, var datteren til ei venninne av meg, jeg bare baka :)
Idag ble trampolinen satt opp, der skal jeg si man blir svett etter 20 min. Så kanskje noen turer med ungene kan gi meg litt treningspoeng.;)
2 dager igjen av Fase 2 - tirsdag jeg over på 4 ukers 3a Fase. Glegruer meg, da grillet mais og bær skal bli deilig, men faren for at man får smaken på dette og spiser mer enn det man burde er stor. Jeg får bite tennene sammen og holde ut.
Deilig å få unna litt trim i hagen :)
Lykke til i Fase 3 :) Jeg har ekstremt lenge igjen på Fase 2 tror jeg....hehe
Deilig å få unna litt trim i hagen :)
Lykke til i Fase 3 :) Jeg har ekstremt lenge igjen på Fase 2 tror jeg....hehe
Takk! Du har vært flink og standhaftig du også. Det går fortere enn du tror når man bare holder ut.
Takk! Du har vært flink og standhaftig du også. Det går fortere enn du tror når man bare holder ut.
Trives igrunn her i Fase 2 jeg :lol: Og når jeg skal til legen igjen så har jeg vært i denne fasen i 9 uker og jeg kan ikke tro at jeg skal over i Fase 3 med det første så jeg tenker ikke noe særlig på det heldigvis :)
Men blir spennende å høre hvordan det går med deg i neste fase :)
Lykke til!! Du får bare holde fokus og være kjempestreng.. selv om jeg skjønner det kan være vanskelig! Husk på vekta!;) Jeg tror du får det til. Og om du ikke får det til, får du ta turen tilbake hit til oss=)
Jah nå er jeg ganske fornærma over at jeg er jente, og ordentlig sur på kroppen min. I dag, og i går også, står vekta på 71,8kg. Hvorfor? vel, jeg har jo fått mensen. Jeg har ikke hatt den typen reaksjon på mens før nå, men så har jeg heller i grunn ikke hatt ordentlig mens, da jeg spiste to p-pillebrett på rad nettopp for å unngå det...
Men er en kilo mer et reelt mensen-tillegg, eller har jeg gått opp i vekt, tro? Jeg har ikke gjort noe galt, så kan i grunn ikke forstå hvorfor det skal være et problem:( Jaja, det får meg bare til å ville være ENDA strengere.
Men er en kilo mer et reelt mensen-tillegg, eller har jeg gått opp i vekt, tro? Jeg har ikke gjort noe galt, så kan i grunn ikke forstå hvorfor det skal være et problem:( Jaja, det får meg bare til å ville være ENDA strengere.
Det er forskjellig fra person til person, har hørt om en som pleide å legge på seg 3kg hver gang mensen kom. Heldigvis går det vekk igjen når mensen er borte. :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.