View Full Version : Oopsie-roll

Sider : [1] 2

Areola
11-09-08, 21:54
Jeg har sett denne på utenlandske forum og blogger, og orginalen troor jeg kommer herfra: http://cleochatra.blogspot.com/2008/01/sailor-scouts-make-my-revol-oopsie.html

Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia)

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.
Jeg skal prøve både søt og krydret utgave neste gang, det må jo bli bra :)

Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/vbb/showthread.php?t=5230

Antoinette6
11-09-08, 22:28
Takk, Areola ! DETTE må jo prøves. Skal kjøpe Philadelphia i morgen den dag !

Karbosara
12-09-08, 10:11
Kanskje man kan bruke Tine krydderost?

sirimor
12-09-08, 10:41
Oi-oi dette var interessant! Nå har jeg ikke printer for øyeblikket, så jeg skriver for hånd!

Takk for denne:)

tammen
12-09-08, 10:57
Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/vbb/showthread.php?t=5230

:sikle:
Nam nam NAM! Må prøve noe av dette ja, garantert! Takk for tips og link!

Sulphur
12-09-08, 12:19
Spennende! Jeg prøver å lage de med en gang!

fjanni
12-09-08, 21:42
:( jeg fikk ikke stive eggehvitter jeg. Skjønner ikke noe, for jeg fikk ikke noe gult i og bollen var helt ren. snufs.

Vibeke-67
12-09-08, 21:47
Disse skal absolutt testes ut! Man kan sikkert få mange ulike smaker alt etter ost man bruker eller krydder. Prøver i morgen.

nattfrue
12-09-08, 21:51
:( jeg fikk ikke stive eggehvitter jeg. Skjønner ikke noe, for jeg fikk ikke noe gult i og bollen var helt ren. snufs.

Hvordan gjorde du det da du skilte eggene? TV-kokker driver gjerne og brisker seg med å tømme egget i hånda og la eggehvittene renne ut mellom fingrene, men det burde de slutte med - den metoden kan føre til at fettstoffer fra huden blir med eggehvitene, og da blir de ikke skikkelig stive. For å være helt sikker på at det ikke er noe krøll med bollen eller vispen, kan du ta en sitronskive og gni den langs flatene før du visper. Det fjerner mikroskopiske fettrester. Også kan en knivsodd salt i hvittene hjelpe til med å få dem skikkelig stive :)

fjanni
12-09-08, 22:07
brukte skallene til å skille hvitten sånn som mora mi har lært meg. snufs. hehe. Stekte røra alikevel da, og det ble tynn omelett med kremostsmak. sikkelig ekkelt. hahaha. står at de ikke smaker egg men jeg lurer litt på om de gjør det alikevel, men jeg er så matlei om dagen at alt smaker egg. ;p

takk for tips om sitron og salt. får prøve det neste gang.

nattfrue
12-09-08, 22:10
brukte skallene til å skille hvitten sånn som mora mi har lært meg. snufs. hehe. Stekte røra alikevel da, og det ble tynn omelett med kremostsmak. sikkelig ekkelt. hahaha. står at de ikke smaker egg men jeg lurer litt på om de gjør det alikevel, men jeg er så matlei om dagen at alt smaker egg. ;p

takk for tips om sitron og salt. får prøve det neste gang.

Eggesmak er yuck :_oppgitt:

Vibeke-67
13-09-08, 12:30
Disse var fantastisk gode! Namm - tusen takk Areola. Jeg hadde en blanding av snøfrisk, økologisk smøreost og rømme (rester) i røren, samt endel salt og oregano.
De smaker nydelig med litt smør og hvitost på. Og det er sant, de smaker ikke egg, og er ikke sånn tunge og klissete. Beste lavkarbo brød, lapper etc jeg har laget her inne.

Og de metter også!

Sulphur
13-09-08, 12:42
Haha, vibeke. Jeg leste snørrfisk. Uff!

Areola
13-09-08, 13:29
Så flott at du likte de Vibeke:)
Jeg skal lage andre runde i dag, med krydderost. Blir spennende.
ÅÅÅ, to stykker med majones og den feiteste salamien... namanamna :)

Fjanni;
Vispa du lenge nok? jeg er utolmodigheten selv, og synes det tar en halv evighet, men plutselig er de knallstive.

Areola
13-09-08, 14:10
Forresten; Et tips jeg leste var at alt skal være kaldt. Bare ta ut fra kjøleskapet etter som du trenger de. Dette er for at "yolkene" ikke skal få sjokk.. eller noe.. nei.. var det hvitene?

Uansett, oppbevaring,:
As for storage and freezing:

I store them in a zip lock bag with the bag open partially (this way they breathe and don't go over moist and keep them in the fridge. Then, when you want to use them, take them out and set them on the counter for 15-30 minutes or until they are room temperature. This makes them more 'dry' and less sticky.

As for freezing, I tried freezing and they do freeze. This time you want to close the ziplock when storing (I only store two per bag). To thaw, let them rest on the counter until room temperature in the bag with the bag open. When they're close to room temperature, set them outside of the bag so that they can 'dry' out slightly for use.

Kitt
13-09-08, 16:49
Dette var godt, ja!:spisesnak

Skal prøve meg frem med en søt variant også, de er jo nesten som små kaker!:)

Noterer meg også at det kan være lurt å smør bakepapiret, da blir de nok lettere å få av igjen!:confused:

Sulphur
13-09-08, 17:04
Er ikke bakepapir allerede ferdigsmurt? Jeg pleier aldri å smøre det ekstra.

kokopeli
13-09-08, 17:30
ÅÅÅ, to stykker med majones og den feiteste salamien... namanamna :)
.

Salami? på ketose :confused::rolleyes::confused::)

Gilde sin er jo med glukose, som er FY :mad:

Finnes det noen som lager salami uten glukose?
Da vil jeg gjerne vite for har vært kjempe keen på salami jeg :(

.kokopeli.

Areola
13-09-08, 18:13

.kokopeli.

Ja, Grilstads jubelsalami?
Protein.: 18g
Karbohydrat: 1,5
Fett 35 g

Inneholder: Storfekjøtt, svinekjøtt, spekk, salt, bestrålt med krydder og startkultur.
(i all verden, bestrålt??)

Kitt
13-09-08, 18:50

Vanligvis smører jeg ikke bakepapir, men sånne eggegreier har litt lettere for å sette seg fast, har jeg funnet ut.
Dessuten har jeg gått over til sånn bakefolie som kan brukes om og om igjen. Den trenger litt smøring etter vask.

Er det noen som har prøvd å fryse disse oopsie- rollene, forresten?

Sulphur
13-09-08, 19:20
Jeg skjønner hva du mener. Jeg laget dem istad. ;)
Brukte to av de til minipizza og det funker så där. Jeg syns de ble litt i overkant soggy i bunnen, men det gikk ned! Spent på hvordan de smaker med litt krydder. Disse laget jeg helt naturelle.

arkine
13-09-08, 19:22
de ble gode litt sånn porøse

Vibeke-67
13-09-08, 20:26
Mmmmmmm - har kun to igjen av de ni jeg lage. men noen har nok sambo og sønn knabbet :lol:

Karbosara
15-09-08, 08:24
Tror jeg må prøve å lage disse når jeg kommer hjem i dag... http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/g010.gif

Areola
15-09-08, 09:13
De ble ikke noe gode etter at jeg oppbevarte de i kjøleskap- et lite tips bare:)
Skikkelig svamp!
Jeg reddet de ved å a de ligge på kjøkkebenken en ettermiddag.
(for så å lage matpakke, som jeg la i kjøleskapet.. doH!)

fett-nok
25-09-08, 22:04
Himlaaa duuuuhhh!!!

Dette var noe av det beste jeg har smakt innenfor "lapper",
brukte krydderost i røra, tok på philadelphiaost og paprika oppe på,
mmmmmmmm!!! Nyter virkelig.

Jeg som er så var for egg, smakte ikke egg i det hele tatt.

Jeg pisket eggehvitene så stive at jeg fint kunne snu bollen på hodet uten at noe rørte på seg, blandet inn krydderrøra veldig forsiktig.
Helt genialt!

Takk!

Sothøna
26-09-08, 00:07
Disse her må jeg prøve :ja:

fett-nok
26-09-08, 08:13
Disse her må jeg prøve :ja:

Ja, det burde du, også så enkelt.....gjort i en fei, det som tar lengst tid er stekingen, det andre er gjort på en liten timinutt.

Lot dem ligge på benken uten innpakning i hele går kveld(ca 4-5 timer) før jeg la dem i en pose som ikke var helt lukket, fortsatt på benken.
Dermed fikk jeg meg en GOD frokost, philadelphia har kommer inn i varmen igjen i alle fall:)

Jeg lagde dem sikkert ikke like store som oppskriften, jeg fikk 12 passe store "lapper".

Mentira
26-09-08, 08:52
Oi oi! Disse må jeg prøve ut altså:p
Og kanskje man kan steke vafler av dem også?:sikle:

Areola
26-09-08, 09:17
De er KJEMPEgode med littebitt søtt og kremost med ananas og madarin(?).
Vafler er jeg ikke helt sikker på..

Mentira
26-09-08, 09:28
Jeg gikk inn på den nettsiden som oppskriften er fra og da så jeg et bilde av noe som liknet på krumkaker/vafler. Får bare prøve meg fra tenker jeg:)

fett-nok
26-09-08, 10:57
Nei, jeg tror heller ikke dette er greia for vafler,
men nå er det jo så himla enkelt å putte ett brett i ovnen i stedet for å steke de som vafler.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å servere dette til alle og enhver i alle fall.
Skal prøve flere varianter etterhvert.
Har en boks med mandarin og en boks med naturell som jeg tenkte jeg skulle ha litt forskjellig urtekrydder i.

Vibeke-67
26-09-08, 13:22
Har noe av dere prøvd med kakao i? tenkte det kunne være godt også jeg..? Naturell smøreost, splenda og kakao?
Skal prøve ulike varianter i helgen.
har blitt en sånn helgegreie for meg dette. lørdagsmorgen steker jeg ett brett og knasker hele dagen egentlig.

Tone-G
28-09-08, 10:21

.kokopeli.

Vi spiser da Gilde salami, å på min pakke er det 0 karber. Ingen Glukose heller.. Så hvor har du det fra?

Tone-G
28-09-08, 11:19
De her er virkelig verdt å prøve!
Nyyyydelige! :heia:

kokopeli
29-09-08, 16:20
Vi spiser da Gilde salami, å på min pakke er det 0 karber. Ingen Glukose heller.. Så hvor har du det fra?

Sånn da var jeg på Spar å sjekket salami fra Gilde igjen ;)
Ville sjekke en gang til før jeg evt svarte deg - for å være på helt sikre siden.

Det står ikke forran på pakken, men på baksiden av pakken står det en hvit påklistret lapp - og der står det klart og tydelig at den inneholder glukose.

Sjekket også på Rema1000 når jeg var der å kjøpte noe annet, samme der.

Så jeg vet ikke jeg :rolleyes:

.kokopeli.

Kitt
29-09-08, 19:17
Er det noen som har prøvd å fryse disse oopsie- rollene, forresten?
Nå har jeg prøvd selv. Gikk helt fint. Puttet dem frosne i brødristeren og fikk varme, gode "skiver"!:)

Tone-G
29-09-08, 20:01
Sånn da var jeg på Spar å sjekket salami fra Gilde igjen ;)
Ville sjekke en gang til før jeg evt svarte deg - for å være på helt sikre siden.

Det står ikke forran på pakken, men på baksiden av pakken står det en hvit påklistret lapp - og der står det klart og tydelig at den inneholder glukose.

Sjekket også på Rema1000 når jeg var der å kjøpte noe annet, samme der.

Så jeg vet ikke jeg :rolleyes:

.kokopeli.

Merkelig!
Men kanskje de produserer på forskjellige steder i norge da.. Min pakke er uten karber og glukose.. hmmm Gilde salami asså

nattfrue
29-09-08, 20:05
Merkelig!
Men kanskje de produserer på forskjellige steder i norge da.. Min pakke er uten karber og glukose.. hmmm Gilde salami asså

Det står i innholdsdeklarasjonen på Gildes egne websider at det er glukose i alle salami-typene deres - men de oppgir også 0 karbohydrater. Regner med at det da dreier seg om forsvinnende små mengder, kanskje?

Gilde Spesial Salami (sic!) (http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/spekepoelse/spesial_salami/)
Gilde Salami (http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/spekepoelse/salami/)
Go' og mager salami (http://www.gilde.no/ny-go-og-mager-salami/category13195.html)
Jegersalami (http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/spekepoelse/jegersalami/)

Vibekebra
29-09-08, 21:54
dette hørtes godt ut... må prøves absolutt!!!

beths
01-10-08, 21:12
MÅ man bruke bakepulver mon tro?

Vibeke-67
01-10-08, 23:13
Det lurer jeg også på. For stivpisket egg virker jo også som hevelse (eller hvordan skriver man det?)

Sirius
02-10-08, 13:48
Må prøve disse. Har noen forresten smakt dem som burger-brød?

Lillegutten
02-10-08, 14:09
har prøvd disse nå, tror nok det skal funke, men den gjørma jeg lagde ble så flytende, så jeg fikk ikke laga en og en. Jeg bare helte hele røra utover stekebrettet jeg. Kan ikke påstå at de ligner de bildet da.. ble mer som sveler eller noe

Karbosara
02-10-08, 14:21
Prøvde det samme som degm Lullegutt, og da de var ferdig stekt, slengte jeg på et slag med gulost, litt danskepølse, litt norzola, litt oliven, litt kokt skinke, litt soltørkede tomater og litt sjaminjonger...stekte alt i ca 10 min på 200gr.

Nesten som...ja...pizzaoopsie... http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a020.gif

Anitra
02-10-08, 14:26
Disse bare MÅ prøves når dere skryter så av de :)

Lillegutten
02-10-08, 15:01
Jeg fiksa det ihvertfall ikke:( ble bare håpløst resultat, og så de som så så gode ut, skuffelsen brer seg her, he he

Karbosara
02-10-08, 15:17
Jeg fiksa det ihvertfall ikke:( ble bare håpløst resultat, og så de som så så gode ut, skuffelsen brer seg her, he he

Ikke gi opp! Prøv igjen! http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/c020.gif

Antoinette6
02-10-08, 16:08
Jeg lagde for første gang i går kveld. Perfekt resultat :) et er svæææært viktig å piske eggehvitene helt stive så du kan sette bollen på hodet uten at de rører seg. land forsiktig inn egge-og osteblandingen. Mine lå ute på kjøkkenbenken i natt og så la jeg dem på en tallerken i kjøleskapet. De er ikke svampete, men bare gode og fine. :)

Prøv igjen ! :)

Bamse
03-10-08, 00:16
Disse med sjokolade pudding og krem ser supergode ut: (http://cleochatra.blogspot.com/2008/01/my-best-ever-revoloopsie-cream-puffs.html)

http://cleochatra.blogspot.com/2008/01/my-best-ever-revoloopsie-cream-puffs.html

http://i3.photobucket.com/albums/y79/cleochatra/Bento%20and%20Cooking/creampuffcloseup.jpg

Mon tro man kan pruke heistad sjokoladepudding :rolleyes: Jummi! :spisesnak

Iset
03-10-08, 08:25
Men dette var visst oppskriften som ble nevnt i bilde-tråden?

3 large eggs
1 pkg Splenda
dash of salt
pinch of cream of tartar
3 ounces cream cheese (not Tbsp!) Do not soften!

Hva er cream of tartar?

isabella
03-10-08, 08:56
Cream of tartar heter nesten det samme på norsk, ja: Kremortartari.
Fås på apoteket.
Klippet fra krem.no
Creme of tartar er det samme som Kremotartari på Norsk. Kremotartari er salt av vinsyre og benyttes bl.a som èn av mange syrer i bakepulver. Kort fortalt utvilker denne syra kullsyregass når den reagerer med natriumbikarbonat (natron). Det er ikke vanlig å bruke dette stoffet som hevemiddel alene. Kremotartari benyttes av og til i konditorier, da for å forhindre krystallisering ved koking av sukker (som benyttes til dekorasjonsarbeider).

Har spurt en venninne i USA og fikk flg svar:
Cream of tartar is best known for helping stabilize and give more volume to beaten egg whites.
Substitute 1/4 teaspoon of lemon juice or white vinegar for each 1/8 teaspoon cream of tartar called for to stabilize egg whites. Keep in mind that vinegar may alter the taste of the final product.
Tror jeg ville valgt sitronsaft (ikke eddik) for smakens skyld.

Ha en strålende helg!

Iset
03-10-08, 10:16
Tusen takk. :D

solsikke
03-10-08, 13:33
Hvordan får dere sett inn bilder???
HAr ikke lykkes helt med det dessverre:(

Anitra
03-10-08, 14:09
1 pkg Splenda, er det en hel pakke???

Bamse
03-10-08, 14:48
Hvordan får dere sett inn bilder???
HAr ikke lykkes helt med det dessverre:(

Hei ,
1: Du må høyreklikke på bilde du vil ha satt inn (der det ligger ute på nett).
2: Så trykker du på vis bilde.
3: Du kommer da til en side der bare det bildet vises :)
4: Så kopierer du adressefeltet øverst, går så inn i forumet.
5: Trykk så på det bildet i innleggsmenyen på forumet som ser ut som et brev med frimerket (når du holder musen over står det (sett inn bilde)
6: Når du trykker på den kommer det opp en pop-up der det står Skriv inn URL-adressen til bildet ditt: så legger du adressen du kopierte fra steg 4 inn der.
7: Så kommer bilde opp i innlegget :D

Håper det var til hjelp ;)

Iset
03-10-08, 15:01
1 pkg Splenda, er det en hel pakke???

1 porsjonspakke. Tilsvarer vel ca. 1 ss.

Sirius
03-10-08, 18:38
Her er de jeg bakte i går:

Iset
03-10-08, 18:59
Er det valmuefrø du har oppå? Var de gode?

Sirius
03-10-08, 19:45
Ja, det er det:)

Synes de var gode når de hadde tørket eller "satt seg" en stund. Ligner litt på Ziggy-lappene, men litt mindre egge-smak synes jeg. Smakte i grunn ikke så mye, noe som er velykket eggebakst i min bok. Kan tenke meg at de er gode med krem/sjokolademousse og bær!

Iset
03-10-08, 19:47
Var de litt luftige? Vannbakkels? Jeg elsker vannbakkels og de minnet jo litt om det. Jeg bestilte en vannbakkels-mix på Atkins-shop en gang for mange år siden. Det er noe av det beste jeg har smakt! Har ikke funnet dem etter at shopen ble lagt ned. :(

solsikke
03-10-08, 21:28
Ok, takk:)

kokopeli
03-10-08, 21:40
Ja disse redder helt klart ketolyse kuren min når jeg blir veldig sjuk på brød og pålegg, for å ikke snakke om så digg med dem som hamburgerbrød :D

Jeg syntes de er best når de er ferske og ikke har vært i kjøleskapet eller fryseboks. Så derfor pleier jeg normalt å dele oppskriften på 3 - også lager jeg bare 4 om gangen. Vet noen om denne røra tåler å stå dager i kjøleskapet? For da kunne jeg hatt stående :rolleyes::confused:

Slik så mine ut i dag.
http://i.blogg.no/400x533/http://ketolyse.blogg.no/images/photo2_1223062379.jpg

Og slik ble det med masse deilig snadderpålegg :D:p:)
Ene med leverpostei, bacon, syltagurk og majones
Og den andre med Roastbiff, løk, syltagurk, majones og litt biffkrydder
http://i.blogg.no/400x300/http://ketolyse.blogg.no/images/photo_1223062405.jpg

Go Helg alle sammen :-D
I morgen er det ElgeBiff på menyen!
*slafs*

.kokopeli.

Sirius
04-10-08, 14:09
Var de litt luftige? Vannbakkels? Jeg elsker vannbakkels og de minnet jo litt om det. Jeg bestilte en vannbakkels-mix på Atkins-shop en gang for mange år siden. Det er noe av det beste jeg har smakt! Har ikke funnet dem etter at shopen ble lagt ned. :(

Luftige og lette! Veier nesten ingenting. Kanskje de minner en smule om vannbakkels, men tror det er mest utseendemessig? Jeg vil si at i seg selv smaker basisoppskriften ingenting cirka? Så for meg er det en fin måte å øse på med det jeg vil ha oppå, enten det er masse pålegg eller en søt dessert-versjon.

Iset, hvis du lager de, kommer du til å prøve med hvitløk i røra? :p
Da må du i alle fall rapportere!

Ramboline
04-10-08, 14:46
Nå er mine i ovnen! Spennende å se hvordan de vil bli! :D

Kan man spise de mens de er varme eller er de best avkjølt?

Iset
04-10-08, 16:57
Luftige og lette! Veier nesten ingenting. Kanskje de minner en smule om vannbakkels, men tror det er mest utseendemessig? Jeg vil si at i seg selv smaker basisoppskriften ingenting cirka? Så for meg er det en fin måte å øse på med det jeg vil ha oppå, enten det er masse pålegg eller en søt dessert-versjon.

Iset, hvis du lager de, kommer du til å prøve med hvitløk i røra? :p
Da må du i alle fall rapportere!

Nam!

Jeg tror faktisk jeg skal dele røra i to, ha litt Sukrin i den ene, og droppe det i den andre, men tilsette knust hvitløk og persille i den. :sikle:

Skal selvsagt ta bilde og si fra. Prøver til uka. :D

Karbosara
04-10-08, 23:38
Skal prøve meg på å lage en foccacia-oopsie i morgen...

Karbosara
06-10-08, 02:15
Ble ikke det.

Ble oopsier med krem og boysenbær. Brukte snøfrisk i og litt splenda...blae smak av vannbakkels sammen med kremen og bæra! Kjempegodt!

Anitra
06-10-08, 13:03
Herlighet,nå ble jeg sulten!! Gjett hva det blir til lunsj!

Anitra
06-10-08, 14:53
Herlighet dette var godt!! Tiltross for at jeg ikke hadde bakepulver, så mine ble helt flate! Spiste med CC samt 1 teskje lett syltetøy. Min datter syntes også disse var gode, så hun spiste 2 stk med vanlig syltetøy. Jeg fikk 6 flate av denne røren, neste gang skal jeg ha i bakepulver, samt litt mindre på plata.

StineK
13-10-08, 03:50
Lurer på om det blir enda mere vannbakkelsaktig med mindre ost?

Karbosara
13-10-08, 13:07
Lurer på om det blir enda mere vannbakkelsaktig med mindre ost?

Det vet jeg ikke, men i oppskriften står 100g kremost og store egg, og 1/8ts bakepulver, det jeg gjorde i går var å bruke mellomstore egg og 150g kremost (økologisk fra Tine) og nesten en halv ts bakepulver...Det ble vannbakkels i mine øyne (eller munn,rettere sagt)...ikke så høye men helt på høyde i smak! Enda bedre i konsistens etter å ha stått og "tørket" på rist en stund...

StineK
13-10-08, 16:11
Tips notert! Ikke dum du. :D

Areola
13-10-08, 16:30
I dag skal jeg prøve de som hamburger-brød med sesamfrø oppå :)

Lava
13-10-08, 19:33
Da står disse i ovnen hos meg,
brukte 3 "vanlige" egg
ca 140 g sans kremost med paprika og løk, (4g k pr 100g)
og litt bakepulver.
Fikk 18 klatter.. 9 høye "boller" som står inne nå,
og 9 som jeg lagde litt flatere, som skal inn om ca 15 minutter.
Blir spennende dette.
Lurer på om jeg skal steke noe kjøttdeig og lage små pizzaer
av de flateste...?

StineK
13-10-08, 20:07
All ære til Cleochatra som kom på dette! Og Areola som fant oppskriften. :klem: Akkurat spist mine 5 første - klarte ikke å stoppe før. :lol: Helt nøytrale lagde jeg. Nammis.

Lava
13-10-08, 20:29
Helt fantastisk! De derrre pizzaene var knallgode,
har ikke smakt de andre uten fyll enda, men skal prøve dem
også. Må ta meg selv i nakken nå, for å ikke spise opp alle! :lol:

Slenger meg med på takken der, Stine! :heia:

Kristin_B
13-10-08, 23:02
*gleder meg* :D

ThereseS
14-10-08, 11:13
De var rååågode! De må da gå an å bruke som både pizzabunn og "sukkerbrød" i kake da, alt etter hva man tilsetter?

Areola
14-10-08, 11:18
De ble også kjempegode som harmburgerbrød - og de holdt sammen til siste bit, selv med mitt to-lags hamburger-tårn! Jeg legger ut bilde når jeg kommer hjem :)

Kristin_B
14-10-08, 11:19
De ble også kjempegode som harmburgerbrød - og de holdt sammen til siste bit, selv med mitt to-lags hamburger-tårn! Jeg legger ut bilde når jeg kommer hjem :)

åååååååååh .... :sikle:
Du er en knupp som fant denne oppskriften!!! :suss:

Areola
14-10-08, 11:58
Jeg er en heldiggris som fant den oppskriften :ja:

:klem:

Kristin_B
14-10-08, 12:21
Neinei, ikke heldig, det var nok dyktighet!

Gleder meg supermasse nå. Er igjen 5.40 min før første brett er ferdig :sikle: De ser råflotte ut! Men brett nr to har jeg klart å slå lufta ut av..hehe...

Areola
14-10-08, 12:40
Hehe, ja da sier vi det sånn :p
Det er fort gjort og slå ut lufta ja... Eggehvitter er skumle!

Kristin_B
14-10-08, 14:16
aaaahhh....mett!! Ble borte mange med en gang jo:rolleyes:

Hadde i litt kardemomme i noen :sikle: Men det er sikkert karber i det?

Sirius
14-10-08, 21:31
aaaahhh....mett!! Ble borte mange med en gang jo:rolleyes:

Hadde i litt kardemomme i noen :sikle: Men det er sikkert karber i det?

Tror ikke det er det nei:)

Kristin_B
14-10-08, 21:39
Herlig! Kardemomme har sååå nydelig aroma..! I love it! :D

Sepia
15-10-08, 23:04
Å, min godeste!!!
En ny æra i mitt lav-karbo-liv! Fantastisk!!! Bøyer meg i støvet...
Hadde litt kanel og splenda i halve røra->skillings-nammiser...!
Mmmmmm...

supha
16-10-08, 19:06
Kjeeempegod. Spiste med meierismør og gulost. Nam. Tilog med typen ville ha det, og nå måtte jeg bake flere som bare var til ham:D

majama
16-10-08, 19:51
Skal prøves i helga:)

bolleboll
17-10-08, 08:06
Disse må prøves. Gleder meg. Må bare få kjøpt smøreost først.
:)

Karbosara
17-10-08, 08:16
Prøvde de med baconost fra tube her om dagen...helt konge!

Gerd
17-10-08, 12:17
Jeg har prøvd de med naturell smøreost fra First Price. Helt supert!

Stekte de i muffinsformer (store). Og frøs de ned. Samme gode smak og konsistens og høyde etter frysing :ja:

Anitra
17-10-08, 12:28
Min røre er skikkelig flytende, noen måte å få den litt tykkere på?

Gerd
17-10-08, 12:30
Har du vispa eggehviten stiv? Helt stiv, slik at du kan snu bollen uten at det renner ut? :)

Anitra
17-10-08, 13:34
Jepp.

Karbosara
17-10-08, 13:54
Jeg bruker 140g kremost i stedet for 100g, og jeg bruker mellomstore egg i stedet for store, og jeg bruker nesten 1/2ts bakepulver.

Dvs. kanskje du skal bruke litt mer kremost i ?

Anitra
17-10-08, 15:09
Da skal jeg prøve det :) Takk :)

Areola
17-10-08, 16:32
Min røre er skikkelig flytende, noen måte å få den litt tykkere på?
Det er også veldg viktig og ikke blande det for mye. Bland forsiktig med en slikkepott. Du skal blande rundt 4-5 ganger, liksom. Heller for lite enn for mye! Den siste rundingen jeg legger på plata blir gjerne litt flatere, fordi jeg ikke blander "godt nok". Men de er best luftige, så da tåler jeg èn flat en :p

Up-and-down
18-10-08, 00:10
Har testa 3-4 runder med denne oppskriften - i div. variasjoner..

Først helt naturelle - som jo var kjempegode med pålegg på
Så testet jeg en foccacia-variant: Tok brettet ut halvveis. Lagde små groper i, og helte over olivenolje, maldonsalt og urtekrydder. Nam, nam! Ulempen var at de klappet sammen og ble ikke så luftige som det første brettet, men godt!
Så i dag skulle et par søte varienter testes... Tok litt splenda i røra.. og la noen frosne bringebær oppå som ble stekt inni - godt, men tok ikke helt av..
Så... resten av de søte.. penslet med smeltet smør når de var stekt, og drysset over sukrin.... Mmmmm!
Lagde også en runde med hvitløksost... disse penslet jeg også med smør og fikk nydelige hvitløksbrød. Smakte ikke nok hvitløk, så neste gang blir det hakket hvitløk i røra også.

Tusen takk for denne oppskriften!

Areola
18-10-08, 10:46
Takk for gode tips!
Min favoritt til nå er definitivt madarin og ananas kremost.
Man kan lage lavkarbo eggekrem, ikke sant? Jeg tenker eggekrem "rørt" i en spiral i disse etter halve steketiden.. wienerbrød/skolebrød... Hva tycks og tror?

Her er forresten noen bilder. med og uten sesamfrø (legg merke til hvor flat det siste er! :p Også hjemmelaget greasy, høyere-en-man-kan-spise-hamburger! (den var god, men jeg er kanskje ikke like flink til å dandere som mat-fotografer;))

StineK
18-10-08, 11:51
Åååh - kan jeg få en slik burger? http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Large_Mix/burger.gif

Morgen :klem:, forresten.

Anitra
18-10-08, 13:26
Det er også veldg viktig og ikke blande det for mye. Bland forsiktig med en slikkepott. Du skal blande rundt 4-5 ganger, liksom. Heller for lite enn for mye! Den siste rundingen jeg legger på plata blir gjerne litt flatere, fordi jeg ikke blander "godt nok". Men de er best luftige, så da tåler jeg èn flat en :p
Ahhh, der er nok feilen ja. Jeg har brukt miksmaster!

Karbosara
18-10-08, 13:33
med eggekrem, ja! Gerd har oppskrift på det til nøttebunn med eggekrem- oppskriften sin! Der er god!!!!!:sikle:

Men hvorfor fordeler du ikke den våte slumpen så vidt på toppen av de andre? Det går bra for meg...

har fått dilla på Vannbakkelsoopsie jeg da, men den wienerbrødideen din skal jeg forfølge!

Ellers har jeg en plan om å prøve å lage foccacia av den...en dag...i morgen kanskje?

luringen
18-10-08, 18:04
oopsies i ovnene:gledeseg:

sirimor
18-10-08, 18:09
Samme her....veldig spent

luringen
18-10-08, 18:38
urk...ser fine ut...smakte noe av det som lå igjen p brettet etter at jeg hadde tatt dem av; ikke godt...this better be good med pålegg:)!

Kristin_B
18-10-08, 18:39
Menne..når de er nystekte...skal de egentlig være tørre helt gjennom? Lurer på om jeg har laget de litt for store i forhold til steketiden på 25 minutter. Tok de ut da de var begynt å bli gylne, men ser Areola sine er mye mørkere enn mine... hmmmm...

sirimor
18-10-08, 20:33
Mine var litt fuktige inni. Vet ikke om jeg likte dem eller ikke...litt kjedelige kanskje. Men jeg spiste opp alle sammen. Mett jaaa.
2 med majones, skinke og ost. Resten med lettsyltetøy. Sånn passe godt. Men jeg var sulten, så alt gikk med:eek:

tonetrollet
19-10-08, 14:18
Jeg laget en porsjon nå med halvt om halvt hvitløksost og cottage cheese, pluss litt hakket purre... Nammenam!

tonetrollet
19-10-08, 21:35
Og så lagde jeg småpizzaer av dem til middag. Perfekt dagen derpå mat!!!:D

Liidama
20-10-08, 09:38
Disse var jo steingoe!!!!! Lagde i går og skal lage i dag også tror jeg. Gleder meg til å prøve ut nye smaker. Jeg lagde noen rett på langpanna (som beskrevet i oppskriften) og noen i muffinsformer. De i muffinsformene så helt fantastiske ut helt til jeg åpnet døra for å ta dem ut, da falt de helt sammen. Kanskje det går bedre med litt mer smøring. Skal prøve det. De var gode alikevel. Med ost. Nam.

Noen som vet hvordan disse fungerer rett i vaffeljernet eller direkte på lappe takke? Jeg har ingen av delene ennå så jeg kan ikke prøve, men ønsker meg vaffeljern viss noen har god erfaring med dette.

Anitra
20-10-08, 10:33
Det hjalp seg når jeg vendte eggeplommene og osten i forsiktig! Disse skla jeg bake i kveld, så jeg har til i morgen :)

scartz
20-10-08, 20:17
Moser dere philadelpa'en? Jeg moste alt sammen, og resultatet ble veldig "eggedosis" aktig. Men kanskje de blir bedre når de stekes... står i ovnen nå! :) Tenkte å lage meg hamburger :P

Jeg har lest feil, og tok oppi 1,8 ts bakepulver istedet for 1/8!! Håper det ikke ødelegger smaken :O Men pokker som de har hevet seg til nå! ;P

scartz
20-10-08, 21:12
mine ble ikke sprø i det hele tatt... Minner veldig om hamburgerbrødet fra mcdonalds, men den som er under burgeren! :P samme konsistens...

Og jeg piska eggehvitene helt stive... merkelig :/

sirimor
20-10-08, 21:22
Samme her...ble bløt i midten. Men jeg har tenkt å prøve igjen da, gir ikke opp så lett. Da tenkte jeg å bruke urte/krydder-smøreost. får jo bare prøve meg fram. Kanskje det blir bra:)

scartz
20-10-08, 21:29
Hehe, ja de ble også myke i midten... Men jeg prøver igjen, har andre ladning i ovnen, og disse var mye fastere! (brukte mer philadelpia i, og pisket eggehvitene extra godt). Så jeg håper at disse bler mer crispy! :)

Areola
20-10-08, 21:32
Mine har aldri blitt veldig crispy.. Ikke rett ut av ovnen ihvertfall.. la de tørke på kjøkkenbenken over natta, kanskje?

sirimor
20-10-08, 21:36
Aha..!! Det er trikset kanskje ja..Da bør de kanskje også ganske fort over på rist i fra ovnen også, ikke bli på bakeplata, og så stå framme en stund og "tørke" seg.
Det skal jeg gjøre neste gang. Skal jeg kanskje prøve med 150 gr. smøreost, ble de fastere da scartz?

scartz
20-10-08, 21:45
jeg brukte 140-150 g philadelphia, og da ble de fastere! De trenger 15 min til i ovnen, men foreløbi ser de ganske like ut som bildene! :)

Mener å ha lest i denne tråden en plass at de skal bli litt sprøe...
Den første ladningen min ble kjempemyke, akkuratt som vafler lissom :p

Antoinette6
20-10-08, 23:13
Gode uansett, spør dere meg ! :D

scartz
20-10-08, 23:19
Den siste ladningen ble bedre, men fortsatt ikke litt sprøe...

Men ja, veldig gode! De skal jeg lage masse av frammover ! :D

Liidama
21-10-08, 10:10
Tror ikke det er meningen at de skal bli sprøe nei. Mine har iallefall ikke blitt det. De blir myke, men veldig gode. Jeg legger dem over på rist med en gang så de ikke blir bløte/soggy, men forblir luftige. Jeg synes orginalen var så god at jeg ikke har klart å begynne å eksperimentere ennå. Jeg hadde opsies til middag og kvelds i går og frokost og snacks i dag. med pålegg. Nam.

scartz
21-10-08, 12:58
Hehe, ok, men da er nok mine blitt som de skal. Men de er litt myke inni, akkuratt som om de ikke er helt gjennomstekt, noen andre som har opplevd det? Jeg har de inni 30 min, om ikke mer.
Jeg tenkte å hive på remulade, løk og roastbiff!! nam nam :D
Igår lagte jeg hamburger, og brukte dem som hamburger brød. Funka dødsbra!!

Lil@
21-10-08, 13:10
Genial oppfinnelse det her, laget oopsie roll to ganger nå, og de går som varmt hvetebrød (fyyy) og jeg blir METT!! :D
Samboern syntes og det smakte godt, mens barna var litt mer tilbakeholdne.

Nå skal jeg straks på butikken og handle inn mer egg, og kremost så jeg kan lage mer..

Første ladningen jeg laget brukte jeg mager baconost, siden det var det jeg hadde tilgjengelig... litt sånn så som så smak, men absolutt greie nok..
Andre ladning lagde jeg med naturell kremost, og de smakte absolutt bedre.
Skal lage med krydderost idag, og kanskje en ladning med philadelphia.. får se..
Jeg lar de forresten bare stå på kjøkkenbenken, og konsistensen er upåklagelig samme når tid jeg spiser de etter steking.

Brillz
24-10-08, 15:59
Lagde oopsie-roll i går, med krydder og urter smør. Lot de stå ute på 'rehab' natten over, og spiste til frokost. Og: DE VAR GOOOOOOOODE!!!!! Dette var virkelig snadder, og skal lage mange flere i dag, til og med gubben som er skeptisk til lavkarbo-mat, syntes dette var fantastisk! Tusen takk for oppskriften, den kommer til nytte:D

Kristin_B
25-10-08, 01:45
første omgangen jeg laget ble så høye og flotte.. de andre har bare falt sammen med en gang jeg tar de ut av ovnen. Noen som har en forklaring? Er ikke så farlig egentlig, for de er jo gode allikevel..men man spiser jo litt med øynene også:ja:

Karbosara
25-10-08, 02:15
første omgangen jeg laget ble så høye og flotte.. de andre har bare falt sammen med en gang jeg tar de ut av ovnen. Noen som har en forklaring? Er ikke så farlig egentlig, for de er jo gode allikevel..men man spiser jo litt med øynene også:ja:

Du må bruke hele røren på en gang...ellers faller røra sammen mens den venter i bollen...;)

Kristin_B
25-10-08, 02:17
jammen det har jeg gjort! :ja: De detter sammen etter de er stekt. Selv om jeg tar de rett over på rist også :ja:

Karbosara
25-10-08, 02:30
hmmm..steke litt lenger? Bruke mer kremost?

Kristin_B
25-10-08, 02:49
Får prøve litt forskjellig... ;)

scartz
25-10-08, 10:50
Jeg lager i to omganger, og røra mi faller ikke sammen mens den venter... Faktisk, den andre ladningen ble best! og finest! :)

Impulsiw
27-10-08, 13:22
Har lyst å bake sånn nå..:D Men har bare creme fraiche i skapet. :( Det går vel ikke å bruke det..

Gerd
27-10-08, 14:13
Blir vel både tynnere røre og mer syrlig med CF?

Impulsiw
27-10-08, 14:51
Blir vel både tynnere røre og mer syrlig med CF?

Røra ble litt tunn ja..så jeg hadde i en halv ts jbkm.. Håper det beste nå :sikle:

Tynern
27-10-08, 19:02
Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!

Smaker IKKE egg?? Hvordan smak har du, her var det da eggesmak nok!!

Veggpryd
27-10-08, 19:34
Dette så jo veldig godt ut! Har blitt litt lei av å lage lapper - men disse må absolutt testes!

scartz
27-10-08, 19:38
Jeg syns ikke at de smaker egg :)

Impulsiw
27-10-08, 20:41
Smakte ikke egg i det hele tatt... beste jeg har smakt på lenge...av lavkarbo "loff/brød/pizzabunn"....og jeg er KRESEN :ja:

Men hvis man er heeeelt antiegg..går det vel an å drite i plommen? Hviten smaker jo itteno.

Jeg brukte creme fraiche i stedet for ost, det var det jeg hadde..så en halv ts jbkm.... Det ble god smak :sikle: Neste gang skal jeg ha STORE muffinsformer og fylle de godt opp. Da blir det skikkelig bra! Øke til 1 ts jbkm... :D

isabella
27-10-08, 23:53
Så har jeg også laget oppsie rolls. Med naturell philadelphia. Så deilig å ha noe å legge ost og skinke oppå!! Syntes de var gode kalde, men varmet dem litt på tørr stekepanne i ettermiddag, ble lettvint middag og da var det godt med litt varmt tilbehør.

Fantastisk med dere som tester ut, reviderer oppskrifter og gir gode råd og tips. TUSEN TAKK alle sammen. :heia:Jeg har ikke bakt brød, kaker eller andre søte varianter, det utsetter jeg til vekten nærmer seg målet. Har lite lyst å friste skjebnen nå når jeg synes det går så bra. Men oopsier syntes jeg var bra. Egg, ost og bakepulver. Skal forsøke med noen hvitløk og urter som jeg kan ha omelett, suppe osv.

Lurte bare på om noen hadde forsøkt med revet ost i røren? Vet noen har hatt på toppen, men tenkte det kanskje ga en litt annen konsistens dersom en hadde revet oss i selve oppsien.

Impulsiw
29-10-08, 16:52
Har ikke prøvd med revet ost...kanskje Gerd har prøvd? Har kjøpt STORE muffinsformer i dag..så da blir det store oopsier med filadelfiaost.. :sikle:

Sirius
29-10-08, 22:34
Prøvde med noen hvitløksfedd, chili, urtesalt og masse pepper og div. krydder, da ble det litt mer fart i sakene! Og så hadde jeg i en neve knuste havregryn for å få de litt mer "brødete". Rørte det bare inn med eggeplommene/osten. Ble bra det. Neste gang skal jeg ha i litt kruskakli i tillegg:) Prøvde de som hamburgerbrød jeg også:

valleygirl
29-10-08, 22:35

Neste gang jeg lager, skal jeg smøre bakepapiret. De satt dønn fast! Måtte skjære med kniv for å skille dem fra papiret. :)

Kitt
30-10-08, 08:40
Neste gang jeg lager, skal jeg smøre bakepapiret. De satt dønn fast! Måtte skjære med kniv for å skille dem fra papiret. :)
Godt det ikke bare er meg som har det problemet!:D

Anitra
30-10-08, 11:24
Disse har virkelig blitt redningen hos meg mange ganger. Så enkle å lage, og så gode! Som sagt tidligere, tusen takk fro at dere legger ut slike reviderte oppskrifter, det er virkelig ubetalelig!

Forresten, finnes det noen lavkarbo oppskriftsbøker, bortsett fra K sin?

Areola
30-10-08, 14:03
Nå er jeg ikke helt sikker ha hvilken du mener, men ja, det finnes noen lavkarbooppskriftbøker, med varierende kvalitet. Noen har mer fedon/GI-filosofi, andre kan forslå brød og pasta som tilbehør, mens den ene jeg har er veldig fin (selv om jeg ikke har prøvd noe derfra) heltfram til dessert-delen.. Her er det en oppskrift med vanlig is, hvor det står "man skal jo kunne unne seg litt mer karbo blandt!"!!!!!
Hallo, trenger jeg en oppskrift på dessert med karbo finner jeg fint det i "vanlige" kokebøker... Jeg synes det var skikkelig frekt skrevet.

Sirius
31-10-08, 12:53
Synes det er veldig forskjell på plaine og når man tilsetter krydder, hvitløk etc... Det var det som fjernet assosiasjonene til egg for min del :)

Impulsiw
31-10-08, 14:56
Prøvde med noen hvitløksfedd, chili, urtesalt og masse pepper og div. krydder, da ble det litt mer fart i sakene! Og så hadde jeg i en neve knuste havregryn for å få de litt mer "brødete". Rørte det bare inn med eggeplommene/osten. Ble bra det. Neste gang skal jeg ha i litt kruskakli i tillegg:) Prøvde de som hamburgerbrød jeg også:

:sikle: Så digg ut altså... Må prøve det en dag..:ja:

Stupedama
04-11-08, 14:24
1/8 Ts bakepulver
Er dette som en kvisodd? 1/8dels teskje, det er ikke mye?

Kitt
04-11-08, 14:34
Pleier å ta ca en halv ts, jeg da! Blir helt fint, det!:)

Areola
04-11-08, 14:55
Og jeg tar en dæsj- går fint det også! :ja:

Lava
04-11-08, 15:12
Har ikke problemer med mine, de sitter litt fast men det er mest pga
osten som rant utfor.. og jeg bruker bakepapiret mer enn en gang..
kiiip jeg :lol: Kanskje dere steker dem for lite? Jeg steker dem jo lengre
enn oppskriften siden jeg lager pizza av dem, og da får de jo noen minutter ekstra på sterkere varme.

Smakte ikke egg i det hele tatt... beste jeg har smakt på lenge...av lavkarbo "loff/brød/pizzabunn"....og jeg er KRESEN :ja:

Jeg brukte creme fraiche i stedet for ost, det var det jeg hadde..så en halv ts jbkm.... Det ble god smak :sikle: Neste gang skal jeg ha STORE muffinsformer og fylle de godt opp. Da blir det skikkelig bra! Øke til 1 ts jbkm... :D

Dette var moro å lære, sånn hvis man en dag ikke har smøreost.
Og det smaker IKKE egg! :lol: Riktig deilig er det :p

*lilje*
10-11-08, 14:31
Disse har blitt reddningen min!
Jeg elsker desverre brød, og savner mest av alt noe å legge pålegget på.

Har laget mange mange runder med disse nå.
Bakepulver har jeg kuttet helt ut. Det er jo nesten bare egg, og egg hever mer enn nok.

Anbefaler et produkt fra Tupperware som heter Speedy Chef (se tupperware.no)
Denne pisker eggehviten KNALL stiv på 15 sekunder.
Plommen og osten rører jeg bare ut i et glass med gaffel, og så vender jeg det i samme beholder som jeg har pisket eggehviten med en slikkepott.
Så enkelt ,og lite oppvask (alt går rett i oppvaskmaskina)

Og så steker jeg mine på 150g i 37 min på et TW silikon underlag . Dette kan brukes opp og opp igjen som bakepapir, og trenger ikke smøring.
Når de er ferdig stekt, snur jeg de, og slår av ovnen og lar de bare ligge inne i ovnen en stund til med den varmen som er igjen.
Da blir de PERFECT!!

I dag spiste jeg de med avokade, pepper, salt, paprika og kalkunskinke.
Legger en på topp og spiser de som en sandwich :D

Impulsiw
10-11-08, 17:46
Teflonstekebrett? Hvor får man kjøpt det? Hørtes jo glimrende ut :D

Impulsiw
10-11-08, 17:50
Og en link til den "tingsten" som man pisker eggehvite med? Fant den ikke..

Karbosara
10-11-08, 17:59
Tupperware!:ja:

Impulsiw
10-11-08, 18:16
Hehehe..jeg så det var tupperware..men jeg skulle hatt linken...sett åssen dingsen så ut og HVOR man skal bestille. Orker ikke ha et tupperwareparty ei heller å gå i et..er litt ferdig med tupperwarepartyer.. det har blitt noen opp igjennom årene. Solgte det selv..for 20 år siden :D nok er nok! :ja:

*lilje*
10-11-08, 19:26
Trykk på magsinet inne på http://www.tupperware.dk/Norway/
Speedy Chef er på side 10
Silikon stekeunderlag er på side 27

Jeg får sikkert til å hjelpe deg med bestilling.

Impulsiw
13-11-08, 11:09
Trykk på magsinet inne på http://www.tupperware.dk/Norway/
Speedy Chef er på side 10
Silikon stekeunderlag er på side 27

Jeg får sikkert til å hjelpe deg med bestilling.

Der fant jeg det ja... utrolig ulogisk side :nei: Men det silikonbrettet syns jeg var litt lite... må ha noe som fyller HELE plata synes jeg.

Men hvordan kan jeg bestille den vispesaken?

*lilje*
13-11-08, 14:01
Der fant jeg det ja... utrolig ulogisk side :nei: Men det silikonbrettet syns jeg var litt lite... må ha noe som fyller HELE plata synes jeg.

Men hvordan kan jeg bestille den vispesaken?

Silikon underlaget dekker hele plata. (så sant du ikke har en veeeldig gammel ovn med ekstra store plater)
Jeg lager hele ooopsi oppskriften på. Og steker feks skuffekaker på.
Du kan skrive mail til meg på tovelid@online.no så kan jeg hjelpe deg.

Mellon
15-11-08, 20:47
*lilje*: har tenkt å prøve meg på denne i morgen og har bare et spm. til deg anngående siste du sier her, kan jeg steke røren i langpanne sånn som med lappene?

Lappene mine ble nok ikke helt bra ser jeg, eggehviten datt helt sammen, så de er skikkelig tynne, og det skal de vel egentlig ikke være- men de smakte godt lell :D

Jabba
15-11-08, 20:58
Kan disse fryses?

Karbosara
15-11-08, 21:00
Ja...og tines... http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a050.gif like gode etter en tur i fryseren. :ja:

Jabba
15-11-08, 21:03
Flott!!! Tusen takk for svar!

going down
15-11-08, 21:55
Har prøvd meg på mange runder med Oopsie-rolls og ikke blitt helt fornøyd. Sist gang blandet jeg en toppet t-skjee bakemix fra ketolyse i oste-egge-blandingen, og de ble perfekt! Litt mer brødaktig:) Elsker å endelig kunne spise leverpostei med majones og agurk:D

StineK
16-11-08, 00:17
Smart kommet på, Going! :)

Kristin_B
20-11-08, 01:19
åååh! :w00t: takk for tipset going down! :D Dette skal testes!! :heia:

Snuppa
20-11-08, 09:45
Nå har jeg min første ladning med oopsi i ovnene, de ser høye og fine ut roreløpig. Gleder meg til frokost :stortsmil

Gunhild
21-11-08, 21:14
Wow.... Endelig noe som IKKE smaker egg... selv og dette er nesten bare egg....
Jeg lagde de med Philadelphia Light (med hvitløk og urter) Det ble veldig godt :D

Det viktige er jo å ha noe å legge det gode pålegget på (og det i store mengder....)

Gleder meg vilt til leverpostei og agurk..... Salat, skinke og masse ost i en "dobbeltdekker"....:D
Blir litt deilig å slippe alle disse *frø-brød-tingene*... for de ble jeg litt lei av.... Dette er i alle fall en god variasjon til "knekkebrødene" som jeg baker...

Genialt.... :)

(psssst... og et lite tips (mulig det er nevnt i tråden tidligere... har ikke lest hele..) Hvis man har en liten 1/2 ts eller no' sånt med salt sammen med eggehvitene så er det lettere å få de skikkelig stive....)

elian
29-11-08, 21:02
Nå har jeg vært inne å lest gjennom alt i den linken som er i det første innlegget her. Såååååå mye godt man kan lage med denne oopsie-røra da gitt!!!

I morgeg skal jeg prøve en slags vannbakkels. Skal i bursdag og har bakt gulrotkake og sjokoaldekake til ALLE DE ANDRE. men det skal jo ikke JEG ha.... :rolleyes: Skal ta med oopsie vannbakkels og noen biter av den brownien jeg laget her om dagen :D

Så kan de andre bare sitte der med sukkeret sitt! :p

Stella
03-12-08, 17:08
Må være noe feil med mig ;) ... Likte de ikke i det hele tatt og ja de smakte egg :D

Stupedama
03-12-08, 19:51
Prøvde du å krydre dem, Stella? Jeg laget dobbelt porsjon, krydret halvparten med litt salt, oregano og noe annet - den andre halvdelen hadde jeg splenda i. De smakte egentlig veldig lite, og kunne ikke merke eggesmak. Men det var så deilig å ha noe å putte pålegg på! La dem i hver sin boks i kjøleskapet og smurte meg 2-3 ettersom jeg hadde lyst på, med økologisk peanøttsmør (inneholder ikke sukker, bare peanøtter, salt og olje), men jarlsberg/sennep, med krem og bittelitt sukkerfritt eple/pæresyltetøy (fra lerum, veldig godt!). Nå har jeg kjøpt sylte også. Synes det er deilig å vite at det er eggeproteiner i lappene, så gjør det ikke så mye om det ikke er så mye protein i pålegget.

Men for all del, det er lov å ikke like dem, altså. Man klarer seg jo fint uten. Brød vil jeg ikke kalle det, men noe å holde maten i. Det hadde jeg visst savnet :D

elian
04-12-08, 09:17
Prøvde du å krydre dem, Stella? Jeg laget dobbelt porsjon, krydret halvparten med litt salt, oregano og noe annet - den andre halvdelen hadde jeg splenda i. De smakte egentlig veldig lite, og kunne ikke merke eggesmak. Men det var så deilig å ha noe å putte pålegg på! La dem i hver sin boks i kjøleskapet og smurte meg 2-3 ettersom jeg hadde lyst på, med økologisk peanøttsmør (inneholder ikke sukker, bare peanøtter, salt og olje), men jarlsberg/sennep, med krem og bittelitt sukkerfritt eple/pæresyltetøy (fra lerum, veldig godt!). Nå har jeg kjøpt sylte også. Synes det er deilig å vite at det er eggeproteiner i lappene, så gjør det ikke så mye om det ikke er så mye protein i pålegget.

Men for all del, det er lov å ikke like dem, altså. Man klarer seg jo fint uten. Brød vil jeg ikke kalle det, men noe å holde maten i. Det hadde jeg visst savnet :D

Jeg brukte de som pølsebrød forrige søndag jeg :p

Stupedama
04-12-08, 17:19
Smart Elian! Har du funnet noen lure pølser? :spent:

Stella
04-12-08, 19:27

Nej jeg lagte de uten krydder, men tror ikke det var smagen som var så feil men mere konsistensen - vet ikke helt jeg ;). Prøvde å lage minipizza dagen etterpå men den ble svidd og smagte helt grusom :p
Vil prøve igjen en gang med noe krydder eller sødt.
Kanskje det er fordi jeg ikke savner brød så veldig mye.

Stupedama
04-12-08, 21:40
Her er lenke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20273) til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv :D

Stella
05-12-08, 14:47
Her er lenke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20273) til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv :D

Takk - for heller prøve meg på pizza og ikke oopsies ;)

kiril
05-12-08, 18:01
jeg har disse i ovnen nå,men lurer på en ting, skal deigen väre litt rennende???eller skal den vre så stiv som det hvit er når du har pisket det??når jeg tok det gule oppi så ble det litt rennende selv omjeg rörte forsiktig rundt...

Anitra
05-12-08, 20:14
Hos meg blir den litt rennende, men ikke sånn at det renner utover på brettet. Jeg lagde en runde i kveld, og hadde på ost og pepperoni som jeg hadde litt i ovnen etterpå.

balloon
17-01-09, 16:53
Hva er Oopsie?? :rolleyes:

Areola
17-01-09, 17:35
Navnet ble til pga av hun som fant opp disse gjorde feil når hun fulgte en annen oppskrift.
Så de er litt "ooops", der ble det god mat, gitt :)

arcadia
21-01-09, 16:24
Tusen takk for oppskrift!
I dag har jeg lagd vannbakkelsversjon. Fulgte oppskriften sånn som den er, men fylte dem med pisket krem med vaniljesukker, og malte sukrin til meliskonsistens og blandet i bakekakao! NYYYYDELIG!

Schnupsiii
22-01-09, 21:22
Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG :ja:

Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame :D:D

balloon
22-01-09, 21:43
Litt av enn forskjell fra vaniljekrem med sjokoladeglasur til marklell i tomat med majones!!:p

Jeg går for den første!!:D

luringen
22-01-09, 21:53
funker faktisk begge deler. Roll med krem og syltetøy el bær til dessert. med masse pålegg til lunsj..

balloon
22-01-09, 21:59
Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?

luringen
22-01-09, 22:00
jepp. Og med no oppå i ovnen (f.eks peperoni og ost og krydder som noen skrev her) så blir det neste minipizza.

Kitt
22-01-09, 22:01
Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?
Stemmer det!
Passer både til t- skjorte og pen-toppen!:D

Seriøst smaker en standard oopsie svært lite, så man kan gjøre den til hva man vil!;)

balloon
22-01-09, 22:04
Det er jo det vanbakkelser gjør også, smaker ingenting!:p

Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?:D

Kitt
22-01-09, 22:07

Skulle ikke forundre meg!:lol:

Schnupsiii

Hehe... kanskje det vi får lyst til å bruke dem til når vi er ferdig slanket og trenger litt polstring her og der...

Think not, men kjekt å ha i bakhode i tilfelle :D

balloon
Mente bh innlegg, altså......

Mjauritz
23-01-09, 10:35
Kjempegodt, har bare prøvd de med krydder kremost. Laget pizza av dem. Skal lage flere i dag!! Yngstemann syntes også de var kjempegode!

Smiline
26-01-09, 22:12
Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG :ja:

Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame :D:D

5 g karber pr 100 g i makrell i tomat... ville vel ikke lasset på egentlig... blir det ikke veldig vanskelig å holde ketose da? +1 g karb pr rolls... ? Blir liksom ikke mye man kan spise resten av dagen tenker jag da. Elsker makrell i tomat og er derfor veldig nysgjerrig. Mmmm... skulle jeg skeiet ut med noe så skulle det vært en skive med det:sikle:

Kitt
27-01-09, 08:22
5 g karber pr 100 g i makrell i tomat... ville vel ikke lasset på egentlig... blir det ikke veldig vanskelig å holde ketose da? +1 g karb pr rolls... ? Blir liksom ikke mye man kan spise resten av dagen tenker jag da. Elsker makrell i tomat og er derfor veldig nysgjerrig. Mmmm... skulle jeg skeiet ut med noe så skulle det vært en skive med det:sikle:
Dersom du tar bort det meste av tomatsausen, blir det mye mindre karber!:D

Schnupsiii
27-01-09, 16:57

Husker ikke eksakt hva jeg kom frem til at mitt "lass" med makrell utgjorde av karber. Men det var langt fra i nærheten å sprenge dagens karb-rasjon :)
Og jeg fikk ganske mange rolls utav oppskriften, ca 11 tror jeg, så størrelsen på en begrenset jo også hvor mye makrell det var plass til da.

Men fint dere passer på!! :D

Iset
11-02-09, 17:20
Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!

Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem.

linda76
15-02-09, 18:50
rekker ikke lese gjennom hele tråden, har en ladning i ovnen nå..

det jeg lurer på er hvordan oppbevarer jeg de best ?
kan de fryses?

Takk for svar :)

Areola
15-02-09, 18:54
De kan fryses, ja :)
(jeg kan skrive det i første innlegget jeg, ser det er flere som har spurt om det :))

luringen
15-02-09, 18:55
ja de kan fryses. ha de på benken i en boks ellers.

linda76
15-02-09, 18:59
Så kjekt da.. Takk for svar :)

Kitt
15-02-09, 18:59
Rett fra fryseren og en runde i brødristeren, så er de som nystekte!:sikle:

luringen
15-02-09, 19:06
eller 30 min på benken. Tina..:)

Karbosara
15-02-09, 23:23
Hvis man tar oopsierøre og legger i muffinsformer, og deretter legger en kladd eggekrem i midten på hver , steker som vanlig og avkjøler...nydelig med krem og friske bringebær til.

Eggekrem laget jeg fra oppskrift på eggekrem til waleskringle (den er ikke lavkarbo)
Men jeg brukte jbkm i stedet for hvetemel, fløte i stedet for melk og litt søtningsmiddel i stedet for sukker, og laget den etter anvisningene ellers...

Deilig!:sikle:

Tone-G
16-02-09, 08:02
Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!

Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem.

Å gosj! :sikle:

Nååå inspirerte du meg.. Skal jammen lage noe godt til kvelden jeg også:sikle:

Tone-G
16-02-09, 15:46
Nå står det masse oopsie på bakeplatene klare for steking.. Det blir t.o.m bløtekake til kvelden :sikle:

Har tatt ut ca 100 g bringebær som jeg skal røre ut med litt natreen.. Det skal jeg bruke i kaka sammen med piska krem :sikle:

Charl8
18-02-09, 10:53
Noen bilder av retter lagd med oopsie roll
http://www.apinchofhealth.com/forum/images/creampuffcloseup.jpg

http://www.apinchofhealth.com/forum/images/WendysAtkinsrevolutionroll.jpghttp://www.apinchofhealth.com/forum/images/oopsie-panini.jpg

Charl8
18-02-09, 15:58
Jeg lagde det nettopp og det var kjempe godt! tok litt cottage cheese og syltetøy på, vet ikke helt om det er lavkarbo, men det var godt i hvert fall. skal møte kjæresten min senere (og da er det veldig vanskelig å finne en middag begge kan spise) så tenkte å foreslå hjemmelagde hamburgere, så bruker jeg det som hamburger brød. er det noen andre forslag til hva man kan bruke de til når det gjelder middag?

otika
19-02-09, 13:59
nå er det spenning i huset her :D 6 stykker står i ovnen, og gubben er kjempespent, han har så lyst på hamburger med "brød".... jeg hivde i litt oregano,så får vi se åssen det blir :)

otika
19-02-09, 14:01
Jeg lagde det nettopp og det var kjempe godt! tok litt cottage cheese og syltetøy på, vet ikke helt om det er lavkarbo, men det var godt i hvert fall. skal møte kjæresten min senere (og da er det veldig vanskelig å finne en middag begge kan spise) så tenkte å foreslå hjemmelagde hamburgere, så bruker jeg det som hamburger brød. er det noen andre forslag til hva man kan bruke de til når det gjelder middag?

Kanskje fylle de med stekt kjøttdeig,ost,egg osv,da blir det en form for taco her i huset, eller bruke de som tortilla lompe med samme tilbehør... unga elsker sånn mat. Kan jo bruke litt taco saus

Tone-G
19-02-09, 14:01
Jeg bare elsker oopsie.. Makan til lavkarbomat skal man lete lenge etter.. Kan brukes til alt:heia:

Bee
19-02-09, 15:04
Jeg bare elsker oopsie.. Makan til lavkarbomat skal man lete lenge etter.. Kan brukes til alt:heia:

Enig. Jeg var skikkelig skeptisk til og begynne med, for jeg så for meg at det kom til å smake egg, men det gjorde det overhodet ikke.

Jeg elsker Oopsies. :D

otika
19-02-09, 15:45
:heia:wow så godt.. jeg fikk 9 stykker ut av røra faktisk, gubben hivde på hjemmelaget eggesalat og jeg litt makrell i tomat,nam nam nam sier vi bare :D beste jeg har smakt på leeeenge.minstemann på 3 år truer med å spise de som er igjen, han elsket de han også... skulle ha de til hamburgerbrød, så nå må jeg kjappe meg å lage nye :lol:

Gubben har dratt i butikken for å finne diverse oster og krydder, for nå skal det "bakes" oopsies så det holder :D

Må lage noen søte i muffinsformer også,men de skal i fryseren (tror jeg) :D

Ha en fortryllende oopsie day

Carisma
19-02-09, 15:47
Må lage noen søte i muffinsformer også,men de skal i fryseren (tror jeg) :D

Me too, er jo tross alt fastelavn til helga! :) Siden jeg skal hjem til opphavet må jeg sørge for egne medbrakte boller for å kunne holde det lavkarbo.

otika
19-02-09, 16:01
hmmm bacon ost har 0 karbo og egg har bare bittelitt, kan ikke bli mange karbene hvis jeg bruker det da ???

mofe
19-02-09, 17:20
Til info; hviten blir IKKE stiv med stavmixer. Altså må man vispe for hånd, noe som tar en evighet - men det er bare å se på det som trening! :rolleyes:

Kitt
19-02-09, 17:26
Til info; hviten blir IKKE stiv med stavmixer. Altså må man vispe for hånd, noe som tar en evighet - men det er bare å se på det som trening! :rolleyes:
Har visp til min stavmikser, jeg!
Ellers så koster en sånn håndmiksmastersak med stativ kun et par hundre kroner på Nille etc.
Kan være verdt den invisteringen om man lever lavkarbo og alle hvitter må piskes!

Syns jeg og mine dårlige armer!:geip:

Areola
19-02-09, 18:26
Har visp til min stavmikser, jeg!
Ellers så koster en sånn håndmiksmastersak med stativ kun et par hundre kroner på Nille etc.
Kan være verdt den invisteringen om man lever lavkarbo og alle hvitter må piskes!

Syns jeg og mine dårlige armer!:geip:

Ja, noe som visper er vel verdt å kjøpe når man først følger lavkarbo. Jeg har stavmikser, håndmikser, en manuell mikser(med håndtak på lokket), blender og foodprofessor :lol: (og føler fortsatt at jeg trenger en kjøkkenmaskin:o)

Kitt
19-02-09, 18:33
Ja, noe som visper er vel verdt å kjøpe når man først følger lavkarbo. Jeg har stavmikser, håndmikser, en manuell mikser(med håndtak på lokket), blender og foodprofessor :lol: (og føler fortsatt at jeg trenger en kjøkkenmaskin:o)
Og jeg har ALT du nevner PLUSS en kjøkkenmaskin!:rodme:

Har liksom bare litt dilla på kjøkkendubbeditter!

Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter. (http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C85%5CLarge%5C85-378_l.jpg)

Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Så mye grønnsaker som vi spiser er det bare såååå deilig å ha noe som kutter det meste kjapt og enkelt! Slipper å stå med tårer i øynene å kutte løk, ingen sak å få små biter med hva det skulle være, eller store eller skiver......

Jeg ELSKER min kutter!:love:

Areola
19-02-09, 19:48
Har du kjøpt den på messe? Rød og med en sånn svart dings som holder grønnsaken på plass? :lol:

(jeg har jeg å....:lol:)

Kitt
19-02-09, 19:55
Har kjøpt både på messer og den de hadde på Biltema for 2-3 år siden.
Har slitt ut 5 stk siden min far kjøpt en til min mor for 25 år siden!:eek:

LilleM0r
19-02-09, 20:03
Hvis man tar oopsierøre og legger i muffinsformer, og deretter legger en kladd eggekrem i midten på hver , steker som vanlig og avkjøler...nydelig med krem og friske bringebær til.

Eggekrem laget jeg fra oppskrift på eggekrem til waleskringle (den er ikke lavkarbo)
Men jeg brukte jbkm i stedet for hvetemel, fløte i stedet for melk og litt søtningsmiddel i stedet for sukker, og laget den etter anvisningene ellers...

Deilig!:sikle:

Dette er godt, jeg lover!!!
Karbosara, kan du ikke legge ut oppskriften på eggekremen da?
Detvar sååååå godt!

isabella
19-02-09, 21:32
Når du lager de med eggekrem - bruker du papirformer eller sånn muffinsbrett (teflon)
og isåfall smører du formene?

Karbosara
19-02-09, 23:22
Dette er godt, jeg lover!!!
Karbosara, kan du ikke legge ut oppskriften på eggekremen da?
Detvar sååååå godt!Joa...skal se om jeg finner den... http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/e060.gif

Når du lager de med eggekrem - bruker du papirformer eller sånn muffinsbrett (teflon)
og isåfall smører du formene?Bruker papirformer i teflonformer...smører ikke...ce blir litt vanskelige å få ut av formene, så man må gjøre det varsomt...en annen mulighet er å legge pepperkakeformer på bakepapier og legge røre i formene, og så litt eggekrem...De faller uansett litt sammen når de taes ut av ovnen, men smaken holder seg godt, og de bør luftes på rist så fort man får det til...de er litt sånn suffleaktige liksom...

Går å stekes som lapper med krem på og så drysse forsiktig litt knust splenda over rett før servering...nesten som wienerbrød... eller med ferske bringebær og krem, selvfølgelig...

Karbosara
20-02-09, 00:33
Nå har jeg gjort det!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24286

Kitt
20-02-09, 09:46
Tuuuuuusen takk!:suss:

Kitt
25-02-09, 08:48
Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter. (http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C85%5CLarge%5C85-378_l.jpg)
Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Jeg ELSKER min kutter!:love:
Og jeg er i ekstase!:heia:
Her (http://www.ipp.no/v_skjarer_N.htm) får man nemlig kjøpt dette vidunderet!

Areola
25-02-09, 09:02
ååå! Det var jo den jeg så på sist gang jeg var i sverige..... Og IKKE kjøpte ..:sint:

Jaja, det blir vel en tur til snart... Nå lønner det jo seg virkelig, når svenskekrona er så lav.

Areola
25-02-09, 09:07
De har noe lignende på clas'ern også.. Den så solid ut...

(kanskje vi burde lage en tråd Kitt - Den stor kjøkkenutstyrstråden...)

Carisma
25-02-09, 09:10
Den stor kjøkkenutstyrstråden...
Prøvde meg på en sånn en gang: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10267

Areola
25-02-09, 09:18
Ah, beklager Carisma, så ikke det før jeg lagde denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442

Carisma
25-02-09, 09:33
Ikke rart, tråden er jo eldgammel :)

Liv
25-02-09, 09:51
:confused:Hei dere som er gamle i gamet.
Har akkurat begynt å prøve meg på Atkins kost, og i dag laget jeg Oopsie rolls, som jeg spiste med eggesalat og paprika. Nyyydelig!!
Men er veldig i tvil om mengdene jeg kan spise til hvert måltid??

Takk for alle svar.
:):)

brud09
25-02-09, 23:22
Jeg klarer ikke å skjønne at disse ikke skal smake egg! Skal bake i morgen! Gleder meg til å smake! :)

Liv
26-02-09, 14:40
Jeg synes de var veldig gode, men har akkurat hatt et par dager med hodepine og småkvalm, så ingenting har frista.:(Men det er ikke så verst i dag.
Har laget cocosasjokolade i dag som jeg skal kose meg med i helgen.:rolleyes:
Maaange gode tips å finne her.

Tone-G
05-03-09, 10:04
Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja:

Carisma
05-03-09, 10:38
Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja:
Åh, rapporter status 'a! :D

Tone-G
05-03-09, 13:26
Det ble godt! Jeg hadde piska krem i, å ikke vaniljekrem..

Jeg skulle hatt mer marengs på toppen, men det var godt slik den ble..

Den kan ikke måle seg med vanlig kvæfjordkake asså, men den var ikke værst:sikle:

mette_moj
13-03-09, 08:26
wow! hadde ikke forventa at de skulle bli sånn! men de ble jo supre jo:D skal definitivt lage fler sånne!

bluVelvet
21-03-09, 19:41
DET var digg det :-) Har vært vant med Ziggy's OE lapper men disse var tørre og fine og omtrent uten smak. Hadde en ts splenda i røra men syns ikke de ble spesielt søte. Det gikk fint å ha makrell i tomat med majones på de :-D

Iselilja
20-05-09, 17:22
Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. :confused: Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av.
Eggesvamp!

Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! :p), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder.

Carisma
20-05-09, 18:05
Jeg har kun laget de i søt versjon med splenda og litt vanilje, og de var fantastiske :) Som vannbakkels. Veldig gode med krem og litt heistad ja :ja:

Karbosara
20-05-09, 22:39
De er også ofte bedre etter å ha stått litt.

Sulphur
21-05-09, 07:16
Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. :confused: Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av.
Eggesvamp!

Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! :p), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder.

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Nå har jeg bare laget de med krydder, men urk. Ikke noe godt. Kan godt tenke meg at de smaker bedre med søtning, men jeg vet ikke om jeg tør. :o

Karbosara
21-05-09, 12:49
men som sagt: De er ikke best nystekte altså...

Iselilja
22-05-09, 12:10
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Nå har jeg bare laget de med krydder, men urk. Ikke noe godt. Kan godt tenke meg at de smaker bedre med søtning, men jeg vet ikke om jeg tør. :o

Jeg lagde halve røren med Splenda og litt vanilje, samt noen med sjokolade, og ingen av dem ble gode. Splenda-varianten hadde den vemmelige Splenda-ettersmaken i tillegg til egge- og Philadelphiasmak, så nei.. huff. :] Det blir for mange rare ettersmaker for min del i hvertfall. :p

Seba-stina
24-05-09, 01:59
Jeg må bare spørre - siden folk spiser de i haugevis virker det som. Er dette noe man kan spise nærmest ubegrenset av eller?? Siden mange lager de dag ut og dag inn?

Skal kjøpe kremost over helgen og lage, håper de er så gode som dere påstår, hehe!

Karbosara
24-05-09, 21:22
Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier" :lol:

Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd!

Mitt råd er å la den hvile på risten en stund...et par timer...og smak om du liker den bedre da...eller ha den i kjøkkenhåndkle i kjøleskapet over natten og prøv igjen da...da har den "satt" seg litt... jeg liker de best dagen etter når jeg skal ha pålegg på...som dessert er den god med krem og bær et par timer etter steking...

Faller det fremdeles ikke i smak, er det neste du må prøve å ha de i fryseren en tur...ta de fram etter at de har vært frosset...og smak...

Er det fremdeles ikke godt...så slipper du sikker å spise flere oopsier!:lol:
Og da kan jo du være en av de som kan skrive: "nå har jeg ikke laget oopsier...og det likte jeg"

Ha en fin kveld!:ja:

Seba-stina
25-05-09, 14:42
Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier" :lol:

Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd!

Ja, for det skjønte jeg jo ikke...
Jeg lurte bare helt enkelt på om dette er noe man kan spise tilnærmet ubegrenset av? Siden det var noen som skrev omtrentlig at de brukte det til en ting den dagen, og en annen ting den andre dagen, og så til kos den tredje dagen. Sa ingenting om at jeg trodde alle her inne spiser dette hele tiden.

Jeg skal lage i dag for første gang, så det blir spennende.

Seba-stina
26-05-09, 13:12
Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. :confused: Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, Eggesvamp!

Jeg lagde for første gang i går, og jeg signerer dette. Veldig skuffa, hadde nok litt vel høye forventninger, jeg...