View Full Version : Mitt aller beste brød

Sider : 1 [2] 3

Karin
04-03-10, 00:46
Så utrolig kjekt å lese alle kommentarene! Fantastisk flott at folk liker dette! Og ikke minst at folk som ikke er på lavkarbo, som barn og sånn, liker det. Det varmer mitt hjerte!

Carisma
04-03-10, 18:04
Nettopp laget et kjempefint et i brødbakemskin! :D

Kitt
04-03-10, 18:54
Nettopp laget et kjempefint et i brødbakemskin! :D
Er det mulig å få den varianten inn med teskje?
Har ikke akkurat brukt brødbakemaskinen så mye de siste årene!:o

Carisma
04-03-10, 19:53
Er det mulig å få den varianten inn med teskje?
Har ikke akkurat brukt brødbakemaskinen så mye de siste årene!:o
Hehe, man tager ett stk oppskrift og blander ferdig, så tar man brødmaskinen ut av skapet... og så roper man på samboer med duppedingseinnsikt! :D:D
Og vips så er det ferdig brød! :o

Kitt
04-03-10, 20:04
Hehe, man tager ett stk oppskrift og blander ferdig, så tar man brødmaskinen ut av skapet... og så roper man på samboer med duppedingseinnsikt! :D:D
Og vips så er det ferdig brød! :o
Ok, det meste skal jeg klare, men det blir verre med sambo med duppedingsinnsikt!:eek:
Jeg har bare en mann med dubbedittanlegg, jeg. Mon tro om han kan brukes til noe på et kjøkken? Tviler!:lol:

Tror nesten jeg må gjøre det selv.......

navifan
07-03-10, 17:01
Dette brødet var sykt godt! Tusen takk for dine eksperimemt du utfører hjemme:-)
Men lurte på kan jeg spise det i første fase?
Hilsen meg:-)

Charlott
07-03-10, 19:47
Dette brødet var sykt godt! Tusen takk for dine eksperimemt du utfører hjemme:-)
Men lurte på kan jeg spise det i første fase?
Hilsen meg:-)
Om du tenker på induksjonen til Atkins kan du nok desverre ikke det :o
Her (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8) ser du hva som er lov, masse godt! :D

Solange
23-04-10, 22:54
Dytter litt på denne, jeg, da jeg nettopp har anbefalt brødet ditt!

Kitt
23-04-10, 22:59
Og jeg har nettopp funnet ut at om jeg legger til 5 min på alle steke- tidene, så klarer jeg også å få dette brødet supergodt, ikke bare "greit nok"!

Og uten den klissete midten, ble det jo faktisk som "ordentlig" brød- konsistens!:D

Maja
24-04-10, 00:09
Dette brødet skal jeg prøve å lage. Ser mange har hatt problemer med å få tak i glutenmel. Håper det finnes i Fredrikstad eller omegn, noen som vet?

Linfrøene, skal de være knuste eller hele?
Solsikkekjernene, brukes de hele eller maler du dem?

Solange
24-04-10, 00:31
Dette brødet skal jeg prøve å lage. Ser mange har hatt problemer med å få tak i glutenmel. Håper det finnes i Fredrikstad eller omegn, noen som vet?

Jeg bor i utlandet, og har ikke greid å få tak i glutenmel, estattet det med fiberhusk, det gikk bra. Linfrøene og solsikkefrøene har iallefall jeg hatt hele.

Kitt
24-04-10, 00:33
Jeg slenger alle frø etc opp i stavmikser bollen og kjører dem sønder og sammen! Neida, men så godt det lar seg gjøre!
Blander alt det tørre oppi etterhvert og heller det til slutt opp i en bolle hvor jeg har ordnet cc, egg og olje ferdig! Rører godt, lar stå mens ovnen blir varm, har i form(er) og steker etter oppskriften + 5 min på alle tidene!

Glutenmel har jeg kjøpt på helsekost, Helios, faktisk!

sumabless
27-04-10, 20:31
Hvilken rist i ovnen skal den stekes på?

sumabless
27-04-10, 20:37

Jeg har kjøpt Glutenmel på Helsekost på Stopp Tune i Sarpsborg.De har godt utvalg av varer.

Kitt
27-04-10, 21:05
Hvilken rist i ovnen skal den stekes på?
Jeg bare følger bruksanvisningen for min ovn, jeg!
Der står det at grovt brød skal stekes på nederste rille, så det er det jeg har gjort!
Blir veldig bra det!:D

Carisma
27-04-10, 21:05
Der står det at grovt brød skal stekes på nederste rille, så det er det jeg har gjort!
Blir veldig bra det!:D
Jeg steiker alt på midterste jeg :D Blir bra det også :ja:

Kitt
27-04-10, 22:53
Jeg steiker alt på midterste jeg :D Blir bra det også :ja:
Ovnen sto her da vi flyttet inn. Fin innbygningsovn, må vite!
Plansjen med hvilken rill eman skal bruke hadde gamle damen pent klistret på innsiden av døren i kosteskapet!:D
Smugtitter på den, da vet du!;)

supermom
28-04-10, 17:59
Tusen takk for at du deler oppskriften!
Dette brødet er fantastisk godt!

Kjøttbolla
03-05-10, 21:47
Tusen takk for nydelig oppskrift.
Har akkurat hatt en nydelig opplevelse med varm skalk med smør og aioli( fant en kjempe god hvitløksdressing i Sverige i dag med bare 0,2 gr KB) på. Et himmelsk måltid.:D

kamp
11-05-10, 15:30
Noen som ahr bilde av brødet?

Carisma
11-05-10, 21:58
Jeg halverte oppskrifta og fordelte den i muffinsformer. Stekte på ca 160grader i 40-45 mn. Nyyydelige rundstykker!

Karissima
12-05-10, 12:46
Tenkte jeg skulle prøve å lage dette brødet i dag . Skal solsikkefrøene males eller bare has i som de er ?

Kitt
12-05-10, 21:50
Tenkte jeg skulle prøve å lage dette brødet i dag . Skal solsikkefrøene males eller bare has i som de er ?
Jeg maler alltid, men ikke sånn at de blir finmalt, da!:p

Lill-B
12-05-10, 21:58
Sitter og sugler :sikle: når jeg leser om fler og fler vellykkede resulater på dette brødet. Jeg må nok vente til neste uke da helskostbutikken min måtte bestille glutenmel og det johannesurt... greiene som jeg ikke husker navnet på nå. GLEDER meg til neste uke. :ja:

Kitt
12-05-10, 22:04
Bare gled deg til du har Johannesbrødkjernemel(JBKM) i hus! Kan brukes til mer enn brød også!:D

Lill-B
12-05-10, 22:16
Bare gled deg til du har Johannesbrødkjernemel(JBKM) i hus! Kan brukes til mer enn brød også!:D
Åååhh - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :sikle: Syns de var veldig greie med å bestille det til meg.:)

Carisma
12-05-10, 22:42
Jeg klarer ikke den slimete følelsen av JBKM, så jeg bare tar dobbelt med fiberhusk. Funker fint det.

Kitt
12-05-10, 22:58
Jeg klarer ikke den slimete følelsen av JBKM, så jeg bare tar dobbelt med fiberhusk. Funker fint det.
Går bra i baketing for min del, men aldri mer skal jeg prøve å lage saus med JBKM!:eek::nei::eek:

Sivensvans
13-05-10, 13:02
Nå har jeg også fått bakt Karins brød - og, jammen sto det til forventningene! Forventningene var jo rimelig høye etter å ha lest gjennom tråden her - så, det var opptur altså!! Takk Karin!;)

Jeg brukte en liten silikonform, intet bakepapir - funket som bare det. Brødet ble høyt og fint - jeg fikk 20 skiver. Og, jeg er lykkelig:D

Sisteinnsats
20-05-10, 14:08
Jeg lage dette forrige helg, men har glemt å rapportere. Laget med solsikkerkjerner og valnøtter. Og det er utrolig godt! :)
Og som du sier: ordentlig brød! :D

Men jeg fikk bare 15 skiver ut av det jeg da. Er ikke så god på å skjære tynne skiver. Mulig jeg må smulge det inn i en butikk og låne brødskjæremaskinen neste gang.. ;)

Furine
25-05-10, 11:00
Men jeg fikk bare 15 skiver ut av det jeg da. Er ikke så god på å skjære tynne skiver. Mulig jeg må smulge det inn i en butikk og låne brødskjæremaskinen neste gang.. ;)

Synes det er mykje lettare å skjere i brødet etter at det har stått i kjøleskapet ei stund. Og eg brukar kokkekniv, ikkje brødkniv.

Mariarn.
25-05-10, 15:28
Skal bake i dag ja :) veldig høye forventninger etter å ha lest så mange gode tilbakemellinger:D Gleder mg...

kamp
26-05-10, 10:05
Skal alle frøene males?

Kitt
26-05-10, 10:19
Skal alle frøene males?
Jeg hiver alt oppi og maler i vei, men om du liker hele frø etc, kan du jo la noe være umalt!:)

Solange
26-05-10, 12:35
Jeg synes det er godt med hele solsikkefrø, f.eks:)

kamp
26-05-10, 15:13
I går laget jeg det med hele frø, så kan jeg prøve med malte i morgen :)

Solange
26-05-10, 18:33
Bare et lite spørsmål: Hvor mange gram cottage cheese er det i de boksene i Norge? Jeg har gått ut ifra at det er 200 gr, men nå ble jeg plutselig litt usikker... Lurt hvis dere som skriver oppskrifter skriver gram eller dl, bor man i et annet land er varene anderledes:)

Carisma
27-05-10, 00:43
Hvor mange gram cottage cheese er det i de boksene i Norge?
3 dl

Kitt
27-05-10, 09:24
Bare et lite spørsmål: Hvor mange gram cottage cheese er det i de boksene i Norge? Jeg har gått ut ifra at det er 200 gr, men nå ble jeg plutselig litt usikker... Lurt hvis dere som skriver oppskrifter skriver gram eller dl, bor man i et annet land er varene anderledes:)

3 dl
Som er lik 300g!;)

Furine
27-05-10, 14:50

Jepp, sant det, cottage cheese boksane frå Luxlait er jo ganske store! Og dei frå Danone er ganske små. Ser no på nettet at Luxlait sin er 500g og Danone er 200g. (Så det gir meining at dei i Norge er 300g, litt midt i mellom.) For øvrig synes eg Luxlait sin er best av ein eller annan grunn.

Når eg har laga brødet har eg berre hive oppi "sånn omtrent" etter augemål som eg trudde dei norske boksene var.

Solange
27-05-10, 19:13
Jepp, sant det, cottage cheese boksane frå Luxlait er jo ganske store! Og dei frå Danone er ganske små. Ser no på nettet at Luxlait sin er 500g og Danone er 200g. (Så det gir meining at dei i Norge er 300g, litt midt i mellom.) For øvrig synes eg Luxlait sin er best av ein eller annan grunn.

Når eg har laga brødet har eg berre hive oppi "sånn omtrent" etter augemål som eg trudde dei norske boksene var.

Hadde i riktig dose cc i dag, har tidligere hatt litt for lite,men merket ikke noe forskjell på brødet, så det hadde visst ikke så mye å si. Jeg også synes luxlait er best:) Vet heller ikke hvorfor.... Forøvrig har jeg i mangel på JBKM og glutenmel brukt mandelmel, og det synes jeg er kjempegodt! Prøvde med soyamel først, men det synes jeg gir en ekkel bismak.

Maja
27-05-10, 22:49
Litt skuffet jeg..... dette brødet var nesten likt i smak og konsistens som de andre lavkarbobrødene jeg har funnet oppskrift på her inne. Brødet smaker greit nok, men ikke noe mer enn det.

Furine
27-05-10, 23:01
Litt skuffet jeg..... dette brødet var nesten likt i smak og konsistens som de andre lavkarbobrødene jeg har funnet oppskrift på her inne. Brødet smaker greit nok, men ikke noe mer enn det.

Fulgte du oppskrift og steiking til punkt og prikke? Eg synes det er bra i alle fall. Og det er snydens godt å riste.

Sivensvans
28-05-10, 08:29

Lurer også på om du fulgte oppskriften, for dette brødet smaker virkelig annerledes enn noe annet lavkarbo-brød jeg har forsøkt meg på, og det er en god del;) De fleste har en slags "sagflis"-følelse, det har ikke dette! Det er saftig og godt, smaker som brød rett og slett!

Maja
28-05-10, 11:22
Ja, oppskriften ble nøye fulgt. Synes det smakte nesten likt til nannah-brødet. Tar alltid hver skive i brødristeren, og som jeg skrev over .... det er greit nok, men ikke noe mer enn det. Kanskje jeg har sær smak?

Det kan jo være at jeg har gjort noe feil....?

Jeg blandet alt det tørre. Linførene lot jeg være hele. Solsikkekjernene og valnøttene malte jeg ganske fine i stavmixeren. Jeg kjørte CC, egg og olje sammen til det ble glatt og blandet i det tørre. Stekemetoden ble fulgt til punkt og prikke.

Sivensvans
28-05-10, 11:43
Høres jo ikke ut som om du gjorde noe feil synes jeg. Eneste forskjellen fra hvordan jeg gjorde det er at jeg hadde solsikkefrøene hele og kuttet valnøttene relativt grovt med en kniv. Du lot røra stå en stund før du helte det i formen?

Synd du ikke likte det altså - jeg har ikke ikke smakt Nannah sitt, så kan ikke sammenligne desverre. Synes bare at dette brødet faktisk smaker brød, og det var en lykke å få en slik oppskrift - for, som nevnt før, synes jeg alle andre brødvarianter jeg har smakt smaker sagflis:o

Du finner nok brødet ditt etterhvert du også!;)

Kitt
28-05-10, 16:28
Jeg var også litt skuffet første gangen jeg bakte dette brødet som alle skrøt sånn av. Jeg hadde tom smakte det av en annen!
Jeg fant ut at om jeg kjører ALLE ingrediensene skikkelig i kjøkkenmaskinen og i tillegg steker 5 min mer på hvert "trinn", så blir det myyye bedre!
Ingen hele korn, ingen sagflis- smak og ikke noe eggete/soggy konsistens!
Bare BRØD!:D

Maja
28-05-10, 18:01
Takk for tips Kitt. Brødet mitt var bitte litt vått inni, og selv om skiven tørker opp etter en runde i brødristeren, så vil jeg helst at det skal være "tørt" uten bruk av brødrister.

Carisma
28-05-10, 21:40
Takk for tips Kitt. Brødet mitt var bitte litt vått inni, og selv om skiven tørker opp etter en runde i brødristeren, så vil jeg helst at det skal være "tørt" uten bruk av brødrister.
Jeg sliter med det når jeg lager nøttevarianten, at det blir for bløtt. Liker frø-varianten best både pga det og smaken.

Mariarn.
31-05-10, 09:02
Utroligt godt brød:) har bakt 3 stk til nå og flere skal det bli :ja:
Skal prøve og legge ut bilder av det aller beste lavkarbobrødet :)

7023

7024

Kjempe glad for jeg fant oppskriften Tusen Takk

~Rosa Skydått~
02-06-10, 10:14
Bare lurer på om det er greit med nøtteblandingen valmue + sesamfrø?

*hater solsikkekjerner*

Lill-B
14-06-10, 11:17
Endelig har jeg fått JBKM og glutenmel i hus - sååå klar for å sette i gang men hadde jeg nok egg? nope - bare 4 :eek:
Så senere idag etter kjempelang ventetid på ingrediensene skal jeg ha BRØD -idag!! Gleder meg....

Karissima
15-06-10, 20:21
Jeg laget dette brødet i går og det er kjempegodt. Burde ha gjort det for lenge siden istedenfor å kjøpe brød fra spisdegslank. Det blir det ihvertfall slutt på nå for dette smaker jo mye bedre :ja:

maggiBe
29-06-10, 20:07
Brødet står i ovnen her nå. Det ser veldig bra ut. Fikk dessverre ikke tak i JBK, og gluten tåler jeg ikke, så puttet i mer fiberhusk og mandelmel i stede. Det har hevet kjempe fint, nå gleder jeg meg til å smake, takk for innspirasjonen=)

maggiBe
29-06-10, 22:28
^resultatet var FANTASTISK. Tusen takk, det er alt jeg kan si, dette skal ikke bli siste gang jeg baker.

~Rosa Skydått~
01-07-10, 14:48
Jeg tenkte jeg skulle fortelle hva som skjedde da jeg dro på ferie med dette brødet.

Jeg hadde tatt med meg 1.5 brød i kofferten, bakt dagen før vi skulle reise. Da vi kom frem 24 timer etter de var tatt ut av ovnen, hadde jeg egentlig tenkt å legge de rett i fryseren. Etter 1 dag hos min farmor som lager super mat, skjønte jeg at jeg kunne glemme kuren, men det tok meg enda 1 dag til før jeg husket å legge brødene i fryseren. Nå hadde brødene stått ute i 3 dager.

Så skulle jeg hjem, og brødene var det siste som gikk i kofferten. Dessverre rakk vi ikke flyet og måtte sove på hotell, og da vi endelig var hjemme dagen etter og brødene var tint, så la jeg de rett i fryseren. Nå hadde de altså vært i romtemperatur i 3 dager, fryst, tint igjen i 1 dag og så fryst igjen.

Jeg tiner nå to skiver per dag og de smaker fortsatt kjempegodt. Jeg hadde tatt opp en for mye som jeg glemte bort og den stod i 2 dager. Da var den akkurat begynte å mugne.

Skriver dette fordi mange har spurt om dette med frysing, så derfor ville jeg bare dele min opplevelse med dobbeltfrysing ;)

Karissima
02-07-10, 20:58
Skriver dette fordi mange har spurt om dette med frysing, så derfor ville jeg bare dele min opplevelse med dobbeltfrysing ;)
Kjekt å høre om din erfaring. Jeg har bakt 2 brød i dag. Skar de opp i skiver og la dem i fryseren. Skal ha dem med meg på ferie på mandag og de tiner antagelig underveis men regnet med at det ville gå greit å fryse dem igjen :)

Lizzaen
03-07-10, 23:47
Dette brødet MÅÅÅÅÅ eg bare prøve....
høres nammi ut jaffal :)
takk for oppskriften.....
e på oppskriftJakt ikveld :P....så allerede funne mye spennende :D
bla på Gerd sine sider ....

Lill-B
04-07-10, 00:47
Kan ikke leve uten dette brødet. Det blir bakt fortløpende etter som det nærmer seg slutten på det foregående. :ja:

Lizzaen
04-07-10, 00:51
Tror eg på...
og viss det både smaker og føles som"virkelig"brød så e det jo virkelig luksus:D
Baka magert soyabrød fra Ketolyseboka på mandag(1dagen på"kur")og d e jo kje d beste brødet:P
så satser på ny baking på mandag,,,jahuuuuu

Kisha
05-07-10, 16:02
er det mulig å bake uten jbk? Dette har jeg ikke..men vil veldig gjerne prøve dette brødet! Takk for oppskrift:) har jbk og fiberhusk samme egenskapen?

Lizzaen
05-07-10, 23:06
Brødet blei baka idag....:D
Og det var akkurat så nydelig som du skrev...
om enn ikkje enda bedre :D
Va fantastisk for smaksganene.....
Så tusen takk for oppskriften....Den kommer t å gjøre det lettere for meg å være i Ketose:)

Karissima
08-07-10, 21:07
Har tatt med meg brød for å ha de første dagene i ferien. Tenkte å bake nytt brød her men jeg får ikke fatt i cottage cheese og glutenmel. Noen som vet hva jeg kan erstatte disse med ?

CocoNut
15-07-10, 12:46
Å jippi, dette skal jeg jammen meg prøve altså. savner og bare kunne ta seg en blingse av og til. Ut å handle!!

Mailin
15-07-10, 14:07
Åh dette skal jeg også prøve! Håper bare jeg får tak i glutenmel. JBKM har jeg sett i flere forskjellige butikker...
For tiden er frokosten min en fiber-rik bit. Ikke mange karbene i det, men det er heller ikke store biten!

CocoNut
15-07-10, 23:17
Da har jeg laget brødet, og spist min første brødskive med smør og rørte jordbær på. HIMMELSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! utrolig godt brød altså, det hadde jeg aldri trodd gikk ann på lavkarbo. Tusen millioner takk for oppskriften og for all jobben du har lagt i den.:D

Mailin
16-07-10, 08:43
Noen som vet hvor man får glutenmel i Stavanger? Øko-butikken kanskje?

Carisma
16-07-10, 17:25
Noen som vet hvor man får glutenmel i Stavanger? Øko-butikken kanskje?
Hvis et finnes Helios der så har de det :ja:

Mariarn.
21-07-10, 13:40
Laget brødet igjen i dag :) det er utrolig godt takk i gjen for en utrolig god oppskrift :) Men har byttet ut glutenmel med soyaprotein siden glutenmel ikke er til og få tak i her :P men funker bra d :)

meretely
21-07-10, 14:30
Hei Karin,

Takker for fantastisk bra oppskrift!
Jeg har bakt brødet ditt mange ganger, og synes det er kjempebra!! Imidlertid bytta jeg sist ut glutenmelet med cocosmel, samt erstatta 50 gram av solsikkefrøene med hampfrø. Det ble om mulig enda bedre!! Cocosmelet gir litt mel-følelse... Hampfrøene smaker godt.

bjørnemor
28-07-10, 21:53
Brødforsøket mitt nr 6 nå... dette brødet har fått så bra omtale så måtte bare prøve:) Ligger til avkjøling på rist nå.. gleder meg..:o

bjørnemor
29-07-10, 15:43
jippy:heia: jeg har funnet et brød jeg liker:love: tusen takk for en super oppskrift.. danser i ring jeg nå..hehe

Oppskriften er ikke så forskjellig som de andre jeg har prøvd.. men en vesentlig forkskjell er vel mengden søtt og salt om setter smak på brødet..

Nå har jeg akkurat spist to brødskiver med jarlsberg ost på.. og er så mett og fornøyd atte..
Det var altså brødforsøket nr 6 som gikk i mål..:D

SunAndMoon
30-07-10, 12:59
Imponert over oppskriften din, Karin. Det var et godt brød!

morthy
03-08-10, 23:33
Dette er det beste lavkarbobrødet jeg har smakt!! :D
Kjempegodt var det! Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og det funket veldig bra... Takk til Karin :klem:

sarasirene
04-08-10, 18:43
for et fantastisk godt lavkarbobrød :) Nå er hverdagen min reddet hvertfall :D

Maja
08-08-10, 11:03
er det mulig å bake uten jbk? Dette har jeg ikke..men vil veldig gjerne prøve dette brødet! Takk for oppskrift:) har jbk og fiberhusk samme egenskapen?

Har bakt dette brødet flere ganger og i går prøvde jeg uten jbkm. Det gikk greit, men brødet faller lettere fra hverandre. Det henger ikke så godt sammen, så jeg kommer ikke til å droppe jbkm flere ganger.

Maja
08-08-10, 11:05
Har tatt med meg brød for å ha de første dagene i ferien. Tenkte å bake nytt brød her men jeg får ikke fatt i cottage cheese og glutenmel. Noen som vet hva jeg kan erstatte disse med ?

Glutenmel kan erstattes med kokosmel og cottage chees med creme fraiche.

Tone L
08-08-10, 11:19
Det har ikke skjedd før at jeg har vært fristet til å bake, har bare spist litt Fiberrik istedenfor. Men når jeg leser alle de positive tilbakemeldingene på oppskriften din, får jeg også lyst til å prøve oppskriften din!

brusevold86
09-08-10, 20:21
har brødet i ovnen nå, gleder meg masse til å smake, jeg har troa:)

brusevold86
09-08-10, 21:11
brødet var helt magisk. absolut å anbefale:):D

Kakemonster
10-08-10, 00:38
Har akkurat bakt dette. Utrooolig godt!!

Karissima
10-08-10, 02:45
Glutenmel kan erstattes med kokosmel og cottage chees med creme fraiche.
Fikk til slutt fatt i glutenmel og cottage cheese erstattet jeg med philadelfia ost . Manglet også jbk men da tok jeg bare dobbelt opp med fiberhusk og det gikk helt fint :)

Gitte66
12-08-10, 18:01
Har brødet i stekeovn, men skal det settes i kald oven ? og skal det stekes midt i ovnen eller ??

har satt det inn i 180 grader varm ovn midt i, så får jeg se, men gleder meg til å smake dette brødet som får så mye skryt :D

brukt et annet slankesukker så er litt spent på resultatet, men skal kjøpe splenda i morgen og bake er brød

Kitt
12-08-10, 18:04
Har alltid satt det i varm ovn, og stekt det der min ovn sier at grove brød skal stekes, nemlig nederst! :)

Gitte66
12-08-10, 22:32
Har alltid satt det i varm ovn, og stekt det der min ovn sier at grove brød skal stekes, nemlig nederst! :)

Jeg også mener brød skal stekes nederst i ovnen så gjør det neste gang. Tusen takk for svaret :) brødet er ferdig men har ikke fått smakt på det da jeg ikke er sulten, men prøver det til frokost i morgen :)

Gitte66
15-08-10, 17:01
brødet var kjempe godt. må få bakt et til :)

Linuz
16-08-10, 18:30
Kjempegodt brød!
Vanskelig å stoppe etter 2 skiver....
Helsekost hadde ikke hørt om glutenmel engang... så jeg bruke soyamel. Gikk fint!
Stekte brødet midt i ovnen jeg.... flott resultat!

sarasirene
16-08-10, 23:14
Har nettopp tatt ut to brød til av ovnen :) dette er virkelig blitt en favoritt :)

binyheim
23-08-10, 16:33
Takk for kjempegodt brød. Har ikke spist brød på flere mnd. Også så sprø og fin skorpe.NAM.

Khi
29-08-10, 21:46
Nå har jeg også testet. Dette er det første lavkarbo-brødet jeg har bakt, og jeg syns ikke det smakte så verst. Eldstedatteren min på snart 5 ville teste. Hun likte første skive. Så fikk hun en vanlig hjemmebakt skive. Deretter fikk hun en ny av denne varianten.. og da var den ikke god lenger mente hun - men det kan nok helt klart ha noe med hva hun er vant til. Tror nok jeg holder meg til dette+hjemmelagde knekkebrød til avveksling for Fiberrik (med solsikkefrø) fra butikken - når de nå skal klare å knote seg til å få de i butikken igjen da.

Uansett: takk for at du har testet så mye at du til slutt fikk et bra resultat som vi andre kan prøve oss på å bake :)

tiger2010
30-08-10, 22:57
Hurra! Nå slipper jeg og stå opp en halvtime tidligere om morgenen for å steke egg og bacon! Dette brødet er jo en skikkelig time-saver også :)

Nilla82
04-09-10, 12:14
Nå står dette brødet til steking her! Er skikkelig spent. Deigen luktet søtt og godt, sånn som en brøddeig skal lukte. Og jeg skriver deigen, for dette var den minst røre-aktige oppskrifta jeg har prøvd.

Er spent nå ja!

Er på min andre ketolyse-runde, og de deilige knekkebrødene som jeg åt meg lei av sist rundte, smaker ikke like godt som før. Kanskje dette blir redningen? ;)

SpirellaSprett
10-09-10, 10:03
Dette brødet smaker fortreffelig :D

BlirFjong
10-09-10, 15:04
Kjempegodt brød! Nam nam :)
Er det noen som har prøvd å fryse et helt slikt brød? Tenkte at jeg like godt kunne bake to stk når jeg først er i gang, siden det tar så lang tid å steke.

Carisma
10-09-10, 18:57
Kjempegodt brød! Nam nam :)
Er det noen som har prøvd å fryse et helt slikt brød? Tenkte at jeg like godt kunne bake to stk når jeg først er i gang, siden det tar så lang tid å steke.
Jeg pleier å fryse ned ca halve, og det går kjempefint. Men det er bedre å skjære det i skiver før det fryses, for da trenger man ikke ta opp et helt brød neste gang man skal ha skiver.

BlirFjong
11-09-10, 11:04
Jeg pleier å fryse ned ca halve, og det går kjempefint. Men det er bedre å skjære det i skiver før det fryses, for da trenger man ikke ta opp et helt brød neste gang man skal ha skiver.

Da skal jeg bake to brød i morgen, om jeg bare finner en til brødform i dag :)

mizzzzy
13-09-10, 20:28
Jeg får ikke tak i glutenmel på helsekost her i Kristiansand. Noen spesielle navn på glutenmel??

Kitt
13-09-10, 21:54
Jeg får ikke tak i glutenmel på helsekost her i Kristiansand. Noen spesielle navn på glutenmel??
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSF50rEFod5ih5XUMZsR4WNrg6nvgNE dKUZr-PdhhMLXnnPkU&t=1&usg=__1RA0--pv2WxA9yD3MCkhkEv4VqE=

Den heter bare Glutenmel og produsenten er Validus!

Tunrida
17-09-10, 00:03
Gleder meg til baking i morgen :D

Badassnaddiii
26-09-10, 21:23
Jeg prøve den i dag og den var kjempe goood! Jeg er ekstremt kresen på brød men denne smakte faktisk som vanelig brød!

gryhelen
29-09-10, 09:22
Kjempegodt. Beste brødoppskriften jeg har prøvd. Tror ikke jeg gidder å prøve så mye andre oppskrifter nå... Tusen takk :)

illafanten
26-11-10, 18:48
Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)

Karissima
27-11-10, 10:28
Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)
Signerer denne :D

Solange
27-11-10, 15:55
Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Tiki
29-11-10, 09:51
Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

Solange
29-11-10, 10:13
Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Tiki
29-11-10, 10:26
De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Han er nok mest redd for smøret og fettet. Nå spiser jeg mest lindberglingende kost, og det er jo lettere å kombinere. Han elsker Nannahs knekkebrød også. Kanskje få han til å smake på dette brødet som jeg også foretrekker.
Ellers så synes han jeg blir litt sær når vi er borte og ikke spiser alt. Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Kitt
29-11-10, 10:34
Han er nok mest redd for smøret og fettet.
Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Har han lest tråden som heter Er fett og ketose farlig? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656&highlight=er+fett+og+ketose+farlig)

ladyharley
11-01-11, 08:35
Smakte et lignende brød hos søstra mi i gå, så ut å handle og så er vi i gang :-)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wGy5O43/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGy5O43/)

LIBBA
15-01-11, 22:32
Bakte dette brødet for første gang i går.
Jeg fikk 30 tynne skiver, og fulgte oppskriften og stekemetoden til punkt og prikke;)
Frokost i dag var første smak, og brødet var fantastisk:love:
Tusen takk Karin:):)

reigroen@online.no
16-01-11, 15:07
Kjempebra brød(Dette er snop) Reidun

Ju9ta
27-01-11, 19:27
Tuuuuuuusen takk :)
Kjempedeilig brød :D
T.o.m sambo som ikke er på lavkarbo spurte meg hva slags godt brød dette var, han trodde meg nemlig ikke.. ;)

frøken
30-01-11, 16:33
mmmm
Tygger på brødet akkurat nå <3

Kjempegodt!!

Fulgte oppskriften til punkt og prikke.
Smaker nydelig med greddost på.

Minnepinna
02-02-11, 18:37
*bokmerket*. Blir mitt neste bakeprosjekt. :rolleyes:

Minnepinna
03-02-11, 21:03
Skuffa! I helsekosten var de utsolgt på alle ingredienser jeg trenger for å bake brødet. Lavkarbo er skikkelig in. Så det blir ingen brødbakst før mandag.

silje21
18-02-11, 10:37
Ah nå mangler bare JBKM, CC og egg, så skal det bakes *ut i snøværet* o.o

silje21
19-02-11, 12:10
Da står brødet endelig i ovnen, skikkelig spennende :D luktet hvertfall nyydelig, selv om det bare var deigen, hehe.. får gi oppdatering senere, når det skal smakes :D

silje21
19-02-11, 16:11
Nam! litt mindre salt neste gang, så blir det perfekt :D

MonPlaisir
21-02-11, 14:07
Jeg bruker også kun sukrin, ser at det går greit an å bruke det istedet for splenda. Men lik mengde også? Altså 3 ts splenda = 3 ts sukrin?

Pleier å kjøpe spidegslank sine brød. Noen som ver hvordan dette brødet er i forhold til de brødene? For de begynner jeg å bli ganske så lei av....

Ser at det har vært spurt før, men hvor får en tak i glutenmel i stavanger området? Er det noen matbutikker som har det? Ica feks?

silje21
21-02-11, 14:35
Jeg bruker også kun sukrin, ser at det går greit an å bruke det istedet for splenda. Men lik mengde også? Altså 3 ts splenda = 3 ts sukrin?

Pleier å kjøpe spidegslank sine brød. Noen som ver hvordan dette brødet er i forhold til de brødene? For de begynner jeg å bli ganske så lei av....

Ser at det har vært spurt før, men hvor får en tak i glutenmel i stavanger området? Er det noen matbutikker som har det? Ica feks?

Hei!
Vet dessverre ikke om det blir samme mengde sukrin som splenda, da jeg kun har brukt splenda. Og dette brødet er kjempegodt, bedre enn kjøpebrød synes jeg.
Vil tro at det er noen helsekost butikker i Stavanger som fører det, sikkert. T.o.m den lille jeg handler i, i grimstad har glutenmel, så tror ikke det blir så vanskelig:D
Uansett lykke til, selv om det kan hende noen ingredienser kan være litt vanskelige å få tak i, så er resultatet verdt det :D

BlirFjong
21-02-11, 14:54
Glutenmel finner du i helsekostbutikker. De har det på sunkost i Sandnes i alle fall, så da har de det sikkert i Stavanger også :)

Minnepinna
21-02-11, 21:25
Mitt brød ble veldig salt, hvis jeg skal bake det igjen vil jeg sløyfe saltet...

MonPlaisir
22-02-11, 00:20
Ok, takk! Da skal jeg ta runden for å se om jeg finner glutenmel!

Leoline
22-02-11, 17:48
Dette skal jeg lage!! Hørest godt ut!
Har nettopp prøvd Soyabrødet fra ketolyseboka....- følte jeg ville spy!!
Eller er det noe godt og gjøre med denne soya oppskrifa også eller?

Minnepinna
22-02-11, 17:56
Nu står det i ugnen - denne gangen uten salt. Rapport følger... :rolleyes:

Minnepinna
22-02-11, 19:15
Mmmm - jummi! Det ser ut som jeg endelig begynner å få litt dreisen på denne bakingen... :uskyldig:

cici_aries
09-03-11, 20:22
Jeg vil bare takke deg for å eksperimentere deg frem og dermed laget et perfekt brød! Jeg har akkurat begynt på lavkarbo og brødet ditt var det første jeg bakte!!
Jeg elsket det øyeblikkelig og siden jeg startet (fire dager siden) har jeg bakt tre brød!! Noe ligger uten og resten er havnet i frysen:)
Det var kjempe kjekt å starte og allerede ha en erstatning for brød som jeg er så glad i:) Jeg skjærer det tynt og det ene brødet fikk jeg 38 skiver på!

Så igjen, tusen takk!:):):):)

siljeand
12-03-11, 14:50
Hjelpe meg, så saftig det ble!

Jeg synes det ble en anelse søtt, så neste gang (for det blir definitivt en neste gang) skal jeg prøve å redusere mengden Natreen (var tom for Splenda). Selv om det for alt jeg vet er en av de andre ingrediensene som er "synderen" ...

Bedazzeled
24-03-11, 19:50
Her er mitt brød:

150 g solsikkekjerner (knus de med stavmikser)
200 g linfrø
2 ts bakepulver
2 ss kanel
bland dette

1 boks CC
5-6 egg
2 ss flytende natreen
bland dette

1 dl fløte
50 g smør (smelt)
bland dette

bland så alt sammen til en slags tykk "havregrøt"

smokk det rett i brødformen hvis den er belagt med nonstick belegg

190 grader 1 time, kjøles på rist

Jeg dropper kanel og natreen, syns det blir litt kakeaktig. Begge deler er uansett godt

Leoline
25-03-11, 19:13
Her er mitt brød:

150 g solsikkekjerner (knus de med stavmikser)
200 g linfrø
2 ts bakepulver
2 ss kanel
bland dette

1 boks CC
5-6 egg
2 ss flytende natreen
bland dette

1 dl fløte
50 g smør (smelt)
bland dette

bland så alt sammen til en slags tykk "havregrøt"

smokk det rett i brødformen hvis den er belagt med nonstick belegg

190 grader 1 time, kjøles på rist

Jeg dropper kanel og natreen, syns det blir litt kakeaktig. Begge deler er uansett godt

Nam nam!! Har du regnet karber??:D

Tula
28-03-11, 21:29
Tusen takk!
Dette var et fantastisk brød!
Som du sier, det er BRØD!!
Det jeg ha laget av lavkarbobrød tidligere smaker alltid omelett i en eller annen form. Men ikke dette!

Når sant skal sies, så lot jeg det nok ikke svelle nok, for det ble en tung, litt flat ting når den var ferdig, men likevel fullt spiselig! Neste forsøk blir nok enda bedre!

Takk igjen Karin.
Nå har vi endelig fått skikkelig brød i matpakka igjen! :blomster:

dewy
01-04-11, 21:56
bakte dette brødet i dag og det er knallgodt,

MEN; det er veldig vått inni, litt sånn svampaktig...har latt det steke nesten en time ekstra, men det er fremdeles vått inni...hvordan løser jeg dette???

Nerthus
01-04-11, 22:27
bakte dette brødet i dag og det er knallgodt,

MEN; det er veldig vått inni, litt sånn svampaktig...har latt det steke nesten en time ekstra, men det er fremdeles vått inni...hvordan løser jeg dette???

Litt mindre fukt neste gang - og la det svelle litt lengre? Jeg sender dette i brødristeren alltid - synes det blir litt for "fuktig" i smaken, men etter brødristerrunden synes jeg det blir perfekt :)

dewy
01-04-11, 22:34
Takk for tipset nerthus! Får prøve brødristeren med dette brødet, og mindre væske neste gang....
jeg lot det ikke svelle så lenge, var så utålmodig..hehe....
glder meg til å lage et nytt brød snart!!

Carisma
02-04-11, 21:07
det er veldig vått inni, litt sånn svampaktig
Del brødet i to, pakk hver del inn i kjøkkenhåndkle og la ligge på bekne over natta. Funker hver gang for meg.

Kanskje
02-04-11, 23:49
Jeg prøvde dette, det er det første lavkarbobrødet jeg har baket :).
Hadde i valnøtter, men det ble nok alt for mye nøttesmak for meg. Alternativet er Sesamfrø om jeg ikke husker feil?
Og så synes jeg det smakte litt sånn surt:confused: kan det være cottagecheesen?

LIBBA
03-04-11, 11:33
Jeg prøvde dette, det er det første lavkarbobrødet jeg har baket :).
Hadde i valnøtter, men det ble nok alt for mye nøttesmak for meg. Alternativet er Sesamfrø om jeg ikke husker feil?
Og så synes jeg det smakte litt sånn surt:confused: kan det være cottagecheesen?

Har bakt mange varianter av brød erstatning, og synes dette brødet er desidert det beste. :) Synes ikke det smaker surt, men det er nå smak og behag da :)
Pleier å bruke frø-varianten og har økt alle steketidene med 10 min, og så skjærer jeg det ikke opp før dagen etter. Lar det ligge åpent på rist natta over. Skjærer opp og fryser.
........Tar det vanligvis frossent ut av fryser, og tiner i brødristeren.

Nerthus
03-04-11, 15:44
Har bakt mange varianter av brød erstatning, og synes dette brødet er desidert det beste. :) Synes ikke det smaker surt, men det er nå smak og behag da :)
Pleier å bruke frø-varianten og har økt alle steketidene med 10 min, og så skjærer jeg det ikke opp før dagen etter. Lar det ligge åpent på rist natta over. Skjærer opp og fryser.
........Tar det vanligvis frossent ut av fryser, og tiner i brødristeren.

Sånn gjør jeg det også - ligge på benken over natta, fryser ned i porsjoner, feks 4 skiver i hver pose. Ta opp etter behov og rett i brødrister :)

tara67
05-04-11, 06:24
Veldig godt brød :-)

AneAne
09-04-11, 19:15
For et fantastisk brød! Jeg prøvde noen andre typer rundstykker og brød før dette og var egentlig ganske deppa fordi det ikke fantes noen bra brøderstatninger! Det hjalp heller ikke at kjæresten min (som også går på ketolyse) bare syntes alt smakte egg pluss fett! Men dette brødet! Det er helt nydelig og det smaker så deilig! Jeg lager det hver uke og vi storkoser oss med det - spesielt godt å ha noe så "enkelt" på matpakka!

Tusen takk! :D

jonibulda
15-04-11, 02:17
takk for god brødoppskrift

Minnepinna
15-04-11, 06:38
Er det noen som har prøvd å lage rundstykker av denne deigen?

Nerthus
15-04-11, 07:25
Er det noen som har prøvd å lage rundstykker av denne deigen?

Hmmm - nei ikke av denne deigen :) Men det burde jo gå ganske greit? Har du smakt brødet?

Shamu
19-04-11, 14:38
Hvorfor må man fryse ned i skiver? Holder det seg ikke i pose på benken/kjøleskap 2-3 dager?
skal på helsekost og kjøpe det jeg trenger her, for dette må prøves.

Kitt
19-04-11, 15:59
Hvorfor må man fryse ned i skiver? Holder det seg ikke i pose på benken/kjøleskap 2-3 dager?

Det holder seg 2-3 dager, jo, men ikke så mye lengre. Det blir mange skiver og du skal jo ikke ha for mange i løpet av en dag heller.
Bedre å fryse ned i skiver, så kan du ta opp så mange du vil spise neste dag hver kveld og alltid ha ferskt brød!:D

prøvermegfram
29-04-11, 12:28
Denne skal jeg prøve ut i kveld, har enda ikke klart å finne gode lavkarbo brød, så håper denne er så god som det sies her :D

Hund
09-05-11, 14:33
Holder seg i hvert fall en uke i kjøleskap, no problem :) Like godt i slutten av uka óg, syns nå jeg.

Takk for oppskriften! For de som er interesserte, regnet jeg meg fram til følgende energifordeling for 100 gram brød:

Fett: 21g (66%), Protein: 20,3g (28%), KH: 4,2 (6%)

(Og for de av oss som teller kalorier, så blir det 290... :))

Jes_1
10-05-11, 15:01
Det her brødet var sinnsykt godt! Er redd jeg kommer til å spise hele i dag... uff uff...tusen takk for oppskrift!!!:):)

Ziltoidia
12-05-11, 14:40
Er det noen av dere som har dette brødet som såkalt "partystopper"? Ikke at jeg har det travelt med å gå ned eller noe... men hadde nettopp en pause på 3-4 måneder, og nå som ting endelig er på gli igjen, vil jeg bare se det an litt. :3
Har jo alle ingrediensene : D

FrøkenFjong
18-05-11, 23:50
ojoj....laget dette brødeti dag og jeg syntes det var kjempe godt! Dette skal lages maaaange ganger!:p:D

moradi
23-05-11, 18:36
:spisesnak Helt genialt!! Jeg som har savna brød så fælt! Vi sto og mm.. mM.. MMM.. når vi smakte på det hehe. Helt nydelig, faktisk bedre enn "kjøpebrød". Tusen takk for oppskrifta. ;)

Kathja
27-05-11, 21:12
Har bakt og brødet ble fint!

Jeg er ikke fan av frø men brødet var godt ;)

Takk for oppskrift

molknu
30-05-11, 09:33
Takker for fantastisk oppskrift. Jeg har delt den paa min blog her:

http://big-man-changing.blogspot.com/2011/05/karins-low-carb-bread.html

detgladehjerte
03-06-11, 13:44
Denne skal prøves ut på søndag :) :)

caramba
26-06-11, 18:59
Brødet står i ovnen nå, og lukter herlig !

Benytter ventetiden til å legge inn ingrediensene på diett.no, og kom fram til like under 28 karber i hele brødet. Må legge til at jeg har brukt 4 ss sojamehl i stedet for glutenmel, og sukrin/stevia i stedet for splenda.

Energifordelingen er fine 72% fett, 23% prot og 5% karb.

Gleder meg til å smake !

Skar opp brødet på kvelden, men klarte å la være å smake, det luktet kjempegodt ! Fikk 24 rimelig tynne skiver. Brødet henger godt sammen, og ser ut som Ingers Grovbrød. Spiste en skive med ost og smør til frokost dagen etter, et helt greitt "grovbrød". Jeg hadde bare 1,5 ts salt i, neste gang blir det 2 ts, og gjerne litt annet krydder også.

Gudinnen_Saga
30-06-11, 21:09
Skal forsøke å få tak i ingredienser til dette brødet i morra.

Sukkerbiten
30-06-11, 21:56
Jeg bakte dette brødet i dag, og det er riktig som det sies; det er faktisk å regne som brød. :D (Og jeg er superkresen på lavkarbobrød, bare så det er sagt. Får hetta av svampete eggebrød og brød som bare smaker nøtter.)

Det eneste jeg har å utsette er at jeg syns det ble i overkant salt, noe som nok gjør at brødet jeg bakte i dag nok forkastes. Neste gang jeg baker det halverer jeg saltmengden, tenker jeg.

LIBBA
30-06-11, 22:01
Jeg bakte dette brødet i dag, og det er riktig som det sies; det er faktisk å regne som brød. :D (Og jeg er superkresen på lavkarbobrød, bare så det er sagt. Får hetta av svampete eggebrød og brød som bare smaker nøtter.)

Det eneste jeg har å utsette er at jeg syns det ble i overkant salt, noe som nok gjør at brødet jeg bakte i dag nok forkastes. Neste gang jeg baker det halverer jeg saltmengden, tenker jeg.
Det pleier jeg også å gjøre.
Dessuten har jeg økt alle steketidene med 10 minutter :)

Plinoto
01-07-11, 21:15
Tusen takk for en super oppskrift. Bakte brødet i går og det var nydelig.:)

tara67
02-07-11, 17:04
Detter brødet er bare knallgodt :-)

Insyga
14-07-11, 23:46
Elsker dette brødet!! Og alle andre som smaker og! Så flink du er Karin!!

Nerthus
27-07-11, 13:13
Spesielt og lese siste Hjemmet hvor man finner oppskrift på "ingers lavkarbobrød" som ligner bemerkelsverdig på denne oppskriften!

Med et par små forskjeller, er brødet helt likt, til og med måten det stekes på...

Jeg vil bare hylle Karin for den jobben HUN har gjort når det gjelder å finne god oppskrift på lavkarbobrød - og vurderer sterkt og sende en mail til Hjemmet/Inger og si at man kan jo godt hylle den som gjorde jobben med utprøving i utgangspunktet...

marielena
28-07-11, 23:39
no er dette brødet i ovnen og tru mej ej e spent:)savner brød noe så vannvittig!!!e så greit å ha d til frokost og lunch når man ikke e heilt på d mest kreative hjørnet:)

Olive Oil
29-07-11, 02:53
Spesielt og lese siste Hjemmet hvor man finner oppskrift på "ingers lavkarbobrød" som ligner bemerkelsverdig på denne oppskriften!

Med et par små forskjeller, er brødet helt likt, til og med måten det stekes på...

Jeg vil bare hylle Karin for den jobben HUN har gjort når det gjelder å finne god oppskrift på lavkarbobrød - og vurderer sterkt og sende en mail til Hjemmet/Inger og si at man kan jo godt hylle den som gjorde jobben med utprøving i utgangspunktet...

Det samme tenkte jeg. Er Karin identisk med Inger eller bør man skaffe en advokat her? :rolleyes::)

Kitt
29-07-11, 12:37
Det samme tenkte jeg. Er Karin identisk med Inger eller bør man skaffe en advokat her? :rolleyes::)
Sorry, det er ikke copyrights på oppskrifter!:)
Og hva vet vi om at ikke Karin har brukt den oppskriften som grunnlag for sin?;)

Men at det er hyggelig å si noe om hvor man har oppskriften/ideen fra, det er ikke til å komme fra!

Nannahs oppskrifter har vel også dukket opp i div blader etc.

Nerthus
29-07-11, 16:28
Sorry, det er ikke copyrights på oppskrifter!:)
Og hva vet vi om at ikke Karin har brukt den oppskriften som grunnlag for sin?;)

Men at det er hyggelig å si noe om hvor man har oppskriften/ideen fra, det er ikke til å komme fra!

Nannahs oppskrifter har vel også dukket opp i div blader etc.

Karin postet i 2009 - va no merkelig om Inger skulle holde inne med en slik oppskrift i 2 år ;) - eller ventet hun på at lavkarbo skulle bli in? ;)

jonibulda
30-07-11, 14:05
Jeg bruker dette brødet ganske mye. En ting jeg har merket meg er at jeg foretrekker å lagre det i kjøleskapet fremfor i skapet/skuffen/kjøkkenbenken osv. Virker som det holder seg bedre og ferskere da. Syns det blir litt "svett" når det får stå ute. Vet ikke helt hva det kommer av, muligens osten.
Det er det jeg syns, så det så, men bare det også da, og kanskje litt mer, men ikke spesielt eller uvanlig mye mer, tror jeg, oK kanskje en del mer også da, tror jeg stopper der.

sylwester
31-07-11, 21:12
Det er idag 2. gang jeg lager dette brødet og først nå så jeg at jeg gjør feil.. Istedenfor å bruke CC så bruker jeg Rømme.. Blir fint brød av det og faktisk :)

Gullokk
05-08-11, 13:33
Endelig fikk jeg alle ingredienser i hus, og fikk bakt brød!

Jeg likte det ganske godt, akkurat som vanlig brød på konsistensen, men jeg kjenner jeg ikke er helt venn med kli-smaken. Synes det blir en litt bitter ettersmak! Jeg får teste litt neste gang jeg skal bake :)

Uansett så har jeg nå brød som alternativ til knekkebrød. Greit når jeg skal på tur og som niste på jobben!

Men er det en karp per skive eller 3? Synes å ha lest begge deler tidlig i tråden!

MissMaja
07-08-11, 13:16
åååååå tuuuusen takk!! Dette ble brød!! jeg som er så glad i brød! Jeg ble fort lei disse andre egg/frø brødene. Men dette er himmelsk! Steker et brød nå as we speak ;) :D

@home
07-08-11, 16:18
Dette skal jeg bake til uken!
Takk for oppskrift :)

olseolse
17-08-11, 15:44
Hei,

Jeg har akkurat bakt "ditt aller beste brød". Det lukter veldig godt og ser ut som vanlig brød. Gleder meg til å smake det. Takk for ei fin oppskrift :)

Karin
17-08-11, 17:27
Hyggelig at dere liker det!
Bare for ordens skyld, så har jeg ikke brukt Ingers eller noen andres oppskrift som inspirasjon - dette er helt og holdent mitt eget. Men jeg har også registrert at det er dukket opp flere andre som ligner mistenkelig.

Bik
17-08-11, 17:50
Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??

Nerthus
17-08-11, 20:12
Hyggelig at dere liker det!
Bare for ordens skyld, så har jeg ikke brukt Ingers eller noen andres oppskrift som inspirasjon - dette er helt og holdent mitt eget. Men jeg har også registrert at det er dukket opp flere andre som ligner mistenkelig.

Det var nok det jeg trodde utifra det første innlegget der du forklarer om uttestingen :) Syntes det var rart at Inger har funnet AKKURAT samme måte og steke det på som du... muffens! ;)

Brødet er helt fantastisk, det er et MUST i fryseren min, jeg har også spist SpisDegSlank sitt brød (baker selv av bakemix) og synes det også er godt, litt annet smak - men KARINS brød er det aller beste.
Pappan min som endret kosthold litt etter meg sverger til brødet ditt, og spiser det hver eneste dag!

Jeg liker det også godt etter at det har vært i toasteren med smør på feks til suppe - kjempegodt!! Spiser en sjelden gang en vanlig brødskive og det er jo bare luft og tung deig...

Takk igjen for at du har gjort hverdagen min (og pappa sin) lettere ved å ha et godt brød tilgjengelig på lavkarbokosthold!!!

Bravo
17-08-11, 21:37
Takk fra meg også!! Etter litt uttesting her og der har jeg landet på dette brødet og baker det ca 1 gang i uken. Deilig brød:)

Karin
20-08-11, 16:36
Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??
Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Bik
21-08-11, 22:35
Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Ok. Da venter jeg til jeg har vært i byen å handla inn gluten :)

Egwene
23-08-11, 20:58
Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Kitt
23-08-11, 22:49
Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P
Det går helt sikkert helt fint! Er bare for å få den bittelille sødmen!:)

Karin
24-08-11, 18:23
Jada, bare bruk det søtstoffet som passer deg. Og mengden søtt/salt må man bare finne ut av selv - jeg liker det sånn som jeg har skrevet i originaloppskriften, da syns jeg det smaker mest som "ekte" brød. Men smaken er forskjellig.

Egwene
26-08-11, 12:52
Ok:)
Tusen takk for svar!
Skal se om jeg får bakt brød i helgen da ^^

friskis
26-08-11, 23:05
Tusen takk for oppskriften! Brødet ble supergodt, og smakte som vanlig brød.

Bik
30-08-11, 20:43
Da er brødet bakt og smakt. Har ikke fått tak i glutenmel enda, men brukte bakepro i stedet.
Nyyydelig:):D:p

Mammarosa
31-08-11, 18:43
Nå står dette brødet i ovnen, dog med glutenfritt mel... Leste nemlig feil og klarte å kjøpe to kartonger glutenfritt mel til nesten 70 kr til sammen. Jadda...

Mammarosa
31-08-11, 20:42
Veldig godt! Spiste skalken med fyldig norvegia og agurk. Mmmmm...

Lulla84
13-09-11, 22:56
Dette må jeg prøve.. :D

Nerthus
14-09-11, 08:34
Dette må jeg prøve.. :D

Det må du! Spiser et par skiver til frokost hver dag med makrell i tomat og er mett LEEEEEEENGE selv med bare et par små skiver!

Ego
18-09-11, 21:07
Takk Karin for et supergodt brød med SKORPE! :D Har lenge tenkt på å bake dette og heiv meg til i ettermiddag. Dette brødet skal bakes flere ganger, har savnet grovbrød! :o

Himaele
22-09-11, 13:26
Nå står brødet til avkjøling.
Er utrolig spent på hvordan det smaker! :)
Har bare smakt 2 lavkarb. brød, og de var ikke veldig gode. Kjøpte et ferdigbrød på en lavkarbo butikk. det smakte PY! Kjøpte en brødblanding på helsekosten i går. det smakte ikke SÅ mye py men ikke veldig godt. kommer nok ikke til å spise det opp. Så nå er jeg spent! :)

Hilde

Himaele
22-09-11, 14:36
Et virkelig godt brød ja! :) *hurra*
Jeg kommer nok til å kutte en del av saltet siden jeg ikke er så glad i det, men brødet i seg selv var en sukses! Kommer til å bli bakt mer :)
All ære til deg Karin som har klekt ut denne gode oppskriften :) Tusen takk for at du deler med oss!!

elien
24-09-11, 18:50
Nå har jeg etter hvert prøvd mange lavkarbo brød, å ingen har til nå smakt noe godt. Var veldig optimistisk til Møllerens nye brød, men det smakte helt pyton.

Hadde egenlig gitt opp all brød, men prøvde denne oppskriften som et siste forsøk. Og e bare helt hekta nå, dette var super godt :ja:

Tilogmed en kjempe skeptisk mann spiser dette hver morgen nå

sylwester
12-10-11, 20:20
Nok engang et av Karins underverk i ovnen. Jeg har blitt avhengig av brød igjen. Har beggynt å fryse ned skiver i par slik at ikke jeg overspiser dette :)

vibsen
12-10-11, 21:30
Dette brødet er fantastisk godt, og smaker virkelig omtrent som grovbrød. Jeg varierer på å ha i nøtter/frø hele og å male de helt fint. Det gjør at brødet smaler litt forskjellig fra gang til gang også, noe jeg liker.

Kuredu
17-10-11, 20:54
Dette brødet bakes nå fast her hjemme! Barna foretrekker "vanlig" brød, men jeg og mannen spiser KUN dette:D

Er så fornøyd med at jeg nå faktisk kan ha med meg noen enkle skiver på jobb, og at jeg kan ta en kjapp brødskive sammen med ungene!

Hipp hipp hurra, tusen takk Karin!

plast
18-10-11, 21:56
For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

Nerthus
19-10-11, 14:30
For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

Jeg skal begynne og lage 1.5 porsjon av originalen så det blir litt større skiver tenkte jeg :) 30 skiver er jammen meg maks hos meg også - og da er det tunga rett i munnen når det skjæres opp :)

Brødet er genialt godt med makrell i tomat og majones på...

Charente
27-10-11, 13:50
Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Nerthus
27-10-11, 14:07
Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Blitzet - dvs kjapt kjørt sammen på høy fart. Dette for å få vekk klumpene i CC hovedsaklig (antar jeg) :) Mulig også at man gjør dette flere ganger - slik som blitzen blinker? Ikke vet jeg ;)

Poenget er vel og kjøre ingrediensene som skal blitzet på full guffe før man tilsetter det tørre :)

Eva
06-11-11, 21:09

Hehe, har leet meg skakk over dette artige uttrykket. Vil tro det er sammenblanding av ingredienser i meget høy fart! :D

sol66
07-11-11, 12:49
Dette brødet hørtes veldig godt ut. Det må jeg prøve. Må bare få tak i litt mer ingredienser :)

pippi53
03-12-11, 12:05
Dette brødet har reddet meg kjempegodt brød jeg er så glad :)
Tusen takk Karin

Fauna
21-12-11, 10:57
Veldig spent nå. Brødet står i ovnen og håper på en saftig og god brødskive med gräddost :) Opplevde deigen som ganske fast. Skal den være det eller har jeg for lite væske i? Eggene var ganske små så jeg tok 1 ekstra. Regnet at det var 300 g cottage cheese som var ment når det sto en boks. Har en 500 g boks fra Sverige, men her er det vel vanlig med 300g?

vibsen
21-12-11, 11:34
Veldig spent nå. Brødet står i ovnen og håper på en saftig og god brødskive med gräddost :) Opplevde deigen som ganske fast. Skal den være det eller har jeg for lite væske i? Eggene var ganske små så jeg tok 1 ekstra. Regnet at det var 300 g cottage cheese som var ment når det sto en boks. Har en 500 g boks fra Sverige, men her er det vel vanlig med 300g?

Min deig er alltid ganske fast. Det er snakk om å klemme den ned i brødformen heller enn å helle den ned for å si det sånn.

Fauna
21-12-11, 12:30
Min deig er alltid ganske fast. Det er snakk om å klemme den ned i brødformen heller enn å helle den ned for å si det sånn.

Sånn var det her også. Nå er det ferdig og det var kjempegodt!!! Beste lavkarbobrød jeg har spist de siste 6 månedene :-)

Alynna
23-12-11, 17:23
Dette er et nydelig brød, jeg så det egentlig allerede da jeg leste oppskriften. Takk for at du har knekket koden, Karin :)

Jeg har bare lyst til å innfomere om at brødet blir helt likt om man bruker jbkm eller xanthan gum, jeg har brukt xanthan de fire siste gangene, fordi jeg var tom for jbkm.

Årsaken er enkel, de to stoffene oppfører seg rimelig likt.

Alynna
23-12-11, 17:53
Umm, jo, og så glemte jeg å tilføre at jeg bruker 1 ts salt, og ikke 2, synes det meste lavkarbopålegget har mye salt som det er. Og jeg liker salt! Det er vel første gangen jeg reduserer saltinnholdet i en oppskrift :O

Husker vi lagde brød på heimkunnskapen, og jeg syntes det smakte bløtlagte gryn, fordi vi nesten ikke hadde salt oppi.

Men slikt gjør jo ikke noe med hvordan deigen oppfører seg. Anbefaler alle på ketolyse/Atkins, å ha noen skiver av Karins brød i fryseren, det gjør livet så mye enklere!

Jeg elsker dette brødet! :)

Alynna
23-12-11, 18:19
Uff, glemte enda noe - og det var kanskje det viktigste! Med silikonbrødformer som man får billig på f.eks, Claes Ohlson, så blir brødet jevnt brunt på alle kanter uten at man må ta det ut, etc.....

Jeg har alltid bakt i gammeldagse metallformer, og fikk en aha-opplevelse for ca 4 uker siden da jeg byttet de ut!

Dietta
23-12-11, 19:29
Uff, glemte enda noe - og det var kanskje det viktigste! Med silikonbrødformer som man får billig på f.eks, Claes Ohlson, så blir brødet jevnt brunt på alle kanter uten at man må ta det ut, etc.....

Jeg har alltid bakt i gammeldagse metallformer, og fikk en aha-opplevelse for ca 4 uker siden da jeg byttet de ut!
Aha, da lærte jeg noe nyt, og skal på shopping etter nyttår ;)

pippi53
22-01-12, 15:33

Lurte bare på om du måtte kle denne formen med papir også :)

Hellokitty0210
06-02-12, 12:30
Jeg skjønner ikke hvordan denne oppskriften bare kan inneholde 30 kh. Jeg har akkurat laget en litt annen vri av oppskriften, kuttet ned til 1 egg, ikke cottage cheese, og byttet halvparten av glutenmelet med soyaprotein som nesten ikke inneholder noe kh i det hele tatt. Brødet mitt fikk like vel 26 kh.

Kruskakli kom jo på 11 kh på 60 gram.

Har jeg regnet noe feil???:confused::confused::confused:

Nerthus
07-02-12, 17:47
Jeg skjønner ikke hvordan denne oppskriften bare kan inneholde 30 kh. Jeg har akkurat laget en litt annen vri av oppskriften, kuttet ned til 1 egg, ikke cottage cheese, og byttet halvparten av glutenmelet med soyaprotein som nesten ikke inneholder noe kh i det hele tatt. Brødet mitt fikk like vel 26 kh.

Kruskakli kom jo på 11 kh på 60 gram.

Har jeg regnet noe feil???:confused::confused::confused:

Jeg innbiller meg at det ble brukt en type kruskakli med mye mindre kh enn i andre. Pt finner jeg faktisk ikke igjen den typen i butikken, hadde den 9g kh pr 100 g mon tro?? De jeg finner nå ligger jo oppunder 20 dessverre...

Gerd
07-02-12, 17:49
Jeg innbiller meg at det ble brukt en type kruskakli med mye mindre kh enn i andre. Pt finner jeg faktisk ikke igjen den typen i butikken, hadde den 9g kh pr 100 g mon tro?? De jeg finner nå ligger jo oppunder 20 dessverre...

Jupp, og den med 9 var feilmerka :ja:

Nerthus
07-02-12, 17:50
Jupp, og den med 9 var feilmerka :ja:

Haha, ja sånn var det ja :)

Mariann S
07-02-12, 20:15
Eg byttar ut kruskakli med fibrex/sukkerroefiber. Den innholder 3,5 gram karb pr 100 gram :) og 70 % kostfiber.

Tiki
07-02-12, 20:45
Eg byttar ut kruskakli med fibrex/sukkerroefiber. Den innholder 3,5 gram karb pr 100 gram :) og 70 % kostfiber.

Hvor kjøper en fibrex i Norge? Vil også prøve dette.

Gerd
07-02-12, 20:46

Jeg kjøpte på Meny :)

Nerthus
07-02-12, 20:47

Jeg vet at du kan bestille fibrex hos spisdegslank.no, men jeg antar du finner det i helsekosten også?

Mariann S
07-02-12, 21:32
Jeg vet at du kan bestille fibrex hos spisdegslank.no, men jeg antar du finner det i helsekosten også?
Eg kjøper på helsekost, og det er ganske billig :)

Tiki
07-02-12, 22:24
Tusen takk dere. Da skal jeg prøve dette. Kan kanskje bruke det i Nannahs knekkebrød også.

Mariann S
07-02-12, 22:43
Tusen takk dere. Da skal jeg prøve dette. Kan kanskje bruke det i Nannahs knekkebrød også. Ingen problem det :)

sylwester
10-02-12, 01:17

Har du like mye, dvs. 60 gr. fibrex i?

Mariann S
10-02-12, 08:45
Har du like mye, dvs. 60 gr. fibrex i?

Ja, eg byttar likt :)

Tiki
10-02-12, 10:13
Har funnet fibrex i både små flak og ferdig oppmalt. Kan kanskje bruke litt av hvert i både brødet her og i knekkebrød. Spennende.

Notabella
29-02-12, 18:52
Elsker denne oppkriften :D
Samboeren bele også kjempe fornøyd med smaken og konsstensen, å han liker ikke lavkarbo "brød". Men dette er som Karin sier et brød :D

Åssi
08-03-12, 08:19
dette skal bakes idag!

sylwester
12-03-12, 20:42
Bakedag:) Ser at butikkene begynner å få lavkarbobrød fra mix og ferdige, men å lage dette brødet hver annen uke er ikke så slitsomt som butikken skal ha det til :)

sivmaria
25-03-12, 23:18
Står her nå med alle ingrediensene oppmålt og skal til å blande det tørre og det våte. Men ser at det står 5 store egg, jeg har bare mellomstore egg i kjøleskapet. Klokka er over 11 på kvelden, så er ikke store sjangsen å få tak i idag. Bør jeg ha 6 mellomstore egg, eller utgjør det ikke store forskjellen?

Dietta
25-03-12, 23:29
Tror helt sikkert det går bra uansett om du bruker 5 eller 6 egg :D

sivmaria
25-03-12, 23:38
Tror helt sikkert det går bra uansett om du bruker 5 eller 6 egg :D

Njaaa, er du nå så sikker på det da?? At ikke hele kjøkkenet mitt fyker til himmels her nå?? Haha, ja selvfølgelig har du rett, det går nok bra med både 5 og 6 egg. Er bare litt trøtt!!! :D:D:D Here it goes! :eek:

sylwester
25-03-12, 23:38
Står her nå med alle ingrediensene oppmålt og skal til å blande det tørre og det våte. Men ser at det står 5 store egg, jeg har bare mellomstore egg i kjøleskapet. Klokka er over 11 på kvelden, så er ikke store sjangsen å få tak i idag. Bør jeg ha 6 mellomstore egg, eller utgjør det ikke store forskjellen?

Jeg kjøper de billigste eggene til Rema 1000 og de er små/mellomstore. Jeg har laga oppskrifta med både 5 og 6 egg og begge fungerer fint, men for å være tro mot oppskrifta så bruker jeg 6 idag.

Den første gangen leste jeg feil og brukte CF istedenfor CC og det gikk bra det også :p

Dietta
25-03-12, 23:48
Njaaa, er du nå så sikker på det da?? At ikke hele kjøkkenet mitt fyker til himmels her nå?? Haha, ja selvfølgelig har du rett, det går nok bra med både 5 og 6 egg. Er bare litt trøtt!!! :D:D:D Here it goes! :eek:
Hvis hele kjøkkenet går i lufta - ta et bilde og legg ut til skrekk og advarsel om at oppskrifter ikke må forandres på :p
Lykke til med baksten. Har bakt brød her i dag også, etter oppskriften til Malice :)

Bravo
26-03-12, 13:24
Om jeg har laget bearnaise eller annen saus, så har jeg ofte eggehviter til overs, og da bruker jeg noen av dem, mengde litt på slump, sammen med færre antall hele egg enn oppskriften sier.
Dette gjør jeg både i dette brødet og andre oppskrifter hvor man skal bruke mange egg - det funker utmerket, og endelig har jeg et bruksområde for eggehvitene som passer for meg .
(Ellers blir det ofte til at jeg hiver dem etter noen dager i kjøleskapet.)

LettereIlivet
01-05-12, 14:50
Supergodt brød, min vei til å spise brøddosen min pr dag:-)

Anarko
27-10-12, 23:35
Flott brød! Skal bake dette. Og sjeldent jeg kommer over brød uten ørtentusen ingredienser som jeg ikke har tilgjengelig. Eneste jeg må kjøpe nå er glutenmel :)

Bik
27-10-12, 23:38
Flott brød! Skal bake dette. Og sjeldent jeg kommer over brød uten ørtentusen ingredienser som jeg ikke har tilgjengelig. Eneste jeg må kjøpe nå er glutenmel :)

Om du ikke har glutenmel, så går det fint å bruke bakepro eller fiberfin. Funke helt greit, og du merker ikke forskjell.

Anarko
27-10-12, 23:50
Om du ikke har glutenmel, så går det fint å bruke bakepro eller fiberfin. Funke helt greit, og du merker ikke forskjell.

Har ikke bakepro eller fiberfin heller. Så får se hva de har på butikken :)

Dietta
28-10-12, 08:00
Har ikke bakepro eller fiberfin heller. Så får se hva de har på butikken :)
Hvis du ikke får shoppet med den gang, kan du jo prøve dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50296) i mellomtiden. Det er inspirert av oppskriften i denne tråden. Jeg baker det til gubben hele tiden :)

beths
11-11-12, 13:57
Noen som har opplevd at dette brødet får pukkel? De siste gangene når jeg har laget dobbel oppskrift og fordelt i to former så "eksploderer" det i løpet av steketiden, og det renner en klump ut av formen. Brødet er jo like godt men får altså en irriterende pukkel som jeg gjerne skulle unngått.

Moogie
12-01-13, 16:46
Høres ut som æ må ta mæ en tur på helsekost etter glutenmel idag, hehe.

elien
05-03-13, 19:57
Dytter litt på denne:p

Samtidig som jeg lurer på om at vis en velger det alternativet med valnøtter, må
de da hakkes før en tar de i røra?

Har laget dette brødet en del med solsikkekjerne alternativet.
Å det er helt klart det beste børdtypen jeg har prøvd på lavkarbo:D

Kitt
05-03-13, 20:00
Du må hakke nøttene først, ja! Ellers blir det alt for store klumper i brødet!

elien
05-03-13, 21:37
Du må hakke nøttene først, ja! Ellers blir det alt for store klumper i brødet!

Takk takk, jeg reknet nesten med det. Men var litt usikker for jeg fikk en gang servert et brød med hele valnøtter i. Å det var litt store biter ja, å vondt å skjære i det også:eek:

silje21
06-07-13, 00:55
jeg elsker dette brødet!!

Karla
12-07-13, 22:03
Hei!

Jeg ser at denne oppskriften er noen år gammel.
Da lurer jeg på om Karin, eller noen andre, har gjort noen endringer slik at brødet blir ENDA bedre?

Jeg bakte brødet endel ganger i 2010, men da ble jeg ganske lei eggesmaken til slutt. Noen som fortsatt ikke er lei, eller har noen tips?

Lott
15-07-13, 08:55
Bakte dette i helgen, men kunne ikke finne glutenmel noen plass i Trondheim til min store fortvilelse. Hadde høye forhåpninger etter praten her inne så det var kjedelig å ikke finne dette melet ;\ Lagde med 2ss soyamel og 2ss bakepro, og brødet funkerer fint men må kjøres med masse pålegg og smakte lavkarbobrød synes jeg. SÅ - jeg skal fortsatt jakte etter det rette melet og gleder meg til å lage den rette versjonen av dette brødet :)

Bik
16-07-13, 23:17
Hei!

Jeg ser at denne oppskriften er noen år gammel.
Da lurer jeg på om Karin, eller noen andre, har gjort noen endringer slik at brødet blir ENDA bedre?

Jeg bakte brødet endel ganger i 2010, men da ble jeg ganske lei eggesmaken til slutt. Noen som fortsatt ikke er lei, eller har noen tips?

Jeg liker dette brødet, men har funnet en annen oppskrift som jeg liker bedre: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52942

langaard
16-07-13, 23:25
Jeg liker ikke brød:cool:

TrillTrall
17-07-13, 11:44
Bakte dette i helgen, men kunne ikke finne glutenmel noen plass i Trondheim til min store fortvilelse. Hadde høye forhåpninger etter praten her inne så det var kjedelig å ikke finne dette melet ;\ Lagde med 2ss soyamel og 2ss bakepro, og brødet funkerer fint men må kjøres med masse pålegg og smakte lavkarbobrød synes jeg. SÅ - jeg skal fortsatt jakte etter det rette melet og gleder meg til å lage den rette versjonen av dette brødet :)

Prøvde du på helsekosten? Nå er det vel 3 år siden, men de hadde det på Life på Orkanger da i alle fall.

Lott
18-07-13, 08:51
Prøvde du på helsekosten? Nå er det vel 3 år siden, men de hadde det på Life på Orkanger da i alle fall.

Ja jeg prøvde på de i byen ;\ Men jeg har ikke vært ute på Orkanger og sjekket siden det er nesten en times kjøring, skal huske på å sjekke der neste gang jeg kjører forbi. Takk for tips :)