View Full Version : Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?
Sider :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet ;)
Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft! :)
Tusen takk for støtten alle sammen!
I dag var første dag uten søtningsstoff. Det har vært greit, men litt trist uten "kos"...:(
Superteddy
22-03-10, 21:00
Tusen takk for støtten alle sammen!
I dag var første dag uten søtningsstoff. Det har vært greit, men litt trist uten "kos"...:(
Hva bruker du til kos da snuppa? Jeg koste meg ganske masse med min fetasnack! :D Og så koste jeg meg med litt spekemat med majones etterpå... :cool:
Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet ;)
Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft! :)
Å ?
Så gøy ! hihi en slankenede medsøster! Jeger ikke ute etter å tjene stort egentlig mest det med de ekstra 3-4 tusen i mnd. Ved siden av uføren..
og ikke minst pga alle medkonsulentene:D jeg kjenner ikke så mangen på østlandet så er en kjempefin måtte å få venner på =)
Ja, er litt koselig. Blir en liten Mary Kay familie. Hun som er hovedjsefen min holder aldri kjeft og maser i ett sett. "Hvis dere selger så så mye, så skal dere få.......ET SKJERF!" Juhu, er skjerf liksom. Men ellers er det koselig. Får man seg bare et kurs i uka, så har man jo tjent inn en del. Det er bare å komme i gang, for første pakka man taper litt på fordi man ikke helt vet hva man skal bestille. Men man får jo mye hjelp av de som er hakket over deg.
Nå er jeg irritert på vekta mi! Jeg veide meg i dag morges, vekta var det samme, så veide jeg meg en gang til, rett etterpå, og så var det 300 g mindre. Så veide jeg meg en tredje gang og så var det 100g over det igjen!!!!!!! Hva skjer med drittvekta. Nå vet jeg jo ikke hva jeg egentlig veier :(
Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider. :o
Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned).
Den er jo nesten ny :( Men kjøpte den på claes olson til 200 kr, var tilbud. Men den er så kjekk, for den merker de forskjellige som veier seg og så viser den hvor mye du har gått ned siden sist du veide deg. Den merker forskjell på meg og samboeren min, selvom vi ikke er såå langt unna hverandre i vekt.
Men, skal kjøpe ny i dag tenkte jeg. Bruker den jo hver dag, så er verdt investeringa :p
Hva bruker du til kos da snuppa? Jeg koste meg ganske masse med min fetasnack! :D Og så koste jeg meg med litt spekemat med majones etterpå... :cool:
Jeg mener noe søtt! :) Jeg pleier jo å drikke kaffe med søtningsstoff, og nå ble det bare kaffe og eggemelk. Det ble liksom ikke helt det samme. Ellers bruker jeg søtningsstoff når jeg lager linfrø og rømmemix...jeg prøve i går uten søtstoff, og det var tvilsomt hehe...
MEN jeg har gått ned 500 gram siden i går! WHOHOOOO! hehe:) Det er jo bare vann som "slipper" nå som jeg er tilbake på lavkarbo, men det var godt å se. Veier jo fremdeles 500 gram mer enn jeg gjorde når jeg startet.
Men jeg har forresten et tips til dere som...vil høre et: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214 Disse knekkebrødene er kjempegode! Skikkelig enkle å lage. Jeg prøvde meg først med oppskriften akkurat som den er, og det ble gode. Neste omgang byttet jeg ut 25 gram kli med 25 gram linfrø, da ble det litt mindre karbo, og egentlig var de ENNÅ bedre da. Putt dem i en isboks eller noe annet og sett det på kjøkkenbordet. TATA! Deilig. Det står forresten at man skal ha oppi litt søtt, men jeg synes ikke det trengtes. Neste omgang skal jeg lage med forskjellige krydder i også, blir spennende.
Så flink, Val!
Disse knekkebrødene skal jeg prøve :)
Haha slikke potetgull:) Nei jeg trenger egentlig ikke noe kos sånn sett, men jeg ble helt småtullete når jeg ikke fikk søtt i kaffen! Jeg studerer jo, og driver med en SVÆR oppgave nå. Så kaffe det må jeg ha...
Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider. :o
Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned).
:_punk: Samme som deg. tør ikke sjeie ut.. er redd at vis jeg gjør det så er det gjort.. tar en atkins av og til for det sa kurslederen at jeg kunne. Hehe og i går hadde jeg sinsykt lyst å slikke på potetgull.. hehe er jo bare salt å fet utpå tenkte jeg .. men gjorde det ikke! :D til belønning har jeg endelig gått ned 600g valgte å ikke gå på vekta i gjen for min gjør det samme som deres derfor velger jeg å stole på den første gang på godt å vondt..
Jeg har også en ikke fult så grei "ESSD" som oppfører seg som en rasshpiiiiiip.
Hun har blitt skikkelig kjerring i det siste så er veldig lei meg for det. Hun har blitt skikkelig høyt på strå og forskjellsbehandler oss noe sinnsykt.
Godt å høre at jeg ikke er den eneste desperate her inne. *ler*
Det høres ut som om du har samme vekt som meg, eilinee. Jeg kjøpte meg en ny av samme typen og håper den holder lenger. For å være helt ærlig så har jeg planer om å bytte den gamle vekta med kvitteringen og esken på den nye, for den er langt fra gammel. Jeg mener at en vekt bør holde noen år som et mimimum.
Det syns jeg du skal gjøre namba! Håper jeg finner en ny i dag og så blir det spennende å se hva jeg veier i morgen!
Jeg er så dårlig til å samle på kvitteriger! Men kostet jo ikke så mye, så det får jeg overleve. Je er sulten! Sitter på sykehuset og spiste bare en liten ketolysebrødskive til frokost. Kantina her har jo bare brød og PASTAsalater :(
så flinke dere er :)
Jeg har og prøvd å holde meg unna utskeielser,tenker som flere av dere at det er lurest å ikke starte enda. Men planlegger enten vafler eller noe en til to ganger i påsken. Har gått ned 300 g til, så nå håper jeg at det er cocosa'en og masse vann som er trikset....yohoo
Klarer heller ikke å la være å veie meg hver dag. Men vi har ikke vekt på hytta, så det skal bli spennende å se om ikke det skal være et litt større 'beløp' over påske ..... Har allerede laga menyer for alle måltider, og laga liste for handling.
Har ikke tenkt å bli satt fast på noe vis...
Eilinee: Jeg har heller ikke kvitteringen på den gamle vekten. Jeg kommer til å bytte den som om den var den nye. De kan jo ikke fortsette å selge slike vekter som er så dårlige, så jo fler som klager på dem jo bedre. Da er de nødt til å ta inn bedre kvalitet.
JeanneJ: Så flink du er som planlegger påska så godt. Det er mulig at vi skal på besøk til pappa neste uke, så da er jeg nødt til å planlegge godt jeg også. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, lage meg en skriftlig plan. Da er det lettere å holde seg til den.:)
OOPS! Jeg har glemt at det er påske snart...da får vi jo besøk av slekta! De elsker godterier og spiser det hele tiden....shit, hvordan skal jeg klare å la være? og nå som jeg ikke skal spise søtningsstoff heller så er det jo ingen alternativer...bacongull da...Ah, nå gruer jeg meg nesten til de kommer..
Ikke lett det der nei. Det går jo an å spørre om de kan være så snill å ta litt hensyn. f.eks bare ha godteri framme en time for dag. Da rekker de å ha i seg mye godt, og du trenger kun å være sterk i en time. går du en halvtimes tur, så må du bare være sterk en halvtime for dagen. Tar du en dusj når du har vært på tur så trenger du faktisk ikke se noe til godteriet heller. Folk flest er villige til å gjøre sånt bare de blir spurt. Hvis det er barn med så kan jo de ha påskeegg. Vi voksne spiser jo ikke påskegodtet til barna uansett, selv om vi er fristet. Du får fokusere på å kose deg i hyggelig selskap i steden for å trykke i deg. Det er jo så klart ikke like enkelt når du (enda) ikke har noe resultat å bevare, men hvis du bestemmer deg så klarer du det sikkert - hvis ikke godteriet står fremme hele tiden da. Da blir det verre.
Mannen slanker seg ikke, så han tar hensyn med å spise godteri når jeg ikke er der. På lørdager synes jeg at det er greit at han spiser foran meg sammen med jenta vår, men at han pakker det vekk når han er ferdig og tar det frem når han har lyst på. De aktive spiseperiodene er jo ikke så lange, så da trenger ikke jeg være sterk for å motstå mer enn bare en stund eller to.
Samme her! Drit kjipt at det er påske nå. Jeg vil ha marsipan med sjokolade, nam, nam. Og jeg kommer til å få påskeegg av samboeren min. Men, det får ligge i skapet. Nå må vi være flinke, damer!!! Jeg hadde så lyst på sjokolade i dag at jeg holdt på å dø, men klarte meg....
Ok, Namba. Da skjønner jeg. Skal gjøre det samme, men da må jeg finne samme vekta. Smart du, Namba!
Min er under et år og nå veier jeg tre fire forskjellige ting. Fikk ikke kjøpt ny i dag, for var på sykehuset heeele dagen, men i morgen skal den kjøpes :)
Ja får vel spørre om de ikke vil være litt sunne de også.
I dag spiste jeg sjokolade faktisk. En som veide kanskje ti gram. Men det er jo....40 karber eller noe haha. Så det ble visst ikke ketose denne uka heller. Men men, kan jo gå ned på lavkarbo forhåpentligvis så får jeg komme inn i ketosen så fort jeg makter. Det er rart med slanking, det må likesom "passe" inn i hverdagen. Så nå som jeg er midt mellom en kjempesprekk og påsken ble det lett å tenke at jaja, men jeg holder vel ikke ut hele påsken uansett.
Men jeg har tro på dette med å kutte søtningsstoffer! Så jeg får bare holde meg i skinnet fremover!
Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten. ;)
Noen av dere andre som merker at dere er lettere?
Val, du har vært så flink så lenge uten store resultater, så ta det litt som det kommer. Flink e rdu i hvert fall. I dag spiste jeg to skjeer med ris, for var på resturant med svigers. Men kunne ikke bare slurpe i meg sausen. To skjeer sender meg vel ikke rett ut av ketose?
Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!
Jeg fikser ikke cocosa'en 'strigh't, og med enten litt bakekakao ( eller
86% sjokolad i samt litt sukrin , føler jeg at jeg får nyte 'sjokolade'
selv om den er litt anderledes i smaken... Idag laga jeg ny porsjon, fikk
30 biter på 8,5 kbh tror jeg det var.. 2-3 biter til dagen blir godt under 1 kbh,
og fettet er i boks...
Var så dum idag : for første gang i mitt liv kjøpte jeg godteri i løs vekt :
skulle liksom være som en oppmuntring til mann min. Han kommer hjem og spør om hva det er, og sier : Når begynte vi å spise sånt ??.... Satser på å finne et 'veldedig formål ' å gi det til nå, hahha
Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!
Ja, babyen min nærmer seg åtte kilo nå. Skal jeg være helt ærlig så merker jeg jo godt på armene at jeg bærer henne, men å gå opp trappa med henne føles ikke spesielt tungt. Det er ganske merkelig. Sju kilo er tungt!
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 09:56
Min baby er litt over 8 kilo, så jeg har snart tatt hun igjen:D Eller jeg vet ikke helt hvor mye hun veier nå for det er 1 mnd siden sist vi veide hun. Men tenkte jeg skulle på helsestasjonen å veie hun:D Vil være foran henne i vekt:D Hehe
Jeg har gått ned 8 kilo =)Måtte bare innom legen å låne vekta:D
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 10:06
:heia: Såååååååååå fliiiiiiiiink du har vært:D
Val, du har vært så flink så lenge uten store resultater, så ta det litt som det kommer. Flink e rdu i hvert fall. I dag spiste jeg to skjeer med ris, for var på resturant med svigers. Men kunne ikke bare slurpe i meg sausen. To skjeer sender meg vel ikke rett ut av ketose?
Nei det bør det ikke gjøre, du har vel vært i ketose en stund nå, og da kan man jo øke kh uten at det gjør noe stor forskjell. Kanskje du opplever å ikke ha gått ned så mye til i morgen men det er i såfall bare litt vann:)
Jeg fikser ikke cocosa'en 'strigh't, og med enten litt bakekakao ( eller
86% sjokolad i samt litt sukrin , føler jeg at jeg får nyte 'sjokolade'
selv om den er litt anderledes i smaken... Idag laga jeg ny porsjon, fikk
30 biter på 8,5 kbh tror jeg det var.. 2-3 biter til dagen blir godt under 1 kbh,
og fettet er i boks...
Var så dum idag : for første gang i mitt liv kjøpte jeg godteri i løs vekt :
skulle liksom være som en oppmuntring til mann min. Han kommer hjem og spør om hva det er, og sier : Når begynte vi å spise sånt ??.... Satser på å finne et 'veldedig formål ' å gi det til nå, hahha
Ah jeg prøvde også å lage slike sjokoldade dingser. Jeg synes ikke det var så godt. Ganske ekkelt faktisk. Men jeg har den cocosan med smak, og jeg har aldri vært noe fan av kokos og sjokolade. Kanskje det hadde fungert bedre med den uten smak for meg.
Men hvis du kjøpte godteri i løsvekt, og IKKE spiste noe, vil jeg si det var en seier! :)
Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten. ;)
Noen av dere andre som merker at dere er lettere?
Nei...haha. Men graturlerer med vektnedgang. Du vet når du bærer en firepakning brus så bruker du bare armmusklene og all vekten er på en side. Når du bærer fett så er det fordelt rundt i alle fellcellene dine. Så det er ikke så rart egentlig. Men ja, det er kjempefint å sammenligne med slike ting, da går det opp for en hvor mye som er borte:D
Gratulerer kjempemasse! :D
Jeg oppdaget først nå hvordan man multi-siterer...duh....og jeg skal liksom være barn av teknologialderen. Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!
Også har jeg visst stjelt hele denne siden til bare mine egne kommentarer...
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 11:55
Jeg oppdaget først nå hvordan man multi-siterer...duh....og jeg skal liksom være barn av teknologialderen. Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!
Også har jeg visst stjelt hele denne siden til bare mine egne kommentarer...
Det er ikke så lenge siden jeg fant det ut herller:p Litt redd for å prøve, også drite meg ut:o Hihi
Så bra Val:D Du er kjempe flink som fortsatt står på! Krysser fingrene for at du nå er kommet igang igjen og at det endelig løsner for deg:)
Så bra, Mona! :heia:
Jeg fant ut at vekta mi kanskje ikke har klikket alikevel. Fordi vekta har stått på badet, og der heller jo gulvet litt mot sluket. Når jeg satt den i gangen, på rett underlag, så virket den normal. Kanskje disse dagene hvor den har gått så opp og så ned, har vært fordi den har stått litt skeivt?
Har i hvert fall nå gått ned 8 kilo jeg og på 34 dager :) Nå er jeg litt gladere :)
Jeg vet ikke hvordan man multisiterer :p
Haha:) er ikke helt sikker på om du var morsom, men for de som ikke vet det:
Det er til høyre for "siter"....det står "multi-quote". Så trykker du bare på den første du skal multisitere, så den vanlige siterknappen på den andre posten du skal sitere. Så har du begge to i en :)
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 14:10
Folkens, nå har jeg sjekket ut selvangivelsen min! Og det viser seg der at jeg får baksmell på over 8000 kr.!!:eek::eek::eek:
Men, så ser jeg har jeg likssom har tjent mer enn jeg egentlig har. De har tatt med noen ferie penger fra 2008, men som jeg ikke fikk før i 2009 pga av konkurs greier! Og de er ikke trekt i fra det beløpet som jeg skal ha tjent i 2009, for jeg skal vel ikke skatte for de pengene! Fikk de utbetalt etter januar. Men på "navnet" på disse pengene er: lønnsutbetalig fra konkursbo .... MEN det er der jeg tror feilen er. Dette er ikke lønn, men feriepenger! Og da skal jeg vel ikke skatte for de og jeg tror derfor at det er det som er grunnen til baksmellen!
Huff, ikke så lett å forklare! For jeg har klart å sperre kontoen min på altinn så jeg kan ikke forklare hvilke poster jeg mener!!!
Håper det er noen som kan skjønne dette rotet mitt og kan svare meg:D:D
:(:(
Jeg fant ut at vekta mi kanskje ikke har klikket alikevel. Fordi vekta har stått på badet, og der heller jo gulvet litt mot sluket. Når jeg satt den i gangen, på rett underlag, så virket den normal. Kanskje disse dagene hvor den har gått så opp og så ned, har vært fordi den har stått litt skeivt?
Har i hvert fall nå gått ned 8 kilo jeg og på 34 dager :) Nå er jeg litt gladere :)
Takk alle sammen og gratis Elinee og Val=)=):D Dere er alle kjempeflinke
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 14:22
Kanon bra Elinee!!!!! :heia: Så flink=)))
Folkens, nå har jeg sjekket ut selvangivelsen min! Og det viser seg der at jeg får baksmell på over 8000 kr.!!:eek::eek::eek:
Men, så ser jeg har jeg likssom har tjent mer enn jeg egentlig har. De har tatt med noen ferie penger fra 2008, men som jeg ikke fikk før i 2009 pga av konkurs greier! Og de er ikke trekt i fra det beløpet som jeg skal ha tjent i 2009, for jeg skal vel ikke skatte for de pengene! Fikk de utbetalt etter januar. Men på "navnet" på disse pengene er: lønnsutbetalig fra konkursbo .... MEN det er der jeg tror feilen er. Dette er ikke lønn, men feriepenger! Og da skal jeg vel ikke skatte for de og jeg tror derfor at det er det som er grunnen til baksmellen!
Huff, ikke så lett å forklare! For jeg har klart å sperre kontoen min på altinn så jeg kan ikke forklare hvilke poster jeg mener!!!
jeg vil anbefale deg å ta en tur inn til likningskontoret eller ringe å spørre dem. Det burde jo være enkelt å forklare ..... Håper på det beste for deg !!!!
Grattis til dere som har gått ned så mye :D, og enda mer til deg Val som står på til tross for 'motstand' !!!
Jeg har bestemt meg for at dette er min nye livsstil, så det får ta den tiden det tar å komme i mål... Ska prøve å bare veie meg den dagen vi drar på hytta, og når vi kommer tilbake.... Håpte det fjerna litt stress....
Jeg har en bestemt flis på badet vekta alltid står på. Der er det flatt, og det er vel litt av cluet
Jeg synes heller ikke de cocosa'ene er det helt store, men det er liksom den eneste måten jeg får det i meg på. Prøvde i kaffen, og det likte jeg ikke:eek:. Neste gang tenkte jeg å prøve med appelsin eller lime essens om det er mulig å få tak i noe sånnt. Evt rom -for det har jeg ihvertfall. Litt hakka nøtter er vel og et alternativ hvis en ikke liker kokus. Sammen med mørk sjokolade. Fant en idag med bare 4 kbh pr 100 g. Litt sukrin melis i gjorde de lettere å takle og:) Tenke seg : spise sjokolade og si 'takle det' ;)
Jeg fikk baksmell på 10 000, så juuhuuu. Du må skrive et brev til skatteetaten og si: Jeg klager herved (de er veldig opptatt av at du har med ordene klager, hvis ikke tar de det ikke som en klage) på selvangivelsen min. Mine feriepenger fra 2008 som ble utbetalt fra konkursbo, har jeg nå fått oppført som en inntekt. Dette stemmer ikke, da dette er feriepenger.
Noe i den duren
Haha:) er ikke helt sikker på om du var morsom, men for de som ikke vet det:
Det er til høyre for "siter"....det står "multi-quote". Så trykker du bare på den første du skal multisitere, så den vanlige siterknappen på den andre posten du skal sitere. Så har du begge to i en :)
Haha, nei, var ikke for være morsomt. Jeg visste det ikke:D
Gjør jeg noe galt ?
Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 17:28
Jeg fikk baksmell på 10 000, så juuhuuu. Du må skrive et brev til skatteetaten og si: Jeg klager herved (de er veldig opptatt av at du har med ordene klager, hvis ikke tar de det ikke som en klage) på selvangivelsen min. Mine feriepenger fra 2008 som ble utbetalt fra konkursbo, har jeg nå fått oppført som en inntekt. Dette stemmer ikke, da dette er feriepenger.
Noe i den duren
Å nei, så jævla kjiipt!!
Må jeg skrive til de? Trodde jeg kunne endre dette selv, men jeg er så usikker så jeg må vel sikkert ned å snakke med dem.. Huff, de er sikkert like blide som nav ansatte er!!
Men altså de pengene er feriepenger som jeg skulle fått i juni/juli 2009, men vi fikk dem to mnd før mener jeg å huske! Men skal vel allikevel ikke skatte for dem? Dem er jo allerede blitt skattet for. Jeg vet at hvis du får utbetalt feriepenger før januar så må en skatte for de, men trodde ikke jeg måtte det!
Eller er det jeg som er helt på bærtur? Har lest litt om det, men blir ikke klokere jeg.
Min baby er litt over 8 kilo, så jeg har snart tatt hun igjen:D Eller jeg vet ikke helt hvor mye hun veier nå for det er 1 mnd siden sist vi veide hun. Men tenkte jeg skulle på helsestasjonen å veie hun:D Vil være foran henne i vekt:D Hehe
Jeg har en konkurranse med bebissen min jeg også, om å gå forbi henne i vekttap/-økning. Det er litt gøy.
Grattis! Flinke mona k!!
[quote=Val;853067] Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!
quote]
Så bra VAl. Da er du i gang igjen.:) Håper der fortsetter sånn fremover.
65kgmamma=perfekt
24-03-10, 18:07
Gjør jeg noe galt ?
Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...
De ketostixen fra apotektet? Mener å ha lest noe om at så lenge du har utslag så er du i ketose. Mener også å huske at de ikke spilte noen rolle hvor mørk eller lys fargen var. Men at det hadde noe med at jo mørkere den var så drakk en kanskje for lite vann?!?! Jeg er ikke 100 % men som sagt, mener å huske å ha lest det her inne en plass!
Ja virker som du har rett =)
har hørt det før også, men ble usikker.. hehe lagde en tråd og fått høre at jeg ikke skal være redd
StegforSteg
24-03-10, 19:01
Jeg har stressa hele uka i grunnen, drukket alt for lite vann - og er ikke overrasket over at jeg ikke har vektnedgang. Gleder meg til mandag for da skal det trenes igjen :heia:
Å nei, så jævla kjiipt!!
Må jeg skrive til de? Trodde jeg kunne endre dette selv, men jeg er så usikker så jeg må vel sikkert ned å snakke med dem.. Huff, de er sikkert like blide som nav ansatte er!!
Men altså de pengene er feriepenger som jeg skulle fått i juni/juli 2009, men vi fikk dem to mnd før mener jeg å huske! Men skal vel allikevel ikke skatte for dem? Dem er jo allerede blitt skattet for. Jeg vet at hvis du får utbetalt feriepenger før januar så må en skatte for de, men trodde ikke jeg måtte det!
Eller er det jeg som er helt på bærtur? Har lest litt om det, men blir ikke klokere jeg.
Det er mye bedre å skrive til dem, for da slipper du at du korrigerer og så kanskje får den sendt tilbake med feil etc.
Får du feriepenger før du skal, skal du skatte av dem. Men i og med at det ikke var frivillig, så får du dem skattefritt, i og med at de allerede er skattet av. Samme som hvis du slutter i en jobb. Da skal du få opptjente feriepenger utbetalt. Ring de først 800 80 000 og spør hva de mener du skal gjøre/skrive og så ser du da :)
Øsj, nå spiste jeg en slik 10 grams sjokolade igjen. Lurer på om kroppen min har gitt opp uten å fortelle meg det?! Det er liksom en kraft større en meg selv, hvis dere skjønner:o
Og ja, utslag er utslag. Det er bare bra som den er lys, det betyr at du drikker nok væske!:) Bare vær glad for den lyse fargen du:)
StegforSteg
24-03-10, 19:27
Øsj, nå spiste jeg en slik 10 grams sjokolade igjen. Lurer på om kroppen min har gitt opp uten å fortelle meg det?! Det er liksom en kraft større en meg selv, hvis dere skjønner:o
Og ja, utslag er utslag. Det er bare bra som den er lys, det betyr at du drikker nok væske!:) Bare vær glad for den lyse fargen du:)
Problemer med motivasjonen Val? :klem:
Ja! Vet ikke om du har lest mine poster her, men det har jo blitt helt katastrofe i det siste!
Mona, så lenge den er farget, så er det det samme. Riktig som Ella:p sier, er den for mørk er det for lite veske i kroppen. Det beste er om den er lys rosa. Da har du riktig mengde vann :)
Men kan man kjøpe de på apoteket også? Trodde det bare var på ketolyse.no?
Hadde vært veldig kjekt å bare stikke ned på apoteket
Vaaal, niet! Nå må du ikke gi opp. Skjønner at det er lett når vekta er mongo, men det kommer til å gå snart :)
StegforSteg
24-03-10, 20:10
Ja! Vet ikke om du har lest mine poster her, men det har jo blitt helt katastrofe i det siste!
Jo, jeg har lest ;)
Vet du hva det bunner ut i da?
StegforSteg
24-03-10, 20:13
Mona, så lenge den er farget, så er det det samme. Riktig som Ella:p sier, er den for mørk er det for lite veske i kroppen. Det beste er om den er lys rosa. Da har du riktig mengde vann :)
Jada man får kjøpt på apoteket :)
Genialt, da skal jeg ut og kjøpe det i morgen. Tviler på at de har det her, her har de ingenting, men prøver.
StegforSteg
24-03-10, 20:27
De hadde her da, men det heter Keto/glycose Sticks. Måler begge deler.
Jo, jeg har lest ;)
Vet du hva det bunner ut i da?
Jeg kuttet jo meieriprodukter en uke, og gikk opp i vekt den uka. Tilfeldigvis var den uka sammenfallende med at vi fikk besøk i helga. Besøk = kos. Jeg trøstespiste godteri fordi jeg hadde gått opp igjen, og da gikk jeg opp ennå mer. Da hadde jeg vært mer eller mindre foruten sukker i sju uker, men når jeg først "åpna krana"....alt er jo en vane...
Men nå skal jeg spise litt sunn lavkarbo kveldsmat, så jeg ikke lurer til meg en sjokoladebit som jeg vet ligger her et sted...
Ja du kan kjøpe dem på apoteket også =)
Genialt, da skal jeg ut og kjøpe det i morgen. Tviler på at de har det her, her har de ingenting, men prøver.
tror de har det de fleste plasser jeg for vis jeg vet riktig så sjekker diabetikere seg også? eller er det en sjans for at jeg er litt ute på jordet hehe
tror de har det de fleste plasser jeg for vis jeg vet riktig så sjekker diabetikere seg også? eller er det en sjans for at jeg er litt ute på jordet hehe
Stemmer det, var det apotekaren trodde jeg skulle ha det til, å lot henne tro det... :rolleyes: Måtte spør etter det da, de har det oftest bak disken.
Har hatt et par dager jeg har glemt å drikke nok nå, men veiedagen igår viste da litt ned siste uken også, så jeg må si meg relativt fornøyd.
Merker det er vanskeligst å vareiere og spise ordentlig de dagene det er travelt.
Nei, nok søvn hører vel også med for å gå ned i vekt, så selv om jeg sov et par timer da jeg puttet barna til sengs, så er det vel på tide å komme seg under dyna. :o
Håper jeg rekker å titte innom denne koselige skravlegjengen litt oftere!;)
God natt folkens, gikk ihvertfall jeg til sengs =) fortsatt i ketose så deilig å se at det bare var jeg som var panisk og at jeg fra nå av kan slappe litt mer av. Den er mørkere også nå, så får drikke litt mer.
Ja det er en utolig koselig gjeng jeg har bompet borti ;)
StegforSteg
25-03-10, 05:40
Lurte meg på vekta - er fremdeles 71,1 kilo - veiedag i morra, har nå håp om et par hundre gram hvis jeg er flink i dag....
Snikveiing her også idag, og jammen enda litt ned så nå lurer jeg på om jeg ikke tåler å drikke kaffe? Stemmer det at det kan være en stopper? Glemt å lage meg kaffe mens jeg var hjemme fra jobb et par dager ser dere, så kan jo være det har hatt noe å si?
Har forresten besluttet å justere tickeren hver gang jeg går ned (men ikke opp), dersom jeg snikveiier, det er mer motiverende enn å gå opp og ned og vente til en hel uke er gått altså!
Vekta viste forresten 777 idag, men det var såpass mye ned at jeg måtte prøve et par ganger til og sette den der den pleier stå, og da endte den til slutt på 78. Men, da er jeg OVER 5 kg ned! Hoooraaaay!!!
Grattis med OVER fem kilo ned, slektskap.
Det er kjipt å vente med å oppdatere tickeren til en gang i uka ja, men jeg tør ikke stole på at minstevekt i løpet av uka vil være lavere enn vekta på veiedag. Evig pessimist, vet du.:D
65kgmamma=perfekt
25-03-10, 10:51
Snikveiing her også idag, og jammen enda litt ned så nå lurer jeg på om jeg ikke tåler å drikke kaffe? Stemmer det at det kan være en stopper? Glemt å lage meg kaffe mens jeg var hjemme fra jobb et par dager ser dere, så kan jo være det har hatt noe å si?
Har forresten besluttet å justere tickeren hver gang jeg går ned (men ikke opp), dersom jeg snikveiier, det er mer motiverende enn å gå opp og ned og vente til en hel uke er gått altså!
Vekta viste forresten 777 idag, men det var såpass mye ned at jeg måtte prøve et par ganger til og sette den der den pleier stå, og da endte den til slutt på 78. Men, da er jeg OVER 5 kg ned! Hoooraaaay!!!
Gratulerer med ned over 5 kg:D:D
Ah 777 kilo det var mye!:)
Ah 777 kilo det var mye!:)
Hehe, det var egentlig et komma inni der da, 77,7 altså. Men med en gang jeg såg det på vekta så trodde jeg batteriet holdt på å ta kvelden eller noe, men det stemte heldigvis ikke!
Fikk besøk på jobben idag, av arbeidsgiver (er vikar for tiden), og da kom den standard posen med "påskeoppmerksomhet" ja! En stor plate kvikklunsj (den nye med biter), en pose minde påskemix, sitteunderlag og yatzy. Yeah, yeah. Får nok skynde meg og gi det bort, for som sagt tidligere; jeg har ikke søtsug, men heller ikke hukommelsestap og VET jo at det er supergodt!!:rolleyes:
Såå flink, slektskap :heia:
Jeg har gått ned 600 g fra i går. Hm, det var litt mye. Men spiste og drakk mye i går. Drakk veldig mye, faktisk. Det var så mye jeg gikk ned om dagen helt i begynnelsen. Samma hvorfor jeg har gått ned, så lenge jeg går ned.
Happy :) Litt under en og en halv kilo igjen, så har jeg gått ned 10 kg! Det er helt sykt. Hvordan så jeg ut før, liksom?!
Får nok skynde meg og gi det bort, for som sagt tidligere; jeg har ikke søtsug, men heller ikke hukommelsestap og VET jo at det er supergodt!!:rolleyes:
Haha, samme her. Jeg savner det ikke såå mye, med mindre det er rett foran meg og roper på at jeg skal spise det! Har nougat egg med marsipan og melkesjokolade i skapet. Jeg liker bare marsipan når det er sjokoalde utenpå og de er døøds gode. Men de har ligget i fred. Noen ganger må jeg gå og se litt på dem, men holder meg unna.
Herregud, høres ut som den psychoen...
Ah jeg er såååååå missunnderlig på dere!!!!
Jeg er misunnlig på deg, Val, som har spist sjokolade :p Jeg vil også ha. Lurer på om vekta går ned mer fordi jeg har blitt flinkere til å nesten bare drikke vann, og mye vann.
Nå er buksa som satt som et pølseskinn altfor stor. Jess! Men vil liksom ikke bruke penger på bukse nå, jeg skal jo ned mer....
Når vi har gått ned det vi skal, så syns jeg vi fortsatt skal skrive her inne og oppdatere hveradnre. Tror det er da vi VIRKELIG trenger hverandre ;)
Grattis med 600 g på en dag, eilinee.:) Imponerende.
Jeg har heller ikke hukommelsestap, så jeg husker også at godteri er godt og gir en herlig opptur. Kan vi være så snill å ikke skrive så veldig mye om godis bare fordi det snart er påske? (dere skriver selvsagt det dere vil)
De siste to ukene har vært tøffe, så trøstespiseren i meg roper og skriker for å få komme ut. Nå er det ikke lett å slanke seg og tankene kretser ofte rundt hva som helst av nei-mat og godteri, så jeg prøver å tenke hakket mer på de seks kiloene jeg allerede har gått ned, men det er ikke lett. Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo!
Helt enig, Namba. Ikke noe mer snakk om det. Ser nok av det overalt til vanlig. Vi må holde ut. Klarer vi oss over påske, så har vi vært flinke.
65kgmamma=perfekt
25-03-10, 23:02
Grattis Elinee:D
Prøv å tenk sånn: hvis dette gjør at jeg stopper opp, eller legger på meg så er det FAEN meg ikke verdt! Og er dette noe jeg virkelig trenger? Noe kroppen min trenger? Jeg tenker sånn nå og jeg har ikke sprukket ennå og det er fordi jeg syns det er så jæ**** kjipt å miste flere dager med ketose pga litt snop som ikke hjelper meg i det hele tatt!
Og vi som skal tilbake til "gamle" synder kan jo tenke at vi kan vente med det til vi er ferdige med disse kiloen.Iallefall så kan vi smake litt:p
Helt enig, skal holde kjeft om ting som frister for mye.
Jeg synes det er vanskelig å huske å drikke nok, idag har jeg ikke gjort det vet jeg.
Burde legge meg, men etter å nok en gang ha sovnet med barna så er jeg litt trassig og insisterer på et par timer egentid "på kvelden". :o
bra det går bra for dere folkens =) god natt :p
Og GOD MORGEN TIL DERE SOM SNART STÅR OPP! hihi:D
StegforSteg
26-03-10, 05:50
Nede for telling jeg.... synes skikkelig synd på meg selv :(
Halleluuuuja! Fikk på meg en bukse idag som ikke har passet på over ett år!!:D
Uff, det er hard noen ganger:( Er det noe som har skjedd?
Er storfonøyd så langt jeg.
Begynnte veldig sent ut i februar å har snart gått ned 6kg...200g igjenn. :D
Håpet på å komme meg ned på 69kg i dag, men jeg greide det ensten å er fornøyd med det.
Håper å få se et glimt av 68 i løpet av neste uke. :spent:
Da har jeg greid å ta av like mye som jeg greide sist runde før jeg droppet hele greia.
Men denne gangen er jeg utrolig motivert. :)
65kgmamma=perfekt
26-03-10, 11:36
Huff da, det var ikke bra. Håper det går bedre :)
Grattis!!!!!!:D
Håpet på å komme meg ned på 69kg i dag, men jeg greide det ensten å er fornøyd med det.
Da har jeg greid å ta av like mye som jeg greide sist runde før jeg droppet hele greia.
Så flink du er, og gratulerer med flott vekttap:D
Jeg har selvfølgelig, som vanlig fått mensen igjen. Det skjer hver jævla uke! Har ikke hatt en veien uten mensen på 5-6 uker?!?! Men men, har gått opp igjen til 79 så er der jeg var, men håper jeg går ned igjen til søndag..Har lyst å stille tickeren min ned =D
Huff, har du blitt syk?
Graaaaaatulerer. Så flink :heia:
Så bra! :heia:
I dag er jeg plutselig opp 200 g igjen. Ned 600 i går og opp 200 i dag. Syns det er så rart...Spiser jo det samme. En dag går jeg ned så mye og neste opp?
Selvom jeg nå har vekta på rett underlag, så stoler jeg ikke helt på den....
I dag er jeg plutselig opp 200 g igjen. Ned 600 i går og opp 200 i dag. Syns det er så rart...Spiser jo det samme. En dag går jeg ned så mye og neste opp?
Selvom jeg nå har vekta på rett underlag, så stoler jeg ikke helt på den....
Nøyaktig det samme som meg =) hehe + jepp dere gettet riktig jeg har også mensen igjen .. annenvær uke slår ikke feil..
Håååper ikke jeg får mensen nå igjen. Typisk. Nå vil jeg ha det regelmessig. En gang i mnd er mer enn nok...Men, når vi får flere mensen, får vi da også oftere eggløsning? Altså flere sjanser i mnd for å bli gravid, enn da jeg bare hadde en gang i mnd?
Jeg aner ikke Eeline, men håper også at jeg slipper noe oftere enn vanlig.
Neeeeesten påskeferie nå, hele 10 dager uten å tenke påjobben - det blir fint det!!
StegforSteg
26-03-10, 16:27
Ja - dere gjettet riktig. Er blitt syk.
Så i dag har jeg fått i meg null næring. Jeg eier ikke energi til å stå påkjøkkenet å lage mat, og hele kroppen verker så lysten til å stå å lage noe er heller ikke der.
Ja - dere gjettet riktig. Er blitt syk.
Så i dag har jeg fått i meg null næring. Jeg eier ikke energi til å stå påkjøkkenet å lage mat, og hele kroppen verker så lysten til å stå å lage noe er heller ikke der.
Så synd da !!God bedring --håper du kommer deg snart.. !!
Grattis til dere andre med vekttap da !!! Kjekt når en lykkes !!
Vi drar på hytta imorgen, så nå er alt handla inn og menyen klar for hele påsken. 3-4 måltider pr dag ! Mann min hadde for høyt blodsukker ved sjekk nylig, så jeg håper å få han til å prøve 'dette livet' - for det er litt slitsomt å tenke 'dobbelt 'hele tiden : altså hans mat og min mat ;)
Hvordan gjør dere det ?? Altså mht til familien ? Spiser de det samme, eller lager dere noe annet til de ??
Tror jeg har stått nokså stille på vekta : har klart å la være å veie meg hver dag. Prøver å tenke på at dette er en livsstil og ikke en diett, og at jeg derfor tar tiden til hjelp. Koser meg med maten, og nyter dagene som de kommer. Så deilig at det er vår, og at dagene blir lysere og lysere.. Har ikke fått gått mye denne uka, for ryggen er vond. men har gjort det jeg klarer.
Ønsker dere alle en god påske !!! ( er ikke på nett på hytta ;) )
God bedring! Jeg har nettopp lagd kaker og cupcakes. Får besøk av familie i morgen, og er ikke så veldig gøy å stå oppi alt det gode. Men, en bra selvkontrolltest ;)
Irriterer meg over disse strekkmerkene. Det virker som om desto mer jeg går ned, desto mer syns de! Tull...
God bedring, steg for steg.
Grattis med nedgang dere som har gått ned.
Jeg har vært i begravelse i dag, og det var ikke lett å sitte i selskapet etterpå i matlukta og se på at alle de andre spiste (ikke minst å skille seg ut), og det ble ikke lettere da kakene kom på bordet heller for de luktet jammen godt de også. Men jeg var flink, og det er jeg glad for nå. Vi grillet da vi kom hjem i kveld. Det var godt med grillmat igjen! "potetsalat" med blomkål, løk og purre (creme fraishe osv også da) er nesten like godt som ekte vare. I dag fikk jeg mitt første kompliment for vekttapet mitt, så nå begynner det faktisk å bli tydelig for andre også.:D
Jenta vår er ikke så glad i middag, så jeg har sagt til mannen at han får ordne seg selv til jeg kommer inn i dette kostholdet og lærer meg å leve med det, for jeg orker ikke lage to middager hver dag. Det blir alt for mye matlaging. Han har alltid tilbudet om å spise det samme som meg, men han velger sjelden å gjøre det. Innimellom lager jeg noe til jenta mi når det er noen dager siden sist hun fikk middag. Da hender det at jeg lager nok til mannen også. Taco lager jeg til oss begge, bare at jeg bruker ikke skjell og har litt ekstra olje på min. Det er mere vi kan lage lav- og høykarbo versjon av, så det hender det at jeg gjør.
God bedring, steg for steg.
Grattis med nedgang dere som har gått ned.
Jeg har vært i begravelse i dag, og det var ikke lett å sitte i selskapet etterpå i matlukta og se på at alle de andre spiste (ikke minst å skille seg ut), og det ble ikke lettere da kakene kom på bordet heller for de luktet jammen godt de også. Men jeg var flink, og det er jeg glad for nå. Vi grillet da vi kom hjem i kveld. Det var godt med grillmat igjen! "potetsalat" med blomkål, løk og purre (creme fraishe osv også da) er nesten like godt som ekte vare. I dag fikk jeg mitt første kompliment for vekttapet mitt, så nå begynner det faktisk å bli tydelig for andre også.:D.
Jeg vet godt hva du mener, jeg var i begravelsen til min morfar 5 dager etter at jeg begynte på dietten. Var kjempevanskelig og spess når kakene kom, hehe måtte til og med hente et kake stykke til min sønn, og atpåtil sitte å høre på tanta mi (som på pur F) skrøytet veldig av sjokoladekaka mens hun gliste av meg... grrr Men jeg klarte det! hadde gått ned 3 kilo på bare noen dager selv og lillebror kom bort å skrøytet av meg for at jeg begynte å "forsvinne" hehe.. Mistenker pappa for å ha tystet om at jeg slanket meg men han blånektet for det, så vet ikke:D Deilig å høre uansett:D
Håper dere får en kjempefin påske dere som skal bort!
Mass klemmer:klem:
.[/quote]
StegforSteg
27-03-10, 06:10
Titt tei - formen er heldigvis bedre i dag. Fikk stekt meg opp litt grillribbe i går - istedet for å tryne i påskeegget mitt. Trodde jeg hadde samla my vann - men jeg er på aller laveste notering. 71,0 :heia:
Mona K: Her var det mannen som var ekkel, men han tenkte ikke over det tror jeg. Men han måtte bare passe på å fortelle meg at han skulle forsyne seg med enda mer, "spurte" meg om han skulle våge seg til å smake på enda en kake osv. Jeg ble sur, og han fikk høre det i bilen på tur hjem. da var det en som angret seg gitt. For i det ene øyeblikket forteller han meg hva han skal spise mens han forsyner seg omtrent, at det han spiser ikke er så godt, når vi begge VET at han lyger, og i det neste roser han meg for at jeg er så flink. Ikke rart han synes jeg er flink som ikke gir etter hver gang han frister meg. Han lovde å slutte med det, for jeg syntes det er nok. Jeg får trøste meg med at om en halvårs tid så vil jeg være den slankeste av oss.:)
Steg for steg: Grattis med vekttapet!:)
Helt enig i det namba =) mannen min har heldigvis vært en kjempestøtte og spiser mye lavkarbo med meg selv om han ikke går på diett. Men han er en klippe for meg i alt dette! Han spiser fortsatt masse karbo mat men spør meg om lov først hehe så ikke jeg trenger å være tilstede når hansteker seg herlige ostesmørbrød osv.. ofte venter hn noen ekstra minutter vis han vet jeg skal ut på jobbe eller butikken:rolleyes: Han er go å ha
Grattis, steg for steg.
Namba, samme her i gården. Har lyst til å slå han noen ganger. Han vil nok innerst inne at jeg skal slanke meg litt, så da får han faen meg bidra på sin måte. Trenger ikek høre på alt det gode han får spise.
Nå har jeg snaaart gått ned 10 kg. Er så happy. Men jeg vet ikke om jeg tør å slutte på ketolyse når jeg er ferdig, for er så redd for at alt kommer sakte, men sikkert, tilbake..
65kgmamma=perfekt
27-03-10, 18:20
Gratulerer med flott vektap jenter!!
Og Elinee ka f*** gjør du siden du bare RASER NED i vekt?? Jeg stopper jo annenhver uke.. Du har jo bare rast ned og rast ned=) Kjempe bra:D
65kgmamma=perfekt
27-03-10, 18:22
Grattis, steg for steg.
Namba, samme her i gården. Har lyst til å slå han noen ganger. Han vil nok innerst inne at jeg skal slanke meg litt, så da får han faen meg bidra på sin måte. Trenger ikek høre på alt det gode han får spise.
Nå har jeg snaaart gått ned 10 kg. Er så happy. Men jeg vet ikke om jeg tør å slutte på ketolyse når jeg er ferdig, for er så redd for at alt kommer sakte, men sikkert, tilbake..
Du trenger jo ikke å slutte med lavkarbo, men kan sikkert være lurt å ta pause fra ketolyse en stund og så heller komme tilbake igjen hvis du vil det. Men det er jo lett for oss å leve lavkarbo etter dette:D
Superteddy
27-03-10, 20:30
Kveldsmat: 2 stk fiberrik med masse ost og "kakao"! :D Føler meg jo nesten normal... Hehe...
Kakao: 40 gram smeltet smør, 1,5 dl varmt vann, 1 ts kakao, en dæsj splenda og en dæsj fløte! <3 deilig!!
Jeg har vært så flink i dag og gått en times tur med lillegutt i vogna i full fart! :) Etter middag syklet jeg bort og tok sol og syklet tilbake. Har ikke veid eller målt maten i dag da, så håper jeg har spist ca riktig! :p
Mannen min er ikke spesielt støttende gitt... Han stapper i seg sjokkis, potetgull og hvitløksbaguetter sammen med ungene, så jeg er ganske fornøyd med viljestyrken min! :) Men det rareste er at alt det jeg siklet av før ikke frister så mye lenger... Synes bare det er deilig å være i ketose! :)
jeg også trives i ketose, mest pga nedsatt appetitt og et mer normalt forhold til mat. Jeg gruer meg også til jeg skal over på vanlig lav karbo. Det føles liksom nytt og skummelt. Da er det å finne ny balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater.:eek:
Gratulerer så mye med strålende resultater, Eilinee! Du er jammen flink altså. Ni kilo er mye på såpass kort tid.
Superteddy
27-03-10, 20:51
Du er superflink Elinee!! :heia: Skulle gjerne hatt den oppskrifta jeg også! :D
Superteddy
27-03-10, 21:43
Nå har jeg også ticker! :D
Superteddy
27-03-10, 22:02
FYYYYYSEN!!!!!! :eek::eek::eek: Og det eneste jeg fant var feta-ost... Alt for mye salt til å spise så sent på kvelden, men hva skal man gjøre da liksom?? :confused: *sukk*
Gratulerer med flott vektap jenter!!
Og Elinee ka f*** gjør du siden du bare RASER NED i vekt?? Jeg stopper jo annenhver uke.. Du har jo bare rast ned og rast ned=) Kjempe bra:D
Men jeg har jo ikke det heller. Har hatt to stopper på fem dager hver etter jeg har drukket og så var det jo de to dagene her om dagen hvor jeg plutselig gikk opp igjen!
I dag har jeg nesten ikke spist, er lei av alt som kan spises som det er og orker ikke lage noe. Spist en atkinsbar, som jeg nå er drittlei av, noen tomater og en liten salat. Problemet da er at man går ned, men går alltid opp litt igjen som regel, når man spiser litt mer dagene etter. Men er fornøyd nå, hvis jeg går ned 900 gram til, så er det 10 kg. Juhu... Nå må jeg gå og steke meg et egg, er så sulten...
Og tusen takk, alle sammen. Er så koselig å ha den lille støttegruppa her :)
Jaja da har jeg feiret at jeg ble et år eldre.. brr ....
Masse god natt folkens =)
Superteddy
28-03-10, 07:49
Gratulerer med overstått Mona!! :happybday
Noen legger seg mens andre står opp... :D
65kgmamma=perfekt
28-03-10, 14:02
Gratulerer med overstått Mona K:happybday Håper du hadde en kanon fin feiring:D
Uff, veie dag i dag og jeg har gått opp 500 gram siden forje søndag, pga mensen tipper jeg! Begynne å bli vant til det nå! Gidd ikke stille tickeren opp! Sjekke vekten i morgen!
Superteddy
28-03-10, 17:02
Kjipt med mensentull 65mamma! :( Vekta går sikkert ned igjen snart! ;) Du har jo gått ned myye!! :D
Superteddy
28-03-10, 17:39
Svarte! :mad: Hadde skrevet et langt innlegg, og så hadde sønnen min på 9 mnd slått av internett-knappen før jeg posta... :rolleyes:
Anywho... Jeg har visst også fått mensen nå nettopp... Men det er så rart, for jeg merker ingenting før den bare plutselig er her! :eek: Vekta sto på laveste notering i morres, og det har ikke vært en liten murring engang... Er jo greit å merke når den kommer sånn at man slipper ubehagelige overraskelser liksom... :p Har sluttet med prevansjon og sånn da, så er uten ekstra hormoner og tull i kroppen for første gang på 15 år! :) Da skulle det jo normalt komme mer plager vel?? Klager ikke altså, synes bare det er rart... ;)
Er det noen her som bruker natreen ? har fått såkalt slankesukker fra spisdegslank (Erytrithol) men syns det smaker fælt.. skulle seriøst ønske at jeg kan ta flytende natreen for det vet jeg at jeg har brukt før en gangi tiden, når jeg telte kalorier. men leser litt her på forumet så sitter jeg igjen som et spørsmålstegn,,, alle skriver jo forskjellige ting .
Gratulerer med overstått Mona! Håper du hadde en suuper dag.
Superteddy, her detter internetten ut fra tid til annen, så når jeg trykker skriv svar, så plutselig går der ikke og alt må skrives på nytt.
I dag har jeg gått opp 200g. Faen i helvete. Så på forumsregler at man skal prøve å holde seg til et pent språk, men fuck it, jeg er sur.
Jeg lurer på om kanskje mongomensen kommer igjen? I og med at man har mensen hele tiden her? For vært veldig kvalm de siste dagene, kastet opp i dag morges og greier. Har ikke hatt sånne mensensymtopmer før, men tok gravi test og den var negativ:(, så er vel ikke det heller. Mulig jeg er gravid, men tok testen for tidlig, men tviler....
Mona, for noen funker det og andre ikke. Er nesten umulig å finne ut uten å prøve selv. Jeg har ikke turt å bruke noe kunstig sukker enda, men vet mange det fungerer helt fint for :)
65kgmamma=perfekt
28-03-10, 21:10
Svarte! :mad: Hadde skrevet et langt innlegg, og så hadde sønnen min på 9 mnd slått av internett-knappen før jeg posta... :rolleyes:
Anywho... Jeg har visst også fått mensen nå nettopp... Men det er så rart, for jeg merker ingenting før den bare plutselig er her! :eek: Vekta sto på laveste notering i morres, og det har ikke vært en liten murring engang... Er jo greit å merke når den kommer sånn at man slipper ubehagelige overraskelser liksom... :p Har sluttet med prevansjon og sånn da, så er uten ekstra hormoner og tull i kroppen for første gang på 15 år! :) Da skulle det jo normalt komme mer plager vel?? Klager ikke altså, synes bare det er rart... ;)
Ja jeg får mensen uten noe smerte eller forvarsel. Den er der bare plutselig:confused: Jeg går på minipillen,, men jeg tror nok det er kostholdet som gjør at jeg får mensen hele tiden, men det stabiliserer seg nok tenker jeg:) Så lenge jeg går ned er jeg fornøyd, men det stopper jo litt opp og sånn da,men men..
Vi har brukt natreen, men kun når mannen lager mat. Ikke til desserter eller sånt.! Ser ut som det går bra, men tørr ikke bruke mye av det...
Superteddy
28-03-10, 22:12
Gratulerer med overstått Mona! Håper du hadde en suuper dag.
Superteddy, her detter internetten ut fra tid til annen, så når jeg trykker skriv svar, så plutselig går der ikke og alt må skrives på nytt.
I dag har jeg gått opp 200g. Faen i helvete. Så på forumsregler at man skal prøve å holde seg til et pent språk, men fuck it, jeg er sur.
Jeg lurer på om kanskje mongomensen kommer igjen? I og med at man har mensen hele tiden her? For vært veldig kvalm de siste dagene, kastet opp i dag morges og greier. Har ikke hatt sånne mensensymtopmer før, men tok gravi test og den var negativ:(, så er vel ikke det heller. Mulig jeg er gravid, men tok testen for tidlig, men tviler....
Skal ikke si til noen at du "synder" mot forumsreglene! ;):p Skal mensen bli mer regelmessig etterhvert eller?? Jeg har bare hatt den to ganger hittil, så jeg skal ikke klage, men gud jeg hadde blitt SUR om den kom en gang i uka altså! :eek: Internetten detter ut her når lillebølla mi står og hamrer nevene på tastaturet... :D Flaks for han at han er så søt! :p
65mamma: Da sier vi at det er helt normalt med mensen som kommer som troll i eske! ;) Jeg også bruker litt flytende natreen, men det er jo så lite at jeg tror jeg ikke bryr meg om det! :)
65kgmamma=perfekt
28-03-10, 22:31
Ja jeg har ikke veid meg på flere uker uten at jeg har hatt mensen.. Kommer og går nett som den vil:( Nå er den nesten borte igjen, så håper på bedre resultat i morgen, men har vært sløv med å drikke nok vann både i går og i dag. Mest pepsi max=( Og så har jeg ikke spist nok gr.saker i dag, sikkert ikke fått i meg nok karbs. Men men får starte opp med nytt mot i morgen:)
Lagde meg noen knekkebrød eller brød/kjeks i dag og de var kjempe god=) Men de minnet veldig om sandkaker eller hva det heter:pSmaker sikkert dødsgodt med hvit ost på=)
skal si folkens legger seg tidlig hehe=) takk til alle som gratulerte meg som jeg ikke fikk svart =):D
StegforSteg
29-03-10, 07:27
Da har vekta mi konka igjen (for**** billigbatterier)
Lurer på om jeg ikke skal sette i nytt og bare "nyte" en lavkarbo påske uten veiing.
65kgmamma, du har forbannet meg! Etter at du sa jeg bare raser ned i vekt, så har det stoppa i to dager :p Helvete. Gikk opp 200 g i går, som sagt, og nå er det akkurat samme vekta. Men merker jeg har blitt litt sløv i det siste. Spiser ikke mye fett og heller nesten ikke karber. Noen dager er jeg kjempeflink med vann, men noen dager er det gode gamle Pepsi Max som titter innom. Irriterende...Jeg vil ikke at vekta skal stoppe. Men er det bare når dere har mensen at vekta blir dum, eller når dere har eggløsning også? (Ikke snakk om å være diskret her) For dere som vet når dere har det da...For tror jeg har det nå, og kanskje derfor den har blitt sånn?
StegforSteg, ikke kjøp nye batterier! Man blir jo helt avhengig og kan ødelegge hele dagen. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å veie meg hver morgen, men klarer ikke holde meg til en gang i uka...La påsken bli litt veiefri ;)
Og Mona, hvorfor er du oppe og leker hele natta? :p
65kgmamma=perfekt
29-03-10, 13:12
65kgmamma, du har forbannet meg! Etter at du sa jeg bare raser ned i vekt, så har det stoppa i to dager :p Helvete. Gikk opp 200 g i går, som sagt, og nå er det akkurat samme vekta. Men merker jeg har blitt litt sløv i det siste. Spiser ikke mye fett og heller nesten ikke karber. Noen dager er jeg kjempeflink med vann, men noen dager er det gode gamle Pepsi Max som titter innom. Irriterende...Jeg vil ikke at vekta skal stoppe. Men er det bare når dere har mensen at vekta blir dum, eller når dere har eggløsning også? (Ikke snakk om å være diskret her)
Oi da, det var ikke meningen:p Men det går jo seg alltid til med deg=) Du stopper også raser du ned igjen:D Men hvilken dag har du som den egentlige veiedagen? og har du gått opp siden den? For du har tross alt gått ned 9 kg så virker jo som du ikke har gått opp egentlig. Eller stått stille. Hvis du skjønner hva jeg mener. :confused:
Men som du selv nevner så drikker du lite vann innimellom og spiser for lite karber og fett. Da er nok det grunnen til at det står stille eller at du går opp. Jeg merker det spesielt når jeg har slurvet med for lite vann og karber! Og den dumme pepsi max'n skulle jeg ønske jeg kunne sluttet med, men det er ikke lett!
Tror noen er så uheldig at de også går litt opp under eggløsning, men jeg tenker du må drikke nok og spise mer karber og fett så kommer vekten til å gå ned også:D
Hehe...Ja, har jo egentlig fredag som veiedag og har ikke gått opp siden da, men veier meg hver dag, så ser hver dag hvor mye jeg går opp eller ned. Skal drikke mye vann i dag, og passe på å spise nok. Bare 900 gram igjen. Når jeg har gått ned 10 kg, har jeg lyst på en sjokolade, men får se når jeg kommer dit. Er ikke sikker tjeg har lyst til å stoppe i flere dager da....
65kgmamma=perfekt
29-03-10, 13:17
Da har vekta mi konka igjen (for**** billigbatterier)
Lurer på om jeg ikke skal sette i nytt og bare "nyte" en lavkarbo påske uten veiing.
Det stemmer jeg for! Nyt påsken uten veing:D:D
Åh, det kryper sakte nå, selv om jeg er bra flink synes jeg. Vel, skal vel ikke klage før det stopper heeelt opp eller at jeg får mensen hele tiden.
Håper dere får en fin påske alle sammen!
StegforSteg
29-03-10, 13:36
Fy søren, føler meg kjempeflink. Har gått intenst i 2 timer og har hatt 30 min styrketrening :heia:
65kgmamma, du har forbannet meg! Etter at du sa jeg bare raser ned i vekt, så har det stoppa i to dager :p Helvete. Gikk opp 200 g i går, som sagt, og nå er det akkurat samme vekta. Men merker jeg har blitt litt sløv i det siste. Spiser ikke mye fett og heller nesten ikke karber. Noen dager er jeg kjempeflink med vann, men noen dager er det gode gamle Pepsi Max som titter innom. Irriterende...Jeg vil ikke at vekta skal stoppe. Men er det bare når dere har mensen at vekta blir dum, eller når dere har eggløsning også? (Ikke snakk om å være diskret her) For dere som vet når dere har det da...For tror jeg har det nå, og kanskje derfor den har blitt sånn?
StegforSteg, ikke kjøp nye batterier! Man blir jo helt avhengig og kan ødelegge hele dagen. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å veie meg hver morgen, men klarer ikke holde meg til en gang i uka...La påsken bli litt veiefri ;)
Og Mona, hvorfor er du oppe og leker hele natta? :p
Uff ikke spør:p Laster ned masse serier og sånnt og så begynner maratonet .. klarer ikke gå å lege meg. Er så stille å rolig rundt meg. LOVE IT!
Ang vekta.. er en historie for seg selv.
Jeg står stille kjempelenge om gangen 1-2 uker og så pluttselig vips så fyker den ned 500 -1 kilo en dag eller 2 og så stopper det igjen.. Har vært sånn siden jeg vegynte å lage maten selv vet jeg ligger under 20 karber om dagen. Det er litt bæsj! Når jeg gikk på spis deg slank føyk jeg nedover alt fra 200-600 g om dagen. Synd den er så dyr og at man blir så forbaska lei den manten.. har i frysen for ca 1 uke til så får vel psyke meg opp til å ta et krafttak med den maten..
Ja, det er så irriterende når vekta står stille. For det kan enten være at du gjør noe feil eller så bare stopper det til tider. Det er så dumt, for vet jo aldri om det er noe jeg spiser/ikke spiser eller om den bare har pausa seg for en periode...
KristineR-S
29-03-10, 23:09
Etter å ha truffet Mona K på helsekosten på Metro senteret i dag, meller jeg meg inn i tråen her. Vi kom tilfeldig i snakk og fant ut at vi begge går på ketolyse og at vi starta i Februar begge to. Ganske morro å møte på noen i samme situasjon som man aldri har kjent fra før av. Vi utveksla erfaring og ga hverandre tips og råd.
Det var kjempe koselig å møte deg Mona. Ser du bor i Fetsund du også. Jeg bor i Hovinbakken. Hvis du ikke bor langt unna, kunne vi jo tatt oss en gå tur sammen i ny og ned..
Jeg starta på ketolyse 22 februar, har gått ned 5 kg til nå, og gleder meg til fortsettelsen.
Lykke til videre alle sammen :)
***Kristine***
65kgmamma=perfekt
29-03-10, 23:11
Hmmm.. Ja det er noe dritt når en ikke vet om det er kroppen som stopper litt eller om det er noe man spiser som er partystopper! Jeg for min del, tror rett og slett at jeg går opp og ned pga av den forbaskade mensen som alltid kommer..
Men mener å ha lest her inne at det er vanlig at det stopper opp litt etter noen uker. Vi må bare ikke gi oss!
Og de første kiloene raser jo av de første ukene, men da er det også mye vann. Nå er det jo fett som vi mister og det er nok vanskeligere å bli kvitt ja! :rolleyes:
Elinee fy søren så flink du har vært altså! Tenk snart 10 kg:D Jeg er skikkelig misunnelig altså! Men jeg er selvfølgelig kjempe glad på dine vegne;), og krysser fingrer og tær for at vi andre også kommer dit snaaart!
Huff, i dag har jeg ikke vært flink å spise grønnsaker, men er fortsatt i ketose så får spise rett i morgen! Har drukket mye vann i dag og trent så håper vekta er på vei ned igjen! (Veide meg i dag morres og da var jeg tilbake på 79 kg igjen så er ikke gått opp lenger:p)
65kgmamma=perfekt
29-03-10, 23:15
Etter å ha truffet Mona K på helsekosten på Metro senteret i dag, meller jeg meg inn i tråen her. Vi kom tilfeldig i snakk og fant ut at vi begge går på ketolyse og at vi starta i Februar begge to. Ganske morro å møte på noen i samme situasjon som man aldri har kjent fra før av. Vi utveksla erfaring og ga hverandre tips og råd.
Det var kjempe koselig å møte deg Mona. Ser du bor i Fetsund du også. Jeg bor i Hovinbakken. Hvis du ikke bor langt unna, kunne vi jo tatt oss en gå tur sammen i ny og ned..
Jeg starta på ketolyse 22 februar, har gått ned 5 kg til nå, og gleder meg til fortsettelsen.
***Kristine***
Hei og hjertlig velkommen hit Kristine:)
Så kult da!! Det var jo vittig:D Det viser jo bare hvor populær ketolyse/lavkarbo er blitt da!
Selv så har ett vennepar av oss også blitt en del av ketolyse gjengen:p
Og grattis med flott vektap;)
***Kristine***
Wow du bor på fetsund du også ? hihi det er jo bare sprøt! så gøy !
Koselig å få deg inn her, syns du virket som en kjempekoselig jente =) Og jeg sier gjerne ja til en tur. Savner noen å gå med så det hadde vært kjempegøy=) hehe håper du liker hunder.. trenger mosjon de også ;) har to boston terriere:D VELKOMMEN !
Velkommen i februar-gjengen KristineR-S! Så morsomt å treffe en likesinnet sånn tilfeldig da!
Laget brød i går kveld, måtte bare bytte ut et par ingredienser, ble like bra for det. (creme fraiche ble byttett ut med cottage cheese most med stavmixer sammen med litt olje, og hele linfrø med knuste). Så idag ble jeg stappmett til frokost! Liker egg og bacon altså, men det er greit å spise noe som er likt det barna spiser enkelte måltider.
Senere idag skal vi i en familiesammenkomst der det blir servert lasagne. Lurer på hva jeg skal ta med... Noen forslag?
Har ricotta og spinat som bør brukes opp forresten.
Velkommen, Kristine. Morsomt hvordan ting skjer så tilfeldig!
Jeg vil også møte noen på helskosten :p
65kgmamma, tuusen takk, men du ligger jo ikke mer enn litt over en kilo bak meg! Jeg blir litt frustrert nå når jeg gjør alt jeg skal og så lever vekten sitt eget liv...Føler jeg ofrer alt jeg liker for ingenting, men godteri savnet mitt er nesten borte. Har litt lyst på smågodt til tider, men er faktisk ris jeg savner mest. Merkelig, egentlig, jeg som er såå glad i sjokolade etc. Skal kjøpe meg ny vekt i morgen, nå stoler jeg ikke på min mer alikevel...Den hopper sånn selvom den står rett!
StegforSteg
30-03-10, 15:19
Så langt gikk veiefri påske :p Var å kjøpte nytt batteri i dag. Kom på at jeg rett og slett ikke orka å legge på meg sååå mye i påska så jeg vil heller følge litt med ;)
Hehe, det skjønner jeg, men hadde vært deilig om vi klarte å holde oss unna vekta! Men også greit for å følge med om man overspiser. Gleder meg til å kjøpe ny vekt i morgen, håper den funker bedre!
StegforSteg
30-03-10, 17:10
Jeg tror nok jeg kunnet drept for en sjokolade for tiden, men det har vel noe med at det er kombinasjonen påske og mensen :(
Hehehe. Ja, men tror at siden jeg har atkins barene, så hjelper det. Nå har jeg såååå lyst på sjokolade, jeg og, så tar tilbake det jeg sa. Var nok ikke i sjokolademodus når jeg skrev sist. Men, trodde jeg skulle savne det mye mer, sånn som i begynnelsen. Men ris har jeg lyst på nå...Og smågodt...Huff da...
65kgmamma=perfekt
30-03-10, 22:40
Elinee: Neida er ikke langt unna ;p Satse på denne uken gir litt resultater, men jeg merker at jeg er blitt kjempe sløv med å spise salat! Det er dumt for det er som regel for lite grønnsaker og salat som er grunnen til at vi stopper opp! Får skjerpe meg!
Jeg frykter ikke påsken og hva den bringer med seg, for jeg må jo bare si at jeg er ikke snope syk eller noe! Har vært i to bursdagsbesøk desse to siste ukene og jeg har ikke rørt noe!! Har heller ikke laget eget og tatt med! Så mitt sug etter snop er egentlig nesten vekke! Blir jo litt fysen om kvelden og sånn, men da spiser jeg noe mat slik at jeg ikke er sulten for det er da jeg blir fysen !:spisesnak
Så samboeren min skal få ett svæææææært påskeegg fylt med masse DiGg og SjOkOlAdE, fordi at jeg VET at jeg klarer å holde meg unna og siden han er så flink å hjelper meg:hearts::suss: Det som sagt han som lager middager her i hjemmet:sikle:
Gleder meg til å gi det til ham, for han tror ikke at han får lov å spise snop i påsken(som jeg ser)
StegforSteg
30-03-10, 22:42
Da har jeg gått meg kveldstur, godt var det :)
Kveldstur hørtes godt ut, og det skal jeg legge inn i rutinene når bare mannebeinet kommer hjem igjen. Litt feil å gå fra sovende barn.
Apropos vekter som svinger: jeg gikk på min mors vekt da vi var der idag; og den er jo bare SÅ "snill" (les: feil!). Den påstod jeg var en halvkilo letter med klær, og etter et par måltider, enn ejg var i dag tidlig. I think not. Men det vil ikke mor høre på nei. :p
Så flinke vi er da stegforsteg som har gått ned 6,4 begge to :p
Grrr sukk snufs arghhh...
jeg har holdt det hemmelig for svigers at jeg har begynt på diett, vi er ganske nære så tenkte det vill evære gøy når de så meg. Møtte de i dag for første gang på 6-7 uker ? eller mer.. La de merke til at jeg hadde tatt av ? :( nei...
jeg har ringt svigermor så mangen ganger å vært lei meg pga vekten å sagt at jeg skal sjerpe meg. Nå har jeg jo gjort det,,, og så la de ikke merke til det... BUUUUHUUUUUUUUu:hylgrine::_prikk: Bæsj.... skuffa.... mista masse motivasjon..
8kg er jo masse!! Kjempeflink har du vert!
Klart man ser det.:)
Ja syns jeg har vært flink. Men de så det ikke =(
glemte å si god natt =) Måtte en tur inn til oslo å hente gubben (husredd) så nå kan jeg sove trygt å godt i natt =)
StegforSteg
31-03-10, 07:18
:heia: meg!!! Ned 800 gram til tross for mensen.
Ny laveste notering i dag. 70,2
:heia:
Jeg og, 65kg mamma, tror det er derfor det går litt treigt her nå. Dårlig med både grønnsaker og salat. Skal handle nå, så får sjerpe meg. Jeg skal også gi et stooort påskeegg til kjæresten min. Blir en liten styrkeprøve for meg og. Men det går nok fint.
Mona, samme her. Folk jeg ikke har sett på lenge, sier ingenting. Frekke jævler. Men vi vet jo at vi har gått ned, så samme hva de sier, eller ikke sier ;)
:heia: StegforSteg!! Så fliink. Jeg skal kjøpe meg ny vekt nå, nå har jeg sagt det hundre ganger, men nå skal det skje!!
Gratulerer med overstått bursdag, Mona K.
Velkommen hit, Kristine RS.
Jeg har fått positive kommentarer på at jeg har gått ned fra noen, men pappa og svigers har ikke sagt noe som helst. Jeg tror nok likevel at de fleste ser forskjell nå, men velger å ikke si noe. Det er ikke alle som er like flinke på sånt.
Jeg og familien er på ferie i Trondheim nå, men vi har stort sett hatt huset til pappa for oss selv siden vi kom, så det har ikke vært så mye påskegodt. Jenta mi har påskeegg, mannen også forresten men han tok det ikke med seg på ferie, men det går greit nok å motstå. Jeg sliter en del med sug etter noe godt og ikke nødvendigvis godteri, men jeg skal motstå. Jeg har lagt merke til at porsjonene mine har blitt litt større disse siste ukene der livet har vært ekstra slitsomt og suget har vært der, men nå er jeg obs på det og skal prøve å holde meg i skinnet. jeg tok ikke med meg vekta på ferie, så det blir spennende på mandag. Jeg håper det går nedover. Bare 300 gram ned på hele forrige uke.
Jeg har nå spist en salat, hjalp litt. Tror jeg har vært veldig slapp og sånn i det siste fordi jeg nesten ikke har fått i meg grønnsaker. Håper dette gir utlag på vekta.
Ja, Namba,mange som ikke liker å si at noen har slanket seg. Men mamma ser det, og hun er den verste kritikeren jeg har, så da regner jeg med at det syns..
Jeg har funnet ut at cottage cheese med mandler og kanel er ganske godt når man har lyst på noe godt ;)
65kgmamma=perfekt
31-03-10, 19:49
Grrr sukk snufs arghhh...
jeg har holdt det hemmelig for svigers at jeg har begynt på diett, vi er ganske nære så tenkte det vill evære gøy når de så meg. Møtte de i dag for første gang på 6-7 uker ? eller mer.. La de merke til at jeg hadde tatt av ? :( nei...
jeg har ringt svigermor så mangen ganger å vært lei meg pga vekten å sagt at jeg skal sjerpe meg. Nå har jeg jo gjort det,,, og så la de ikke merke til det... BUUUUHUUUUUUUUu:hylgrine::_prikk: Bæsj.... skuffa.... mista masse motivasjon..
Høh..! Det var jo kjipt altså, men jeg tror nok de ser det, men kanskje ikke helt tørr å si noe?
Faktisk en del som sier at de ser at jeg har tatt av, så det er jo klart at det hjelper på motivasjonen! Men Mona 8 kg synes bare så det er sagt! :D
:heia: meg!!! Ned 800 gram til tross for mensen.
Ny laveste notering i dag. 70,2
:heia: Gratulerer!!
Jeg har nå spist en salat, hjalp litt. Tror jeg har vært veldig slapp og sånn i det siste fordi jeg nesten ikke har fått i meg grønnsaker. Håper dette gir utlag på vekta.
Ja, Namba,mange som ikke liker å si at noen har slanket seg. Men mamma ser det, og hun er den verste kritikeren jeg har, så da regner jeg med at det syns..
Jeg har funnet ut at cottage cheese med mandler og kanel er ganske godt når man har lyst på noe godt ;)
Har nettopp laget meg litt taco salat. Spiste litt kylling og salat før i dag og så i dag har jeg vært flink=)
Jeg har laget med heistad bringebær gele som jeg skulle få kose meg med i kveld. Samboer er ute på fest så tenkte jeg skulle kose meg litt. Hvis jeg har lyst på da=)
Og jeg fortalte samboer at jeg skulle kjøpe ett stort egg å fylle det med snop til han, MEN han takket nei, og sa at han ikke ville ha det! Han ville ikke sitte å spise snop foran meg og han hadde egentlig ikke lyst på heller!! Så han støtter meg virkelig 100%. :D
dere er stille i dag =):p
Jaja da var det natta =)
håper dere sover mangen kiloer av i løpet av natta ;)
65kgmamma=perfekt
01-04-10, 12:25
Ja her var det rolig. Går jo faktisk ann å få med seg alt ;p
Jeg har heldigvis begynt å bevege meg nedover igjen:) 500 gram ned i dag=D
Drakk ett glass vin i går, og av en eller annen merkelig grunn virker det som jeg alltid går ned dagen etter jeg har drukket vin;p Og i påsken skal det bli en del vin så hvis jeg går ned hver dag så lover jo det godt :) Hehe
Hehe ja det var jo litt av en teori;)
Får jo håpe det stemmer da =) Jeg tror jeg har gått ned 2 kilo siden jeg var hos legen min, i følge min egen vekt. Men den er ikke pålitelig, så får bare tørre å håpe det stemmer :D Tror det stemmer men skifter ikke på tickeren før jeg har vært hos legen min:o
Heldig du, Ella. Hver gang jeg drikker, så tar det mange dager før jeg går ned igjen.
Nå er jeg litt irritert, for alle disse dagene jeg har sliti i det siste, så er det jo fordi jeg ikke har spist nok grønnsaker og salat. I går spiste jeg mye salat og grønnsaker, og ned 300 gram til i dag. Irriterende at jeg ikke har tenkt på det litt før. Men til i morgen så har jeg forhååååpentligvis gått ned 10 kg. Håper det:D
På lørsdag skal jeg ut, og polet er jo stengt, så tenkte å kjøpe meg sånn tuborg lite øl i morgen. Men hvis jeg drikker seks sånn halvlitere, så går jeg garantert ut av ketose. Torkil sier lavkarbo øl går bra, men en venninne av meg som jobber i butikk sier at det er sammen dritten i de som i vanlig øl. For bak står det *mindre enn mange andre øl. Det er jo en grunn til at alle ølmerkene plutselig kom med lavkarbo øl. Huff, ikke lett...
StegforSteg
01-04-10, 19:45
Elinee - du har ingen som kan låne deg en flaske vin da? For det er lettere å fortsette på vin eventuelt ute hvis du har drukket vin tidligere. For om dere skal ut, bør du ikke drikke normalt øl.
Jeg har i grunnen bare slacka i hele dag. Var litt vanskelig til frokost, da jeg hadde frokostgjest som fikk varme rundstykker - men jeg sto imot heldigvis :D
Jeg skal jobbe i min andre jobb i dag. Være bartender - og det skal jeg også fredag og lørdag, så jeg slipper heldigvis å komme unna fester i påska ;)
Har vin, men er mye sukker i den :( Jeg tenkte å drikke nok på vors, så jeg ikke drikker noe ute. Så blir nok lavkarbo øl på meg! Håper ikke vekta klikker av det...
StegforSteg
01-04-10, 20:43
Det går nok bra. En må faktisk ikke glemme at man skal leve oppi denne livstilsomleggingen ;) Sånn tenker jeg hvertfall :)
65kgmamma=perfekt
01-04-10, 21:03
Heldig du, Ella. Hver gang jeg drikker, så tar det mange dager før jeg går ned igjen.
Nå er jeg litt irritert, for alle disse dagene jeg har sliti i det siste, så er det jo fordi jeg ikke har spist nok grønnsaker og salat. I går spiste jeg mye salat og grønnsaker, og ned 300 gram til i dag. Irriterende at jeg ikke har tenkt på det litt før. Men til i morgen så har jeg forhååååpentligvis gått ned 10 kg. Håper det:D
På lørsdag skal jeg ut, og polet er jo stengt, så tenkte å kjøpe meg sånn tuborg lite øl i morgen. Men hvis jeg drikker seks sånn halvlitere, så går jeg garantert ut av ketose. Torkil sier lavkarbo øl går bra, men en venninne av meg som jobber i butikk sier at det er sammen dritten i de som i vanlig øl. For bak står det *mindre enn mange andre øl. Det er jo en grunn til at alle ølmerkene plutselig kom med lavkarbo øl. Huff, ikke lett...
Steike Elinee! Du er flink altså=) Krysser fingrene for 10 kg i morgen=) Håper det går greit selv om du drikke Øl=)
Takk 65kg :)
Ja, sant det. Man må ikke bli heelt gal. Skal nyte de ølene tror jeg :)
snufs..,:roert: ingen som så hva jeg skrev lenger oppe?
Mooona, jeg så det ikke før nå!! Kommer opp nye innlegg mens man skriver. FLIIIIIIIIINK :heia: :heia: :heia:
Jaaaa den magiske 10 kilo grensen =)=)
jippi ! takk ! =)
65kgmamma=perfekt
02-04-10, 01:00
Hehe ja det var jo litt av en teori;)
Får jo håpe det stemmer da =) Jeg tror jeg har gått ned 2 kilo siden jeg var hos legen min, i følge min egen vekt. Men den er ikke pålitelig, så får bare tørre å håpe det stemmer :D Tror det stemmer men skifter ikke på tickeren før jeg har vært hos legen min:o
Huff, såg ikke denne nei=( BEKLAGER!!!!
Gratulerer med 10 kg:D:D Kanon bra jobba! Og du som ikke trodde du gjorde det rett etter spis deg slank! Noe RETT har du no iallefall gjort:p
Ja ! :D bare går myyyye treigere =)jaja 30 kilo igjen =)
:(
65kgmamma=perfekt
02-04-10, 01:33
Ja, men det er vel ganske vanlig også, at det går saktere etter de første ukene:confused: Hvor lenge gikk du på spis deg slank og hvor mye gikk du ned da?
Du går iallefall ned og det er jo det som betyr noe nå;)
Jeg håper på å nå 10 kg snart jeg også, men jeg stopper jo opp hele tiden pga mensen som kommer annenhver uke! Jaja, går ned og ikke oppover iallefall:D
Har satte meg treningsmål for april, 1300 min med trening og det må vel være med å hjelpe til:D Har selvfølgelig startet bra med å sløyfe spinningen og volleyball denne uken så må jobbe ekstra hardt for å nå målet!:eek: Men ett par ekstra trille turer med vesla så klarer vi det og:p
Superteddy
02-04-10, 12:42
Jeg har gått på en smell... :( Er hjemme hos mamma og pappa med mann og to barn, brødrene mine og ei svigerinne, så det ble veldig vanskelig å følge dietten... :o Så jeg har spist det jeg vil siden i går og har møkkdårlig samvittighet... :mad: Har planer om å skjerpe meg igjen, men det er supervanskelig når jeg er her... :( Dritt altså!! Tør ikke veie meg før jeg kommer hjem igjen...
StegforSteg
02-04-10, 16:08
Jeg har gått på en smell... :( Er hjemme hos mamma og pappa med mann og to barn, brødrene mine og ei svigerinne, så det ble veldig vanskelig å følge dietten... :o Så jeg har spist det jeg vil siden i går og har møkkdårlig samvittighet... :mad: Har planer om å skjerpe meg igjen, men det er supervanskelig når jeg er her... :( Dritt altså!! Tør ikke veie meg før jeg kommer hjem igjen...
Spist er spist :klem: De ALLER fleste går på en smell - og som det holder. Du samler nok litt vann fremover nå - men det hele er ikke ødelagt. På'n igjen med friskt mot nå :ja:
65kgmamma=perfekt
02-04-10, 16:14
Spist er spist :klem: De ALLER fleste går på en smell - og som det holder. Du samler nok litt vann fremover nå - men det hele er ikke ødelagt. På'n igjen med friskt mot nå :ja:
Enig:D
Ja, men det er vel ganske vanlig også, at det går saktere etter de første ukene:confused: Hvor lenge gikk du på spis deg slank og hvor mye gikk du ned da?
Du går iallefall ned og det er jo det som betyr noe nå;)
Jeg håper på å nå 10 kg snart jeg også, men jeg stopper jo opp hele tiden pga mensen som kommer annenhver uke! Jaja, går ned og ikke oppover iallefall:D
Har satte meg treningsmål for april, 1300 min med trening og det må vel være med å hjelpe til:D Har selvfølgelig startet bra med å sløyfe spinningen og volleyball denne uken så må jobbe ekstra hardt for å nå målet!:eek: Men ett par ekstra trille turer med vesla så klarer vi det og:p
Jeg gikk 3 uker på spis deg slank.. jeg også har mensen annenvær uke har heldigvis ikke gjort noe for meg =)
jippi gått ned enda 200g i dag =)
pluttselig så stopper det opp og så pluttselig fyker jeg ned igjen..
sikkert fordi kroppen skal etter tenker jeg, han sier jo det han ketolyse fyren. man forbrenner selv om vekta ikke viser det og at man da får muskler (muskler veier mer enn fet)'
Jepp den største krisen er jo bare at du må bruke noen dager på å komme inn igjen :) Det klarer du fint !
Syns dere ale er flinke jeg =)
Superteddy
02-04-10, 17:02
Takk for støtten jenter! Siden jeg er her til mandag så tror jeg at jeg drøyer med å kjøre på igjen til vi kommer hjem. Mye feil mat her i huset og lite hensyn å spore, så får heller bli superdeppa når jeg går på vekta hjemme til uka... :rolleyes: Jeg er sikkelig sur på meg selv da, siden jeg var så bestemt på at jeg ikke skulle skeie ut i påska.. Sånn kan det gå!
Dere andre er superflinke da! :)
Gratulerer med 10 kilo og straks 10 kilo Mona K og Eilinee!! Grattis med vekttap dere andre også. Jeg ligger jo langt etter jeg enda så flink jeg er. Den siste uka har det ikke blitt noe trening, så jeg er spent på hva vekta sier på mandag. Tr er på besøk og bekkenet har vært vondt. Jeg håper på en positiv overraskelse for jeg synes magen min ser smågravid ut for tiden.:(
Superteddy, drit i det og tenk at du har kost deg! Det kommer sikkert som et sjokk på kroppen uansett, så den klarer ikek reagere før du er tilbake i ketose :)
Jeg har nå gått ned 10 kg! Juuuhu. På nøyaktig 43 dager. Syns det har gått litt treig, men når jeg tenker over det, så er det bare 43 dager av livet mitt og 10 kg mindre.
Nå har kjæresten min fått påskeegg, ikke så veldig lett å sitte og se på, MEN jeg klarer det. Sitter og drøvtygger på atkins baren min!
Namba, jeg trener ikke i det hele tatt, så ikke ha dårlig samvittighet! Tenk dere, nå har vi snart klart oss gjennom påsken. Håååper bare ikke min drikking i morgen ødelegger veldig for meg!
Gratulerer med 10 kilo og straks 10 kilo Mona K og Eilinee!! Grattis med vekttap dere andre også. Jeg ligger jo langt etter jeg enda så flink jeg er. Den siste uka har det ikke blitt noe trening, så jeg er spent på hva vekta sier på mandag. Tr er på besøk og bekkenet har vært vondt. Jeg håper på en positiv overraskelse for jeg synes magen min ser smågravid ut for tiden.:(
Jeg har ikke trent noe.. på mangen år.. ja av og til tatt meg en tur men det er sjeldent
Superteddy, drit i det og tenk at du har kost deg! Det kommer sikkert som et sjokk på kroppen uansett, så den klarer ikek reagere før du er tilbake i ketose :)
Jeg har nå gått ned 10 kg! Juuuhu. På nøyaktig 43 dager. Syns det har gått litt treig, men når jeg tenker over det, så er det bare 43 dager av livet mitt og 10 kg mindre.
Nå har kjæresten min fått påskeegg, ikke så veldig lett å sitte og se på, MEN jeg klarer det. Sitter og drøvtygger på atkins baren min!
Gratulerer =)
Superteddy
02-04-10, 23:45
Elinee: Tusen takk! :)
Og gratulerer så kjempemasse med 10 kg!! Weeee!!!! :D:D:D
jeg lurer egentlig på om jeg har gått ned endamer en de 10 kiloene.. for en gangs skyld skal det være gøy å komme til legen å få veid meg så jeg kan skrive det på trackeren:)
God natta folkens;) Måtte dere drømme av dere mangen hundre gram :D
StegforSteg
03-04-10, 10:59
Jeg har helt glemt å veie meg jeg i påska :D meeen jeg har vært superflink føler jeg selv, så jeg håper at det har gått bra :) Mensen er her for fullt - så jeg skal nok ikke akkurat regne med noen vektnedgang - men så lenge det ikke er så mye opp skal jeg vel være fornøyd ;)
65kgmamma=perfekt
03-04-10, 23:57
Weehiii:) Har gått ned 1,5 kg så nå har jeg bare 500 gr til jeg også har gått ned 10 kg :heia: Jeg har funnet ut at jeg går ned masse når jeg går ned, men står gjerne stille i en uke eller 2 først. Så nå skal jeg ikke være så fiksert på om jeg ikke går ned for jeg vet at sånn jobber kroppen min tydeligvis:)
gralla mamma=) skal si dere er stille i dag.. hihi påsken har tatt dere for fult:p
StegforSteg
04-04-10, 10:38
Da har jeg sjekka påskevekta, og jeg er i grunnen superfornøyd. Opp 600 gram til tross for styrtmens og en kropp som tviholder på vannet. Det har vært lite mat på meg i påska - og dermed lite fett - men i dag kommer barna hjem så da blir alt så mye mye bedre :p
Så flink, 65kg!!
Bra, Steg for steg. Jeg drakk jo i går, drakk bare lavkarbo øl, MEN kjøpte et glass vin ute. Jeg ba om tørr, siden den inneholder minst sukker, men de hadde bare halvtørr. Håper det ikke har ødelagt så mye. Skal veie meg i morgen og se. Syns det går så treigt. Dios mio! Nå vil jeg ha ris og sjokolade :(
Så flinke dere er!!
Her står det helt stille om dagen...håper virkleig det begynner å gå nedover igjenn snart.
Var så godt i gang å mister litt piffen når ikke vekta rikker seg, men jeg vet jo at det er normalt å stoppe litt opp innimellom.
Har jo gått ned over 6 kg på kort tid så kroppen må få tenke seg litt om.
Å jeg syne sdets er ut som kroppen forandrer seg fordi om vekta står stille, buksene mine detter av meg.
Men vil jo helst komme meg ned på ønsket vekt i går. :o
Vi reiste hjem fra påskeferie i dag, så nå kommer jeg nok til å bli mer aktiv igjen. Jeg er veldig spent og lite optimistisk med tanke på veiedag i morgen. Jeg synes det ser ut som om jeg har gått opp litt, men forhåpentligvis er det bare mensen(magen) som gjør det. Jeg håper vekten begynner å gå ned i bra tempo igjen når tr drar sin vei igjen. Jeg merker at jeg er ganske så demotivert nå etter kun 300 gram ned forrige uke og en god del lavere vekttap enn dere andre. gjennomsnittet er jeg vel likevel fornøyd med så lenge jeg ikke sammenligner meg med dere andre, men jeg har jo så innmari lyst til å nå mitt første mål, 78 kg og før graviditetsvekt. Det er jo fra 78 kg og nedover det egentlig begynner, for først da går jeg fra å hate kroppen min til å gradvis bli mer fornøyd. Det føles liksom så uoppnåelig og langt unna fortsatt. Jeg hadde jo hatt en drøm om å gå ned minst ti kilo på tre måneder, men det virker ikke som om det er så oppnåelig lenger. Nok sipping fra meg...:o
Er du her fortsatt, Val? Hvordan går det med DEG (ikke vekten)?
Myrull: Jeg gleder meg så innmari til jeg også begynner å merke at buksene blir for store. Jeg har gått ned en størrelse jeg, og det er en bh størrelse!!! ...:( Der har jeg jo nesten ingenting fra før av, mens rundt hoftene har jeg nesten alt. :-S
Du skal nok ikke se på så mye vi andre har gått ned, men på deg selv. Jeg veide godt over hundre når jeg begynte så er nok lettere for meg å forbrenne fortere også den første tiden =) jeg har ikke gått ned noen kless størrelser ennå selv om jeg er ned 10 kilo
:(
StegforSteg
05-04-10, 09:00
Jeg irriterer meg litt at vekta kan variere med pluss minus 1 kilo fra dag til dag. Jeg vet jo at det er vann - men allikevell. Plutselig opp en kilo fra i går liksom :( Og jeg har ikke engang gjort noe annerledes enn å spist litt baconcrisp i går kveld. Jeg har mensen - men at det er så stor innvirkning er jo demotiverende til tusen. Så da har jeg faktisk 1,5 kilo ned til laveste notering fra forige tirsdag.
Ja, det er kjipt at vekten er så varierende. Jeg har fortsatt mensen og håper at det forsvinner enda noen hundre gram når jeg er ferdig med den. Jeg ble glad da jeg så at jeg har gått ned siden forrige uke selv om jeg ikke ser det, så nå har jeg gått ned sju kilo totalt på åtte uker. det er ikke så ille likevel det. :) Da kan jeg faktisk ha et lite håp om ihvf ti kilo på tre måneder likevel, håper jeg. Det er rart å tenke på at den 8. februar så veide jeg 85,7 kg og den 5. april veier jeg 78,7 kg. Det er ganske utrolig når jeg tenker på det, for det er ikke lenge siden.
StegforSteg
05-04-10, 10:20
Ja det er kjempebra Namba :)
Nå har vi spist en posjon med fløtegrøt her - jeg måtte dele min, for barna ville også ha :D
Her har det egentlig stått litt stille, men jeg er tålmodig (prøver jeg å overbevise meg selv om). Men, jeg fortsetter fra før og satser på at det løsner snart. Er kommet til det nivået der det alltid tidligere har stanset tidligere, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.
hei hei. Jeg begynte også i februar, men oppdaget ikke denne siden før i mars. Men jeg håper jeg kan hive meg med her. Fint å se hvordan fremgang andre får på omtrent samme tida. Å ett spark i rompa til meg. :)
Begynte egentlig i november, men ble gravid i jula. Mistet babyen i februar, så da begynte jeg igjen. Det går frrrøktelig stille med meg nå. Har ikke skjedd stort på flere uker å motivasjonen henger i en tynn tråd gitt... Blir så imponert av alle som har nådd tikilosgrensa! gleder meg så fælt til det sjøl. :) Grattis folkens! Ti kilo er egentlig helt vilt på et par måneder...
StegforSteg
05-04-10, 19:10
10 kilo er helt villt ja :D Jeg for min del synes 7 kilo å er ganske villt :D
Gleder meg til hverdag igjen jeg da. Det er i grunnen lettere å være på denne livsstilen på hverdagene - med rutiner og slikt.
Er du her fortsatt, Val? Hvordan går det med DEG (ikke vekten)?
Joa, jeg titter innom nå og da:) Har egentlig lagt ketolysen litt på hylla. Det fungerte jo ikke noe særlig uansett. Så har latt det stå til i påska egentlig. Ikke spist poteter, ris eller brød og bakst da, men har spist litt godteri. Men jeg har vært flink til å ikke spise så store posjoner mat, så jeg har faktisk gått ned litt i vekt:) Jeg tenker på om jeg skal begynne litt mer seriøst igjen i morra, med lav-karbo. Vet ikke om det er så mye vits for meg å starte katolyse igjen, føler at det ikke gjorde så mye for meg. Jeg tenker ihvertfall å ikke være så super-nøye, så jeg kan spise pølser og ha melk i kaffen osv. Jeg har så mange fester og selskaper jeg skal i denne våren at det er viktig for meg å gå ned raskt i vekt (jeg vet det er ikkke sunt etc, men hvem vil ikke se bra ut i kjole?:)) og det skjedde ikke på ketolyse. Så da får jeg holde ut lavkalori/lavkarbo en stund, som jeg vet at funker, hvertfall en stund.
Og her ser jeg det er mye bra resultatet ja, 10 kilo det er jo fantastisk for dere som har gått ned så mye!:) Dere er så heldige!
Ana: kan skjønne at du begynner å bli utålmodig, men hvis du vet at det bruker å være sånn og at det fortsetter videre nedover så vet du ihvf at det lønner seg å holde ut.
Wevi: Velkommen hit til oss og gratulerer med over sju kilo ned. Trist å høre at du mistet i februar. Håper spiren sitter kjapt igjen og at det går bra neste gang.
Ti kilo på et par måneder er vilt ja. Jeg synes ti kilo på tre måneder er bra vilt også jeg. Å gå ned ti kilo kommer til å bli herlig. Da vil jeg være halvveis. Jeg driver og klemmer og kliper i flesket mitt for å kjenne at kroppen minker for at det skal gå ordentlig opp for meg siden kroppsbildet mitt er ganske så forvridd.
Hvordan er forresten energinivået deres nå? Noen som har fått duracell energien enda? Her har den uteblitt så langt.
StegforSteg
05-04-10, 20:48
Jeg er en energibunt av og til - men jeg tror det har like mye med at det er 13 plussgrader og sol som kostholdet. Ikke har jeg fått så fin hud som alle snakker om eller...
65kgmamma=perfekt
05-04-10, 22:23
Velkommen hit og gratulerer med flott vekttap wevi:D
Merker mye til ekstra energi, men huden som skal bli så flott er ikke kommet til synet ennå. Blir mer kvisete og stygg føler jeg, men satser på at det ordner seg :)
Val så flott at du har gått ned litt igjen ;) Masse lykke til videre og jeg krysser fingrene for at du klarer å gå ned på lavkarbo :)
Jeg opplevde at jeg ble kvisete og ekkel i huden en periode etter oppstarten, men det har rettet på seg nå. Men jeg er jo blitt mye flinkere til å drikke vann, så det kan jo ha noe med saken å gjøre da. :) Kan ikke si at jeg er blitt så himla mye bedre i huden enn jeg var før jeg begynte..
Joa, jeg titter innom nå og da:) Har egentlig lagt ketolysen litt på hylla. Det fungerte jo ikke noe særlig uansett. Så har latt det stå til i påska egentlig. Ikke spist poteter, ris eller brød og bakst da, men har spist litt godteri. Men jeg har vært flink til å ikke spise så store posjoner mat, så jeg har faktisk gått ned litt i vekt:) Jeg tenker på om jeg skal begynne litt mer seriøst igjen i morra, med lav-karbo. Vet ikke om det er så mye vits for meg å starte katolyse igjen, føler at det ikke gjorde så mye for meg. Jeg tenker ihvertfall å ikke være så super-nøye, så jeg kan spise pølser og ha melk i kaffen osv. Jeg har så mange fester og selskaper jeg skal i denne våren at det er viktig for meg å gå ned raskt i vekt (jeg vet det er ikkke sunt etc, men hvem vil ikke se bra ut i kjole?:)) og det skjedde ikke på ketolyse. Så da får jeg holde ut lavkalori/lavkarbo en stund, som jeg vet at funker, hvertfall en stund.
Og her ser jeg det er mye bra resultatet ja, 10 kilo det er jo fantastisk for dere som har gått ned så mye!:) Dere er så heldige!
Så kjekt å høre fra deg igjen. Det er sikkert lurt av deg å prøve noe annet slik at du ikke blir stadig mer demotivert og ender med å gå opp i vekt. Jeg ønsker deg lykke til videre. siden du fortsatt slanker deg så håper jeg du gidder å henge med oss fortsatt, ketolyse eller ikke.:)
Jeg leste boka Bedre uten brød nå, og der nevner de at visse mennesker ikke går ned noe på lkhf, uten at de har noen anelse om hvorfor det er sånn. Jeg håper ihvf at du finner noe som passer deg og som gir deg resultatene du ønsker. En ting skal du ha, du er flink som ikke gir opp.
Energi? Jeg? Nei. Etter omstendighetene så er det ikke så rart heller da med baby, treåring, stort hus, sykdom osv. men når småbarnsperioden er over kanskje?:p;):cool::)
Jeg har ikke fått noe renere hud jeg heller.
Grattis til dere som allerede har klart å gå ned så mye !!!!
Ganske veldig misunnelig på dere jeg - for vekta mi står BOM BOM stille --
kjenner nesten ikke på klærne mine det som er forsvunnet engang ..
Har vært syk det meste av påsken ( og er det forts) men har klart å spise,
samt å holde meg til menyen. Men lurer av og til om jeg spiser for lite ??
Går det ann ?? Drikker stort sett 3-3,5 l i døgnet, og 3 måltider.
Men ganske små måltider.............
Velkommen forresten Wevi -- kjekt å ha deg med på laget !!
Håper du finner ut av det val =)
velkommen til den nye ;)
og nei energi uteblir men bedre en tidligere ;)
StegforSteg
06-04-10, 06:37
JeanneJ - ikke sikkert du spiser for lite - men kan hende du får i deg for lite fett ;) Har du prøvd Cocosa? jeg har det i morgenkaffen og i kveldsteen. Får opp fettprosenten masse :p
Jeg er i alle fall nødt til å ta meg sammen for å få i meg nok fett, men jeg merker det fort fordi jeg får treg mage. Jeg føler at jeg er nødt til å ha på fett på maten minst to ganger for at det skal bli nok. Først overdriver jeg, så har jeg på litt til.
I påska så det som sagt ut som om jeg gikk opp i vekt og mannen så det han også. Han lurte på om vekttapet kanskje stoppet opp fordi jeg spiste for lite. Jeg spiser også lite, men jeg tror jeg spiser nok. Nok fett derimot... ikke alltid like lett.
Jeg har funnet frem Mat på data igjen og skal registrere alt jeg spiser fremover for å få litt oversikt. Og litt fiberhusk i vann hver morgen skal nok få magen i form igjen håper jeg.
StegforSteg
06-04-10, 09:35
Jeg har funnet frem Mat på data igjen og skal registrere alt jeg spiser fremover for å få litt oversikt. Og litt fiberhusk i vann hver morgen skal nok få magen i form igjen håper jeg.
Om du spiser nok fett trenger du ikke det ;) Men så skal det sies at linfrø er bedre for magen enn fiberhusk i vann :)
Desperate tider :)
Har også spist ren cocosa morgen og kveld noen dager, hjelper litt
Tilbake fra påskeferie der selv de i familien som jeg vet spiser lavkarbo til vanlig kuttet det helt ut i ferien. Jeg som hadde håpet på litt støtte i godterikuttet.:rolleyes:
Vel, det endte jo med at jeg også sprakk til slutt en kveld, men det gjorde ikke store utslaget tror jeg.
Stille står det akkurat nå, men håper det ikke varer for lenge.
JeanneJ - ikke sikkert du spiser for lite - men kan hende du får i deg for lite fett ;) Har du prøvd Cocosa? jeg har det i morgenkaffen og i kveldsteen. Får opp fettprosenten masse :p
Jeg fikser ikke cocosa 'stright', men har laga meg noen 'sjokolader' hvor jeg har brukt 100 g mørk sjokolade ( = 4 kbh) sammen med 400 g av den . Tar 2-4 ss av dette hver dag . Har ikke tatt det til mat, men burde kanskje det ??
Jippi! På januar- eller februarsalget kjøpte jeg meg ei dongeribukse i str 44 som var for lita. Jeg fikk så vidt skviset meg inn i den, magen hang over kanten og det var litt av en jobb å få kneppet den igjen. Dette var før jeg begynte å slanke meg, men etter at valget var tatt. For et par uker siden var den fortsatt trang, men det nærmet seg. I dag prøvde jeg den igjen og den var akkurat passe.:) Endelig skjer det ting her. Jeg har enda noen kilo igjen før jeg går ned i buksestørrelse sånn egentlig. Jeg har andre bukser i 44 som har passet helt siden jeg var på det tyngste, men nå fikk jeg enda ei. Sånne ting betyr så mye for motivasjonen. Men tenk så mye større det blir å komme inn i str 42! For ikke å snakke om 40, men det er for fjernt enda.;)
StegforSteg
06-04-10, 14:42
:heia: Namba.. Det er bare den beste motivasjonen :D
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 15:00
Jeg fikser ikke cocosa 'stright', men har laga meg noen 'sjokolader' hvor jeg har brukt 100 g mørk sjokolade ( = 4 kbh) sammen med 400 g av den . Tar 2-4 ss av dette hver dag . Har ikke tatt det til mat, men burde kanskje det ??
Jeg aner ikke. Jeg spiser ikke ekstra fett egentlig. Føler jeg bruker så mye i maten at jeg ikke trenger mer. Jeg har heller aldri veiet eller telt ordentlig slik som man skal på ketolyse, men jeg har jo hele tiden sjekket at jeg er i ketose og det er jeg.
Men har vurdert å se om jeg får litt lite fett i meg, men har tross alt gått mye ned allerede så tror jeg får i meg nok. Men stopper det opp så skal jeg prøve å se hvor mye jeg får i meg.
Jippi! På januar- eller februarsalget kjøpte jeg meg ei dongeribukse i str 44 som var for lita. Jeg fikk så vidt skviset meg inn i den, magen hang over kanten og det var litt av en jobb å få kneppet den igjen. Dette var før jeg begynte å slanke meg, men etter at valget var tatt. For et par uker siden var den fortsatt trang, men det nærmet seg. I dag prøvde jeg den igjen og den var akkurat passe.:) Endelig skjer det ting her. Jeg har enda noen kilo igjen før jeg går ned i buksestørrelse sånn egentlig. Jeg har andre bukser i 44 som har passet helt siden jeg var på det tyngste, men nå fikk jeg enda ei. Sånne ting betyr så mye for motivasjonen. Men tenk så mye større det blir å komme inn i str 42! For ikke å snakke om 40, men det er for fjernt enda.;)
Det er jo helt supert Namba;) Har en del bukser som jeg ikke har kommet inni etter graviditeten, men venter litt med å prøve de, for jeg la på meg ca 10 kg etter fødsel så må nok av med litt mere før jeg kommer inn i de. Men jeg er iallefall tilbake der jeg var rett etter fødsel:D Bare så kjipt å tenke at hvis jeg hadde hatt litt vett og tenkt over hva jeg putta i trynet etter fødselen så hadde jeg nå nesten vært ferdig med slankingen:rolleyes: Men men, er på rett vei da!:p
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 15:03
Forresten så har jeg en vennine som aldri veier seg nå når ho slanker seg, ho bruker de gamle buksene sine som "vekt" Og det er jo egentlig super måte å klare å holde motivasjonen oppe! Jeg tenker hele tiden at jeg skal være flott i bikinien til sommeren uten å måtte se ut som en hvalross:D:p:):rolleyes::eek: Får ikke mye lyst på sjokolade og annet usunt når jeg tenker sånn:p
Lurt å bruke buksene som vekt, men jeg har ikke tålmodighet til det. :o
Jeg har skrevet opp resultatene mine fra uke til uke. de har jeg begynt å se på når jeg er veldig sugen på en sprekk.:D
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 16:33
Det er jo også en super måte å klare å styre unna sprekker på:D
Jeg spiser ikke ekstra fett egentlig. Føler jeg bruker så mye i maten at jeg ikke trenger mer. Jeg har heller aldri veiet eller telt ordentlig slik som man skal på ketolyse, men jeg har jo hele tiden sjekket at jeg er i ketose og det er jeg.
Så godt å se! Jeg trodde jeg var den eneste her på forumet som ikke telte nøyaktige karbohudrater.. sjekker hver kveld, å er i ketose.. Men nå står det litt stille, så kanskje jeg skulle begynne..:rolleyes:
Velkommen Wevi og gratulerer med vektap :heia: Så flink, Namba :heia: Det er så gøy når man merker det på klærne! Så bra at du har gått ned, Val, det fortjener du :)
Jeg har vært litt utenfor, for jobbet såå mye. Men nå er jeg her og jeg er deprimert. Opp 1,5 kg. Helvetes dritt. Visste jeg ikke skulle drikke alkohol, skjer hver jævla gang. Håper bare jeg går ned igjen snart. Venter på ny vekt nå, for tror heller ikke på den dritten vi har.
Ellers fint. Hvordan er ståa hos dere, damer?
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 23:08
Huff, det er jo utrolig kjedelig å gå opp etter å ha drukket vin da! Jeg går alltid ned! Men kroppene er jo veldig forskjellige då, noen tåler det, og andre ikke:( Men du kan helt sikkert trøste deg med at det er vann! Prøv å drikke godt med vann og spis grønnsaker og salat;) Så går det ned igjen tenker jeg:D
Her går det bare bra. Har ikke veid meg i dag så tenkte jeg skulle på vekta i morgen. Håper på 10 kg ned, men blir vel ikke skuffa hvis ikke, for jeg går plutselig myye ned en uke, etter at jeg står stille i en uke eller 2, så jeg har endelig klart å slå meg litt til ro med at kroppen min fungerer slik:)
Ja, vet ikke om det er vann når det var på lørdag jeg drakk :( Får prøve å få i meg mer salat, men spiser mye salat
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 23:51
Hmm.. men det må jo være vann hvis du bare drakk vin vel...?!?:confused: Det går vel ikke ann å legge på 1,5 kg uten at mesteparten er vann:eek:...På så kort tid tenker jeg.. Men jeg skal ikke påstå at jeg har peiling:( Men kan hende kroppen ikke vil gi slipp på vannet da...Satse på at det forsvinner igjen fort!!:D
65kgmamma=perfekt
06-04-10, 23:53
Så godt å se! Jeg trodde jeg var den eneste her på forumet som ikke telte nøyaktige karbohudrater.. sjekker hver kveld, å er i ketose.. Men nå står det litt stille, så kanskje jeg skulle begynne..:rolleyes:
Kan jo hende det kan være lurt å telle bare for å sjekke.. Men jeg har ikke gjort det selv, men neste gang jeg står stille tenkte jeg å sjekke hvor mye fett jeg får i meg, og kanskje jeg skal telle karbene i samme slengen da!:p
Jeg syns det er en kjempe ting å hive cocous oppå kokte\stekte grønnsaker.. blir liksom litt asiatisk. Også vis jeg har kjøttdeig wok. ikke for mye for blir fort kvalmende
Jeg syns det er en kjempe ting å hive cocous oppå kokte\stekte grønnsaker.. blir liksom litt asiatisk. Også vis jeg har kjøttdeig wok. ikke for mye for blir fort kvalmende
Haha, der leste jeg "hive couscous oppå..." og fikk litt :eek: og "DET går jo ikke på lavkarbo", men heldigvis det var snakk om cocosa, eller hva? :p
Det ser ellers ikke ut til at det gikk mer enn et lite døgn før jeg var i ketose igjen etter mini-sprekken, så da skal det vel gå bra denne uken også. Men tør ikke veie meg på et par dager da i frykt for å bli veldig demotivert. Det er forresten ganske gøy at jeg tenker jeg må sy inn kjolen jeg har på meg, den henger som en sekk jo!:D
Ååå, nå er jeg glad igjen! Hadde en venninne på beøk i dag som veide seg på vekta vår, og hun veide 6 kg mer enn hun gjorde i går. Da må det jo være noe feil med vekta vår!!! Gleder meg til den nye kommer i posten. Håper den viser noe myye lavere.
StegforSteg
07-04-10, 19:03
Jeg MÅ få si - jeg er kjempestolt av meg selv i dag! Vi hadde snitter på jobb - jeg spiste bare pålegget. Så var det tid for romkake og jeg sto over!
Nå skal vi på en bedre middag og jeg er kjempespent på hva vi får servert - men vet at jeg ikke trenger å spise poteter osv hvis vi får det.... Men jeg håper at vi får servert tapas - for da kan jeg velge selv :p
:heia: Fliiiink, StegforSteg.
Jeg teller verken karbo eller fett. Bare spiser. Og det har jo funka fint hittil. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye fett jeg skal ha i meg. Så en sånn formel her med smør som eksempel, men skjønte ikke en dritt...
Jeg har forresten funnet en olje som har hjulpet på strekkmerkene, hvis noen er interesserte.
Clarins sin 100% naturlig olje. Den som heter strengthning and conturing. Juhu!
65kgmamma=perfekt
07-04-10, 22:51
Det ser ellers ikke ut til at det gikk mer enn et lite døgn før jeg var i ketose igjen etter mini-sprekken, så da skal det vel gå bra denne uken også. Men tør ikke veie meg på et par dager da i frykt for å bli veldig demotivert. Det er forresten ganske gøy at jeg tenker jeg må sy inn kjolen jeg har på meg, den henger som en sekk jo!:D
Så bra at du er tilbake i ketose:) Kjekt når klærne begynner å bli store og posete! :D
Ååå, nå er jeg glad igjen! Hadde en venninne på beøk i dag som veide seg på vekta vår, og hun veide 6 kg mer enn hun gjorde i går. Da må det jo være noe feil med vekta vår!!! Gleder meg til den nye kommer i posten. Håper den viser noe myye lavere.
Hohoho! Så kjekt, da er du nok myyye lettere:) Gleder meg også til du får vekta di, er spent no:D
Jeg MÅ få si - jeg er kjempestolt av meg selv i dag! Vi hadde snitter på jobb - jeg spiste bare pålegget. Så var det tid for romkake og jeg sto over!
Kjempe flott at du klarte det. DA vet du at du er på rett vei:)
:heia: Fliiiink, StegforSteg.
Jeg teller verken karbo eller fett. Bare spiser. Og det har jo funka fint hittil. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye fett jeg skal ha i meg. Så en sånn formel her med smør som eksempel, men skjønte ikke en dritt...
Jeg har forresten funnet en olje som har hjulpet på strekkmerkene, hvis noen er interesserte.
Clarins sin 100% naturlig olje. Den som heter strengthning and conturing. Juhu!
Ja det samme tenker jeg, at så lenge det funker så gidd ikke jeg stresse mer med å telle!
Jeg fikk ikke strekk merke under graviditeten så er veldig heldig der. Men har noen på hoftene som jeg har hatt siden puberteten så dem bryr jeg meg ikke om lenger..=) De er så lyse og at den kremen hjelper sikkert ikke allikevel. Men skal skrive ned navnet til neste svangerskap. Kommer helt sikkert noen da ;)
Så flink du er steg for steg. :)
Heldig du, slektskap som får posete klær.:p Det er veldig verdt det.:D Jeg gleder meg veldig til alle de store klærne skal pakkes i poser og gis til veledighet. Det blir en god dag!
I morgen er det nøyaktig to måneder siden jeg begynte på kuren. Det er nok det lengste jeg har gått uten godteri på så lenge jeg kan huske, kanskje til og med for første gang (siden jeg er oppvokst med lørdagsgodt). Jeg er ganske så stolt kjenner jeg. For meg som spiste godteri daglig så er det lang tid uten. Det har ikke vært enkelt, men det har gått bedre enn forventet faktisk.
65kgmamma=perfekt
08-04-10, 00:27
I morgen er det nøyaktig to måneder siden jeg begynte på kuren. Det er nok det lengste jeg har gått uten godteri på så lenge jeg kan huske, kanskje til og med for første gang (siden jeg er oppvokst med lørdagsgodt). Jeg er ganske så stolt kjenner jeg. For meg som spiste godteri daglig så er det lang tid uten. Det har ikke vært enkelt, men det har gått bedre enn forventet faktisk.
så flink du har vært namba:) Jeg er også vokst opp på lørdagssnop, men jeg spiste ikke snop så ofte før denne kuren, bare mye annet usunt! Hehe:D
To måneder på ketolyse.:) Totalt vekttap: 7,2 kg. Det er jeg fornøyd med. Det blir spennende å se hvor mye det blir etter enda to måneder til.
StegforSteg
08-04-10, 11:03
To måneder på ketolyse.:) Totalt vekttap: 7,2 kg. Det er jeg fornøyd med. Det blir spennende å se hvor mye det blir etter enda to måneder til.
:heia:
Det er jo kjempebra!
Haha, der leste jeg "hive couscous oppå..." og fikk litt :eek: og "DET går jo ikke på lavkarbo", men heldigvis det var snakk om cocosa, eller hva? :p
LOL ups.. jepp du har rett!:D
StegforSteg
08-04-10, 18:39
Sliten i dag jeg kjenner jeg....har kanskje ikke fått i meg nok fett desverre :( Men nå har jeg nakkekoteletter i ovnen så jeg håper at det kan booste energinivået litt....Skulle gjerne ha vaska i dag - sånn at det er ordentlig helg i morra ;)
Hva har du til kotelettene, StegforSteg?
Her er det fireårs bryllupsdag i dag, og i morgen har mannen bursdag. Derfor har jeg laget moccafromasj, for det liker ikke jeg.;) Så da kan mannen og treåringen kose seg uten at jeg blir fristet. Det jeg ikke var forberedt på da var at det for det meste er kokesjokolade i moccafromasjen, og DET liker jeg...:o Men jeg motsto til og med å slikke meg på fingrene etter å ha hakket den slik at jeg ikke skulle få smaken på det, så det gikk bra. Det er litt igjen i skapet, men den frister ikke så mye. Hvis jeg skulle unne meg sjokolade, så skulle det vært favorittsjokoladen min. Det må i såfall være verdt det, og det er ikke kokesjokolade for meg. Heldigvis.
Hva skal dere i helgen da?
Graaatulerer, Namba. Håper dere har kost dere:)
Hm, ny vekt var ikke så morsomt som jeg trodde. Må jo egentlig vente til i morgen tidlig da, da blir det riktig resultat. Men har i hvert fall ikke gått ned noe særlig tror jeg :( Fillern. Skjønner ikke hva som har skjedd, for spiser jo det samme. Til og med kjøpt cocosa. Prøvde å blande det med varmt vann, som en kokos te, men det smakte helvete. Helt jævelig. Som fett vann. Huff. Barn, ikke prøv dette hjemme!
Håper vekta har gått ned i morgen. Greit med platå, men å gå opp er ikke aktuelt!
Graaatulerer, Namba. Håper dere har kost dere:)
Hm, ny vekt var ikke så morsomt som jeg trodde. Må jo egentlig vente til i morgen tidlig da, da blir det riktig resultat. Men har i hvert fall ikke gått ned noe særlig tror jeg :( Fillern. Skjønner ikke hva som har skjedd, for spiser jo det samme. Til og med kjøpt cocosa. Prøvde å blande det med varmt vann, som en kokos te, men det smakte helvete. Helt jævelig. Som fett vann. Huff. Barn, ikke prøv dette hjemme!
Håper vekta har gått ned i morgen. Greit med platå, men å gå opp er ikke aktuelt!
*ler*
Du skal ikke se bort i fra at kroppen din trenger litt tid til å venne seg på at den går ned i vekt. Du har gått ned veldig mye på kort tid må du huske, så det er ikke rart om det stopper litt opp en liten stund. Hvor lenge har du holdt på nå?
Og takk forresten. :)
gratulerer namba =)
Jeg skal på Solstrand Hotel & Bad i bergen :D Gleder meg! Er noe Mary Kay greier.
Jeg står også stille igjen, til og med opp 2 kilo i går (onsdag) Men jeg vet jo at det bare er vann + at vekta mi også lever sitt eget liv. Vet ikke hva jeg gjør gale jeg heller. PIser nok fett, driker nesten 3 liter og holder meg under 20 karbo om dagen.. gikk til og med 6-7 kilometer på søndag.. er fortsatt helt ødelagt å kan nesten ikke gå pga bein skuldrene og sist men ikke minst .. ryggen... JIPPI TRENING ER SUNDT!... my ass farlig sier nå jeg.. Ja såå kan dere si at du må ikke begynne så hard.. da sier jeg.. det har jeg ike tolmodighet til.. Ville teste megselv for å se hvor mye jeg klarte;) hehe jeg klarer da atlså ihvertfall 6-7 km men er ikke i stand til å gå på en uke .:p
OG det var da jeg tok på meg 2 kilo... brrr.. kjipt! Men men jenter nå skal jeg opp om 4 1\2 time... måtte lage et lys som jeg hadde fått bestilling på. Og glemt.. typisk meg .. Ser dere på Søndag eller mandag =):blomster::goodluck:
StegforSteg
09-04-10, 06:11
Hva har du til kotelettene, StegforSteg?
Her er det fireårs bryllupsdag i dag, og i morgen har mannen bursdag. Derfor har jeg laget moccafromasj, for det liker ikke jeg.;) Så da kan mannen og treåringen kose seg uten at jeg blir fristet. Det jeg ikke var forberedt på da var at det for det meste er kokesjokolade i moccafromasjen, og DET liker jeg...:o Men jeg motsto til og med å slikke meg på fingrene etter å ha hakket den slik at jeg ikke skulle få smaken på det, så det gikk bra. Det er litt igjen i skapet, men den frister ikke så mye. Hvis jeg skulle unne meg sjokolade, så skulle det vært favorittsjokoladen min. Det må i såfall være verdt det, og det er ikke kokesjokolade for meg. Heldigvis.
Hva skal dere i helgen da?
Gratulerer med gårsdagen :D
Til kottisene i går hadde jeg blomkål og brokoli og fløtesaus med løk og kraften av kottisene. Var veldig godt ;)
Kroppen min tviholder på vannet etter mensen - kjipt - så jeg får vel bare pøse på med enda mer vann. Hadde håpa at jeg skulle få se 60 tallet denne uka - men neeeei desverre ikke :(
Opp kl 6 idag og puttet brød i ovnen slik at jeg skulle ha noe å ha under pålegget mitt til lunsj, men tror jeg skal mekke en litt mer spennende salat i stedet. Et par lunkne småskiver til frokost ble det likevel.
Ellers sitter ettervirkningene etter småsprekken på slutten av påsken igjen; det står helt stille her...
Og så får jeg så fine kommentarer fra min mor også; "holder du på med det der enda?!" eller: "det kan ikke være bra med så mye fett, det er garantert skadelig." "Whateva'!!" har jeg bare lyst til å si da, for kroppen min sier iallefall at den liker det: jevnere humør, magen er ikke full av luft, kjenner meg opplagt og fin! så da kan hun bare synse hva hun vil.:rolleyes:
StegforSteg
09-04-10, 10:54
Opp kl 6 idag og puttet brød i ovnen slik at jeg skulle ha noe å ha under pålegget mitt til lunsj, men tror jeg skal mekke en litt mer spennende salat i stedet. Et par lunkne småskiver til frokost ble det likevel.
Ellers sitter ettervirkningene etter småsprekken på slutten av påsken igjen; det står helt stille her...
Og så får jeg så fine kommentarer fra min mor også; "holder du på med det der enda?!" eller: "det kan ikke være bra med så mye fett, det er garantert skadelig." "Whateva'!!" har jeg bare lyst til å si da, for kroppen min sier iallefall at den liker det: jevnere humør, magen er ikke full av luft, kjenner meg opplagt og fin! så da kan hun bare synse hva hun vil.:rolleyes:
Sånn er det - og sånn vil det alltid være. Besserwissere liksom :rolleyes:
Stille her også, men jeg fortsetter som før, en gang må jo kroppen min også være med på nedoverturen håper jeg :)
Jeg venter også på at vekta skal begynne å gå nedover igjenn. :rolleyes:
Var lissom litt artigere når man så at det var 200g mindre fra dag til dag. :p
StegforSteg
09-04-10, 12:47
Tror det er viktig å holde motivasjonen oppe i disse dager ;)
Ja, vi er vel alle kommet over den startfasen der vekten raser av å det er jo vanlig å ha et platå etter det.
*Det er vanlig, det er vanlig , det er vanlig, det er vanlig*
Prøver å si det mange ganger til meg selv:p
Tror jeg må kjøpe meg et målebånd.
Høres ut som om det går trått hos dere for tiden. Her har det heldigvis ikke stoppet opp enda. Tror jeg da, for nå er jeg på avvenning fra spekemat for å få vekk alt vannet igjen, så det går nedover. Om det forsvinner fett er en annen sak.;) Jeg er bare 100 gram fra mitt første mål, så jeg er veldig spent nå. det er jo når jeg når 78 at det virkelig begynner. Så langt har jeg jo bare gått fra å være tykk til å fortsatt være tykk. :( Men de neste 7-8 kiloene vil gjøre meg lett overvektig, på grensa til normalvektig. Det ser jeg veldig frem til altså. Det begynner å føles mer oppnåelig å bli normalvektig nå, slank derimot føles like fjernt.
God helg alle sammen!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.