View Full Version : Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

65kgmamma=perfekt
20-08-10, 11:39
Jeg har lest om at det kan hjelpe på å ta pauser når det er lange platåer... Øke på med mere karber, men ikke ta den heeeelt ut :p Men å spise slik som du sier, mer av det lovlige :)

Det er jo ikke akkurat ideelt å rase så masse ned i vekt som jeg har gjort nå, Men akkurat nå er jeg kjempe glad for at det går så fort, for jeg hadde null motivasjon når jeg skulle starte opp igjen... Men den kom fort tilbake igjen etter disse resultatene :D

Ferskenbeinet
20-08-10, 12:12
ja det tror jeg nok! Nå har ikkje jeg mye igjen, så noe rasing blir nok å se langt etter! *fnis*

65kgmamma=perfekt
20-08-10, 13:32
ja det tror jeg nok! Nå har ikkje jeg mye igjen, så noe rasing blir nok å se langt etter! *fnis*

Nei du er jo snart i mål :) Jeg begynner endelig å se at det faktisk kan være realistisk å nå målet mitt før jul :) Bare håper ikke de siste 5 kg sitter så veldig. . . Kan godt fortsette i dette tempoe litt til :D

65kgmamma=perfekt
21-08-10, 19:06
17.08.2010 - 0,8 kg
18.08.2010 - 0,7 kg
19.08.2010 - 0,5 kg
20.08.2010 - 0,6 kg
21.08.2010 - 0,6 kg
Totalt - 3,2 kg :D
Ny laveste notering 71,6 kg :D :D :D

Skjønner ikke hva som er skjedd jeg, fortsetter å rase ned jeg.. Har gått ned over 3 kg på under en uke! Jippi!! :D

Ferskenbeinet
25-08-10, 11:59
Stille her inne! Går det enda nedover 65kgsmamma? 600g over minstenotering for egen del, så ikke så mye å skryte av på denne fronten akkurat! Jeg veit ikke om det er tilfeldig, men det ser ut som om jeg har annenhver måned med nedgang, og annenhver med ca stillstand? Snodig!

Ana
25-08-10, 12:49
Er her jeg også, ikke helt tilbake i ketose etter en deilig lang ferie. Men skal begynne opp igjen nå, og gleder meg til magen min er i form igjen for karbolivet er virkelig ikke noe for magen min altså. Det romler og skramler noe helt utrolig.

65kgmamma=perfekt
25-08-10, 13:48
Nei her går det ikke nedover, men oppover :( Har ikke orka å veid meg igjen.. Gikk opp nesten 1 kg den 22 aug, og følte at jeg fortsatte å gå opp :(

Datteren min fylte 1 år på mandag så da spiste jeg litt kaker og sånn , å derfor har jeg ikke villet gått på vekten før jeg føler at jeg er på vei ned igjen.....

Karbolivet er ikke bra for min mage heller.. MANGE lyder som kommer fra den :p Men det er heldigvis bare å spise lavkarbo igjen så er den stille :p

Jeg håper på å kommer skikkelig inn i rutiner igjen på mandag, da starter jeg å jobbe igjen så blir letter å holde dietten da!

mette1961
27-08-10, 09:07
jeg og mannen min har tatt oss en pause nå i ferien\sommer ca 6 uker. Nå har vi startet igjen og vi håper det går bra.:cool::bjørn:

Ferskenbeinet
27-08-10, 09:36
hva skjedde når dere hadde pause såpass lenge, mye oppgang?

Myrull
27-08-10, 10:12
Har hatt en pause jeg også. :)
Ikke tatt helt av, men kost meg i sommer..vert i brullup, Santorini osv.
Jeg har faktisk ikke gått opp noe, men det sto stille.
Begynnte skikkelig igjenn på mandag å har gått ned litt til faktisk.

Forandret tikkeren min litt for målet mitt var 60kg, men nå som jeg snart er i mål (61,3 i dag:D ) så har jeg satt meg endelig mål 55kg.
Når jeg når det så har jeg tatt av 20kg!

Jeg gledet meg til å spise kake osv jeg, men det var ikke så godt som jeg trodde. :rolleyes:
Skulle ta skikkelig fri i bryllupet f.eks, men jeg spiset nesten ikke karber i heletatt. Ble alkohol da.
Så artig å se at så mange av oss fortsatt henger med etter så mange måneder. :heia:

Namba
27-08-10, 10:38
Da er jeg tilbake igjen. Det ble en tur til Trondheim på impuls sånn helt plutselig. Dette blir den tredje helga etter at jeg nådde målet mitt og min tredje uke på lkhf (ikke ren ketolyse). Det er godt å ikke føle at jeg slanker meg lenger, men jeg prøver å være streng med meg selv 6 dager i uka. Det er overraskende vanskelig faktisk - for jeg er jo slank, og slanke folk kan jo kose seg litt med god samvittighet liksom. Jeg går fortsatt litt ned i vekt, men det ser jeg bare på som en fordel. Det er veldig godt å kunne unne seg noe på lørdagene, men jeg ser alt for mye frem til lørdagene da.:o Jeg oppdaget tilfeldigvis i går at jeg har gått ned en fjerdedel av kroppsvekten min. Det var jammen overraskende.

god helg alle sammen!!:)

Namba
30-08-10, 23:58
Jeg sliter sånn!! Å si at livet ikke har vært vanskelig siden jeg mistet broren min på 23 år i juli hadde vært å lyge. det har vært vanskelig, og særlig fordi at jeg sliter sånn med søvnen. Jeg har søvnproblemer i utgangspunktet, og nå er det så ille at jeg sover urolig med sovepiller, så jeg blir så innmari sliten for jeg kan ikke ta sovepiller hver natt. Og når jeg er skikkelig sliten så har jeg ikke krefter igjen til å si nei til meg selv... Når jeg er tom for energi så føles det mest naturlig å spise, men siden jeg ikke får mer krefter etter å ha spist så føles det mest natulig å spise mer, og mer og enda mer. Nå er jeg nesten tilbake der jeg var hvor jeg tenker konstant på mat, mat for energi og trøstespising. Nå har jeg begynt å tvile på meg selv, på om jeg faktisk klarer å holde vekten på lengre sikt... Så langt har jeg sånn delvis klart å holde meg i skinnet, men det er kjempevanskelig og blir stadig vanskeligere jo lengre tid jeg går uten å få tatt meg inn. Jeg trenger motivasjon og styrke!

Ferskenbeinet
31-08-10, 13:05
Jeg vil bare gi deg en god klem Namba! Du har helt sikkert prøvd med mer fett osv sånn at du hele tiden føler deg mett? Det er nok bare en periode dette her. Snart går det seg til skal du se! :suss:

Ferskenbeinet
31-08-10, 13:16
Idag er jeg 1,6kg over minstenoteringen min!!! En dag på fylla så blir det sånn... Noen tips til hva jeg kan gjøre med det? Om det er noe å gjøre med det? Gjerne spise på en annen måte samme dag, dagen etter etc?
Jeg samler ikke vann av andre ting, men av x antall øl er jeg oppblåst i dagevis, og føler hele kroppen er "kvapsen"...
Nå har jeg bestemt at jeg skal være superstrengt halvannen uke, så blir det to helger på rappen med storbyturer og sikkert noen øl igjen... Deretter skal jeg bli avholds! :_plystre: Jeg er veldig sjelden ute egentlig altså, det går som regel flere måneder imellom! Men nå hoper det seg litt opp her kjenner jeg.

Hvordan spiser en på storbytur om en veit at en kommer til å innta x antall høy karbo øl daglig?

Ferskenbeinet
31-08-10, 13:18
Da kommer nye tall etter at august måned er over, noen som er med?
Februar - 4,6kg
Mars - 2,2kg
April - 0,2kg
Mai - 1,0kg
Juni - 0,0kg (ferie)
Juli - 2,0kg
August - 0,4kg (ferie)

Dette her er minstenotering da, nå ligger jeg noe over der ja!

Ana
01-09-10, 09:32
Namba: å miste en bror så brutalt er jo helt fryktelig, ikke rart du sliter. Har du pratet med noen om det? Fastlegen, en som kan henvise deg til noen andre du kan få prate med?

slektskap
02-09-10, 09:25
Hei igjen alle sammen! Så koselig å se at det fremdeles er noen som holder ut og noen som har nådd målet!

Stor klem til ferskenbeinet og litt ekstra viljestyrke (?) til namba.

Jeg har hatt "ferie" fra kur hele sommeren, og ikke veid meg heller. Vet ikke helt om jeg tør. Tipper det er pluss et par kg, merket det på magen her om dagen. Og spisingen har sklidd ut tilbake til at jeg bare spiser det jeg vil nårjeg vil, og det funker jo absolutt ikke når det da blir til at jeg spiser chips, pommes noisettes, latte og massevis av brød. Magen var et gasskraftverk uten sidestykke en stund, men er nå bare "normalt" oppblåst. Merker også på humøret at det svinger mer, så nå blir det å starte på 'an igjen. Om jeg satser på å gå helt tilbake til ketosen er jeg ikke sikker på enda, men iallefall relativt streng lavkarbo.

wevi
02-09-10, 10:14
hoff. klem til namba. Tror jeg også kommer til å slite når jeg en dag slutter å slanke meg..
Det er jo det man sier.. det verste er å holde vekta.

Har forresten gått ned 3.2 kilo i sommerferien min. :) Har gått med 20 kilos ryggsekk rundtomkring på vidda etter storørretten, å det var effektivt. Har dårlig med turbukser som passer lenger, men det er jo bare positivt. Var litt skeptisk til hvordan jeg skulle holde lavkarboen på sånn langtur, men jeg prøvde meg frem og kom frem til følgende:
Fiberhusk, glutenmel og kruskakli. Hadde med en flaske med råe egg som jeg hadde knekt oppi flaska på hytta før start. Tok turkoppen min og blandet litt melblanding med en dæsj egg og en dæsj vann, så stekte jeg to-tre lapper i masse meierismør. Snille mannen min bærte med seg to pakker smør ekstra for min skyld. :D En morgen tok jeg og la noen biter med cloetta sjokolade oppå lappene mens de stekte så de smelta.. DET var turfrokosten sin det! ;) Mannen ble litt snurt der han satt å sutta på havregrøten sin. ;) Han fikk faktisk en lapp av meg. :D
På kveldstid var det masse ørrett og harr, stekt i masse smør med en dæsj majones. Så faktisk går det ann å holde lavkarbo på langtur med sekk. Var unektelig en smule lei av fisk når vi kom ned fra fjellet.. Vi dura rett på butikken og kjøpte noen digre biffer som smakte himmelsk etter halvannen uke med lapper og ørrett. ;)

wevi
02-09-10, 10:18
Å se på tickeren min!! ;) Æ e over halvveis!!! Nei å nei kor gla man blei.

slektskap
03-09-10, 14:20
Kjempebra Wevi!!!:D

Namba
03-09-10, 21:56
Jeg sliter fortsatt altså. Nå sitter jeg her med stormage full av pizza og godis og det har jeg planer om å gjøre i morgen også (men da håper jeg at jeg klarer å stoppe litt før). Jeg vet at jeg snart på finne styrke til å ta meg sammen igjen, men hvor den styrken skal komme fra vet jeg ikke... Babyen er syk og våkner med jevne mellomrom, så jeg får ikke koblet av på kveldstid heller. Det skal visst ikke være enkelt når det kan være vanskelig. Jeg går i samtaleterapi ja, men det hjelper ikke. Det som hjelper er å være sammen med familien min, men de bor over 30 mil unna. vi sitter med et hus vi enda ikke har fått lagt ut for salg og har ikke funnet et nytt vi kan kjøpe. Jeg håper det ordner seg snart. Noe i alle fall. Helst med søvnen i første omgang.

Gratulerer så mye Wevi. Du har vært flink i ferien må jeg si! :)

65kgmamma=perfekt
06-09-10, 09:59
Kjempe bra wevi :D

Håper det ordner seg for deg snart Namba! Du har litt for mye å tenke på! Får håpe søvnen kommer snart slik at du iallefall er uthvilt, da går ting litt lettere!:klem: til deg

Her er det høykarb om dagen! Sliter så grådig med motivasjon fordi vekta mi raste ned men alt kom på igjen! Og jeg går ikke opp når jeg spiser høykarb! Æsj... Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på generell lavkarbo istedenfor ketolyse, men jeg vet ikke. Klarer ikke å holde meg streng lengre. Huff, den pausen i sommer skulle ikke vært tatt altså! hehe jaja satser på at jeg kommer tilbake til lavkarbo snart.. Kjenner at jeg ikke vil ha noe press på det akkurat nå!

Namba
06-09-10, 22:53
Jeg hadde meg en kjempesprekk i helgen, hver kveld. Men nå skal det være slutt, for jeg vil nemlig ha det avslappede forholdet jeg hadde til mat disse månedene på ketolyse tilbake. Det er så viktig for meg. Det begynner med mer søvn (håper jeg da) og mer fri/avkobling. Jeg begynte et nytt og bedre liv igjen i dag, og var på shopping i timesvis. Jeg kjøpte ikke så veldig mye, men jeg prøvde veldig mye. Det artigste er å gå rundt å kikke på klær i størrelse 38 og 40. Det er artig å shoppe igjen nå. for 21 kilo siden så hatet jeg å se på klær for de hadde ikke størrelsen min og klærne var uansett ikke fine på. Nå har de så godt som alltid alle klærne i medium, og klær jeg liker. Jeg har fortsatt ikke kroppen jeg skulle ønske meg, men klærne passer faktisk. I dag kjøpte jeg meg en dongeribukse i 30", min første som andregangs slank.;) Da ble jeg jammen glad. :)Jeg kjøpte meg et par brune boots og et belte i samme farge. Jeg gleder meg til å ha det på meg, for da vet jeg i mitt stille sinn at buksa er 30". :) Jeg skal bruke shopping som motivator for å holde meg på lavkarbo stien, tror jeg. Jeg har ikke et realistisk kroppsbilde, så jeg blir jo like paff hver gang jeg ser at jeg får på meg disse klærne i medium.:o

Namba
06-09-10, 22:55
Her er det høykarb om dagen! Sliter så grådig med motivasjon fordi vekta mi raste ned men alt kom på igjen! Og jeg går ikke opp når jeg spiser høykarb! Æsj... Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på generell lavkarbo istedenfor ketolyse, men jeg vet ikke. Klarer ikke å holde meg streng lengre. Huff, den pausen i sommer skulle ikke vært tatt altså! hehe jaja satser på at jeg kommer tilbake til lavkarbo snart.. Kjenner at jeg ikke vil ha noe press på det akkurat nå!
Jeg forstår så alt for godt hva du går igjennom nå. Jeg håper du kommer deg i gang med vekttapet igjen, ketolyse eller bare lavkarbo. Det er ikke lett.

slektskap
07-09-10, 10:56
... for jeg vil nemlig ha det avslappede forholdet jeg hadde til mat disse månedene på ketolyse tilbake. Det er så viktig for meg. Det begynner med mer søvn (håper jeg da) og mer fri/avkobling.
Der er jeg så enig!! Og ja, nok søvn og litt egentid og aktiviteter som gir deg noe er kjempelurt for å bedret selvfølelsen og økt selvtillit og selvkontroll, ikke minst.

Sier hun som bare spiste brød i hele går. Har bursdag om noen dager, etter det er det tilbake til lavkarbolivet for min del. Lover! :o Må bare gjøre det enklest mulig for meg midt oppi alt som skjer rundt oss.
Jeg som egentlig ikke er så glad i å lage mat og planlegge og tenke på mat, må jo da lage enda mer mat og tenke enda mer og planlegge enda mer. Det gjør det vanskelig for meg altså, men er ikke noen god nok unnskyldning nei...:rolleyes:

Mona_K
09-09-10, 00:18
Stille her inne! Går det enda nedover 65kgsmamma? 600g over minstenotering for egen del, så ikke så mye å skryte av på denne fronten akkurat! Jeg veit ikke om det er tilfeldig, men det ser ut som om jeg har annenhver måned med nedgang, og annenhver med ca stillstand? Snodig!
Det var akkuratt sånn jeg hadde det også

Mona_K
09-09-10, 00:41
Da har jeg så smått begynt å koble av karboer også spiser fortsatt ganske mye men har nå tatt vekk meste av poteter untatt kjips:P ris og pasta er gone.. men siden jeg er så redd for å bli svimmel har jeg bestemt meg for å seponere sakte og sikkert.. så kommer til å spise mye frukt oy yoghurt til å begynne med. Jeg begynte jo på lavkarbo for en liten stund siden og da raste jeg ned 4 kilo på en uke.. nå er jeg godt opp4igjen .. men de kom like fort tilbake.. jippi:mad: Håper det går bra med dere alle til slutt! :o

Namba
09-09-10, 10:01
Hallo damer. Jeg håper du får en lett overgang til lavkarbolivet igjen, mona K og at vekten snur kjapt. Går det bedre på medisinen nå?

Her bites tennene sammen denne uka. Jeg fokuserer på å holde vekten og så langt har det gått bra (om det så har vært vanskelig). Jeg holder meg mellom 64 og 65 kg, så det er jeg stolt av. Det har vel gått en måned allerede. Jeg har aldri nådd målet mitt før, så vektstabilisering er nytt og fortsatt litt skummelt (akkurat som ketolysen var i begynnelsen). Jeg er fortsatt megasliten pga at jeg ikke får sovet nok og i tillegg gjør alt for mye hjemme, så jeg tenker veldig mye på mat. Men så lenge jeg klarer å ha kontroll, om den enn er skjør, så er jeg glad.

Hvordan går det med dere andre som sliter? Er det flere her som er i mål nå? Jeg husker at det var noen som var veldig nær før sommeren som ikke har lagt igjen spor etter seg siden. *nysgjerrig på hvordan det har gått*

Ferskenbeinet
09-09-10, 10:23
jeg går her og tripper på nederste notering, 60,0kg. Det virker ikke som om kroppen min har lyst å bikke under, selv om jeg har veldig lyst å se et 5 tall! Absolutt siste mål mitt er 57,5. Om kroppen er enig med meg er en annen ting... Jeg tar ting litt som det kommer, lever som normalt uansett.

I helgen skal jeg til praha, får se hvordan det løser seg. Lever så lavkarbo jeg kan på maten, men ølet blir det verre med...

65kgmamma=perfekt
09-09-10, 10:58
Håper overgangen går bra Mona K :D
Ferskenbeinet ; Håper kroppen snart gir slipp slik at 5 tallet dukker opp!! :) Og du må kose deg masse i praha!

Namba, du er så flink :) Og jeg skjønnar veldig godt at det er skummelt å vedlikeholde vekten. For man tenker jo at nå er jeg jo tynn så det er ikke så nøye... Det er så lett å gi etter litt, og litt og litt og litt... Huff, jeg tenker sånn nå, men jeg er ikke fornøyd med vekten min ennå, men er ikke feit lenger så det er vanskeligere å være streng.

Jeg sliter veldig med lavkarbo livet. Levet høy karbo så det tyter ut ørene :( Men jeg har gått ned 700 gram denne ka, så skjønner ikke noenting nå! Men de grammene kommer vel på igjen.. Jeg håper at på mandag skal jeg på igjen med dietten! Jeg jobber kveld denne uka og trodde det skulle være lett, men det var det ikke :p Skal jobbe dag i neste uke så da skal jeg virkelig stå på å handle inn slik at jeg kan holde ketolyse!

Noen som har tips til hva jeg kan ta med på jobb? Hadde en micro der, men den er ødelagt.. Så jeg kan ikke lage meg noe der, det må være klar til å spises...

Namba
09-09-10, 14:53
God tur til Praha Ferskenbeinet. Håper du får en kjempefin tur. Du er ikke langt unna målet ditt heller nå. Krysser fingrene for at du får se femtitallet før du reiser.

Har dere kjøleskap på jobben, 65 kgmamma? I såfall kan du lage skinkesalaten til lenabeatrice. Den er kjempegod og passer veldig godt som nistemat. Men siden den inneholder fløte er den nok nødt til å stå i kjøleskap. Eggerøre/"potetsalat" og spekemat er jo alltids greit å ha med seg. Det bruker jeg som regel å ha med meg på lange bilturer. Ostekjeks/"brød" med pålegg.

Ferskenbeinet
09-09-10, 20:14
jeg pleier å lage en stor bolle salat søndag kveld. Fordeler den så i 3 bokser som jeg setter i kjøleskapet. Om morningen hiver jeg i dressing, raspet ost og frosne kyllingbiter eller tacokjøttdeig. Har den liggende i en pose med et fryseelement så er den perfekt til lunsj! Har vel gjort det samme i 7mnd nå uten å gå lei!

65kgmamma=perfekt
10-09-10, 00:54
Ja vi har kjøleskap :D Jeg tenkte å lage forkjellige salater men kommer ikke på noe nytt. Men skal absolutt sjekke ut den skinkesalaten :D

Namba
10-09-10, 10:27
jeg pleier å lage en stor bolle salat søndag kveld. Fordeler den så i 3 bokser som jeg setter i kjøleskapet. Om morningen hiver jeg i dressing, raspet ost og frosne kyllingbiter eller tacokjøttdeig. Har den liggende i en pose med et fryseelement så er den perfekt til lunsj! Har vel gjort det samme i 7mnd nå uten å gå lei!
Hva slags dressinger bruker du? Jeg synes det har vært litt vanskelig å finne gode dressinger som jeg ikke går lei av med en gang. Nå som jeg ikke slanker meg lenger har jeg begynt å bruke litt partydressing igjen, men den er ikke like god som den var nå som smaken min har forandret seg. Kom gjerne med alle deres beste dressinger og skriv hva dere bruker dem til.:)

65kgmamma=perfekt
13-09-10, 12:17
Æsj..! Blir så irritert!! Har en "venn" på facebooken som poster ting hele tiden om hvor jævla farlig lavkarbo er!! Eg spyr!! Ho er feit selv og prøve å trene og spise sundt og variert kosthold, men ikke gått ned noenting. Men allikevel sitter ho og poster ting om lavkarbo og hvor farlig det er! ! Har sååååå lyst å fortelle ho ett par ting, men jeg vet at det ikke hjelper...

Sånn måtte bare få det ut! :D

Jeg bruker dressing fra salatmesteren... Hambrgerdressingen er god syns jeg....

Ferskenbeinet
13-09-10, 12:19
jeg bruker litt forskjellige kjøpedressinger, er ikke så nøyen på karbinnholdet lenger! ;)

Namba
13-09-10, 12:27
Du får spørre henne om hun har bevis neste gang, 65kgmamma. Hvis du selv har fine blodprøvebevis (helst med før og nå resultater til sammenligning) så kan du jo slå dem i bordet til henne. Jeg er av den oppfatning at både lavkalori og lavkarbo høyfett med mye grønnsaker er sunn mat, men at kombinasjonen med mye karbo og mye fett er usunt, særlig når det kommer fra brus, kaker, snacks, dessert, fine bakverk, fast food og godteri. Det er jo et typisk kosthold for de fleste overvektige og også mange unge folk. Jeg har i alle fall aldri spist så ren mat som jeg har gjort på ketolyse noen sinne.

Hvilken kjede er det som selger salatmesteren sine dressinger?

65kgmamma=perfekt
14-09-10, 16:48
Hehe.. Jeg trengte ikke gjøre noe med hun. Hun hadde visst ei anna venninne som er lavkarbo frelst som kom med mange gode argumenter og visste til hvor tåpelig de artiklene var. Og kom med flere artikler som var mye mer seriøse :)

Jeg kjøper de på rema 1000 :D

Ferskenbeinet
15-09-10, 10:05
klarte meg bra i praha i helgen, masse godt øl, men holdt meg borte fra andre opplagte karboting. Jeg fikk se vekta 59,6 før jeg dro faktisk, men den ligger på 60 nå så venter med å minstenotere den! Skal til stockholm denne helga så får jeg hive meg i ketose igjen... har akkurat vert på blodgiving nå, så da forsvant vel en halv kilo der. hehe

Namba
15-09-10, 11:27
Grattis med å ha sett femtitallet igjen, ferskenbeinet.:)

Her slites det på høyt plan. Jeg er så utslitt av søvnmangel, og når sorgen, oppussing og livet som småbarnsmor kommer oppå det hele så blir det for mye. Jeg er helt ferdig. I går sprakk jeg så det sang etter, og uten skikkelig hvile aner jeg ikke hvordan jeg skal komme meg på rett kjøl igjen. Jeg har begynt på en slags sovemedisin for eldre, men så langt har det ikke utgjort noe og jeg kjenner at kreftene er i ferd med å ta helt slutt.

Mona_K
15-09-10, 13:20
Namba kan du ikke bare unne deg å slappe mer av med lavkarboen? javel så fyker du opp noen 2-3 kilo men er det ikke bedre å fokusere på degselv uten å måtte telle karbo? Har du snakket med mannen din? Kansje du kan reise vekk noen dager til noen du kjenner familie? Så får mannen din ta ungen? Det vikitigste er jo at du får litt søvn og tid til å bearbeide alt du har vært igjenom de siste tidene.. tenker på deg

Selv er jeg fortsatt ikke i ketose men spiser lavkarbo med litt sjokolade på kveldene bare for å IKKe gå i ketose.. seponerer sjokoladen gradevis for å ikke bli svimmel.. Soiser også litt frukt. men i dag har jeg gått på vekta og den var -700g :) jei hjelper jo masse bare å få bort stivelse fra brød og poteter

Namba
15-09-10, 18:35
Mannen må ta seg fri fra jobben hvis han skal ta barna. Fireåringen er i barnehagen, men han rekker ikke å hente henne innen de stenger og babyen er han jo nødt til å være hjemme med så det går dessverre ikke.

Jeg synes det er greit å spise lkhf, men problemet er at jeg trøstespiser sjokolade og potetgull i tillegg, og nå gjør jeg det uten kontroll... men det å spise lavkarbo er helt greit.

Mona_K
15-09-10, 22:02
Mannen må ta seg fri fra jobben hvis han skal ta barna. Fireåringen er i barnehagen, men han rekker ikke å hente henne innen de stenger og babyen er han jo nødt til å være hjemme med så det går dessverre ikke.

Jeg synes det er greit å spise lkhf, men problemet er at jeg trøstespiser sjokolade og potetgull i tillegg, og nå gjør jeg det uten kontroll... men det å spise lavkarbo er helt greit.

Jeg mener når ting er så vanskelig som du sier.. høres you ut som om du går mot et sammenbrud så er det minste mannen din kan gjøre å ta noen sykedager, for at du skal komme deg på bena. Når ting er som du beskriver så virker det ihvertfall for meg som om han snart er nødt å gjøre det uansett.. er begrenset hvor lenge folk kan gå i sorg og søvløshet før det går gale..

Namba
17-09-10, 09:28
Jeg mener når ting er så vanskelig som du sier.. høres you ut som om du går mot et sammenbrud så er det minste mannen din kan gjøre å ta noen sykedager, for at du skal komme deg på bena. Når ting er som du beskriver så virker det ihvertfall for meg som om han snart er nødt å gjøre det uansett.. er begrenset hvor lenge folk kan gå i sorg og søvløshet før det går gale..
Jo, sant det. Jeg er ikke langt fra sammenbruddets rand. Heldigvis har jeg en snill baby som sover 2-4 timer hver dag, så det er nesten bedre å ha den alenetiden enn å ha mannen her. Sovemedisinen har begynt å hjelpe nå så den nedadgående kurven har flatet ut. Jeg prøver å gjøre så lite som mulig om dagene nå sånn at jeg samler krefter. Svigers skal ha barna denne helgen, så da slipper jeg noe ansvar. Mannen skal på jobbintervju i trondheim i helgen, så nå ser det ut som det ordner seg med jobb for han i alle fall. Gjør det det så må vi finne oss en plass å bo så fort som mulig. og selge huset. Det er mye å tenke på for tiden, men jeg skal prøve å ta vare på meg selv oppi alt dette.

Namba
17-09-10, 09:30
På den lyse siden da så har jeg ikke lagt på meg noe. Jeg veide meg i går morges og var bare 200 gram over minstenotering. Det er ikke hver dag jeg er på minstenotering for å si det sånn, men aldri over 800 gram over heller. :)

Mona_K
17-09-10, 15:15
Så bra ! Dette skal bli godt for deg =) jeg har nå levd hele sommeren med å spise bare dritt.. kake til frokost.. potet.. godter.. og jeg gikk bare opp 3 kilo..
Tror ikke du skal være så redd for det;)

Selv er jeg inn i ketosen selv, ihvertfall på kveldstid.. pisser jeg på stix på kvelden så får jeg den mørkeste på stixen.. Og når jeg har gjordt det samme morningen etter så er det ikke noe resultat what so ever?? Ikke spist eller drukket i mellom heller.. rare greier.. har ihvertfall tatt av meg 2 kilo på 3 dager =)=):D

Namba
23-09-10, 23:45
Dere må være med å holde liv i denne tråden. Dere vet at jeg har ikke noe liv jeg så det blir så kjedelig til meg når dere ikke skravler!!:o;):D

Jeg veide meg i morges og holdt på å dette på rumpa. 64 kg blank! Det er det minste jeg har veid siden jeg var 21-22 år! Det er bare 200 gram mindre enn ticker vekta mi, men med det kostholdet jeg har hatt de siste ukene så skjønner jeg ingenting av det. Jeg har riktig nok trappet ned på maten for å spise godteri i steden, men det er helt merkelig. Jeg klager ikke!:D Jeg prøver å være flink igjen nå og holde meg unna godisen, og tre dager nå har jeg klart meg og levd lkhf. I dag fylte jenta mi fire år så da ble det litt kake, men det føler jeg at jeg kan unne meg nå som jeg er i mål med slankingen, så lenge jeg har et avslappet forhold til spisingen. Det hadde jeg faktisk i dag. Dagen har vært hektisk, men kjempefin. :)

wevi
24-09-10, 09:55
Hei hei namba. Så bra at du hadde en fin dag!!

Jeg er litt sånn demoralisert. Har ikke gått ned en dritt etter ferien, enda jeg har vært i ketose og vært ganske flink hele veien. :/ Virker som om kroppen har hengt seg opp litt på den her vekta. Hopper opp og ned mellom 86,2 og 87,2... Litt sånn rådvill merke æ. Har prøvd å spise mindre i mengde, men det hjelper ikke. Spiser snart ingen verdens ting jo. Bittelitt lunsj og så middag med masse grønnsaker.
Enda mere trim og mere salat er vel kanskje neste trinn i neste uke..
Det er litt vanskelig å holde motivasjonen oppe merker jeg.. Har SÅ lyst å sprekke med et kjempesmell!!! Men skal prøve å holde meg i tøylan..

Namba
24-09-10, 11:12
Jeg håper det løsner for deg igjen Wevi. Så kjipt å være flink men ikke få belønning for det. Hvordan føler du deg nå etter å ha gått ned over 15 kg?

Jeg kjøpte meg en fettbanker-rokkering for tre dager siden og jeg bruker den HVER DAG.:cool: :D Jeg har ikke overskudd til å gå på roller blades nå som jeg sover såpass dårlig så noen minutter med rokking hver dag får være bedre enn ingenting så gjenstår det å se om bekkenet mitt tåler denne treningsmetoden. jeg har blitt bedre de siste tre ukene så jeg håper det.

I dag får vi besøk fra trondheim, pappa, dama hans og hun som skulle ha giftet seg med broren min som døde, og i morgen blir det familieselskap for en lykkelig fireåring. God helg alle sammen.:)

wevi
24-09-10, 15:07
Har det helt supert. Var skikkelig glad i shoppe klær før jeg gikk opp de her femten kiloene, så det er mye fin i skapet som passer igjen. ;) Men 87 kilo er alt for mye, så jeg vil jo helst rusle videre nedover på skalaen... Kose deg masse i helga:)

Ferskenbeinet
24-09-10, 18:50
Nå skal jeg ta en megaopprydning i skapet mitt. Er usikker på hvor mye av høst/vintertøyet som passer lenger, så tenkte å ta en opprydning før jeg drar på handel!

Namba
25-09-10, 09:36
Der sier du noe... tipper det blir kjøpt mye nytt i løpet av vinteren - særlig hvis vi flytter til trøndelag der det er mye mer vinter enn her på sunnmøre.

65kgmamma=perfekt
26-09-10, 14:16
Hei jenter :)

Jeg har falt litt vekk jeg.. Spiser det jeg vil jeg... Orker ikke mer lavkarbo på en stund nå. Er så lei av all planlegging og matlaging.. Så nå spiser jeg knekkebrød og grove skiver på jobb. Og til middag spiser jeg det vi har, men kutter ned eller ut ris/pasta/poter ol.. Jeg har faktisk gått litt ned slik jeg, så jeg prøver å fortsette slik...

Skulle ønsker jeg klarte å holde meg på lavkarbo, men jeg vet at jeg innerst inne ikke kommer til å klare å leve sånn resten av livet, så jeg prøver heller å kutte ned på karbene ... Men jeg spiser endel banan som mellom måltid på jobb.. Mest fordi det er den eneste frukten jeg tåler å spise...

Jeg håper jo på at jeg skal få en god ånd over meg igjen slik at jeg kommer inn på rett vei igjen, men akkurat nå er alt så vanskelig..

Men jeg kommer til å henge her inne å følge med og lese meg opp litt motivasjon :P Og for å følge dere på deres vei videre :D Flinkingene :D

Namba
28-09-10, 23:46
... men akkurat nå er alt så vanskelig..

Enig med deg... Måtte den smale sti finne meg igjen snart, for jeg ser ikke ut til å finne den.:o

Det er ikke så mange igjen her nå virker det som, og det virker ikke som om det er så mye motivasjon å spore blant noen av oss - eller? Jeg undres på å prøve å slanke meg et par kilo til jeg. Jeg har holdt vekten i omtrent seks uker nå, og selv om jeg har gitt meg selv mer frihet så savner jeg nesten å slanke meg. (Jeg savner IKKE å være tykk!!) Det er vanskelig å forklare.

Ferskenbeinet
29-09-10, 08:19
Jeg er enda kjempemotivert! Og er i ketose! Jeg ser faktisk aldri for meg at jeg kommer til å bli høykarbo igjen, dette er så rett for meg som det kan bli!

Namba
01-10-10, 21:29
Så bra Ferskenbeinet!

Gjett hvem som er tilbake på slankern igjen da...:) Jepp, det er meg, og det verste av alt er at jeg trives med det! Fra en uke til en annen så hoppet vekten fra 64 til litt over 66 kg. Det verste er at jeg ble lettet, for to kilo er grensa jeg har satt meg for å korrigere. Det har ikke vært lett å skjerpe seg igjen (dvs. selve maten er grei, for jeg har levd lkhf hele tiden. jeg har bare fråtset sjokolade og potetgull i tillegg), men det har gjort meg godt. På to døgn har jeg blitt kvitt 1,7 kg og er nede på vekten der jeg har ligget siden jeg nådde målet mitt, så det var heldigvis bare vann. :) Jeg er mye mindre oppblåst i magen nå og føler meg litt bedre. Jeg er også glad for at jeg skal gå ned et par kilo til (?) sånn at jeg også føler meg ferdig slanket. Jeg kommer ikke til å si det til noen andre enn mannen fordi folk legger seg borti. De kommer ikke til å se forskjell om jeg går ned to kilo til uansett, så da trenger de heller ikke å få vite det og komme med sine meninger om det. Dette gjør jeg ikke fordi jeg trenger det, men fordi jeg tror jeg vil bli mer fornøyd med kroppen min. det føles å være tilbake på slankern og tilnærmet lik ketolyse. Det føles bra å ha kontroll. Jeg kommer ikke til å være like streng med meg selv som jeg var forrige runde siden den siste kiloen eller to ikke er så viktig, men fornuftig skal jeg være. Jeg er spent på hvordan dette vil gå.

Ferskenbeinet
01-10-10, 22:07
lykke til Namba! Idag noterer jeg 59.6 som minste. wohooo

Namba
02-10-10, 21:45
Gratulerer med ny mistenotering og gjensyn med femtitallet!:) Nå har du bare et par kilo igjen så er du helt ferdig! Er det ikke deilig?

Namba
05-10-10, 10:41
Nå begynner jeg å bli lei av meg selv, føler meg som en skikkelig drama queen, så jeg BEKLAGER til dere andre. Jeg har vanskelig for å ta avgjørelser for øyeblikket, og enda vanskeligere for å holde på dem. Livet er fortsatt veldig tøft. Jeg har kommet med ned dit vekten skal være (nederst på 64 tallet), og har bestemt meg for å ikke slanke meg aktivt lenger. Men jeg skal leve lkhf og være flink. :) Går vekten ned er det bare en bonus, og gjør den ikke det så er det helt i orden det også. Jeg er bare glad for at jeg har kommet meg på rett spor igjen.

Ikke bare det. Jeg har prøvd lenabeatrices tekaker, og de var gode! Det er så kjekt å ha kommet over noe som er lettvindt, fort gjort og fin niste.Jeg har enda ikke prøvd lavkarbo brød jeg har likt. Jeg synes de smaker alt for mye frø, så hvis det er noen som har en oppskrift på brød med minimalt med frø så håper jeg dere kan dele den.

Ferskenbeinet
05-10-10, 10:47
knutteloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34793&highlight=KNUTTELOFF) er helt fantastisk å ha til reker og fine smørbrød. Ikke så mye mat i det, men mye luft og god smak! jeg regner med at det kan gjøres grovere og med en mengde frø oppi om en ønsker det, det gjenstår å prøve!

Namba
05-10-10, 10:58
Takk for tipset. Jeg leste om den i går da jeg søkte på brødoppskrifter, men jeg vet ikke hva glutenmel er. :o Ikke soyamel heller for den del, men kan det muligens erstattes med ketolyse bakemix? Jeg har så mye bakemix igjen siden jeg ikke syntes det var noe godt...

Ferskenbeinet
05-10-10, 11:06
soyamel kan nok mange ganger byttes ut med bakemix. Glutenmel kan ikke byttes ut i og med at det er det eneste som gjærer. Det brukes ofte for å få vanlig deig til å heve ekstra mye. Sånn ser det ut:
http://www.kinsarvik.no/butikker/kinsarvik/Varebilder/250/IMNB-7037390220704.jpg

Det selges på helsekost og velassorterte matbutikker.

Ferskenbeinet
05-10-10, 11:09
Bakemixen bruker jeg i pannekaker:
2 egg, 0,5 dl fløte, 30g smør, 1 ss bakemix, litt JBKM evt litt søtning om en vil. Mix og la det stå 10 min før du steker små pannekaker. (De blir litt vanskelige å snu om de blir store.)

Dette er ofte frokosten min. Jeg lager opp en gjeng i slengen, oppbevarer i kjøleskap og varmer litt i mikro før jeg spiser dem. Enten med syletøy og rømme eller smør, kanel og sukrin...

Namba
06-10-10, 09:37
Takk for hjelpen Ferskenbeinet. :)

Jeg har en positiv ting å komme med. Jeg er nede på 63,7 kg! Ny minstenotering!:D Da går det nedover, og jeg får belønning for å være flink.:) Yeeeey!

Ferskenbeinet
06-10-10, 09:53
Så flott da Namba!

Mona_K
06-10-10, 14:16
Hei hei namba. Så bra at du hadde en fin dag!!

Jeg er litt sånn demoralisert. Har ikke gått ned en dritt etter ferien, enda jeg har vært i ketose og vært ganske flink hele veien. :/ Virker som om kroppen har hengt seg opp litt på den her vekta. Hopper opp og ned mellom 86,2 og 87,2... Litt sånn rådvill merke æ. Har prøvd å spise mindre i mengde, men det hjelper ikke. Spiser snart ingen verdens ting jo. Bittelitt lunsj og så middag med masse grønnsaker.
Enda mere trim og mere salat er vel kanskje neste trinn i neste uke..
Det er litt vanskelig å holde motivasjonen oppe merker jeg.. Har SÅ lyst å sprekke med et kjempesmell!!! Men skal prøve å holde meg i tøylan..

Dette er grunnen til at jeg ikke har orket å være her inne også =( Jeg gjorde det bra men så tok jeg meg en fest der jeg ende opp med å spise seriøse mengder karbs. Men nå har det gått 3 uker og jeg begynner å bli lei hopper fra 93- 95 opp og ned opp å ned selv om jeg spiser som jeg gjorde før pausen min. Arg tar meg snart et kake stykke kjenner jeg ...

Namba
06-10-10, 19:08
Trøsteklem til Mona K (og Wevi). Jeg håper vekten løsner for deg/dere snart.

wevi
06-10-10, 20:20
Ja det håper jeg også. Har gjemt vekk vekta og prøver å ikke tenke så fælt på det. Slippe ned skuldrene og spise mat jeg vet at jeg kan spise. Vi begynner jo å bli litt drevne på hva som er lovlig etter 9 mnd. :) Men det er frustrerende.

Mona_K
07-10-10, 02:33
Ja det håper jeg også. Har gjemt vekk vekta og prøver å ikke tenke så fælt på det. Slippe ned skuldrene og spise mat jeg vet at jeg kan spise. Vi begynner jo å bli litt drevne på hva som er lovlig etter 9 mnd. :) Men det er frustrerende.
:hest: jepp det er crap...

Mona_K
08-10-10, 14:14
:hest: jepp det er crap...

hmm hvor er det blitt av tickeren min ?

Mona_K
08-10-10, 14:19
Der var ann=) har tatt ny vekt med hensyn av ferien min=(

Mona_K
08-10-10, 14:24
Der var ann=) har tatt ny vekt med hensyn av ferien min=(
Pluss at jeg hele tiden har gått ut fra legens vekt start vekten min hos legen var 104 da er jo vekta mi nå på 89. men vis jeg regner ut fra min vekt begynte jeg på 107 og vekta mi er nå 93,5

Mona_K
10-10-10, 14:24
jippi nede på 92 tallet best å skifte tickeren før jeg fyker opp igjen ;)

Mona_K
12-10-10, 02:38
Hmm jepp den som sa at det var stille her hadde definetivt rett!
Jeg har sittet her å nydt kveldsen min. Pisket krem med søtning, med cottage chrees med spis deg slank blåbær syltetøy ... nam akkuratt som riskrem=)
Digg å si det høyt selv om jeg snakker til meg selv.

Mona_K
15-10-10, 00:30
Hmm føler meg alene her i verden ...

Ferskenbeinet
15-10-10, 09:03
Jeg er her, men har ikke så mye å fortelle egentlig! Har bestemt at jeg skal nå målet mitt til jul, så får vi se om det skjer! Holder meg i ketose, men om jeg er på fest går jeg opp 2 kg som det tar en stund å gå ned igjen. Dette er ene og alene pga øl! GRRR (hjelper ikke at jeg skal ut to helger på rad fra neste helg)

wevi
16-10-10, 00:19
Jeg kan fortelle at jeg sitter her å har forspist meg på reker. :D Hoff så mett.. Men det var jo så godt! ;) Har kjøpt mitt første plagg i medium på mange år.. Har såvidt vendt meg til at det ikke er noen x-er på klærne og så ble det plutselig en m.. :) Var riktignok en sånn lang pologenser, så jeg er nok i bunn og grunn enda på vanlig large, men det smakte veldig godt med en m.. og mange mange flere skal det bli. ;)

Mona_K
19-10-10, 03:32
jippi jeg er gått ned enda en kilo =)

Mona_K
19-10-10, 11:46
Og i dag ennå en =) jippi endelig ser det ut til å løsne litt igjen =) Bank i tre.. Koselig at dere alle ikke er borte =) Og M må jo smake kjempegodt ... Langt igjen til dit for meg.. Er nede på 90,8 nå.

wevi
19-10-10, 18:03
Ja jeg er nok en large enda.. Men den poloen i str m smakte godt. :D

Mona_K
19-10-10, 23:02
Ja jeg er nok en large enda.. Men den poloen i str m smakte godt. :D

Hehe misunnelig alikevel;)

wevi
20-10-10, 14:17
hehe. :D Moro. En dame på jobben ble litt sånn rar å sa: " jeg har bare large i skapet mitt.." Tror ho synes det var litt merkelig å ha større klær enn meg, som har vært en tjukkas så lenge.. ;)

Mona_K
20-10-10, 18:36
LOL så bra!

Karla
22-10-10, 12:34
Jeg er nok sjelden innom, men har gått ned 9 kg og stabilisert meg.
Dvs, jeg skeier ut iblant og spiser av og til lettsyltetøy på cottage cheesen og tar kanskje litt fullkornpasta til maten i blant, men liker meg godt på dette kostholdet (LCHF). Noe helt annet enn Grete Roede, for å si det sånn...

Samboeren min har også vært superflink, han hang seg på samtidig med meg, og har rast ned 14 kg. Igår var han på foredrag med Sofie Hexeberg og ble enda mer inspirert. Det er godt når man er to voksne om dette kostholdet. Både han og jeg har forøvrig inspirert mange rundt oss! :)

Mona_K
23-10-10, 01:56
Jeg er nok sjelden innom, men har gått ned 9 kg og stabilisert meg.
Dvs, jeg skeier ut iblant og spiser av og til lettsyltetøy på cottage cheesen og tar kanskje litt fullkornpasta til maten i blant, men liker meg godt på dette kostholdet (LCHF). Noe helt annet enn Grete Roede, for å si det sånn...

Samboeren min har også vært superflink, han hang seg på samtidig med meg, og har rast ned 14 kg. Igår var han på foredrag med Sofie Hexeberg og ble enda mer inspirert. Det er godt når man er to voksne om dette kostholdet. Både han og jeg har forøvrig inspirert mange rundt oss! :)

:_punk::heia:

Namba
24-10-10, 09:56
GRattis med pologenser i m, Wevi. Det er fantastisk artig å handle klær i "normale" størrelser.:) Gratulerer med enda mer ned Mona K.

Jeg er så utslitt at jeg er innlagt på sykehuset, og der er jeg ikke på nett. Så i en og en halv uke nå så har jeg levd på sykehusmat! Så langt har ikke vekten rikket seg, men jeg regner med det kommer et par vannkilo innen jeg kommer hjem igjen. Jeg er gledelig overrasket over hvor greit det har gått å være ute av ketose med tanke på appetitten, men sykehusmaten er jo ikke akkurat noe å rope hurra for heller og matlysten min er for en gangs skyld ikke så bra. Jeg reiser tilbake på sykehuset i dag og blir nok utenfor tastevidde i en uke en stund til. Stå på videre folkens.:)

Ferskenbeinet
25-10-10, 13:22
God bedring Namba! Håper du får den hjelpen du trenger!

Myrull
25-10-10, 16:15
Uff, har slurvet veldig den siste tiden så vekta har stått stille. Mne nå skal jeg ta meg sammen :p

Mona_K
27-10-10, 02:22
GRattis med pologenser i m, Wevi. Det er fantastisk artig å handle klær i "normale" størrelser.:) Gratulerer med enda mer ned Mona K.

Jeg er så utslitt at jeg er innlagt på sykehuset, og der er jeg ikke på nett. Så i en og en halv uke nå så har jeg levd på sykehusmat! Så langt har ikke vekten rikket seg, men jeg regner med det kommer et par vannkilo innen jeg kommer hjem igjen. Jeg er gledelig overrasket over hvor greit det har gått å være ute av ketose med tanke på appetitten, men sykehusmaten er jo ikke akkurat noe å rope hurra for heller og matlysten min er for en gangs skyld ikke så bra. Jeg reiser tilbake på sykehuset i dag og blir nok utenfor tastevidde i en uke en stund til. Stå på videre folkens.:)

Uff ut i fra det du skrev var jeg redd det skulle sje at du ble lagt in =( håper du får det bedr =)

Namba
29-10-10, 17:57
Takk for det. Det går litt bedre nå, men det er et stykke igjen til jeg er tilbake i formen.

Namba
05-11-10, 11:05
Hvordan går det med dere?

Her er det ettårsdag i dag. :) For akkurat ett år siden veide jeg 92 kg og var i fødsel. Nå er jeg 64 kg og har en ettåring. Jeg foretrekker det siste jeg. :)

Ferskenbeinet
05-11-10, 12:03
går bra med meg! Har funnet ut at jeg går like godt ned med generell lavkarbo som med ketose, så da prøver jeg heller det en stund. Nå lever jeg sånn jeg tenker å gjøre når vekta er der jeg vil ha den og stortrives med det. går ikke opp men heller ørlite grann ned... ;)

wevi
05-11-10, 13:52
Jeg er heller ikke blodstreng på ketogen kost, men holder meg til lavkrbo. Har nok ganske høy grense, for pinnen er rosa hver gang jeg tester allikevel. Jeg har også omtrent ettårsdag siden jeg først begynte med ketolyse. Jeg ble gravid og mistet i juletider, så det ble et opphold, men nå er vekta kommet 17 kilo lengre ned, og det synes jeg ikke er så ille. :)

Namba
07-11-10, 21:04
Høres bra ut Ferskenbeinet og Wevi. :)

Mona_K
22-11-10, 01:53
Hvordan går det med dere?

Her er det ettårsdag i dag. :) For akkurat ett år siden veide jeg 92 kg og var i fødsel. Nå er jeg 64 kg og har en ettåring. Jeg foretrekker det siste jeg. :)

Hei folkens hvordan går det med dere? GRatulerer så mye namba! Håper det går bedre med deg=)

Jeg tok meg en helgepause som har vart noen uker nå.. jeg kjenner at når jeg har tatt meg en pause så er det ekstremt vanskelig å motivere meg til å gå tilbake på lavkarbo og jeg kjenner at jeg blir deprimert av det.. Jeg skulle atter en gang begynne med ritalin og legen sa at siden jeg ble så svimmel sist gang så burde jeg vente med lavkarboen... Probelemet da er bare at siden jeg fikk så angst av ritalinen så tør jeg jo ikke ta pillene mine.. og det har heller ikke blitt til at jeg tar å spiser riktig .. jeg ser at vekta kryper opp igjen til 96 og jeg sitter alikevel å trykker i trynet med sjokolade og kaker.. hodepinen min er tilbake og jeg er bare deppa og teit.. teit fordi jeg vet så mye bedre en å bare sitte her å spise dritt ..Noen tips om hvordan gjøre overgangen bedre? og lettere å motivere meg?

wevi
22-11-10, 22:26
hoffa :klem: Hang in there! Prøv å husk den lette følelsen og hvor mye bedre kroppen fungerte på ketose. Det hjelper meg etter en sprekk. Men det er ei vond kneik å komme over..

Ferskenbeinet
24-11-10, 09:19
Litt nedgang igjen, 1,4 kg til mitt siste mål, sitter veeeeeldig fast!

Mona_K
03-01-11, 15:46
Steike det står virkelig stille her inne.. Jeg skal prøve slankehypnose i morgen og er veldig spendt på det. jeg hadde endelig klart en mnd på lavkarbo men så var jeg hos min far i julen og der hadde jeg bestemt meg for å sprekke litt på godter, men ikke stivelse da det er det verste for meg. Får jeg stivelse så eser jeg ut og det er vanskeligere å komme i ketose igjen. MEN så ble jeg fulstendig led ut av familien min de klarer ikke se at jeg faktisk har gått ned ca 17 kilo bare at jeg ikke spiser karbohydrater de syns det var hull i hodet og de mobbet og lo av meg.. jepp så nå har jeg sprukket igjen.. jei.. Håper hypnose kan sette meg på ret bane igjen. GODT NYTTÅR foresten ;):D

Ana
03-01-11, 20:38
Heisan, det var da sinnsykt frekt gjort av dem, le og mobbe, så ufint!
Og jeg synes du har vært kjempeflink, 17 kg er jo kjempebra! Stå på, jeg er sikker på at du klarer det. Og riktig godt nyttår til deg også.

Ferskenbeinet
04-01-11, 12:14
Er det mange igjen her inne av oss nå egentlig? Hva skjer når plutselig en ny skokk med februarstartere ankommer? Gjerne vi bør skifte navn på tråden? Februarstartere 2010 eller noe slikt? hmm Tenk at snart et år på lavkarbo er over...

wevi
04-01-11, 16:09
Ja tenk.. et år. :) Jeg tenkte å ta en tur til legen å få tatt en generell test av kroppen og helsa. Føler meg frisk som en fisk, men bare sånn for sikkerhets skyld. :)

Mona_K
06-01-11, 01:10
Er det mange igjen her inne av oss nå egentlig? Hva skjer når plutselig en ny skokk med februarstartere ankommer? Gjerne vi bør skifte navn på tråden? Februarstartere 2010 eller noe slikt? hmm Tenk at snart et år på lavkarbo er over...
Hehe lurer også på om det er noen igjen av oss har vært så stille. Jeg har feilet totalt og vurderer å prøve easy life mest pga trening og gruppestøtte. Man kan jo velge å ikke spise pulver men heller lavkarbo der også..

Val
16-01-11, 18:43
Hei Hei jenter:) Husker dere meg?:)

Jeg har lest litt frem og tilbake her, ser ut som om det er noen som har gått ned mye og noen som synes det er litt vanskelig. Får bare håpe at alle finner det som er riktig for dem før eller siden. Helst før selvfølgelig:)

Jeg har vurdert å begynne på ketolyse igjen etter endel vektøkning. Jeg hadde jo første "runde" i februar i fjor, men etter 2 måneder uten noe vekttap så ga jeg opp. I sommer gikk jeg ned til 74 kilo ved rett og slett å spise lite og ble veldig fin og fornøyd, men så nå har jeg lagt på meg til 84:mad: Så tenker på å starte igjen med ketolyse, men være strengere denne gangen. Jeg vet jeg feila i fjor med å f. eks at jeg ikke klarte å kutte ut søtningserstatning. Grunnen til at jeg ikke har bestemt meg for det helt sikkert er egentlig bare fordi jeg er redd det skal gå motsatt vei. Jeg prøvde nemmelig litt høyfett og lavkarbo i høst, men la på meg to kilo. Men jeg skjønner at det var bare fordi jeg introduserte for mye fett men tok bort for lite karber.

Så hvis jeg bestemmer meg i løpet av de neste dagene med å begynne igjen så blir det noen endringer fra sist gang, som jeg håper kan gi meg det resultatet jeg ønsker. Jeg har i det siste fått betydelig lavere selvtillitt enn jeg har hatt før så nå trenger jeg dette mer enn noen gang...

Men hvertfall, nok om meg...Er det noen her som har funnet et nivå de er fornøyd med, og begynnt å stabilisere vekta eller er alle fremdeles på "slankern"?:)

klem fra Val:p

Namba
16-01-11, 21:12
Så kjekt å se at det er noen her enda. Jeg har ikke vært innom på en stund, og selv om året ikke er så ferskt lenger så må dere ha godt nytt år. :) Så dårlig gjort av familien din, Mona K. Stå på! De må vel se at du har gått ned 16 kilo?!! Det er jo mye. Lykke til med slankingen Val. Jeg håper du holder oss oppdatert, uansett hva du ender på.

Her har det skjedd ganske mye siden sist. Jeg var jo innlagt på sykehuset, og da levde jeg på vanlig høy karbo kost. Da jeg ble utskrevet så flyttet vi fra Ålesund-omegn til Trondheim-omegn, så vi har rotet opp livene våre og begynt på nytt. Jeg har ikke prioritert å leve lavkarbo under flytting og i jula. Jeg er fortsatt ganske så sliten, men når mannen min begynner i ny jobb i februar satser jeg på å være tilbake på lav karbo igjen. Jeg trives bedre da og synes det er lettere å beholde kontrollen. Jeg har lagt på meg 2,5 kg igjen, men jeg trives fortsatt godt med vekten min. Jeg er 1 kg over det som var målet mitt, og det synes jeg er bra. Jeg skal ned det kiloet igjen, så får vi se om jeg går ned mer eller ikke. Det er ikke så viktig. Jeg vil nok ned 1,5 kg til til sommeren, men dette er en helt grei vintervekt. Jeg nyter å være slank. :) Jeg spiser for det meste ganske bra, men det har blitt for mye godis den siste måneden. Jeg gleder meg til å begynne på lav karbo kost igjen, men det blir nok litt mer karber enn det er på ketolyse. :) Håper dere kan holde meg med selskap fremover.:)

Val
16-01-11, 21:27
Namba, si meg en ting...har du gått ned 22 kilo? Siden sist februar? WoW!!

Namba
17-01-11, 12:53
Ja, jeg gikk ned 22 kg i fjor. Jeg gikk ned fra 85,7 kg til 65 kg på dagen seks måneder. :) Så gikk jeg ned til 63,5 kg etter det og holdt vekten noen måneder før jeg begynte å legge på meg igjen i desember. Jeg har lovet meg selv å aldri slanke meg mer enn 2-3 kilo igjen, så nå skal vekta korrigeres igjen mens jeg enda er slank.

pheona
17-01-11, 13:04
Wow! Her er det fortsatt liv ser jeg! Jeg er på vei med å starte med ketolyse igjen, omtrent ett år siden jeg startet første gang. (Jeg startet faktisk i dag). Jeg sprakk litt til sommeren 2010. også sprakk jeg helt når sommeren var slutt... også begynte jeg så vidt igjen på høsten, og sprakk igjen helt. Fra og med i dag skal jeg være flink! I allefall en god stund ;)

Noe av det som var vanskelig til sommeren... var at Jeg og samboern min begynte samtidig på ketolyse. men når sommeren var godt i gang, føte han at han var klar for å stabilisere seg. så han gikk til bok 2 av opplegget.. mens jeg fortsatt skulle være i ketolyse.. Dette var veldig vanskelig for meg. Da jeg ble fristet av blandt annet all frukten han ville spise.. Det var også ganske mange matvarer han kunne begynne å begi seg ut på.

Nå skal jeg på'n i gjen med godt mot!

Siden jeg startet i fjor... har jeg tilsammen gått ned...... ingenting.. men lagt på meg 5 kilo.... ( ikke akkurat som planlagt). men jeg gikk ned ca 18 kg mens jeg faktisk holdt på da!

Det er iallefall min historie!

Mona_K
18-01-11, 00:24
Wow! Her er det fortsatt liv ser jeg! Jeg er på vei med å starte med ketolyse igjen, omtrent ett år siden jeg startet første gang. (Jeg startet faktisk i dag). Jeg sprakk litt til sommeren 2010. også sprakk jeg helt når sommeren var slutt... også begynte jeg så vidt igjen på høsten, og sprakk igjen helt. Fra og med i dag skal jeg være flink! I allefall en god stund ;)

Noe av det som var vanskelig til sommeren... var at Jeg og samboern min begynte samtidig på ketolyse. men når sommeren var godt i gang, føte han at han var klar for å stabilisere seg. så han gikk til bok 2 av opplegget.. mens jeg fortsatt skulle være i ketolyse.. Dette var veldig vanskelig for meg. Da jeg ble fristet av blandt annet all frukten han ville spise.. Det var også ganske mange matvarer han kunne begynne å begi seg ut på.

Nå skal jeg på'n i gjen med godt mot!

Siden jeg startet i fjor... har jeg tilsammen gått ned...... ingenting.. men lagt på meg 5 kilo.... ( ikke akkurat som planlagt). men jeg gikk ned ca 18 kg mens jeg faktisk holdt på da!

Det er iallefall min historie!

Uff nesten som å høre meg.. ihvertfall med den frem og tilbake biten.. jeg gikk ned 17 kilo på litt under 4 mnd og har lagt på meg ca 6 igjen.. Men nå har jeg meldt meg på easy life så får vi se hvor det bærer henn.. håper egentlig å bli gravid til sommeren men vi får se blir ikke gravid vis jeg ikke tar av meg minst 15 kilo til..
Gått at folk er litt tilbake har ofte trengt litt støtte men ingen her..

Jeg syns du har vært kjempeflink namba og er veldig stolt av deg! håper du kommer til å trives litt mer nordover;) selv om de snakker rart.. erte ..

Val
18-01-11, 19:14
Jøssameien, 22 kilo...nei nå er jeg imponert:) På seks måneder...hva gjorde du egentlig? Eller jeg mener jeg vet jo at du har gått på ketolyse hehe:) Men jeg tenker på har du trent hver dag for eksempel? Fant du noen partystoppere for deg i de seks månedene?

og mona k, 17 kilo på fire måneder...dere er så flinke altså:) Kunne ønske jeg hadde gått ned 17-22 kilo hehe.

Skjønner at det er vanskelig når samboer går til neste trinn...:S Men av ren interesse, har han holdt seg på den vekta han ville stabilisere seg på?

Tenker fremdeles på om jeg skal begyne på ketolyse, eller om jeg bare skal ta generell lavkarbo. Sist jeg startet på ketolyse skulle jeg gå ned 10 kilo omtrent, men nå må jeg ned 15....:mad:

Namba
19-01-11, 11:39
Lykke til med denne runden av ketolyse, Pheona. :)

Mona K: snakker rart i trøndelag? Nå skjønner jeg ikke hva du mener.:D Joa, kan i grunn forstå det. ;) jeg gjør vel det jeg også.:)

Val: Jeg var veldig streng med meg selv disse seks månedene. Jeg tror jeg gikk tre måneder på kuren før jeg unnet meg å prøve lightbrus og bacongull. jeg skeiet knapt nok ut på hele tiden jeg holdt på, for jeg ville i mål så fort som over hode mulig. Jeg var passet også på karbene og porsjonsstørrelsene, for visse dager er det mest fristende å spise når man vil og ikke bare når man er sulten. jeg gjorde vel egentlig alt riktig mens jeg slanket meg. Jeg fikk ikke trenet så mye som jeg skulle ønske da, for jeg plagdes sånn med bekkenet, men jeg trenet rolig og jevnlig (men ikke nok til å ha en klar slankeeffekt, kun muskelbevarende/-styrkende for å si det sånn). Jeg fant ingen partystoppere, og jeg tror ikke jeg reagerer noe særlig på karbohydrater heller. da jeg gikk fra lavkarbo og over på høykarbo så gikk jeg opp 700 gram og holdt vekten lenge. Da den økte de siste kiloene, var det ene og alene min feil.

Ferskenbeinet
20-01-11, 12:00
Å så kjekt at det er noen igjen her!
Idag er det 1 år siden jeg starta, vekta er jeg fornøyd med, og den holder seg stabil! Wohooo Sist uke premierte jeg meg selv og big time. Så nå er jeg så fornøyd at! ;)

Val
20-01-11, 22:00
Hva premierte du deg med?:)

I dag har jeg starta med ketolyse igjen....ikke noe vondt i hodet ennå, men veldig veldig trøtt da. Tenkte å prøve å unngå søtningsmidler så mye som mulig, men nå på kvelden var jeg helt gal etter noe søtt så tok to natreen tabletter oppi eggemelka. Det gjorde susen. Jeg innser at jeg har ekstremt lav selvkontroll når jeg ikke klarte en dag engang, eller så er viljen min ikke så sterk som jeg inbiller meg. Men, det må jo være bedre med to tabletter enn 20-30 + som jeg lett kan bruke noen dager. Hver dag er jeg sikkert over 15....HM!:eek: Det var ekstremt mye, har jeg ikke tenkt over før. Eller det vil si jeg har jo tenkt på det da, men bare ikke tallfestet

Tenkte bare å skrive litt her noen gangr jeg, selv om jeg strengt talt burde være med i januarstarter tråden....men jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe dagbok eller følge med i en tråd hele tiden slik som sist. Det ble litt for mye av det gode:p

Ja, også endra jeg tickeren....sist skulle jeg ned 13, nå 19...jeg blanda visst tallene litt når jeg skrev tidligere. BMI er 28,1. Jeg er egentlig ikke noe særlig impontert over BMI som metode for å måle overvekt, men akkurat nå som jeg skal ned "litt" kan det jo være en måte å se resultater på..

Namba
21-01-11, 11:07
Kjempebra, Ferskenbeinet! :)

Jeg gruer meg og gleder meg til det er min tur til å legge om kostholdet igjen. Jeg har blitt hekta på de tingene som gjorde meg tykk i utgangspunktet den siste drøye måneden. :( Det må jeg få slutt på. Det blir vel en del abstinenser den første tiden, men jeg håper suget dempes når jeg lever lavkarbo.

Lykke til, Val! Jeg krysser fingrene for at det er din tur til å lykkes nå - og Mona K! (og evt. flere som fortsatt vil ned i vekt)

Mona_K
21-01-11, 13:34
Hva premierte du deg med?:)

I dag har jeg starta med ketolyse igjen....ikke noe vondt i hodet ennå, men veldig veldig trøtt da. Tenkte å prøve å unngå søtningsmidler så mye som mulig, men nå på kvelden var jeg helt gal etter noe søtt så tok to natreen tabletter oppi eggemelka. Det gjorde susen. Jeg innser at jeg har ekstremt lav selvkontroll når jeg ikke klarte en dag engang, eller så er viljen min ikke så sterk som jeg inbiller meg. Men, det må jo være bedre med to tabletter enn 20-30 + som jeg lett kan bruke noen dager. Hver dag er jeg sikkert over 15....HM!:eek: Det var ekstremt mye, har jeg ikke tenkt over før. Eller det vil si jeg har jo tenkt på det da, men bare ikke tallfestet

Tenkte bare å skrive litt her noen gangr jeg, selv om jeg strengt talt burde være med i januarstarter tråden....men jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe dagbok eller følge med i en tråd hele tiden slik som sist. Det ble litt for mye av det gode:p

Ja, også endra jeg tickeren....sist skulle jeg ned 13, nå 19...jeg blanda visst tallene litt når jeg skrev tidligere. BMI er 28,1. Jeg er egentlig ikke noe særlig impontert over BMI som metode for å måle overvekt, men akkurat nå som jeg skal ned "litt" kan det jo være en måte å se resultater på..

Takk Namba =)
Val du kan jo kansje prøve noen lakerol tyggiser når du er på det mest søtsyke? funket for meg.. Det er ca 1 karbo pr tyggis. Når du har levd så lenge på høykarbo så er jo kroppen din avhengi og disse tyggisene hjalp i vertfall meg når jeg vendte kroppen min av med søtsuget. Etter vært så hadde jeg ikke behov for de tyggisene heller.. jeg bruker også 2-5 natreen om dagen når jeg drikker te har jeg aldri hatt noe problem med. nå tåler jeg over 30 karboer også så er heldigvis litt bortskjemt der;) Så jeg kan fint ta meg litt sjokolade også en gang i blandt uten å gå ut av ketosen.

Ellers så har jeg nå skrevet kontrakten til easy life så det skal bli spennende å se om de funker for meg.

Val
21-01-11, 19:09
Ah lakerol, bra, det skal jeg prøve.

Ellers kom jeg i ketose i går kveld, etter 12 timer på ketolyse-mat, kom det utslag på sticksen. Ble overrasket og fornøyd.

Desverre kjøpte jeg sukkerfri godteri i dag og leste bakpå, det sto bare kunstig søtstoff så jeg spiste hele...så leste jeg bakpå engang til, og jammen i meg var det ikke 11 karber i pakka....jaja, der lærte jeg den leksa:)

Namba
23-01-11, 22:41
Jeg kjenner at jeg får stadig mer lyst til å legge om kostholdet igjen. Det har sklidd ut den siste tiden, og jeg tenker veldig mye på det. Jeg føler meg ikke bra. Planen var å vente til mannen begynner i ny jobb 1. februar, men jeg synes tiden går så sent, så jeg tror ikke jeg vil vente så lenge. Jeg tror jeg venter noen dager til for å planlegge og sørge for at minst mulig mat blir kastet. Jeg både gleder og gruer meg, for jeg vet at det ikke blir lett, men det blir bedre.:)

Val
24-01-11, 10:05
Legge om til hva?

Nå har jeg spist bacon og spinat, og drukket en kopp med kaffe med eggemelk.

Har dere prøvd sånn Taffel naturell fra Grans? Det er samme som naturell farris, men koster mye mindre, 7 kroner omtrent. Jeg ble så glad når jeg fant den, dessuten er den jo like god som farris. Da kan jeg drikke det med god samvittighet, uten å hele tiden tenkte at jeg heller burde sittet her med et glass gratis vann. Jeg er bare ikke noe glad i vann...men drikker det jo nå på lavkarbo, men da kan jeg hvertfall ta Taffel til frokost og middag:) jaaaa, jeg er så glad:D

Namba
24-01-11, 17:24
Legge om til lavkarbo igjen. Etter at jeg var innlagt på sykehuset har jeg levd på vanlig høykarbo kost, for jeg har ikke hatt krefter til å lage all maten selv. Nå har endelig kreftene begynt å vende tilbake igjen, på sett og vis. Jeg føler meg veldig slapp av alt godteriet jeg spiser, så det skal bli godt å føle seg enda mer opplagt igjen. Jeg begynner i morgen. :)

Namba
25-01-11, 13:22
Da er jeg i gang igjen. :) Jeg har ingen god følelse denne gangen. Jeg forventer nesten å mislykkes, men nå skal jeg først og fremst ha fokus på å gjenvinne kontrollen, og ikke så mye på slanking. Jeg håper bare at jeg har ork til all matlagingen. Det er der motivasjonen mangler mest. Minstejenta er bare 14 måneder og kan ikke spise noe særlig med salt, og jeg bruker veldig mye bacon i middagene når jeg lever på lavkarbo. Er det noen av dere som har små barn som lever lavkarbo? Kan dere fortelle hvordan dere gjør det med familiemiddagen?

Val
26-01-11, 14:11
Jeg har ikke noe erfaring med lavkarbo og barn så det kan jeg ikke svare på, men jeg tenkte på det med bacon, i mange tilfeller går det jo an å lage bacon ved siden kanskje? Og jeg leste om en som lagde tilnærmet "normal" mat, men hadde fet saus for seg selv som bare hun brukte (etter som hun levde lavkarbo).

Håper det ordner seg for deg Namba, kan jo hende at når du først har begynnt igjen med lavkarbo at du får tilbake motivasjonen og den gode følelsen...har du tenkt å gå ned mer i vekt, og isåfall hvor mye?

Jeg har ikke vekt for tiden så jeg har ikke veid meg siden jeg begynnte, men jeg synes kanskje buksa sitter litt løsere:) på fredag skal jeg til noen som har vekt så da skal jeg snike meg til å veie meg. Håper jeg har gått ned. I går falt jeg ut av ketose igjen, men jeg hadde akkurat drukket veldig mye vann først, lurer på om ketosen kan la være å slå ut på sticksen når man har drukket veldig mye?

Namba
27-01-11, 15:23
Allerede første dag på lavkarbo fant jeg tilbake motivasjonen. Jeg leste en del, og da ble jeg minnet om mange ting jeg ser frem til med dette kostholdet og begynte å glede meg. Jeg har som mål å komme ned på 65 kg igjen (-1 kg) nå i første omgang, så får jeg se om vekten stabiliserer seg eller om jeg går ned litt til. forrige gang stabiliserte den seg på 63,5 kg. Det er en fin vekt for meg, men 65 kg fungerer like fint nå på vinteren.

Jeg tror ikke at vann skal gjøre at du ikke får utslag på stixen, kun at du får svakt utslag, men jeg skal ikke si det for sikkert. Kjempebra at buksene dine sitter litt løsere på allerede. :) Lykke til videre!

Val
27-01-11, 22:30
Ah så fint Namba:) Deilig når man finner motivasjonen:)

Jeg fikk utslag på sticksen i går igjen, så jeg tror det var bare svakt utslag eller at jeg bare ikke venta lenge nok eller noe.

Men i dag har jeg veid meg og har gått OPP. Uten å trene styrke eller spise mer salt eller noe slikt....så det var veldig dumt. Men jeg veide meg på dagen, så jeg skal se i morra når jeg står opp hva tallet viser da.

Namba
27-01-11, 22:49
Val: Hvor mye har du gått opp? Jeg får vondt av deg jeg altså, som strever sånn med å gå ned når du slanker deg. Klem. Jeg krysser fingrene for at vekten har gått nedover i morgen og hver uke etter det. Jeg vil så gjerne at du skal få oppleve å lykkes og nå målet ditt. Det er så utrolig godt (å ikke lenger skamme seg over kroppen sin).

Pheona: Hvordan går det med deg?

Jeg har abstinenser etter sjokoladen jeg har trykket i meg hver dag den siste tiden, men samtidig så er jeg stolt av meg selv igjen, og det er en bedre følelse enn den dårlige samvittigheten og kvalmen som følger med overdose sjokolade.:) Jeg laget pølseform til middag, og det synes jeg er farlig godt. Selv om jeg fortsatt har sug, så har appetitten allerede gått kraftig ned. I love it!

Val
27-01-11, 22:54
Takk for støtten Namba:)

Gått opp en og en halv kilo...:mad:

Namba
27-01-11, 23:06
det var da ikke småtterier heller... det kan ikke være at vektene du veier deg på viser forskjellig da? Har du kjøpt deg egen vekt nå?

Val
27-01-11, 23:14
Nei samme vekt...

Namba
27-01-11, 23:31
Det var synd. Veier du deg til samme tid hver gang også?

Hvis du ikke er der allerede så vil jeg anbefale deg å lese på hjemmesiden til www.http://lenabeatrice.net/ (http://www.http://lenabeatrice.net/) Der er det veldig mye nyttig informasjon. Kanskje du skulle skrevet en matdagbok i en ukes tid mens du følger med på vekten, og be noen av de erfarne her inne på forumet gå igjennom den i håp om at de kan si deg noe som kan hjelpe deg? Det må være veldig skuffende å ikke gå ned når du slanker deg. Det kan jeg tenke meg etter å ha mislyktes så mange år med slankingen selv.

Val
28-01-11, 09:08
Veier meg om morgenen ja, så omtrent samme tid...

MEN i dag fant jeg årsaken håper jeg. Jeg fikk mensen...så det kan forklare hvorfor jeg hadde tromme-mage i går som ikke kunne trekkes inn, og kanskje også hvorfor jeg veide mer?

Ah ja, den siden hadde jeg glemt fra sist gang, det var fint du minnet meg på.

Namba
28-01-11, 18:05
Da krysser vi fingrene for at det er forklaringen.:)

Val
28-01-11, 19:07
Håper det:) Får veie meg igjen når jeg er ferdig med det

Ah, det er LENAbeatrice....alle gangene jeg har sett på siden har jeg trodd det stod LEANbeatrice hehe...det ville jo også passet ganske bra hvis man tenker på tema for siden:)

Mona_K
30-01-11, 11:17
Da er jeg i gang igjen. :) Jeg har ingen god følelse denne gangen. Jeg forventer nesten å mislykkes, men nå skal jeg først og fremst ha fokus på å gjenvinne kontrollen, og ikke så mye på slanking. Jeg håper bare at jeg har ork til all matlagingen. Det er der motivasjonen mangler mest. Minstejenta er bare 14 måneder og kan ikke spise noe særlig med salt, og jeg bruker veldig mye bacon i middagene når jeg lever på lavkarbo. Er det noen av dere som har små barn som lever lavkarbo? Kan dere fortelle hvordan dere gjør det med familiemiddagen?

Når jeg lever lavkarbo går jeg altid innom europris å kjøper masse sånne beholdere som man kan lagre mat i. Så når jeg lager mat så lager jeg i gedigne porsjoner sånn at jeg kan fryse ned mangenmåltider. Hjelper veldig på motivasjonen min fordi jeg vet at om jeg ikke skulle gidde å lage mat så har jeg alikevel mye i frysen. Et lanbrett med brokoli og blomkål gratengn holdt til ca15 middager for meg. Da hadde jeg også litt skinke og bacon oppi alt jeg syntes var godt til. godt for seg selv eller kyllinglåret jeg kjøpte på spar;) Når jeg lager tekaker eler oopsier lager jeg også mangen for de er så gode. og så fryser jeg de osv.. ;) gutten min får det samme som meg vis ikke pappaen lager poteter ved siden av. laget altid lavkarbo som alle kunne ha men nå er ikke jeg sånn at jeg hiver salt og bacon oppi ting bruker gjerne baconet som salt:) Håper dette hjalp på motivasjoenen :p

Namba
30-01-11, 21:56
LEAN beatrice.:D

Jeg lager også mye rester sånn at jeg har, men jeg lager mat 1-2 ganger for dagen likevel. Jeg blir så matlei hvis ikke. Jeg har begynt å komme inn i det igjen nå og det går ganske bra. Vekten har begynt å gå nedover igjen, men det er nok ikke fett som har forsvunnet enda vil jeg tro. Selv om jeg ikke har hatt det som mål denne gangen, så tror jeg faktisk at jeg er i ketose igjen. I dag har jeg slitt noe veldig med å holde meg, men jeg klarte det. Takk og lov for at denne dagen snart er over!;)

Val
31-01-11, 00:45
jeg har sprekt i dag! Forferdelig dumt...men min gamle bestefar hadde laget kake spesielt til meg og jeg kunne bare ikke si nei, det ble bare for trist. Så da spiste jeg kake i dag...

Namba
31-01-11, 22:54
Ned 900 gram nå.:) Jippi! Snart ferdig på slankern og tilbake på vektstabilisering (som jeg liker mye bedre).

Mona_K
01-02-11, 00:18
jeg har sprekt i dag! Forferdelig dumt...men min gamle bestefar hadde laget kake spesielt til meg og jeg kunne bare ikke si nei, det ble bare for trist. Så da spiste jeg kake i dag...

Flink du har vært Namba=)

Og ingen krise sjedd Val. Bare husk at det er viktig å leve på litt ekstra lite karbodagen etter at du har en utsjeielse og at når du først sprekker er det bedre å sprekke på sukker enn stivelse.. har ihvertfall jeg erfart. Spiste jeg høykarbo den ene dagen men fortsatte på lav dagen etter gikk det ofte bra eller at jeg også føyk fortere inn i ketose igjen =) lykke til =)

Jeg var på mitt første easy life møte i dag så det blir spennende. skal ikke begynne på pulveret før 1 mars når jeg er kommet hjem fra yorkshire som jeg skal til 19-28 feb =)

Namba
02-02-11, 14:32
Dette går jo så det suser!!:) Endelig ferdig slanket. I teorien i alle fall. Det er vel vann som har forsvunnet, og jeg vil ha bort fettet jeg la på meg.

Val
02-02-11, 18:26
Haha morsomt namba, skikkelig godt humør plutselig:p Har du fått bort den siste kiloen altså? Hvor mye veier du nå da?

Takk før støtten Mona:) Det gikk egentlig veldig fint, jeg veide ikke noe mer dagen etter, så det var jo bra. Bandt tydeligvis ikke noe vann heller. Så nå er jeg tilbake på rett vei. Eller det jeg håper er rett vei hvertfall:)

Namba
03-02-11, 09:39
I går da jeg veide meg veide jeg 64,4 kg. :) Man blir i godt humør av det.:)

Val
05-02-11, 12:44
Hehe gratulerer:) Det føles godt når det går riktig vei:)

Namba
07-02-11, 22:06
Ja, det er jammen sant. :) Hvordan går det med deg, Val? Her går det ganske bra, men ikke så veldig. Jeg sliter mye med sug og tok meg en runde på høykarbo i helgen, men nå er jeg tilbake på sporet igjen. Jeg sluttet med snus (jeg begynte i jula) samme dag som jeg begynte på lavkarbo, og nå har jeg så lyst til å gi etter både med snusen og med godteriet, men jeg vet jo at det ikke egentlig er det jeg VIL. Det er bare mer lettvindt her og nå. Jeg undres på hvorfor det er så mye lettere å opprettholde en dårlig livsstil enn å opprettholde en god livsstil.

Val
09-02-11, 22:25
Der sa du det! Sunn livsstil er vanskelig:(

Det går vel ganske ok egentlig. Jeg har ikke lagt på meg noe mer hvertfall. Innimellom føler jeg at jeg kanskje har gått ned litt, men får ikke gått på vekta før om et par dager. Jeg synes kanskje også at jeg begynner å merke dette som mange sier at de mister "suget" etter noe godt, fordi de er mett fra all fettet. Jeg går fremdeles i kjøleskapet og titter men det er ikke så ofte som før TROR jeg. Jeg drikker ikke nok vann så det må jeg bli flinkere til.

Namba
10-02-11, 14:19
Høres bra ut Val. Jeg må fortsatt ta meg kraftig sammen for å holde meg til sunn mat i fornuftige mengder nå. Jeg har kvittet meg med det ekstra fettet på kroppen igjen og er i grunn fornøyd med hvordan kroppen min ser ut så lenge jeg ikke ser så nøye på den. Så i går tok jeg et kjempestort skritt. Jeg kjøpte meg ny (fin og kledelig) treningsbukse og dro på zumba! Det hadde jeg ikke tort de siste 11-12 årene, men i går mageplasket jeg i det. Jeg har i mange år skammet meg over kroppen min, og det henger i litt enda fordi det har blitt en vane, men nå skal ikke overvekt få stoppe meg lenger. Jeg har nesten ikke danset på 12 år på grunn av vekten min, for jeg har ikke tort. jeg har savnet å danse. Det sitter langt inne å vrikke på rumpa fortsatt, men når jeg glemte meg så var det veldig artig. Har dere prøvd zumba?

Val
10-02-11, 19:14
Hehe kult! Jeg har aldri prøvd det selv men har hørt mange som synes det er gøy. Dansen har igrunn aldri sitti langt inne hos meg, jeg vrikker på rompa med en gang jeg hører noen toner:) Men jeg forstår hvordan du beskriver det å ikke riktig tørre, det er andre ting jeg ikke liker å gjøre når vekta måler sine høyeste tall. Men det var vel deilig nå som du først gjorde det?:)

Jeg har målt at midjen min har gått inn 4 cm i dag:) Første tegnet på at ketolyse fungerer på meg, etter 7 uker på det i fjor og omtrent tre uker nå. Så jeg håper det faktisk er det og ikke bare at jeg hadde spist lite/drikket lite eller noe slikt. Håer så indelig at det forstsetter:) Var hvertfall veldig stor påvirker til at jeg ga det lille ekstra på trening i dag:D

Val
13-02-11, 15:20
Stryk det siste, jeg har lagt på meg 2,5 kilo....har ikke trent og skal ikke ha mensen.

Val
13-02-11, 16:01
Altså nå må jeg tenke meg om her....hvorfor i alle dager har jeg gått opp 2,5 kilo? Jeg har jo ikke spist noe som er spesielt salt heller. Jeg veide meg jo ikke her om dagen når jeg sa jeg hadde gått inn 4 cm rundt midjen, så vet jo ikke hvordan vekta var da...men nå opp 2,5 kilo siden sist jeg veide meg for omtrent to uker siden...:mad:

Lurer nesten på om jeg spiser for mye fett jeg altså...får kjøpe meg både en kjøkkenvekt og en badevekt. Jeg har regnet såpass mye kcal opp gjennom livet at jeg har en rimelig god ide av hva f. eks 100 gram er av forskjellige varer, og leser jo innholdsfortegnelsen ang. fett og karber...

Jeg har laget en slik liste før men jeg må bare gjennta meg....ting som kan ødelegge er:

For mye/lite karber: jeg ligger rundt 15-20. Får veie kjempenøyde når jeg får somlet meg til å kjøpe kjøkkenvekt.
For mye/lite fett: Er nok heller for mye enn for lite. Spiser jo rømme, fløte, smør, fett kjøtt osv.
Søtstoff: For mye...blah! Vanskelig å gi opp
Meieriprodukter: Spiser mye meieriprodukter...synes det er vanskelig å spise kjøtt og grønt til hvert måltid, blir så kjedelig.
For lite vann: kan hende....men virker rart, drikker masse Farris, flere liter om dagen.
For lite vitaminer: Er ikke tilfellet...fikk blodprøver her om dagen, alt var som det skal.
Forskjellige sprekker: Æsj, ja...må være mer streng.

Namba
14-02-11, 12:01
Trøsteklem til deg Val. Jeg vet ikke hva jeg skal si som kan hjelpe.

Jeg sliter så veldig selv for tiden. Jeg har ikke bare sug. Jeg har kraftig trang til å spise i den grad at det er veldig forstyrrende og gir meg uro. Dette her går ikke stort lenger kjenner jeg. Det synes for vanskelig å holde ut for tiden.

Val
14-02-11, 13:19
Takk:)

Hva mener du egentlig med trang til å spise? Trang til å spise generelt, altså mye mat, eller trang til å spise karbohydrater? At du har lyst på godteri på en måte? Du har jo gått ned utrolig mye, du burde være så stolt av deg selv!:) Les litt om hva du har skrevet selv når det gikk så bra, kanskje du finner litt motivasjon der?

Namba
15-02-11, 11:06
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464 Har du forresten lest HI på denne? Kanskje kan det ligge en liten nøkkel i den for deg? Mulig du har sett den før, men jeg oppdaget den først i dag siden jeg stort sett bare er her inne på ketolysekuren.

Spisetrang for meg betyr bare at jeg føler at jeg må spise, og nå blir det liksom aldri nok. Selv etter at jeg har spist har jeg trang til å spise, selv om jeg egentlig har spist nok eller for mye. Jeg har veldig lyst på godteri sånn at jeg får blodsukkerstigning og kan føle meg bedre for en stund. Jeg blir veldig urolig i kroppen når jeg ikke gir etter, og det er veldig ubehagelig også rent fysisk. Det minner om følelsen kroppen gir når den sier fra om at du må flykte, bare at jeg skal søke tilflukt i mat. Mat løser jo ingen problemer... den bare gir meg flere. Jeg håper denne følelsen går over snart, for jeg aner ikke hva den kommer av. Takk for tipset. Jeg er stolt av meg selv for det jeg har oppnådd, men jeg vet også at mat og vekt er noe jeg alltid kommer til å måtte jobbe med. Å være slank vil nok aldri komme naturlig, men det er nødt til å være et bevisst valg fra min side.

Val
15-02-11, 11:40
Ah ja den hadde jeg glemt! Flott at du minnte meg på det:) Jeg leste den slavisk for et år siden, men nå hadde mye av kunnskapen forsvunnet. Jeg har jo brukt Natreen i tablettform veldig mye...jeg sitter f. eks med en kopp med kaffe og eggemelk med natreen i akkurat nå:S

Drikker noen av dere kaffe med søtning? i såfall, hva bruker dere? Har jo prøvd både sukrin og splenda men synes sukrin var ekkelt fordi det var så kald smak og splenda ga ingen søtning....Men herregud, hva er det jeg driver med....? Poenget er jo å kvitte meg med søtning, ikke erstatte det. Jaja...hm!

Jeg har lest tusen steder på forumet at hvis man har spist nok fett, bør man ikke få slikt sug etter mat. Spiser du nok fett? Når det er sagt må jeg si at jeg ikke er enig i det med fett/sug....eller ikke for min del hvertfall. Jeg kan spise fett kjøtt med ost, fløte og smør, og likevel har jeg lyst på noe søtt etterpå. Men nå kan det jo hende at det kommer av at jeg bruker Natreen da...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å bli helt urolig hvis du ikke spiser noe. Jeg får kanskje ikke en fluktfølelse, men jeg blir veldig urolig, akkurat som om jeg ikke klarer å sette meg ned og slappe av hvis jeg ikke får noe godt. I tråden du sendte link til blir kromtabletter nevnt, tar du dem? Jeg har tatt dem, men så glemte jeg de hjemme nå som jeg er på ferie...:S

Namba
15-02-11, 13:27
I gode perioder så stemmer det godt for meg at jeg ikke får sug når jeg spiser nok fett. I begynnelsen når jeg går over på lavkarbo så er suget også fysisk, men det meste suget for meg er psykisk, og da hjelper det ikke så godt med fett eller krom. Vanligvis føler jeg at LKHF senker suget, men borte er det ikke hver dag. Det kan hende at suget er verre nå på grunn av at jeg har spist mer (kunstig) søtning enn jeg vanligvis gjør, for det er helt klart verre enn det er til vanlig. Vanligvis bruker jeg veldig lite av det, men den siste tiden har det blitt en del store IFA (fordi jeg har vært forkjølet) og cola zero (fordi jeg har vært så sugen og hatt sånn spisetrang). Natreen bruker jeg kun til agurksalat. Sukrin bruker jeg bare til rømmegrøt. Vanligvis drikker jeg bare brus på lørdagene også, men når jeg ikke slanker meg så unner jeg meg vanlig lørdagskos, og da blir det ofte både sjokolade og potetgull til kvelds.

Jannert
15-02-11, 13:33
Fint å være i gang

Namba
15-02-11, 21:23
Vet dere hva? I dag har vi fått godkjent budet vi la inn på huset vi har drømt om! :) Vi har lenge vært i kontakt med dem for å få kjøpe det og det så ut til å gå veien - helt frem til i går. da kom de plutselig med et urimelig krav, men i dag godtok de budet vårt på takst, 100 000 mindre enn det de krevde i går. Det er ikke offisielt enda, vi må gi budet om advokat først, men nå tør jeg nesten si at vi har kjøpt oss hus! :D Endelig! Denne prosessen med å kjøpe hus og tape budkrig (som vi også har gjort) og se hus gå fra oss ser endelig ut til å være over snart. Det skal bli en lettelse, for det har tatt på. Jeg ser sånn frem til å kunne flytte til vårt eget hus og ikke leie dette gamle, kalde huset lenger.:)

Val
15-02-11, 22:02
hehe gratulerer:) Håper det blir som du har tenkt:) Ja huff, kaldt hus er ikke noe særlig:(

Namba
15-02-11, 22:18
Ja, nå ser det omsider ut til å gå veien. :) Når det er under -12 grader så fungerer varmepumpa så dårlig at det blir veldig kaldt inne på stua og kjøkkenet. Det er bare 10 og 12 grader når vi står opp om morgenen, og det tar tid å få det varmt. Tre timer når vi fyrer, så vi har fått tak i en gassovn som vi bruker i tillegg for å få opp varmen. Den ene stua og det ene soverommet er ikke isolert i det hele tatt, så det har vi rett og slett kledd igjen med isolasjon for å holde varmen i naborommet. Huset er ikke bare kaldt. Det er også bare 10 ampær på stua og kjøkkenet, doen og gangen, så sikringen går i ett sett (ofte mange ganger daglig). Superirriterende. Nei, det skal bli godt med hus fra midten av nittitallet. Jeg kan nesten ikke tro at vi har kjøpt hus. :) Nå er jeg glad.

Val
16-02-11, 11:05
Ah ja, da skjønner jeg det blir deilig med nytt hus!! Også synes jeg det er så deilig å flytte for da får man sett ordentlig gjennom alt man har, og kaste alt som er unødvendig:)

I dag veide jeg 84,6. Har lyst til å bli 65 så det er en lang vei å gå

Namba
16-02-11, 13:13
Vi flyttet jo 11. desember i fjor, så vi har mye stående i kasser enda som vi ikke har pakket ut. Vi visste jo at vi kom til å bo her bare midlertidig, så det er veldig greit å gjøre det sånn, men noen ting skulle vi hatt tak i som vi ikke vet hvor er. Det skal bli veldig godt å pakke ut alt og skaffe seg oversikt igjen. Litt får vi likevel kvitte oss med, for vi hadde to stuer, og nå får vi bare ei stue. Det er godt å kaste litt. I desember flyttet vi 32 mil. Denne gangen skal vi flytte 1,5 km, så det blir noe helt annet.

jeg hadde det samme målet som deg da jeg begynte, på 65 kg. Da jeg begynte, veide jeg 85,7 kg, så vi har ikke så ulikt utgangspunkt. Da jeg gikk på vekten i morges veide jeg 64,2 kg.:) Følelsen av å gå på vekten 8. februar i fjor (da jeg begynte) mot å gå på vekten i dag kan ikke sammenlignes. Det er en lang vei å gå, det er sant, men det er mulig. Jeg heier på deg.

Val
16-02-11, 13:36
hehe kult! Du blir min inspirasjon da :)

Ja, det blir litt annerledes å flytte 1,5 km hehe:) Det hørtes ut som en litt mer avslappet og ikke så stressende flytting som 32 mil.

Jeg har brukt 4 tabletter natreen i dag, og nå holder det. Nå skal jeg ikke drikke mer kaffe før i morgen. Jeg får heller trappe ned enn å bråslutte, det har aldri fungert når jeg har prøvd det før.

Namba
16-02-11, 21:57
Ja, det skal bli godt å kunne flytte litt etter litt (rom etter rom) istedenfor å ha alt i et lass.

Håper det løsner for deg når du har fått "avruset" deg fra søtningsmiddel. Siden jeg sliter sånn så begynte jeg på med snus igjen. håper den kan hjelpe meg nå i en overgangsperiode. snus er ikke akkurat sunt (eller søtt å se til), men det er godt.:p

I kveld har jeg vært på zumba og vrikket på rumpa igjen. Snakk om lykkerus!:D I feel crazy good.:D:cool::p

Val
17-02-11, 10:34
84,7...:(

hehe crazy good ja...:) Morsomt

Val
18-02-11, 01:25
Nå har jeg lest alle postene jeg selv har skrevet i denne tråden...prøver å få litt oversikt over hva jeg egentlig drev med i fjor, sånn i forhold til at jeg faktisk nå har prøvd ketolyse to ganger og gått opp begge gangene. Jeg ser jo at jeg sprukket ganske ofte...ikke sånne kjempesmeller kanskje, men litt for ofte...:S og at mitt forrige forsøk på å ikke bruke søtstoff var mislykka. Skjønner ikke at det er så vansklig for meg å la være? Spesielt å tenke på at jeg nå kunne veid 65-70 kilo, men at noen små hvite søte tabletter er nok til å holde meg på over 80?

Val
18-02-11, 11:52
84,3 så riktig vei i dag hvertfall:) Men likevel 1,3 kilo over det jeg starta på

Mellon
18-02-11, 12:07
Val, er i ganske samme situasjon, har holdt på siden september- da generel lavkarbo, og har de siste 3 ukene gått opp 3 kg- så tickeren er ikke helt rett, men vil ikke endre- skal ned. Jeg hadde håpet å være 75 nå, var 92,7 da jeg startet. Vekta har gått ned og opp og stått stilt siden jeg startet. Reknet på det, å går i snitt ned 400 gram i uka, så ikke så ille. Det beste hadde hvert omnjeg gikk ned 400 hver uke, ikke litt og litt ned, så mye opp, så stilt, så litt ned, så litt opp så litt stilt osv.

Val
19-02-11, 11:25
84,6....

Ah, håper jeg og snart begynner med tallene som går nedover...:)

Val
20-02-11, 12:23
84,7....jeg blir gal!

Ana
20-02-11, 19:42
Jeg er her Val, sliter med det samme som deg. Vi kan jo "trøste" oss med å ikke være alene *river meg litt i håret*

cathrin09
20-02-11, 20:01
Jeg begynte i dag :)

Ikke veid meg for jeg tåler ikke se tallet enda .... Huff :nedfor:
Men skal få funnet fram vekta og veid meg mandag om 1 uke :)

Allerede fått hodepinen, den kom fort sist jeg gikk på lavkarbo/ketolyse, så er på rett kurs.

Skal ned ca. 8 kg til mai :) Håpe håpe!!

Val
21-02-11, 19:34
Namba, hvis du trykker inn på denne tråden, også tar endre på din første post, og så ser ned til høyre i det vinduet som kommer opp, så står det "avansert", hvis du trykker der så kan du endre tittelen på tråden. Tenkte kanskje du kunne putte inn "2010" et sted. Ikke fordi det gjør noe om andre blir med i tråden, men for dems egen del tror jeg det er bra å følge med på de som starter samtidig:)

Val
22-02-11, 21:36
Jeg har sprukket i dag...Jeg målte meg rundt livet igjen og det var bare økning, så jeg bestemte meg rett og slett for å dra å kjøpe masse sjokolade. Når jeg kom på butikken klarte jeg å styre meg, så jeg kjøpte "bare" en 30 grams sjokolade, så jeg synes egentlig det var ganske ok, kunne lett ha kjøpt en tohundregrams og en potetgullpose og spist alt sammen. Jeg fikk imidlertid to kjeks også av noen som kom innom for å hilse på. Men alt i alt er jeg fornøyd, tror det kunne gått riktig ille i dag, for jeg er så lei av at jeg ikke går ned.

Namba
23-02-11, 19:36
Forstår godt at du sprekker når vekta ikke går rette veien. Så bra at du klarte å begrense deg. Når det gjelder sprekker... Jeg unnet meg ingenting høykarbo mens jeg slanket meg, men når jeg er fornøyd med vekten og begynner å unne meg lørdagskosen så slutter jeg å gå ned i vekt. Hvis jeg slutter å unne meg lørdagskosen kan jeg gå ned et par kilo til, så det har helt klart en sammenheng for meg. Heldigvis går jeg ikke opp i vekt av å unne meg lørdagskosen når jeg er flink ellers uka. har du hatt lengre perioder der du ikke har sprukket, Val? Jeg leste forresten at dersom man skal spise når man ikke er sulten lenger (på lavkarbo) bør man spise karbofattig og fettfattig mat. Hadde det bare gitt det samme utbyttet.:o

Jeg sliter fortsatt. Spiseforstyrrelsen min gir meg store vanskeligheter for tiden. Det er nok sorgen sin skyld, for nå føles tapet av broren min for tungt til å bære. Jeg håper jeg får en bedre periode igjen snart.

Så kjekt å høre fra deg igjen Ana. Synd at du ikke har fått resultatene du ønsker deg, men du er flink, synes jeg.

Namba
23-02-11, 19:37
Jeg prøvde forresten å endre tema på tråden, men det var ikke så vellykket. Det ble endret i HI, men står som vanlig alle andre steder...:confused:

Rockabilly
23-02-11, 21:53
Jeg begynte på mandag så veldig spent på hva vekta viser neste veie dag. Håper den viser iallfall 500g ned. Er så kjedelig om man ikke går ned noke første uka, da forsvinner all motivasjon :(

Så krysser fingrene!!! :D

Val
25-02-11, 20:07
Jeg har spurt om en administrator eller hva det heter kan endre trådnavn, så da kan det hende de ordner det:)

Val
26-02-11, 11:37
Nå har jeg levd tre dager på høykrabo og mista 5 cm rundt midjen? hva skjer..

Namba
26-02-11, 20:32
Jeg har spurt om en administrator eller hva det heter kan endre trådnavn, så da kan det hende de ordner det:)
Jeg håper de kan ordne det. Det er jo greit at andre skriver her, men jeg tror de vil ha mest utbytte av å skrive med andre som starter samtidig som seg selv jeg også. Det er noe helt spesielt i begynnelsen på ketolyse. Jeg husker selv hvor sakte tiden gikk og hvordan jeg nesten ikke var i stand til å tenke på andre ting enn ketolyse, -mat, vekttap og cm. :D Det er rart å tenke på at det er et år siden nå og at jeg har vært slank i et halvt år! I februar i fjor trodde jeg nok egentlig ikke på at det kom til å skje. Selv om jeg fortsatt kan slite med å holde meg til sunn mat, så har jeg fått et mer aktivt liv nå, dvs. et liv som er mer forenelig med en sunn vekt. På torsdag spilte jeg ishockey for aller første gang. Jeg suger med puck og kølle, men det var kjempegøy, så jeg blir nok med på treningene fremover.:)

Val
26-02-11, 21:32
Haha ishockey, kult:) Det hørtes morro ut!

Gerd har fikset tråden, så nå står det 2010 der:)

Ana
27-02-11, 11:08
Se det, så bra. Jeg har forresten prøvd meg på Zumba, og selv om det var få i salen og jeg følte meg ganske så klossete så var det skikkelig gøy. Må nok fortsette.

Ellers har jeg hatt en høykarbohelg og magen min tåler det skikkelig dårlig, så mye luft

Namba
27-02-11, 14:44
Jeg ler av meg selv på zumbaen jeg også, Ana. Jeg er glad for at jeg slipper å se meg selv danse, for jeg kjenner at det ikke ser ut sånn som det skal. Kanskje begynner noe av det å ligne innen påske.:cool:

Det har blitt mye karbo på meg også nå i helgen. Jeg har vært ute og spist og på kino med barndomsvenninnene mine på fredag. Peppes først og kinogodt etterpå. I går ble det også mye godt og denne dagen har fortsatt i samme sporet. Vel, vel. Håpet er ikke ute av den grunn.

Takk for at du fikk ordnet det, Val.:)

Ferskenbeinet
01-03-11, 08:57
Jeg har og hatt ei høykarbo helg, eller to på rappen egentlig... denne helga var desidert verst, pizza, baguetter, sjokolade, øl etc. Kjente jeg ble dårlig altså, skikkelig oppblåst og ekkel. Jeg følte ingen dårlig samvittighet overhode, ferdig slanka som jeg er så tenker jeg det må være lov. Men føltes helt forferdelig uansett. Vekta fra fredag morgen til mandag morgen økte med 4kg! Ikke rart jeg føler meg uggen og vanndig da vel! Jeg veit jo at disse renner av i dagene som kommer, men ekkel opplevelse!

Namba
01-03-11, 22:44
jeg tenker sånn som deg jeg også, ferskenbeinet. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg koser meg i helgene. Det er når det fortsetter i ukene at den dårlige følelsen kommer. Jeg tror jeg må være ganske heldig, for jeg reagerer ikke noe særlig på karbohydrater, verken med vann eller mye luft i magen. Mer luft i magen får jeg, men ikke plagsomt mye. Det er jeg glad for.

Ferskenbeinet
02-03-11, 09:15
jeg pleier heller ikke å reagere når jeg feks tar meg en sjokolade etc. lurer på om det kommer når det blir endel ting med mel i... eller når det ble en hel helg hehe det kan tenkes! ;)

Ana
02-03-11, 19:50
Vi bakte kanelboller, mye hvetemel ble litt for hardt for magen min. Vanligvis reagerer jeg ikke.

Val
02-03-11, 22:46
Veide 83,5 i dag så hvertfall ikke noe mer opp:)

nisse
03-03-11, 09:20
hei, jeg må bare si at dere er flinke! jeg begynte i januar i fjor og sluttet i begynelse av march... gikk ned 8kg. men da jeg sluttet gikk jeg alt opp og 10 til :eek::eek::eek:. Nå holder jeg på siden 3.1 og har gått ned 8 kg. denne gangen gir jeg meg ikke. Jeg heier på dere.og på meg selv hvis det er lov ;)

Val
03-03-11, 11:24
Det er lov hehe:)

Nå når jeg veide meg i dag veide jeg 85,3 kilo. Opp 1,7 kilo fra en dag til en annen, uten å ha spist mer salt/trent/mer karber....ush! Rare greier

Ana
03-03-11, 17:59
Hei Nisse, så flott at du har startet opp igjen og gått ned så mye alt!

Og opp 1,7 kg fra en dag til en annen, merkelige greier, det må jo bare forsvinne raskt igjen.

I dag er det forresten Zumbadagen min igjen, gleder meg.

Mona_K
13-03-11, 20:35
Im back =) Jeg klarte det heller ikke ( Easy Life mener jeg) =( Ble for vanskelig å gå å være sulten i 5 dager. Men jeg er tilbake på lavkarbo igjen så håper det går litt lettere denne gang er fortsatt veldig sukkeravhengi..

Ferskenbeinet
15-03-11, 08:13
Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

Namba
16-03-11, 14:48
Hei damer! Her har det vært sykdom, sykdom og atter sykdom. :( Barna har vært syke (forkjølelse og omgangssyke), mannen har vært syk (det samme som barna), og jeg har vært så syk som jeg ikke har vært på 18 år. Jeg er ferdig med omgangssyken og penicillinkuren etter halsbetennelsen, men formen er fortsatt ikke bra. Og nå har minstejenta fått feber IGJEN, halsbetennelse hun også. Vi har ikke hatt en dag der alle har vært friske på flere uker og jeg er helt ferdig. Sunt kosthold har vært det siste på prioriteringslista og å komme seg igjennom dagene har vært det første på lista. Det har blitt mye sjokolade og potetgull. Det har vært tøffe tider og selv om jeg gikk ned i vekt den første uka med sykdom så har jeg nok begynt å legge på meg nå. Jeg har ikke vært på vekten enda og går nok ikke på den før alle er friske igjen. Jeg gruer meg, for jeg regner med at det blir et par kilo i pluss innen den tid. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å være flink og lage mat.

Ana
17-03-11, 14:01
God bedring, håper dere snart er friske igjen alle sammen!

Namba
18-03-11, 14:13
Takk for det, Ana. Minstejenta er fortsatt veldig dårlig og gråter mye stakkar. Nå håper jeg bare at neste uke blir sykdomsfri og at vi alle får kreftene tilbake. Det hadde vært kjempefint om vi alle kunne vært friske og hatt overskudd når vi skal pusse opp det nye huset og flytte i april. 31. mars overtar vi huset. Jeg ser sånn frem til å flytte, blant annet for å se om det er sopp eller noe i huset vi leier som gjør oss syke. Jeg håper på friskere tider fremover.

Mona_K
21-03-11, 00:02
Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

Høres kjipt ut..
vet ikke hva det kan være.. Har hørt at kaffe kan senke forbrenningen men vet ikke om det stemmer.. lite søvn? vis jeg ikke sover nok legger jeg på meg.. trifsel ville jeg tro hjalp andre veien ihvertfall på samme meny.. Ikke godt å vite.. Lavkarbo for meg er i seg selv et mysterie..

Mona_K
21-03-11, 00:05
usj kjipt når tickeren min viser 6 kilo mer en før jeg tok pause.. men har allerede tatt av meg 5 kilo på ca 20 dager

Ana
21-03-11, 08:31
Takk for det, Ana. Minstejenta er fortsatt veldig dårlig og gråter mye stakkar. Nå håper jeg bare at neste uke blir sykdomsfri og at vi alle får kreftene tilbake. Det hadde vært kjempefint om vi alle kunne vært friske og hatt overskudd når vi skal pusse opp det nye huset og flytte i april. 31. mars overtar vi huset. Jeg ser sånn frem til å flytte, blant annet for å se om det er sopp eller noe i huset vi leier som gjør oss syke. Jeg håper på friskere tider fremover.

Bare 10 dager igjen nå, så deilig! Lykke til med flyttingen og håper dere friskner godt til nå snart alle sammen.

usj kjipt når tickeren min viser 6 kilo mer en før jeg tok pause.. men har allerede tatt av meg 5 kilo på ca 20 dager
5 kg på 20 dager er jo kjempebra, da er du straks tilbake der du var før pausen. Jeg har ikke helt klart å komme inn i riktig matspising igjen, litt sånn "åja, litt mais i salaten, det går vel", "ups, en kjeks eller 3 til skituren", "åja, litt lapskaus hadde vært deilig"....

Mona_K
21-03-11, 19:52
5 kg på 20 dager er jo kjempebra, da er du straks tilbake der du var før pausen. Jeg har ikke helt klart å komme inn i riktig matspising igjen, litt sånn "åja, litt mais i salaten, det går vel", "ups, en kjeks eller 3 til skituren", "åja, litt lapskaus hadde vært deilig"....

Ingenting går fort når du allerede har tatt de av og egentlig skulle vært sikkert 10-20 kilo mindre vis jeg bare hadde fortsatt på lavkarbo .. =( og ike tatt pause.. uff ja ikke lett å endre vaner

Namba
25-03-11, 22:07
Ingenting går fort når du allerede har tatt de av og egentlig skulle vært sikkert 10-20 kilo mindre vis jeg bare hadde fortsatt på lavkarbo .. =( og ike tatt pause.. uff ja ikke lett å endre vaner
Nei, det er ikke lett å endre vaner/ bryte uvaner. Det er ikke til å komme bort ifra at det er en (mange) grunn(er) til at jeg har blitt overvektig, og mange av de årsakene er fortsatt tilstede selv om kiloene er borte... Det er ikke lett. Den siste tiden har jeg FØLT meg akkurat som den samme som jeg var for over 20 kilo siden. Det gjør det veldig vanskelig å ikke legge på seg igjen.

Mona_K
27-03-11, 15:21
Nei, det er ikke lett å endre vaner/ bryte uvaner. Det er ikke til å komme bort ifra at det er en (mange) grunn(er) til at jeg har blitt overvektig, og mange av de årsakene er fortsatt tilstede selv om kiloene er borte... Det er ikke lett. Den siste tiden har jeg FØLT meg akkurat som den samme som jeg var for over 20 kilo siden. Det gjør det veldig vanskelig å ikke legge på seg igjen.

=( jepp

Namba
29-03-11, 14:49
Hvordan går det med dere? her går det fortsatt ikke bra, men jeg spiser litt bedre enn på det verste. Jeg tenker mye på å komme meg tilbake til lav karbo for å føle at jeg har kontroll over maten igjen, men så klarer jeg liksom ikke ta valget helhjertet fordi jeg ikke egentlig tror at jeg klarer det akkurat nå. Men på den lyse siden så overtar vi nyhuset om to dager. Nå nærmer det seg virkelig og jeg gleder meg. Om tre uker flytter vi kanskje. :)

Ferskenbeinet
30-03-11, 11:49
Oppgangen min fortsatte den uten at jeg fatter hvorfor. Alt skjedde så plutselig! Hadde liksom vedlikeholdt og spist likt flere måneder før det plutselig BANG går 6kg oppover! Har hevet meg tilbake i ketose nå og går ned igjen, får se hvor lenge det varer...

Mona_K
31-03-11, 17:44
Jeg har gått ned 7 kilo på nøyaktig en mnd, av de 10 som jeg la på meg i "pausen" min.. =) og jeg har funnet masse sukkerfri sjokolade som jeg kan kose meg med en gang i blandt. Har aldri satt meg inn i sukkeralkoholer før. trodde karbo var karbo. Så selv om det står like mye karbo på sukkerfrie så er det jo ike det. Meste av de karboene der er jo snille og GI lave. Jei.. Ikke det at det er lurt å spise vær dag men kan ihvertfall kose meg litt av og til =)

Val
31-03-11, 18:34
Jeg har fallt av igjen, tilbake på "vanlig" kost. Etter å ha laget en tråd om at jeg ikke gikk ned ble konklusjonen av tråden at jeg burde spise mindre kalorier. Jeg gikk to dager med kalorier på ca. 1200-1400. Det gikk jo veldig fint og jeg ble drastisk smalere (vann selvfølgelig), så det hadde sikkert fungert om jeg hadde fortsatt. Men jeg ble bare så utrolig gal etter mat når det ble så lite kalorier så jeg sprakk selvfølgelig. Også er det litt sånn at det føles så lite nyttig å leve lavkarbo, hvis man uansett må leve lavkalori. Spesielt siden jeg ikke merker noe spesielt annet positivt med lavkarbo, som bedre hud eller noe...Så akkurat nå lever jeg lavkarbo, men prøver å være flink til å ikke spise så voldsomt mange kalorier.

Men jeg har tenkt litt på om jeg skulle oppsøke en slags kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog eller hva det heter. Kunne kanskje vært en fin måte å bli holdt litt i øra..

Mona_K
31-03-11, 22:35
Jippi oppdatert ticker =) Det er det som holder motivasjonen min oppe =)

Mona_K
06-04-11, 16:51
Gubban så stille det er her

Namba
06-04-11, 20:32
Her er det familieliv, oppussing og godteri for alle penga... Jeg er helt tilbake på karbokjøret. :( Det er spisingen som holder meg oppe. *skamfull* Jeg er så sliten og barna krever sitt, og da er det så lett å gi etter for fristelse. Jeg merker at jeg ikke får så lyst til å skrive her når jeg skammer meg over meg selv og spiser som jeg gjorde da vekten viste 20 kilo mer.

Namba
29-04-11, 21:58
Er det noen her? Hvordan går det med dere? Det er veldig lenge siden sist gang det ble skrevet noe her inne, ser jeg. Jeg har vært opptatt med flytting og ukontrollert spising, men nå begynner vi endelig å komme oss litt i orden og hverdagen er mindre slitsom. Vi trives godt i det nye huset, og det er så godt med vår etter den lange, kalde vinteren. Jeg har blåst støvet av roller bladesene mine, og de siste to dagene har jeg sust avgårde. :)Jeg har nesten ikke trenet de siste fire månedene, og det merkes på konsistensen. :o Jeg har lagt litt på meg også, men jeg vet ikke riktig hvor mye for vekta er tom for batteri. det er ikke så ille. Jeg vil gjette at jeg veier 1,5-2 kg mer enn målvekten min. Jeg er fortsatt slank og klærne passer enda, men de er ikke like fine på. Nå som vi har flyttet, solen skinner, fuglene synger, barna stort sett er friske og jeg har begynt å trene på roller blades er det på tide å gjenvinne kontrollen og kvitte seg med vinterkiloene. Jeg kjenner at jeg gleder meg til å komme i form og spise lkhf igjen. Jeg gruer meg til avvenningen. Den blir nok tøff. Men jeg vet at det er til mitt eget beste. Nå blir det nok mye god lav karbo grillmat fremover, og det er godt å vite at man kan kose seg med god samvittighet. Så gjelder det bare å være sterk og variere kosten da, så blir dette bra. Hvis jeg går ned ca tre kilo, kan jeg nok føle meg ok i bikini i sommer. Å slanke seg tre kilo burde være enkelt.

Superteddy
29-04-11, 23:29
Hei folkens! Da var jeg tilbake... :) Siden sist er jeg blitt skilt, har flyttet med ungene og er nå en litt mer lykkelig alenemamma til to viltre småtroll! MEN kan dessverre ikke si at jeg har rast ned i vekt pga skilsmisse fra helvete... :rolleyes: 10 kg++ to go! Etter ei påske med masse drittmat så er jeg tilbake på ketose! Skal begynne å vanke her inne igjen tenkte jeg, er ikke som om jeg har noe annet fornuftig å finne på om kveldene akkurat.. :p

Superteddy
30-04-11, 20:26
Oh god.. :eek: Jeg har bakt lavkarbobrød for første gang, og det ble bare IKKE bra!! Kjøkkenvekta mi streika, så jeg måtte bruke den gram-målegreiene som er på litermålet.. Resultat: brød som er 2 cm høyt! Nedreste cm er bare egg, og øverste cm er alt kornet.. :rolleyes: WHY??

Namba
01-05-11, 09:17
Hei folkens! Da var jeg tilbake... Siden sist er jeg blitt skilt, har flyttet med ungene og er nå en litt mer lykkelig alenemamma til to viltre småtroll! MEN kan dessverre ikke si at jeg har rast ned i vekt pga skilsmisse fra helvete... 10 kg++ to go! Etter ei påske med masse drittmat så er jeg tilbake på ketose! Skal begynne å vanke her inne igjen tenkte jeg, er ikke som om jeg har noe annet fornuftig å finne på om kveldene akkurat.. Så synd å høre at ekteskapet ditt ikke fungerte, men godt å høre at du er mer lykkelig. :) Hvor gamle er dine to viltre småtroll? :)

Jeg har fylt opp kjøleskapet med snadder lav karbo mat nå, og det skal bli godt, men tøft å komme i gang igjen. Jeg har gjort meg avhengig av sjokolade og potetgull igjen. Jeg er ikke like styrt av maten som jeg var da vi begynte i februar i fjor, da det var alt jeg tenkte på, men maten eier meg nå også. Det skal bli godt å ta tilbake kontrollen igjen, når jeg har kommet meg igjennom de første 3 ukene. Jeg kommer nok til å følge mai-tråden også fremover, for å motivere meg selv. Bli med dit også da vel!:) Det er ikke som om det er noe annet fornuftig å finne på om kveldene likevel.;)

Oh god.. Jeg har bakt lavkarbobrød for første gang, og det ble bare IKKE bra!! Kjøkkenvekta mi streika, så jeg måtte bruke den gram-målegreiene som er på litermålet.. Resultat: brød som er 2 cm høyt! Nedreste cm er bare egg, og øverste cm er alt kornet.. WHY??
:D Nå måtte jeg bare le!:D sorry... Det hørtes liiiite nice ut!

Superteddy
01-05-11, 20:29
Størstetrollet er ei snuppe som blir 4 i august, og minstetrollet er en liten herremann som blir 2 i juni. :) Her er det liv! Rai rai.. :rolleyes: KOmmer på mai jeg da! :cool:

Namba
02-05-11, 12:39
To tette da!! Nok å finne på. Mine er 4,5 og 1,5 år. Livet blir ikke kjedelig med små barn ;)

Superteddy
04-05-11, 22:14
Hoho... Nei, rekker ikke kjede seg nei! :) Godt det! :D
Koselig med trolla da, selv om de kan være en seriøs utfordring til tider.. :rolleyes:

Er dine to rolige Namba? Gutter, jenter eller en av hver? :)

Namba
05-05-11, 11:40
Grattis med to kilo ned, Superteddy.:)

Størstejenta var rolig da hun var mindre, men har blitt mer aktiv med årene. Utfordringen med henne er at hun er veldig pågående. Aktivitetsnivået er egentlig perfekt. Minstejenta er veldig aktiv, men nå som hun er i ferd med å lære seg å høre etter så gjør det ikke så mye. Bare når hun bestemmer seg for å stikke av, noe hun ofte gjør.;) Det er gøy med barn, men man blir satt på prøve ja. :cool:

slektskap
05-05-11, 20:48
Hallå damer! Så morsomt å stikke innom her og se at det er flere som har begynt på 'an igjen da! Det har jeg også - igår! :p La merke til en bekjent som skulle starte en kur og tenkte - omsider, det MÅ jeg også.

Etter en fin nedgang ifjor vår så tok jeg litt pause utpå sommeren. Den pausen tok visst aldri slutt... :o Så av de over 11 kg jeg hadde tatt av så kom 7 av de på igjen. Fikk ganske sjokk da jeg fikk se et filmopptak av meg selv med DEN underhaka og var ganske ugjenkjennelig. I tillegg har jeg fått ny jobb som gir et større fokus på kropp og holde seg i form føler jeg.

Vel, nå er jeg lei.

Det overhengende målet er å få orden på kostholdet fordi lavkarbo passer for meg. Jeg føler meg jo bedre når jeg spiser slik. I tillegg så ønsker jeg å være mer fysisk aktiv, men det er en dørstokkmil som er så uhorvelig lang!

Det store tallmålet er -12 kg, men klarer jeg mer så er det ikke meg imot!
Har gitt meg selv over sommeren til å klare det, og regnet ut at jeg bør ha et vekttap på -0.6 i uka. Det kan holde hardt, men jeg er optimist!

Namba
06-05-11, 12:58
Hei slektskap! Så kjekt at du også joiner oss igjen.:) Lykke til med slankingen. Jeg håper at du når målet ditt på den tiden du ønsker.

Selv er jeg på dag fem nå. Det går lettere nå, men jeg tenker fortsatt veldig mye på godteri.:( jeg synes kanskje at det går litt bedre for hver dag, og jeg har allerede begynt å merke at magen min har blitt flatere. Det skyldes sikkert ikke vekttap, mer at jeg ikke er like oppblåst lenger, men det er i alle tilfelle kjærkomment. :)

slektskap
07-05-11, 21:27
Takk for oppmuntringen Namba!

Var faktisk rett i ketose etter 1,5 døgn, og søtsuget er borte, magen er fin og et par kilo (vann ;)) er allerede borte!

Tror det kommer til å gå lettere denne gangen, vet mer hva jeg går til og hvilken fart jeg kan forvente endringer i.

Namba
07-05-11, 23:47
Så bra! :) Dette er tredje gangen min på ketolyse. Jeg har gått i fella for andre gang etter at jeg var ferdig slanket, men nå er det jo snakk om så få kilo som skal vekk. Jeg synes det har gått bedre både denne gangen og den forrige enn første gangen da alt var nytt og jeg ikke visste hvor mye fett og karbohydrater jeg skulle spise. Men nå har jeg jo helt klart fordelen ved at jeg skal ned 2-3 kilo i motsetning til forrige gang da jeg skulle ned 21 kg. Det går jo så raskt og det er jo så mye lettere. Når det er så få kilo det er snakk om så er jo forskjellen på hvert enkelt kilo ned tydelig også, så belønningen kommer nokså umiddelbart. Det er utrolig godt.

Jeg må bare få fortelle dere noe, fordi jeg er så glad. Vi flyttet i påska, og nå begynner stua å nærme seg ferdig. Vi mangler kun litt som skal opp på veggene, spisestuelampe, å få malet brannmuren, å få satt på plass peisen og noe småtteri. det hørtes ikke så lite ut når jeg ser det på trykk, men det begynner uansett å bli fint på stua nå. :) Jeg er så fornøyd, for i kveld fikk vi hengt opp to lamper, et stort bilde og to hyller. I går kastet vi det gamle, stygge vitrineskapet vårt. For to dager siden fikk vi ny skjenk og nye planter, og alt dette til sammen har utgjort så mye. Jeg begynner å bli fornøyd.:) Mye gjenstår i resten av huset, men det snakker vi ikke om.;)

Superteddy
08-05-11, 10:40
Så deilig at dere begynner å komme i stand da Namba! :) Kjempebra følelse!

Jeg ER så fyllesjuk i dag... :o Merket virkelig det at man ikke tåler så mye alkohol på ketolyse ja.. :eek: Satt hos noen venner og drakk kanskje 3 glass vin eller noe. Når jeg gikk hjem så følte jeg at formen var sånn passe grei (når jeg tenker etter nå så kan jeg igrunn ikke huske hvilken vei jeg gikk engang... :rolleyes:) Gikk på en supersmell og holdt på å bli dårlig, men reddet meg inn og fikk bikka meg i seng etterhvert. I dag er formen dårlig, og jeg kan ikke engang drikke sjokomelk og spise hamburger! :(

Min egen feil da.. Går seg nok til.. Egg og bacon i sola med mine nye solbriller hjelper nok! :D

Mona_K
08-05-11, 12:05
Heisan her har det jo skjed ting:D jeg syntes det ble så stille her at jeg joinet vi som begyner i mars gruppe. Siden jeg gikk tilbake i ketose 1 mars. Siden da har jeg gått ned 8 kilo som jeg har lagt påmeg i "pausene" mine.. Så jeg har 1,5kilo igjen til minstenoteringa mi på -17 kilo. Sinnsykt kjipt for jeg klarer ikke være fornøyd med disse kiloene av siden deallerede var av.. og nå har det begynt å stoppe opp noe som irirterer meg noe SINNSYKT! men godt å se det går bra med dere og at dere er tilbake=)

Myrull
08-05-11, 14:31
Hei hei :)
Jeg har hatt en laaang pause, gikk opp fra 60 til 65 i den perioden :o
Men det er fortsatt - 11kg fra hva jeg var første gang jeg startet.
Nå har jeg startet for fullt igjenn å håper å gå ned til hva tickeren min viser. Har gått ned noen kg igjenn alt så får håpe det går så det suser. :D

Namba
08-05-11, 22:04
Så kjekt at det begynner å bli så mange av oss her inne igjen. :) Er det noen som vet noe om hvordan det går med Val? Jeg har tenkt så veldig mye på henne, både da vi begynte i fjor og nå i vår. Jeg håper at hun kommer til å lykkes hun også.

Superteddy: Jeg spiser hamburger fortsatt, uten brød vel og merke. Det er godt med cheeseburger med salat, agurk, løk og dressing på. Kanskje kan det hjelpe deg dagen derpå neste gang du er på fylla på tre glass vin.:D Billig i drift, sa du?:D

Mona K: Så fint at du har gått ned åtte kilo igjen. Det er jo et flott resultat siden 1. mars, men forstår godt at du ikke føler at de teller på samme måte siden du har vært enda lenger nede i vekt før. Jeg har vært jojo slanker i mange år, og jeg er sikker på at jeg må ha slanket vekk 100 kilo til sammen over disse årene. Det er jo tragisk å tenke på. Tenk om jeg bare kunne lykkes første gangen isteden.

Myrull: Lykke til. Jeg er sikker på at målet ditt er innen rekkevidde om ikke så lenge.

Superteddy
08-05-11, 23:17
Eeh.. Etter at jeg snakket med venninna mi så kom vi visst fram til at det var litt mer enn 3 glass... :rolleyes: Hehehe.. Men jeg overlevde dagen da! Litt høyere kaloriinntak enn resten av uka, men det går nok bra! Var fremdeles i ketose også, selv om jeg hadde stappet i meg crabsticks med altfor masse karber pluss majones i natt.. (var nok IKKE et pent syn.. :eek:)

Har generelt ikke lyst på alkohol når jeg er på ketose jeg.. Noen andre som har det sånn? Vanligvis liker jeg å kose meg med et glass rødvin på kveldene, men nå greier jeg ikke drikke opp glasset mitt gitt.. :o

Kjempebra at vi er flere kjente tilbake her igjen! Nå skal vi jammen greie det jenter!! :D

Namba
10-05-11, 14:09
:D Hehe. Jeg drikker så sjelden at jeg merker ingen forskjell på lysten på alkohol.

I går fikk jeg endelig kjøpt nytt batteri til badevekta, så i morges kunne jeg endelig veie meg! :) Jeg vet jo ikke hva jeg startet på, men jeg gjetter 66,7 kg. I morges var jeg 65,9 kg, så nå er det bare 2,4 kg igjen til vekten jeg ønsker meg aller mest og et kilo igjen til jeg begynner å bli ganske fornøyd.:) Bare konsistensen forandrer seg litt også... I dag skal jeg sykle til barnehagen for å hente størstejenta mi. Jeg håper det hjelper både på konsistensen og vekta. ;) Været er jo fantastisk!

Har dere tenkt noe på sommerferien? Skal dere ut å reise? Skal dere spise ketolysekost hele ferien?

Superteddy
10-05-11, 19:47
Kjempebra Namba! :) I sommer skal jeg jobbe og flytte etterhvert.. Har veldig store planer om å fortsette å spise lavkarbo i sommer, selv om jeg hadde et lite håp om å komme ned i trivselsvekt så fort som mulig!! :rolleyes: Planen når jeg er ferdigslanket er ketolyse i uka og det jeg vil i helgene. :D

slektskap
11-05-11, 23:46
Det høres ut som en bra plan Superteddy!

Her har jeg rundet en uke, ingen utskeielser på mengden karber i det minste, men har laget meg en ganske så god erstatningssjokolade som det går å ta seg en bit av innimellom.

Ellers går dagene letter mtp spise rett, særlig i løpet av jobbdagen. Har blitt til at jeg lager meg en stooor skål med salat. Har heldigvis kjøleskap på jobb og ikke minst en Menybutikk i nabobygget. Kutter kjapt opp det jeg skal ha så er det enda mer fristende enn om salaten skulle ha stått det ferdig i flere timer og blitt helt soggy.

Namba
12-05-11, 00:37
Kan du fortelle litt om den erstatningssjokoladen din, er du snill?..:o Jeg kjenner kanskje noen som er interessert i å prøve...

Jeg har hatt min beste dag på ketolyse for denne gang. Jeg har ikke hatt sug i dag. Jeg har ikke følt at jeg har vært nødt til å fornekte meg noe. Og maten jeg har spist var så god. Grillet løkpølse og kotelett med "potetsalat". For å holde ut til middagen spiste jeg noen skiver spekeskinke med samme potetsalat. Good shit! :) Været har jo vært helt perfekt de siste dagene. Det er så herlig. Mat smaker bedre ute. :)

Mona_K
14-05-11, 16:14
Endelig bare 1 kilo igjen til der jeg startet på denførste pausen min ==)men bruker vel ihvertfall 1 mnd på den også ..jippi...

Namba
14-05-11, 23:01
Jeg vil bare tipse dere om denne http://lenabeatrice.net/kategori/overvekt-og-slanking/darlig-ned-i-vekt/ Når ting føles trått så er det kanskje litt hjelp, motivasjon eller oppmuntring å finne her. I fjor da jeg begynte på ketolyse, spiste jeg sunt. Jeg var veldig bevisst på å gjøre det etter boka og bryte alle uvaner (som feks brusdrikking og overspising). Den siste uka har jeg også spist lavkarbo, men jeg har ikke spist sunt. Karbohydratene jeg har spist har ikke kommet hovedsaklig fra grønnsaker, men pølser og rømme! Jeg har ikke spist variert. Jeg har flere ganger spist mer enn jeg trenger. Jeg har spist mer bacongull og osteships og dipp enn jeg burde. Jeg drikker brus hver dag. Jeg gjør enda flere ukloke valg. Jeg er usikker på om dette utgjør noe for resultatet på vekten eller ikke. Jeg er i ketose. Jeg har ikke oppdaget at jeg har hatt noen partystoppere, men likevel så kan jeg ikke unngå å lure på om resultatet ville vært bedre dersom jeg tok sunnere, klokere valg og spiste bare det jeg trenger istedenfor det jeg har lyst på. Kanskje kunne det mentale resultatet vært bedre da? Jeg er ikke mye stolt av meg selv nå. Jeg spiser ikke mye karbohydrater, men jeg spiser heller ikke sunt. Jeg har ikke slanket meg så lenge, under to uker, men jeg er allerede inne i en periode der jeg er lei, særlig av at det blir så mye mer opprydding og oppvask på kjøkkenet. når jeg kommer meg over kneika så skal jeg bli flinkere til å spise sunt. Da skal jeg gjøre meg selv stolt.

Mona_K
16-05-11, 18:24
Jeg vil bare tipse dere om denne http://lenabeatrice.net/kategori/overvekt-og-slanking/darlig-ned-i-vekt/ Når ting føles trått så er det kanskje litt hjelp, motivasjon eller oppmuntring å finne her. I fjor da jeg begynte på ketolyse, spiste jeg sunt. Jeg var veldig bevisst på å gjøre det etter boka og bryte alle uvaner (som feks brusdrikking og overspising). Den siste uka har jeg også spist lavkarbo, men jeg har ikke spist sunt. Karbohydratene jeg har spist har ikke kommet hovedsaklig fra grønnsaker, men pølser og rømme! Jeg har ikke spist variert. Jeg har flere ganger spist mer enn jeg trenger. Jeg har spist mer bacongull og osteships og dipp enn jeg burde. Jeg drikker brus hver dag. Jeg gjør enda flere ukloke valg. Jeg er usikker på om dette utgjør noe for resultatet på vekten eller ikke. Jeg er i ketose. Jeg har ikke oppdaget at jeg har hatt noen partystoppere, men likevel så kan jeg ikke unngå å lure på om resultatet ville vært bedre dersom jeg tok sunnere, klokere valg og spiste bare det jeg trenger istedenfor det jeg har lyst på. Kanskje kunne det mentale resultatet vært bedre da? Jeg er ikke mye stolt av meg selv nå. Jeg spiser ikke mye karbohydrater, men jeg spiser heller ikke sunt. Jeg har ikke slanket meg så lenge, under to uker, men jeg er allerede inne i en periode der jeg er lei, særlig av at det blir så mye mer opprydding og oppvask på kjøkkenet. når jeg kommer meg over kneika så skal jeg bli flinkere til å spise sunt. Da skal jeg gjøre meg selv stolt.

Ostechips?? Nam hva type er lavkarbo?
Jeg har gått ned en kilo på 1 mnd nå. Jeg var i danmark og la på meg 3 kilo på tross av at jeg spiste merriktig lavkarbo der en her.. Fly forbanna og forstår ikke hvor det gik galt men har nå tatt av meg de + en kilo=)
Men jeg også spiser mye dritt denne gangen akkuratt som jeg har gidt litt opp og begynt å bli deppa

Namba
16-05-11, 23:22
Ostechips?? Nam hva type er lavkarbo?
Jeg har gått ned en kilo på 1 mnd nå. Jeg var i danmark og la på meg 3 kilo på tross av at jeg spiste merriktig lavkarbo der en her.. Fly forbanna og forstår ikke hvor det gik galt men har nå tatt av meg de + en kilo=)
Men jeg også spiser mye dritt denne gangen akkuratt som jeg har gidt litt opp og begynt å bli deppa
Er du opprinnelig dansk? Synes du skriver litt dansk denne gangen.;) Så kjedelig at du ikke får de resultatene du ønsker. det er lett å unne seg mer enn man burde når man er deppa eller veldig sliten. Det blir på en måte litt selvsabotasje. Jeg håper vi slutter å sabotere oss selv og at vi får de resultatene vi vil ha.

Ostechips er ikke noe mer spennende enn osteskiver freset sprø i micro (nb! bruk bakepapir). Jeg foretrekker norvegia som snacks, men jeg vet at mange bruker taffelost og forskjellige oppskjærte oster med smak fra kavli (?) til ulike formål. Jeg brukte stekt taffelost til å legge pålegg på, men jeg ble så kvalm av det etter en kort stund, for det er ikke særlig godt.

slektskap
17-05-11, 23:59
Kjenner igjen den med å spise lavkarbo men ikke sunt. Det gjorde jeg sist. Og når jeg tok lang pause da så snek det seg jo SÅ bra på igjen fordi vanene var de samme. Denne gangen spiser jeg bedre, massiv salat hver lunsj på jobb, og lite erstatninger. Utenom Nannahs knekkebrød-varianten min da, men den hjelper for magen syns jeg, med alt det linfrø i. Og så bittelitt sjokkiserstatning har det blitt, men det er lite i forhold til det jeg tidsvis stappet i meg før av vanlig sjokolade.

Omsider somlet meg til å notere ned blandingen av "sjokoladen":
NB: du må like kokos!

Variant I:
100 g cocosa virgin
100 g kokos (coop sin har bare 6,5 karber)
100 g kokosmelk (hender melken har "skilt seg", så tok det som var hvitt og fast.
40 g økologisk kakao
60 g sukrin

Smelt cokosaen og ha i resten. Blir beinhard i kjøleskap og passelig i romptemp, da kan man ta ei teskje. Smelter på tunga!

Variant II:
80 g cocosa virgin
100 g kokos
100 g mascarpone
30 g kakao
50 g sukrin
+ ca 40 g kokos til å rulle i.

Smelt cocosa, ha i resten, kokosen til slutt. Del røra i to og lag to pølser inni plastfolie. Del så hver i 10-12 biter/skiver som rulles i kokos. Evt kan du ha kanel og eller chilli i kokosen det rulles i. Sett kaldt. Må stå i kjøleskap pga mascarponen. Mer tyggmotstand i denne, ganske god! Ca en karb pr stk.

Mona_K
18-05-11, 00:27
Er du opprinnelig dansk? Synes du skriver litt dansk denne gangen.;) Så kjedelig at du ikke får de resultatene du ønsker. det er lett å unne seg mer enn man burde når man er deppa eller veldig sliten. Det blir på en måte litt selvsabotasje. Jeg håper vi slutter å sabotere oss selv og at vi får de resultatene vi vil ha.

Ostechips er ikke noe mer spennende enn osteskiver freset sprø i micro (nb! bruk bakepapir). Jeg foretrekker norvegia som snacks, men jeg vet at mange bruker taffelost og forskjellige oppskjærte oster med smak fra kavli (?) til ulike formål. Jeg brukte stekt taffelost til å legge pålegg på, men jeg ble så kvalm av det etter en kort stund, for det er ikke særlig godt.

Nope orginalt rogalending =)
Aa ikke mer spennende en det.. Sukk nå håpet jeg på en ostepop eller noe..

Mona_K
18-05-11, 00:29
Kjenner igjen den med å spise lavkarbo men ikke sunt. Det gjorde jeg sist. Og når jeg tok lang pause da så snek det seg jo SÅ bra på igjen fordi vanene var de samme. Denne gangen spiser jeg bedre, massiv salat hver lunsj på jobb, og lite erstatninger. Utenom Nannahs knekkebrød-varianten min da, men den hjelper for magen syns jeg, med alt det linfrø i. Og så bittelitt sjokkiserstatning har det blitt, men det er lite i forhold til det jeg tidsvis stappet i meg før av vanlig sjokolade.

Omsider somlet meg til å notere ned blandingen av "sjokoladen":
NB: du må like kokos!

Variant I:
100 g cocosa virgin
100 g kokos (coop sin har bare 6,5 karber)
100 g kokosmelk (hender melken har "skilt seg", så tok det som var hvitt og fast.
40 g økologisk kakao
60 g sukrin

Smelt cokosaen og ha i resten. Blir beinhard i kjøleskap og passelig i romptemp, da kan man ta ei teskje. Smelter på tunga!

Variant II:
80 g cocosa virgin
100 g kokos
100 g mascarpone
30 g kakao
50 g sukrin
+ ca 40 g kokos til å rulle i.

Smelt cocosa, ha i resten, kokosen til slutt. Del røra i to og lag to pølser inni plastfolie. Del så hver i 10-12 biter/skiver som rulles i kokos. Evt kan du ha kanel og eller chilli i kokosen det rulles i. Sett kaldt. Må stå i kjøleskap pga mascarponen. Mer tyggmotstand i denne, ganske god! Ca en karb pr stk.

Er ikke dette sinnsykt kvalmende?

Namba
19-05-11, 14:10
Hvis det er kokossmak og ikke sjokoladesmak, da hopper jeg lett over.;) kokos er ikke favoritten min. Jeg har faktisk enda ikke smakt lavkarbo sjokolade. Jeg vet ikke engang hvor man får kjøpt det eller om det smaker sjokolade. Jeg prøvde en atkinsbar en gang, men det holdt med det ene tygget. YUK! Jeg har faktisk ikke spist så mye alternativer til verken mat (brød ol.) eller søtt (godteri, dessert og kaker). Jeg må nok våge meg til å prøve med tiden, men det er ikke så viktig enda. Det er favorittsjokoladen min som er viktig, og den er ekte vare.:p Jeg liker ikke sånn 70% sjokolade heller (og det er kanskje like greit når jeg tenker på det).

Mona_K
24-05-11, 00:48
Arrghhh jeg er blitt helt avhengi av pepsi max og sukkerfri sjokolade.. Klarte ikke holde meg unna en dag engang.. ungikk maxen men ikke sjokoladen.. grrr.. Vet jo at jeg ikke går ned av det men er så lett å tenke at jeg ikke går ut av ketose av det.. ARGHH:mad:

Superteddy
24-05-11, 10:49
Jeg har funnet ut hva som er partystopper for meg! :) Leste tråden om stagnasjon i vekttapet, og så at fløte kunne stoppe opp. Det brukte jeg ganske mye, og nå har jeg kuttet det helt ut i et par dager! Merker magen funker mye bedre og vekta har såvidt bevegd seg i riktig retning! :) Begynte på cipralex i dag da, så håper ikke den virker negativt... :(

Namba
02-06-11, 09:49
Hallo damer. :)

Her går bare vekta litt opp, litt ned, litt opp. kommer ikke under 65 kg denne gangen.:mad: Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ned i vekt heller og motivasjonen er veldig laber. På mandag bestemte jeg meg for å ha fråtsedag, spise akkurat det jeg hadde lyst på. Jeg spiste lite mat og veldig mye godteri. Det var kjempegodt og befriende. men så kom tirsdagen... da klarte jeg heller ikke stoppe. I går klarte jeg bare så vidt å styre meg. Jeg kjørte mot butikken, stoppet og tenkte meg om et minutt og kjørte hjem igjen. Jeg sliter så stort. Nå slanker jeg meg, men jeg kjenner at det er stor sjanse for at jeg kommer til å legge på meg. Igjen....:(

Mona_K
02-06-11, 12:58
Hallo damer. :)

Her går bare vekta litt opp, litt ned, litt opp. kommer ikke under 65 kg denne gangen.:mad: Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ned i vekt heller og motivasjonen er veldig laber. På mandag bestemte jeg meg for å ha fråtsedag, spise akkurat det jeg hadde lyst på. Jeg spiste lite mat og veldig mye godteri. Det var kjempegodt og befriende. men så kom tirsdagen... da klarte jeg heller ikke stoppe. I går klarte jeg bare så vidt å styre meg. Jeg kjørte mot butikken, stoppet og tenkte meg om et minutt og kjørte hjem igjen. Jeg sliter så stort. Nå slanker jeg meg, men jeg kjenner at det er stor sjanse for at jeg kommer til å legge på meg. Igjen....:(

Uff føler med deg..Har hatt sånne dager jeg også heldigvis så klarer jeg å skjeie ut med sukkerfri sjokolade, cloetta som har en sinnsykt go en..:o
det går nok ikke en dag uten at jeg spiser noe søt men sunnere en godter. Det som ofte har reddet meg er "riskrem" med blåbær eller jordbær. Du visper krem og blander inn litt cottage cheese. Av og til visper jeg bare litt krem med kanel som litt "is" eller så har jeg funnet lavkarbo kakao som jeg også har kanel krem i. Jeg får det søte jeg vil ha og jeg blir mett pga fettet.. Kansje verd å prøve på sånne dager? bruker også sitron fromage som er lagd på 5-6 min vet ikke om jeg har lagt ut opskriften min her men kan altids finne den vis noen lurer. perfekt når det er litt varmt ute;) Lykke til dette klarer du!

Namba
02-06-11, 14:12
Hvor får man kjøpt denne sukkerfri sjokoladen? Tror jeg må prøve den jeg også. Det er sjokolade og potetgull som er mine største laster. Dessert, kaker ol. er ikke så viktig for meg, for det gir meg ikke det samme utbyttet. Da tar jeg like gjerne en porsjon med middag istedenfor, men det er jo heller ikke bra når man slanker seg... Nei, det skal ikke være lett... Jeg håper at jeg får tilbake kontrollen igjen jeg altså... Long time no see.

Jeg får vel bare få ut fingeren å gjøre noe fornuftig her. Jeg er hjemme alene noen timer, og har fått gjort unna mye husarbeid. Nå skal jeg legge siste hånd på verket på soverommet, så er det faktisk helt ferdig! Bare resten igjen da. ;) To måneder har gått siden vi overtok huset. vi har fått gjort det meste, men det gjenstår en del listing, bilder og andre ting som gjør helhetsinntrykket. Heldigvis begynner det å komme innen rekkevidde.

pheona
02-06-11, 16:31
Jeg hoppa litt ut av forumet jeg... etter den ene mld min i januar...
Nå er jeg iallefall i gang... og Da jeg begynte på lavkarbo denne gangen..... så veide jeg 123kg tror jeg... Nå er jeg på 118! Så det går nedover iallefall! Går langt i fra like fort som første gangen på "diett". I morgen skal jeg lage "snickerskake" for vi skal i "Velkommen til verden"-fest til schnuppa til Areola. Der er det visst en 8-9 stykker som er på lavkarbo. Og da var en LAvkarbo kake en bra ting å ha med :)

Mona_K
02-06-11, 20:12
Hvor får man kjøpt denne sukkerfri sjokoladen? Tror jeg må prøve den jeg også. Det er sjokolade og potetgull som er mine største laster. Dessert, kaker ol. er ikke så viktig for meg, for det gir meg ikke det samme utbyttet. Da tar jeg like gjerne en porsjon med middag istedenfor, men det er jo heller ikke bra når man slanker seg... Nei, det skal ikke være lett... Jeg håper at jeg får tilbake kontrollen igjen jeg altså... Long time no see.

Jeg får vel bare få ut fingeren å gjøre noe fornuftig her. Jeg er hjemme alene noen timer, og har fått gjort unna mye husarbeid. Nå skal jeg legge siste hånd på verket på soverommet, så er det faktisk helt ferdig! Bare resten igjen da. ;) To måneder har gått siden vi overtok huset. vi har fått gjort det meste, men det gjenstår en del listing, bilder og andre ting som gjør helhetsinntrykket. Heldigvis begynner det å komme innen rekkevidde.

Jeg kjøper den på rema 1000 heter melkesjokolade på svensk huker ikke hvordan det staves:D står sukkerfri i hjørnet av pakken.. cloetta sin.
http://ketolyseprinsessa.blogg.no/1285100492_cloetta_sukkerfri_sjo.html

Mona_K
02-06-11, 20:13
Jeg hoppa litt ut av forumet jeg... etter den ene mld min i januar...
Nå er jeg iallefall i gang... og Da jeg begynte på lavkarbo denne gangen..... så veide jeg 123kg tror jeg... Nå er jeg på 118! Så det går nedover iallefall! Går langt i fra like fort som første gangen på "diett". I morgen skal jeg lage "snickerskake" for vi skal i "Velkommen til verden"-fest til schnuppa til Areola. Der er det visst en 8-9 stykker som er på lavkarbo. Og da var en LAvkarbo kake en bra ting å ha med :)

OPSKRIFT PLEASE:p

Namba
06-06-11, 23:11
Takk for tipset om sjokoladen. Den var ikke sånn kjempegod, men VELDIG MYE BEDRE enn å ikke spise sjokolade.:p;):cool::D Jeg har allerede klart å spise to... Laget meg is for første gang, og da ble det litt sjokolade i isen også. Det ble ikke så aller verst. Veldig greit å kunne spise is i sommer ihvf. OG SJOKOLADE!!;) Den ble bedre og bedre etter hvert som man spiser den. Vet dere om andre typer og hvor de fås kjøpt også, så rop ut! Jeg liker ikke sånn 70%s, men jeg er ute etter både melkesjokolade og mørk sjokolade. Har planer om å kjøpe mintdråper og mørk sjokolade og eksperimentere litt med is fremover. Er så lite innstilt på å slanke meg (siden jeg ikke får til å gå ned mer) akkurat nå, men har som mål å leve lkhf uten å legge på meg en stund. Hvem vet, kanskje er jeg klar for å gi slankingen et nytt forsøk om ikke så lenge? Jeg skulle ønske at jeg var akkurat like flink og dedikert som "guruene" her inne.

Så flink du har vært som har gått ned 5 kg, pheona. :)

Mona_K
08-06-11, 00:45
I dag var jeg på indisk matlagningskurs, og det andbefales på det varmeste!
Jeg har vært på mangen resturanger i mitt liv men steike det var noe av det beste jeg har spist av indisk. Det var i regi av KOS men man kan gå på kurs uten det også og maten vi laget var lavkarbo. Vi laget til og med hvitløk "Nan"

http://www.masalamagic.com/UserCms/DisplayContent.aspx

Namba
08-06-11, 13:31
Det kunne jeg også tenkt meg å prøve. Indisk mat er kjempegodt!

Mona_K
09-06-11, 16:47
Jaa det var sinnsykt godt!

Namba
10-06-11, 12:25
Hva skal dere i pinsen? Vi får besøk av mannens onkel og dama hans (som jeg er god venn med). De slanker seg også, på lav karbo light, så da blir det ikke for vanskelig å forene kosthold. Det blir en rolig pinse med barna og besøk her hjemme. Jeg ser frem til det.

Nå har vekten endelig begynt å gå nedover igjen. :) Jeg har spist små porsjoner, men ikke gått sulten, og det har fått vekten til å løsne igjen. Endelig. Jeg er så drittlei av å slanke meg etter å ha slanket meg av og på i 9-10 år. 800 gram igjen. Jeg håper de forsvinner fort sånn at jeg slipper å slanke meg mer. Jeg hater å slanke meg! Jeg har også eksperimentert med maten og kommet over flere gode retter, og det har gitt meg et løft fordi kosten ikke har vært ensidig. Det trengte jeg.

God pinse damer!:)

Mona_K
11-06-11, 14:26
HALLELUJA!

ENDELIG er jeg tilbake på 89 tallet der jeg begynte på min første pause i juli i fjord som ettervært ble +10 kilo..sukk.. Men NÅ kan jeg endelig begynne å telle nedover=)=) Nå har jeg gått ned over 17 kilo! Jippi Nå er jeg glad =)

Mona_K
23-06-11, 12:44
Neeesten 1 ny kilo .. :p

Mona_K
24-06-11, 14:07
Jeg har ENDELIG klart det! er kommet en kilo ned fra fø jeg begynte på pausen min =) Så ny rekord med 18,5 kilo i minus! Jippi:)

Namba
26-06-11, 21:04
gratulerer Mona K! Så flink du er. :)

jeg har vært på karbokjøret og overspist veldig i nesten en uke nå. Jeg har følt at sprekken har ligget i luften i flere uker allerede og at oddsen for at jeg skulle legge på meg når jeg egentlig slanket meg har vært stor. Jeg er bra sikker på at jeg har fått rett nå. jeg vil ikke gå på vekta. Jeg har så dårlig forhold til kroppen min og vekt for tiden at jeg unngår både vekt og speil. Jeg har som mål å komme meg tilbake på den rette vei i morgen. Jeg håper at jeg klarer det, men jeg føler meg ikke trygg på å lykkes nå heller. Roller bladesen min gikk i stykker på fredag og er inne på reparasjon, så nå blir det ikke like kjekt å trene heller.Kryss fingrene for meg. Jeg trenger det.

Mona_K
27-06-11, 14:13
gratulerer Mona K! Så flink du er. :)

jeg har vært på karbokjøret og overspist veldig i nesten en uke nå. Jeg har følt at sprekken har ligget i luften i flere uker allerede og at oddsen for at jeg skulle legge på meg når jeg egentlig slanket meg har vært stor. Jeg er bra sikker på at jeg har fått rett nå. jeg vil ikke gå på vekta. Jeg har så dårlig forhold til kroppen min og vekt for tiden at jeg unngår både vekt og speil. Jeg har som mål å komme meg tilbake på den rette vei i morgen. Jeg håper at jeg klarer det, men jeg føler meg ikke trygg på å lykkes nå heller. Roller bladesen min gikk i stykker på fredag og er inne på reparasjon, så nå blir det ikke like kjekt å trene heller.Kryss fingrene for meg. Jeg trenger det.

Det jeg har funnet ut når jeg sprekker er at vis jeg bare sprekker på godter å ikke spiser stivelse så blir skaden mindre =) Dette klarer du =) Jeg har fortsatt ikke begynt å trene jeg .. Burde nok gjordt det men e veldig lat..

Skal krysse alt som kan krysses;)