Jeg begynner på lavkarbo iløpet av helgen og trenger en badevekt. Noen tips til en relativt billig men bra modell? Jeg har aldri kjøpt eller eid en vekt før og vil være sikker på at jeg faktisk vet nøyaktig hva jeg veier når jeg begynner, siste veiing er over en måned siden og jeg vet ikke engang om badevekten jeg brukte da var nøyaktig.
Jeg har også vært på jakt etter badevekt, og tror jeg ender opp med denne (http://www.flust.no/helse-og-velvaere/personvekt/obh-nordica-art-collection-personvekt-star/?cid=_kelkoo_cpc)til kr. 299 + porto.
Så på samme vekta på min nærmeste Elkjøp, og der kosta den (hold deg fast) 599,-, tydeligvis store prisforskjeller ute og går. (Elkjøp på nett: 399,- + evt. porto)
Jeg har den badevekta fra OBH-nordica som er anbefalt over, bare med et litt mer japanskinspirert mønster. Den funker veldig bra for meg. Er forøvrig bare tull å kjøpe disse dyre badevektene som skal gi deg en "kroppsanalyse". De holder ikke mål. Man må gjøre det med en profesjonell maskin. Bare sånn at du ikke tror du kjøper noe dårlig ved å kjøpe en badevekt som kun viser kilo, hehe :)
Da var OBH innkjøpt og jeg fikk meg en positiv overraskelse, jeg veide ca 5kg mindre enn jeg trodde. Jeg tittet meg i speilet men jeg var likevel ikke blitt synlig slank ;) . Det kommer forhåpentligvis til å forbedre seg snart.
Det eneste negative jeg har å si om vekten er at jeg måtte veie meg 4-5 ganger før den "stabiliserte" seg, selv om jeg hadde føttene plassert relativt "likt". Det er mulig at det vil gå seg til etterhvert. Har også litt dårlig plass så jeg er nødt flytte den når den ikke er i bruk selv om de anbefaler at den står samme sted.