View Full Version : Gå ned i vekt sammen til JUL!
Har gått ned ytterligere 1,7 kg denne uken, så jeg tror jeg skal nå målet lenge før jul hvis dette fortsetter, kan godt være jeg utvider målet mitt litt:D
3,9 kg av 7 kg er veldig bra, tror jeg utvider til -10 kg før jul
Jeg har forresten krympa 12 cm den siste mnd!
6 av dem rundt magen!!
99 (!!!!!!!) cm tilsammen nå! Wohoo! :D
Legger til her at jeg trener ca to ganger i uka, og det ser at det hjelper MYE på cm'ene som satt som støpt den perioden jeg ikke trente, mens kg'ene sitter bedre nå, sikkert muskelvekst, i motseting til da jeg ikke trente, da gikk jeg ned ca en kg i uka..
Uansett er det cm som vises på kroppen, så heller den veien sier nå jeg! :) Trives utrolig godt med å trene også nå, så det kommer jeg ikke til å slutte med, uansett. :)
(selv om det er gøy med mye minus på vekta og...) :p
:heia::heia::heia:
Hurra for alt som er ned og inn!!!
Gratulerer til deg også, CocoNut!
En vektnedgang på 1 kg denne uken. Jeg nærmer meg målet.
Så var det veiedag. OPP 200gram:mad:.
Har vært flink, så det var surt:nedfor:.
Kan bli hardt med 7 kilo ned til jul med denne farta.
Får håpe det løsner denne uka:)
Har du fått i deg noe som binder mye vann? Salt er kriminelt på dette og et måltid med spekemat kan glatt øke vekten med et par kg. Karbohydrater binder også 3g vann per gram karbohydrat, så om du unnet deg litt kos dagen før veiinga kan det fort slå ut. Har du spist noe med mye fiber de siste par dagene før veiedagen? Fiber binder store mengder vann i fordøyelseskanalen, som også kan gjøre at vekta viser totalt feil tall.
Skaff deg målebånd med det samme! Eller som Skaldeman anbefaler: en magisk snor! Vannvekt fra salt, fiber og karber måles på vekta, det samme gjør de små økningene i muskelvekt de fleste opplever når de fórer på med maten vi er laget for å spise. Målebåndet lyver skjeldent! ;)
Så flinke dere er!
Om noen vil slenge over trøst opg motivasjon så tas det hjertelig i mot.....
Venter på uka og går opp og opp, gjør ingenting jeg ikke skal matmessig. Begynt å trene for noen uker siden så håper det er uka + trening som gjør det. Er så nærme 99 kg! Såååå surt!
Så jeg får jo ikke bidratt med noe ned i denne tråden.. :( Skal veie onsdag, men vet sannelig ikke om jeg gidder før tanta er long gone...
*sutre*
Hei...
Etter nesten en ukes ferie har jeg også gått opp... 1.3 kg faktisk! Hei hvor det går... Har ikke veiedag før til fredag da, så jeg nekter og oppdatere ticker før da, håper på at litt vann forsvinner innen da.. Fantastisk tur da, men deprimerende med disse konsekvensene ja!
Gratulerer masse til dere andre flinke som går inn og ned. Stå på! :)
Hei...
Etter nesten en ukes ferie har jeg også gått opp... 1.3 kg faktisk! Hei hvor det går... Har ikke veiedag før til fredag da, så jeg nekter og oppdatere ticker før da, håper på at litt vann forsvinner innen da.. Fantastisk tur da, men deprimerende med disse konsekvensene ja!
Gratulerer masse til dere andre flinke som går inn og ned. Stå på! :)
Det er 100% garantert bare vann, og det forsvinner av igjen rimelig kjapt uansett. Skal du ha litt fortgang i det kan du jo alltids dra på deg dobbelt eller tredobbelt treningstøy og sette deg på en trimsykkel så lenge du orker. Pass på å drikke nok underveis om du gjør dette, for målet er ikke å bli dehydrert men å svette ut salter ol.
Har du fått i deg noe som binder mye vann? Salt er kriminelt på dette og et måltid med spekemat kan glatt øke vekten med et par kg. Karbohydrater binder også 3g vann per gram karbohydrat, så om du unnet deg litt kos dagen før veiinga kan det fort slå ut. Har du spist noe med mye fiber de siste par dagene før veiedagen? Fiber binder store mengder vann i fordøyelseskanalen, som også kan gjøre at vekta viser totalt feil tall.
Skaff deg målebånd med det samme! Eller som Skaldeman anbefaler: en magisk snor! Vannvekt fra salt, fiber og karber måles på vekta, det samme gjør de små økningene i muskelvekt de fleste opplever når de fórer på med maten vi er laget for å spise. Målebåndet lyver skjeldent! ;)
Fiber! Ja, har spist Nannahs knekkebrød, men dem har ikke gjort negativt utslag tidligere.:)
Er nok redd for at den enkle årsak er for lite veske.
Har også jobba mye i de siste, så stress kan nok spille inn vil jeg tro.
Blitt lite tid til trim, men maten har jeg :nei: syndet med;).
:heia::heia::heia:
Hurra for alt som er ned og inn!!!
Gratulerer til deg også, CocoNut!tusen takk:) så flink til og muntre opp du:)
Da er jeg endelig igang igjen 79 kg viste vekten idag. :)
Det er 100% garantert bare vann, og det forsvinner av igjen rimelig kjapt uansett. Skal du ha litt fortgang i det kan du jo alltids dra på deg dobbelt eller tredobbelt treningstøy og sette deg på en trimsykkel så lenge du orker. Pass på å drikke nok underveis om du gjør dette, for målet er ikke å bli dehydrert men å svette ut salter ol.
Ja satser på det stort sett er vann. :) Planen var masse masse trening, men for og toppe hele situasjonen har jeg blitt super forkjøla, så tror det blir og pakke seg inn i teppet med masse te og legge seg tidlig i kveld, og heller være skikkelig fit for fight nærmere helga...
Eller bare kjøre på og satse på man svetter ut baseluskene??? Er jo så mange forskjelige meninger om det ute og går... Jaja, får se ann når jobbedagen er ferdig hva man føler for..
Jeg er også med, 125kg nå, kunne tenkt meg iallefall under 120 da jeg reiser til syden for å ferie jul der :)
Så flinke dere er!
Om noen vil slenge over trøst opg motivasjon så tas det hjertelig i mot.....
Venter på uka og går opp og opp, gjør ingenting jeg ikke skal matmessig. Begynt å trene for noen uker siden så håper det er uka + trening som gjør det. Er så nærme 99 kg! Såååå surt!
Så jeg får jo ikke bidratt med noe ned i denne tråden.. :( Skal veie onsdag, men vet sannelig ikke om jeg gidder før tanta er long gone...
*sutre*
Du har jo klart å gå ned masse før, ser jeg! Så noen stille tilstander er visst helt vanlig. Nå kommer vekt til å gå ned! Så bare stå på! :D
tora trollmor
27-10-10, 20:54
veiedag i dag, opp 0,4kg ;( Det ble ikke noe tosifra denne uka nei, forstår egentlig ikke hvorfor. Var å lurkikka på vekta 3 ganger denne uka å da var vekta 99,9 men i dag var den jo 100,4;( ja ja bedre lykke neste gang.
veiedag i dag, opp 0,4kg ;( Det ble ikke noe tosifra denne uka nei, forstår egentlig ikke hvorfor. Var å lurkikka på vekta 3 ganger denne uka å da var vekta 99,9 men i dag var den jo 100,4;( ja ja bedre lykke neste gang.
Det kommer, det kommer. Du er sååååå nærme. Plutselig bare er du der, og da tenker du: "Hva var det jeg bekymret meg for?!"
Synes forresten du har helt riktig innstilling. Ønsker deg masse lykke til:)
tora trollmor
27-10-10, 21:10
Det kommer, det kommer. Du er sååååå nærme. Plutselig bare er du der, og da tenker du: "Hva var det jeg bekymret meg for?!"
Synes forresten du har helt riktig innstilling. Ønsker deg masse lykke til:)
Takk takk:)
Oiioii! Har ikke veiedag i dag, men måte veie meg likevel..er nokk kronisk veier, men lider ikke noe under det, så det er helt greit!
86,0 kg i dag! ETT kg igjen til julemål! :D
tora trollmor
27-10-10, 22:23
Oiioii! Har ikke veiedag i dag, men måte veie meg likevel..er nokk kronisk veier, men lider ikke noe under det, så det er helt greit!
86,0 kg i dag! ETT kg igjen til julemål! :D
Kor Flink du e :)
Oi oi oi.. Så flinke dere er alle sammen!
Kjenner at mandagen og startdagen min nærmer seg.. Grugleder meg egentlig...
Positive overraskingar i dag :)
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.
Håpar det er reellt og ikkje berre ein "luring". Og at det held seg, ikkje minst! På tide å gå litt ned no, syns eg...
Hehe, her fortsetter det å gå nedover!
85,6 i dag! 600 g unna målet.
Hva skal man med veiedag, liksom!
Jeg er helt målløs. Jeg har slitt utrolig den siste tida. Kiloene har vært som sprettballer, ned noen gram en dag, opp en kg neste dag, ned på igjen neste, enda mer dagen etter...
På mandag bestemte jeg meg for å "renske opp" litt i kostholdet, etter anbefaling fra Lena Beatrice, så jeg begynte å telle alle karber igjen, noe jeg ikke har gjort siden i juni! Ser ut for at det har gjort at det har løsna for meg! :D Bare hittil har jeg gått ned 1,2 kg DENNE UKA!! Helt utrolig! Husker ikke sist det har gått så glatt!
Men... Holder pusten litt likevel...det virker for godt til å være sant...
Bra jobba folkens! :)
Jeg får ikke vite hvor mye jeg har gått ned før rundt 18-20 des. :o
tora trollmor
28-10-10, 23:35
Klare du å vente sååååååååååå lenge:) Det synes jeg er tøft av deg da, blir jo utrolig spennende:) Lykke til å stå på;) Vi heier på hverandre:p:klem:
Veiedag i dag. Ned 100 gram:rolleyes: Ikke akkurat superresultat! Men ned 600 gram fra forrige uke da, hvor jeg gikk OPP 500 gr.... Vi får satse på at jeg har fått meg noen nye muskler, kanskje noen nye rompemuskler da jeg har begynt med ridetimer:p Uansett er ned mye morsommere enn opp, selv hvor lite det er. Gidder ikke forandre tickeren min før jeg får litt større resultater. Lykke til til dere andre og meg selv nå som helga står for døren igjen:).
Jeg har forresten krympa 12 cm den siste mnd!
6 av dem rundt magen!!
99 (!!!!!!!) cm tilsammen nå! Wohoo! :D
WOW! 6 cm rundt magen er fantastisk på en måned:D:D:D
Jeg får melde meg på her, men om jeg klarer å gå ned 10 kg aner jeg ikke. Kiloene bruker å sitte "som spikra". Har starta tråd på Skaldemann. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=957214&posted=1#post957214
Start: Fredag 29. okt, vekt 104 kg.
wow! klarer du å vente såååå lenge? Er det grunn til at du velge å vente så lenge? Jeg er nok mer av en kronisk veier, he-he. I perioder hopper jeg på vekta flere ganger om dagen: jeg vil jo liskom se hvordan denne eller denne maten påvirker meg og hvadet og det veier. Slik som jeg veiet meg før og rett etter tissing og da var det hele 800 gr i forskjell!! Men det er jo egentlig ikke viktig. Jeg er veldig spent på veiedagen min på søndag. For igår (eller var det idag? ) skimtet jeg 95 og noe på vekta da vil det se at jeg går ned!!
Jeg ser jo at jeg går ned på andre ting enn vekta: jeg har tydliegvis blitt mindre i cm både rundt magen - den er ikke så hengete som den var, og under brystene - ikke så mye rundt kansje men under for alle de nye BH jeg kjøpte i sommeren er jo alt for store til meg nå! jeg må nok kjøpe inn noen som er 90 rundt eller kanskje til og med 85? for de som er 95 er alt for store! Juhu! noen sm forsvinner nok:D
Gratulerer alle dyktige menneskene! :D
Jeg sniker meg nedover også.. ikke der jeg var før ferie enda, men ned 700 g siden forrige veiig tidligere denne uken. *være flink i helgen - være flink i helgen!!*
Ticker får jaggu meg stå der den er selv om den juger vel med 700 g tror jeg.. men jeg SKAL jo tilbake og videre nedover temmelig plutselig da.. ;)
Da har denne damen væært på langtur til andre siden av landet.. Lavkarbokosten ble vanskelig å vere superstreng med, desverre.. =/
Så det ble 5 dager med såsomså mat.. har ikke hatt tilggang på nett, så kunne ikke søke trøst her hos dere, og veiedagen ble tilbragt på ett tog.
så jeg velger å ikke veie meg denne uken, da jeg vet det ikke er noen gode nyheter uansett! Jeg kommer sterkere tilbake neste uke!
Jeg SKAL under 120 til jul.. Det er ikke no snakk om no anna!
Stå på alle sammen! Jeg blir såå stolt av dere!!
Iiiiiik... ! Vitaminer og stix kjøpt inn.. Siste helgen med karbemat på meg på en stund ja.
Mandag begynner alvoret.
tora trollmor
29-10-10, 22:40
Iiiiiik... ! Vitaminer og stix kjøpt inn.. Siste helgen med karbemat på meg på en stund ja.
Mandag begynner alvoret.
Velkommen:)
Det blir så bra, så, tropika :-)
Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...
Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet. :)
tora trollmor
31-10-10, 11:25
Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet. :)
Flink du e;)
Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...
Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..
I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,
Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD
tora trollmor
31-10-10, 12:04
Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...
Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..
I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,
Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD
StineH du e så flink ;):klem:
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang;) ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag:)
StineH du e så flink ;):klem:
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang;) ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag:)
Signerer!
Jeg har vært i ketose siden 15.september og kan foreløpig notere meg for noen hundre gram ned bare... Det er forskjell på folk, ja:p Men det er deg vel forundt StineH - jeg vet du har kjempet hardt med deg selv. Stå på videre, vi andre må jo komme etter en gang:D
Idag hadde jeg lyst til å hoppe av glede :) etter en stille uke uten noe nedgang og flere uker med lite nedgang viste vekta 94,3 kg idag dvs hele 1,8 kg nedgang siden sist søndag:D Det er jeg skikkelig godt fornøyd med! Dvs at jeg har totalt gått ned akkurat 10 kg og har dermed nådd det første delmålet mitt på 10 kg før jul :) Så nå kan jeg sette delmål 2 på gå ned 5 kg til før jul :) Idag er jeg veldig optimisitsk! kanskje jeg klarer litt mer enn disse 7 kg som vi prøver på alle sammen? Det må være ribbe/ribbefet som jeg har spist en del av denne uka. Så har jeg endelig fått kjøpt inn et glass med Cocosa! Og har prøvd å ta litt og litt ved hvert måltid. Jeg har visst undervurdert det å få i meg nok fet.
Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...
hm... jeg må visst kjøpe meg noe vitaminer og mineraler også. Er det noen som er rimelige og gode? og kan enbefalles? syns det er i det største laget å betale over 200 kr for en liten boks med ketolyse mineraler også må man i tilleg ha flere forskjellige bokser! Finnes ikke det noe rimelig og bra i en pille?
Det var en superide, StineH!! kan bli gøy å få regne over! Kanskj noen vil lage en tabel over alle deltakere og plotte inn kiloene?
fettnurket
31-10-10, 22:40
Da var 3. kiloet borte i denne utfordringen! :D Og til og med på første dag av røduka, jeg som alltid går OPP når den kommer, men dengang ei!
tora trollmor
31-10-10, 22:46
Gratulere til alle som har gått ned;)
Huff, vekta mi viste 107 kg i dag. Men er i ketose...
Burde jeg gå enda lavere på antall karbo per dag tro? Ligger på ca 20 g karbo om dagen nå. Jeg som har vært så streng med meg selv :(:confused:
Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært så mye lettere nå... sukk...
har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp :)
Oj, så flinke dere er...
Kan jeg henge meg på?
Trenger litt motivasjon, så kanskje dette hjelper å føle litt press :)
Kommer stadig ut av ketose pga sløvhet rett og slett, og har derfor stått fast på 89kg i en lengere periode nå.
Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært så mye lettere nå... sukk...
Skam gagner ingen. Rist det av deg, se framover og rop høyt når du trenger støtte og å blåse ut litt:)
Citami - velkommen:)
......veiedag i dag og ned 1,6kg:stortsmil
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp:mad:.
Har nå sneket meg under 30 i BMI. :heia:
......veiedag i dag og ned 1,6kg:stortsmil
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp:mad:.
Har nå sneket meg under 30 i BMI. :heia:
gratulere!! bra at noen går ned :) Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!
Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!
Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!
har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp :)
Neida, vi gir ikke opp:). Er veldig frustrerende når vekta står stille eller går opp men det snur. Neste uke er det deg. :klem:
gratulere!! bra at noen går ned :) Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!
Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!
Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!
Tusen takk:klem:
Veiedag idag og jeg har gått ned 1.5 kg. :stortsmil Jeg er kjempefornøyd. Nå er jeg over halveis til julemålet.
Utroooli bra jobba mankell!
Jeg har veiedag imorgen, grugleder meg og håper på gode nyheter! =D
Utroooli bra jobba mankell!
Jeg har veiedag imorgen, grugleder meg og håper på gode nyheter! =D
Lykke til! Jeg har det som deg hver veiedag jeg også.
Jeg hoppet over veiedagen min igår. Har skeiet ut de siste dagene. Skal bruke denne uken til å rette opp "skaden" og så blir det veiedag på mandag.
Lykke til dere andre:)
Jada.. stabla meg på vekten i morges.. Den stoppa på 101.5...
Håper det ikke går for lang tid til jeg ser to siffer på den..
Det går nok kjapt som bare det!! =D
Det gleder jeg meg til også! Lykke til!!
Hærlig følelse det med to sifret tall på vekte. Akkurat vært der selv.
Lykke til xhegex og Tropika. Det går fortere enn dere aner. Stå på:heia:
Oooooooh ja!! Eg lengtar etter den dagen at eg kjem ned på to-sifra, eg kan ikkje ein gong hugse når eg var der sist, det var eit godt stykke tilbake i forrige årtusen :p Men når den dagen kjem skal det minsann feirast. Dét blir ein milepæl, det. Juleutfordringa mi er 97,2kg (viss eg har rekna rett)...
Snikveide meg i dag.. Minus 0.5 siden i går. Sikkert vann.. Men bare ETT kg unna tosifra..!
Woop woop! =D
5,9 kg vekk, ONLY 1,1 to go! :D
Vekten i dag tidlig stoppet på 123,2 og jeg er kjempekjempeglad! Håper på å ha klart julemålet til neste veiedag!
fettnurket
03-11-10, 21:50
Da var 3. kiloet borte i denne utfordringen! :D Og til og med på første dag av røduka, jeg som alltid går OPP når den kommer, men dengang ei!
Og der var enda en kilo av! :) Minus 4 kilo i denne utfordringen. :cool:
tora trollmor
03-11-10, 21:54
0,5 kg med denne uka. da e æ på tosifret tall:D 99,9 kg i dag;) ;) 1,3 kg av denne utfordringa:)
Wow StineH, det må jeg si..
Grattis med tosifra tora trollmor
1 kg borte er jo kjempeflott på en uke fettnurket.
Her har jeg fått positivt utslag på stixen i kveld.
Holder på å bake brød, står i ovnen as we speak! Gleder meg til å ha noe å ha pålegget på i morgen.
Vegde meg på tysdag og 3,5 kg av sidan eg starta denne utfordringa i oktober ;) 3,5 kg igjen til julemålet er nådd, DET skal eg klare, sjølv i julebord sesongen ;)
=sukk=
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.
04.11.2010 104,4 (103,6 på mandag...)
Det er slike dagar som dette ein får lyst på piller.
GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
:nei: Kjære Gud vær så snill og ikkje la meg måtte gå tilbake til Vektklubben.
=sukk=
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
04.11.2010 104,4 (103,6 på mandag...)
Det er slike dagar som dette ein får lyst på piller.
GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
:nei: Kjære Gud vær så snill og ikkje la meg måtte gå tilbake til Vektklubben.
God is not in right now, may I help you? http://netaanzet.net/Smileys/devil.gif
Hva med å prøve Skaldeman et par uker? Han sier i allefall at hans heller ekstreme fettinntak (>80%) gjør det bortimot umulig å ikke gå ned i vekt, og at det også fungerer veldig bra for å bryte platåer.
Ellers, hva spiser du? Har du faktisk veid maten din og regnet ut hvor mye karbohydrater du spiser? Kanskje du har nådd et punkt der du må begrense kaloriene bittelitt, som så mange her inne sier. Hva med kokos-fett? Dette er en av verdens rikeste kilder på MCT (Medium-chain triglycerides) som er den mest ketogene fettsyren som finnes. Forsøk viser at man med et høyt inntak av MCT-oljer kan være i ketose ved et høyere karbohydratinntak enn normalt.
Takk, folkens, både for støtte og gode råd.
Har rundt 80% fett... bruker cocosa så godt som kvar dag, nokre teskjeier i alle fall. Treng det ikkje så ofte for å auke fettprosenten, det er mest for sjølve feitt-typen sin del eg tar det. Ketosen er vedlikehaldt, har så vidt eg veit aldri gått over. Veier sporadisk og får aldri nokre "aha"-opplevingar der, det er stort sett som eg trur i mål og vekt. Bruker varierte grønsaker (avocado, agurk, salat, kinakål, paprika, blomkål, broccoli, aubergine, squash, sopp, asparges, litt løk, minimais osv.) av noko slag til praktisk talt alle måltider kvar dag. Det meste av kh kjem frå desse, pluss litt egg. Eg spis mykje egg, men meire plommer enn kviter.
Eg har kutta mjølkeprodukt (unntatt kvitost) og nøtter også i det siste fordi der er det jo lett å "slingre litt". La tomatene til side. Har droppa kunstig søtning... Kaloriinntaket skal heller ikkje vere verken så rasande for lågt eller for høgt, bruker ikkje utrekning på kvart måltid kvar dag, men dei "stikkprøvene" eg har registrert for å sjekke at eg har så mykje peiling som eg trur eg har, har vore ganske bra. Eg veit ikkje kor nøyaktig InBody analyse er, men den sa at eg hadde ein BMR på 1565 kcal og eg bruker det som rettesnor til ikkje å gå for lågt i det minste. Vektklubben gav meg 1400 kcal per dag til å kose meg med...
Og sidan eg kutta kunstig søtning har eg kutta i eggemjølk-latten min også for den er ikkje så god utan nokonting. Har tatt grøn te i staden, det skal jo vere så fint for forbrenninga, men berre ein stor kopp om dagen. Tar den på formiddagen. Eg har ikkje vore like flink å drikke vatn heile denne tida, men det har eg tatt opp igjen i det siste og det blir mange store glas i løpet av dagen.
Stress? Ja, men ikkje meir enn tidlegare, heller aningen mindre. Betennelser i kroppen? Ja, men det har eg jo hatt i årevis, og eg gikk jo ned i vekt tidlegare med dei same plagene. Føler eg stangar hovudet i veggen littegranne.
Om eg berre hadde sett eitt eller anna som tilsynelatande var feil - men det gjer eg ikkje. Det einaste eg ser er at eg kanskje ligg for lavt i karbohydratar, enkelte må jo høgre der enn det dei trur, men det er jo grenser for kor mykje plass ein har i magen til brokkoli... Trur de eg kan legge inn bittelittegranne linser (15 g kh/100g) i tillegg til dei vanlege grønsakene for å sjå om det kan hjelpe, prøve det og sjå kor høgt eg kan gå?
Det som frustrerer meg kanskje aller mest her, er at eg ikkje har hatt fin nedgang på kuren som plutseleg har stoppa opp. Det har tvertimot vore nesten ingen nedgang i det heile tatt heilt sidan eg begynte. (Og da veide og målte eg maten mykje meir også, men det er ingen skilnad på resultatet i alle fall.) "Oppskrifta" til ketolysekuren er jo å auke i kh til ein ikkje lenger går ned i vekt, finne toleransegrensa på den måten. Men eg har jo ikkje gått jamnt ned i vekt i det heile tatt, det er rett og slett SÅ små skilnadar frå ei veke til ei anna at eg kan like gjerne feie det vekk med tilfeldige variasjonar. Dei gongane eg har hatt eit stort hopp nedover, har det vore tilbake veka etter.
Kjære søte fantastisk Zillah! Ikke fortvil!
Jeg skjønner hvordan du føler deg, og jeg kan ikke se at du gjør noe feil! Noe som sikkert må være kjempefrustrerende!!
MEN om jeg var deg, ville jeg tatt meg noen hardass skaldemanuker, slik som jeg gjorde i begynnelsen av mitt vekttap..
Spis Skaldeman's slankekjøttkaker, og ingenting annet.. Det er utrooolig kjipt akkurat når det står på som verst, men det er verdt det..!
Jeg ville i allefall ikke gått MeR opp på karbsene, du spiser jo endel grønnsaker, såå less is more.. :)
Får jeg lov å hive meg med her?
Jeg startet opp forrige uke,29/10-2010, å vekta stoppa da på 116,8:(
Idag var jeg til veiing igjen,å da viste vekta 113,5, altså -3,3 kg:)
tora trollmor
04-11-10, 20:59
Får jeg lov å hive meg med her?
Jeg startet opp forrige uke,29/10-2010, å vekta stoppa da på 116,8:(
Idag var jeg til veiing igjen,å da viste vekta 113,5, altså -3,3 kg:)
Velkommen;)
Velkommen;)
Takk å takk:)
Klart det LouLou! Velkommen inn hit!
Nå er jeg bare 1,3 kg vekke fra mitt første delmål som er -10 kg. Datoen jeg hadde satt for å nå første delmål var 15. november så dette gikk jo det. De resterende kiloene til delmålet mitt er vekke in no time he he
14.09.10: 93,2 kg Oppstartsvekt
22.09.10: 88,2 kg - 5 kg
28.09.10: 87,5 kg - 0,7 g
05.10.10: 89,1 kg + 1,5 kg
12.10.10: 87,5 kg - 1,7 kg
19.10.10: 86,9 kg - 0,6 kg
26.10.10: 85.2 kg - 1,7 kg
02.11.10: 84,5 kg - 0,7 kg
Total vektnedgang: -8,7 kg
Har helt glemt å raportere denne uken... ikke noe positivt de,ne gangen...pluss 1kg... Så da går jeg tilbake til 1,3 av 7kg til jul... De høyere makter vil visst ikke at jeg skal komme under 100... har så inderlig lyst til å se to tall på vekta, men nå er jeg jo oppe i 103,7kg igjen... *frustrert*
*Veiedag på fredag, men glemte helt av det denne gangen:rolleyes:
Uke 1: 65,7 kg
Uke 2: 64,7 kg :D
Uke 3: 63,9 kg :) .....ca 2 mnd til julaften nå:heia:
Vekt: 101 kg (fordelt på 167 cm) -3 kg
Mål: Under brystene: 107 cm (-2 cm)
Midjen: 111 cm ingen endring :(
Hoftene: 115 cm (-1 cm)
Lår: 70 cm. (-1 cm)
Hyggelig å ha gått ned mye men det er mest vann. Jeg ser føttene og anklene har litt sååå pene! :rodme:
29.10.10: 93,2 kg Oppstartsvekt 104 kg
05.11.10: 88,2 kg - 3 kg
Har helt glemt å raportere denne uken... ikke noe positivt de,ne gangen...pluss 1kg... Så da går jeg tilbake til 1,3 av 7kg til jul... De høyere makter vil visst ikke at jeg skal komme under 100... har så inderlig lyst til å se to tall på vekta, men nå er jeg jo oppe i 103,7kg igjen... *frustrert*
Ser det maaange som sliter når de skal ned under hundre.. Er akkurat som om kroppen ikke VIL under 100 tallet..
Mest sansynligvis er det nok vi som stresser kroppen vår, sånn at den ikke klarer å slippe kiloene..
Men ta det med ro og pust med magen, så plutselig er du under 100 kg! =D
Jeg bare gleder meg inderlig til jeg kommer dit! =D
Jeg vil være med på denne utfordringen! Tror kanskje 7 kg er litt i overkant, men 5 skal jeg klare før jul! Starter i dag!
:D
tora trollmor
06-11-10, 09:45
Jeg vil være med på denne utfordringen! Tror kanskje 7 kg er litt i overkant, men 5 skal jeg klare før jul! Starter i dag!
:D
Velkommen:):klem::klem:
Gikk på vekten i dag, og ble kjempeglad. Så nå er det bare en kilo igjen til jul. =)
Noen som vet åssen jeg kan få til to sånne tickere? Vil ha en til denne juleutfordringen og.. :p
Men fikk beskjed om at jeg fikk maks ha fem setninger i signaturen min...??
Jeg vil også være med på juleutfordringen! Jeg har veiedag på mandag, så da starter jeg da, skal ihvertfall ned 7 kg. etter det før jul! (født positiv!) :D
Jeg lurer også på det med signatur, har også fått feilmelding og at jeg bare kan ha 5 linjer, men ser mange her som har mye mer enn det?
Jeg og fikk feilmeldingen første gangen, men så trykte jeg på "forhåndsvisning" før jeg lagret, og da gikk det. Vet ikke om det har noe å si, men er verdt et forsøk. =)
Jeg også har fått den meldingen hver gang, men prøver igjen og igjen med "forhåndsvis", og da går det plutselig, spør ikke meg hva som skjer:p
Ny her men jeg vil være med. Har ikke no vekt her enda, prøve å kjøpe det ett sted. Holder meg så lenge til cm som forsvinner, men de må jo bort de også :) Har som mål å gå ned til jul når jeg reiser hjem en tur til fam.
Jeg og fikk feilmeldingen første gangen, men så trykte jeg på "forhåndsvisning" før jeg lagret, og da gikk det. Vet ikke om det har noe å si, men er verdt et forsøk. =)
Prøvde det nå, og da gikk det :)
Tror det kan være noe i det der at man stresser litt med tall ja....
Jeg venter fææælt på å komme ned på 85 kg, men et skjer ikke. Det er målet mitt til jul.
Jeg var 86,2 i morres...var 85,7 for noen dager siden, å sånn går no dagan... har holdt på sånn i flere uker...
Tror jeg må overbevise meg selv om å bare ikke bry meg... Jeg har gått ned 19 kg, og er jo superfornøyd med det. :)
Kanskje det løsner litt
Kanskje det løsner litt hvis jeg slutter å være så "obsessed" på 85-tallet..?
Jeg skjønner hvordan dere har det med tall. Mye av grunnen til at jeg veier meg på jobb, det er en stor innfelt vekt i gulvet. Da sniker jeg meg på når ingen er i nærheten, så slipper jeg alt det pes'et hjemme, med å veie seg naken etter dobesøk....:p hver dag, følge med på hvert gram. Den går bare på 0,5 kg, ikke finere.
Men innrømmer gjerne at jeg ser fram til å komme under 100-tallet!
Kansje dere som opplever at vekta står stille kan forsøke en "ekstremuke" slik som Skaldemann. Ikke noe lavkarbobrød, minimalt med grønnsaker og melkeprodukt, masse fett. Se om det hjelper? Det er ihvertfall hva jeg tenker å gjøre. Starte på Skaldemann, gå over på LCHF, og ha en ren Skaldemann uke innimellom.
merkelig uke må jeg si. Jeg har spist mindre enn de foregående, jeg har vert mer aktiv og jeg har ogsåspist mer fet så alt lå jo an til en skikkelig god vektnedgang. Og hva da? Når jeg veide meg imårest så det ut som om jeg gikk ned stakkarslige 100 gr. Men når jeg veier meg nå så viser vekta litt bedre tall :) ned 0,5 kg denne uka! Jeg var litt hoven imårrest, følte at det var mye vann i kroppen så det kan være grunnen til at det var så store forskjeller. Halv kilo er ok :) Nå skal jeg bare finne oppskriften på en god lakarbo kakao og ordne det til meg og ungene så skal vi kose oss :)
tora trollmor
07-11-10, 12:51
Jeg får ikke til å lage to ticker :)De blir lagret når jeg er inne på signatur men de kommer ikke frem ved innlegg bare den første:(
Jeg får ikke til å lage to ticker :)De blir lagret når jeg er inne på signatur men de kommer ikke frem ved innlegg bare den første:(
du må lage deg 2 profiler der inne, altså atdu har to forskjellige passord for å komme inn på hver ticker. Da funker det. Kanskje det finnes andre løsninger men det er den jeg ordnet.
tora trollmor
07-11-10, 13:23
du må lage deg 2 profiler der inne, altså atdu har to forskjellige passord for å komme inn på hver ticker. Da funker det. Kanskje det finnes andre løsninger men det er den jeg ordnet.
Takk Takk det skal jeg prøve no:)
tora trollmor
07-11-10, 13:31
Takk Takk det skal jeg prøve no:)
Nei det virka ikke fortsatt bare en stick;(
Pruttilutt
07-11-10, 13:34
Jeg ønsker å nå de store 9 - 0 til vi drar på ferie 15. des, og det går i rykk og napp nedover. Men - så lenge det går nedover, så er alt i skjønneste orden. :rolleyes:
Jeg kommer heller ikke til å stresse med å nå 90, for da når jeg det aldri. Tar det uke for uke. Har forøvrig fått et mer avslappet forhold til veiing, noe som virkelig var på tide! Skjønner godt at man står i fare for å utvikle forstyrrelser både her og der når man går på diett/kurer osv. Det å bli opphengt er ikke bra. Flytt fokuset! :)
tora trollmor
07-11-10, 13:47
DA ble det to sticer;)
Endelig kan jeg bidra til å gå NED i denne tråden!!!
Gått ned 1.7 siden sist og har vel da gått ned 3.2 av de 5 jeg satte meg som mål til jul
1,5 kilo ned! :D Men får fremdeles ikke til to sånne tickere... fryktelig irriterende i grunn... :mad:
heia:_) lurte på en ting. ser så mange har vekt dagbok eller å det kalles.. hvor kan jeg finne det så jeg har litt kontroll jeg og..? :-)
Så mange dyktige folk!!!!! Blir altså så imponert... :)
Stille her, og fortsatt over hva jeg var før min lille ferie.. :( Pyton irriterende.. Fundere på en omelett-uke. Noen som har noen tanker om det? Kan det funke, eller er det slemt for kroppen og bare gi den egg? Har jo litt oppi der da, skinke, purre o.l...
tora trollmor
07-11-10, 21:07
1,5 kilo ned! :D Men får fremdeles ikke til to sånne tickere... fryktelig irriterende i grunn... :mad:
Jeg har også store problemer med det. men jeg måtte ha to profiler der inne, du måtte altså ha to koder helt øverst huske ikke helt hva det heter men 4 tall skrev jeg inn,
Så måtte det ikke være noe mellom rom da det bare var 5 linjer som kunne være med. Prøv te det går;)
Kjempebra, Heaven :heia:
TAKK for skryt!!! Ettter å ha stått veldig veldig stille i 3 uker var dette deiiiiillig! Kanskje kanskj kanskje kan jeg komme ned de 5 kg til jul likevel:rolleyes:
Hurra! Da fikk jeg det til! Takk for all hjelp! :-) Kan man få med halve kiloer og, eller går det bare i hele der? :-) Ser så mye mer motiverende ut med 1,5 kg enn 1 kg....
Jada, du må bruke punktum som desimalmerke i steden for komma. T.d. 98.6 kg
Jada, du må bruke punktum som desimalmerke i steden for komma. T.d. 98.6 kg
Tusen takk! :) Blir litt morsommere når man kan ta med de grammene imellom kiloene og! :)
Ja ikkje sant? I alle fall når det går rette vegen, LOL!
Ja ikkje sant? I alle fall når det går rette vegen, LOL!
Haha, ja det er jo en forutsetning da.. Gikk opp 2,5 kg her for litt over en uke siden, det var ikke no moro... Men nå er jeg tilbake igjen der hvor jeg var før det da, så da går det heldigvis riktige veien igjen! :)
tora trollmor
08-11-10, 07:50
Ønsker alle en riktig God Dag
veiedag i igjen! Går fort disse ukene! Ikke så stor nedgang som håpet, men det var nedgang! Sto jo stille forrige uke! Så nå må jeg bare fortsette! Har hele 4 kg igjen til jul. Og snart begynner julebord sesongen og bakingen. Utfordringen er STOR :)
Er veldig imponert over mange her! Dere er dyktige!! Vær stolt av dere selv! Jeg er hvertfall stolt av dere :)
ha en fin dag! Her i trøndelag er det minus 14 grader. Her fyres det :)
<insert_scary_name_here>
08-11-10, 17:49
Yey, -900 gr. i dag, og 2,3 kg. igjen til jeg er ved det opprinnelige julemålet mitt. Satser på mere dog ;)
Og tenk, jeg startet i midten av september, og jeg har allerede gått ned 10 kilo!!!! Happyhappy!
:heia: :heia: Flott jobba jenter, stå på!!!!!!
Så var det veiedag igjen. Går voldsomt i rykk og napp.
Denne uka OPP 400 gram.
Kunne det ikke være mulig å gå ned to uker på rad:rolleyes::rolleyes:
Ja, ja.....er vel bare å bite tenna sammen å stå på:visemuskl
Ned 3.1 kg og 11 cm mindre!
[quote=Rosekinn;963184]veiedag i igjen! Går fort disse ukene! Ikke så stor nedgang som håpet, men det var nedgang! Sto jo stille forrige uke! Så nå må jeg bare fortsette! Har hele 4 kg igjen til jul. Og snart begynner julebord sesongen og bakingen. Utfordringen er STOR :)
Gratulerer med nedgang:).
Ned er ned:D
Jeg har hele 5,3 kg igjen av juleutfordringen :o. Siden det går så i rykk og napp kan det virkelig bli en utfordring:rolleyes:
:klem:
Veiedag igår, var da gått ned 1,9kg siden forrige mandag. Da ligger jeg på 3,2 sv 7kg til jul... Håper jeg klarer å komme meg under 100kg snart... Er på 101,8kg nå, men veien føles lang siden jeg går opp og ned annenhver uke...
Ned 3.1 kg og 11 cm mindre!
Så utrolig bra:D
Gratulerer med superbra nedgang:)
Gratulerer til alle som er gått ned! Og til dere som er gått opp/står stille: fatt mot, det løsner snart! Men jheg vet hvor frustrerende det er... For all del, stått stille i 3 uker før det ENDELIG løsna nå..
MI E SÅ FLINKE!!!! Heia oss alle!
Veiedag i morra her! SPENT! Tipper på 85,6. Det veide jeg i morres... :p
Flinke dere er alle sammen :)
Jeg begynte da forrige mandag, har har siden gått ned 1kg.
Sjangsen for å nå målet til jul, er vel eller veldig liten, men kommer jeg ned totalt 5kg, så skal jeg nå si meg fornøyd :)
14.09.10: 93,2 kgOppstartsvekt
09.11.10: 83,7 kg - 0,8 kg
Total vektnedgang: -9,5 kg
Ser meg fornøyd med det selv om jeg skulle ønske litt fortere vektnedgang. Tror nok jeg klarer de siste kg jeg har satt opp som mål før jul ja. Kjole og høyhæler here I come:D
Etter å ha stått stille en stund, har jeg endelig begynt å gå ned igjen! :)
7.5 kg totalt fra da jeg startet kuren, 12 kg ned fra det tyngste jeg har vært! :)
Bare 2,5 kg igjen til målet jeg skal nå før jul! :)
Gratulerer med nedgang:).
Ned er ned:D
Jeg har hele 5,3 kg igjen av juleutfordringen :o. Siden det går så i rykk og napp kan det virkelig bli en utfordring:rolleyes:
:klem:[/quote]
takk for det! Ja blir spennende å se hvordan det går nå i adventstiden og i jula. Har tenkt å unne meg litt, men ikke så mye som i gamle dager :) Skal prøve å være flink til å komme meg ut å få rørt på meg. I håp om at det går opp i opp :) Lykke til hos deg også. Plutselig så gjør vekten et hopp ned :) og vi har satt oss store mål!
Nå er det snart jul....(jeg er en sånn som er barnslig glad i julen), men først skal jeg ned noen kilo til. Jeg har bare 2,6 kg igjen til målet, men nå drar jeg snart på ferie og da kan det fort bli litt vanskeligere. Det viktigste er at jeg ikke går opp.
Så mange flinke her. :stortsmil
Selv har jeg ikke gitt lyd fra meg på en stund nå, men endelig etter en god del opp og ned, går det heldigvis bare nedover igjen :_punk:
Etter å ha levd på litt sånn generell lavkarbo, som jeg ikke klarte helt å styre fant jeg ut at jeg ville prøve Atkins induksjon.
Har gått på nesten induksjon i litt over en uke (har inntatt litt for mye ost og litt for mye fløte, ellers har jeg fulgt oppskriften). Kiloene har rent av meg og endelig er suget etter søtsaker også borte :D Akkurat nå har jeg en skikkelig boost og bare koser meg. Livet er herlig!!!
Sånn skal det fortsette fremover!!! Gikk desverre opp etter forrige notering her, men er nå -1.9kg fra laveste notering her... :D
Keep up the good work!!!
fettnurket
10-11-10, 20:21
Nok en kilo, da var 13 kilo skrellet av kroppen! :D
tora trollmor
10-11-10, 21:31
2,4 kg ned denne uka:) av mitt julemål på 5 kg er det nå 1,5 kg igjen:)
Positiv oppdatering frå meg i dag! Håpar eg snart kan kome under 103 og få kroppen til å forstå at nei, dette er faktisk ikkje mi idealvekt, sjølv om det kanskje kunne virke slik i nokre år...
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.2010 104,4
11.11.2010 103,2 - var mentalt førebudd på 104,6 så dette var hyggelig. 104,6 blir vel neste veke det, da :rolleyes:
Så flinke dere jenter :heia: :heia:
Pruttilutt
11-11-10, 23:38
Tipper jeg blir å trekke gjennomsnittet ned, jeg er nesten ute av kjøret for tiden. Har vært på bestenotering 93,7, men har faktisk gått opp et kg. i forbindelse med stress, eksamensnerver og mindre fettrik kost. :/
2,4 kg ned denne uka:) av mitt julemål på 5 kg er det nå 1,5 kg igjen:)
Så flink du er. Stå på.
Tipper jeg blir å trekke gjennomsnittet ned, jeg er nesten ute av kjøret for tiden. Har vært på bestenotering 93,7, men har faktisk gått opp et kg. i forbindelse med stress, eksamensnerver og mindre fettrik kost. :/ Eg går opp annakvar veke, eg ;). Berre ro deg ned, og tenk på at å ete riktig er viktig også for å halde seg mentalt i balanse :) Lykke til med eksamen dersom det er fleire igjen! Og håpar du kjem tilbake i gjenge m kosten no, så blir det bra vettu.
Fredag 12.nov 2010, etter 2 uker på Skaldemann
Vekt: 100.5 kg (fordelt på 167 cm) -3.5 kg. Jeg veide meg på onsdag, kan ikke veie meg i dag siden jeg er syk og hjemme. Jeg skal bruke vekta på jobb. (Mindre stress ved å veie seg)
Mål: Under brystene: 102 cm (-7 cm)
Midjen: 107 cm (-4 cm)
Hoftene: 114 cm (-2 cm)
Lår: 68 cm. (-3 cm)
All vekt og cm regnet fra oppstart. Jeg har altså krympet så mye på 14 dager.:D
Fornøyd? Ja ærru gæærn! En uke eller to til, så kansje en av de pintrange buksene passer. Jeg får de på og glidelåsen igjen nå, men klarer ikke 8 timer i den, det er sikkert.
29.10.10: Oppstartsvekt 104 kg
05.11.10: - 3 kg
12.11.10: -0.5 kg
ikke noe veiedag idag altså men jeg var jo nysgerrig, he-he. Og jeg oppdaget at jeg har en crazy vekt hjemme!!! det finnes ikke noe ord som beskriver den bedre. Først veide jeg meg før jeg gikk i dusjen: 93,5 altså en liten nedgang, så tenkte jeg ok, det gikk jo ned i alle fall. Så går jeg i dusjen, fikser meg på håret etter det og går på vekta igjen: 92,1!!! Hæ? det går jo ikke an å få så stor forskjell på en halv time, tenkte jeg. så jeg prøver igjen. 93,1 :confused: enda en gang 92,9 :confused:prøver enda en gang 93,2. Så altså gjett i vei hva jeg egentlig veier idag, he-he. Nei, jeg må nå slutte å veie meg ørten ganger om dagen. Dette var virkelig mystisk når alle veienger blei fåretatt på under 40 min.
Endelig har jeg gått ned litt i vekt igjen, ned 500 gr. Deilig at det går nedover, selv om det går saaakte:rolleyes:
Blæ-- Jeg har fått mensen, og det vises på vekten. Kun 100 gram ned siden mandag.. Men regner med det er tante rød si skyld! Det er i alle fall ikke opp!
StineH! Hvor er du blitt utav?
tora trollmor
13-11-10, 22:25
Så flink du er. Stå på.
Takk takk:)
Moogie, vekta mi er rar også. Eg har hatt enda villare variasjonar enn det du hadde der. Eg veit ikkje kva eg skal gjere, og kva eg skal tru på no snart. Eg overnatta hos foreldra mine i natt og smugveide meg i dag tidleg. 100 stoppa ho på da (ikkje digital, så berre heile kilo). Tenk om eg kunne ta det for god fisk, da. Men det kan eg ikkje, og mi sprøe vekt heime viser sikkert 105 i morgon tidleg, lol. Vel, vi får no sjå.
Moogie, vekta mi er rar også. Eg har hatt enda villare variasjonar enn det du hadde der. Eg veit ikkje kva eg skal gjere, og kva eg skal tru på no snart. Eg overnatta hos foreldra mine i natt og smugveide meg i dag tidleg. 100 stoppa ho på da (ikkje digital, så berre heile kilo). Tenk om eg kunne ta det for god fisk, da. Men det kan eg ikkje, og mi sprøe vekt heime viser sikkert 105 i morgon tidleg, lol. Vel, vi får no sjå.
he-he, nei, det med å veie meg på forskjellige vekter det har jeg gitt opp for lengst for da vet jo man ikke ka man får. Så jeg holdermeg til min "sprøe" vekta. Idag var den vanlige veiedagen min og vekta var ikke sååååå verst: 93,3 som betyr 0,5 ned siden sist. Jeg mistenker det ville ha blitt enda bedre resultat om jeg ventet et par timer etter jeg sto opp for jeg har opplevd det at det tar ca så pass før kroppen er i normalen etter natta. For på natten hovner jeg noe ennormt som oftest! Det eneste som hjelper er å sove leeeenge (rundt 7,5-8 timer) uforstyrret og ta det skikeklig med ro på morran: bruke lang tid på badet på stell og lese avisen før man spiser frokost og slikt. Også ta veiing. Men det hjelper jo ikke om man sitter oppe til kl. 2 på natten og må opp igjen i 7 tia med minsten som står opp da utansett ukedag.
Men ja-ja, nedgang er nedgang :) og jeg er nesten halvveis i denne juleutfordringen. Og selv om vekta går like langsomt med de siste 5,5 ukene så rekker jeg de 7 kg uansett :) Håper jeg :) Og gjerne et par-tre ekstra:D
Optimist? hvem? jeg? :cool:
Pruttilutt
14-11-10, 16:14
Dere er så flinke, blir helt oppgitt jeg. :rolleyes:
I ren protest har jeg ikke veid meg, og har veiedag i morgen. Veide meg forrige mandag også, men var oppgang, så vet ikke om jeg bare skal gi blanke i veiedagen i morgen også. Altså, ikke-veiing. Virker som jeg står fast på 94 kg...
Har ei uke-utfordring til meg selv og jeg skal ha daglig rapportering her, tenkte jeg. Jeg skal ikke under noen omstendigheter ha sjokolade den neste uken. Også får vi se om jeg ikke kutter på fløtekaffen.
Jeg drikker sååå lite vann! Skjønner ikke at jeg ikke har fått nyresvikt, altså! *skjennepreken*
Det ordner nok seg, Pruttilutt! det er ikke uvanlig med stille perioder. Jeg har hatt flere uker slik allerde og jeg har bare gått på ketolyse i knappe 3 mndr. Men det løsner seg og går ned etterhvert :) Har du prøvd å lage sjokolade konfekt selv? ha vanlig god kakaopulver, kakaosmør, litt søtning og cocosa? eller bare smelte 86% sjokolade som har bare 19 gr. karbo og cocosa? så bruker jeg å blande litt nøtter eller legge litt bær oppi. Så får man skikeklig god sjokolade samtidig får man i seg godt med cocosa - mer fet :) Litt godt må man jo ha iblant.
Pruttilutt
14-11-10, 16:39
Det ordner nok seg, Pruttilutt! det er ikke uvanlig med stille perioder. Jeg har hatt flere uker slik allerde og jeg har bare gått på ketolyse i knappe 3 mndr. Men det løsner seg og går ned etterhvert :) Har du prøvd å lage sjokolade konfekt selv? ha vanlig god kakaopulver, kakaosmør, litt søtning og cocosa? eller bare smelte 86% sjokolade som har bare 19 gr. karbo og cocosa? så bruker jeg å blande litt nøtter eller legge litt bær oppi. Så får man skikeklig god sjokolade samtidig får man i seg godt med cocosa - mer fet :) Litt godt må man jo ha iblant.
Sukk, så snill du er som beroliger meg :) Jeg har en oppskrift på feeeeit julekonfekt, så skal ta meg av den etter hvert ;)
Er det noen Atkinsere her?
Jeg går på ketolyse nå, men tenker å prøve to uker med atkins induksjon nå. Vet det ikke er så veeeeldig stor forskjell, men induksjonsfasen er litt strengere mtp bl.a meieriprodukter og søtstoffer...
Er det noen som kan opplyse meg om de viktigste forsjellene? :) Har lest litt, men alltids greit å få svarene servert på fat også! :p
Jeg står sånn stille for tida, så noe må skje her snart.
tora trollmor
14-11-10, 22:07
Hvor kjøper dere cocosa å hva bruker dere den til!
Hvor kjøper dere cocosa å hva bruker dere den til!
jeg har kjøpt den på lokal helsekosten. Svindyr var den også! 179 kr for et halvliter glass. Men har funnet ut av at iHerb på nett selger kokocolje (for det er jo det cocosa er) til 3 del av prisen inkl. frakt. Jeg bruker cocosa til å lage gode konfekt (noe godt må man jo ha) til å ha litt ekstra i maten også spiser jeg den bare som den er iblant for å få litt ekstra fet, for det er jeg dårlig på. Tar en t-skje i teen eller i kakao. Smaker godt i smoothie også. Masse gode stoffer i den!
Usj, opp 100 gram... :(
Satser på nedgang neste uke. Men det var litt kjipt...
Hei igjen!
Lurer litt på en ting... Jeg har gått ned 19 kg, og har gjennom hele prosessen drukket cola zero og pepsi max...
Da tenker jeg at det ikke vil være noe problem for meg å fortsette med det...at det ikke er en partystopper for meg...MEN kan den bli det? Plutselig?? Står stille som sagt, så nå analseres det.. :p
ned 400 gram denne uka. Er fornøyd, men kjenner jeg er utålmodig. Men det hjelper jo ingenting :) Skulle helst ha gått ned 10 kg i går liksom:D
Nå skal jeg feire vektnedgangen med en liten tusletur :)
Håper det går bra med dere andre også!
Ha en flott uke! :rolleyes:
tora trollmor
15-11-10, 18:44
jeg har kjøpt den på lokal helsekosten. Svindyr var den også! 179 kr for et halvliter glass. Men har funnet ut av at iHerb på nett selger kokocolje (for det er jo det cocosa er) til 3 del av prisen inkl. frakt. Jeg bruker cocosa til å lage gode konfekt (noe godt må man jo ha) til å ha litt ekstra i maten også spiser jeg den bare som den er iblant for å få litt ekstra fet, for det er jeg dårlig på. Tar en t-skje i teen eller i kakao. Smaker godt i smoothie også. Masse gode stoffer i den!
Takk takk for svaret:) må se på helsekosten her jeg da:)
Denne uka ble det ned 500 gram:).
Siden jeg gikk opp 400 gr forrige uke er vektnedgangen på to uker kun 100 gr. :o
Går sakte må jeg si:rolleyes::rolleyes:
ned 400 gram denne uka. Er fornøyd, men kjenner jeg er utålmodig. Men det hjelper jo ingenting :) Skulle helst ha gått ned 10 kg i går liksom:D
Nå skal jeg feire vektnedgangen med en liten tusletur :)
Håper det går bra med dere andre også!
Ha en flott uke! :rolleyes:
Grattis med nedgang:).
Er veldig enig med deg. Kjenner også jeg begynner å bli utålmodig.
100 gr på to uker er ikke mye å rope hurra for:rolleyes:
Flott uke til deg også:D
<insert_scary_name_here>
15-11-10, 22:37
Grattis med nedgang:).
Er veldig enig med deg. Kjenner også jeg begynner å bli utålmodig.
100 gr på to uker er ikke mye å rope hurra for:rolleyes:
Flott uke til deg også:D
Libba - måler du deg, eller bare veier du deg? Kanskje det forsvinner noen cm, selv om vekten ikke går særlig ned... Hadde en sånn runde selv for noen uker siden, +5oo ene uka, -700 neste, så det var bare -200 på to uker. Men nå har det løsnet igjen. Selv om to ukers litt-mer-sakte-gang ikke egentlig kan kalles å stoppe opp =)
Libba - måler du deg, eller bare veier du deg? Kanskje det forsvinner noen cm, selv om vekten ikke går særlig ned... Hadde en sånn runde selv for noen uker siden, +5oo ene uka, -700 neste, så det var bare -200 på to uker. Men nå har det løsnet igjen. Selv om to ukers litt-mer-sakte-gang ikke egentlig kan kalles å stoppe opp =)
Jeg bare veier meg, men jeg merker jo på klærne at det skjer noe:).
Hadde ønsket meg noe kjappere nedgang, men vet kroppen må ta den tid den trenger.
Må bare få hodet til å innse det;)
Så flott at det går bra igjen for deg:).:heia:
<insert_scary_name_here>
15-11-10, 23:06
Libba - Vi skulle vel alle ønske vi var nede i matchvakt allerede. Men vi er jaggu flink som har startet dette prosjektet, og bare vi holder ut, kommer vi dit vi vil, bare vi tar tiden til hjelp!
FØRST: Gratulerer til alle dere dyktige mennesker på veien mot julemålet! :D
Og SÅ: Endelig kan jeg melde om litt glede på vekta også! På fredag var veiedagen min, og da hadde jeg gått ned 1.2 kg! Jeg blir salig... Også sjekket jeg igjen i dag, enda jeg egentlig ikke har lov, må være litt rebell innimellom, og det var 300 g ned til!!!!!! Hva skje'a!!??? Jeg som har stått stille og litt opp så lenge... det er bare herlig! Så dere andre som sliter litt, ikke gi dere! Det løser seg!
...oppdaterte ticker også jeg, ende det verfall ikke er lov! ;) Men skal på tur denne uken, så måtte gjøre det for en ekstra motivasjon. Lapper skal pakkes!
Har fått mensen:( så da ble det ikke noe vektnedgang å skryte av denne uken, men nå stoppet iallefall vekten på 83, 4 kg, for et par dager siden var jeg 1,5 kg tungere pga oppsamling av vann (tror jeg) i forbindelse med min månedlige. Kjedelig, men glad at vekten gikk ned igjen, fikk nesten litt panikk.
09.11.10: 83,7 kg - 0,8
16.11.10: 83,4 kg - 0,3
Total vektnedgang: -9,8 kg
Kjedelige greier det med mensen. kjenner at det har stoppet opp for meg og. Håper mensen er grunnen. Trøster meg med at vekten går i riktig rettning i det lange løp:D
Lurer litt på om ingen SER innleggene jeg poster??
Anyways...tilbake på 85,7 denne morningen, etter å ha vært godt over 86 noen uker, helt bom fast...Håper det går litt i riktig retning den neste uka nå da.. :)
Libba - Vi skulle vel alle ønske vi var nede i matchvakt allerede. Men vi er jaggu flink som har startet dette prosjektet, og bare vi holder ut, kommer vi dit vi vil, bare vi tar tiden til hjelp!
Enig:)
Heier på oss jeg:heia::heia:
Hei igjen!
Lurer litt på en ting... Jeg har gått ned 19 kg, og har gjennom hele prosessen drukket cola zero og pepsi max...
Da tenker jeg at det ikke vil være noe problem for meg å fortsette med det...at det ikke er en partystopper for meg...MEN kan den bli det? Plutselig?? Står stille som sagt, så nå analseres det.. :p
Ser deg jeg:).
Siden du har tålt lettbrus så lenge ville jeg ha sett på andre ting først.
Gratulerer forresten med super vektnedgang;):heia:
Jippi!
Ned 600 gram fra i går! Tanta er på retur og alt er bare såre vel..
JKBB: Så spørsmålet ditt jeg også, men hadde ikke noe godt svar på det, derfor svarte ikke jeg :)
Gratulerer til alle dere som har gått ned og hold ut dere andre :heia:
Jeg er strålende fornøyd denne uken, enda en kilo ned og nå er jeg halveis til mitt eget mål i juleutfordringen. Dette skal jeg klare :ja:
Lurer litt på om ingen SER innleggene jeg poster??
Anyways...tilbake på 85,7 denne morningen, etter å ha vært godt over 86 noen uker, helt bom fast...Håper det går litt i riktig retning den neste uka nå da.. :)
JKBB: Så spørsmålet ditt jeg også, men hadde ikke noe godt svar på det, derfor svarte ikke jeg :)
Gratulerer til alle dere som har gått ned og hold ut dere andre :heia:
Jeg er strålende fornøyd denne uken, enda en kilo ned og nå er jeg halveis til mitt eget mål i juleutfordringen. Dette skal jeg klare :ja:
ville også bare si det samme: ser sprøsmålet men har ikke noe godt svar for jeg vet rett og slett ikke noe om slike ting.
De siste dagene har vert meget rare... jeg har vert helt kvalm og matlei. Noen ganger følte jeg at jeg var sulten men klarer liskom ikke å få noe mat i meg for det frister ikke noe og heller ikke går ned. Hadde stekt en skikkelig god omlet i ovn i en ildfastform. Og den var jo supergod! Jeg veit jo det, for jeg spiste den før men hverken på fredag eller igår klarte jeg å få et stykke ned. Jeg brekte meg og holdt på å kaste opp. Ingen ting frister liskom. Det eneste jeg fikk i meg er nøtter og ost. Og plutselig hadde jeg lyst på brød. Så idag tinte jeg to skiver med lavkarbo brød og smurte tykt lag med gorv leverpostei og syltagurk til lunch. Så jeg håper det går ned. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk så dårlig matlyst. Og når jeg ikke spiser noe føles det også litt rart når jeg nestet går opp i vekt når jeg har stilt meg på vekta idag: ver jo 94 kg på den. Rare greier...
Endelig kan jeg bidra til å gå NED i denne tråden!!!
Gått ned 1.7 siden sist og har vel da gått ned 3.2 av de 5 jeg satte meg som mål til jul
Hurra! Gått ned ytterligere 1.4!! Da er 4.6 kg borte og jeg mangler 400 g til å ha gått ned 5 før jul.
Hehe, okei! :) Takk for svar.
Prøver litt induksjons-rentning nå, altså ketolyse, men kutter ned en del på meieriprodukter. Begrenser osteinntaket til max 100 g pr dag..ikke barebare, siden jeg ELSKER ost og bruker det til ALT! MEN, jeg har klart det..holder meg unna nøtter, eller hovedsaklig mandler, som er det jeg har spist. Har i tilleg begynt å drikke en del mer vann.
Jeg er brusoman av dimensjoner, så det var derfor jeg lurte så fælt på akkurat det..tror det hadde blitt grusomt om jeg hadde måtte kutte ut den nå, for å komme meg videre, men har de siste dagene drukket mye mindre, og prøvd å drikke hovedsaklig vann. Ser ut til at det funker så langt, så da er det bare å fortsette i samme gata. :)
Vekta i dag var 300 g unna julemålet (85,3), og jeg har aldri vært så nær før. Nærmeste har vært 700 g unna, åsså har jeg gått opp igjen... KANSKJEkanskje går det litt ned igjen nå! ;) Takk for svar uansett, dere. :)
Synes dere alle er så flinke, og dere inspirerer meg hver dag! :)
Hehe, okei! :) Takk for svar.
Prøver litt induksjons-rentning nå, altså ketolyse, men kutter ned en del på meieriprodukter. Begrenser osteinntaket til max 100 g pr dag..ikke barebare, siden jeg ELSKER ost og bruker det til ALT! MEN, jeg har klart det..holder meg unna nøtter, eller hovedsaklig mandler, som er det jeg har spist. Har i tilleg begynt å drikke en del mer vann.
Jeg er brusoman av dimensjoner, så det var derfor jeg lurte så fælt på akkurat det..tror det hadde blitt grusomt om jeg hadde måtte kutte ut den nå, for å komme meg videre, men har de siste dagene drukket mye mindre, og prøvd å drikke hovedsaklig vann. Ser ut til at det funker så langt, så da er det bare å fortsette i samme gata. :)
Vekta i dag var 300 g unna julemålet (85,3), og jeg har aldri vært så nær før. Nærmeste har vært 700 g unna, åsså har jeg gått opp igjen... KANSKJEkanskje går det litt ned igjen nå! ;) Takk for svar uansett, dere. :)
Synes dere alle er så flinke, og dere inspirerer meg hver dag! :)
Synes du er kjempeflink:)
300 gr igjen til julemålet er veldig bra:heia:
Til sammenlikning har jeg 5,5 kg igjen:o
tora trollmor
17-11-10, 21:40
Ingen nedgang her denne uka :(
<insert_scary_name_here>
17-11-10, 22:03
De siste dagene har vert meget rare... jeg har vert helt kvalm og matlei. Noen ganger følte jeg at jeg var sulten men klarer liskom ikke å få noe mat i meg for det frister ikke noe og heller ikke går ned. Hadde stekt en skikkelig god omlet i ovn i en ildfastform. Og den var jo supergod! Jeg veit jo det, for jeg spiste den før men hverken på fredag eller igår klarte jeg å få et stykke ned. Jeg brekte meg og holdt på å kaste opp. Ingen ting frister liskom. Det eneste jeg fikk i meg er nøtter og ost. Og plutselig hadde jeg lyst på brød. Så idag tinte jeg to skiver med lavkarbo brød og smurte tykt lag med gorv leverpostei og syltagurk til lunch. Så jeg håper det går ned. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk så dårlig matlyst. Og når jeg ikke spiser noe føles det også litt rart når jeg nestet går opp i vekt når jeg har stilt meg på vekta idag: ver jo 94 kg på den. Rare greier...
Sånn har jeg også hatt det en stund nå. Lager mat jeg vet jeg liker, men klarer bare ikke få det ned. Skal ikke påstå at jeg har noen løsning, for jeg har fortsatt ikke særlig med matlyst. Men har prøvd å lete litt etter nye oppskrifter og inspirasjon nå noen dager, kanskje det hjelper å lage mat jeg ikke har spist mye av i det siste, som kan gi litt ny giv. Og de dagene jeg ikke får i meg stort med mat, prøver jeg å lage noe fett og godt på kveldene, har blitt noen runder med bringebær og krem. Sikkert ikke optimalt, men det må vel være bedre enn ingenting! Om du orker å spise ost, har du laget nachos av dem? Stek dem i mikro'n, og så kan du dyppe dem i first price sin medium tacosaus. Også en grei måte å få i seg litt næring når det butter....
Synes du er kjempeflink:)
300 gr igjen til julemålet er veldig bra:heia:
Til sammenlikning har jeg 5,5 kg igjen:o
Tusen Takk! :)
Vel, nå var jo målet mitt å gå ned tre kg til jul da, så til sammenligning så kan det jo ikke sammenlignes! ;) Har jo bare gått ned 2,7 kg jeg da, etter at vi starta denne tråden.. Etter å ha gått ned 17 kg så går det treigere for å si det sånn, så jeg valgte å sett meg ett overkommelig mål, og at jeg i tillegg er på -20 kg når jeg har nådd målet er jo en bonus! ;))
GLEDER MEG! :)
Tusen Takk! :)
Vel, nå var jo målet mitt å gå ned tre kg til jul da, så til sammenligning så kan det jo ikke sammenlignes! ;) Har jo bare gått ned 2,7 kg jeg da, etter at vi starta denne tråden.. Etter å ha gått ned 17 kg så går det treigere for å si det sånn, så jeg valgte å sett meg ett overkommelig mål, og at jeg i tillegg er på -20 kg når jeg har nådd målet er jo en bonus! ;))
GLEDER MEG! :)
Skjønner godt du gleder deg til det:)
-20 kg ....steike bra:D
Næh, kan de tru det? Eg har ikkje gått opp, eg har gått ned sidan sist veke og er under 103 kg :heia:
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.2010 104,4
11.11.2010 103,2
18.11.2010 102,8 (litt opp sidan mandag, men likevel, jippi)
Klarer eg julemålet? Nei, sikkert ikkje, men det går nedover!!!!!!!! :D
<insert_scary_name_here>
18-11-10, 13:23
Flott Zillah! Håper det fortsetter den veien!
Deilig, jeg har gått ned 700 gr denne uka:) Da begynner det endelig å rulle og gå ned hver uke håper jeg!
Hurra! Gått ned ytterligere 1.4!! Da er 4.6 kg borte og jeg mangler 400 g til å ha gått ned 5 før jul.
herregud jeg har tenkt 5 kg før jul jeg :eek: Er jo 7 StineH mente.
Jaja, da har jeg litt lengre til målet :fnis: 2,4 kg til målet
Sånn har jeg også hatt det en stund nå. Lager mat jeg vet jeg liker, men klarer bare ikke få det ned. Skal ikke påstå at jeg har noen løsning, for jeg har fortsatt ikke særlig med matlyst. Men har prøvd å lete litt etter nye oppskrifter og inspirasjon nå noen dager, kanskje det hjelper å lage mat jeg ikke har spist mye av i det siste, som kan gi litt ny giv. Og de dagene jeg ikke får i meg stort med mat, prøver jeg å lage noe fett og godt på kveldene, har blitt noen runder med bringebær og krem. Sikkert ikke optimalt, men det må vel være bedre enn ingenting! Om du orker å spise ost, har du laget nachos av dem? Stek dem i mikro'n, og så kan du dyppe dem i first price sin medium tacosaus. Også en grei måte å få i seg litt næring når det butter....
Takk for tipset om nachos! det hørtes faktisk godt ut! Har vert noe mindre kvalm nå. Har kjørt på med mer salat også spiste jeg en del brød (lavkarbo) og det funker, men fortsatt veldig lite matlyst. Har kjempe lyst på bær og frukt og slike ting så kanskje jeg bær prøve med litt krem og bringebær/jordbær? Igår spiste jeg 2 skiver honningmelon til lunch og det var goooooodt! Ser også ut som om jeg bør øke karbo pr. dag til rundt 20 gr isteden for 13-15 som jeg har spist frem til nå så funker det bedre. Imårra er jeg hjemme så dakan jeg prøve å få laget litt god mat til meg selv og se om det hjelper på.
<insert_scary_name_here>
19-11-10, 18:51
Moogie - prøv også å krydre osten med ulike krydre. Jeg pleier å kjøpe ferdigskivet ost fra First price, den er så fin å kutte i 4 biter, så det blir nachos-lignende trekanter, og krydre med salt/pepper, paprika, urter, løk e.l.
Ellers er sånne oste-knekkiser fine å bruke ved siden av mat, til gryteretter f.eks. eller til å ha pålegg på. Roastbiff, salat, remulade og agurk er godt på, og det samme er brie og valnøtter eller stangselleri.
Heaven - jeg tror ikke det er så farlig akkurat hvilket mål man setter seg før jul, 7 kg. var et tall som vel stemte med Stines vekt, så derfor ble det det. Du setter deg akkurat det målet du selv vil :)
*65,7 kg
*64,7 kg :D
*63,9 kg :)
*63,3 kg ;)
Blir nok ikke noe -7 på meg, men begynner faktisk å bli ganske fornøyd med nedgangen :p så alt ned er ok nå :rolleyes:
Hei hei folkens :D Æ får sånn motivasjon av å se ka dokker skriv å oppleve osv :D at æ hiv mæ på sjøll, laaangt etter men bedre seint den aldri :) Syns dokker alle e kjempe flinke å burde være sykt stolt av dokker sjøll ;D Dokk gjør en super jobb bare det med å skrive så åpent om det slik at alle her inne kan se det, det gir stor motivasjon :D Ha en super helg :D
Starte på mandag ;D
Flott! Betre seint enn aldri, ja, og faktisk mykje betre at du startar no på måndag enn at du venter til etter nyttår :)
Klarte plutselig å gå opp 2 kilo da jeg var på en oslo-tur med min mor. Men nå er de vekke igjen og mer til. Så da var julemålet mitt nådd. Kanskje jeg kan prøve meg på en 5 kilo til? :)
Hei!!!
Tenkte bare jeg skulle komme med en midlertidig oppdatering på hvordan det å Atkinsifisere ketolysekuren har gått for meg!
Jeg starta mandag, kutta drastisk ned på forbruk av meieriprodukter, hovedsaklig ost da, max 100 g pr dag. Kutta ned litt på brus og drukket mer vann, kutta ut nøtter. Det er vel i all hovedsak dette jeg har gjort endringer på...
Mandag veide jeg 86 kg. I går nådde jeg julemålet mitt og veide 85 kg beint, som betyr at NÅ har jeg gått ned 20 KG!!! :) JIPPIIIII!!!
I morres viste vekta 84,5 kg! :)
Det vare bare små grep som skulle til for å få litt fart i sakene denne gangen, og heldigvis betydde ikke de små grepene at jeg måtte kutte ut brus og atkinsbarene! ;)
Hei!!!
Tenkte bare jeg skulle komme med en midlertidig oppdatering på hvordan det å Atkinsifisere ketolysekuren har gått for meg!
Jeg starta mandag, kutta drastisk ned på forbruk av meieriprodukter, hovedsaklig ost da, max 100 g pr dag. Kutta ned litt på brus og drukket mer vann, kutta ut nøtter. Det er vel i all hovedsak dette jeg har gjort endringer på...
Mandag veide jeg 86 kg. I går nådde jeg julemålet mitt og veide 85 kg beint, som betyr at NÅ har jeg gått ned 20 KG!!! :) JIPPIIIII!!!
I morres viste vekta 84,5 kg! :)
Det vare bare små grep som skulle til for å få litt fart i sakene denne gangen, og heldigvis betydde ikke de små grepene at jeg måtte kutte ut brus og atkinsbarene! ;)
:heia: Grattis med - 20 kg. Du er jammen meg god!! :heia:
Gratulerer til Kira og JBKK med nådd julemål!!! Så bra :D
Gleder meg til det blir min tur :ja:
Gratulerer til Kira og JBKK med nådd julemål!!! Så bra :D
Gleder meg til det blir min tur :ja:
Upps, Kiro og JKBB, skikkelig blemme :rodme: Beklager!!!
Her står det stille, gitt. Men jeg har mensen, så jeg får være glad for at jeg ikke har gått opp.
Jeg er fremdeles forkjøla, og har slurvet med maten. Det har blitt en del pølser med noe karbohydrater. Jeg drikker ikke så mye vann heller. Jeg startet sikkert for sent til å klare 10 kilo til Jul. Velvel.
19.11.10: ingen forandring
Upps, Kiro og JKBB, skikkelig blemme :rodme: Beklager!!!
Haha, jeg så det ikke en gang!! :p DET er blemme det. Hehe.
Men takk! :)
Er både stolt og kry av meg selv nå, og livet som 20 kg lettere er jammen meg deilig! :)
Bare 10 igjen nå da. :p
Veiedag idag, ned 1,1 kg siden forrige mandag. Det blir totalt 1 kg på 2 uker. Er vel fornøyd med det egentlig, selv om jeg hadde håpet på litt mer nå i begynnelsen... Uansett, ned er ned! :)
http://babyporten.no/forum/images/smilies/whereareu.gif
StineH???
Jeg har gått opp 500 gram denne uken..
<insert_scary_name_here>
22-11-10, 12:31
Gratulerer til JKBB og Kiro! Supert jobbet. Godt at grepene dine funket JKBB, og -20 er knall!
Og velkommen inn Smygen!
I dag gruet jeg meg litt til å gå på vekta. Har vært flink og ikke veiet meg en eneste gang denne siste uka, så følte at jeg ikke hadde noen kontroll. Og det har blitt ganske mye sukkerfritt godis denne helgen, noe sjokolade hver dag siden torsdag, og sukkerfri vingummi + sjokolade på kino på fredagen. Men - det ser ikke ut til at det er noen partystopper for meg hvertfall. -2,6 kg. siden forrige mandag!!! :eek: Julemålet mitt etter egen plan var 110, og med et litt justert mål i denne tråden, satte jeg det til -7,6 kg. (av en eller annen underlig grunn....)
Nå er jeg i mål med begge to!! yihaaaaaaaaaaa. Ikke for det - det er nok å ta av, så jeg fortsetter videre :D
Dere e så FLINKE!!!! Dette går jo så det suser!!
Selv skal jg på vekta onsdag, blir vel torsdag fordi jeg jobber onsdag og tror ikke jeg rekker å få veid.
(Om noen lurer: jeg har ikke egen vekt, må hjem til foreldrene mine, som bor i en by 3 mil unna :P Standhaftig og tresk er mine mellomnavn)
Håper på minimum 300 g, da er jeg på tosifret! HAr ikke væert der siden gymnastiden for "hundre" år siden.. Så spent på veiing!!!
Veiedag og ned 300gr:rolleyes:
Hadde nesten ventet oppgang etter siste ukers statistikk:flau:
Kiro og JKBB....gratulerer med nådd julemål:)
Ned 700 til... :)
Så flott:heia:
Nei ikke fornøyd med megselv. Skjønner ikke hvorfor det går så saaaakte nå. blir litt frustrert:mad: Men har ihvertfall gått ned akkurat 10 kg nå da....selv om ikke det føles noe greit akkurat nå. Ja jeg er ei klagemus!!:o
14.09.10: 93,2 kg Oppstartsvekt
23.11.10: 83,2 kg - 0,2
Total vektnedgang: -10 kg
10 kg er fantastisk da! Hurra for deg! :D
Så flott:heia:
JAAAA! :D Endelig endelig endelig riktig vei!
Og hurra for deg og, uforventet nedgang er den beste! ;)
JAAAA! :D Endelig endelig endelig riktig vei!
Og hurra for deg og, uforventet nedgang er den beste! ;)
Ja absolutt:)
Men håper på høyere tall neste uke:rolleyes:
Jeg og!!! Men frykter litt at jeg etter de siste to ukenes medgang har blitt litt "kjepphøy" sånn at jeg fort kan ryke på en kjempeskuffelse om det stopper opp nå.. Gjelder og holde motet oppe og ikke gi seg. Klarer jo dette lett som ingenting! Haha! :rolleyes:
Igjen, så utrolig flinke dere er alle sammen, jeg blir så inspirert av å lese om dere og følge denne tråden :)
Selv ble nedgang på 300gr denne uken, ikke så utrolig mye, men det går nedover :ja:
Er fornøyd med det, og håper på litt flere gram neste uke :D
Heia alle sammen :heia:
ja-ja, jeg gikk ned den forige uke og totalt gikk jeg ned 11,5 kg! og det er jo supert! Jeg kom over halvveis til julemålet. Men nå regner jeg med at det er over for meg for denne gangen. For nå går det mest sansynlig oppover mot jul. Må nok hoppe av ketolysetoget. Jeg har endelig funnet ut av hvorfor jeg har vert så kvalm og matlei: jeg er nemlig gravid! :D ikke tenkt eller plannlagt dette her men vi får ta det som det kommer :) jeg håper å fortsette med lavkarbo men regner med at det må bli mer Lindberg opplegg enn ketolyse for det funker jo overhodet ikke nå, he-he. Lykke til med nedgangen til dere alle! Jeg kommer nok tilbake for ned til 60 skal jeg etterhvert :)
Gratulerer, Moogie :-D Lykke til vidare med Lindberg og bebisen!
tora trollmor
24-11-10, 23:14
:( Her er det opp 0,700 kg denne uka :( :(
Kjenner det er vann i kroppen ja:mad:
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.10 104,4
11.11.10 103,2
18.11.10 102,8
25.11.10 101,8 ! Det er heilt utruleg.
Eg veit ikkje kva som gjer det, om det er -mjølk, -nøtter eller -søtning... men det ser i alle fall ut som om det er eitt eller anna som endeleg er blitt riktig i løpet av dei siste par vekene.
Belønninga til meg sjølv for å kome under 100 er å farge håret, og eg bestilte henna i går :cool:
Gratulerer Moogie og Lykke til :)
Gratulerer, Moogie :-D Lykke til vidare med Lindberg og bebisen!
Gratulerer Moogie og Lykke til :)
takk-takk :) nå sitter jeg og nyleser Kost i balanse. det virker plutselig helt annerledes enn ketolyse. Må liksom legge om tankegangen på nytt. Men må si det hjelper utrolig godt på formen! Er ikke så kvalm mer som jeg var i forige uke. Så nå er jeg spent hvordan den nye kosten funker for meg.
Herregud jeg har gått OPP tre !!!!!!!!!!!!!!!1 kg på en uke!!! DET GÅR FANKERN IKKE AN!!!
Jo tydeligvis... Venter uka etterhvert, var på julebord med rødvin fredag, veide meg på ettermiddag i stedet for morgen og hadde spist godt med baconcrisp dagen før veiing..
Men fankern...
1 kg ned siden mandag!
Gratulerer med super nedgang:)
Herregud jeg har gått OPP tre !!!!!!!!!!!!!!!1 kg på en uke!!! DET GÅR FANKERN IKKE AN!!!
Jo tydeligvis... Venter uka etterhvert, var på julebord med rødvin fredag, veide meg på ettermiddag i stedet for morgen og hadde spist godt med baconcrisp dagen før veiing..
Men fankern...
Tipper det bare er vann.
Borte vekk i løpet av to tre dager:)
fettnurket
25-11-10, 23:04
-7 kilo i juleutfordringen så langt, og -15 kilo totalt. :D :D Wihiiiiii!!!!
Men fankern...
Vann, vann, vann! Ta igjen og drikk masse vann for og skremme det ut igjen!
-7 kilo i juleutfordringen så langt, og -15 kilo totalt. :D :D Wihiiiiii!!!!
Også en måned før jul da!!! :D Wohho så bra!!!!
Takk skjønneste dere, for jeg ble helt sjokka!!!! Mildt sagt.. så nå er det en hard fet linje ;) Skal ikke skuffe og SKAL ned 7 før jul!
fettnurket
25-11-10, 23:18
Også en måned før jul da!!! :D Wohho så bra!!!!
Jaaa! Jeg er så happy happy! :D:D
Prøver å sikte på å gå ned enda 5 kilo til neste mnd, å treffe totalt -20 kilo til jul, det hadde vært kjempedeilig å nå det målet i den "verste" tiden på året for alle slankere og livsstil-endrere. :)
fettnurket
25-11-10, 23:20
Må nok hoppe av ketolysetoget. Jeg har endelig funnet ut av hvorfor jeg har vert så kvalm og matlei: jeg er nemlig gravid! :D
Gratulerer! :D :D
Takk skjønneste dere, for jeg ble helt sjokka!!!! Mildt sagt.. så nå er det en hard fet linje ;) Skal ikke skuffe og SKAL ned 7 før jul!
Jeg gikk opp to kg på en natt tidligere denne uka! Vet ikke hvor de dro, men var borte fort igjen! Kjør hårdt!
Jaaa! Jeg er så happy happy! :D:D
Prøver å sikte på å gå ned enda 5 kilo til neste mnd, å treffe totalt -20 kilo til jul, det hadde vært kjempedeilig å nå det målet i den "verste" tiden på året for alle slankere og livsstil-endrere. :)
Hvor lang tid har du brukt på disse kiloene? Godt jobba altså. Heier deg videre inn til mål!
Denne uka har jeg gått ned hele 1,4 kg!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt utrolig, og jeg er kjempehappy! Har bare 2,8 kg igjen av juleutfordringen og tror kanskje for første gang at jeg virkelig greier det:)
Grattis! :D
Her ble det ingen glede, tidligere i uka hadde jeg gått ned, men i dag når det gjelder.. OPP 700 gram! Har trent mye da, så satser på jeg har bygd noe helt enormt med muskler... hehehe..
Gratulerer med en overraskende spire i magen moogie! Ikke rart du har kjent på kvalme og lite matlyst..
Oooooo yes!!!
26.11.10: - 1.5 (!)
Det hjalp, etter 2 knallharde uker med en lei forkjølelse! Jeg klarer sikkert ikke 10 kg til jul, siden jeg begynte så seint, men who cares.... :D
.
Oooooo yes!!!
26.11.10: - 1.5 (!)
Det hjalp, etter 2 knallharde uker med en lei forkjølelse! Jeg klarer sikkert ikke 10 kg til jul, siden jeg begynte så seint, men who cares.... :D
.
Minus 1,5kg.
Supert:heia:
Takk Libba!:)
Vekta mi har gått opp og ned siste uke, skulle tro jeg hadde mensen. Etter at jeg veide meg den 19. gikk jeg plutselig opp en kilo. Så ned 500 g, og lå der flere dager, torsdag var jeg 99,5 og 99 på fredag. Utrolig svingende. Kanskje det var all den sukkerfrie hostesaften og c-vit brusetablettene? De inneholder jo noen søtning.
Har ikke vært kjempeflink de siste ukene.. Ikke nå i helgen heller, men håper fortsatt på å klare den siste kg'n før jul som mangler..
Gleder meg faktisk til julen er OVER, alt for mange fristelser som lurer på alle kanter på denne tiden av året...
Har ikke vært kjempeflink de siste ukene.. Ikke nå i helgen heller, men håper fortsatt på å klare den siste kg'n før jul som mangler..
Gleder meg faktisk til julen er OVER, alt for mange fristelser som lurer på alle kanter på denne tiden av året...
Der var du jo.. :klem:
Ja,det er ikke lett med ferier og høytider! Etter å ha holdt på i snart 2 år har jeg også vært igjennom runden med å grue meg til alt som ikke er hverdag! Men man må prøve å se på det som læring, tror jeg. Jeg vet jo at jeg må lære meg en ny måte å tenke på når det gjelder mat, for ellers vil jeg fortsette å gå opp og ned resten av livet....Hos meg siver lærdommen uendelig sakte inn, men gradvis endres noen vaner, og jeg har blitt flinkere til å kose meg med måte! Og greier jeg det, er det håp for ALLE, for jeg er en skikkelig kosegris.........
Jeg er med! Jeg leter intenst på nettet etter kaker som jeg kan spise med god samvittighet. Middagene er ikke noe problem. og jeg har funnet verdens beste dessert: Cottage cheese røres med ekte vanilje, sukrin og ørlite grann stevia, og blandes med pisket krem. Nyyyydelig, ligner riskrem, men smaker bedre!
<insert_scary_name_here>
28-11-10, 00:19
Sippora - velkommen med! Om du trenger en kakeanbefaling, kan jeg på det sterkeste anbefale Nannahs brownies (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14706). Den er helt fantastisk. Beste lavkarbokaka jeg har smakt. (og eneste, men det trenger vi ikke nevne... ;)) Ellers kan jeg også anbefale sjokolademousse, evt. dronning mauds pudding.
StineH - ikke så lenge til jula er over nå. Men tenk på all den deilige lavkarbomaten som også er i butikkene nå - Ribbe og pinnekjøtt! Nammmm. Vi skal ha ribbe i morgen, jeg gleder meg!
Da var det ned 500 gram denne uken:)
Er faktisk forholdsvis fornøyd med det:rolleyes:
Har vært litt baking i uka som gikk, og det er vanskelig å la være å smake på deigen:flau:
Fornøyd:D!!!!!! Tror jeg klarer julemålet mitt.
23.11.10: 83,2 kg - 0,2
30.11.10: 81,3 kg -1,9 kg
Total vektnedgang: -11,9 kg
Du er jo knallflink coco!
Du er jo knallflink coco!
Takk snuppa:), det er jammen meg du og
Veiedag i morgen.. Er kjempespent.. Vært ganske flink uka som var, litt på bærtur i helgen (var hjemme hos mamma......) men vært streng så langt denne uka, og tror det virker.. Håper på å ligge rundt minstenotering i morgen!
Gratulerer til alle dere flinke mennesker! :D
Synes dere er så stille her jeg?.. *kaster stein i glasshus*..
Men jeg oppdaterer faktisk for første gang på leenge!
Vekten stoppet på 122,3, jeg har dermed gått ned totalt 6,8 kg i denne utfordringen, og har igjen stusselige 200 gram.. =D
Total vektnedgang er nå 22,3 kg.. :D
Det er syyykt.. :D
Ooops, har visst "glemt" å veie meg i dag :o
Kommer sterkere tilbake neste uke :ja:
<insert_scary_name_here>
01-12-10, 09:50
Veldig bra StineH. Om du klarer å holde deg i skinnet i helgene nå, kommer du til å klare dette med glans! :)
Eg har ikkje lyst til å veie meg i morgon og oppdatere. Det går så trått, og eg kan garantere at eg har raude tal i forhold til sist torsdag :mad:
Kanskje eg må ta meg saman og rydde tid til trening igjen. Tar mange timar ut av dagen som eg eigentleg burde bruke på andre ting, og pengar kostar det også, men eg er så inderleg lei no.
Og StineH, super nedgang. Hold fast på det som er bra no, dette går fint!! :heia:
Vekten stoppet på 122,3, jeg har dermed gått ned totalt 6,8 kg i denne utfordringen, og har igjen stusselige 200 gram.. =D
Total vektnedgang er nå 22,3 kg.. :D
Det er syyykt.. :D
DYKTIG! Så utrolig bra jobba! :)
Gratulerer!!
Har jukeseveid i dag, og jeg er 300 over laveste notering i denne omgang.. da har jeg to dager til og rette opp i det før fredag og skikkelig veiedag.. FOKUS!
Hurra! Gått ned ytterligere 1.4!! Da er 4.6 kg borte .
Da er jeg gått ned 0.5kg til og er på 5.1! Hipp hurra! Ikke SÅ langt igjen til målet da nei!
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4
28.10.10 103,0
04.11.10 104,4
11.11.10 103,2
18.11.10 102,8
25.11.10 101,8 !
02.12.10 102,2 og hennaen får bli i frysaren ei stund til, ser eg.
Jeg hadde nesten gitt opp hele julemålet, og nå har det endelig løsnet. Bare 2.3 kg igjen. Og dette skal jeg klare:jegvant:
Jeg hadde nesten gitt opp hele julemålet, og nå har det endelig løsnet. Bare 2.3 kg igjen. Og dette skal jeg klare:jegvant:
Lykke til! Jeg heier på deg!!! :heia:
tora trollmor
02-12-10, 21:41
Gratis:klem:
Takk for det. Idag visste venten 93,6. Jeg tror nesten ikke mine egene øyer.
Men det som er viktigere en hva vekten viser, er at siste tiden føler jeg at ketolyse kuren er blitt en livsstil. Aldri kjent meg bedre.
Lykke til dere andre som holder på også.
Var på vekten i dag, og den viste 1,5 ned siden forrige uke. noe som betyr at jeg har gått ned 9,7 av de syv kiloene. :D
Var på vekten i dag, og den viste 1,5 ned siden forrige uke. noe som betyr at jeg har gått ned 9,7 av de syv kiloene. :D
Imponerende bra:heia:
Gratulerer så mye:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.