View Full Version : Den store felles ED-tråden

Sider : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

streber
27-02-11, 13:45
Ja det er litt forvirrende disse treningsgreiene, men at vi har fordeler av trening tror jeg nok alle er enige i.

Uten tvil, følelsen etterpå er jo ubeskrivelg god:)

Titti
27-02-11, 18:25
Ingen tvil om at trening gjør godt, jeg føler meg mye bedre både psykisk og fysisk når jeg har trent hvertfall. :ja:

Jeg har blitt anbefalt av min lege (Hexenberg) om å ikke gå over til fase 3 b osv, men fortsette på ren lavkarbo, altså rett og slett erstatte ett og ett produkt med protein og gr.saker og minst mulig stivelse. Jeg merker jeg eser ut bare jeg spiser en bolle, et kakestykke e.l. så jeg vet kroppen min ikke tåler så mye karbo, føler meg oppblåst og får vondt i leddene, så for meg er det enkelt å velge lavkarbo resten av livet. Men da selvfølgelig med litt mer fett enn ED tillater.

I helgen har vi koset oss med lavkarbo-rømmegrøt osv, tror ikke jeg går ned når jeg spiser slikt (selv om mange gjøre det, slik Streber nevner). så jeg må nok gå tilbake til helt ED og kutte ut en del av osten og rømmen som jeg har koset meg med siste uka. ble litt inspirert til å lage litt mer fristende middager når samboeren min gikk over til lavkarbo, men må nok innse at det er vedlikehold for meg og fortsette på ED til jeg har gått ned det jeg skal. Tror ED fase 3 er det som gjelder for meg nå fremover, men til uka prøver jeg meg på fase 2, men om jeg velger et ekstra måltid er det greit, men jeg skal unngå osten og rømmen.....og se om det hjelper på vekta.

Enig med deg, Streber, det er blodig urettferdig at vi ikke går ned på vanlig lavkarbo, men men, da har vi noe å se frem til hvertfall. :ja:

grotingeling
28-02-11, 20:44
Da er jeg i gang, fase 3 i dag har gått helt greit - i morgen er det fase 2 :D

grotingeling
28-02-11, 21:02
Hadde jo nesten glemt hvilken dag der er i dag!!!!!
I dag er det nøyaktig 2 år siden jeg startet på veien til et lettere liv, med utgangsvekt på 117kg.
Og lettere har jeg jo definitivt blitt http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif - 33kg og noe smått :D (litt usikker siden jeg ikke har veid meg denne helga)
Nå gjenstår innspurten, og jeg har bestemt at denne datoen om 1 år er jeg i målhttp://img171.imageshack.us/img171/804/uowdancingpf3fv3xr5.gif
(Ja altså... jeg har egentlig som mål å være ferdig til november, men jeg har bestemt meg for at 28.februar blir en årlig markeringsdag:p)
Så hva må til;
- Mer konsekvent med dietten
- Tøffere til å motstå fristelser.
- Fortsette trening 4 ganger/uke (er blitt en vane gitt :eek:)
Men viktigst av alt: LEVE LIVET - og gjøre gøye tinghttp://www.pic4ever.com/images/studsmatta.gif

Titti
28-02-11, 22:28
Så flott, Grotingeling. Gratulerer med jubileet. :spent:

Her har det gått fint på fase 2. :ja:
I morgen tidlig er jeg klar for indoor walking. :ja:

streber
28-02-11, 22:39
Gratulerer Groteling, for å ha hatt lavkarbo som kosthold i 2 år og gått ned så jæskla mye!:D

Hapylady
01-03-11, 10:54
Gratulerer Grotingeling:). Kjempebra :)

Titti
01-03-11, 14:20
Jeg har en veldig slem og dum vekt!!! :(
Den går feil vei!! Og viser gamle tall som jeg ikke vil vedkjenne meg!!
Men kampen er i gang, jeg gir meg ikke!! Er i god gang denne uka, med ED og trening...den som gir seg er en dritt!! :ja:

Hapylady
01-03-11, 15:36
Jeg har en veldig slem og dum vekt!!! :(
Den går feil vei!! Og viser gamle tall som jeg ikke vil vedkjenne meg!!
Men kampen er i gang, jeg gir meg ikke!! Er i god gang denne uka, med ED og trening...den som gir seg er en dritt!! :ja:

Huffda Titti. Håper vekta skammer seg og viser riktige tall neste gang du går på. Stå på. Dette SKAL vi klare:).

Mille89
01-03-11, 15:57
hurra for deg gro .:heia: FOR en jobb du har gjort!

titti: har ikke du trent ganske mye i det siste da? da bygger du jo både muskler og holder på vannet(?). bruker du målebånd? teite vekten:o

Jeg kom nettopp tilbake fra trening sammen med vimsen som er her inne. Kjempekjekt. Mye artigere å terne sammen med andre! Deilig nåpr man fåpr slikt kick etterpå. Så akkuratt nå synes jeg livet er fint. imorgen er det legen og jeg vet jo at jeg har gjort en bra jobb så jeg gleder meg jeg :rolleyes: Lurer på om jeg skal få tatt nye blodprøver, men det spørs jo om det er nødvendig, er jo ikke så lenge siden siste. Men mye har skjedd siden den tid gitt! Ha en herlig tirsdag allesammen.

hilsen mille høy på trening:cool:

Titti
01-03-11, 16:01
Så bra at du har en god følelse før du skal til legen i morgen, Mille. Lykke til. :klem:

Jeg har ikke trent de siste to ukene pga influensa ene uka og vinterferie forrige uke, så jeg kan dessverre ikke skylde på musklene. :lol:

Men har nok spist litt for mye ost og rømme forrige uke, pluss lite trening og pms. Håper jeg klarer å hente meg inn og føle meg mer vel til torsdag, da skal jeg prøve brudekjolen min. :ja:

Om en uke skal jeg til Sofie Hexenberg igjen, har ikke vært der siden november en gang, men jeg føler heller ikke at det er stort å hente på vekta der siden sist....synes jeg bare har gått opp og ned siden jul....

grotingeling
01-03-11, 21:00
Takk folkens :love: - fikk et ekstra spart bak i går da jeg oppdaget hvilken dato det var.
Nå er det full skjerpings - sikter mot under 80 ved månedsskiftet mars/april.

Lykke til i morgen Mille, det går helt fint tenker jeg
Stå på Titti, du er tøffere en vekta vet du :klem:

Titti
01-03-11, 21:45
Satser på det. :D I dag har jeg hvertfall vært aktiv, startet dagen med inndoor walking og avsluttet med svømming sammen med gullet mitt i kveld. :heia:

Ellers har det gått fint med maten, motivert igjen nå! :ja:

Ha en fin kveld dere. :klem: Straks fruene her. :)

Popp
01-03-11, 22:29
Gratulerer med 2 års dagen, Gro! :heia:

Selv har jeg vært på en ukes vinterferie. Og det å tro at man trimmer når man går på ski med en 4 åring er: HELT FEIL! Har gått opp 1,5 kg men er tilbake på normalen i løpet av neste uke hvis alt går etter planen. Jeg skulle vært på klinikken igår, men hadde glemt å ta blodprøver ;surrehue; så da må jeg vente i 2 uker til. Det er siste kontroll som jeg har på ED. Etter det er jeg på egen hånd. Hjelp!?

streber
01-03-11, 22:53
Her har jeg og størstejenta kost oss med fruene vi også-er så gøy den serien!

grotingeling
02-03-11, 08:33
Hei Popp - vurderte å sende ut etterlysning snart, har jo ikke "sett" deg på leeeeenge.
Litt kjipt med oppgang, men det går seg til vet du :klem:
Spennede med siste kontroll da, og kan godt forstå at det er litt skremmende å skal greie seg selv på en måte.
No worries, du har jo et svært forum til å hjelpe deg.
Er jo mange her inne som er normalisert (altså såkalt normalvektig eller ferdig-slanket), så det skulle ikke by på særlig utfordring å få tips til veien videre.
Sjekke ut oppskriftene til Gerd (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130) og Nannah (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614) f.eks.
Selv digger jeg bloggen til Lena Beatrice (http://lenabeatrice.net), mange herlige oppskrifter der (chicken nuggets :sikle: .......)

Jeg har forøvrig greid det mesterstykke å komme i ketose på fase 2 :eek:
Har vel aldri skjedd meg før..... men nå sitter jeg altså her med ånden fra helvete, og en ikke så rent liten hodepine på gang.
Gjett om jeg har blandet meg masse bringebærsaft da:rolleyes:, for det greier jeg å drikke mengder av når jeg har hodepine.
Rent vann er av en eller annen grunn ikke spesielt fristende.....
Så her sitter jeg og har blitt enig med meg selv om at jeg godt kjører fase 1 allerede i dag, har jo allerede oppstartsplagene:cool:

Nu skal jeg i mål, trallala trallala, er dere med, trallala trallala (har ikke klikket altså, bare kjempemotivert!!!!!)

streber
02-03-11, 11:34
Signerer Gro jeg Popp! Vi krysser fingre for at forumet kan hjelpe deg å holde vekten etterpå. Jeg har vært i ketose både i fase 1 og 2 hele tiden Gro, øøø skal man ikke det:confused:(føler meg plutselig litt teit her...)Mine stix er gamle og ingen vits å prøve, men jeg får jo ketoseånden like etter hvert måltid hele tiden-1/2 times tid etter et måltid setter det igang.Ordentlig ekkelt, men har tenkt at det bare er flott kroppen jobber. (Har alltid hatt god ånde før lavkarbo)

Ada/80
02-03-11, 12:03
Så kjekt å lese at du er motivert Grotingeling! Herlig følelse!:D

Jeg er sikker på du blir nydelig i brudekjolen Titti! Lykke til med prøving:)

Må bare dele med dere: I går var jeg på shopping og fant en veldig fin overdel. Den var litt gjennomsiktig men siden den var "fluffy" tenkte jeg at jeg hvert fall kunne prøve den:D Den var knallfin på! Den kunne jeg aldri brukt for 9,2 kilo siden, så det var såååå motiverende!
Nå er det bare 5,8kg igjen og det føles fantastisk!

Det eneste som skremmer meg er at jeg tenker på alt jeg har lyst til å spise igjen når jeg er "ferdig"...:o Pluss jeg skal ut på flere reiser rett etter jeg er i mål med nedgangen, så jeg er redd det går rett opp igjen! Noen som har lagt en god plan for livet etter slanking?

grotingeling
02-03-11, 12:24
Signerer Gro jeg Popp! Vi krysser fingre for at forumet kan hjelpe deg å holde vekten etterpå. Jeg har vært i ketose både i fase 1 og 2 hele tiden Gro, øøø skal man ikke det:confused:(føler meg plutselig litt teit her...)Mine stix er gamle og ingen vits å prøve, men jeg får jo ketoseånden like etter hvert måltid hele tiden-1/2 times tid etter et måltid setter det igang.Ordentlig ekkelt, men har tenkt at det bare er flott kroppen jobber. (Har alltid hatt god ånde før lavkarbo)

Jo da, en skal hvis være i ketose også i fase 2 - not me :cool:
Har aldri hatt særlig vektnedgang i fase 2, og veeeeldig sjeldent hatt utslag på ketostixs når jeg har testet.
Fase 1 derimot; fra dag 1.
Så jeg er gledelig overrasket, kanskje den overdådige treningen jeg har holdt på med siden januar kan være årsaken:p

grotingeling
02-03-11, 12:30
Kjempeherlig motivasjon å finne nydelige klær som passer!!! Ada:heia:
Se hva jeg skrev til Popp ang. tiden "etterpå".
Tror det viktigste er å være klar over at vi har lagt om kosten - dette er ingen kortvarig endring.
For meg blir det lavkarbo for livet, men jeg har bestemt meg for å vente litt med planleggingen.
Får så lyst til å prøve alle oppskriftene nå, og det går jo ikke så lenge jeg er på ED (den fella har jeg allerede gått i 2 ganger, så en lærer jo..)
Men i juni derimot, da skal jeg forhåpentligvis være over i fase 3 - og da blir det nok uttesting av oppskrifter ja
For ikke å snakke om grillmat.......:D

Mille89
02-03-11, 20:02
hipp hurra. virker som folk er motiverte her!!! og herlig å være igang igjen gro, lykke til!

jeg var hos legen idag, 80,6 kilo, altså 7 kilo ned fra januar!! men det var en del muskler (igjen!) så nå er jeg vel under ti kilo:mad: men nå har jeg jo begynt å trene og spise igjen så den skal opp litt igjen.

har knappe 8 kilo igjen til målet. men nå er kunngjøringen her: jeg er ferdig med eurodiett for godt. hetland var helt enig. når det går så langt at jeg ikke klarer å spise, er det riktig å fortsette en annen vei.

jeg fikk et opplegg alla frase 3 uten produkter, men vi snakket også litt om at jeg kanskje prøver lkhf, og og da skipper et "karbo" måltid (havregrøt e.l.) og spiser mer fett. jeg skal ta blodprøver (de forrige viste vakre kolesterolverdier som hun sa) og tilbake om 6 uker, og da om et halvår komme tilbake igjen for å se hvordan kroppen reagerer på hvordan jeg nå velger å leve da. jeg er fortsatt usikker på hvilken retning jeg velger å følge, tenker jeg skal lese litt.

men nå føler jeg at jeg har begynt å finne hvilken kost som passer best for MEG, ikke bare i et vektnedgangsperspektiv, og det er ganske spennende. og det at det ikke skjer på "egenhånd" er ganske betryggende.

årh, sommer og grillmat <3

Mille89
02-03-11, 20:11
jaok 9 kilo, men det er jo ikkeno (valgte å oppdatere tickeren min, grådig motiverende såh!)

Mille89
02-03-11, 20:32
forresten så er jeg 26,7% overvektig og "metabolic age" er fortsatt 36! (da jeg startet var jeg 35. Så, tror ikke man skal ta alle tallene fra tanitavekten for god fisk, men en bra indikator er det jo.

Vibeke-67
02-03-11, 20:44
Du er bare fantastisk flink, Mille! :heia:
Jeg er så utrolig stolt av deg :ja:
Du kommer til å blakke meg helt på Londontur!
(Jeg er moren som har lovet shopping av nye klær i London til sommeren. 100 kr pr kilo som er borte, og nå er vi oppe i 2000. tror vi må shoppe for 3000 jeg :ja:)

streber
02-03-11, 21:30
forresten så er jeg 26,7% overvektig og "metabolic age" er fortsatt 36! (da jeg startet var jeg 35. Så, tror ikke man skal ta alle tallene fra tanitavekten for god fisk, men en bra indikator er det jo.

Jeg har vært 50( er 35 år) år hele tiden jeg gått ned nesten 12 kilo dumme vekt:mad:

grotingeling
02-03-11, 21:48
Gratulere med flott resultat Mille :heia:- og de musklene kommer tilbake nå når du trener vet du :klem:

Titti
02-03-11, 23:34
Wow, så flotte resultater, Mille. Respekt!! :klem:
Så koselig med shoppingtur, Vibeke. :ja: Snill mamma. :)

Nå ble jeg litt nysgjerrig på min alder på vekta, det må jeg huske å sjekke. ;)

grotingeling
03-03-11, 11:35
Alder på vekta ja.... er vel fortsatt 50 tenker jeg :rolleyes:
Her er hodepinen endelig på retur, men ketose-ånden holder stand.
Blir spennende å se hvor vekta stanser på lørdag, men har ikke de helt store forventningene etter forrige ukes brød-kalas :o

streber
03-03-11, 12:25
Synes det er helt på trynet at jeg skal ha alder på 50 år når jeg veier 87,8 OG når jeg veier 75,5:mad:Hvordan kommer vekten fram til det...?Men, jeg er ihvertfall superfornøyd med å ha gått ned 500 gr denne uken(tok veiedag i dag av praktiske årsaker), nå ser jeg 75 tallet igjen!

Mille89
03-03-11, 12:48
takk alle dere:love: håper det er greit jeg henger her litt likevel?

streber: gratulerer med nedgang! og for å si det sånn, jeg var 35 år på 100kilo, og nå 20 kilo senere er jeg 36. såh. legen sa det hadde noe med sammensetningen i kroppen, ikke størrelsen (egentlig tror jeg det er noe du enkelt kan drite i, tror ikke det er vitenskap akkuratt;))

streber
03-03-11, 12:54
Takk Mille og JA, du kan være her så mye du vil!:D

Ada/80
03-03-11, 13:09
Hei jenter!

Noen prøver brudekjole, andre har flott nedgang og jeg gleder meg til jentetur neste uke:D
Meeeen hvordan skal jeg gripe dette an matmessig?? Planen var egentlig å glemme dietten noen dager, men har jo ikke lyst til å legge på meg mange kilo heller... Hva kan man forvente av oppgang ved å spise "normal" mat i fire dager og ca hvor lang tid vil det ta å få de av igjen? (vet at dette er individuelt, men hvilke erfaringer har dere?) Har ikke så lyst å spise pulver heller, men det er jo litt drøyt for kroppen å gå rett fra fase 2 til plutselig masse mat:eek:

Hva ville dere gjort?:confused:

streber
03-03-11, 13:28
Jeg har spist Ed lettvindt produkter(kjeks feks), kjøpt meg salater og spist så lavkarbo som mulig til restaurantmåltider etc, litt småsprekker blir det på slike turer, men det kommer jo raskt på og er man flink å hive seg igang med dietten igjen med det samme, har det pleid å ta en til to uker før det er ok igjen hos meg!

Ada/80
03-03-11, 13:36
Tusen takk for svar Streber! :klem:

Jeg hadde helt glemt at jeg kan ta med kjeks! Det var en lur plan;) Da får jeg bare vurdere om jeg synes det er verdt å bruke et par uker på å få av oppgangen eller om jeg er streng med meg selv:rolleyes: Jeg er bare litt nervøs for at jeg faller av vannvogna fullstendig hvis jeg ikke følger opplegget! Hmm...ikke lett:o
Det skal uansett bli fantastisk med tur! Viktig å leve selv om man er på diett:D

Titti
03-03-11, 15:27
Kjekser og barer er kjempekjekt, Ada. :ja:
Lykke til på tur, det er så koselig med jentetur. Jeg skal på jentetur neste helg. :D

Så supert med nedgang, Streber. Nå er du i gang igjen :heia:

Mille, du kan være her så lenge du vil, er jo her du hører til . :klem:
Og vi skal jo alle samme vei....

Her sitter jeg spent og gleder meg til brudekjoleprøving om halvannen time. :love:

Jeg har bevist ikke veid meg i dag, tar det i morgen, er så redd for å bli skuffet når jeg har vært så flink og føler meg vel og så kan et dumt tall på vekta ta selvtillliten fra meg, det gidder jeg ikke i dag. ;)

I dag har jeg trent, tatt sol, vasket huset, ryddet, handlet inn til helgen og gjort siste finish på regnskapsoppgaven...nå bare slapper jeg av til jeg skal møte venninnen min i byen..:spent:

grotingeling
03-03-11, 20:11
takk alle dere:love: håper det er greit jeg henger her litt likevel?
Klart du kan henge med oss :love:

Barer, og kjeks Ada - det kommer du langt med på tur.

Grattis med nedgang Streber :heia: - 75-tallet :dulte:

Spent på hvordan kjoleprøvingen til Titti gikk:spent:

Selv er jeg forhåpentligvis ferdig med innkjøringsdagene til fase 1, for i dag har jeg hatt alle oppstartsplagene som finnes tror jeg - hodepine, kvalm, mageknipe, svimmel.... you name it.
Men nå kjennes alt veldig bra, og jeg hadde ingen problemer med å innta pasta med hjemmelagd tacosaus til kvelds.

streber
03-03-11, 21:33
Heia GRO, godt igang med fase 1!:D

Titti
03-03-11, 23:45
Så bra, Gro. Du gir deg ikke. :spent:

Det gikk så fint i brudesalongen, det er virkelig styrke for selvtilliten...følte meg virkelig som en prinsesse...:hearts: Nå er kjolen kjøpt og betalt og levert til sydamene som skal gjøre de siste justeringene slik at den sitter helt perfekt...og jeg har fortsatt litt stoff og gå på hvis jeg mot formodning skulle måtte sy den ut, men det skal jeg jo ikke, håper heller jeg må sy den inn, hi hi. :D
Størrelse 8...hva tilsvarer det tro? Noen som vet...

Hapylady
04-03-11, 08:25
Gratulerer med nedgangen streber. Nå forsvinner resten:).
Lykke til på jentetur Ada. Kjeksen og bar koser jeg meg med når andre spiser kake og andre ting jeg ikke skal ha. Går helt greit. Kose deg uansett på turen da.
Håper fase 1 setter fart på systemet igjen Grotingeling. Er det greit å komme seg tilbake dit igjen etter at man har hatt lov og spise andre ting? Sterk er du iallefall:). Lykke til til deg også.
Så flott at det gikk bra med brudekjolen titti. En sånn dag blir man prinsesse. Nyt det:).
Jeg er også fornøyd i dag. Var jo litt "down" forrige fredag på veiedagen - men det er jeg ikke i dag. 1.7 kg ned denne uka:D. Jihaaaaaaaaaa:).
Skal på første gruppesamling på torsdag. Det blir spennende. Skal vel over på fase 2 da tror jeg. Da får jeg se hva det er også:).
Ønsker dere alle en riktig god helg.

grotingeling
04-03-11, 09:35
Håper fase 1 setter fart på systemet igjen Grotingeling. Er det greit å komme seg tilbake dit igjen etter at man har hatt lov og spise andre ting? Sterk er du iallefall:).
Takk Hapylady, men sterk og sterk.... sta i alle fall - jeg skal skal skal bli normalvektig!!!!
Og har jeg førts bestemt meg så blir det sånn, det kan imidlertid ta litt tid før jeg kommer i mål :cool:
Det er tøft å gå tilbake på fase 1 igjen, det er det alltid nettopp fordi en har hatt en periode med litt friere valg i matveien.
Men jeg har jo dere som heiagjeng, så jeg føler dette går riktig så bra :love:

Jeg er også fornøyd i dag. Var jo litt "down" forrige fredag på veiedagen - men det er jeg ikke i dag. 1.7 kg ned denne uka:D. Jihaaaaaaaaaa:).
Skal på første gruppesamling på torsdag. Det blir spennende. Skal vel over på fase 2 da tror jeg. Da får jeg se hva det er også:).
Ønsker dere alle en riktig god helg.

:heia:Kjempebra ukesresultat, kjempegodt jobbet :heia:
Kos deg i helga

grotingeling
04-03-11, 09:41
Så bra, Gro. Du gir deg ikke. :spent:
Nope - har all grunn til å fortsett :p
Det gikk så fint i brudesalongen, det er virkelig styrke for selvtilliten...følte meg virkelig som en prinsesse...:hearts: Nå er kjolen kjøpt og betalt og levert til sydamene som skal gjøre de siste justeringene slik at den sitter helt perfekt...og jeg har fortsatt litt stoff og gå på hvis jeg mot formodning skulle måtte sy den ut, men det skal jeg jo ikke, håper heller jeg må sy den inn, hi hi. :D
Størrelse 8...hva tilsvarer det tro? Noen som vet...
HERLIG lesing :klem:- og klar du må sy den inn!!!!
Størrelse 8 ja, kommer litt an på om det er amerikansk (US) eller engelsk (UK) størrelse:

US 8 = UK 10 = EU 38 (tilsvarer det vi har i Norge)
UK 8 = US 6 = EU 36

Her finner du overgangstabell for størrelser (http://www.usatourist.com/english/traveltips/shopping/shopping-womens-sizes.html)

streber
04-03-11, 09:55
Sender en stor GOD HELG klem til alle flotte jenter her inne:):)

Titti
04-03-11, 18:14
Nope - har all grunn til å fortsett :p

HERLIG lesing :klem:- og klar du må sy den inn!!!!
Størrelse 8 ja, kommer litt an på om det er amerikansk (US) eller engelsk (UK) størrelse:

US 8 = UK 10 = EU 38 (tilsvarer det vi har i Norge)
UK 8 = US 6 = EU 36

Her finner du overgangstabell for størrelser (http://www.usatourist.com/english/traveltips/shopping/shopping-womens-sizes.html)
Hmmm, neimen om jeg vet, den er Italiensk design...
Men uansett må det i såfall være en stor 38 da...tror jeg har lest et sted at brudekjoler går over to størrelser og da er sikkert denne 38-40. Jeg bruker 40/42 i klær ellers, men kjoler blir ofte litt anderledes, snillere former, og her blir man jo snøret og surret inn etter alle kunstens regler. :knegg:
Men uansett morsomt at de slapp å bestille en større kjole, hadde aldri trodd jeg skulle kunne kjøpe en av butikk-kjolene....:)

Uansett, ha en strålende helg dere. :klem:

grotingeling
05-03-11, 21:35
Oppgangen på dagens veiing kom ikke som noe sjokk, selv om det selvfølgelig er kjedelig å se økning....
Det er min egen feil, det var jeg som spiste kjøpebrød i flere dager http://www.pic4ever.com/images/4fvgdaq_th.gif
At tante rød også har kommet innom på besøk gjør jo ikke saken noe bedre.
Men pyttettipyttpytt, jeg er på riktig vei igjen - og det er det jeg har fokus på nå.

streber
06-03-11, 09:42
Blir nok oppgang her også på fredag, men,men. Du har fokus nå gro, dette fikser du.:)

grotingeling
06-03-11, 10:43
Fikset!!!! Eller i alle fall på rett vei - ned 700g fra i går faktisk :D

Hapylady
06-03-11, 12:31
Fikset!!!! Eller i alle fall på rett vei - ned 700g fra i går faktisk :D
Det er jo knallbra grotingeling:). Gratulerer:)

Titti
06-03-11, 17:28
Grattis med flott nedgang, Happylady og Grotingeling. :heia:
Jeg er litt slækk etter i går, var på jentefest i 40-års-lag...
Det ble både vin, velkomstdrink og dessert og bayles.jeje, men jeg holdt meg unna risen da og danset halve kvelden. :lol:

Monica31
06-03-11, 22:28
Hei kjære damer!!!!!

ENDELIG får jeg satt meg ned og skrevet til dere!

Herlighet som dagene flyr....har hatt så lyst å skrevet, men har ikke hatt lyst (ikke gått noe ned, bare stillstand og fil mat), travle dager og dårlige nyheter.
MEN når klagene er lagt inn har jeg vært god å trene om ikke annet! Jeg jogget med mannen min en halv time igår!!!!!!!!!! Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare, du verden for en herlig og tilfreds følelse etterpå.

Hare lest meg opp og jeg er IMPONERT over dere alle. MILLE du er jo rå!!!!!! Du er gått ned 20 kilo, her tar jeg hatten av....fantastisk:)
Dere er noen seige og beinharde go'inger!!!

Nå kan jeg vel med godt humør og smil om munnen, erklære meg for litt ferdig med en pause-periode. Har ikke vært motivert for å være "flink". Men er kommet meg godt siste uken etter all forkjølelse.

Satser på at imorgen er fortsettelsen på der jeg slapp sist(snart fem uker siden....)....;)

Stor kvelds klem fra moi:klem:

Titti
06-03-11, 22:44
Hei, Monica. Der var du jo. :klem:
Nå gir vi full guff mot påske!!! :spent:

grotingeling
07-03-11, 07:08
Velkommen tilbake Monica, godt å høre at forkjølelsen nå har gitt seg.
Nå guffer vi på for fullt hele gjengen http://www.smilie.dk/store_smiley/c083.gif

Hapylady
07-03-11, 08:51
Velkommen tilbake Monica:).

Er med på full guffe denne uka også:D.
Skal på første gruppemøte på torsdag. Blir spennende å se hva det er for noe. Kanskje over på fase 2 da?? Vi bruker de samme produktene fortsatt? Må bestille noe før jeg skal dit.

grotingeling
07-03-11, 09:04

Skal på første gruppemøte på torsdag. Blir spennende å se hva det er for noe. Kanskje over på fase 2 da?? Vi bruker de samme produktene fortsatt? Må bestille noe før jeg skal dit.
Så kjekt med gruppemøter, og ja - vi bruker de samme produktene i fase 2 også:)

Titti
07-03-11, 10:57
Lykke til på møtet, Happy Lady. :)

Hapylady
07-03-11, 12:03
Takk takk :). Skal bli spennende å se hva dette er. Vet det er et par timers kurs av noe slag. Og jeg treffer de andre som går samme veien som meg her i området. Det er 6 slike gruppemøter og 4 individuelle samtaler i dette kurset. Så nå blir det oppfølging en gang i måneden på en eller annen måte. Det skal bli bra.:D

Titti
07-03-11, 17:32
Så spennende, sikkert motiverende med kurs sammen med folk i samme båt...

Jeg skal til Hexenberg i morgen, kjenner jeg kvier meg for vekta siden det har stått stille så lenge, tror ikke jeg har hatt noen nedgang siden sist jeg var der?
Gikk jo opp et par kg i julen og så ned de igjen i januar, og etter det føler jeg det har vært stille. Men får håpe jeg får litt guts og inspirasjon av å være der og kanskje noen tips til veien videre...:ja:

streber
07-03-11, 17:59
Lykke til hos legen i morgen Titti!:)

Monica31
07-03-11, 18:17
Hei, Monica. Der var du jo. :klem:
Nå gir vi full guff mot påske!!! :spent:
Der sa du det ja! Påsken er jammen ikke langt unna. Nå skal jeg klemme til frem til påske. Jeg er rå-klar!!!! Godt mellom-mål mot sommeren!

Bra alle er så innstilt på full guffe! Herlig gjeng! Lykke til imorgen! Spennende opplegg da!
Så spennende, sikkert motiverende med kurs sammen med folk i samme båt...

Jeg skal til Hexenberg i morgen, kjenner jeg kvier meg for vekta siden det har stått stille så lenge, tror ikke jeg har hatt noen nedgang siden sist jeg var der?
Gikk jo opp et par kg i julen og så ned de igjen i januar, og etter det føler jeg det har vært stille. Men får håpe jeg får litt guts og inspirasjon av å være der og kanskje noen tips til veien videre...:ja:
Lykke til! Jeg har time 18.mars....men sikkert godt med litt motivasjon og kanskje noen gode tips på veien selv om ikke vekten har rast ned! Lykke til du også:D

grotingeling
07-03-11, 20:37
Ser ut til at vi alle en etter en nå skal til legen, så her kan det bli uhorvelig mange gode tips :D
Jeg har time på onsdag denne uka, og vet jo at vekta er ca 1 kg opp i forhold til forrige kontroll :o
Men ingen grunn til å utsette timen av den grunn, her er det bare å ta i mot; kjeft, tips, råd - hva som måtte komme.
Videre skal jeg jo uansett, og det skal jo dere også :klem:

streber
07-03-11, 20:42
Ser ut til at vi alle en etter en nå skal til legen, så her kan det bli uhorvelig mange gode tips :D
Jeg har time på onsdag denne uka, og vet jo at vekta er ca 1 kg opp i forhold til forrige kontroll :o
Men ingen grunn til å utsette timen av den grunn, her er det bare å ta i mot; kjeft, tips, råd - hva som måtte komme.
Videre skal jeg jo uansett, og det skal jo dere også :klem:

YESSSS! DET skal vi!:)

Titti
07-03-11, 21:13
Sant det, Gro :ja:

Monica31
07-03-11, 22:11
yes we can.......:d :d :d

grotingeling
08-03-11, 07:13
Fase 1 er tøft ja, men du verden som det funker!!!!
Minus 1kg siden lørdag - 1000g dere http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Og det er jo ikke vann heller, det kvittet jeg meg jo med forrige uke http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif
Nå er frokosten snart inntatt, og om 45 minutter er det første trening med fysioterapauten.
Dette blir så bra!

Titti
08-03-11, 08:44
:heia: hva spiser du nå i fase 1 da? Jeg hadde ikke klart suppene!

Hapylady
08-03-11, 08:46
Fase 1 er tøft ja, men du verden som det funker!!!!
Minus 1kg siden lørdag - 1000g dere http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Og det er jo ikke vann heller, det kvittet jeg meg jo med forrige uke http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif
Nå er frokosten snart inntatt, og om 45 minutter er det første trening med fysioterapauten.
Dette blir så bra!

Knallbra jobbet:). Det er jo utrolig bra.
Lykke til alle sammen med lege og oppfølging denne uka:). Dette blir en spennende uke.

Titti
08-03-11, 11:59
Fremme i Sandvika her nå, legetime kl 1330. God tid:)

streber
08-03-11, 15:07

Vet du, jeg bare orket ikke å spise ting som smaker ugh, så da jeg skulle i fase 1 nå rett etter jul, for å kickstarte, spiste jeg bare det jeg likte best jeg og det funket knall:D(pannekaker, prailinebar, kjeksene og masse grønnsaker gikk det mest i)Har en masse supper og middager som gnager på min økonomiske samvittighet som bare ligger i skuffen da men ehm...kan hende jeg tar noen av dem om jeg må i fase 1 igjen,bare for å bedre samvittigheten litt:o.

Monica31
08-03-11, 16:09
Wow Gro, så deilig! Fantastisk med en hel kilo!!!!!!!!!!!!!!!
Det fortjener du....paske'sjølevo'pie...som L'oreal sier i reklamen....

Riktig gratulere!!!! :heia:

valkerut
08-03-11, 16:23
Heisann !
Å så herlig å se at dere er her og så godt motiverte :) Blir så godt humør og motivert for videre gang med engang jeg er her inne. Jeg har ikke rukket å lese over alle notater, men vil gratulere Grotingelinn og Hapylady så mye ! Sier hei til Hapylady i samme øyenblikk.
Jeg har hatt to hektiske måneder med sykdom og dødsfall i nær familie, så motivasjonen, dietten samt matplanlegging skle mye ut...dog forsøkte å holde en viss standard innimellom..:0).
Så forrige vektkontroll hadde jeg lagt på meg et par kilo... men det er ikke så farlig nå...det viktigste er at nå er jeg tilbake.

Er virkelig klar for ny giv, og startet fase 1 igjen i går, Påske her I come !! :) I`ll never give up ;0)

Mille89
08-03-11, 17:19
hallo og GRATULERER MED DAGEN FLOTTE JENTER!!!!! :heia:

jeg bruker dagen til varedag på jobben. men har fått kranglet meg til å gå på gulv, gjør godt å være litt aktiv. denne dagen har ikke vært topp. forsov meg til blodprøve, skole og hadde glemt jeg skulle på jobb. ble så stresset på veien at jeg sprakk (sluttet å røyke for ca 10 dager siden). drittdag. men det hjelper på å få beveget seg litt, og med kylling avocado og tomat til lunch. jeg skriver mer senere, på tide nå (jeppsi, har vært fantastisk dårlig på kosthold i det siste)

hurra for brudekjole titti!! og gratulerer gro med nedgang!!

Titti
08-03-11, 17:33
Hei jenter:klem: sitter på Aker B og venter på kjæresten. Skal spise middag her før jeg kjører hjemover, han skal være i Oslo et par dager. Snufs. Det gikk fint hos sophie i dag, vekta sto stille, men mer muskel- og mindre fettmasse, så hun et veldig fornøyd med meg. Hun synes jeg er f

Titti
08-03-11, 17:34
..flott nå med kvinnelige formen, men skjønner jeg vil ned litt til. Så da blir det fase 1 på meg også. Frem til påske! Starter mandag:ja:

grotingeling
08-03-11, 18:51

Her går det i kakao, frokostblanding, kjeks, grønnsakssuppe og pasta.

Grønnsakssuppen har jeg ingen problemer med, men ellers er jeg ingen fan av suppene.

Kjekt med mer muskler på kontrollen da :heia:

grotingeling
08-03-11, 18:55
Heisann !
Å så herlig å se at dere er her og så godt motiverte :) Blir så godt humør og motivert for videre gang med engang jeg er her inne. Jeg har ikke rukket å lese over alle notater, men vil gratulere Grotingelinn og Hapylady så mye ! Sier hei til Hapylady i samme øyenblikk.
Jeg har hatt to hektiske måneder med sykdom og dødsfall i nær familie, så motivasjonen, dietten samt matplanlegging skle mye ut...dog forsøkte å holde en viss standard innimellom..:0).
Så forrige vektkontroll hadde jeg lagt på meg et par kilo... men det er ikke så farlig nå...det viktigste er at nå er jeg tilbake.

Er virkelig klar for ny giv, og startet fase 1 igjen i går, Påske her I come !! :) I`ll never give up ;0)

Kondolere så mye :klem:
Har full forståelse for at kosthold ikke sto særlig høyt på prioriteringslista.
God å høre at motivasjonen er tilbake - you can do it!

Hapylady
08-03-11, 21:45
Forstår deg godt jeg streber. Fikser ikke suppene og omelettene, men klarer meg fint på andre ting. Heldigvis. Om veilederen blir like glad når hun hører dette - er en annen sak:).
Hei Valkerut :). Hyggelig å hilse på deg. Og kondolerer så mye.
Var jo kjempefin tilbakemelding det da Titti. Uansett - lykke til på fase 1.

Monica31
08-03-11, 23:37
Heisann !

Godt å se at vi alle er i forskjellige faser i livet. Og de gjør noe med oss! Men syntes det er fantastisk at du tar grep igjen. Jeg har selv hatt MYE sykdom og familie-problemer og nylig fått beskjed at jeg ikke kan jobbe så mye lenger i yrket mitt. Har mega senebetennelse i armen. Nå har jeg holdt på i 14 år i yrket....trodde aldri dette skulle skje!!!! Det gjør meg ufokusert og dermed sløv i mat veien.

Men selv om jeg ikke går ned 27 kilo på 6 mnd. kan jeg gjøre det på min måte, den tiden jeg vil bruke. Så er det "my way"!!!! Kanskje lett å henge seg opp i egne forventninger og andres "suksess historier" og glemme at livets opp og-nedturer kommer uansett....

Nå er tiden min også for å gjenoppta der jeg slapp...virkelig herlig med en såååååååååååå positiv gjeng. Kjempe MOTIVERENDE :)
..flott nå med kvinnelige formen, men skjønner jeg vil ned litt til. Så da blir det fase 1 på meg også. Frem til påske! Starter mandag:ja:
Kjenner jeg er så glad på dine vegne! Så deilige nyheter da. Herlig nå når kjolen er på plass. De siste går nok av med tid og stunder de også! Håper jeg får noen lignende beskjeder.......
Natta alle skjønne damer!

streber
09-03-11, 10:19
Føler med deg Monica!!! Jeg elsker også jobben min, men har etter noen år med smerter i skuldre og armer forstått at jeg sannsynligvis ikke får bli pensjonist i yrket, det river meg i hjertet men jeg klamrer meg fast så lenge jeg kan:oFor min del har jeg foreløbig ingen anelse om hva jeg kan bli som ikke krever bruk av armene:confused:Men en løsning finnes, både for meg og deg, vi ser den bare ikke nå!

Happylady, jeg har ikke sagt noe om at jeg spiser kun favoritt tingene jeg og ikke spørr legen heller. Jeg tusler meg nedover , det er vel det viktigste:rolleyes:

Ha en fin onsdag damer!

Hapylady
09-03-11, 11:57
Happylady, jeg har ikke sagt noe om at jeg spiser kun favoritt tingene jeg og ikke spørr legen heller. Jeg tusler meg nedover , det er vel det viktigste:rolleyes:

Ha en fin onsdag damer!

Nei, kanskje det beste er å ikke si noe :D. Det må jo sikkert være greit så lenge vi går nedover.
Tenkte jeg skulle høre med veileder om hun har andre alternativer. Hun nevnte at det på første møtet - at det var andre ting man kunne gjøre - hvis jeg skulle få problemer med noen av produktene.

Mille89
09-03-11, 14:40
valkerut: kondolerer så mye! når det gjelder vekt så er det viktigste at du ikke lar det skli helt ut, og det er det jo tydelig at du ikke gjør :)

monica og streber: det må være utrolig trist å få en slik beskjed. men jeg har tro på at dere finner ut av det og det finnes jo mye man kan drive med. Og dere er jo unge begge to, så jeg har troen på at dere skal klare det helt fint! hva er det du jobber med monica?

og om man er litt slapp i matveien i perioder så gjør vel ikke det noe, det er i hvertfall det jeg sier til meg selv. Jeg har vært ganske slapp en stund nå. men har tenkt en del på hvordan jeg vil gjøre det fremover. for tiden spiser jeg litt for mye av både fett go karbohydrater, og har tenkt på at jeg må kutte ned på en av de. har lest en del rundt på forumet og sånn, og har funnet ut at jeg vil fortsette med en slags ED uten produkter. altså ikke lkhf, jeg har lyst å ha et kosthold som er mer varierende og lettere å tilpasse forskjellige situasjoner.

men jeg har ikke all verdens å gå ut ifra. fikk en dagsmeny av hetland som ser slik ut:

frokost: to egg med tomat og agurk
lunch: middagsrester
middag: 150gr rent kjøtt eller 200gr fisk og grønnsaker
kvelds: ett c-måltid (havregryn av store flak/en yoplait 0% m nøtter/to knekkebrød o.l.)

hun ba meg gå ut i fra grønnsakslisten på ed, og velge mest ja-grønnsaker såklart. Så nå skal jeg jobbe litt med å utarbeide meny. føler jeg må innarbeide nye vaner. med produktene var det mye "lettere". jeg merker at nå er det mye lettere å falel for fristelser, i tillegg tar jeg mye lettere på det.

jeg tenker at jeg noen dager kan bytte ut c-måltidet, og da spise litt mer fett. hva tror dere om det? i tillegg er/var(?) fedon mer opptatt av å spise mest umettet fett. vet dere noe om dette?

streber
09-03-11, 15:27
Mille, det ordner seg på et eller annet vis mht jobbing, men jeg vet ingenting jeg vil bli som ikke involverer det å ta meg av andre mennesker på en eller annen måte -og da må hendene brukes. Det eneste jeg så langt har kommet på er psykolog, men vet rett og slett ikke om jeg er smart nok til å komme meg gjennom de studiene:oMen en løsning blir det, på et eller anet vis:rolleyes:

Dagsmenyen til Hetland er identisk med den jeg fikk før ED start, gikk ned 3 kg på en mnd-mine 1. kilo etter år med slit.:DJeg varierte så godt jeg kunne ut fra det der og jeg kuttet ikke på fettet-mulig jeg skulle det, men hun sa ikke noe om det, brukte smørøye i havregrynsgrøten (sikle...gleder meg til endt ED), lagde eggerøre/kokte/stekte eggene, tok et par dager i uken hvor jeg lagde mer spennende middager enn bare rent kjøtt-fra lavkarbo oppskrifter her inne. Koste meg på det opplegget der jeg! Fylte på med salater og grønnsaks stappe-slik jeg gjør nå også ved sult mellom måltidene. Dette blir bra det Mille!

Ada/80
09-03-11, 19:36
Jeg har et veldig godt forslag ang. jobb til deg Streber! Sosionom selvsagt! Du ville passet perfekt! Du kunne hjulpet mennesker som har det vanskelig uten å bruke hendene;) Jeg er nesten ferdig med studiet nå og kan anbefale det varmt til alle som brenner for de "svake" i samfunnet:)

En helt annen ting...sitter på flyplassen nå og kom plutselig til å tenke på om det er lov å ta med de kjeksene til utlandet?? Jeg har de i bagasjen som blir sendt, men kommer til å bli rimelig stresset hvis de tar de fra meg! Jeg har nemlig ingen plan B... Jaja satser på at det går i orden;)

grotingeling
09-03-11, 20:29
En helt annen ting...sitter på flyplassen nå og kom plutselig til å tenke på om det er lov å ta med de kjeksene til utlandet?? Jeg har de i bagasjen som blir sendt, men kommer til å bli rimelig stresset hvis de tar de fra meg! Jeg har nemlig ingen plan B... Jaja satser på at det går i orden;)

Tror nok det går bra.
Hadde med meg kjeks både i håndbagasje og innsjekket bagasje til USA i fjor - NO PROBLEM
Har du med esken?
Ved evt. spørsmål vil den kunne være til hjelp for å vise hva kjeksene inneholder.
Men i innsjekket bagasje vil du uansett kun bli spurt hvis du skulle bli plukket ut til manuell kontroll.

God tur - kos deg masse, og ikke stress for mye med maten :klem:

grotingeling
09-03-11, 20:40
Kjedelig med senebetennelse Monica, jeg hadde jo store planer om å booke en time ;)
men jeg har ikke all verdens å gå ut ifra. fikk en dagsmeny av hetland som ser slik ut:

frokost: to egg med tomat og agurk
lunch: middagsrester
middag: 150gr rent kjøtt eller 200gr fisk og grønnsaker
kvelds: ett c-måltid (havregryn av store flak/en yoplait 0% m nøtter/to knekkebrød o.l.)

hun ba meg gå ut i fra grønnsakslisten på ed, og velge mest ja-grønnsaker såklart. Så nå skal jeg jobbe litt med å utarbeide meny. føler jeg må innarbeide nye vaner. med produktene var det mye "lettere". jeg merker at nå er det mye lettere å falel for fristelser, i tillegg tar jeg mye lettere på det.

jeg tenker at jeg noen dager kan bytte ut c-måltidet, og da spise litt mer fett. hva tror dere om det? i tillegg er/var(?) fedon mer opptatt av å spise mest umettet fett. vet dere noe om dette?
Som Streber så var det denne listen jeg også fikk i perioden mellom første konsultasjon og oppstart på ED.
Og du har maaaaaaaaaaaaaaaange variasjonmuligheter - fantasien er eneste begrensning.
For hvem har vel sagt at middagsrester kun kan spises til lunch?
Og egg kommer jo i mange former; kokt, stekt, eggerøre, omelett, firkantet, pai (uten paideig men med kjøtt og grønnsaker)
OG du skal ha fett, så det kan du trygt inkludere - hvis du leser i ED-folderen så står det også der at en skal ha fett f.eks. som olje på salat....
Skal finne fram Fedon-boka mi og sjekke opp c-måltider for deg.

grotingeling
09-03-11, 20:47
Fra boka Naturlig slank:
C - måltid består av mat med middels / høy GI
Dette inkluderer brød, knekkebrød, pasta, ris, gryn, mel (og andre bakevarer), linfrø, havre, hvetekim, hvetekli, frokostblandinger, frukt (de fleste) og poteter

Elinemor
09-03-11, 21:31
Hei alle sammen,
Vet ikke hva som er vanlig praksis her på forumet, men tenkte jeg skulle presentere meg litt siden jeg regner med å være en del her inne framover. Og så har jeg lest masse om dere, så jeg føler at det skulle bare mangle!

Jeg er 38 år og bor i Oslo. Vektmålet mitt er ned 31 kilo, og jeg er nå inne i tredje uka av fase 1. Det går stort sett greit, mest kjedelig er det i sosiale sammenhenger. Hadde mistet sju kilo da jeg veide meg forleden, men stoler ikke helt på det ... Virker mye? Selv om jeg er ganske flink til å drikke vann.
Jeg har PCOS, uten at det forklarer hele mitt vektproblem. Men jeg har virkelig tro på at dette er et opplegg som passer min "kjemi".

Vel, da er jeg i gang.
Forresten, jeg er så teknisk inkompetent at jeg ikke klarer å legge inn den vektskalaen fra tickerfactory som signatur - noen som kan gi litt elementær opplæringhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif?

grotingeling
09-03-11, 21:48
Siden jeg er så godt i gang, tar jeg like godt en liten rapport fra dagens legevisit:
Blodtrykk - noe høyt men betydelig lavere enn forrige gang :smile:
Vekt - nøyaktig samme som for 6 uker siden (ikke noe sjokk der) MEN
Fett masse: - 1.1 kg (-0.7%)
Muskelmasse: + 1.1 kg (+2,2%)

Så fordelingen har blitt myyyye bedre - det har altså funket med mer regelmessig trening :p

Dr. Hetland er fornøyd med statusen, og jeg fikk full støtte for opplegget jeg har valgt meg framover - så fase 1 i 3 uker til, deretter fase 2 i 6-8 uker.

Ellers så gav hun meg tilbud om å være med på et forskningsprosjekt rundt hjertesykdom og overvekt på Haukeland - takket ja jeg :)
Er jo kjempebra at de forsker mer, og skulle de finne noe uregelmessig så får jeg autmatisk oppfølging.
Får også en kopi av resultatene når de er klare, noe som jo kan bli interessant i seg selv.
Starter neste fredag med full runde med prøver, dvs glukosebelastning, urin- og blodprøver
Deretter blir det 2-3 undersøkelser på hjerteavdelingen med EKG, ultralyd osv.
Spennende, selv om den glukosebelastningen ikke akkurat er noe jeg ser fram til......

Neste kontroll blir etter påske - så under 80 kanskje??

Monica31
09-03-11, 21:53
hva er det du jobber med monica?

Jeg er utdannet autorisert fotterapeut. Jobbet med det siden utdannelsen i 1997!!!!!!!! Tiden går så fort. Var hos Nav idag og har en liten anelse om en fremdriftsplan mot høsten.....så vi får se! Det kjipe er at jeg driver for meg selv og har flyttet klinikken hjem. Så får nesten 2 år siden innredet vi klinikk i kjelleren vår...men ja,ja!
Bare så rart å skal tenke helt annerledes!

Hørtes ut som en grei plan for mat da....
Fedon er nok mer i balanse når det gjelder fett og karboer enn andre av forkjemperne for bare fettrik kost. Må nok finne noe som passer for oss:)

grotingeling
09-03-11, 22:03
Hei alle sammen,
Vet ikke hva som er vanlig praksis her på forumet, men tenkte jeg skulle presentere meg litt siden jeg regner med å være en del her inne framover. Og så har jeg lest masse om dere, så jeg føler at det skulle bare mangle!

Jeg er 38 år og bor i Oslo. Vektmålet mitt er ned 31 kilo, og jeg er nå inne i tredje uka av fase 1. Det går stort sett greit, mest kjedelig er det i sosiale sammenhenger. Hadde mistet sju kilo da jeg veide meg forleden, men stoler ikke helt på det ... Virker mye? Selv om jeg er ganske flink til å drikke vann.
Jeg har PCOS, uten at det forklarer hele mitt vektproblem. Men jeg har virkelig tro på at dette er et opplegg som passer min "kjemi".

Vel, da er jeg i gang.
Forresten, jeg er så teknisk inkompetent at jeg ikke klarer å legge inn den vektskalaen fra tickerfactory som signatur - noen som kan gi litt elementær opplæringhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif?

Hei og velkommen i gjengen Elinemor :)
Flott resultat etter 3 uker, og ja - du kan stole på tallet!
Flere her som har hatt 8-10 kg reduksjon i fase 1.
Er selv i fase 1 for tiden, men siden jeg har holdt på en stund vil jeg ikke se slike tall - men kan jo alltids håpe :p
Ja - fase 1 er en utfordring sosialt, men dette er jo en kort periode - og fase 2 gjør livet myyye enklere.
PCOS har jeg også, og har fått metformin - det hjelper en del og gjør at jeg faktisk går ned i vekt.

EDIT:
Fant en bedre beskrivelse i denne linken: Tickerfactory (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879)

Lykke til videre :klem:

streber
09-03-11, 22:04
Velkommen Elinemor og lykke til!:)

Titti
09-03-11, 22:13
Oj, her er skravlejentene i gang. :D

Så kjedelig at dere ikke kan fortsette i jobbene dere liker så godt. God klem til både Streber og Monica. :klem:

Så bra resultater hos legen, Gro. Flott med mer muskelmasse. :heia:
Jeg kjenner at jeg gleder meg litt til å begynne på fase 1 igjen nå, ikke fordi jeg synes det er så stas, men gleder meg til å gå litt ned i vekt igjen hvis dere skjønner og som Hexenberg sa. Når målet mitt alikevel er å gå ned og jeg ikke får resultater ved vanlig lavkarbo, så kan jeg jo like godt kjører på og gi alt når det er den eneste måten og gå ned på...Samtidig sa hun at det er bra jeg har stabilisert vekta en stund for nå skal vi lure kroppen litt igjen...blir spennende å se, nå må jeg bare ikke kose meg for mye denne uka da. JEg skal på jentetur til Bergen i helgen og i går var jeg og kjæresten på TGIF i Oslo og der delte vi en dessert. :flau:

Så trøtt her nå, vært en lang dag og kjæresten ligger nyopperert på sykehuset i hovedstaden....mammas gull sover søtt i senga vår og jeg tror jeg snart skal køye sjøl...det er hvertfall planen.

Snakkes i morgen, søte jenter. :klem:

Titti
09-03-11, 22:14
Velkommen i klubben, Elinemor. :heia:
Så spennende med forskningen, Gro, vi trenger slike som deg. :ja:
Og lykke til med dietten, Mille. :heia:

grotingeling
09-03-11, 22:18
Takk Titti - brenner veldig for hjerteforskning siden vi har flere i familien med ulike hjerteproblemer.

Titti
09-03-11, 22:23
Jeg kom på at jeg må bestille produkter så jeg har til mandagens oppstart på fase 1, skal hvertfall bare spise det jeg liker denne gangen ja. :ja: Men greit å bestille litt mer omeletter kanskje, de går jo greit ned...

Ada/80
09-03-11, 22:39
Takk for svar Grotingeling:) Nå sitter jeg på flybussen og spiser kjeks;)

Jeg blir "frakoblet" noen dager, så ønsker dere en finhelg litt på forskudd;)

Hapylady
10-03-11, 06:50
Velkommen hit Elinemor.:)
God ferie Ada. Kose deg masse.

Elinemor
10-03-11, 14:19
Tusen takk for alle hyggelige hilsener! Skal prøve den bruksanvisningen når jeg ikke er på jobb - den så jo så pedagogisk ut at selv jeg burde klare det;)

grotingeling
10-03-11, 22:27
Kjapt innom på vei til senga....
Må bare hilse til Mille og takke for koselig treff i Bergen i kveld - kjekt å se deg live :klem:

Var bortom postkassen nå når jeg kom hjem, og der lå det brev fra...... (nei da - ikke fylkesmannen) fastlegen.
Hjertespesialisten som vurderte blodtrykksmålingen min har anbefalt blodtrykksmedisin mot høyt blodtrykk, så kanskje dette kan hjelpe meg med førerkortet :rolleyes:
Skal kontakte legen over helgen og be om at dokumentasjon sendes til saksbehandleren hos fylkesmannen, for høyt blodtrykk er jo ikke en av tilstandene som fører til inndragelse av førerkortet.

Men nå er det langt på natt for meg, sov godt http://smileys.on-my-web.com/repository/Sleepy/sleep-027.gif

Monica31
10-03-11, 23:00
Skikkelig lykke til i fase 1 Titti! Du og Gro er tøffe. Hadde bare ikke villet jeg. Men sikkert lurt for å få has på de siste kiloene!

Velkommen Elinemor, ser du er godt igang og vekttapet ditt er helt sikkert reelt! Herlig da! Ser du har fått svar på dt andre, så da er det bare å skravle i vei!

Nå håper jeg virkelig lappen suser ned i post kassen din snart Grotingeling. Så heldig du var som fikk møte Mille! Du er den omreiste ED-trefferen. Vi andre får kose oss med kommentarene her inne;)

Ha en fantastisk helg. Kommer sterkt tilbake på mandag. Ikke skravle altfor mye....ellers blir det så mye å lese igjennom....;)

Stor god helg til alle mann...:klem:

achi_bachi
11-03-11, 00:54
heisann jeg begynte på ED for to dager siden men jg klarer ik å gå på dn lenger. jeh har kjøpt ed produkter for 2000 kr som bare ligr i eskene sine er d noen som kan hjelpe mg md å kjøpe de?? så r dere kjempe snille send mg epost på asima_192@yahoo.no

Titti
11-03-11, 07:09
Skjønner ikke helt at vi klarer jeg heller :lol: men jeg går jo ikke ned på annen måte så da så. ;) ha en fin helg dere. Jeg skal på jentetur til Bergen i helgen. :spent:

:klem:

grotingeling
11-03-11, 07:31
Velkommen til Bergen Titti :klem:

Hapylady
11-03-11, 10:49
God tur til Bergen Titti..

I dag var det veiedag for meg. Ned 0,5 denne uken - ikke så mye denne uka - men er fornøyd.:)
Var på ED-kurs i går og fikk beskjed om at jeg spiser for lite nå i forhold til all dansingen. Kroppen har blitt endel bedre og det er så godt:).Vi skulle alle sammen over i fase 2 nå - men jeg skulle spise to ED måltider og to proteinmåltider m/salat om dagen framover. Hun sa jeg gikk ned "lite" i de ukene jeg trenet mye og gikk ned mye de ukene jeg ikke gjorde det. Og da var det for lite mat. Ja, ja. Da blir det spennende neste uke.
God helg:D!

achi_bachi
11-03-11, 13:48
heisann
er det noen som vil kjøpe eurodiet produktene av meg?? jeg har kjøpt de for 2000 kr og vil selge for 1500. nr mitt er 93241999 og epost asima_192@yahoo.no plz ta kontakt

streber
11-03-11, 14:12
Liker så få ED produkter at jeg bestiller dem jeg vil ha selv, men kanskje noen av de andre her er interessert?

Er furten jeg:mad:, hatt time med ED legen min på tlf, da hun fikk høre jeg har hatt 3 dagers feiring av min far og masse selskaper disse siste 5 ukene og ikke gått opp, men litt ned, var hun først fornøyd MEN -for det første henger hun seg alltid opp i at jeg spiser ostebiter i salaten og av og til gratinerer middagen, det blir fase 3 , for mye kalorier-men jeg føler meg mindre "på slankeren" om jeg har litt frihet mht middagen. Begynte å mase om jeg ikke spiste noe annet som kunne kuttes ut for å få fortgang på nedgangen. Så var det det at jeg lurte på om jeg på slutten av vekt tapet kunne ta en omgang fase 1, nei det ble helt feil bruk av ED, forklarte at jeg mente at jeg skulle over i fase 2 en god stund etterpå da-jo da skulle det vel gå greit. Skal være i fase 2 noen uker til nå og se hva som skjer. Må få tatt nye blodprøver her i bygden og sendt til laboratoriumet deres. UGH, av og til får jeg nok av hele greiene-ikke ED egentlig, for jeg har funnet min vei, tusler nedover OG føler jeg lever, men det å stå til rette for legen hele tiden....Og så har vi det med at når jeg skal stabilisere har jeg lite lyst å følge fase3, mer lyst å gå over på Lutz eller en slags generell lavkarbo-litt bevisst på kaloriene slik som nå, men mindre komplisert enn fase 3 a,b og c. Tørr jeg i det hele tatt å foreslå det? OG hun maser også om at jeg må mye mer ned-jeg synes det holder med 6 kilo til jeg da men....prøver å si det men nei...:mad:Stakkars dere som har lest dette-måtte ha det ut!

Elinemor
11-03-11, 14:37
Det høres kanskje ikke ut som legen din er verdens beste motivator --- på meg hadde det i hvert fall fungert dårlig med kjefting.

Merker at det er fredags ettermiddag, kollegaene skal ut på fredagspils ... Jeg må si jeg gleder meg til å komme over i fase to og kunne ta et glass vin i hvert fall. Har dere holdt dere strengt til grensa for ett glass? Jeg og mannen skal til Lisboa om noen uker, og det er jo koselig å kunne ta litt mer enn ett glass ...

Ellers god helg til alle!

Elinemor
11-03-11, 14:39
Ja, den signaturen ble jammen fin ... må visst lese bruksanvisningen en gang til ;-)

streber
11-03-11, 16:43
Takk for oppmuntring Elinemor, etter å ha fått litt avstand til samtalen vår kjenner jeg at det jeg føler mest, er at jeg blir lei meg! Her synes jeg at jeg har blitt så fin så-i mål om 6 kilo-men hun synes jeg skal ned mye til:(Er så opptatt av bmi hun...

streber
11-03-11, 16:45
Er nesten avholdsmenneske jeg(NÅ ja, har hatt mine år med festing i yngre dager), blitt så lite interessert i alkohol, men jeg vet at flere har drukket mer enn et glass, en sjelden gang, det har som jeg har forstått det, gått veldig bra:)

Mille89
11-03-11, 17:02
hei elinemor! velkommen! gratulerer med et fantastisk resultat (jeg gikk ned 10 kilo første mnd:eek:)
og takk streber og grotingeing, jeg vet jo at dette opplegget kommet til å gå bra, jeg er bare redd for at jeg kjapt skal falle utenfor. men skal jobbe med å lage en ukesplan i helgen, og da kjører jeg for fullt!

:klem:til deg også gro. det var herlig å møte deg. storkoste meg igår.

streber: så kjedelig å føle det slik etter et legebesøk. det er jo ikke meningen det vel? Det har jo vært en del snakk om det i media for en stund siden. at om man blir alt for opptatt av bmi og slanking, så kan det føre til stress å være mer helseskadelig enn å faktisk bare la det være. det viktigste er jo at man skal trives med den man er, det tror jeg ar noe av det sunneste man kan gjøre for seg selv! Det er hetland du har ikke sant? Jeg snakket med henne nå om type lkhf. hun er nok ganske skeptisk til type ketose (man blir aaaalt for oppengt i tellingen mener hun, jeg er enig) men hun sa at jeg måtte jo bare prøve å kutte ut c-måltidet og spise mer fett. poenget henens er jo at vi er forskjellig og derfor er det viktig med blodprøver før og etter man begynner. så om du ikke går for fase tre så tror jeg ikke hun ville grenet på nesen av det?

Og jeg føler også noen ganger at hun kan være veldig flink med å rose når jeg IKKE har vært så flink, mens når jeg når jeg faktisk har vært veldig flink og gått ned masse, så er hun ikke like entusiastisk på det. kanskje hun tenker at du har kommet så langt og er spass flink at du ikke TRENGER den derre heiingen?

jeg heier ihvertfall på deg og er overbevist om at de siste 6 kiloene er nok ;)

valkerut
11-03-11, 17:08
Monika og Streber; Sååå kjedelig å ikke kunne gjøre det man har lyst å jobbe med, men det er maaange muligheter der ute som involverer mennesker - og som ikke krever friske armer...må bare lete litt - eller tenke litt nytt. Tenker selv jeg - for jeg innser at mine armer skranter også, og at jeg ikke blir noe pensjonist i yrket mitt jeg heller. Lykke til ihvertfall ! :)
Monika ; Ja, livet går opp og ned - og jeg tenker at det er jammen godt at livet går opp igjen etter nedturer. Bare vanskelig å se det når man står midt opp i nedturene.
Streber: For en lite motiverende og støttende lege. Jeg ville ha bytta lege, eller tatt en samtale med legen om at dette er min måte å gjøre det på - og det er jeg som skal ned i vekt og dette fungerer for meg. For at det skal fungere så må en finne sin vei. Skjønner deg så godt på at du ikke tørr å foreslå eller si ting til den legen nei.

Grotingelinn ; Gratulerer så mye med flott muskelmasseresultat ! Spennende å være med i hjerteforskning. Vet om andre som er med på lignende, får veldig god oppfølging og ting blir oppdaget tidlig :) Det redder liv.

Titti ; Så flink du er i fase 1 - og God tur te Bergen...får lyst å dra over fjellet jeg også...og skal det om ikke så lenge ...gleder meg :) Men siden jeg er litt treg, og tydeligvis har glippet noe her....skal du gifte deg ??

Mille; Takk. Så at tipsene du fikk fra legen din om hva du kan spise fremover lignet veldig på den jeg fikk fra Lindbergklinikken fase 3.

Elinor ; "Velkommen i klubben " ! :) Kjente meg veldig igjen i din historie, og sto på samme sted for noen måneder siden. Har også PCOS, og nå viser det seg også at jeg har lavt stoffskifte....Befinner meg også i Oslo, så kanskje vi ikke bor så langt unna hverandre.

Nå har jeg vært i Fase 1 i 5 dager, klarer ikke alle produktene lengre - så holder meg unna det jeg ikke liker - men pytt pytt tenker jeg, bare jeg spiser nok - og jeg er litt sløvere med dressinger noe jeg kunne jmf. legen min. Jeg er ikke så flink til å trene, så må nok ta et oppgjør med meg selv der....avtale med meg selv Søndag...da er nattevaktene jeg er i nå over for denne gang...:)

Ha en fin helg, nå skal jeg gå for å ta en blund før ny vakt :)

valkerut
11-03-11, 17:13
Heier på Streber jeg også og må jo bare si at du synes du er flink jeg da. Tenk hvor du var for et par år siden....

streber
11-03-11, 19:25
Tusen takk for gode ord Valkerut! Jeg greier nok noen år til i yrket mitt, trives godt, så blir så lenge jeg kan!

Føler ikke jeg kan skifte lege, må ha resept på produktene og ED er eneste lavkarbomåten å gå ned på for meg:oAlternativet er å være sulten på lavkalorikur:oHar tro på at lavkarbo i en eller form er ok for stabilisering! Som jeg sa til legen tåler jeg jo finfint utskeielser så lenge de er lavkarbo, sjeldent jeg legger noe på meg+at jeg er flink å hive meg igang med ED rett etterpå.

Kan godt tenke meg å bruke Milles opplegg-samme som jeg gikk på før ED som stabiliserings opplegg, DET kanskje hun går med på. Hun skryter endel av meg altså, men vil ha meg lengre ned i vekt enn jeg selv bryr meg om og synes ikke jeg skal bruke ost eller fløte i fase 2, hvilket jeg gjør av og til, fordi maten blir mer spennende på det viset OG det er lavkarbo OG jeg går ned, selv om det ikke går så fort som hun vil. Spiser sukkerfri sjokolade også, den er lakserende, så jeg slipper ta medisin for å få ut der bak, etyter jeg oppdaget den. DET kaller jeg vinn-vinn jeg da, men sikkert ikke ifølge henne.

Mille89
11-03-11, 19:57
så lenge det fungerer, er det viktigere at du gjør det du trives med, det er jo det som gjør at man holder ut. ikke få dårlig samvittighet for osten, det FUNKER JO. du er superflink:suss:

nå tilbereder jeg blomkålmos med svinekjøtt til. og ikveld skal jeg møte venner fra folkehøyskolen som er i bergen. det blir kjekt. ha en herlig fredag alle sammen

grotingeling
11-03-11, 20:04
Oi da Streber, den telefontimen høres jo ganske kjipt ut :eek:
Har ikke helt samme oppfatning av doktoren vår, for meg har hun vært en kjempe god motivator - også når vi ikke er helt enig om hvilken fase jeg bør være i.
Har jo hatt henne som lege siden 2005, så hun kjenner jo min historie veldig godt.
Så kanskje jeg har fått større armslag siden jeg har vært hos henne så lenge, eller fordi jeg tross alt har gått på ED i 2 år nå?
Men jeg kan jo også se for meg at hun fungerer bedre ansikt til ansikt enn over telefon:rolleyes:

Uansett - hvis du ønsker å bytte lege så finnes det i følge Eurodiet-sidene (http://www.eurodiet.no/i/i.aspx?id=92) en mulighet i Trondheim; Helseringen AS (http://www.helseringen.no/), tlf. 90 64 09 60/93 84 04 90
De holder til på følgende adresse:
Elvehavna Medisinske Senter
Adr. Beddingen 14, 1 etg.

Vet jo at du ikke lar deg stanse av denne dårlige opplevelsen, så herfra heies det på full stang :heia: :D

streber
11-03-11, 20:23
Føler det er positivt og smånegativt annenhver gang, virker som jeg må fortelle det meste på nytt hver gang, selv om jeg hører hun skriver på dataen sin hver gang. Som grotingeling sier, fungere nok bedre ansikt til ansikt. Nå skal jeg jo igang med å få tatt nye blodprøver å få sendt til dem, så jeg får vel være hos dem litt til hvertfall, men takk for adressen! Skal vurderes.

grotingeling
11-03-11, 20:24
Åsså hadde det jo vært kjekt med et treff når du en gang kommer nedover til kontroll.... :D

streber
11-03-11, 21:12
Såklart Gro:DSkal si fra, tenker å foreslå august som måned å ta en tur. Føler kanskje det er mer naturlig å føres over til Trondheim etter å ha hatt oppfølgingsmøte først??Elsker jo Bergensturene våre jeg og mannen, men vi har ikke råd å dra ofte. Da er det kjekt hun kan ta det på tlf, men kjemien mellom oss er ikke alltid den beste desverre:ogrublegruble:confused:

grotingeling
13-03-11, 13:01
Aaaaah - søndag, sløvedag, ladeopp-til-mandag-dag :D
På tross av tante-rød-besøk så ble det 1kg ned på meg denne uka :heia:
Nå slækker jeg bare her i sofaen, og har ingen planer om å gjøre særlig mye annet :p
Vel, kanskje jeg tar en trimøkt - vi får se.

Ha en flotters søndag folkens :klem:

Titti
13-03-11, 19:37
Hei jenter. :klem:

Da er jeg tilbake fra jentetur. :) Hatt en veldig koselig helg, med mye deilig mat og drikke. Stort sett holdt meg til lavkarbo, men unntak av alkohol og bittelitt brød og potet, men det var kun symbolske mengder for å smake, så føler ikke det var så ille. Det ble lite ED-produkter, men det var heller ikke meningen.
Til uka begynner jeg på fase 1 igjen, mulig jeg venter til tirsdag siden jeg ikke får hentet produktene før i morgen etter jobb....

Streber, så dumt når en sittende igjen med den følelsen etter en legetime, sånn skal det jo ikke være, synes hun virker veldig streng den legen din...hmmm, vet ikke hva jeg ville gjort jeg, tror jeg hadde byttet.

Så flott med en kilo ned, Gro. Går det bra i fase 1, hvor lenge skal du være der nå?

Lykke til med dietten, Elinemor. :heia:

Og så deilig å få beskjed om å spise mere da, Happylady. :D

grotingeling
13-03-11, 20:54
Kos med jentetur Titti :klem: - trenger noen slike innimellom.

Jeg blir i fase 1 ut mars, vel med unntak av 18.mars.
Da skal jeg ta glukosebelastning ifbm at jeg skal være med i en hjerteforskning som starter på Haukeland nå.
Men pytt pytt, det skal bli med den ene dagen - rett på fase 1 igjen 19.mars
Det skal gå greit har jeg bestemt meg for!

Hapylady
14-03-11, 00:07
Gratulerer Grotingeling - det er knallbra:D.

Håper det ordner seg med legen Streber. Må være utrolig vanskelig når de er sånn. Tror jeg også hadde prøvd å fått byttet.

Jeg vet ikke helt jeg Titti. Sliter med å få i meg alt jeg skal allerede, men kanskje jeg ikke blir like mett av annen kost. Spiste biff i helga. Det var iallefall kjempedeilig :).

streber
14-03-11, 11:09
Kjekt turen din var bra Titti!:)Happylady, skal nå prøve med legen en stund til, jeg gir ikke opp så lett, men gøy er det ikke at man er kjempelykkelig før legetime og deppa etterpå...Så rart du blir fort mett-jeg holder meg lenge mett med vanlig lavkarbo men går ikke ned, men på ED er jeg jo sulten etter type 2-3 timer, noen ganger blir jeg ikke mett- å må ta et halvt-et helt Ed produkt til i samme måltid. Takk og lov for grønnsakene, de berger så jeg ikke spiser så alt for mange produkter. Vi mennesker/kroppene våre er jammen forskjellige:eek::)

grotingeling
14-03-11, 12:27
Jeg grubler litt på om jeg kanskje spiser litt lite nå når jeg trener relativt mye...
Sjekket matinntaket for forrige uke, og ser at jeg ligger på 3-3,5 ED-produkter pr dag.
Altså frokost, lunch og middag = 1 ED-måltid hver, mens mellommåltidet ofte blir 1/2 pakke kjeks eller ingenting :eek:
Men blir ikke sulten heller, og så spiser jeg jo myyyye grønnsaker både til lunch og middag da.
Kanskje jeg skal trappe ned grønnsakene og heller se om jeg blir mer sulten :rolleyes:

Sol og vårstemning her i Bergen forøvrig :heia: - måtte det bare vare :p

Elinemor
14-03-11, 12:52
Var på kontroll for fase 1 i dag, og må vel si at jeg ble kjempeglad og fornøyd! Har gått ned 9 kilo på litt over tre uker, hvorav 8 kilo fett! Nesten ekkelt å tenke på de smørpakkene hun snakket om at nå var borte ... Men det er jo smørpakker nok igjen http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif. Og jeg vet at jeg ikke kan forvente samme resultater over tid, det hadde vel heller ikke vært så bra for kroppen.
Nå er det ut denne uka i fase 1, så er det over i fase to. Og det gleder jeg meg veldig til! Litt mer sosialt igjen, og kan spise noe av det samme som resten av familien til middag.
Ungene synes jo jeg er temmelig sær, som bare spiser mine egne greier. Og så er det Lisboa-tur på gang neste helg, og litt kjekt å kunne ta seg noen små glass og spise ute.
Så et spørsmål - hvor mye har dere klart å trene i fase to? Jeg har mål om en økt annenhver dag (30 minutter på ellipsemaskin, 4x4) og at jeg er flink til å gå utenom også.
Ser fram til sykkelsesongen, begynne å sykle til og fra jobb ... Masse deilige nedoverbakker til jobb og skikkelig trøkk oppover på ettermiddagen.
Javel, mer senere!

streber
14-03-11, 13:12
På fase 1 greide jeg litt mindre enn vanlig, men på fase to trimmer jeg som jeg "alltid" (siden 03) har gjort, merker ingen forskjell.:)

Titti
14-03-11, 19:31
Wow, fantastisk resultat på fase 1, Elinemor. Lykke til i fase 2. :heia:

Jeg er tilbake på fase 1 nå, dvs, jeg har ikke fått hentet ED-pakka mi,så på jobb i dag måtte jeg ty til et hardkokt egg, to skiver skinke, salat, tomat og agurk. Så strengt tatt ble det vel fase 2 i dag, sånn sett, men men, i morgen skal jeg hente pakka og da blir det fase 1 for alle pengan! Jeg er ved godt mot. :D

Streber, har du stort sett telefontimer?

grotingeling
14-03-11, 20:20
Joiner Titti i et kjempe WOW Elinemor :heia: - fantastisk resultat etter 3 uker :klem:
Jeg utfordrer meg selv til 4 treningsøkter pr uke, men nå i fase 1 så er intensiteten noe lavere enn i de andre fasene.

Velkomment tilbake i fase 1 Titti, fullt kjør fra i morgen vet du :boxing:

streber
14-03-11, 21:31
Titti, jeg har bare telefontimer, bortsett fra 2 "vanlige" timer i fjor høst, blir vel en til høsten også.:)

tuddelu
14-03-11, 22:47
Streber; for en kjedelig opplevelse med legen! Jeg vil tro det er lettere ansikt til ansikt enn over telefon ... men det er ikke motiverende med sånne timer:(

Har selv hatt time hos samme lege (gikk ikke fast til henne) og det var faktisk hun som fikk sparket meg igang med ED - da var hun veldig informativ og motiverende! Men har også opplevd at hun kan være ganske streng - det er sånn hun er. Og det har ikke noe med deg å gjøre - du gjør jo en kjempejobb:) Keep up the good work, det viktigste er at du mestrer ED og om du må gjøre det med noen ostebiter, så gjør du det:)

Hapylady
15-03-11, 08:45
Kjempebra jobbet Elinemor - det er jo utrolig mye :).

Lykke til på fase 1 Titti og Grotingeling.:)

Streber - Det var sjelden jeg var skikkelig sulten og spiste også derfor veldig lite pr. dag før jeg begynte på ED. Og feil også.:(. Nå når jeg da plutselig må spise 4 og 5 ganger om dagen så blir det en stor overgang. Merker jo helt klart at kroppen har godt av det da...

Blir spennende å se om jeg går ned i fase 2. Jeg skal spise to måltider pr dag (isteden for 1) med proteiner pga mye trening - og 2/3 måltider med ED.

Titti
15-03-11, 08:50
Nå har jeg pisket meg selv på trening her, indoor walking :heia: vekta viste en kg opp etter jenteturen, så nå er det ingen bønn;)

streber
15-03-11, 10:16
:)tuddelu, tusen takk for gode ord!:)Happylady, ok,så du var ikke så sulten før heller nei, da forstår jeg:rolleyes:Har alltid hatt god apetitt jeg, ingen fare for at jeg mister den om jeg er syk, opplever tragiske ting eller kjempemorsomme ting i livet-alltid matlyst. :pSå, jeg er ikke blant de som får et lite hopp nedover på vekten etter sykdom...men jeg opplever enkelt dager og perioder med MER apetitt enn vanlig, slik har det alltid vært, men enda mer på ED.

titti-

http://smileys.smileycentral.com/cat/18/18_1_36.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)stå på med treningen!

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb095&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb095_&utm_id=7923)

Monica31
15-03-11, 11:19
Kjære damer...som dere skravler!
Klarer ikke huske alt jeg skal kommentere men gratulerer ihvertfall Elinemor med super nedgang, deg Gro og Streber!

Sånne leger skulle gått på smilekurs.....jeg kan bli litt sur og spise sjokolade av sånne typer. men du får heve deg over henne og stå på med ditt som fungerer supert!

Her er det en ny runde med omgangssyke! At det går ann, nå er jeg så møkk lei sykdom og tid til å bare sulle hjemme...blir ikke noe fart over matlagning og fokus. Ble smittet siste dagen i vinterferien...:mad: Står mellom klesvask og dovask, skylling av bøtter....nå vil jeg ha vår/sommer og god helse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skal på kontroll på Torsdag. Gleder meg faktisk i all denne elendigheten. Skal bytte sykepleier, det tror jeg blir bra. Virket som jeg hadde bedre kjemi med henne og jeg la situasjonen min på bordet og sa jeg trenger MOTIVASJON og inspirasjon til å komme igang igjen. Hun skjønte meg masse og sa det var nå det var viktig med en time! Deilig å føle seg ivaretatt!
Så nå gleder jeg meg til det!
...tilbake til syke barn.....:(

Ha en fin fin dag:D

Elinemor
15-03-11, 12:07
Hei igjen -
Tusen takk for alle lykkeønskninger, så greie dere er! Da jeg startet på dette opplegget var det jo med håp om å få en god start og få opp motivasjonen - og det har jeg.
Nå er jeg i alle fall supermotivert.
Det er to saker jeg gjerne skulle hørt litt hva dere mener om og hvilke erfaringer dere har.

Det ene gjelder morgentrening. Min sykepleier på Fedonklinikken sa jeg bør ha to morgenøkter i uka på hverdager samt en i helgene, da dette er heldig for forbrenningen resten av dagen. Det virker jo logisk.
Jeg testet dette i morges, og var oppe på ellipsemaskina jeg har klokka 6 (død og pine), en drøy halvtime før normal ståopptid. Men jeg orker ikke (i hvert fall foreløpig) å starte dagen med å være helt skutt, og tok en roligere økt (20 minutter, ikke 30). Har dere noen meninger om effekten av dette versus en hardere økt på ettermiddagen? Ideelt sett bør man vel kanskje ha begge deler, men det tror jeg er helt urealistisk.

Det andre er vektnedgang i fase to. Nå har jeg jo fått blod på tann og har mål om å gå ned 7 kilo til påske (eller i hvert fall innen utgangen av påsken). Men hvor mye saktere går det i fase to sammenliknet med fase en? Vet det ikke finnes noe fasitsvar her, men jeg hører gjerne om deres erfaringer.

Fortsatt god dag til dere!

Mille89
15-03-11, 13:19
Helsiken Elinemor. Fantastisk!! Jeg gikk selv ned ti kilo på fase en, men da var 2 1/2 av disse muskler. skjønner ikke hvor alle musklene mine har blitt av, føler meg sterkere enn noen sinne. Ift trening aner jeg ikke. er fornøyd med meg selv så lenge jeg kommer meg på trening i det hele tatt jeg. :p

Monica: herregud så kjedelig. og urettferdig at dere skal bli syk igjen. Prøv å ta det med ro. Drikk masse te. når jeg var syk så lagde jeg kakao til meg selv laget av melk og mørk sjokolade, med mandler i. Da får man i seg litt næring også?

Jeg føler jeg er "back on track" igjen. Merket det spesielt godt på søndag, et jeg var på "karbokjøret" igjen. Hadde lyst på ALT og uansett hvor mye jeg spiste var jeg sugen på mer (er slik som deg streber, det er visst et gen eller noe?). Så nå må jeg strammme skikkelig inn. Igår fulgte jeg opplegget til legen (tror jeg).

hadde tre måltider igår, og på slutten av dagen skrev jeg dette inn på diett.no. Og da viser det seg at jeg har spist ca 900kalorier på hele dagen :eek: Dette må jo være alt for lite? Fordelingen var
Fett: 52 %
Protein: 41 %
Karbohydrater: 7 %

Frokost: Salat med fetaost, cherrytomater og ca 100gr stekt kjøttdeig. 10gr dressing
Lunch: I skyr u. sukker
Middag: Thai suppe m. kokkosmelk og kylling (lime koriander, ingefær, chili, limegress, NAM)

Noen tips?

Jeg tenker at om jeg skal få i meg mer kalorier (hadde tilregnet mengde kjøtt både kvelds og frokost) må jeg vel øke på fettet? Og da blir det jo vips lkhf? Hmh. Merker jeg er redd for å miste mer muskler nå.

Titti
15-03-11, 17:52
He he, sånn er jeg også, Streber, er vi i slekt. :lol: Jeg mister aldri apetitten, synes nesten jeg er mer sulten når jeg er syk jeg. ;)

Usj, så kjedelig med all den sykdomen, Monica. Håper virkelig dere har fått deres dose nå altså. :klem: Lykke til med timen på torsdag, håper du blir inspirert. :ja:

Hmmm, Mille, kan du ikke spise et måltid til da? Eller en bar eller noe...

Her er min andre dag på fase 1, må si det er tøft altså, tror mer det er psykisk at jeg tenker på det hele tiden og vet at jeg ikke har lov å spise noe annet, det psyker meg litt ned....samtidig er jeg ved godt mot, snodig kombinasjon. :ja:

Hadde en pep-talk med nyopererte kjæresten min som ligger rett ut fortsatt, men trøste og prate kan han...:hearts:....vi pratet om dette med forbrenningen og hvor urettferdig jeg føler det er at andre kan rase ned i vekt på vanlig lavkarbo mens jeg må spise ED for å klare å gå ned noen få kilo, vet jo at det ikke nytter å syte og klage og at en ikke må grave seg ned i selvmedlidenhet, men noen ganger blir man deppa altså. Da er en foreståelsefull kjæreste god å ha. :love: Han spurte meg hvorfor ikke jeg spør han om hva han synes om at jeg skal enda ned fem kg, men jeg vet jo svaret på det, vet jo at han synes jeg er flott uansett liksom. Men som han sa; er ikke det nok, hvem er det egentlig jeg slanker meg for. Er det meg selv, han, andre, legen eller er det tallet på vekta som styrer....hmmm, tror ikke jeg helt vet selv, men fikk litt å tenke på ja....

Ha en fin kveld da dere, akkurat spist ED-pasta og brokkoli til middag, her skinner vårsola og nå tenkte jeg skulle ta med gullet på svømmings hvis han har lyst.

Snakkes. :klem:

grotingeling
15-03-11, 21:10
:klem: Monica, veldig kjedelig med nok en syke-runde - urettferdig rett og slett!!!!
Godt du har fått deg en sykepleier du har god kjemi med, det er faktisk spesielt viktig når en sliter med motivasjonen.

Elinemor; jeg trener 2 ganger i uken før jobb, 1 time hver gang.
Tar nok litt tid før det blir en vane, men du verden som energien øker de dagene jeg trener.
Starter treningsøktene kl 8 jeg da, kan jo også ha noe å si.....
Vektnedgang i fase 2 er veldig individuelt; noen går ned nesten like mye som i fase 1 mens andre (som f.eks. meg) nesten ikke har vektnedgang.

Enig med Titti Mille - spis et ekstra måltid :)

Digger kjæresten din Titti, der har du virkelig funnet en av de som er verdt å beholde :love:
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver rundt fase1, og det er helt klart mest i hode "problemene" finnes.
Du får tenke hardt på hvor langt ned du skal, og hvorfor akkurat dit - det har jeg, og det hjelper veldig på motivasjonen :p

Jeg har greid å økt antall måltider til 4 i dag, riktignok ble mellommåltidet med kjeks kun en 1/2 pakke men uansett....
Tror nok disse treningsøktene tidlig på dagen har en stor innvirkning på sultfølelsen/forbrenningen, for selv om jeg spiste frokost kl 7 så var jeg altså klar for lunch kl 930 :cool:
Ellers har jeg jo bare trent på ettermiddagen, dvs etter å ha sittet stille på kontoret siden lunch, og da kommer jo middag rett etter uansett.
Må huske å kjenne etter på torsdag etter neste treningsøkt om det blir likedan.

Nå er det imidlertid snart natta, klokka er jo passert 21 :D

Titti
15-03-11, 21:42
Takk, Gro, jeg tar godt vare på han ja. :ja:

samme erfaring her med fase 1, går ned mest da, lite og sent i fase2, men tror dette er veldig inviduelt . :)

Monica31
16-03-11, 10:13
Takk for alle gode tanker fra dere. Er utrolig inspirerende å lese om alles hverdag! Godt jeg har dere:)
Nå er jeg veldig spent på imorgen....jeg har til og med tenkt at jeg kanskje skal ta en mnd. i fase 1. Hadde aldri trodd jeg skulle si det men, får snakke med hun imorgen. Kjenner meg motivert til å få fart på nedgangen!

Trodde ungene var ferdige med syken, men i natt spydde sønnen min ned hele trappen. Vi har sånne trappeneser på hvert trinn av sisalteppe. To av de måtte bare hives....æsj altså! Sto og vasket i 1 1/2 time inatt Vegger, sprinkler, alt var tilsølt:eek:

Men utrolig nok har ikke jeg og mannen blitt syk! Men jeg blir ganske lei av å være hjemme. Men vi overlever dette....snart er alt over. Jeg skal trene i kveld og så på hobby kveld. Endelig skal jeg ut å treffe andre folk! Deilig!

Anngående trening har jeg unntak av sykeperioder trent 3-4 ganger i uken. Men jeg liker best å trene tidligst 9-10-tiden. Jeg trener mest ettermiddag/kveld. Jeg har absolutt trengt et ekstra måltid de dagene! Ikke bra å kjøre kroppen for hardt!. Tren det DU liker og NÅR du liker det. Jeg har aldri likt å trene gry tidlig, da blir jeg kvalm!

For en herlig mann du har Titti, jeg må bare få skryte litt...min er sånn han også! Han bekrefter hele tiden at han syntes jeg er nydelig og har en veldig fornuftig syn på vekt redukjsonen min! Han er min motpol og det er godt når tankene tar sine egne negative veier.
Godt du skal gifte deg med han, slike vokser ikke på trær;)
...så er det like viktig å ta vare på det man har. Jeg syntes vi er ennå bedre venner og kjærester idag enn for 10 år siden. Det er godt å vokse sammen istedenfor fra hverandre. Men det krever sitt og det er absolutt verdt det!!!:D

Titti; tenkte på det du skrev om hvem vi slanker oss for og hvor vi skal ende. Kanskje lurt å finne ut hvor man vil bli fornøyd...så ikke tankene alltid skal mer ned, men at man er fornøyd på et stadie og ikke etter et spesiellt tall eller fordi legen syntes man skal treffe et viss tall for bmi'en. Vanskelig å føle seg helt slank når en har vært overvektig....
Men det er veldig godt å se at mange av ED'ene er godt på vei:D

Hvem har sagt det er lett å vende en vond vane?!?!?!? Men alt er mulig!!!!

Ada/80
16-03-11, 10:26
Hei! Tilbake fra jentetur med ladede batterier;) Dietten gikk veldig fint:)

Elinemor: Jeg gikk bare en uke på fase 1, og gikk ned mye den uka, men det ville jeg nok gjort om det var fase 2 også (jeg var stappa av julemat og snop på forhånd...) Det er jo uansett individuelt hvor fort man går ned, men her er mitt resultat etter jeg begynte 6 januar:) 10,8 kilo, noe jeg er strålende fornøyd med:) Lykke til!!

Uke 1: - 2,8
Uke 2: - 0,8
Uke 3: - 0,8
Uke 4: - 1,0
Uke 5: - 1,0
Uke 6: - 0,8
Uke 7: - 0,8
Uke 8: - 1,2
Uke 9: - 0,8
Uke 10: - 0,8

streber
16-03-11, 12:29
BRA utbytte av dietten ada/80, utrolig imponerende!

Mille89
16-03-11, 14:54
jessda igår og idag går det bedre. såklart, et ekstra måltid er jo en enkel utvei. :rodme: føler meg litt teit. men så da gjorde jeg det. pluss litt mer fett og nøtter i salaten igår. men ligger på 20gr karbo. nesten ketolyse jo? og da har jeg regnet med skyr som et c-måltid (hetland snakket om melkesukker, og det er jo litt frukt i det) men det er kanskje bare tøys? Jeg spiser nå ost og majones og fløte med god samvittighet da. hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få i meg nok energi. så eurodiet er det jo ikke tydligvis.

tenker mye på mat nå. har jo ikke spist vanlig mat enn, med tanke på at jeg skal ned. merker allerede at vannet har begynt å slippe. tror dere 50%fett, 43%protein og 7%karbo høres greit ut? føler meg masete nå men blir så utrolig usikker.

nå skal forresten en venninne av meg begynne på eurodiet, fordi hun ser hvor bra det funket for meg:D

Mille89
16-03-11, 15:10
titti: veldig godt spm. hvem slanker vi oss for?

jeg merker at min raske vektnedgang gjorde at jeg i en periode ble veldig sugen på oppmerksomhet og bekreftelser. det har roet seg litt, men det er lenge siden jeg har brukt så mye tid på utseende for å si det sånn. skummelt er det også, fordi før ga jeg litt faen, ingen syns jo jeg så særlig bra ut uansett, så da gadd jeg ike bry med særlig om det heller. så på en måte føler jeg meg mer sårbar nå. og det er skummelt.

jeg prøver å fokusere i hovedvekt på det helsemessige(selv om jeg syns det er vanskelig). jeg føler meg bedre, det er lettere å bevege seg, og har et mer stabilt humør. mindre migrene har jeg også. Jeg bruker bmi som et mål. når jeg er under 25 så er jeg frisk, og fin kommer jeg også til å være. jeg må bare tenke sånn, tror jeg vil ha utrolig lett for å henge meg opp i VEKTNEDGANG.

Høres ut som både titti og monica har noen hærlig halvdeler;) Min kjære sier han ikke merker forskjellen(han nevnte det så vidt nå for en stund siden). Han hører på, men har ikke så mye å si om det. men min nedgang har jo innvirkning på han og såklart. om jeg føler meg bedre går det bare positivt utover han, på flere plan. og dette merker han nok, men tror han er forsiktig med å påpeke det. og han er fantastisk. blant annet nettopp fordi han "ikke merker" forskjell. igår har vi vært sammen i 15 mnd, håper det blir mange mange fler. og i slutten av april blir det jo barcelona, og bikini. med litt strekkmerker, litt hengehud og en (relativt) snerten liten rumpe. det blir bra!

og ja, ada: for en herlig fremgang du har hatt!! gratulerer :D

Ada/80
16-03-11, 18:33
Tusen takk for gode ord Streber og Mille89!!:klem:
Med tanke på at jeg begynte med BMI på 25 er dette veldig fort (synes hvert fall jeg:D), så jeg synes jeg har fått lønn for å være streng med meg selv:cool: Er nesten litt imponert selv også:rolleyes:

Siden det ikke er lenge til jeg er i mål har jeg begynt å bekymre meg litt for hvordan det går etterpå:confused: Klarer ikke helt å stole på at jeg ikke fyker opp igjen når jeg øker matmengden, men det gikk jo greit sist gang så satser på det denne gangen også:D

Titti
16-03-11, 22:22
Godt å høre at du har en mann som setter pris på deg, Monica. Det fortjener du, så snill og omsorgsfull som du virker. :ja: Syke barn er tøft ja, uff, men en kommer seg gjennom det på et vis....

Så flotte resultater, Ada. :heia:

Og Mille, du har en herlig humor, snerten rumpe til Barcelona, så utrolig bra. :D

Jeg er på fase 1 nå og litt redusert her, så jeg klarer ikke å svare på spørsmålet ditt om fordelingen akkurat nå, men synes det ser greit ut ved første blikk hvertfall...

Ellers går det helt fint på fase 1 altså, men litt sliten og sulten blir en jo.;)

Vi snakkes. :klem:

grotingeling
17-03-11, 07:15
Har dere merket hvor kjapt det blir lyst for tiden? :D
Når jeg går hjemmefra er det bokstavlig talt stupmørkt, men etter 1,5 time på bussen er det altså så og si fullt dagslys kl 7!
Skal straks på ukens 2. treningsøkt med fysioterapauten, og må si det går veldig greit.
Har jo "jukset" litt og trent i noen uker før oppstart, men merker jo at disse øktene er tøffe nok.
Frokost i dag ble dermed inntatt på bussen, og besto av sjokoladekjeks og funlight bringebærsaft :rolleyes:

Ha en strålende dag da dere :klem:

Titti
17-03-11, 18:15
Herlig at våren er på vei. :D
Fikk gått oss en luftetur i ettermiddag, det er deilig at det fortsatt er lyst kl 18 om kvelden. :ja:

Humøret er ikke fullt så lyst her, jeg funker dårlig når jeg ikke får mat jeg altså. Og det går utover stakkars kjæresten min. :( Merker lunta er veldig kort om dagen...
Du virker så positiv hele tiden, Gro, blir du ikke dritlei innimellom du også?

Ellers går det bra. ;)

streber
17-03-11, 19:09
Herlig at våren er på vei. :D
Fikk gått oss en luftetur i ettermiddag, det er deilig at det fortsatt er lyst kl 18 om kvelden. :ja:

Humøret er ikke fullt så lyst her, jeg funker dårlig når jeg ikke får mat jeg altså. Og det går utover stakkars kjæresten min. :( Merker lunta er veldig kort om dagen...
Du virker så positiv hele tiden, Gro, blir du ikke dritlei innimellom du også?

Ellers går det bra. ;)

enig med titti, du gro-du virker så positiv og tålmodig!:) Jeg som sannsynligvis MÅ være i slekt med titti her(he he) får mine skikkelig missfornøydfauker:(Akkurat nå for tiden er jeg lei av ED og det beskjedne vekt tapet jeg har hatt, sammenlignet med mange andre her, er ikke tynn inni hodet mitt heller for tiden:mad: (jeg er jo vanligvis slank inni hodet hvertfall)kommer nok av at legen ikke virket fornøyd det noe misserable slankehumøret mitt for tiden, håper på snarlig bedring. Er dessuten forbannet på meg selv som greide å bli hengende fast i g-tasten på tastaturet på min flunka nye data...så mangler g noen ganger er det fordi den er jæsklig vanskelig å trykke inn nå....:mad:skikkelig klage innlegg!MEN ferdig med rengjøringsdagen da- DET er bra!

grotingeling
17-03-11, 19:18
EEEEEhhhhh - da tror jeg dere har gått glipp av noen av mine innlegg gitt :rolleyes:
For jeg blir da lei kan dere skjønne :D - alle blir jo det :p
Men jeg velger å bruke minst mulig tid og energi på dette, og heller gjenta til det kjedsommelige;
"det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte..............."
Tilslutt tror jeg nesten på det selv (eller kanskje jeg bare blir lei av meg selv :p), i alle fall har jeg gjort et valg og da blir det gjennomført - lei eller ikke!
For jeg har gjort mitt valg, ED er min vei til et lettere liv og jeg er så sta at jeg gjennomfører også.
At det blir noen utskjeielser og feilsteg undervei, absolutt!
Det er da dette mantraet er så bra å ha :cool:

grotingeling
17-03-11, 19:21
..... også hjelper det å gjeipe til seg selv i speilet ;)
Keep on smiling http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif

streber
17-03-11, 19:23
javel(løper ut på badet):D

Monica31
17-03-11, 22:08
jeg merker at min raske vektnedgang gjorde at jeg i en periode ble veldig sugen på oppmerksomhet og bekreftelser.

og i slutten av april blir det jo barcelona, og bikini. med litt strekkmerker, litt hengehud og en (relativt) snerten liten rumpe. det blir bra!

Jeg er helt enig! Hatt det likt. Nå når jeg har stått lenge stille føler jeg meg plutselig tykk igjen fordi folk ikke kommenterer like mye.....rart det der. Hjernen og kroppen henger nok tettere sammen enn vi tror. Jeg merker jeg må jobbe både med tanker like mye som dags-menyen.....

Apropos rumpe-deilig.....merker etter kiloene som har gått av så føler jeg at rompa "henger" på bak der! Akkurat som polstringen er forsvunnet så henger det....rart! Dessuten "disser" det utrolig når jeg jogger. Tar meg selv i å le....
Men jeg velger å bruke minst mulig tid og energi på dette, og heller gjenta til det kjedsommelige;
"det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte..............."
Tilslutt tror jeg nesten på det selv (eller kanskje jeg bare blir lei av meg selv :p), i alle fall har jeg gjort et valg og da blir det gjennomført - lei eller ikke!
For jeg har gjort mitt valg, ED er min vei til et lettere liv og jeg er så sta at jeg gjennomfører også.
At det blir noen utskjeielser og feilsteg undervei, absolutt!
Det er da dette mantraet er så bra å ha :cool:
Du har treft spikeren på hodet! ...du har gjort et valg, og gjennomfører selv utskeielser og feil.....du har SKJØNT det! Og du er bare positiv...kunne ikke komme på et innlegg som noen gang har endt surt....du avslutter alltid meg å snu flisa på hodet med et stort smiiiiiiiiil.....
Du er best :D

SKAL BEGYNNE Å GEIPE LITT MER PÅ BADET....HE,HE,HE:D

Monica31
17-03-11, 22:33
STATUSRAPPORT ETTER KONTROLL:

Jeg er motivert igjen. For en herlig dame, med normalt syn på vekttap!!!! Flink sykepleier med masse erfaring på ED/Lavkarbo og på menneskelig empati! Heldig jeg som møtte henne!

Timen startet med at jeg øste ut all frustrasjon og litt småprat. Deretter sendte hun meg på vekten for å sjekke tingenes tilstand.
Gode nyheter jenter.......
Jeg har ikke gått opp, kunn to kilo vann. Jeg har gått ned nesten 2% i fettmasse mens jeg har stått stille.
Hun så meg rett i øynene og sa: " du har vært så god og tatt alle de riktige valgene med mat, selv om du har vært syk og umotivert". Jeg hadde aldri gått ned i fettmasse om jeg hadde spist feil. Jeg var lettet og kjente stoltheten over meg selv og motivasjonen begynte å strømme på.
Hun forsikret meg om at og dette av med en sjokolade eller brød, eller hva som frister en gang iblandt ikke hadde noe særlig å si i det lange løp.....MED MINDRE jeg selv straffet meg selv for hardt og gav opp og fortsatte å spise snop eller feil mat!

Jeg skulle fokusere på mengden mat, ikke i gram eller være ni-opptatt av gram karbohydrat per 100 gram (selvfølgelig innenfor hva som er anbefalt til hver fase da...). Jeg spurte hvilke nøtter som var best for oss på ED...da så hun bare rart på meg og sa hun aldri leste på pakken, hun tok bare en liten neve. Da ble det 5-10 nøtter, alt etter størrelsen! Hun virket veldig fornuftig og hadde et meget balansert syn på opplegget. Hun sa om og om igjen at det er ikke en diett, men en livsstilsendring. ED-hjelper oss med vektreduksjonen. I enden skal alle over på normal kost.

Derfor skulle jeg jobbe med tankene og ikke tro jeg ble lykkelig bare fordi jeg klarer å gå ned alle kiloene mine. Hun sa når 2 år er gått etter ferdig vekt nedgang kan jeg føle meg ferdig stabilisert og slanket. Mange får løsere hud og kroppen trenger tid for å venne seg til og stramme seg til den nye størrelsen. Også mentalt.

Hun nevnte heller ikke produkter for meg! Om 5-6 uker skal jeg på kontroll og har som mål å gå ned 2,7 kilo til da....jeg tenkte så lite...men tror det er fornuftig. Ikke ha for høye forventninger til meg selv.
Har fått masse tips til mat etter trening, kvelds, ha 5 måltider, planlegge å spise ofte nok så jeg ikke prøver å sulte meg for å gå fortere ned. Da stopper det bare opp. Jeg skal ha kvelds så jeg ikke begynner å fyse på noe på kveldene!
NÅ er jeg veldig bestemt og kjenner jeg fryder meg over fortsettelsen på min "karriere" i å bli mindre.
DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:
(...må tilføye at forumet gjør at jeg holder meg litt i skinnet. Kan jo ikke bare slutte å skrive fordi jeg har en dårlig dag eller periode. Pinglete bare å forsvinne hvis jeg ikke får det til. SAMMEN klarer vi å dytte og dra hverandre i mål:))

STOOOOOOOOOOOOOOR klem...:klem:

streber
17-03-11, 22:46
For et fantastisk innlegg Monica:rolleyes:Kjempeflink er du, klart du greier det! Og så heldig du er som traff et så motiverende menneske!:)

grotingeling
17-03-11, 22:46
Attitude is everything!!!!
Og jeg har aldri vært i stand til å være hverken sur eller nedstemt over lengre tid - er jo så mye gøy en kan finne på i stedet :D

DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:

HELT ENIG;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:
Du gjør jo en kjempejobb, fantastisk resultat selv etter den tøffe perioden du og familien har hatt med diverse sykdommer :klem:

grotingeling
18-03-11, 06:51
Svipper bare innom for å rapportere om -300g så langt denne uka :heia:, lite men nedover :D

Forventer at dette går opp i morgen, siden jeg om 2 timer skal inn til glukosebelastning ifbm denne hjerteforskningen jeg deltar på.
Skal veie meg for å sjekke i morgen altså, men greit å ha gjort det i dag siden jeg antar i alle fall 1kg opp :rolleyes:
Men dette er jeg jo klar over, og anser eventuell oppgang som en fartsdump.http://www.smilie.dk/koeretoej/c060.gif
Blir nok ikk fase 1 i dag nei, men i morgen skal jeg kjøre full fart på fase 1 igjen.

Da må jeg se og komme meg til bussen, ha en fortreffelig dag dere :klem:

Hapylady
18-03-11, 09:25
Det er flott å lese innleggene her inne. Synes alle er positive jeg - litt knurring fra tid til annen er jo bare normalt. Her får man all støtten, tips og råd man trenger. Takk alle sammen:).

Så flott at du fikk en som var normal og hadde empati Monica. Og for et kjempeflott innlegg. Dette greier du helt klart:D.

Lykke til i dag Grotingeling. :klem:

I dag var det veiedagen for meg igjen. Ned 0.4 denne uka. De to siste ukene har det gått tregt her. Men som dere sier - ned er ned:). Bare jeg som gjerne vil ned 1 kg i uken igjen. Utålmodig jeg??? Neida :D.

Hiver meg på denne - er helt enig;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:

Titti
18-03-11, 09:57
Herlig dere er. :klem:
Stort sett positiv jeg også, men i går sa Kjæresten min at han ikke kjente meg igjen og ba meg vær så snill om å spise litt og bli meg selv igjen....uff, stakkars...

Merker at jeg bruker mye tid og krefter på dietten og når en ikke får resultater blir en enda mer frustrert....merker at jeg stresser meg opp....
men i dag ser jeg 75 igjen på vekta og humøret stiger automatisk, så nå er jeg innstilt på klare dette og komme meg gjennom helgen på fase 1. :ja:
Men sykt og sprøtt hvor mye vekta skal ha og si altså.

Så bra at du ble motivert etter at du var hos sykepleieren, Monica. Slik det skal være. :heia: Så da blir det ikke fase 1 alikevel? :)

Usj, Streber, jeg er litt tjukk i hodet for tiden jeg også. :lol: Ikke bra, vi får ta oss sammen, som legen min sa, ikke glem de kiloene du faktisk har gått ned og at du er over halvveis. :ja:

Flott at du fortsatt er postiv, Gro. :klem: Er det to år du har holdt på nå? :)

streber
18-03-11, 12:05
Gro,happylady og titti-GRATULERER med nedgang. Dere er så flinke! Selv er jeg overlykkelig om jeg går ned i det hele tatt, OPP 400 gram denne gangen:mad:Denne uken som jeg følte jeg fortjente å gå ned, til og med kuttet ned på osten doktoren maste om......DE fleste vil nok kalle meg positiv også, men jeg pleier å ta en tur i kjelleren før jeg kaver meg opp og framover igjen. Går videre og gir ikke opp jeg. men kjedelig er det. I helgen skal jeg bake en kake jeg må teste ut(pga konfirmasjonen som er snart)-har ikke prøvd sukrin før nemlig. Det er ED kake altså, men passer dårlig å ha gått opp før jeg skal teste ut kake uansett. Kjenner jeg må spørre om en runde fase 1 igjen neste samtale om en måneds tid.:o

Titti
18-03-11, 16:35
Takk, Streber. Men her er det bare ned den kiloen jeg gikk opp i Bergen altså (måtte bare trøste deg litt. :klem:).

Kjipt å gå opp, selv om det bare er 400 gram, føler med deg. :ja:
Men neste uke, da er det din tur. :heia:

God helg alle sammen. Her blir det huset fullt av gutter i helgen. Fredag = taco, så det blir litt kjipt med min ED-middag, men men, alt går...det kommer mange fredager etter dette. :ja:

Elinemor
18-03-11, 18:34
Vil bare ønske alle her en riktig god helg! Jeg har min nest siste dag på fase 1 og veiedag i morgen. Må innrømme at jeg er en smule enspora nå, og ifølge mannen min altfor opphengt i om jeg har fortsatt å ta av. Går og skuler på den vekta og venter på morgendagen http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif. Blir nesten litt paranoid, syntes magen var blitt større igjen og tenkte at nå har jeg sikkert gått opp igjen ,,, men det vil vise seg i morgen. Nesten så jeg gruer meg for fase 2 - paradoksalt nok - fordi jeg synes jeg er så godt i gang nå.
Er nok litt i overkant ivrig etter trening også - må passe på så jeg ikke overdriver og går på en smell. Det har skjedd tidligere, og jeg har jo såpass mange kilo å drasse på at kroppen nok ikke tåler så enorm belastning.
Her i Oslo er det meldt påskevær, og jeg tror vel kanskje det blir siste helga med skitur. Men det blir herlig! Og på ettermiddag blir det stinn brakke her, seriestart i fotball og mannen inviterer kompiser med barn - alle like hjernevaskahttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif.
Javel damer - nyt våren!

grotingeling
18-03-11, 19:54
Det gikk jo (relativt) bra jo :)
Så langt har jeg ikke fått de helt store ettervirkningene, hadde jo fryktet både migrene, svimmelhet og ikke minst skjelvinger...
Var jo litt svimmel i løpet av testen, og hadde antydninger til hodepine, men det var liksom alt.
Nå gikk jeg jo rett på Egon og spiste fajitas, så kanskje rikelig med proteiner, litt fett og den ibux'n jeg tok var nok til å motvirke etterdønningene :rolleyes:
Merker jo at jeg ikke er helt i slag, og søtsug har jeg jo helt klart - ble en Stratos på meg i dag :o
Men bortsett fra å være en smule uvell, så er jeg faktisk i fin form.
Har sovet det meste av dagen, men fortsatt søvnig - så tidlig kveld og heller opp og ut på trimtur i morgen tidlig.
Først mat - tror jeg skal ta et stykke lavkarbo-pizza som jeg lagde til samboeren i går :spisesnak
Trenger nok litt mat selv om jeg ikke er særlig sulten, har jo kun spist 1 gang i dag :rolleyes:

Happy friday :klem:

streber
18-03-11, 20:30
Bra det har gått bra med deg gro ! Eline , jeg har hatt det slik med fase en jeg også, ikke lyst å sluttrapporten når det går så greit. Men vi får krysse fingrene for at du fortsetter å gå ned !

Monica31
18-03-11, 21:17
Bæsje-pc....skrev et langt innlegg med masse ros og skryt...og så datt det vekk....hva skjer'a?????????????? :mad:

Får prøve meg igjen!

Elinemor: Lykke til i Fase2 imorgen. Alltid skummelt og spennende i ny fase. Men gled deg også til å sette tennene i en kyllingbit, laks eller en god kjøttsaus. Alt smaker helt fantastisk etter fase1.

Gro, Hapylady og Titti gratulere med nedgang! All nedgang er utrolig bra, dere vet alle hvor utrolig kjipt det er å stå stille....det kan vi allt om;)
Titti; En kilo er søren meg en kilo....you good girl. Du må ikke stresse deg altfor mye før bryllup, kjole og arrangement skal stå på G. Kanskje mannen din har et godt poeng med å spise litt så humøret kommer seg.
Er det lenge siden du gav deg selv en blomst????? Kjøp en liten påske-potte imorgen, ta deg en deilig kopp te og nyt at du er deilig og ufattelig nærme målet. Du SER slank ut! Jeg er sikker på hvis en slank venninne av deg hadde sagt at hun hadde gått opp 4 kilo, hadde du svart at du ikke hadde lagt merke til det.....så nærme er du nesten!

Gro, jeg beudrer deg for å hente deg så kjapt inn. Etter alle blodsukker-karusell og greier. Bukker og neier.....:)

Riktig god helg til alle deilige damer....for hvordan hadde verden vært uten oss????????????......:_punk::_punk:...jo fryktelig kjedelig....:klem:

grotingeling
18-03-11, 21:20
Riktig god helg til alle deilige damer....for hvordan hadde verden vært uten oss????????????......:_punk::_punk:...jo fryktelig kjedelig....:klem:

Helt enig :ja: - kos deg på fredagskvelden Monica:klem:

Monica31
18-03-11, 21:26
....og STREBER: ...glemte at jeg hadde egentlig skrevet til deg også...så her får du et helt eget innlegg.....SPIS OST, SÅ GÅR DU SIKKERT NED....

Et dikt til Streber: (jeg er i veldig godt humør ikveld)

Sure leger stinker
Motivasjonen minker
Spis ost og kos deg i helgen
Tygg den, nyt'n og svelg'en

Monica31
18-03-11, 21:28
Helt enig :ja: - kos deg på fredagskvelden Monica:klem:

Du også....vi får late som om vi tar en kaffe/te sammen;) Herlig helg!

streber
19-03-11, 00:17
:klem: Monica

grotingeling
19-03-11, 08:45
Veiedag (den offisielle altså), og jeg fikk rett; +900 gram etter glukosebelastningen :rolleyes: i forhold til vekta i går
Men kun 600 g i forhold til forrige lørdag :D
Må jo endre tickeren min, men disse +grammene er forhåpentligvis vekk igjen til neste lørdag
Det skal i alle fall ikke stå på innsatsen :boxing:

streber
19-03-11, 11:04
Nei, det skal nok ikke stå på innsatsen så flink og motivert som du er gro:)

Monica31
19-03-11, 19:46
Gro, jeg tror det bare er vann. Jeg hadde gått opp 3 kilo på torsdag siden sist kontroll. Men viste seg at det var tre kilo vann.....hun sykepleieren sa vi lar ofte humøret styres av kilo. Derfor burde vi ikke veie oss for ofte, som du så idag føyk du opp pga. blodsukkerbelastningen.....
....dette fikser du!!!! Sukkeret gjør at vi binder mer vann og noen holder på mer enn andre!!

Da er det rolig lørdags kveld.....skal lage fløtesaus med pesto og røkt laks.....nam...nam....
Lykke til med kaken Streber:D

Titti
19-03-11, 19:52
Herlig innlegg og dikt, Monica, du er fin. :klem:

Så bra at du klarer og hentet deg inn igjen, Gro. :heia:

Og lykke til i fase 2, Elinemor...spennende og så herlig med mat igjen...

Ja, du sier noe, Monica, det har vært mye diskusjoner her i helgen, kjæresten min spør meg om det er verdt det...men jeg vet jo at det er den første helgen som er verst. Hadde jeg visst at jeg hadde gått ned på fase 2/3 så skulle jeg jo bare fortsatt der. :ja: Så jeg biter tenna sammen her, men gudbedre denne lørdagen er lang...;)

streber
19-03-11, 21:22
Kake med sukrin var helt kjekt det, den ble god, greit å vite da sukrin har 0 karbo og 0 kalorier. Håper jeg ikke ødelegger for mye med å spise kake og lavkarbolasagne i dag. :o

grotingeling
20-03-11, 10:12
Du hadde nok rett Monica, det var nok mest vann.
Vekta i dag viste 700g ned, så nå er jeg bare 200g unna fredags-vekta :D
Sov maaaaaase i går, var kjempeslapp og ikke særlig sulten heller.
Ble noen kopper løvetann-te og ED-kjeks, samt 1 måltid med ED-frokostblanding.
Men hodepinen har jeg sluppet unna så langt (bank i bordet).

Sukrin ja Streber, det har jeg også prøvd meg på til baking - men for meg blir det en sånn kald ettersmak som jeg bare ikke greier.
Har skaffet meg stevia og yacon sirup men skal foreløpig vente litt med test-baking, selv om begge disse i teorien ikke vil ha noen innvirkning på blodsukkeret.
Det var dette med teori og praksis da :rolleyes:

Kjempesulten nå, på tide med frokost.

Ha en strålende 20.mars da dere :p

Titti
20-03-11, 12:32
Har enda ikke fått testet ut sukrin, men håper resultatet blir bedre enn med splenda, det gir hvertfall en ekkel bismak i bakverk (synes jeg da).

Kom meg gjennom lørdagen på et vis og nå er det lat og rolig søndag her. Vi har spist sen frokost, gutta leker og spiller oppe på loftstua og vi voksne slapper av i sofaen og tar søndagen helt med ro. Kjenner at søndagene er enklere ED-messig, av en eller annen grunn...nesten godt når det er hverdag igjen. Utrolig rart hvor mye det ene måltidet med mat har og si, merker det når jeg bare spiser ED.

Så flott at vekta går ned igjen, Gro. :heia:

Monica, du har nok rett i det med å veie seg for ofte, vi lar humøret styret altfor mye etter den. Jeg har vært på vekta hver dag denne uka og den varierer faktisk med to kilo...i dag viste den to kg opp, forstå det den som kan, jeg har ikke spist noe som burde påvirke vekta nå, spiser jo bare ED. Siste måltid i går kveld var en pose soyanøtter, mulig saltet i de utgjorde to kg på vekta? Gudene vet...

Ha en fin søndag da dere. :)

streber
20-03-11, 12:45
Tror også det er veldig lurt å veie seg sjeldent! Ha en god søndag videre!:)

Titti
20-03-11, 15:31
Ja, synd det er så vanskelig bare. ;)

Monica31
20-03-11, 17:39
Titti, du har så rett, det er vanskelig.

Hun sykepleieren gav med et skjema som viste alle verdiene mine siden sept. ifjor. Da viste hun meg linjen som heter TBW-total body water- det viste klart skille på den perioden jeg var i ketose og ikke. Var helt fasinerende å se. Derfor er det farlig å veie seg hver dag fordi det gjør mer med psyken en nødvendig. Jeg trodde jeg hadde gått opp tre kilo, mne hadde gått ned i fett og kiloene var vann. I realiteten hadde jeg ikke gått opp. vann er heller over hodet ikke fett!!!!!!! Derfor skulle vi alle hatt en slik Tanita vekt som til enhver tid viste sammensetningen i kroppen. Vekten hjemme kan lure oss til å tro at vi har gått opp, når faktisk bare er vannet som fyker opp og ned!!!!!!!! Irriterende alikevel......

Du høres ikke så godt humør ut som du pleier Titti, ikke for å være frekk altså! Men ikke la det gå til hodet på deg. Du, jeg og alle andre som har vært overvektige og skal ned, må nok jobbe ekstra med å være fornøyd sånn på veien. Eller er det meget lett å bli i dårlig humør og føle at det er forgjeves.....
Hva sier dere?

Titti
20-03-11, 22:29
Du har helt rett og er ikke frekk, Monica. Kjæresten min sier han ikke kjenner meg igjen og vil ha tilbake jenta si...så kanskje ikke så rart at det synes litt mellom linjene her også....Vet ikke hvorfor det er så ekstra ille nå, tror det var ille i høst også på fase 1, men da var jeg nok mer motivert og innstilt. Nå føler jeg at det er på'n igjen liksom og synes synd på meg selv osv. Det er jo jeg selv som har tatt valget og da må jeg også ta følgende, men akkkurat denne helgen og forsåvidt uka har vært tøff altså. Jeg håper bare at jeg får resultater på vekta nå, at det er verdt det liksom.

Og oppi alt dette glemmer en jo fort det en faktisk har gått ned i vekt og at en burde være glad for det. Før jeg begynte på fase 1 igjen så følte jeg meg mer vel, mens nå er jeg helt fokusert på vekta igjen. Farlige greier det her. Men jeg holder ut, gir meg ikke altså. Og snart er jeg meg selv igjen, kjenner det begynner å hjelpe. :ja: Gi meg et par dager til så er jeg back to normal. :D

streber
20-03-11, 22:31

Hapylady
20-03-11, 23:14
Det er ikke like enkelt å holde humøret oppe hele tiden. Dere har jo holdt på mye lenger enn meg, så jeg synes ikke det er så rart at dere kan bli litt irritable og lei alt sammen. Synes dere er kjempeflinke jeg:klem:
Jeg blir jo sur bare jeg går ned bittelitt. Jeg kan ikke si at vekta har stått helt stille heller -så jeg har faktisk ingenting å klage over.:rolleyes: Håper bare vekta vil fortsette å gå nedover. Ikke enkelt å la være å gå på vekta mer enn en gang i uka, men tror vel det er det beste - for å prøve å ikke bli heeeeelt opphengt.
:heia::heia:Dette skal vi klare :heia::heia:

Monica31
21-03-11, 10:53
:klem:til Titti!

Godt å høre at du er så bevisst! Håper virkelig du får se det på vekta for denne runden har det kostet deg....jeg beundrer deg for at du klarer fase 1 igjen! Du er tapper!!!!!!!:heia: :heia: :heia:

Jeg er snart nede igjen på 80 kilo...har vel mistet mye vann siden torsdag. Håper jeg ser 80 kilo på min vekt om et par uker om ikke før....mitt mål er å se 70 tallet både morgen og kveld til påske. Hoved målet er 75 kilo til 1.juni. Alt som glir av over det er en skikkelig bonus. Men skal være meget fornøyd om jeg klarer målene mine. Tror de skal være ganske fornuftige. Jeg er så lei av å sette meg for harde mål jeg ikke greier å nå, men dette skal jeg klare:)

Tro det eller ei, men vi hadde jo omgangssyke i forrige uke til og med onsdag. Begge ungene hoster og hoster, har feber og gutten vår hadde øreverk inatt. Så jeg starter uken som sist uke, hjemme med syke barn....men nå begynner det å bli rutine. Så idag er det spill, film, stearinlys og innekos. Hva annet kan man gjøre????

Ha en strålende mandag.......

streber
21-03-11, 11:13
Kjære vene Monica, dere må da snart få slippe mer sykdom nå!??:o

Titti
21-03-11, 11:30
Fine dere er. :klem:

Kjapt innom, er på jobb, men måtte bare komme med en gladnyhet.
Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen. :heia:

Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.:klem:

Happylady, håper vi (les jeg) ikke skremmer deg bort. :lol:

Titti
21-03-11, 11:32
Endret tickeren og der var jeg over delmålet på tolv kilo jo. Hurra. :D
Da må jeg sette nytt mål, bare tenke litt realistisk her først...en kan jo fort bli litt revet med når en endelig får nedgang på vekta. ;)

Hapylady
21-03-11, 12:21
Fine dere er. :klem:

Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen. :heia:

Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.:klem:

Gratulerer så mye Titti :D.
Skremmer meg bort nei, synes det er hyggelig her inne sammen med dere jeg:).
Riktig god bedring til de små Monica.

Ada/80
21-03-11, 12:22
Gratulerer med nedgang Titti!:D Så herlig følelse å se den vekta gå nedover!
Jeg har også gått på fase 1 i en uke nå, noe som har gått greit, meeen jeg har gått ned mindre enn jeg pleier i fase 2!?!:confused: Forstå det den som kan! Så nå er jeg tilbake på fase to igjen:p Tror dere det er "skadelig" å bare ta ei uke eller to i fase 2, for så å begynne på fase 3 etterpå? Eller må man gå så og så lenge på hver av fasene??

Jaja, finner nok ut av det;)

Ønsker alle en strålende fin uke! Håper barna blir fort friske igjen Monica:)

streber
21-03-11, 14:07
fase 2 skal vare dobbelt så lenge som fase 1:)OG gratulerer med nedgang titti og Monica, dere fortjener det!

grotingeling
21-03-11, 20:45
Gratulere med flott nedgang Titti og Monica, veldig fortjent til begge to:klem:
Tror forøvrig vi må legge ned sykdomsforbud hjemme hos dere Monica, kan ikke forstå annet enn at det nå må være nok!!! :p

Monica31
22-03-11, 13:48
Kjære vene Monica, dere må da snart få slippe mer sykdom nå!??
...ja gidder noen å si ifra til Fylkeslegen, statsministeren eller noen som kan få oss til å slippe!
Men nå skal de på skole/barnehage imorgen, så får vi håpe det er over. Nå blir jeg ikke overrasket lenger om det kommer noe mer. Men jeg velger å være positiv

Fine dere er.

FANTASTISK Titti, da har "helvetesuka" vært verd det da!!!!!!!!!!!!! You go'girl!!!!!! 74....det er jo en drøm....som innen sommeren skal være innen synsvidde....
Takk for alle go'bedringene:D Tror de hjelper.....for her springer ungene glade omkring, endog hostende....

Gratulere med flott nedgang Titti og Monica, veldig fortjent til begge to:klem:
Tror forøvrig vi må legge ned sykdomsforbud hjemme hos dere Monica, kan ikke forstå annet enn at det nå må være nok!!! :p
Dermed er forbudet lagt ned. Ikke mere sykdom her i gården!

Takk for all oppmuntring og go'bedring. dere er ultra herlige å ha....alle sammen selv om ikke alle alltid nevnes!!!!!!!!!!!!!!!!1

Titti
22-03-11, 15:37
Så bra, Moncia, da satser vi på at dere har fått deres nå (og mere til). :klem:
Jeg har som dere kanskje ser endret tickeren min bittelitt, ikke mye, men jeg vet hvor sent det kan gå ned, så jeg vil ikke ha for høye forhåpninger og dessuten er alt jeg går ned nå bonuskilo, så da tar vi en om gangen. :)

I dag har jeg vært på indoor walking, puh det var hardt mens det sto på, men verdt det etterpå. :ja:

Nå skal jeg sette meg litt ut med kaffekoppen før sola forsvinner...:D

Monica31
22-03-11, 22:25
Det hørtes bare herlige ut! Jeg syntes du er lur som endrer ticker'n din sånn. herlig med trening, ekstra bra er det når man kjenner det. Jeg har klart å trene 4 ganger forrige uke, og er godt igang med to ganger denne uken. Idag ble det 55 min. Pilates og en halv time kjempe kul step! Derfor er jeg nok så positiv for tiden også. Men du så hardt det er å komme igang når det er en stund siden. Imorgen skal jeg ta røntgen av den vonde armen og se om de finner noen herlige betennelser eller bruskansamlinger på knokene! Ja,ja får ta en dag av gangen!

streber
22-03-11, 22:50
8178 noen dager før ED oppstart.8180disse ble tatt i går. Mange som nok så disse inne hos meg, men, men:p

Vibeke-67
23-03-11, 09:27
Streber, for en fantastisk stor forskjell! Hvor mange størrelser har du gått ned? utrolig hvor mye 12 kg utgjør altså.

Jeg må innrømme at jeg stadig er inne og leser her, det er så koselig her inne;) Men så er dette liksom Mille sin tråd....
Men jeg synes denne tråden er et glimrende eksempel på hvordan man kan gi hverandre støtte og motivasjon i en prosess som til tider er vanskelig og tøff. Jeg har lest forskning som viser at den største faktoren for å lykkes med slanking og omlegging av kosten, er å ha en gruppe med likesinnede. Da klarer man aller best å holde vekta etter nådd mål. For meg er lavkarbo denne gruppen.
Selv har jeg avsluttet amming og gikk raskt opp 3kg.... Jeg gikk jo ned 25 kg på ED før graviditeten. Så nå er jeg i gang igjen, men jeg orket ikke tanken på ED fase 3. Så jeg prøver meg på LCHF, med ca 50-60 gram karbohydrater om dagen, samt mye mer fett enn på ED. Ost, fløte, smør etc. Ikke noe frukt, brød, knekkebrød eller andre c-måltider. Og det funker som bare det! På 3 uker har jeg gått ned fra 78 kg - 76.5. (Jeg har normal BMI ved 75 kg)
Jeg bruker oppskrifter fra boka til Hexeberg, og synes det er mye enklere enn ED fase 3c. Man er mett i lengre perioder og mindre fysen.
Så det er faktisk et alternativ når man er ferdig slanket å bevege seg i de retninger i stedet for i en Fedon retning. Greit med litt variasjon tenker jeg. Hadde bare lyst til å fortelle dette til dere, siden jeg sniker meg inn her både titt og ofte for å få med meg hvordan det går med dere alle :klem:

Lykke til videre!

streber
23-03-11, 10:20
Tusen takk for fine ord Vibeke! Jeg skjønner så lite av slike størrelser, virker som det er helt forskjellig fra merke til merke?? Men i kappahl bukser brukte jeg 48-har ikke noe derifra nå, men det står 44 i en bukse og 42 i en og 34 i en -sannelig om jeg vet hva det betyr:pHar tro det eller ei GLEMT å kjøpe målebånd , det SKAL jeg gjøre en dag, vet hva jeg startet med.
Og JA-her er det en kjempefin gjeng som støtter hverandre:)

Titti
23-03-11, 10:22
Så bra at det funker for deg, Vibeke. :)
Jeg går jo til Hexenberg og hun anbefaler lavkarbo etter endt ED, hun mener Lindberg blir for mye karbo for meg.

Koselig å se deg her inne. :klem:

Vibeke-67
23-03-11, 10:38
Så bra at det funker for deg, Vibeke. :)
Jeg går jo til Hexenberg og hun anbefaler lavkarbo etter endt ED, hun mener Lindberg blir for mye karbo for meg.

Koselig å se deg her inne. :klem:

Interessant Titti! Det er i alle fall mye lettere nå, kjenner meg mer mett :ja:

Vibeke-67
23-03-11, 10:39
Tusen takk for fine ord Vibeke! Jeg skjønner så lite av slike størrelser, virker som det er helt forskjellig fra merke til merke?? Men i kappahl bukser brukte jeg 48-har ikke noe derifra nå, men det står 44 i en bukse og 42 i en og 34 i en -sannelig om jeg vet hva det betyr:pHar tro det eller ei GLEMT å kjøpe målebånd , det SKAL jeg gjøre en dag, vet hva jeg startet med.
Og JA-her er det en kjempefin gjeng som støtter hverandre:)

Når en bukse har størrelse 34 betyr det 34 tommer ;)

Elinemor
23-03-11, 12:23
Hei alle sammen -
Jeg er ofte inne her og leser, men føler ikke alltid at jeg har så mye å bidra med ... Dere er jo så erfarne og dessuten virker det som alle har kommet mye nærmere målet enn jeg er nå. Synes dere er flinke til å støtte og oppmuntre hverandre. Jeg for min del er fortsatt over 100 kilo - selv om jeg nærmer meg 100-streken. Målet er å passere den innen utgangen av påsken. Men dere har jo også vært der jeg er en gang i verden, full av spørsmål og spent på om denne diettmetoden er noe for dere.

Jeg er nå i gang med fase to, og det skal sies: Det var vanvittig deilig med den kyllingfileten jeg koste meg med til middag på søndag. Siden har det blitt kalkunsalat og i går grillet kylling igjen.
Har gått ned 12 kilo på 5 uker, og det er jo egentlig veldig bra. Men jeg synes ikke jeg ser så stor forskjell - jf bildene dine Streber! Det var jo en vanvittig forandring - gratulerer!

Trening går ganske bra, men jeg har ikke så lange økter. Tar en intervalløkt på ellipsemaskin som tar en halvtime (4x4 med tre minutter aktiv hvile mellom) og så styrkeprogrammet fra Fedon. Foreløpig kjører jeg bare en runde. Har fått til morgentrening to ganger i uka, men da har jeg bare tid til en kortere økt (tar en intervalløkt med 4x3 og to minutter aktiv hvile mellom). Hele familien må være ute av døre seinest kvart på åtte, så noe mer rekker jeg ikke hvis jeg ikke skal opp før klokka seks --- og det blir for drøyt!

I morgen setter jeg meg på flyet for en langhelg til Lisboa med mannen min (uten barn!). Det er en gammel drøm å reise dit, og jeg er spent på hvordan det blir å spise ute (vet ikke noe særlig om portugisisk mat, om det er mulig å spise noe uten å få i seg masse karbohydrater). Har uansett tenkt å unne meg noen deilige glass vin! Blir nok billig i drift, etter 5 uker totalavholdshttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif.

Ha en fortsatt fin vårdag!

streber
23-03-11, 13:17
Kjære deg Elinemor, du må bare være aktiv her ja, bare kjekt! Som du sier vi har vært mye støre enn vi er nå vi andre også! Velkommen som aktiv bruker her:)

Elinemor
23-03-11, 13:43
Takk takk - skal se om jeg ikke føler meg mer meddelsom etterhvert --- pleier ikke å skorte på skrivekløen;-)

Monica31
23-03-11, 15:02
FANTASTISK forskjell Streber. Gratulere med god jobb!!! Utrolig bra!!!!!!!!!!!!!:D:D
Kult at du sender inn bilder. Så utrolig gøy for deg også å se forskjellen. Syntes det ser ut som du er mer enn 12 kilo ned, kanskje du har klart å erstatte mye fett med muskler i tillegg...så egentlig tilsvarer det mer i mistet fett?!?!? Uansett, vanvittig bra! Finn målebåndet- du kommer til å bli overrasket!

Jeg er nå 1 cm. unna 88cm. rundt midjen. Da er jeg ikke lenger i den farlige sonen for midjemål. Nå skal det trenes jenter!!!! Deilig å nå ennå et mål mot bedre helse.

Apropos mål....ELINEMOR- tenk på Grotingeling som har holdt på i 2 år....lenge før jeg startet og ennå er hun med!!!! Snart er du en som har like mye erfaring og støtter andre nye. For de kommer hele tiden. Din opplevelse er jo ulik min og andres, så alle bidrag i tråden er like verdifulle:klem:
Jeg veide selv 97 i fjor juli. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være her idag.....snart er du der også. Ta en kilo og centimeter av gangen. Det er uhyre viktig eller er det så lett å forvente at alt skal rase av i rekordfart...og hvis man ikke er et slikt super-tilfelle som går ned raskest av alle, så er det lett å miste motivasjonen. Jeg har måtte tatt noen runder med tankene mine for å klare å fortsatt være motivert! Derfor klarer jeg det denne gangen fordi jeg ikke vil gi opp. Viljen er tilstede og den er viktig. Endelig har jeg funnet et forum JEG føler meg "hjemme" i og som jeg ikke vil "svikte", selv om jeg heller ikke føler meg forpliktet til noe her inne.

VIBEKE, dette er alle sin tråd. Her sammenligner vi ingen enten det er mor eller datter, bare skravle om du må.....

streber
23-03-11, 15:10
Monica: Det er veldig mye for min egen del for å virkelig SE selv og få tilbakemeldinger fra andre på at de OGSÅ SER at jeg er finere NÅ. At jeg har vært flink, tross en sen nedgang har det blitt en forskjell! Det har hjulpet veldig synes jeg, å legge ut bildene!
tihi, svigermor holdt på å le seg skakk da vi trimmet isted, hun sa hun og svigerfar hadde sett på bilder fra Riga en kveld jeg var på jobb og da fikk de se et bilde av meg og hun måtte innrømme de begge to hadde glemt at jeg var såpass stor. Jeg fortalte henne at gubben viste meg det bilde og jeg synes det var såpass ille at det la jeg ut på internett:D

Monica31
23-03-11, 15:14
Det er superviktig å se det selv....vi glemmer så lett og har lett for å føle oss tykke igjen......you'go girl.....skal lete frem litt tjukka's-bilder av meg selv......bare får å konstantere fakta....nemlig!

streber
23-03-11, 15:38
Funket bra for meg å se forskjellen ja! Du er superflink Monica!

Ada/80
23-03-11, 15:41
Må bare si det her også: Du er flott Streber!

God tur til Lisboa Elinemor! Kos deg med vin du, det er fortjent etter 5 uker uten;) Og velkommen hit!

Ny veiedag for meg i dag, og 0,8 ned. Synes egentlig det er litt merkelig etter en uke på fase 1, siden det er det jeg pleier å gå ned på fase 2...noen som har formeninger om dette? Ikke missforstå- jeg er fornøyd meg 0,8 altså, men synes det er litt rart at det ikke er noen forskjell:confused:

Ellers synes jeg livet er fint! Nyter at våren er på vei:D

Kan noen være snille og fortelle litt om sine erfaringer på fase 3? Jeg er litt usikker på hvor nærme målvekten jeg skal være før jeg begynner der...har dere gått ned veeeldig mye senere enn på fase 2?

Ønsker dere alle en strålende onsdag! Snart skal jeg på Zumba:eek:;)

Vibeke-67
23-03-11, 16:00
Må bare si det her også: Du er flott Streber!

God tur til Lisboa Elinemor! Kos deg med vin du, det er fortjent etter 5 uker uten;) Og velkommen hit!

Ny veiedag for meg i dag, og 0,8 ned. Synes egentlig det er litt merkelig etter en uke på fase 1, siden det er det jeg pleier å gå ned på fase 2...noen som har formeninger om dette? Ikke missforstå- jeg er fornøyd meg 0,8 altså, men synes det er litt rart at det ikke er noen forskjell:confused:

Ellers synes jeg livet er fint! Nyter at våren er på vei:D

Kan noen være snille og fortelle litt om sine erfaringer på fase 3? Jeg er litt usikker på hvor nærme målvekten jeg skal være før jeg begynner der...har dere gått ned veeeldig mye senere enn på fase 2?

Ønsker dere alle en strålende onsdag! Snart skal jeg på Zumba:eek:;)
Jeg begynte jo rett på fase 3a, og fulgte den faktisk uten produkter (i samråd med legen). Så jeg har gått ned 25 kg jeg, i fase 3, så det går an.
Men rask var ikke nedgangen da, vi snakker 1 kg i måneden i snitt ;)
Det positive er at huden rekker å stramme seg opp.

Titti
23-03-11, 17:47
Kjære deg Elinemor, du må bare være aktiv her ja, bare kjekt! Som du sier vi har vært mye støre enn vi er nå vi andre også! Velkommen som aktiv bruker her:)
:ja:
Og goood tur til Lisboa, der har jeg vært mange ganger i min barndom. Det er så fint der. :hearts:

Titti
23-03-11, 17:51
Tror vi fortsatt er litt tjukke i hue jeg. :lol: Hvis dere skjønner hva jeg mener. ;)
Utrolig hvordan det hjelper og se bilder før og etter, da ser man virkelig forskjell. :ja:
(har kommentert bildene til Streber inne i journalen hennes og kommentert hvor flott hun er altså, så dere ikke tror jeg er misunnelig. ;)).

Målbåndet ja...husker ikke midjemålet mitt fra før, men kan jo uansett være interessant og sjekke!

streber
23-03-11, 18:22
:klem: til titti:D

Jeg er vanligvis tynn inni hodet mitt jeg, men bilder og speil har jo fortalt meg noe annet:o Vero Moda kan forresten vente lenge før jeg kommer igjen-teite ørsmå størrelser:mad:Endelig skal kjøpe klær etter vektap og ingenting passer....Ble cubus som ble redningen i går:)

Titti
23-03-11, 18:42
Vero Moda har veldig små størrelser. Cubus, Kappahl o.l. er mye snillere. :ja:

Monica31
23-03-11, 22:03
Tror vi fortsatt er litt tjukke i hue jeg. :lol: Hvis dere skjønner hva jeg mener. ;)
Utrolig hvordan det hjelper og se bilder før og etter, da ser man virkelig forskjell. :ja:
(har kommentert bildene til Streber inne i journalen hennes og kommentert hvor flott hun er altså, så dere ikke tror jeg er misunnelig. ;)).

Målbåndet ja...husker ikke midjemålet mitt fra før, men kan jo uansett være interessant og sjekke! Tjukke i huet....... Godt sagt! Jeg tror det tar litt tid før vi helhetlig føler oss slanke.... Men har dere møtt mange i livet som ikke har noe å klage på??? Ikke jeg!

Titti
23-03-11, 22:43
Nobody is perfect nei. :D

Titti
23-03-11, 22:43
Streber og Monica, hva spiser dere om dagen, altså hvilken fase er dere på nå? :)

streber
23-03-11, 22:48
Tjukke i huet....... Godt sagt! Jeg tror det tar litt tid før vi helhetlig føler oss slanke.... Men har dere møtt mange i livet som ikke har noe å klage på??? Ikke jeg!

laget en tråd om lykke i dag:)http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42214

streber
23-03-11, 22:49
titti, fase 2 egentlig, men bruker litt ost av og til fløte, så egentlig nærmere fase 3.

Ada/80
23-03-11, 23:41
Tusen takk for svar Vibeke! Da er det håp om videre nedgang altså;) Kjempe prestasjon med 25kg! Du er flink! :)

Monica31
24-03-11, 09:54
Streber og Monica, hva spiser dere om dagen, altså hvilken fase er dere på nå? :)

Jeg er vel i en slags alt mulig fase 3 alt etter dagshumøret....:o

Spiser youghurt til frokost med litt nøtter eller lavkarboknekkebrød med litt pålegg. Tar vitaminer, omega, c-vit, magnesium, e-vit
Lunsj er det salat eller rester fra middag, til nøds knekkebrødene med avocado, tomater, hj.laget tunfisksalat.
Middag er det proteinkilde med grønnsaker.
Kvelds cottage cheese med litt splenda og kanel eller en bar.

Etter trening spiser jeg av og til en frukt og en skyr. Eller en bar.
Dette går jeg faktisk ganske raskt ned på så lenge jeg holder meg unna karbohydratene.
JEG er avhengig av å trene og det gjør meg glad!

Nå er jeg spent på mandag, da skal jeg veie meg.....og en liten smugtitt imorgen tidlig;)

Prøver uansett måltid og dag og tenke dagen som det jeg skal konsentrere meg om. Hvert måltid velger jeg så protein-rikt som mulig. Sånn at jeg unngår å tenke at jeg er flinkere imorgen......virkelig tenke at hvert eneste lille valg havner i det store vektnedgangs-gapet. Det er jo det jeg ønsker meg aller mest:D

Titti
24-03-11, 16:31
Så flott at du går ned på den type kosthold. (høres ut som en drøm) veldig lurt å tenke at en kommer et skritt nærmere målet for hver dag en klarer å holde seg:ja: tar en smugtur på vekta i morgen jeg også:ja:

grotingeling
24-03-11, 18:47
WOW Streber - fantastisk endring :klem:

grotingeling
24-03-11, 18:58
Hei alle sammen -
Jeg er ofte inne her og leser, men føler ikke alltid at jeg har så mye å bidra med ... Dere er jo så erfarne og dessuten virker det som alle har kommet mye nærmere målet enn jeg er nå. Synes dere er flinke til å støtte og oppmuntre hverandre. Jeg for min del er fortsatt over 100 kilo - selv om jeg nærmer meg 100-streken. Målet er å passere den innen utgangen av påsken. Men dere har jo også vært der jeg er en gang i verden, full av spørsmål og spent på om denne diettmetoden er noe for dere.

Jeg er nå i gang med fase to, og det skal sies: Det var vanvittig deilig med den kyllingfileten jeg koste meg med til middag på søndag. Siden har det blitt kalkunsalat og i går grillet kylling igjen.
Har gått ned 12 kilo på 5 uker, og det er jo egentlig veldig bra. Men jeg synes ikke jeg ser så stor forskjell - jf bildene dine Streber! Det var jo en vanvittig forandring - gratulerer!

Trening går ganske bra, men jeg har ikke så lange økter. Tar en intervalløkt på ellipsemaskin som tar en halvtime (4x4 med tre minutter aktiv hvile mellom) og så styrkeprogrammet fra Fedon. Foreløpig kjører jeg bare en runde. Har fått til morgentrening to ganger i uka, men da har jeg bare tid til en kortere økt (tar en intervalløkt med 4x3 og to minutter aktiv hvile mellom). Hele familien må være ute av døre seinest kvart på åtte, så noe mer rekker jeg ikke hvis jeg ikke skal opp før klokka seks --- og det blir for drøyt!

I morgen setter jeg meg på flyet for en langhelg til Lisboa med mannen min (uten barn!). Det er en gammel drøm å reise dit, og jeg er spent på hvordan det blir å spise ute (vet ikke noe særlig om portugisisk mat, om det er mulig å spise noe uten å få i seg masse karbohydrater). Har uansett tenkt å unne meg noen deilige glass vin! Blir nok billig i drift, etter 5 uker totalavholdshttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif.

Ha en fortsatt fin vårdag!

Er så flott resultat du har etter bare 5 uker :heia:, nesten litt missunnelig jeg :o
At du faktisk orker å trene i tillegg gjør er jo helt fantastisk!
Selv begynte jeg ikke å trene før etter at jeg kom meg under 100kg - all ære til deg :klem:
Kos deg masse i Lisboa, det er masse god mat du kan spise der - de har jo også grillet kylling, biff og ikke minst masse god sjømat :sikle:
Er egentlig bare å la vær de værste karbohydratene; brød, potet, ris og pasta

grotingeling
24-03-11, 19:29
Herlighet dere - her er jeg fullt opptatt med jobb i noen dager, også hagler det med meldinger!!!!
Fantastisk morro altså, selv om jeg nå har måtte lese masse :D
Likte det du sier om tjukk i hode Titti, tror nok det er mye sannhet i det for mange av oss.
Vi er nok ofte den siste som faktisk ser endringene som skjer med oss.
Selv kunne jeg ikke se at jeg hadde gått ned 20kg etter de 4 første månedene, men nå ser jeg tydelig forskjell i speilet og ikke bare på vekta :p

For min del har forøvrig uka vært en eneste lang utfordring.
De bivikningene jeg normalt skulle hatt på fredag og lørdag, de kom først på tirsdag :eek:
Så den som gikk på tryne - det var meg!
Tror kanskje jeg går for hardt ut når jeg forsøker å kjøre fase 1.
Det er vanskelig å gjennomføre med den tidsplanen jeg har, og som jeg har nevnt tidligere så har jeg stort sett bare spist 3 måltider pr dag.
Blir dermed litt demotiverende å bare spise produktene hele tiden, så jeg sendte epost til legen med beskjed om at jeg går tilbake til fase 2.
Trenger den gulroten et "vanlig" måltid gir meg, så da får vektreduksjonen bare ta lenger tid.
Nå trener jeg jo også mer og hardere enn tidligere, så jeg trenger nok litt ekstra mat bare pga av det.
Merker jo at jeg har vært litt ekstra sliten de siste ukene, og håper at litt kylling, fisk og en saftig biff kanskje kan rette på det :cool:
Så fase 2 fra i dag for meg altså :)

Ada/80
24-03-11, 23:03
Høres smart ut Grotingeling;) Fase to er mye bedre!

Jeg er litt sur...skulle på et planlagt arrangement hvor jeg har opplyst om at jeg bare kunne spise kjøtt og grønnsaker- grønnsakene var gulerot og erterstuing...:( Jeg spiste ikke så mye av det, så håper det ikke gir så store utskag på vekten. Ville vært mye kjekkere å "sprekke" på kake enn på ERTERSTUING!!!

Bortsett fra det er alt bra:D

streber
25-03-11, 00:20
Høres smart ut Grotingeling;) Fase to er mye bedre!

Jeg er litt sur...skulle på et planlagt arrangement hvor jeg har opplyst om at jeg bare kunne spise kjøtt og grønnsaker- grønnsakene var gulerot og erterstuing...:( Jeg spiste ikke så mye av det, så håper det ikke gir så store utskag på vekten. Ville vært mye kjekkere å "sprekke" på kake enn på ERTERSTUING!!!

Bortsett fra det er alt bra:D

Hæhæhihi, må nå le jeg Ada-skjønner GODT det er surt å "sprekke" på ertestuing av alle ting:DHar vært borti slike situasjoner selv, pleier å gå greit vektmessig da:)

Monica31
25-03-11, 09:06
Grotingeling: Fase 2 hørtes mye mer fornuftig ut. Fase 1 er beinhardt, ihvertfall hvis du trener masse.....
Tryna selv i sjokoladeskåla igår...brygger på et eller annet og da blir jeg sinnsykt godtesjuk....men idag er jeg ferdig med det!
Nå har jeg holdt på med syke unger i et par uker, så nå er det kanskje min tur!!!!

ADA/80- kjipt å måtte spise ertestuing og gulerot. Folk vet ikke forskjell på karber i grønnsaker...men tenk...det var grønnsaker og ikke sjokolade...som jeg spiste igår! Jeg syntes du er super flink, særlig fordi du sa ifra på forhånd også!!!!!!!!!!! Det kommer ikke til å ha noen verdens ting å si om noen dager;)

Ha en fin dag, her er det deilige solglimt inne imellom:D

Hapylady
25-03-11, 10:03
Du har blitt kjempefin Streber. Gratulerer:)

12 kg på 5 uker er jo masse Elinemor. Utrolig bra. Kos deg i Lisboa.

Fase 2 synes jeg er knallbra sammen med mye trening Grotingeling. Orket ingenting på fase 1, men nå er det full fart:). Godt å kunne spise litt kjøtt/fisk/kylling også.

Hvis man skal til syden og fortsatt er på fase2/første del fase 3. Hvor mye "ødelegger" man med f.eks. å ta kaffe og baileys på verandaen om kveldene? Spise en middag i ny og ne ute osv?? Noen som har erfaring med dette. Skal til syden om noen uker, og lurer fælt på hvordan jeg skal forholde meg der nede. Tenkte iallefall å ta med barer og kjeks. Kjekke mellom måltider osv...

I dag var det veiedag igjen. Ned 1.2 kg denne uka. Kjempedeilig:D. Nå er jeg omtrent halvveis. Jihaaaaaaaaaaaaa:D

tuddelu
25-03-11, 11:22
streber - så flott du ser ut!
man kan virkelig ser forskjell på før og etter bildet! utrolig hva 12 kilo gjør:)

tror det er viktig med bilder før og etter - lett å glemme forskjellen når det går en stund og man blir vant med det nye speilbildet sitt:)

Ada/80
25-03-11, 13:13
Takk for oppmuntring Streber og Monica!:) Meeeen 400gr opp fra i går...jaja ny dag og nye gevinster:D En dag uten erterstuing;)

Monica: Det er jo uansett bedre å gå opp litt pga noe godt ulovlig enn noe man egentlig ikke liker, men som man må spise for å ikke sitte sulten resten av kvelden;) Jeg ville byttet erterstuing i sjokolade any time! :D

Ønsker alle en strålende helg!:cool:

Monica31
25-03-11, 14:30
He,he! Ja der sa du det godt!! Må bare si så flinke dere er og positive....flotte vekttap altså. Deilig med helg bortsett fra at nå er det min tur med feber, forkjølelse og hode vondt. Håper jeg er over det verste etter helgen?!? Riktig god helg til alle, stor klem....

streber
25-03-11, 15:52
Takk for skryt happylady og tuddelu, jeg trenger det så sårt nå, stått bra stille siden 04.mars nå. Veiedag i dag , forrige uke opp 400 gr, denne uken ble tidspunktet 5 timer senere på dagen(pga soving til vakt)så ned 200 gr er ned ingenting i virkeligheten. ER utrolig taknemlig for at ED har fått meg over den verste kneiken og at jeg ikke lengre har fedme, men det begynner å bli penger ut vinduet om det ikke skjer noe nedover snart nå. :oHardt å holde seg unna fristelser når det ikke ser ut til å være noen nytte i det man gjør. Skulle så gjerne vært i mål før Riga turen i slutten av juni, slik at jeg med kunne kose meg-mest mulig lavkarbo selvsagt, med god samvittighet- men det kan jeg bare se laaangt etter:oTror det må en fase 1 til om noen uker, når neste doktortime på tlf er. Hater den fasen, men må man så må man.

NOK sutter no streber-ønske aillihop på herre flåtte tråån ei go hælg! ( oversatt : nok sutring nå streber, -ønsker alle sammen på denne flotte tråden, en god helg)

Mille89
25-03-11, 16:44
åh streber. for en flott dame du er! du er så flink og det har lønnet seg, TYDLIGVIS:D. Inspirerende er det det er!

Og flott resultat elinemor. HURRA!

ADA: den ertestuingen har sikkert bidratt med 400gr vann, men ikke noe mer enn det. superflink er du!

Jeg har ikke klart å ta meg selv i skinnet egentlig. har ungått vekten, og ungått å skrive her (har lest) og spist mer og mindre ulovlige ting nesten hver dag (en appelsin en dag, sjokolade den neste). Det er skummelt, og jeg må skjerpe meg, hvis ikke kommer jeg ikke til å holde den vekten jeg har idag heller. Men det skal gå bra dette. Må bare ta noen runder med meg selv her, og jeg tror faktisk at å veie mer er noe jeg må gjøre. for ikke å falle enda mer utav det.

på lørdag skal jeg passe lillesøsteren min, og da før jeg lønn i middag (sant mamma?) Jeg gledermeg. det blir første gang hun og jeg skal være alene. Og da skal jeg også lese masse i hexebergboken som hun har. Og bruke kvelden på å legge opp en ukesmeny. det må til bare. for jeg SKAL klare det. selvsagt skal jeg det. Noe annet er jo uaktuelt.

Skolen går bedre da, og det er deilig. Og røykeslutt går nesten helt bra. Bra nok. Jeg tror det er på grunn av våren at jeg tar ting bedre. Komme seg ut av vinterdvalen og slikt. Føler det er på tide nå.

Håper alle får en deilig helg. Jeg har frihelg og det er herlig. Ikke fikk jeg restskatt heller. :heia:

streber
25-03-11, 17:57
Snille Mille, takk for fine ord!:)Så bra du ikke fikk rest skatt, jeg venter enda på svaret i posten-GRUEGRUE!!

grotingeling
25-03-11, 20:24
Vil minne alle ED'ere om at vi kan søke om skattefradrag for utgiftene forbundet med dietten og legetimene, har skrevet litt om det her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387)

Sliten etter 2 skikkelig tøffe arbeidsuker, og jeg tror faktisk at jeg som Monica har pådratt meg forkjølelse/influensa.
Snufser og nyser om en annen her, så det blir nok mye soving de neste dagene
Har lagd en stooooor porsjon tomatsuppe, så jeg har noe enkelt å spise hvis halsen blir enda mer sår enn den allerede er.
Skal steke opp litt kylling, og har kjøttboller liggende klar som proteinkilde.
Tror faktisk jeg skal tine en laksefilet også, for jeg trenger noen alternativer til egg i tomatsuppe liksom.
Ha en fortreffelig helg alle sammen :klem:

Monica31
25-03-11, 20:38
Kjære Mille. Det er akkurat sånn jeg hadde det i nesten 2mnd. nå! Trodde aldri jeg skulle komme ut av det-mentalt. Hadde også noe kos av ting som ikke var lov nesten hver dag. Den lysten gikk heller ikke over............men nå er den det.
Jeg gjorde som du skal- nemlig leste i bøker, bl.a.Hexenberg sin og annet. Jeg begynte også å trene regelmessig samtidig, da økte motivasjonen. Det som toppet det hele var jo den timen med sykepleieren...
Men det rare er at jeg aldri har vært så "tynn" som nå på mange år. men de siste 10 kiloene sitter godt, særlig mellom ørene. Så jeg tror hemmeligheten for min del, er at jeg må trene for å stramme opp huden, bytte fett med muskler og klare å være positiv mot meg selv. For de siste 10 skal av de også. Jeg har vel også måtte revurdere målene mine for de jeg må bruke lenger tid. Men istedenfor å se det som et nederlag, er det en fornuftig og sunn måte å gå ned på!!! Jeg er mer tilhenger av det.

Tilbake til det gamle skal vi nå aldri.....uansett hvor godt sjokolade smaker:eek:

Jeg gleder meg faktisk til en sommer i bikini med 17 kilo mindre...håper i juni at jeg kan si 20 kilo....drømme...jobbe...jobbe...trene....
Tenk så annerledes vi er blitt siden ifjor sommer.....

Streber; jeg skjønner deg så godt. Men du har sannelig stabilisert deg også på veien. Tror som jeg at du ikke må henge deg opp i et tall på vekta. Vi har jo lært å hente oss inn etter litt kos.....ingen av oss er gått opp mange kilo igjen. 2-4 kilo sa hun sykepleieren til meg er normal forandring av vektforskjell fordi vi kan holde på vann og det er før og etter do-besøk om morgenen.....ikke la oss lure av det og tro vi har lagt på oss fett igjen! En kropp i ketose er mye mindre vannrik enn en som spiser karbohydrater:D

Nei sjokolade eller ei.....dette skal vi klare...om det så tar litt lenger tid enn forventet. Sånn er det med prosjekter i hus og heim også...alt blir dyrere enn vi tror og tar lenger tid....;)

GOD helg alle skjønnheter!

Monica31
25-03-11, 20:41
Vil minne alle ED'ere om at vi kan søke om skattefradrag for utgiftene forbundet med dietten og legetimene, har skrevet litt om det her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387)

Sliten etter 2 skikkelig tøffe arbeidsuker, og jeg tror faktisk at jeg som Monica har pådratt meg forkjølelse/influensa.
Snufser og nyser om en annen her, så det blir nok mye soving de neste dagene

MASSE god bedring kjære du! Vi får snufse og tenke på hverandre;)

Monica31
28-03-11, 08:51
God morgen alle sammen....:)

Her har det vært rolig i helgen! Jeg har klart å sove av meg den verste feber-følelsen i kroppen i helgen og er mye bedre idag!

MEN jeg har spist snop...ikke noe jeg er veldig lei for, fordi jeg har spist lite og ikke vært sulten ellers og vært dårlig. Så idag starter jeg med friskt mot og skal klare å nå målet mitt til neste kontroll.
Regnet ut igår at det er 17 uker til vi skal på ferie...så nå...hvis jeg velger riktige valg hele den tiden er jeg 2 kilo unna målet mitt i juli om jeg går ned 0,5 kilo i uka. Så det har jeg VELDIG lyst til........er skikkelig sugen og gira på nye nedgangstider (positivt ment). Syntes det også hørtes veldig fornuftig ut!!!
Her skinner solen og fuglene kvitrer. Jeg er 100% sykemeldt og venter på beskjed om jeg skal operere noe eller ei.....håper jeg får vite det snart. Skal være flink å fylle dagene med gjøremål som ikke går utover armen, men som holder meg aktiv og positiv!

Håper dere andre har hatt en herlig helg og ønsker dere en herlig dag:D

Titti
28-03-11, 10:31
En super dag til deg også, Monica. :klem:

Dette klarer du. Vi heier på deg vet du. :heia:

Her ble det litt ekstra kos i helgen. Ble vel fem glass vin til sammen på lørdagen og et lavkarbomåltid og litt nøtter.
Men ellers klarte jeg meg bra og er klar for ny EDuke. :D

Elinemor
28-03-11, 10:48
Hei alle sammen -
tenkte jeg skulle skrive litt om å være på ferie med fase to - har akkurat lagt bak meg fire deilige dager i Lisboa. Det anbefales veldig som en langhelgtur, flott by!
Dersom vekta mi viser riktig kom jeg tilbake med nøyaktig samme vekt som da jeg dro (målte om morgenen før jeg dro og igjen i dag morges), men så har jeg jo gått ganske mye ned ellers etter at jeg begynte på ED.
Kanskje dette er litt til hjelp for deg også, Hapylady?
Til frokost kjørte jeg ED-cappuchino, det gikk greit selv om det ikke var så lett å få den uten klumper i en liten kopp...
Jeg holdt meg unna de mest opplagte karbokildene som brød og poteter (går mye i chips til både lunsj og middagsretter), og spiste salat (tunfisksalat var godt) og fisk/reker ute på restaurant. De serverer ofte salat ved siden av hovedrettene, så da gjaldt det å finne en rett uten masse feit saus på - ellers småspiste jeg på kjeks og barer samt soyanøtter fra ED. Tok meg også en tur på supermarkedet oghamstret inn litt squash og blomkål som jeg hadde i veska. Det ble til gjengjeld ganske mye mer vin enn de tilmålte to glassene ... Og en del mer kaffe. Jeg lot joggeskoene bli igjen hjemme, og det er jeg egentlig glad for.
Så da blir det spennende å se i dag å se hvordan formen er og om jeg kan komme inn i vektnedgangen igjen. Jeg er to kilo unna målet om tosifra vekt i løpet av påsken ...
Ha en god dag alle sammen!

Hapylady
28-03-11, 11:37
Hei alle sammen -
tenkte jeg skulle skrive litt om å være på ferie med fase to - har akkurat lagt bak meg fire deilige dager i Lisboa. Det anbefales veldig som en langhelgtur, flott by!
Dersom vekta mi viser riktig kom jeg tilbake med nøyaktig samme vekt som da jeg dro (målte om morgenen før jeg dro og igjen i dag morges), men så har jeg jo gått ganske mye ned ellers etter at jeg begynte på ED.
Kanskje dette er litt til hjelp for deg også, Hapylady?
Til frokost kjørte jeg ED-cappuchino, det gikk greit selv om det ikke var så lett å få den uten klumper i en liten kopp...
Jeg holdt meg unna de mest opplagte karbokildene som brød og poteter (går mye i chips til både lunsj og middagsretter), og spiste salat (tunfisksalat var godt) og fisk/reker ute på restaurant. De serverer ofte salat ved siden av hovedrettene, så da gjaldt det å finne en rett uten masse feit saus på - ellers småspiste jeg på kjeks og barer samt soyanøtter fra ED. Tok meg også en tur på supermarkedet oghamstret inn litt squash og blomkål som jeg hadde i veska. Det ble til gjengjeld ganske mye mer vin enn de tilmålte to glassene ... Og en del mer kaffe. Jeg lot joggeskoene bli igjen hjemme, og det er jeg egentlig glad for.
Så da blir det spennende å se i dag å se hvordan formen er og om jeg kan komme inn i vektnedgangen igjen. Jeg er to kilo unna målet om tosifra vekt i løpet av påsken ...
Ha en god dag alle sammen!

Tusen takk Elinemor :). Høres jo ok ut det da. Blir sikkert å spise litt annerledes grønnsaker enn det man gjør til daglig. Kan ikke plukke ut alt når man evt spiser på restaurant heller - men det er sikkert bedre enn å spise masse man ikke skal (brød, pasta osv). Vet ikke helt hvilken fase jeg er på når jeg drar - men det finner jeg ut av etterhvert:). Takk igjen...
Godt å høre at du er bedre Monica. Og lykke til med evt operasjon. Håper du får svar snart. Heldigvis har vi lyse dager framover - så prøv å nyte de:).
Ønsker dere alle en riktig god uke:D

grotingeling
28-03-11, 13:36
Høres ut som en vel gjennomført tur med tanke på mat Elinemor, ingenting å utsette der slik jeg ser det.
Godt å høre at du lot joggeskoene få ferie også :) - en skal ikke overdrive heller.

Titti er kampklar ser jeg, flotte greier (suger til meg all motivasjon jeg kan finne :D)

Og Monica også.
Flott å lese at du er snart frisk, håper jeg også blir det snart.
Har som du sovet masse i helgen, men har vært plaget av søtsug kombinert med neseblod av alle ting :eek: (ender alltid opp med neseblod når jeg blir forkjølet altså, så ingen fare :p)
Søtsuget gir seg liksom ikke, men jeg skal nok få has på det skal dere se :boxing:
Var flink i går - spiste 90% riktig og kastet alt snopet til samboeren.
Kan bare ikke ha slike fristelser i hus akkurat nå, han får gå andre steder hvis han vil ha sjokolade!
For det går tilslutt utover ham uansett, jeg blir nemlig i skikkelig krigshumør når jeg er i avsukringsfasen :cool:

Ellers så gikk det hardt utover den ene jekselen min i helgen, kronen sprakk!
Gjør ikke vondt i tannen heldigvis, men de skarpe kantene har lagd sår i kinnet.
Så nå blir det ny runde på odontologen, siden det var de som i utgangspunktet skadet kronen da de opererte ut visdomtannen som satt rett bak.
Ja da - her går det for seg :p, bare tygge på høyre side for meg de neste 2-3 ukene.

Forøvrig er det herlig å være i fase 2 igjen, for det ble for tøft med fase 1 for meg akkurat nå.
Har lagt tilside målene om vektreduksjon for en stund, for jeg merket at stressnivået var på full fart oppover igjen.
Nå er det viktigst å holde vekten stabil, øke til 4 måltider pr dag og stresse ned.

Ha en fantastisk mandag ettermiddag :klem:

(PS! Kan dere merke at våren er her? Jeg er i alle fall rastløs etter å komme meg ut for tiden)

Monica31
28-03-11, 15:10
En super dag til deg også, Monica. :klem:

Dette klarer du. Vi heier på deg vet du. :heia:

Her ble det litt ekstra kos i helgen. Ble vel fem glass vin til sammen på lørdagen og et lavkarbomåltid og litt nøtter.
Men ellers klarte jeg meg bra og er klar for ny EDuke. :D
Du har jo vært skikkelig flink i helgen.....litt mer vin enn vanlig og nøtter...herlighet, super god er du!

Hørtes herlig ut med Lisboa, hvis ikke du har gått opp noe som helst er det en kjempe jobb du har gjort i mange dager på ferie. Bare riktige valg:D

Lykke til videre...for klare det skal vi, søtsug eller ikke;)

streber
28-03-11, 15:24
Haloooo damer! Jobbet natt i helgen og hatt familieselskap lørdagskvelden da jeg hadde fri, så her var det litt å lese se opp på! Kom fra nattevakt i morges og etter jeg hadde sovet mine tilmålte 6 timer, SNUBLET jeg opp på vekten:eek:(;)) 4 dager før VEIEDAG, skulle ikke gjort det, for nå blir jeg jo veldig skuffet om jeg ikke har gått ned på fredag. Vekten lyste 75blank i dag-har så lyst å slippe gleden løs, men det er jo ikke veiedag og kanskje er det "forbigående"

Helgens synder-maks godtesyk i helgen-bacongull 2 kvelder+ca 30 mandler lørdagskvelden og ost på pizzaen. Men KUN lavkarbo hvertfall, bedre det også.

Elinemor, du har taklet turen supert!

Titti
28-03-11, 17:52
Å, så bra, Streber, nå er du på gli igjen. :spent:

Lisboa hørtes helt supert ut, Elinemor. Ser ut som du klarte deg bra også, så flott at vekta ikke gikk opp. :heia:

Stå på, Grotingeling, dette klarer du, lurt å gå over til Fase 2 nå. Jeg heller over på fase 2 jeg også, men passer på å spise mest egg og skinke og slike ting.

Nå har jeg akkurat laget brokkolimuffins, skal legge ut oppskrift.

Ada/80
28-03-11, 20:18
Grotingeling er du her??? ;) Jeg er sulten og tenkte å lage blomkålstappe, men finner ikke oppskrifta!! ;) Kan du please hjelpe meg?

Ada/80
28-03-11, 20:28
Blomkålmos heter det kanskje;)

grotingeling
28-03-11, 20:52
Hei Ada - blomkålmos slik jeg lager det er veldig enkelt:

Koker blomkåltopper, og damper dem litt "tørre"
Moser dem med potetstapper/stavmikser (beste med god gammeldags stapper faktisk)
Tilsetter så salt, pepper, muskat og smør til jeg får den konsistensen og smaken jeg ønsker.

Veldig på slump altså, bruker aldri veie/måle når jeg lager denne.

Hvis jeg skal variere så koker jeg litt selerirot og/eller brokkoli sammen med blomkålen.

Titti
28-03-11, 21:27
Brokkolimuffins var snadder og veldig ED-vennlig. :ja:

grotingeling
28-03-11, 21:43
Oppskrift Titti?

Titti
28-03-11, 21:48
Ja, skal hente boka med en gang jeg. :)

grotingeling
28-03-11, 21:50
:spent: