View Full Version : Den store felles ED-tråden
Sider :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
Tusen takk Grotingeling!:) Jeg klarte ikke vente så nå er jeg god og mett på kylling og grønnsaker, men skal teste den i morgen:D
En annen ting; I går var jeg i familieselskap og fikk servert kjøttkaker...jeg spiste tre (små) kjøttkaker, litt gulerot, en potet (:eek:), litt brun saus og en "dæsj" tyttebærsyltetøy. Burde ikke dette ført meg ut av ketose?? Ble litt overrasket når jeg sjekket i dag og den var svak rosa! Er det normalt?? ( i tillegg til dette drakk jeg visst litt for mye vin på lørdag...:D)
Er redd dette kan føre meg på ville veier altså, for nå kommer jeg sikkert til å begynne å eksperimentere med hvor mye ulovlig jeg kan spise og likevel være i ketose:p Hvilke erfaringer har dere med ketose?
Brokkolimuffins:
12 stk.
1 stor brokkoli
1 stor persillebunt
1 løk
4 egg
2 ts spisskummen
2 ts salt
1 ts nykvernet pepper
Finnhakk brokkoli, persille og løk.
Skill eggeplommer og eggehviter
Pisk eggeplommene med vips og tilsett gr.sakene og krydder.
Stivpisk eggehvitene og vend de forsiktig inn i egg-gr.saksmassen.
(jeg brukte silikonformer, sikkert lurt å pendsle med litt olje hvis du bruker papirformer).
Stekes midt i ovnen i ca 20 minutter.
Avkjøles litt før du tar de ut av formene.
Variasjon: Bytt ut brokkolien med spinat. Stekt bacon eller biter av skinke kan tilsettes i røren. Sopp smaker også bra. Det hadde jeg oppi.
Velbekommen. :)
file:///tmp/moz-screenshot.png
grotingeling
28-03-11, 21:59
Ååååååå nuffins (du vet at muffins lagd i silikonform heter nuffins???)
Disse høres jo herlige ut, kopierte oppskriften over i fase2-oppskriftstråden (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1068920&postcount=39) jeg :)
Supert, takk skal du ha:)
disse gikk unna i dag. Fire til meg og resten til kjæresten. Må visst lage nye i morgen. Nuffins ? :love:
Mmmm, hørtes godt ut titti:)
De smakte masse og det er ikke mye karbo eller kcal i disse altså.
grotingeling
29-03-11, 05:43
Du vet muffins tilsvarer det amerikanske ordet cupcake, altså kake i "kopp".
Når en lager muffins i en slik form for mange muffins, blir de jo uten papir-formen - altså nakne.
Så nuffins = nakne muffins:stuart::lol:
Ha ha, så herlig :hearts:
Ha en fin dag alle ED jenter:)
oi de nuffinsene så gode ut. hmmm.
dere er så flinke alle sammen, spesielt deg elinemor, herlig jobb på ferie (var på ferie i fase to jeg falt av ed første gang). Jeg har vært flink med maten siden eh...mandag. Men det går greit. Og jeg har faktisk gått ned to cm i midje og hofte (mage er jeg alltid så usikker på, vanskelig å måle samme sted hver gang). Så hurra for det. har også gått litt ned i vekt igjen, så da er det ca 400gr fra minstenotering:D. og har en litt deilig gangsperr etter en hard treningsøkt igår.
livet er fint, akkuratt som været (ja gro, merker våren utrolig godt). Ha en deilig dag alle sammen. Nå skal jeg på kafe med en venninne.
Så flott da, Mille. :heia:
Ja, de var veldig gode og forsvant fort, måtte lage ny i dag, de var gode å ty til når vi kom hjem fra svømmingen her. :ja:
Streber for meg høres det ut som om du tar de rette valgenen når det gjelder mat, for du går jo ned....gled deg over 75:D
Titti, har jo kikket i boken på de muffinsene men bare ikke prøvd verken de eller så mange andre oppskrifter. Nå skal jeg IHVERTFALL lage de...sikkert gode etter trening ja! Mmmmmm;)
Skal prøves ikveld når ungene snorker.....
Bra du går ned Mille, centimeterene er jo best! Tenkte på en ting du sa her for en stund siden, at det er viktig å kose seg med maten, lage noe godt, planlegge middag, lunsj osv....for mat skal ikke være en belastning!
Skal trene ikveld....gleder meg til å føle meg litt støl:D
Heihei! Venter på veiedagen jeg og tørr ikke helt tro på at jeg går ned, men er inne i en ulvehungerperiode igjen nå(hvor det må til ekstra grønnsaker, mye vann og et ekstra ed måltid kanskje pr dag), dette har tidligere betydd at nedgang er på veg-behøver ikke bety det NÅ da selvsagt, men lov å håpe:rolleyes:
Her er det endelig en solskinnsdag!!!:D
Samme her...vakkert solskinn og blå himmel. Kaldt i luften, men hva gjør vel det. VI satser på at du er i en nedgangstid?:p
grotingeling
30-03-11, 18:53
http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif happy happy happy!!!!!!
Vi satser på nedgang, Streber. :heia:
Håper du er støl og god nå, Monica. :D
Hva skjer, Gro? :spent:
Ja, hva skjer Gro?
Jeg har fått til å lage et lite album på profilsiden min nå-omsider, kommer mer etterhvert.:)
grotingeling
31-03-11, 07:19
Fikk brev fra onkel fylkesmannen i går - jeg får tilbake førerkortet!!!!!!! http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Skal ringe trafikkstasjonen i dag og høre hva jeg nå må gjøre, for i brevet sto det bare at jeg er fritatt fra helsekravet om "anfallsfri i 12 mnd" og en antydning om at jeg må søke om førerkort slik vi gjorde ifbm oppkjøringen.
Så kl 8 åpner de, da er jeg på tråden tenker jeg.
Og siden de allerede har mottatt kopi av brevet fra fylkesmannen, håper jeg at jeg i det minste får midlertidig kjøretillatelse allerede i dag http://smilies.sofrayt.com/sae/car5.gif
Fikk brev fra onkel fylkesmannen i går - jeg får tilbake førerkortet!!!!!!! http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Gratulerer så mye Grotingeling. Det var flott :D.
Går sikkert bra nå Streber. Krysser fingre og tær:)
Skal ringe trafikkstasjonen i dag og høre hva jeg nå må gjøre, for i brevet sto det bare at jeg er fritatt fra helsekravet om "anfallsfri i 12 mnd" og en antydning om at jeg må søke om førerkort slik vi gjorde ifbm oppkjøringen.
Så kl 8 åpner de, da er jeg på tråden tenker jeg.
Og siden de allerede har mottatt kopi av brevet fra fylkesmannen, håper jeg at jeg i det minste får midlertidig kjøretillatelse allerede i dag http://smilies.sofrayt.com/sae/car5.gif
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ENDELIG GRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
Jeg er kjempe glad på dine vegne!!!!:p
Titti; ikke noe støl her i gården, fikk igjen litt av det jeg hadde i helgen igår og la meg kl 21! Men deilig det også! Få trene i morgen tenker jeg hvis helsa er normal:o
Ha en strålende dag alle jenter!
Hapylady.....fint bilde:)
woho!!! flott gro, gratulerer!! gudene vet du har jobbet hardt for det også ;) så deilig det må være
SÅ bra Gro! Fint bilde Happylady!:)
Tusen takk Monica og Streber :). Fant ut at det var på tide "å vise ansikt":D.
Så godt å få tilbake lappen Grotingeling!!:) Det vil nok gjøre hverdagen din mye lettere!
Jeg har brukt formiddagen inne på forumet og lest meg tilbake på denne tråden (veeeldig produktiv dag mao:D). Jeg kom over en "diskusjon" som dere har hatt, om slankere som ikke var særlig overvektig. Flere av dere skrev dere ble provosert over dette, og det kjenner jeg provoserer meg litt... (Jeg har jo skrevet før at jeg begynte slanking i januar med en BMI på 25,2, så da rekner jeg med dere har satt meg i samme bås.)
Jeg har vært tynn hele livet frem til jeg fikk barn, noe som førte til mange kilo opp. Jeg kjente ikke kroppen min igjen:( Det var tungt, jeg følte meg stygg osv. Skal jeg da bare gå sånn resten av livet pga at det er mange som er tjukkere? Har ikke jeg like stor "rett" til å finne tilbake til min trivselsvekt som de som må ned 40 kilo? Hører ikke jeg like mye hjemme her som de som skal ta av mer enn meg?
Sånn jeg føler det: Jeg har vært veldig konsekvent med maten og kan telle på èn hånd de unntakene jeg har hatt på disse 12 ukene (som forøvrig har kommet ute, i situasjoner som jeg ikke rår over). Jeg har gått ned 13 kilo siden 6. januar, men likevel har jeg en følelse av at det vanker mer skryt til den som tar litt ost her og litt nøtter der. Ikke missforstå- det er ikke skryt jeg er ute etter, men jeg opplever at for å passe inn i denne tråden er det nesten er forutsetning at man ikke er så "flink" med dietten? ( leste om ei her inne som skrev at hun hadde vært medlem i vektklubben, men der var alle så "flinke", at hun mistet motivasjonen.)Jeg mener ikke at det er bare en måte å gjøre dette på- selvsagt må man finne en måte man kan leve med, og hvis det betyr litt utskeielser så er ikke det dumt, MEN det må være lov å følge opplegget slavisk og få den samme anerkjennelsen som resten! Det er hard jobbing og mange forsakelser som ligger bak mine kilo også, så jeg er nok like stolt over min nedgang som dere er over hverandres. Må presisere at jeg har stor beundring for alle som står på og det bare går "sakte" likevel- den jeg ser mest opp til på dette forumet er Streber, som har en viljestyrke og utholdenhet jeg bare kan drømme om:)
Sånn, da har jeg fått sagt det jeg har følt på en stund:o Ønsker dere ALLE en fin dag- slavisk eller ei:D
Målet må vel være at alle kan bruke dette diettopplegget til å nå den vekta de trives med og som er bra for helsa! Jeg synes ikke det er noen grunn til å mene at dine kilo er mindre verdt enn andres - det er vel heller vanskelig å miste et betydelig antall kilo når startvekta er mindre ekstrem.
Selv er jeg nå i fase to på tredje uka. Det går i grunn ganske bra, føler meg helt totalstappa etter "frimåltidet" uten produkter. Kanskje jeg spiser for mye grønnsaker.
Jeg har to spørsmål til dere som er mer erfarne.
Det ene gjelder karbonadedeig. Jeg trodde det var ganske OK som kjøtt/proteinkilde, men min sykepleier har gitt beskjed om at det ikke er greit (med mindre jeg kverner mitt eget kjøtt).
Det andre gjelder rødvin ... Kommer man ut av ketose med et par glass rødvin en kveld?
Ha en fortsatt god kveld - her i Oslo laver snøen ned ...http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon9.gif
Hei Ada. :)
Signerer Elinemor her. :ja:
Husk at vi har holdt på siden tidlig høst 2010, vi var rimelig slaviske vi også de første månedene, men det er forskjell på forbrenningen til folk og noen av oss, særlig Streber og jeg bruker veldig lang tid på å gå ned de første 10 kiloene før jul.
Nå etter jul har jeg fulgt dietten slavisk hele januar, et par utskeielser i februar og ellers tilbake dietten og alikevel bare tatt av 3 kilo....så det er vel derfor vi backer og skryter av hverandre, rett og slett fordi vi holder ut på denne dietten fordi vi holder ut tross sen nedgang.
Men all ros til deg for at du har gått ned så mye og følgt dietten slavisk i de ukene du har holdt på , det er helt supert. :heia:
Elinemor, farsemat kan du spise en gang i blandt, en gang i uka f.eks., men helst rene proteinkilder som ren fisk, kylling, kjøtt osv.
Alkohol inneholder lite karbohydrater, men mye kcal, før kroppen forbrenner fettet forbrenner den alkhol, dvs at man ofte kan få en stopper i nedgangen når man unner seg litt vin. Ikke alle gjør det, men hos meg stopper vekta opp når jeg drikker vin. Dessverre...
På fase 2 står det at man kan drikke et glass vin per dag, men legen min anbefalte meg ikke det...men en gang i ny og ne går bra, og det finnes vin på polet som har mindre kcalorier og sukker i seg enn annen...
Hei,hei damer! Takk for fine ord til meg Ada:) Det er nok som titti sier, at vi som har mange kilo som skal av vi heier veldig ivrig på hverandre fordi dette er tøft OG lanvarig for slike som meg og titti. 1 1/2 år på å gå ned 2,5 kg, 1 år for å (mot mine sterkeste intensjoner) gå OPP 1.3 før ED som har tatt meg ned 12 kg til nå. Titti har også "sirupsforbrenning":p, det går altså ikke kjapt, vi begynte i fjor høst med DENNE kuren. Personlig gleder jeg meg veldig til å kunne spise vanlig lavkarbo/stabilisere:rolleyes:drømmedrømme:)
Og Ada-selvsagt har du like mye rett til å være her og du har vært veldig flink!!!
grotingeling
31-03-11, 19:48
Takk for hyggelige hilsner alle sammen :klem:
Har nå hatt min første kjøretur på 6 mnd og 11 dager - kjempeherlig!!!!!
Men nå er det slutt på sutringen, for nå har jeg all mulig anledning til å få døgnet på rett kjør igjen og dermed også få bedre måltidskontroll.
Skal bli herlig, men jeg fortsetter uansett i fase 2 fram til neste kontroll altså.
Små steg.....
Kjære Ada, klart du har like stor rett til å være her!!!!
Overvekt i alle størrelser er uansett overvekt, antall kg som skal vekk har ingenting med berettigelse til forumet eller dietten å gjøre.
Jeg for min del synes det er bra at vi har ulikt utgangspunkt og ulike mål, for det betyr at vi kan hente erfaring fra hverandre - selvsagt i forhold til vekttapet, men kanskje enda viktigere; erfaringer vi gjør med hvordan psyken omstiller seg underveis.
For det er i alle fall min største utfordring, få hodet med meg på endringene som skjer fysisk med kroppen.
Derfor er det så flott med dere herlige mennesker som deler opp- og nedturer - lærer masse jeg :klem:
Å, så bra. Grattis med lappen tilbake, Gro. :spent: Nå er det slutt på pendlingen. :D
Så godt å få tilbake lappen Grotingeling!! Det vil nok gjøre hverdagen din mye lettere!
Jeg har brukt formiddagen inne på forumet og lest meg tilbake på denne tråden (veeeldig produktiv dag mao:D). Jeg kom over en "diskusjon" som dere har hatt, om slankere som ikke var særlig overvektig. Flere av dere skrev dere ble provosert over dette, og det kjenner jeg provoserer meg litt... (Jeg har jo skrevet før at jeg begynte slanking i januar med en BMI på 25,2, så da rekner jeg med dere har satt meg i samme bås.)
Jeg har vært tynn hele livet frem til jeg fikk barn, noe som førte til mange kilo opp. Jeg kjente ikke kroppen min igjen:( Det var tungt, jeg følte meg stygg osv. Skal jeg da bare gå sånn resten av livet pga at det er mange som er tjukkere? Har ikke jeg like stor "rett" til å finne tilbake til min trivselsvekt som de som må ned 40 kilo? Hører ikke jeg like mye hjemme her som de som skal ta av mer enn meg?
Sånn jeg føler det: Jeg har vært veldig konsekvent med maten og kan telle på èn hånd de unntakene jeg har hatt på disse 12 ukene (som forøvrig har kommet ute, i situasjoner som jeg ikke rår over). Jeg har gått ned 13 kilo siden 6. januar, men likevel har jeg en følelse av at det vanker mer skryt til den som tar litt ost her og litt nøtter der. Ikke missforstå- det er ikke skryt jeg er ute etter, men jeg opplever at for å passe inn i denne tråden er det nesten er forutsetning at man ikke er så "flink" med dietten? ( leste om ei her inne som skrev at hun hadde vært medlem i vektklubben, men der var alle så "flinke", at hun mistet motivasjonen.)Jeg mener ikke at det er bare en måte å gjøre dette på- selvsagt må man finne en måte man kan leve med, og hvis det betyr litt utskeielser så er ikke det dumt, MEN det må være lov å følge opplegget slavisk og få den samme anerkjennelsen som resten! Det er hard jobbing og mange forsakelser som ligger bak mine kilo også, så jeg er nok like stolt over min nedgang som dere er over hverandres. Må presisere at jeg har stor beundring for alle som står på og det bare går "sakte" likevel- den jeg ser mest opp til på dette forumet er Streber, som har en viljestyrke og utholdenhet jeg bare kan drømme om:)
Sånn, da har jeg fått sagt det jeg har følt på en stund:o Ønsker dere ALLE en fin dag- slavisk eller ei:D
Hei Ada syntes det er flott du blåser ut om det du har på hjertet! Det er veldig bra med denne tråden også, at vi "snakker" sammen om alt!
Bare kom på en ting du nevnte anngående vektklubben...mimrer at kanskje jeg skrev noe sånt (har ikke gått tilbake å sjekket), i MITT tilfelle har jeg vært på vektklubben 2 ganger før. Forumet der ble ingen støtte for meg etter en stund med en "flink" periode. Fikk lite støtte/forståelse når det ikke gikk etter planen. Men et forum inneholder vel det som de mennenskene som er med på det, der og da. Derfor, den gang var det ingen støtte for meg, men om det er det nå for andre- det er det sikkert!!! Min erfaring med slanking og opplevelser på forskjellige kurer/opplegg blir jo min. Derfor skrev jeg det!
Nettopp dette forumet er helt motsatt og jeg digger den gjengen vi er her inne.
Alle er velkommen uansett utgangs BMI...det har jeg aldri sjekket eller tenkt over før......
Jeg er veldig enig med alle de over har at kroppene våre reagerer forskjellig og som Grotingeling skrev at utfordringen etterhvert som månedene går er at psyken følger med kroppens forandringer.
Jeg var HELT konsekvent i 4 måneder før jeg skeiet ut på ED. Hadde ikke trodd jeg kom til å gjøre det heller fordi jeg var så målrettet. For min del tar mine 27 kilo litt mer tid enn 6 mnd, har jeg funnet ut:p......
...nå er jeg kjempe motivert igjen og kjører på for fullt. Jeg visste ikke om de utfordringene jeg møtte i min 4/5 mnd. på ED før de var der.
Jeg for min del har måtte tvinge meg til å justere målene underveis for å komme i mål og ikke bli demotivert. For denne gangen vil jeg ikke gi opp. Dette er en diett som skal få oss over på normal kost og endre livsstilen vår til det bedre.
Du må ikke tro vi har satt deg eller andre i bås.......til mitt forsvar, de JEG har lest om her i andre tråder (jeg vet ikke hvem de andre hadde lest om) var 17-20 år, ikke hadde de hatt barn, de gikk ennå på vgs eller studerte. Måten de skrev på vitnet om at de både var usikre, umodne og hadde urealistiske mål. Men all ære til de som tar tak i helsen sin som unge så lenge det er på et fornuftig vis.
Du ADA er i en helt annen situasjon i livet ditt, du har fått barn osv. Som jeg også kjente på etter to fødsler trivdes jeg ikke og følte meg helt feil.......kroppen forandrer seg ganske mye.
Vi skrev ikke generellt om folk som startet med liten BMI i utgangspunktet! Jeg liker ikke at det blir lagt feil motiver i det jeg har skrevet fra før........derfor blir jeg engasjert!!!!!!!!!:D
Jeg gjentar...jeg har aldri tenkt over hvilken BMI folk har når de starter........
Ja,ja...nok engasjement fra meg...tror vel egentlig vi er enige.....
Natta:rolleyes:
Du vet muffins tilsvarer det amerikanske ordet cupcake, altså kake i "kopp".
Når en lager muffins i en slik form for mange muffins, blir de jo uten papir-formen - altså nakne.
Så nuffins = nakne muffins:stuart::lol:
...du dette var morsomt.....he,he,he...
...nå må jeg legge meg...zzz...
..natta...zzzz....zzz...zz....z......
hehehe, jeg var jo 20 når jeg begynte på dietten monica , og studere gjør jeg fortsatt;) (desto mer kudos til dere. hvordan fÅR DERE DET TIL!!!)
jeg hadde urealistiske mål og giv. feilfritt gikk det, en stund. så sprakk jeg. så på an igjen, så sprakk jeg. så jeg har bestemt meg for å kutte ut produkter, fordi det funker for meg. så får heller resten ta litt lengre tid.
ada: om du har lest i tråden, så er det sikkert lett å tolke en del ting feil, jeg vet ihvertfall at jeg selv glemmer at dette faktisk er en tråd alle på forumet (og utenom) kan lese, rett og slett fordi vi har en så god og åpen tone her. da er det lett å ikke tenke seg helt om mtp hvordan man formulerer seg. Jeg ser hva du mener, men det er nok ikke MENT sånn. ;)
håper du føler at du passer inn her, jeg har ihvertfall aldri tenkt over at du IKKE gjør det.
Heihei! Helt utenom det som har blitt snakket om og over på veiedagen min. Ble ikke så positivt som håpet, men er veldig fornøyd med 500 gr ned. Ser man nedgangen min i sammenheng fra 04.mars snakker vi 300 gr ned på HELE den perioden-pga stillstand en stund og oppang en uke, så dette "suser" avgårde he he. Men DENNE uken er jeg hvertfall fornøyd med da-isolert sett.:) 75,2 står det nå, på vekten min.:)
Blir borte hele dagen i dag, lege for henvisning for nye blodprøver, besøk hos veninde og jobb. Stikker kanskje innom med tlf:)
gratulerer streber! 0,5 kg ned:heia: håper du har det fint på jobb:)
selv har jeg full jobbehelg men det er igrunn helt greit
SØREN nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, men det ble borte!!! :mad: Her er hvert fall kortversonen:
Jeg må si jeg hadde gruet meg litt for reaksjonene på det frustrerte innlegget mitt, men dere er jo så gode:klem:
Jeg er helt enig i at de som går ned sakte trenger ekstra oppbakking- jeg kjenner jo også at jeg gleder meg mer med en som har stått lenge stille og plutselig går ned, enn en som raser ned jevnt og trutt.
Det jeg skrev var selvsagt min tolkning av det dere har skrevet, og det er jo ikke sikkert den stemmer med hvordan det var ment osv. Det var likevel godt å få sagt det. (og godt at det er rom for å si det:D)
Tusen takk for oppmuntring! Jeg har jo ingen som følger meg opp, så det er stort sett bare her jeg får annerkjennelse for det jeg driver med:p
Ha en strålende helg alle sammen!! Jeg skal kose meg med litt vin i kveld;)
Glemte å ta med deg Streber i den korte versonen:)
Gratulerer så mye med 500gr ned!! Dette går veien!:D Prøv å nyt det nye tallet på vekta en stung, før du venter på et nytt;)
Å, så utrolig bra, Streber. Endelig. :klem:
Supert at du er i gang for fullt, Monica. :D
Og så bra at du fikk luftet tankene dine litt, Ada. Kos deg med vin i kveld. :klem:
Til alle dere andre, ha en super helg. :klem:
Her har det endelig vært litt nedgang på vekta her også, ca 400 gram ned.
Så saaakte men sikkert går det nedover her også. :)
Nå skimter jeg 73-tallet...men noterer meg 74.1....
600 gram ned var det visst. :)
Da er jeg 200 gram unna neste delmål som var å se 73-tallet....kanskje om en uke? :)
Kjære alle jentene nå er det helg :_punk:
Godt du er fornøyd utluftet ADA;)...det er det som er digg med tråden at her får du "bein å tygge på", både skryt, ros, oppmuntring og tilbakemeldinger. Det å kunne være ærlig er det beste uten å være ufin selv sagt.
Nyt vinen og alle kiloene du har tatt av. Kanskje kan en slurk representere en kilo....så nyter du 12 slurker skikkelig godt!
FANTASTISK Streber og Titti...nå er det dere som raser av gårde. Herlig motiverende for meg! Jeg blir oppriktig glad! Det er så verdt det. Titti er neste tall 73?!?!?!!??!?!?!?!?!!? UUUUUUUUUUUUUUUUUtrolig:D
Jeg er skikkelig i nei til all-lavkarbo humør igjen. Sånn som jeg kjente det da jeg var i Fase 1 og 2. Vanvittig deilig etter utrolig mye sykdom, av og på med trening og denne hersen's senebetennelsen. Det som er fantastisk er at etter hver nedtur går det bare en vei og det er OPPOVER:heia:
Iløpet av tiden med dere ser jeg jo at jeg overlever tider som er tyngre enn andre og det er mentalt en god trening. For da blir jeg kjappere positiv og målrettet dag for dag!
Nå tar jeg valg som gjør at jeg i slutten av April er på 79...om det så er 79,9...he,he,he!
Leste noe flott igår som jeg vil dele med dere og ønsker alle en god helg med det...: Et vennskap bedømmes imidlertid ikke etter hvor ofte vi gjør noen feil mot hverandre, men etter hvor fullstendig vi tilgir når vår venn gjør en feil mot oss...godt å tenke på både om venner, kjæreste og barn. Alle er ufullkomne og kan ikke for at vi av og til feiler...
:klem:
Gratulerer alle sammen - dette har jo vært en fin uke for oss da:).
Vi sa at denne uken skulle vi alle ned - og det har vi klart. Flinke er vi:D.
Jeg er vel kanskje ikke den som sier mest her, men føler allikevel at jeg hører til:). Dere har alltid vært inkluderende. Backup, hjelp, støtte, ros og råd har jeg fått hele veien - til og med før jeg begynte på ED:). Tror ingen tenker på hvorfor hver enkelt er her inne. ED- er fellesnevneren og det er et godt utgangspunkt det:).
Håper du vil trives her du også Ada :).
I dag var det min veiedag. Jeg fortsetter nedover og er så utrolig glad for at jeg kom igang med ED. Ned 1.1 kg denne uka:D.
Så utrolig bra, gratulerer!
Så utrolig bra, Happylady, nå er du over halvveis. :spent:
Jeg lever i to verdener her, jeg spiser Eurodiett-produkter i ene øyeblikket og surfer på bryllupskaker i det neste. Hehe.
Ha en super fredagskveld videre. Her koser vi oss med Norske talenter. :D
grotingeling
01-04-11, 21:38
:heia: for nedgang til Streber, Titti og Hapylady :heia:
Og :heia: til alle oss andre også, merker at motivasjonen er høy hos alle - herlig :klem:
Her er det full planlegging av fase 2-måltider pågang, skal bl.a. lage de brokkolinuffinsene til Titti :sikle:
Ser for meg at de blir kjekke som nistemat neste uke, for da skal jeg inn til undersøkelse for den hjerteforskningen jeg er med på.
Og Haukeland er ikke akkurat kjent for sitt lavkarbo-lunchtilbud, så kjølebag men egen niste blir nok løsningen.
Var forresten innom der i går og tok hjerteultralyd, EKG, blodtrykk (også i beina) og ørten blodprøver.
Fikk beskjed om at jeg har en bitteliten lekasje på den ene hjerteklaffen, men at den er ufarlig og veldig vanlig (over 80% av befolkningen har denne type lekasje)
Ellers var blodtrykket fortsatt forhøyet, selv etter at jeg hadde tatt medisinen min, og de kunne se på ultralyden at hjerteveggene viste tydelige tegn på høyt blodtrykk over tid.
De var rett og slett blitt fortykket :eek: - er det ikke nok at jeg er overvektig kanskje? må hjerte bli tykt også??? :p
Men de forsikret meg om at dette vil gå tilbake til normalen når blodtrykket senkes, men at det vil ta minimum 3-6 mnd med medisinering før dette skjer.
Nese uke blir det bl.a. tredemølle-test, hvor de måler oksigenopptak, endring i blodtrykk og sikker en hel del annet.
Kommer tilbake med rapport tenker jeg.
Jeg kommer forøvrig til å kjøre 2 fase2-måltider framover, for jeg har rett og slett gått fullstendig i metning på kjeksene - ble myyyyye kjeks på bussen i vinter.....
Nå kan jeg imidlertid spise mellommåltid før jeg går fra jobb, så da kan jeg jo tilberede kakao, suppe eller frokostblanding som mellommåltid.
Fase2-måltidene blir i hovedsak lunch og middag/kvelds tenker jeg.
Men nå er det helg, og i morgen skal jeg kjøre til et fantastisk turområde og ha en 2-timers tur i skog og mark.
Ha en fantastisk helg alle dere vakre mennesker :klem:
grotingeling
01-04-11, 22:19
(var ikke helt ferdig jeg gitt......)
Må bare fortelle litt mer....
For jeg var i går kveld oppe til etter kl 23, da jeg jo endelig skulle kjøre til jobb og dermed ikke hadde behov for å stå opp før kl 5 slik jeg har gjort i vinter.
Men hvem våknet til "vanlig tid" kl 0445 da??? Jo det var meg :p
Liten vits i å prøve og sove mer, for da hadde jeg nok forsovet meg.
Så den som stilte på jobb kl 0545 i dag det var meg http://www.pic4ever.com/images/wassat.gif
Blir nok ingen vane, for jeg har store planer om å bruke helgen til å forsyve døgnrytmen.
Jeg er jo allerede på overtid i kveld http://www.pic4ever.com/images/gigglesmile.gif
Å kan bare tenke meg hvor godt det må være å ha fått tilbake lappen altså!! Nyyyyt det:)
Jeg han melde om at "slaviske meg" (nesten som filmen "Grusomme meg":D)spiste taco med alt ulovlig tilbehør i går, ooog skal på besøk og spise kyllingsuppe i kveld;) Jaja, det er jo fortsatt lenge til bunaden skal på:rolleyes:
Ha en super lørdag alle sammen:_punk:
He he, godt å høre du er menneskelig du også, Ada. :D
Ha en super kveld med kyllingsuppe, det er sikkert ikke det verste. :klem:
He he, ser ut som du har effektive dager på jobb, Gro. :lol:
Håper alle har en fin lørdag. :)
Jeg synes det er kjekt å se hvordan dere her inne backer hverandre opp. Veldig bra!
Jeg hadde min offisielle veiedag i dag, og var veldig spent. Har følt meg så oppblåst og rar, og tenkte at jeg sikkert ikke har gått ned noe. Men det hadde jeg! Nå er jeg bare 800 gram unna målet om tosifra vekt innen utgangen av påsken. Tror jeg skriver fram målet til neste kontroll, som er mandag om 9 dager. Det må jeg da klare!
Ønsker alle ellers en fin helg!
Elinemor
grotingeling
02-04-11, 21:20
Grattis med nedgang Elinemor :klem:
Jeg har også veiedag på lørdag, men for min del ble det ingen nedgang denne uka.
Var forøvrig ikke ventet heller, siden jeg nå har lagt om til fase 2 og har fått mensen.
Den planlagte 2-timersturen måtte imidlertid utgå, forkjølelse i full blomst i morges :_ohmy:
Men jeg måtte på butikken, så jeg fikk meg en liten times gåtur der :D
Titti: de grønnsaksnuffinsene var bare fantastiske!!!!
Hadde dem til lunch sammen med røket laks og eggerøre i dag :sikle:
Har lagt et par i fryser'n for å se hvordan de blir opptint, men regner med at det går helt fint.
Skal uansett lage flere i morgen, slik at jeg har til neste uke :p
Kos dere videre på lørdagskvelden :klem:
Så bra, Elinemor.
Det klarer du!!! :heia:
ja, er ikke de gode, Gro:) jeg skal lage nye i morgen, lurer på å bare lage hele røra i en ildfast form og ha ved siden av røkt svineskinke som vi ska ha til middag i morgen...:)
He he, godt å høre du er menneskelig du også, Ada. :D
Ha en super kveld med kyllingsuppe, det er sikkert ikke det verste. :klem:
He he, ser ut som du har effektive dager på jobb, Gro. :lol:
Håper alle har en fin lørdag. :)
Jeg kan love deg at jeg er menneskelig:D For å bekrefte det: Fredag: Taco med lefse og alt annet ulovlig, Lørdag: To posjoner med kyllingsuppe og masse hvitløksbaguetter, Søndag: Kalkun med fløtegratinerte poteter og tilbehør, på kvelden: smågodt og potetgull.
Fra i morgen er jeg tilbake og skal holde meg på den smale sti til jeg er i mål;)
Håper dere andre har bedre samvittighet etter helgen enn jeg har:o
Dårlig samvittighet er bortkasta energi!!! Ny uke og ny giv!!! :heia:
Jeg er så møkke lei for tiden, lyst på smågodt og potetgull, så alternativet har blitt sukkerfri ifa, sukkerfri sjokolade og bacongull i helgen og det var godt-selv om jeg nok tenker litt på det potetgullet enda.. tenkte liksom å vente med det til jul igjen.
Godt det finnes alternativer, Streber. :ja:
Jeg fyser sånn på nybakt brød for tiden, helst baguette med masse meierismør som smelter...og ost og kjeks, har så lyst på ost og kjeks. :)
Men alt i alt går det greit, holder meg i skinnet. :)
Til helgen skal jeg på jentekveld til Oslo, så da blir det vin og litt kos, men så lavkarbo som mulig, så frem til det får jeg være ekstra flink og følge fase 1/2....
Ja det er virkelig bortkastet energi, men kan ikke akkurat si jeg gleder meg til veiedag på onsdag;)
Uff Streber- så kommer jeg her å frister:( Synes du er veldig flink jeg:) Trøst deg med at det var ikke sååå godt. Sjokoladen var SUPERSØT!!! Kan virkelig ikke huske at det var sånn det smakte altså! Akkurat nå kan jeg ikke se for meg at den skal bli en del av hverdagen igjen:D
ingen fare Ada, så lenge det finnes sukkerfri sjokolade er det ingen fristelse, synes den smaaker nyydelig- men det er sånne skumtingsebomser og vingummi jeg vil ha, litt smågodt en dag i sommer kanskje, men potetgulllet skal jeg prøve å ha bare til jul. Vi får se:rolleyes:
De selger vel sånne skumdingser med svært lite kcal i butikkene? Det kunne jo kanskje vært et alternativ hvis trangen blir for stor. For min del har sjokolade alltid vært en svakhet, og jeg har ikke forstått at folk kunne bli kvalm etter noen biter- før i går;)
Nå prøver jeg mitt beste på å psyke meg opp til 20 min med 30 day shred... Det er så VONDT!!
Ja, jeg skjønner godt følelsen av å fyse på noe. Da jeg startet med ED tenkte jeg at jeg blir sikkert mindre opphengt i mat etter hvert, altså tenker mindre på det. Men jeg kan vel ikke helt si at det er tilfellet. Jeg tenker veldig mye mer på mat enn tidligere, og føler meg faktisk mer sulten nå i fase 2 enn i fase 1. Kan det være fordi jeg har begynt å trene mer? I går kveld måtte jeg ta kvelds nummer to, stangselleristenger med eddikdressing på, i halv ti tida, da jeg var utrolig sulten. Uvanlig.
Overgangen til å drikke mye har vært lærerik. Jeg er jo sikker på at det er bra for meg, men du verden - så mye flying til et visst rom ...
Vet noen hvordan det er med lettbrus og fase to? Ikke i stedet for vann, men for å kunne variere litt på lørdagskvelden ...http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif
Hei Elinemor!
Jeg tenker også mye på mat, men det er jo egentlig naturlig når man gjør så store endringer. Tror det blir litt som å slutte å røyke- veldig opptatt av det lenge etter man har tatt den siste røyken;)
Når det gjelder pepsi max er det litt skummelt å skulle gi noen fasit på det, for jeg har lest at det kan være en partystopper for noen. For meg funker det helt fint å ta noen glass i helgene:) Det er vel som med alt annet- man må bare prøve seg frem og se om det har noen innvirkning på nedgangen. Eneste minuset for min del er at jeg får mer søtsug av det, så da blir det en liten vurdering om det er verdt det- noe det som regel er:D
Ser at jeg tok for gitt at lettbrus var pepsi max... ;)
Jeg drikker litt lettbrus hver dag-gjort siden jeg var tenåring, ikke sundt, men det får da være måte på alt jeg skal slutte med:( nei, der er IKKE jeg flink, mengden varierer, men minst 2 glass hver dag( røyk-sluttet helt i 05,alkohol- drikker ca 1 -2 store flasker vin pr ÅR nå de siste årene, sukkerrgodteri og kaker med sukker-nesten aldri)
ed tillater vel litt lettbrus på alle fasene, men dette er vel noe du må finne ut av selv. jeg drikker nok litt for mye cola zero. jeg vet det ikke er bra, men vektnedgangen stopper ikke opp ihvertfall.
titti: jeg var også utrolig fysen på ost og kjeks en av dagene. da spiste jeg ost oppe tynne skiver med eple. namM! det må jo være bedre enn kjeksene?
streber: chips er noe av det beste jeg et. og har lurt på om det ikke er mulig å lage sin egen chips? av aubergine og slikt? kunne jo vært spennende å prøve.
helgen min har vært ganske herlig. bursdagbesøk på fredagen, hvor det ble litt mye rødvin og alt for mye dansing:rolleyes:. og lørdagskveld passet jeg min lillesøster på farsiden, hun er helt herlig, 4 år. syk stakkars, så vi lå på sofaen og så på prinsessefilm helt til klokken halv elleve:eek: hun hadde pyntet muffins til meg, med paraply, og når jeg tok en slik i håret sa hun at jeg var nesten like fin som en prinsesse selv:love:
i tillegg har jeg hatt en par "tynne" dager. skvetter til når jeg ser meg selv i speilet. herregud er hodet mitt så stort? og innser at jeg begynner rett og slett å bli ganske slank. herlig med slike dager! vekten er kaputt (dustevekt), så jeg får brke målebånd frem til jeg får råd til å kjøpe ny. men det er like greit, har ikke vondt av å få fokuset litt vekk fra tallet på vekten en stund.
idag tenker jeg forresten å prøve nannahs knekkebrød.
Hei Elinemor!
Jeg tenker også mye på mat, men det er jo egentlig naturlig når man gjør så store endringer. Tror det blir litt som å slutte å røyke- veldig opptatt av det lenge etter man har tatt den siste røyken;)
Når det gjelder pepsi max er det litt skummelt å skulle gi noen fasit på det, for jeg har lest at det kan være en partystopper for noen. For meg funker det helt fint å ta noen glass i helgene:) Det er vel som med alt annet- man må bare prøve seg frem og se om det har noen innvirkning på nedgangen. Eneste minuset for min del er at jeg får mer søtsug av det, så da blir det en liten vurdering om det er verdt det- noe det som regel er:D
Skal jeg fortelle noe kjemperart! Pepsi max OG cola light blir jeg søtsyk OG sulten av, det drikker jeg aldri annet enn i besøk. MEN first price sin lett cola er for det første kjempegod-beste lett brusen jeg vet, den smaker MYE OG jeg blir ikke sulten eller godtesyk:eek:DET er rart! Cola zero blir jeg bittelitt fysen av men ikke mye.
:)alle som har testet det,som jeg har tipset, rapporterer om det samme:DMen kan selvsagt ikke love at dette gjelder alle mennesker:p
Skravlehønene. :lol:
Selvfølgelig måtte var det du Streber som drikker litt lettbrus hver dag som meg og selvfølgelig har du også funnet at FP sin er den beste og ikke minst billigste lettbrusen...:lol:
Ja, da blir det First Price lettcola på lørdagskvelden denne uka:-)
jadda først diskutert brus her, så får jeg servert pepsi max hos veninden min i kveld = ekstra ED måltid i kveld, da jeg ble suuuupersulten etter kun 2 timer siden sist måltid:):oEr med andre ord gode grunner til at den brusen så odt som aldri kjøpes her(2-3 ganger i året pga supertilbud eventuelt)
grotingeling
05-04-11, 07:47
Lett/light/sukkerfri-brus ja..... ekke særlig flink der jeg heller.
Vel i perioder holder jeg meg helt unna - greide 3 mnd nå etter jul faktisk :D
Men jeg blir ikke sulten eller får søtsug, men tørst - kjempetørst!!!!
Nå i det siste har det gått i 1-2 glass Solo Super pr dag, har hatt så lyst på appelsin :p
Merker forresten at jeg endelig har kommet tilbake i noenlunde normal rytme, og ikke minst spiser jeg nå minimum 4 måltider pr dag igjen.
Deilig å kjenne at kroppen fungerer, er som om den har forstått av vinterens krise (les buss-stress) er over.
Skal se kiloene også tar hintet og forsvinner :geip:
Da er det morgentrening på programmet, strekk tøy bøy også litt styrke.
Ha en toppers dag jenter :klem:
God morgen alle sammen!
Er det noen her som har lyst til å være med på 30 day shred?? Har dere trent til den før? Den er veldig effektiv og man får resultater fort, men jeg klarer ikke motivere meg til å gjøre den alene;) Kom an!!!! ;)
Hvordan gjør man den treningen da? Må man kjøpe inn et program?
Hvordan gjør man den treningen da? Må man kjøpe inn et program?
Hei Elinemor!
Det er en dvd som man får kjøpt på feks. play.com. Den er inndelt i 3 faser, hvor man trener de tre fasene 10 dager hver. Det er kun 20 min pr. treningsøkt, så det er overkommelig tidsmessig:)
Det er enkle øvelser, men veldig effektive (og tøffe!!) og man ser resultatene fort:D Jeg har sett folk som har trent denne 20 min hver dag i en måned og det er motiverende!! Den er inndelt i 3min kondisjon, 2min styrke og 1min mageøvelser- dette gjentas 3 ganger + 2min uttøying. Kan være smart med noen lette manualer, men man kan også bruke flasker med vann ol.
Håper du og dere andre henger dere på:) Det er jo snart sommer og det hadde vært greit å stramme opp rumpa litt:D
jeg har lastet ned denne, og har planer om å gjennomføre det. men slik hverdagen min er nå så har jeg ikke tid. ofte har jeg dager jeg ikke er hjemme i det hele tatt fra morgen til kveld. men når jeg er ferdig med eksamen, og kun jobber så er planen å gå igjennom det!
du er tøff hvis du får det til ada, og jeg tror det er en herlig motivator (for slike som meg som har problemer med å opprettholde faste treningsrutiner) for resultatene blir så tydelig!
gro: herlig at du føler deg mindre stresset. det fortjener du! og er overbevist om at kroppen din merker det også:D (nå tok jeg meg en solo super)
jeg merker at disse jobbhelgene tar på, er aldri klar når mandagen igjen kommer, og pleier ikke å få det skikkelig med meg før det plutselig er onsdag. sukk,,,
men nå er det ikke lenge til barcelonaturen til meg og kjæresten, det blir heeeerlig:rolleyes:
God morgen alle sammen!
Er det noen her som har lyst til å være med på 30 day shred?? Har dere trent til den før? Den er veldig effektiv og man får resultater fort, men jeg klarer ikke motivere meg til å gjøre den alene;) Kom an!!!! ;)
Etter påske kanskje? :)
Være med på trening hadde vært noe det. Jeg danser flere dager i uka, men kunne tenkt meg litt annen trening også. Ikke hver dag, men iallefall et par dager i tillegg til dansedagene kanskje?. Holdt på med Zumba - og synes det var en topp treningsmetode. Men - der har dere meg og dans igjen da :D. Kan jo ta opp det igjen når jeg har blitt frisk.
Jeg har ikke drukket noe lettbrus i år, men det høres utrolig godt ut med appelsinbrus. Kanskje det hadde vært noe:rolleyes:. Savner frukt noe veldig.
Noen som vet noe om antibiotika (temmelig heavy dose) gjør noe med vektnedgangen?
Dere er flinke alle dere som trener så mye!:rolleyes: Selv holder jeg meg til gåturer/tredemølla og sykkelturer, det er ting jeg trives med og som hendene mine tåler.
Men til noe annet-får mensperioden når som helst nå- og du store kineser som jeg er sulten i dag og fysen:eek:BRA det ikke er SÅ ille hver gang! Spist noen mandler og brukte for en gans skyld fløtesaus på middagsmaten for å stagge fysenhet-hjalp ingenting:o
grotingeling
05-04-11, 21:23
Hadde en runde med 30 day shred level 1 i februar/mars - kjempetøff trening, men også veldig effektiv.
Kunne godt tenkt meg å begynne på en ny runde, men er frarådet av både fysioterapaut og hjertespesialist å kjøre veldig tøff trenig de første månedene med blodtrykksmedisin.
Så rolige øvelser og lett styrke på meg til over påske i alle fall.
Ellers så krashet pc'n min skikkelig i går, og er nå levert inn på jobb for re-innstallering.
Bruker derfor en eldgammel pc som er ultratreg.....................zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Enkelte taster funker ikke helt heller, så hvis jeg skriver ord som mangler bokstaver så vet dere hvorfor:p (dyslektisk pc :D)
Hadde en runde med 30 day shred level 1 i februar/mars - kjempetøff trening, men også veldig effektiv.
Kunne godt tenkt meg å begynne på en ny runde, men er frarådet av både fysioterapaut og hjertespesialist å kjøre veldig tøff trenig de første månedene med blodtrykksmedisin.
Så rolige øvelser og lett styrke på meg til over påske i alle fall.
Ellers så krashet pc'n min skikkelig i går, og er nå levert inn på jobb for re-innstallering.
Bruker derfor en eldgammel pc som er ultratreg.....................zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Enkelte taster funker ikke helt heller, så hvis jeg skriver ord som mangler bokstaver så vet dere hvorfor:p (dyslektisk pc :D)
Har dyslektisk pc jeg også, men en g tast som virker når den vil:p
Så herlig at alle er i trenings modus!! Jeg trener på Elixia og er strålende fornøyd med det! Trener 3-4 ganger i uka når jeg ikke er syk eller er for travel. Samtidig er det herlig å bevege seg i frisk luft!! Lykke til alle som skal svettes og formes!!!
Jeg rekker jo en runde med en sånn 30-dagers etter påske og før bryllupet...hmmmm
:spent:
Monica 31 - jeg har jo lest at du har barn - hvordan klarer du å presse inn 3-4 økter på treningssenter i uka? Gi meg tips!!!
Jeg har jo vært medlem på Sats ørten ganger, men det har alltid kokt bort i kålen og endt med støttemedlemskap. Nå er jeg imidlertid mer motivert enn noen gang!
Akkurat dette synes jeg er litt vanskelig - mannen min har jo også trening og annet program, så noe særlig mer enn en økt i løpet av ukedagene og en i helga synes jeg er vanskelig.
Ada - jeg må tygge litt på den 30 Days Shred. Føler at jeg er ganske godt i gang med det styrkeprogrammet som følger med eurodiet og med kardiotrening på ellipsemaskin hjemme. SÅ er planen å bevege seg mer utendørs når det blir skikkelig vår, og å ta en tur på Løplabbet og skaffe skikkelige sko med god støtte og demping. Vurderer også medlemskap i Elixia eller noe sånt, men skal snart skifte jobb og har hørt at det er trimrom der. Vil sjekke det ut før jeg punger ut - treningssenter er jo ikke akkurat gratis ...
Apropos treningsprogrammet fra eurodiet - noen andre her som følger eller har fulgt det? Det er et par øvelser jeg lurer på.
Det ene er planken. Tar jeg den "ordentlig" holder jeg jo bare ut noen (7?) sekunder, mens står jeg på knærne betraktelig lenger. Men hva er egentlig best trening?
Og så er det denne øvelsen Utfall. Fordi jeg har en dårlig ankel (gammelt, komplisert beinbrudd) så er jeg for stiv til å få den til. Sliter med å finne et OK alternativ til den øvelsen.
ha en fin dag alle sammen!
http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Så bra at flerer kanskje henger seg på etterhvert!:) Jeg har bestemt meg for å begynne på mandag:D Det blir nok ikke hver dag, men har som mål å gjøre den 3-4 ganger i uken frem til sydentur den 18 mai. Da må jeg jo inn i den fryktede bikinien, så trenger å stramme opp kroppen før den tid:cool: Må si jeg gruer meg altså... Jeg går på zumba (som varer over dobbelt så lenge)på onsdager og det er INGEN TING i forhold! Pleier ikke være særlig stiv og støl etterpå heller, men etter denne treninga klarer jeg knapt å gå:eek: Men fy søren det hjelper!
Jaja nok om det- men dere får nok høre litt "uffing og akking" fra meg fremover;)
grotingeling
06-04-11, 18:30
:heia: Ada - du er kjempetøff :)
Del 2 av hjerteforskningen er i dag gjennomført for min del, og besto av ultralyd av blodårene i halsen og i lysken samt utåndingstest og tredemølle/oksigenopptakstest.
Besto alle :D:D
Ingen røde varsellys hverken for blodgjennomstrømning eller blodårene generelt, og ingen tegn til forkalkniger http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Ganske tidkrevende disse undersøkelsene, men bortsett fra tredemøllen så er de ikke særlig fysisk utfordrende.
Nå gjenstår 24-timers blodtrykksmåling og en undersøkelse jeg ikke husker hva er akkurat nå :rolleyes:
Veldig greit å være med på denne forskningen synnes jeg, for jeg får jo sjekket myyyye hjerterelatert som en normalt ikke får tilbud om hvis en ikke har en kjent hjertesykdom eller at legene har sterke mistanker i den retning.
Forøvrig har døgnrytmen nå normalisert seg helt - flere dager med 4 måltider og minst 8 timer søvn etter hverandre :p
Gleder meg derfor til tante rød drar, for jeg lurer jo på om vekta begynner å bevege seg nedover igjen :spent:
:heia: Ada - du er kjempetøff :)
Del 2 av hjerteforskningen er i dag gjennomført for min del, og besto av ultralyd av blodårene i halsen og i lysken samt utåndingstest og tredemølle/oksigenopptakstest.
Besto alle :D
Ingen røde varsellys hverken for blodgjennomstrømning eller blodårene generelt, og ingen tegn til forkalkniger http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Ganske tidkrevende disse undersøkelsene, men bortsett fra tredemøllen så er de ikke særlig fysisk utfordrende.
Nå gjenstår 24-timers blodtrykksmåling og en undersøkelse jeg ikke husker hva er akkurat nå
Veldig greit å være med på denne forskningen synnes jeg, for jeg får jo sjekket myyyye hjerterelatert som en normalt ikke får tilbud om hvis en ikke har en kjent hjertesykdom eller at legene har sterke mistanker i den retning.
Forøvrig har døgnrytmen nå normalisert seg helt - flere dager med 4 måltider og minst 8 timer søvn etter hverandre
Gleder meg derfor til tante rød drar, for jeg lurer jo på om vekta begynner å bevege seg nedover igjen
Så bra at alt er i orden! Veldig greit å få det sjekket ordentlig ja! :)
Du skal se vekta går ned nå når døgnrytmen er på plass igjen:D Det har hvert fall mye å bety for min vektnedgang:rolleyes: Krysser fingrene!
Jeg får ikke til å trene i hverdagen med jobb og små barn. Men har kjøpt meg sykkel nå, så nå sykler jeg tur-retur hver dag. Helt herlig! Bruker omtrent 20 minutter til jobb (kontra 30 min - minst - med buss). Men det er KUN nedoverbakke og en helrig og frisk strat på dagen.
Hjemover er det trening.... vet enda ikke hvor lang tid jeg bruker hjem, 40 minutter ca? Men det er så ufattelig herlig å bruke kroppen på denne måten, og samtidig få det bakt inn i dagsrutinen! Samtidig går jeg på tur med hunden vår hver dag, så det blir nok av bevegelse...
Håper dette gir utslag på vekta også. Jeg jobber med å finne en balanse i kostholdet som for meg egentlig er på et vedlikeholdsnivå. Men om jeg kommer i ketose blir jeg så dåerlig at jeg ikke fungerer, mens om jeg får i meg nok karber til ikke å være i ketose, så går jeg opp i vekt! I høst var jeg nede i 75 kg, og BMI på 25 kg. Nå i dag veide jeg 79! Men opp 2 kg på 3 dager, det var da jeg fikk sykkelen. Kanskje det har noe med muskler/vann å gjøre? Men håper uansett at løsningen er høyere forbrenning pga sykling.
Så deilig å kunne sykle til jobb, Vibeke. Håper du får fart på forbrenningen nå. :)
Greide nok en gang å avslutte en tråd pga mobiltlf... håpløs he he. Skal snart hjem til min syke jente. Største jenta har vært sykepasser og pakket til ukm i kveld. Jeg er på jobb, snart ferdig og mannen på kvelds skole. :o ikke ideelt , men største er 14 da.
He he, samme gjør jeg stadig med min Iphone, Streber. :lol:
God bedring til jenta di. :klem:
Fryktelig fort gjort ja:D
Riktig god bedring til jenta di streber....
I går var jeg hos veilederen igjen. Hun satte meg nå på fase 3a, men fikk ikke lov å spise frukten som sto på lista:(. Er visst kun litt flere grønnsaker jeg har lov til i denne delen av fasen. Men godt skal det bli med litt mer å velge i:D. Ellers var det veiedag i dag. -1 kg til:D. Storfornøyd.
Ønsker dere alle en riktig god helg. Her er sola framme og det ser ut til å bli en knallfin dag:D.
Takk og gratulerer med super nedgang!:)
Så bra, Hapylady!
Spørsmål: Er det vanlig at man går fra fase 2 til fase 3a, eller svinger folk tilbake i fase 1 igjen for en ny runde med det?
grotingeling
08-04-11, 19:07
:heia: Hapylady
Elinemor: Det er helt individuelt (og selvsagt etter avklaring med lege) om en fortsetter til fase 3a etter fase 2, eller om en går tilbake i fase 1 (evt. også viderefører fase 2).
Hurra! Jeg er offisielt under 100! 98,8 faktisk. Mange år siden sist jeg var todsifra, ikke siden før barn nummer 1.
Går ut i den herlige vårdagen med masse entusiasme!
Nyt våren dere også jenter.
Gratulerer SÅÅ mye, herlig!!!:D
grotingeling
09-04-11, 20:02
Gratulere Elinemor :heia: kjempeherlig følelse ikke sant :D
grotingeling
09-04-11, 20:32
Har funnet meg godt til rette i fase 2, hvor jeg kjører en variant med 2 ED-produkt-måltider og 2 fase2-måltider.
Noen vil kanskje si at dette er fase 3a, men i følge legen kan jeg regne dette som fase 2 siden jeg ikke har tatt inn matvarer som er tillatt i fase 3.
Vekta har som forventet stått stille, noe den jo stort sett gjør i fase 2.
Siden uka dessuten har inneholdt tante-rød-besøk :rolleyes:, er jeg kjempehappy med stillstand.
Normalt ville vekta nå vist opp 1-2 kg :cool:
Etter en dag fylt med kjøring og diverse ærender, har jeg nå planer om å tilbringe kvelden i go-stolen :D
Må bare ta med en siste runde med hurra'er og jippi'er for førerkortet, siden jeg i dag har kjørt min første lengre tur :heia: hurra, hurra, hurra, jippi, jippi, jippi!!!
HERLIG!!!! Er bare såååååååååååå fantastisk!
Turen gikk til Voss - ca 12 mil hjemmefra
Ikke fordi jeg hadde nødvendig æren der, men fordi jeg fant ut at jeg hadde lyst på en liten kjøretur :p
Men nå skal dere slippe mer mas om førerkort.... blir jo slitsom til slutt :o
Ha en flott lørdagskveld alle sammen :klem:
Monica 31 - jeg har jo lest at du har barn - hvordan klarer du å presse inn 3-4 økter på treningssenter i uka? Gi meg tips!!!
Jeg har jo vært medlem på Sats ørten ganger, men det har alltid kokt bort i kålen og endt med støttemedlemskap. Nå er jeg imidlertid mer motivert enn noen gang!
Akkurat dette synes jeg er litt vanskelig - mannen min har jo også trening og annet program, så noe særlig mer enn en økt i løpet av ukedagene og en i helga synes jeg er vanskelig.
Hei, det krever litt planlegging ja! De ukene jeg får trent 4 ganger tar jeg en runde hjemme også, enten jogger, sykler eller går ca.en time på inlines med staver.
Ellers er jeg så heldig å ikke begynne så tidlig på jobb så jeg trener mye kl.9 om morgenen og om onsdager eller fredager på kveldstid drar jeg og mannen min sammen på spinning, de har barnepass frem til 19.30!
Men det er faktisk er prioritering som koster litt. For meg er trening så viktig og avgjørende for selvfølelsen og motivasjonen min.
I det siste har det ikke blitt så mye pga. all sykdom av og på i fler måneder, men snart er jeg skikkelig tilbake. Gleder meg til mandag er så utrolig mye på planen for tiden, da blir det ikke alltid så mye til meg. Man får gi og ta...om hverandre:rolleyes:
Godt å høre det går bra Gro!!!!!!!!!!! Du er tøff som gjennomgår alle prøver og forskjellige belastninger....
Håper alle har en bra helg!!!!!!!!!!!!!
Hurra! Jeg er offisielt under 100! 98,8 faktisk. Mange år siden sist jeg var todsifra, ikke siden før barn nummer 1.
Går ut i den herlige vårdagen med masse entusiasme!
Nyt våren dere også jenter.
Gratulerer sååå mye!! Det må være en fantastisk følelse! Nyt den:D
For min del har jeg ikke mye å skryte av for tiden... kjenner det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg er så tett på målet. Ble indisk mat i går og litt rester i dag (med ris og nanbrød...):( Hva skjer??:eek:
Jeg vil tilbake i modusen jeg var i før de O-store karbodagene sist helg!!!:D:D Synes faktisk det er mye vanskeligere nå i fase 3a enn det var i både fase 1 og 2:rolleyes:
Jaja, nok klaging fra meg;) Ønsker dere alle ei god natt!
Har funnet meg godt til rette i fase 2, hvor jeg kjører en variant med 2 ED-produkt-måltider og 2 fase2-måltider.
Noen vil kanskje si at dette er fase 3a, men i følge legen kan jeg regne dette som fase 2 siden jeg ikke har tatt inn matvarer som er tillatt i fase 3.
Vekta har som forventet stått stille, noe den jo stort sett gjør i fase 2.
Siden uka dessuten har inneholdt tante-rød-besøk , er jeg kjempehappy med stillstand.
Normalt ville vekta nå vist opp 1-2 kg :cool:
Etter en dag fylt med kjøring og diverse ærender, har jeg nå planer om å tilbringe kvelden i go-stolen :D
Må bare ta med en siste runde med hurra'er og jippi'er for førerkortet, siden jeg i dag har kjørt min første lengre tur :heia: hurra, hurra, hurra, jippi, jippi, jippi!!!
HERLIG!!!! Er bare såååååååååååå fantastisk!
Turen gikk til Voss - ca 12 mil hjemmefra
Ikke fordi jeg hadde nødvendig æren der, men fordi jeg fant ut at jeg hadde lyst på en liten kjøretur
Men nå skal dere slippe mer mas om førerkort.... blir jo slitsom til slutt :o
Ha en flott lørdagskveld alle sammen :klem:
Synes du har all mulig grunn til å "mase" om førerkortet jeg:D Det må føles veeeldig godt å ha fått det tilbake!
Godt at du står stille på tross av tante rød! Gratulerer!:)
...og nå skal vi snart på fettdryppende middag hos min HCHF-svigermor...
Overlevde barndåp med 2 unntak i går, ble gullrot i soddet og et sukkerfritt høykarbokakestykke, ellers holdt jeg meg lavkarbo.:)
Hei jenter -
Hadde en aldri så liten nedtur da jeg var på kontroll i dag. Vekta viste 300 gram over de magiske 100 ... Og jeg som veide 98,8 lørdag morgen - etter det tre treningsøkter og full aktivitet i hagen hele helga, og ingen ulovligheter på matfronten. Skjønner ingenting jeg. Var uansett litt skuff.http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon9.gifhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon9.gifhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon9.gif
Målet for nedgang før sommeren (1. juli) er ned 8 kilo til - altså til 92. Hadde en interessant samtale om dette med vektmål. Jeg kommenterte at målvekten hun har satt opp på meg gir en bmi over 25, som jo er definert som overvekt. Hun sa at bmi ikke nødvendigvis var det beste målet, da det ikke tar hensyn til muskelmasse og beinmasse (noe jeg visstnok har mye av).
"Hvis du får en bmi på 22 må du legges inn" sa hun. Et stykke dit, uansett ...http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif
Ellers er hun sterk tilhenger av treningssenter. For variasjon og veiledning, først og fremst. Så nå må jeg og mannen sette oss ned og se hvordan vi kan få det til å gå opp.
Jaja.
Overlevde barndåp med 2 unntak i går, ble gullrot i soddet og et sukkerfritt høykarbokakestykke, ellers holdt jeg meg lavkarbo.:)
Good girl....hvert år inneholder så fantastisk mange anledninger hvor det "hør seg og bør seg" å spise kaker, kaffe og maaaaaaaaaaaaaat......
Det er virkelig en utfordring å gå ned i vekt. Mat er ikke et giftstoff vi har gjort oss avhengige av og må kutte ut, men den er livsnødvendig for eksistensen vår og vi må lære oss å begrense den og spise riktig av den for å gå ned i vekt og så bli der.
Vektreduksjon er både en mental og fysisk utfordring. Det er en kraftig anstrengelse som koster oss prioriteringer og enormt fokus kontinuerlig.
.....om det av og til hoppes av sporet...finnes det sidespor som fører tilbake til hovedsporet hvor karbohydrater ikke er interessante;)
....jeg er på vei fra et sidespor og mot hovedsporet...har ca....bare noen meter igjen.....
Vi er gode....selv om vi koser oss med indisk, litt kake, har mensen-sjokolade-sug-chips-øl-eller hva som helst.....det er eldgamle, inngrodde vaner som skal endres og slettes....det tar bare ikke 3 måneder......vi må gi oss selv tid, uten å være skuffet hvis ikke alt går etter planen. Roma ble ikke bygd på en dag:D
Heia alle som faktisk gjør noe med overvekten og helsen sin...:heia::heia::heia:
Klem fra meg.....
Ja...eh...gikk på vekten etter helgen! Mensen kom idag og helgen ble utrolig travel og ikke helt som planlagt. Så nå har jeg endret tickere'n min så den er HELT ÆRLIG OPPDATERT. Føles godt!
Men tenker at jeg snart har holdt på med ED-opplegg i 6,5 mnd. Og litt over 14 kilo er slettes ikke verst. Nå skal jeg, etter råd fra en som har vært 25 kilo overvektig og har klart å holde seg i 10 år (!)- være å ta 2 kilo av gangen, de siste 10 kiloene eller rettere sagt 12,3....må gå ned 2,3 på nytt igjen. Men hvem har vel ikke gjort det?!!?!?!?!?!?!??!?
Hun sa de siste 10 sitter hardt og er venskeligere å få av. Derfor er det kjempe demotiverende å tenke 5 eller 10 kilo av til sommeren/ferien. Hun sa jeg må ta to kilo og så en uke eller to pause hvor jeg stabiliserer disse- skal selvfølgelig følge opplegget, men ikke forvente nedgang. Kroppen gjør veldig ofte slik i en sånn sluttfase.
Så det så, er nemlig min plan!!!!!!! To kilo skal av. Så konsentrerer jeg meg KUN om de:D Godt å få råd av noen som har "vært" der og er et levende eksempel på at det går ann å komme i mål......klarer hun, kan jeg.....
Imorgen tidlig er det 1 time pilates og så 30 min. step!!!!!!!!!!!!!! Blåser i mensen vondt og "gravid"-mage.....her skal det trenes!
Hei alle flotte ED jenter, vi er flinke alle sammen og gjør så godt vi kan! Lykke til med planen framover Monica:)
grotingeling
12-04-11, 21:56
Fornuftig plan Monica, den tror jeg nok flere av oss (ialle fall jeg) med fordel kan adoptere :)
Selv har jeg vært kjempesliten i noen dager, og veldig trøtt - har fått tilnavnet sovedyret her hjemme http://www.smilie.dk/sove/c025.gif
Kan det være vårslapphet, eller kanskje jeg trener for hardt?
Håper uansett det er forbigående, for jeg jobber med å komme meg i vektreduksjonsmodus igjen.
Finner nok utav det, og i mellomtiden er det kjekt å lese om dere andre flotte damer:klem:
Det samme skjedde med meg Elinemor. Jeg danser masse og var på kurs - etter helga veide jeg mer. Det jeg fikk beskjed om var at til det treningsopplegget jeg hadde da så spise jeg for lite. Begynte å spise litt mer de dagene jeg hadde hardtrening, og jeg raste nedover igjen. Håper du er under de tre magiske tallene igjen fort. Kjempebra jobbet :).
Lykke til med planen framover Monica. Du står på - synes du er flink jeg.
Riktig god bedring Grotingeling. Håper du snart er i full fart igjen.
Jeg har ennå klart å holde meg til maten jeg skal, men var temmelig fristet her i helga. De grillet og stekte vafler ute i gården (bor i borettslag med to rekkehus). Her er det veldig sosialt hele våren og sommeren. Heldigvis klarte jeg meg, men fy og vanskelig det er til tider. I tillegg synes jeg vel litt synn på meg selv. Hatt brannkopper (av alle ting) og pøst på med antibiotika. Heldigvis er det på retur nå, men æsj. Blir spennende å se om jeg har gått ned noe til fredag.
grotingeling
13-04-11, 08:55
Ekstra trening betyr også at kroppen samler litt ekstra vann, siden musklene består av en del vann.
Så litt vektoppgang ifbm trening er faktisk ikke unormalt i følge legen min.
God morgen!
Til deg Gro, sånn trøtthet er viktig å ta hensyn til. Du trenger sikkert mer søvn. Har lagt meg tidlig i det siste jeg også. Hvis jeg ikke får nok søvn...blir jeg jo helt "frynsete i kantene". Trening og nok søvn for meg er super viktig!
For meg er det en trøst ihvertfall å se at alle glir inn og ut av faser hvor motivasjonen ikke alltid er på topp. Men ingen av oss har ennå mistet lysten til å fortsette.
Hapylady....skjønner UTROLIG godt følelsen av å syntes synd på seg selv. Jeg har alltid gitt meg selv kos, belønninger og trøst i snop, kaker......ikke rart følelsen kommer igjen. Men nå er vi bedre rustet til å takle følelsen og komme oss videre. Du tok jo ingen ting. DU ER superflink:D
Idag skl jeg bake brokkolimuffins...nuffins....he,he! Prøvde noen andre her om dagen, scones laget av mandler, valnøtter egg og smør....utolig gode med pålegg og grønt på. De var salte og gode og fantastisk enkle å ta med som mellommåltid, lunsj og kvelds! Skal sende oppskrift senere, må bare få igjen boka av venninna mi! :p
"Jakten på 70-tallet"- fortsetter....he he....koden på oppdraget har jeg jo, må bare bruke den...he,he,he;)
Påskefrokost i barnehagen = en kopp kaffe og noen selleristangbiter http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif. Blir nok mange fristelser framover dere!
Ha en deilig dag i vårsola.
elinemor: grtulerer med tosiffret!!!! :heia: at du gikk litt opp igjen har nok bare med stress å gjøre. det gjør ikke noe, de ramler av i en fei, såh, gratulerer:D
monica: du er så smart. er overbevist om at du kommer i mål, og at du kommer til å BLI der. jeg prøver å tenke slik som deg. 2 kilo av gangen. igrunn tenker jeg nå "holde vekten til etter sommeren" ellerno, og så hvordan det går seg til, og da tenker jeg å ta fatt på resterende. jeg merker jeg må passe meg for ikke å falle helt av. så slik har jeg tenkt i det siste da. så lenge vekten holder seg stabil, skal jeg jobbe med å bli kjent med "nye" meg, og bli glad i henne:)
igår var jeg hod legen igjen. to kilo ned i fett, og to kilo OPP i muskler :D (alle de andre gangene har jeg jo gått ned i muskler). Og ikke bare det. Jeg fikk svarene fra blodprøven, og jeg kan nå kalles FRISK!!!! Alle verdier som ble målt var innenfor normalen HURRA.
C-peptid-nivå halvvert, insuln over halvvert, blodsukker redusert, noe greier (som har med PCOS å gjøre) er nå fordoblet, og er såvidt innenfor normalen. B-12 litt i lavere skiktet, så jeg har nå kjøpt meg B-kompleks.
Fikk i tillegg måleutstyr, og livvidden er nå under grensen for å være farlig.
Etter timen igår svevde jeg på en rosa sky resten av dagen og feiret med studentteateret og rødvin. Rett og slett en herlig dag.
Som hun sa: det er tydlig at din maskin kroppen fungerer best på drivstoffet lavkarbo:D
grotingeling
15-04-11, 07:55
Fantastisk Mille :klem: :heia:
Så utrolig deilige resultater, Mille! Gratulerer så myehttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif!
Hei dere. :klem:
Er litt travel om dagen, med studier og bryllupsplanlegging, men vekta går heldigvis litt nedover. Hurra :D
Høres ut som en veldig fornuftig plan, Monica. Der er jeg også, dvs, jeg tar jo en halv kilo av gangen. :lol:
Ser at jeg har tatt av 13,5 kilo siden i høst, så jøss, det går jo sakte, men sikkert nedover.
Nå er det 73-tallet som vises på vekta, så nå blir neste delmål og se 72-tallet.
Så supert at du er erklært frisk, Mille. Godt jobba. :klem:
Og til alle dere er andre, dere er superflinke som holder ut gjennom påskelunsjer, dåp osv.
Hatten av for dere!! :D :D :D
Heiiii, jeg er litt happy! http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_215.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_) Er som dere vet ikke bortskjemt med nedgang jeg heller, hadde ikke veiedag forrige uke, mensenuke-pleier å opp og ned igjen mye den uken, så den hopper jeg alltid over. Denne uken hadde jeg gått ned 500 gram igjen, fettprosent var gått ned enda mer også!:DTitti, du leder med 400 gram nå;)Gått ned 13,1 siden i høst jeg. Dette går sannelig sent, men det går ned.:DDette behøvde jeg nå!
Rare greier det der med at så lenge utskeielsene er lavkarbo(dåpen) Så er det liksom greit for kroppen min, det har jeg testet ut mange ganger på min lavkarbotid. Veldig godt å vite!
Går inn i full arbeishelg, skal for første gang ha noen som skal "skygge" meg fra psykiatristudie i kveld, gruer meg bittelitt ja... http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_11_1.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)
Ha en fin påske dere, jeg stikker garantert innom, vi blir hjemme-snart konfirmasjon her og lite med penger, jeg skal jobbe noen dager og mannen har brannvakt noen dager:)
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_15_34.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb113_&utm_id=7921)
Det var flott å høre Mille. Forstår godt at du er glad nå. Gratulerer:).
Gratulerer med nedgangen Streber:).
Veiedagen gikk bra denne gangen også heldigvis. Ned 0.8 kg denne uka. Var litt usikker pga jeg fortsatt er på heavy antibiotikakur. Er superfornøyd. :D
Ønsker dere alle en riktig god helg og påske. Håper på fint vær:D. Det hadde vært godt.
Så flott, Streber. Vi følger hverandre, går du ned så går jeg ned, kjekt å vite hvis vekta ikke skulle funke her i huset. :lol:
Grattis med flott resultat, Happylady. :heia:
Takk alle sammen. Det er veldig veldig deilig. Hetland sa at om jeg hadde kommet til henne første gang med de tallene jeg har nå, ville hun sagt at alt var i skjønneste orden. Jeg spiser nå moderat lkhf, så skal vi se om en stund, hvordan kolesterolet reagerer på det. Deilig å ha en lege som følger meg.
Gratulerer Streber!! Så herlig :D Og lykke til meg "skyggen" din, kan ikke tro noe annet enn at det vil gå bra.
Gratulerer med nedgang hapylady, tross kur.
Håper alle får en herlig helg og påske. Jeg jobber hele helgen, men det blir korte vakter.
Ikveld blir det alenedate med meg selv, og imorgen jentekveld med coctailkjoler. Før ville jeg bare skippet slike ting, men nå gleder jeg meg til å dulle meg opp. DEILIG er det.
Så gøy, Mille. Nyyyyt det!!!
Jenter, hva tror dere om den nye dietten fra 30-days?
Jeg snakket litt med ei i helsekosten om denne dietten og hun sa den var lavkarbo. Jeg fikk en prøvesmak på sjokoladeshaken, den smakte veldig godt og barene er visst himmelske.
Jeg begynner å bli litt lei eurodiettproduktene og noen ganger er det liksom like greit å bare ta en shake i full fart enn å steke og koke og styre.
Hva tror dere? Lurer på om jeg skal bestille meg en pakke...
http://www.almea.no/30-days-diet-startpakke.html
grotingeling
15-04-11, 21:13
Grattis med nedgang Titti, Streber og Hapylady :heia: :heia: :heia:
monica: du er så smart. er overbevist om at du kommer i mål, og at du kommer til å BLI der. jeg prøver å tenke slik som deg. 2 kilo av gangen. igrunn tenker jeg nå "holde vekten til etter sommeren" ellerno, og så hvordan det går seg til, og da tenker jeg å ta fatt på resterende. jeg merker jeg må passe meg for ikke å falle helt av. så slik har jeg tenkt i det siste da. så lenge vekten holder seg stabil, skal jeg jobbe med å bli kjent med "nye" meg, og bli glad i henne:)
...eh...takk for at du sier det....nå for tiden har jeg bestemt meg for å suge til meg alt det positive folk sier om meg...så jeg bygger meg opp og ikke bryter meg ned og gir meg selv dårlig tro på vektfokuset mitt! Så da var det ekstra deilig å lese kommentaren din idag...;)
Jeg likte UTROLIG godt Mille, det du skrev om å bli kjent med ditt nye jeg og bli GLAD i "henne"....kanskje det jeg også holder på med, bare at jeg beskriver det med andre ord!!!!!!!!!! Tenk så viktig.
Jeg kjenner at jeg skal ned tre-fire kilo til før jeg er fornøyd før sommeren. Men da stresser jeg overhodet ikke med resterende. Da får resten være en skikkelig bonus isåfall. Tror det er meget fornuftig å tenke sånn. Jeg har også midjemål nå på under den farlige grensen på 88 cm. Det er digg!!!! Tenk så mye vi i denne gjengen har oppnådd siden ifjor.....Jeg er kjempe imponert over dere alle og meg selv da, og tar hatten av og neier pent! Alle fortjener en stor klapp på skulderen:D
Grattulere masse Mille, Hapylady(spes.med to sifret tall...det er stort!!!!) og Streber....
...da er det helg, ungne i seng og min deilige mann venter i sofaen...nå er det fredagskavalkaden.....gullrekka...eller hva det nå kalles:p
igår var jeg hod legen igjen. to kilo ned i fett, og to kilo OPP i muskler :D (alle de andre gangene har jeg jo gått ned i muskler).
Da har du egentlig gått ned utrolig mye. En kilo muskler tar tre ganger mindre plass enn en kilo fett......tenk så mye du har gått ned....ikke bare har du økt muskelmassen, men i tillegg gått ned to kilo ned ii fett...skal vi se.....mye bra forandring for kroppen din!!!!!!!!!!!!! VÆR STOLT!!!!!!!!!!!!!!
grotingeling
18-04-11, 18:16
http://smileys.on-my-web.com/repository/Holidays_and_Party/easter-119.gif alle sammen :klem:
Her i gården har vi ingen planer, bortsett fra å tilbringe mindre tid inne.
Er seriøst på tide å komme seg mer ut, og da er jo påsken helt perfekt med alle sine fridager.
Blir derfor relativt lite aktiv på forumet denne uka.
Kos dere hvor enn dere er disse dagene :klem:
Ja her var det påskestille ...http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Vi hadde vinterferie på fjellet, og det frister lite å ta fram skiene igjen nå - så vi holder oss i lavlandet og stort sett hjemme. Skal et par dager på hytte ved Strømstad, så da tenkte jeg å benytte anledningen til å bunkre opp med god mat til fryseren i en litt utvidet harryhandel, det går jo ganske mye blant annet kylling nå ...
Ønsker dere alle en framifrå påske, med eller uten egghttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif
Her jobbes det, dvs jeg jobber, nesten alle dagene i påsken. Mannen har vakt så vi ikke kan forlate bygden halve påsken. Men vi koser oss med de stundene vi har sammen. Matmessig er jeg ikke særlig flink. Men full skjerpings etter påske igjen, har tlf time med hetland onsdag. Ble softis i dag , var på handletur i steinkjer med familien i dag. Hentet noe til eldste jenta hos eksen , vi ble der en stund, jentene måtte jo hilse på sin nye lillesøster. Nattevakt nå. Fortsatt god påske folkens.
God påske alle sammen. :klem:
Her går det bare fint, vi koser oss og slapper av med litt fri. Har hatt gutta våre her halve påsken, men i morgen reiser vi på kjærestetur til Tromsø. :hearts:
Jeg har hittil klart å unngå de store utskeielsene, har koset meg litt med nøtter og sukkerfri sjokolade og litt vin. Spent på hvordan påsken blir, da skal vi bo hos familie og det blir mye besøk hit og dit, men jeg skal gjøre så godt jeg kan, om ikke det blir ED blir det hvertfall lavkarbo så mye som mulig. :ja:
Har glemt å bestille produkter også, så det er rimelig tynt i skapene, bare gamle supper igjen. :lol: Så nå går det i egg og kylling, har sendt inn en ny bestilling nå, men sliter litt med dårlig økonomi, så tør ikke bestille så mye om gangen.
grotingeling
19-04-11, 22:33
God tur Titti :klem:
Jeg vil bare ønske dere alle en strålende påske! :)
Beklager- jeg må bare teste om jeg får opp en ny ticker...
Grubbeline
22-04-11, 00:18
God påske damer!!
Her nyter jeg (endelig) påskeferien, og benytter anledningen til å pakke bort vintergarderoben og finne frem vår-klær... Men takket være ED er det mye som (heldigvis) ikke passer lengre. Har kommet meg ned fra en str 58 til 48, og har måttet kjøpe en god del nytt underveis, og mye går til Fretex hver gang jeg rydder. Men noen ting er omtrent ikke brukt, og skulle gjerne solgt dem til noen som jeg vet vil bruke dem. (Vet ikke hva Fretex gjør med store størrelser? Noen som aner?)
Så jeg lurer på om noen av dere har kommet på en smartere måte å kvitte seg med klær dere har "krympet ut av"? Finn blir liksom for generellt...
Så flott med ti str ned:) men hvorfor ikke Finn?:)
ellers slite jeg litt i påsken jenter. Er jo på tur nordover med kjæresten i påsken<3 og bi har det så fint og blir tatt så godt i mot, men maten er ikke særlig lavkarbovennlig. Jeg gjør så godt jeg kan, men på onsdag måtte jeg ta en minibit med pizza og i går måtte jen bare ta et halvt rundstykke med pålegg hos en gammel tante vi var på besøk hos. Og til middag hos svigerfar var det gele til dessert porsjonert i skåler og til kaffen var det sjokoladekake. Jeg forsynte meg i minimale mengder, men fy søren så vondt jeg fikk etterpå. Smerter i magen og forferdelig verking i leddene. Uff, ikke verdt og hvis jeg først skulle Skeie ut ville jeg jo spist nidar påskeegg eller softis:lol: ja ja, skal prøve å ikke være så høflig og snill i dag;)
Ha en fortsatt fin påske, jenter:klem:
her er det regn i nord, men jeg koser meg med verdens fineste og i dag er det 50 dager igjen til bryllupet :love:
Titti-Høres ut som dere koser dere tross litt mageknip, jeg får desverre ingen plager av høykarbomat annet enn ved gjærbakst-tror jeg er litt intolerant når det kommer til det.:o
Ja, gjærbaksten verst her og, var nok det halve rundstykke jeg spiste. Koset meg litt frukt og is til dessert her og det gikk helt fint. Ellers har det vært lavkarbo i dag og kroppen har det mye bedre. I morgen reiser vi til søsteren min på Finnsnes og de lever lavkarbo, så nå lager hun lavkarbogodis og mannen marinerer lam til vi kommer. Gud, jeg gleder meg til å se storesøster :hearts:
Ikke lett å holde seg på ED når det er varmt ute og påske. Mye grilling, is og greier rundt meg. Enn så lenge har jeg vært flink.
Lurer litt på Fun-light. Er det lov? Har fått beskjed om at light er bare lov sammen med mat. Men - hvis jeg fryser den ned, så får jeg is:D. Ikke like godt som vanlig is - men dog... Noen som vet?
Var også veiedag i dag og det var min første ned-tur siden jeg startet. Opp 100 gram. Gikk over 2,5 timer i går og lurer på om jeg har samlet endel vann. Men moro var det ikke. Ikke mye opp - og ikke noe og syte over - men det er ikke gøy. Får håpe jeg nå "bare" er på ett platå og at det slipper snart igjen:).
Ønsker dere alle en fortsatt riktig god påske:kanin:.
Skjønner deg godt:klem:
synes du kan unne deg litt fun light som is i påsken. Eller kanskje kose deg med litt gele fra heistad?:)
Dette innlegget er ment for å gi alle som har kost seg i påsken bedre samvittighet. Et utdrag av min diett er: pizza, kinamat med ris, fløtegratinerte poteter, mange brødskiver med peanøttsmør og syltetøy, marsipan, smågodt, vafler med syltetøy og rømme, sikkert ti kakestykker, pølser i brød med sprøløk, pølser i lomper med sprøløk, oreokjeks, ris med bearnesaus og for å toppe det hele- lasagne til kveldsmat i dag! Sånn- da kan dere kose dere med hva dere vil den siste påskedagen vell vitende om at det sitter ei Ada som har kjørt fase 50 i over ei uke;)
Fortsatt god påske!
Du OG jeg har kjørt fase 50 å det blir en da til med det, så er det rett i fase 1, blir drit tøft, men slik må det være skal jeg kunne slippe alle mathemninger, må det foregå innenfor en tidsbegrenset periode og med full skjerping etterpå.:)
grotingeling
25-04-11, 10:17
Er jo en trøst at vi er flere i samme båthttp://img186.imageshack.us/img186/1936/30380551gu5.gif, selv om jeg for min del gjerne skulle vært i en helt annen båt :rolleyes:
Men spist er spist (boller, sjokolade, is, potetgull, brunost), så da får en ta grep og snu skuta rundt (er i det maritime hjørnet i dag gitt :lol:)
Blir nok ingen fase 1 på meg nå, har for lite produkter til det.
Kontrolltimen som var planlagt for onsdag er flyttet til 16. mai, så da kjører jeg fase 2 fram til da.
Går for en full kostholdsgjennomgang på den timen, for jeg skal komme i gang med vektreduksjonen igjen - ED eller ikke :cool:
Det er jeg sikker på du klarer Gro, så tålmodig og bestemt som du er!:)
He he, nesten godt å se det ikke er bare meg;) men jeg er nesteN litt irritert fordi jeg ikke har kunnet velge selv, men jeg har hvertfall holdt meg til små porsjoner. Skullegjerne gått for fase 1 i morgen, men har for lite produkter:( får ny forsyning onsdag tenker jeg...
Jeg har valgt det selv jeg:oKost meg med karboene har jeg gjort også-men du titti-bli med på "fullskjerpingsnåerdetlavkarboforfullemuggerigjen"toget, vi er mange som setter av sted mot et nytt og slankere liv i morgen, avgang:når du står opp:D:p;)
Jeg er hvert fall med på toget i morgen! Ser ikke frem til veiedag på onsdag gitt!
Jeg er også klar:) som et egg :) dessverre tom for produkter så må starte dagen med egg eller skinke
Slutter meg til koret av påskeutskeiere ... De verste eksessene kom etter sist veiing, så jeg gruer meg til lørdag igjen. Nå kommer sosiale evenementer på løpende bånd, det er jammen en nøtt å holde konsumet av mat og drikke (vin/øl) i sjakk, samtidig som det er nesten umulig å finne tid til å trene. Jaja, det er vel bare å brette opp ermene ...
Lykke til med "restarten" til alle som er i samme båt!
Jeg er i gang igjen. :heia:
Dro rett på trening etter å ha levert gullet på skolen.
Har dessverre ingen Eurodiettprodukter liggende, men tipper det er hentelapp i posten i morgen. :ja:
Så i dag spiser jeg stort sett egg, skinke og gr.saker...
Avsluttet abonnementet pga touch tlf igjen .. håpløse meg he hr. Er på jobb og har avsukring, litt ull i hodet gitt , ellers bra. Stod imot nystekte vafler på jobb nå.
grotingeling
26-04-11, 21:42
DA er jeg bokstavlig talt på sporet igjen - togsporet:p
Etter 4.6kg opp etter påske, har jeg strammet til helt i dag.
Kun rene produkter og grønnsaker er herved tillatt.
For selv om mye av oppgangen er vann, vil det nok ta litt tid å bli kvitt disse kose-kiloene :o.
Men går på med 100% innsats, og startet med å ha 2 treningsøkter - først på jobb i dag tidlig, og så en tur i skog og mark nå i ettermiddag.
Hei og så godt å "se" alle igjen!
Her har det ikke vært lavkarbo, men har prøvd å begrense meg og velge det beste. Men føyer meg godt inn i rekken for mye høy-karbo!!!!!!!!!!
Likte godt uttrykket til ADA....fase "50"...he,he,he! Lo godt da jeg leste det.
Titti: har lest om den alternative dietten du la ut en link om. Den så temmelig lik ut. Faktisk litt billigere enn ED. Tenkte kanskje å ta et par-tre uker på den. Må bare undersøke litt mer.....
Jeg har også ( Gro) utsatt timen til kontroll en liten stund så jeg skal nå delmålet mitt før sommeren. Nå skal jeg på kontroll i juni...9.tror jeg....
Ellers har påsken vært fantastisk vakker- en blanding av nedsmelting, vårsprett og sommer! Vi hadde opptil 19 grader på fjellet, veldig deilig.
Jeg skal IKKE veie meg før på mandag igjen. Idag har jeg endelig bakt knekkebrødene og imorgen er dagen for meg da jeg er på sporet igjen....lot meg friste av påskemarsipan idag på HALV PRIS......irriterende altså.....har faktisk sånn leddsmerter jeg får når jeg spiser for mye karbohydrater....den skal vekk....var på step idag og er glad jeg er igang med trening igjen, selv om det ble masse langrenn i påsken. Men så var det den øl'en etter turen....
grotingeling
27-04-11, 11:48
Vi tar grep folkens, det er bra!
Heisann ! Lenge siden sist...
Jeg også skeiet visst litt for mye ut i Påsken, så nå er det "back on track".. fornøyd med en joggetur i nydelige sola i dag...
Har visst lavt stoffskifte også jeg da...så da har jeg vel enda en unnskyldning for at jeg er som jeg er...;) - med andre ord bare å jobbe på..:0)
Jeg bare lurer litt her nå, Grotingelinn - vet du snakket om det tidligere..og nå har jeg ikke fått oppdatert meg på alle innleggene her så vet ikke om dere har snakket om det nå.. er det sånn at en kan søke om å få fratrekk for EDA kosten i selvangivelsen?...i så fall hvordan går jeg frem da ?? Er ikke flink med skatt....
Ellers vil jeg bare si Ha en fin dag i sola :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387 Valkerut, her er link
Godt å se at alle er back in track. :heia:
Jeg har trent tre ganger hittil denne uka og nå har jeg endelig fått ED-produkter i hus, så da er det litt lettere. Blir litt lei egg og skinke. ;)
Monica, det ser ut som barene har mer karbo enn ED sine, men jeg skal dobbeltsjekke.
Tenkte bare det kunne være greit med litt nye smaker....og særlig hvis det er billigere.
Ellers sitter jeg med selvangivelsen her, ugg....er så mye som skjedde i 2010 med salg og boliger, så her er det tunga rett i munn.
flott at du la ut linken til ED og selvangivelsen, Streber, så slapp jeg å lete! :blomster:
UGH her er man på tur inn i ketose gitt, hodet fungerer nærmest bare som pynt i dag, fungerer hvertfall ikke til å tenke med, litt murring og noen har dessuten puttet en varmovn inn i kroppen min-og den står på full styrke-seriøst:p
MEN gått ned 2 kg på 2 dager, så her biter vi tenna sammen, 800 gram til førpåskevekten nå.:)Juhuuuuu:)
Å, så flott, sTreber, fortsatt ikke turt å veie meg jeg.
Kan melde om at jeg er tilbake på sporet!! Føles veldig godt å legge seg med god samvittiget:) Har ikke veid meg i dag, men i går var jeg 1 kilo fra målet, så nå prøver jeg å motivere meg til ett bonuskilo. Hadde vært fint for da sitter bunaden behageligere på den 17, pluss jeg har et kilo å hå på når jeg reiser til syden den 18 mai:) Blir nok ikke mye lavkarbo der kan jeg tenke meg...
Må bare få gratulere Grotingeling med fantastisk nedgang etter påsken- krysser fingrene for at det fortsetter! :)
God natt alle sammen!
:eek::DBare 1 kilo til målet-jøsses-drømmer om den dagen det skjer med meg, foreløbig 5,5 til målet her, men tenkte å slenge på et "ha å gå på kilo" jeg også, så 6,5 da, men vi får tro jeg kommer dit engang!:rolleyes::)
grotingeling
29-04-11, 08:23
Så herlig Ada, bare 1kg igjen *drømmer seg vekke i flere minutter.....*
Merker at det er veldig motiverende med sol og varme, for ikke å snakke om det toget som kjører rundt her inne :D
I dag har dessuten ketose-ånden inntatt meg, så da gjør jeg i alle fall noe riktig :p
Har lovet meg selv å gi vekta fri fram til veiedag på mandag, så får vi se hvordan dag 3-5 har utviklet seg rent vektmessig.
Blir nok flere turer i skog og mark i helga, så det burde jo hjelpe også:lol:
Kos dere med fradagen :klem:
Lykke til på vekta, Gro. :)
Dristet meg på vekta her, opp en kg siden minstenoteringen, det får gå. :)
Ha en super fredag, jeg er klar for bryllup her. :hearts:
Vet ikke om dette kan stemme men i dag viste vekta at målet er nådd!!!!!! Det er en fantastisk følelse som jeg unner dere alle! Hold motivasjonen oppe så er dere snart der dere også!
Jeg kommer nok til å henge her en del likevel;) Både fordi dere er kjekke mennesker som jeg har lyst til å "følge" til målet og for å minne meg selv på at jeg ikke kan gå tilbake til gamle synder;) Nå satser jeg på bonuskiloet før 17mai, men det kjennes ut som det sitter langt inne- faktisk tok jeg meg selv i å ville feire med kake!!! Jaja, jeg finner nok balansen etterhvert:)
Jeg heier på dere!!
Så utrolig flott. Gratulerer. :spent:
Gratulerer Ada. Må være en utrolig herlig følelse. En stund dit ennå for min del, men man jobber på:).
Hadde en nedtur forrige uke, men opptur igjen nå heldigvis. Denne uka var det ned 1.5 kg. Helt enormt deilig:D. Litt blæh i forhold til maten, lei det meste - men det går nok over. Jeg har faktisk alt å vinne med å fortsette :). Veileder skulle ringe meg i helga, så da er nok motivasjonen på topp igjen neste uke. Heldigvis ingen sprekker ennå, så jeg karrer meg fast ennå :D.
Flott å se at vi alle er tilbake igjen :).
grotingeling
29-04-11, 22:49
Fantastisk Ada - velfortjent :klem:
Tusen takk alle tre:klem:
Nå har jeg sett reprisen på bryllupet...sukk:love: (Kan slå fast at DEN kroppen har jeg ikke uansett hvor ferdigslanket jeg er:o)
Gratulerer Ada, så fantastisk!!!!:D
Er flau i dag jeg for min del, ble fase 2/3 på handletur med kjæresten i dag, bestemt meg for en ekstra dag fase 1 til uken, uff...håper det ikke gjør for stor skade..
Ada, supergratulere! Så utrolig herlig følelse da, gleder meg til det blir min tur.....:D
Titti, 1 kilo unna minstenotering er jo ikke det verste! You go girl! Ble litt i bryllupsmodus i går jeg også...ble sittende å se litt på prinse-bryllupet.....ja,ja....litt andre dimensjoner på vielse, gjesteliste og pomp og prakt i forhold ril oss vanlige borgere....men herlig å drømme om å ha vært askepott....he,he!
Ha en fin helg alle ED'ere!!!
Jeg synes alle bryllup er romantiske, men er nok ingen royalist, men så et par reportasjer på senkvelden i går og må si kjolen var lekker!!!! Helt vanvittig bra til henne! Jeg så Chand Torsvik stod og snakket med en gammel dame på Steinkjer i går, DET synes JEG var stas da. :)Snakkes-her må det plantes på verandaen!
grotingeling
30-04-11, 19:36
Har bare sett noen korte innslag på nyhetene fra vielsen, men den kjolen var jo bare fantastisk :love:
Har vært kjempeflink med mat og trim hele denne uka, og har bestemt meg for at belønningen blir 2 sommerantrekk når neste lønning kommer.
Er faktisk helt uten sommerklær som er i nærheten av riktig størrelse, så noe må jeg jo anskaffe :p
Blir litt upraktisk å sprade rundt i bare undertøyet på jobb kan man si, spesielt siden jeg stadig frekventerer store forsamlinger og videokonferanser :cool:
Har bare sett noen korte innslag på nyhetene fra vielsen, men den kjolen var jo bare fantastisk :love:
Har vært kjempeflink med mat og trim hele denne uka, og har bestemt meg for at belønningen blir 2 sommerantrekk når neste lønning kommer.
Er faktisk helt uten sommerklær som er i nærheten av riktig størrelse, så noe må jeg jo anskaffe :p
Blir litt upraktisk å sprade rundt i bare undertøyet på jobb kan man si, spesielt siden jeg stadig frekventerer store forsamlinger og videokonferanser :cool:
http://smileys.smileycentral.com/cat/23/23_33_20.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb097_&utm_id=7925)
grotingeling
30-04-11, 20:50
http://smileys.smileycentral.com/cat/23/23_33_20.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)
Ser her ja, her trenes lattermusklene - de viktigste musklene vi har :p
Viktigste musklene så absolutt ! :D
:heia:
Bare kjapt innom. Ja, bruden var nydelig, og med en sånn kropp hadde man vel vært flott uansett. ;)
Jeg har så bryllupsnerver selv om dagen, føler alt bare er kaos (selv om jeg vet det ikke er det), jeg skal ha eksamen neste uke, jeg vet det nærmer seg et utdrikningslag og jeg føler at jeg ikke kommer til å føle meg ferdigslanket til bryllupet. :(
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_80.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)titti! Går nok helt sikkert bra, du virker til å ha alt under kontroll! Normalt med mye nerver i forkant-husker liksom det-sov 2 timer før bryllupet, noe som gjorde at jeg følte me snyda full hele dagen, uten å være det og sov meget godt neste natt:p
Vekten får man gjort så lite med annet enn sitt beste, så får det bli som det blir og jeg er sikker på du blir superfin:)
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb097_&utm_id=7925)
Takk, Streber. :klem: Vært helt på gråten her i hele dag, mulig en er litt premenstruell...
Hadde en lang peptalk med kjæresten min og han blir så lei seg når jeg er i sånt deppehumør, han synes det er så synd at jeg ikke føler meg fin nå, men han synes jo jeg er fin uansett om jeg veier 100 eller 50. ;) Det som gjør meg så frustrert er at selv om jeg vil aldri så mye ned i vekt og følger kuren til punkt og prikke, så virker det som om den ikke skal rikke seg nedover og det er så utrolig demotiverende og jeg blir helt desperat, særlig når kuren koster så mye penger og man har andre ting å bruke pengene på, da føles det så bortkastet liksom. ja ja...satser på likarhumør i morgen!! :ja:
grotingeling
02-05-11, 08:00
Hør på Streber Titti :klem:
I'm back
:(
med ett ekstra påheng av +10kg. Klarte ikke å holde meg til målet mitt om max 2kg. Men i helgen bestemte jeg meg for å hoppe på fase 1 igjen. Jeg har fortsatt en del poser igjen i kjelleren så jeg satser forløpig på å ikke gå til en lege. Og det var på tide å starte. Idag fikk jeg spm fra en kollega om jeg var GRAVID? :eek::eek: ''ehhh.....nei, har bare lagt på meg litt''
Men jeg er fit for fight!
Har lest gjennom mange sider med skravleri for å oppdatere meg, velkommen til alle dere "nye" som har kommet til. Titti: Lykke til med eksamen og bryllup. Husker ikke når dagen din er?
Streber: Skjønner godt at du ble skuffet over legen din, mener at det kun er deg som "pasient" som evt har lov til å bli skuffet. Rart at din lege i det hele tatt sier at hun ikke er fornøyd. Høres ut som vedk trenger et kommunikasjonskurs for slankere.
GTL: Var i USA før påske for første gang, starbucks kaffe var godt! Cinnamon Dolce Latte var supergod, men ikke ED. Kanskje bra at vi ikke har dette i norge enda ;)
Velkommen tilbake Popp, selv om det ikke er gøy å måtte starte igjen, det forstår jeg godt!:oLivredd for at vekten skal gå oppover igjen etterpå for meg også, det er vi vel alle bekymret for. Lykke til Popp:)
Lykke til, Popp, fort gjort å gå på en smell. :klem:
Bryllupet er 11.juni.
Humøret er bedre i dag, folkens. :D Og jeg føler meg tynnere enn i går. :lol:
Startet dagen med halvannen time trening. :heia:
Nå leser jeg til eksamen. Dvs, akkurat nå har jeg en liten pause. ;)
Jeg var også tykk fredag ettermiddag, da skulle jeg nemlig handle meg klær... kom hjem uten en eneste genseren og jeg MÅ ha klær snart. Var forresten slank og fin inni hodet mitt før jeg dro, det er noe med prøverommene. Har aldri likt å handle klær, føler meg svær da, alltid vært slik.
Samme her streber:klem:
kanskje bare låne med seg noen klær og prøve hjemme?:)
Må hvertfall kjøpe klær snart, ingen vei utenom.
grotingeling
02-05-11, 20:11
I'm back
:(
med ett ekstra påheng av +10kg. Klarte ikke å holde meg til målet mitt om max 2kg. Men i helgen bestemte jeg meg for å hoppe på fase 1 igjen. Jeg har fortsatt en del poser igjen i kjelleren så jeg satser forløpig på å ikke gå til en lege. Og det var på tide å starte. Idag fikk jeg spm fra en kollega om jeg var GRAVID? :eek::eek: ''ehhh.....nei, har bare lagt på meg litt''
Men jeg er fit for fight!
GTL: Var i USA før påske for første gang, starbucks kaffe var godt! Cinnamon Dolce Latte var supergod, men ikke ED. Kanskje bra at vi ikke har dette i norge enda ;)
Hei vennen, kjekt å se deg igjen :klem:
Har jo lurt på hvordan våren har vært for deg, og jeg forstår godt at det er tøft å måtte på'an igjen.
Men du fikser jo dette du! :heia:
Ang. USA/Starbucks så drikker jo jeg ikke kaffe, så det var aldri noe problem - men ser jo dilemaet :p
grotingeling
02-05-11, 20:23
Har hatt løpe-på-do-dag i dag, så forhåpentligvis slipper restene av påske-vannet denne uka :D
Er strålende fornøyd med at 2,7 av de 4,6 ekstra vann-kg'ene allerede er forsvunnet.
Hvis jeg greier 1,9 denne uka, kan jeg ta fatt på de resterende kg allerede neste uke :stuart:
Skal uansett ikke foregripe begivenhetens gang, for tante-rød står og banker på døra.....
Og vi vet jo alle hva det kan bety :(
Men her brettes ermene ytterligere opp, for jeg gir meg ikke uten kamp :boxing:
Håper du finner noen fine klær snart, Streber. Hva ser du for deg da? :)
Gro, så flott, da er du snart back on track. :D :spent:
Her har det vært trening og bare ED-produkter i dag. Ikke vært på vekta siden forrige fredag, men drøyer til helgen igjen, vet hvor lett jeg lar meg skuffe, så best å holde seg unna den, bare trene og spise Ed, så burde det jo gå nedover.
Nå er det Kongsvik på tv her. :D
Hmm, hva jeg ser for meg??:rolleyes:At klærne ikke får meg til se valkete ut,at de framhver det beste med kroppen. Det er så mye RART i butikkene nå og det jeg finner som jeg liker på hengeren, får meg til se tykk ut, faktisk følte jeg meg akkurat like tykk som når jeg 13 kg tyngre skulle kjøpe sommerklær i fjor:oJAAAAN THOMAS hvor er du???? HEEELP!
Ja, er ikke det rart, tenk når vi veide så mye mer i høst, alikevel finner man ikke klær. Kanskje man setter større krav nå? Lykke til hvertfall. Skal si fra hvis jeg ser noe lekkert i butikkene.
Hmm, hva jeg ser for meg??:rolleyes:At klærne ikke får meg til se valkete ut,at de framhver det beste med kroppen. Det er så mye RART i butikkene nå og det jeg finner som jeg liker på hengeren, får meg til se tykk ut, faktisk følte jeg meg akkurat like tykk som når jeg 13 kg tyngre skulle kjøpe sommerklær i fjor:oJAAAAN THOMAS hvor er du???? HEEELP!
Jan Thomas er sikkert hos den daglige skjønnhetspleieren og får pusset vekk ting og tang :lol: Mener forresten at det var et IT program hvor man kunne velge kroppsform, hårfarge og alt for deretter å kle seg selv opp elektronisk. Kanskje en ide for deg, streber?
Her går det unna, glemt å ta med ED produkter på jobb - så da ble det en tallerken salat istedet. Får ta det igjen senere idag.
Kjenner meg igjen i problemet Streber. Det som jo er litt trist er at jeg nå er ferdigslanket og føler meg fortsatt tjukk når jeg prøver klær...det er noe dritt med alle de speilene som viser alle ugunstige vinkler!!!:p Det sitter jo bare i hodet, for når jeg ser bilder av deg ser jeg ei flott dame! Det er stoooor forskjell på før og etterbildene:)
For min del var jeg 1kilo over målvekt i dag...Kan en av dere komme å hjelpe meg inn i bunaden den 17??:eek:
Ønsker alle en super tirsdag:klem:
Jeg hadde virkelig trengt Jan Thomas sin hjelp,sukk.. han er nå spesiell, men skikkelig flink å kle opp, sminke og klippe folk, det synes jeg han er! Hva jeg passer i, er je ikke sikker på, Jeg ser jo bare hva jeg absolutt ikke passer i-feks de samme klærne som for 13 kg siden, det er IKKE så pent(har det i dag)
1 kg til 17.mai fikser du vet du. :heia:
Nei, for store klær gjør at en ser større ut enn en er, Streber. Så unngå det!! Ser du for deg kjole, drakt, bukse?
dongeribukse , topp og eller genser, høres enkelt ut, ikke så greit å finne gitt, uten pølseskinnvarianten...
1 kg til 17.mai fikser du vet du. :heia:
Takk for oppmuntring:klem: Jeg synes det var myyye lettere å holde på motivasjonen for 10 kilo siden for å si det sånn:o Men satser på at et lite kilo ikke utgjør all verden:rolleyes: Men ser at jeg har lagt på meg etter jeg var "ferdig", så det er tydelig at jeg må holde fokus for å ikke gå alt opp igjen... Hadde liksom vært så fantastisk hvis man hadde sluppet å tenke på det etterpå! Ferdigslanket en gang for alle liksom:D
Takk for oppmuntring:klem: Jeg synes det var myyye lettere å holde på motivasjonen for 10 kilo siden for å si det sånn:o Men satser på at et lite kilo ikke utgjør all verden:rolleyes: Men ser at jeg har lagt på meg etter jeg var "ferdig", så det er tydelig at jeg må holde fokus for å ikke gå alt opp igjen... Hadde liksom vært så fantastisk hvis man hadde sluppet å tenke på det etterpå! Ferdigslanket en gang for alle liksom:D
drømme...ferdigslanket for ever..sukk...hadde vært noe det Ada!
Hei alle sammen!
Har lest meg opp siden sist....selvom dere skriver om utfordrende dager og dårlig følelse av tynn kropp, blir jeg i godt humør fordi komentarene er fulle av godt humør og god humor.....ser for meg Grotingeling i undertøy under en konferanse.....og Streber i fjorårets mega store badedrakt som henger og slenger rundt kroppen....fordi hun ikke fant en til den nye kroppen!!!! He,he,he! Takk for hjelpen med en god latter.............
Her er jeg skikkelig igang men mangler ennå noen gram på å begynne å endre tickeren min. Det går veldeig fort av igjen...sikkert mye vann fra påske, pluss at mamma kom tre dager etter påske og da var det kake og kaffe daglig om ikke mer......irriterende altså! Nå er jeg i "gamle og gode" modus igjen og er ved godt mot.
Titti: ...jeg er HELT sikker på at du blir drit-lekker, elegant og vakker den dagen du skal gifte deg...det var det å bli glad og førnøyd med hun nye tynne Titti som du er nå.....:rolleyes:
Jeg skjønner alles føflelse om å føle seg tykkere i prøverommet. Jeg ser jo for meg at når jeg er ferdig slanket er det ingen ting som syntes gjennom gensere av bulker og sånn...men ser mange slanke mennesker ser naturlige ut med hvordan kroppen er med bh på, man ser jo tynne som også har hud som buler litt utenfor bh-er, bukser...da mener jeg slik naturelig "buling"....jeg tror det er viktig å tenke at mye med fasong skal være naturlig. Sånne fotomodeller som ikke huden rynker seg på magen når de sitter i lekre bikini'er og lener seg sånn avslappet over knærene er jo bare ikke fornuftig.....eller hva sier dere?!?
Ha en fortreffelig kveld kjære ED venninner:klem:
ADA: ...jeg etterlyser før-og etterbilde....:D...please.....
Streber: Ikke gi opp kles-shopping!
Popp: koselig å se deg igjen.....sammen klarer vi det. Regner med jeg kommer til å henge på forumet lenge jeg også;) Godt å ha det både på oppturer og nedturer:p
Skal fortsette jakten på passe klær ja! Ny sjanse i morgen, skal til astmaspesialist med minsta, skal handle litt når først er der også-pliiis gjør meg tynn inni speilet så jeg kommer hjem MED nye klær denne gangen!!:)
før og etter bilde ada snille http://smileys.smileycentral.com/cat/23/23_31_7.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb114&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb114_&utm_id=7922)
Takk for det, Monica:klem: er i full gang med treningen her, om ikke dietten gjør meg lettere på vekta så kan jeg hvertfall sørge for å gjøre mitt:ja:
Hehe skulle gjerne gjort det...men jeg har en litt sær innstilling til bilder av meg på nettet:rolleyes: Meeen hvis det blir et treff i stavangerområdet kan dere se meg live!!:D
Lykke til med shoppingen i morgen Streber! Jeg krysser fingrene for at du finner noe du liker:stortsmil
grotingeling
04-05-11, 11:11
OPPDATERING!
Da er nest siste undersøkelse i hjerteforskningen gjennomført, og den gikk på å måle elastisitet i blodårene samt hastighet på blodstrømmen.
Begge deler var perfekt! - faktisk har jeg mer elastiske blodårer enn det som er statistisk gjennomsnitt for min aldersgruppe :heia:
Nå gjenstår bare en 24-timers blodstryksmåling, og så er jeg ferdig.
Du verden så flotte nyheter da Gro! Så utrolig godt at du er sunn både på utsiden og innsiden;) Herlig at det når en ende også!
Gode nyheter Gro! Hmmm , fant noen klær men kun EN enser, var møkklei av å lete da, så det ble med det, en bukse, en skjorts og 3 topper. Men jeg fant bare EN genser og jeg MÅ ha gensre..
Streber, det var da noe! Så finner du genserene en annen gang! Da har du noe å glede deg til som du ikke har :D
Jeg elsker shopping men HATER å handle klær til MEG, så mye som er for smått eller som ser feil ut på meg. Så hadde håpet å finne mer, men en er vel litt mer enn ingenting:p
hei. en litt sen melding fra meg, nattdyr som jeg er (studiedag imorgen, ingen skole). Lenge siden jeg har vært her nå. har i det siste prøvd å holde meg til en slags vedlikeholddiett, og det har gått så som så. hadde en fantastisk ferie med min kjære i barcelona, og det gikk nok ned noen drinker og jordbær og øl osv osv. og målene indikerer at jeg har gått opp litt(uten at jeg har noen vekt, siden min er kaputt). men tror mye av det er vann. så lenge jeg skjerper meg litt nå. men noe hardkjør blir det ikke, stresser nok som det er med EKSAMEN. den første er 1. juni, neste 11. og jeg har så masse å lære meg. men jeg SKAL klare det. :visemuskl
masse som har skjedd,,,skal vi se: gratulerer ada med å ha nådd målvekt. ihvertfall med å ha sett tallet, du er der straks permanent;)
titti: tviler ikke et sekund på at du kommer til å bli en strålende brud! slike tykke / tynne dager har vi jo alle sammen. kanskje du kan ta bilde av deg selv, i kjolen kanskje, og kanskje måle med et bilde fra før kiloene ned? ikke vet jeg, men den følelsen der sitter nok i hodet (jeg nekter å si noe annet på mine tykkere dager, selv om det hjelper lite)
streber: det med klær er vanskelig. jeg har brukt mye tid på å prøve å finne en passende stil til form og ønske. det er ikke så lett det der. på min tykkeste periode ga jeg egentlig opp, "gjemte" meg i klær store som telt. fått mange nattkjoler nå:p og hva gjør det forresten om det synes litt "valker"? ofte syns jeg det er sjarmerende, og ser ofte bedre ut med en litt tettsittende genser en , tja, et telt. ihvertfåll når du er blitt så SLANK (du har jo lagt ut bilder! )
gro: gratulerer med fantastiske testresultater!!! og ser ut som de påskekiloene raser av deg, goooode greier, du er flink!
monica: du er herlig som alltid:love:
popp: hei igjen, og lykket til. kjedelig med slikt, men du har jo klart det en gang, så dette må jo bare gå veien(ned)? husker forresten en gang for mange år siden, hadde vel gått opp fra 65 til 70 kilo eller noe da(altså ingenting), kom en bekjent bort til meg og spurte om det gikk bra med meg? magen min hadde jo vokst, så om jeg var gravid så måtte jeg baaaare snakke med henne:høh: får fortsatt kommentarer av en bekjent hver gang jeg møter henne (som regel godt bedugget) om at jeg er såååååå søøøøt, selv om ølmagen min fortsatt vokser, edetmulig:lol:
hadde jeg vært gjennom det meste da?
og da var det vel kanskje på tide å sove snart?
:dulte:
Så flott med gode resultater, Gro :heia:
og grattis med nye klær streber, sier meg enig med streber, en ser ofte slankere ut i litt inntilsittende klær som fremhever figuren!
Vi skulle nok alle hatt kurs hos Jan Thomas :ja:
Mille, lykke til med alt sammen, du har en sunn og positiv innstilling:klem:
Nå roper jillian på meg, tredje dag med shred og så er det bare å hive seg rundt og lese til eksamen som er i morgen den dag:(
Hei Mille, SÅ koselig å høre fra deg da! Riktig lykke til med eksamen og eksamen. Det er ganske stressende....så ikke tenk slanking, tenk sunt og trening så holder du deg akkurat der du slappsist. Tenk at du har klart 20 kilo, jeg er (fortsatt veldig) imponert! Blir alltid et smil om munnen når jeg leser innleggene dine- herlig!
Leste også på vektklubben idag om noen som har klart å gå ned...vedlig oppmuntrende altså! Hun ene slet med skikkelig sult/søtsug og sånne vekt platåer. Hun trente, spiste sunt, men kroppen hadde kommet i en overlevelses-modus. Hun fikk i seg for lite mat og kroppen tvi-holder på det en har selv om kaloriinntaket tilsier at man skal gå ned.
Så istedenfor å henge seg opp i de normale måltidene til dagen spiste hun fra 6-9 ganger om dagen så hun ikke ble sulten. Små måltider, men ofte. Det gjorde hun de periodene hun var mest sulten. Da gikk kiloene av igjen, selv om hun hadde holdt på lenge.
Jeg ble veldig motivert av å lese det fordi jeg opplever også slike perioder jeg er ekstra sulten. Istedenfor å pine seg selv å være sulten tar jeg heller to salat-lunsjer, to frokoster og opptil fler mellommåltider mellom alt annet. Da går man heller ikke å tenker at jeg er såååååååååå sulten, fordi kroppen får litt hele tiden. I tillegg er man positive i hodet. Kjenner det blir mer og mer viktig for å holde meg motivert og bestemt. Her raser det av men fikk tante rød idag, så da veier jeg meg neste uke heller. Frem til igår hadde jeg klart 1,5 kilo på tre dager...så det lover da noe. Er så digg i begynnelsen at det raser litt av, sikkert masse vann sånn som jeg flyr på do, men herlig lel!!!!!!!!
Ha en fin fin dag alle sammen!:D
HEISANN:cool:Mille, kjekt å høre fra deg!!
Titti, time hos Jan Thomas-helst 1 hel dag med shopping og tips er drømmen, en smule talent til å få folk til se fantastiske ut, uansett kroppsform!
Monica-det med sult har jeg opplevd mange ganger selv, hver gang jeg spiser noen ekstra salat/grønnsaksmåltid+fett eller et ED måltid eller to, ja da har jeg uten unntak gått ned. Kroppen sier fra, jeg blir litt skeptisk fremdeles jeg når kroppen hyler ut den vil ha mer, når den har fått nok etter mitt hode, men gir jeg den det, da går jeg ned.
Ja, der er dere inne noe, jenter. Så lenge det en spiser er "lovlig", så er det sikkert lurt å lytte til kroppen sin. :ja: Min skriker ekstra i dag, men tror det er fordi den er nervøs pga eksamen i morgen og jeg er av de som spiser når jeg er nervøs, spiser når jeg er syk osv.
Typisk min flaks at kroppen reagerer på den måten i stedet for motsatt . :lol:
Merker at jeg ikke er så streng med meg selv i denne runden. Igår ble jeg feiret med både kake, vin og restaurant besøk. Ga litt F- i alt og koste meg litt ekstra. Ikke hver dag man har bursdag, og jeg kan tilføye at det er veldig gøy å ha bursdag. :D:D Idag har jeg slitt litt med ekstra søtsug, men har klart å holde meg til ekstra ED måltider i stedet for å fotfølge søtsuget. Håper det snart går over.
milla: søt historie, men litt kjedelig med ølmagen setningen da... :ler:
monica: kroppen er rar, men om man trener mye er det nok lurt å ta litt ekstra mat uansett ville jeg tro. Hvor mange måltider har du på ED?
Gro: Hjerteforskning? Har jeg gått glipp av noe, er det ditt hjerte eller skal du bli hjerteforsker?
Glemte forresten å skrive at jeg kjenner at jeg er tilbake på ED. Prompingen er helt forferdelig... og så inderlig flaut. :o
grotingeling
05-05-11, 21:19
Der var jo Mille også jo :klem:
Hjerteforskning ja Popp - joda, de forsker bl.a. på mitt hjerte (jeg har ikke byttet jobb altså :lol: )
Haukeland har et forskningsprosjekt gående på sammenhenger mellom overvekt/kosthold og hjerteproblemer, og jeg fikk i vinter forespørsel av ED-legen min om jeg ville delta.
Klar det!!! Har mange i familien med hjerte-/karsykdom, så en hver sjanse til å få sjekket tilstanden er velkommen.
Har forøvrig vært til auologen i dag og fått satt inn den nye kronen min - gratis!!!
Nå var det de som hadde skadet den gamle da, så det var jo bare rett og rimelig synes jeg.
Ellers går det helt på skinner med maten her, kjipt med tante-besøk men snikveiing tyder på nedgang :heia:
Så flott gro:heia:
grattis m gårsdagen, popp :klem:
Gratulerer med overstått popp!:)
:love: til alle sammen.
idag har jeg faktisk klart å holde meg unna snop og annet snusk, HELT. :eek: I tillegg har en venninne bedt meg med på yoga, gratis, fordi stemoren driver et sted. så da begynner jeg med det også, og det har jeg jo tenkt lenge på, hurra! Jeg har også drevet å stresset med visning, for bestemte meg for å flytte nå i slutten av mai, i steden for i juni. kommer sikkert til å angre på at jeg ikke venter til etter eksamen, men dobbel husleie har jeg ikke råd til. skal flytte til en nydelig leilighet sammen med en venninne. ikke et kollekvtiv, men ikke så ensomt som det fort blir å bo alene (syns jeg).
titti: LYKKE TIL med eksamen imorgen. Så deilig det blir å få det overstått.
popp: de kommentarene klarer jeg ikke helt å ta inn over meg, tyder bare på at de ikke kjenner meg, og at de ikke er spesielt hyggelige generelt sett:p og gratulerer med overstått!! herlig at du koser deg på bursdagen din!
monica: tror du påpeker noe viktig. man skal ikke sulte seg for å gå ned. de periodene jeg gjorde det på ed, spiste jeg ekstremt lite, og det førte til nedgang ja, 6 kilo muskler,,,,,jeg jobber med å få de tilbake, har fått to kilo tilbake nå, når jeg begynte å spise igjen
og ja, jeg ER stolt av meg selv. 20 kilo, herregud,,,, skal forresten se om jeg finner et bilde fra turen jeg kan legge ut, for jeg vil gjerne VISE hvor fin jeg er, for det ER jeg, uansett hvordan jeg føler meg idag:rolleyes:
grotingeling
06-05-11, 07:31
Lykke til på eksamen i dag Titti :klem:
Det kommer til å gå strålende bra skal du se :)
Tusen takk :klem: en time til jeg sitter der og svetter;)
Du er garantert superfin, Mille. :love:
Puh, vel hjemme etter eksamen, så tung i hodet og vondt i nakken nå, skulle egentlig tatt en runde med Jillian og støvsugeren, men det frister lite altså....
Ødelegger jeg mye ved å hoppe over en dag med Jillian tro?
I dag skal vi prøvesmake på bryllupskake, har vært hos konditoren og hentet en søt liten kake nå og så skal vi skåle i rosa champagne og feire at jeg er ferdig med eksamen.. (tross at vi ikke vet resultatene, hehe), så da får ED være ED, men det er planlagt og da er det lov, tross alt ikke hver dag en gifter seg heller, og vi må jo gå god for kaka! :D
Ha en super helg dere. :klem: Denne helgen blir det bryllupsplanlegging fra A til Å her. :ja: :hearts:
Hørtes ut som en koselig plan Titti! Jeg tror nok ikke det å stå over en dag gjør noe med sluttresultatet, det er vel mer det mentale- har man først gjort det en gang er det lettere å skippe det en annen dag det ikke passer osv. Kos deg i kveld uansett hva du velger:)
Jeg er også SIKKER på at Mille er fin! ;)
Kos dere i kveld titti!:)
grotingeling
06-05-11, 19:02
Kos dere med kake og champagne Titti :klem:
Takk dere:klem:
det ble husvask, men ikke jillian. Jeg glemte det bort litt og når jeg kom på det hadde jeg drukket to glass sprudlevann;)
kaka var god, men veldig mektig!! Tror vi må gjøre litt justeringer der altså.
I morgen skal jeg trene med jillian igjen, før frokost :ja:
Hverken jeg eller mannen tenkte på at det kunne være lurt å smake kaken først, vi var bare så glade for at vi kunne bestille alle kakene hos hotellets egen konditor, vi hadde bare ønsker om utseendet og sort til bryllupskaken. Og vi kjøpte en (dyr og )gøyal pynt til å ha på selv. Men alt ble bare supergodt og fint!Men hører det er veldig vanlig å prøve kakene først ja:)Helt sikkert lurt:)
For en DEILIG dag det er. I bergen er det hvertfall strålende sol, og snart skal jeg i parken i min fine blomsterkjole (har alt for mange av de etterhvert). Har hatt visning og tror jeg har funnet noen til å ta over rommet nå. Deilig å få det unnagjort. Har du flere eksamner titti er er du ferdig nå? Den "etter eksamen"-følelsen er herlig, syns jeg. Uansett om jeg gjorde det bra eller ikke er man FERDIG. Og så kjekt med kakesmaking. Og så flink du er med jillian oppi det hele.
Det var faktisk det beste helfigurbilde jeg fant, men dere får en kirke med på kjøpet! i barcelona :)
ha en deilig dag alle
Mille , du ser superfantastisk ut!:)
Enig. Nydelig. :love:
Streber, det har nok blitt mer vanlig ja, men litt styr det også egentlig, kaka var veldig god, men ikke helt som vi så for oss, så da er det mulig vi bytter og nok et valg som skal taes, hehe, har blitt for påvirket av trebryllup tror jeg. ;)
Ellers var jeg i gang med Jillian i dag, gud det var tungt i morges....
Hva feiler det meg egentlig http://smileys.smileycentral.com/cat/23/23_11_52.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_) , greier bare ikke å være 100 % ED i mer enn noen dager i strekk, flink til å holde det lavkarbo ja, men jeg har jo MER som skal av og det blir det nok dårlig med på dette viset:oI går ble det 8-10 mandler og 45 gram baconsvor utenom planen...I dag har det blitt egg, smør, litt majones, salat til frokost med ungene og ostelapper(hexbergoppskrift, skulle lage det til å ha sammen med middag, det passet de nok dårlig til fant jeg ut, men gode som et lite måltid istedet) midt på dagen, det blir en lavkarbomiddag(hexbergoppskrift) til kvelds.:)Lengter nok veeeldig etter vanlig lavkarbomat, men vet jo det må mye ed til for å få vekt tap-skjerpings!
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb113_&utm_id=7921)
Lenge siden sist jeg har meldt inn noe her - vil bare si at jeg synes det er en fin gjeng med tøffe damer her!
For egen del går det ganske bra, har snart nådd målet mitt før sommeren, men det er vel i grevens tid, bare en drøy uke igjen på fase to.
Hva er deres erfaringer med fase tre, man kan vel ikke regne med særlig nedgang da? Skal på ny kontroll om en uke, men ut fra det sykepleieren sa da skal jeg ha mål om å holde vekta gjennom sommeren, og så gå på ny runde med fase 1 fra høsten av.
Deilig å gå væren i møte mer enn 20 kilo lettere må jeg si. Har ennå ikke kjøpt inn noe særlig nytt på klesfronten, merker at motviljen mot å gå i klesbutikker sitter i.... Det har jo vært en temmelig umorsom aktivitet de siste åra.
Nå er det sommer ute, og helt herlig. Ønsker dere alle en riktig god helg!
Elinemor
grotingeling
07-05-11, 20:25
Hei Elinmor, kjekt å høre at det går bra med deg :klem:
Du har jo gjort en kjempejobb, vær stolt av den!!!!
Fase 3 er like ulik som de 2 foregående i forhold til vektendring, noen går fortsatt ned mens andre begynner stablisering/vedlikehold av vekten.
Høres ut som sykepleieren din er veldig fornuftig, vedlikehold (fase 3 eller 4) på sommeren gir deg stor frihet i forhold til grilling, ferie og andre sommeraktiviteter.
Den motviljen du snakker om har jeg fått bryne meg på i dag.
Vi skal på ferie om noen uker, og jeg har ingen sommerklær - og da mener jeg ingen!
Så det ble noen timer på ulike butikker i dag, før jeg endelig fant 1 bukse og 2 topper som jeg er sånn noenlunde fornøyd med :rolleyes:
Måtte prøve forran speilet her hjemme da jeg kom hjem, og var fortsatt fornøyd - men 5 timers innsats stemmer liksom ikke helt med utbyttet :(
Nå må jeg bare finne noen sommersko som jeg kan bruke til, og så er jeg klar til tur :lol:
Gratulere med nye klær Gro! Må ha meg noen økter til før ferien jeg også, bør det hvertfall, ikke lyst:o
Blitt litt tull her i helgen også. Ble så stresset med bordplassering og styr i forbindelse med bryllupsplanleggingen så måtte bare ha litt vin å styrke meg på, og da ble det litt baconsnacks og mer kake og lite ed. Men i morgen blir det ed!! Fase 1! :heia:
grotingeling
09-05-11, 08:21
Herlig med sommervær, varme og alt det der, men jeg blir helt ubrukelig når temperaturen passerer 24-25 grader.
Merket det godt i går, at det var blitt varmt altså - hodet funket ikke, kroppen ble slapp og tung, ble dårlig med matinntaket (tror jeg fikk i meg frokost og en sen middag) og migrenen truet med å komme på besøk.
Unngikk heldigvis den ved å emigrere til kjelleren hvor det er kaldt.
Det gledelige er at tante-rød nå endelig har pakket og reist, og denne gangen slapp jeg med +800gram :heia:
Nå er det bare å gå på med full innsats (varmen tatt i betraktning)!
Så bra, Gro! Her er det full skjerpings igjen etter litt ekstra Kos i helgen (stort sett lavkarbo og små mengder, men alikevel!!!)
Drøye fire uker til bryllup,
tenkte å kjøre på med fase 1 så mye som mulig de neste ukene, med litt unntak av 17.mai, muligens et utdrikningslag osv.
Nå er jeg klar for Jillian, En uke siden jeg startet nå! :heia:
Gro, det er en grunn til at jeg IKKE drømmer om syden-hvertfall ikke på sommerstid, virker ikke jeg heller om det blir for varmt. Men vil jo absolutt ønske finværet hjertelig velkommen,godt og fint med lyset, men synes det er tungt å trimme i kraftig varme og søker meg til skyggen, ja det gjør jeg:o
Titti, flink du er med jillian!
grotingeling
09-05-11, 12:23
E d et trønderfenomen kanskje? D at vi itj virke i varmen mene æ :lol:
Det er godt med litt varme altså, missforstå meg rett, men alt med måte sier jeg.
Husker jeg var med Fedon på helsetur til Kreta i 2005, og da skulle vi få teste gå-staver.
Ikke enkelt å finne tid på dagen siden tempen lå på 25+ allered i 9-tiden, så jeg fikk min instruksjon før frokost husker jeg.
Må ha vært i 7-tida, for frokosten startet 8 :D
Vi e mershomitj nå vannt t tærk varme vi da, så muli det ja:p
takk skal dere ha:) Jeg elsker varmen jeg da. og om jeg ikke funker s ågår det greit, for da slenger jeg meg ned på gresset i en park. som idag. jeg blir helt våryr av all solen og synes menneskene er så vakkre sånn i starten av sommeren. har ikke blir mye eksamensøving idag da, men imorgen skal det regne og ca en uke fremover, så da kan jeg sitte inne hele dagen. :rolleyes:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.