jeg lurer på en ting, er det ok å bruke frøene fra vaniljestangen på lavkarbo? bruker nemlig dette til å få litt smak på krem til bær:)
Jepp! Vaniljestang er gode saker:)
Ja, bruk i vei:)
Du kan evt prøve vaniljepulver (http://www.okosjokolade.no/nettbutikk/andre-ingredienser.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=16&category_id=6) (må ikke forveksles med vaniljesukker) som er malt vaniljestang, og fåes i flere og flere helsekoster blant annet. "For en enklere hverdag";)
Jepp. Vaniljestang er veldig bra! :heia:
Vaniljestang er veldig dyrt, jeg har kjøpt vaniljeesens dråper, mener å ha lest et sted at det er ok?
Hver sin lyst. Vaniljeessens er ikke egentlig vanilje men en etterligning. Jeg synes ikke det smaker særlig godt. Da er det bedre med ekstrakt men det er også ganske dyrt i innkjøp, men veldig drygt og varer lenge da.
Men det er jo opp til den enkelte hva man liker best :)
både stang, pulver og dråper kan man bruke.
Pulveret er fryktelig dyrt. Betlate 65 kroner for 5 gram. Vanilje essens kan ikke helt sammenlignes synes jeg da. Blir veldig syntetisk smak i forhold til stang og pulver:)
er fornøyd med vaniljeesensen jeg, hehe for jeg har ikke smakt de andre variantene.
:lol: kos deg da, og så har du noe veldig godt å glede deg til når essensen er oppbrukt.[/ektevaniljepress]
både stang, pulver og dråper kan man bruke.
Pulveret er fryktelig dyrt. Betlate 65 kroner for 5 gram. Vanilje essens kan ikke helt sammenlignes synes jeg da. Blir veldig syntetisk smak i forhold til stang og pulver:)
Tror at på iHerb så får du vaniljepulver ganske så billig, med god kvalitet og større mengde enn her i Norge:)
Fant vaniljepulver(brunt) på Ultra. Det sto ikke noe pris på, men pulveret var i et stort rør, på størrelse med en stor sigar(!) hehe... Hva kan neo slik koste?