Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vaniljestang?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-11, 21:31   #1
Student84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
Student84 er på en erverdig vei

Vaniljestang?

jeg lurer på en ting, er det ok å bruke frøene fra vaniljestangen på lavkarbo? bruker nemlig dette til å få litt smak på krem til bær

Student84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:32   #2
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: vaniljestang!

Jepp! Vaniljestang er gode saker

__________________


Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:51   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Vaniljestang?

Ja, bruk i vei
Du kan evt prøve vaniljepulver (må ikke forveksles med vaniljesukker) som er malt vaniljestang, og fåes i flere og flere helsekoster blant annet. "For en enklere hverdag"

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:52   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Vaniljestang?

Jepp. Vaniljestang er veldig bra!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:57   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljestang?

Vaniljestang er veldig dyrt, jeg har kjøpt vaniljeesens dråper, mener å ha lest et sted at det er ok?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:12   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Vaniljestang?

Hver sin lyst. Vaniljeessens er ikke egentlig vanilje men en etterligning. Jeg synes ikke det smaker særlig godt. Da er det bedre med ekstrakt men det er også ganske dyrt i innkjøp, men veldig drygt og varer lenge da.
Men det er jo opp til den enkelte hva man liker best

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:12   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljestang?

både stang, pulver og dråper kan man bruke.

Pulveret er fryktelig dyrt. Betlate 65 kroner for 5 gram. Vanilje essens kan ikke helt sammenlignes synes jeg da. Blir veldig syntetisk smak i forhold til stang og pulver

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:30   #8
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljestang?

er fornøyd med vaniljeesensen jeg, hehe for jeg har ikke smakt de andre variantene.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:34   #9
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Vaniljestang?

kos deg da, og så har du noe veldig godt å glede deg til når essensen er oppbrukt.[/ektevaniljepress]

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:08   #10
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Vaniljestang?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

både stang, pulver og dråper kan man bruke.

Pulveret er fryktelig dyrt. Betlate 65 kroner for 5 gram. Vanilje essens kan ikke helt sammenlignes synes jeg da. Blir veldig syntetisk smak i forhold til stang og pulver


Tror at på iHerb så får du vaniljepulver ganske så billig, med god kvalitet og større mengde enn her i Norge

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:00   #11
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Vaniljestang?

Fant vaniljepulver(brunt) på Ultra. Det sto ikke noe pris på, men pulveret var i et stort rør, på størrelse med en stor sigar(!) hehe... Hva kan neo slik koste?

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
O'boy, vaniljestang, essenser og div.krydder? rebekah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 01-09-08 17:07
Vaniljestang Trolljenta Spørsmål og svar 2 08-07-07 16:45
Hvordan skrape ut frø fra en vaniljestang? Iset Generell ernæringsdebatt 10 24-11-06 15:58
vaniljeessens og vaniljestang girl Lavkarbo generelt 1 18-06-05 15:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no