View Full Version : Jukseloff

Sider : [1] 2

otika
07-02-11, 16:13
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs885.ash1/179319_493652331501_678131501_6656923_7574696_n.jp g

3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet :rolleyes: Så følg det over :)

Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til :D

Alternativer til smak på loffen er : oregano,hvitløk,dill,rosmarin,soltørkede tomater,en neve revet ost osv osv http://www.facebook.com/connect/uiserver.php?app_id=172237491950&next=http%3A%2F%2Fdailyphoto-1402445175.us-east-1.elb.amazonaws.com%2Fdailyphoto%2Fapplications%2F buffer%2Fid%3A7%2Fpid%3A2403814069396896555%2Ffrom %3Apublisher.attachment.own.image%3Fref%3Dnf&display=page&locale=nb_NO&perms=offline_access%2C+friends_photos%2C+user_pho tos%2C+user_photo_video_tags%2C+friends_birthday%2 C+friends_videos%2C+friends_photo_video_tags%2C+fr iends_work_history%2C+publish_stream&return_session=0&fbconnect=0&canvas=1&legacy_return=1&method=permissions.request#%21/photo.php?fbid=493652331501&set=a.58543626501.80944.678131501

TrineG
07-02-11, 17:12
Disse var ikke dum. Må jo være genial å ha til krabbe og reker :) skal testes !

senorita
07-02-11, 17:14
har den eggete svampete konsistens, alt jeg baker brød av blir det :S den ser jo veldig god ut :P

ekenna
07-02-11, 17:14
Disse var ikke dum. Må jo være genial å ha til krabbe og reker :) skal testes !

Åh, hørtes godt ut :p

Så nesten ut som polarbrød :p

otika
07-02-11, 18:43
Veldig kjekt for dem som sliter med vektnedgang og nøtter :)
De blir ikke svampete hvis man følger oppskriften,de blir akkurat som en bløtkake bunn,JBKM blir som hvetemel. Har flere i familien som har prøvd dem og elsker dem :D

Jeg skal teste den som pizzabunn med litt oregano og hvitløk i :p tilnærmet null KH også, helt super syns vi

senorita
07-02-11, 19:26
da må det testes ja :D Syns vanlig lavkarbobrød blir så grove og tunge :p

Fredrikke07
07-02-11, 20:59
Dette skal testes i morgen ja! Så lettvint a gitt!:D

otika
07-02-11, 21:08
Dette skal testes i morgen ja! Så lettvint a gitt!:D
Ja tar 5 minutter å fikse røra og 10 minutter å stekes ,smaker super godt med litt bær og rømme eller hva man liker ;)

Kremtoppen
07-02-11, 21:48
Ser spennende ut. Må prøves:).
Renner røra mye utover? Jeg mener må man bruke form? Kan den f.eks. smøres utover på et bakepapir?

otika
07-02-11, 21:53
Ser spennende ut. Må prøves:).
Renner røra mye utover? Jeg mener må man bruke form? Kan den f.eks. smøres utover på et bakepapir?
Nei den renner ikke,men jeg prøvde på bakepapir og det var vanskelig å se hvor tykk den skulle være,så de ble litt tynne ;) Derfor bruker jeg springforma,men skal teste i morra med en liten langpanne jeg fant i kjelleren :) Går fint å smøre det utover da

Tiki
07-02-11, 22:11
Abonerer på denne. Er JBKM noe en bør holde seg unna når en har strippa ned kostholdet til basic? Var jo bra med et alternativ uten frø, nøtter, ost og melerstatninger.

otika
07-02-11, 22:12
Abonerer på denne. Er JBKM noe en bør holde seg unna når en har strippa ned kostholdet til basic? Var jo bra med et alternativ uten frø, nøtter, ost og melerstatninger.
Det har jeg ikke hørt noe om ,JBKM er uten karbo så skal ikke være noe problem det :)

Tiki
07-02-11, 22:29
Det har jeg ikke hørt noe om ,JBKM er uten karbo så skal ikke være noe problem det :)

Jeg mente om noen opplever at det kan være en partystopper. Var sikkert litt uklar. Trenger ikke å ha sammenheng med kh det.

otika
07-02-11, 22:41
Jeg mente om noen opplever at det kan være en partystopper. Var sikkert litt uklar. Trenger ikke å ha sammenheng med kh det.
Partystopper er vel : nøtter,søtning,meieriprodukter,light brus og sikkert masse annet jeg ikke husker :D Skrev det opp for å huske hva jeg har lært,men husker ikke at noen har snakket om JBKM,kanskje spørre på spørsmål og svar ? For dette skulle jeg gjerne visst selv ;)

Nero
08-02-11, 12:12
Har prøvd denne oppskriften i dag.
Smurte deigen ut på en silikon-plate jeg har (bakeplate). Dessverre satt alt fast etter steketiden, jeg måtte skrape "loffen" av....

Løsner den lett fra et bakepapir?
Eller har jeg gjort noe feil?

Smaken var god, "litt kakebunnaktig"

otika
08-02-11, 12:30
Har prøvd denne oppskriften i dag.
Smurte deigen ut på en silikon-plate jeg har (bakeplate). Dessverre satt alt fast etter steketiden, jeg måtte skrape "loffen" av....

Løsner den lett fra et bakepapir?
Eller har jeg gjort noe feil?

Smaken var god, "litt kakebunnaktig"
Jeg bruker bakepapir og da sitter ikke noe fast ,så rart at den skal sitte fast i silikon :confused: Ja den er opprinnelig en bløtkakebunn som smaker knall godt,men som loff kan man jo la være å ha i søtning og heller tilsette urter eller annet krydder :)

Nero
08-02-11, 12:48
Jeg prøver med bakepapir neste gang :)

Anette_l
08-02-11, 17:27
Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :):):):)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)

Bøtt
08-02-11, 18:12
Denne skal prøves til helgen ,da skal vi ha reker .:)

otika
08-02-11, 18:38
Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)
Så fint at du likte den :D

Jeg lagde enlags bløtkake av den forrige dagen,med vaniljekrem og bringebær,smakte sinnsykt godt og hele kaka forsvant på et blunk :eek:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/167771_143581729034996_122019324524570_256766_4062 349_n.jpg

Nei, nå!
08-02-11, 19:27
Har nettopp prøvd denne oppskrifta og er KJEMPEIMPONERT! Er denne virkelig ok å spise? På ketolyse også? Føles nesten for godt til å være sant. Mmmmm! :D

otika
08-02-11, 19:45
Har nettopp prøvd denne oppskrifta og er KJEMPEIMPONERT! Er denne virkelig ok å spise? På ketolyse også? Føles nesten for godt til å være sant. Mmmmm! :D
Ja denne er heeeelt ok :D eggene blir 0.45 karbo, ikke noe i JBKM,bittelitt i splenda,men ikke målbart nesten...har lett og ikke funnet ut at JBKM kan være partystopper heller :) Eneste du må passe på da er pålegget du bruker oppå ;)

Kitt
08-02-11, 19:56
Har ikke i løpet av mine mer enn 3 år her hørt en kvekk om at JBKM kan være en partystopper!:p

På den annen side, ingen vet hvorfor brøderstatninger kan være partystoppere og det er jo ofte JBKM i dem......:confused:

Om man ikke spiser store mengder hver dag, er det nok ingen fare! Men møter man et vektplatå som er vanskelig å knekke etter 2-3 måneder, er det jo slike ting man bør begynne med å utelukke!

Nei, nå!
08-02-11, 19:57
Fantastisk. Splenda hadde jeg ikke i, siden jeg ikke ville ha søtsmak. Neste gang prøver jeg kanskje med oregano eller noe annet krydder i. :)

Mellon
08-02-11, 23:05
Kjenner jeg tviler, men er også nysjerrig. Men dette blir vel uansett ikke sprøt da, savner sprø skorpe. Må nok muligens testes i morgen ja, om tiden strekker til

otika
09-02-11, 07:32
Kjenner jeg tviler, men er også nysjerrig. Men dette blir vel uansett ikke sprøt da, savner sprø skorpe. Må nok muligens testes i morgen ja, om tiden strekker til
Den blir litt sprø i kanten,akkurat som bløtkakebunner blir :) du kan muligens steke den litt lengre eller kanskje litt høyere varme,men pass på så den ikke blir brent da ;) Beste lyse brødet jeg har klart å lage ihvertfall,og så slipper jeg å spise masse nøtter som stopper vekta mi :D nå maste unga om at jeg må bake nytt for her er det tomt, igjen :eek:

Supah
09-02-11, 13:56
:eek: Det er jo helt fantastisk!!!!!

Denne skal bakes med en gang jeg får JBKM i hus. Har lest mange oppskrifter med det, men har bare ikke prøvd det enda! :)

Fredrikke07
09-02-11, 14:44
Dette var kjempegodt!!!
Passer helt perfekt med smør, kanel og sukrin på også, ble borte her på en-to-tre, så må visst bare bake nytt!:D

Kitt
09-02-11, 14:56
Ok, ok, jeg gir meg!:p
*løper og setter på stekeovnen*
Må nok bare prøve disse, jeg også!;):D

knh
09-02-11, 15:17
Dette virker nesten litt for godt til å være sant :p hehe...
Blir det ikke omelettaktig i det hele tatt altså :eek:
når jeg så på oppskriften tenkte jeg bare "omelett i ovnen", men det ser jo ikke sånn ut på bilde :p hehehe...

Må nok prøve å lage disse selv! Noen som har prøvd de til reker :)?

tullemor74
09-02-11, 15:21
Smaker den mye stekt egg?

Tittit
09-02-11, 15:28
mye mulig jeg er stokk dum, men hva er JBKM?

Tittit
09-02-11, 15:29
ahh fant det ut:)
johannesbrødkjernemel hehe

Zelia
09-02-11, 16:58
Helt genialt! Smakte aldeles nydelig:D Lurer på om det går an å bruke kokosmel i stedet for jbkm..? Er så små disse glassene. Noen som har testet?

Peaches
09-02-11, 17:37
Synes mye av slike brødlignende oppskrifter med egg, ofte smaker myyye egg/omelett. Det blir jeg litt kvalm av:o Hvordan er det med denne oppskriften?:confused:

Kitt
09-02-11, 19:04
Synes mye av slike brødlignende oppskrifter med egg, ofte smaker myyye egg/omelett. Det blir jeg litt kvalm av:o Hvordan er det med denne oppskriften?:confused:
Jeg er heller ikke overvettes glad i omelett, men det var ikke noe sånn smak av denne her!:D
Syns jeg, da!:p

Charlott
09-02-11, 19:07
Må nok prøve å lage disse selv! Noen som har prøvd de til reker :)?

Absolutt ikke omelett-ish! :D

Spiste slik i dag med Skagensalat og reker! Yummi! :D

Victory
09-02-11, 19:17
Har bare et ord jeg: PERFEKT!!!!
Helt annerledes enn jeg hadde ventet meg. Knallgod! Tusen takk for fin oppskrift. Dere som er usikre: Bare prøv. :)

senorita
09-02-11, 19:19
okei, jeg er overtalt. må prøve jeg også nå.. hjemme alene og kjeder meg,... så da får jeg teste.. :D

Victory
09-02-11, 19:20
okei, jeg er overtalt. må prøve jeg også nå.. hjemme alene og kjeder meg,... så da får jeg teste.. :D

Gleder meg til rapport!!! ;)

senorita
09-02-11, 19:35
skal få rapport og bilde!! :D står i ovnen her nå.. :D fort gjort!

senorita
09-02-11, 19:47
hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Kitt
09-02-11, 19:57
hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P
Det er jo oppsie, bare uten osten!;)
Rart, min satt ikke fast i det hele tatt. Løsnet helt av seg selv og la seg pent på risten! Og jeg brukte billig Landlord bakepapir!:p

otika
09-02-11, 20:00

Hmmm fulgte du oppskriften nøye ? skilte eggene og alt det der ? skjønner ikke hvorfor den sitter fast i bakepapiret,for min er like lett å ta av som vanlige bløtkakebunner ;)

Bruker man riktig størrelse på forma,så ser man faktisk melet inni bunnen,oopsi rolls har jeg prøvd en gang,og syns ikke dette er i nærheten,men det er meg da :) Jeg kan ikke gjøre alle til laks :D

senorita
09-02-11, 20:08
ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

otika
09-02-11, 20:18
ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p
Kan ganske sikkert fortelle deg at sukrin er feilen :( all baksten min blir tull hvis jeg bruker sukrin.Skulle lage sjokolade muffins hvor alle skrøyt over hvor faste og fine de ble ,mine = en haug med smuler og tørre som fy...jeg ville prøvd en gang til uten søtning ;)

otika
09-02-11, 20:20
Du stivpiska vel bare eggehvittene ???

senorita
09-02-11, 20:32
ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

otika
09-02-11, 20:40
ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P
Nå har jeg ikke prøvd denne med sukrin,men alt annet jeg lager med det, blir katastrofe :mad: Trur ikke jeg gidder å prøvde den heller med annet enn splenda,for hos oss er den perfekt da :) Synd din ble ødelagt

otika
09-02-11, 20:42
MEN : jeg prøvde oppskriften men hadde oppi 1 ts bakepulver,den ble totalt mislykket BARE pga bakepulveret ,bunnen ble kliss våt og toppen støvet ,som det gjør fra en pussemaskin :eek: Jeg kunne heller ikke skjønne at bakepulver kunne gjøre så mye galt hehe

Pøsh
09-02-11, 20:49
ahh fant det ut:)
johannesbrødkjernemel hehe

Takk for oppklaringen. Hehe..
Dette skal jeg prøve i morgen.

Pøsh
10-02-11, 11:49
Ser at jeg må ut og kjøpe splenda, det klarte jeg å glemme.
Skal være flink å skrive ned sånt jeg trenger, så slipper jeg å kjøpe litt og lit ti butikken uten å faktisk få brukt det.

Så da stikker jeg og legger rapport når jeg er ferdig. Gleder meg :D

otika
10-02-11, 11:52
Ser at jeg må ut og kjøpe splenda, det klarte jeg å glemme.
Skal være flink å skrive ned sånt jeg trenger, så slipper jeg å kjøpe litt og lit ti butikken uten å faktisk få brukt det.

Så da stikker jeg og legger rapport når jeg er ferdig. Gleder meg :D
Spent :p

Pøsh
10-02-11, 13:42
Herregud så godt det smakte!!

Kan de fryses?
Må nok lage en omgang til, tror jeg. Spist med krepsehalesalat og nå med salami, agurk og majones. Deilig :D

Kitt
10-02-11, 14:02
Oopsier (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363&highlight=oopsie) kan fryses, så det kan nok disse også!
Del dem i spisevennelige niter og frys ned. Det beste er å tine dem i brødristeren! Sprø og gode!:D

Pøsh
10-02-11, 14:03
Mmm... brødrister ja. Den må jeg huske på!
Nå gleder jeg meg enda mer til å spise! :D

Victory
10-02-11, 14:29
Ser for meg at denne er glimrende og lage toast av også, og rulle den sammen med smør, splenda og kanel....
:)

Pøsh
10-02-11, 14:32
Mmm... Det hørtes godt ut!
Jeg har en ny runde i ovnen nå ;)

Fredrikke07
10-02-11, 14:43
Ble borte den andre porsjonen også gitt, så må nok bare lage en til. Sønnen min på tre år synes dette er noe av det beste som finnes!:D

Og så er det så bra at det er like godt enten det er søtt, salt eller "surt" pålegg. Prøvde en skive med pepperoni, ost og pizza-krydder, riktig så godt det også.:p

Tiki
10-02-11, 14:43
Nå må jeg snart få laget denne, har jo brødrister også. Uante muligheter, selv for en som skal holde seg unna alle evt. stoppere fortiden.

Kitt
10-02-11, 14:53
Tror jeg skal prøve en søt variant i kveld. Kanskje med bittelitt kokosmel oppi?
Eller hvorfor ikke NÅ?:D

Pøsh
10-02-11, 14:57
Kjør på, Kitt :D

Fredrikke07
10-02-11, 14:57
Kan gjerne komme å prøvesmake jeg Kitt He, he:D (lat jeg og bekkenløsning, he, he, må snart opp av sofaen og lage jukseloff) Ønsker meg lavkarbo-naboer som er svært ivrige på kjøkkenet:rolleyes:!

Kitt
10-02-11, 15:15
Tror jeg skal prøve en søt variant i kveld. Kanskje med bittelitt kokosmel oppi?
Brukte 4 egg og to toppede teskjeer kokosmel. Røren ble veldig god i hvert fall!
Gleder meg til den blir ferdig og kan smakes på!:)

Pøsh
10-02-11, 15:17
Kokosmel har jeg ikke prøvd. Du får gi oss en rapport :smile:

Kitt
10-02-11, 15:34

Brukte 4 egg og to toppede teskjeer kokosmel. Røren ble veldig god i hvert fall!
Gleder meg til den blir ferdig og kan smakes på!:)

Slettes ikke dumt!:D Kakebunn- assosiasjoner i massevis! Kan feks fylles med rørte bær og krem til rullekake, eller spises med Gerds mandelsjokoladepålegg (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=2667)!:sikle:

Kokosmelet gjorde deigen litt mindre fluffy, så jeg senket steketiden 2 min! Passet fint i min ovn!:)

Pøsh
10-02-11, 15:37
Må prøves en gang!

Kitt
10-02-11, 15:39
Er også en kjekk oppskrift å ha liggende i tilfelle noe dukker opp, tenker jeg!
Fra jeg satt på ovnen til "kaken" var ferdig tok det jo bare en drøy halvtime!

otika
10-02-11, 18:01
Så koselig at oppskriften faller i smak :klem:

Minsten
10-02-11, 18:43
Nammenam altså :) skeptisk selv til alt som er bare av egg, men disse er skikkelig gode :) Ikke noe eggete i det hele, og det overrasket meg :D Thumbs up!

marjusen
10-02-11, 18:56
Hmm, jeg har akkurat kjøpt ett glass heeerlig sukkerfritt syltetøy med bringebær og eple. Kanskje dette blir kveldsmaten min også

*tusle på kjøkkenet*

marjusen
10-02-11, 19:12
smelte eggehviten i kenwood bollen min og kjørte på full guffe med visp etter jeg tilsatte en klype salt. ble VELDIG fin og fluffy marengs. også tilsatte jeg det andre og kjørte på. dæven så fluffy og fin den ble. så nå steker den i ovnen. *venter* gleder meg

Hvis DETTE smaker like godt som alle skal ha det til blir jeg glad. for noe mer lettvint har jeg aldri lagd:D hehe
nesten så man rekker før jobb dette. bare gjøre klar eggene kvelden før. hive det i og sette på steking mens man dusjer:D

senorita
10-02-11, 19:15
Jeg skjønner jeg må prøve en gang til altså :P Hehe og steke på silikonplaten feks, da kan den jo umulig sitte fast :P Og så klart med splenda istedet :-D

Pøsh
10-02-11, 19:15
Spent på hva du synes! :D

Jeg brukte en stekespade for å lirke den løs fra bakepapiret.

Senorita, ja det bør du!

Nero
10-02-11, 19:17
Jeg skjønner jeg må prøve en gang til altså :P Hehe og steke på silikonplaten feks, da kan den jo umulig sitte fast :P Og så klart med splenda istedet :-D

Jeg har kommentert lengre opp at jeg brukte silikonplate, resultatet var at det satt klin fast!

Merkelig, så jeg prøver bakepair neste gang...

otika
10-02-11, 19:19
Nero prøvde med silikon plate og da satt den fast :(

marjusen
10-02-11, 19:22
men den sku kjøles ned før man tok den vekk fra papiret sant?

Pøsh
10-02-11, 19:22
Jeg gjorde det ihvertfall. Gikk fort.

senorita
10-02-11, 19:28
hmm har aldri opplevd noe som sitter fast i min silikonmatte i alle fall, der glir det meste av.. :)

marjusen
10-02-11, 19:44
Da var den lagd, stekt og spist:D hehe

Min satt ikke fast i det hele tatt. Den sklei rett av bakepapiret. Dere som må skrape den av, tipper dere ikke stekte den lenge nok.
Den var ganske god, men jeg liker dem litt grovere. Kjente litt av JBK'en også. Ble litt slik glatt i munnen. Også lukter det litt omelett av den.

Men den var god altså, hehe, ikke missforstå meg. Veldig god med litt søtt syltetøy på:D

Pøsh
10-02-11, 19:47
Bra du likte den :D

marjusen
10-02-11, 19:50
Jepps. Dem er jo helt knall som kveldskos.

Men neste gang skal jeg ha litt mer splenda i og kutte ut saltet. Også blande inn noen få frossne bringebær og litt kanel.

Også spise dem med stivpisket krem på. Som kaffikos:D

Kitt
10-02-11, 21:26
Det er lurt med litt salt for at eggehvittene skal bli så stive som mulig!
Saltet gjør at disse slimete greiene løser seg litt opp, så vidt jeg husker, og da er det letter å piske stivt!:)

marjusen
10-02-11, 21:33
Det er lurt med litt salt for at eggehvittene skal bli så stive som mulig!
Saltet gjør at disse slimete greiene løser seg litt opp, så vidt jeg husker, og da er det letter å piske stivt!:)

ah, stemmer. men jeg har laget marengs av eggehvite og splenda før, det funker også fett synes jeg:D

otika
10-02-11, 21:50
Jepps. Dem er jo helt knall som kveldskos.

Men neste gang skal jeg ha litt mer splenda i og kutte ut saltet. Også blande inn noen få frossne bringebær og litt kanel.

Også spise dem med stivpisket krem på. Som kaffikos:D
Å dåne :p DET må jeg nok prøve i morra

Tiki
10-02-11, 21:56
Laget i kveld uten splenda eller annen søtning. Fungerte fint uten, når jeg brukte det som "brød"

Dette var supert, spørs om jeg må prøve med reker i morgen.

Takk for super oppskrift.

otika
10-02-11, 21:58
Laget i kveld uten splenda eller annen søtning. Fungerte fint uten, når jeg brukte det som "brød"

Dette var supert, spørs om jeg må prøve med reker i morgen.

Takk for super oppskrift.
Godt den falt i smak, bare hyggelig å dele gode oppskrifter :)

otika
11-02-11, 11:12
Trur jeg skal lage langpanne pizza med jukseloffen i dag :p og rullekake med bringebær og krem til dessert :D

Og så skal vel unga ha noen vanlige loffskiver :eek: så a mor må snart kjøpe høner hahaha

Legger ut bilde når pizza`n er klar ;)

Tiki
11-02-11, 11:34
Ja jeg har hjemmekontor i dag, så disse står nå i ovnen for sen frokost / luch ;) Tar jo kortere tid enn å steke egg og bacon.

Bare smørte det ut som en kvadrat midt på en langpanne kledd med bakepapir. Lettvint hvis det ikke flyter utover. Brukte da ikke hele langpanna så klart.

otika
11-02-11, 12:45
Ja jeg har hjemmekontor i dag, så disse står nå i ovnen for sen frokost / luch ;) Tar jo kortere tid enn å steke egg og bacon.

Bare smørte det ut som en kvadrat midt på en langpanne kledd med bakepapir. Lettvint hvis det ikke flyter utover. Brukte da ikke hele langpanna så klart.
Funker det og :),men jeg smørte litt tynt forrige gang,men borte ble dem ;)

TrineG
11-02-11, 13:34
Trur jeg skal lage langpanne pizza med jukseloffen i dag :p og rullekake med bringebær og krem til dessert :D

Og så skal vel unga ha noen vanlige loffskiver :eek: så a mor må snart kjøpe høner hahaha

Legger ut bilde når pizza`n er klar ;)

Gleder meg til å høre hvordan den blir. skal lage pizza i dag jeg også, så da venter jeg bare til du er ferdig med din,så jeg får høre hvordan det gikk :D:engel_ikk

Tiki
11-02-11, 16:41
Noen som har noen tanker om det er mulig å bytte ut JBKM med fiberhhusk?

hadde jo vært økonomsk litt mere lønsomt. Ikke for å lage en kakevariant, men når det skal brukes som "brød". I så fall hvor mye fiberhusk skulla en ha prøvd i denne oppskrifra?

Kitt
11-02-11, 17:01

hadde jo vært økonomsk litt mere lønsomt. Ikke for å lage en kakevariant, men når det skal brukes som "brød". I så fall hvor mye fiberhusk skulla en ha prøvd i denne oppskrifra?
Har tenkt på det, ja! Liker smaken, men fikser ikke helt den glatte ettersmaken av JBKM.
Lurte på å bytte likt, rett og slett! Er jo bare for å gi litt hold til røren!

otika
11-02-11, 17:03
Da er pizza`n lagd og spist :p kjempe god,men bunnen ble litt tørr,så vil prøve å halv steke den neste gang og så steke den ferdig med fyllet på. Smaken ble en 10`r hos gubbe,unger og moi .jeg brukte oppskriften og la til 1 ts oregano og 1/2 ss splenda,liker det litt søtt og salt samtidig

Unga fikk bestemme fyllet og det ble : kjøttdeig,bacon,pepperoni,tomatsaus og massssse ost :_punk:

Vi lagde den i langpanne (doblet oppskriften) og totalt karbo innhold skulle bli :8.09 :D

Ost = 0
Bacon = 0
Kjøttdeig = 0
Pepperoni = 0
Tomatsaus = 8
Egg = 0.9
JBKM = 0
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/182415_145318068861362_122019324524570_265920_5584 415_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/169083_145318108861358_122019324524570_265921_6869 156_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/168692_145318145528021_122019324524570_265922_6364 332_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/181520_145318182194684_122019324524570_265924_2350 348_n.jpg
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=145318068861362&set=a.145318045528031.28161.122019324524570

Supah
11-02-11, 17:05
Nam nam nam nam :sikle: :D

Noe så deilig! :hearts: Jeg skal ha pizzakveld i dag!!!

marjusen
11-02-11, 17:48
Oj, den så deilig ut ja. Blir marinert kalkunfilet her i dag

Victory
11-02-11, 17:50
Så skikkelig dig ut!

Nå skal jeg hjem og lage jukseloff toast... håper det blir like godt som jeg forestiller meg akkurat nå.
God fredag! :)

marjusen
11-02-11, 17:51
Så skikkelig dig ut!

Nå skal jeg hjem og lage jukseloff toast... håper det blir like godt som jeg forestiller meg akkurat nå.
God fredag! :)

Det må du si åssen gikk:D

TrineG
11-02-11, 18:08
Den så jo kjempe god ut. Da går jeg for denne. skal begynne nå :D

TrineG
11-02-11, 18:12
Men stekte du bunnen først også hadde på fyllet ? Hvor lenge stekte du den. Og hadde du på varmluft eller bare over / under varme ?

otika
11-02-11, 18:34
Men stekte du bunnen først også hadde på fyllet ? Hvor lenge stekte du den. Og hadde du på varmluft eller bare over / under varme ?
Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid ;)

otika
11-02-11, 18:37

Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå :p

andre delen av røra blanda jeg med kakao ;)

TrineG
11-02-11, 19:18
Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid ;)

Ja,jeg prøvde det :D Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe. :)

otika
11-02-11, 19:45
Ja,jeg prøvde det :D Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe. :)
Like spent jeg :w00t:

TrineG
11-02-11, 19:52
Like spent jeg :w00t:

:stortsmil Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker :) Også så enkel å lage da gitt :D

otika
11-02-11, 20:32
:stortsmil Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker :) Også så enkel å lage da gitt :D
Så bra :D vi har prøvd maaaange lavkarbo pizza`r og denne var den som smakte best :D

Victory
11-02-11, 20:34
Det må du si åssen gikk:D

Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. :) Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!
:D

otika
11-02-11, 20:41
Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. :) Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!
:D
Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt :rolleyes: At jeg ikke tenkte på det du hadde på :p men borte ble dem hehe

otika
11-02-11, 20:44
Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå :p

andre delen av røra blanda jeg med kakao ;)
De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

Den er nå fortært med bringebær krem :p

De med kakao ble "kjedelige",men unga spiste dem opp

Victory
11-02-11, 21:07
Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt :rolleyes: At jeg ikke tenkte på det du hadde på :p men borte ble dem hehe

Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller! ;)

Bøtt
11-02-11, 21:10
Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter :D

Tiki
11-02-11, 21:11
De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. :p Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også. ;)

otika
11-02-11, 21:18
Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter :D
Tusen takk :D

otika
11-02-11, 21:20
Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. :p Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også. ;)
Neida, gubben kjøpte 36 egg i stad :stortsmil har sånne bakedager og da går det unna...nå veit jeg hva jeg skal bake fast, kjekt det :)

Victory
11-02-11, 22:41
Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller! ;)

.... Oooooog bottevekk! ;)

knh
11-02-11, 23:03
Nå står det i ovnen :) Klarte ikke holde meg lenger ;) Veldig spent!! Lukter digg da :D

knh
11-02-11, 23:42
Okay!!! Jeg må bare bøye meg i støvet!!:D Dette var jo faktisk fantastisk godt!! Smakte helt annerledes enn det jeg forestilte meg da jeg så ingrediensene ;) Nå gleder jeg meg til å spise reker eller krabbe! Disse må jo være perfekte til det?

Her vispes det sammen:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=91d9344fd3&view=att&th=12e16ddb4c6ba9e6&attid=0.1&disp=thd&realattid=1360489209228068612-1&zw

Smurt utover plata:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=91d9344fd3&view=att&th=12e16ddb4c6ba9e6&attid=0.2&disp=thd&realattid=1360489209228068612-2&zw

Ferdig stekt:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=91d9344fd3&view=att&th=12e16ddb4c6ba9e6&attid=0.3&disp=thd&realattid=1360489209228068612-3&zw

En skive med ost, og en med hjemmelaget egg og rekesalat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37122):
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=91d9344fd3&view=att&th=12e16ddb4c6ba9e6&attid=0.4&disp=thd&realattid=1360489209228068612-4&zw

Lurer forresten på hvordan disse bør oppbevares? Virker som det har gått ned på høykant hos de fleste, så kanskje ikke oppbevaring har vært noen problemstilling enda :p hehehe...

(måtte tusle på kjøkkenet en tur for å smøre meg en skive til ;) )

otika
12-02-11, 08:59
Rekker aldri å oppbevare dem :D

senorita
12-02-11, 09:10
knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

TrineG
12-02-11, 09:41
knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

Ser dem ikke jeg heller :(

Kitt
12-02-11, 10:01
Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

e84
12-02-11, 11:17
OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

otika
12-02-11, 11:26
OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)
Bare hyggelig ,en god helg ønskes deg også,og alle dere andre,med eller uten jukseloff ;)

Victory
12-02-11, 11:47
Hehe... så gøy at alle blir så fantastisk positivt overrasket når de lager denne! :D Og må bare si meg enig i lagringsproblematikken.. den er ikke eksisterende! ;)

Karissima
12-02-11, 12:01
Tror jeg er nødt til å prøve meg på denne jeg også selv om jeg aldri har vært store tilhengeren av loff :D

otika
12-02-11, 12:36
Jeg var så heldig å ha 2 skiver igjen i dag,så da klaska jeg på smør og ost og inn i toastjernet ,nammi :D

Ja veldig gøy at så mange liker disse :love: da har jeg klart noe bra ;)

Karissima
12-02-11, 12:40
Ja det er jo rene halleluja stemningen her så jeg kan nesten ikke vente med å prøve :D

marjusen
12-02-11, 12:40
Jeg var så heldig å ha 2 skiver igjen i dag,så da klaska jeg på smør og ost og inn i toastjernet ,nammi :D

Hvordan ble disse når du toastet dem. Ble dem sprøe eller fortsatt veldig myke? Savner veldig å lage toast med ost og skinke på. Og litt grillkrydder.

Nam nam:)

otika
12-02-11, 13:13
Hvordan ble disse når du toastet dem. Ble dem sprøe eller fortsatt veldig myke? Savner veldig å lage toast med ost og skinke på. Og litt grillkrydder.

Nam nam:)
Min var litt tynn så traff ikke så godt i jernet,men den ble faktisk litt sprø :)

marjusen
12-02-11, 13:44
Min var litt tynn så traff ikke så godt i jernet,men den ble faktisk litt sprø :)

Stemmer. Når jeg lagde disse sist gang så heva dem ganske mye. Ble veldig luftige og fluffye.

Jeg brukte kjøkkenmaskin når jeg vispa da. Så lot den vispe ganke så lenge. Ble VEEELDIG fluffy og egentlig. Men digg da:D

Hadde vært digg å prøvd å lage toast av disse. Det tror jeg kan være en vinner:D hehe

Supah
12-02-11, 16:19

Nam nam nam! Jeg klarte ikke å vente lenger. Jeg laget jukseloff til lunjs, og OMG! Fantastisk.

Du har klart noe VELDIG bra! Tusen takk for at du deler sånne supre oppsrkifter!

Karissima
12-02-11, 17:14
Ja det er jo rene halleluja stemningen her så jeg kan nesten ikke vente med å prøve :D
Nå er jeg faktisk i hallelujastemning jeg også :D Sitter og nyter min jukseloff som jeg tok i brødristeren . Tror jeg må hente litt mer :sikle: Neste gang blir røren doblet :ja: ( i morgen ???)

marjusen
12-02-11, 17:29
Åneeeeiii, jeg som sku lage meg slik til i morra tidelig og toaste. Også er jeg tom for JBK. Og det var vel ingen sukksess å bruke noe anna? Fiberhusk? hehe

Victory
12-02-11, 17:30
Folk har brukt fiberhusk! :) :)

Kanutten
12-02-11, 17:57
Lagde røre og stekte dem i vaffeljernet jeg. Det ble knallbra!! De ble skikkelig sprø! :sikle: Konsistensen ble ala tørre vafler, bare at disse er salte og ikke søte.

otika
12-02-11, 18:01
Folk har brukt fiberhusk! :) :)
Jeg lagde med fiberhusk i går og tok 4 ts,de ble ikke så fluffy,men like gode :D

Julie
12-02-11, 18:13
Noen som har prøvd å lage dette i en brødform, eller lager de fleste bare som TS, dvs på en stekeplate med bakepapir?

marjusen
12-02-11, 18:14
Bare lagd i en rund kakeform jeg:) hehe

Skal prøve med fiberhusk i morra og toaste. tror det kan blir bra. nam nam

otika
12-02-11, 19:42
Noen som har prøvd å lage dette i en brødform, eller lager de fleste bare som TS, dvs på en stekeplate med bakepapir?
TS som er meg bruker mest springforma pga høyden på røra :) da veit jeg at det blir passe skiver,doblet røra i går og brukte langpanne og det funka,og siste gangen brukte jeg liten avlang form,funka også :D Må bare huske på at røra er beregnet til 24 cm form og bruker man noe annet så kan det bli veldig tynne skiver ;)

otika
12-02-11, 19:44
Holdt på å glemme de jeg lagde i muffins former (også i går :eek:) de ble kompakte og fine,men da hadde jeg litt kakao i røra

otika
12-02-11, 19:46
Skal prøve med fiberhusk i morra og toaste. tror det kan blir bra. nam nam
Som sagt så brukte jeg 4 ts,men mulig du kan bruke litt mere,prøv deg fram :)

Timona
12-02-11, 19:53
Har ikke prøvd å lage denne enda. Men lurte på å dobble oppskriften, kan det være passe til liten langpanne kanskje?

Kitt
12-02-11, 19:54
Har ikke prøvd å lage denne enda. Men lurte på å dobble oppskriften, kan det være passe til liten langpanne kanskje?
Jeg la bare til 1 egg og en halv teskje JBKM, så passet det fint med en liten langpanne!:)

Pøsh
12-02-11, 19:56
Spiste to stk i dag med litt syltetøy og ost på :love:

I morgen skal jeg lage bløtekake med denne som bunn.

Timona
12-02-11, 19:57
Jeg la bare til 1 egg og en halv teskje JBKM, så passet det fint med en liten langpanne!:)

Supert! Da blir det jukseloff i morgen :D

Timona
12-02-11, 20:02
Lurer på en ting til :o
Har ikke varmluftsovn, hvordan blir steketiden?

otika
12-02-11, 20:07
20 grader mere og like lang tid blir nok passe :)

Timona
12-02-11, 20:09
20 grader mere og like lang tid blir nok passe :)
Tusen takk :)

Cassiopeia
12-02-11, 20:36
/me slikker eggesalaten av fingrene.
Har akkurat satt til livs to store biter jukseloff med eggesalatmed vårløk og hjemmelaga mayo, og det var DIGG!

Kanutten
13-02-11, 14:30
Lagde denne på nytt igjen i dag med små endringer. Jeg hadde ca 2 dl raspet ost oppi røra og strødde salt oppå røra når den var kommet i formen.

Etter at loffkaka var ferdig stekt tok jeg den ut av formen og rett inn i ovnen igjen, opp ned. Der stod den i noen minutt ekstra. "Kakesmaken" forsvant med både osten og saltet. :sikle: Dette kommer jeg til å lage ofte. :ja:

Tusen takk for super oppskrift!!

Karissima
13-02-11, 14:50
Spiste mine siste stykker i dag . Smaker utrolig godt når de er ristet og med masse ost på . Ny porsjon lages i dag :)

TrineG
13-02-11, 15:44
Her er så Utrolig mange gode forslag. Tror jeg skal lage disse i morgen. Problemet blir Hvilken variant :D Kreative folk her. Det liker Vi :stortsmil

Karissima
13-02-11, 19:44
Har laget dobbel porsjon i dag og tenkte jeg skulle fryse ned litt . Oppbevarer dere dem i kjøleskapet ?

Kanutten
13-02-11, 20:00
Guttungen foretrakk dem med ost og salt på toppen... Han spiste alt før jeg fikk gjemt unna. Han sa det smakte ostesuffle light av dem! :sikle:

Jeg hadde noen biter såtende i ovnen med varmluft for å tørke dem ytterligere.. Det ble godt! Skal lage en tynnere versjon som jeg skal tørke for å ha til ostekjeks.

knh
14-02-11, 10:07

Ser dem ikke jeg heller :(

Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

hmm, så rart at ingen ser dem. Legger bildene som vedlegg her da :) det burde funke! :)

Oppvarte de i en isboks i kjøleskapet.. de blei litt blautere på en måte, men smakte fortsatt like godt :)
Skal prøve å få bakt en ny runde idag;) Vurderer å prøve med fiberhusk, siden det er mer økonomisk... men er litt rett for at det ikke skal bli like bra ?

TrineG
14-02-11, 10:29
Nå ser jeg bildene dine :D Nam, nam :)

Pøsh
14-02-11, 10:40
Jeg legger dem i en pose og har i brødskuffen.
Når dere dobler, hvor lenge steker dere den da?

otika
14-02-11, 11:28
;) Vurderer å prøve med fiberhusk, siden det er mer økonomisk... men er litt rett for at det ikke skal bli like bra ?
Jeg har prøvd og det gikk bra det,de ble bare litt våtere,men jeg prøvde bare 1 gang og hadde i 4 ts fiberhusk,mulig man kan bruke litt mere,prøvd deg fram ,men sikkert lurt å la den svelle litt før du steker dem :)

otika
14-02-11, 11:30
Jeg legger dem i en pose og har i brødskuffen.
Når dere dobler, hvor lenge steker dere den da?
Jeg steker dem uansett i 10 minutter :) blir kanskje forskjell hvis du dobler og bruker smal form,så de blir høyere :confused:

christinal
14-02-11, 12:10
Denne skal jeg nok prøve

Fredrikke07
14-02-11, 12:17
Lagde den som pizza nå og hadde i 4 ts fiberhusk i stedet for JBKM, fungerte aldeles utmerket, ble velsig godt. Byttet ut søtning med oregano:p.

Nå blir det vanskelig å holde seg unna gitt:p....

marjusen
14-02-11, 12:19
Lagde den som pizza nå og hadde i 4 ts fiberhusk i stedet for JBKM, fungerte aldeles utmerket, ble velsig godt. Byttet ut søtning med oregano:p.

Nå blir det vanskelig å holde seg unna gitt:p....

Ble den myk eller sprø?

senorita
14-02-11, 12:21
i dag skal jeg teste ut denne .. igjen :P og denne gangen skal jeg få det til!! :p

otika
14-02-11, 13:29
i dag skal jeg teste ut denne .. igjen :P og denne gangen skal jeg få det til!! :p
Jeg heier på deg :goodluck::heia:

senorita
14-02-11, 14:47
da har jeg spist jukseloff, hehe :P tok litt fiberhusk, kuttet ut sukrin og tok i splenda.. bakte rett på silikonmatten min..

Ikke smaker den egg, og den glei rett av matten :D Jippi, endelig fikk jeg også det til, hehe :P

Pøsh
14-02-11, 14:56
Så bra, senorita :D

Fredrikke07
14-02-11, 17:03
Ble den myk eller sprø?

Den ble sprø i kanten, men relativt myk ellers. Lagde den veldig tynn, kanskje i tynneste laget. Men smaken var det ingenting å si på:)!

Stekten den ca fem min før jeg hadde på fyllet;)!

Lagde den som bløtkake i går, med jordbær, det var bare så inni h.... digg, ha, ha! Hurra for lettvin bløtkakebunn! De som ikke spiser lavkarbo kjente ikke forskjell. Dynket forresten bunnen i litt fun light saft med bringebær, da ble bunnen herlig saftig! Nam! Og nå er kaka borte..lyst på mer jeg!

Pøsh
14-02-11, 19:28
Jeg har kake stående i kjøleskapet etter i går :D

Fredrikke07
14-02-11, 21:01
Åh!!! Din helidiggris:p:p!

trio
16-02-11, 19:09
Ville bare si tusen takk for oppskriften!
Det er helt fantastisk å kunne ta med seg dette i matpakka når jeg forsøker å unngå frø/nøtte/mel-blandinger som alle brøderstatningene består av.

Forresten lagde jeg jukseloff uten å skille eggene igår, og det fungerer helt fint det også:) Ikke at det er noen stor sak å skille egg altså ;)

otika
16-02-11, 19:47
Ville bare si tusen takk for oppskriften!
Det er helt fantastisk å kunne ta med seg dette i matpakka når jeg forsøker å unngå frø/nøtte/mel-blandinger som alle brøderstatningene består av.

Forresten lagde jeg jukseloff uten å skille eggene igår, og det fungerer helt fint deg også:) Ikke at det er noen stor sak å skille egg altså ;)
Bare hyggelig at den falt i smak :) Flott at du testet uten å skille eggene,ble fargen mere gul eller ?

trio
16-02-11, 19:54
Japp, den ble absolutt gulere - men er ikke så opptatt av at det trenger å ligne så mye på loff jeg da:cool: Hvis en skal servere andre er nok den opprinnelige versjonen best. Skal straks igang med ny porsjon :)

Pøsh
16-02-11, 20:23
I går laget jeg denne med oregano istedetfor splenda, stekte i 5 min, tok ut, la på salsasaus, kylling og ost. Så tok jeg pizzakrydder på.
Nydelig :D

e84
16-02-11, 22:32
Etter at jeg lagde denne på lørdagen ble porsjon nummer 2 lagd ikke lenge etterpå ;) Så på søndag kveld ble det nytt prosjekt med en porsjon i muffinsformer med litt sukrin og kokosmel uten salt og en posrjon til med salt, oliven og cherrytomater som en slags foccaccia. Alle varianter har slått ann bra. Supergod oppskrift! Takk igjen! :D I love it!

marjusen
16-02-11, 23:23
Prøvde denne igjen nå. Bytte ut JBK med fiberhusk. Funke like bra. Droppet søtning og tok i litt oregano i stede. Hadde på tomatpure, salami, ost og grillkrydder. Tok en bit i microen noen sec til osten smelta. SINNSYKT godt. Blir lunsjen min i morra. Nam Nam

Tiki
17-02-11, 08:42
For en fantastisk anvenndelig oppskrift. :)

Noen som har hørt om fiberhusk kan være en partystopper for noen?

Jeg spiser veldig begrenset om dagen, som på atkins induksjon, men uten noen form for meieriprodukter, og litt mere avocado..... og JBKM da til denne supre oppskriften. Hvis jeg har fått gått litt mere ned til mandag, så vurdere jeg å fortsette litt lengre enn to uker med dette. Men denne oppskriften er en redning oppi dette.

Gleder meg til jeg skal lage kake med denne oppskrifte en gang senere, men krem og brungebær i rullekakeform kanskje. namnam

christinal
17-02-11, 10:07
Står i ovnen nå å ser at jeg fint kunne brukt fiberhusk, da skal jeg det neste gang om jeg liker smaken da

christinal
17-02-11, 10:11
Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2?

marjusen
17-02-11, 10:22

Jeg brukte 3 ts i ei normal røre, men tror jeg skal prøve 2 neste gang.
Har kjøkkenmaskin jeg da, så lar vispen gå på full fart ganske lenge.
Ble veldig fluffy og fin deig da også.

Helt nyyyydelig med ost, salami og grillkrydder på. Også brukte jeg litt oregano i stede for søtning:D

christinal
17-02-11, 10:32
Med Gerds mandalsjokoladepålegg og masse smør ble den suuuper. Lagde for hånd nå men har kjøkkenmaskin blir no den neste gang selv om røra ble super fluffy.
Vi skal på laaaaaang biltur i morgen og jeg vet hva som skal med i boks med mat:D jukeseloff til alle med smør, sukrin og kanel, smat gerds sjoko om barna liker det.

bobbla
17-02-11, 16:59
Hva er JBKM?

knh
17-02-11, 17:06
Nå har jeg laget denne med fiberhusk :)

5 egg
5 ts fiberhusk
litt søtning
salt

Det blei veldig bra :D og litt mer økonomisk ;)

christinal
17-02-11, 17:17
Jeg lagde en med 6 egg, 8 små ts med fiberhusk å hadde i langpanne. Kan sikekrt ta færre skjer med fiberhusk, men det er jo en prøvefeil ting.
Den første gikk unna før jeg rakk å spise mer enn to biter, den andre ville gått samme vei om jeg ikke satte stopp, skal ha den på biltur i morgen

JBKM er johannesbrødkjernemel og fåes skitdyrt på helsekost

langaard
17-02-11, 17:48
Hva er JBKM?
Johannesbrødkjernemel, fåes i helskostbutikker:)

marjusen
19-02-11, 11:43
namnamnam... prøvde denne i toastern nå. DET var godt det.

Tok 3 eggehviter og stivpiska dem med litt salt. Tilsatte 3 eggeplommer, pepper, oregano og basilikum. Stekte den i 10 min på varmluft som står i første innlegg.

Avkjølte den helt og delte opp i 4 skiver. La på masse ost, salami og grillkrydder. Kjørte den i 3-4 min i taostern.

Dæven, smaker AKKURAT som toastet loff jo. Så utrolig deilig det var. Dette blir ny favoritt her tror jeg:D Hurra hurra

otika
19-02-11, 21:52
Jeg lagde denne som bløtkake i dag (rakk ikke å ta bilde) kan love at den falt i smak :D med bringebær krem og tinte bær på toppen :p

Hvis man lager dobbel oppskrift i liten langpanne blir det tykke skiver ,som er perfekte i toast jernet ;)

otika
19-02-11, 21:54
Jeg bruker like mye fiberhusk som antall egg,funker fint det ;)

prøvermegfram
20-02-11, 20:25
Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...

Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll....

otika
20-02-11, 20:43
Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...

Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll....
Til pizzabunn bruker jeg denne oppskriften : 3 egg røres sammen med 3 ts fiberhusk,litt salt,krydder og en god neve revet ost,skal svelle 15 minutter og strykes ut på bakepapir,stekes på 180 grader i 5 minutter,så har man på fyllet og steker den i 10-15 minutter til,den blir pizzabunn som smaker pizza :D

Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften ;) noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy :)

Matglad
20-02-11, 20:54
Lagde dette til frokost i dag, nydelig. Hadde kjøpt inn noen gode reker, smakte himmelsk :):

prøvermegfram
20-02-11, 21:06
Til pizzabunn bruker jeg denne oppskriften : 3 egg røres sammen med 3 ts fiberhusk,litt salt,krydder og en god neve revet ost,skal svelle 15 minutter og strykes ut på bakepapir,stekes på 180 grader i 5 minutter,så har man på fyllet og steker den i 10-15 minutter til,den blir pizzabunn som smaker pizza :D

Den må jeg prøve neste gang jeg lager pizza... fant en oppskrift her inne på pizza bunn som smakte "akkurat" som pizzabunn, men det synes ikke jeg... den smakte laaaangt fra noe pizzabunn.... skal prøve din oppskrift neste gang :D

Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften ;) noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy :)

4cm?? jøss... hvordan skal jeg få den høyere?? Kanskje jeg stivpiska eggene for mye...? Den så kjempefin ut inni ovnen, hevde seg masse, men når den kom ut bare sank den sammen til en 1.5 cm lefse... hehehe.... og brødformen jeg brukte var ikke av de største heller....

otika
20-02-11, 21:14
4cm?? jøss... hvordan skal jeg få den høyere?? Kanskje jeg stivpiska eggene for mye...? Den så kjempefin ut inni ovnen, hevde seg masse, men når den kom ut bare sank den sammen til en 1.5 cm lefse... hehehe.... og brødformen jeg brukte var ikke av de største heller....
Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den :)

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma ;)

Karissima
20-02-11, 21:18
Jeg dobla oppskriften og brukte rund form på 26 cm,den er 7 cm når den stekes og faller sammen til 4 cm,trur at enkel oppskrift i brødform blir for lite. Jeg syns oppskriften på pizza bunn er det nærmeste jeg har kommet,har hatt 8 stykker som har smakt den og alle likte den,men det betyr jo ikke at du liker den :)

Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma ;)
Blir den litt sprø eller ??

otika
20-02-11, 21:19
bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også :)

prøvermegfram
20-02-11, 21:21

Min ble i alle fall ikke sprø... samme konsistens som en bløtkakebunn.. myk og veldig luftig... nærmest smelter i munnen....

otika
20-02-11, 21:22
bløtkaka ? i følge de som spiste den så blir den som vanlig bløtkake og smaker det også :)
Som pizzabunn blir den ikke sprø,men jeg liker ikke sprø bunner heller :D

Karissima
Blir pizzabunnen sprø ??:D

prøvermegfram

Blir den pizzabunnen vassen under fyllet?? Den jeg lagde i går (med en annen oppskrift) ble veldig vassen... kunne ikke holde den i hånda å spise.... men i dag tidlig, etter ei natt i kjøleskapet, så kunne jeg holde den i hånda å spise... var egentlig bedre idag enn i går :)

otika
20-02-11, 21:26
Blir den pizzabunnen vassen under fyllet?? Den jeg lagde i går (med en annen oppskrift) ble veldig vassen... kunne ikke holde den i hånda å spise.... men i dag tidlig, etter ei natt i kjøleskapet, så kunne jeg holde den i hånda å spise... var egentlig bedre idag enn i går :)
Jeg har ikke noe problem med å holde den i hånda,men da bruker jeg den oppskriften jeg skrev litt høyere opp her ;) syns ikke den blir vassen heller

Supah
21-02-11, 14:59
Nå har jeg laget denne oppskriften og hatt det i muffinsformer! Det fungerte også kjempefint. De ble litt klumpete og rare, men smakte kjempedeilig! Dennne oppskriften er helt super! :smile:

otika
21-02-11, 15:15
Nå har jeg laget denne oppskriften og hatt det i muffinsformer! Det fungerte også kjempefint. De ble litt klumpete og rare, men smakte kjempedeilig! Dennne oppskriften er helt super! :smile:
Takk :hearts: ja vi bruker denne hver dag vi, unga vil ikke ha brød lenger,bare jukseloff med urter og ost ;)

Supah
21-02-11, 15:16
Takk :hearts: ja vi bruker denne hver dag vi, unga vil ikke ha brød lenger,bare jukseloff med urter og ost ;)

Hva slags urter bruker du? Jeg har lyst å prøve å variere oppskriften litt! :smile:

otika
21-02-11, 15:19
Hva slags urter bruker du? Jeg har lyst å prøve å variere oppskriften litt! :smile:
Jeg dropper søtning og bruker oregano,timian,dill og litt hvitløk,og en god neve revet ost i røra :p

otika
21-02-11, 15:20
Du kan også bytte ut JBKM med fiberhusk,like mange ts som egg,funker fint det også,men har ikke prøvd å lage bløtkakebunn med fiberhusken enda da

Supah
21-02-11, 15:23
Jeg dropper søtning og bruker oregano,timian,dill og litt hvitløk,og en god neve revet ost i røra :p

Takk! Det skal jeg prøve neste gang :)

Du kan også bytte ut JBKM med fiberhusk,like mange ts som egg,funker fint det også,men har ikke prøvd å lage bløtkakebunn med fiberhusken enda da

Ja, det er jo mer økonomisk! :) Hvordan blir forskjellen i konsistensen med fiberhusk istedetfor JBKM?

otika
21-02-11, 15:37
Takk! Det skal jeg prøve neste gang :)

Ja, det er jo mer økonomisk! :) Hvordan blir forskjellen i konsistensen med fiberhusk istedetfor JBKM?
Syns de blir ganske like :)

otika
27-02-11, 18:48
Brukte denne i dag som bløtkake bunn,fylte oppi noen fryste bringebær og lagde gele,dessverre var kake for varm og gelen rant igjennom,MEN smaken :p:p:p Beklager dårlig størrelse og bilde :mad: http://i55.tinypic.com/209jbf8.jpg

livean
28-02-11, 08:55
Fantastisk!! Denne er nydelig til hummer!!! Min ble ganske flat, men bygde opp med litt majones, så det ble bra ;O)

Tusen takk, otika!!!!! :D

otika
28-02-11, 09:47
Fantastisk!! Denne er nydelig til hummer!!! Min ble ganske flat, men bygde opp med litt majones, så det ble bra ;O)

Tusen takk, otika!!!!! :D
Bare hyggelig :D

ada-emilie
28-02-11, 12:25
Jeg skal teste med knuste linfrø,jeg.

Bra jeg får kjøpt egg til en kr stk på "istanbul"-butikken" rett ved:) Om dere blakker dere på egg, folkens, husk first price-egg på kiwi eller at egg i en eksotisk dagligvarebutikk er billigere.

otika
28-02-11, 15:11
Jeg skal teste med knuste linfrø,jeg.

Bra jeg får kjøpt egg til en kr stk på "istanbul"-butikken" rett ved:) Om dere blakker dere på egg, folkens, husk first price-egg på kiwi eller at egg i en eksotisk dagligvarebutikk er billigere.
Ja kjekt med billige egg,for de går det maaange av om dagen hehe,nå forsvant resten av kaka og unga vil ha mere og jeg skulle lagd mere loff også :D Kjøper store brett i sverige,men går alltid tom før neste tur dit ,så da blir det first price ;)

knh
01-03-11, 16:28
Er det noen som har prøvd å lage en litt grovere variant som blir mer brødaktg?:)

Hvilke ingredienser brukte dere i så fall?

Tiki
05-03-11, 10:33
Er det noen som har prøvd å lage en litt grovere variant som blir mer brødaktg?:)

Hvilke ingredienser brukte dere i så fall?

De siste gangene har jeg laget denne med fiberhusk, en toppet tesje pr. egg. Jeg synes de blir litt "grovere" enn med JBKM. Og får de faktisk dobbelt så høye og mere konsistent. :)

Det blir nok brødvarianten min fremmover, så blir den med JBKJ hvis jeg ønsker med syltetøy og evt. for å lage rullekake etterhvert...

Har foresten ikke brukt "sukker" i denne når jeg har brukt den til pålegg. Har heller ikke savnet at det.

Jeg lager oftest med to egg, da er det akkurat passe til en god frokost, og jeg får spist opp alt ;) Så raskt gjort å lage at det er en fornøyelse.

knh
05-03-11, 11:09
Lagde ny posjon for 2 dager siden. 5 egg, 5 ts fiberhusk og litt kruskakli og pofiber. Det blei bra det, og dekket en hel langpanne:)

Oppbevarer de i en isboks i kjøleskapet, de blir litt mykere når de lagres, men smaker fortsatt godt :)

Dette er absolutt den varianten av "frokostlapper" jeg liker best!! Enklest og raskest å lage, og smaker veldig godt :) Har tidligere brukt oppskriften på sprø pizzabunn som lapper. Synes den var veldig god en stund, men gikk lei etterhvert:p

ada-emilie
05-03-11, 13:44
Jeg lagde med kun egg og salt,jeg. Funka fint som bare det.Det var en oppskrift helt etter min minimalistiske smak;) Det er så kuult å kunne spise "loff" med smør og ost som ellers ville vært det mest fetende jeg kunne inntatt, og som er så digg og ikke minst enkelt.Genial oppskrift. Jeg skal neste gang bruke 6 egg og skjære opp i seks biter. Da blir det liksom å spise ett egg hver gang.

Pøsh
05-03-11, 14:18
I dag tok jeg oppi en ts mandelmel i tillegg til den orginale oppskriften. Da ble det litt fastere. Var veldig godt!

Tiki
10-03-11, 12:04
Jeg lagde med kun egg og salt,jeg. Funka fint som bare det.Det var en oppskrift helt etter min minimalistiske smak;) Det er så kuult å kunne spise "loff" med smør og ost som ellers ville vært det mest fetende jeg kunne inntatt, og som er så digg og ikke minst enkelt.Genial oppskrift. Jeg skal neste gang bruke 6 egg og skjære opp i seks biter. Da blir det liksom å spise ett egg hver gang.

Ja nå har jeg også prøvd denne med KUN egg og litt salt. Ellers laget som originaloppskriften. Det funker bra. En ide for folk som fjerner alt av ulumskheter i kostholdet sitt.

Ble vel litt flatere, men fungerte egentlig strålende. Jeg går så trekt ned i vekt, eller dvs. jeg går ikke ned, så nå er det bare å prøve å skrelle vekk alt av ulumskheter i kosten, sånn i hverdagen i alle fall.
Hadde en mnd. med fjerning av de fleste partystoppere, men ikke JBKJ og fiberhusk etterhvert, så nå prøver jeg det også så lenge dette funket uten.

Dette er bare utrolig genialt altså.....hadde jeg bare gått litt mere ned i vekt også så hadde jeg blitt glad. :rolleyes:

otika
10-03-11, 12:16
Dette er bare utrolig genialt altså.....hadde jeg bare gått litt mere ned i vekt også så hadde jeg blitt glad. :rolleyes:
Ja elsker denne oppskriften,og glad jeg har prøvd ut flere varianter :)

:klem:og håper snart vekta flytter på seg,min har stått stille i 8 uker nå,men på morran i dag var den faktisk noen hundre gram mindre enn vanlig,selv om jeg har mensen,så da er det håp :D kommer uansett ikke til å slutte med lavkarbo for det finnes ikke bedre alternativ å gå til

ada-emilie
10-03-11, 19:07
Ja dette er genialt. Jeg lager loffen annenhver dag nå med kun egg og salt. Spiser en halv posjon daglig tilsvarende 3 egg. Synes det smaker bedre enn vanlig loff og brød jeg og en fin måte å få i seg egg for meg som ikke er så veldig glad i det. Med smør og sennep på og salatblader, agurk, tomat og løk over pluss kjøtt/ost er det et glimrende måltid.

52modell
17-03-11, 00:07
Hva er JBKM ?

arnakristin
17-03-11, 00:11
Hva er JBKM ?

Litt klipp&lim fra nybegynnertråden:

JBK/JBKM: Johannesbrødkjernemel, fortykningsmiddel til grøt, jevning av supper og sauser fås på helsekosten.
Til alle nybegynnere på lavkarbo... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)

ada-emilie
17-03-11, 00:32
Sønnen min på 5 digger disse skivene med smør på.Det er jeg selvfølgelig glad for. Han sier det lukter loff, ikke egg, når jeg har stekt de. (Men han vet ikke hva loff er:)

52modell
17-03-11, 10:20
Tror jeg er i himmelen! Endelig en "ordentlig" frokost med godt brød. Glemte splenda, men det var utrolig godt. Takk og takk til den som har komponert dette!

marjusen
17-03-11, 10:38
husk å gi vektskålpoeng på slike gode oppskrifter:D

Timona
17-03-11, 12:17
Jeg lagret denne på favoritter for lenge siden men har ikke prøvd den før nå nylig.
Oppskriften er bare helt genial! Så enkel og lage og bruksområdene er mange.
Jeg lager den i liten langpanne (med 1 ekstra egg og 1ts JBKM og 2ts fiberhusk)
Bruker den som loff eller pølsebrød (bare å brette et stykke rundt pølsa)
Ellers så er den også super som rullekake, enten med marjussen sin sjokoladesmørkrem eller med jordbærsyltetøy og pisket krem. Nam!

Timona
17-03-11, 12:21

Hvordan gjør man det?

marjusen
17-03-11, 12:24
Hvordan gjør man det?

går på første siden her, så ser du at det er en slik vektskål under nicket til hun som la inn. velger en postitiv der og skriver inn kommentar og send:D

Timona
17-03-11, 12:29
går på første siden her, så ser du at det er en slik vektskål under nicket til hun som la inn. velger en postitiv der og skriver inn kommentar og send:D

Takker :D

Tiki
17-03-11, 12:36

Er gjort for en liten tid tilbake for jeg bare elsker denne ideen og oppskriften. :D

Rosalita2011
17-03-11, 19:28
Dette var bare helknæsj :D Har lagd 2 porsjoner i dag, en med JBKM og fiberhusk, har ikke smakt på den siste enda, da den akkurat er tatt ut av ovnen.. Hadde ikke i splenda, har ikke kjøpt inn enda, men det smakte nydelig for det :D Godtatt av gubben og eldste dattra i huset, men minsta er så kresen så hun likte det ikke.. hehe

Brimstone
17-03-11, 20:10
Skal prøve meg på pizza i helga. Genialt!

otika
17-03-11, 22:22
Tusen takk for koselige prikker :love: snille dere er :)

Sbond
19-03-11, 15:05
Åh, denne var virkelig god, også så lett å lage da! Absolutt passende for en student! Tusen hjertelig takk! :-

Tone-G
19-03-11, 21:52
Jeg vil bare si.. Jeg elsker deg Otika :love: fantastisk deilig loff! Jeg bakte den med JBM og den ble utrolig vellykket. Fantastisk:heia: i morra må jeg prøve å bake med fiberhusk siden jeg er tom for det andre. Lurer på om jeg skal lage det i en stor langpanne? Hvor mange egg må jeg beregne da tro? 9 eller 12 kanskje? Hmmm

Pøsh
19-03-11, 21:57
Er en her som lager i langpanne og hun dobler oppskriften.

ada-emilie
19-03-11, 22:05
Jeg tar 6 egg og litt salt og steker i langpanne i 13 min. Når det steker visper jeg 6 egg til og steker i 13 min.På den måten vet jeg at hvis jeg deler hver flate i fire deler består hver del av 1,5 egg. Det er plass til flere egg pr langpanne. 8 burde gå. Min ovn er forresten ikke så diger. Men hva skal man med det melet? Jeg synes det er snadder bare med egg og salt. Og ikke minst har jeg full oversikt over næringsinnhold.

Tone-G
19-03-11, 22:07
I en stor langpanne? Jeg syns tykkelsen var perfekt i en 24 form. Det er kanskje nok å doble oppskriftten Ja:) prøver i morra:) spiste nettopp resten her med masse smør, makrell i tomat, agurk og en helt masse majones. Jeg er i himmelen:)

otika
20-03-11, 09:40
Jeg vil bare si.. Jeg elsker deg Otika :love: fantastisk deilig loff! Jeg bakte den med JBM og den ble utrolig vellykket. Fantastisk:heia: i morra må jeg prøve å bake med fiberhusk siden jeg er tom for det andre. Lurer på om jeg skal lage det i en stor langpanne? Hvor mange egg må jeg beregne da tro? 9 eller 12 kanskje? Hmmm
Jeg elsker dere også :love::lol:

Det blir samme resultat med fiberhusk, og til langpanne bruker jeg 8 egg og 6 ts fiberhusk,det pleier å holde i min store panne

Tone-G
20-03-11, 11:27
Tusen takk for svar Otika :love:

Bare så utrolig dumt at jeg ikke gikk inn her å leste før jeg lagde ny porsjon..
Jeg er enig, 8 egg er nok passe.. Jeg brukte 5 egg nå, og den ble litt lefsete og tynn.. Jeg liker nemlig tykke brødskiver ;)

Det ble veldig bra med fiberhusk, men ennå bedre med JBKM (litt sånn lørdagsloff)

Tusen takk for at du delte denne oppskriften :heia:

Tone-G
20-03-11, 11:46
Ja! Og en ting til jeg tenkte på når jeg la meg mett og fornøyd igår :sikle:
Denne passer fint til å bake Verdens beste/kvæfjordkake :sikle::p
Herremin, det måååååå prøves!

Oppskriften til en langpanne blir da omtrent slik i mitt hode

En dobbel oppskrift jukseloff med JBKM
ta bort saltet og ha i 3-4 ss sukrinmelis
fordeles i en langanne
Lag marengs av 6 eggehvitter og ca 100 g sukrinmelis (det skal være 300g vanlig sukker i oppskriften min) Den skal være søt!

Fordel marengsen over jukseloffen ha over hakka mandler og stek kaken i ca 20 min

Det blir ikke mange karbene i denne verdens beste :heia:

Fyller blir vaniljekrem ala lavkarbo..

Sååååååå dumt at jeg ikke har JBKM, for jeg har alt det andre..

Jeg tror ikke jeg skal løpe og kjøpe nestangel på apoteket, for den har en litt ekkel bismak, så jeg får vente til en annen dag med å prøve..

otika
20-03-11, 12:17
Ja! Og en ting til jeg tenkte på når jeg la meg mett og fornøyd igår :sikle:
Denne passer fint til å bake Verdens beste/kvæfjordkake :sikle::p
Herremin, det måååååå prøves!

Oppskriften til en langpanne blir da omtrent slik i mitt hode

En dobbel oppskrift jukseloff med JBKM
ta bort saltet og ha i 3-4 ss sukrinmelis
fordeles i en langanne
Lag marengs av 6 eggehvitter og ca 100 g sukrinmelis (det skal være 300g vanlig sukker i oppskriften min) Den skal være søt!

Fordel marengsen over jukseloffen ha over hakka mandler og stek kaken i ca 20 min

Det blir ikke mange karbene i denne verdens beste :heia:

Fyller blir vaniljekrem ala lavkarbo..

Sååååååå dumt at jeg ikke har JBKM, for jeg har alt det andre..

Jeg tror ikke jeg skal løpe og kjøpe nestangel på apoteket, for den har en litt ekkel bismak, så jeg får vente til en annen dag med å prøve..
Å dette hørtes godt ut :p jeg bruker denne og lager bløtkake,alle elsker den :D

otika
20-03-11, 12:19
Jeg mener å ha lest at sukrin funker dårlig i marengs :confused: kan du ikke søke det opp før du baker a ? og kom gjerne tilbake med resultatet på kaka,for den har jeg lyst til å prøve :D

Tone-G
20-03-11, 12:20
OMG så deilig med kake da! :sikle: Jeg skal prøve denne som bløtekake en dag.. Måååå bare handle JBKM først..

Jammen ble jeg sjessen nå.. Hmmmm kanskje jeg bare må lete i fryseren nå, tror jeg har noen søte oopsier der.. hihi :sikle:

Supah
20-03-11, 12:21
Takker igjen for denne oppskriften :hearts:

Nå står dobbel porsjon i ovnen, og jeg gleder meg :)

Tone-G
20-03-11, 12:22
Jeg mener å ha lest at sukrin funker dårlig i marengs :confused: kan du ikke søke det opp før du baker a ? og kom gjerne tilbake med resultatet på kaka,for den har jeg lyst til å prøve :D

Ojjjj takk for tipset!

Jeg skal søke litt rundt dette.. Vil jo gjerne bruke sukrinmelis da, for det er jo sunnere enn alt annet..

Skal se om jeg får bakt litt når jeg kommer hjem fra tur på lørdag..

52modell
28-03-11, 12:17
Denne "jukseloffen" er bare så bra. Har allerede laget den flere ganger og det som er viktig synes jeg er å piske alt sammen kraftig. Først bare eggehvite og salt, og siden med resten. Jeg bruker JBK og en halv ts splenda som jeg sikter i før kraftig pisking av alt.
Jeg steker den 11 - 12 min og lar den stå i formen til den er kald ,da slipper den bakepapiret lett. Så klipper(!) jeg den i snipper og legger de i plastpose.Vet ikke hvor lenge de kan ligge ,blir jo spist fort. Perfekt å ta med for visitter eller bare i bakhånd på turer.
Så kjære OTIKA : TAKK !

otika
28-03-11, 18:08
Denne "jukseloffen" er bare så bra. Har allerede laget den flere ganger og det som er viktig synes jeg er å piske alt sammen kraftig. Først bare eggehvite og salt, og siden med resten. Jeg bruker JBK og en halv ts splenda som jeg sikter i før kraftig pisking av alt.
Jeg steker den 11 - 12 min og lar den stå i formen til den er kald ,da slipper den bakepapiret lett. Så klipper(!) jeg den i snipper og legger de i plastpose.Vet ikke hvor lenge de kan ligge ,blir jo spist fort. Perfekt å ta med for visitter eller bare i bakhånd på turer.
Så kjære OTIKA : TAKK !
Bare hyggelig å glede med gode oppskrifter :)

Jentepusen
29-03-11, 12:49
Er det forresten noen som har prøvd å tilsette cream of tartar ?
Dette skal i følge ekspertene stabilisere å øke volumet på vispede eggehviter.

Er ny innen lavkarbo, men den kan vell brukes?
Her er innholdet:

Nutrition Facts (USDA#18373)

Serving Size 1 tsp (3 grams)

Calories 8

Total Fat0g

Saturated Fat 0g

Cholesterol 0mg

Sodium 2mg

Potassium 495mg

Total Carbohydrates 2g

Dietary Fiber 0g

Sugars 0g

Protein 0g

Kitt
29-03-11, 14:02
Ble veldig rotet, den næringsinnhold- greia, men jada, vi kan bruke den cream of tartare- tingen. Det skal blant annet brukes i oopsier, (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363&highlight=oopsie-+rolls) men bakepulver går helt fint det også!;)

Jentepusen
29-03-11, 14:20
Ble veldig rotet, den næringsinnhold- greia, men jada, vi kan bruke den cream of tartare- tingen. Det skal blant annet brukes i oopsier, (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363&highlight=oopsie-+rolls) men bakepulver går helt fint det også!;)

Kopierte rett fra nettsiden, så det ble vist bare sånn...