Kan jeg bake rullekake med soyaprotein, eller kommer den til å bli seig som gummistrikk da???
Tror dere dette går ann????
3 egg
1,5 dl sukrin
1,5 dl soyaprotein
0,5 ts bakepulver
2 ss bakekakao
fyll
smør
sukrin
evt hvor mange karber tror dere det blir???
Jeg flytta tråden til spørsmål om matvarer og oppskrifter :)
Ja, du kan bake med soyaprotein.
Vil nok ikke bli seig, men pass på å være rask etter steking så den ikke blir tørr og sprekker når du skal rulle den.
Du må veie opp ingrediensene og regne ut karber i forhold til innholdet. Da finner du ut hvor mange karber det blir :ja:
Jeg flytta tråden til spørsmål om matvarer og oppskrifter :)
Ja, du kan bake med soyaprotein.
Vil nok ikke bli seig, men pass på å være rask etter steking så den ikke blir tørr og sprekker når du skal rulle den.
Du må veie opp ingrediensene og regne ut karber i forhold til innholdet. Da finner du ut hvor mange karber det blir :ja:
Takk for svar, er ikke så god på sånn utreining men får prøve....
Hvis du er usikker på hvordan resultatet blir, kan du vel prøve? Men del oppskriften på 3, så slipper du å sløse bort ingredienser hvis det blir mislykket:)
Det er 34g karbo i 100g bakepulver, og kakao varierer, men endel pakker ligger på rundt 13g/100g.
Egg har vel ca. 0,3g/100g.
Soyaproteinet varierer. Noen av dem har 0g karbo.
(+ smør som har 1g/100g)
Så da er det bare som Gerd sier å veie ingrediensene og dele antall karbo på hundre og gange med antall gram du bruker!
Eks: 10g kakao
13g karbo/100gx10g=1,3g karbo
Jeg pleier ofte å bruke 50/50 soya og malte sesamfrø når jeg baker, da blir ikke smaken så framtredene..
dette var ingen god ide, smakte hoppetau.... Seig ekkel konsistens