View Full Version : Togtråden!

Sider : 1 2 3 [4] 5 6

VSB
22-05-11, 13:38
Jeg må også prøve de osteknekkisene, kanskje i matpakke i morgen, blir nok altfor stor tenker jeg, men synes det er litt vanskelig å vurdere nå på lavkarbo, så heller for mye enn for lite. Tror kanskje ikke jeg skal inn i registreringsvogna med diett.no i morgen, men vi får se...

I dag er det atter lese-til-eksamens-vogna, med regnvær på utsiden. Har vært en tur i kjøkkenvogna og laget eggemuffins, veldig godt...

I morgen er det eksamensvogna og jeg ser fram til å få det overstått. Er det en nervevogn her? Tror noen har koblet den på og puttet meg inn der, HJELP...

Sunroad78
22-05-11, 13:45
Lykke til på eksamen i morgon VSB :)

Bøtt
22-05-11, 15:25
Lykke til i morgen!!tvi tvi...:heia:

Orkide
22-05-11, 17:21
Hei, er noen dager siden sist jeg var her nå.

Har vært opptatt i mange av vognene her da.
Vannvogna, vaskevogna, strikkevogna, spisevogna, høykarbovogna (er koblet av), dugnadsvogna og mange flere.

Har heldig vis kommet meg inn i lavkarbo vogna igjen:)

mocc@
22-05-11, 17:44
Lykke til med eksamen imorgen VSB.. :)

kattungen
22-05-11, 18:20
Kobla vi ikke av hodepinevogna? For jeg tror jeg har funnet enda en av dem :(

VSB
22-05-11, 18:25
uff, hodepine er ikke godt, god bedring...

Nå er hodet tett og tungt så nå er alle bøker pakket bort i biblioteksvogna og jeg håper å slippe å ta de fram på en stund. Her har vi vært i pannekakevogna alle mann. Skikkelig grove til de andre og lavkarbo til meg.

Antoinette6
22-05-11, 19:01
Hvah ???!! Driver vogner og hekter seg på og av etter eget forgodtbefinnende !?? Er're muuuulig ? Muligens noe med magnetfelt å gjøre, altså. Ikke alltid man kan ha kontroll på disse vognene. . .

Vi får rett og slett koble på en stillevogn kun for hodepinepassasjerer, tror jeg. Der er det myke sofaer, veldig dempet belysning, deilige puter og mye luft og rom. Akkurat slik de vil ha det. Den KAN ligne litt på den 'relæksvogna' vi koblet på her tidligere, - den med barnelatter. Men det blir for drøyt i denne samenhengen.

Nå er jeg i (på?) vannvogna. På tide ! :w00t:

Og så er jeg øøøørlitegrann avslappet fordi jeg nå har vært utmeldt av 0,1-tonnsklubben i 14 dager ! Trodde jeg skulle bli værende der leeeeenge, jeg.

Gussjelov for dette toget !

:klem: til hver i sær

halkatlala
22-05-11, 20:45
har fortsatt vondt i hodet jeg også, men ikke så ille som i går. blir fint når jeg får tid til å sette meg i den stillevogna med dempet belysning:) nå kommer snart dattera mi hjem og skal legge seg. hvis den lånte kolikkungen jeg har her sovner i samme slengen så blir det stillevogna ganske snart:D
ellers så har jeg helt ekstrem ketosesmak i munnen i dag. det er helt forferdelig. snart vært i ketose et år og lurer på om den smaken aldri blir borte? dvs. den har vært borte når jeg har hatt en og annen sprekk, men ellers så er den der HELE tiden:confused:

kattungen
22-05-11, 20:45
:hungry: Hvor blir det av middagsvogna? :lol:

Antoinette6
22-05-11, 20:57
*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

kattungen
22-05-11, 21:16
*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

Det funka, gitt! To pepperbiff, raskt frest i panna :cool:

Antoinette6
22-05-11, 21:16
YESSSS !!!!

:heia: meg. Og deg ! :blomster:

Regret
22-05-11, 21:26
Åh dere er så gode å ha! :klem: Har heelt glemt av vannvogna i dag jeg! Stusset på hvorfor det ble så mange brusglass på meg tidligere, men allikevel gikk det ikke opp for meg :P får se hvor mye jeg får ned før det er natta her, i morgen er det jobb igjen og jeg er absolutt ikke klar, det kunne ha vært helg litt til synes jeg. Skal uansett prøve så godt jeg kan å la være å snikveie i morgen! Får holde meg opptatt så jeg ikke tenker på det :) hvordan gjør dere det? Jeg har ikke greid å holde meg unna en eneste dag i løpet av disse 7 ukene jeg har holdt på med lavkarbo :P bortsett fra de aller første dagene da.

Regret
22-05-11, 23:16
Ble 3L på rappen det gitt! ;)
Og vet dere hva jeg har oppdaget?! Magen min er mindre! Selv med så mye vann i seg at den nesten sprekker! Altså, før når jeg drakk vann så lot jeg bare flasken 'stå' på magen sånn at jeg drakk med armene fri (camelbak flaske) når jeg satt-lå / satt henslengt, men nå vil den ikke stå lengere, den bare glir ned! Jeg kan offisielt IKKE bruke magen min som stødig bord lengere :D herlig!

kattungen
23-05-11, 07:40
Tredje dagen på mindre enn ei uke at jeg våkner av mareritt :( Dette begynner å gå ut over nattesøvnen :( Dessuten er veievogna aldri snill med meg på mandager, så selv om jeg har gjort alt riktig har jeg gått opp 800 gram siden fredag :( Satser på at det har sammenheng med at jeg skal ha TR i løpet av et par dager, og at det løsner til neste uke - hvis ikke flytter jeg veiedagene til fredager! :heia:

I dag skal jeg muligens en tur innom handlevogna, før det blir eksamenslesing-vogna og jobbvogna til seint på kveld. :)

Antoinette6
23-05-11, 08:17
God dag til deg, kattungen, - og alle andre ! :klem:

Jeg anbefaler sterkt veiedag fredag (det har konduktøren også, - jeg bare nevner det. Og henne tror jeg blindt på!) det er akkurat som om jeg går mer ned etter at jeg skiftet dag fra mandag til fredag. . . :D

Og lykke til alle med eksamenslesing og eksamener de påfølgende dagene. Guuuud, jeg er glad jeg er ferdig !

Og så håper jeg dagens tur går finfint for oss alle !

:blomster:

kattungen
23-05-11, 08:27
Da blir det veiedag fredager heretter :heia:
Det som ble servert i frokostvogna i dag frister igrunnen til gjentagelse - osteknekkis med blåmuggost :D

Regret
23-05-11, 08:28
Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Nå sitter jeg her å funderer på hva jeg skal ha til frokost. I dag er en sånn dag jeg har veldig lyst på mat, men absolutt ingenting frister.. Jeg skal ikke spise før om 2 timer omtrendt så jeg har litt tid på meg fortsatt til å tenke :) det ble litt mye karber på meg i går og siden jeg ikke skal veie meg i dag så er frokostvalget enda hardere, men jeg regner med at det blir noe med egg 

kattungen
23-05-11, 08:42
Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Jeg jobber stort sett i helgene, og det er faktisk det som ødelegger for meg :p Jeg spiser lavkarbo på jobb, no stress, men jeg stresser mye og rekker ikke drikke nok, og tipper jeg holder på all den væsken jeg faktisk får i meg :lol:

Regret
23-05-11, 09:08
Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

kattungen
23-05-11, 09:13
Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

Igrunnen ikke :p Eller joa, i løpet av tre-fire dager, men så går jeg det jo opp igjen i helgen :p

kattungen
23-05-11, 09:52
Eggerøre med provence-krydder framfor gressløk er IKKE å anbefale :p

kattungen
23-05-11, 12:15
Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag! :(

Regret
23-05-11, 12:50
Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag! :(

:klem:
Bare hold fokus på hvorfor du vil drive med ketolyse, kanskje det motiverer? Jeg kjenner trangen selv til å bare slippe all kontroll og falle for fristelser, men jeg føler meg bedre på lavkarbo og ketolyse så jeg greier å holde meg unna stor sett, men har blitt et par sprekk også ja.. Jeg har funnet ut at om suget blir for sterkt så tillat deg en dag med høykarbo for å få det ut av systemet, så slipper du å slite i dagesvis fordi du har lyst på noe. Så går du tilbake til ketolyse dagen etterpå og later som ingenting :p problemet er om det går mer enn 1 dag med høykarbo da kommer suget for å bli, hvertfall for meg. Tar jeg meg ei hel helg med høykarbo så går jeg å sutrer over sukkersug i flere dager og opp til uker før det gir seg! Ikke verd det..

Supah
23-05-11, 12:57
Jeg trenger hjelp!

Nå har jeg vandret rundt i korridorene i 4 timer, og leter fortsatt etter eksamensvognen? Har fått utlevert oppgaven til i morgen, men finner ingen konsentrasjon....

De eneste vognene jeg har vært innom i dag er frokostvognen, og "bryllupsplanlegger"-vognen.. :love:

kattungen
23-05-11, 14:12
Bare hold fokus på hvorfor du vil drive med ketolyse, kanskje det motiverer? Jeg kjenner trangen selv til å bare slippe all kontroll og falle for fristelser, men jeg føler meg bedre på lavkarbo og ketolyse så jeg greier å holde meg unna stor sett, men har blitt et par sprekk også ja.. Jeg har funnet ut at om suget blir for sterkt så tillat deg en dag med høykarbo for å få det ut av systemet, så slipper du å slite i dagesvis fordi du har lyst på noe. Så går du tilbake til ketolyse dagen etterpå og later som ingenting :p problemet er om det går mer enn 1 dag med høykarbo da kommer suget for å bli, hvertfall for meg. Tar jeg meg ei hel helg med høykarbo så går jeg å sutrer over sukkersug i flere dager og opp til uker før det gir seg! Ikke verd det..

Jeg skal heller kose meg med piel de sapo-melon i dag, og drite litt i karbohydratene.

VSB
23-05-11, 17:02
Jeg trenger hjelp!

Nå har jeg vandret rundt i korridorene i 4 timer, og leter fortsatt etter eksamensvognen? Har fått utlevert oppgaven til i morgen, men finner ingen konsentrasjon....

De eneste vognene jeg har vært innom i dag er frokostvognen, og "bryllupsplanlegger"-vognen.. :love:

Kan hjelpe deg å lete jeg,:detektiv: for nå er jeg ferdig med min og håper det blir leeeenge til neste gang.

Har tilbragt 7 timer + litt venting i eksamensvogna, nå er det nok best for meg i stille vogna tror jeg, bomull i hodet, vondt i arm, nakke og skuldre...:( men er utrolig lettet over at det er over da og tror det gikk greit. :DSå var det bare å vente på resultatet, er det en egen tålmodighetsvogn her?

Antoinette6
23-05-11, 17:04
*kopler på konsentrasjonsvogn til Supah*

Nøytralt innredet, god stol, passe høyde på bordet og et godt utvalg skrivesaker.

You go, girl !

Antoinette6
23-05-11, 17:05
Det finnes ingen tålmodighetsvogn, dessverre. Henvend deg til konduktøren. Hun har en krem . . .

VSB
23-05-11, 19:37
Jeg var forresten i vektvogna til offisiell veiedag på morgenen og har gått ned 1kg.:stortsmil

Supah
23-05-11, 19:39
*kopler på konsentrasjonsvogn til Supah*

Nøytralt innredet, god stol, passe høyde på bordet og et godt utvalg skrivesaker.

You go, girl !

Åh! Tusen takk! Jammen hjalp det ikke litt også. Jeg har i alle fall lest litt. Og har ikke lenger total panikk! :smile:

Antoinette6
23-05-11, 21:32
Glimrende, Supah ! Jeg visste hva jeg gjorde ! :lol:

KimPossible
23-05-11, 21:44
I dag har jeg vært i "belaste hælen på operert fot"-vogna, og det gikk kjempebra, om enn noe sakte.... skilpadde-tempo på tur ute i sola. :p

Lagde omelett til frokost, og blomkålsuppe til middag. :)

Supah
23-05-11, 21:54
Glimrende, Supah ! Jeg visste hva jeg gjorde ! :lol:

Ja, det gjorde du tydeligvis! Kan du ordne slik at jeg gjør det bra på eksamen i morgen også? :smile: Takk takk!

Antoinette6
23-05-11, 22:08
*fjerner andre, forvirrende tanker hos Supah og lar konsentrasjonen gå omkring de VIKTIGE ting til eksamen*

*sender også over goood avslapping*

Supah
23-05-11, 22:12
*fjerner andre, forvirrende tanker hos Supah og lar konsentrasjonen gå omkring de VIKTIGE ting til eksamen*

*sender også over goood avslapping*

Tusen takk :hearts:

Da skal jeg gå til eksamen i morgen med godt mot! :smile:

Antoinette6
23-05-11, 22:15
Glimrende, Supah !

Og lykke til !

kattungen
23-05-11, 22:19
Lykke til på eksamen i morgen, supah! :D

Supah
23-05-11, 22:21
Åååå! :love:

Tusen takk dere! For et trivelig tog dette er!

Antoinette6
24-05-11, 07:37
Vi krysser alt vi har for deg, Supah ! ( - dog ikke beina - ) :lol:

Lykke, lykke til i dag !

*ber alle sende rolige, gode og konsentrerte tanker til Supah i dag*

Supah
24-05-11, 07:59
Vi krysser alt vi har for deg, Supah ! ( - dog ikke beina - ) :lol:

Lykke, lykke til i dag !

*ber alle sende rolige, gode og konsentrerte tanker til Supah i dag*

Nemmen er ikke du bare herlig! :stortsmil

Er på vei ut døren nå, men måtte bare sjekke forumet først (selvsagt), og det er jeg glad for at jeg gjorde! :smile:

TUSEN TAKK!

VSB
24-05-11, 10:07
Lykke til på eksamen Supah, du ser vel denne først etterpå, så håper du er fornøyd med innsatsen:klem:

VSB
24-05-11, 10:08
I dag er det rolig vogna på meg, men skal forsøke å komme en tur i treningsvogna.:visemuskl

Regret
24-05-11, 10:41
Årrrrgh! Jeg er så sint at jeg sprekker snart! :realmad:
Jeg velger å ikke veie 1 dag og jeg går OPP i vekt!! Faaaaaaaen mildt sagt! Derfor kan jeg ikke gå en dag uten å veie ser man, og veiedag er bare 2 dager unna! Ikke sjangs for at jeg greier å gå ned noe til da.. I tillegg til at vekta irriterer meg så har guttene greid å rotte seg sammen å bryte seg inn i fugleburet! Buret er av størrelsen gigant og det er ikke bare bare å rydde opp etter de heller. Gutten min som den pøbelen han er så har han måket ut kilovis med sand! Og plaget den tammeste fuglen der inne. Den er så nysgjerrig at hun ikke blir skremt så lett så hun hadde selvsagt prøvd å oppsøke kontakt med ungene, og det gikk jo ikke så bra. Men hun har det bra nå altså, ingen skade skjedd. Men buret ble altså brutt inn i 3 ganger før de endelig ga seg!
Han minste her driver å spiser alt han finner uansett hva det er så jeg har nok ikke greid å redde all sand fra han heller :/ blir noen spennende bleier framover.. Det er skjellsand det er snakk om så det er ikke sikkert han har fått svelget så mye, men man vet jo aldri. Tenk hvor rask de er når man snur ryggen til i ett minutt! Også er de så stille at man merker ingenting heller.
Nå har jeg plantet de foran tvn med drømmehagen på, så nå er det endelig litt ro.

Jeg har vært på lavkarbo i 2 måneder i dag og tok derfor nytt bilde, men siden jeg ikke har pc og resten av bildene ligger på ekstern hardisk så får jeg ikke sett om det er noen forskjell.. Blir spennende å se når jeg får sett! Men det så ikke ut som om det var så stor forskjell..

Bittemoren
24-05-11, 10:49
Så kjedelig Regret :klem:

Jeg har vært ombord i veievogna i dag og jeg har gått ned 1.5 kilo siden forrige offisielle veiing :heia: så dette ser ut til å gå rette veien :D

Supah
24-05-11, 14:06
Lykke til på eksamen Supah, du ser vel denne først etterpå, så håper du er fornøyd med innsatsen:klem:

Tusen takk! :) Det gikk bedre enn fryktet..

Kanutten
24-05-11, 18:09
Jeg er i heltalenevogna! :heia: Sambo er dratt på jobb for første gang (han har vært sykemeldt) på 5 uker! Jeg kjenner at jeg trengte virkelig en singlekupe! :heia: Jeg nyter timene, men gleder meg til han kommer hjem klokken 21 i kveld. :love:

Jeg skal prøve meg på jobb igjen på kommende mandag. Første gang siden september. Har vært sykemeldt lenge og alle mistanker om trasig hjerte, lunger lever, nyrer, hjerne etc er alle avvist. Jeg håper jeg får diagnosen utslitt. For det er det jeg va. Nå begynner jeg komme meg!

Sånn NAVhistorisk sett, hva slags diagnose er grei nok? Jeg vet jo av psykiske problemer kan lage krøll for deg senere, men er utslitt greitt??

VSB
24-05-11, 20:29
Det med psykiske problemer trodde jeg hadde mest å gjøre med forsikringer? Har i hvert fall ikke hatt trøbbel med NAV med en slik diagnose. Tvert i mot fikk jeg klar beskjed om å prioritere å bli frisk, ev. gjøre ferdig videreutdanning, før jeg tenkte på jobb. Men det er vel ikke alle som er heldige og møter den forståelsen.

VSB
24-05-11, 20:33
Jeg skulle bli i roligvogna jeg, trodde jeg...
Nei, jeg har tatt en tur i ryddevogna, i "bibliotek-vogna" til ungene. Nå står det 3 poser med bøker som skal enten til loppa eller til niesa. Mannen er ute og kjører lopper og i helgen blir det stort sett den vogna på oss, i hvert fall hele lørdag på meg. Veldig spent på hvordan kroppen tåler det, men kan jo være ganske sosialt også da... Har klart å holde meg unna sove-vogna på dag/kveld både i går og i dag, det imponerer med den tøffe eksamensdagen i går...

streber
24-05-11, 21:04
Nå har jeg DELVIS vært lest meg opp her, nytter ikke å lese alt fant jeg ut! Gratulerer til alle som har vært i "superflinkvognen" siden jeg var her sist!Jeg har jo vært i "konfirmasjonen til størstejentavognen","Sverigetur med kjæresten vognen" så nå er jeg i "få bort ekstrakiloer vognen"-IGJEN. Det er faderullanmeg noe hele tiden nå. MEN jeg tar meg i nakken og hiver meg igang etter hver gang, da kan det vel ikke bli så alt for galt heller:confused:

Vil dele et lite bilde av de fine jentene mine på den store dagen 8471med dere:

Sunfrid
24-05-11, 21:46
Åh... så flinke dere har vært med vekt, mat, vann og eksamner...:ja:

Jeg har ikke ramlet av toget men har nok gått meg vill i alle vognene, vekta er ikke så snill med meg om dagen - har gått opp ca 1kg men satser på at dette er vann :geip: Må nok bli flinkere til å stikke innom vannvogna i løpet av arbeidsdagen :_punk:

Hevingen
25-05-11, 08:44
Jeg er her på toget, men har nok vært litt ute med bena dinglende mot plattformen. Jeg har ikke klart å leve ketogent, men jeg er ikke helt borte heller. Er stadig vekk innom vannvogna i alle fall. Men kroppen har også bestemt seg for å holde på en del av dette vannet, så jeg har gått opp en del igjen, og da blir jeg litt frustert.

Men jeg klamrer meg fast i toget, så jeg er snart godt inne i vognene igjen. Jeg har i alle fall begynt dagen bra i frokostvogna, og er nå i kontorvogna. Har allerede vært en tur i vannvogna, må nok innom der igjen snart for å fylle opp flaska.

God togtur alle sammen :)

Regret
25-05-11, 09:09
Vannet har endelig sluppet taket! Hurra hurra! 1,2 kg ned siden i går :D vi hadde en hard situasjon her hjemme i går, så jeg har nok grått det ut :P uansett så er jeg fornøyd! Og tante dro sin vei i går også så det lettet nok litt på trykket også :) håper det vedvarer!

VSB
25-05-11, 09:47
Her har vekta holdt seg i ro siden mandag, men prøver å ikke ta det så tungt, hadde fin nedgang i forrige uke.:) Må nok tilbringe langt mer tid i vannvogna tror jeg. Dårlig søvn i natt, men får bare holde meg unna sovevogna i dag, ellers blir det bare værre.

Flott nedgang da Regret!:klem:

Ellers er det rydde og vaskevogna her på morgenen før det går videre i terapivogna. I kveld er det restaurant vogna, men har vært inne og kikket litt og de har tapas, så der er det jo igrunnen bare å plukke og mikse i lavkarbo. Flott for meg.:D

Gerd
25-05-11, 11:25
Snek meg ut av konduktørvogna og inn i veievogna :D

1. delmål nådd :heia:

*tusler tilbake til konduktørvogna og holder sporet* :D

Regret
25-05-11, 11:49
Så bra at vekta holder seg i ro da i såfall, VSB!
Gratulerer så mye, Gerd! Hva var første mål?

Gerd
25-05-11, 11:51
3 kilo :D

Regret
25-05-11, 11:59
Å så flink du har vært! :D

Gerd
25-05-11, 12:00
Takk :D

Men de neste tre vet jeg at jeg skal få slite med ;)
Men jeg skal stå på frem til ferien, uansett :ja:

kattungen
25-05-11, 12:05
Så flink du er Gerd! :heia:

Hevingen
25-05-11, 12:17
Snek meg ut av konduktørvogna og inn i veievogna :D

1. delmål nådd :heia:

*tusler tilbake til konduktørvogna og holder sporet* :D

Hurra for deg!!

Du får holde toget på stø kurs for oss som vakler litt. :o

Antoinette6
25-05-11, 15:20
:heia: Gerd !!!

GLIMRENDE !!! Ja, du mååå være med på toget fram til ferien, - ellers sporer vi av både den ene og den andre !!!

Sunroad78
25-05-11, 17:28
Grattis med 3 kg ned Gerd :)

I dag har eg klart å kome meg tilbake til vannvogna. Blei lite vatn i går og det har eg kjent godt i dag... Skal også ein tur i spinning- og styrkevogna om eit par tima.

KimPossible
25-05-11, 17:38
Jeg skal inn i rømmegrøt-vogna om ikke lenge, gleder meg veldig. :D

Sånn bortsett fra det blir jeg nok i avslapningsvogna og tv-vogna.
Life is great. :)

Antoinette6
25-05-11, 21:28
Åh ! Rømmegrøtvogn !!!

Så fantastisk ! :sikle:

TAKK, KimPossible ! :love:

KimPossible
25-05-11, 21:30
:D Bare hyggelig det, A6.
Ble litt sånn rømmegummi her da, men den var da god likevel. :p
Og så har jeg spist maaasse sognemorr.... klarte ikke å slutte. :o

Regret
25-05-11, 22:21
Da har jeg endelig fått tak i en pc igjen og jeg har fått sett på bildene av meg selv fra start til nå, og jammen sant så sitter jeg å smiler bredt! jeg greier å se forskjellen selv! :D magen er flatere og håndtaka på ryggen er mindre, herlig! Dette løftet litt da jeg ikke trodde det var så mye forskjell siden hverken cm eller kg hadde hoppet så mye på disse 2 månedene jeg har drevet på.

Regret
25-05-11, 22:36
også må jeg bare skryte litt! Jeg laget sushi for første gang i dag! lavkarbo selvsagt, men blomkålris og laks, det var godt det!

VSB
25-05-11, 23:53
Det så godt ut.

Jeg har vært i tapas vogna og jammen meg var det ikke flere lavkarboer der. Bestilte enkle retter så da var det veldig greit å velge riktig. Ha en god natt til alle våkne sjeler.:klem:

Bittemoren
25-05-11, 23:57
Da rusler jeg i sovevogna en tur før jeg skal tilbake i jobbevogna i morgen tidlig :)

Labomba
26-05-11, 00:20
Nå er det sovevogna på meg, men har kosa meg lenge i skravlevogna nå i kveld.
Fornøyd med dagen ;)

kattungen
26-05-11, 04:14
Sovevogna mi ble plutselig en lys våken-vogn :( Sånn er det å ha en teit katt som maser til alle døgnets tider.

VSB
26-05-11, 08:07
Her er det snart følge til -førskolevogna. Helt rart at yngstemann er blitt så stor;)

Forresten, gratulerer med flott vektnedgang Gerd.:heia:

Ser ut til at vekta løsner litt her igjen, masse rømmegrøt i går tok knekken på forstoppelse og det hjelper godt på, håper det fortsetter nå...

Antoinette6
26-05-11, 08:40
Tuuuuut !

Her tøffer vi videre !

Men jeg finner ikke vannvogna. Den har vært borte fra meg i nesten en uke ! Jeg må finne togoversikten i dag !!!

En god togtur ønskes alle passasjerer !

Regret
26-05-11, 08:43
tror vi må sette på flere vannvogner jeg så de blir lettere å finne, har vært noen dager siden jeg så den sist også!

Veiedag i dag og sitter i grunn bare å haler ut tiden før jeg veier, da jeg eeegentlig ikke har så lyst å veie :p Vil ikke vite av det, men jeg føler at jeg har gått opp fra i går.. cm også!

Gerd
26-05-11, 09:46
Vannvogner er på plass:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2e0y8P3bFgQgaSuKB-YNqryeJY4hfsv_r1uvBwDSvkSRzDzjr-A

:D

kattungen
26-05-11, 11:27
Jeg er på spise-ute-vogna, så hvis jeg hopper ut av ketose til i morra blir jeg overhodet ikke overrasket :p

Nnem
26-05-11, 12:07
Endelig sier jeg :D
Etter en ukes sprekk med oppgang på 3,4 kg har kroppen endelig løsnet og energien har kommet tilbake. Nå nærmer jeg meg endelig - 10 kg, da jeg denne uken gikk ned 4,3 kg.

Antoinette6
26-05-11, 16:32
Jøss !!! Nnem ! GRATTIS !

Ja, Gerd, - tålmodighet ER en dyd !

:heia: :heia: :heia:

Og tuuuusen takk for vannvognene ! Jeg finner dem nå !

tora trollmor
26-05-11, 19:39
Her er jeg etter konfirmasjon og hyggelig besøk til svigermor. Ha gått meg helt bort etter dette besøket, lite vann og dette kjenner jeg på kroppen :mad:
Tror nok jeg går opp denne uka også :eek:
Gratulere til alle som har gått ned :)

VSB
26-05-11, 20:22
Gratulerer Nnem. :heia:

Sliter med å finne vannvogna jeg også. Kanskje vi trenger et kart i dette mega-lange toget?

Var uheldigvis en tur i sovevogna nå på ettermiddagen jeg, har visst blitt litt mye i dag. Så får vi se hvordan det påvirker natten...

Nnem
26-05-11, 20:25
Takk, er lettet. Bare å fortsette slik de neste ukene også:)

halkatlala
26-05-11, 20:42
etter noen dager i fruktvogna er jeg nå tilbake på toget:)

Antoinette6
26-05-11, 20:51
Gussjelov, halkatlala ! :blomster:

kattungen
26-05-11, 21:16
Jepp, det ble (som fryktet) en tur av toget i dag. Poteter til middag, og panacotta til dessert!! :D Men nå er jeg tilbake, og gleder meg allerede til i morgen :D

Regret
26-05-11, 21:32
forslag til fysemat som er full av fett? og som mest sannsynlig ligger lett tilgjengelig? eller noe annet for å stilne fysen? antar jeg har fått for lite fett i dag..

kattungen
26-05-11, 21:39
Bacon? Rømme? Ost? Feta og tunfisk i olje?

Antoinette6
26-05-11, 21:44
Smørrrrrrr !!!

Regret
26-05-11, 21:46
Bacon? Rømme? Ost? Feta og tunfisk i olje?

vil ostechips fungere på samme måte som 'rå' ost? i såfall så har jeg det jeg trenger til det :)

Smørrrrrrr !!!

hehe, akkurat det med å ta meg ei skje med smør får jeg ikke til :p men om ostechipsen er brukbar så kan jeg jo ha smør på det :rolleyes:

Antoinette6
26-05-11, 21:48
Jaaaa ! Lagde det i går, jeg, Regret. Ostechips med mye smør !

Dæven, så godt det var !

Regret
26-05-11, 21:51
Jaaaa ! Lagde det i går, jeg, Regret. Ostechips med mye smør !

Dæven, så godt det var !

Wohoo! :D
Da vet jeg hva det blir til kveldsmat!
Bare synd jeg ikke har kavli sin ost med jalapeno, den er den beste til sånt! Har sånn landlord hvitost da, så det får bli det i dag.

Antoinette6
26-05-11, 21:53
Gudd løkk, - og en :klem: til deg !

Flinke, kloke damen som tar tak !!!

kattungen
26-05-11, 21:54
Åh, her blir det en tur i sovevogna allerede merker jeg :D Var oppe litt over tre i natt, sov en halvtimes tid på dagen, og må opp i sekstiden i morgen også. Huset er bomba (jeg har starta på tidenes ryddeprosjekt...) og matlysten er på bånn, men i morgen blir en bedre dag - bare jeg får sovet litt! :p

Antoinette6
26-05-11, 21:54
Nattaaaa, kattungen !

:sove: godt !

Regret
26-05-11, 21:57
Åh, her blir det en tur i sovevogna allerede merker jeg :D Var oppe litt over tre i natt, sov en halvtimes tid på dagen, og må opp i sekstiden i morgen også. Huset er bomba (jeg har starta på tidenes ryddeprosjekt...) og matlysten er på bånn, men i morgen blir en bedre dag - bare jeg får sovet litt! :p

Godt natta, Kattungen :)

Gudd løkk, - og en :klem: til deg !

Flinke, kloke damen som tar tak !!!

aww så herlig du er! :love:
Nå er det 5 minutter til fasten egentlig skal begynne, men NEI det gjør den ikke! :D Jeg skal ha kveldsmat nemlig! Det er det lenge siden jeg har spist ja!

Antoinette6
26-05-11, 21:58
Dette er sååå bra, Regret !

Saaaakte, men sikkert . . . .

:love:

Regret
26-05-11, 22:18
oi. Klokka slo 22 og det ble brått og veldig uventent svææært vanskelig å gå til kjøkkenet. hmm.. nei, jeg skal gjøre det allikevel, så snart jeg får ræva ut av sofaen.. :rolleyes: Jeg er på min 3. flaske vann da, som nå ble tom, så jeg har jo uansett kommet ett steg videre. 1 flaske igjen så har jeg drukket 3L vann i dag, og alt for mye brus, det ble 7,5dl der også.. bra for væskeinntaket, men tenna kunne ha greid seg uten brusen føler jeg.

Får dere sånn vond smak i munnen når dere drikker mye vann fort? Jeg får alltid sånn sur metallsmak i munnen og føler jeg har veldig dårlig ånde etter å ha drukket vann.

Antoinette6
26-05-11, 23:19
Me too !

Så flott med vannet ! Og da har du jo kommet et fiiint skritt.

Lurt å ikke ta alt på en gang, tror jeg. jeg skal veie meg i morgen og gruer. Føler jeg har gått opp. Det er så ekkelt . . . .

Regret
27-05-11, 00:12
Me too !

Så flott med vannet ! Og da har du jo kommet et fiiint skritt.

Lurt å ikke ta alt på en gang, tror jeg. jeg skal veie meg i morgen og gruer. Føler jeg har gått opp. Det er så ekkelt . . . .

Huffa :( sånn jeg følte meg tidligere, i det som nå blir i går det. Jeg hadde rett også forsåvidt, 600g opp. Håper du er heldigere!
Nå går jeg å legger meg tror jeg og sier meg fornøyd med å ha drukket mye vann, spist kveldsmat og føler meg fortsatt vel, annet enn en svart samvittighet og overraskende nok en trang til å trykke på 'angre knappen' ang maten, men det skjer ikke.
God natt :)

Sunfrid
27-05-11, 06:57
:forvirret akkurat sånn føler jeg meg..... Trodde jeg hadde vært rimelig flink denne uka, men neida + 300 gram og 1. juni målet blekner :sint:

Jeg må jo bare fortsette, tror jeg, og spise mere fett og drikke mere vann, når jeg kommer fra jobb i dag skal jeg granske karbo inntaket mitt og se hvordan jeg ligger ann....:detektiv:

Ha en fin dag :klem:

halkatlala
27-05-11, 08:47
usj. det ligger fortsatt epler og druer i kjøleskapet mitt etter den rundturen min i fruktvogna-og jeg har lyst til å spise det. håper ungene tar litt ansvar og spiser opp alt sammen etter skolen, så det ikke ligger der og roper på meg mer :( men ellers da, så har jeg kjøpt meg cottage chees og har lyst til å prøve sånn wannabe riskrem. ogsåå har jeg endelig fått tak i pølser på rema 1000 med bare 0,5 karber og de ser kjempegode ut :D også har jeg 3 flasker med frossent vann i bunn i fryseren- det burde holde til isvann i hele dag. dette blir en bra dag i vannvogna :ja:
dette her klarer jeg-selv om de eplene og druene er litt pågående akkurat nå. de slutter veel å rope på meg hvis jeg bare kommer meg tilbake i ketose etterhvert :)

kattungen
27-05-11, 09:01
Det ligger en melon på matbutikken og roper på meg også :p Tenk at EN dag ute av ketose skal ha så mye å si?

Antoinette6
27-05-11, 10:10
.. . det forteller oss andre at å gå ut av ketose æ'kke å anbefale !

Stø kurs, jenter ! Vi tøffer videre !

:klem: og TAKK til dere ! :lol:

halkatlala
27-05-11, 10:20
ja- ut av ketose er bare dumt! får søtsug, er sulten hele tiden, vondt i magen- oppblåst blir man også. visste jo om alt dette fra før- og likevel ville jeg meg selv så vondt :rolleyes: (tenkte at det kunne jo hende det gikk bra denne gangen)
nå har jeg vært i kaffe og "riskrem" vogna :D eplene har slutta og rope på meg-nå er det bare isvannet som roper hele tiden, men det er jo greit:)

Antoinette6
27-05-11, 10:26
Så deilig at eplene holder kjeft, halkatlala !

Og et øyeblikks nytelse er ikke verdt det ! Ikke med epler, jaffal ! :lol:

God togtur i dag !

kattungen
27-05-11, 10:31
Dessuten kan man få meget ustabil mage av typen som krever mye dopapir... :p

Fløtegratinert blomkål og brokkoli til frokost :D Back on track baby! :D

Gerd
27-05-11, 10:32
God togtur alle sammen :D

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTAO9P4QjarreeEpyN2xHT9ThA2MHa7 2v0vKgfzU_8SGg1I_408Q

Antoinette6
27-05-11, 10:34
Dessuten kan man få meget ustabil mage av typen som krever mye dopapir... :p

Fløtegratinert blomkål og brokkoli til frokost :D Back on track baby! :D

GLIMRENDE !!! :blomster:

Måtte dagen din bli deilig, deilig, kattungen ! :klem:

monja
27-05-11, 10:41
Det er ikke enkelt å motstå melon nå når sommeren er rett rundt hjørnet. Jeg har syndet og spist litt vannmelon, men heldigvis har den ikke tatt meg ut av ketosen. Idag serverte de flatbiff og brokkoli, stekt i smør og surret i fløte i frokostvognen. Slett ikke verst :D
Håper dere alle får en fin togdag :suss:

kattungen
27-05-11, 10:42
GLIMRENDE !!! :blomster:

Måtte dagen din bli deilig, deilig, kattungen ! :klem:

Takk, snille :klem:

Regret
27-05-11, 10:47
Da har jeg spist frokost! Jeg lagde omelett med bacon, 2 skiver squash og 2 ostechips med smør på, så nå er jeg god og mett ja! Jeg delte opp frokosten slik at jeg har til lunsj også, så dette er bare herlig :D allerede drukket 1 flaske vann i dag, og nr . 2 står på bordet her :D

tuuutuut!
Ønsker alle en riktig god dag!

VSB
27-05-11, 10:51
Jeg startet dagen med en gledelig overraskelse. Tok på en topp som tidligere har stammet over magen, og gjett: Den var akkurat passe løs og fin. Vet ikke helt når jeg brukte den sist, men har nok unngått en stund, da den ikke satt så pent. Kanskje jeg kan gjøre et nytt forsøk på et par bukser snart, og jeg øyner håp for bunad i barnedåp i august!:D

Her er det planlegging i barnehagen så minsten er hjemme. Har vært i bakevogna og laget nannahs knekkebrød, står i ovnen. Etterpå blir det mer baking med minsten. Høykarbo:eek: sjokoladekake til loppemarked og lavkarbo kake til oss:p.

(Klarer jo ikke holde meg unna snikveiing da, og vekta viser nedgang den og, men offisiell veiing er mandag, betyr å holde seg i skinnet i helgen og vente med oppdattering der.)

KimPossible
27-05-11, 10:52
Mårnings :)
Starter dagen i vannvogna jeg, før jeg skal inn i kjøkkenvogna, og videre inn i rydde og vaskevogna. Gjøre det fint til helga. :ja:
Har en sånn "tjukkebolla-feita"-dag.. :(:mad: føler meg bare stygg og ekkel. bah.... det går vel over snart, håper jeg. Er vel kanskje litt irritert på at jeg spiste høykarbo hele april, og la på meg nesten 7 kg på den tiden!!! :eek::mad: og det tar sånn tid å få det av igjen. Det som plager meg. *mumlemumlemumle*

VSB
27-05-11, 10:53
Da har jeg spist frokost! Jeg lagde omelett med bacon, 2 skiver squash og 2 ostechips med smør på, så nå er jeg god og mett ja! Jeg delte opp frokosten slik at jeg har til lunsj også, så dette er bare herlig :D allerede drukket 1 flaske vann i dag, og nr . 2 står på bordet her :D

tuuutuut!
Ønsker alle en riktig god dag!

Så bra at du kommer deg ut av fasten, tror det er bra for deg jeg, kan heller spise litt mindre til hvert måltid eller no, det måtte jeg begynne med og har helt klart vært bra for vekta, men så er sult og metthetsfølelsen min helt på bærtur pga. medisiner da (selv om de værste er returnert til apoteket).

Regret
27-05-11, 11:13
Ja jeg håper at dette ender i at jeg greier å slutte helt, men fortsatt så sitter jeg noen timer før jeg tør å begynne å lage mat. Jeg begynte med den flasken med vann for å hindre å tenke på veiing, så klokka ble lett 10.30 før jeg kom igang på kjøkkenet, men uansett så er det bra i og med at jeg spiste kveldsmat og at jeg ikke ventet til kl 13! Ble 10-11 timer uten mat og det er ikke ille når søvn er inkludert også :)

Jeg tror små men mange måltider er tingen for meg i såfall, siden jeg ofte går å leter i skapene selv om det ikke er lenge sien jeg spiste. Får jo lov å spise ofte da og det letter litt ja!

kattungen
27-05-11, 11:38
Her er det den store rydde og vaske og kastedagen i dag :( Det kan se ut som om vi må flytte litt før planlagt (halvannet år før planlagt, faktisk...) og det til en mindre leilighet enn både det vi har OG det vi venter på å flytte inn i :( Så da må mange av tingene vekk, sånn er det bare. Hvis noen trenger noe er det bare å hyle ut - kanskje jeg har det? :p

Karissima
27-05-11, 11:47
Har visst rotet meg inn på feil tog jeg og har problemer med å finne veien tilbake http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/animasjoner/smil88.gif

KimPossible
27-05-11, 11:49
Har visst rotet meg inn på feil tog jeg og har problemer med å finne veien tilbake http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/animasjoner/smil88.gif

:klem: :klem:

Antoinette6
27-05-11, 12:22
Ja jeg håper at dette ender i at jeg greier å slutte helt, men fortsatt så sitter jeg noen timer før jeg tør å begynne å lage mat. Jeg begynte med den flasken med vann for å hindre å tenke på veiing, så klokka ble lett 10.30 før jeg kom igang på kjøkkenet, men uansett så er det bra i og med at jeg spiste kveldsmat og at jeg ikke ventet til kl 13! Ble 10-11 timer uten mat og det er ikke ille når søvn er inkludert også :)

Jeg tror små men mange måltider er tingen for meg i såfall, siden jeg ofte går å leter i skapene selv om det ikke er lenge sien jeg spiste. Får jo lov å spise ofte da og det letter litt ja!

Så deilig, Regret ! Flinke, flinke damen ! :klem:

Du kan veie deg i morgen, vet du, - hvis du vil !

VSB
27-05-11, 12:39
Da var besøket i lunsj vogna overstått, ble ikke store frokosten så det var godt med mat. Smakte veldig godt de Nannahs knekkebrød, litt lune til og med.:)

Antoinette6
27-05-11, 12:40
Mmmm. . .Jaaaa ! Og så smør og rekesalat og majones og salami og kokt skinke og ost og egg og ansjos og . . . .

Nnem
27-05-11, 12:56
Nettopp regnet ut gjennomsnittelig vektnedgang siden jeg begynte i januar. Jeg ligger på - 0,4 g i uka. Hvis det fortsetter til desember, så vil jeg ligge på - 20 kg, noe som var målet mitt.

Det hadde vært så morro.:)

Antoinette6
27-05-11, 12:59
Fantastisk, Nnem ! GRATTIS ! :heia:

Bet er jo det som er anbefalt, dah, - ca en halvkilo i uka !

Go, girl !

Antoinette6
27-05-11, 12:59
Og jeg skal bare si atte, atte. . . . :

Jeg har gått ned 900 gram denne uka !!!

Flott tog ! :heia:

Nnem
27-05-11, 13:02
:heia::heia::heia: Antoinette6

VSB
27-05-11, 13:23
:heia:Og jeg skal bare si atte, atte. . . . :

Flott tog !

Kjempebra resultat:heia:

KimPossible
27-05-11, 13:30
:heia: :heia: :heia:

Sunroad78
27-05-11, 13:34
Eg er på vei inn i ei todagers planlagt "skeie-ut-vogn". Den vogna skal brukast godt, men taktisk. LITE øl i staden for vanleg øl, bacongull i staden for potetgull, men skal unne meg ordentleg pizza i morgonkveld til Champions Leauge finalen :D Så blir det nok litt smågodt i dag, men i morgon skal eg halde meg til grønsaker og dip. Eg er heime aleine (kona er på veg til Sunnmøre for 10 års treff for folkehøgskulen), så derfor har eg bestemt meg for at eg skal kose meg, utan å tenke på mat. Skal på spinning søndagsmorgon, kanskje eg rekk ein tur i morgon også, så då kan eg kose meg med litt betre samvittighet :)

Karissima
27-05-11, 13:34
Og jeg skal bare si atte, atte. . . . :

Flott tog ! :heia:
http://www.smilie.dk/store_smiley/c292.gif:klem:

Antoinette6
27-05-11, 14:53
Åh ! Skjønne snupper !

Takk for heiagjengene ! Her er en til dere : :heia: :heia: :heia:

Vi tøffer ufortrødent videre !

VSB
27-05-11, 20:42
Flere med flott nedgang her ser jeg:heia:

Sliter litt med matsug her på kvelden nå... Har spist litt mye allerede i dag så må styre meg, (etter et par dager med litt lite??? Ikke enkelt å regulere dette.)

Tror jeg tusler litt på trimsykkel-vogna bare for å få litt bedre samvittighet. Bruke opp de 200Kcal tabellen viser for mye liksom...

Karissima
27-05-11, 20:58
Hvem i alle dager har hektet på en vinvogn her :eek: Greit nok at det var liv og røre det men det var jo vannvogna jeg skulle inn i :confused:

KimPossible
27-05-11, 21:17
Havna i Irish coffee-vogna jeg. Tjo-hoooi! :full:

Nnem
27-05-11, 21:19
Kjenner på kroppen at tanta er på vei, men ikke matlysten. Håper den holder seg unna.

Karissima
27-05-11, 21:23
Havna i Irish coffee-vogna jeg. Tjo-hoooi! :full:
:sikle::lol::full:Det er freddan :D

Regret
27-05-11, 21:40
OI!! Jeg gikk laaangt over grensa i dag! Jeg sluttet å telle karbo nå jeg krysset 20g men antar jeg er oppe i noen å tredve! :(
Jeg snublet inn i sjokoladevogna shø og falt tilveldgvis med munnen først over en halv plate med 70% freia premium mint sjokolade.. Heldigvis reddet resten av familien meg ifra den andre halvdelen! Phew! tror jeg skal skippe vekta i morgen også så slipper jeg å surmule for noe, så sant jeg greier å la være da.

Ellers i dag så har jeg endelig kommet meg på trening igjen. Jeg lurer litt på noe ang trening og karbohydrater, er det slik at jo mer veltrent eller hvor ofte man trener så tåler man mer karbo før man faller ut av ketose? Sammenligner litt med kalorier hvor man kan 'trene de vekk'..

KimPossible
27-05-11, 22:05
:sikle::lol::full:Det er freddan :D
Ja, det er sikkert! :lol:

kattungen
28-05-11, 06:50
Da er det koblet på en dobbelskift-jobb til ære for meg, og den kobles ikke av igjen før i morgen kveld! :p Blir lange dager, med jobb tilsvarende en 70% stilling på to dager, men sånn innimellom så går det fint ;) Helligdager og helger og sånn :p

Dessuten var jeg innom snikveievogna i dag, og der så jeg en nedgang på 800 gram siden i går :p Hvis jeg er flink med mat og vann disse to jobbdagene kan det jo hende jeg har flaks og havner tilbake på forrige mandagsvekt før mandag?

Anne
28-05-11, 09:01
*Puh* Endelig fant jeg tilbake til riktig tog med de riktige vognene.
Nå vet jeg hvor alle de vognene er som er koblet fra....Havnet der i ferien og sulla rundt før jeg skjønte at jeg måtte ta fart når vi landet med flyet i går, for å komme på riktig tog som suste forbi i hundre....:cool:

Vannvogna var den første jeg traff på...at det går an å bli så tørst. Jeg får krabbe sakte fremover igjen og se om jeg kommer inn i de forskjellige vognene etterhvert.

Trygt å være på toget igjen...tror jeg. Håper jeg har klart å hekta av de vognene som har klamra seg fast til meg i håp om å få bli med videre.

Tuuuut!

Antoinette6
28-05-11, 12:39
Åh ! Anne ! :love:

Så nydelig å ha deg på igjen ! :klem:

*serverer Anne isvann og en egg-og-baconomelett*

KimPossible
28-05-11, 13:21
Goddagen, alle passasjerer! :stortsmil

I dag skal jeg i bakevogna, prøve på å lage sjokolademuffins (av lavkarbo-merke såklart), det har jeg ikke gjort før. Har en ide om hordan jeg skal gjøre det, så får vi se. Kommer nok en oppdatering om hvordan det gikk. :p

Har vært i trimvogna nå da, fikk skyss bort til butikken, handlet der, og så gikk/haltet jeg hjem igjen med krykker, det tok vel nærmere en halvtime (I vanlig gange med friske føtter hadde den gåturen tatt 3 minutter....). Så nå skal jeg hvile håndleddene mine, de ble litt stive og vonde.

God tur på lørdagstoget! :D

Anne
28-05-11, 14:06
*serverer Anne isvann og en egg-og-baconomelett*
:love: Takk, Antoinette6. Det smakte fortreffelig:suss:

Fant handlevogna og fikk tak i litt forskjellig grønt...og fisk. Hadde tenkt å spise noe jeg hadde i frysern, men tar det i morgen. Har lyst på fisk i dag..og pesto...mmmm. Hjemmelaget:ja:

Litt matt da jeg kom tilbake hit med lange handlearmer, så det smakte med et høystettet glass med isvann. Takk igjen, Antoinette6. Du vet å gjøre det litt staselig med vann:p

Antoinette6
28-05-11, 14:46
*har en flaske Gul Enke bak ryggen*

Anne
28-05-11, 14:49
AHA:full:...så det var derfor vannet var så godt:cool:

Antoinette6
28-05-11, 14:52
Nei, nei. Den skal vi ta i etterpå, Anne. Men du kjente vel duften, tenker jeg.

Mulig vi skal ta en tur innom østersvogna senere ? :lol:

Anne
28-05-11, 15:13
Nei, nei. Den skal vi ta i etterpå, Anne. Men du kjente vel duften, tenker jeg.

:lol:Som sirkushesten, som kjenner duften av sagmugg, antagelig.
Blir en relativt kjedelig dag når det gjelder mat og vin her i vogna i dag, tror jeg. Mann rekker så vidt hjemmom for å spise og sove, iom han skal opp igjen i morgen kl 0430:eek: Så tar en rolig kveld jeg og...Sikkert ikke vondt av det etter 8 feriedager:cool:

Så holder meg til isvann i høystetta glass i kveld jeg, Antoinette6:p
...og ikke østers på meg heller....

Antoinette6
28-05-11, 15:15
Jeg venter til en dag det passer, jeg, vet du !

*setter flaska for munnen og knuser noen østers med skoen*

Anne
28-05-11, 15:48
*setter flaska for munnen og knuser noen østers med skoen*
Med en elegant stillett, håper jeg...:p

Kos deg med Enka:D

VSB
28-05-11, 18:09
Ellers i dag så har jeg endelig kommet meg på trening igjen. Jeg lurer litt på noe ang trening og karbohydrater, er det slik at jo mer veltrent eller hvor ofte man trener så tåler man mer karbo før man faller ut av ketose? Sammenligner litt med kalorier hvor man kan 'trene de vekk'..

Kan ikke si noe vitenskapelig, men jeg tåler en del KH, kanskje oppmot 40-50, måler ikke men merker det jo på kroppen, og føler meg ikke spesieltt veltrent vil jeg si... Jobber virkelig med å bygge meg opp etter lang tids sykdom, så har ikke altfor mye muskler.

VSB
28-05-11, 18:16
Jeg har vært i jobbe-på-loppa/steke-vafler-vogna i dag. Har utrolig nok klart å holde meg til en wienerpølse og en ørliten vaffelsmak (str. kronestykke). Ganske fornøyd med det, men hjelper nok å fortelle de rundt deg at du spiser lavkarbo, ingen som tilbyr og blir nesten flaut å sprekke. Hadde med et par proteinkjeks, spiste god frokost (eggeomelett) og stor porsjon kyllingsalat da jeg kom hjem. Så da er utfordringen lørdagskvelden, ingen som har koblet på noen godtevogn håper jeg? Har litt lavkarbo sjokoladekake fra bakedagen i går da og noe annet lovlig godt i tilfelle, men bør begrense meg, ble litt utskeielser i går.

Antoinette6
28-05-11, 20:23
Jeg sverger til osteknekkiser med smør som lørdagskos !

Gerd
28-05-11, 20:25
Osteknekkis og norzoladip :sikle:

Antoinette6
28-05-11, 20:28
Åh ! Jeg har jo ekte Gorgonzola i kjøleskapet! Men osteknekkisene er spist opp. Min elskede gikk jo også berserk, - og så har jeg ikke flere pakker med ost!

*skal kjøpe trippelt opp på mandag*

Gerd
28-05-11, 20:29
Åh ! Jeg har jo ekte Gorgonzola i kjøleskapet! Men osteknekkisene er spist opp. Min elskede gikk jo også berserk, - og så har jeg ikke flere pakker med ost!

*skal kjøpe trippelt opp på mandag*

Du kan bruke vanlig gulost da ;)

VSB
28-05-11, 21:40
Ble litt sukkerfri sjokolade og noen sukkerfrie karameller, og et stykke kake fra i går,men det med osteknekkis skal jeg tenke på en annen gang jeg er fysen. Holder meg innen grensene i hvert fall.

Regret
28-05-11, 21:45
Ah lavkarbo er så kjekt! ;) jeg har drukket et halvt hvitvinsglass med Cava musserende og jeg er allerede brisen hehe! Det som er så kjekt med det er at jeg aldri i verden får i meg mer enn ett glass og da går det ikke utover vekta heller :D med vina har jeg laget meg litt krem med sukrin og vanilje, herlig! Tok et par jordbær oppi og det er mektigere enn noen aner! :D det er lørdag wohoo! Guttungen sover for en gangs skyld (seriøst jeg tror han er vampyr så lite som han sover!) så nå få jeg endelig sett en film mens jeg bare slapper av <3

Nnem
28-05-11, 21:50
Ah lavkarbo er så kjekt! ;) jeg har drukket et halvt hvitvinsglass med Cava musserende og jeg er allerede brisen hehe! Det som er så kjekt med det er at jeg aldri i verden får i meg mer enn ett glass og da går det ikke utover vekta heller :D med vina har jeg laget meg litt krem med sukrin og vanilje, herlig! Tok et par jordbær oppi og det er mektigere enn noen aner! :D det er lørdag wohoo! Guttungen sover for en gangs skyld (seriøst jeg tror han er vampyr så lite som han sover!) så nå få jeg endelig sett en film mens jeg bare slapper av <3

Så deilig da. Her ligger jeg på sofaen. Nettopp spist krem, sukrin, vanilje og kakao. Veldig godt. Hvordan går avvenningen av faste?

kattungen
28-05-11, 21:55
Og der tryna jeg rett i melonvogna gitt! :p

Antoinette6
28-05-11, 21:58
Åh ! Var innom DEN kremvogna i går, jeg. Fytterakkernsin, så mektig ! Ble reint kvalm, jeg . .

Regret
28-05-11, 21:59
Overraskende bra! Jeg går fortsatt tenker at kl 22 så er det ikke mer mat å få, men jeg føler meg flink som greier å blåse litt i det å tar enda et måltid før jeg legger meg dersom jeg blir sulten. Sitter fortsatt et par timer om morgenen da å venter på å 'få lov' å spise men så langt så bra! Har spist før kl 13 hver dag så langt :) spiser bare mindre om samvittigheten blir for svart, mindre men fler måltider altså.

Antoinette6
28-05-11, 22:00
Du kan bruke vanlig gulost da ;)

Men jeg vil ha pene, runde, passe tykke, dah, Gerd ! Vanlig ost flyter for mye ut for meg . . . Og så knekker de dritfort så jeg får ikke smurt på smørret mitt ! :w00t:

*sær*

halkatlala
28-05-11, 23:43
har vært på barnas kulturfestival i dag. mange skumle vogner med spennende mat fra hele verden. ble visst til at jeg smakte på litt av hvert, ja-men sa fra at jeg ikke ville ha risen og kasta brødet. ble sambosa og vårrull også, deigen utenpå fikk jeg ikke gjort noe med, men tror det gikk relativt bra likevel. har ketosesmak i munnen i hvertfall (æsj)
skal dit i morgen også. er visst noe zumbagreier for å slå en guinnes rekord. tror det er sånn at 2000 stk skal danse zumba på en gang. har aldri prøvd zumba før men jeg skal være med i morgen :D blir sikker kjempegøy :spent:

VSB
29-05-11, 00:25
Det med ketosesmak i munnen... Er det litt sånn tørr ekkel følelse, som man får av mange medisiner? Trodde det var det jeg, men har egentlig blitt værre etter at jeg la om til lavkarbo, uten at jeg har gjort annet med medisinene enn å redusere, så det burde jo ført andre veien... Vanskelig å beskrive kanskje?

Sitter her i PC vogna og ergrer meg over et fotoredigeringsprogram som plutselig ikke vil åpnes, prøvd med oppdatering uten særlig hell:mad: Kan prøve å restarte maskinen eller legge inn programmet på nytt, men det siste innebærer sykt mye arbeid...
Jeg som hadde tenkt å få gjort litt fornuftig siden jeg ikke akkurat regner med å få sove med det første ettrer 3 timers middagslur.:sove:

halkatlala
29-05-11, 01:04
Det med ketosesmak i munnen... Er det litt sånn tørr ekkel følelse, som man får av mange medisiner? Trodde det var det jeg, men har egentlig blitt værre etter at jeg la om til lavkarbo, uten at jeg har gjort annet med medisinene enn å redusere, så det burde jo ført andre veien... Vanskelig å beskrive kanskje?

Sitter her i PC vogna og ergrer meg over et fotoredigeringsprogram som plutselig ikke vil åpnes, prøvd med oppdatering uten særlig hell:mad: Kan prøve å restarte maskinen eller legge inn programmet på nytt, men det siste innebærer sykt mye arbeid...
Jeg som hadde tenkt å få gjort litt fornuftig siden jeg ikke akkurat regner med å få sove med det første ettrer 3 timers middagslur.:sove:
ja-vanskelig og beskrive. men jeg synes du beskriver det ganske bra, jeg :)
det du har høres ut som ketosesmaken jeg sikter til.

VSB
29-05-11, 01:27
ja-vanskelig og beskrive. men jeg synes du beskriver det ganske bra, jeg :)
det du har høres ut som ketosesmaken jeg sikter til.

Takk, da har det gått et lys opp for meg i kveld.
Tror jeg får prøve å si god natt nå kanskje.:sove:

kattungen
29-05-11, 06:55
Jeg tror jeg hadde en runde i "jeg er så dum-vogna" tidligere i uka da jeg sa ja til å jobbe tilsvarende 70%-stilling på to dager http://i106.photobucket.com/albums/m252/RiverIsMyGoddess/icons/smiley_faint.gifOg jeg har gått opp en kilo vann fra i går - sannsynligvis etter 14 timer på beina i går.

monja
29-05-11, 08:03
Høres slitsomt ut, kattungen :klem:

God morgen togvenner! Jeg har sovet i nyoppusset sovekupe i natt så nå har jeg vondt i ryggen. Kanskje ikke så rart ettersom jeg sovna samtidig med 3 åringen :lol: Jeg ligger enda, men skal straks inn i frokostvogna. Senere idag skal mann og eldste på besøk til svigerinna mi og jeg og minste får besøk av ei venninne av meg og sønnen hennes som er like gammel som min yngste.

Ha en fin dag, venner :suss:

mocc@
29-05-11, 09:39
skal dit i morgen også. er visst noe zumbagreier for å slå en guinnes rekord. tror det er sånn at 2000 stk skal danse zumba på en gang. har aldri prøvd zumba før men jeg skal være med i morgen :D blir sikker kjempegøy :spent:

Zumba er kjempe gøy.. Jeg å skal ditt idag... :)

Gerd
29-05-11, 10:01
Men jeg vil ha pene, runde, passe tykke, dah, Gerd ! Vanlig ost flyter for mye ut for meg . . . Og så knekker de dritfort så jeg får ikke smurt på smørret mitt ! :w00t:

*sær*

Bruk lettost ;)

VSB
29-05-11, 12:00
Da har jeg vært i frokostvogna der det ble servert avocado med reker. Sliter fortsatt litt med den, men dette er et av de bedre alternativene. Noen flere gode forslag? Kjekt å prøve å venne seg til den, er jo sunt både i tradisjonell og i lavkarbo forstand. Ja kan visst ikke komme helt ut av den "sunt fett vogna" jeg, men blir jo litt smør og fløte likevel da. Var visst lettrømme til frokosten i dag da, men ikke så lett når mann og barn lever "vanlig".

Sunroad78
29-05-11, 13:50
VSB: Avokadoen du sliter med?
Eg brukar å ta ei stor t-skje seterrømme og strø litt peppar på, det synast eg er godt. Elles laga eg mykje heimelaga guacamole; avokado, seterrømme, litt sitronsaft, kvitlauk og sitronpeppar. Rør alt saman og sett i kjøleskapet ein time mens du lagar anna mat. Godt som tilbehør til alt av kjøtt, fisk og grønsaker, eller som dip på taco.

Elles har eg landa i soffa-vogna, sjølv om eg burde vore ein tur i støvsugar-vogna. Skal sjå om eg finn den vogna seinare i dag :)

grotingeling
29-05-11, 16:41
I'm back - men fortsatt opphold i ferievogna noen dager til.
Herlig med fri, og spesielt herlig at vekta har holdt seg helt dørgende stille http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Driver å kokkelerer litt i kjøkkenvogna i dag, greit å få lagd klart noen måltider til uka som kommer.
Har lagd meg en ukesmeny som virker lovende, så kyllingnuggets og oopsirull er ferdige og delt opp i porsjoner.
Nå står gulasjgryte for tur :sikle:, og så er det mulig jeg lager tomatsuppebase - vi får se.
Må vel komme meg over i trimvogna igjen også, for der har jeg ikke vært på en uke nå - men er det ferie så er det ferie :rolleyes:

Regret
29-05-11, 21:52
Huff jeg må innrømme noe så det ikke gnager så hardt på meg lengere.. Jeg veide i dag, en dag jeg ikke skal veie på. Jeg ga etter for presset og ønsket om å vite hvordan jeg lå an, men jeg visste jeg kom til å angre på det så jeg ble enig med meg selv om å veie MED teskjorte og FØR jeg tisset for å bare få et hint uten å avsløre hva den engentlige vekta er. Jeg trodde jeg kom til å legge det fra meg, men når vekta viste 1kg opp så var det ikke så lett å la være å tenke på. Jeg må legge til at jeg aldri i mitt liv har tisset så mye som jeg gjorde i dag tidlig, men jeg har på følelsen at jeg har gått opp i vekt også.. Jeg føler meg steintung og jeg blir ikke uthvilt uansett hvor lenge jeg sover eller prøver å slappe av, ryggen er som stein og jeg føler at noen skulle ha fått knekt opp hele greia. Jeg føler meg dårlig rett og slett, uten å ha et virus.
I morgen kan jeg egentlig veie, men jeg er redd for å se et uønsket tall.. Hva hadde dere gjort? Når jeg føler meg dårlig fra før så vil det å se noe sånt gjøre dagen enda tyngere så jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre.. Ikke har jeg drukket særlig mye vann i dag heller, mer brus enn vann og jeg tør nesten ikke å drikke så mye så sent om jeg skal veie i morgen tidlig, og dette får meg til å ane et tilbakefall.. Jeg er veldig nyskjerrig allikevel da så jeg har jo lyst å veie.

Antoinette6
29-05-11, 22:09
Hei, Regret ! :klem:

Så fint at du spør ! men altså, - hva hadde JEG gjort ? Sannsynlig det samme som du har gjort. Jeg har jo en sånn veiegreiekontroll, jeg også. Jeg prøver ikke å veie, men så gjør jeg det likevel. Og i det siste har det vært positivt, - og da er det jo liksom greit. Men jeg kjenner at jeg bare VENTER på at det skal stoppe å gå ned og stagnere. Eller i verste fall gå opp. Jeg prøver å forberede meg mentalt på det og sier til meg selv at jeg har gooood tid. Men jeg vet jo at når realiteten er der, så kommer jeg nok til å gå litt i kjelleren. . . .

Men så. Hva gjør du nå? JEG hadde gått på vekta i morgen tidlig, jeg. ETTER at du har tisset. . . . Og at du har tisset mye i dag ER jo et godt tegn. . . Og kroppen kan jo (er jo?) i en omstillingsprosess etter fastingen . . . Kroppen din har nok vært på sparebluss. Tror jeg.. . .

Your choice. . .

Huff, dette huet vårt !!!

:klem: til deg

VSB
29-05-11, 22:26
Tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna vekta jeg Regret, men som det ble sagt, kroppen din trenger nok litt tid på å omstille seg. Og med veiingen i dag så har du nok ikke gått så mye opp, for klær og tissing utgjør en del.

Jeg skulle liksom ha en dag i rolig vogna jeg.... Mannen endte opp med nytt, stort akvarium på loppa i dag. Ja, jeg var med på avgjørelsen da. Fra før har vi et 40L, nå altså et 250L i tillegg. Blir nok etter hvert kun et, men det trengs tid for å kjøre seg inn, før de ømtåelige fiskene kan flyttes, så inntil videre er det to. Jeg har med andre ord stupt på hodet inn i akvarievogna med handling, vasking, bæring av vann, skylling av sand og forstyrra litt i det lille akvariet for å få med litt bakteriekultur over. Inntil videre blir det jo godt og vel dobbel jobb, men jeg tror egentlig ikke det store er så mye mer jobb, det handler mest om å komme i gang for meg. Må handle lys og litt mer planter i morgen da, så kan "Mollyene" få flytte inn, de tåler det meste.

I morgen er det veievogna og tror nok det er hyggelige tall:D

kattungen
29-05-11, 22:30
Kræsjlanda i karbovogna i dag også, med melon og to Gjendekjeks! Jaja, sånt skjer :p

Regret
29-05-11, 22:58
Dere har nok rett, jeg står nok på vekta i morgen i undertøy og ferdigtisset :p det er mandag i morgen og dermed første skikkelige hverdag uten faste, så jeg lurte litt på når jeg skal veie? Kl 6 blir jo som midt på natten for kroppen min nå så jeg er ganske sikker på at jeg veier mindre om jeg venter til hverfall kl 8, hva tror dere? Veie når jeg står opp (med stresset av å ha noen i rommet med meg) eller etter noen timer, rett før jeg spiser (da alene i rommet og mye roligere omgivelser)

Jeg ble visst sittende å pempe litt vann jeg, håper ikke det har noe å si for vekta i morgen :( men! Jeg tror det går bra, for vannet fikk nemlig fart på magen, endelig. Så nå er det lov å håpe at jeg får et fint tall med mindre i magen, godt hydrert og mindre klær på ved veiingen.

Antoinette6
30-05-11, 08:17
Jeg ville gjort som deg, - ventet til klokka 8. Hvis du greier å la være å drikke, da. . . Det er vanskelig om morgenen, syns jeg.

*venter på oppdatering*

Vi er her ! :klem:

Regret
30-05-11, 08:56
Jah.. Som forventet. Veide kl 7:30, men med mye vanndrikking om kvelden, 3 timer søvn og stress så ble det 2,5 kg opp på to dager.. Mange faktorer her for som nevnt så kan kroppen være i sparemodus og jeg har drukket vin i helga, spist krem og bær, sjokolade på med og uten sukker, jeg har også spist sukkerfrie peppermint drops, samt drukket store mengder brus så jeg vil ta på meg skylden for dette. Jeg tror ikke på at dette er fett, men en vannvekt eller rask næring som ligger lagret, så jeg håper jeg kan klare å få ned vekta fram til torsdag om jeg spiser normalt uten utskeielser til da. Jeg er sur, veldig sur, men gjort er gjort og jeg får bare begynne å jobbe med det enn å sitte å surmule. Dessuten tviler jeg sterkt på at kroppen er 'ferdig' med kveldsmaten som ble veldig sen, så jeg kan fint egentlg veie mindre enn hva jeg så, bare at jeg veide for tidlig. Nå har jeg spist frokost, så jeg får neppe vite hva som stemmer. Nå blir det faktisk ingen veiing fram til torsdag da annenhver dag ikke fungerer heretter, pga da hadde det blitt veiing både onsdag og torsdag. Dessuten er det mye mer spennende å se vekta på torsdag enn å avsløre den på onsdag :P

Regret
30-05-11, 09:39
Nei se der ja :rolleyes: veide en gang til og jammen sant var det fæle tallet borte, i stedenfor 2,5 kg opp så ble det 700g opp og jeg tar til takke med det altså! :D og dette er etter en stor og fet frokost (middagsrester) og et glass drikke :p nå er nedgang til torsdag mye mer realistisk ja!

grotingeling
30-05-11, 10:38
Veiedag her også (selv om jeg egentlig bare vedlikeholder til over sommer'n), og under over alle under - nedgang!!!!
Minus 500g siden forrige fredag :heia:
Skal se dette "ikke tenk vektnedgang"-rådet fra legen funker ;)

Regret
30-05-11, 11:11
Veiedag her også (selv om jeg egentlig bare vedlikeholder til over sommer'n), og under over alle under - nedgang!!!!
Minus 500g siden forrige fredag :heia:
Skal se dette "ikke tenk vektnedgang"-rådet fra legen funker ;)

Så bra! :D det tror jeg er et godt råd det legen din sier der, slipper unna mye stress på den måten. Gratulerer med nedgang! :)

Nnem
30-05-11, 11:31
Så deilig med ikke så stor oppgang Regret og gratulerer med minus grotingelig.

Her har jeg byttet veiedag fra mandag til torsdag.
Så er veldig spent på vekten. Er flink til å spise, drikke og gå turer.
Har kuttet drastisk ned på fløte og ingen fiberrikmåltider.

nadine
30-05-11, 11:46
Hvordan endrer jeg tickeren min?Endelig har det begynt å løsne igjen :) Vekta går nedover igjen

Antoinette6
30-05-11, 15:22
Åh ! Så braaaa, Regret og Tingeling ! :heia:

Ja, denne kroppen vår lever sitt eget liv, - utenfor vår kontroll, til dels.

Lite stress, godt fett og stødig kurs fremover !

God tur videre, mine venner ! :blomster:

kattungen
30-05-11, 15:34
Usj, det er vanskelig å komme seg på toget igjen :(

Antoinette6
30-05-11, 15:57
Puuuuus, pus, pus, pus !

*lokker på kattungen*

Her er mye deilige fettvogner, da. Og ostevogner. Og . . .

Og så får man som regel så mye bedre humør når man kommer på toget. . .

Kom, dah !

kattungen
30-05-11, 16:27
Jeg prøver, det er bare veldig skrantent med motivasjon nå :(

mocc@
30-05-11, 16:31
Je å slit med og komma meg på toget at... Motivasjonene er litt lav for tiden.. :( Fikk en knekk da jeg gikk opp nesten 2 kg
uten og gjort noe for det..

Engledans
30-05-11, 17:04
Har mest lyst å hoppe av toget.....:o:(:(
ikke at jeg har lyst å begynne med høykarbo og drittmat igjen....men så sliten av å forsøke å gå ned og ikke få det til. Får sitte litt i stillevogna og tenke litt.

grotingeling
30-05-11, 18:20
Har mest lyst å hoppe av toget.....:o:(:(
ikke at jeg har lyst å begynne med høykarbo og drittmat igjen....men så sliten av å forsøke å gå ned og ikke få det til. Får sitte litt i stillevogna og tenke litt.

Kanskje du som meg prøver for hardt?
Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gå for vedlikehold til over sommeren, for jeg har stresset veldig med manglende vekttap de siste månedene.
Det er forøvrig godplass i vedlikeholdsvogna, så du er hjertelig velkommen :klem:

Antoinette6
30-05-11, 18:24
Huff. . . . Hva med å lese dette, kattungen og mocc@ og Engledans ? :klem:

DETTE stjal jeg fra en annen tråd. . . Verdt å vite:

. . . . Gratulerer med fantastisk resultat. Jeg ser du er frustrert fordi det har stått litt stille, så jeg kopierer (igjen) inn noen kloke ord fra lommelegen (Barexstein) jeg har bitt meg merke i - og som kan gi et godt perspektiv

Sitat:

Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.

Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.

Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.

Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !

Engledans
30-05-11, 18:26
Kanskje du som meg prøver for hardt?
Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gå for vedlikehold til over sommeren, for jeg har stresset veldig med manglende vekttap de siste månedene.
Det er forøvrig godplass i vedlikeholdsvogna, så du er hjertelig velkommen :klem:
Det kan hende, men jeg vil jo gå ned mer enn de usle 4,5 kiloene(medregnet vannkiloene som kom på for litt over en uke siden) jeg har gått ned de siste månedene. Jeg har godt over 30 til. har mest lyst å bare bestille meg legetime og få operasjon...er så lei av å slite...men så vil jeg ikke ha operasjon heller...det er siste utvei i mine øyne. Så snart jeg går ned bittelitt hiver vannkiloene seg på.... like irriterende hver gang.

Engledans
30-05-11, 18:30
Jeg har ikke gått betydeligt ned da...bare en usle 4-5 kilo....

Antoinette6
30-05-11, 18:33
Da MÅ det jo være vann, Engledans ? Har du opplevd noe lignende tidligere ?

kattungen
30-05-11, 19:17
Jeg har vært stabil etter 37 kgs vektnedgang fra mai i fjor til nå, så jeg syns igrunnen vedlikeholdsperioden bør gi seg snart :p

tora trollmor
30-05-11, 20:32
Jeg har ikke gått betydeligt ned da...bare en usle 4-5 kilo....

Vet ikke om jeg svarer riktig på dette, men prøver no da :) jeg strever med å gå ned i vekt selv, har jo holdt på med lavkarbo siden juli 2010 å gått ned og opp i kg. tilsammen på snart et år har jeg KUN gått ned ca 6 kg på 10 mnd. Tror nok ikke det er stort annet en vann, men jeg gir ikke opp. Formen å humøret har blitt bedre, mye mere energi i kroppen å jeg lever sundt og godt med ketolyse. Dette er ikke noe kur men en livsstil som skal vare livet ut for meg :)
Stå på å lykke til alle som er her inne. Sammen klarer vi dette, om det tar uker eller år for å komme ned de kg'ene som vi ønsker å gå ned.
HUSK ;) Kiloene mine kom ikke på kroppen min på en dag heller :)
Men at dette tar tid er jeg enig i, men sån er det no til meg da :)

kattungen
30-05-11, 21:08
Ouch, faceplant rett i sushivogna, og i morgen er det lunsjdate med venninne. Jaja, sånt skjer :p

Bestemamma
30-05-11, 21:24
Hvordan endrer jeg tickeren min?Endelig har det begynt å løsne igjen :) Vekta går nedover igjen

Det er noe feil med tickeren din...tror du må lage en ny..... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker

VSB
31-05-11, 11:50
Skjønner godt at det er kjedelig med platåer jeg, men det er nok mye rett i det lommelegen sier. Selv så kom kiloene på nærmest over natten da, så jeg skulle gjerne blitt kvitt dem i samme tempo.:mad: Men det er vel for mye forlangt. Strålende fornøyd med -0,8 denne uka likevel da. Har vel innsett at det må ta tid. Glad jeg har kommet over den 100-300g økta jeg var inne i.

kattungen
31-05-11, 12:15
Jeg prøver atter en gang å hoppe på toget, med planlagt besøk både i vannvogna og i fettvogna. Dagens frokost/lunsj er bacon og eggerøre (matlysten er litt skranten for tiden...) og jeg fikk fin ny vannflaske av mannen som kom hjem fra reise i går, så alt ligger til rette for at jeg skal klare meg i dag! :D

VSB
31-05-11, 17:21
Jeg er ssååååå godtesyk og leter etter godisvogna tror jeg, har isteden klart å finnelunsj- knekkebrød- smør- ost- og atkinsbar vogna. Blir nok MYE fett og kalorier i dag, men hittil bare lavkarbo heldigvis. Formen er enda ikke helt på topp, men har klart å holde meg unna sovevogna så langt.

halkatlala
31-05-11, 19:19
tut tuuuut:D
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen:hungry:

kattungen
31-05-11, 19:46
Hvem har hekta på en sushivogn? :p

VSB
31-05-11, 20:18
tut tuuuut:D
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen:hungry:
Nam, nam, her var det laks og rømmevogna til middag...

Ellers har det vært mer akvarievogna og, ja, jeg har omtrent funnet fram redningsvesten.

Antoinette6
31-05-11, 20:30
Gussjelov, VSB !

:lol:

halkatlala
31-05-11, 21:02
naaaam. laks og rømme er godt det og. tror jeg må ha det i morgen-med agurksalat :sikle:

nadine
31-05-11, 21:32
Det er noe feil med tickeren din...tror du må lage en ny..... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker

Tusen takk skal du ha

grotingeling
31-05-11, 22:25
Avsluttet oppholdet i ferievogna litt tidligere enn beregnet, og startet dagen i treningsvogna.
Deretter gikk turen over i hjemmekontorvogna, som i dag ble kombinert med klesvaskvogna.
Tøft start etter ferien, men torsdag er jo fridag så det blir uansett en kort uke:heia:

Antoinette6
31-05-11, 22:29
Gleder meg til Himmelfartsvogna, jeg :lol:

Engledans
01-06-11, 00:00

De siste par månedene har det kommet på vannkilo omtrent hver gang jeg har gått ned litt. Sånn ett skritt frem og ti tilbake......nå¨er det gått ned litt.bare 1.4 mer enn det jeg veide for 1.5 uker siden.
Hvordan får en vekk vannet?

halkatlala
01-06-11, 08:32
jeg pleier å få fart på vannet hvis jeg drikker 2-3 kopper hvit te om dagen :ja:

mocc@
01-06-11, 09:29
jeg pleier å få fart på vannet hvis jeg drikker 2-3 kopper hvit te om dagen :ja:

Hvor kjøper du hvit te?

halkatlala
01-06-11, 09:51
Hvor kjøper du hvit te?
helsekost :)

VSB
01-06-11, 10:31
har trynet i spisevogna nå jeg, om enn lavkarbo, med litt mye KH, men spiste altfor mye i går kveld. I dag har jeg startet med en gedigen pannekakefrokost, med masse fløte og seterrømme... Kan man spise for mye??? Tror jeg er der nå, finnes det noen avledningsvogner her, eller magen er mett vogn? Vel det er nok uro og endring av medisiner, men 1 kg opp på 2 dager er ikke gøy. kanskje vannvogna blir viktig i dag?

Regret
01-06-11, 12:15
I morgen er det veiedag.. Jeg gruer meg sånn at jeg blir kvalm av tanken, jeg føler meg så feit og ekkel at jeg vet ikke om jeg gidder å se tallet en gang. Heldigvis skal vi ut å kjøre langtur kl 10 i morgen så da får jeg fort tankene på noe annet enn om jeg ble værende hjemme. Jeg vet jeg har gått opp i vekt og jeg føler meg skikkelig dårlig på dette med lavkarbo, jeg føler ingen kontroll og jeg får ikke kroppen til å reagere heller.. Kan det være at lavkarbo ikke tar effekt på noen? Jeg trodde alt gikk bra etter å ikke ha veid på noen dager, og pga en varende hodepine så testet jeg etter ketose, negativ. Jeg har hatt vondt i hodet i mange dager og jeg trodde jo det var ketosen som var effetiv, nå tror jeg det bare var tull. Jeg har 1 stix igjen som jeg skal bruke i kveld, er jeg ikke i ketose da så får jeg heller revurdere hele kostholdet.
Vann får jeg ikke i meg lengere, så det blir mye te og brus for tiden, skulle gjerne ha hatt et bedre alternativ til vann og da tenker jeg ikke vann med smak, men noe som absolutt ikke minner om vann. Jeg har ikke drukket Pepsi Max siden mandag, så jeg er på vei til å kutte den ut også!

Engledans
01-06-11, 14:05

ok. da skal jeg titte på helsekost på fredag. Hvilket merke er fint?

halkatlala
01-06-11, 14:12
ok. da skal jeg titte på helsekost på fredag. Hvilket merke er fint?
jeg bruker celestial. de har en koffeinfri som er kjempegod, men den er nesten altid utsolgt. da jeg ikke får tak i den bruker jeg imperial white peach. god den også :)

Engledans
01-06-11, 14:26
ok. takketakk snille du. Hvit te er godt, så skal prøve om det funker på meg og. Mer vann i dag....grrrrrr....

monja
01-06-11, 14:42
Jeg burde vært i eksamens lesevogna i hele dag (og i går), men det har jeg altså ikke vært. Og nå angrer jeg. Men jeg skal ta meg en tur inn i den etterpå nå og i morgen har jeg sendt vekk mann og barn så jeg får lest da og. Fredag - søndag er jeg i Oslo, og mandag er det lesedag hele dagen. Tirsdag er eksamen *angst*
Men jeg har jobbet med det jeg skal ha eksamen i i 13 år så helt blank er jeg neppe.
Jeg er og såååå søtsugen. Spiste Sandwich (is) her for to dager siden og etter det....for et mareritt. I tillegg kommer vel mensen etterhvert nå og det gjør det ikke noe bedre. Karbomonster :lol:

Bittemoren
01-06-11, 16:05
Nå har jeg vært i reisevogna i flere dager så det var godt å komme seg hjem i går :D

nå er det jeg på plass i lavkarbo vogna igjen og må vel innom vannvogna igjen for det har blitt lite vann

HA en strålende Dag alle sammen :D

Regret
02-06-11, 22:17
Hmm lurer på hvorfor ingen har skrevet her i dag? Dere er vel opptatt med utflukter, familie og annet man driver med på fridager :)
I dag tok jeg med meg sambo, barn, tantebarn og søster på en biltur rundt hele Nordmøre og litt Romsdal så det ble en dag bak rattet for meg i stedenfor å sove slik jeg egentlig hadde mest lyst til. Det var også veiedag i dag, den første etter en hel uke uten faste! Jeg har også kun snikveid 2 ganger så det er også en personlig rekord. Men til tross for at kroppen mest sannsynlig er i sparemodus etter fasten og ellers lite kontroll så ble det jammen meg -100g denne uken! Nå gleder jeg meg til neste torsdag for å se hva jeg har greid til da ;) håper på en mer stødig kurs framover nå, for det er for tidlig å gi seg. Jeg har jo fortsatt minst 10kg igjen før jeg sier meg ferdig!

Antoinette6
02-06-11, 22:23
Åååååå ! Regret ! Nå ble jeg så glad !!!

Jeg har tenkt på deg, skjønner du! :love:

Så utrolig flink du har vært !

Stå på ! :klem:

Nnem
02-06-11, 22:32
Hadde veiedag selv i dag og var veldig spent da jeg gikk på vekta.
Hadde jaggu meg en nedgang på 1,8 kg. Ikke forventet. Så måtte jo veie meg 3 ganger til og det viste det samme. Enden på det hele er at jeg har endelig klart delmål 2, som var -10 kg:D

Antoinette6
02-06-11, 22:53
GRATULERER, Nnem ! :heia: det er jo fantastisk !

Og så har du ikke sagt det før nå i kveld !!!??

Så deeeeeilig !!!

grotingeling
03-06-11, 10:45
Svisj hvor uka gikk da dere :eek:
Har brukt masse tid på å komme ajour med diverse tråder her inne, så har ikke vært mye aktiv.
Selv har jeg vært rimelig flink med maten, ikke fullt så flink med vann (aaaaalt for mye pepsi max :o) og ok treningsmengde.

Regret
03-06-11, 12:47
Åååååå ! Regret ! Nå ble jeg så glad !!!

Jeg har tenkt på deg, skjønner du! :love:

Så utrolig flink du har vært !

Stå på ! :klem:

Tusen takk, Antoinette!
Jeg vurderer å slutte å tenke ketolyse og heller satse litt mer på generell lavkarbo. Kjenner jeg blir veldig stresset av denne 15g grensa når jeg ikke går ned noe før jeg er oppe i 15-20g+. De dagene jeg ikke følger så mye med så er jeg faktisk nede i rundt 6g og er ikke stresset over maten så jeg tror et sånt prinsipp hjelper.
Vann sliter jeg veldig med nå, det frister aldri så jeg tenker ikke på det.. Finnes det noe godt å ha oppi så det smaker litt bedre og kanskje frister litt mer?

kattungen
03-06-11, 16:17
Etter en ukes halvveis slurving er jeg i dag på vei inn i ketose igjen så det suser etter - med tilhørende hodepine. Ketose er vel og bra det altså, men denne hodepinen er helt forjævlig :(

Nnem
03-06-11, 16:46
GRATULERER, Nnem ! :heia: det er jo fantastisk !

Og så har du ikke sagt det før nå i kveld !!!??

Så deeeeeilig !!!
Takk, det ble litt sent. Har feiret, hehe, neida. Er mer spent neste uke kjenner jeg. Blir heller ingen snikveiing før da.

VSB
03-06-11, 17:50
holder meg godt med maten jeg og, men sliter som mange andre med vannet, blir mye saft og brus... Blitt litt avhengig av diett.no tror jeg, kanskje litt for, men i helgen er det telttur, så da må jeg prøve å stole på magen. Sammen med mye trim så får vi satse på at det går greit.

En dag har jeg spist fryktelig mye og en annen dag altfor lite, så jeg må ta litt ekstra på kvelden. Er ikke helt greit dette her.:rolleyes:

grotingeling
04-06-11, 09:42
Lørdagstoget har akkurat rullet inn på stasjonen her utenfor Bergen, og jeg har flere vogner jeg skal innom i dag;
Klesvask-vognen, husvask-vognen, tur-forberednings-vognen og de vanlige mat- og vann-vognene.

Hadde ikke vilje til å vente på frokostvognen (den er så langt framme i toget....), så frokost ble inntatt i tv-vognen :rolleyes:
Blir en rimelig travel dag dette, for vi har 3 turer som skal forberedes for neste uke.
Samboeren skal først delta på ZeroRally mandag til torsdag, og så reiser han direkte til Nürnberg-ring for å kjøre der.
Selv har jeg booket tur til London neste helg - shopping!!!!!
Så nå må jeg løpe, for jeg tror jeg må finne en frisørvogn også - ser jo ingenting lenger :p

Tut-tut da dere, og ha en strålende lørdag :klem:

Lava
04-06-11, 10:08
Vognen jeg satt i ble på merkeligvis koplet av uten at jeg oppdaget det.. :eek:
Her har jeg vært overlatt til meg selv, sammen med alle de andre avkoplede vognene, som sjokolade- kjeks- og tullematvognene...

Tror ikke stillevogna er rett sted å være, når ingen merker at den blir borte.

*setter meg i bråkevogna*

halkatlala
04-06-11, 11:05
usj. jeg var visst en tur innom de avkoplede vognene i går jeg også. smakte på litt sjokoladepudding med vaniljesaus som forøvrig ikke smakte sånn jeg husket det. vaniljesausen smakte jo bare sukker og sjokoladepuddingen var veldig søt og klissen. peila meg inn på geleen også men så snudde jeg fort og satte meg i vannvogna uten å smake.

Sunfrid
04-06-11, 11:07
HJELP ! :hjelp:
Vogna jeg satt i sporet av på onsdag og da havnet jeg på camping i Sverige.... Der var det ikke mye lavkarbo.... men mye :syklubb: og aldrig så lite :full:.... :rodme:

Men nå er jeg "back on track"......
Og vekta den prater jeg ikke så mye om denne uka :liste:

Dagen i dag skal tilbringes i klippeplen-, vaskeklær-, hønsehus- og grillvogna.... Ha en flott dag.....

Regret
04-06-11, 14:55
Ble en snarttur innom ei avkoblet fyfyvogn her også i går, så jeg endte med å veie meg i dag tidlig, da 2 dager siden sist veiing, og jeg hadde gått ned 100g :p flaks! Men forventer en baksmell så jeg tør ikke å oppdatere tickeren helt enda. Håper jeg greier å la være å veie fram til torsdag heretter!

Nå sliter jeg veldig med å få roe ned et løpsk hjerte. Det har dunket så hardt og raskt i rundt 20 minutter nå og jeg begynner å bli temmelig sliten og svimmel. Tror det har begynt å roe seg ned litt nå da så det går nok bra, det er bare veldig ekkelt. Jeg har et minatyr hjerteproblem fra før av, men det involverer å skippe hjerteslag så dette ble noe annet, og det å skippe slag gjør vondt så det er nesten slik at dette er bedre :P

Nnem
04-06-11, 20:34
Har vært ute i sola i dag. Spiste nettopp middag/kvelds og jeg angrer litt. Ble skikkelig stappa, men men.

Bakte en høykarbokake til besøk vi skal til i morgen og ble til at jeg små smakte av deigen. Fysj fysj, men har vært flink til å røre på meg de siste dagene, så håper det ikke har stor innvirkning på vekta.

kattungen
05-06-11, 13:36
Det er liten aktivitet på toget for tiden syns jeg. Blir litt ensomt :p

Her har jeg vært veldig flink de siste dagene, etter en skikkelig utskeielse på torsdag :p Har ikke turt å veie enda, men veier meg i morgen siden jeg skippa veiedagen på fredag. Blir spennende å se om det har skjedd noe, har gått litt opp pga juksing tidligere, og ikke blitt kvitt vannet igjen... Satser på bedre resultater nå! :D Spesielt med tanke på ketosehodepinen som er tilbake for fullt :p

tora trollmor
05-06-11, 13:53
Hei å hå :) Jeg er her men bare litt på sidelinja :rolleyes:
Vannet i kroppen vil ikke slippe taket, så jeg er bare inom å leser alt hva dere skriver.
Sola skinner men temperaturen vil ikke komme opp der jeg vil ha den ;) 13 garder er litt lite da det også er litt vind ute. Kaffe i solveggen var godt ;)
Ha en strålende søndag alle sammen :klem:

VSB
05-06-11, 18:11
Jeg er tilbake etter en dag/ natt i klattre- og lavvo-vogna. Og så bære sykt-tung sekk vogna. Har hatt det utrolig gøy, men er stiv, lemster, sliten og full av småskrubb og blåmerker, men det høreer jo til.

Nnem
05-06-11, 22:27
Føler at vanntoget løper fra meg. Ikke blitt nok vann de siste dagene. Hjelper heller ikke når vi har hatt strålende vær. Er meldt regn i morgen, så skal virkelig sette meg på vannvogna da. Blir skuffet om det viser oppgang på torsdag.

Sunfrid
05-06-11, 22:32
Ta toget, ta toget, ta toget..........

Spiste ei halv hjemmebakt og nystektbolle for 4 timer siden, men med magesmerter og "rennræv" blir det lenge til neste gang jeg spiser så mye gluten på en gang. :( Aldri så galt så er det godt for noe :p

Regret
05-06-11, 22:57
I dag har jeg vært fysemonsteret sjøl. Jeg får rett og slett ikke nok mat, jeg spiser meg halvt ihjel og jeg fyser fortsatt. Jeg ga etter for en remse kvikk lunsj men det var ikke verd det for ikke 30 minutter senere en gang så var jeg på jakt igjen! Nå har jeg momset bacon, jalapenos og ost så det tyter ut av ørene og med søt bringebær- og vaniljete så ble endelig suget dempet for nå. Jeg aner at tante rød er om hjørnet, selv om det er to uker før tiden.. Derfor forventer jeg vektoppgang også, vannvekt nok en gang. Det slår ikke feil, en gang i måneden så fyker vekta opp og slipper ikke igjen før etter rundt 2 uker, tidligere om jeg er heldig da.

I dag har jeg løpt mye i trapper. vi har nemlig gått til krig mot rotrommet/ soverommet og ommøblert, så nå er det endelig ryddig og støvfritt der hvor vi sover! Deilig! Vi bor i 4. Etg fra bakkplan, så med 30 turer opp og ned så har jeg altså hatt ei skikkelig treningsøkt i dag. Det er ille når man må ha barnevakt for å rydde altså! Haha. Godt å få det gjort da.

I morgen er det jobb igjen, kan ikke si jeg gleder meg. Men til forskjell fra forrje ukestart så har jeg fått hvilt meg skikkelig i helga! Mannen lot meg nemlig sove helt ut både lørdag og søndag så jeg sto ikke opp før kl 13 noen av dagene så jeg skal virkelig ikke klage! Lønn og ny pc kommer denne uka så det er mye å glede seg til også :D

grotingeling
06-06-11, 07:47
Da er samboeren skysset ut av huset og på vei til Hamar, så her sitter jeg i alene-hjemme-vogna - litt trist men litt godt også :rolleyes:
Har store planer om å benytte denne uka til å avslutte mitt forhold til pepsi max, for jeg tror dette har en stor del av skylden for at jeg sliter veldig med søtsug.
Kommer nok til å være rimelig irritert, så da passer det jo å være hjemme alene :cool:
Nå er frokostvogna besøkt, og jeg er i ferd med å sette meg tilrette her i hjemmekontor-vogna.

Ha en herlig mandag alle sammen :D

Regret
06-06-11, 09:29
Er da litt deilig å være hjemme alene også da, Grotingeling. Lykke til med Pepsiavvenningen! Jeg kommer over til rehabvogna jeg også straks :)

Veldig så stille denne tråden har blitt i det siste! Det liker jeg ikke :( savner å møte mange mange oppdateringer og bare generell prat hver gang jeg kommer innom!

Her i huset er mandagsveiing helt og totalt forbudt fra i dag av! Jeg ser et mønster hvor mandagsveiingene dreper humøret mitt i dagesvis da det tallet som dukket opp gjerne er høyere enn det forrje pga helga, men det kan like godt ha gått en god del ned igjen innen torsdag og veiedag. Så det er helt unødvendig å gå igjennom den nedturen..
Men ja, det ble altså til at jeg veide to ganger denne uka også og greide da ikke å la det gå ei hel uke mellom, jeg er visst alt for nyskjerrig for sånt :P men selv om vekta viste et høyt tall i dag så opplevde jeg noe jeg ikke har opplevd på flere år og det var et fornøyd uttrykk i speilet i dag tidlig! Jeg skimter nemlig målet på hvordan jeg er fornøyd med kroppen min. Det er et stykke igjen, men jeg ser en midje og en naturlig fin slankhet, selv den nederste 'magerullen' som er størst og har alltid vært et problem er mindre! Lavkarbo er helt fantastisk, jeg trodde jeg måtte ned kjempemange kilo for å ane sånt, men selv om vekta står litt stille så går cm kjempefort ned! Ved sist måling var hele 6 cm borte fra den tykkeste magedelen :D
Men plutselig her en dag så begynte jeg å slite med dobbelthake.. Lurer på hvorfor den blåste seg opp sånn når alt annet går ned :/

Nnem
06-06-11, 11:00
God formiddag alle sammen.
Har vært i speilvogna i dag. Jeg begynner å få en midje. Jippi.
Magen føles også en del mindre ut. Skal måle meg neste uke tenker jeg.

Vi var bedt bort på middag i går og hadde derfor bakt høykarbokake for anledningen.
Klarte å holde meg lavkarbo vennlig til middag og unna kaken til dessert.
Satt og koste meg med green te istedenfor.

I dag kom badedraktene jeg bestilte fra nettet.
Satt ganske bra, men gleder meg til at de blir litt for store.
Nå har jeg vann flaska ved siden av meg her, planen er å henge på vann- og tevogna i hele dag.

Ha en fin dag alle sammen:)

halkatlala
06-06-11, 11:52
hei og tuuut :)
jeg har vært i frokostvogna. der var det salatblader fylt med ost, kalkun,egg, tomat, avokado, paprika og majones. den vogna skal besøkes titt og ofte. naaaam

kattungen
06-06-11, 17:14
Til tross for at jeg hadde planer om å være såååå flink i går og i dag ble det både druer og vannmelon i går, og sushi med ris i dag. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg kan jo spise SÅ mye god mat, også har jeg lyst på frukt, melon og RIS?! :(

Bestemamma
06-06-11, 17:24
Er da litt deilig å være hjemme alene også da, Grotingeling. Lykke til med Pepsiavvenningen! Jeg kommer over til rehabvogna jeg også straks :)

Veldig så stille denne tråden har blitt i det siste! Det liker jeg ikke :( savner å møte mange mange oppdateringer og bare generell prat hver gang jeg kommer innom!

Her i huset er mandagsveiing helt og totalt forbudt fra i dag av! Jeg ser et mønster hvor mandagsveiingene dreper humøret mitt i dagesvis da det tallet som dukket opp gjerne er høyere enn det forrje pga helga, men det kan like godt ha gått en god del ned igjen innen torsdag og veiedag. Så det er helt unødvendig å gå igjennom den nedturen..
Men ja, det ble altså til at jeg veide to ganger denne uka også og greide da ikke å la det gå ei hel uke mellom, jeg er visst alt for nyskjerrig for sånt :P men selv om vekta viste et høyt tall i dag så opplevde jeg noe jeg ikke har opplevd på flere år og det var et fornøyd uttrykk i speilet i dag tidlig! Jeg skimter nemlig målet på hvordan jeg er fornøyd med kroppen min. Det er et stykke igjen, men jeg ser en midje og en naturlig fin slankhet, selv den nederste 'magerullen' som er størst og har alltid vært et problem er mindre! Lavkarbo er helt fantastisk, jeg trodde jeg måtte ned kjempemange kilo for å ane sånt, men selv om vekta står litt stille så går cm kjempefort ned! Ved sist måling var hele 6 cm borte fra den tykkeste magedelen :D
Men plutselig her en dag så begynte jeg å slite med dobbelthake.. Lurer på hvorfor den blåste seg opp sånn når alt annet går ned :/

Jeg gjør det slik at jeg spiser kjempemasse på søndag for at mandagsvekta skal bli så høy som mulig...Da har jeg god tid til neste søndagen hvor jeg vil at vekten skal være lavest....så kan jeg si at jeg har gått ned i vekt den uka óg.....:D
Søndagene er deilige spisedager og lørdagene er vindager og nesten fastedager - da mister en vannet og veier mindre på søndagen....:p

KimPossible
06-06-11, 17:27
God ettermiddag! :)

Middagen er inntatt, og dusjen unnagjort, så nå er jeg god og mett og fresh. :D
Koteletter med sjampinjong og vårløk i fløtesaus, og blomkål og brokkoli. Det gjorde susen! :sikle:

Veiedagen nærmer seg raskere og raskere nå, har ikke veid meg siden operajonen for nesten 5 uker siden. Jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe, men er usikker på om jeg har gått ned noe spesielt. Må bare vente og se. Torsdag 16. tenker jeg det blir veiing. :ja: