View Full Version : Togtråden!
Jeg gjør det slik at jeg spiser kjempemasse på søndag for at mandagsvekta skal bli så høy som mulig...Da har jeg god tid til neste søndagen hvor jeg vil at vekten skal være lavest....så kan jeg si at jeg har gått ned i vekt den uka óg.....:D
Søndagene er deilige spisedager og lørdagene er vindager og nesten fastedager - da mister en vannet og veier mindre på søndagen....:p
Smart!
Men jeg har veiedag på torsdag så da går det ikke sånn for meg :p men jeg spiser gjerne godt på torsdagene etter veiing jeg da, for da har jeg jo god tid på meg om vekta skulle gå opp :) jeg har litt problemer med hva og hvor mye jeg spiser på lørdag og søndag for da spiser jo resten av familien ekstra god mat, drikker brus og mannen tar seg ei øl, og det ligger godteri lett tilgjengelig så særlig lørdagene er harde her, men heldigvis så er det enda nok med dager igjen før jeg skal veie da, så jeg rekker som regel å hente meg inn om jeg skulle ta helt av!
Bestemamma
06-06-11, 19:00
Smart!
Men jeg har veiedag på torsdag så da går det ikke sånn for meg :p men jeg spiser gjerne godt på torsdagene etter veiing jeg da, for da har jeg jo god tid på meg om vekta skulle gå opp :) jeg har litt problemer med hva og hvor mye jeg spiser på lørdag og søndag for da spiser jo resten av familien ekstra god mat, drikker brus og mannen tar seg ei øl, og det ligger godteri lett tilgjengelig så særlig lørdagene er harde her, men heldigvis så er det enda nok med dager igjen før jeg skal veie da, så jeg rekker som regel å hente meg inn om jeg skulle ta helt av!
Jeg har veiedag hver dag så for meg er det vel bare en slags ukeslutt oppsumerings-greie som er litt kjekk å ha.... :p
Uff, jeg hadde veiedag i dag og vekta viste +1,3:mad: Verste er at jeg synes jeg har vært flink i uka som gikk.
Ble en trøstesjokolade på dagen i dag, ikke akkurat så smart kanskje...
Antoinette6
06-06-11, 22:12
Og jeg føler meg SÅ FEIT !!! Har en sterrrrk følelse av å ha gått OPP, - men jeg krysser fingre for at det bare er vann. Jeg har vært såååå dritflink !
Time will show !
KimPossible
06-06-11, 23:38
Nattmat!!! Jeg har drøyet ut det å lage mat i kveld, og glemt sulten innimellom, så nå har jeg skikkelig hodepine. :rolleyes:
Nå har jeg spist 2 egg med smør på, og 1/4 skyr, og drikker masse vann. Får ikke hjelpe om det blir ørten do-turer i løpet av natta. Paracet og natta nå straks. :)
Natta- :klem: !
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020325.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={435B5010-02CC-4878-B389-452895ACDABB})
http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={435B5010-02CC-4878-B389-452895ACDABB})
Og jeg føler meg SÅ FEIT !!! Har en sterrrrk følelse av å ha gått OPP, - men jeg krysser fingre for at det bare er vann. Jeg har vært såååå dritflink !
Time will show !
:klem:
Jeg hadde visst ikke gått ned noe, eller opp noe. Holder meg relativt stabilt rundt 84.5-85.1 nå. Innfører litt mer fysisk aktivitet denne uka, så kanskje det hjelper litt :)
tora trollmor
08-06-11, 21:58
Stille å rolig på toget i dag :)
Ønsker alle lykke til :)
Hallo..... hvor er dere???? Har alle tatt på seg forsvinningsdrakt, eller leker vi gjemsel og jeg som står....:stuart:
Hadde med lavkarbokake på jobben i dag og jammen fikk den ikke bein å gå på. :stortsmil Ellers så er jeg godt fornøyd med alle vannvognene på toget, virker nesten som annenhver vogn har blitt vannvogn så da skulle det være mulig med et vannglass både titt og ofte.
Nå rusler jeg en tur over i noen av de andre vognene og ser om det er noe liv ombord, ha en fin kveld. :klem:
grotingeling
08-06-11, 22:05
Har vært i sykevogna i dag jeg :nedfor:
Bedre nå, og bra er det - i morgen er det tid for en ny runde i reisevogna :heia:
tora trollmor
08-06-11, 22:07
Har vært i sykevogna i dag jeg :nedfor:
Bedre nå, og bra er det - i morgen er det tid for en ny runde i reisevogna :heia:
God bedring :klem:
Gleder meg til jeg skal reise i sommerferien ;)
tora trollmor
08-06-11, 22:13
jeg har vært i kursvogna i 2 dager, vi hadde gjennomgang avkompetanse og ledelse. Vi har også gjennomført en DISC analyse. Jeg ble AGENTEN i min profil. Arti å se og lese om seg selv, å kjenne igjen måten jeg selv er på :)
halkatlala
08-06-11, 22:58
jeg har fått låne tanteungen min på 2 mnd fra mandag til i dag, så jeg har vært i babyvogna:love: tok han med i svømmekupeen både i går og i dag. han storkoste seg i vannet. dykket to ganger i går og en gang i dag :) ellers er jeg fortsatt i ketose. jeg var på prix i går og kjøpte 12 solegg for 39 kr og fikk med spekefat til 64 kr på kjøpet:D skal nok tilbake dit i morgen og kjøpe mer av det. bruker jo mye egg, så da er det vel like greit og kjøpe der og få med spekemat på kjøpet.
Det var god deal, bare ikke sikker på hvor nærmeste prix butikk er...
Traver mellom sykkel- terapi- og akvarievogner, ja også sommeravslutninger av div. slag.
Så er jeg i lese-vogna for tiden. Har bestilt masse ulike lavkarbo bøker på biblioteket og prøver å orientere meg, kanskje finne hva som er riktig for meg etter hvert... Blir stadig mindre karber her i hvert fall...
Ja, og så vente på eksamens-resultatvogna... Kikket akkurat og ingen svar på nettet enda, ikke helt å vente heller, men når andre maser på om jeg har fått svar så blir jeg ikke akkurat mindre utålmodig av det...
Jeg har bare vimset rundt på toget nå i flere uker. Helt uten mål og mening. I dag (som alle dager) rotet jeg meg inn i veievognen, og kom ut igjen KJEMPEGLAD! :stortsmil
Vekten viste 600 gram under minstenotering, og etter nesten 4 uker uten nedgang gjorde det veldig godt. Som tickeren viser har jeg nå gått ned nøyaktig 19 kg. Kun 1 igjen, så har jeg blitt kvitt 20! Happy happy!
grotingeling
09-06-11, 12:20
Strålende form i dag, klar for å gå ombord i shoppingturvogna om 2 timer :lol:
Ha en fantastisk pinsehelg alle sammen :klem:
Har vært i trimvogna og klattret i dag, men ble en tur i sovevogna etterpå:o
Ser ut til at vannet begynner å slippe igjen og vekta går riktig vei. Klarer ikke unngå snikveiing jeg da...
KimPossible
09-06-11, 21:04
I dag har jeg vært på solperrongen og blitt litt solbrent. Herlig. (er ikke SÅ solbrent. :))
Nå er jeg i kjøkkenvogna og lager frøknekkebrød. Spiste 2 som ble fort ferdige med hvitost og paprika på, og nå er jeg stappmett.
Grei dag i vannvogna også. :ja:
Ser ut til at det blir tropenatt her i natt, så kommer vel til å sove dårlig. :rolleyes:
Stikker av til barndommens paradis i helga, så jeg må pakke med meg litt mat, er langt til nærmeste butikk der. Og mamma og mormor er ikke akkurat lavkarbere (potetgenerasjonene... :p), så jeg bør nok ha med ekstra grønnsaker og noen frlknekkiser. Gleder meg. :D
Ha ei fantastisk pinse-helg alle sammen! :)
Antoinette6
09-06-11, 23:12
Husk smørrrr, Possible !
KimPossible
10-06-11, 12:09
Ja, det MÅ jeg ha med!!! :D
Dårlig dag i sovevogna i dag. Er nok ganske sliten etter en (for meg) hektisk uke med masse aktivitet forrige helg. Håper det går seg til til i morgen da.
I kveld serveres det egen lavkarbo pizza i spisevogna:sikle:
Etter fasten ble avbrutt for en to uker siden så har nedgangen gått mye ned og jeg går nå ned kun 100g i uken, det er i allefall det som er resultatet de siste to ukene.. Det gir jo lyst til å begynne å faste igjen, men jeg tror jeg skal ta en pause først i såfall, det var ikke helt godt for meg og jeg må være sterkere neste gang i såfall. Dessuten kan det jo tenkes at kroppen ikke er seg selv igjen helt enda etter å ha fastet lenge så hvem vet, kanskje vekten plutselig slipper?
Uansett, i dag ble jeg skikkelig motivert til å for en gangs skyld jobbe beinhard hele uka så jeg ikke faller ut av ketose, men kun få timer etter så kommer telefonen med svigermor i andre enden.. Vi ble invitert ut på kinarestaurant i morgen! Hvordan i alle verden skal man greie å være på en sånn plass og holde seg i ketose? alt er jo med ris og sukker.. Hun gikk på en merkelig form for lavkarbo før hun også, men hun fulgte ingen linjer så jeg aner virkelig ikke hva hun drev med.. men men nå har hun altså blitt drittlei, så hun spiser ris, sukker og alt det der igjen og det er nok nettopp derfor hun vil akkurat dit i morgen. Så det er jo ingen støtte å få fra den enden lengere nå. Forslag til hva jeg kan gjøre? Er det bedre å si spist er spist i morgen og heller regne fra søndagen at man begynner å jobbe hardt? det jeg frykter da er at motivasjonen er borte og vekta er oppe..
off, for et styr denne maten skal være! og vekta, ikke minst! skulle ønske vi slapp å spise og vi aldri gikk opp eller ned i vekt. Tviler på at noen andre planeter er så gnien på dette med utseende som vi er!
Uansett, jeg har gitt helt opp håpet på å nå den endelige målvekta, men jeg feller ikke en tåre for det altså, jeg har satt det til et mye mer realistisk tall, som faktisk er 7kg mer enn målet jeg først satte meg. Jeg vil ned til 62kg, selv om jeg vet kroppen min stortrives ved 64kg (vi har kranglet om disse tallene i årevis! de 2kg ville aldri ned de gangene jeg har prøvd!).
Huff så jeg babler :p:rolleyes:
Ja da er det pinse! Og jeg er stadig på togtur, ganske hyggelig er det også. Jeg har faktisk gått ned 500 gram og er fornøyd med det. Jeg går litt opp og ned, og står stille en stund for så å gå ned noen gram. :smile:
I dag håper jeg på at det blir opphold såpass lenge at jeg får tørket litt klær ute, har hatt en klesvask hengende siden forrige lørdag og den er ihvertfall godt skylt. :ja:
God Pinse!
Ble litt lenge i sovevogna i dag... Tror det gjorde godt da. Hadde planlagt pizzarester i frokostvogna, men der hadde jammen minsten vært og kost seg med lavkarbo-pizza... Ja, ja, hadde enda en bit i frysen da. Han er tydeligvis ikke kresen i hvert fall. Har hatt en lengre periode hvor han ikke ville ha egg, men på tur sist helg spiste han 3 hardkokte, og i dag altså eggebunn på pizza. Tror den perioden definitivt er over... Blir litt sånn snikinnføring av litt fedonsk mat på resten av familien her. Lettere å tilpasse for meg også det. Men de fikk ordentlig kjøpe pizza i går da.
:eek::eek: Jeg kunne veie meg i dag så jeg gjorde så.. 500g ned! Nå håper jeg og ber til hvem som helst for at det holder seg! Dette var veldig uventet!
tora trollmor
12-06-11, 22:19
Da har jeg hatt en runde i konfirmasjonsvogna igjen - 3 og siste konnfirmasjon for i år. Så i helga var toget en tur på Frøya :) Vi var ca 50 gjester å vi hadde 25 kaker :_plystre::liste: Jeg må bare tilstå at det ble to SMÅ kakestykker på meg å da :(
Men nå er det ikke noe feiring får til hlega - da er det bryllup :rolleyes: Men da ska æ spise mæ mett på middag. Gammelsalta -sei, flæsk, potet og gullerotstuing :) :love: Ikke poteter og gullerot for meg da.
Lurer på om det er noen som begynner å kjenne meg litt privat her ettersom jeg skriver litt stedsnavn ;) ja ja jeg stå for alt jeg skriver.
Lavkarbo mat resten av uka.
Jeg hadde veiedag i dag og har gått ned oppgangen i forrige uke +0,6, er veldig fornøyd med det.:D
Worst hangover - ever!
I går hadde min far bursdag, og derfor hadde jeg baket ei vanlig kake, altså høykarbo oreokake! Jeg endte opp med å spise masse kake, både min og litt av ei annen en og gud så godt det var, jeg fikk i meg brus med sukker også da han ikke hadde annet. Dette får jeg skikkelig svi for i dag, våknet opp først kl 13.30 med hodepine, vond mage, hadde forligget meg, omtåket og steintung. Jeg kunne veie i dag så jeg gjorde jo det selv om jeg ikke følte helt for det, men jeg har altså gått opp 900g siden lørdagen og jeg forventer mer da jeg ikke går opp før 2. dagen etter utskeielsen. Dette var siste gang jeg baket ei kake som var høykarbo, for jeg vet igrunn at jeg ikke greier å holde meg unna oreokaken, den er jeg best på så jeg ber om trøbbel ved å lage den! Fra 12.Juni til uti midten av Oktober er det bursdag etter bursdag etter bursdag i familien så dette er den verste tiden av året, men jeg skal komme meg helskinnet igjennom i år, i motsettning til i fjor hvor jeg gikk opp over 10kg i denne perioden! æsj, nå har jeg lært.. aldri igjen!
Bursdager er vrient... Lurer om jeg kan tilby meg å ta med kake til noen etter hvert jeg... ? Er ofte jeg ber om hjelp, men ikke like ofte jeg har tatt med. Bl. a. søsteren min har to bakeglade barn, så det kan bli litt feil...
Jeg er den som alltid tar med oreokake, så de forventer nærmest at jeg kommer med noe :p Men det er kjekt når andre gidder å ta med noe også så slipper jeg å tenke så mye på det, for det koster litt å lage ei sånn kake også!
Jeg har vært i planleggingaavferievogna i dag.
Vi skal reise på ferie til Irland i år også(seff), men denne gangen skal vi bevege oss litt mer enn hva vi gjorde i fjor. Ungene reiser til syden om et par dager sammen mmd faren, men de gleder seg mer til Irlandsturen vi drar på rett etter at de er kommet hjem igjen.
Jeg har finregnet litt og kommet frem til at jeg kommer til å ha mensen mens vi er i Irland og kjekt er det for da kan jeg bestille billigere rom! Det blir jo ikke noe på sambo likavel så derfor skal vi ligge på firemannsorm på herberge stort sett hele tiden. :lol: To netter skal vi ligge i leiligheter. Hele turen kommer på 10 000 kr for 4 pers i ti dager dvs reise hjemmefra pluss opphold. Ikke værst! Det kommer til å bli lite øldrikking siden ungene er med og jeg tror vi skal klare oss godt med 5 000 kr. i tillegg til mat, drikke og gjøresetingtang :ja: Gleder meg!! :heia:
Bestemamma
13-06-11, 22:29
Jeg har vært i planleggingaavferievogna i dag.
Vi skal reise på ferie til Irland i år også(seff), men denne gangen skal vi bevege oss litt mer enn hva vi gjorde i fjor. Ungene reiser til syden om et par dager sammen mmd faren, men de gleder seg mer til Irlandsturen vi drar på rett etter at de er kommet hjem igjen.
Jeg har finregnet litt og kommet frem til at jeg kommer til å ha mensen mens vi er i Irland og kjekt er det for da kan jeg bestille billigere rom! Det blir jo ikke noe på sambo likavel så derfor skal vi ligge på firemannsorm på herberge stort sett hele tiden. :lol: To netter skal vi ligge i leiligheter. Hele turen kommer på 10 000 kr for 4 pers i ti dager dvs reise hjemmefra pluss opphold. Ikke værst! Det kommer til å bli lite øldrikking siden ungene er med og jeg tror vi skal klare oss godt med 5 000 kr. i tillegg til mat, drikke og gjøresetingtang :ja: Gleder meg!! :heia:
Stakkars dere :D...kan du ikke bare ta tabletter og utsette mensen da? Ikke noe gøy å ha mensen på ferie..........:(
halkatlala
13-06-11, 23:29
hei og hopp:)
i går stoppa toget på middelalderfestivalen der jeg fikk kjøpt grillet kyllinglår til lunsj og lam med kålsalat til middag. liker middelalderen, jeg:D i dag har jeg vært på solperongen i flere timer med bok og iste- ikke så værst det heller. var på vekta i dag også og er tilbake på mistemålig etter noen dager hvor vekta mi må ha vært i ustand og vist både 2 og 3 kg for mye:p
Huff og huff.. de siste dagene har jeg hatt det helt jævlig egentlig. Spesielt etter ekstrem-høykarboen på søndag. Jeg er kvalm, og jeg greier ikke å stå så lenge om gangen før jeg føler meg svimmel, får vondt i magen og blir helt skjelven. Jeg er overfølsom for lukter og den minste ting kan utløse kvalmen.. Enda ingen oppkast, men det er vel rett rundt hjørnet tenker jeg. Det å lage mat er grusom, jeg takler ikke luktene, de er alt for sterke.. ugg. Føler meg steintung også og hodet er en stor tung sky som gjør alt grumsete, jeg våkner aldri helt skikkelig. Lar du meg sove helt ut så er jeg ikke oppe før nærmere kl 14, uansett når jeg sovner, men jeg strever med å få sove også.. Nå er jeg jo dagmamma og mamma til to gutter som fortsatt bruker bleie, og det skal bli 'morsomt' når jeg må skifte på de..
Huff og huff.. de siste dagene har jeg hatt det helt jævlig egentlig. Spesielt etter ekstrem-høykarboen på søndag. Jeg er kvalm, og jeg greier ikke å stå så lenge om gangen før jeg føler meg svimmel, får vondt i magen og blir helt skjelven. Jeg er overfølsom for lukter og den minste ting kan utløse kvalmen.. Enda ingen oppkast, men det er vel rett rundt hjørnet tenker jeg. Det å lage mat er grusom, jeg takler ikke luktene, de er alt for sterke.. ugg. Føler meg steintung også og hodet er en stor tung sky som gjør alt grumsete, jeg våkner aldri helt skikkelig. Lar du meg sove helt ut så er jeg ikke oppe før nærmere kl 14, uansett når jeg sovner, men jeg strever med å få sove også.. Nå er jeg jo dagmamma og mamma til to gutter som fortsatt bruker bleie, og det skal bli 'morsomt' når jeg må skifte på de..
Høres ut som graviditetssymptomer spør du meg :p Hadde ikke du en annen tråd her inne også, hvor du også presenterte noe som kan ligne på den typen symptomer?
Høres ut som graviditetssymptomer spør du meg :p Hadde ikke du en annen tråd her inne også, hvor du også presenterte noe som kan ligne på den typen symptomer?
Kanskje det? Jeg hører jo at det kan være gravidsymptomer, men jeg kan ikke tro at det er det.. Sex er en svært sjelden vare her i huset og jeg har vært veldig nøye med pillene i det siste, så jeg tror heller det kommer av å ha spist uvandt mat igjen. Uansett, så har jeg bestilt nye tester så vi får se.. regner med at tante rød kommer i løpet av noen dager uansett.
Jeg jinxet visst det der med bleieskift, for nå var det visst en i gang allerede. Ønsk meg lykke til! tvi tvi :p
Kanskje det? Jeg hører jo at det kan være gravidsymptomer, men jeg kan ikke tro at det er det.. Sex er en svært sjelden vare her i huset og jeg har vært veldig nøye med pillene i det siste, så jeg tror heller det kommer av å ha spist uvandt mat igjen. Uansett, så har jeg bestilt nye tester så vi får se.. regner med at tante rød kommer i løpet av noen dager uansett.
Jeg jinxet visst det der med bleieskift, for nå var det visst en i gang allerede. Ønsk meg lykke til! tvi tvi :p
Lykke til med begge deler :klem:
Takk og takk!
Jeg begynte å regne litt.. og jeg innser at det er en minisjangs for at det faktisk kan skylles en graviditet. Men jeg vil ikke tro på det helt enda, for jeg er ikke den som blir så lett gravid. Vi traff visst rundt de dagene jeg skulle ha hatt EL og om pillene ikke fungerte så blir det visst to streker på meg. ish... Vi skulle jo vente hvertfall ett år til, så jeg greier ikke helt å roe meg til tanken, noe som er like greit, for det er sikkert ingenting.
Bare i tilfelle nå, hvordan bør jeg legge om kosten fram til jeg vet noe mer? Jeg ser ikke for meg at ketolyse er så smart å drive på med dersom det skulle være en liten en inni der nå..
Jeg er rett og slett lei.
Føler at kroppen og hodet jobber imot meg.
Ble litt høykarbomat på meg i helgen, er så skuffet over meg selv pga det.
Det verste er at det ble F*** meg + 3 kg på vekta. Er helt sikker vann, men jeg skjønner ikke at det er mulig.
Vet at alle er forskjellige, men leser om andre som skeier ut og opplever max + 1 kg.
Tåler jeg ikke noe særlig karbo da?
Jeg er rett og slett lei.
Føler at kroppen og hodet jobber imot meg.
Ble litt høykarbomat på meg i helgen, er så skuffet over meg selv pga det.
Det verste er at det ble F*** meg + 3 kg på vekta. Er helt sikker vann, men jeg skjønner ikke at det er mulig.
Vet at alle er forskjellige, men leser om andre som skeier ut og opplever max + 1 kg.
Tåler jeg ikke noe særlig karbo da?
Når jeg skeier ut skikkelig så går jeg opp både 2 og 3 kg, men er som regel for det meste vann. Tar opp til flere uker før jeg er ved minstenotering igjen. Denne helga spiste jeg kake og jeg ligger å ruller i smerter og ubehag enda, vekta tør jeg ikke å sjekke en gang.
Når jeg skeier ut skikkelig så går jeg opp både 2 og 3 kg, men er som regel for det meste vann. Tar opp til flere uker før jeg er ved minstenotering igjen. Denne helga spiste jeg kake og jeg ligger å ruller i smerter og ubehag enda, vekta tør jeg ikke å sjekke en gang.
Ble litt kake og høykarbo pizzastykker her. Fikk litt vondt i magen, men det er over nå. Er på stict diett igjen.
ah, nei jeg skal være litt slappere med dette med nedgang de neste dagene, så spiser bare så jeg er fornøyd uten å tenke så mye mer enn det. Får vite mer nærmere helga tenker jeg, og da blir det mest sannsynlig veldig strengt igjen ja! Har litt å ta igjen, 1,2 kg opp nå siden lørdag!
Da har jeg vært inni rødmeflauvogna... :rodme:
Jeg var jo hos manuellputten min i dag. Han er bare fabelaktig! han har virkelig fått meg på beina igjen! Og apropos bein... I dag hadde han funnet ut at han skulle fikse låra mine. Jeg har så lenge klaget over melkesyrefølelse i låra og i dag skulle han altså ta låra mine nærmere øyensyn...:o Neppe noe vakkert syn!! :p For han skulle nemlig kikke på hoftefestet først.. Og øverste del av låra.. Og BIKINILINJEN var ikke sjeivet! :eek: Det var et buskkas deluxe så han måtte omtrent brøyte vei til hofteleddet på indersiden av låra. :rodme: Oooog så ville han sette nåler der.. :rolleyes: Gjett om ei som følte seg megasexy der ho lå i ei trasig truse og buskkas av en annen verden med nåler rett til værs. :lol:
Jeg har vært i legevogna i dag. Og så en tur i helsekostvogna, fikk kjøpt enn div. kosttilskudd for lavkarbo og depresjon, så da skulle det bli godt ivaretatt i hvert fall. Fram til nå har jeg spisst opp det vi hadde i hus, kunne ikke kaste det liksom.
Da har jeg vært inni rødmeflauvogna... :rodme:
Jeg var jo hos manuellputten min i dag. Han er bare fabelaktig! han har virkelig fått meg på beina igjen! Og apropos bein... I dag hadde han funnet ut at han skulle fikse låra mine. Jeg har så lenge klaget over melkesyrefølelse i låra og i dag skulle han altså ta låra mine nærmere øyensyn...:o Neppe noe vakkert syn!! :p For han skulle nemlig kikke på hoftefestet først.. Og øverste del av låra.. Og BIKINILINJEN var ikke sjeivet! :eek: Det var et buskkas deluxe så han måtte omtrent brøyte vei til hofteleddet på indersiden av låra. :rodme: Oooog så ville han sette nåler der.. :rolleyes: Gjett om ei som følte seg megasexy der ho lå i ei trasig truse og buskkas av en annen verden med nåler rett til værs. :lol:
Forstår den...
Jeg flatet ut hos legen pga. blodprøve... Så skulle det settes en vaksine og disse damene på kontoret lurte på om legen ville sette den selv, nei det ser ut til at dere klarer dere bra sa han... Ville ikke ha noe med sånne besvimelsesanfall å gjøre tror jeg. :flau:
Forstår den...
Jeg flatet ut hos legen pga. blodprøve... Så skulle det settes en vaksine og disse damene på kontoret lurte på om legen ville sette den selv, nei det ser ut til at dere klarer dere bra sa han... Ville ikke ha noe med sånne besvimelsesanfall å gjøre tror jeg. :flau:
:lol: Ikke greitt. :klem:
Antoinette6
14-06-11, 19:03
Her er det fullt liv, ser jeg. Det er bra !
Vi kjører videre !
Har sjeiva glufsa til neste stikkmøte kommende fredag... Skal kjøpe truseshorts for å være sikker på at alt blir dekket... :o
Om ikke annet så ble sambo småsjalu da han hørte hva jeg hadde vært gjennom! :lol: Så nå er han så elskelig som fy! :love:
Nei dette blir ei dårlig uke! har ikke orket å veie meg i dag, selv om jeg kan, fordi det er veiedag i morgen uansett og jeg vet at jeg får ett plusstall denne uken så det er ikke noe morsomt engang.. Dessuten greier jeg ikke å fokusere meg med denne kvalmen, halsbrannen og verk i kroppen, har liksom havnet i et sånn 'synd på meg selv' stadie hvor jeg ikke gidder å gjøre så mye. Håper det gir seg snart! Da skal jeg gi full fres og være litt mer streng på dietten. Har blitt mange utskeielser i det siste! Akkurat nå, fram til jeg vet mer så tar jeg det litt rolig, men så snart jeg står med en negativ test i hånden (og det blir den jo) så er det alvor. Nå har jeg mistet all matlyst, og luktene av mat triggrer bare kvalmen så jeg gidder ikke innom kjøkkenet i det hele tatt nesten..
Når dere skeier ut, og da tenker jeg sånn skikkelig utskeiing med masse kake, hvete, sukker, masse masse MASSE høykarbo og kalorier, hvor lenge etterpå er dere dårlige da? Hva med vannvekt, hvor lenge driver den på? Jeg fylles opp av vann nå, men jeg er også i mensperiode så det kan komme av det også.
Nei dette blir ei dårlig uke! har ikke orket å veie meg i dag, selv om jeg kan, fordi det er veiedag i morgen uansett og jeg vet at jeg får ett plusstall denne uken så det er ikke noe morsomt engang.. Dessuten greier jeg ikke å fokusere meg med denne kvalmen, halsbrannen og verk i kroppen, har liksom havnet i et sånn 'synd på meg selv' stadie hvor jeg ikke gidder å gjøre så mye. Håper det gir seg snart! Da skal jeg gi full fres og være litt mer streng på dietten. Har blitt mange utskeielser i det siste! Akkurat nå, fram til jeg vet mer så tar jeg det litt rolig, men så snart jeg står med en negativ test i hånden (og det blir den jo) så er det alvor. Nå har jeg mistet all matlyst, og luktene av mat triggrer bare kvalmen så jeg gidder ikke innom kjøkkenet i det hele tatt nesten..
Når dere skeier ut, og da tenker jeg sånn skikkelig utskeiing med masse kake, hvete, sukker, masse masse MASSE høykarbo og kalorier, hvor lenge etterpå er dere dårlige da? Hva med vannvekt, hvor lenge driver den på? Jeg fylles opp av vann nå, men jeg er også i mensperiode så det kan komme av det også.
Jeg får vondt i magen den første dagen.
Forrige utskeiing varte i 6 dager. Skikkelig karbo; lompe, brødskiver, rundstykker, kake og ris.
Gikk opp 3,4 kg. De var borte + ca 1 kg til ved neste veiing.
Denne gangen var utskeiingen hele helgen fre-søn. Gått opp ca 3 kg.
Var allerede på vei opp pga eggløsning.
Er på vei nedover igjen, snikveide meg i dag morres.
Er ca 1,4 kg unna minstenotering.
Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..
Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..
Ja, for det meste bare den ene dagen. Er bare magevondt jeg har. Ser at jeg slipper lettere unna. Har hodepine når jeg er på vei inn i ketosen igjen.
Uff, håper det slipper opp snart. Er du sikker på at det ikke er noe annet?
Ganske sikker på at det ikke er noe annet ja, men jeg skal ta en test i løpet av de neste dagene uansett for å være helt sikker. Men jeg tror det bare kommer av mens og for mye kake :p
*stikker en tur innom skeieut-vogna*
Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds :p
Har vært i jobbvogna i dag.
Og noe av det første jeg får høre er at vi skal på firmatur til WIEN!!! OG jeg kan ta med sambo!!! :heia: :love: Gleder meg.
*stikker en tur innom skeieut-vogna*
Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds :p
Æhhh, leste cannabis til lunsj... :rodme:
Æhhh, leste cannabis til lunsj... :rodme:
:eek::eek::eek:
:p
Artigste lesefeilen hittil i dag:p
Møkkatog:mad:
Stopper jo ikke når jeg står på stasjonen og veiver med armene for å komme på igjen:o
Antoinette6
15-06-11, 21:12
Sorry, Anne ! Det gikk litt fort her !
NÅ kan du hoppe på ! Kom igjen ! Jeg tar deg imot ! :klem:
Hurraaaa for deg ! :blomster:
Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen:ja:
Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....:o
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.
Er i gang...vannvogna først:ja:
Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/indian-railways.jpg
DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/91bd43f28ffirejpeg.jpg
men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/014.jpg
:(
Antoinette6
15-06-11, 21:38
Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen:ja:
Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....:o
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.
Er i gang...vannvogna først:ja:
Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd ! :ja:
Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis. En plutselig utskeielse i en bursdag er ikke verdens undergang. Kanskje du skal få i planleggingsvogna og rett og slett planlegge en lite utskeilese ? Da ender det jo ofte med at man IKKe gjør det, er min erfaring . . .
Og et :suss: til deg !
Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd ! :ja:
Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis. Takk...har visst kommet rett inn i motivasjonsvogna jeg. Slett ikke verst.
Planlegging er viktig:ja: Så er igang med det...nå er det bare å holde seg til planene som gjenstår:D
Planene for sommern er moderate...dvs lavkarbo ala Fedon:ja: Han tillater litt karber med noe høyere GI av og til. Så da skal det nok gå på et vis.
Ble bare litt satt ut da jeg ble sykemeldt, men nå er jeg på toget igjen.
Tut!
Antoinette6
15-06-11, 23:04
Velkommen, Anne ! Dette toget ER ikke det samme uten deg ! Jeg føler det !
:love:
Uff, jeg er skikkelig demotivert for tiden egentlig :( Skjønner ikke helt hvorfor, for det er jo så mye godt jeg kan spise, men allikevel hyyyyler karbohydratene til meg :p I tillegg skjer det ganske mye framover som "krever" litt karbohydrater - og selv om jeg vet at jeg kan la vær å spise poteter og ris og andre "åpenbare" karbokilder så syns jeg det er vanskelig allikevel :(
I morra er jeg igang igjen, i alle fall :D
KimPossible
15-06-11, 23:19
I dag fikk jeg fjernet gipsen, og det var helt utrolig deilig! Foten min er fri igjen!!! :D
Så i morgen tenker jeg å ha veiedag... mest for kontroll, sjekke at jeg ikke har lagt på meg i løpet av de 6 ukene med gips og krykker i alle fall.
Føler meg tjukk oh tung og oppblåst nå, så jeg gleder meg ikke akkurat... men men.
God natt!
Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/indian-railways.jpg
DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/91bd43f28ffirejpeg.jpg
men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/014.jpg
:(
Herlige bilder! :lol:
Togturen min har gått bra de siste 2 ukene ca, og satser på å fortsette i samme vogn fremover en tid. :ja:
Erre noen røykevogn på detta toget da? :cool:
Antoinette6
16-06-11, 07:15
Hurraaaaah, kattungen ! Velkommen ! her er alle de deilige matvognene, vet du. Og kurven din med det mye teppet. Og alle menneskene.
Så fint å ha deg tilbake ! :klem:
Røykevogn ? Ja, jøss, Brimstone ! Det er de to som det ryker av. Jeg tror konduktøren sitter litt langt fremme i den første. Ta med deg en vifte, - det kan være lurt.
:liste:
KimPossible
16-06-11, 10:13
God morgen alle sammen! :D
Jeg er så glad i dag. :heia:
Etter 6 uker med gips, krykker, ingen trening og ganske mange høykarbodager har jeg gått ned 1,5 kg!! :heia:
Er sååååå fornøyd!
Så nå skal jeg holde meg her på toget, og være flink til å gå turer og holde meg i så mye aktivitet som foten klarer.
Nuh..... frokost. :)
Sambo ville såklart ha sushi til middag i dag :( Bye bye lavkarbotog. Kan man fortsatt være i ketose på 22 gram karbo?
Jeg tror jeg er i ketose opp til ca. 30, men måler ikke, bare fføler det på kroppen. Er veldig individuelt.
Har v'rt i akvarievogna og med stort behov for redningsvest her i dag. Ser knapt hva jeg holder på med. Fullt av grønne flytealger i det store, så nå er det instalert noe UV greier. Det lille er fylt opp med grus igjen, skulle egentlig demonteres, men ser ut til at vi ender opp med to...
Blir litt trim og styrketrening da, av å bære bættevis med sand og vann...
Ja, og så har jeg vært i klattrevogna, så armene føles ikke helt gode for øyeblikket... Og så er det en hodepine som ligger og lurer, trodde igrunnen den vogna ble koblet av for LEEEENGE siden.
Antoinette6
16-06-11, 20:04
KIM !!! Er're muuuulig !???
GRATULERER !!! :heia:
KimPossible
16-06-11, 20:32
KIM !!! Er're muuuulig !???
GRATULERER !!! :heia:
-1,5 kg på 6 inaktive uker er jeg meget fornøyd med ja. happy happy!
Håper det fortsetter slik framover. :D
Så flink du er Kim! :heia:
Her er ketosehodepinen tilbake, så jeg satser på at jeg klarer å holde meg i ketose opp til ca 30 gram karbo :p
KimPossible
16-06-11, 21:43
Takk, Kattungen :)
Ketosehodepinen er fæl, men den er jo et godt tegn da.
Holder meg i ketose selv om jeg spiser mellom 30 og 40 gram karbo om dagen jeg også. :ja:
Takk, Kattungen :)
Ketosehodepinen er fæl, men den er jo et godt tegn da.
Holder meg i ketose selv om jeg spiser mellom 30 og 40 gram karbo om dagen jeg også. :ja:
Krysser fingrene for at jeg ikke har ødelagt alt for mye i dag :rolleyes: Sushien var liksom litt uplanlagt, men disse mannfolka må jo tilfredsstilles :D
Har fått løpt en tur i skogen da (til tross for ekstremt vonde legger), så jeg håper jeg har fått brent litt karbohydrater og kalorier også :cool:
KimPossible
16-06-11, 21:51
All trening er bedre enn ingen trening. :)
Og litt ekstra karber en gang i ny og ne er vel ikke så farlig? Men skjønner hva du mener, det er irriterende når maten ikke blir som planlagt. :rolleyes:
Jeg har hatt en liten spiseorgie her på kvelden... Har virkelig problemer der, klarer holde meg til lavkarbo, men blir liksom overspising likevel...Noen gode råd for bedre selvkontroll?
Jeg har hatt en liten spiseorgie her på kvelden... Har virkelig problemer der, klarer holde meg til lavkarbo, men blir liksom overspising likevel...Noen gode råd for bedre selvkontroll?
Dette slet jeg veldig med før også! Det som løste det for meg var periodevis fasting, da kunne jeg jo ikke spise etter kl 22 uansett, og da sluttet jeg å fråtse og lete i skapene også.. Kjempetungt de første dagene, men plutselig løsnet det og jeg sluttet å tenke på mat når klokken nærmet seg.
Toget, toget, her er jeg :heia:
Laget nettopp superdigg lunsj med ovnsbakte champignoner (ta ut stilken, ha i kremost, oliven, brie. Oljemarinert jarlsberg på toppen) og entrecote. Mmm! :D
Her har jeg vært i husarbeidvogna i dag. I frokostvogna lagde jeg meg en massiv frokost som jeg ble faktisk litt uvel av. Men takk og pris er tyngden over og "pøser" på meg vann som vanlig.
Senere i kveld skal jeg på resturantvogna på lavkarbotreff. Gleder meg.
Jeg er i vetikkehvajegskalgjørevogna.
Unga har reist bort og sambo er på jobb. Jeg har hele kvelden for meg selv og det er faktisk GODT!! :heia:
Jeg blir omtrent alene i hele helga, så jeg må kanskje finne på noe konstruktivt?? Fikk feriepengene i dag... Skattepengene kommer i neste uke.. Må vel gå an å finne på noe konstruktivt da???? :lol:
Åh, jeg er i forelskelsesvogna :love: Sambo har blitt intervjuet i forhold til noe jobb-greier, og klarte å uttale følgende:
"På privatfronten er det ingen tvil om hva som er min største seier: Min samboer." :rodme:
Er det rart jeg elsker denne mannen? :hearts:
Sånn ellers holdt jeg meg på toget i hele går, og det speiler seg av dagens vekt :heia:
tora trollmor
18-06-11, 10:27
I dag tar jeg plass i Brylupsvogna. Søskenbarnet mitt gifter seg :)
Så i dag blir middagen gammelsalta sei og flesk - poteter og gulrotstuing for de som vil ha det da. Rabarbragrøt til desser :)
Åh, jeg er i forelskelsesvogna :love: Sambo har blitt intervjuet i forhold til noe jobb-greier, og klarte å uttale følgende:
"På privatfronten er det ingen tvil om hva som er min største seier: Min samboer." :rodme:
Er det rart jeg elsker denne mannen? :hearts:
Sånn ellers holdt jeg meg på toget i hele går, og det speiler seg av dagens vekt :heia:
:love: :roert:
Her er det akvarievogna- problemløsning, rådsøking, tips og lesing, på en hjemmealene kveld. Takke meg til diverse forum sier jeg.
I går var det kjempehyggelig treff-vogn og jeg storkoste meg.
Åh, nå sitter jeg og spiser lavkarbobrød fra Dalen (kjøpt på Sunkost på Sandvika Storsenter, bakt ved Vollen Bakeri) og det er SÅ GOOOOODT! :heia:
Jeg har gått ned 2.5 kg den siste uken :heia: Var nok en god del vann, men det er så deilig å se det "smelte" av igjen når jeg tar meg skikkelig sammen :D 4.7 kg totalt, og om 3.4 kg kan jeg få legen til å søke plastikk for meg! :heia:
Jeg er visst alene på toget i dag? :(
Nå har jeg laget Gerds fløtegrøt, og kost meg med den :D Ble litt suppeaktig, tror jeg hadde for mye smør i :p
Neida! Jeg er i togen og ser på hurtigrutegreia!! :heia:
Blir egentlig flau når jeg ser hvor mye "groupies" folk blir bare grunnet ei hurtigrute.... :rodme:
KimPossible
19-06-11, 15:07
Jeg er her jeg også. Er i husarbeid-vogna, og har nettop vært i dokumentarvogna og sett "supersize me". :)
Skal i husarbeidsvogna igjen nå.
I dag er den store "teste oppskrifter"-dagen, så til middag er det fiskegratengform ala Fotballfrue. Sykt godt!
tora trollmor
19-06-11, 19:32
Jeg er her, har tatt plass i solvogna å i grillvogna i dag :)
Etter bryllup'svogan i går har jeg også vært i sovevogna litt i ettermiddag. MEn nå må jeg finn matvogna - har så sykt lyst på noe salt så nå må jeg finne noe orndlig mat.
Da takker jeg for meg, jeg hopper av toget i kveld kl 22 så jeg rekker overgangen til lavkaloritoget :) Har vært utrolig motiverende og kjekt å få være med på dette toget og bli kjent med så utrolig flotte damer og menn! Jeg kommer nok på igjen om en stund og jeg håper dere fortsatt er på toget da også :D Mulig jeg tar av røret på telefonen for å overhøre hvordan det går med dere underveis! :hearts:
:liste: Snakkes!
Nok en dag på toget :heia: Denne dagen med en fryktelig hodepine - prøver å slutte med (eller i alle fall kutte ned på) Cola Zeroen, og det gir så fryktelig hueverk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Når vi i tillegg får besøk her om et par timer (og huset ikke ser ut), OG jeg skal på jobb i kveld, så måtte jeg nesten krype til korset og be sambo ta med en halvliter til meg hjem fra jobb. :p Men men, det er i alle fall bedre enn to halvannenlitere :p
Veievogna på meg i dag, viste -0,6 kjempefornøyd, for fram til for to dager siden har vekta kun gått feil vei. Forstår meg ikke helt på dette, +1 -0,5 og så videre, startet med nedgang igjen søndag etter en grundig porsjon baconsvor på lørdag:eek:
ny bunnotering :heia:
Jippi!!!
Nå er jeg endelig tilbake på togvognen.
Har hatt en dårlig helg, men er nå tilbake med streng kosthold.
Nå teller jeg antall karbs "for livet" og passer på å få i meg over 3 l vann om dagen(ikke vært problem da jeg har vært ganske tørst i det siste).
Fått låne zumba dvd, som jeg skulle prøve i går, men klarte å slå kneet i kommoden. Au, måtte plastre og halter for øyeblikket så venter en liten stund til.
Ønsker dere alle en riktig fin uke:)
Jippi!!!
Takk :klem:
Jeg liker dette toget her altså, skjønner ikke hvorfor jeg noen gang falt av! Nå sitter jeg og koser meg med lavkarbobrød og leverpostei fra Finsbråten med 1 karbo pr 100 gram, og etterpå skal jeg drikke kaffe med fløte - livet er godt :D
Jeg må bare dele med dere som kom med mange oppmuntringer og støtte underveis i eksamenslesing: Resultatet lå på nettet nå og jeg var strålende fornøyd med en B!:D
Jeg må bare dele med dere som kom med mange oppmuntringer og støtte underveis i eksamenslesing: Resultatet lå på nettet nå og jeg var strålende fornøyd med en B!:D
Så bra:D Gratulerer så mye med en super resultat:)
*kommer krypende tilbake*
Jeg liker ikke å ikke være med på dette toget :nei:
Kan jeg heller få lov å koble på en lavkalori-vogn?
*kommer krypende tilbake*
Jeg liker ikke å ikke være med på dette toget :nei:
Kan jeg heller få lov å koble på en lavkalori-vogn?
Jeg bestemmer at det er lov, for jeg savner deg på toget! :klem:
Jeg bestemmer at det er lov, for jeg savner deg på toget! :klem:
hihi 2 dager av og jeg er allerede savnet :love: Jeg elsker dette toget!
ja men da kobler jeg den på og setter meg godt til rette i den! Siden søndag så er jeg 1,5kg ned :D og nærmer meg minstenotering igjen, bare 400g igjen!
Antoinette6
22-06-11, 07:53
Velkommen, Regret ! Så godt å se deg igjen !
Og GRATTID, kattungen !!!
Jeeeeez ! FOR et tog !!! :heia: oss !!!
Jeeeeez ! FOR et tog !!! :heia: oss !!!
:heia::heia: yaaaay!
Enda en bunnotering :heia: Alle nye tall på vekta i tiden framover vil være bunnoteringer :p
Enda en bunnotering :heia: Alle nye tall på vekta i tiden framover vil være bunnoteringer :p
:heia::heia::heia:
Jeg er ogs¨å på vei ned mot bunnnotering:)
Hurra! i dag nådde jeg minstenoteringen også! :D 69,2 kg veide jeg, og om 100g, så har jeg gått ned 4kg :D Håper jeg får det til til i morgen, da er det veiedag og det hadde vært kjekt å få oppleve!
Dette er det beste toget :heia: Vi er flinke! :D
Er på fjerde dagen med ekstremt lavt inntak av Cola Zero, og selv om jeg ikke har så mye hodepine som jeg hadde regnet med (sikkert fordi jeg har drukket så sykt mye kaffe :p ) så merker jeg at lysten er veldig overveldende. I natt drømte jeg om brus! :p
Etter at jeg begynte med lavkalori så har all lyst på brus forsvunnet. Jeg kjøpte meg enest ei 0,5L flaske med pepsi max i går, men jeg giddet ikke å drikke opp den engang! Jeg tar koffeintabeletter i stedenfor da så jeg merker ingenting av det på den måten, og pillene er ikke en erstattning, men en måte å holde seg våken på :p win-win
Uansett så har jeg jo gått fra 4-5 1,5L flasker til 1 0,5L flaske i uka! nøgd!
Så flinke dere er... Jeg har falt helt av. Må bare få tilbake motivasjonen for å begynne på igjen..
Er veldig spent på veiingen i morgen. Vært mye høykarbokake spising og det viste veldig på vekten i løpet av helgen. Har blitt "streng" igjen og prøver å telle karboene grundigere enn før. Ligger mellom 10-15 kh om dagen. Er nå 1,6 kg unna minstenotering. Målet for sommeren er å komme under der og holde meg stabil.
Er veldig spent på veiingen i morgen. Vært mye høykarbokake spising og det viste veldig på vekten i løpet av helgen. Har blitt "streng" igjen og prøver å telle karboene grundigere enn før. Ligger mellom 10-15 kh om dagen. Er nå 1,6 kg unna minstenotering. Målet for sommeren er å komme under der og holde meg stabil.
Følger spent med!
Vi har jo veiedag på samme dag og slik jeg har sett så har vi opplevd omtrendt det samme hver uke også :p Nå er jeg jo ikke på ketolyse lengere da, men vi kan jo håpe vi får samme resultat allikevel, særlig siden du har vært så flink som du har vært denne uken!
Aldri trodd jeg kom til å juble over noe sånt.. men jeg begynner å se antydning til 2 mager i stedenfor 1 svær! det betyr at magen min er blitt mindre :D wohoo! (dette er når jeg sitter vel og merke)
Jeg husker enda den dagen jeg oppdaget at de to svære valkene jeg hadde var blitt til en stor vom, og hvor lett strekkmerker kom da bare jeg satte meg ned framoverlent :( Så dette er framskritt ja! Håper det blir mer tydelig snart :) Selv om det ikke ser så bra ut, så føler jeg meg bedre med to enn med 1.
Og enda bedre - når jeg står har ribbeina mine begynt å stikke litt ut! Det er lenge siden jeg har sett det! endelig :D
Jeg vet jeg er veldig usaklig av meg her nå, men jeg ble så glad at jeg måtte bare dele det! Samboer er nemlig lei av alt mage, fett og slankepraten :D og jeg forstår han godt! hehe!
tora trollmor
22-06-11, 20:20
Aldri trodd jeg kom til å juble over noe sånt.. men jeg begynner å se antydning til 2 mager i stedenfor 1 svær! det betyr at magen min er blitt mindre :D wohoo! (dette er når jeg sitter vel og merke)
Jeg husker enda den dagen jeg oppdaget at de to svære valkene jeg hadde var blitt til en stor vom, og hvor lett strekkmerker kom da bare jeg satte meg ned framoverlent :( Så dette er framskritt ja! Håper det blir mer tydelig snart :) Selv om det ikke ser så bra ut, så føler jeg meg bedre med to enn med 1.
Og enda bedre - når jeg står har ribbeina mine begynt å stikke litt ut! Det er lenge siden jeg har sett det! endelig :D
Jeg vet jeg er veldig usaklig av meg her nå, men jeg ble så glad at jeg måtte bare dele det! Samboer er nemlig lei av alt mage, fett og slankepraten :D og jeg forstår han godt! hehe!
Det er bare en ting å si GRATULERE :):heia:
Finnes det en SPA-vogn her inne?:o
Har behov for litt god behandling av kroppen....
Det er bare en ting å si GRATULERE :):heia:
tihi, tuuusen takk. Begynner virkelig å få en boost over mitt eget utseende nå, noe jeg har slitt med i årevis. Nå kan jeg like min egen kropp på en god dag, det skjedde aldri før! og jeg greier å si det! hihi
Finnes det en SPA-vogn her inne?:o
Har behov for litt god behandling av kroppen....
Jaaaa det har vi! Gratis for alle passasjerer med all behandling du måtte ønske :D
Jaaaa det har vi! Gratis for alle passasjerer med all behandling du måtte ønske :DHerlig!!Jeg fant den, men de hadde bare hudpleie og dusj med kroppsskrubb i dag. Må bli massasje en annen dag:D
Fikk med litt fuktighetskrem for kropp og fotkrem, så nå er føttene også myke og gode. Håndskrubb og -krem hadde jeg selv...:p
tora trollmor
22-06-11, 21:09
tihi, tuuusen takk. Begynner virkelig å få en boost over mitt eget utseende nå, noe jeg har slitt med i årevis. Nå kan jeg like min egen kropp på en god dag, det skjedde aldri før! og jeg greier å si det! hihi
Det er Godt at vi å kan like kroppen vår noen ganger- å flere ganger skal det blir. Tar nok en stund for meg, men det kommer til meg å :)
I dag har jeg spist så masse grønnsaker at jeg sikkert er oppe i 50kh, men det driter jeg i :p Har hatt supersug i magen i hele dag, så at jeg i det hele tatt klarte å la vær å spise kake og potetstappe på jobb er en bragd! :D
Hei, startet dagen i fløte-grøt-vognen og det var ingen stor suksess, ble bare veldig kvalm og det meste gikk rett i søpla.
I løpet av gårdsdagen fikk jeg 2 kommentarer på at jeg hadde gått ned i vekt og det var veldig koselig og oppmuntrende da. Skikkelig motivasjon og jeg kan se det selv, ikke bare på klærne.
Godt å se at du er positiv Regret.:klem:
God St. Hans til alle dere på toget.:klem:
halkatlala
23-06-11, 22:10
oi. jeg har visst vært i stillevogna en stund jeg. ungene har sommerferie og jeg sitter ikke så mye ved pcn. men jeg er fortsatt med på toget altså. hopper vel muligens over i generelll lavkarbovogna i steden for ketosevogna da jeg drar til kristiansand på onsdag. blir der en uke og så tilbake i ketosevogna når jeg kommer hjem:)
Antoinette6
27-06-11, 16:23
Tuuuuuut ! :heia:
halkatlala
27-06-11, 17:21
tut tuuuut :)
i morgen skal jeg kjøre et annet tog. jeg skal kjøre med nsb. har hørt at dem skal være litt mindre pålitelige, men tar sjangsen likevel:) eneste jeg gruer meg litt til er 7 timers reise med hund som aldri har kjørt tog før. vi har vært å sett på toget i dag mens det har stoppet på stasjonen og startet igjen. vi satt riktig så pent så lenge det vanka godbiter, så det kan jo hende det ikke blir krise når vi skal inn i den doningen der :)
tutellituuuuut
Lykke til i morgen halkatlala! :)
Denne helga har vært hard altså, masse 'søtsaka' både lørdag og søndag! men nå er jeg på riktig spor igjen og smiler bredt i lavkalorivogna. Er litt tappet for energi for tiden, så jeg går rundt i en slags tåke. Men dagene går nå, og jeg håper på et fint tall til torsdag igjen! Sist uke gikk jeg ned 1,2 kg og er veldig spent for denne uken! :)
Ellers i hverdagen så har jeg såvidt begynt klikketrening med duene mine, men de er litt i forsvarsmodus etter forrje egglegging, så de er ikke så samarbeidsvillige i dag. Men det blir, det blir :)
Jeg har vært i høykarbo vogna denne helgen og i dag. Etter oppgangen på torsdag har helgen bestått av festligheter. Lørdag bryllup og søndag dåp. Ble lavkarbomiddag, men høykarbo kaker.
Har ikke turt å gå på vekta og nekter det de neste dagene. Venter nok til neste torsdag. Føler faktisk litt skuffa over meg selv, men jeg er samtidig litt lei av kostholdet. Tror jeg skal prøve å holde meg ganske lavkarbo gjennom sommeren, håper bare jeg motivasjonen kommer strømmende.
Antoinette6
27-06-11, 22:20
Om du holder deg her, Nnem, - så kommer den tilbake. Før eller senere !
Lag deg en god lavkarbokake til helgen, kanskje ?
Om du holder deg her, Nnem, - så kommer den tilbake. Før eller senere !
Lag deg en god lavkarbokake til helgen, kanskje ?
Føler at jeg er litt kake lei nå. Blir nok for det meste rent mat og cocosa te. Hjelper heller ikke at jeg har besøk av tanta denne uken.
Antoinette6
27-06-11, 22:26
Tantebesøk er ikke spesielt motiverende ! :realmad:
Ren mat er enda bedre enn lavkarbokake.
GRATULERER !
:heia:
tora trollmor
27-06-11, 23:06
cocosa te.
Hvilken te er dette, å har de den på helsekosten ????
Hvilken te er dette, å har de den på helsekosten ????
Det er vanlig te med cocosa (kokosolje) ;)
tora trollmor
27-06-11, 23:13
Det er vanlig te med cocosa (kokosolje) ;)
ok, takk, jeg også har kjøpt cocosa men har ikke funnet noe å bruke den til, men dette skal jeg prøve :)
Bestemamma
27-06-11, 23:33
ok, takk, jeg også har kjøpt cocosa men har ikke funnet noe å bruke den til, men dette skal jeg prøve :)
Jeg bruker vanlig cocosa i kaffeen og cocosa med kokossmak i teen. Har begynt med grønn te og den smaker ikke særlig mye, så derfor er kokossmaken deilig i denne teen.....:)
Antoinette6
27-06-11, 23:34
Bruker du grønn te fordi det er sunt, bestemamma ? Jeg fikk en pose grønn te av en pakistansk kursdeltaker, men jeg syns den var så bitter . . .
Det skal jo være så veldig bra å drikke det når man slanker seg har jeg latt meg fortelle . . .
tora trollmor
27-06-11, 23:34
Jeg bruker vanlig cocosa i kaffeen og cocosa med kokossmak i teen. Har begynt med grønn te og den smaker ikke særlig mye, så derfor er kokossmaken deilig i denne teen.....:)
Takk for tipset :)
Godt å ha gode venner her inne som gir tips :)
Bestemamma
27-06-11, 23:40
Bruker du grønn te fordi det er sunt, bestemamma ? Jeg fikk en pose grønn te av en pakistansk kursdeltaker, men jeg syns den var så bitter . . .
Det skal jo være så veldig bra å drikke det når man slanker seg har jeg latt meg fortelle . . .
Først kjøpte jeg grønn og hvit te fordi jeg ikke vil ha misfargede tenner, men nå har jeg oppdaget at de er vanndrivende (ikke tennene :p ) og jeg har begynt å gå ytterligere ned i vekt. Om vektnedgangen skyldes at jeg har gitt kroppen en hvilepause med masse mat i et par måneder, eller om det er teen kombinert med kcalreduksjon skal jeg ikke ha sagt for sikkert, men nå må jeg snart oppdatere tickeren min...har satt nye minstenoteringer tre ganger allerede.....
Forrige gang jeg prøvde på kcalreduksjon gikk helt galt...da gikk jeg opp:p
Antoinette6
27-06-11, 23:41
Takk, Bestemmamma !
Ja, disse kroppene våre er IKKE lete å bli kloke på !
Jeg har testet litt med grønn te på min kropp, og jeg har kun positivt å fortelle. Når jeg drikker en kopp grønn te hver morgen, så går jeg raskere ned enn om jeg drikker annen te eller ikke i det hele tatt! Så for meg har det effekt. Men bitter grønn te? Dere kan jo søte den fordi! Jeg bruker hele 3 suketter i teen så den er bare søt og god :) Jeg bruker da grønn moroccan mint te. Den er god med cocosa med kokossmak også! men det bruker jeg ikke lengere.
http://3.bp.blogspot.com/-SukUzdAUXAg/TabAAZOeOcI/AAAAAAAABQs/kpL6UqtBiMQ/s400/IMG_7769.JPG
Da var helga over for kroppen min også! Er tilbake til 'før-helga-vekt'! Noe som er litt sjokkerende for jeg var nemlig 1,3 kg opp i går! og det betyr at helgas utskeielser økte forbrenningen igjen, så dette går som smurt :D Blir nok minus denne uken også! :D
KimPossible
28-06-11, 07:24
God morgen på toget! :)
Nå nærmer det seg veiedag for min del også, på fredag skal fremgangen sjekkes. *spent*
Her skinner sola, så jeg skal ut og gå en tur før jeg spiser frokost. Godt å stå opp tidlig for en gangs skyld også (fullt mulig jeg sovner igjen i 11-12 tida da, men.:p)
http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/animasjoner/blomst-ani17.gif
Antoinette6
28-06-11, 07:57
God tur, godtfolk !
Jeg FØLER meg liksom litt. . .eehhh. . .hva skal jeg si. . .tynnere ? Nei, det blir liksom litt feil. :lol:
Time will show ! Takk for info om grønn te, Regret. Så deilig å se at du er på sporet !!!
:klem: til alle passasjerer !
Ja det er deilig å være på sporet igjen ja! Det at du føler deg tynnere føler jeg i dag også, føler jeg har litt mer midje, magen er mindre og kroppen er litt strammere på en måte. Aner ikke om det stemmer eller ei, men jeg kjennes mindre ut og det er bra! :D
Ha en god dag videre dere!
Veiedag og +100g, ingen stor endring:( Men med snikveiing så var det jo heller ikke forventet, og store utskeielser i helgen...
Kommet hjem etter en tur med ungene. Fikk en pakke i posten som jeg hadde bestilt. 2 kjoler i den str jeg pleier bruke(tror nok den er litt mindre i str da de passet perfekt) og ble så glad. Endelig har jeg sommerkjoler.
Målet nå er at de skal bli for store til neste sommer.
Antoinette6
28-06-11, 23:16
GRATULERER, Nnem ! :heia:
Stå på ! :blomster:
Åh, jeg er skikkelig skuffa nå :( Har gått og gledet meg til tysk ostesuppe gjennom hele kveldsvakta mi, så jeg lagde suppe da jeg kom hjem, og den smakte bare ikke godt i dag :( Vet ikke helt hva som gikk galt, men noe må det ha vært :(
Sitter i avslapningsvogna jeg.. Unga kom hjem fra sydentur med faren i går og var knallsinte og knallsure... Vurderte returnere dem tvert UTEN ev avsenderadresse....Men i dag er de blide! :love:
Sambo er på jobb, ute regner det og jeg har resten av dagen HELT for meg selv! Og jeg skal sove! :eek: Når klokka blir seks skal jeg ta meg en laaaaang lur, til sambo kommer hjem. Jeg liker å sove... dvs, jeg sover ikke så mye. jeg ligger like å tenke. Noen tenker mens de trener, jeg tenker mens jeg ligger pal med hodet godt plantet på hodeputa. Trenger ikke musikk engang!
Jeg liker faktisk være alene med tankene mine, jeg kjenner at jeg trenger det av og til.
KimPossible
29-06-11, 17:09
Bra vi er flere som liker å bare sitte/ligge og tenke, og "se ut i lufta", Kanutten. :)
sånt elsker jeg også. Jeg er en person som trives veldig godt i mitt eget selskap, med bare tankene mine og det å snakke til meg selv. Deilig å nyte freden og bare litt å plundre litt i hodet og slappe av :hearts:
Bra vi er flere som liker å bare sitte/ligge og tenke, og "se ut i lufta", Kanutten. :)
:love: Ja, jeg elsker det!!! Du verden så mye jeg har utrettet bare ved å bevilge meg selv "middagshvil" uten å soven, men bare ligge leeeeeenge og tenke!
åå i morgen er det veiedag og jeg tror det har kommet på en del vannvekt grunnet eggløsning.. :( har verdens verste EL denne gangen. Det kniper og murrer, hakket før jeg føler at jeg får bekkenløsning også. Jeg har aldri hatt noe problemer med EL før og som regel kjenner jeg det ikke heller, et lite stikk eller noe sånt om det skulle ha vært noe, men nå har det verket og murret i 2 dager og jeg tror jeg dauer.. håper ikke det er noe galt :( Hvordan opplever dere eggløsning? Har dere vondt? føles ut som sterke menssmerter nå..
Bestemamma
29-06-11, 21:48
Av og til er det så ille at jeg kunne drept.... Andre tider er det over i løpet av noen få timer....
Det hjelper med sex.... :D
Av og til er det så ille at jeg kunne drept.... Andre tider er det over i løpet av noen få timer....
Det hjelper med sex.... :D
Jasså du! Tror det var akkurat det som satte det i gang :o men er villig til å prøve! :D
aiai, 300g ned denne uken, mindre enn jeg hadde håpet på, men jeg har bare meg selv å takke for det.. Jeg innser at jeg må spise for å gå ned i vekt, så jeg har herved innført obligatorisk frokost kl 10 hver dag! samme hvor mye jeg spiser så er det bra. Så til tross for det lave resultatet, så er jeg ganske motivert til å begynne ei ny uke! Neste torsdag skal det bli et mye høyere tall som står oppført. :)
Jeg oppsumerer oppgang/nedgang slutten av hver måned for å se hvordan jeg ligger an. Og denne mnd har jeg gått opp 2,9 kg. Juni har virkelig vært en dårlig måned. Motivasjonen er enda på bånn, men for håpentligvis finner jeg tilbake til motivasjon i løpet av juli måned.
Antoinette6
30-06-11, 08:41
Men det er så braaaaa at du ER her, Nnem. Det hadde vært mye verre om du bare hadde gitt blaffen og logget deg ut, - slik jeg gjorde for to og et halvt år siden. Hurraaaa for deg. :heia:
Og flinke Regret ! Spise, ja. Det må man, - men er du sikkert på at du skal innføre sånne 'må'-regimer ? Funker det ikke å spise når du er sulten ?
Nei, vi er så forskjellige, og hver og en av oss må finne VÅR vei. Det kan jo ta litt tid. Hurra for deg, også ! :heia:
Og hurra for meg som har gått ned 1,2 kilo denne uka. Men jeg er nok kommet til et slikt nivå som gjør at jeg går opp en kilo én uke og så ned igjen den neste, og så opp, - og ned. . . .
Time will show. :spent:
Nå drar jeg på Nordnorgetur og er tilbake neste søndag !
Hold stø kurs ! Gerd, konduktøren, er borte. Kunne du overta for henne Nnem ? Og for meg, Regret ?
TAKK ! :klem: og :klem:
Og mange, mange sommer:blomster: :blomster: :blomster: til resten av gjengen !
Men det er så braaaaa at du ER her, Nnem. Det hadde vært mye verre om du bare hadde gitt blaffen og logget deg ut, - slik jeg gjorde for to og et halvt år siden. Hurraaaa for deg. :heia:
Jeg gir ikke opp :heia:. Takk for klemmen Antoinette6:klem:. Du er bare helt super og flink:D
Skal prøve å være flinkere til å kommentere. God sommer:)
Antoinette6
30-06-11, 09:01
Nei, nei ! :nei: Jeg vil ikke at du skal være 'flink' - det blir så 'stramt' liksom. Bare vær her og hygg deg ! :klem: Og sakte, men sikkert så blir du motivert igjen. Tror jeg.
Og du tar over toget nå ! Eller ?
:blomster:
:)Nei, nei ! :nei: Jeg vil ikke at du skal være 'flink' - det blir så 'stramt' liksom. Bare vær her og hygg deg ! :klem: Og sakte, men sikkert så blir du motivert igjen. Tror jeg.
Og du tar over toget nå ! Eller ?
:blomster:
Jeg tar over toget:) Alle ombord *tut-tut*
Og flinke Regret ! Spise, ja. Det må man, - men er du sikkert på at du skal innføre sånne 'må'-regimer ? Funker det ikke å spise når du er sulten ?
Nei, vi er så forskjellige, og hver og en av oss må finne VÅR vei. Det kan jo ta litt tid. Hurra for deg, også ! :heia:
Og hurra for meg som har gått ned 1,2 kilo denne uka. Men jeg er nok kommet til et slikt nivå som gjør at jeg går opp en kilo én uke og så ned igjen den neste, og så opp, - og ned. . . .
Time will show. :spent:
Nå drar jeg på Nordnorgetur og er tilbake neste søndag !
Hold stø kurs ! Gerd, konduktøren, er borte. Kunne du overta for henne Nnem ? Og for meg, Regret ?
TAKK ! :klem: og :klem:
Jeg må nesten innføre sånt.. testet litt i går hvor lang tid det tok før jeg ble sulten, det gikk 17 timer mellom kvelds og neste måltid og da var jeg ikke særlig sulten heller, jeg spiste middag mer fordi 'alle de andre' gjorde det. Det er jo ikke snakk om et herremåltid. Bare jeg tar en frukt eller en yoghurt til frokost så er det bra, i verste fall så kan jeg drikke grønn te for å få forbrenningen i gang, de dagene jeg absolutt ikke greier å få i meg mat.
Hurra for fin vektnedgang! Du har jo vært superflink! :heia:
God tur til nordnorge, selvsagt stepper jeg inn for deg :D! Kos deg masse! :klem:
KimPossible
30-06-11, 10:00
I morgen er det veiedag, og jeg gruer meg.... :rolleyes:
Frokosten i dag blir fløtegrøt. Kraftig kost! :D
Antoinette6
30-06-11, 10:31
:)
Jeg tar over toget:) Alle ombord *tut-tut*
Kjempebra ! Hold deg her, schnuppa ! :klem:
Antoinette6
30-06-11, 10:32
Jeg må nesten innføre sånt.. testet litt i går hvor lang tid det tok før jeg ble sulten, det gikk 17 timer mellom kvelds og neste måltid og da var jeg ikke særlig sulten heller, jeg spiste middag mer fordi 'alle de andre' gjorde det. Det er jo ikke snakk om et herremåltid. Bare jeg tar en frukt eller en yoghurt til frokost så er det bra, i verste fall så kan jeg drikke grønn te for å få forbrenningen i gang, de dagene jeg absolutt ikke greier å få i meg mat.
Hurra for fin vektnedgang! Du har jo vært superflink! :heia:
God tur til nordnorge, selvsagt stepper jeg inn for deg :D! Kos deg masse! :klem:
Høres klokt ut, kjære Regret ! :klem:
Og hjerrrrtelig takk ! Jeg må jo sørge for at toget går så det suser med flotte folk ombord !
:heia: heia: :heia: for alle oss !!!
aiai, 300g ned denne uken, mindre enn jeg hadde håpet på, men jeg har bare meg selv å takke for det..
Woooops!
Jeg må slutte å veie i 6 tiden på morgenen, det er alt for tidlig når jeg ikke spiser før 10 uansett. Jeg har nemlig gått ned 300g til, altså 600g denne uken i steden for 300g :rolleyes: Da ble jeg litt mer fornøyd ja! :D
Woooops!
Jeg må slutte å veie i 6 tiden på morgenen, det er alt for tidlig når jeg ikke spiser før 10 uansett. Jeg har nemlig gått ned 300g til, altså 600g denne uken i steden for 300g :rolleyes: Da ble jeg litt mer fornøyd ja! :D
:heia::heia: Så flott.
Jeg har vært på tur og klattret i dag, så virkelig aktivitet her i gården. Noen hadde med sjokolade, kjeks, plommer og nektariner, men jeg styrte unna alt. (Frukten fristet litt da...) Hadde med lavkarbomatpakke og den vakte interesse. I tillegg fortalte jeg at jeg spiste lavkarbo og da skal det liksom litt ekstra til for å sprekke. Dagens utskeielse ble noen markjordbær på vei hjem:sikle:
I dag har jeg vært så ute av toget at det ikke fins ord :p Vært på sverigetur, med alt det medbringer av pommes frites, sjokolade og annet gøy :p Båtturen hjem igjen er alltid en utfordring, så jeg har tatt den helt ut i dag med baguette og greier :p men det gjør ingenting, i morgen er jeg tilbake igjen :D
grotingeling
30-06-11, 22:47
Etter et lengre opphold helt andre steder enn på toget, føler jeg at det er på tide å gå ombord igjen.
Har nok blitt litt mer frihet enn det kroppen takler :rolleyes:
Så selv om jeg er på vedlikeholdsopplegg i disse dager, trenger jeg å stramme inn opplegget mitt.
Har brukt kvelden på å lage karbonader samt en kjøttgryte, så nå har jeg lunch/middag for de neste dagene klare :D
God kveld godt folk....
Tror dere ikke jeg ramlet av i en eller annen sving..... Men nå har jeg spent meg fast og her blir jeg sittende :) skulle noen se at jeg er på feil kurs vennligst led meg tilbake på plass :p
Jeg har vært uten nett forbindelse en stund men har lest igjennom og ser at det er noen som fortsatt er fantastisk flinke, GRATULERER !
grotingeling
01-07-11, 07:25
Good morning all http://www.desiglitters.com/wp-content/uploads/2009/02/friday-desi-glitters-5.gif
God morgen alle sammen. Så bra dere alle kommer tilbake til toget. Vi vil ikke miste noen:)
I dag skal jeg ta med mine små og en venninne tar med sin barnepass til museum. Det er meldt dårlig vær, men vi kommer til å dra uansett. Bakte boller til de andre i går og prøvde smakte om de var gode. Det var dem, smakte en halv bolle. En halv bolle er jo egentlig ingenting, men samvittigheten. Den er så skummel. Får jo så dårlig samvittighet for ingenting. Sikkert fordi jeg vet at sukker,gjær og hvetemel samt melk er fyyy.
Forstår den dårlige samvittigheten så godt Nnem, er mest redd for å ikke klare å begrense meg jeg, så en liten sprekk ender som en stor en...:spisesnak
God morgen til alle. :klem:
Tidlig start for meg med legetime og nå er planen ytterligere nedtrapping av medisiner og det er jeg strålende fornøyd med:D
KimPossible
01-07-11, 10:11
Veiedag... og med tirsdagens pizzasprekk og "tante rød" som kommer på besøk i løpet av helga, har jeg lagt på meg 0,9 kg. :( Æsj.
Helt feil dag å veie på. neste veiedag er egentlig ikke før 15/7, men jeg tror jeg blir nødt til å ha en igjen neste fredag.
Føler på en måte at en veiedag i uka gjør det lettere å holde seg unna høykarbo, så vi får se om jeg kanskje innfører veiedag en dag i uka igjen da. :)
Her er jeg godt igang med restarten, med eggerøre, spekepølse og rømme til frokost :D
tora trollmor
01-07-11, 13:18
Nå må æ gå inn i matvogna å se hva andre spiser, er så utrolig lei av egg, egg, egg og egg og bacon :(
Ingen god matdag her, skeiet ut med både atkinsbar og sukkerfri sjokolade nå på ettermiddagen...
Nå må æ gå inn i matvogna å se hva andre spiser, er så utrolig lei av egg, egg, egg og egg og bacon :(
Nesten som om jeg hadde skrevet det selv! Egg lukter:mad: ! Jeg hadde veiedag i dag og med store forventninger. Hadde trimmet mer (tur med gåstaver) enn noen gang sist uke! Men....hva:eek:?? Gått opp 100 gram! Hadde håpet på 2.000 ned!
Er min 12. uke og har gått ned i underkant av 8 kg. Det merkelige er at jeg står stille 2-3 uker og så får jeg et par med beskjeden nedgang og så står det stille igjen.
Måtte snakke alvorlig med meg selv etter veiingen i dag for å klare å fortsette. Tok en beslutning om å gi det en uke til.
Jeg sliter med menyen. Idag egg og bacon til frokost. Avocado med rekesalat til lunch (avsluttet med 6 jordbær med kremfløte). Middag ??
Vet ikke. Egg og bacon ?? Eller kanskje noe Svin med blomkål.
Noen som har noen gode forslag? Ikke nødvendigvis bare til middag. (jeg baker ikke!)
grotingeling
01-07-11, 22:01
Har hatt en veldig ok matdag i dag, og menyen har vært som følger:
Frokost: Kjøttsaus
Lunch: Eggerøre med fersk gressløk og fårepølse
Middag: Hjemmelagd hamburger med ostefyll
vekta har klatret noe opp siden sist måling pga et par feite dager med unødvendig mat, men akkurat nå bryr jeg ikke noe om det.. for i dag har jeg strevet med å få buksa til å holde seg på plass! Det er ei bukse i str. 40 og det er hakket før det faller av meg :eek: Jeg har ikke prøvd buksene mine i str. 38 enda, men jeg aner at jeg er ca midt mellom de størrelsene, slik at ingen av de passer :p men ah så godt det faktisk er å miste buksa :D
Var ikke noe mer nyttig jeg hadde å si, måtte bare juble litt :rolleyes:
grotingeling
02-07-11, 09:36
Good morning all http://alternativeuniverse.blogg.no/images/253835-1-1243576331668-n400.jpg
Ble sent i går kveld, da jeg fikk det for meg at jeg skulle lage både oopsirull og vaniljemuffins før jeg la meg.
Tror klokka var nærmere halv 3 faktisk, men så har jeg både lunchmat og kakealternativ klart til dagens bursdagsfeiring :D
Føler jeg bør ha noe i bakhånd, da vertinnen har bakt verdens beste :sikle: - og ikke en lavkarbovariant heller akkurat.
En av mine favorittkaker, og jeg kunne lett spist av den kjenner jeg.
Så muffinsene er ren avledningstaktikk, de kan jeg i alle fall spise av uten store konsekvenser :cool:
Nå skal jeg bare lage glasur/krem, må bare bestemme meg for hviken type :rolleyes:
Ellers er det faktisk sol og sommerlig her i vest i dag, 18 grader akkurat nå.
Ha en aldeles strålende lørdag alle sammen :heia:
tora trollmor
02-07-11, 09:50
vekta har klatret noe opp siden sist måling pga et par feite dager med unødvendig mat, men akkurat nå bryr jeg ikke noe om det.. for i dag har jeg strevet med å få buksa til å holde seg på plass! Det er ei bukse i str. 40 og det er hakket før det faller av meg :eek: Jeg har ikke prøvd buksene mine i str. 38 enda, men jeg aner at jeg er ca midt mellom de størrelsene, slik at ingen av de passer :p men ah så godt det faktisk er å miste buksa :D
Var ikke noe mer nyttig jeg hadde å si, måtte bare juble litt :rolleyes:
Gratulere sier no jeg da, arti å se at klærne blir for stor, men det kan bli litt dyrt da, med en helt ny garderobe :klem:
tora trollmor
02-07-11, 09:52
Good morning all
Ble sent i går kveld, da jeg fikk det for meg at jeg skulle lage både oopsirull og vaniljemuffins før jeg la meg.
store konsekvenser
Vaniljemuffins, hørtes godt ut, fant du opskrifta her inne :) Ønsker deg samtidig en God dag :klem:
grotingeling
02-07-11, 10:04
Vaniljemuffins, hørtes godt ut, fant du opskrifta her inne :) Ønsker deg samtidig en God dag :klem:
Er opprinnelig en oppskrift fra bakeboka til Annika Rogneby, men jeg har modifisert den bittelitt.
Oppskriften er som følger:
75 g romtemperert smør (gjerne usaltet)
1 dl sukrinmelis
1/4 dl natrenpulver
1 knivsodd stevia
3 store egg (L)
1 ts vaniljepulver (evt. frøene av 1 vaniljestang)
100 g philadelphiaost naturell
1 1/2 ts bakepulver
1 ss bakepro (evt. soyamel enten uten smak eller med vanlijesmak)
1 ss glutenmel
0.9 dl mandelmel, dvs mandelmel, bakepro og glutenmel skal til sammen bli 1 dl
1/4 dl fiberhusk
Sett ovnen på 180°C
Rør smør og all søtning porøst/hvitt
Visp inn ett og ett egg (blir kornete røre)
Visp inn vanilje og philadelphiaost (fortsatt kornete røre :p)
Visp inn alt det tørre, visp/rør til røren er klumpefri (eller i alle fall nesten)
Fyll muffinsformene ca halvveis, stekes i 25-30 minutter midt i ovnen.
Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften.
De hever ikke særlig mye, men gode er de :sikle:
Skal se om jeg får lagt inn et bildet også....
Edit: Bilder lagt til (de sorte prikkene er vanilje altså :p)
tora trollmor
02-07-11, 10:24
Er opprinnelig en oppskrift fra bakeboka til Annika Rogneby, men jeg har modifisert den bittelitt.
Oppskriften er som følger:
75 g romtemperert smør (gjerne usaltet)
1 dl sukrinmelis
1/4 dl natrenpulver
1 knivsodd stevia
3 store egg (L)
1 ts vaniljepulver (evt. frøene av 1 vaniljestang)
100 g philadelphiaost naturell
1 1/2 ts bakepulver
1 ss bakepro (evt. soyamel enten uten smak eller med vanlijesmak)
1 ss glutenmel
0.9 dl mandelmel, dvs mandelmel, bakepro og glutenmel skal til sammen bli 1 dl
1/4 dl fiberhusk
Sett ovnen på 180°C
Rør smør og all søtning porøst/hvitt
Visp inn ett og ett egg (blir kornete røre)
Visp inn vanilje og philadelphiaost (fortsatt kornete røre :p)
Visp inn alt det tørre, visp/rør til røren er klumpefri (eller i alle fall nesten)
Fyll muffinsformene ca halvveis, stekes i 25-30 minutter midt i ovnen.
Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften.
De hever ikke særlig mye, men gode er de :sikle:
Skal se om jeg får lagt inn et bildet også....
Edit: Bilder lagt til (de sorte prikkene er vanilje altså :p)
Takk takk, denne blir prøvd i dag :sikle:
Har vært en del jojo med vekta i det siste, så vært litt opp og ned med humøret. Fikk en pakke i posten med sjokoladesmør som jeg hadde bestilt fra iherb. Lagde meg sjokolade, den var nam. Gikk så på vekta i dag, hadde spist mye av sjokoladen + aktiv dag på folkemuseumet i Oslo, jeg var 900 g ned. Letta nå og motivasjon på vei tilbake nå:D
halkatlala
03-07-11, 13:15
jaja- da har jeg vært i kristiansand i 5 dager og gått opp 3 kg og fått vondt i alle ledda mine med grete roede kost. de jeg er på besøk hos spiser det og jeg prøver å være høflig å spise det som blir servert. er ikke i nærheten av sentrum og har ikke bil, så kunne ikke gjort det annerledes uansett. har igjen 4 dager til jeg skal hjem. gleder meg til å spise ketogent igjen. det som verre er, er at hunden min nok har blitt litt kresen i matveien også. hun får bare tørrfor her, fra royal canin og er vant med vom og hundemat (som ikke er å oppdrive her) så hun spiser ikke i det hele tatt:( men en hund ville vel ikke finne på å sulte ihjel forran matskåla og hun drikker masse vann, så det går vel bra. sånn, da har jeg fått klaget fra meg. nå skal jeg ta med ungene og hunden ut å gå tur.
I går var utdrikningslagvogna kobla på toget, men siden det er en gegantisk høykarbovogn kobla jeg den av igjen i natt rundt klokka 3 :heia:
tora trollmor
03-07-11, 17:25
Stikker av med en vogn te London :) Ønske alle en fin sommer:klem:
God sommer trollmor:)
Har vært i bursdagsvogna og eneste utskeielsen ble en wienerpølse uten lompe, veldig fornøyd. Spiste godt før jeg dro:D
Ser jeg har vært helt elendig på å følge opp toget for Antoinette6! Må bare beklage det :(
Nå har jeg akkurat lagt guttungen for andre gang.
Han slo hodet sitt veldig tidligere i dag og blødde en del neseblod, men barn tåler gjerne en hard støyt så jeg tenkte ikke så mye over det. Men 1 time etter at jeg hadde lagt han begynner han å kaste opp som bare det. hele senga var full! :_oppgitt: Han var bare mammadalt etterpå og tok seg mye til magen, som jeg tror var fordi han var kvalm. Jeg endte opp med å ringe legevakten, og mens jeg snakket med de så kaster han opp i fanget mitt også :( lite delikat. Vi kom inn på legevakten for en sjekk, men som jeg trodde så var der ingen tegn til hjernerystelse eller brukket nese, så vi konkluderte med at det kun var spysyka. Så nå har jeg akkurat kommet hjem og lagt gutten, og håper på at han sovner snart. Jeg kan herved stille meg i kø for førstegangsmødre som oppsøker legevakta for ingenting :p meeen det er jo bedre å være på den sikre siden med en ekstra sjekk enn å tenke pytt pytt la gå. Tviler på at det blir noe søvn på meg i natt, jeg har også tatt meg fri i morgen fra jobb, så det blir bare pleie av gutten min i morgen, og godt er det.
Jeg har heller ikke vært så aktiv Regret. God bedring til lillegutt. Håper han kommer seg fort.
Siden vi har nytet været i det siste har husarbeid blitt lagt til side og det syns. Derfor har jeg den store rydde/vaske dagen i dag. Første maskin går nå og 2 andre er på vent. Så blir det ryddings. Blir nok en tur til butikken for å kjøpe inn litt ting vi mangler. Snart frokost tid her. eggerøre og en kopp cocosa te.
Jeg har et stort og vanskelig spørsmål:
Mexico eller Thailand i desember? :p
Jeg kan herved stille meg i kø for førstegangsmødre som oppsøker legevakta for ingenting :p meeen det er jo bedre å være på den sikre siden med en ekstra sjekk enn å tenke pytt pytt la gå.
Bedre med en tur for mye ja...
Har vært i strandvogna, grillet og badet i kveld. Deilig med sol og sommer.:D
http://thm-a01.yimg.com/nimage/9314f7a97494e964 (http://no.wrs.yahoo.com/_ylt=A0WTf22CLRJOBz8A5U8tNAx.;_ylu=X3oDMTBpdnJhMHU zBHBvcwMxBHNlYwNzcgR2dGlkAw--/SIG=1h8qupfqb/EXP=1309842946/**http%3a//no.images.search.yahoo.com/images/view%3fback=http%253A%252F%252Fno.images.search.ya hoo.com%252Fsearch%252Fimages%253Fp%253Dsol%2526ei %253Dutf-8%2526y%253DS%2525C3%2525B8k%2526fr%253Dyfp-t-734%26w=750%26h=531%26imgurl=www.educima.com%252Fs ol-t9942.jpg%26rurl=http%253A%252F%252Fwww.educima.co m%252Fes-colorear-dibujos-imagenes-foto-sol-i9942.html%26size=104k%26name=sol%2bt9942%2bjpg%26 p=sol%26oid=9314f7a97494e964%26fr2=%26no=1%26tt=10 593300%26sigr=1270aeok6%26sigi=10tlt59r2%26sigb=12 m2o1sgf%26type=JPG%26.crumb=pgn/e8dB3HC)
årghhh.. jeg er så feeeeit. Jeg blir så veldig barnslig når jeg irriterer meg over noe. Nå irriterer jeg meg veldig over hvor vanskelig det er å la være å spise fymat, jeg er helt hekta på søtt igjen og jeg spiser og spiser og spiser. Jeg startet PERFEKT i dag med fin kalorifattig frokost og middag, men så hentet jeg svigermor på flyplassen. Allerede her hører man at noe går galt :p
Hun hadde vært i Amsterdam og hun hadde kjøpt med honningkaker, lakris, sjokolade og alt mulig rart til oss og jeg greier ikke å legge det fra meg :( Fikk sjokk på vekta i dag tidlig og trodde at jeg hadde greid å skjerpe meg, men så er jeg pina meg på start igjen.. men nå er det nok, i morgen hopper jeg på riktig spor igjen, så om jeg kun spiser grønnsaker i morgen. Noen ny minstenotering på torsdag er bare å glemme.. her blir det + denne uken.
Nå sitter jeg med nervene i høyspenn, jeg skal nemlig til frisør i morgen! Jeg fikk et par stygge kommentarer om hvor fussete håret mitt har blitt så nå dropper jeg å ha frisørtime som belønning ved -5kg, for -5kg blir det lenge til jeg får til.. Nå er det over ett år siden sist time, nesten 2, håret er drept av bleking, jeg har en ettervekst på flere centimeter og håret er flisete og slitt. Jeg skal klippe meg 10-15 cm og jeg er spent på hva vekta sier til det :D Jeg er så redd for å klippe meg etter dårlige barndoms'traumer' da min mor klipte av meg alt håret, og i tillegg betale mye for noe som er for meg og kun for meg.. huff, er spent på resultatet da.
Kjære Regret, kjenner meg godt i gjen i det å skulle bruke penger på kun meg selv... :o Men noen ganger kan det være godt for både kropp og sjel å unne seg noe. Jeg lever fortsatt på et 4-5 år gammelt ferieminne da vi to damer på familie-camping overlot barna til mannfolka (med dems velsignelse) og dro frisøren en formiddag med påfølgende kafe besøk :p
Vi var borte i kanskje 4 timer med du verden for en følelse, sitter her å smiler ved minnene....
Så gå til frisøren og kos deg, det har du fortjent ! :)
Veiedag, ingen god erfaring... 81,1 er 0,7 opp fra forrige uke, men velgger å tro at det er tante rød som nærmer seg...
KimPossible
05-07-11, 13:36
tut tuuut på toget. :)
Håper alle har en fantastisk sommer!
http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/animasjoner/ani-engel-33.gif
Driver å titter innom veievogna titt og ofte for tiden. Er ikke møkklei enda, men vekta svinger som bare det. Ligger +/- 3 kg. Irriterende. :mad:
Har ikke helt motivasjon til å jobbe med det for øyeblikket, men så lenge jeg fortsatt spiser lavkarbo så får det heller være.
Bestemamma
05-07-11, 15:29
Veiedag, ingen god erfaring... 81,1 er 9,7 opp fra forrige uke, men velgger å tro at det er tante rød som nærmer seg...
9,7 kg opp på en uke?.................:eek:
KimPossible
05-07-11, 15:52
mener sikkert 0,7, kan jeg tenke meg. :)
Antoinette6
05-07-11, 20:24
Jeg er s¨åvidt innom og ser at toget går mer eller mindre på skinner. Glimrnde, Regret og Nnem !
Stå på, alle sammen. Når jeg kommer hjem skal jeg fortelle om de fantastiske kakene i 50-årsdagen jeg var på i Alta. Gudbedre. Og jeg fikk dem inngående beskrevet.
Men smakte jeg ?
Nope ! Flinke, flinke meg !
Tuuuuut !
Tuuuut tuuuut..... Jeg er med i toget jeg også, på slappe-av vogna enn så lenge! :ja:
9,7 kg opp på en uke?.................:eek:
Nei, 0,7 bommet visst på tasten der...:rodme::rodme:
Vært i restaurant vogn i dag, deilig salat og spyd med ytrefilet, de andre spiste soft ice til dessert og jeg skeiet ut med å smake en skje av hver... Men det var vanskelig å ikke gi etter og bestille en egen til meg.
Nok en depressiv dag her i gården, desverre. I morgen er det veiedag og jeg har smelt opp 2kg fra ingen plass omtrendt.. må være vann i forbindelse med mens, men æsj så kjedelig å se 70-tallet igjen når jeg så fint har ligget på 68 en stund... også så mye da! :( Jeg har vært litt lite forsiktig med maten i det siste, men etter handlingen i går så skal det gå bedre. Fryseren er full av wok, kjøleskapet er fylt med grønnsaker, i springen er det vann og nytt mål for trening i juli er satt.
Så i dag blir det fettfattig kost, gåtur, styrketrening og spinning, så jeg skal bli bra støl i morgen ;) Godt det!
grotingeling
06-07-11, 20:42
Skal si denne uka har svisjet forbi så langt :cool:
Har vært på det jevne med maten, ikke noen avvik på karbo-siden men heller ikke de helt store kulinariske opplevelsene.
Trimmet har jeg faktisk gjort alle disse dagene, men ikke like intensivt som tidligere.
Litt feriemodus må det jo være lov til å ha :D
Vekta har jeg ikke besøkt, men kjenner jo at kroppen fortsatt samler vann - tror nesten jeg har blitt omgjort til en svamp gitt :stuart:
Derfor er brenneslete anskaffet, og skal nå inntas om et par strakser.
Jeg har vært sååååå sulten i dag. Stupt ned i sjokolade, atkinsbar og nøtter... Aaaaaaltfor mye calorier, selv om KH er forholdsvis beskjedne.
KimPossible
08-07-11, 10:11
Åkei.... veiedag i dag, og jeg har lagt på meg enda litt mer siden forrige fredag. Så på 14 dager har jeg gått fra 80,5 til 82,1......:eek:
Men, det skal sies at jeg har sittet i sofaen med gips på benet i 6 uker, og ikke klart å være i aktivitet, så noe av oppgangen her skyldes sikkert vann, og det har vært varmt den siste uken, tanta rød er på tur ut døra for denne gangen, og muskler driver og bygger seg opp igjen nå som jeg sykler og går tur og slikt igjen.
Og jeg har krympet med 2,5 cm rundt magen, så jeg er ikke så stressa med denne vektoppgangen, men har jeg gått opp enda mer til neste fredag, da må jeg se over kostholdet, og muligens kutte på noen ting, og øke på noe annet.
God helg på toget! :)
Uff, vektoppgang er ikke gøy nei, har heldigvis tatt av igjen etter skrekkmålingen på tirsdag, selv med tante rød som kom i dag... Skal reise bort noen dager nå, så da blir det pause på snikveiing og registrering på diett.no. Så nå må jeg stole på egen metthetsfølelse, det er skummelt, men jeg tror det er på tide. Har tenkt å loggføre det jeg spiser likevel, men enda mer ca. nå uten kjøkkenvekt... Har tatt siste pakketørnen, bare det som er i kjøleskap som mangler nå. Ellers blir det å hente eldstejenta før vi kan pakke bil og reise.
grotingeling
08-07-11, 11:30
Aaaaah, merker at vannstanden minker :p - satser på å svippe innom vekta på mandag.
Ellers er det kake på jobb i dag, vi feirer en 60-årsjubilant, så jeg har bakt muffins med sjokoladekrem etter oppskriften til Nannah.
Men først - lunchvognen :D
Da var jeg endelig skikkelig i gang med treningen min igjen, og jeg hadde aldri i verden forventet at det skulle føles så godt å bevege på seg. I dag, med god musikk i ørene så gikk jeg temmelig raskt opp noen svært bratte bakker jeg ellers unngår, jeg pustet og peste som en strandet hval i det jeg var oppe, men jeg synes det var så godt at jeg tok like gjerne en lang omvei hjem for å gå i 2 bakker til :D
Jeg hater egentlig å gå turer, men i dag var det skikkelig godt. Jeg aner at det er pga hvor teit sambo er for tiden, og da er det utrolig godt å komme seg bort fra han. Merker at jeg er mindre og mindre hjemme for tiden, finner på noe hver dag og jeg er like nervøs og lei meg hver gang jeg kommer hjem til det sure trynet der. Ikke krangler vi heller, men han er så grusomt sint, sur og synes synd på seg selv hele dagen. Jeg blir så sliten og nedstemt av sånt.. Han er så sint på ungen vår også at jeg tør ikke å la han være hjemme alene med han heller lengere, for sikkerhetsskyld. Ikke at han er en direkte trussel altså, jeg bare føler angsten blusser opp når jeg ikke er til stede for å observere alt, så det har blitt et par turer med tung vogn også og det er bare bra for kroppen :)
For noen dager siden begynte jeg igjen på et opplegg på iphone som jeg har hatt god erfaring med før, og denne gangen var ikke noe verre. Appen heter 200 sit ups, og jeg blir så hekta at jeg tar en runde hver dag, selv om jeg skal ta pause dager innimellom. Nå har det kanskje gått en 3-4 dager om jeg ikke husker feil og magen min er betydelig strammere allerede. Kanskje ikke synlig, men under alt fettet på magen så kjenner jeg harde muskler i stedenfor mykt vev. Godt! Kort oppsummert så dreier programmet seg om å trene seg opp til 200 sit ups daglig over 6 uker, men man kan absolutt gå over 200 også, noe jeg gjør. Love it!
Vekten har såvidt begynt å tikke i riktig retning igjen også :)
halkatlala
10-07-11, 15:56
juhuuu:) etter å ha gått opp 4 kg på 8 dager med grete roede og ned igjen 1 kg på 1 dag med japp dietten:rolleyes: (ble visst noe dårlig i magen av 3 japp på 1 dag) er jeg nå endelig tilbake på lavkarbo :D må si at indrefilet med ratatouille er ganske mye bedre enn brød med lettost og salat med kyllingfilet og lettdressing...
Jappdietten?? Hva er det? :o
halkatlala
10-07-11, 17:17
hehehe. tror nok ikke japp dietten finnes på ordentlig, men jeg spiste 3 japp på en dag og ble fryktelig dårlig i magen. ikke å anbefale:eek:
hehehe. tror nok ikke japp dietten finnes på ordentlig, men jeg spiste 3 japp på en dag og ble fryktelig dårlig i magen. ikke å anbefale:eek:
hehe! det tror jeg på.
Kan ikke tenke meg at det er særlig slankende heller. Er jo både mye karbo og kalorier :rolleyes:
tora trollmor
10-07-11, 19:32
Da hekter jeg av London vogna å kommer tebake te ketolysevogna :)
Har hatt en utrolig fin tur mange fine opplevelser. Fikk også handlet enden klær :love: Det er utrolig hvordan str på klær variere du.
Kjøpte meg klær i str 44 og i str 48. Ha en fin togtur folkens å lykke til med lavkarbo/ketolyse eller hva du følger :) Tut tutt.
Jeg er nå i "harfåttenubeskriveligroisjela" vogna...
Jeg vet ikke hva som skjer...Kanskje er det stille før stormen, men jeg har en ubeskrivelig ro i kroppen... Jeg håper jeg klarer mantre tilbake denne følelsen for den er bare fabelaktig.. INGENTING som bekymrer meg eller plager meg... Og nei, jeg har verken drukket eller tatt piller. :p
Men jeg har meditert... :rolleyes: Flere timer i går kveld, da vi hadde besøk av en kjempeflott herremann.. Dvs, jeg så snurten av ham før jeg rømte ned på soverommet og ble der. :o Jeg rømte ned som sagt, hørte på musikken sambo og herremannen spilte mens jeg fikk tid til egne tanker!
MANGE timer tid til egne tanker!
Innser at det er viktig.. Man trenger sorteringstid. :ja: Kan det kalles egenterapi?
Klokka er snart åtte, men før ni skal jeg ha lagt meg igjen... Sambo er på jobb og jeg kjenner at det var så godt å ligge alene å bare tenke at jeg skal benytte meg av anledningen mens jeg har den.
Sikkert rar jeg.. Er nok neppe mange av dere andre som liker å legge seg tidlig bare for å tenke for seg selv et par timer... :rolleyes:
Sikkert rar jeg.. Er nok neppe mange av dere andre som liker å legge seg tidlig bare for å tenke for seg selv et par timer... :rolleyes:Jeg er kanskje ikke mange:p, men jeg legger meg gjerne tidlig for bare å kunne ligge å nyte roen til å tenke:ja: så skjønner hva du mener:klem:
Antoinette6
11-07-11, 21:49
Halloooo, alle passasjerer ! Jeg er tilbake etter mange, mange dager med forumabstinenser. Men jeg har vært flink, - syns jeg selv.
Men en fantastisk softis med nøtter spiste jeg i strålende sol i Svolvær ! Mmmmmm. . . . Ellers lavkarbo. Deilig lavkarbo. Hadde bakt mange knekkebrød som var basiskosten til frokost og lønsj. Og egg.
Og vekta viste 200 gram opp. Det tar jeg med knusende ro.
Og vi kjører videre !
grotingeling
12-07-11, 09:20
Føler meg kjempeflink i dag, for jeg har nå gjennomført første egentrening i treningsrommet på jobb - helt alene :heia:
Nå toger jeg videre i kontorvogna, og håper lunchvogna kommer tidlig i dag :D
Her i gården går det helt elendig.. Vi er blitt kastet utenfor en klippe øokomisk sett, da hele greia har rast sammen. Så jeg har tatt meg selv i å trøstespise en del i det siste :( Prøver å skjerpe meg, men av og til blir presset så hardt at det er det eneste som føles bra der og da. Vekta gidder jeg ikke å sjekke en gang og jeg vurderer å skippe ukesveiingen i overmorgen også.. vet jo at tallet er høyt, så jeg gidder ikke det emosjonelle stresset som medfølger, særlig ikke bare for en vekt. Prøver å tenke mer på å gå meg turer og trene litt mer enn å veie for tiden, får jo ut litt frustrasjon med noen lang og raske turer også. win win.
Har ikke skrevet på tråden på noen dager og det med grunn.
Hadde en kjempe sprekk som begynte på fredagen og endte i går. Drukket alkohol og spist forskjellige godis samt ris. Denne gangen har jeg virkelig nøyt det og ikke hatt dårlig samvittighet heller(pleier å ha det når jeg har pleier å spise fy-mat).
Bestemte meg derfor å gå på vekta i dag for å ikke sette meg selv i sjokk på torsdag som er veiedagen min. Regnet med i hodet en vektoppgang på ca 3-4 kg(ligger sånn når jeg skeier ut), men sannerlig ble jeg overrasket. Jeg lå faktisk 100 g ned:). Hadde jeg aldri trodd. Nå håper jeg vekta holder seg slik til torsdagen. Morro. Fikk hvertfall litt motivasjonsboost igjen. :D
ps: er ikke ned i minstenotering, men ligger nok mest sannsynlig stabilt i vekt nå. Begynner med streng ketolyse/skaldemann igjen fra 1.aug.
Nå har jeg tenkt litt på hva jeg vil gjøre framover, og jeg tror faktisk at jeg gir helt opp vektnedgang. Altså jeg vil ikke lengere stresse med hva jeg veier. Derimot så ønsker jeg å kunne måle cm heller og strekke meg mot et minstemål der.. Det vil nok gå tregere nedover enn vekta, men jeg slipper i såfall å stresse så veldig mye fra uke til uke. Jeg har strammet et målebånd så hardt jeg bare greide rundt hoftene mine for å se hvor mye det er mulig å gå ned til, og med brede hofte av natur endte jeg opp på 94 cm, jeg er 100cm nå. Nedre magedel er mitt største problem, samt hoftene, så et sånt mål vil gjøre mer nytte enn om jeg veier 55kg, men allikevel er kraftig. For å få vekk det overflødige så hjelper det å trene, og da går man jo opp i vekt pga muskelmasse også, så det vil nok balansere ut mye bedre enn om jeg freaker ut etter trening fordi vekta er høy.. Men som sagt, da må det mer trening til, og muskler tar litt plass også, så jeg nøyer meg faktisk med 96cm som mål, hvertfall for nå så får jeg heller vurdere det da. Da har jeg 4cm å gå ned, i stedenfor nesten 7kg :)
Antoinette6
12-07-11, 11:10
Så deilig, Nnem ! Av og til lurer jeg på om en sånn høykarbodag aaaav og til kan sette fart på noe. . .
Men jeg tør ikke prøve :D
You go, girl !
halkatlala
12-07-11, 11:16
jeg har også opplevd vektnedgang etter sprekk flere ganger :)
Antoinette6
12-07-11, 11:17
Se der, ja, halkatlala.
Kanskje jeg skal sprekke litt snart ? :w00t:
halkatlala
12-07-11, 11:37
får ikke sprekke så lenge, da. da får du nok motsatt effekt ;)
får ikke sprekke så lenge, da. da får du nok motsatt effekt ;)
Ja, den kan jeg signere på.
Innom en snartur. Hjemme med legebesøk i ferien. Eller terapeuten da.... Er nesten nødvendig det for å komme gjennom ferien. Har blitt litt gåturer og må klare meg uten å logge alt jeg spiser på diett.no og å veie hver dag, tror det er VELDIG sundt for meg. Skal prøve å holde meg unna nå til jeg reiser i morgen og, utover veiing da, for det var veiedag i dag og den må utsettes for å tas før frokost.
Var i bursdag på søndag og utskeielsen bestod i bær, noe frukt, med vaniljekesam (ferdig, så var nok litt ekstra KH) og saus basert på pose men tilsatt masse fløte m.m. Merket at det ble litt ekstra KH, øker sultfølelsen og suget etter godt, men jeg pøste på med nøtter og annet fett, det hjelper. Blir mye kcal, men kun lovlige matvarer. Ellers har jeg kost meg med en ny oppskriftsbok jeg kjøpte og lagd masse god mat, så savner egentlig ikke muligheten for rask og ferdiglaget mat. Det kan mann og unger ta seg av nå mens jeg er borte. Ellers blir det sånn halveis Fedon på dem om dagen, masse grønnsaker, litt grov ris, pasta eller en potet (i steden for flere). Det groveste brødet når jeg handler osv... Har blitt litt lavkarbo frokost på dem og.
Veiedag og ned 0,9 til tross for et lite raid i kjøleskapet i går kveld, med ost, sukkererter, eggedosis og rips. Strålende fornøyd og endelig under 80! Håper å slippe å se det tallet igjen.
God sommer. Deilig og sommerlig her og.
http://pump.blogg.no/images/268638-2-1251018443030-n400.jpg (http://no.wrs.yahoo.com/_ylt=A0WTf2wtYB1O1TwAd4A2NAx./SIG=12fb0ca3j/EXP=1310576813/**http%3a//pump.blogg.no/images/268638-2-1251018443030-n400.jpg)
Så feil tok jeg. Opp på vekta i dag og ja oppgang som forventet. Gjort er gjort og spist er spist. Tar det piano denne mnd og heller kjører hardt fra 01. aug.
Antoinette6
13-07-11, 13:44
Du kan jo reise videre i sommer i pianovognen, Nnem. Og så løpe fremover i de hissigste vognene rundt 1. august ?
Uansett, - lykke til med litt piano. Ikke slite seg ut på dette heller, vet du.
Du kan jo reise videre i sommer i pianovognen, Nnem. Og så løpe fremover i de hissigste vognene rundt 1. august ?
Uansett, - lykke til med litt piano. Ikke slite seg ut på dette heller, vet du.
Takk, Antoinette :klem:
tora trollmor
14-07-11, 22:23
Stille og rolig i toget i dag ;)
Jeg har vært i flyttevogna i dag. Holder på å flytte hjem jenta vår på 18 år. Det blir skolegang på henne her ute i år, så nå er hybeltilværelsen og bylivet over for 1 år ;) Hun hadde jo så stor hybel at vi kjøpte en gjesteseng å en dobbel sovesoffa te hu så vi kunne komme på besøk. Men nå ønsker vi å selge sovesofaen, tror ikke det skal by på noe problem.
Ketolyse kuren går nå sån som den sikkert skal gjøre, men jeg går ikke opp og ikke ned i vekt. Spiser etter ketolyseboka, drikker ca 2,5 liter vann, tar alle vitaminene og de vanndrivende tablettene som jeg har fått av legen. Men føler meg stor og tung i kroppen. Ja ja min tur må nok komme snart.
Ønsker alle en fin kveld :)
Lite som skjer her også. Sitter stort sett i ferie-planleggingsvogna og bilkjøp-vogna for tiden og jeg planlegger å ta med meg sambo, svigers og baby til hunderfossen for å se på litt troll :)
Jeg er kommet i mål med bilpengesparingen nå nemlig!
En gang i mai bestemte jeg meg for at ja nå var det på tide å kjøpe sin første bil (har hatt lappen i 6 måneder nå), men med kun inntekt fra nav så var det ikke mulig å få lån, så jeg tenkt neinei, da får jeg spare opp da. Jeg sikter ikke så høyt i pris når det gjelder første bil så jeg siktet opp mot 50.000kr og det fikk ta den tiden det tok. Jeg begynte å legge penger i ei sparebøsse man ikke kan åpne, med mindre man ødelegger den.
Så plutselig nå i juli så sier stefaren min at noen han kjenner på et verksted skal ta inn en bil som er helt i orden for å reparere den litt og så selge den igjen til mellom 25 og 30 tusen. Så jeg spretter om sparebøssa, og jeg hadde søren meg rukket å fått tak i 38.000 kr! :eek:
Så om bilen er grei, så blir det nok bil på meg i løpet av et par uker wohoo! Så da må vi jo dra på en ferietur med den :D
Er veldig avslappet i forhold til slanking nå, men selv om jeg ikke skal regne vekt lengere (annet enn den siste utfordringen som skal bli ferdig), så holder jeg et halvt øye med vekta av og til lell så den ikke fyker til værs. Planen er jo å trene mer og bli smalere, og da kan jeg jo ikke legge på meg akkurat :rolleyes: Etter at vi kuttet ut 4 middager i uken, så er det lettere å ikke spise også. Billig er det også! :D win win. Middag var det måltidet som inneholdt mest kalorier (og karbo), så når jeg skipper det er det mye lettere å kontrollere vekta. Jeg drikker mye te og blir mett på det, men spiser også mange bittesmå måltid i løpet av dagen, samt trener i form av gå og joggeturer, sykling på treningssykel og manuell styrketrening :) Jeg kjenner at jeg ikke er lav nok på karbo da jeg begynner å bli veldig omtåket i hodet og har problemer med å holde på tanker og stokke om ordene rett. Jeg har et rart taleproblem hvor jeg stokker om ordene.. aldri sjekket om det faktisk er noe, men jeg har strevd med det veldig lenge, akkurat som om jeg er for sløv i hodet så ordene kommer ut feil. Etter at jeg ble tjukk så uttaler jeg ord feil også, kinnene mine hindrer meg liksom litt i å uttale ord rett. Blir litt snøvlete.
Ja også har jeg dinget 1000 innlegg! omg.. pratsjuk sa du? haha :D
halkatlala
17-07-11, 00:51
tut tuuut :D
her går det unna. de 4 kg jeg gikk opp på en uke med grete roede er nå borte igjen. det var nok bare vann :) i dag har jeg svømt litt og sykla kjempelangt med hunden min. og nå tror jeg nok jeg har forstått begrepet trekkhund- jeg måtte i hvertfall trekke hunden med meg hjem igjen :rolleyes: satse på litt kortere tur neste gang. nå gleder jeg meg til å legge meg å lese litt før jeg sover. relativt tidlig opp i morgen å bake høykarbokaker til sønnen min som blir fjortis :eek:
Antoinette6
18-07-11, 11:45
Hei, hvor det går !!!
Ikke like lett om sommeren med alle fristelser, men jeg føler meg litt flink som har greid å syre unna det meste. Og det kan se ut som om det betaler seg å være med på denne togturen ! Over to kilo ned på tre uker ! Det kjennes veldig, veldig bra ut. Og de skal IKKE på igjen !
Jeg må bare holde meg på dette gode toget. Går IKKE av før jeg er fremme ! Og hvem vet ? Kanskje jeg tar en togtur til da ?
Stå på ! :heia:
Halloooo, alle passasjerer ! Jeg er tilbake etter mange, mange dager med forumabstinenser. Men jeg har vært flink, - syns jeg selv.
Men en fantastisk softis med nøtter spiste jeg i strålende sol i Svolvær ! Mmmmmm. . . . Ellers lavkarbo. Deilig lavkarbo. Hadde bakt mange knekkebrød som var basiskosten til frokost og lønsj. Og egg.
Og vekta viste 200 gram opp. Det tar jeg med knusende ro.
Og vi kjører videre !
Det er vel ikke mer enn ca 10 karber i en softis tror jeg, om det er noe trøst :heia: Litt skal man unne seg :ja:
Antoinette6
18-07-11, 13:07
Det er vel ikke mer enn ca 10 karber i en softis tror jeg, om det er noe trøst :heia: Litt skal man unne seg :ja:
Hvah !!??? 10 kh ?
Da skal jeg jaggu ha det til middag 5 dager i uka ! Lørdag og søndag blir det jordbør med fløte ! :lol:
Takk for info, kjære Tone :klem:
Kan det virkelig stemme? :eek:
Kan det virkelig stemme? :eek:
Nå ble jeg usikker og søkte litt
En "vanlig" softis skal veie ca 75 gram.. Har da 17 gram karbohydrat hvorav 9.2 gram er sukker.. 2.6 gram protein og 8.3 gram fett:)
Da slenger jeg meg med i toget igjen! Denne gang på guffe-togvogna...
Full guffe nedover :)
Nå ble jeg usikker og søkte litt
Men hva er de andre karbohydratene som fyller opp til 17 g totalt da? :confused: Søkte litt rundt selv, og jeg fant mye motstridende informasjon - alt fra 17 til 25 gram karbohydrat pr 100 gram, avhengig av produsent...
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.