View Full Version : Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje
Photobscura
02-07-11, 18:43
Det er det jeg skal teste ut nå. Jeg har, inspirert av noe Bitorres skrev i en annen tråd om forholdene mellom de forskjellige omega-oljene, bestilt meg kokosolje og Udo's som kom i posten i dag, og bestemt meg for å begynne å ta det daglig for å se om det kan ta kverken på det siste fettet. Kroppen er relativt slank, men fra rett over hoftene til rett under puppene er det et belte av fett som ser ut til å klore seg til kroppen, typisk insulinresistent kropp ... :rolleyes:
Etter å ha levd på et temmelig strikt lavkarbo-, og da stort sett ketogent kosthold i snart fem år, og under den tiden gått ned nesten 25 kilo (fra 97 til 72-73) så begynner jeg å bli relativt fornøyd, men med en kropp som er såpass disponert for diabetes og alskens så må dette magefettet til livs.
Ja, hvor vil jeg med dette? Jeg lurer vel egentlig på om det er noen flere der ute som har testet noe tilsvarende, og har noen erfaringer å dele. Når jeg leter på nettet så finner jeg ikke så voldsomt mye info, ikke annet enn at cocosa er bra for forbrenninga etc, etc ... Det visste jeg jo. Jeg har tatt det som kosttilskudd tidligere, men tok meg vann over hodet med tanke på mengde, og endte opp med å nesten spy bare jeg kastet et blikk mot cocosaglasset, og rakk aldri å se om det ga noen virkning. Så jeg begynner fryktelig forsiktig ut, og har i dag begynt med 1 ts (ca tilsvarende 5 ml) av hver av oljene, og skal øke laaangsomt. Har faktisk hatt noen bølger med kvalme (som jeg har bestemt meg for at er fettcellene som åpner seg på vidt gap i ren frykt :p), selv om jeg spiser mye fett til vanlig, så jeg tror det er en god idé å ta det veldig rolig med inntaket.
Det er det jeg skal teste ut nå. Jeg har, inspirert av noe Bitorres skrev i en annen tråd om forholdene mellom de forskjellige omega-oljene, bestilt meg kokosolje og Udo's som kom i posten i dag, og bestemt meg for å begynne å ta det daglig for å se om det kan ta kverken på det siste fettet. Kroppen er relativt slank, men fra rett over hoftene til rett under puppene er det et belte av fett som ser ut til å klore seg til kroppen, typisk insulinresistent kropp ... :rolleyes:
Etter å ha levd på et temmelig strikt lavkarbo-, og da stort sett ketogent kosthold i snart fem år, og under den tiden gått ned nesten 25 kilo (fra 97 til 72-73) så begynner jeg å bli relativt fornøyd, men med en kropp som er såpass disponert for diabetes og alskens så må dette magefettet til livs.
Ja, hvor vil jeg med dette? Jeg lurer vel egentlig på om det er noen flere der ute som har testet noe tilsvarende, og har noen erfaringer å dele. Når jeg leter på nettet så finner jeg ikke så voldsomt mye info, ikke annet enn at cocosa er bra for forbrenninga etc, etc ... Det visste jeg jo. Jeg har tatt det som kosttilskudd tidligere, men tok meg vann over hodet med tanke på mengde, og endte opp med å nesten spy bare jeg kastet et blikk mot cocosaglasset, og rakk aldri å se om det ga noen virkning. Så jeg begynner fryktelig forsiktig ut, og har i dag begynt med 1 ts (ca tilsvarende 5 ml) av hver av oljene, og skal øke laaangsomt. Har faktisk hatt noen bølger med kvalme (som jeg har bestemt meg for at er fettcellene som åpner seg på vidt gap i ren frykt :p), selv om jeg spiser mye fett til vanlig, så jeg tror det er en god idé å ta det veldig rolig med inntaket.
Så spennende :)! Høres ut som vi sliter med det samme, er også 72-73 kg, men har også et mykt, kledelig belte :D. Har aldri tenkt på at jeg kanskje er insulinresistent?
Jeg leste samme innlegget til Bitorres og har tenkt litt i samme dur. Hvor mye har du tenkt å bygge deg opp til å ta? Tar Udo's hver dag, 2 ss om morgenen, men har ikke klart å ta noe særlig cocosa. Hvordan tenkter du i forhold til annet fett du får i deg? Kommer du til å redusere det eller er blir det i tillegg?
Kanskje det er dette som skal til for å få bukt på midjefettet?
Cassiopeia
02-07-11, 20:01
Har ikke erfaring med Udo's, men bruker en del cocosa.
Pure er mindre "kvalm" enn extra virgin i store mengder, og kan lett gjemmes bort i te, kaffe eller smoothie.
Photobscura
02-07-11, 20:19
Så spennende :)! Høres ut som vi sliter med det samme, er også 72-73 kg, men har også et mykt, kledelig belte :D. Har aldri tenkt på at jeg kanskje er insulinresistent?
Jeg leste samme innlegget til Bitorres og har tenkt litt i samme dur. Hvor mye har du tenkt å bygge deg opp til å ta? Tar Udo's hver dag, 2 ss om morgenen, men har ikke klart å ta noe særlig cocosa. Hvordan tenkter du i forhold til annet fett du får i deg? Kommer du til å redusere det eller er blir det i tillegg?
Kanskje det er dette som skal til for å få bukt på midjefettet?
Du behøver ikke å være insulinresistent, altså. Men for de som er det så er det ganske typisk å legge på seg rundt midja og deromkring, framfor på rumpe, hofter og lår som er en mer "normal" måte for oss kvinner å legge på seg på. Men om du har gått ned mye i vekt kan det hende du har vært insulinresistent, men ikke er det lenger? Mitt tilfelle var noe ekstremt, og jeg har måttet gå på diamedisin i tillegg, og gjør det fortsatt, ellers får jeg fortsatt blodsukkersvingniger, enn ikke like voldsomme som før lavkarbo. ;) Det hjalp meg også ytterligere ned i vekt etter et par års mer eller mindre stillstand.
Nå har det imidlertid stått så godt som stille siden rundt påske, både på mål og vekt.
Jeg kommer ikke til å redusere på annet fett, nei, jeg spiser som alltid før. Det blir som et kosttilskudd, men ettersom det er rent mettet fett, så kan det hende det øker metthetsfølelsen litt, sånn at jeg totalt spiser minder. Jeg så at Bitorres tok 35-40 ml om dagen, om det var av både cocosa og Udo's vet jeg ikke, men får håpe han ser tråden og kan svare på det selv. :) Men jeg får se hva magen min tåler. Skal i alle fall holde på den dosen, en teskje om dagen, kanskje to i en ukes tid, så jeg ikke går på samme smellen igjen.
Har ikke erfaring med Udo's, men bruker en del cocosa.
Pure er mindre "kvalm" enn extra virgin i store mengder, og kan lett gjemmes bort i te, kaffe eller smoothie.
Ja, men jeg vet ikke om den har alle de gode stoffene som extra virgin. Jeg har overhodet ingenting mot kokossmaken, ikke i det hele tatt, det var nok bare at jeg syntes det var så godt i starten at jeg med glede trøkte i meg et par tre spiseskjeer sånn ganske til å begynne med, og kroppen protesterte heftig! Nå synes jeg det er godt igjen. Det er ikke cocosa jeg tar nå, da. Men en annen extra virgin kokosolje fra iherb, så det er akkurat det samme, bare billigere. :)
Hvordan synes du cocosa fungerer?
Har tatt udos i en uke nå, 15ml før frokost og 15ml før middag og har gått litt ned i vekt:D
Litt plaga med kvalme:mad:
Photobscura
02-07-11, 20:32
Var det et platå som løsna, Langaard? Jeg tror jeg skal holde på planen min om å øke langsomt, har angst for kvalme nærmest ...
Jeg har dessuten tatt bilde av meg selv i et par skinnyjeans med noe lavt liv som egentlig passer akkurat, men jeg får likevel en sånn lækker muffintop i dem, tenkte det kunne være greit som et sammenligningsgrunnlag, samtidig som jeg, som jeg alltid har gjort, måler midje mage etc med jevne mellomrom. :)
Ja, jeg har lenge stått i ro på vekta.
Tar udos , samtidig som jeg generelt har økt inntaket av fett i kosten:)
Det ser ut til og gjøre susen:D
Photobscura
02-07-11, 20:46
Ja, jeg har lenge stått i ro på vekta.
Tar udos , samtidig som jeg generelt har økt inntaket av fett i kosten:)
Det ser ut til og gjøre susen:D
Så bra! Blir spennende å se om det skjer noe her også. :)
Er det noen som kan komme med gode forslag til å kamuflere smaken av Udo's?? Jeg har faktisk drukket en del av den, men nå står flaske nr to godt plantet i kjøleskapet og jeg får meg ikke til å ta en ss (som er det jeg før har drukket).
Jeg har hatt det oppi (min kjempegode) avokado-lime smoothie, men da syntes jeg at det jeg ikke drakk med en gang, ble ødelagt av "udo-smaken" :(.
Jeg har ikke noen vektresultater å komme med, både fordi jeg tror jeg er på normalvekten min og dernest fordi jeg ikke klarer å drikke udo's jevnlig. (Men jeg kunne godt tenkt meg å miste et par kilo til rundt mave/midje :rolleyes: - uansett er ikke det noe stress.)
Cocosa er også noe som går i rykk og napp her i gården, men det liker jeg relativt godt å drikke i kaffen, så det er ikke noe problem.
Spennende!! Tar du Udo's choise i kapselform?
Photobscura
03-07-11, 01:12
Takk for innspill!
Nei, det er Udo's choise sin olje jeg har.
Spennende!
Jeg har de siste ukene tatt 2 ss cocosa extra virgin (eller, jarrow formula-varianten fra iherb) til frokost hver dag, i utforskningens ånd. Men Udo's har jeg ikke - er det noen effektforskjell med kapsler istedet for flytende olje? Jeg er mye vennligere innstilt til kapsler, nemlig. :o
Photobscura
03-07-11, 10:31
Spennende!
Jeg har de siste ukene tatt 2 ss cocosa extra virgin (eller, jarrow formula-varianten fra iherb) til frokost hver dag, i utforskningens ånd. Men Udo's har jeg ikke - er det noen effektforskjell med kapsler istedet for flytende olje? Jeg er mye vennligere innstilt til kapsler, nemlig. :o
Ah, det er den samme som jeg tar. Bra greier!
Jeg vet ikke om det er noen forskjell, men det kan jeg da aldri tro. Er jo samme oljen, bare kapslet inn. ;) Fant Udo's billig på uherb også!
Wow, kjempespennende!!
Jeg har også bitt meg tak i BitTorres' innlegg og har tenkt å teste.
Drar til Sverige i morgen, og har bestemt meg for å kjøpe Udos der, samt ny Cocosa, for den jeg hadde er snart tom her.
Sånn sett blir jeg en del av eksperimentet ditt, Photobscura, men jeg har ikke gått ned noe særlig siden oppstart av lavkarbokostholdet mitt, så jeg vet ikke om jeg blir helt representativ..
Sånn for sammenligning av priser og sånt - kunne du linket til udos og den kokosoljen du har kjøpt på nett? Og hvor lang leveringstid var det?
Svenskeprisene er litt billigere enn hva jeg har funnet produktene for her, men igrunnen ikke kjempeforskjell.
Photobscura
03-07-11, 12:28
Om du har noe å gå ned, så vil du jo være representativ på en måte dersom du begynner å gå ned ved hjelp av Udo's og kokosolje! :D
Det er denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Oil-DHA-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/9613?at=0) jeg har kjøpt, men den finnes også i større flasker. Jeg bestilte denne størrelsen med tanke på toll og ikke minst holdbarhet. Om du skroller litt ned på siden så ser du også den Jarrow-oljen jeg har kjøpt blant "customers who bought this product also bought ..."
Jeg vet ikke om jeg kan gi oljen æren for det, men jeg veier en kilo mindre i dag enn i går. Jeg har vel heller en mistanke om at trekvart flaske vin har skylda. :p (med det sagt er det fortsatt en kilo over minstenotering, men vekta mi pendler mye på grunn av vannansamlinger som kommer og går).
Takk for linken:)
Var jo billig der, ja.
Er frakten dyr? Og husker du noe om leveringstiden?
Jeg er litt utålmodig etter å starte, kjenner jeg, så jeg skal nok uansett handle inn disse tingene i morgen, men dette er jo veldig greit å ha i bakhånd til neste gang jeg går tom!!
Og ang. vekt og meg, jada, jeg har endel kilo jeg bør ned, så sånn sett er jeg representativ.
Jeg skal gi lyd fra meg her når jeg starter, og evt resultater etterhvert.
(med det sagt er det fortsatt en kilo over minstenotering, men vekta mi pendler mye på grunn av vannansamlinger som kommer og går).
Hmf, ja - jeg lurer på om det er fåfengt for meg å prøve å gå ned i vekt om sommeren. :o Er 2-3 kilo over minstenotering fra mars, og dette osloværet gjør meg til en vannsvamp. Gikk ikke ned noe i fjor sommer heller husker jeg, men droppet plutselig noen kilo så fort det ble kjøligere igjen - krysser fingrene for den effekten i år også...
Men det gjør jo eksperimenter som dette enda mer interessant, egentlig. Blir spennende å se hvordan det går!
Leste også innlegget til BitTorres om Udos og har planer om å prøve det som kosttilskudd. Har ikke kommet så langt ennå, er vanskelig å spise "riktig" nå på sommeren merker jeg, blir en del ekstra av både det ene og det andre selv om de er lavkarbo og rikker ikke vekta mi seg i det hele tatt. Så det er mulig jeg bare utsetter det til høsten etter offshoretur (4 uker :eek:) og ferie til vakre Kreta.
Blir spennende å høre hvordan det går med folk, kjenner meg igjen i innlegget ditt Photo. Jeg begynner også å nærme meg en vekt jeg kan trives med og ser at jeg har fått en del muskler, men blir ikke kvitt resten av det der forbaska magefettet.
Lykke til alle sammen, hold oss oppdatert om hvordan det går.
Photobscura
03-07-11, 14:21
Takk for linken:)
Var jo billig der, ja.
Er frakten dyr? Og husker du noe om leveringstiden?
Jeg er litt utålmodig etter å starte, kjenner jeg, så jeg skal nok uansett handle inn disse tingene i morgen, men dette er jo veldig greit å ha i bakhånd til neste gang jeg går tom!!
Og ang. vekt og meg, jada, jeg har endel kilo jeg bør ned, så sånn sett er jeg representativ.
Jeg skal gi lyd fra meg her når jeg starter, og evt resultater etterhvert.
Om du velger vanlig air mail er det bare pluss minus 50 kr (avhengig av kurs), og da kommer som regel pakken i løpet av et par uker, det er i alle fall min erfaring. Men velger du dhl, som er en del dyrere avhengig av vekt, så får du den i løpet av få dager på døra.
Spennende om det er flere som henger seg på, så kan vi jo bare oppdatere i denne tråden!
Hmf, ja - jeg lurer på om det er fåfengt for meg å prøve å gå ned i vekt om sommeren. :o Er 2-3 kilo over minstenotering fra mars, og dette osloværet gjør meg til en vannsvamp. Gikk ikke ned noe i fjor sommer heller husker jeg, men droppet plutselig noen kilo så fort det ble kjøligere igjen - krysser fingrene for den effekten i år også...
Men det gjør jo eksperimenter som dette enda mer interessant, egentlig. Blir spennende å se hvordan det går!
Jeg har så innmari lett for å samle vann i sykdomsperioder. Blir faktisk ikke SÅ påvirka av været. Men uansett hvor mye vann man har i kroppen, så sier jo ikke det noe om fettprosenten, selv om det kanskje ikke vil synes på vekta før vannet slipper. :)
I dag tok jeg oljene rett før frokost, i stedet for på relativt tom mage, ingen kvalme å spore så langt! Tok til og med samme dose på kvelden før jeg la meg, og det gikk også bra. Så kanskje jeg faktisk trygt kan fortsette på samme dose! Det er nesten komisk hvor mye av dagrutinene mine som er styrt av kosttilskudd og medisinering. Tar sterke joddråper hver morgen og kveld, smører progesteronkrem på huden to ganger om dagen i perioder på to uker hver måned, tar metformin til alle måltider, samt d-vitaminer etc, og nå disse oljene morgen og kveld. Føler meg som et vandrende apotek til tider. :p
Leste også innlegget til BitTorres om Udos og har planer om å prøve det som kosttilskudd. Har ikke kommet så langt ennå, er vanskelig å spise "riktig" nå på sommeren merker jeg, blir en del ekstra av både det ene og det andre selv om de er lavkarbo og rikker ikke vekta mi seg i det hele tatt. Så det er mulig jeg bare utsetter det til høsten etter offshoretur (4 uker :eek:) og ferie til vakre Kreta.
Blir spennende å høre hvordan det går med folk, kjenner meg igjen i innlegget ditt Photo. Jeg begynner også å nærme meg en vekt jeg kan trives med og ser at jeg har fått en del muskler, men blir ikke kvitt resten av det der forbaska magefettet.
Lykke til alle sammen, hold oss oppdatert om hvordan det går.
Sikkert ikke noe i veien for å ta oljene selv om kostholdet ikke er så strikt som du føler det burde være. Bortsett fra at det blir mer alkohol på sommeren så synes jeg det går greit. Men litt bær må jeg ha! Er et skikkelig sesongmenneske. :D
Jeg har ellers vært veldig flink til å trene yoga den siste måneden, og jeg kjenner det så godt, for jeg har holdt på med det i sju år, og jeg bygger muskler SÅ mye fortere nå enn den gangen! Jeg ligger godt under snittet på muskelmasse, og ettersom jeg er insulinresistent så burde jeg få pakka på meg litt mer power. ;) Jeg skal bli en lean mean yoga machine! :D
Har ingen erfaringer, men jeg driver og tester ut med Cocosa selv for tiden. Etter en uke (vel egentlig 3, men bare den siste uken har jeg husket å ta det hver dag) med 2 drøye ts cocosa har jeg gått opp en kilo :o Men jeg velger å tro at det ikke har noen sammenheng. Hadde egentlig ikke tenkt å ta Udo's Choice fordi jeg tar tran, men nå vurderer jeg å muligens ta Udo's i stedet, Særlig hvis man får det i kapsler.
Photobscura
03-07-11, 15:49
Sleng deg på! Jeg har ikke tatt tran på evigheter, de tranene som er gode på fettsyrer er uansett så grisedyre. Møllers er vel mer eller mindre ødelagt i prosessen, og tilsatt omega tre syntetisk i ettertid ...
Cassiopeia
03-07-11, 16:17
Jeg har brukt Cocosa i perioder. Har blitt en skikkelig kokoselsker etter jeg la om kosten, forresten. Jeg har brukt både Extra Virgin og Pure (Har Jarrow Formula Pure nå). Extra virgin smaker desidert best, og er mykere, så den passer bedre i kald form enn Pure gjør.
Jeg starter gjerne dagen med en variant av Smoothien til Gracella, med ei ss kokosolje i. Extra Virgin er desidert best her.
Udo's er nytt for meg, men kanskje jeg skal hive meg på jeg også? Må bli kapsler tror jeg, så mange som sier oljen smaker py.
Så langt har jeg registrert at jeg går raskere ned om jeg får i meg mye kokos, så jeg stapper innpå kokos i alle former. -Men jeg går veldig sakte ned nå. Det gikk greit fram til jul, men etter jul har det gått utroooolig sakte nedover, typ en halvkilo i mnd, og det er rundt magen det meste sitter.
Jeg nevnte lenger oppe at Pure er mindre "kvalm" enn Extra Virgin. Jeg blir ikke kvalm av passe doser kokosolje, men det virker som jeg "tåler" mer av Pure. Liker som sagt smaken, så noen god forklaring har jeg ikke.
Photobscura
03-07-11, 16:25
Nå er ikke jeg noen god målestokk, ettersom jeg synes mye rart som folk mener smaker grevling, faktisk smaker godt (som tran, pultost, supergreenpulver etc ... :p), men den Udo's-oljen smakte nesten ingenting, med et liiiite hint av linolje. (Ja, jeg har putta penselen i munnen ved uhell noen ganger mens jeg har malt bilder med olje. Sikkert kjempesmart!) Jeg spiser en del medisiner og kosttilskudd i både kapsel- og pilleform hver dag, men unngår det der jeg kan, da jeg tidvis har vondt for å svelge på grunn av struma. Og så er det vel i mengde billigere med olje enn kapsler, vil jeg tro!
Som sagt; Gøy om det er flere som henger seg på! :)
Cassiopeia
03-07-11, 17:06
LInolje er vel ikke noe problem? - Det blir som knuste linfrø det.
Da blir det olje! *hiver meg over iherb igjen*
Photobscura
03-07-11, 17:10
LInolje er vel ikke noe problem? - Det blir som knuste linfrø det.
Da blir det olje! *hiver meg over iherb igjen*
Nja, godt smaker det jo ikke akkurat, men det finnes verre. Og jeg vet ikke helt hvor matnyttig den linoljen man blander ut pigmenter med er. :p
Cassiopeia
03-07-11, 17:12
Hvilken olje er best tro?
Denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Oil-DHA-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/9613?at=0), denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37072?at=0) eller denne (http://www.iherb.com/Flora-Certified-Organic-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37024?at=0)?
Cassiopeia
03-07-11, 17:14
Nja, godt smaker det jo ikke akkurat, men det finnes verre. Og jeg vet ikke helt hvor matnyttig den linoljen man blander ut pigmenter med er. :p
Brannfarlig er den i hvert fall, så du kan bruke den til å fyre oppunder fettbålet med :cool:
Photobscura
03-07-11, 17:32
Hvilken olje er best tro?
Denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Oil-DHA-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/9613?at=0), denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37072?at=0) eller denne (http://www.iherb.com/Flora-Certified-Organic-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37024?at=0)?
Jeg kan faktisk ikke helt se at det er noen forskjell på dem, egentlig. For nå ble jeg enda mer forvirra enn jeg var da jeg skulle kjøpe i første omgang. Jeg har uansett den første du har linka til. Jeg ser forsåvidt at den siste og dyreste har "new unrefined DHA + GLA. What ever that means ... :o
Tirililltove
03-07-11, 17:44
Så også dette, har prøvd noen uker, og kanskje endring:confused:
Men jeg synes smaken er forferdelig, har en skje majones klar, for å får bort smaken.
Cocosa derimot tar jeg endel av, og bruker i bakverk når jeg en sjelden gang baker.
Blir spennende å følge flere.
Spennende dette her....har også en del fett igjen på magen....
Dere som har kjøpt Udo`s choise KAPLSER på iHerb...har dere link ?
Blir litt forvirra - mye å velge mellom ....
Er dette den samme Udo's Choice som på iHerb?
http://www.helseogkost.no/var/shop/storage/images/nettbutikk/abc_alle_varemerker/udo_s_choice/udo_s_choice_optimale_oljeblanding_flytende_250_ml/4621-14-nor-NO/udo_s_choice_optimale_oljeblanding_flytende_250_ml _medium.jpg
Dere som har kjøpt Udo`s choise KAPLSER på iHerb...har dere link ?
Blir litt forvirra - mye å velge mellom ....
Søk på udo's capsules (http://www.iherb.com/Search?kw=udo%27s+capsules). ;) Den største hadde 180 kapsler (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-3-6-9-Oil-Blend-180-Capsules/3061?at=0), så jeg kjøpte den. :snill:
Har slurpet udos og cocosa lenge jeg uten at jeg har merket noe nedgang på mageområdet.... :o Har faktisk brukt begge deler i flere år uten at jeg kan si at det har minsket magen noe.. Men det hjelper mot det som er INNI magen! :D
Photobscura
03-07-11, 20:37
Er dette den samme Udo's Choice som på iHerb?
http://www.helseogkost.no/var/shop/storage/images/nettbutikk/abc_alle_varemerker/udo_s_choice/udo_s_choice_optimale_oljeblanding_flytende_250_ml/4621-14-nor-NO/udo_s_choice_optimale_oljeblanding_flytende_250_ml _medium.jpg
Vel, den ligner, men det kan hende det er forskjell på det norske og amerikanske designet?!
Da har jeg bestilt Virgin kokosolje og Udo's (250 ml) fra Iherb. Satser på at det kommer fort som fy, for nå vil jeg prøve om dette hjelper. Ser litt bevegelse i vekta, men det er uhyre lite og det skal ingenting til for at den stopper opp, som f.eks et glass cola zero. Tok den kostnaden det er med DHL leveranse og kom akkurat på at jeg er jo ikke hjemme på fredag og det er vel akkurat da pakken kommer :o
Kommer uansett til å fortsette mitt vanlige kostholdsregime men nå med en ts Udos til hvert måltid og cocosa et par ganger til dagen i te eller latte.
Jeg har iallefall den Udos-en som er avbildet ovenfor! Tror jeg henger meg på jeg. Hvordan ligger det ann med doseringene? Her blir det foreløbig en ts cocosa i kaffen og så må jeg få i meg en ts udos på et eller annet vis. Er noe av poenget at man skal ta det uten å blande det i noe?
Photobscura
04-07-11, 10:17
Jeg kan ikke tro at det spiller noen rolle om du tar den i kaffen/teen eller bar. Jeg tar det bar, men det er av ren latskap. :p Men jeg tar det rett før jeg spiser, ellers kjenner jeg at jeg blir litt kvalm.
Fjasnissen
05-07-11, 10:05
Jeg har gått og tenkt på å kjøre en periode med denne komboen jeg også, men kassa har vært litt slunken, og på helsekosten var det svindyrt.
Kunne vært gøy å se om man klarer å få mer markante magemuskler (altså trimme bort litt mer av det resterende underhudsfettet) ved å innta dette.
Må prøve å finne den originale posten til BitTorres igjen for å se om det var en spesiell variant av Udo's han brukte.
Photobscura
05-07-11, 11:07
Jeg har gått og tenkt på å kjøre en periode med denne komboen jeg også, men kassa har vært litt slunken, og på helsekosten var det svindyrt.
Kunne vært gøy å se om man klarer å få mer markante magemuskler (altså trimme bort litt mer av det resterende underhudsfettet) ved å innta dette.
Må prøve å finne den originale posten til BitTorres igjen for å se om det var en spesiell variant av Udo's han brukte.
Jeg mener bestemt det bare var helt vanlig Udo's-olje han tok. Jeg tror nok i grunn at så lenge det er den økologiske oljen med 3-6-9-balanse, så er det vel akkurat den olja man skal ha. Håper jeg i alle fall. :p
Magen protesterer en smuuuule, men jeg er ikke så kvalm nå på tredje dagen. Men skal nok la det gå til neste uke før jeg øker noe på inntaket.
Fjasnissen
05-07-11, 11:18
Håkay.... jeg klarer forøvrig ikke å finne den tråden han snakka om dette i først. Har du oversikten, Photo?
Fjasen: gå inn på profilen hans, tråder startet av han, også er det den siste tråden han startet. (Tror jeg)
Fjasnissen
05-07-11, 11:21
Fjasen: gå inn på profilen hans, tråder startet av han, også er det den siste tråden han startet. (Tror jeg)
Det var det jeg gjorde, men jeg kjente den ikke igjen. Kanskje han skreiv det i en tråd noen andre hadde starta?
Her er to tråder som der BT skriver om UDOs:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45305
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44765
Fjasnissen
05-07-11, 11:28
Her er to tråder som der BT skriver om UDOs:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45305
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44765
Det er de to jeg også har klart å finne. Mulig jeg bare husker helt feil. Trodde det var en annen tråd hvor han skriver om kombinasjonen Udo's Choice og Cocosa og mengder.... men han nevner jo de tingene litt innimellom der, så da er det nok jeg som husker feil.
Egentlig litt godt å se at det ikke var en tråd jeg bare ikke klarte å finne da ;)
Det var i denna "fett foredrag"-tråden som er den siste han startet, han skrev om det først;) Men nå fikk du jo link.
Fjasnissen
05-07-11, 11:38
Det var i denna "fett foredrag"-tråden som er den siste han startet, han skrev om det først;) Men nå fikk du jo link.
Ja, jeg skjønner jo det nå. Av en eller annen grunn mente jeg at han hadde skrivi noe om det før når jeg leste "Fett foredrag" første gang. For der ymter han jo bare først om at cocosa er en "ketonbombe". Og jeg husker jeg leste svarene (eller spørsmålene som kom etter den posten) og tenkte tilbake på den andre tråden.... så da har han bare nevnt det i en annen tråd tidligere.
Ja, jeg skjønner jo det nå. Av en eller annen grunn mente jeg at han hadde skrivi noe om det før når jeg leste "Fett foredrag" første gang. For der ymter han jo bare først om at cocosa er en "ketonbombe". Og jeg husker jeg leste svarene (eller spørsmålene som kom etter den posten) og tenkte tilbake på den andre tråden.... så da har han bare nevnt det i en annen tråd tidligere.
Jeg leste det i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45072) :)
Fjasnissen
05-07-11, 12:12
Jeg leste det i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45072) :)
Der var den ja..... jeg visste jeg hadde sett noe om den. Men det var jo ikke BitTorres som starta tråden, så da leita jeg rett og slett feil.
Takker og bukker, flinke smørret mitt :klem:
(Jeg blir ofte i overkant glad når det viser seg at jeg ikke er gal allikevel ;) )
Photobscura
05-07-11, 16:21
Takk for linker! Særlig der Bitorres svarer Regret i tråden hun startet var relevant, ser ut til at jeg gjorde helt rett i å begynne med 2x5 ml (til sammen to teskjeer, altså) daglig. For jeg har faktisk hatt halsbrann i et par dager, men det begynner å gå seg til nå, så da har jeg den forklaringa. Halsbrann har jeg nesten ikke hatt på fem år, bortsett fra da jeg overdoserte på magnesium i et forsøk på å komme over en dårlig søvnperiode. Det ser ut til å ha gitt seg nå, da. Halsbrannen, altså.
For tidlig å si om det har noen effekt, men jeg er god i trua! Har tatt vitale mål i helga, og skal gjøre det igjen om et par uker for å se om det har skjedd noe. Selv om andre mål, som midje og bryst har rykket innover de siste par årene så har området rundt magen (midt mellom navelen og hoftene, altså) stått på ca 93 cm i evigheter, og magen ser jo større ut proporsjonalt sett jo mer jeg går ned andre steder, f.eks er hoftene smalere enn magen ... Så jeg håper dette skal hjelpe på!
Jeg har sikkert sagt det før...men jeg drar den en gang til jeg:p
Erfaringsmessig, for meg.. er det eneste som hjelper skikkelig på å få bort magefett svømming! Bryst/fri 1000 m 2-3 uka. Gir strålende resultater, men du må svømme o'rntli og strekke ut kroppen skikkelig. :ja:
Cassiopeia
05-07-11, 17:10
Da er det bare å vente på at DHL-mannen kommer med en kilo kokosolje og ei lita flaske Udo's om et par dager :)
Fant forresten 250 ml Kokosolje (Pure) på den lokale asiasjappa i dag. Pris: 24,90.
Den var LITT upraktisk pakka. Av alle ting, så er den på flaske, så den må nok smeltes litt før jeg får tak i den. -Men til den prisen er det verdt et forsøk, vel??
Photobscura
05-07-11, 17:17
Nannah: Ja! Svømming er god trening, og det er godt mulig det er effektivt på magefett. Jeg svømte ganske aktivt da jeg var yngre uten at jeg hadde noen slank mage av den grunn :p. Men jeg har ikke alltid råd eller anledning (sosialangst ...) til å gå og svømme i offentlige bassenger, selv om jeg har hatt planer om det lenge. Jeg tror på trening, ikke minst noe man trives med og vet man kan opprettholde, og selv trener jeg yoga femten-tjue minutter daglig, med øvelser ment for kjernemuskulaturen i mage- og ryggregion, pluss planke og sideplanke, så jeg håper det hjelper på litt, også med tanke på økt muskelmasse, og da bedre forbrenning og insulinfølsomhet over tid.
Har lest en del mer i disse trådene nå, og jeg vet jo at jeg ikke får i meg nok fisk. Både fordi det er dyrt med kvalitetsfisk, og så har jeg fortsatt stekt/kokt laks og ørret litt opp i halsen, spiste så mye av det før at jeg gikk lei. Vurderer å bestille meg omega 3-tilskudd enten i form av sel- eller krillolje som supplement når jeg får penger igjen. Jeg må uansett ha mer d-vit snart.
Dette er forresten kanskje litt far fetch, men jeg synes liksom at jeg har blitt en smule mer sammenhengende i hodet og mer konsentrert de siste par dagene, og det tross en del stressmomenter. Etter hva jeg har lest så kan også disse oljetilskuddene være behjelpelig der! Det vil i så tilfelle være helt glimrenda da hukommelsen min tidvis har store knekk på grunn av stoffskiftesykdom.
Hva hvis man har fettet på andre steder? Jeg trodde jeg var rimelig proposjonal, altså gjevnt over feit, men i går fikk jeg høre i forsøk på et kompliment at jeg hadde perfekt overkropp og store bein. Siden jeg er kvinnfolk ser jeg ikke noe positivt i det han sa, og fokuserer kun på hvor store beina mine er, men de er nok ganske store, både lår og legger. Tips?
Photobscura
07-07-11, 18:01
Hva hvis man har fettet på andre steder? Jeg trodde jeg var rimelig proposjonal, altså gjevnt over feit, men i går fikk jeg høre i forsøk på et kompliment at jeg hadde perfekt overkropp og store bein. Siden jeg er kvinnfolk ser jeg ikke noe positivt i det han sa, og fokuserer kun på hvor store beina mine er, men de er nok ganske store, både lår og legger. Tips?
Hehe. Tips i forhold til hva? Ettersom du spør i en tråd om cocosa og Udo's, altså. :p Jeg vet liksom ikke om disse oljene diskriminerer på hvor fettet sitter om det var dét du tenkte på, det var bare det at Bittorres som først begynte å snakke om dette hadde kun en liten "pute" på magen som han sier han ble kvitt etter inntak av kokosolje og Udo's.
Store bein, pføy. So what? Betyr bare at du er godt planta på bakken. Tynne bein er oppskrytt, jeg vrikker anklene stadig vekk. Les Robert Crumb's tegneserier. De er en feiring av kvinner med solide ekstremiteter! :D
Cassiopeia
07-07-11, 18:11
Jeg får pakke i morra :-)
-Om ikke DHL er helt på viddene da, men det tviler jeg på.
Var det 5+5 ml Udo's (altså to ganger daglig) vi skulle starte på?
Jeg er vel oppe på 10+10 med cocosa fra før, men det er kanskje lurt å trappe ned til 5+5 og trappe opp igjen nå når jeg innfører Udo's?
Scroller og leiter i andre tråder for å finne svaret.
Photobscura
07-07-11, 18:40
Jeg får pakke i morra :-)
-Om ikke DHL er helt på viddene da, men det tviler jeg på.
Var det 5+5 ml Udo's (altså to ganger daglig) vi skulle starte på?
Jeg er vel oppe på 10+10 med cocosa fra før, men det er kanskje lurt å trappe ned til 5+5 og trappe opp igjen nå når jeg innfører Udo's?
Scroller og leiter i andre tråder for å finne svaret.
Det er i alle fall 5 ml av hver to ganger om dagen som jeg har begynt på. Har forsiktig begynt å øke dosen litt, da. Fortsatt en smule halsbrann som kommer og går, men heldigvis ingen skikkelige reflukser, så jeg overlever! :)
Om du bør kutte ned på cocosaen vet jeg ikke, egentlig. Test med bare en teskje Udo's i et par dager i første omgang, kanskje og se? Altså uten å ta mindre cocosa?!
Cassiopeia
07-07-11, 19:01
Test med bare en teskje Udo's i et par dager i første omgang, kanskje og se? Altså uten å ta mindre cocosa?!
:_punk: (I mangel av en decent nikkesmiley)
Photobscura
07-07-11, 19:03
Haha, herlig! Det er ganske punk å bøtte ned ren olje, ass!
Cassiopeia
07-07-11, 19:26
Det er den nye shottetrenden, det!:_punk:
Tok Udo's før men det gikk i glemmeboken. Har nå kjøpt ny flaske inspirert av dere :)
Lurer på en ting da, skal disse tas samtidig, eller går det greit å fordele cocosaen utover dagen i kaffen?
Jeg pleier ta alt i ei salig blanding i varm te hver morgen..; altså te, chlorella, kamutgress, spirulina, cocosa og udos. Tidligere tok jeg mbt olje også (eller hva den nå het) den var grei for den var smakløs. Det grønne pulveret mitt vil liksom ikke oppløse seg helt og de grønne klumpene er rare å svelge.. :o
FØR jeg drikker denne shotten drikker jeg et glass med eplecidereddik. :ja: Det skal virke prerensende.. :o Sa damen på helsekosten. Så spise og shotten rett etterpå.
Jeg har gjort det på denne måten i litt over et halvt år, og jeg har fått mye mer energi! Kan hende den har kommet uansett, ikke vet jeg. :p
Photobscura
07-07-11, 21:06
Mct-olje, tenker du på, det står for mellomlange fettsyrer (eller Medium Chained Triglycerides), altså akkurat det samme som kokosolje består av.
Mct-olje, tenker du på, det står for mellomlange fettsyrer (eller Medium Chained Triglycerides), altså akkurat det samme som kokosolje består av.
:ja: Stemmer det. Mtcolja kjøpte jeg på apoteket. De måtte spesialbestille den så det er heldigvis lettere nå med cocosoljen. Fant forresten cocsa på Eurospar til en laaaaangt billigere pris enn på helsekosten. Husker ikke hva den heter, men skal sjekke. Og ev kjøpe. Minstepoden spiser nemlig cocosa som snacks.. :o så glassene går fort unna her i gården.
:ja: Stemmer det. Mtcolja kjøpte jeg på apoteket. De måtte spesialbestille den så det er heldigvis lettere nå med cocosoljen. Fant forresten cocsa på Eurospar til en laaaaangt billigere pris enn på helsekosten. Husker ikke hva den heter, men skal sjekke. Og ev kjøpe. Minstepoden spiser nemlig cocosa som snacks.. :o så glassene går fort unna her i gården.
Mener det kanskje var denne??
http://www.super-helse.no/images/cocos%20fett.jpg
Photobscura
07-07-11, 21:35
Billigere enn cocosa? Jeg kjøper min på Iherb til seksti spenn for nesten en halvliter. Extra virgin, økologisk.
Billigere enn cocosa? Jeg kjøper min på Iherb til seksti spenn for nesten en halvliter. Extra virgin, økologisk.
Jeg vil ikke være avhengig av å bestille på nettet, jeg vil fyke på supern. :ja:
Photobscura
07-07-11, 22:00
Jeg vil ikke være avhengig av å bestille på nettet, jeg vil fyke på supern. :ja:
Nå er det ikke noen Eurospar i umiddelbar nærhet hvor jeg bor, så derfor lurte jeg hvor mye billigere den er enn Cocosa før jeg drar til Drammen på eventuell bomtur. Den koster ca seksti kroner for nesten en halvkilo på iherb som sagt, så du har jo ikke akkurat svart meg på det jeg spurte om. :p I don't mind the interwebshop.
Nå er det ikke noen Eurospar i umiddelbar nærhet hvor jeg bor, så derfor lurte jeg hvor mye billigere den er enn Cocosa før jeg drar til Drammen på eventuell bomtur. Den koster ca seksti kroner for nesten en halvkilo på iherb som sagt, så du har jo ikke akkurat svart meg på det jeg spurte om. :p I don't mind the interwebshop.
Skrev jo at jeg skulle sjekke. Både hva den heter og pris, men husker at den var mye billigere. :)
Hehe. Tips i forhold til hva? Ettersom du spør i en tråd om cocosa og Udo's, altså. :p Jeg vet liksom ikke om disse oljene diskriminerer på hvor fettet sitter om det var dét du tenkte på, det var bare det at Bittorres som først begynte å snakke om dette hadde kun en liten "pute" på magen som han sier han ble kvitt etter inntak av kokosolje og Udo's.
Store bein, pføy. So what? Betyr bare at du er godt planta på bakken. Tynne bein er oppskrytt, jeg vrikker anklene stadig vekk. Les Robert Crumb's tegneserier. De er en feiring av kvinner med solide ekstremiteter! :D
hehe, jeg vet ikke jeg, tenke kanskje du hadde en mirakelkur med en mirakelolje som fjerna fettet på beina? Hehehe.. Neida, jeg må nok generelt bli strengere med meg selv på lavkarbo før jeg kan gå rundt å klage på noe som helst, men nå har jeg fått høre at jeg ikke ser ut som jeg er 90 kg, og da lurer jeg på hva som gjør at jeg er så tung?
Uansett synes jeg det virker klokt å shotte litt olje om dagen, så det skal jeg begynne med ;)
Photobscura
07-07-11, 22:25
Skrev jo at jeg skulle sjekke. Både hva den heter og pris, men husker at den var mye billigere. :)
Hehe, det er ikke så farlig for min del, altså, ettersom jeg jo mens jeg skrev det siste innlegget fant ut at nærmest Eurospar er i Drammen. DET er litt langt. ;)
Photobscura
07-07-11, 22:27
hehe, jeg vet ikke jeg, tenke kanskje du hadde en mirakelkur med en mirakelolje som fjerna fettet på beina? Hehehe.. Neida, jeg må nok generelt bli strengere med meg selv på lavkarbo før jeg kan gå rundt å klage på noe som helst, men nå har jeg fått høre at jeg ikke ser ut som jeg er 90 kg, og da lurer jeg på hva som gjør at jeg er så tung?
Uansett synes jeg det virker klokt å shotte litt olje om dagen, så det skal jeg begynne med ;)
Haha, ja, det kalles hold in-strømpebukser! :p Neida.
Å skulle gjette vekta på folk er jo rett og slett umulig med det blotte øye. Om du er tyngst nederst på kroppen, så er det jo overkroppen din som er mest iøyefallende, og om den er slank, så gir du kanskje inntrykk av å ha en lavere vekt?! Kanskje du har mye muskler? Man kan jo rett og slett bli litt ekstra muskuløs av å gå og bære på overvekt (gjaldt tydeligvis ikke meg ... :o).
Haha, ja, det kalles hold in-strømpebukser! :p Neida.
Å skulle gjette vekta på folk er jo rett og slett umulig med det blotte øye. Om du er tyngst nederst på kroppen, så er det jo overkroppen din som er mest iøyefallende, og om den er slank, så gir du kanskje inntrykk av å ha en lavere vekt?! Kanskje du har mye muskler? Man kan jo rett og slett bli litt ekstra muskuløs av å gå og bære på overvekt (gjaldt tydeligvis ikke meg ... :o).
Hehe, Photo, du er god! Jeg smiler :D
Photobscura
07-07-11, 22:38
I aim to please! :D
Jeg kan ellers melde om at jeg har økt til 15 ml i et par dager nå, og det går strålende so far! :) (bare littegrann forbigående halsbrann og noe kvalme, men det er lite) Lurer på om jeg skal prøve meg på tjue i morgen, og holde det til over helga.
Cassiopeia
07-07-11, 22:48
Det er bra du går foran og baner vei, Photo!
Jeg pleier ta alt i ei salig blanding i varm te hver morgen..; altså te, chlorella, kamutgress, spirulina, cocosa og udos. Tidligere tok jeg mbt olje også (eller hva den nå het) den var grei for den var smakløs. Det grønne pulveret mitt vil liksom ikke oppløse seg helt og de grønne klumpene er rare å svelge.. :o
FØR jeg drikker denne shotten drikker jeg et glass med eplecidereddik. :ja: Det skal virke prerensende.. :o Sa damen på helsekosten. Så spise og shotten rett etterpå.
Jeg har gjort det på denne måten i litt over et halvt år, og jeg har fått mye mer energi! Kan hende den har kommet uansett, ikke vet jeg. :p
Hvor mye eplecideretikk i glasset? Blader du ut med vann? :)
Cassiopeia
08-07-11, 13:23
Da er jeg i gang!
Udo's var slett ikke så ille som jeg frykta. Tran er mye verre.
Nå tar jeg med meg en kopp KaffeCocosa ut i sola og lager litt D-vitamin.
Photobscura
08-07-11, 18:16
Herlig!
Jeg har faktisk gått ned enda litt, og er bare 600 gram fra aller laveste minstenotering. Vaker gjerne opp og ned tre fire kilo når jeg har platåer, som jeg har hatt siden påske, men nå ser det kanskje ut til at det har løsna! :D
arnakristin
08-07-11, 19:37
Hehe, det er ikke så farlig for min del, altså, ettersom jeg jo mens jeg skrev det siste innlegget fant ut at nærmest Eurospar er i Drammen. DET er litt langt. ;)
Hei,
Det er en Eurospar butikk på Torget Vest, Rådhusgaten 2, det er er rimelig sentralt…
http://www.torgetvest.no/default.asp?uid=20&CID=3&nLid=1
Photobscura
08-07-11, 19:39
Hei,
Det er en Eurospar butikk på Torget Vest, Rådhusgaten 2, det er er rimelig sentralt…
http://www.torgetvest.no/default.asp?uid=20&CID=3&nLid=1
Nå var vel kanskje poenget at jeg ikke bor i Drammen, men i Oslo. ;)
arnakristin
08-07-11, 19:45
Nå var vel kanskje poenget at jeg ikke bor i Drammen, men i Oslo. ;)
OK! Trodde du skulle en tur til Drammen... :p
En ts cocosa er ingen problem, men en ts Udos derimot. Ikke noe særlig. Noe tips for hvordan man slipper den smaken ? Hva kan man blande det i?
Photobscura
08-07-11, 20:09
OK! Trodde du skulle en tur til Drammen... :p
Hehe, nei, det var vel bare for å vise hvor upraktisk det var for meg å bare dra på super'n når den ligger flere mil unna. :p
En ts cocosa er ingen problem, men en ts Udos derimot. Ikke noe særlig. Noe tips for hvordan man slipper den smaken ? Hva kan man blande det i?
Jeg måtte til slutt ha litt peppermynteolje sammen med udosen.. jeg taklet ikke smaken..
Jeg måtte til slutt ha litt peppermynteolje sammen med udosen.. jeg taklet ikke smaken..
Hvor mye??
Hvor mye??
Et par dråper?
Hvor mye er 15ml?? Jeg tar ca en stor spise skje i kaffen er det mere eller mindre?
Photobscura
08-07-11, 22:59
Hvor mye er 15ml?? Jeg tar ca en stor spise skje i kaffen er det mere eller mindre?
En spiseskje skal være 15 ml. En ts 5, og en såkalt barneskje/dessertskje 10 ml.
Hva med kapsler (http://www.iherb.com/Search?kw=udo%27s+capsules)? Men hvis du allerede har kjøpt ikke-kapsler, ta det i en smoothie eller noe? Jeg hører mye bra om avocado-lime smoothie (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991) f.eks.
En spiseskje skal være 15 ml. En ts 5, og en såkalt barneskje/dessertskje 10 ml.
Jeg spiser ca 60 ml om dagen.. Eller mer, siden spiseskjeen er med stoooooor topp. :lol: Og magen er kjempeglad! :heia:
Cassiopeia
08-07-11, 23:33
Jeg spiser ca 60 ml om dagen.. Eller mer, siden spiseskjeen er med stoooooor topp. :lol: Og magen er kjempeglad! :heia:
Du snakker Cocosa nå, ja?:confused:
Du snakker Cocosa nå, ja?:confused:
:rodme: :ja: Beklager at jeg ikke presiserte.
Cassiopeia
08-07-11, 23:37
:rodme: :ja: Beklager at jeg ikke presiserte.
Phu... Ser ikke helt for meg at jeg skal drikke en halv kopp Udo's om dagen.
Har tatt ei teskje udo's to ganger i dag, og har ikke følt ubehag så langt.
Det har vel blitt to ss kokosolje også, spredt utover, med ei ts rett etter udosen.
Mulig det er fordi det er varmt i dag, men det virker som jeg blir veldig varm kort tid etter at jeg har shotta oljen?
Photobscura
09-07-11, 00:51
Mulig det er fordi det er varmt i dag, men det virker som jeg blir veldig varm kort tid etter at jeg har shotta oljen?
Det er fettet ditt som løper seg varmt ut av cellene sine! :D
Cassiopeia
09-07-11, 02:51
Satser på at Udos&Cocosa er som å helle bensin på fetbålet ja! :D
Ute å jogga i går etter jeg tok oljene. Aldri hatt så mye energi eller løpt så fort før, lurer på om det har noe sammenheng?? :P Herlig uansett! :D
Så da er jeg ikke i overgangsalderen likevel .... *puh* :lol:
lille_trille
09-07-11, 11:23
Spennende å følge med her. Må få skaffa meg udos fort som bare det :D
Photobscura
09-07-11, 11:47
Så gøy å lese at dere har effekt, på flere måter! Jeg er definitvt varmere i kroppen enn før, det kan jo både være en fordel og ulempe, nå på sommeren, forsåvidt. Men jeg synes faktisk kroppshuden min er mykere nå enn vanlig, og så trooooor jeg som førr nevnt at jeg ikke er fullt så sosete i hodet som jeg vanligvis pleier å være. Håper det er noe i det! :D
Yogaen går lettere også, men nå har jeg holdt på i seks uker i strekk (jeg kan telle på én hånd hvor mange dager jeg ikke har trent yoga siden tidlig i juni! :D), så det kan jo faktisk være at kroppen min er sterkere også. Jeg har sjelden hatt en så god kontinuitet som nå. Dette sammen med oljene, periodisk fasting og det samme gode kostholdet som alltid håper jeg virkelig kan få skrelt bort mine siste overflødige fettreserver!
Jeg tar ikke udos kansje burde kjøpe det men en annen olje som heter Aman Prana okinowa omega. Den kostet i hvertfall skjorta på helsekosten og de mente man for mye energie av den. Den tar jeg en stor spisekje av og så tar jeg i hvertfall en stor ss av cocosa i kaffen med masse fløte. Det er frokosten min. Ca en 10 minutter etter at jeg har drukket den renner svetten.
Photobscura
09-07-11, 12:11
Jeg tar ikke udos kansje burde kjøpe det men en annen olje som heter Aman Prana okinowa omega. Den kostet i hvertfall skjorta på helsekosten og de mente man for mye energie av den. Den tar jeg en stor spisekje av og så tar jeg i hvertfall en stor ss av cocosa i kaffen med masse fløte. Det er frokosten min. Ca en 10 minutter etter at jeg har drukket den renner svetten.
Den har jeg ikke hørt om. Greia med Udo's er vel at den har et perfekt forhold mellom omega 3, 6 og 9, og at oljene ikke er varmebehandlet eller tilsatt noe syntetisk. Jeg sparte forresten mye penger på å kjøpe den på iherb.
Veldig innspirerede tråd :)
Kastet meg over iherb og kjøpte begge oljene der. Det ble jo kjempebillig i forhold til på helsekosten:cool: Skal blir spennende å prøve disse :D
--- ups; sorry (visste ikke det) ;-) takk for opplysningen
Ikke lov å legge ut koder her:)
Photo... siden du også er et språkbevisst menneske etterspør jeg at du retter tittelen på tråden til å involvere Udo's choice. :p
Den har jeg ikke hørt om. Greia med Udo's er vel at den har et perfekt forhold mellom omega 3, 6 og 9, og at oljene ikke er varmebehandlet eller tilsatt noe syntetisk. Jeg sparte forresten mye penger på å kjøpe den på iherb.
Ja det er det her og. Den er vegetarisk og sånn raw food merke. Det heter vel nøyaktig raw living food. Den kostet nesten 700 kroner så som sagt noe bra burde den jop være. Det er det som står på den: Ha det bedre, tenk bedre, prester bedre Okinawa omega 3 gjennoptretter pmega 6/omega 3 balansen ved raskt å dekke ett underskudd av omega 3.
info skall visst stå på denne siden www.noble-house.tk (http://www.noble-house.tk)
Photobscura
09-07-11, 13:56
Photo... siden du også er et språkbevisst menneske etterspør jeg at du retter tittelen på tråden til å involvere Udo's choice. :p
OMG, jeg bøyer mitt hode i skam. :flau: Neida. Det er fordi at jeg lagde tittelen før jeg begynte å ta olje, og kan dermed skylde på at hodet mitt ikke fungerte like godt. Haha! Retter opp i tittelen nå!
Ja det er det her og. Den er vegetarisk og sånn raw food merke. Det heter vel nøyaktig raw living food. Den kostet nesten 700 kroner så som sagt noe bra burde den jop være. Det er det som står på den: Ha det bedre, tenk bedre, prester bedre Okinawa omega 3 gjennoptretter pmega 6/omega 3 balansen ved raskt å dekke ett underskudd av omega 3.
info skall visst stå på denne siden www.noble-house.tk (http://www.noble-house.tk)
Ok. Udo's har også kun veganske oljer, så vidt jeg vet. :) Så det er sikkert noe i samme stilen.
Jeg synes Udo's er dyrt nok som det er, rundt 200-300 kroner, om jeg ikke husker feil. Jeg betalte vel 50-60 kroner for min på nettet. 250 ml.
Oljen min er kommet :D
DHL klarte ikke å levere på torsdag for jeg var jo selvfølgelig på jobb, skulle levere den på mandag (i dag) avtalte vi, men av en eller merkelig grunn hadde pakken gått inn på kontoret mitt helt av seg selv på fredag ;)
Så nå skal jeg begynne å få tatt denne oljen i morgen. Tenker å ta ca 1 ts 3 ganger daglig med udos og 1-2 ts cocosa daglig, Litt mer cocosa rett for de doble treningstimene (Spinning/bodypump) mine.
Photo: kan jeg spørre hvilken dosering du ligger på nå? Du starta vel også med litt og økte på? Tar du mer udos enn cocosa?
Jeg har gått ned 1.9 kilo den siste uken etter å ha ligget rundt samme vekt i over en måned. Nå har jeg jo generelt skrudd opp inntak av fett og ned inntak av grønnsaker, så det er vel ikke 100% representativt for dette eksperimentet (og så tar jeg ikke Udos enda, bare tran), men det ekstra fettet i kosten min kommer hovedsaklig fra Cocosa så det kan jo ha en sammenheng.
Photobscura
11-07-11, 09:59
Photo: kan jeg spørre hvilken dosering du ligger på nå? Du starta vel også med litt og økte på? Tar du mer udos enn cocosa?
Jeg har uten problem økt en del. Jeg ligger på 2 ss av hver, altså ca 30 ml av hver. Like mye av hver. Ser ut som om jeg må bestille mer olje snart, ettersom det gjerne tar pluss minus to uker å få det på vanlig air mail.
lille_trille
11-07-11, 18:49
Da har jeg fått tak i Udo's. Tok meg en "shot". Smakte ikke så veldig ille i.o.m. at jeg hadde forventa at det skulle smake død. Laga meg en god kopp tea med cocosa. Skal prøve dette for å se om jeg får has på platået jeg har stått på i lengre tid.
Cassiopeia
11-07-11, 20:48
Velkommen i shotteklubben, Lille Trille! :heia:
lille_trille
11-07-11, 20:52
Velkommen i shotteklubben, Lille Trille! :heia:
Takk skal du ha. Noe må jeg da få i meg :eek: Føler heile kroppen går på sparebluss, men har vert tett som ei potte, hodepine og kvalm. Feber også. Tålte nok ikke The Årnes explosive på lørdag.. hihi
Cassiopeia
11-07-11, 20:54
Jeg snufser også. Vi får bare huske på at virus og basselusker kan være stoppere.
Prøver meg på dette jeg og. Har tatt cocosa i 1.5uker og har fått bestilt meg udos piller fra iherb. Håper dette funker for jeg sliter veldig med den bilringen rundt magen. Hatt den uansett hvor mye jeg har veid
Jeg starter med olje i dag. Første dose Udos (10g) blir i frokostblandingen om noen timer. Deretter blir det en stor ts cocosa før første treningsøkt og en før neste økt. Så tar jeg 10g Udos til middag igjen. blir spennende og se om magen tåler det :D
lille_trille
12-07-11, 09:25
Dag 2 med Udo's + cocosa. 2 ss Udo's og 1 ss cocosa til frokost. Skylte det hele ned med 1 osteskive og en kopp te. Er litt småuggen i magen. Burde kanskje spise litt mer til?
Photobscura
12-07-11, 09:31
Dag 2 med Udo's + cocosa. 2 ss Udo's og 1 ss cocosa til frokost. Skylte det hele ned med 1 osteskive og en kopp te. Er litt småuggen i magen. Burde kanskje spise litt mer til?
Du går hardt ut! Jeg begynte med 2 ts, og ble kvalm og uggen bare av det. Kanskje begynne med litt mindre, og spis gjerne noe til, altså. :) Jeg tar oljene mine rett før jeg spiser. Nå går det helt greit. Tar 2 ss nå, etter halvannen uke.
lille_trille
12-07-11, 09:39
Du går hardt ut! Jeg begynte med 2 ts, og ble kvalm og uggen bare av det. Kanskje begynne med litt mindre, og spis gjerne noe til, altså. :) Jeg tar oljene mine rett før jeg spiser. Nå går det helt greit. Tar 2 ss nå, etter halvannen uke.
Ja, her er det ingen mellomting.. hehe.. Tar til meg godt råd. Heller kanskje fordele det litt utover dagen også.
Photobscura
12-07-11, 09:54
Ja, her er det ingen mellomting.. hehe.. Tar til meg godt råd. Heller kanskje fordele det litt utover dagen også.
Ja, hehe, det kan være lurt! Enn om du er vant til fet mat fra før, så husk på at dette er rent fett, og da kan galleblæra gå litt banan! ;)
Nå har det vært så varmt de siste dagene at cocosaen min har smeltet der den står. Men det gjorde ingenting, oppdaget at det var lettere å drikke den enn å spise den som jeg har gjort før.
Tok nok litt for mye (ca 2ss) for den gikk "rett i galleblæra" :o.
Udo's choice prøvde jeg med 3 dråper peppermynte i 10 ml olje, men det var for mye peppermynte. Synes det går greit å ta en skje med Udo's og et flak med syltet ingefær rett etterpå.
Photobscura
12-07-11, 10:12
Smaken på Udo'sen plager meg ikke i det hele tatt. Synes det smaker helt ok, faktisk, samt at den forsvinner ganske fort. Men jeg tar den alltid rett før kokosoljen, så jeg rekker ikke å få så mye smak av den.
Nå har jeg måttet bestille ny batch med oljer, må ta med i beregninga at det tar to uker med us air mail fra iherb.
Det morsomme er at jeg liksom har fått "olje-hunger", haha. Altså, jeg kjenner et sug etter å ta olje. Betyr dette at kroppen min virkelig trenger det, kanskje?
Jaja - da har dere "lurt" meg til å prøve Udo's også. Så får vi se om den kan hjelpe meg med cortisolmagen min. (Er fornøyd med vekta, men ikke med kulemagen. Som jeg vet blir verre av stress og lite søvn... Bare vanskelig å gjøre noe med de faktorene der.)
Tirililltove
12-07-11, 13:03
Jeg måtte gi med med udos, pga allergisk reaksjon, prøvd flere ganger nå og er ikke i tvil om det er den.
Men jeg fortsetter med Cocosa som jeg har brukt fra starten av, og at denne dietten har forandret kroppsfasongen tilbake til mer kvinnelig med midje er helt ok for meg.:)
lille_trille
12-07-11, 13:04
Jeg måtte gi med med udos, pga allergisk reaksjon, prøvd flere ganger nå og er ikke i tvil om det er den.
Men jeg fortsetter med Cocosa som jeg har brukt fra starten av, og at denne dietten har forandret kroppsfasongen tilbake til mer kvinnelig med midje er helt ok for meg.:)
Hvilke allergiske reaksjoner fikk du?
Tirililltove
12-07-11, 13:05
Astma
Photobscura
12-07-11, 13:31
Uff, da ... :( Kanskje det finnes andre oljer med omega 3-6-9-balanse og DHA du kan ta? Du kan jo f.eks sende en PM til Bitorres, har en følelse av at han har i overkant god peiling på sånt.
Hmm, dette tror jeg jammen jeg vil prøve=) Får vel ta meg en tur på helsekosten og se hva de har og by på :rolleyes:
Jeg har "vanlig" cocosa uten smak i hus fordi jeg bruker det i kaffen innimellom og ikke vil ha kokossmak i den, men hvis jeg skal spise det rett av en skje er det kanskje bedre å ha litt kokossmak? Er det forskjell på virkning om det tas "varmt" via kaffe ift "kaldt" rett fra boksen? Håper noen vet :o
lille_trille
12-07-11, 14:03
Hmm, dette tror jeg jammen jeg vil prøve=) Får vel ta meg en tur på helsekosten og se hva de har og by på :rolleyes:
Jeg har "vanlig" cocosa uten smak i hus fordi jeg bruker det i kaffen innimellom og ikke vil ha kokossmak i den, men hvis jeg skal spise det rett av en skje er det kanskje bedre å ha litt kokossmak? Er det forskjell på virkning om det tas "varmt" via kaffe ift "kaldt" rett fra boksen? Håper noen vet :o
Jeg bruker cocosa uten smak (pure). Putter den i teen :)
Bestemamma
12-07-11, 20:57
Tror ikke det er forskjell på virkningen. Bruker den nå bare i varmt. Brukte Cocosa med smak til å begynne med, men ble alvorlig kvalm av å spise den "bar" etterhvert og nå har jeg den bare i te som ikke har så mye smak i seg...
Vanlig Cocosa bruker jeg i kaffe/te.... Til å steke bruker jeg smør...:D
Ja, tror jeg går for å fortsatt har den i kaffen jeg :ja: Jeg var å kjøpte UDO's istad, men jeg kjøpte piller og da blir det vel for lite for det sto bakpå at hvis man ville ta mer enn 2ml(2 piller)x2 daglig var det anbefalt og heller ta det i ren oljeform.. Sååå da var det vel nesten bortkasta penger da :confused: Hvis ikke de er veeeldig snille å lar meg bytte imorgen... Trooor jeg har kvitteringen her og har ikke åpnet den... *håper*
Hmmm... første reaksjon på Udo's er at den ikke kan innblandes i en provokasjonstesting på eliminasjonsdietten min. Virkningen var noe eksplosiv/rumlende, så jeg må derfor vente med den slik at jeg kan finne ut om jeg tåler den maten jeg tester eller ikke.
... og jeg som var SÅ klar.
Da er jeg blitt så inspirert av dette at jeg har skaffet meg begge oljene og har tatt dagens doser... Litt rumling i magen er det eneste jeg har merka ennå... :)
Cassiopeia
13-07-11, 21:36
Så kjekt å ha deg med i shottegjengen, Gerd!
Jeg er oppe på 2*2 ts Udo's nå. I morra blir det 3*2, evt 2*3, jeg får se :)
Jeg hadde cocosa og har idag kjøpt Udo, så i morgen starter jeg. :) Jeg begynner med 10 ml av hver morgen og kveld (hvis dere ikke har andre forslag da :) ).
Cassiopeia
13-07-11, 21:39
Hvis du ikke er vant med å shotte olje, så kan det være lurt å starte på 5ml/1 ts og øke i løpet av noen dager.
Jeg starta forsiktig, med 1 ts av hver 2 ganger i dag...
Og udosen smakte ikke blomster akkurat :o
Hater konsistensen av rene oljer.... Å kjenne den oljen i munn, da spyr jeg..
Men jeg blanda 1 del olje og 2 deler vann + noen dråper sitron. Og shotta den godt bak i halsen... En god slurk kaffe etterpå :D
Cocosaen gjorde jeg det samme med, men brukte varmt vann slik at oljen smelta... :ja:
Må oljene "shottes" eller kan de blandes i mat? :)
Cassiopeia
13-07-11, 21:53
Du kan godt blande dem i mat, Trixie.
I morra planlegger jeg å putte mine oppi avocado-lime-kokossmoothie.
Cocosa tar jeg gjerne i te eller kaffe. En fløteskvett gjør oljen mindre synlig/følbar for de som plages med det.
Du kan godt blande dem i mat, Trixie.
I morra planlegger jeg å putte mine oppi avocado-lime-kokossmoothie.
Cocosa tar jeg gjerne i te eller kaffe. En fløteskvett gjør oljen mindre synlig/følbar for de som plages med det.
Bare i tilfelle du ikke er klar over det så skal udosen da tas i til slutt, leste det tilfeldigvis istad :snill: Er vel for å ikke ødelegge strukturen på molekylene antar jeg..:)
Og idag er jeg og igang=) Ca 3 ts cocosa litt innimellom i kaffekoppen og 2ss udos retti munnen (ser mange starter med mindre, men siden det sto 2ss på flaska tok jeg det jeg:o)
Photobscura
13-07-11, 22:23
Kan hende du får deg litt magetrøbbel, Rikkemor! Galleblæra vil kanskje ikke takle en sånn dose rent fett, bare sånn at du er advart. Jeg merket kvalme, sure oppstøt og dårlig mage på 1-2 ts de første dagene ... ;)
Pytt sann; 2 ss Udo`s går helt greit i løpet av dagen - det er verre med 2ss. cocosa utover dagen :o Den oljene er sær :_ohmy:
Kan hende du får deg litt magetrøbbel, Rikkemor! Galleblæra vil kanskje ikke takle en sånn dose rent fett, bare sånn at du er advart. Jeg merket kvalme, sure oppstøt og dårlig mage på 1-2 ts de første dagene ... ;)
Jeg kjørte også rett på med 2-4 ss Udos og merker ingenting annet enn at håret mitt er blitt blankere og finere og det er jo bonus det :-)
Photobscura
13-07-11, 22:43
Hehe, kanskje bare jeg som er følsom, da. Og så hadde jeg også i vare det Bitorres skrev om galle. Men nå er jeg oppe i 2 ss av hver daglig, og det går helt greit nå! :) Ikke gått ned noe mer foreløbig, men jeg er så tålmodig atte. ;)
Jeg hadde cocosa og har idag kjøpt Udo, så i morgen starter jeg. :) Jeg begynner med 10 ml av hver morgen og kveld (hvis dere ikke har andre forslag da :) ).
Råder deg til og ta udos i forb. med mat:)
Bruker målebeger fra apoteket, så jeg vet at jeg får i meg anbefalte 30ml pr dag:)
Ooooh, håper det går greit med meg også som jeg ser det har gjort med hvertfall 2 til her :o
Apropos... Jeg var jo på helsekosten idag og fikk en finfin brosjyre :) Egentlig 2 da, begge fine, men den ene var veldig fint forklart og med masse informasjon som jeg ble glad for å lese og forstå (kunne ikke noen bare sagt før i forbindelse med mettet, enumettet og flerumettede fettsyrer at det gikk på bindingene mellom karbonene liksom:rolleyes:, da hadde jeg faktisk forstått det..)..
Fant så ut at disse brosjyrene ligger på nettet og tenkte at de kan være fine å lese, spesiellt for alle i denne tråden tenker jeg:snill:
Linken er her (http://soma.no/brosjyrer/).. Og de 2 brosjyrene jeg har lest foreløpig er disse 2, anbefales ;) http://soma.no/wp-content/themes/soma/includes/timthumb.php?src=http://soma.no/wp-content/uploads/2011/03/fettogoljer.jpg&h=250: http://soma.no/wp-content/themes/soma/includes/timthumb.php?src=http://soma.no/wp-content/uploads/2011/03/screen16.jpg&h=250
Forresten, en helt annen ting.. Det står jo veldig klart presisert at oljen skal holdes mørkt og kjølig med kork.. Jeg jobber vekk og til tirsdag reiser jeg... Reise-tiden er ca 8 timer før jeg er ved et nytt kjøleskap... Kan dette være et problem ift å ta med Udo'sen? Burde jeg fryse den i forkant sånn at den forhåpentligvis ikke klarer å komme over grensa som står på flaska på 7grader? :confused: :hjelp:
Vel, da kan jeg rapportere om mindre magemål etter kun få dager!
har ikke målt men ser jo at det er mindre som tyter over buksa..
Og jeg har ikke levd kun lavkarbo i denne tiden :p
Note to self: Aldri ta stor dose med Udos og cocsa for sent på kvelden!!!!
Jeg har bare ligget og vridd meg og glodd i taket i natt. Følte meg litt sånn som en energizer bunny der jeg lå og det selv om jeg hadde vært på en time spinning (for første gang i mitt syndefulle liv) og en time bodypump, rett etter hverandre tidligere på dagen. Jeg følte meg nesten høy, tror det må være oljene, for jeg spiste ikke noe spesielt og trening pleier å ha motsatt virkning.
Jeg kom på at jeg har glemt å måle livlinja, får gjøre det i kveld har jo bare holdt på siden tirsdag og nå har tanta kommet på besøk så nå merker jeg nok ingenting på vekta med det første. kanskje ikke livet heller for jeg blir så oppblåst.
Antoinette6
14-07-11, 10:13
DETTE er en interessant tråd !
Takk, Photobscura ! :klem:
Nok en gang !
Photobscura
14-07-11, 10:17
Takk! :)
Jeg tror joggu jeg har gått inn en cm rundt magen! Wooo! Og det var til og med etter mat. Magen har stått stille på akkurat samme målet i evigheter mens andre mål har gått inn, så dette er et helt nytt tall for meg! Håper det fortsetter!
Antoinette6
14-07-11, 10:17
:heia:
Jeg følger intenst med !
Photobscura
14-07-11, 10:19
Haha, der løy jeg visst. :p Sjekka notering av vitale mål, og har sett akkurat dette tallet før, men bare en eller to ganger. Jeje.
Jeg kan også rapportere om en smalere midje:D
Så bra, Photo :heia:
Jeg har blitt 2 cm smalere rundt midjen. Det er cocosaen, det er jeg faen meg sikker på :ja:
Photobscura
14-07-11, 10:30
Så bra, Photo :heia:
Jeg har blitt 2 cm smalere rundt midjen. Det er cocosaen, det er jeg faen meg sikker på :ja:
Cool! :heia:
Jeg ligger fortsatt tre cm over det absolutt smaleste jeg har vært rundt midja, men jeg håper det går seg til snart. Drømmen er å komme under åtti cm, og jeg har vært farlig nære ...!
Men jeg tror også at kroppen fortsatt samler vann, men jeg merker at det slipper litt i rykk og napp nå.
Forresten, en helt annen ting.. Det står jo veldig klart presisert at oljen skal holdes mørkt og kjølig med kork.. Jeg jobber vekk og til tirsdag reiser jeg... Reise-tiden er ca 8 timer før jeg er ved et nytt kjøleskap... Kan dette være et problem ift å ta med Udo'sen? Burde jeg fryse den i forkant sånn at den forhåpentligvis ikke klarer å komme over grensa som står på flaska på 7grader? :confused: :hjelp:
Ingen som vet eller har forslag :confused:
Antoinette6
14-07-11, 11:17
Ingen som vet eller har forslag :confused:
Du kan få kjøpt sånne små vesker på apoteket som holder f.eks. insulinsprøyter kjølige. Ser ut som brilleetui. Mulig du må helle over oljen i mindre flasker.
Verdt et forsøk, kanskje ?
Eller bruk en liten kjølebag. Jeg har kjøpt en liten snerten sak på Nille. Størrelse så den tar en 6-pack :ja:
Du kan få kjøpt sånne små vesker på apoteket som holder f.eks. insulinsprøyter kjølige. Ser ut som brilleetui. Mulig du må helle over oljen i mindre flasker.
Verdt et forsøk, kanskje ?
Jeg vet helt sikkert at jeg ikke kan helle det over i noe, jobber offshore og kontrollen på heliporten er veldig streng så alt av sånne ting må være forseglet :(
Eller bruk en liten kjølebag. Jeg har kjøpt en liten snerten sak på Nille. Størrelse så den tar en 6-pack :ja:
Av samme grunn som over er jeg veldig usikker på om jeg får en kjølebag igjennom sikkerhetskontrollen :confused:Den skal overleve 2 flyturer og en helikoptertur den flaska da, så uansett må jeg jo pakke den godt inn.. Bare bekymret for temperaturen :( Skal ikke være lett :nei: Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?
Cassiopeia
14-07-11, 11:36
Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?
Så lenge det står at den kan fryses, så synes jeg det er verdt et forsøk!
Menneh... Flaskene står framme i romtemperatur og fullt lys i alle butikker der jeg har sett dem. Kan det være noe bra da? Uåpna eller ei?
Av samme grunn som over er jeg veldig usikker på om jeg får en kjølebag igjennom sikkerhetskontrollen :confused:Den skal overleve 2 flyturer og en helikoptertur den flaska da, så uansett må jeg jo pakke den godt inn.. Bare bekymret for temperaturen :( Skal ikke være lett :nei: Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?
Vil tro det er like mye som kan ødelegges om den fryses som om den blir varm?
Hva med å legge den LITT i fryseren, så den blir skikkelig kald, og så pakke den inn i godt med avispapir? Papiret isolerer greit, event thermopose?
Menneh... Flaskene står framme i romtemperatur og fullt lys i alle butikker der jeg har sett dem. Kan det være noe bra da? Uåpna eller ei?
Nei det tror jeg ikke er bra :nei: Det er presisert at de skal stå kaldt og mørkt ihvertfall( og ikke komme i kontakt med oksygen da, men det gjelder jo ikke når de er uåpna).. For å unngå harskning av oljene mener jeg det var(glemmer litt fort når jeg bare leser ting sånn kjapt :o ).. Men i helsekosten der jeg kjøpte hadde de et eget lite kjøleskap til de altså=)
Ja, lurer på om jeg rett og slett bare må prøve frysemetoden jeg :confused:
Kjøleskap der hvor jeg kjøpte min også.
Men - hva med sånne "kjøleposer" for ølbokser? Kan det brukes under transport, kanskje? Og kanskje du kan pakke flaska sammen med noen poser med isbiter fram til første flyplass?
Vil tro det er like mye som kan ødelegges om den fryses som om den blir varm?
Hva med å legge den LITT i fryseren, så den blir skikkelig kald, og så pakke den inn i godt med avispapir? Papiret isolerer greit, event thermopose?
Det står på esken den kom i, under oppbevaring at: Oppbevares kjølig ved høyst 7grader C, før og etter åpning. Åpnet flaske er holdbar i 6 uker. Forlenget holdbarhet på opptil 2 år oppnås ved frysing av uåpnet flaske. Kostilskudd kan ikke erstatte et sunt og variert kosthold.
Så jeg tror ikke frysing vil skade oljen, bare redd for at den blir for varm underveis :o
Kjøleskap der hvor jeg kjøpte min også.
Men - hva med sånne "kjøleposer" for ølbokser? Kan det brukes under transport, kanskje? Og kanskje du kan pakke flaska sammen med noen poser med isbiter fram til første flyplass?
Ja, det kan jeg jo gjøre :ja: Det er ca 2,5 timer hjemmefra til første innsjekk så det hjelper jo litt :)
Lurer i såfall på hvordan feks iherb sender sine Udo`s flasker?
Cassiopeia
14-07-11, 12:17
Enda en god grunn til å bruke DHL-transport?
Jeg tror ikke noen timer eller dager har så mye å si i denne sammenhengen. Det er stor forskjell på å ha flaska i romtemperatur under transport og å ha den stående framme på benken til daglig.
Så lenge det står på pakken at den kan fryses, så stoler jeg på at det ikke er skadelig.
På den andre side: Lasteromma på fly er som regel kalde, så du trenger kanskje ikke noe ekstra kjøleemballasje der?
Evt frys den, og pakk den godt inn i bobleplast. Den er både knusesikring og god temperatur-isolasjon.
Lurer i såfall på hvordan feks iherb sender sine Udo`s flasker?
Hmm, ja du sier noe der... De som havner på postkontoret i noen dager osv kan jo umulig være så kalde i alle fall.. Dere som har fått dem på døra, hvis det er noen? Hvordan temp har det vært på de da, hvis dere husker? Kanskje det ikke er så krise da... Det er jo et begrenset tidsrom den evt vil kunne få litt høyere temperatur liksom..
Enda en god grunn til å bruke DHL-transport?
Jeg tror ikke noen timer eller dager har så mye å si i denne sammenhengen. Det er stor forskjell på å ha flaska i romtemperatur under transport og å ha den stående framme på benken til daglig.
Så lenge det står på pakken at den kan fryses, så stoler jeg på at det ikke er skadelig.
På den andre side: Lasteromma på fly er som regel kalde, så du trenger kanskje ikke noe ekstra kjøleemballasje der?
Evt frys den, og pakk den godt inn i bobleplast. Den er både knusesikring og god temperatur-isolasjon.
Ja, tenker jeg gjør som du skriver i bunn her=) Fryser å pakker godt inn i bobleplast :ja: Tusen takk for alle svar :) Deilig å ha planen på plass på forhånd så jeg ikke står å blir megausikker på tirsdag :o
Jeg ville ikke vært bekymret når det bare er snakk 8 timer og en uåpnet flaske
Har blitt inspirert av denne tråden og har nå bestilt meg Udos (cocosa er allerede i hus). Har prøvd Udos tidligere og fikk da etterhvert problemer med gallesmerter. Det var før jeg begynte på ordentlig lchf, spiste mer Fedon og var ikke så vant til fett. I tillegg er det mulig jeg begynte med for store mengder, husker ikke mengdene nå.
Skal i hvert fall teste dette for å se om det kan hjelpe litt på de siste strie kiloene. Og denne gangen skal jeg starte forsiktig så jeg ikke får problemer med galla. Uansett tror jeg dette er vedlig sundt for min kropp :).
Det er nok åpnede flasker som bør oppbevares i den temperaturen:)
Det er nok åpnede flasker som bør oppbevares i den temperaturen:)
Ja, det er nok da det er viktigst :ja: Ble bare bekymret for å ødelegge den siden det sto såpass strikt på esken til flaska:)
Har sett at de fleste helsekostbutikker osv, som selger Udos, oppbevarer det i kjøleskap. Det er sikkert best å oppbevare det kaldt, hvis man kan, selv når flaskene er uåpnede. Men 8 timer i romtemperatur er ingen krise.
Har sett at de fleste helsekostbutikker osv, som selger Udos, oppbevarer det i kjøleskap. Det er sikkert best å oppbevare det kaldt, hvis man kan, selv når flaskene er uåpnede. Men 8 timer i romtemperatur er ingen krise.
Nei, krysser fingrene for at det går bra :ja: Bare pakke den godt inn, for det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å drukne klærne mine i det greiene der :p
Nei, krysser fingrene for at det går bra :ja: Bare pakke den godt inn, for det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å drukne klærne mine i det greiene der :p
Soma, den norske importøren, sender den selv med posten (jeg har en kollega som har bestilt flere ganger) - så 8 timer burde ikke være noe problem, det tar lenger tid med posten :)
Nå begynte jeg å lese denne tråden, men den er såååå lang, så da lurte jeg bare på om noen kunne raskt "fill me in" på hvorfor man skal shotte cocosa? Udos skjønner jeg, med alle tre omegaene, men cocosa? Bare for å få opp fettmengden, eller inneholder den noe viktig?
Den superkorte versjonen er at Cocosa skal være positivt for forbrenningen. Nå trengte du jo ikke å lese gjennom hele tråden heller for å få med deg hovedessensen. Det meste står i første innlegg, og så kom det vel en link til BitTorres sin fettråd litt lengre ned på siden eller på den andre ;)
Cassiopeia
14-07-11, 19:49
Kortversjonen er her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45072)
og mer utfyllende her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44765)
Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.
Sitat:
Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.
14-07-11, 22:38
Hehe, Bigmum, jeg burde muligens fortelle at det var BitTorres jeg siterte ;)
Er nå igang med prosjektet. Har startet veldig forsiktig med 1ts Udos og 1ts Cocosa 2g pr dag. Prøver dette noen dager for å se at det fungerer for magen før jeg tør å øke. Er spent på om dette vil funke på meg :)
Jeg hadde egentlig veiedag i på fredag men siden jeg hadde tanta på besøk, hadde trent hardt og kjente at jeg var oppblåst valgte jeg å vente med veiing til i dag. Og jaggu hadde jeg ikke gått ned 1 kg siden sist fredag - og det er MYE til å være meg, tror ikke jeg har gått ned så mye siden den første uke jeg var på ketogenkost, har normalt ligget på 0,5-0,7 kg i uka, når jeg ikke har hatt total stillstand som det siste året f.eks.
Har ikke vært så nøye med kostholdet forrige uke, men har vært nøye med å få i meg minst 15-30 g Udos og 15-30 g Cocosa, så nå velger jeg å tro at det er det som har gjort utslaget :D 250 ml Udos varer ikke lenge (begynte forrige tirsdag) så nå må jeg bestille mer. Skal bestille litt større flaske denne gangen.
Fortsetter på samme måten og staser på at jeg har en fin vektnedgang neste uke også :)
Photobscura
18-07-11, 09:05
Så bra! Gratulerer! Har ikke skjedd noe mer her ennå, men jeg er nede i sånn ca mitt laveste område nå, så jeg håper det rører på seg mer snart. Tantebesøk her også, gitt.
Så spennende forsøk!
Har lest noen av BitTorres sine innlegg om oljer, og det er veldig interessant! Skal sannelig bestille oljer selv, og kaste meg på oljetrenden!
For min del ble jeg mest gira på bedre hukommelse/hjerne, og ekstra energi! Etter ferie har mage og lovehandles vokst litt igjen (ble vel en vaffel eller to... :o), så om de får hjelp til å forsvinne er det en bonus!
KimPossible
18-07-11, 19:37
Hei og hopp. :)
Nå har jeg fulgt med denne tråden, og omsider bestemt meg for å prøve jeg også.
Cocosa har jeg tatt 2 -4 ts av hver dag i lengre tid, men i dag kjøpte jeg Udo's også, og har tatt min første skje. Synes ikke det smakte så ille jeg. :)
spent på hvordan kroppen reagerer.
Photobscura
18-07-11, 19:42
Så gøy at flere slenger seg på! Håper dere rapporterer her om dere oppnår gode resultater!
Jeg er i ferd med å gå tom for kokosolje, og det er bare en uke siden jeg bestilte nytt, så da tar det vel enda en uke før jeg har det. Eeeep! Neste gang skal jeg bestille dobbelt så stor flaske Udo's og boks kokosolje!
Så gøy at flere slenger seg på! Håper dere rapporterer her om dere oppnår gode resultater!
Jeg er i ferd med å gå tom for kokosolje, og det er bare en uke siden jeg bestilte nytt, så da tar det vel enda en uke før jeg har det. Eeeep! Neste gang skal jeg bestille dobbelt så stor flaske Udo's og boks kokosolje!
Jeg har bare nok Udos for i morgen :eek: Bestilte ny i dag (500 ml) og håper at DHL ikke bruker alt for lang tid. Bør vel bare bestille en flaske til tenker jeg som kan bli levert med vanlig post, så har jeg en stund :)
grotingeling
19-07-11, 07:17
Jeg er herved med!
Startet opp i dag med 15ml Udo's og 15ml Cocosa før frokost, og begge gikk ned greit.
Litt ettersmak av cocosaen, men ikke plagsomt mye :)
Var forøvrig taktisk og målte både midje og mave i går :D
KimPossible
19-07-11, 17:35
Jeg har i alle fall fått litt fart på magen med disse oljene. :p
Blir litt småkvalm og får litt mageknip/romling en stund etter at jeg tar olje (1 ts hver av Cocosa og Udo's), men det går over etter en halvtime eller så. Det kan jeg leve med. :)
Får øke på litt forsiktig etterhvert, 2 ts av hver på en dag er nok, foreløpig.
Cassiopeia
19-07-11, 21:16
Jeg falt helt av olje-lasset i helga. Formen var småklein og jeg orka knapt nok mat.
-Men jeg er i gang igjen nå. 1+1 ss av hver olje går helt utmerket.
Jeg har offisiel veiing og måling om ei uke, og venter med måling til da, tror jeg.
Det eneste som har skjedd hos meg (foreløpig) er at jeg får gjort noe "stort" oftere. :p
Photobscura
20-07-11, 01:07
Det kan jo også være av det gode! :D
Sprøtt dette med kroppstemperaturen, for det har jeg slitt med i årevis, ifm stoffskiftet. Er så mye varmere nå. Litt sånn som de første sju månedene på lavkarbo da jeg "raste" ned i vekt! :)
Vel, da kan jeg rapportere om mindre magemål etter kun få dager!
har ikke målt men ser jo at det er mindre som tyter over buksa..
Og jeg har ikke levd kun lavkarbo i denne tiden :p
Jeg har målt, (ikke i kveld, men i går morges) og det er 2 cm inn både på hofte- og livmål!
Photobscura
20-07-11, 02:17
Oi, så bra! :heia:
gilbertine
20-07-11, 08:42
Er det noen av dere som vet om kan kan få samme effekten hvis man spiser mye kokosmelk, i stdet for cocosa? Da vil jo ikke fettet være rått og ubehandlet, men kokt på ca 120 grader...tror jeg...
I så fall kan man jo virkelig fråtse i gode thai-supper, hjemmelaget kokosmelk-iskrem, mmmm :) For meg er det en mer naturlig måte å få i seg disse stoffene på.
Jeg har i noen dager inntatt 1 ts cocosa og 1 ts Udos 2g pr dag. Dette gikk helt fint. I går økte jeg til 1,5t av her 2g pr dag. Ble på kvelden bråkvalm, ca 3 timer etter siste inntak, og kastet virkelig opp. Har også vært forkjølet og i dårlig form en ukes tid. Usikker på om dette kom av oljene eller forkjølelsen, eller evt noe annet. Noen som har opplevd lignende?
Jeg tar en pause i dag, og trapper litt ned på mengde igjen fra i morgen. Vil jo så gjerne være med på dette prosjektet, så var litt nedtur.
Photobscura
20-07-11, 10:08
Er det noen av dere som vet om kan kan få samme effekten hvis man spiser mye kokosmelk, i stdet for cocosa? Da vil jo ikke fettet være rått og ubehandlet, men kokt på ca 120 grader...tror jeg...
I så fall kan man jo virkelig fråtse i gode thai-supper, hjemmelaget kokosmelk-iskrem, mmmm :) For meg er det en mer naturlig måte å få i seg disse stoffene på.
Kokosmelk er sunt nok det altså, men jeg vet ikke om du kan regne med den samme effekten, da det er ganske utvannet. Kokosmelk inneholder stort sett 10-18 % fett, mens kokosolje er 100%. Nå er kokosolje mettet fett, så det skulle vel tåle en del oppvarming, men jeg tror uansett at du ikke vil komme helt i nærheten av å ta tilskudd, selv om det ellers bare er å meske seg i thaisupper og what not! :)
Jeg har i noen dager inntatt 1 ts cocosa og 1 ts Udos 2g pr dag. Dette gikk helt fint. I går økte jeg til 1,5t av her 2g pr dag. Ble på kvelden bråkvalm, ca 3 timer etter siste inntak, og kastet virkelig opp. Har også vært forkjølet og i dårlig form en ukes tid. Usikker på om dette kom av oljene eller forkjølelsen, eller evt noe annet. Noen som har opplevd lignende?
Jeg tar en pause i dag, og trapper litt ned på mengde igjen fra i morgen. Vil jo så gjerne være med på dette prosjektet, så var litt nedtur.
Mulig du bare må øke litt langsommere. Men kroppen tåler jo ikke alltid ting ilke godt når den har infeksjoner å bekjempe.
Jeg sliter med smaken av UDO's, men i går kom jeg på gammel (og enkel) kunnskap:
Jeg holder meg for nesa mens jeg drikker! :D
Og så drikker jeg litt vann (fremdeles med nesa lukket).
Et voilà; ingen smak, ingen lukt :)
Sprøtt dette med kroppstemperaturen, for det har jeg slitt med i årevis, ifm stoffskiftet. Er så mye varmere nå. Litt sånn som de første sju månedene på lavkarbo da jeg "raste" ned i vekt! :)
Enda en god grunn! Jeg er en skikkelig frysepinn, samboer mener jeg får blå lepper ganske fort og kaller meg "Lille reptil", fordi jeg alltid finner varme steder og lader meg opp der :D
Hmm. Jeg tar to spiseskjeer cocosa og seks Udo's-kapsler om dagen, uten å få noen reaksjon i det hele tatt. Litt bekymret for at det betyr at det ikke gjør noe som helst med kroppen, egentlig. :o Eller, det er kanskje mest det at jeg er veldig godt vant med over 80% energi fra fett i kosten.
Photobscura
20-07-11, 11:19
Enda en god grunn! Jeg er en skikkelig frysepinn, samboer mener jeg får blå lepper ganske fort og kaller meg "Lille reptil", fordi jeg alltid finner varme steder og lader meg opp der :D
Krysser fingra for at det har effekt!
Hmm. Jeg tar to spiseskjeer cocosa og seks Udo's-kapsler om dagen, uten å få noen reaksjon i det hele tatt. Litt bekymret for at det betyr at det ikke gjør noe som helst med kroppen, egentlig. :o Eller, det er kanskje mest det at jeg er veldig godt vant med over 80% energi fra fett i kosten.
Ikke sikkert det behøver å bety noe, altså. Som sagt, har jeg lett for å fryse og har normalt en under snittet kroppstemperatur.
Photobscura
20-07-11, 11:32
Yes! Laveste vekt siden påske, og to cm inn på midja! Yes! :heia: meg!
Cassiopeia
20-07-11, 11:34
YAY deg Photo!! Det var vel bursdagsgava si det?
Jeg veier IKKE mitt laveste sia påske. Det kan jeg garantere, for jeg har spist en smule utradisjonelt de siste dagene. Oppblåst, forstoppa og full av vann, men det går over.
Kanskje jeg skal lure meg til å sjekke et magemål eller to?
Jeg tar Omega 3 nå....hvis jeg blir med på dette eksperimentet - bør jeg kutte det ut da ? Kanksje det blir for mye Omega 3 tenker jeg.....
Supert, Photobscura! :heia: deg!
Antoinette6
20-07-11, 12:13
Beste bursdagsgave evvver, tenker jeg ! Juhuuuu for deg !
:heia: og bursdags:klem: til deg fra meg !
Wuhuuuuu Photo så bra :klem:
Er du i ferd med å slå meg på å se 60-tallet? Må skjerpe meg jeg da altså, også må DHL mannen få ut fingeren og levere olja mi snart :D
KimPossible
20-07-11, 12:41
:heia: Photo :heia:
Gratulerer, gøy med så bra resultater da! :)
AYAY!
Dobbel gratulasjon!
Fjasnissen
20-07-11, 12:55
Og da var jeg også i gang. Måtte jo komme meg tilbake til Oslo før jeg fant no Udo's Choice.
Det smakte ikke så ille, egentlig.... men den kokosolja jeg kjøpte hadde en ganske guffen konsistens..... men, får bare bite tenna sammen og tenke på noe annet.
Forøvrig.... gratulerer med dagen, Photo... mulig jeg er seint ute, men det får så være ;)
Photobscura
20-07-11, 12:58
YAY deg Photo!! Det var vel bursdagsgava si det?
Jeg veier IKKE mitt laveste sia påske. Det kan jeg garantere, for jeg har spist en smule utradisjonelt de siste dagene. Oppblåst, forstoppa og full av vann, men det går over.
Kanskje jeg skal lure meg til å sjekke et magemål eller to?
Virkelig ikke verst bursdagsgave, altså! Jeg er ikke på laveste vekta ennå, da. Jeg mangler 300 gram for å være på lavestenoteringa mi. ;)
Vann og forstoppelse er forbigående!
Jeg tar Omega 3 nå....hvis jeg blir med på dette eksperimentet - bør jeg kutte det ut da ? Kanksje det blir for mye Omega 3 tenker jeg.....
Det spørs om du spiser mye fisk, da. Har lurt litt på omega3-tilskudd selv, ettersom jeg har litt problemer med å få i meg nok fet fisk, dessverre ... :o
Supert, Photobscura! :heia: deg!
Wooo, takk!
Beste bursdagsgave evvver, tenker jeg ! Juhuuuu for deg !
:heia: og bursdags:klem: til deg fra meg !
Tusen takk!
Wuhuuuuu Photo så bra :klem:
Er du i ferd med å slå meg på å se 60-tallet? Må skjerpe meg jeg da altså, også må DHL mannen få ut fingeren og levere olja mi snart :D
Jeg er fortsatt akkurat 3 kilo i fra å se sekstitallet på vekta ennå, altså. Så du puster meg vel i nakken! :D
Jeg fikk jo faktisk oljene mine i dag! Så i grevens tid som det er mulig! Jeg tror aldri jeg har fått air mail derfra så kjapt før! Purrrfekt!
AYAY!
Dobbel gratulasjon!
Hjertelig takk!
Jeg tar cocosa i kaffe, da får jeg også gratis lipgloss:D
Photobscura
20-07-11, 13:04
Jeg tar cocosa i kaffe, da får jeg også gratis lipgloss:D
Haha, ja ikke sant? Jeg får alltid olje på leppene når jeg ta cocosaen min, det er gull!
Ikke minst pleier jeg å bruke det som er igjen i lokket på kokosmelkbokser til å smøre hendene og neglebåndene. Funker bra, og lukter godt!
Og jeg har også kura håret med kokosolje. Det blir helt fantastisk!
Cassiopeia
20-07-11, 13:27
Og jeg har også kura håret med kokosolje. Det blir helt fantastisk!
Ca off topic, men jeg elsker denne
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Organics-Hair-Care-Shampoo-Coconut-8-fl-oz-236-ml/22453?at=0
og denne
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Conditioner-Coconut-8-fl-oz-237-ml/22922?at=0
Photobscura
20-07-11, 13:37
Ca off topic, men jeg elsker denne
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Organics-Hair-Care-Shampoo-Coconut-8-fl-oz-236-ml/22453?at=0
og denne
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Conditioner-Coconut-8-fl-oz-237-ml/22922?at=0
Åh, takker! Jeg ELSKER jo lukten av kokos, og har lurt litt på å kjøpe L'oréal nature sin serie med kokos. Men denne er jo grymt mye billigere!
Jeg er fortsatt i sorg over at Batiste, bortsett fra en og annen kampanje, har kuttet ut sin tropic tørrshampoo. Den har en mild og vidunderlig kokoslukt. Hamstrer som om det ikke var en dag i morgen hver gang de dukker opp.
DHL-mannen banka på døra mi i dag helt uventa (venta han i morgen) så nå har jeg fått UDOs igjen. Måtte rett og slett bare ta meg en slurk med en gang, og siden jeg nettopp hadde spist tok jeg en slurk fra flaska. Litt skeptisk ettersom jeg har hørt hvor ekkelt den smaker, men jeg synes ikke det var så ille jeg, smakte litt høy liksom. Tok en slurk med vann også var det helt greit. Nå fikk jeg også den varme følelsen, har ikke kjent den før, muligens siden jeg har blanda det i mat. Fra nå av tæk je 'n bar :D
Da har jeg bestilt udo`s fra Iherb og slenger meg på her. Har en flaske linfrøolje jeg drikker opp så lenge. Jeg gjør dette mest for å få i meg masse omega-3, da jeg leste det kan være bra for stress m.m. Men om det får fart på vekt og magefett så sier jeg ikke nei til det heller. cocosan klarer jeg bar, men linfrøoljen må jeg spe ut. Prøver på å komme opp i 10g som var anbefalingen jeg leste. Det betyr for øyeblikket 2ss linfrøolje og 4 omega-3 kapsler... Så at det var mer omega-3 i udo`s, så det blir greit å bytte.
Du skal være klar over at plantederivert omega3 er vanskeligere tilgjengelig for kroppen enn den fra fisk. Prøv deg fram.
Du skal være klar over at plantederivert omega3 er vanskeligere tilgjengelig for kroppen enn den fra fisk. Prøv deg fram.
og UDO`s er den plante eller fiskebasert? Fant det ut, tar jo noe omega 3 kapsler da, men å få 10g basert på det blir litt voldsomt, så får satse på en god miks og en del skte fisk.
grotingeling
20-07-11, 21:45
Udo's er plantebasert
Udo's er plantebasert
Noe jeg med min ekstreme mentale fiskeallergi synes er supert! Jeg kjøpte i kapsler fordi jeg trodde det var som å drikke tran, men siden det er plantebasert vil jeg tro at jeg klarer å drikke den bart. Så neste gang prøver jeg flytende.
grotingeling
21-07-11, 07:31
Dag 4, og dette går så det suser.
Null problemer med inntaket så langt, så i morgen tror jeg det er på tide å øke mengden.
Tenkte å slenge meg på her etter ferien siden jeg har irriterende stor mage, men lurer på en liten ting. Dere som bestiller på iHerb - passer dere på å bestille for under 200 kroner om gangen sånn at dere slipper toll og mva? Ser at portoen blir mindre også om man kan velge vanlig post, selv om det tar lenger tid - jeg skal på ferie i 3 uker så det gjør ikke så mye :D
Photobscura
21-07-11, 10:57
Tenkte å slenge meg på her etter ferien siden jeg har irriterende stor mage, men lurer på en liten ting. Dere som bestiller på iHerb - passer dere på å bestille for under 200 kroner om gangen sånn at dere slipper toll og mva? Ser at portoen blir mindre også om man kan velge vanlig post, selv om det tar lenger tid - jeg skal på ferie i 3 uker så det gjør ikke så mye :D
Ja, gjør det, ellers blir det jo mye dyrere! ;)
Tenker at når jeg skal bestille neste gang nå, så skal jeg bestille en stoooor kokosoljeboks og en stooooor Udo's-flaske, men i hver sin pakke. Varer dessverre ikke for lenge, så det er jommen en velsignelse med iherb!
Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...
Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.
Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?
Når starter folkeaksjonen for å øke den dustete toll/mva-grensa forresten? :p
Photobscura
21-07-11, 11:40
Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...
Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.
Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?
Ah, ja, jeg tenkte på den halvlitersflaska. Ærlig talt vet jeg ikke hva som er forskjellen. Morsomt nok så bestilte jeg en litt annen Udo¨s nå enn sist, altså -de virker jo i utgangspunktet like, men det er litt annen tekst og design, men da jeg fikk flaska i posten var den dønn like den jeg hadde fra før.
Det siste der lurer jeg på også. Den er jo ikke formålstjenlig lenger med de premissene vi har i dag. Helt teit er det. Misunner faren min litt, som bare bestiller ting fra utlandet over tollgrensa til adressa til den lille grensehandelen i Sverge rett ved der foreldrene mine bor. Smarting. ;)
Du kan jo prøve å bestille herfra:
http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Hjerte-kar/Veg-fettsyrer/Udos-Choice-liquid.htm
Det står på sidene deres at hvis du bestiller for over 200 NOK, så må du kun betale 39,- ekstra i fortollingsgebyr.
Forøvrig er portoen som regel bare 6 kr, så da kan man jo bestille flere pakker. :)
Mulig du bare må øke litt langsommere. Men kroppen tåler jo ikke alltid ting ilke godt når den har infeksjoner å bekjempe.
Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.
Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?
Photobscura
22-07-11, 14:36
Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.
Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?
Jeg er fortsatt på tredve, ca (to store ss av hver av oljene daglig), og har ikke tenkt å øke ennå. Har fått litt kvalme og sånn tilbake, men mulig det kan være på grunn av bursdagfylla også. :p
Noe jeg har lagt merke til, som først bekymret meg, men som jeg nå kanskje tror jeg skjønner litt mer av, er at strumaen min føles som om den er forverret. Men så så jeg denne (http://www.evinas.no/subdet22.htm) artikkelen som noen har postet her på forumet, og seff! Det er jo ikke akkurat overraskende at kokosolje påvirker stoffskiftet! Jeg har jo f.eks blitt varmere i kroppen. Dette skjedde, både med strumaen og litt med kroppstemperaturen da jeg begynte med joddråper også, selv om det var marginalt, så merket jeg det godt. Da satser jeg på at det bare er noe, igjen, som blir verre før det blir bedre, for nå er strumaen temmelig plagsom, altså ... :o
Bestemamma
22-07-11, 16:21
På min flaske Udos står det, sitat: "15ml (ca 2ss) 1-2 ganger daglig i forbindelse med måltid." Dette sier meg at dosen er 30ml per dag. Men under næringsinnhold står det, sitat: "Næringsinnhold per dagsdose (15 ml): "
Mildt sagt forvirrende:(
Dessuten, dette er noe av det verste jeg har smakt......Godt jeg har kjøpt Steviadråper med godsmak...Etter å ha skyllt munnen med vann tar jeg et par dråper Toffismak i munnen og alt er bra igjen:D Reagerer ikke på Udos-oljen med kvalme heldigvis:)
Dessuten, dette er noe av det verste jeg har smakt......Godt jeg har kjøpt Steviadråper med godsmak...Etter å ha skyllt munnen med vann tar jeg et par dråper Toffismak i munnen og alt er bra igjen:D Reagerer ikke på Udos-oljen med kvalme heldigvis:)
Å holde seg for nesa mens man svelger, hjelper bra. Holder meg for nesa mens jeg drikker vann etterpå også... :o. Popper littt i ørene, men, men.
Bestemamma
22-07-11, 16:47
Å holde seg for nesa mens man svelger, hjelper bra. Holder meg for nesa mens jeg drikker vann etterpå også... :o. Popper littt i ørene, men, men.
Ja, jeg vet om det å holde seg for nesa, men etter at jeg fikk de deilige dråpene vil jeg jo helst bruke dem da :p
Ja, jeg vet om det å holde seg for nesa, men etter at jeg fikk de deilige dråpene vil jeg jo helst bruke dem da :p
Joda, man kan jo slippe nesa når man inntar det som er godt :o :D
Blander ut i smakssatt proteinpulver, dressing eller gryteretter jeg. Selvfølgelig etter at det er varmet. Klarte definitivt ikke å ta den bar. Cocosa tar jeg fint bar.
KimPossible
23-07-11, 14:31
Jeg har økt på til 1 barneskje 2 ganger daglig (frokost og middag), og det går veldig bra.
Jeg har ikke målt livet enda, for jeg har jo ikke holdt på en uke med oljene engang, men på 6 dager har jeg gått ned nesten 2 kg, så ett eller annet er det som funker i alle fall! :D
Sleng deg på! Jeg har ikke tatt tran på evigheter, de tranene som er gode på fettsyrer er uansett så grisedyre. Møllers er vel mer eller mindre ødelagt i prosessen, og tilsatt omega tre syntetisk i ettertid ...
Jeg tror nok ALT blir ødelagt når det ender opp i kapsler, men jeg tar flytende, naturlig tran og den er vel ikke tilsatt Omega3?
Uansett UDOs får vel Omega-3 fra Linfrø. Det som er synd er at man får ganske mye Omega-6 også og det får vi, som spiser kjøtt, alt for mye av fra før. UDO bruker det faktum at ordet Omega er positivt ladet hos befolkningen, mens det igrunn kun er omega3 som virkelig er godt for deg i den flaska.
Tittelen på denne tråden er noe rar også. Det er genene våre som bestemmer hvilket fettlager som går først, ikke hvilken type fett man spiser?
Photobscura
23-07-11, 15:20
Jeg tror nok ALT blir ødelagt når det ender opp i kapsler, men jeg tar flytende, naturlig tran og den er vel ikke tilsatt Omega3?
Uansett UDOs får vel Omega-3 fra Linfrø. Det som er synd er at man får ganske mye Omega-6 også og det får vi, som spiser kjøtt, alt for mye av fra før. UDO bruker det faktum at ordet Omega er positivt ladet hos befolkningen, mens det igrunn kun er omega3 som virkelig er godt for deg i den flaska.
Tittelen på denne tråden er noe rar også. Det er genene våre som bestemmer hvilket fettlager som går først, ikke hvilken type fett man spiser?
Nå skal jo Udo Erasmus sin olje ha et balansert forhold mellom omega 3-6-9. Selv om for mye omega 6 ikke er bra for oss, så skal vi ha litt av det!
Du får gjerne synes at tittelen er rar. Bakgrunnen ligger i det at noen mente å ha grunn for å uttale at det nettopp hadde en positiv effekt på magefettet, og ettersom jeg starta tråden, fordi jeg hadde tenkt å teste det ettersom det stort sett kun er der jeg har overflødig fett, så synes jeg tittelen er akkurat som den skal være!
Nå vet jeg ikke hvilken tran du tar, men Møllers er kjent for å raffinere fiskeoljen sin sånn at A- og D-vitaminer må bli tilsatt syntetisk etterpå.
Jeg har troen på at dette funker, ny minstenotering på meg i dag!! :D
Photobscura
25-07-11, 07:56
Jeg har troen på at dette funker, ny minstenotering på meg i dag!! :D
Yay! :heia:
Da var linfrøoljen tom og jeg har kjøpt inn UDO`s, blir noen dagers pause da jeg reiser bort, men fortsetter med omega-3 kapsler. Har kjøpt en ny boks med høykonsentrert nå og uten omega-6 for å ikke få for mye av det. Har også bestilt UDO`s fra Iherb, men den bruker jo litt tid da... Ser ingenting på vekta enda og sliter med disse magemålene, men så har det ikke vært de beste dagene nå heller da...
Tankespinn om årsak/virkning der det virker - og kanskje en ide om hvorfor det ikke virker for alle?
Det finnes jo ganske mye støtte for at vi lagrer skadelige stoffer i fett. En av kroppens forsvarsmekanismer mot skadelige stoffer i maten blir altså å øke fettprosenten og "døtte svinereiet dit" om det ikke går an å få det ut.
Jeg har lest dette som forklaring på platåer under vektreduksjon - at kroppen må håndtere de frigitte toksinene, og dermed vil bremse vekttapet til at de allerede frigitte toksinene er under kontroll og ute. Muligheter for å avhjelpe dette er først og fremst "ren" mat og dernest leverstøttebehandling og tarmstøttebehandling - alt etter hva man trenger.
Videre leser jeg om forholdstallet mellom omega6 og omega3. Med høyt inntak av vegetabilske oljer (de fleste oljene i supermarkedet med unntak av kaldpresset olivenolje, rapsolje og noen flere med fordelaktig mengde enumettet fett) vil de aller fleste av oss få i oss for stor andel omega6 til omega3.
Jeg tror kanskje at man gjennom å tilføre fett fra rene kilder - og da godt fett (dvs fett uten toksiner, og som har vært skånsomt behandlet og da også helst lite omega6 til fordel for f.eks omega3 og enumettet) så slår man muligens to fluer i en smekk:
- man forbedrer balansen mellom omega3 og omega6 (og da gjerne uten å få i seg økt andel toksiner - det er en kjensgjerning at det følger en del toksiner med fiskefett)
- at man rett og slett ubevisst spiser litt mindre annet (annet fett som da ofte vil være mer skadelig) siden man har fått i seg ganske mye energi fra 1-4 ss godt fett...
Dere som ikke har så god virkning har kanskje ikke så mye "dritt" lagret? Det er jo en kjennsgjerning at ulike kropper har ulik evne til å få skilt ut toksiner - og at man kanskje lever/spiser slik at man er ulikt eksponert.
Photobscura
25-07-11, 13:25
Interessant, Smgj! Jeg har lurt litt på hvorfor jeg igjen har begynt å lukte mer svette, for ikke å snakke om navelen ... Jeg som har vært mer eller mindre luktfri i fire år ... :flau: Kanskje forklaringen ligger her?
De siste dagene har vært harde, og jeg har reagert veldig på det som har skjedd. Kroppen også, tydeligivs. Jeg har knapt klart å spise eller holde på det lille jeg har fått i meg. Likevel har vekta fykt opp to kilo. Merkelige kroppen ... :o
Kanskje det var en bra helg for pms, Photo... Klemmer
Interessant, Smgj! Jeg har lurt litt på hvorfor jeg igjen har begynt å lukte mer svette, for ikke å snakke om navelen ... Jeg som har vært mer eller mindre luktfri i fire år ... :flau: Kanskje forklaringen ligger her?
De siste dagene har vært harde, og jeg har reagert veldig på det som har skjedd. Kroppen også, tydeligivs. Jeg har knapt klart å spise eller holde på det lille jeg har fått i meg. Likevel har vekta fykt opp to kilo. Merkelige kroppen ... :o
Tror nok at kortisolandelen i det norske folk har nådd nye høyder i helga. Kortisol stopper vekttap veldig effektivt. Kortisol gir også svette som lukter (Såkalt "nervøs" svette.) Kortisol skilles forresten ut både under psykisk stress og fysisk stress. Toksiner vil gi det siste.
Kjenner det selv - dårlig/urolig søvn/lite søvn gjør rare ting med kroppen.(Vi endte opp på legevakta med mannen etter at han tryna på sykkel ... med vår flaks var det seint lørdagskvelden så vi satt i "fyllikkø" og ventet på å få brodering, og det var natta etter fredagen - hvor det også ble kun et par-tre timer urolig søvn... først Oslo/Utøya og så tordenvær ... :( ) Melatonin - som skilles ut før og under en god natts søvn skal derimot bidra til at leptinet fungerer som det skal - med god forbrenning.
Så for alle av oss som lar oss påvirke - og spesielt for dere som har fått det tett innpå dere - så kan nok nytt vekttap la vente på seg til at søvn og "hverdag" er tilbake igjen - og man iallfall har en roligere tid.
Photobscura
25-07-11, 13:50
Ikke noe pms her. Holder en knapp på psykisk stress og mye fukt i lufta ...
Photobscura
25-07-11, 13:53
Tror nok at kortisolandelen i det norske folk har nådd nye høyder i helga. Kortisol stopper vekttap veldig effektivt. Kortisol gir også svette som lukter (Såkalt "nervøs" svette.) Kortisol skilles forresten ut både under psykisk stress og fysisk stress. Toksiner vil gi det siste.
Kjenner det selv - dårlig/urolig søvn/lite søvn gjør rare ting med kroppen.(Vi endte opp på legevakta med mannen etter at han tryna på sykkel ... med vår flaks var det seint lørdagskvelden så vi satt i "fyllikkø" og ventet på å få brodering, og det var natta etter fredagen - hvor det også ble kun et par-tre timer urolig søvn... først Oslo/Utøya og så tordenvær ... :( ) Melatonin - som skilles ut før og under en god natts søvn skal derimot bidra til at leptinet fungerer som det skal - med god forbrenning.
Så for alle av oss som lar oss påvirke - og spesielt for dere som har fått det tett innpå dere - så kan nok nytt vekttap la vente på seg til at søvn og "hverdag" er tilbake igjen - og man iallfall har en roligere tid.
Ja, tror du er inne på noe her. Jeg har forsåvidt sovet som en stein, men mer av utmattelse (det tar på å gråte og gråte og gråte ...) enn normal tretthet, så hvor mye kvalitet det har vært over søvnen vet jeg ikke.
I dag har jeg klart å få i meg mat uten noen vonde bivirkninger. Så ting begynner vel å roe seg litt ned ...! :o
Det med lukta begynte forsåvidt for et par uker siden, samtidig som at vekta rykket litt ned etter jeg begynte å innta oljer. Det er ikke ille, men bemerkelsesverdig.
Ja, tror du er inne på noe her. Jeg har forsåvidt sovet som en stein, men mer av utmattelse (det tar på å gråte og gråte og gråte ...) enn normal tretthet, så hvor mye kvalitet det har vært over søvnen vet jeg ikke.
I dag har jeg klart å få i meg mat uten noen vonde bivirkninger. Så ting begynner vel å roe seg litt ned ...! :o
Det med lukta begynte forsåvidt for et par uker siden, samtidig som at vekta rykket litt ned etter jeg begynte å innta oljer. Det er ikke ille, men bemerkelsesverdig.
Jeg har også hatt den der "ekstra" lukta i perioder. Selv har jeg hatt ganske omfattende detox-/leverstøttebehandling ved hjelp av en vidsynt lege etter lekk tarm og har vel satt det i forbindelse med "bedring i rykk og napp". For min egen del har jeg ikke brydd meg særlig om det siden resten har utviklet seg til det bedre. Man kan rett og slett verken forklare eller bry seg om alt. :rolleyes: I sær ikke ting som kommer og går. (BTW har jeg alltid hatt den der lukta 2-3 dager før mensen... *blæh*)
Når det gjelder psykisk stress så er det en del som har veldig god virkning av yoga - også vektmessig. Antakelig kommer det mye av at man lærer "mindfullness" - å være til stede i kroppen på en positiv og konsentrert måte som igjen påvirker hormonbalansen i en retning vi vanligvis har behov for.
Ønsker deg bedre dager. Dager hvor man klarer å være til stede på en slik måte at man ikke ødelegger seg selv oppi det.
Har aldri tenkt over sammenhengen før, men nå skjønner jeg kanskje hvorfor jeg synes jeg stinker om morgenen etter netter med veldig dårlig/mangelfull søvn. :o Utover dét har jeg aldri noe luktproblem, heldigvis. Og jeg får melatonin-tabletter siden jeg ofte sliter veldig med søvngreier, men prøver å ikke bruke dem hele tiden, siden jeg synes de blir mindre effektive da.
Det er nok vannsamlevær også, Photo. Jeg har i alle fall hatt ballong-fot i helgen, uten at jeg har spist verken salt eller søtt. :rolleyes:
Photobscura
25-07-11, 14:59
Jeg har også hatt den der "ekstra" lukta i perioder. Selv har jeg hatt ganske omfattende detox-/leverstøttebehandling ved hjelp av en vidsynt lege etter lekk tarm og har vel satt det i forbindelse med "bedring i rykk og napp". For min egen del har jeg ikke brydd meg særlig om det siden resten har utviklet seg til det bedre. Man kan rett og slett verken forklare eller bry seg om alt. :rolleyes: I sær ikke ting som kommer og går. (BTW har jeg alltid hatt den der lukta 2-3 dager før mensen... *blæh*)
Når det gjelder psykisk stress så er det en del som har veldig god virkning av yoga - også vektmessig. Antakelig kommer det mye av at man lærer "mindfullness" - å være til stede i kroppen på en positiv og konsentrert måte som igjen påvirker hormonbalansen i en retning vi vanligvis har behov for.
Ønsker deg bedre dager. Dager hvor man klarer å være til stede på en slik måte at man ikke ødelegger seg selv oppi det.
Takk for det! Det ønsker jeg alle!
Det med svettelukt har jeg ikke kjent på flere år, som jeg kan huske. Og jeg må merke meg endringer med en gang de skjer, ellers bare glemmer jeg dem ... :rolleyes: MEN, det med navelen ble jeg nesten litt gretten over, ettersom det var en velkommen bieffekt, å slippe navlefis. :p Haha. Fysj, for et ord, og fenomen.
Yoga trener jeg alt daglig. :) Ikke så mye de siste dagene, men sånn til det daglige gjør jeg det. Godt for roen, og ikke minst ryggen.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.