View Full Version : I DAG har jeg
tatt buss og kjent på følelsen når jeg kan gå rett frem i midtgangen uten å bumpe inni alle armelenene. Mao ... jeg har blitt smalere :D.
For en herlig følelse. Jeg gleder meg til få plass til rumpa i flysetet :-)
Ikke så eksotisk, men har bestilt tannlegetime på nett....
- brøytet meg mellom en hel haug med turister i fullt skiutstyr inne i butikken for og få handle kattemat og tørrfisk til bikkjene. Alt jeg gjør for dyrene....:rolleyes:
- brøytet meg mellom en hel haug med turister i fullt skiutstyr inne i butikken for og få handle kattemat og tørrfisk til bikkjene. Alt jeg gjør for dyrene....:rolleyes:
Jeg har også kjøpt tørrfisk i dag... til meg selv! :sikle: :lol:
TrillTrall
21-04-14, 12:40
Banket Lille Gubben på sykkel - han var utkjørt etter 18,4 km / 70 min, jeg var bare litt svett! :D Sånn blir det når jeg har trent jevnlig (3-6 ganger i uka) siden jul og han har sittet på ræva. Nemlig. ;)
Innsett noe jeg har visst lenge egentlig.. Jeg HATER hagearbeid! Jeg kan virkelig ikke forstå poenget med å skaffe seg en masse ekstraarbeid, bruke penger på noe som uansett dauer om en uke eller to eller hva man i det hele tatt skal med den stygge flekken!
Hvis man har så stort behov for å grave i møkk kan man vel hjelpe til på nærmeste gård da, med noe som faktisk er nyttig! :realmad:
TrillTrall
21-04-14, 12:46
Innsett noe jeg har visst lenge egentlig.. Jeg HATER hagearbeid! Jeg kan virkelig ikke forstå poenget med å skaffe seg en masse ekstraarbeid, bruke penger på noe som uansett dauer om en uke eller to eller hva man i det hele tatt skal med den stygge flekken!
Hvis man har så stort behov for å grave i møkk kan man vel hjelpe til på nærmeste gård da, med noe som faktisk er nyttig! :realmad:
Så drit i hagen da. :) Jeg elsker å pusle i hagen, finnes ikke dyktig på det overhodet, men storkoser meg allikevel. :) Legg asfalt og mal den grønn med tulipaner på.
Kommet hjem fra fin hyttepåske og startet på klesvasken :)
Så drit i hagen da.
Kan ikke det når man har dratt påskevær faenskapet. :(. Hjelper ikke akkurat at den er full av grunnfjell så kreativiteten på hva man kan gjøre er mildt sagt begrenset. Er nok ikke uten grunn at 70% av hagene på feltet her er naturtomt. :rolleyes:
Blitt så sint at jeg knapt nok klarte å snakke... etter å ha blitt beskyldt for å kaste søppel utenfor containerne i påska (regner med at x-mannen har skylden).
... skikkelig problemer med å komme i gang med jobbinga... :rolleyes:
Og jeg kjenner at jeg bare ikke orker å være sosial. Mer ferie takk!
Endelig blitt ferdig med å male taket i stuen. Det var mørknet trepanel som trengte 3 strøk med maling, nå er det herlig hvitt!!:D:D:D
- gått på vekta tre ganger på rad og fått samme resultaT. (To kg ned siden i går!) Så sminket jeg meg, og gikk på en gang til. Da veide jeg plutselig halvannen kilo mer! Snakk om å være tungt sminket! :eek:
- gått på vekta tre ganger på rad og fått samme resultaT. (To kg ned siden i går!) Så sminket jeg meg, og gikk på en gang til. Da veide jeg plutselig halvannen kilo mer! Snakk om å være tungt sminket! :eek:
:lol:
.. offentlig fått nytt etternavn... Rart å hete noe fra ala Andersen til noe ala Kielland.
Etternavnet jeg har fått er beskyttet og måtte derfor søke om skifte samt oppgi grunn til skifte samt at sambo måtte godkjenne det. Men nå har jeg sambos etternavn! :love:
:D
Mineralsminke må det iallfall være. :D
TrillTrall
25-04-14, 20:08
.. offentlig fått nytt etternavn... Rart å hete noe fra ala Andersen til noe ala Kielland.
Etternavnet jeg har fått er beskyttet og måtte derfor søke om skifte samt oppgi grunn til skifte samt at sambo måtte godkjenne det. Men nå har jeg sambos etternavn! :love:
Koselig! :)
Vært hos tannlegen, gikk bra
:D
Mineralsminke må det iallfall være. :D
Mulig jeg pusset tenna i tungtvann også? :confused::D
Mulig jeg pusset tenna i tungtvann også? :confused::D
:D:D
Jeg blir sendt videre til spesialist, pga en lomme i tannkjøttet, mulig litt av vekta mi ligger der, men tror det er mest rundt magen...-
Gått turmarsj med 2 av mine barn, 14 kilometer. Og ifølge appen "Runkeeper" forbrente jeg 1200 kalorier :D
Stått opp tidlig og sendt kjæresten tilbake "hjem".
I dag har jeg vært hos legen og tatt blodprøver! På tide å sjekke aaalt, fra bvitaminer til stoffskifte. Tre rør ble det!
Stått opp tidlig og sendt kjæresten tilbake "hjem".
Jeg leste slått opp tidlig :lol:
Bada begge bikkjene, skifta på senga vår, vaskt gulvene og gått tur.
Strålende fornøyd så langt denne våren; i fjor var jeg så dårlig at jeg omtrent bare satt på stas, dette året virker jeg igjen selv om jeg er durabelig sliten nå.
Jeg leste slått opp tidlig :lol:
:eek:
Og i dag har jeg luket løvetann. :mad:
... sendt den eposten jeg gruet meg til.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1484985&postcount=676
Et skritt nærmere ferdig!
Våknet med sjokoladeglasur, fordi jeg sovnet fra sjokoladen jeg spiste på senga i går
Takk gudene for vaskemaskiner, trenger en god, varm dusj selv
Da er det bevist at sjokolade smelter ved kroppstemperatur
:p:p:p
Planlagt at mannen skal vaske vinduer!:)
... sendt den eposten jeg gruet meg til.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1484985&postcount=676
Et skritt nærmere ferdig!
:heia::heia::heia: Så bra, grønn prikk til deg!
Planlagt at mannen skal vaske vinduer!:)
God idé!
Tatt en kaffe i sola på Olaf Ryes plass. :)
God idé!
Ikke sant!? Nå har jeg planlagt at han skal pusse opp trappa!:)
- fyrt i vedovnen :eek: 7 kalde i morges da jeg stod opp.
- lukt en tredjedel av gårdsrommet
- vasket/skurt trappen ute
- gått tur med bikkjene
- laget bountykake
Hatt besøk av en gammel venn som jeg ikke har sett på to år. Masse å prate om og deilig å kjenne at kjemien er der fortsatt.:)
Delt en flaske rødt fra Italia med min kjære :)
Begynt forberedelsene til enda et forsøk på lavkarbo...
Klart å sitte i lotus igjen!! Neste mål er et bein over hodet!
i dag har jeg fiksa symaskina mi som ikke virka og sydd inn en singlet og en kjole på de riktige plassene! :visemuskl
Syklet til og fra jobb i sipe-regn. Det er 6, 5 km hver veg. Startet å sykle kl 05.50 i morges :visemuskl: Superfornøyd med meg selv!! :D
TrillTrall
05-05-14, 20:09
Syklet til og fra jobb i sipe-regn. Det er 6, 5 km hver veg. Startet å sykle kl 05.50 i morges :visemuskl: Superfornøyd med meg selv!! :D
Kjempebra! :heia: Og det er veldig godt etterpå - ikke sant? Man blir så fornøyd med seg selv. :ja: Jeg har også syklet til og fra jobb i dag og skal det samme i morgen og fredag og muligens lørdag. :)
Jobba i hagen i strålende sol, deilig :D
Krympet ifra den superstretchy alt for trange jeans-leggingsen min! :eek:
En blessing in disquise siden jeg snart ikke har bukser som henger på :(
NIce! Har mosatt problem, for mange for små bukser...
I dag har jeg kjøpt bæresele og håper på mer vår for å få brukt den :) Samt hatt gått ett par timer på shopping :D
I dag har jeg vist banken at jeg og sambo er betalingsdyktige nok til å få kjøpekontrakt på leiligheten!! :w00t:
Grattis vaskeklut :D
idag har jeg og samboeren min vært ute å gått i byen, langs brygga OG hatt lunsj på kina-resturanten i gågata <3
kjempestolt av samboeren min, som har bl.a sosial angst og agorafobi, for å nevne noe.
Takk, silje! :D hurra for samboeren din! :heia:
I dag har jeg kjøpt meg en jeans i str. 40! Jeg kan nesten ikke tro at det er min kropp som er inne i den buksa. :) Ren lykkefølelse.
bare ikke noe godt humør i det hele tatt!! Noen som gidder sende noen godt-humør-vibber i min retning?? :o
TrillTrall
19-05-14, 11:27
Syklet til jobb! Og da snakker jeg ikke om den vanlige ruta, men fra Lille Gubben til jobben - altså Orkanger - Trondheim. Det blir ikke noe jeg kommer til å gjøre hver uke for å si det sånn, brukte 3,5 time på nesten 5 mil, men det er litt kult å kunne si at jeg har gjort det! :) Men jeg gleder meg ikke til å sykle hjem til meg selv i ettermiddag... :p
Haha bra jobbet
I dag har jeg planlagt å vaske mens mini sover - men foreløbig leser jeg på forum :p
... og alle mine kollegaer fått beskjed om at det blir 0 kr i lønnsøkning i år. Som i fjor. Jeg har bare jobbet her i 1,5 år, men det er visstnok 5. året på rad. Så det spørs om det blir få igjen av oss etterhvert....
... En sprukket vanncyste igjen, og ligger strak på sofaen :(
Handla råfor til bikkjefilla, 8 mils reise :rolleyes:
.. solgt en bil :D det vil si min bil!
TrillTrall
21-05-14, 21:16
Startet dagen med en nydelig joggetur i Trondheim Bymark - et yrende fugleliv og hvitveis og fioler som blomstret om kapp gjorde turen ekstra flott. :)
Bestilt ferdig sommerens ferie.:) Først to netter på Nordens ark hotell (http://www.booking.com/hotel/se/nordens-ark.no.html?aid=376378;label=Bookings-NO-hAdo7URRiICvNRG5rgdeiAS49350273310%3Apl%3Ata%3Ap1% 3Ap2468.000%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=1815f1a9b44c2eb 07c7012e28176089f;dcid=1;ucfs=1;srfid=37a0f1a1fcf5 a757ddfcc2b6978af93ec01be290X1) med tilgang til dyreparken.. Også tre netter på Dueodde badehotell (http://www.teambornholm.dk/dueodde/) på Bornholm. Tror det blir sammen med mammaen min. Og lillemor, så klart.
hatt egenpleiedag :p
Kl 0800-0900 klassisk massasje.
Kl 0900-1000 hårklipp, napping av øyebryn samt farging av vipper hos frisøren.
Kl 1000-1100 nyyydelig fotpleie!
Kl 1100-1200 deilig lunsjbuffet på en asiatisk restaurant.
Og dagen skal nå fortsette med hårfjerning hist og her, ansiktsmaske samt hårfarging. Det serveres rødvin ved siste seanse. :p
Fått formelt bekreftet plass på doktorgradstudie. Jeg fatter det ikke. Er overlykkelig og skrekkslagen. :P
Har også lært noe finurlig om meg selv: Jeg er besynderlig rolig når jeg har voldsomt mye arbeid å gjøre og tror at ting går rett til helvete. Men blir helt overveldet når ting går skikkelig bra. Pulsen har vært i høygir en god stund nå. Synes det gir fint lite mening å ha sånn motsatt stressreaksjon. :p
Fått formelt bekreftet plass på doktorgradstudie. Jeg fatter det ikke. Er overlykkelig og skrekkslagen. :P
Har også lært noe finurlig om meg selv: Jeg er besynderlig rolig når jeg har voldsomt mye arbeid å gjøre og tror at ting går rett til helvete. Men blir helt overveldet når ting går skikkelig bra. Pulsen har vært i høygir en god stund nå. Synes det gir fint lite mening å ha sånn motsatt stressreaksjon. :p
Mannen min :love: er klin lik deg der. :o
Og gratulerer så masse!!! :heia:
Mannen min :love: er klin lik deg der. :o
Og gratulerer så masse!!! :heia:
Godt å høre at jeg ikke er alene om det. Har han noen god forklaring? :p
Takk!! :D
Presterter godt under press heter det når du skal i jobbintervjuer! :D
Presterter godt under press heter det når du skal i jobbintervjuer! :D
Haha, notert! :p Må passe på å ikke nevne at jeg får helt hetta av positive utfall da. Det har ikke sånn supereffekt på eksamenspuggingen min merker jeg.
Gratulerer, Ziltoidia!! Godt gjort! :)
Gratulerer, Ziltoidia!! Godt gjort! :)
Takk! :D
TrillTrall
24-05-14, 18:00
Jentungen (13,5 år) og jeg har akkurat kommet inn etter en gå/joggetur som etterhvert inneholdt en runde i ny, fiiiin park (ved Havstein kirke for den som er lokalkjent i Trondheim), opp i marka og rundt Kyvannet og forbi der Northug bor og hjem. Ble 11 km på 2 timer og vi er veldig fornøyde og ganske slitne. :)
..vært på fuglevandring og sett både stillits og kattugler. :) Jeg har også (tror jeg) lært meg å skille mellom svarttrosen og munken sin sang. Rødvingetrosten sin sang har jeg hvertfall lært. Artig start på dagen. :)
..vært på fuglevandring og sett både stillits og kattugler. :) Jeg har også (tror jeg) lært meg å skille mellom svarttrosen og munken sin sang. Rødvingetrosten sin sang har jeg hvertfall lært. Artig start på dagen. :)
:love:
Herreguuuuuuuuuud i dag har jeg vært helt hul i magen hele veien. Hva skjer? Ikke direkte sulten, men når man prøver å få arbeid gjort kan det i grunn opplevels som det samme. Men jeg har jo spist så det suser: tandoorikylling, sopp, andebryst, blåbær, bringebær, yogurt, noen valnøtter. Burde da virkelig være mett nå.
Grr... Endte med at jeg pælmet i meg pepsi maks, som selvsagt kun har midlertidig virkning for så å gjøre vondt verre. :p
Herreguuuuuuuuuud i dag har jeg vært helt hul i magen hele veien. Hva skjer? Ikke direkte sulten, men når man prøver å få arbeid gjort kan det i grunn opplevels som det samme. Men jeg har jo spist så det suser: tandoorikylling, sopp, andebryst, blåbær, bringebær, yogurt, noen valnøtter. Burde da virkelig være mett nå.
Grr... Endte med at jeg pælmet i meg pepsi maks, som selvsagt kun har midlertidig virkning for så å gjøre vondt verre. :p
Rene luksusmaten, men bytt ut pepsi-maxen med et glass gylden chablis...:D:D:D
Rene luksusmaten, men bytt ut pepsi-maxen med et glass gylden chablis...:D:D:D
Haha, ja xD Forlater studentboligen for sommeren, så da må alt fancy som har blitt fryst ned for å spare til en festlig anledning, som aldri kom, spises opp. :p
gjennomført første dag i Våttkortkurset i kajakkpadling. Jeg har aldri prøvd kajakkpadling før, det ble mye "bading", men det var kjempegøy. Nå er jeg tvers igjennom sliten i hele meg ;).
Pleier gnagsår etter å ha testet skoene jeg skal bruke neste helg :(
Pleier gnagsår etter å ha testet skoene jeg skal bruke neste helg :(
Våte ullsokker og hårføner! Da blir de passe.
I dag har jeg ikke lyst til å rydde inne når det er så fint ute :(
Gått gjennom alle esker i alle kottene våre, puh!
utrolig å mye DILLDALL man plukker opp igjennom åra, syns det er like mye hver gang jeg flytter, selv om jeg føler jeg rydder alle eksene hver gang jeg flytter hehe
Gått gjennom alle esker i alle kottene våre, puh!
utrolig å mye DILLDALL man plukker opp igjennom åra, syns det er like mye hver gang jeg flytter, selv om jeg føler jeg rydder alle eksene hver gang jeg flytter hehe
Sikkert lurt å kvitte seg med eksene sine etterhvert som en får nye partnere ;).
Sikkert lurt å kvitte seg med eksene sine etterhvert som en får nye partnere ;).
haha huff, skriveleif der ja, mente selvfølgelig eskene :D
Men heldigvis ingen nye partnere i sikte, forhåpentligvis mere gifteplaner hehe
TrillTrall
02-06-14, 15:09
Våte ullsokker og hårføner! Da blir de passe.
I dag har jeg ikke lyst til å rydde inne når det er så fint ute :(
Men så la være da! Gå ut i sola og kos deg i stedet! Det er ingen som dør eller blir syke om du driter i ryddinga for en gangs skyld!
...glemt å sjekke om blusen min var gjennomsiktig før jeg gikk hjemmefra. Det burde jeg ikke glemt. Rødblomstrete BH syns overraskende godt gjennom svart stoff. :_plystre:
Men så la være da! Gå ut i sola og kos deg i stedet! Det er ingen som dør eller blir syke om du driter i ryddinga for en gangs skyld!
Nja, med en med barneastma-tendenser er ikke det helt sant faktisk. Men det ble ikke rydding (som forøvrig var veldig spesifit siden vi egentlig skulle male og da MÅ man jo faktisk fjerne ting :rolleyes:)
...prøvd motivasjonsbuksen min, som jeg før fikk opp til knærne....og den PASSET!!! :D:D:D Jeg vurderte å selge den(den var et impulskjøp uten å bli prøvd på), for den har aldri blitt brukt, men så tenkte jeg at jeg skulle gi det litt tid.....og nå er jeg i skyene!!!
Har mistet 10 cm rundt hoftene, så det er vel kanskje derfor ;)
Fullført bachelorgraden min.
Jaggu!
Jaggu!
Gratulerer!! :heia:
...prøvd motivasjonsbuksen min, som jeg før fikk opp til knærne....og den passet!!! :d:d:d jeg vurderte å selge den(den var et impulskjøp uten å bli prøvd på), for den har aldri blitt brukt, men så tenkte jeg at jeg skulle gi det litt tid.....og nå er jeg i skyene!!!
Har mistet 10 cm rundt hoftene, så det er vel kanskje derfor ;)
gratulerer!!!!
Jaggu!
Gratulerer, godt jobbet, jente!
Gratulerer!! :heia:
Gratulerer, godt jobbet, jente!
Takk! :D
endelig tippet minus 15 kg! Gud, den satt langt inne!!! :eek:
:heia: Vel fortjent at du klarte det!
!!! Godt jobbet, jente!:heia::heia:
Gått fra å være svært overvektig til overvektig :D BMI var da jeg startet 35.8, nå er den 33.3.
For å komme under 30, må jeg ned 10 kilo fra nå....skal klare, SKAL!!!! :cool:
Gått fra å være svært overvektig til overvektig :D BMI var da jeg startet 35.8, nå er den 33.3.
:heia::heia::heia:
Heier på deg!
Hipp hurra for deg! :D Det var virkelig en vekker å gå under 30 i BMI og se at det ikke lenger sto "meget overvektig". Gled deg! Jeg heier på deg!! :D
Vasket ned leiligheten vi flyttet utav, og levert nøklene, og er helt ferdig med den plassen.
Driver å pakker for å flytte tilbake til oslo <3
... bananlukt i leiligheten pga bananeskene jeg kapra hos rema.. *twitch*
Har klarert Londonrommet, dyttet alt i esker, poser, kofferter og vesker og dyttet det inn i ymse hyller og skap. Klar for å dra hjem til sommeren. Sitter nå og egentlig bare venter på at tiden skal gå. Hele sju timer til flyet letter. Gaaah... Aner ikke hva jeg skal finne på i mellomtiden.
HippieHege
18-06-14, 09:03
I dag har jeg registrert meg på lavkarbo.no!
Velkommen til deg, HippieHege. :)
HippieHege
18-06-14, 18:49
Velkommen til deg, HippieHege. :)
Takk for det! :blomster:
Bestilt tur for meg å sønnen min (på 13), til London i sommer:D
Vi har aldri vært der noen av oss, spennende!!!
Hjertlig velkommen til oss :)
HippieHege
19-06-14, 08:06
Hjertlig velkommen til oss :)
Tusen takk! :)
HippieHege
19-06-14, 08:06
Bestilt tur for meg å sønnen min (på 13), til London i sommer:D
Vi har aldri vært der noen av oss, spennende!!!
Det høres artig ut! Har lurt på å ta med min 13-åring dit også. :)
God tur!
Fått eksamensresultatene på skriftlig eksamen, forbausende god i nynorsk og tilsynelatende (takket være oppgavene!) dårlig i bokmål.
Alt tyder på at jeg bør konvertere til nynorsk ;)
Vært på "EU"-kontroll hos legen. Alt ser rimelig vel ut. :)
... endelig fått feriepenger!!! De var etterlengtet!
Så da blir det innkjøp av brokkbelte. Andre kjøper sexy undertøy når de skal på fest, jeg kjøper brokkbelte. :rolleyes:
vært nødt til å kapitulere og gå inn fordi det er for varmt ute. 32 grader i skyggen og 47 i sola. Begge deler aaaalt for varmt. Da er det kjekt med et stort kjølerom! :p
Vært våken siden 04:15 omtrent, fordi junior ikke ville sove lenger. To alt for sene kvelder, og en kollaps i halv sjutida i går har tydeligvis fucket opp søvnrutinene hans så det holder. Blir en interessant ettermiddag tenker jeg, siden han ikke kan få sove så tidlig i dag for å unngå enda mer trøbbel! :rolleyes:
kjeftet litt på min svigermor. Hun har en forferdelig uvane med at når jeg reiser en plass.... vi bor ganske nært hverandre....da springer hun rundt huset vårt i buskene og kutter og skjærer. Grrrrr og når jeg kom hjem i dag så fant jeg henne rett utenfor stuevinduet hvor hun stod og kuttet blomstene mine. :eek::mad::eek: Blir litt lei!!!
Herregud Newstart, du det hadde fått meg til å klikke litt i vinkel altså. Min svigermor er slik at hun alltid skal "fikse" ting og tang. Uten at vi spør. Heldigvis bor vi ca 3timer unna med bil, så blir ikke så mye besøk kan man si. Ellers er svigerforeldra mine kjempegreie :)
¨
Idag har jeg vært på kino med min søster, How to train your dragon 2. Selvfølgelig (for meg) på engelsk. Hadde ikke sett den ellers, Dubbing er grumsomt! syns den var kjempesøt og fin, tror det er en som skal få plass i dvd-samlingen min når den tid kommer.
kjeftet litt på min svigermor. Hun har en forferdelig uvane med at når jeg reiser en plass.... vi bor ganske nært hverandre....da springer hun rundt huset vårt i buskene og kutter og skjærer. Grrrrr og når jeg kom hjem i dag så fant jeg henne rett utenfor stuevinduet hvor hun stod og kuttet blomstene mine. :eek::mad::eek: Blir litt lei!!!
Hvorfor i all verden gjør hun dette?
Å himmel! Nesten som min svigermor det der! Jeg er gift med en mann fra England, så det er ikke såååå ofte at jeg ser svigermoren min. Dermed er hun ikke en nær venn av meg liksom. Hun bor hos oss i ca 2 uker et par ganger i året for å være sammen med Lille Knott. Den tiden hun er her, overtar hun huset fullstendig! Jeg slipper ikke til på kjøkkenet mitt i det hele tatt. Hun hopper i oppvasken før jeg rekker å reise meg fra matbordet. Det kan jeg leve med. Det at hun dukker ned i skittentøyet vårt og på død og liv skal ta klesvasken for meg, derimot, gjør meg sinna. Jeg vil ha mine skitne truser for meg selv! For ikke å snakke om at hun stapper ALT i tørketrommelen. Mye vintertøy til Lille Knott er ull, og tåler ikke tørketrommel. Bare flask at ingenting har blit ødelagt. De siste 3 gangene hun har vært her, har vi sagt ifra at vi IKKE vil at hun skal ta klesvasken for oss. Jeg er 40 år, og kan helt fint ta min egen klesvask selv om hun er her!
Likevel klarer hun ikke la være. Hun tømmer skittentøyskurven når jeg ikke er hjemme! Jeg kommer hjem til klær som tørker på verandaen, og klikker i vinkel! Gubben har forsøkt å si ifra til henne ihvertfall 3-4 ganger uten at det så ut til å bry henne nevneverdig. Neste besøk var det samme historien. Nå sist ble jeg så sint på hennes manglende respekt for den ENE tingen jeg har bedt henne holde seg unna at jeg ikke klarte å være høflig. Vi kom hjem til klær på verandaen IGJEN, og jeg måtte opp og hente noe på stua. Jeg så ikke engang på henne, snakket ikke til henne og bare hentet det jeg skulle og gikk. Da fikk hun endelig inn i hodet sitt at jeg faktisk mente det jeg sa om at jeg ikke ville ha min svigermor rotende rundt i mine skitne truser! Da ba hun faktisk om unnskyldning. Håper inderlig det betyr at jeg slipper det maset der neste gang hun kommer...
Åhoi! Det ble langt... Bryr meg kanskje enda mer enn jeg trodde dette her ;)
Hva ER det med svigermødre og det å gå i andres klesvask? Spør man først er det en ting... men *rister på hodet*. Nå er jeg fri for både mannen og svigermora, men jeg var fristet til å sette hengelås på dunken en periode...
Å himmel! Nesten som min svigermor det der! Jeg er gift med en mann fra England, så det er ikke såååå ofte at jeg ser svigermoren min. Dermed er hun ikke en nær venn av meg liksom. Hun bor hos oss i ca 2 uker et par ganger i året for å være sammen med Lille Knott. Den tiden hun er her, overtar hun huset fullstendig! Jeg slipper ikke til på kjøkkenet mitt i det hele tatt. Hun hopper i oppvasken før jeg rekker å reise meg fra matbordet. Det kan jeg leve med. Det at hun dukker ned i skittentøyet vårt og på død og liv skal ta klesvasken for meg, derimot, gjør meg sinna. Jeg vil ha mine skitne truser for meg selv! For ikke å snakke om at hun stapper ALT i tørketrommelen. Mye vintertøy til Lille Knott er ull, og tåler ikke tørketrommel. Bare flask at ingenting har blit ødelagt. De siste 3 gangene hun har vært her, har vi sagt ifra at vi IKKE vil at hun skal ta klesvasken for oss. Jeg er 40 år, og kan helt fint ta min egen klesvask selv om hun er her!
Likevel klarer hun ikke la være. Hun tømmer skittentøyskurven når jeg ikke er hjemme! Jeg kommer hjem til klær som tørker på verandaen, og klikker i vinkel! Gubben har forsøkt å si ifra til henne ihvertfall 3-4 ganger uten at det så ut til å bry henne nevneverdig. Neste besøk var det samme historien. Nå sist ble jeg så sint på hennes manglende respekt for den ENE tingen jeg har bedt henne holde seg unna at jeg ikke klarte å være høflig. Vi kom hjem til klær på verandaen IGJEN, og jeg måtte opp og hente noe på stua. Jeg så ikke engang på henne, snakket ikke til henne og bare hentet det jeg skulle og gikk. Da fikk hun endelig inn i hodet sitt at jeg faktisk mente det jeg sa om at jeg ikke ville ha min svigermor rotende rundt i mine skitne truser! Da ba hun faktisk om unnskyldning. Håper inderlig det betyr at jeg slipper det maset der neste gang hun kommer...
Åhoi! Det ble langt... Bryr meg kanskje enda mer enn jeg trodde dette her ;)
Jeg tror jeg er ganske heldig min spør alltid om det er noe hun skal hjelpe med, men vi svarer nei. Så spør hun "jeg kan jo gå med søppla", vi svarer nei. Sånn fortsetter det gjerne en stund, da må jeg bli streng og si "SETT DEG NED Å LES EN BOK!". Takk f, for at hun hører etter.
Hadde hun gått løs på klesvasken min så hadde jeg vel klikka jeg også. Hvertfall med tanke på at den står på soverommet, inn der skal ingen med mindre jeg har sagt at det er greit (kommer aldri til å skje)..
Ikke engang sambo tør å røre klasvasken hos oss :D Jeg har et system som ingen kødder med (og det tør de ikke prøve heller, for de blir litt overveldit av alle sorteringskurvene :p)
Ser at det har sine fordeler å ikke ha en svigermor også, selv om vi savner henne til andre ting (barnevakt i ferien f.eks... :o)
I dag har jeg kranglet høylydt med en kollega, i åpent landskap.
I dag har jeg endelig kjøpt ketostix. Den var negativ, så enten gjør jeg noe galt, eller så tar det litt tid å komme inn i ketose etter noen dager på høykarbo i ferien. Jeg prøver å være flink, men det er ikke alltid like lett bestandig.
Hehe. Godt å høre at jeg ikke er alene om svigermorfrustrasjonene. Jeg vet jo at hun bare mener å være snill, men herremååååååne altså! Hun har snakket mye om at hun tenker på den litt anstrengte økonomien vår (jeg er student på fulltid, så vi har stort sett bare mannens inntekt å leve av), og skrudde av lyset på badet mens svogern dusja for å spare strøm! Han endte opp med bare viftelyset over vasken og det var mørkt ute! Dusje i tussmørke ja! Men samtidig er det helt i orden å sette på vaskemaskina vår med 5-6 plagg i! Og bruke en halv flaske oppvaskmiddel på 2 uker! Jeg blir helt matt jeg....
Hvorfor i all verden gjør hun dette?
Har ingen anelse hvorfor. Hun har alltid vært slik. Rett og slett heeeelt håpløs.
Den første svigermoren jeg hadde hun var helt besatt på klesvasken vår. Huff jeg fryser på ryggen hver gang jeg tenker på det. Grov og lette nedi dunken etter truser og ææææh. Men hun som jeg har hatt siste 19 årene hun er rett og slett sleip. Stygt å si det men det er hun. Lurer både her og der. Heldigvis ikke så mye inne, men ute så rører hun alt. Vi inviterte henne bort en kveld når vi skulle grille. Dama kom gående med kost. Og nektet å sette seg ned, for hun måtte koste uteplassen. Og oj'et seg over hvor mye sand det var. Noe det ikke var. Så hun kostet og kostet men ble ikke stort av det. Da bare ba vi henne gå bort igjen. En time senere kommer hun gående med et lite fat med to små brødskiver på som hun skulle spise. Jo det var bedre mat det enn det vi spiste....:rolleyes::eek::mad:
I dag har jeg forresten brukt penger, masse penger. Ok ikke så masse da men bare tatt livet med ro å vært på kafe med minstejenta og mamma. Og shoppet tull og tøys... eller skal vi si litt jenteting :D
Har ingen anelse hvorfor. Hun har alltid vært slik. Rett og slett heeeelt håpløs.
Den første svigermoren jeg hadde hun var helt besatt på klesvasken vår. Huff jeg fryser på ryggen hver gang jeg tenker på det. Grov og lette nedi dunken etter truser og ææææh. Men hun som jeg har hatt siste 19 årene hun er rett og slett sleip. Stygt å si det men det er hun. Lurer både her og der. Heldigvis ikke så mye inne, men ute så rører hun alt. Vi inviterte henne bort en kveld når vi skulle grille. Dama kom gående med kost. Og nektet å sette seg ned, for hun måtte koste uteplassen. Og oj'et seg over hvor mye sand det var. Noe det ikke var. Så hun kostet og kostet men ble ikke stort av det. Da bare ba vi henne gå bort igjen. En time senere kommer hun gående med et lite fat med to små brødskiver på som hun skulle spise. Jo det var bedre mat det enn det vi spiste....:rolleyes::eek::mad:
Kjære folk, hun må jo ha et markeringsbehov. Skal mye overbærenhet til for å takle sånnt. Innser at min svigermor ikke har vært så værst, selv om hun absolutt har hatt sine ting.
Jeg har selv blitt svigermor og har hatt en dårlig erfaring hvor jeg opplevde at alt jeg sa ble helt feil. Alt ble tatt opp i verste mening. Det var virkelig ikke noe hyggelig, men man lærer jo etterhvert hverandre bedre å kjenne og hvor grensenegår. Vanskelig problematikk dette.
I de tidlige morgentimer har jeg vært rimelig dritings og invitert masse folk på fest hos meg i september. Facebookarrangement ftw! Og våknet med anger. :p
gått ett år på eurodiett og mistet ca 37 kg underveis. Håper jeg aldri finner dem igjen.....
gått ett år på eurodiett og mistet ca 37 kg underveis. Håper jeg aldri finner dem igjen.....
Så fantastisk !:heia::heia::heia:
Jeg leste at du håpte på å finne dem igjen.. Kunke skjønner åffer du ville det :D
Haha.
Grattis!!:heia:
Jeg leste at du håpte på å finne dem igjen.. Kunke skjønner åffer du ville det :D
Haha.
Grattis!!:heia:
Ha ha, nei det skjønner jeg. :D Tusen takk!
Lastet ned en app KetoDiet Basic, kostet 14 kr - men den inneholder MASSE fine oppskrifter! Vel brukte 14 kroner!:heia:
Lastet ned en app KetoDiet Basic, kostet 14 kr - men den inneholder MASSE fine oppskrifter! Vel brukte 14 kroner!:heia:
Så spennende! Den må jeg kikke på :)
Så spennende! Den må jeg kikke på :)
Jeg likte den hvertfall. Kjøpte forøvrig alle de andre pakkene som kan kjøpes i app'en.
I dag har jeg tatt valget om å bli på psyksoe avdelingen på sykehuset fremfor å flytte tilbake på akuttposten hvor jeg egentlig trives bedre, fordi behandlingen er mer systematisk her.
Ikke et lett valg fordi de er superstrenge på alt her på denne posten men jeg tror utfallet blir bedre på sikt.
I dag har jeg tatt valget om å bli på psyksoe avdelingen på sykehuset fremfor å flytte tilbake på akuttposten hvor jeg egentlig trives bedre, fordi behandlingen er mer systematisk her.
Ikke et lett valg fordi de er superstrenge på alt her på denne posten men jeg tror utfallet blir bedre på sikt.
Hvis behandlingen er mer systematisk, så kan vel det fungere som en trivselsfaktor med litt velvilje?
Hvis behandlingen er mer systematisk, så kan vel det fungere som en trivselsfaktor med litt velvilje?
Hva mener du?
Håper du har rett! :)
Jeg har padlet tur med kjæresten. 7km, utlegg av geocache. En flokk med kanadagjess med unger, sol... :D
Det er et modig valg. Jeg håper at det gir det utfallet du ønsker deg. Masse lykke til! Jeg skal heie på deg :) Det kan godt hende at trivslen kommer etterhvert. Det er alltid tøft å venne seg til et tøffere regime, men det kan gi deg mer i lengden.
Hva mener du?
Det jeg mener er at, det må være en positiv side ved valget og at det kan gjøre det til at du kan trives der.
I dag har jeg ... funnet min første 5/5-cache sammen med kjæresten.
... klippet plenen i solsteika! Guri malla meg og mine som svetten rant da gitt!
Men litt stolt av meg selv er jeg jo :)
Tilbragt første feriedag åpen terasse 3m fra sjøkanten, med sporadiske forfriskende bad. Helt greit med ferie hos svigersønn med sånn tomt!
(I natt har jeg, blir mere riktig!) Hatt mareritt jeg drømte at jeg satt ved ett bord med ett berg av mat - veldig likt det Helstrøm viser folk om hva de har spist ila ei uke.... Prøvde å bortforklare det for samboeren "Jeg skal bare ha litt altså!".
Det verste var følelsen da jeg skjønte at det var en drøm!
Noe må være gærnt med meg. Tydeligvis vil underbevistheten min ha tidenes største sjokoladekake!
.... satt meg på valpeliste hos landets beste Rottisoppdretter! Hurraaaa!!!! Til våren blir det hund! :D
Da får vi forhåpentligvis en god gutt i hus. Bella vår døde 23/6 i år, og himmel og hav så tomt det er i huset nå! Adskillig mindre støv og hår, men jeg tar et tonn bikkjehår over stillheten nå! Vi venter bare på at tispa skal få løpetid rundt nyttår/januar'ish. Da blir det parring, og forhåpentligvis en liten gutt til oss :)
Tatt ferie på et alternativt sted... Ligger på Haugesund sykehus og venter på beskjed om det blir hasteoperasjon av brokk i natt/i morgen.
Uff da, Carisma. Masse god bedring til deg :)
Tatt ferie på et alternativt sted... Ligger på Haugesund sykehus og venter på beskjed om det blir hasteoperasjon av brokk i natt/i morgen.
Riktig god bedring! :klem:
Slapp operasjon, det gikk seg til i løpet av matta. Men har et bedre argument for å få det fikset, de anbefalte å få det vurdert igjen nå når det hadde vært i klem.
I dag har jeg vært på en helt fantastisk strand, Ogna mellom Jæren og Dalane.
Så godt at du slapp operasjon Carisma!! :klem:
I dag har jeg nådd første delmål :_punk::visemuskl:heia::boxing::kul: -10 kg, og det etter en 9 dagers ferietur i Toscana med god mat og drikke!! :cool:
Så godt at du slapp operasjon Carisma!! :klem:
I dag har jeg nådd første delmål :_punk::visemuskl:heia::boxing: -10 kg, og det etter en 9 dagers ferietur i Toscana med god mat og drikke!! :cool:
Grattis! :heia: Og heldige deg som skal til Toscana, da. Et herlig sted! Kos deg! :D
Takk, har VÆRT i Toscana....kom hjem i går... ;)
... har jeg kjøpt plantejord og dekkbark. Bare jeg får rensket litt skikkelig opp i skråningen vår skal det bli planter der også! Det er en himla jobb alene, men jeg SKAL klare det sånn at skråningen blir plantet før det er slutt på plantesalget for i år!
Takk, har VÆRT i Toscana....kom hjem i går... ;)
Leste "etter det". :p
I dag har jeg faktisk sola meg. -Uten å få heteslag! :D
Plukket bjørnebær! Slik luksus har vi ikke på østlandet.
Konstatert at 3-åringen ikke akkurat er feminist da han etter å ha studert do-dørene spør: mamma, er den doen for mennesker eller damer?... :lol:
Konstatert at 3-åringen ikke akkurat er feminist da han etter å ha studert do-dørene spør: mamma, er den doen for mennesker eller damer?... :lol:
Hahaha! Ubetalelig! Det kommer virkelig gullkorn på løpende bånd i den alderen der! Gleder meg til Lillle Knott her i huset knekker språkkoden også! Han er 2.5 år, og har et helt eget språk som bare han forstår med et og annet norsk ord, og et og annet engelsk ord innimellom ;)
Siste arbeidsdag før ferie!! Woho!
Insett at vanlig cola smaker høgg!
Det var som å drikke RC Cola (No offense til de som liker RC Cola!).
Kjente formelig diabetesen komme snikende på!
Hehe. Jeg har forelsket meg i Solo Super jeg da. Den syntes jeg er ganske så frisk og fin når som det er varmt. Drikker jeg vanlig brus, kjenner jeg formelig sukkeret knase mellom tenna!
TrillTrall
01-08-14, 11:20
Tatt et lite skippertak på husarbeidsfronten igjen. :) Har innsett at vi aldri kommer til å ha det strøkent og fint til enhver tid, vi er og blir skippertaksmennesker begge to. Heldigvis er vi veldig like på den fronten så vi ikke går og gnager på hverandre av den grunn. :)
Tatt et lite skippertak på husarbeidsfronten igjen. :) Har innsett at vi aldri kommer til å ha det strøkent og fint til enhver tid, vi er og blir skippertaksmennesker begge to. Heldigvis er vi veldig like på den fronten så vi ikke går og gnager på hverandre av den grunn. :)
Jeg er mer bekymret for menneskene som har det strøkent hele tiden ;)
Betyr nemligen at du bruker dagene på andre mer gøyale ting :D
Hehe. Jeg har forelsket meg i Solo Super jeg da. Den syntes jeg er ganske så frisk og fin når som det er varmt. Drikker jeg vanlig brus, kjenner jeg formelig sukkeret knase mellom tenna!
Også slipper man følelsen av å ha pels på tenna!
Betyr nemligen at du bruker dagene på andre mer gøyale ting :D
Kan jo være motsatt, at du er ute og gjør gøyale ting og dermed ikke hjemme og roter. :rolleyes:
karbo-hell
01-08-14, 13:58
motatt oppstartsdato for nesesprayen for IVF (prøverør)! ikke det at jeg synes det er kjempe gøyalt men gleder meg til å prøve igjen etter siste spontan abort . og gleder meg til å bli gravid!
Også slipper man følelsen av å ha pels på tenna!
Ikke minst det!! :D
motatt oppstartsdato for nesesprayen for IVF (prøverør)! ikke det at jeg synes det er kjempe gøyalt men gleder meg til å prøve igjen etter siste spontan abort . og gleder meg til å bli gravid!
Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!! Håper spira sitter denne gangen :)
TrillTrall
01-08-14, 15:54
Kan jo være motsatt, at du er ute og gjør gøyale ting og dermed ikke hjemme og roter. :rolleyes:
Tro meg - når man bare er hjemom og skifter, legger igjen skittentøy og ting og tang og så drar ut igjen - da blir det rot da! ;) Det er ryddigst hos meg når jeg skal være borte lenge, det er jo så kjedelig å komme hjem til et rotete hus. :lol:
Krysser fingrene :) lykke til!
Nesespray i seg selv er vel ikke det som skriker "rai-rai"!
I dag har jeg kost meg på kjøkkenet siden jeg får ene sønnen min og "svigerdattera" på ferie i kveld.
Har laget:
-karbonader
-stekt løk
- laget rekesalat uten eggehvitter (allergi)
- laget eggerøre uten eggehvitter
- laget vanlig eggerøre
-stekt og skåret opp roastbeef
-stekt kyllingvinger
-bakt brød
og nå skal jeg ut å hente litt jordbær til oss.
Gleder meg til de kommer :)
Plukket inn årets avling fra solbær- og ripsbuskene.
Ønsker meg solbærbusk! Har verdens største ripsbusk som har gitt meg 2 runder med gele (6 liter bær) + en halv vaskebøtte bær i løsvekt til broren min og et par små poser med løse bær til mamman til venninna mi.
Jeg elsker solbærsyltetøy, så jeg MÅÅÅ få tak i en sånn busk altså!
Hatt impulsbesøk (i min krets er bestemt under et døgn tidligere impuls) av venninne fra Oslo.
Også har jeg kveldsbadet. Og pusset vinduer.
Skikkelig kort lunte! Har lyst til å fly i synet på sambo bare han puster (er det mulig å puste så høyt!?!), og det er ikke pms heller. :rolleyes: Kanskje greit han skal på jobb igjen i morgen... :D
Nytt en stille og rolig dag hjemme alene :)
Er veldig glad i familien min, men det er deilig med litt tid for seg selv også av og til :)
... kjøpt inn alle plantene jeg trenger til skråningen vår ute. Gurimallamegogmine! Det blir liksom så veldig alvor når det står planter til 2000 kr og venter på å komme i jorda! Her er det bare å brette opp ermene og sette igang!!
Malt gangen! Eller, i går og i dag egentlig.
- rota til stuen min.
Jeg har arvet mormors veggseksjon, så alt i min veggseksjon er rydda ut og ligger overalt føles det som. Den gamle veggseksjonen er delt opp i tre deler og plassert på tre av rommene på loftet, mens enkelte skap der er flyttet i bod, loftstue og WC.
Min "nye" seksjon kommer i morgen, så da blir det forhåpentligvis litt ryddigere her.
Gått lang trimtur, med innlagt deilig badepause i et skogsvann:rolleyes: MEn den store varmen som har vært i vannet, er ikke der lengre, sommeren er visst på hell:) MEn FOR en nydelig sommer det har vært:D
Vært på skikkelig langtur, 4t effektiv gåtutr hvor 2/3 var bratt oppover.
Vært i solen, bantes over telefonen som er en dust og spist god mat :)
Syklet 3 timer geocacherunde. Mo i lårene nå.
Idag har jeg klart å gå på vekta….stooooort skritt for meg :)
Starter opp (igjen) og gruet meg lenge for å se hvor mye jeg har gått opp.
Jaja….87,7 og 111,5 rundt magen.
Forbedringspotensiale:boxing:
Idag har jeg klart å gå på vekta….stooooort skritt for meg :)
Starter opp (igjen) og gruet meg lenge for å se hvor mye jeg har gått opp.
Jaja….87,7 og 111,5 rundt magen.
Forbedringspotensiale:boxing:
Går seg nok til fort skal du se :)
Går seg nok til fort skal du se :)
Takk Mereo :) har ihvertfall funnet motivasjonen min!
Takk Mereo :) har ihvertfall funnet motivasjonen min!
Det er bra, begynner på nytt i morgen jeg også etter ferien. Alt årnær seg.
En dag med hungersnød! Jeg kan spise meg sjøl ut av huset.
... funnet ut hvordan man får fram finværet og varmen igjen! Jeg erklærte høst i dag og tok på støvletter og skinnjakke, selvfølgelig er det nå den varmeste dagen på et par uker hvertfall. :rolleyes:
Hvetemelsmage fra h........ :eek:
God bedring! Den er ikke noe gøy å ha! :(
God bedring! Den er ikke noe gøy å ha! :(
Takk :klem:
God bedring! Jeg hadde en liten loffskive igår med reker…dagen idag er en påminnelse av hvorfor jeg ikke skal gjøre det for ofte ;)
.... vunnet en haug med Twist i en quiz på skolen. Og vært på mottakerenden av et verbalt stormangrep. Dermed ramla jeg på en skikkelig syntes-synd-på-meg-selv-runde med iskrem. Så dagens mål om ketose gikk i vasken!
God bedring! Jeg hadde en liten loffskive igår med reker…dagen idag er en påminnelse av hvorfor jeg ikke skal gjøre det for ofte ;)
:klem:
igår, vel i natt. var jeg så stressa at jeg nesten begynte å grine. jobber i butikk, i oslo. den stenger midnatt. var min andre kveld der, og skulle stenge alene. fikk koden og instrukser om hvordan man kjører ned gitter og låser osv. Jeg MÅ være ferdig 0010 senest, for å rekke trikken som går til t-banen, som er den siste som går for kvelden, ca 0027. så om noe er forsinket så kommer jeg meg ikke hjem.
Selve stengerutinene går greit, men når jeg skal slå på alarmen og gå ut å låse døren, så funker ikke alarmen som jeg skal. Prøver å ringe sjefen flere ganger og får ikke svar.
Så jeg går ut, låser døren og stenger gitteret foran. 1 min til trikken kommer.
Sjefen ringer da, og jeg sier hva som har skjedd.. Nei du må trykke på 2 ekstra knapper for at alarmen skal funke, det måtte jeg da vite.. Nei, svarte jeg, ingen som har fortalt meg det. OK da, svarte hun, hun skulle se om hun fikk fikset det. Og sa hun skulle sende melding om det var noe mer.
Jeg går på trikken, lykkelig for at jeg rakk den, og at det ikke var min feil at alarmen ikke gikk på, da jeg ikke hadde fått riktig info om den. 3 minutt senere ringer hun å spør hva jeg har gjort med nøklene.
Jeg har de med meg svarte jeg, hadde fått inntrykk om at vi alle skulle ha våre egne nøkler. Nei, nøkkelen skulle vært levert hos en nabo butikk som er døgnåpent, slik at hun kunne hente den på morgenen igjen.
Dèt hadde jeg heller ikke fått beskjed om, så mens jeg er på trikken prøver jeg febrilsk å finne ut hvor jeg kan levere den nøkkelen, som de kan hente om morran. Mens jeg snakker med sjefen, og mannen hennes, som krangler seg imellom og snerrer til meg. Fant èn plass som hadde åpent 24t, og måtte løpe inn der å bokstavelig talt Bønnfalle en av deres ansatte til å holde nøkkelen til morran. Heldigvis tok en fyr de, selv om han sa han ikke egentlig hadde lov. Og nøklene ble hentet der i dag morges.
Så måtte jeg løøøpe til t-banen, som jeg rakk med 1 minutt..
Var så stressa og gira at jeg skjalv.
Det der gjør jeg aldri igjen altså. Fikser ikke de (jobben^^) å gi meg riktig info, så kan de få kjøre å hente nøkler eller hva det enn måtte være hos meg selv, halv ett om natta!
igår, vel i natt. var jeg så stressa at jeg nesten begynte å grine. jobber i butikk, i oslo. den stenger midnatt. var min andre kveld der, og skulle stenge alene. fikk koden og instrukser om hvordan man kjører ned gitter og låser osv. Jeg MÅ være ferdig 0010 senest, for å rekke trikken som går til t-banen, som er den siste som går for kvelden, ca 0027. så om noe er forsinket så kommer jeg meg ikke hjem.
Selve stengerutinene går greit, men når jeg skal slå på alarmen og gå ut å låse døren, så funker ikke alarmen som jeg skal. Prøver å ringe sjefen flere ganger og får ikke svar.
Sjefen ringer da, og jeg sier hva som har skjedd.. Nei du må trykke på 2 ekstra knapper for at alarmen skal funke, det måtte jeg da vite.. Nei, svarte jeg, ingen som har fortalt meg det. OK da, svarte hun, hun skulle se om hun fikk fikset det. Og sa hun skulle sende melding om det var noe mer.
Jeg går på trikken, lykkelig for at jeg rakk den, og at det ikke var min feil at alarmen ikke gikk på, da jeg ikke hadde fått riktig info om den. 3 minutt senere ringer hun å spør hva jeg har gjort med nøklene.
Jeg har de med meg svarte jeg, hadde fått inntrykk om at vi alle skulle ha våre egne nøkler. Nei, nøkkelen skulle vært levert hos en nabo butikk som er døgnåpent, slik at hun kunne hente den på morgenen igjen.
Dèt hadde jeg heller ikke fått beskjed om, så mens jeg er på trikken prøver jeg febrilsk å finne ut hvor jeg kan levere den nøkkelen, som de kan hente om morran. Mens jeg snakker med sjefen, og mannen hennes, som krangler seg imellom og snerrer til meg. Fant èn plass som hadde åpent 24t, og måtte løpe inn der å bokstavelig talt Bønnfalle en av deres ansatte til å holde nøkkelen til morran. Heldigvis tok en fyr de, selv om han sa han ikke egentlig hadde lov. Og nøklene ble hentet der i dag morges.
Det der gjør jeg aldri igjen altså. Fikser ikke de (jobben^^) å gi meg riktig info, så kan de få kjøre å hente nøkler eller hva det enn måtte være hos meg selv, halv ett om natta!
Huff du har min medfølelse!!:klem:
Men jøsses, sa Silje! De må kunne gi deg skikkelig opplæring og info! Kanskje like greit å begynne å kikke seg rundt etter en annen jobb når de tydeligvis er så til de grader uproffe der du er...?
Synes kanskje det er litt feil at du skal stenge alene så tidlig :/ Synes i grunn synd i deg. Det er ikke noe særlig.
Idag har jeg storhandlet mat:) masse ingredienser til lavkarboretter. I helgen blir det et dykk ned i oppskrifter:D
Testet den nye skrittelleren i ca en måned. Den sier at jeg går 15000-20000 skritt om dagen mens en annen jeg sier ca det halve. Så hva er rett? Jeg går myyyye hver dag og håper at den nye er rett, men jeg vet jo ikke.
TrillTrall
22-08-14, 20:17
Kjøpte meg et nytt leketøy i går - Polar Loop, aktivitetsmåler! Kjempegøy! Savner riktignok mer info om hvordan jeg legger inn ting og tang på siden min, men det finner jeg kanskje ut etterhvert.
I dag tok jeg en liten joggetur og gjorde som legen sa (varm opp godt, veksle mellom gange og jogging og gå de siste noen-hundre-metrene), jogget bare lett og ikke for lange strekk da for at hofta ikke skulle få sjokk. :) Funket for meg, ble 6,1 km på 61 min (gps på mobilen) og jeg er veldig fornøyd. :)
Veldig bra jobba! Inspirerer meg til å komme meg ut i morgen selv!:)
... Bowlet med de to eldste ungene! Det var kjempegøy, selv om senebetennelsen i skulderen sannsynligvis blusser opp igjen. Bowlet halve serien med venstre hånd, og fikk faktisk en steike!
... vært våken siden 05:10 takket være storesøster som kom ned og vekket meg med et "jeg er så fryktelig kvalm, mamma"... Å herlig, tenkte jeg. Omgangen i hus... Men det gikk visst bra altså. Hun hadde flydd på do i eninga hele natten og var ganske blek rundt nebbet, men det kom ingenting den andre veien. Jeg ble selvsagt sympatikvalm, og fikk ikke sove igjen. Dermed satt v oppe både hun og jeg med hver vår laptop. Hun gkk og la seg i 6-tiden, og har ikke stått opp enda, så det ser ut til å være over for hennes del.
Jeg håper bare at den løse bleia jeg skiftet på Lille Knott i går var alt som kommer fra den kanten også... Vi skal feire bursdagen til pappan min i dag, og jeg ønsker meg IKKE en bleieunge med diare da altså!
Blitt påkjørt av en dame med handlevogn på IKEA som bare MÅTTE nå heisen før meg.. Blitt skjelt ut av en dame på IKEA fordi jeg gikk der jeg trodde køen startet, innså at køen ikke startet der, skulle til å snu meg for å gå der den startet - SÅ kjefta hun på meg for å prøve å snike i køen! Så skulle detta kjerringpakket bortforklare hele greia. Da svarte jeg bare grettent JEG TOK HINTET!!! Men dama skulle ikke fløtte seg da jeg skulle betale med kort - neida, derimot skulle hun stå å sperre hele kortterminalen for meg! Jeg er datter av min mor og breia meg ekstra godt for å beskytte koden og få min plass!
Skikkelig kort lunte! (Kanskje greit ikke jeg var på ikea, mereo! :D)
Skikkelig kort lunte! (Kanskje greit ikke jeg var på ikea, mereo! :D)
Ikke å anbefale i disse dager :P
Alt for mange pripne nye studenter og gærne foreldre!
Jeg også kort lunte. Kjæresten sliter med å stå opp om morgenen og når ambisjonen er 5:30 så står klokka på 5 og snoozes til 6 eller til min ringer 6:30. Da har gjerne jeg vært våken og irritert en stund... I dag sto jeg opp kl 6... og det gjorde kjæresten også. :p
Jeg også kort lunte. Kjæresten sliter med å stå opp om morgenen og når ambisjonen er 5:30 så står klokka på 5 og snoozes til 6 eller til min ringer 6:30. Da har gjerne jeg vært våken og irritert en stund... I dag sto jeg opp kl 6... og det gjorde kjæresten også. :p
Har du forsøkt å bare spenne han ut av senga? Det hadde vært meg :P Haha.
Har du forsøkt å bare spenne han ut av senga? Det hadde vært meg :P Haha.
Ikke ennå, men jeg vurderer saken. ;)
Lykke til! Det kan hende han blir litt gretten av det ;)
TrillTrall
26-08-14, 13:48
Om Lille Gubben ikke reagerer på radio/alarm så sparker jeg ham i baken...! Seriøst. :) Ikke beinhardt selvfølgelig, men såpass at han merker det. :cool:
.. kjøpt bil! Egentlig i går, men jeg får papirer og beskjed om når den kan hentes i dag.
TrillTrall
10-10-14, 11:25
.. kjøpt bil! Egentlig i går, men jeg får papirer og beskjed om når den kan hentes i dag.
Så gøy! Hva slags bil? :)
Så gøy! Hva slags bil? :)
Det er ikke så veldig fancy, en brukt Ford Focus fra 2009. Vår bil nr 2 døde fullstendig for tre uker siden, og siden den er registrert på meg så blir den "nye" det også... Så det er det jo min bil :D
Grattis :) Alltid moro med noe nytt :D
Blitt introdusert for og håndhilst på Karl Ove Knausgård... :cool:
...gjort noe jeg aldri trodd jeg skulle gjøre. :p Vært på live country radio show på Grand Ole Opry i Nashville, med mange kjente artister.:ja:
...gjort noe jeg aldri trodd jeg skulle gjøre. :p Vært på live country radio show på Grand Ole Opry i Nashville, med mange kjente artister.:ja:
Så kult Bønna, kos deg masse :suss::hearts:
Laget pizza til 35 skoleelever :)
Laget pizza til 35 skoleelever :)
Og dette ser veldig skummelt ut når man morratrøtt bytter ut "til" med "av".... Tror jeg må slutte å lese alle de skrekknovellene... :eek:
Og dette ser veldig skummelt ut når man morratrøtt bytter ut "til" med "av".... Tror jeg må slutte å lese alle de skrekknovellene... :eek:
:lol:
... skikkelig hangover følelse! Dro på med en skikkelig karbedag i går for å sjekke om svimmelheta skyldtes ED. Kan hvertfall konstatere at det ikke ble bedre heller, tvert i mot!
Big Horn + LCHF?
Jepp! Valgte spareribs, 600g, skufflet potetene til side og koste meg :)
Må si, noe av det beste med LCHF er fravær av sult i forhold til høy karb kosthold.
Flydd beina av meg på jobb :_oppgitt:
Sittet på rumpa og ikke gjort noe annet enn å ta meg inn igjen etter gårsdagen
.... forsøkt mitt beste på å se etter patologi i CT-bilder. Det er jaggu meg ikke alltid like lett! Men moro er det :D
...spist en HEL pose med smågodt søtet med maltinol. Nå har jeg oppholdt meg på do den siste timen...
Endelig helg lissom...
:suss::heia::heia:...spist en HEL pose med smågodt søtet med maltinol. Nå har jeg oppholdt meg på do den siste timen...
Endelig helg lissom...
:eek::eek: Går i den fella selv, og spiser ting jeg vet at magen kanskje ikke tåler så bra, håper magen din roer seg fort :D:D
.... forsøkt mitt beste på å se etter patologi i CT-bilder. Det er jaggu meg ikke alltid like lett! Men moro er det :D
Å spennende Fullfres.. Er du student?
Jeg har lest en del MRbilder- på jakt etter svulster, det er ikke lett..
Å spennende Fullfres.. Er du student?
Jeg har lest en del MRbilder- på jakt etter svulster, det er ikke lett..
Jepp. Jeg studerer radiografi, og om et par uker skal vi gjennomg MR også. Nå er det CT det har gått i foreløbig i semesteret. Om 1.5 år håper jeg å kunne søke om autorisasjon :)
:suss::heia::heia:
:eek::eek: Går i den fella selv, og spiser ting jeg vet at magen kanskje ikke tåler så bra, håper magen din roer seg fort :D:D
Det er så teit. Magen har fremdeles ikke roet seg, men fikk fred i natt.
Sett at huset til arbeidsgiveren min har brent ned :nedfor:
Uff da! Så leit! Det er ingenting som er så ødeleggende som brann :(
Uff da! Så leit! Det er ingenting som er så ødeleggende som brann :(
Ja,de har mistet alt :nedfor:
I dag skal jeg ha tre timer perm fra sykehuset!
Hubba Bubba
18-10-14, 20:11
Håper du koste deg masse.
Hubba Bubba
18-10-14, 20:16
fått bæret opp mye leker og annet ting som ikke er i bruk opp på lofte. Plutselig var det plass i skuffer og skap igjen:)
Problemet med et overfylt loft får vente til vi skal isolere der eller til vi skal flytte. For det som kommer opp der kommer ikke ned igjen ( bortsett fra over fem kasser med julepynt:eek:
Så deilig med litt tid ute :) Håper du hadde en fin perm :)
Bestillt billetter til juleferie i spania hos min mor og ste-far
gleder meg masse.
.. ikke tenkt å gjøre noe som helst! (Utover must do'ene som lage middag, sette på klesvask og lage morgensdagens mat da.)
Hatt skikkelig turbodag på jobb :sove:
... gjort mitt beste for å se våken og interessert ut i timen. Jaggu meg ikke bare enkelt altså! Noen emner kan liksom ikke gjøres veldig mye mer spennende, men det hjelper jo litt om foreleser faktisk gidder å reise seg fra stolen og vise at hun bryr seg ;)
startet dagen med en kopp grønn te med en sitronskive i stedet for den vanlige automatkaffen. Hadde glemt hvor godt det er!
Våknet av 4 mareritt. Vært sint på han som bulka bilen min for to uker siden.
nerver!!! Har Mid Year Review på jobb i morra, og jeg hater sånt! :hjelp:
Og det kommer selvfølgelig midt i en dårlig periode både på privaten og på jobb :hylgrine:
nerver!!! Har Mid Year Review på jobb i morra, og jeg hater sånt! :hjelp:
Og det kommer selvfølgelig midt i en dårlig periode både på privaten og på jobb :hylgrine:
Håper det gikk bra!
Hatt en fantastisk flott dag på SPA bad - skal gjentas.
I dag startet jeg dagen med trening :) 30 min spinning og 30 min core :visemuskl Tungt, men det gjorde godt. Skal snart på casa storparty med søsteren min :) Ha en fortsatt fin søndag :klem:
... fått veldig overraskende time på sykehuset for vurdering av brokket mitt! :eek: En avlyst time tydeligvis. Kjenner jeg gruer meg, først til smerten, men mest til avslaget.... Burde veid mye mindre først. :rolleyes:
Laget og servert kjøttsuppe til 30stk, fikk skryt til og med :D
... Sett en død mann! :eek::eek::eek:
.. og sambo vært sammen i 12 år! :eek: Hvem hadde trodd det. :rolleyes:
Gratulerer :blomster:
Takk. :) Eller kondolerer for hans del tenker jeg :p 1.12.02, dagen da fremtiden hans la seg ned for å dø... :lol:
Gratulerer! :heia:
gjort hatt fri fra jobb, vaska litt, laget frø-muffins og linsesuppe
-hørt masse på klissete disney ballade
-sagt til min kjære at vi må være hverandres lys nå i mørketiden(skadet av klissete disneyballader..hehe)
-sett the big bang theory
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.