View Full Version : I DAG har jeg

Sider : 1 2 3 4 [5]

Kanutten
01-12-14, 19:18
gjort hatt fri fra jobb, vaska litt, laget frø-muffins og linsesuppe
-hørt masse på klissete disney ballade
-sagt til min kjære at vi må være hverandres lys nå i mørketiden(skadet av klissete disneyballader..hehe)
-sett the big bang theory

Klissete disneyballader er kooos! Dere kan være hverandres lysfontener... :o

Carisma
03-12-14, 14:27
I dag har jeg og den syke arvingen dristet oss ut på Europris og kjøpt katteleker for flerfoldige hundrelapper :eek: han er bare litt klar for familiens to nye tilskudd som ankommer i ettermiddag...

langaard
03-12-14, 14:55
Sprunget som "tulling" på jobb, vondt i beina nå :mad:

Jammo
03-12-14, 19:54
Blidt forkjølet :( Ble ikke trening på meg i kveld da.

Carisma
08-12-14, 10:20
... en SÅNN dag. Med superkort lunte og alt er feil og man syns det er frytkelig urettferdig at man ikke har blitt overkjørt eller noe sånt så man kunne slippe unna :rolleyes:

Jammo
09-12-14, 20:36
Kjørt en lang tur retur til Haukeland med søsteren min. Satt på med Helse ekspressen tilbake da :)

langaard
10-12-14, 08:39
Varelevering på jobb i dag, betyr styrkeøkt for meg :p

Carisma
15-12-14, 17:10
... Gjort noe jeg aldri har gjort før! Alle på jobb vet at jeg går kl tre. En annen på avd gikk også tidligere i dag. Fem over tre, da jeg var på vei ut døra roper en "men hvem tar xxx-mailene da?!". For en gang skyld gikk jeg ikke inn igjen for å sjekke og fikse, men sa "aner ikke, not my problem! Jeg har egentlig gått hjem allerede."
Kjenner samvittigheten gnager bra nå, samtidig som jeg er litt imponert over å ha gjort det. :confused:

langaard
15-12-14, 19:04
Bestemt at jula avlyses i år!

Fullfres
15-12-14, 19:06
... Gjort noe jeg aldri har gjort før! Alle på jobb vet at jeg går kl tre. En annen på avd gikk også tidligere i dag. Fem over tre, da jeg var på vei ut døra roper en "men hvem tar xxx-mailene da?!". For en gang skyld gikk jeg ikke inn igjen for å sjekke og fikse, men sa "aner ikke, not my problem! Jeg har egentlig gått hjem allerede."
Kjenner samvittigheten gnager bra nå, samtidig som jeg er litt imponert over å ha gjort det. :confused:

YOU GO GIRL!! :D

Det er så typisk kvinner å skulle fikse ting alle andre egentlig kan fikse bare fordi man er flink pike...

Kanutten
15-12-14, 19:49
Bestemt at jula avlyses i år!

:klem: Avlyser den sammen med deg!
Hva er det som har hendt? :confused:

langaard
15-12-14, 20:08
:klem: Avlyser den sammen med deg!
Hva er det som har hendt? :confused:

Har en alkoholisert mann som drikker på 3uka :utenutryk

Borghild
15-12-14, 20:16
Fått vite at jeg får 2000 kroner mer i skatt fra januar mnd. Da blir det snaut - God Jul

Kanutten
15-12-14, 20:38

:klem: Innser han det selv og ønsker hjelp?

langaard
15-12-14, 21:01
:klem: Innser han det selv og ønsker hjelp?

Aner ikke, når ikke inn til han. Jeg er bare fryktelig sliten, bare så vidt jeg fungerer på jobb :(

vaskeklut
16-12-14, 02:10
Lekt med pusene mine for første gang :love:

Fullfres
16-12-14, 06:57

Uff. Føler med deg. Vet akkurat hvordan du har det. Eksmannen min er alkoholiker han også. Desverre må de nå den absolutte bunnen før de klarer å ta tak, og den reisen må de ta alene. Alt du kan gjøre er å forsøke å beskytte ungene (hvis dere har barn da) så godt du kan. Alternativt gå fra han til han blir edru igjen, men det er jo ikke alltid like lett. Jeg kunne reise til broren min, og det reddet meg den gangen.

Jeg vet at det er vanskelig, men du MÅ tenke på deg og hva som er best for deg og eventuelle barn. Og for barn er det definitivt IKKE å tilbringe jula sammen med en drita full far :(

Mange varme tanker til deg! :klem:

TrillTrall
16-12-14, 07:05
Aner ikke, når ikke inn til han. Jeg er bare fryktelig sliten, bare så vidt jeg fungerer på jobb :(

:klem: Har dere barn sammen?

langaard
16-12-14, 08:16
:klem: Har dere barn sammen?

Nei, ikke sammen. Men han har en datter og jeg en sønn.

TrillTrall
16-12-14, 09:10
Helt ærlig så hadde jeg ikke orket å være sammen med en alkoholiker. Ikke når det ikke er felles barn som binder dere sammen heller. Har hans datter kontakt med sin mor da? Eller blir hun sittende med en fordrukken far alene om du går?

Jada, jeg vet det er lett å sitte her og si, tenke og mene om andres forhold, men jeg hadde ikke orket utsette meg selv for noe slikt, da hadde jeg nok heller bodd alene (med barnet mitt). For jeg antar dette ikke er første gangen han er så langt nede i flaska?

smgj
16-12-14, 10:18
:klem:
Fått vite at jeg får 2000 kroner mer i skatt fra januar mnd. Da blir det snaut - God Jul

Jammo
16-12-14, 15:47
Vært på Haukeland med søsteren min. Hun skulle få svar fra CT som hun hadde tatt forrige uke. Den var positiv, ingen svulster hadde vokst :D :heia:

Kanutten
16-12-14, 16:24
Vært på Haukeland med søsteren min. Hun skulle få svar fra CT som hun hadde tatt forrige uke. Den var positiv, ingen svulster hadde vokst :D :heia:

:heia: men bare så det er sagt når svar kommer som positive betyr det i helseverdenen at noe er feil. Håper prøven var negativ hvilket betyr "ikke noe å spore", men at informasjonen var positiv! :heia:

Jammo
16-12-14, 19:39
:heia: men bare så det er sagt når svar kommer som positive betyr det i helseverdenen at noe er feil. Håper prøven var negativ hvilket betyr "ikke noe å spore", men at informasjonen var positiv! :heia:
Hehe, ja tenkte på det :) Men ja, svarene var forsatt negative ;)

Fullfres
17-12-14, 10:45

Hvis hun har kontakt med sin mor, så ta henne dit. Og din sønn skal skjermes for en drita full stefar. Ingen barn skal måtte leve med sånt.

Hans misbruk er IKKE ditt ansvar. Jeg vet at det høres så lett ut å si, men jeg har vært der selv, og forsøkt å ta ansvaret, dekke opp, unnskylde og tilrettelegge. Det går ikke! Dette er HANS valg. Han er en voksen mann som bare MÅ ta egne avgjørelser. Du kan ikke påvirke han i noen som helst retning. Den største tjenesten du kan gjøre både for deg og for barna er å forlate ham. Jeg skal ikke komme her og si at det er løsningen på alle problemer, men det KAN være den oppvekkeren han trenger. Uansett er det viktig for deg å beskytte din sønn. Og kanskje ta med deg hans datter også hvs hun ikke har god kontakt med mamman sin. Du er den eneste som kan gjøre jula til noe koselig og godt for din sønn.

Det er riktig som det blir sagt over her: Hvis dere ikke har felles barn som holder dere sammen, bør limet være adskillig tynnere og lettere å bryte. Hold deg ihvertfall borte til han har tørket litt opp!

Carisma
17-12-14, 11:23
Helt ærlig så hadde jeg ikke orket å være sammen med en alkoholiker.
Amen! Exen var spilleavhengig og jeg skyr alle som har noen form for hangup etter det. Riktignok er de ofte litt kjedeligere uten en lidenskap, men det er verdt det i lengden.

nellie
17-12-14, 20:44
Nå er det vel ingen som er "bare" en alkoholiker da. Enkelt å sitte og si man aldri hadde orket å være sammen med noen med den slags problem, hvis man kun klarer å se en person som "en alkoholiker". Det er et menneske med er alkoholproblem, og det er ut i fra det man avgjør om man vil "gidde" eller ei.

Carisma
17-12-14, 21:04
En avhengighet overskygger etterhvert ofte så mange av de andre karaktertrekkene at over tid blir de sin avhengighet. Erfaringsmessig vil personen alltid prioritere kicket i en eller annen form, på bekostning av veldig mye annet. Nå har jeg "bare" erfaring med en spillegal og en lystløgner (forskjellige personer), men jeg har jo flere varianter av avhengighet i vennekretsen ala rus, alkohol, skjønhetsoperasjoner osv. Og alkohol er nok en av de mest ødeleggende for dem rundt, siden den langt på vei er godtatt av samfunnet (avhengige personer er jo ofte voldsomt selvrettferdige, og bruker det for det det er verdt.)
Men jeg har uansett problemer med å respektere folk som setter sine egne ønsker og behov først og på bekostning av andre uansett hva grunnen er. :cool:

Ethereal
17-12-14, 21:06
Nå er det vel ingen som er "bare" en alkoholiker da. Enkelt å sitte og si man aldri hadde orket å være sammen med noen med den slags problem, hvis man kun klarer å se en person som "en alkoholiker". Det er et menneske med er alkoholproblem, og det er ut i fra det man avgjør om man vil "gidde" eller ei.

Ja. Det er vel ytterst få som ønsker seg en alkoholiker, noen med et rusproblem, annen avhengighet, etc. Men fine folk kommer også med dårlig bagasje. Og å "bare gå" er aldri så forbannet enkelt. At Langaard ikke har dumpet mannen gjør henne verken til en engel, til en naiv masochist, eller til noe som helst.

Jeg har vært sammen med en periodealkoholiker, og jeg har vokst opp med en høytfungerende alkoholisert far. Hvis jeg skulle designe personligheten til en fremtidig partner ville han ikke hatt noe rusproblem, og jeg er ganske på vakt for sånne signaler før jeg involverer meg med noen. Hvis livet og relasjonen til andre mennesker var like enkelt som å bestille et måltid på restaurant med egne modifikasjoner, hadde det gått helt greit. Livet er ikke sånn. Ikke det å være glad i noen heller.

Og hva andre ville gjort i den situasjonen har vel strengt tatt ikke Langaard spurt om.

nellie
17-12-14, 21:16
Vet mye om hvor tungt det er. Og er veldig glad for at få forteller meg hva de ville gjort med saken, dersom de var i min situasjon. Holder lenge med litt støtte, en klem og viten om at folk er der, uansett hva man måtte komme frem til at man skal gjøre.

Jammo
17-12-14, 22:24
Vært på yoga :D

smgj
18-12-14, 08:05
Kommet meg ned bakken hjemmefra og på jobb. (I går var den så glatt at det ble hjemmekontor på oss begge.)

Kanutten
18-12-14, 09:25
sovet leenge?? :confused: :D

BenteR
18-12-14, 09:31
Etter å ha gitt gubben noen fulltreffere bestemte jeg meg for at det var best at jeg og epilepsien stod opp før jeg skadet ham alvorlig.
Hadde vært rimelig flaut om han skulle stille med blåveis fordi jeg ikke har kontroll over kroppen min.:p
Liker ikke slike kraftige epilepsianfall som kommer i serier på opptil halvtannet døgn :(
Krysser fingrene for at jeg snart er ferdig med å være Shakira risteræv som gjengen sier (vi har masse galgenhumor i vår familie)

langgaard:
*stor trøsteklem sendes*

Carisma
18-12-14, 11:21
Feber.

Jammo
18-12-14, 12:16
Feber.

God bedring :)

Daartho
29-12-14, 11:50
.... meldt meg ut av veiegruppen 30+

Fullfres
02-01-15, 17:51
.... meldt meg ut av veiegruppen 30+

Hurra for deg! :D :heia: :D :heia: :w00t:

Carisma
05-01-15, 08:34
I dag har jeg glemt pc'n hjemme, mistet bussen og bulket bilen. God start på det nye året.... :høh:

smgj
05-01-15, 08:41
I dag har jeg glemt pc'n hjemme, mistet bussen og bulket bilen. God start på det nye året.... :høh:
Huffda. Jeg stripa bilen før jul, jeg... Ellers er vel 22. og 23. desember de store bulkedagene, så du er nok bare litt seint ute.

Fullfres
05-01-15, 09:03

Æsj da! Enda godt det gikk bra med deg midt oppi alt sammen. Men det er skikkelig surt å ha en slik start på dagen altså. Håper resten av dagen blir adskillig bedre :)

Carisma
05-01-15, 09:09
så du er nok bare litt seint ute.
Jepp, always two steps behind! :p

Carisma
07-01-15, 09:24
- en skikkelig sånn "umulig å bevege seg raskt"-dag. Føles som å bevege seg i gele....

Carisma
11-01-15, 09:17
-lov til å dusje! :heia:
Endelig bli kvitt den guffa de smører på magen før operasjon og som klør infernalsk.

Fullfres
11-01-15, 11:40
-lov til å dusje! :heia:
Endelig bli kvitt den guffa de smører på magen før operasjon og som klør infernalsk.

Grattis! Den første dusjen er bare himmelsk!! :)

Gabi
14-01-15, 12:31
Laget meg vanilla chai te i steden for kaffe! Nam!!!

Fullfres
14-01-15, 15:38
Ekte chai er bare sååååå kjempegodt!

... er jeg syk i hals og hode. Helt pudding og huden er sår over hele kroppen. Jadda! Uke to i praksis og jeg er syk! Helt i rute jeg da :(

langaard
14-01-15, 16:10
Blitt kalt "kjøkkentornadoen" på jobb :D

senka
15-01-15, 23:41
Blitt kalt "kjøkkentornadoen" på jobb :D

Kult :D det var jeg før... :(

Jammo
16-01-15, 20:28
Vært på dagvakt og når jeg kom hjem, sovnet jeg på sofaen vist ;)

God Helg til dere andre :klem:

Gabi
16-01-15, 21:09
Funnet en vannkopp på minstemann. :_ohmy:

Fullfres
16-01-15, 21:49
Funnet en vannkopp på minstemann. :_ohmy:
Det går visst stort sett over hele landet tror jeg. Har hørt mange som har vannkopper rundt forbi :) Masse god bedring til lillemann.

Jammo
17-01-15, 16:19
Vært på tur med ei venninne :) Ca. 1 time.

Gabi
17-01-15, 20:40
Det går visst stort sett over hele landet tror jeg. Har hørt mange som har vannkopper rundt forbi :) Masse god bedring til lillemann.

Takk. Spørs om vi slipper veldig lett unna, for det er fortsatt bare en vannkopp...
I dag har jeg kjørt 18 mil, levert to unger og tatt med meg hjem to. Samme turen i morgen.

Turbo_Olga
19-01-15, 19:42
vasket klær :p

langaard
19-01-15, 19:45
Laget middag til 50stk :)

Carisma
20-01-15, 00:44
Gitt meg over! Jeg er fremdeles ikke fullt oppegående etter operasjon, junior er syk med 40 i feber og sambo har tryna på isen og sannsynligvis brukket håndleddet. :rolleyes:

Gabi
20-01-15, 09:45
Gitt meg over! Jeg er fremdeles ikke fullt oppegående etter operasjon, junior er syk med 40 i feber og sambo har tryna på isen og sannsynligvis brukket håndleddet. :rolleyes:

Huffda, men det positive er vel at det ikke kan bli stort verre?

Gabi
20-01-15, 09:45
Gjort ting jeg ikke kan - eller kunne, for nå kan jeg de! :D

Bønna200
20-01-15, 12:20
Usjda. Det var mye på en gang... God bedring til dere alle. :blomster:

Carisma
20-01-15, 23:46
Huffda, men det positive er vel at det ikke kan bli stort verre?

Vet ikke det, har ikke vært på jobbmailen på snart to uker :eek::rolleyes:

nellie
20-01-15, 23:57
Søkt på min aller første jobb som sykepleier. :D :hjelp:

Carisma
21-01-15, 00:02
I dag har jeg sittet i over fem timer på legevakta og ventet på at sambo skulle bli gipset. (Skulle likt å se en privat bedrift behandle kunder og brukere på samme måte. :cool:)

langaard
21-01-15, 08:13
Krysser fingre og tær :D

mereo
21-01-15, 08:32
Tannlege time, IGJEN!
Å jeg som hater tannlegen.

Fullfres
21-01-15, 16:03

Spennende! Lykke til! :)

... dundrende hodepine. Håper piller virker snart...

Lava
21-01-15, 20:44
Jeg har sendt og fått meldinger i hele dag, dvs 9 timer haha
litt pause, så nye meldinger, litt pause osv. Kjempekos! :hearts:

Carisma
22-01-15, 11:44
Knust glasset på mobilen! Da den falt ned på ipadden, så det kunne gått mye verre. Men, crap altså!

mereo
27-01-15, 12:27
Møtt tidenes hyggeligste takstmann til å se på skaden jeg fikk på bilen for fire måneder siden.
Ikke minst ble jeg beroliget med at han skulle ikke bruke 4 måneder, slik som han som bulka den gjorde med å levere papirene.

langaard
27-01-15, 14:55
Vært supereffektiv på jobb :D

Kanutten
27-01-15, 18:30
Kjøpt meg en grå og naturfarget mariuskjole (hjemmestrikket) på nettet (kjøp og salg) til bare 300,-!!! :eek: Skal bruke den når vår irske musikervenn skal ha konsert i Dublin i forbindelse med ny plateutgivelse. Jeg hadde jo kjøpt meg en genser i de samme fargene rett etter jul. Men da iren var på besøk hos oss for et par uker siden adopterte han den.... Men nå har jeg kjole!! :heia:

Kanutten
27-01-15, 18:32
Vært supereffektiv på jobb :D

:heia: Husk bare på å ta godt vare på deg selv! :klem:

langaard
27-01-15, 18:47
:heia: Husk bare på å ta godt vare på deg selv! :klem:

:suss:

Carisma
28-01-15, 10:43
Sovet i nøyaktig 12 timer! :eek:
Og som resultat gått ned en kg. Skal jeg virkelig måtte sove 12t i døgnet for å gå ned? Må legge meg når junior kommer fra bhg liksom... :rolleyes:

smgj
28-01-15, 12:58
Sovet i nøyaktig 12 timer! :eek:
Og som resultat gått ned en kg. Skal jeg virkelig måtte sove 12t i døgnet for å gå ned? Må legge meg når junior kommer fra bhg liksom... :rolleyes:
Du kunne kanskje sove i 8 og gå ned 500g? ;)

Jeg har levert bilen til service + eukontroll og hører lommeboka jamre seg i skrekk...

Turid42
28-01-15, 21:34
Overlevd tre dager på reise, med fristelser OVERALT! Men jeg greide å holde meg på den smale sti! *stolt* :)

Carisma
28-01-15, 23:55
slengt inn en jobbsøknad, mer eller mindre på impuls, på en stilling jeg langt fra er kvalifisert til :_plystre:

TrillTrall
29-01-15, 10:12
slengt inn en jobbsøknad, mer eller mindre på impuls, på en stilling jeg langt fra er kvalifisert til :_plystre:
Tøft gjort! :)

Jeg hadde fått beskjed om å møte til et info-møte kl. 8:15 og var oppe før hanen feis for å rekke det, jeg liker å gå (eller jogge, men det er ikke joggeføre for meg nå) til slike møter og det tar ca. 5 kvarter i tillegg til at jeg må kjøre i 40 min først. Da jeg kom frem viste det seg å være bare møteleder og jeg som møtte opp så vi ble enige om å avlyse. :rolleyes: :lol: Må jo bare flire og jeg fikk meg en frisk morgentur om ikke annet! :)

Carisma
29-01-15, 20:00
Tøft gjort! :)

En av de få plassene lokalt jeg kan tenke meg å jobbe, så da håper jeg de husker meg når noe lenger ned i hierarkiet dukker opp. :D. Er nesten aldri noe utlyst der, og veldig mange som vil jobbe der, så greit å være litt føre var. Selv om jeg ikke egentlig er på konjakk engang... :rolleyes:

I dag har jeg funnet boblejakke på salg!

smgj
30-01-15, 07:00
I dag har jeg funnet boblejakke på salg!

Det gjorde jeg også for et par dager siden! Kjempeglad. Det er ikke mange jeg liker og enda færre jeg liker prisen på. :D

Fullfres
30-01-15, 17:08
Trenger sånt jeg også. Har ikke vinterjakke lenger!

Carisma
30-01-15, 18:46
.. Hatt en bra dag! Frisørtime (på høy tid!!), fått ED produktene jeg bestilte i går, fått fikset bilen så vi endelig har to igjen, og så kjøpte mamma skinnjakke til meg! :D

smgj
02-02-15, 20:57
Ikke for sarte sjeler:
Omtrent snørret en bøtte full og hostet opp lungene.

langaard
03-02-15, 08:15
Tatt pushups med 25kg på ryggen :D

Kanutten
03-02-15, 08:30
Tatt pushups med 25kg på ryggen :D

:eek: Nåja, jeg kan ta (en-1) pushup med 25 kilo (hengende) på magen!! :p

Carisma
03-02-15, 10:01
i dag har jeg virkelig ikke arbeidslyst! :_plystre:

Bønna200
03-02-15, 10:50
Ikke for sarte sjeler:
Omtrent snørret en bøtte full og hostet opp lungene.
God bedring! :klem:

langaard
03-02-15, 13:52
:eek: Nåja, jeg kan ta (en-1) pushup med 25 kilo (hengende) på magen!! :p

:lol:

Carisma
05-02-15, 21:39
fått bekreftet noe jeg har visst lenge: Trust noone!

Kanutten
06-02-15, 15:16
skalket alle skjul og vinduer... Ole er snart her!
Er du klar for et heftig mannfolkbesøk, langaard?? :høh:

langaard
06-02-15, 15:48
skalket alle skjul og vinduer... Ole er snart her!
Er du klar for et heftig mannfolkbesøk, langaard?? :høh:

Alltid klar for heftige herremenn :D
Skal ha catering i morra kveld, blir spennende å se om vi har strøm :eek:

Kanutten
06-02-15, 16:42
Alltid klar for heftige herremenn :D
Skal ha catering i morra kveld, blir spennende å se om vi har strøm :eek:

Ser at det allerede har endret seg ute. Tror dette blir heftig... Tidligere har stormer alltid blitt mye svakere enn forespeilet, men jeg tror denne blir tøff... Lufta er så ekstremt rar. Dott i ørene og vi er svimle hele gjengen. Et kraftig lavtrykk er nok ikke så langt unna og jeg tror det kommer inn kjappere enn nevnt på nett... "finner frem stargorinlys, ved, lighter og rødvin". Forberedt!!!

langaard
06-02-15, 16:55
Ser at det allerede har endret seg ute. Tror dette blir heftig... Tidligere har stormer alltid blitt mye svakere enn forespeilet, men jeg tror denne blir tøff... Lufta er så ekstremt rar. Dott i ørene og vi er svimle hele gjengen. Et kraftig lavtrykk er nok ikke så langt unna og jeg tror det kommer inn kjappere enn nevnt på nett... "finner frem stargorinlys, ved, lighter og rødvin". Forberedt!!!

Hold på hatten :lol:

langaard
06-02-15, 16:59
Hold på hatten :lol:

Skal ut å hente inn ved nå i tilfelle strømbrudd :rolleyes:
Men vi står han a :D

Kanutten
06-02-15, 17:36
Skal ut å hente inn ved nå i tilfelle strømbrudd :rolleyes:
Men vi står han a :D

Vi står an a! :heia:

langaard
06-02-15, 18:01
Vi står an a! :heia:
Vi skal kose oss med stormen :D

Gerd
06-02-15, 18:12
I dag fant jeg husmora :heia:

langaard
06-02-15, 18:39
I dag fant jeg husmora :heia:

Da syns jeg du skal sende henne nordover :D

Gerd
06-02-15, 18:42

Her kjem' a................ :liste:

Kanutten
06-02-15, 18:43

På saaaaaaaaakte gjennomreise. :ja:

langaard
06-02-15, 21:18
her kjem' a................ :liste:

good :d

Kanutten
07-02-15, 15:57
Vi skal kose oss med stormen :D

Du står 'an a? Blåser heftig i Bodø. Vi har seff huset vårt mot nordvest.... Og stormen kommer fra.... nordvest.... Vinduene er nediset og huset knaker. Men inne er det godt og varmt! Fyr i omen og rødvin i glasset. Føler med dem som rammes av skader og farer, og håper at alt og alle kommer mest mulig helskinnet ut av denne Olety...pelken.... :meditere:

langaard
07-02-15, 16:11
Du står 'an a? Blåser heftig i Bodø. Vi har seff huset vårt mot nordvest.... Og stormen kommer fra.... nordvest.... Vinduene er nediset og huset knaker. Men inne er det godt og varmt! Fyr i omen og rødvin i glasset. Føler med dem som rammes av skader og farer, og håper at alt og alle kommer mest mulig helskinnet ut av denne Olety...pelken.... :meditere:

Her er sentrum stengt p.g.a flyvende gjennstander :eek:
Oppfordrer folk til å holde seg inne, men jeg må ut å kjøre! Har catering i kveld :rolleyes: (ingenting som tyder på at det blir avlyst)

Kanutten
07-02-15, 16:37
Her er sentrum stengt p.g.a flyvende gjennstander :eek:
Oppfordrer folk til å holde seg inne, men jeg må ut å kjøre! Har catering i kveld :rolleyes: (ingenting som tyder på at det blir avlyst)

Sentrum stengt her også... Meen han har nu bjynt å spakn yderst littepitt. ;)

Carisma
11-02-15, 16:20
vært på sparktur! :)
Syns det var en god utnyttelse av en hjemme med "syk i går kveld, men definitivt ikke i dag"-barn dag :D

Gerd
11-02-15, 18:25
I dag har jeg blitt mamma til en 18 åring :D Så nå har jeg ikke småbarn lenger ;)

Fullfres
11-02-15, 20:39
I dag har jeg blitt mamma til en 18 åring :D Så nå har jeg ikke småbarn lenger ;)

Gratulerer så mye med en "voksen dame" i hus :D

nellie
13-02-15, 15:04
Hatt min BESTE eksamen noen gang!:D Vært i Sverige og handlet klær. Ryddet. Og nå venter jeg på at kjæresten og jentungen skal komme hjem fra ferie. Tørr ikke sjekke postkassa, for der må det bare ligge dårlige nyheter, så bra som denne dagen har vært.:p

nellie
13-02-15, 15:09
Med det har jeg forøvrig hatt min aller siste skoleeksamen noen gang! Eller. På sykepleien da. Skal jo ta Master, men det er en stund til.

kamp
13-02-15, 15:10
I dag ahr ejg endelig fått vite når jeg blir utskrevet av sykehus! Onsdag flytter jeg,:) etter å ha vert her i 18 mnd så skal der bli bra

langaard
13-02-15, 15:27
I dag har jeg skrelt og kutta grønnsaker til ca200 stk, som skal ha middag i morgen kveld :)

mereo
13-02-15, 15:41
Med det har jeg forøvrig hatt min aller siste skoleeksamen noen gang! Eller. På sykepleien da. Skal jo ta Master, men det er en stund til.

Gratulerer :D

Kanutten
13-02-15, 17:02
I dag har jeg skrelt og kutta grønnsaker til ca200 stk, som skal ha middag i morgen kveld :)

:eek:

Kanutten
13-02-15, 17:03
I dag ahr ejg endelig fått vite når jeg blir utskrevet av sykehus! Onsdag flytter jeg,:) etter å ha vert her i 18 mnd så skal der bli bra

:klem: :heia:

nellie
13-02-15, 17:05
Gratulerer :D

Takk!:D

Fullfres
13-02-15, 17:06
Hipp hurra og gratulerer som ferdig sykepleier, nellie! :)

nellie
13-02-15, 17:26
Hipp hurra og gratulerer som ferdig sykepleier, nellie! :)

Er ikke ferdig enda!:) Bacheloroppgaven igjen. Men takk, om tre måneder! :D

langaard
13-02-15, 17:27

Gratulerer som "nestensykepleier" :D

nellie
13-02-15, 17:36
Gratulerer som "nestensykepleier" :D

Hehe, takk! Halvsøster.:p Haha. Hater når lærere kaller sykepleiere for søstre.

Fullfres
13-02-15, 18:00

Aaahh :) Må dere skrive i gruppe og forsvare den også? Det må vi på radiografi serru... For meg er ikke det før til neste år da.

nellie
13-02-15, 18:10
Aaahh :) Må dere skrive i gruppe og forsvare den også? Det må vi på radiografi serru... For meg er ikke det før til neste år da.

Vi skriver den hver for oss og da slipper vi å forsvare den.:) Heldigvis!

Kanutten
13-02-15, 18:19

Åhh, skulle gjerne vært utdannet radiograf. Har jo i mange å tatt kontrastladede angiobilder, men det som datadame, ikke som radiodame... Fikk her om dagen se en "video" av hjernen til mspoden sammensatt av mrbilder over år. Skremmende, men samtidig fantastisk hva som kan avdekkes!

Fullfres
13-02-15, 20:44
Ja, det er veldig spennende. Jeg får liksom litt følelsen av å få innblikk i en verden som ikke alle kjenner til.

mereo
16-02-15, 07:23
Har jeg time hos tannlegen for rotfylling og en skikkelig Murphy-dag. Hvorfor sto jeg i det hele tatt opp?

Carisma
16-02-15, 08:27
vondt i halsen på fjerde dagen...

Carisma
27-02-15, 13:18
- tenkt å skeie ut!
Skal ha kick off med jobben, og som småbarnsmor er det jo ikke så ofte man har anledning til å frekventere byens finere etablissementer :D

Carisma
04-03-15, 23:32
Bestilt årets sommerferie del 1! :heia:

Carisma
07-03-15, 22:13
Feiret inngangen i fase 2 med å spise obskjøne mengder reker med salat og agurk :D ble kanskje litt majones også, men tror det går bra.

mereo
08-03-15, 15:42
Flyttet to sofaer fra 2 etg og ned til 1 etg, og fra 1 etg og opp i 2 etg igjen.
Men hurra for nye sofaer i morgen!

Carisma
10-03-15, 10:47
...sannsynligvis traumatisert guttungen for livet :eek: Men før eller senere må han jo se at det får konsekvenser å aldri høre på beskjeder?
Han travet avgårde uten å lukke døra, så katten som ikke er kastrert og derfor absolutt ikke skal være ute hele dagen stakk av (dessuten har hun aldri vært ute mer enn 1t i strekk før, en hel dag blir veldig mye!) . Ja, jeg ble forbanna.... Og ga uttrykk for det. Og forklarte hva som kan skje med en katt som må være ute en hel dag uten å være vandt til det.
Men dermed har jeg også begynt dagen med å krabba rundt i naboens hekk med lys bukse på... :rolleyes:

TrillTrall
10-03-15, 10:49
...sannsynligvis traumatisert guttungen for livet :eek: Men før eller senere må han jo se at det får konsekvenser å aldri høre på beskjeder?
Han travet avgårde uten å lukke døra, så katten som ikke er kastrert og derfor absolutt ikke skal være ute hele dagen stakk av (dessuten har hun aldri vært ute mer enn 1t i strekk før, en hel dag blir veldig mye!) . Ja, jeg ble forbanna.... Og ga uttrykk for det. Og forklarte hva som kan skje med en katt som må være ute en hel dag uten å være vandt til det.
Men dermed har jeg også begynt dagen med å krabba rundt i naboens hekk med lys bukse på... :rolleyes:
Det tåler han nok fint. :) Og kastrer katta snarest. :)

Carisma
10-03-15, 11:12
Det tåler han nok fint. :) Og kastrer katta snarest. :)

Jada, men det finnes jo nok av foreldre i dag som går i sjokk av tanken på å irettesette sånt :rolleyes: (Men så er det muligens derfor vi sliter med at han totalt ignorerer alt vi sier også :o)

Ja, det står på planen, men vi har hørt hunnkatter kan slutte å vokse når de kastreres, og siden hun er bitteliten ville vi at hun skulle bli litt mer utvoskt først.... Det var jo slettes ikke meninga hun skulle på utflukt! :cool:

TrillTrall
10-03-15, 11:49
Jada, men det finnes jo nok av foreldre i dag som går i sjokk av tanken på å irettesette sånt :rolleyes: (Men så er det muligens derfor vi sliter med at han totalt ignorerer alt vi sier også :o)

Ja, det står på planen, men vi har hørt hunnkatter kan slutte å vokse når de kastreres, og siden hun er bitteliten ville vi at hun skulle bli litt mer utvoskt først.... Det var jo slettes ikke meninga hun skulle på utflukt! :cool:
Hvor gammel er pusen da? De fleste dyrleger kastrerer ganske tidlig om du vil det.

Carisma
10-03-15, 12:26
Hvor gammel er pusen da? De fleste dyrleger kastrerer ganske tidlig om du vil det.

Ja, har som sagt ikke med alder å gjøre, men størrelse. Hun blir et år i juli.

elien
10-03-15, 12:29

Vi har kastrert alle rundt 5 måneds alder ca, 2 gutter og 2 jenter.
Å alle har vokst veldig etter det.
I følge vår dyrlege så kan hanner kastreres når ballene er ca en sukkerbit størrelse.

Å anbefaler chipping med det samme :)

TrillTrall
10-03-15, 12:45
Ja, har som sagt ikke med alder å gjøre, men størrelse. Hun blir et år i juli.
Ingenting å vente med. Kastrer snarest. Om det ikke er for sent allerede... Det skal ikke lange stunden til før en hannkatt lukter lunta. På den annen side er det ikke umulig å kastrere henne og ta abort samtidig om uhellet er ute.

Carisma
10-03-15, 12:46
ta abort samtidig om uhellet er ute.

En markekur fikser den biten ;)

TrillTrall
10-03-15, 18:06
En markekur fikser den biten ;)

Mener du at ormekur for katt kan føre til at katten aborterer?

Carisma
10-03-15, 20:50
Mener du at ormekur for katt kan føre til at katten aborterer?
Ja, har gjort det flere ganger på kattene vi hadde hjemme hos foreldrene mine. De første gangene var det tilfeldig....

I dag har jeg lagd skikkelig god middag! Og endelig fått smakt på grønnkål.

Fullfres
10-03-15, 20:54
Hunkatter kan kastreres fra 6 mndrs alder. Det gjør ingenting med vekst og utvikling. Få den livmora ut jo før jo heller ;) Våres ble kastrert rett etter fylte 6 mndr. Hun er nå snart 10 år, og akkurat passe størrelse til seg selv :) Hun vokste helt fint etter operasjonen også. Vi fikk jo beskjed om at hun burde ha minst ett kull før hun ble kastert så hun "ble skikkelig voksen". Bare tull.

Carisma
10-03-15, 21:11
Forøvrig ingen overhengende fare for graviditet da katta har tilbragt dagen i toppen av nabolagets høyeste gran... :rolleyes:

Fullfres
11-03-15, 16:04
Forøvrig ingen overhengende fare for graviditet da katta har tilbragt dagen i toppen av nabolagets høyeste gran... :rolleyes:

:D :heia:

Kanutten
12-03-15, 14:35
vært og kjøpt meg nytt stormkjøkken! :heia:

mereo
12-03-15, 16:02
skrubba steikeovnen vi ikke skal ha lengre.

Fullfres
12-03-15, 18:47
... vært på legevakta og hentet kompress til brystet til Lille Knott. Han brant seg på glovarm kakao i barnehagen. De pleier å helle kald melk i før ungene drikker, men det rakk de ikke før Lille Kobra snappet til seg koppen og skulle helle innpå. Heldigvis tok ullua med hals av for det verste, men noe rant ned på brystet og laget mild 2. gradsforbrenning. Stakkar liten. Sved nok godt det...

langaard
12-03-15, 20:28
Tatt chins med 10kg på ryggen :D

Carisma
12-03-15, 21:06
Fullfres: om de hadde så varm væske i nærheten av barn burde du melde dem! De brøt en haug med forskrifter, og vet tydeligvis ikke hva de driver med! Når de er så forsiktige kan det jo skje igjen. Si hvertfall fra til styrer at du holder øye med dem og at de bør skjerpe seg.

Fullfres
13-03-15, 08:56
Nei, jeg kommer ikke til å melde dem. De har sett hva som gikk galt, og har lovet bot og bedring. Jeg snakket med ped.leder på avdelingen i dag, og hun så helt klart hva som gikk galt, og har fortalt konkret hva de kommer til å gjøre for å hindre at det skjer igjen. Det er en god barnehage med veldig flinke folk ansatt, men akkurat den gangen gikk det litt galt. Lille Knott er ved godt mot. Litt ubehagelig er det nok, men det ser ikke ut til å plage han nevneverdig utover at plasteret kanskje klør litt.

Carisma
13-03-15, 10:01
Men det er jo egentlig for sent når det allerede har skjedd, de bør være proffe nok til at slike ting ikke skjer i utgangspunktet! BAre det å tenke på å ha varm væske i nærheten av en haug med unger er jo hårreisende, og at de ikke så det på forhånd er ikke flinke folk i min bok... Altså, jeg er helt for at unger skal lære ting the hard way, og h*n tenker seg nok om får h*n river tak i en kopp, men poenget er at de voksen må ta ansvar og vi må ikke la folk få holde på med slurv! Regler er til for å følges, når de ijkke følges må det få konsekvenser.

Kanutten
13-03-15, 10:33
- jeg har ikke, jeg SKAL ut å teste det nyinnkjøpte stormkjøkkenet. Det er strålende sol og 11 grader ute!!

Kanutten
13-03-15, 17:52
- fremdeles SKAL... I dag skal jeg se på "the voice" kl 20. En bekjent av oss skal synge der. Tror hun starter. England Brooks!! :heia: :meditere: :klem:

langaard
13-03-15, 18:10
Solgt lunchretter for flere tusen kroner på 3timer:D

Kanutten
13-03-15, 18:13
Solgt lunchretter for flere tusen kroner på 3timer:D

:heia: Dyktig sprek dame du!! Beundrer deg. :klem:

langaard
13-03-15, 20:18
:heia: Dyktig sprek dame du!! Beundrer deg. :klem:

:suss:

Kanutten
13-03-15, 21:18
- fremdeles SKAL... I dag skal jeg se på "the voice" kl 20. En bekjent av oss skal synge der. Tror hun starter. England Brooks!! :heia: :meditere: :klem:

Og England gikk videre! :heia: :love:

Carisma
14-03-15, 12:11
- sovet i 11,5t! :eek:

Carisma
14-03-15, 19:47
- og kidden vært på veldig hyggelig impulsbesøk hos naboen. Greit med snart-fireåringer uten sperrer som ber seg til hverandre.... :rolleyes:

Fullfres
15-03-15, 14:36
Hihi ja disse småttisene får en ut av døra :)

langaard
15-03-15, 14:47
Rusla i fjæra i strålende solskinn, kjenner energien bobler :D

Kanutten
15-03-15, 15:49
Rusla i fjæra i strålende solskinn, kjenner energien bobler :D

Samme her. :lol: Men akkurat nå sitter jeg ute i "bærrespjutten". 22 grader i solveggen! :eek:

langaard
15-03-15, 15:55
Samme her. :lol: Men akkurat nå sitter jeg ute i "bærrespjutten". 22 grader i solveggen! :eek:

Vi går en deilig tid i møte, Knutta :D

Kanutten
15-03-15, 16:03
Vi går en deilig tid i møte, Knutta :D

:ja: :love:

- bestemt meg for å begynne med styrketrening på studio. Jeg er styrkedame, kondisdame blir jeg aldri! :o
Når jeg "jogger" kan andre gå fort ved siden av meg.... Og pustetrøbbelet får meg til å gispe etter luft etter veldig kort tid. Nei, gi meg vekter!! :p

langaard
15-03-15, 16:35
:ja: :love:

- bestemt meg for å begynne med styrketrening på studio. Jeg er styrkedame, kondisdame blir jeg aldri! :o
Når jeg "jogger" kan andre gå fort ved siden av meg.... Og pustetrøbbelet får meg til å gispe etter luft etter veldig kort tid. Nei, gi meg vekter!! :p

Styrketrening er gull for kropp og sjel :visemuskl:klem:

Carisma
15-03-15, 20:35
Pusset vinduer! Eller støvsugd dem i følge junior (jo, forsåvidt, jeg bruker jo en sånn http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Vindusvaskere/16331010.htm :lol:)

nellie
15-03-15, 20:37
Vært på teater og sett Kardemommeby!:)

Carisma
15-03-15, 20:37
Spist årets første grillmiddag :sikle:

Cyan
15-03-15, 21:50
Rydda i 10 timer (inkludert et par småpauser da).