View Full Version : Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Mitt mål er også bukplastikk - helst så jeg kan ta den idet jeg begynner på ferie neste år, for å slippe sykmelding. Så jeg har ett år på 32 kilo.
Hvor bor dere? har dere sjekket opp vedr. bukplastikk?
Jeg har lest mye på www.bukplastikk.com (http://www.bukplastikk.com) - der er mye bra å lese!
Klem
geysirland
12-08-07, 12:37
Hei...
Jeg har vel 30 kg for mye, men har lissom ikke lagt opp løpet for at jeg skal gå ned alt det.
jeg er 1.66 cm og 97.8 kg da jeg starta...første store mål er 80 kg...
Så får jeg se da hvis jeg kommer dit om jeg fortsetter..tør ikke å ta i så hardt enda..kan vel hende jeg forandrer målet til 70 senere...:D
Mitt mål er også bukplastikk - helst så jeg kan ta den idet jeg begynner på ferie neste år, for å slippe sykmelding. Så jeg har ett år på 32 kilo.
Hvor bor dere? har dere sjekket opp vedr. bukplastikk?
Jeg har lest mye på www.bukplastikk.com (http://www.bukplastikk.com) - der er mye bra å lese!
Klem
Hei og velkommen!!
klinikk Stokkan blir nok min arena. Lykke til
Hei...
Jeg har vel 30 kg for mye, men har lissom ikke lagt opp løpet for at jeg skal gå ned alt det.
jeg er 1.66 cm og 97.8 kg da jeg starta...første store mål er 80 kg...
Så får jeg se da hvis jeg kommer dit om jeg fortsetter..tør ikke å ta i så hardt enda..kan vel hende jeg forandrer målet til 70 senere...:D
Velkommen og lykke til!
Hei!
Jeg er veldig ny, faktisk ble jeg medlem her inne i dag. Har startet på lavkarbo diett i dag, etter å ha lest masse om det på nett. Skal over på Ketolyse så snart jeg får boka hans i posten. Håper ikke det tar lang tid. Jeg har PCO og har hatt det i 7 år. I disse årene har jeg lagt på meg 60 kilo veldig raskt. Har tatt av 26 kilo til nå med vanlig mat og trim, men nå har det stoppet opp. I tillegg har jeg da lest at lavkarbo kan være bra når du sliter med PCO.
Jeg veier enormt mye, og skal ned mye mer enn 30 kilo. Fader og, jeg håper denne kuren er den rette for meg. Jeg er positivt innstilt i hvert fall.
Villemo :-)
Lykke til med kuren Villemo!:)
Åh tusen takk! Trenger den vet du...
Du har gått ned endel ja. Så flink du er. :)
Hei!
Jeg er veldig ny, faktisk ble jeg medlem her inne i dag. Har startet på lavkarbo diett i dag, etter å ha lest masse om det på nett. Skal over på Ketolyse så snart jeg får boka hans i posten. Håper ikke det tar lang tid. Jeg har PCO og har hatt det i 7 år. I disse årene har jeg lagt på meg 60 kilo veldig raskt. Har tatt av 26 kilo til nå med vanlig mat og trim, men nå har det stoppet opp. I tillegg har jeg da lest at lavkarbo kan være bra når du sliter med PCO.
Jeg veier enormt mye, og skal ned mye mer enn 30 kilo. Fader og, jeg håper denne kuren er den rette for meg. Jeg er positivt innstilt i hvert fall.
Kjære Villemo, jeg håper jeg ikke tar munnen for full når jeg sier velkommen hjem! For det e rslik jeg føler det, etter 9 mnd på lavkarbo og siden desembe rhe rpå forumet. Det e ret hjem i all positiv forstand: En arena fro "oppdragelse", informasjon, rettledning og veiledning, trøst og oppmuntring, koorigering og hjelp til kursvalg... alt tufta på den beste vilje, det e rslik jeg har erfart det til nå.
Håper du også vil føle deg hjemme her, som du ser av tickeren min er det absolutt noe for store damer:)
klem fra BiB
Enig med bib...jeg skal ned mye mer enn det som står i tickeren min også...det er bare mitt første mål og komme dit...jeg føler ikke att jeg slanker meg i det hele tatt...har det bra på alle måter på ca 25 karber pr dag...
Etter litt startvansker fra kroppen min ser det ut til att jeg går ned
700-800 g i uka...det er jeg kjempefornøyd med:D
Lykke til ...klem fra Nannah:)
..Etter litt startvansker fra kroppen min ser det ut til att jeg går ned
700-800 g i uka...det er jeg kjempefornøyd med:D...
Og det har du jo all mulig grunn til, da!!
Hei. Ganske ny her. Litt om meg selv :
Regner meg selv som en oppegående dame.
Er 51 år, gift-bosatt i Oslo. Har en flott datter på 18 år.
1 år med Grete Roede kurs har gitt en vektnedgang på 22 kg. Så stoppet vekten helt opp i 2-3 måneder, selv om jeg fortsatt fulgte kursoppleget . Har etter anbefaling av lege startet med lavkarbo. Er spennende å se hvordan kroppen min reagerer på dette.
Hei. Ganske ny her. Litt om meg selv :
Regner meg selv som en oppegående dame.
Er 51 år, gift-bosatt i Oslo. Har en flott datter på 18 år.
1 år med Grete Roede kurs har gitt en vektnedgang på 22 kg. Så stoppet vekten helt opp i 2-3 måneder, selv om jeg fortsatt fulgte kursoppleget . Har etter anbefaling av lege startet med lavkarbo. Er spennende å se hvordan kroppen min reagerer på dette.
Velkommen og lykke til!
Fo rmeg har dette vært gull verd, Grete R og LIBRA har ikke hjulpet meg, tvert om, men dette gjør susen!
:)
Hei!
Liten presentasjon av meg: trønderjente på 32 år, 2 barn, PCOS og over 30+ da:(
Har prøvd lavkarbo en gang før og gikk ned 12 kg, men klarte å rote bort den gode motivasjonen i forbindelse med bl.a. et samlivsbrudd. Siden har jeg slitt med å komme igang igjen!
Men 3.sept begynner jeg på Fedon-kurs og da håper jeg det blir fart på sakene! Mitt største problem med lavkarbo-kurer er at jeg blir så innmari lei av egg og eggeretter etter bare noen dager!!! (Tips ønskes)
Hei!
Liten presentasjon av meg: trønderjente på 32 år, 2 barn, PCOS og over 30+ da:(
Har prøvd lavkarbo en gang før og gikk ned 12 kg, men klarte å rote bort den gode motivasjonen i forbindelse med bl.a. et samlivsbrudd. Siden har jeg slitt med å komme igang igjen!
Men 3.sept begynner jeg på Fedon-kurs og da håper jeg det blir fart på sakene! Mitt største problem med lavkarbo-kurer er at jeg blir så innmari lei av egg og eggeretter etter bare noen dager!!! (Tips ønskes)
Hei og velkommen!!
Tips: kylling, strimla kjøtt, stekt karbonadedeig forma som hamburger, stekt/grilla fisk, rett og slett middag til alle måltider, det gjør ofte jeg :)
Først; velkommen du også Lotte74 og Nystolen! Vi skal nok klare dette, som så mange før oss.
Bib; Wow! du har jammen godt ned masse. Det står det respekt av, så gratulerer så mye.
Ja, jeg er stor, veeeldig stor. hehe... BMI er langt over 40 hos meg, så det er jammen gale. Men det går veldig bra til nå. Begynte på Ketolyse på mandag, og var allerede i ketose i går, så det er jeg glad for. Vekta går nedover også. Boka har kommet og jeg har lest, og alt er bare velstand, foreløpig.
Først; velkommen du også Lotte74 og Nystolen! Vi skal nok klare dette, som så mange før oss.
Bib; Wow! du har jammen godt ned masse. Det står det respekt av, så gratulerer så mye.
Ja, jeg er stor, veeeldig stor. hehe... BMI er langt over 40 hos meg, så det er jammen gale. Men det går veldig bra til nå. Begynte på Ketolyse på mandag, og var allerede i ketose i går, så det er jeg glad for. Vekta går nedover også. Boka har kommet og jeg har lest, og alt er bare velstand, foreløpig.
Hei og velkommen du også!
Ja min BMI var over 50 da jeg starta, så jeg er fortsatt stor, men det e rviljen også!
Vi klarer det i lag!!
klem
Nå har jeg lusket litt i kulissene her, har "litt" komplekser for vekta mi, så jeg har helst ikke villet rippe opp i den her ennå. Men nå vet jeg jo at det bare er en midlertidig vekt, som om noen måneder er helt annerledes.
Jeg har vært mer eller mindre overvektig i hele mitt liv, men det har tatt litt av de siste 7 årene pga bruk av antidepressive og beslektede medikamenter.
Jeg blir ihvertfall ikke lykkelig hvis jeg fortsetter å være fet, så dette er et tiltak både for somatisk og mental helse. Jeg skal ned 30 kilo, men ønsker å greie å gå ned 35 - 40 kilo.
Har alliert meg med en god kollega, så vi støtter og oppmuntrer hverandre. Har ikke veid meg ennå, men har mistet 28 cm rundtomkring på to uker (målte meg ikke før jeg hadde holdt på i ca 4 uker).
Jepp, lykke til alle sammen :-)
Så fint at du titter fram!! Virker som du e rgodt i sget, dette kan du klare!! innstillinga di er så riktig: Det e rbare en midlertidig vekt!!
:klem:
104 her når jeg startet på ketolyse for en uke siden.
var for 6 år siden oppe i 126 kg....men har"stabilisert" meg her på rundt 100 nå siden.
nå er det nok og skal ned ....skal bli spennende og følge med på dere!!!!
Velkommen og lykke til! Du har jo gjort unna en del av etappen allerede :)
slankesmurfen
02-09-07, 21:50
Hei!
Jeg meldte meg inn her i dag, har også meldt meg inn på forumet til ketolyse.no, men der skjer det ikke så mye i løpet av en dag :rolleyes: .
Jeg hører absolutt hjemme i denne klassen. Har 30++ å ta av, er fremdeles så paranoid og skamfull over vekta at jeg tør rett og slett ikke å skrive den her. Men jeg skal nok slanke vekk en hel supermodell:D !
Jeg begynte på ketolyse for snart 2 uker siden og er nesten 5 kilo mindre nå. Det er en flott start for meg. Men jeg er så usikker på om jeg skal bruke ketolyse, eller en lavkarbovariant med mindre fett. Det er sikkert fordi jeg er så redd for å gjøre noe feil nå, har så innmari lyst på å bli kvitt denne overvekta.
Og så blir jeg så usikker på om jeg spiser nok,for lite eller for mye fett og mat på ketolyse. Jeg har lest boken, men er fremdeles svært usikker her.
Da var det lettere den gangen jeg gikk på GR, med telling av kalorier, ganske håndfaste greier, men et helt pyton kurs for meg.
Har insulinresistens som mange andre her, og vet at det er det samme som å slanke seg med bremseklosser....
Jaja, godt å finne et forum hvor det er andre som meg.
For første gang i mitt 35 år lange liv er jeg helt seriøst motivert til vektnedgang.
Hei!
Jeg meldte meg inn her i dag, har også meldt meg inn på forumet til ketolyse.no, men der skjer det ikke så mye i løpet av en dag :rolleyes: .
Jeg hører absolutt hjemme i denne klassen. Har 30++ å ta av, er fremdeles så paranoid og skamfull over vekta at jeg tør rett og slett ikke å skrive den her. Men jeg skal nok slanke vekk en hel supermodell:D !
Jeg begynte på ketolyse for snart 2 uker siden og er nesten 5 kilo mindre nå. Det er en flott start for meg. Men jeg er så usikker på om jeg skal bruke ketolyse, eller en lavkarbovariant med mindre fett. Det er sikkert fordi jeg er så redd for å gjøre noe feil nå, har så innmari lyst på å bli kvitt denne overvekta.
Og så blir jeg så usikker på om jeg spiser nok,for lite eller for mye fett og mat på ketolyse. Jeg har lest boken, men er fremdeles svært usikker her.
Da var det lettere den gangen jeg gikk på GR, med telling av kalorier, ganske håndfaste greier, men et helt pyton kurs for meg.
Har insulinresistens som mange andre her, og vet at det er det samme som å slanke seg med bremseklosser....
For første gang i mitt 35 år lange liv er jeg helt seriøst motivert til vektnedgang.
Hei og velkommen så mye!!
Vet du hva, det er nesten som å lese om meg selv!! Husker skammen, flauheten og for min del fortvilelsen og håpløsheten.... inntil jeg nå, ca 9 mnd siden jeg starta sitte rher, noenogtredve kg lettere, full av tro på at dette skal gå. Jeg har lyst til å råde deg til å følge ketolysekuren veldig slavisk, da er det lettere å finne mønstre og forklaringer i fht vekta. Husk også å måle deg!! Nopen gange rgår cm fortere ned enn vekt og motsatt.
Ikke vær flau over str din, du ser mitt mål - og sluttvekt e rønska til 70 kg. Jeg åt meg sakte men sikkert inni helseskadelig overvekt godt hjuppet av Statens ernæringsråd, Grete R og LIBRA. Har skreve om det i journalen min. Velkommen på beøk der :)
Best ehilsen BIB
slankesmurfen
02-09-07, 22:02
Jeg skal nok knote ned vekta mi etterhvert, skal bare tøffe meg litt opp først.
Det du har klart er en enorm inspirasjon. Det viser at det absolutt er mulig. Ser i underteksten din at du tåler karbo dårlig. Det er nok mye det samme her, for det er jo kun det jeg har levd på.
Takk for hyggelig tilbakemelding! Tror dette blir et forum for inspirasjon og glede!
...Tror dette blir et forum for inspirasjon og glede!
:ja:
Hei!
Hei og velkommen!!
Kjenner meg igjen i det å skamme seg over kroppen. Jeg går ofte rundt og føler at jeg må be om unnskylding for at adre folk må se på meg... Tragisk sånn egentlig. Men jeg ahr blitt mye bedre til å bare gi blanke f....
Det synes jeg du også skal gjøre. Vi er nå slik vi er, ofte for en grunn, men nå er vi så mye snillere mot oss selv. Vi er ute etter å være så glade i oss selv at vi har lyst å gjøre noe som er bra for oss, både fysisk og psykisk.
Jeg har latt det stå til og har røpet vekta mi, og gjør det gjerne igjen; den er nå 138 og har vært 167 for 2,5 år siden. Så jeg er ingen lettvekter kan du si.
Jeg er nokså nybegynner jeg også. I morgen har jeg holdt på i tre uker.
Det blir spennende å følge deg! Masse lykke til, og ikke skam deg. ;)
Klem fra Villemo :-)
....Vi er nå slik vi er, ofte for en grunn, men nå er vi så mye snillere mot oss selv. Vi er ute etter å være så glade i oss selv at vi har lyst å gjøre noe som er bra for oss, både fysisk og psykisk....
:ja: :heia: :heia: :heia: :heia: :heia:
slankesmurfen
03-09-07, 15:41
Ja det med å skamme seg, må det bli en slutt på. Marerittet mitt er at jeg blir syk og må innlegges og i en sånn situasjon at andre må løfte og stelle meg. Huff,huff,huff...
Når jeg fikk lillegutt for noen år siden fødte jeg uten smertestillende, ikke bare for å være en sånn kjempeflink dame, men like mye for ikke å høre anestesilegen si at "nei her går det ikke an å sette noe epidural, for mye fett".
Å det er masse situasjoner hvor jeg plages av vekta mi, i alle fall nå som jeg har tatt hodet ut av sanden og virkelig begynt å tenke på det.
Men jeg lover at fra her av skal det bli slutt på dette etterhvert som jeg krymper inn.
Måtte jeg krympe hurtig :rolleyes: ...
Takk for øvrig for fine innspill, og det blir spennende å følge med dere også!
da var det på\n igjen...prøvde atkins for ca 3år siden.funka godt,de få månedene jeg prøvde.MEN, så møtte jag han som nå er min forlovede(det ble vanskeligere å spise lavkarb.)+jeg ble mamma for ca 4mnd siden. siden jeg nå har sluttet å amme, har jeg bestemt meg.DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET:)
Sist gang fikk jeg masse overskudd, og var i kjempe-form. og ikke minst så gikk vekta raskt ned. Har tatt en prat med samboeren for å få full støtte, og nå er jeg klar som et egg.ønsker å gå ned myyyye i vekt, men tror det er greit med del mål. skal ned tilsammen over 30kg.men har som første delmål å gå ned 7.8kg
siden jeg er hjemme med min lille sønn,håper jeg det skal bli litt enklere mat-messig enn sist gang.+at jeg er flink å mosjonere, går tur på 40-50min stort sett hver dag.
noen andre som er i start-gropa og skal ned mye?
Har også en venninne jeg kan be om råd, hun har gått ned 30kg!!u go girl:)
gleder meg til å bli kjent med dere!snakkes:klem:
Velkommen og lykke til, elle :) :heia:
Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨
god helg:blomster:
Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨
god helg:blomster:
Vi er nok i stor grad mest aktive i egen journal og på besøk hos de vi har etablert kontakt med :)
Velkommen på besøk til meg :)
Hei Elle!
Jeg startet for alvor opp på mandag og skal også totalt ned 30 kg.... Jeg prøver å holde meg innenfor Fedons kosthold jeg da. So far, so good!!!
Hei Elle!
Jeg startet for alvor opp på mandag og skal også totalt ned 30 kg.... Jeg prøver å holde meg innenfor Fedons kosthold jeg da. So far, so good!!!
Hei og velkommen!!
Jeg må bare introdusere megselv, og håpe at det blir litt ekstra motivasjon til å begynne IGJEN.....
I 2004 gik jeg ned 30 kg med Atkins, siden flyttet jeg fra Nederland til Norge, mistet jobben, mistet daglige faste ting, fant ikke det samme i butikken her som der, og miste grepet på kosthold.
Gikk ned i depression og spiste alt.
Nå har jeg vært hos ortopeden i går med kikehulskirurgi. og fant ut at jeg har dårlige artrose/slitasje og det blir ikke bedre. Dermed mister jeg utsikten på jobben (på lastebilen) og noe håp for framtiden.
Jeg er 34 år og veier 110 kg, har vært 120 før, men var 90 for 2 1/2 år siden. Ortopeden sa at jeg skulle veie 60kg, jeg er 165cm. Jeg skal være veldig glad å komme først under 100 igjen, og sette ny mål da.
Jeg har PCOS, og spiseforstyrelsen, men jeg vet at jeg greide det før med atkins, så må bare få det til igjen. Skal få hjelp fra psychologen og.
Jeg vet at jeg føler meg bedre uten karbohydrater, men det er så vasnkelig å snu rund hele kosthold igjen. Spesielt når jeg sitter hjemme alene og mannen kommer ikke hjem før 8 om kvelden..
Vel det var nok skravling... må bare få det startet igjen!!
Jeg må bare introdusere megselv, og håpe at det blir litt ekstra motivasjon til å begynne IGJEN.....
I 2004 gik jeg ned 30 kg med Atkins, siden flyttet jeg fra Nederland til Norge, mistet jobben, mistet daglige faste ting, fant ikke det samme i butikken her som der, og miste grepet på kosthold.
Gikk ned i depression og spiste alt.
Nå har jeg vært hos ortopeden i går med kikehulskirurgi. og fant ut at jeg har dårlige artrose/slitasje og det blir ikke bedre. Dermed mister jeg utsikten på jobben (på lastebilen) og noe håp for framtiden.
Jeg er 34 år og veier 110 kg, har vært 120 før, men var 90 for 2 1/2 år siden. Ortopeden sa at jeg skulle veie 60kg, jeg er 165cm. Jeg skal være veldig glad å komme først under 100 igjen, og sette ny mål da.
Jeg har PCOS, og spiseforstyrelsen, men jeg vet at jeg greide det før med atkins, så må bare få det til igjen. Skal få hjelp fra psychologen og.
Jeg vet at jeg føler meg bedre uten karbohydrater, men det er så vasnkelig å snu rund hele kosthold igjen. Spesielt når jeg sitter hjemme alene og mannen kommer ikke hjem før 8 om kvelden..
Vel det var nok skravling... må bare få det startet igjen!!
Kjære Emy, velkommen til oss!!
Jeg veier ca 11 kg og har til nå gått ned ca 35 kg (ticker ikke helt oppjustert) - og vet at dette nytter - akkurat slik du har erfart :)
Lykke til på veien!!
Jeg veier ca 11 kg og har til nå gått ned ca 35 kg (ticker ikke helt oppjustert) - og vet at dette nytter - akkurat slik du har erfart :)
Lykke til på veien!!
Veier du 11 kg?? :eek: :lol:
Veier du 11 kg?? :eek: :lol:
Atkins dieten virker utrolig bra!!!
Lykke til på veien!!
Vel, vel, til vanlig blir det flere tegn i teksten enn jeg har tenkt, denne gangen ble det et for lite. Jeg veier da ca 111 kg :lol:
noen her nå om dagen?
Når noen nye melder seg på banen prøver jeg å komme innom og øsnke velkommen, så: Velkommen til deg!!
Ellers er jeg mest i bloggen og journalen min. Bloggen er lukket, men jorunalen åpen, velkommen på besøk!
Har du lyst til å si noe mer om deg selv?? Jeg ble så nysjerrig på nick'et ditt, sjeldent :)
beste hilsen BiB:)
Hei igjen og lykke til alle dere nye (som meg) og ikke minst til dere noe mer erfarne som f.eks. du BiB og andre som tok imot meg så hyggelig. Så utrolig kjekke folk her :) Gleder meg til fortsettelsen, forstår at noe heter journal, det skal jeg trene på hvordan fungerer :D
Hilsen Sissel
Hei igjen og lykke til alle dere nye (som meg) og ikke minst til dere noe mer erfarne som f.eks. du BiB og andre som tok imot meg så hyggelig. Så utrolig kjekke folk her :) Gleder meg til fortsettelsen, forstår at noe heter journal, det skal jeg trene på hvordan fungerer :D
Hilsen Sissel
velkommen:)
såflink du har vært å gå ned i vekt!!
lykke til videre!
Hilsen Sissel
Jeg synes dette er et hyggelig forum og sette rstor pris på at opplever det samme! :ja: Lykke tilo med journal, det er en flott ting å ha! Velkokmmen på besøk i min :)
Jeg har akkurat 30 kilo for mye, og føler at jeg hører med i denne gruppen. Har vært overvektig så lenge jeg kan huske.
Klarte å gå ned til 70 kg en gang på Grethe Roede - kurs, men vekten snek seg sakte men sikkert på igjen, og etter barn nr to for 5 år siden, klarte jeg ikke å komme under 82 kg. Etter barn nr tre er jeg oppe i 95, og skulle ønske jeg for en gang i livet at jeg kunne veie 65 kg, ha en bmi som viser at jeg er sunn, og kunne føle meg nett og vel.
:boxing::boxing:Men nå...:boxing::boxing:
...er jeg klar for en fight!!!!
Velkommen så mye til deg også Karbosara!! Det høres nesten ut som min historie det du skriver om, men jeg rakk å bli veldig mye større før jeg fant veien :)
LYKKE TIL du også !!
Jeg har akkurat 30 kilo for mye, og føler at jeg hører med i denne gruppen. Har vært overvektig så lenge jeg kan huske.
Klarte å gå ned til 70 kg en gang på Grethe Roede - kurs, men vekten snek seg sakte men sikkert på igjen, og etter barn nr to for 5 år siden, klarte jeg ikke å komme under 82 kg. Etter barn nr tre er jeg oppe i 95, og skulle ønske jeg for en gang i livet at jeg kunne veie 65 kg, ha en bmi som viser at jeg er sunn, og kunne føle meg nett og vel.
:boxing::boxing:Men nå...:boxing::boxing:
...er jeg klar for en fight!!!!
YOU GO GIRL!!!velkommen til oss:)mitt mål er å gå ned over 40 kg.vi får stå på!!
Lykke til!
....vi får stå på!!...
:ja: det gjør vi - i lag!! :heia: for oss!!
Jeg også vil være med. Jeg gikk opp 35 kg i svangerskapet da veide jeg 115 gikk ned til 110 sto der kjempe lenge før jeg begynte på lavkarbo gikk ned til 104 og nå på ketolyse kuren har jeg gått ned 6 kg til på 5 uker til 98 kg Skal ned til 75 kg dvs 35 kg totalt. :D Dette skal jeg klare
Jeg også vil være med. Jeg gikk opp 35 kg i svangerskapet da veide jeg 115 gikk ned til 110 sto der kjempe lenge før jeg begynte på lavkarbo gikk ned til 104 og nå på ketolyse kuren har jeg gått ned 6 kg til på 5 uker til 98 kg Skal ned til 75 kg dvs 35 kg totalt. :D Dette skal jeg klare
Velkommen!! Så fint at du vil være med oss!! Ketolysekurene e rså bra, gratulerer med flott valg!!
:) beste hilsen BiB
Hallo
Jeg er ny og vil ned i første omgang 40 kg....
Skal ned enda mere, men jeg begynner med de førti først.
Begynte på ketolysekuren i går og synes at det går bra.
Hei og velkommen Bean!
Som du ser av tickeren min har jeg fortsatt ove r40 kg igjen, selv ette rå ha gått ned over 30 - og jeg har ikke mistet motet!! Dette er en flott måte å spise seg ned i vekt på!!
Lykke til på veien, beste hilsen BiB
Takk for det.
Denne gangen skal jeg klare det!
:_oppgitt::nedfor:Hei på dere. Jeg er helt ny her i forumet. Leste boka til Skaldeman for 3 mnd siden, og ble hekta:-) Det virket bare så riktig. Begynte med en gang, og vekta begynte å sige nedover. Er gått fra 125 kg og til nå 117, altså 8 kilo. Så dere ser at jeg har en laaaaaang vei å gå. Tenker meg at jeg til slutt ønsker å ende på ca. 80 kg ( er 177 cm høy). Problemet mitt nå er at jeg har stått stille i 3 uker, og dermed er jeg begynt å skeie ut. Og siden jeg ikke har gått opp igjen, så er det blitt verre og verre å ta seg inn igjen. Så derfor: er det noen som har noen tips til meg? Et av mine problemer er at jeg sliter med fantasien når det gjelder meny, og begynner å bli litt lei av egg og bacon og kyllingfilèter med rømme nå...:-) Samtidig gikk alt så veldig greit så lenge jeg holdt meg strengt til proteiner og fett. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser/ bulimi uten oppkast etter overgrep, men regnet meg egentlig ferdig med dette. Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd:forvirret:hjelp:
Klem fra Gro
Sweetflower
02-11-07, 01:20
:_oppgitt::nedfor:Hei på dere. [snip]
Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd:forvirret:hjelp:
Klem fra Gro
Hei i natten... :) Jeg har ikke så mye fornuftig å si, bare at du må ikke gi opp, her er vi mange som kan støtte deg og her vil du finne masse inspirasjon til å fortsette!! :klem:
Hei i natten, og takk for rask tilbakemelding. Glad for å se at det er noen der ute som kan støtte, takk takk:-) Prøver på ny frisk i morgen.
Natta:klem:
Hei i natten, og takk for rask tilbakemelding. Glad for å se at det er noen der ute som kan støtte, takk takk:-) Prøver på ny frisk i morgen.
Natta:klem:
Hei!
:klem: klart vi vil hjelpe og støtte!! Er lei meg for at jeg iokke så denne før nå...:ja:
Jeg har solid platå-erfaring, Tanita-tråden min er ganske kort, og jeg har skrevet litt om det der. Skal se om jeg kan finne noe i Livet er her og nå også, som jeg kan lenke deg til, men har ikike tid nå, er på jobbreise.
Varm :klem: fra meg - rådet e rfortsett som før, kroppen slipper igjen om du e rtro mot opplegget. Vann, vann, vann, kutt meieriprodukter og søtstoff om du fortsatt står, for å sjekke ut om det vikrer.
Takk for godord. Har lest noen av innleggene dine, BIB, og må si jeg er imponert. Du har gjort et fabelaktig arbeid allerede. Kjempe-inspirerende!! Ønsker deg lykke til videre:goodluck:. Jeg kjenner at jeg er bedre til mote i dag, er takknemlig for støtte og oppmuntring fra folk på forumet. Nye sjanser - nye gevinster!!!!
Klem, Gro
Hei Gro
Jeg går på ketolyse da så kosten er vel litt anderledes.
Men jeg spiser mye kjøttdeig. Kjøttdeig med eggerøre til frokost med forskjellige typer krydder (spesielt Black Boys Tandoori krydder).
Fikk nylig tipset om å steike opp en haug med kjøttdeig å ha det ferdig i kjøleskapet. Gjør ting kjapt og enkelt :). Nå prøver ut å steike opp kjøttdeig å ha det i en box og legge det i frysern. Enda enklere og holder seg enda lengre.
Det finnes også en Blomkål og Brokkoli grateng som er kjempegod (virker som de fleste butikker har dem).
Jeg bruker også å skjære opp B&B i skiver å steike dem i panna. Har så over kjøttdeig og fløte eller rømme(med ost?). Lar det stå å godgjøre seg litt.
Ziggys lapper er et must! Mye mat er mye bedre med en Zlapp til :p. Eller som et ekstra måltid. Det vil si jeg bruker Z oppskriften men legger til 1,5 dl kruskakli og 1 dl knuste linfrø.
Kjempegodt med skinke, ost og masse majones på.
Da blir det mer som grove rundstykker.
Tenkte også prøve ut Lollypop brødet. Har en mistanke om at det kan smake noe lingnende.
Jeg har også et par Thai Wok pose liggende. Den har 4 karb pr 100.
Virket kjent de tallene dine :). Jeg er 176 høg. veide 124 for 2 måneder og 2 uker siden. (veide meg i går å var kommet ned på 110,5 kg :smile:)
Lykke til videre :smile:
.....Virket kjent de tallene dine :). Jeg er 176 høg. veide 124 for 2 måneder og 2 uker siden. (veide meg i går å var kommet ned på 110,5 kg :smile:)...
:heia: så flotte resultater, da!! Lykke til videre!
Hei terry, og takk for gode tips. Grattis med bra resultat:heia:. Skal prøve ut litt forskjellig i løpet av uka nå. Kosten min blir nok litt blandet med grønsaker, det er nesten umulig for meg å variere nok til å holde ut på streng Skaldeman-kost ( bare protein og fett...). Klarer noen av dere andre det? Hvordan legger dere opp maten? Skal jo helst ikke skille seg så veldig ut fra resten av familien, selv om jeg kutter ut noe... Jeg står fremdeles stille, men har fått ny giv nå. Skal veie meg igjen til fredag, så får vi håpe at kneika er over:smile:
Klem så lenge:goodluck:
...., det er nesten umulig for meg å variere nok til å holde ut på streng Skaldeman-kost ( bare protein og fett...). Klarer noen av dere andre det? Hvordan legger dere opp maten? Skal jo helst ikke skille seg så veldig ut fra resten av familien, selv om jeg kutter ut noe... ...
I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.
I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.
Ja, sånn er det i grunnen hos oss også. Men ordet slanking er ikke i bruk, forsøker å fokusere på helse. Er jo i faresonen for diabetes... Ungene mine er 10, 12 og 14. Er nokså redd for å sette dem på tanker om slanking. Og ja, det går mye i koteletter og kyllinglår. Damene på jobben er interesserte og støttende:stortsmil, så lunchen går bra. Men får man i seg nok fett på denne måten? Har bestilt MCT-olje, skal hente den i morgen. Leste om den i en tråd her inne, hørtes ut som noe jeg kunne prøve. Kanskje den får fart på sakene:-) Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....
... Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....
Da gir jeg deg samme tips som jeg gav en annen her om dagen:
Stek opp kjøttdeig eller kjøtt i strimler så du alltid har på lur.
Grønnsaker: Strimle squash, paprika, løk, aubergine, gjern eogså brokkolibuketter.
Når du skal spise, fres alt i panne til gjennomvarmt, da e rgrønnsakene passe etter min mening. Krydre ette rsmak:
Italisenk vri: oregano, basilikum, timian og sitron, event hakka tomater om du kan spise det.
Kinesisk vri: Krydre med ingefær, hvitløkspepper og litt soyasaus m lite karber.
Thailandsk vri: 1-2 ts red currypaste (eller mer om du liker sterk mat), tilsett 1 boks kokosmelk med lite karber (det finnes en m 3 per dl).
Meksikansk vri: Enten tacokrydder m lite karber elle rpepper, paprika, spisskummen (jeera på de boksene som selges i internasjonale matbutikker).
Lykke til med hverdagsmaten :klem:
kristindama
14-11-07, 20:06
Jeg er helt ny her, ikke ny på å være overvektig dog..
Jeg veier ca 120 kg fordelt på 170 cm dame så det er nokså drøyt. Har bestemt meg for at noe må gjøres men blir totalt forvirret av alle navn og forskjellige dietter som finnes.
Er ute etter gode tips og ideer, hva bør jeg prøve osv.
Har Diabetes2 (selvfølgelig)
Jeg er helt ny her, ikke ny på å være overvektig dog..
Jeg veier ca 120 kg fordelt på 170 cm dame så det er nokså drøyt. Har bestemt meg for at noe må gjøres men blir totalt forvirret av alle navn og forskjellige dietter som finnes.
Er ute etter gode tips og ideer, hva bør jeg prøve osv.
Har Diabetes2 (selvfølgelig)
Hei og velkommen til oss! :)
Det er mange veier til Rom, selv vil jeg anbefale Ketolysekuren av mange grunner (ikke prioritert rekkefølge):
Jeg kan spise god mat når jeg er sulten og til jeg er mett.
Den kan fint kombineres med familie og venner som lever "vanlig".
Det er ikke noe problem å ha med god og lovlig mat på jobb og reiser, når man bare planlegger litt.
De fleste ingrediensene/maten finnes i de fleste "vanlige" hjem.
Det er god mat.
Jeg er mett og i god form, uten sug sånn i det daglige.
Den passer fint for folk med diabets 2.
Boka er grei å lese og lett å forstå.
Jeg har gått ned 38 kg til nå skal ned 37 til og velger fortsatt ketlysekuren.
Lykke til med ditt valg, du kan jo gå til kostholdsfilosofier i forumdelen og lese litt?
Hei, er her igjen.. har vært helt forvirret i det siste. legen ville at jeg skulle spise my brød. (rygbrød).. men jeg vil ikke brød, jeg vil holde meg på lavkarb. Kroppen liker ikke brød og sukker greier, den spørrer bare om mer. Og i tillegg så liker jeg ikke brød i det hele tatt.... aldri likt det, ved siden av den som kommer rett fra bakeriet...
Jeg får hjelp med depression og spiseproblemet fra pshychologen, Jeg måtte holde en dagbok for psychologen, og fant ut at jeg spiser for liten, og ikke regelmessig nok, da jeg leste gjennom dette, da begynner jeg å spise mye feil mat, or det virker ikke.
Har gått opp og ned noen kilo de siste fire uker, men er tilbake til hvor jeg begynte og har litt mer grep på det jeg må gjøre.
Har fått reductil fra legen i går, og har begynt med det. Sammen med spiseproblemer og vekt, trenger jeg noe ekstra hjelp, i mellomtid kan jeg prøve å forbedret forholdet til maten og alt...
Det blir Atkins fortsatt. Nå er det å lære å spise regelmessig igjen, og like maten i tillegg.
Kjære Emy :klem:
Det e rikke greit nå man slites mellom ulike råd og synspunkter, i tillegg til at man har erfaringe rmed seg selv og egen kropp. Jeg kan ikke gi råd, men bare si hva som fungerer for meg:
Null brød og brøderstatning
Mye proteiner og fett
Lite karber, og da bare fra egg, salat, agurk, paprika, brokkoli og løk (bare litt)
SMØR ok, men ingen andre meieriprodukter.
Ikke søtstoff.
Koffeinfri kaffe, grønn te, Farris, vann som drikke
Jeg skifta fra Atkins til ketolysekuren, og det ble min "redning" selv mye grønnsaker gir meg søtsug og skjelvinger, men alt fettet på ketolysekuren gjør meg god og mett.
Limer inn noe om slankepiller her:
"Det samlede vægttab med receptpligtig slankemedicin
ligger dog i gennemsnit nede på omkring 2-5 kg over 1-2
år. Vel at mærke, hvis man samtidig holder en kaloriefattig
diæt og evt. også dyrker motion."
og spesielt om Reductil:
.....
"Sibutramin (virkestoffet i Reductil)
Sibutramin bliver optaget i kroppen og virker i hjernen. Her nedsætter den appetitten via en række aminosyrer. Det ekstra vægttab ved sibutramin er i gennemsnit 2,7-4,4 kg efter et år i forhold til snydemedicin. Sibutramin kan desuden give en bedre balance mellem fedtstofferne (fx kolesterol) i blodet, og evt. også en lille fordel ved behandling af overvægtige med type 2-diabetes.
Desværre har sibutramin også bivirkninger. De mest almindelige er:
Mundtørhed
Forstoppelse
Søvnbesvær.
Men der har også været fokuseret på sibutramins tendens til at øge hjertefrekvensen og blodtrykket. 10-15 mg sibutramin øger hjertefrekvensen med 4-6 slag/min. og øger blodtrykket med 2-4 mmHg (mm kviksølv). Denne bivirkning på blodtrykket kan muligvis modvirke nogle af de gode effekter af vægttabet. Bivirkningerne betyder, at lægen bør følge puls og blodtryk jævnligt (hver anden uge) i de første 3 måneder af behandlingen. Behandlingen med sibutramin bør stoppe, hvis blodtrykket stiger mere end 10 mmHg, hvis pulsen stiger med mere end 10 slag/min. Dosis er en tablet på 10 mg eller evt. 15 mg – dagligt."
:klem: og lykke til!
Hei,
Finfin tråd. Får vel gi en liten presentasjon her.
Min overvekt har kommet av en blanding av for mye og feil mat tidligere, og alt for lite mat de siste par årene (den berømmelige spareblussen), medisinering for bipolaritet (manisk depressiv), samt bulimi. Heldigvis har jeg trent mye i 3-4 år allerede. Tør ikke tenke på hvor stor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort det ...
Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.
Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit :)
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig :)
Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon :)
...Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.
Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit :)
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig :)
Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon :)
Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!! :)
Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! :D Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.
Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen :)
Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!! :)
Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! :D Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.
Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen :)
Takk for det :)
Jeg har tenkt litt på å lage en journal. Kommer sannsynligvis til å lage en snart, og i hvert fall når jeg starter skikkelig opp med SB dietten. Driver og leser boka nå, og vurderer å starte opp med første fase i neste uke.
Takk for det :)
Jeg har tenkt litt på å lage en journal. Kommer sannsynligvis til å lage en snart, og i hvert fall når jeg starter skikkelig opp med SB dietten. Driver og leser boka nå, og vurderer å starte opp med første fase i neste uke.
Så flott!!
Det e ren fantastisk følelse å vite at "Jeg e rpå rett vei" - det var i alle fall slik jeg følte det da jeg starta fo r1 år side. Utfordringer, opp- og nedturer har det vær t nok av, men et fantastisk år!
Så flott!!
Det e ren fantastisk følelse å vite at "Jeg e rpå rett vei" - det var i alle fall slik jeg følte det da jeg starta fo r1 år side. Utfordringer, opp- og nedturer har det vær t nok av, men et fantastisk år!
Nå har jeg akkurat lest litt i din journal, og jeg må si at jeg er virkelig imponert! Du har en slik innstilling til livet som vi alle burde hatt, og det får man virkelig resultater av. :heia:
Nå har jeg akkurat lest litt i din journal, og jeg må si at jeg er virkelig imponert! Du har en slik innstilling til livet som vi alle burde hatt, og det får man virkelig resultater av. :heia:
Tusen takk!
Er ikke glad i å bruke slankepiller, men håper at det får til en start, i hvert fall uten masing om piller fra fastlegen. Og kanskje jeg er den person hvor det virker?
Har spist tre måltider i går og litt inn i mellom. I dag har det vært linfrø frokost so langt, og har planlagt maten for resten av dagen.
Er så lei av obsessionen met maten, og håper å få en bedre forhold til maten. Elsker maten egentlig, men har hatet å spise, fordi jeg er for tykk og derfor er maten dårlig for meg. (dette sitter fortsat i hodet... men jobber med dette) til slutt ble det ikke noe vanlige måltider, men bare overspising 1 gang i dagen og litt middag.
Jeg må spise måltider, dat kommer forbrenningen opp igjen, og skal ikke kroppen spørre om maten hele tiden.
Oh ønsker at vi ikke trengte maten... Da var livet mye lettere.
...Oh ønsker at vi ikke trengte maten... Da var livet mye lettere.
Det e rderfor jeg er så frimodig at jeg hevder at "slanking" (når man snakke rom min vektklasse og mitt forhold til mat) e rminst like vanskelig som å slutt å røyke eller drikke (for alkoholikeren) fordi mat MÅ vi ha, hver dag, uansett, mens de "bare" kan holde seg unna. NBNBNB: Dette er skrevet i dyp respekt for den svært tunge utfordringa det e rå være avhengig, uansett av hva, og hve rmisbruker har sine utfordringer, og alle føler vi at det vi er avhengig av er en livsnødvendighet, men jeg tror utfordringa som ligger i matavhengighet e rkraftig undervurdert av både "folk flest" og de fleste leger.
Det e rderfor jeg er så frimodig at jeg hevder at "slanking" (når man snakke rom min vektklasse og mitt forhold til mat) e rminst like vanskelig som å slutt å røyke eller drikke (for alkoholikeren) fordi mat MÅ vi ha, hver dag, uansett, mens de "bare" kan holde seg unna.
Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om :ja:
Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om :ja:
Det var ikke værst!!
:heia: for oss som likevel går på utfordringa med krum hals!!
Hei,
Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo :))
hilsen
Hans
Hei,
Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo :))
hilsen
Hans
Hei og velkommen til oss!
Så flott at du også har oppdaget denne veien, den er så ufattelig mye "enklere" å gå på enn de tradisjonelle når man skal ned i vekt. Flott start til nå :heia: Lykke til på resten av veien :)
Beste hilsen BiB
Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.
Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg
Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt. :)
Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.
Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg
Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt. :)
Velkommen til deg!!
Smart med delmål, det har jeg også. Imidlertid klarer ikke jeg å se mer enn 5 og 5 kg i gangen, det blir fo rlenge emellom hver måloppnåelse.
Lykke til videre :)
Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. :). Er veldig fornøyd !!!
Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. :). Er veldig fornøyd !!!
:D SÅ FLOTT!!
Gratulerer så mye og velkommen til oss! Lykke til videre på veien, det er mulig :D :heia:
Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!
Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!
Så hyggelig!! Fint om jeg kan inspirere :)
Ja, jeg har i sannhet fått et nytt liv etter ketolyse, ikke bare i fht kilo og vekt, men livskvalitet i bred forstand :ja:
Lykke til videre!
Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt! :)
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wMNG7II/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMNG7II/)
Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt! :)
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wMNG7II/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMNG7II/)
Velkommen så mye, gratulerer med flott valg og innstilling, lykke til!!
tulleruska
07-01-08, 01:28
Hei alle sammen!:D
Jeg startet her i november i fjor, men føler ikke helt at jeg har kommet igang riktig enda. Har over 30 kg å gå ned, men sliter med lavt stoffskifte og går på medisiner for dette. Har i tillegg forhøyet insulin produksjon, så slik jeg har oppfattet ketolysekuren skal den hjelpe på dette!
Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. Det gikk bra de første 3 uker, men så ble det en reise, og så kom julebordene... og jula. Går igang igjen nå for fullt og skal klare å komme meg ned mine 30 kg, men tror jeg må beregne god tid! Og tillate meg å ta det med ro :boat: når jeg er på jobb-tur.
Vet det finnes mange gode oppskrifter, men ved siden av mine 11 timers arbeidsdager ( jobb + reise til og fra) blir det ikke så mye tid til å lete frem de oppskriftene som er gode :forvirret og enkle å følge. Sleit lenge før jeg fant en brødoppskrift som jeg likte, og har langt igjen for å få til variasjoner i kosten.
Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!! :heia:
Velkommen hit og lykke til!
Mitt tips til deg blir en slags tapaz i nisteboks. Legg ostebiter, f.eks. Brie, litt nøtter, spekemat eller annet kjøtt i passelige biter. (Kommer an på om du har anledning til å oppbevare maten kaldt på jobb eller under reise)
Sukkererter eller litt cherry-tomater for å få med litt grønt. Nesten bare fantasien som setter grenser her.
Glemte forresten å se hva slags filosofi du skal følge. Mulig du må vente litt med nøttene.:confused:
....Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. ....Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!.... håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!! :heia:
Hei og velkommen!
Ja, jeg e rjo en av de som omsider har gått til noe på området etter å ha prøvd det meste uten å lykkes over tid før. Også jeg reiser mye, 2-4 dager med overnatting i uka. Hva er min løsning? I all hovedsak ribbe. Hvorfor? Jo, siden jeg salter den 3-4 døgn før steking har den god holdbarhet, den smaker godt, er feit og god så den metter i selv små porsjoner og den får plass i minibaren. Ellers er alt kjøtt stekt i strimle rog gkrydra godt. Bokser med Bayerpostei (0 karber) har "evig" holdbarhet uåpnet og trenger da helle rikke kjøleskap. Tubeost, avocado, miniposer med salat, spekepølse med 0 karber og som Nalana sier, tapasinspirert mat. Både Rema og Spar-kjeden selger små tapas retter som kan tas med som de er eller fylles ove rpå bokser og legges i baggasje som sjekeks inn om du flyr.
Lykke til!!
Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt ;)
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.
Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt ;)
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.
Velkommen! :)
Dette er et perfekt opplegg for meg som har MYE å gå ned :ja: tror og håper det vil passe for deg også! Jeg har litt igjen før jeg sitte rmed slank kropp på stranda, men jeg har kommet dit at jeg kan bevege meg blant folk i badedrakt uten å forgå av skam, sjøl om jeg fortsatt e rovervektig. Det e rnoe av det jeg har satt størst pris på gjennom det å jobbe med kosthold, valg og selvbilde, jeg er mer glad i meg selv som jeg er.
:heia: og MASSE lykke til, :) Beste hilsen BiB
Hyggelig med en slik tilbakemelding ;)
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del ;)
Hyggelig med en slik tilbakemelding ;)
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del ;)
Ja, jeg tror ikke jeg hadde klart denne nedgangen og endringa hadde det ikke vært for flg faktorer:
1: Jeg gikk fra å ønske til ville
2: Jeg begynte å se meg selv for meg som tynn, jobbet aktivt med visualisering
3: Jeg fant meg heiagjeng (legen min - er der fortsatt 1 gang i uka, etter me renn 1 år på denne livsstilen, familie, venner)
4: Jeg informerte kolleger på jobben for å slippe spørsmål
5: Jeg fant lavkarbo.no :D
6: Jeg, med min impulsivitet klarte å snu om til planlegging av mat.
Lykke til med ditt prosjekt, jeg anbefaler virkelig å ha en journal!
tulleruska
11-01-08, 21:49
Hei BIB og Nalana!
:blomster:
Tusen, tusen takk for ideer til mat på reise! Nå høres det ikke så uoverkommelig ut lengre! Var en tur i Frankrike og endte med å gafle i meg mandler til frokost, lunch og kveldsmat i tre dager, for det var ikke noe annet enn bagetter og "Croasones.." (...aner ikke hvordan det skrives) å velge mellom til frokost kl 5 om morgenene, eller på bedriftsbesøket senere på dagen. Middagen gikk derimot veldig greit - da kunne jeg ta en biff med grønnsaker.
Å kunne bruke ribbe og andre kjøttretter på den måten har jeg ikke engang tenkt på! Tapasrettene har jeg heller ikke vurdert. Er nok for "indoktrinert" om at kjappe, sunne måltider må være en Yoghurt eller noe tilsvarende!
Takk igjen for tipsene! Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!
Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?
Helgen skal jeg bruke til å lage opp mat til fryseren, klar i porsjoner til å raske med meg når jeg skal av gårde!:spent:
Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!
Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?
Så utrolig flott å lese!! :D Nå ble jeg skikkelig glad!!
Og nei, det e rikke uhøflig. Du kan informere på forhånd om at du må ha spesiell mat og at du tar med sjøl, elle rsi det når du er der. Jeg er blitt rågod på sånt nå! I dag sa jeg på kurset jeg var på at jeg går på diett, så jeg har med egen mat. Og ingen sa noe til det :)
Lykke til!!
Hei
Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..
Hei
Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..
Hei og velkommen! Tror du har gjort et lurt valg av kur. Vi er mange her inne som kan skrive under på det, og jeg tror heller ikke at du skal få noe problemer å spise sånn som du skal spise sammen med din toåring. Jeg har 3 barn på 8,5 og 9mnd, og jeg spise det samme som dem, med noen unntak...har mitt eget brødsubstitutt, og jeg spiser heller sppe enn pannekaker, f.eks. Og alt du spiser, kan toåringen også spise hvis hun vil...hun skal bare ha poteter, ris,pasta o.l. i tillegg...
Hvis du ikke har bok om kuren ennå, anbefaler jeg den du får tak i på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) .Den er lettfattelig og grei...kostilskuddet som selges derfra har også greie prise i forhold til det du får kjøpt på helskosten.
Lykke til! Og kom gjerne på besøk!
Fint å kunne skryte litt av seg sjøl så jeg hekter på en oppdatering av statistikken :))
Har gått ned i snitt 1 kg per ca 4,5 døgn siden start i oktober i fjor og er fremdeles like motivert for fortsatt lavkarbo!
------------------------------------------------------------------
Startvekt 23.okt.2007: 144,5 kg
Matchvekt 12.jan.2007: 126,2 kg
Ca.1200-1400 cal/dg., P:170g F:70g K:20g
------------------------------------------------------------------
Hei alle sammen!
Jeg er ny her og må ned i vekt ca. 30-35 kg. Jeg har brukt flere mnd. på å få mot til å melde meg på her.
Dette er et fint forum som jeg ser er til hjelp for veldig mange. Vi som sliter med overvekt trenger noen å snakke med, få støtte og tilbakemeldinger. Jeg har slitt med overvekt hele mitt voksne liv. Gått på mange Grethe R. Libra kurs, har gått ned alle gangene men, men etter en stund øker vekta enda mere. Så derfor skal jeg nå prøve lavkarbo. Har prøvd litt på forhand, men nå har jeg fått bøkerne ( en bokpakke på fire Dr.Atkins Slankejournal
" " Karbo-teller
" " Nye Slanke- Revolusjon
" " Nye Slanke- Revolusjon Kokebok, alle på norsk ).
I første fase er uten brød, syns jeg er veldig vanskelig, så det er første vanskelige steg. Dette skal vi klare.
Hei, Ranv!
Velkommen hit, og lykke til! Det er verst de første dagene, men det blir fort veldig bra!
Har bakt Iset-brødet.Det er et godt brød men hos meg sprakk det oppå, deigen er ikke elastisk så derfor. Det er proteinpulver i dette brødet. Er det noen som vet hvorfor det ikke kan brukes vanlig gjær i lavkarbob-baking?:rolleyes:
Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo :( Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?
Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo :( Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?
:heia: og velkommen til deg!!
Lag deg en jorunal elelr blogg og vi heier!! Det er så flott med nye folk her inne som tar seg selv på alvor!
Lykke til, jeg har gått ned mer enn du har som mål, og skal ned like mye som du har som mål - vi kan sikkert holde følge på veien!!
meg ?
Hei og lykke til.
Skaff deg egen journal, det har jeg gjort. Skriv ned alle tanker og meninger du har og hvis du går i gang med en diett så er det artig å se tilbake på hvordan starten var og du utvikler deg underveis:)
For min del er det kjempeartig med journal selv om jeg virker som en spam-master til tider ;)
Jeg er også ny her. Jeg vil gå ned 40-50 kilo.. puh.. Det er mye! Jeg er veldig motivert da! Jeg har brukt noen dager på å lese masse her inne og jeg blir så glad av å se at det er så mange som har gått ned masse og jeg håper at jeg blir en av dem! Jeg har gått ned 10 kilo med Atkins tidligere, men ting skjedde og jeg sklei ut av det og gikk opp igjen de kiloene og mere til! Nå skal jeg ned. Dette er min tredje dag og jeg er fornøyd så langt. Jeg er ikke sulten og har ikke noen carb-cravings så langt, men jeg er fryktelig tørst hele tiden, bøtter nedpå med vann! Ble litt mye babling fra meg nå.. Jeg vil ihvertfall si at det er supert med et sånt forum og jeg er veldig glad for at jeg fant det, for jeg tror at det blir lettere å holde motivasjonen når det er flere i samme båt! Lykke til til alle! :-)
Jeg er også ny her. Jeg vil gå ned 40-50 kilo.. puh.. Det er mye! Jeg er veldig motivert da! Jeg har brukt noen dager på å lese masse her inne og jeg blir så glad av å se at det er så mange som har gått ned masse og jeg håper at jeg blir en av dem! Jeg har gått ned 10 kilo med Atkins tidligere, men ting skjedde og jeg sklei ut av det og gikk opp igjen de kiloene og mere til! Nå skal jeg ned. Dette er min tredje dag og jeg er fornøyd så langt. Jeg er ikke sulten og har ikke noen carb-cravings så langt, men jeg er fryktelig tørst hele tiden, bøtter nedpå med vann! Ble litt mye babling fra meg nå.. Jeg vil ihvertfall si at det er supert med et sånt forum og jeg er veldig glad for at jeg fant det, for jeg tror at det blir lettere å holde motivasjonen når det er flere i samme båt! Lykke til til alle! :-)
Hei og velkommen Tina!!
Ja, det er mange her som hart lyktes, jeg er en av dem og glad for det. Fortsatt mange kilo igjen, men det kommer til å gå det også, bare jeg tar tida til hjelp, vet jo at dette virker!
Lykke til!! Beste hilsen BiB :)
meg ?
Jeg heier på deg!! Lykke til! Dette klarer vi!! :-))
Hei og velkommen Tina!!
Ja, det er mange her som hart lyktes, jeg er en av dem og glad for det. Fortsatt mange kilo igjen, men det kommer til å gå det også, bare jeg tar tida til hjelp, vet jo at dette virker!
Lykke til!! Beste hilsen BiB :)
Jeg blir så glad når jeg ser at det er noen som har gjort så stor suksess som deg! Det gir meg virkelig lyst til å klare det, for jeg ser jo at det går ann!!! Du har vært kjempeflink, og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg!
Jeg blir så glad når jeg ser at det er noen som har gjort så stor suksess som deg! Det gir meg virkelig lyst til å klare det, for jeg ser jo at det går ann!!! Du har vært kjempeflink, og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg!
Takk for koselige ord!!!
Du klarer det om du tar deg selv på alvor, i gode og vonde dager. Lytter på hva kroppen din prøver å fortelle deg :ja:. Jeg ser på min prosess som skrelling av løk: Lag for lag, dag for dag minsker fettet. Og ja, tårevått kan det i perioder være, men jeg gir meg ikke!!!
:klem: og lykke til!
Hei BiB. Skrev en kommentar til deg på veiedagboken din. Du er en inspirasjon :)
Hei!
Ser her at det er mange som er i samme situasjon som meg... Og jeg som trodde jeg var den eneste i hele verden... (vet jo at jeg absolutt ikke er det) Men det er ensomt å ha det sånn her... Selv om jeg har både mann og barn. Men, nå som jeg faktisk ikke får på meg klær lenger, så må jeg bare gjøre noe. Har utdannet meg til å bli førskolelærer, men det er ganske kjedelig å ikke få på seg regntøy når det regner ute...
Har prøvd ueeeeendelig mange ulike kurer med ulikt resultat... MEn, jeg ender som oftes på startstreken igjen... Og noen ganger langt bak! Ting gikk HELT skeis når jeg begynte med hormonell prevensjon som jeg ble deprimert av som gjorde at jeg trøstespiste ennå mer... Og nå sitter jeg her, 26 år gammel og veier over 150 kilo. Har i hvertfall erkjennet ovenfor meg selv hvordan ting faktisk ligger ann, og det er jo en begynnelse.
Har en fastlege som er så latterlig teit at jeg har mest lyst til å denge han! Hardt og hensynsløst!! Hans forslag var å prøve tabletter, som jeg allrede har prøvd, eller at jeg satte meg på 3 års venteliste for oprasjon... Så jeg får ta mitt ansvar, og finne ut av hvilken vei jeg skal gå selv, og håpe jeg kommer ut av tunnelen med mitt nye jeg. Men akkurat nå er det igrunn bare ganske mørkt i den tunnelen og jeg håper det er et lys jeg aner laaangt, laaaaangt der borte....
Så, med andre ord... Jeg trenger all oppmuntring og hjelp jeg kan få!!
Hilsen en desperat Ellen
Kjære Ellen som er desperat!! Du er ikke alene om å ha komemt i den situasjonen du beskriver, og du må snarest mulig legge bort all skam, skyld og selvbebreidelse!! :klem: Jeg åt meg opp i sykelig overvekt, rundt 145 kg, gjwennom å spise feil mat (bød, frukt, magert pålegg, grønnsaker etc) samt at jeg brukte mat på feil måte (jeg åt bort de vonde følelsene, og åt meg sakte men sikkert inn i en vond sirkel jeg trodde var ubrytelig). Men, lavkarbo, for meg Ketolysekuren, er en FANTASTISK måte å spise seg ned i vekt på!! Du ser, jeg starta ut iomtrent der du er nå, og har mange kilo igjen men vet jeg komemr til å klare det. For dette er ikke en kur, det er en livsstil!! Som er MER enn til å leve med!!
For å lykkes måtte jeg bestemme meg for at NÅ, nå VIL jeg, ikke bare ønsker jeg.
Jeg fortalte det på jobb, til venner og familie og sist, men ikke minst, jeg allierte meg med fastlegen min!!
Har en fastlege som er så latterlig teit at jeg har mest lyst til å denge han! Hardt og hensynsløst!!
BYTT!!!!!! Det er et råd jeg vil gi. De første 2 mnd var jeg hos legen min 2 g i uka. Det er bra utfordrende og ikke rent lite skummelt å endre vaner man har hatt i så mange år. Og det å slutte å spise bort følelser og i stedet stå i dem og ta konsekvebnsene.... ja det har styrket meg, men også vært tøft.
Jeg ønsker deg ALT mulig godt og lykke til!! Lag deg er journal og få hjelp og støtte på den måten! Hjertelig velkommen på besøk i min!!
:klem: fra BiB
Jeg har gått ned ca 14 kg siden i sommer. Og for at jeg skal være innenfor normal BMI må jeg gå ned 35 kg til.... Da kommer jeg jo til å være "syltynn"... Vet ikke om jeg har lyst til å bli SÅ tynn jeg...... Men det er kanskje fordi målet virker så fantastisk langt unna. Selv om jeg har gått ned 10 kg på 10 uker så betyr jo ikke det at det kommer til å gå like greit fremover...... Men samtidig kan det jo hende at jeg kan klare det i løpet av året, det er jo mer enn 35 uker igjen.....
Jeg har gått ned ca 14 kg siden i sommer. Og for at jeg skal være innenfor normal BMI må jeg gå ned 35 kg til.... Da kommer jeg jo til å være "syltynn"... Vet ikke om jeg har lyst til å bli SÅ tynn jeg...... Men det er kanskje fordi målet virker så fantastisk langt unna. Selv om jeg har gått ned 10 kg på 10 uker så betyr jo ikke det at det kommer til å gå like greit fremover...... Men samtidig kan det jo hende at jeg kan klare det i løpet av året, det er jo mer enn 35 uker igjen.....
Hos meg har det gått i rykk og napp, det ble 40 kg på et år, og nå har jeg et nytt platå. Men, jeg tar det med ro, vet at det vil løsne igjen :ja: Og jeg tror kanskje en vakt på rundt 80 kg (ikke 70 som jeg har som mål nå) er realistisk, jeg har ca 60 kg fettfri masse, og da kan 70 kg bli litt snaut, skjelettet mitt veier 3 kg og det er tungt til å være dame sier legen min.
Uansett, lykke til!!
Jeg har og laaang vei igjen...og det går slettes ikke fort lenger, men som BIB sier det blir en livstil...synes jeg har det så bra på denne maten og savner ingenting jeg:) Det er over ti år siden jeg var så lavt som jeg er nå...så jeg gleder meg over det til tross for at jeg har stått stille nå i snart 6 uker:)
...skjelettet mitt veier 3 kg
Det gjør mitt også! :D Heldige vi, som har solide knokler :) (nå er jeg bittelitt høyere enn deg, men føler meg fortsatt lite porøs :p ).
Jeg skal gå ned 43 kg, og har gått ned 17 kg siden oktober. Jeg skal gifte meg 7 juni, så jeg hadde håpet å gå ned en del mere før det hvertfall, tviler på at jeg klarer målet mitt innen det. Det hadde vært så deilig å kunne se på bryllups bildene å ikke si æsj for hvert bilde jeg er på. Har lyst til å kunne si : jøss, der ser jeg jo faktisk ikke så værst ut:)
Men hva er PCOS ? Spør jeg dumt kanskje?
Vil bare si stå på alle sammen. Dette skal vi klare alle sammen. Har en vilje nok så går det meste:)
Kan man finne ut hvor mye skjelettet veier? har alltid fått hørt at jeg har kraftig beinbygning, hadde jo vært gøy å finne ut hvor mye den veier da..=)
Du kan lese om PCOS her
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322856
Kan man finne ut hvor mye skjelettet veier? har alltid fått hørt at jeg har kraftig beinbygning, hadde jo vært gøy å finne ut hvor mye den veier da..=)
Jepp, det finnes noen vekter som skille rpå fett, fettfri masse, skjelett mm, de heter Tanita-vekt (de jeg kjenne rtil), legen min kjøpte en slik da jeg spurte ham om det, grei kar, ikke sant??
STÅ på og :heia: for bryllup!!
Hei, BiB!
Vet du hvordan man regner ut skjelettets vekt med tallene fra en Tanita- vekt?
Har blitt veid på en avansert Tanita- vekt jevnlig, men ingen har sagt noe om skjelett- vekt.
Vet at den solide kroppsmassen min er 14.1 kg, det er fettfri masse minus vann, men derfra til skjelett-vekt?:confused:
Da jeg gikk på GR fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare hadde kraftig benbygning, men MEGET kraftig, så det hadde vært morsomt å vite!:)
Hei, BiB!
Vet du hvordan man regner ut skjelettets vekt med tallene fra en Tanita- vekt?
Har blitt veid på en avansert Tanita- vekt jevnlig, men ingen har sagt noe om skjelett- vekt.
Vet at den solide kroppsmassen min er 14.1 kg, det er fettfri masse minus vann, men derfra til skjelett-vekt?:confused:
Da jeg gikk på GR fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare hadde kraftig benbygning, men MEGET kraftig, så det hadde vært morsomt å vite!:)
På den vekta legen min har er det et tall som kommer opp, spør der du har veid deg!! :) For jeg vet ikke anna enn det som kommer opp på vekta :)
Lykke til!!
beste hilsen BiB
På den vekta legen min har er det et tall som kommer opp, spør der du har veid deg!! :) For jeg vet ikke anna enn det som kommer opp på vekta :)
Lykke til!!
beste hilsen BiB
Takk for svar.:) Får jo en lapp med verdiene på hver gang, kanskje det kommer opp mer på skjermen. Skal spørre dem, jeg!
Ha en fortsatt fin helg!:klem:
Kitt
Hei :blomster:
Jeg har akkurat registrert meg inne her, men har smugtittet endel den siste mnd.
Jeg har mellom 30 og 40 kg jeg skal gå ned.
Jeg er litt usikker om hvor og hva jeg skal begynne med, men vet det blir lavkarbo, da jeg har prøvd en haug av mange andre kurer.
Og hva trenger man av bøker feks?
Tar gladelig imot alle tips.
Jeg har bakt disse polarbrødene for en test, og de falt i smak.
Jeg er foresten ei på 31 fra Oslo, har en gutt på litt over 3,5 år.
Og skulle ha hatt noen som kunne dratt meg i øra, sånn at jeg kom meg opp av sofaen.
Bare jeg kommer meg i gang, så er jeg relativt flink :_plystre:
Puh, dette ble langt..
Ha en fin dag alle sammen
Hei, og velkommen hit!
Det er kanskje greit å lese litt av hvert for å sette seg inn i de forskjellige "diettene". Det er ikke så veldig stor forskjell - de fleste er mindre karbohydrater, og mer fett og protein. Karbohydrater skal komme fra grønnsaker.
Jeg vil anbefale deg å lese Wolgang Lutz -Bedre uten brød. (http://lillemaane.no/katalog/bedre_uten_brod.html) Den gir en veldig god og fornuftig forklaring på hvorfor man skal kutte ut karbohydrater.
Det finnes en del info på nettet også:
Annika Dahlgrens blogg (http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika)
Fete løgner (http://www.fatlies.net/)
Skaldeman (http://www.skaldeman.se/)
Svenske sider, det er dessverre skikkelig dårlig med norske lavkarbo-sider på weben.
Hei, og velkommen hit!
Det er kanskje greit å lese litt av hvert for å sette seg inn i de forskjellige "diettene". Det er ikke så veldig stor forskjell - de fleste er mindre karbohydrater, og mer fett og protein. Karbohydrater skal komme fra grønnsaker.
Jeg vil anbefale deg å lese Wolgang Lutz -Bedre uten brød. (http://lillemaane.no/katalog/bedre_uten_brod.html) Den gir en veldig god og fornuftig forklaring på hvorfor man skal kutte ut karbohydrater.
Svenske sider, det er dessverre skikkelig dårlig med norske lavkarbo-sider på weben.
Takk for svar.
Hei :blomster:
Jeg har akkurat registrert meg inne her, men har smugtittet endel den siste mnd.
Jeg har mellom 30 og 40 kg jeg skal gå ned.
Jeg er litt usikker om hvor og hva jeg skal begynne med, men vet det blir lavkarbo, da jeg har prøvd en haug av mange andre kurer.
Og hva trenger man av bøker feks?
Tar gladelig imot alle tips.
Jeg har bakt disse polarbrødene for en test, og de falt i smak.
Jeg er foresten ei på 31 fra Oslo, har en gutt på litt over 3,5 år.
Og skulle ha hatt noen som kunne dratt meg i øra, sånn at jeg kom meg opp av sofaen.
Bare jeg kommer meg i gang, så er jeg relativt flink :_plystre:
Puh, dette ble langt..
Ha en fin dag alle sammen
Hei, og velkommen skal du være!
Om du er usikker på hvilken filisofi du bør velge så les litt på hver enkelt filosofi så ser du hvilken du syns passer for deg. Selv følger jeg ketolysekuren og er kjempefornøyd med det - minus 6 kg siden 7/1. :D
Og jeg skal vel ned like mange kilo som deg ca.
Lykke til i valget av filosofi! :heia:
Hei, og velkommen skal du være!
Om du er usikker på hvilken filisofi du bør velge så les litt på hver enkelt filosofi så ser du hvilken du syns passer for deg. Selv følger jeg ketolysekuren og er kjempefornøyd med det - minus 6 kg siden 7/1. :D
Og jeg skal vel ned like mange kilo som deg ca.
Lykke til i valget av filosofi! :heia:
Jeg har tittet inne på den siden, og det virker interessant.
Men hvis jeg velger den filosofien, trenger jeg den full pakke tilbudet inne der?
Eller er det noe jeg fint kan klare meg uten?
På forhånd takk for hjelpa
I følge høyden min, så er jeg mer enn 30 kilo overvektig, og blir vel ikke lei meg hvis jeg greier å gå ned så mye, men målet er 25 kilo på to år og 10 kilo til sommerferien er over og jeg begynner å jobbe etter ferien.
Jeg er "grovbygd" med brede skuldre og hofter og har drevet en del med vektløfting tidligere; noe som gjør at jeg ikke ser ut som at jeg er over 90 kilo, men det er jeg. Pr dags dato er jeg 93 kilo, 1.62 høy, og jeg vil litt under 70 i alle fall....
Hei
Litt om meg,jeg skal som dere ser ned mange kilo,har valgt ketolyse som diet,har prøvd den før og den virker!Men de fleste av de kiloene har nok sneket seg på igjen.
Startet for tre uker siden og går som dere ser sakte men sikkert ned,kunne gjerne hatt litt mer fortgang på saker men tror rett og slett jeg har spist litt feil denne gangen,for lite grønnsaker,egentlig for lite av det meste,skriver nå ned alt-denne uka-og regner med å finne svaret på dette til mandagen.
Har aldri noen gang deltatt med noe her på forumet,så dette er helt nytt for meg,men håper at det skal gi meg litt ekstra støtte og kanskje litt press-iallefall for meg selv :-),denne gangen skal jeg klare det!
Men til dere "drevne",hvor lenge kan en gå på ketolysekuren,mener jeg har lest 6mnd,men hva skjer hvis en går lenger,stopper ketosen opp,noen som vet?
Ok,dette var alt fra meg for denne gang,
hilsen lykkeline
Jeg har tittet inne på den siden, og det virker interessant.
Men hvis jeg velger den filosofien, trenger jeg den full pakke tilbudet inne der?
Eller er det noe jeg fint kan klare meg uten?
På forhånd takk for hjelpa
I prinsippet ja. Du trenger ikke kjøpe bakemixen og soyaproteinet. Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten og jeg vet at det er mange som ikke bruker bakemixen. Men du trenger boka og vitaminene! :D
Kikk gjerne på oppskriftforumet og se hva folk bruker når de lager mat. Mange gode tips å få der!
I prinsippet ja. Du trenger ikke kjøpe bakemixen og soyaproteinet. Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten og jeg vet at det er mange som ikke bruker bakemixen. Men du trenger boka og vitaminene! :D
Kikk gjerne på oppskriftforumet og se hva folk bruker når de lager mat. Mange gode tips å få der!
Takk for svar.
Ja da må jeg nok hive meg rundt og bestille den da.
Godt det plutselig kom inn penger på kontoen som jeg ikke regnet med. :D
Og skal man helst komme seg opp i 15 karber, eller går det like greit med mindre?
Takk for svar.
Ja da må jeg nok hive meg rundt og bestille den da.
Godt det plutselig kom inn penger på kontoen som jeg ikke regnet med. :D
Og skal man helst komme seg opp i 15 karber, eller går det like greit med mindre?
Du bør ikke ligge under 15 karber om dagen. Heller over enn under. Jeg ligger mellom 15-20 karber hver dag. :)
Og kjekt med litt penger som en ikke hadde regnet med. :D
Du bør ikke ligge under 15 karber om dagen. Heller over enn under. Jeg ligger mellom 15-20 karber hver dag. :)
Og kjekt med litt penger som en ikke hadde regnet med. :D
Ja sier ikke nei takk til ekstra penger nei :D
Er det noen grense på hvor mange måltider man bør spise om dagen da?
Dette står sikkert nevnt flere steder, men er litt lat akkurat i dag.
Ja sier ikke nei takk til ekstra penger nei :D
Er det noen grense på hvor mange måltider man bør spise om dagen da?
Dette står sikkert nevnt flere steder, men er litt lat akkurat i dag.
Nei, det er det ikke. Spis når du er sulten, men ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser. :)
Da er det vel på tide at jeg presenterer meg også..:D
har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren ;)
Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort :( 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før *sukk*
:veitikke:
Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...:nedfor:
er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...
gleder meg til å bli bedre kjent med dere..
:dulte:
har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren ;)
Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort :( 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før *sukk*
Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...:nedfor:
er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...
Masse velkommen til deg!
Klart du skal klare dette! Bare det at du har funnet veien hit, og tilegnet deg ny kunnskap slik som at lite karber kan gjøre underverker for kroppen vil gjøre at denne gangen klarer du det! :heia:
Hei og velkommen hit på forumet. Jeg signerer sma og vi er mange som holder på med, har klart og ikke minst ønsker å klare målsetning om vektreduksjon. Litt viljestyrke, men mest av alt holde fokus på valgt filosofi samt benytte det utrolig bra forumet både i gode og i "onde" dager. Jeg har virkelig fått hjelp, selv om målet ikke på langt nær er nådd, og ønsker deg lykke til. Dette klarer du!!!!!!
Hilsen Sissel i Bergen
Hei.
Jeg har vært borte en stund, men prøver igjen.
Jeg er 44 år og mor til 5 unger og skal ned mellom 25-35kg.....
Har kjøpt både Skaldemann og Ketolysekuren bøkene, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Begynte litt på begge ( hver sin gang), men det skar seg fort.
Skulle gjerne hatt noen råd om hva jeg MÅ holde meg unna i starten og størrelse på porsjon og fett....?
Noen som kan anbefale en av diettene og gi meg et råd?
Orker ikke være så tung og deppa lenger!!
Catta
Hei, Catta! Velkommen til nytt forsøk!...dvs ikke forsøk...NÅ skal det gå rette veien!!!
Jeg kjenner ikke til Skaldeman, men jeg er veldig fornøyd med ketolysekuren! Jeg har ingen indikasjoner på hvor mye jeg spiser, jeg spiser til jeg blir mett, slik det står i ketolyseboka.
Torkil forklarer en del i boka om forholdet mellom forbrenning av fett, proteiner og karboer...jeg fikk forklart at det helst skal være mer fett enn proteiner i ett måltid...hvis jeg er usikker på om jeg hat spist for lite fett i ett måltid, tar jeg en ss ekstra olje etter mat.
Jeg passer på at jeg spiser minst 10gram karbohydrater i grønnsaker, og at jeg ikke spiser veldig mye meieriproduker hver dag...kanskje bare mellom 3-5gk i løpet av dagen. De siste 5-7gk går med til diverse, som f.eks. wok til grønnsaker til middag, sauser, nøtter o.l...
Det blir jo litt å regne på i begynnelsen, men da lærer du fort, og blir tryggere på at du får i deg rett mengde.
Skaff deg en bok som du skriver ned alt pr dag: hva du spiser, spesielt vekten på de tingene med karboer, hvor mye og hva du drikker, evt trim, søtningsstoffer, resultat av veiing 1g pr uke,osv.
Da har du oversikten, nemlig! Du kan gå inn i boka å se hva du har gjort mat/trimmessig hvid du stagnerer, du kan finne tilbake til en uke der du virkelig gikk bra ned og se hva du gjorde rett...du kan også legge ut det du spiser i en journal hvis du lager deg en, så kan vi komme og titte på det du har spist, og kommentere det hvis du vil det...slik har jeg fått hjelp!
Pass på å drikke masse vann! Prøv å holde deg unna søtningsstoffer den første tiden, slik at evt søtsug kan legges død! Det er så deilig...så slipper du å fyse på alt mulig!
Vel...dette var noen tanker fra meg! Det finnes sikkert noen som kan gi deg flere råd, men jeg trakk fram det som jeg syns er viktigst når det gjelder mat og drikke...
Bestill vitaminene hvis du ikke har de, så får du dekket hele ditt dagsbehov med få piller!
Ellers vil jeg si: Dette er egentlig veldig enkelt! Ikke så komplisert som det kan føles som til å begynne med. Les boka godt en gang til før du starter, så skjønner du hva jeg mener!
Lykke til med valg av kur! Kom gjerne innom til meg!
Santa Sofia
10-02-08, 14:03
Jeg er mor til tre og vil ned 35 kg. Jeg har finlest ketolyseboka og har etter ei uke bare positive erfaringer. Jeg kan spise mer variert enn jeg trodde på forhånd, og jeg leser og lærer noe nytt her på forumet hver kveld. Jeg tror kanskje jeg spiser litt for lite fett, så jeg skal legge ut dagsmenyen i journalen min. Da får jeg kanskje litt hjelp til å se hva som kunne byttes ut? Jeg er i ketose, men har bare gått ned 2,5 kg siden mandag.
blå blomst
12-02-08, 11:13
Jeg er en kvinne på 39 år, som vil ned fra 105 kilo til 75 kilo i første omgang. Drømmemål er ca 68 kilo, men 75 kilo er veldig bra!
Hei, jeg er ny her i dag. skal ned 30 -35 kg. Holdt på med ketolyse kuren i en uke og har gått ned 2 kg. Slettes ikke verst synes jeg selv da. Nå gjelder det bare å holde ut så jeg kan få vekk disse kiloene en gang for alle.:)
Har ingen erfaring med slike forum :confused: så dere får være overbærende med meg. Gleder meg til å få masse inspirasjon og kanskje kunne bidra med litt selv også.
Hei, jeg er også ny på forumet. Jeg er 38 år og mamma til to. Har slitt med kraftig overvekt de siste ti årene :( Har dessverre 55 kg som skal bort, men med den starten jeg nå har med ketolysekuren, så er jeg ved godt mot! Jeg kom i ketose allerede første dagen, etter to dager har jeg gått ned 2 kg og jeg begynner å føle meg piggere. Så jeg er veldig spent på fortsettelsen! Er kjempeglad for at jeg har funnet dette forumet, blir nok en god hjelp når/om det går tungt innimellom. :D
Så mange nye :)
Velkommen alle sammen. Mange fine tips og råd fra denne gjengen her inne. Og ikke minst støtte
Så koselig med så mange nye ja! Velkommen til dere alle!! :heia:
Jeg er mor til tre og vil ned 35 kg.
Jeg er en kvinne på 39 år, som vil ned fra 105 kilo til 75 kilo i første omgang. Drømmemål er ca 68 kilo, men 75 kilo er veldig bra!
Hei, jeg er ny her i dag. skal ned 30 -35 kg. Holdt på med ketolyse kuren i en uke og har gått ned 2 kg. Slettes ikke verst synes jeg selv da.
Hei, jeg er også ny på forumet. Jeg er 38 år og mamma til to. Har slitt med kraftig overvekt de siste ti årene :( Har dessverre 55 kg som skal bort, men med den starten jeg nå har med ketolysekuren, så er jeg ved godt mot!
Velkommen og lykke til alle sammen!:heia:Tenker dette skal gå riktig bra!!!
Hei, jeg er en dame på 38 år som har slitt med overvekt hele livet . Jeg vil ned mellom 30-40 kg. jeg begynte med ketolyse i januar -08, ganske fersk, men synes selv det går kjempe bra.
Jeg har vært innom på forumet mange ganger for å lese og lære, takk til dere som har vært så flinke til å skrive, det har inspirert meg kjempe mye.
Jeg bøyer meg i støvet for hva mange her har oppnådd. En av grunnene til at jeg nå har meldt meg inn etter å ha lest det jeg har kommet over i noen uker.
Er middelaldrende med bmi på 32, og skal ned 31 kg til normalvekt. Og - denne gangen på grunn av helsen, ikke skjønnheten - lol.
Har som mange andre her gjennomgått utallige slankekurer fra ungdommen av, som en jojo gjennom livet. Husker godt vi sto i kø utenfor apoteket da den nye Noka pulverdietten kom.:p. Etterpå ble det Cambridge. Pføy!!
Har lest Skalderman, Fedon, Atkins og Litsfeldt. Nå ligger Bedre uten brød og Slank med Ketolyse på bordet her, samt flere svenske nettsider som må sjekkes. :lesebok:
Har spist så og si karbofritt i 10 dager, men vekten er spikret på det samme. Har akkurat hatt en liten fight med fastlegen om å få en henvisning til endokrinolog. Tror årsaken er inulinresistens - har skyhøy c-peptid -, og har tenkt å be om metformin. Fastlegen har aldri hørt om dette medikamentet. I ventetiden skal jeg fortsette med dette kostholdet, og styrke meg på å lese om hvor bra dere klarer dette her. :heia:
Har akkurat hatt en liten fight med fastlegen om å få en henvisning til endokrinolog. Tror årsaken er inulinresistens - har skyhøy c-peptid -, og har tenkt å be om metformin. Fastlegen har aldri hørt om dette medikamentet.
Du kan si til fastlegen din at metformin er virkestoffet i antidiabetika -medisinen som heter Glucophage!
Har han ikke hørt om det, må du melde han til fylkeslegen!!!! Er det mest anbefalte medikamenetet for overvektige type 2 diabetikere!!!!
En venninne av meg bruker for tiden Metformin 5x 500mg mot insulinresistens.
Takk for støtte.
Det værste var at han antageligvis var så sint da han skrev henvisningen - den er full av skrivefeil!! Han henviste meg til en "diabetiker" -lol- ved Aker Universitetssykehus. Mente nok dietiker, som jeg ikke har bruk for.:mad:
Så skrev han at *pasienten har en subjektiv personlig oppfatning av sin helse, og har lest om noe som heter Methformin. Det brukes ikke her. :eek:
Fikk hypo i fjor og bruker 75 mg levaxin daglig. Var sykmeldt 6 mnd, og følte at formen ikke ble bedre. Leste på nettet og skrev opp en del ting jeg ønsket legen skulle sjekke. Det gjorde han ikke, men fikk tatt c-peptid som viser 1765.
Tror noen leger synes det er ubehagelig at man vet litt om hva man feiler. De mister litt av glorien kanskje. :veitikke:
Bytt lege!
Sånne typer som han er ikke noe å spare på! Han er faktisk til for deg og ikke omvendt.
Legen min er ikke perfekt, men han respekterer min viten (er sykepleier) og gjør som jeg ber om. Innen rimelighetens grenser i hvert fall. Eller han har en god forklaring på det jeg lurer på.
Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville ha målt blodsukker, men gjett om han ble lang i maska da det viste seg ar jeg hadde dia2 i en aldre av 37 år! Da han ikke følte seg sikker på å behandle meg som var såpass ung, skrev han kjapt en henvisning til nærmeste dia- klinikk.
Lykke til!:)
Har brukt ham i 25 år - hele familien, men har gått år mellom hvert besøk.
Ja, har fundert på dette nå- men :veitikke: hvordan kan man peile ut ny fastlege som har litt peil?
Må le litt, for på jobben har jeg sagt det til mange som er misfornøyd, men aldri tenkt noe på hvordan dette skal foregå. Og hadde noen spurt meg før jul om min lege, vel - så hadde jeg vel sagt han er okey.....
Bare det å bytte fastlege er enkelt, men å finne en som er bedre kan være verre.
Tror jeg ville ha forhørt meg litt om de som har ledige plasser og ellers er aktuelle.
Vet om fler som har ringt til legen på forhånd og spurt hvordan de forholder seg til ditt eller datt. Eller snakket med legesekretæren.
Hei alle sammen :)
Får presentere meg her inne også jeg da, vil ned 40 kg, helst litt mer, men tror det er nok i første omgang. Er som andre her inne redd for at det ikke skal funke denne gangen heller, men da vekta nådde 120 kg måtte jeg gjøre noe uansett. Har aldri vært så stor før og er et levende eksempel på jojo-slanking. Hadde jeg ikke begynt å slanke meg på 75 kg, ville jeg aldri endt opp her jeg sitter idag. Men fortid er fortid og nå tenker jeg framtid; fokus på trening og lavkarbo så skal jeg få dette til! Jeg bruker Easylife som for mange her inne er nytt, men som jeg tror kan sammenliknes med Eurodiett. Det er første steget til et fullverdig sunt kosthold hvertfall, og jeg er i ketose for tiden (og raser ned i vekt). Det vanskeligste er egentlig å komme igang med trening, det er lenge siden det! Håper folk her inne har gode tips og råd til meg :)
Får presentere meg her inne også jeg da, vil ned 40 kg, helst litt mer, men tror det er nok i første omgang. Er som andre her inne redd for at det ikke skal funke denne gangen heller, men da vekta nådde 120 kg måtte jeg gjøre noe uansett. Har aldri vært så stor før og er et levende eksempel på jojo-slanking. Hadde jeg ikke begynt å slanke meg på 75 kg, ville jeg aldri endt opp her jeg sitter idag. Men fortid er fortid og nå tenker jeg framtid; fokus på trening og lavkarbo så skal jeg få dette til! Jeg bruker Easylife som for mange her inne er nytt, men som jeg tror kan sammenliknes med Eurodiett. Det er første steget til et fullverdig sunt kosthold hvertfall, og jeg er i ketose for tiden (og raser ned i vekt). Det vanskeligste er egentlig å komme igang med trening, det er lenge siden det! Håper folk her inne har gode tips og råd til meg :)
Velkommen skal du være! :)
Må le litt, for på jobben har jeg sagt det til mange som er misfornøyd, men aldri tenkt noe på hvordan dette skal foregå...
Bare det å bytte fastlege er enkelt, men å finne en som er bedre kan være verre.
Tror jeg ville ha forhørt meg litt om de som har ledige plasser og ellers er aktuelle.
Vet om fler som har ringt til legen på forhånd og spurt hvordan de forholder seg til ditt eller datt. Eller snakket med legesekretæren.
Høres ut som Kitt er inne på noe lurt der...på nav.no finnes oversikt over fastleger og de som har ledig plass.
Hvis du ønsker en lege nær der du bor, kanskje noen naboer du kjenner kan gi deg tips om lege...
Er vel kanskje litt sent ute med min presentasjon, men :
Jeg har som mål 28 kg i første omgang. Så får jeg se om "speilet er fornøyd med meg".
Begynte for ca 6 mnd siden på Atkins, men først var jeg på helsekosten og kjøpte noen pakker med pulver (MinCur).
Nysgjerrig som jeg er begynte jeg å sjekke litt på nett om hva som stod om posekurer. Jo mer jeg leste jo nærmere søpla kom posene. To dager tok det før jeg fant Atkins og posene fant søpla.
Jeg har ikke angret :)
Lykke til alle dere andre !!
hei, jeg er 40 nå og har jobba med meg selv av og på et par år for å gå ned i vekt. jeg la på meg mye pga cellegift og veide 98 kg. takket være lavkarbo veier jeg nå 71 og har ca 5 kg igjen før jeg er happy. men jeg er ganske fornøyd nå og :) gøy å treffe folk dom ikke kjenner meg igjen, og gamle bilder er helt surrealistist. er dette meg liksom :o
Hei, eg har ikke presentert meg her inne enda. :blomster:
Eg er 43 år og vil ned 78 kg, eller så nært det hvor kroppen min er fornøyd.
Eg begynte med ketolyse, gikk ned 3,5 kg, siden da har ingenting mer skjedd på vekten, og eg har ikke sprukket.
Mange andre ting har skjedd som resultat av null sukker, både positive og utfordrende ting, som ikke har med tall på vekten å gjøre.
Fra tirsdag går eg tilbake til Skaldeman 50+ opplegg, som funket supert for meg for noen år siden, da gikk eg ned 15 kg på kort tid.
Så nå skal det handles in 50+ mat. Gleder meg til å komme i gang med noe eg vet gir meg resultat.
Er ikke noe hyggelig å gå i ukesvis å gjøre det eg skal, og så skjer det ingenting på vekten. :realmad:
Nå er ikke vekten alt her i livet da, men det skal bli fint likevel når den begynner å gå nedover.
Ha en god dag alle 30+ og de andre. :klem:
Hei, og velkommen hit!
Hei Rubens.
Takk for bra linker. Har vært inne og lest på dem nå. Skaldeman visste eg om fra før, men ikke de andre.
Ha en god dag. :smile:
:_oppgitt::nedfor:Hei på dere. Jeg er helt ny her i forumet. Leste boka til Skaldeman for 3 mnd siden, og ble hekta:-) Det virket bare så riktig. Begynte med en gang, og vekta begynte å sige nedover. Er gått fra 125 kg og til nå 117, altså 8 kilo. Så dere ser at jeg har en laaaaaang vei å gå. Tenker meg at jeg til slutt ønsker å ende på ca. 80 kg ( er 177 cm høy). Problemet mitt nå er at jeg har stått stille i 3 uker, og dermed er jeg begynt å skeie ut. Og siden jeg ikke har gått opp igjen, så er det blitt verre og verre å ta seg inn igjen. Så derfor: er det noen som har noen tips til meg? Et av mine problemer er at jeg sliter med fantasien når det gjelder meny, og begynner å bli litt lei av egg og bacon og kyllingfilèter med rømme nå...:-) Samtidig gikk alt så veldig greit så lenge jeg holdt meg strengt til proteiner og fett. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser/ bulimi uten oppkast etter overgrep, men regnet meg egentlig ferdig med dette. Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd:forvirret:hjelp:
Klem fra Gro
Hei Skaldeman har kommet med en ny bok for kvinner med MASSE oppskrifter i. Den kommer på Norsk denne uken og heter GI NULL. du kan lese om den på hjemmesiden hans : www.skaldeman.se (http://www.skaldeman.se)
Lykke til. :klem:
Hei alle sammen:)
Kommer fra iform.no og har kommet frem til at jeg hører hjemme her:) Skal ned 31 kg, som har kommet gradvis de siste tre årene. Skremmende å se hvor fort man legger på seg. Gjør dette for helsens skyld og for å fungere bedre i jobben. Har syslet en del med vektløfting og skal fortsette med det, men da på Skaldemans (blir spennende)
Med hilsen
Nerherd
Hei alle sammen:)
Kommer fra iform.no og har kommet frem til at jeg hører hjemme her:) Skal ned 31 kg, som har kommet gradvis de siste tre årene. Skremmende å se hvor fort man legger på seg. Gjør dette for helsens skyld og for å fungere bedre i jobben. Har syslet en del med vektløfting og skal fortsette med det, men da på Skaldemans (blir spennende)
Med hilsen
Nerherd
Hei og velkommen hit! :blomster: Jeg ble glad for at du joinet lavkarbo.no etter å ha lest en lang diskusjon på et annet forum. Lykke til videre med Skaldemans' :)
Kan jeg også være med?
I utgangspuktet skulle jeg av med 39 kilo - har tatt 14 siden jeg startet med eurodiett 19. mai.
Er glad for at denne tråden ble startet - nå kan vi stå sammen og både støtte og oppmuntre hverandre!
Stå på! Dette klarer vi!
hei jeg har tatt av 22 kilo begynte med eurodiett 22oktober 2006
kom aldri helt i mål men i mai 2007 landet jeg på 22kilo borte
har slitt og strevd for og bli kvitt fler , men resultatet har blitt op og ner men sommeren ødela det meste ,men skulle jo leve litt også, men gikk opp en fem seks kilo
men nu er det slutt , har begynt på ketose kuren nå snart 14 dager gått ned ca 3 kilo,og fler skal det ,bli ønske er og komme ned i ca 60 kilo
så mangler nå bare 7 kilo til mål
har prøvd all verdens kurer i 40 år , den som endelig virket var eurodietten ,, og ser nå at ketose også virker , aldri spist så mye god mat i hele mitt liv ,, og tenk vekten går nedover ,er helt himmelfallen
sa til min mor her forleden, hvorfor var ikke den metoden på mote den gang for 40 år siden....
stå på jenter og gutter , dere som enda er unge ,og vi andre,, ikke la overvekt ødelegge mye av det sosiale livet deres ,som det har gjort for meg
har murt meg ine i perioder for ikke og snakke om alle tanker jeg har hatt om alt jeg skal gjøre ,, bare jeg blir tynn, hørt sån vel siker på at mange andre her har tengt det samme
de som aldri har slitt med over vekt,, sier,, du blir da ikke lykkeligere om du blir tynn
jo en blir faktisk det,, en får et problem mindre ,vil si mange problemer mindre ,
og da er vi langt på vei til og berabeide våre andre problemer som tynne folk har
jeg blir så eitrende sint jeg når folk som aldri har hatt et gram fett på kroppen skal fortelle meg om hvordan jeg burde slanke meg, det er jo bare og trene det HØRT DEN FØR
vel for og si det sånn jeg har gått ne 22 kilo ,,ikke trent en meter
og nå har jeg fått invilget bukplastikk,, er overlykklig ,, skal jeg få flat mage
så i løpet av dette året
Er helt ny her og håper på støtte og hjelp fra dere samt at jeg kan være en støtte for de som ønsker det.
Er 41 år og for tiden hjemme med Erling på 4 måneder. Jeg la på meg fra 108 til 127 når jeg gikk med han. Etter han var født gikk jeg ned men så begynte det å gå gale veien! Jeg veide 124 kg i januar og begynte å slanke meg. 2 uka i januar begynte jeg på Grete Roede kurs. Dumt...vet av erfaring at vondt blir værre. Gikk ned 5 kilo og sprakk så det suste. La på meg de 5 kiloene på et par uker. Så etter en sydentur i februar la jeg på meg ytterligere 5 kilo og endte opp på 128,9 !!!
Nå er det slutt! Jeg har tenkt å leve lenger enn femti. Har slitt med spiseforstyrrelser og tvangsspising siden jeg var 15 år. Spiser ukritisk foran Tv apparatet og legger på meg. For ti år siden veide jeg langt over 124 men leste boka "når følelser blir mat" av Karen Kristensen (Leder av IKS) og la helt om. Jeg sluttet å "slanke meg feit". Jeg begynte med et sett leveregler som gikk på å ikke spise etter 1800 om kvelden, spise kun ved kjøkkenbordet for å bli bevisst mitt spisemønster. Gradvis gikk jeg ned til 98 kilo på et år. Senere opprettholdt jeg vekten ved å ikke spise etter 1800 ellers spise det jeg har lyst på men prøve å lytt til magesekken. For jeg visste ikke når jeg var sulten eller når jeg var mett. Nå har "matmisbrukeren" falt tilbake til gammelt mønster. Spiser foran tv om kvelden/natten - ukritisk spising og spiser hva det skal være.
Når eg kom hjem fra ferie tenkte jeg at det eneste som virker er å prøve å slutte å slanke meg og begynne å spise for å leve - ikke ete for å leve. Siden fredag har jeg gått ned fra 128,9 til 127 !!! Vet det bare er væske men det er en god start for nå føler jeg ikke at jeg slanker meg eller sulter.
Håper at jeg klarer å overvinne "dyret" i meg igjen og at jeg ved hjelp av dette forumet kan komme ned i en vekt som er grei igjen :)
stå på jenter og gutter , dere som enda er unge ,og vi andre,, ikke la overvekt ødelegge mye av det sosiale livet deres ,som det har gjort for meg
har murt meg ine i perioder for ikke og snakke om alle tanker jeg har hatt om alt jeg skal gjøre ,, bare jeg blir tynn, hørt sån vel siker på at mange andre her har tengt det samme
de som aldri har slitt med over vekt,, sier,, du blir da ikke lykkeligere om du blir tynn
jo en blir faktisk det,, en får et problem mindre ,vil si mange problemer mindre ,
og da er vi langt på vei til og berabeide våre andre problemer som tynne folk har
jeg blir så eitrende sint jeg når folk som aldri har hatt et gram fett på kroppen skal fortelle meg om hvordan jeg burde slanke meg, det er jo bare og trene det HØRT DEN FØR
vel for og si det sånn jeg har gått ne 22 kilo ,,ikke trent en meter
og nå har jeg fått invilget bukplastikk,, er overlykklig ,, skal jeg få flat mage
så i løpet av dette året
:ja::heia:
Hei. Som jeg har skrevet før her i denne tråden, har jeg mistet mange kilo de siste 2 årene. Jeg veier nå 69 kilo, og har i dag fått den fantastiske nyhet at jeg skal få hel bukplastikk betalt av staten!!!!! Dette har vært min drøm og mitt mål lenge, og det beste av alt er at det ikke er ventetid - neste torsdag skal jeg under kniven. gruer meg litt, men du verden som jeg gleder meg til å få flat mage!!!
Stå på folkens, det er håp i vente - spesielt oss som har hatt mange kilo for mye. Det er verdt hver eneste forsakelse!!!
Klem fra Studentberta
gratulerer med vektap og med bukplastikk....jeg har også fått innvilget det men er ventetid , men blir i løpet av året
tør jeg spørre om hvem sykehus du skal på
på forhånd takk
mammatiljente
03-03-08, 21:00
hei alle sammen.
jeg er ganske ny her på forumet og dette er mitt første innlegg. jeg har et ønske om å gå ned til 80 i første omgang så blir det vel sikkert ti derifra tenker jeg. veide 108,1 og gikk på vekta i dag og var 99,1 så ni siden 4 februar med en nøye gjennomtenkt sprek i en helg hvor jeg la på meg 4 av 7 kilo... men er på igjen og har ikke tenkt å ha flere sprekker nå men har bestemt meg for å kose meg litt i påsken men ikke ta av. har selvdisiplin nok til å tenke at en dag er lov og ikke noe mer så går det faktisk veldig bra for meg... jeg veide 90 før svangerskap og hadde vært på atkins diett en stund men måtte kutte ut da jeg ble gravid la på meg til 115 og tok av 10 men la på meg 3 i jula. nå er det stopp og har bestemt at jeg aldri skal over 100 igjen...
lykke til alle sammen og takker for et supert forum hvor kostholdet ikke blir så begrenset med alle de super gode oppskrifter her inne.
Lizzard_no
04-03-08, 12:18
Jeg kan både si "Hei" og "Velkommen" siden jeg har hatt en runde med lavkarbo i 2004. ;) Og nå er det runde 2, min 3dje dag.
Jeg har lavt stoffskifte og astma. Vekta har krøpet oppover til tross for at jeg har spist iflg. Statens ærnæringsråd. I 2004 gikk jeg ned 18 kilo og ble så fornøyd med det at jeg sluttet med Atkins. Jeg gikk ikke opp med det samme, men ble gravid i 2005 og fikk bekkenløsning tidlig. Jeg var mye sykmeldt, jobbet ikke, gikk ikke, og spiste mye søppelmat og snop. Resultat: Alt er tilbake!:eek: Jeg har ikke klart å ta tak i slanking ennå. Først fullammet jeg, og ketose er ikke anbefalt da. Så har jeg vært trøtt pga nattevåk og astma. Men nå er det igang igjen!
Så til dere nye kan jeg si at dette virker! Og jeg gikk ikke opp når jeg jobbet og var i aktivitet, selv om jeg spiste vanlig mat med både potet og brød.
Jeg kan godt gå ned 30 kilo, men jeg blir fornøyd med 20 også. Da har jeg bare litt overvekt. Jeg må ikke absolutt bli str 38. Har 10 kg som første delmål, så 10 kilo til. Alt over det blir bonus!
Til Xtra: Ja, jeg har også hodepine og er uopplagt. Det går over, vær tålmodig og drikk vann, det hjelper på hodepinen. Håper jeg får bukplastikk om 20-30 kilo. Jeg har kjempeheng etter to graviditeter og et keisersnitt. Jeg var godt over 110 ved termin nå sist....:nei: Har noe å håpe på nå vettu, jeg tror det skal bli orden på kroppen min til slutt!:visemuskl
Til Lizzard: Jeg tror du vil finne ut at lavkarbo er en fin måte å gå ned i vekt på for oss med lavt stoffskifte. Jeg har prøvd å spise sunt og trene, og det hjalp ikke. Vekta sto i ro, og ved den minste utskeielse fra kuren gikk jeg opp igjen.
Hei igjen:)
Jeg gikk på lavkarbo i 2 mnd og tok av 10 kg. Nå har jeg spist fornuftig, dvs minst mulig korte karbs i 8 mnd og vekta har holdt seg stabil. Nå går jeg løs på fase to og de neste 10 kiloene. Jeg fikk opp tredemølla fra kjelleren i morges og brukte den og lagde meg en salat til frokost istedenfor brødskiver. Nå er det over og ut med potet, pasta, bulgur, ris, polenta, brød og frokostblandinger etc inntil målet for fase to er nådd:)
Men det er helt riktig: lavkarbo er det eneste som gir varig vektreduksjon for oss som sliter med lavt stoffskifte!
Hei alle sammen!
Jeg er helt ny her inne. Meldte meg inn etter at jeg ble så utolig inspirert av å lese i forumet. Gleder meg til å starte med Ketolyse dietten;) Har fått boka til Torkil i posten og skal ta fatt på den i kveld.
Jeg har akkurat 30 kg som jeg skal ned. Dette er kilo jeg har lagt på meg etter at jeg ble sammen med samboeren min for 6 år siden. Mitt første delmål er 12 kg og da er vektnåla på 94 kg. Jeg håper på å ha klart dette til september. Da er det nemmelig sydentur med venner :)
Grunnen til at jeg nå har sagt nok er nok nå må jeg ned, er at venninna mi er gravid i 7 mnd og jeg har faktisk mer mage en henne! Jeg har fått flere spørsmål om jeg venter barn i det siste. Så nå tør jeg nesten ikke å møte familie jeg ikke har sett på en stund i frykt for å få spørsmålet :(
Forresten så setter jeg utrolig stooor pris på om noen her kan hjelpe meg med hvordan jeg får sån fancy vektnål nedest.
Santa Sofia
06-03-08, 19:57
Velkommen hit Missy!
Her finner du gode tips om tickeren (vektmåleren):
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14078
Hei, og velkommen alle dere som er nye! :heia:
Hei, og velkommen alle dere som er nye! :heia:
Henger meg på denne!:ja::heia:
Hei
Jeg er ny her og ny på dette med lavkarbo.
Jeg har i hvert fall 50 kg som burde bort, men skal være overlykkelig hvis jeg kommer ned på tosifret.
Tok meg sammen her for et par uker siden og begynte forsiktig med trening, og tenkte at jeg skulle prøve å følge opp det med å forandre kostholdet mitt også.
Samboeren min og jeg er skikkelig mumsere, og trøkker i trynet på snop hele dagen.......:eek: Det er greit nok for ham som veier 70 kg og tydeligvis har en forbrenning av en annen verden. For meg som legger på meg 2 kilo bare noen sier kake, blir det litt anderledes.
Jeg har første dagen min i dag på noe som jeg håper er riktig, så håper jeg at dette kan gå bra.
Men jeg lurer på et par ting.
Dette er jo første dagen min, og nå sitter jeg her og er småkvalm, sulten og har skikkelig dårlig smak i munnen. Er det normalt eller har jeg gjort noe "galt"?
Dette er hva jeg har spist i dag:
2 kokte egg
4 skiver bacon
10 påleggskiver hamburgerrygg
2 kyllinglår
Dette er jo første dagen min, og nå sitter jeg her og er småkvalm, sulten og har skikkelig dårlig smak i munnen. Er det normalt eller har jeg gjort noe "galt"?
Dette er hva jeg har spist i dag:
2 kokte egg
4 skiver bacon
10 påleggskiver hamburgerrygg
2 kyllinglår
Velkommen!
Mantraet her er at man som regel må spise grønnsaker! Det ser ikke ut som at du har spist noen grønnsaker? Det er en del man bør holde seg unna, men det fins også en laaang liste med lovlige! Blomkål, brokkoli, asparges, squash, aubergine og sopp samt en del salatgrønnsaker er de jeg liker best.
Ellers vil jeg anbefale deg å velge en filosofi, og følge den. (Det er også et råd som er en gjenganger her inne:) )
Dårlig smak og kvalme er nok vanlig etter hva jeg har lest her inne, og det går over. Sulten skal du ikke være. Da har du spist for lite!
Lykke til!
HunDerreRandi
24-03-08, 03:24
Hei,
det er første gangen jeg er inne på denne nettsiden. Dette er desverre forumet for meg. Har i noen uker tenkt på å starte opp med Ketolysekuren, og i dag er dagen for oppstart. Jeg orker ikke veie meg, da jeg blir deprimert over bare å tenke på hva displayet vil vise. Har dog mange anelser... Skal ned 30 - 40 kg for å nå min idealvekt!
Velkommen randi :) Håper du finner det du ønsker her og får den støtte og hjelp du trenger for å komme i gang. Jeg har ikke vært medlem så lenge men så langt har jeg bare møtt på koselige og hjelpsomme mennesker http://www.smilie.dk/store_smiley/c674.gifDu sier ikke så mye om deg selv annet enn at du skal ned ca. det samme som meg :D Er 41 år, trebarnsmor .... på 126 kg.. Så jeg har en stor jobb å gjøre.
Håper vi kan finne støtte hverandre og oppmuntre hverandre når motet svikter og målet blir veldig fjernt... ha en fortsatt god dag http://www.smilie.dk/store_smiley/c651.gif
Hei,
det er første gangen jeg er inne på denne nettsiden. Dette er desverre forumet for meg. Har i noen uker tenkt på å starte opp med Ketolysekuren, og i dag er dagen for oppstart. Jeg orker ikke veie meg, da jeg blir deprimert over bare å tenke på hva displayet vil vise. Har dog mange anelser... Skal ned 30 - 40 kg for å nå min idealvekt!
Kan jo være du tror det er verre enn det er?? Uansett ville jeg veid eller målt på ett eller annet vis, det er såååå mye motivasjon i å se at noe skjer! Få noen andre til å se på vekta for deg?
Ønsker deg uansett lykke til, nå er du på vei! :)
HunDerreRandi
24-03-08, 22:14
Kjære Impulsiw, indi... Hyggelig å høre fra andre i samme situasjon :) Jeg er full av pågangsmot, gleder meg til å komme ordentlig i gang!!!
Hallo alle sammen....
Ble medlem av "karbojunkie" idag og melder meg fluksens inn i "de som har behov for å gå ned mer enn 30 kg". Jeg har alltid syntes jeg har vært for tjukk, men når jeg ser bilder av meg før min første slankekur (Grethe Rohde), ser jeg at jeg nok var litt lubben, men egentlig bare sjarmerende. Har gått på x antall slankekurer opp gjennom årene og summen har vært ca 10 kg ned og ca 15 kg opp (før neste slankekur). Til slutt landet vekta på 137 kg for ca 3 år siden. Jeg ble da med i "Overvektsprosjektet i Vestfold" og har vært på 4 måneders opphold med trening og kostholdsendring. Gikk ned noe, men klarte ikke å holde det etter at hverdagen kom. Nå veier jeg 134 og har bestemt meg for å prøve lavkarbo. Skal følge ketolysekuren og starter idag. Veldig fint å ha en slik side der det er mennesker som vet hva dette handler om!!!!
Hei, Isolde!
Velkommen hit, og superlykke til med kuren!
Kan være litt tungt de første dagene, men holder du ut de, så er ketolysekuren en flott kur å ta! Man føler seg så mye bedre!
Klem! http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/d010.gif
Hallo alle sammen....
Ble medlem av "karbojunkie" idag og melder meg fluksens inn i "de som har behov for å gå ned mer enn 30 kg". Jeg har alltid syntes jeg har vært for tjukk, men når jeg ser bilder av meg før min første slankekur (Grethe Rohde), ser jeg at jeg nok var litt lubben, men egentlig bare sjarmerende. Har gått på x antall slankekurer opp gjennom årene og summen har vært ca 10 kg ned og ca 15 kg opp (før neste slankekur). Til slutt landet vekta på 137 kg for ca 3 år siden. Jeg ble da med i "Overvektsprosjektet i Vestfold" og har vært på 4 måneders opphold med trening og kostholdsendring. Gikk ned noe, men klarte ikke å holde det etter at hverdagen kom. Nå veier jeg 134 og har bestemt meg for å prøve lavkarbo. Skal følge ketolysekuren og starter idag. Veldig fint å ha en slik side der det er mennesker som vet hva dette handler om!!!!
hola :)
Da er vi i samme båt du og jeg... Håper vi kan støtte hverandre. Er ganske fersk her jeg også. Skal besøke journalen din når du får laget deg en...
Jeg har begynt på karbohydrat telling i dag, men etter at jeg har lest over noen innlegg på denne siden så ser jeg at jeg har ikke mye erfaring. :/
Jeg har alltid vært lubben, så lenge jeg kan huske. Til for ca 2 år siden veide jeg meg og fant ut at jeg veide 46kg for mye (126kg) Da sa jeg stopp og begynte på alle slags dietter det har ent opp på der jeg er nå: 141,8 lyser mot meg når jeg trår på vekta.
Så fikk jeg tips av ei venninne som har gått ned 6kg på to uker og jeg syns det høres greit ut med maten etc...
Denne siden er som et svar fra himmelen! Håper jeg klarer det denne gangen...
Jeg skal da ned 61kg.
Jeg har begynt på karbohydrat telling i dag, men etter at jeg har lest over noen innlegg på denne siden så ser jeg at jeg har ikke mye erfaring. :/
Jeg har alltid vært lubben, så lenge jeg kan huske. Til for ca 2 år siden veide jeg meg og fant ut at jeg veide 46kg for mye (126kg) Da sa jeg stopp og begynte på alle slags dietter det har ent opp på der jeg er nå: 141,8 lyser mot meg når jeg trår på vekta.
Så fikk jeg tips av ei venninne som har gått ned 6kg på to uker og jeg syns det høres greit ut med maten etc...
Denne siden er som et svar fra himmelen! Håper jeg klarer det denne gangen...
Jeg skal da ned 61kg.
Heisann :)
Da har du sikkert kommet riktig for her er det MANGE som har gått ned masse ved lavkarbometoden... Veier 127 selv og er 180 høy..foreløpig er jeg glad hvis jeg kan komme under 0,1 tonn!! hehe... Så vi er i samme båt flere av oss som skal ned mange kilo. Selv har jeg rotet litt frem og tilbake men nå er det Skalldemann for alle pengene i kominasjon med "reductil" så får jeg håpe pila går nedover ganske raskt....
Håper du lager deg en journal snart så jeg får besøkt deg.. Det viktigste er jo oppmuntringen vi får av hverandre i gode og onde dager :D
Jeg har laget meg en dagbok her på forumet:)
Hei
Jeg er ny her og ny på dette med lavkarbo.
Jeg har i hvert fall 50 kg som burde bort, men skal være overlykkelig hvis jeg kommer ned på tosifret.
Tok meg sammen her for et par uker siden og begynte forsiktig med trening, og tenkte at jeg skulle prøve å følge opp det med å forandre kostholdet mitt også.
Samboeren min og jeg er skikkelig mumsere, og trøkker i trynet på snop hele dagen.......:eek: Det er greit nok for ham som veier 70 kg og tydeligvis har en forbrenning av en annen verden. For meg som legger på meg 2 kilo bare noen sier kake, blir det litt anderledes.
Jeg har første dagen min i dag på noe som jeg håper er riktig, så håper jeg at dette kan gå bra.
Men jeg lurer på et par ting.
Jeg kan ikke hjelpe deg med maten eller om det kvalmegreiene men jeg kan si at jeg kjenner meg VELDIG igjen i det du sier.
Har du noen tips med trening? LYKKE TIL DU OGSÅ :D
Tips til trening?
Vent til etter første uka er over, så begynner du med korte turer, ting som er litt for lett. Etter hvert som det går greit, så trapper du enkelt og greit opp med ting DU liker å gjøre!
hola :)
Da er vi i samme båt du og jeg... Håper vi kan støtte hverandre. Er ganske fersk her jeg også. Skal besøke journalen din når du får laget deg en...
Tusen takk til dere som har gitt meg tilbakemeldinger, det var veldig hyggelig. Håper også at vi kan støtte hverandre, det har mye å si. Jeg fikk rosa stick etter to dager, men føler meg trøtt og slapp. Håper det går over snart. Hvordan går det med deg, hola? Jeg er ikke sulten, det er jo deilig. Hvordan bærer man seg ad for å lage journal?
Bergensiana
31-03-08, 19:44
Hei alle sammen.
Ny her og spent på om jeg klarer dette. Sliter med leddsmerter og håper å klare å holde motivasjonen oppe, for jeg er overbevist om at leddene vile juble om jeg klarte å gå ned i vekt...
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wIkeBVt/blk-weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wIkeBVt/)
Hei alle sammen.
Ny her og spent på om jeg klarer dette. Sliter med leddsmerter og håper å klare å holde motivasjonen oppe, for jeg er overbevist om at leddene vile juble om jeg klarte å gå ned i vekt...
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wIkeBVt/blk-weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wIkeBVt/)
Heisann...koselig at du fant denne siden! :)
Er ganske fersk på dette jeg også. Skal ned 25 i første omgagn.. eller 26.. komme under 0,1 tonn ;) Så vi kan slå følge en laaang vei...hehe..:)
Er det noe du lurer på, bare spørr... Er mange koselige folk her som har prøvd det meste... så da er det bare å gå i gang!
Har selv problemer m knæra så jeg veit hvordan det er...
hei hei...jeg har som mål å gå ned ca 75 kg....:eek: vet ikke heeelt hva jeg går til lissom....hehe..men det føles riktig dette her....
Hallo og velkommen til deg....
Dette er ei veldig bra side, bruker bare litt for mye tid på den....får ikke gjort noe annet :p http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon6.gif
Betzy Boop
09-04-08, 14:13
Hei alle sammen!
Er helt fersk i dette forumet,men dette erjo den perfekte gruppa for meg. :)
Startet med lavkarbo for 9 uker siden.Har klart meg kjempefint og har mistet 13 kg.:):)
Har fortsatt nesten 20 igjen,så har fortsatt en lang vei å gå.
Følger egentlig ett opplegg med kur kombinert med trening. Hadde ikke sjangs på shakene,så jeg måtte rett over på mat. Spiste meg i ketose,og er der fortsatt.:)
Tok lang tid før jeg kom igang med trening pga jobb,sykdom osv..
Nå har jeg endelig kommet i siget der oxo gitt. Vært på Pilates for første gang i dag,en morsom og anderledes form for trening. Fikk skikkelig kjørt magemusklene.:)
Artig å se så mange likesinnede samlet på ett sted. Håper å både kunne støtte,og bli støttet..
Har funnet så mange fristende oppskrifter som jeg skal prøve etterhvert.:)
Ha en fin dag alle samme.:)
Heisann !
Jeg hører absolutt med i gruppa her,så jeg rusler innom og sier hei.Hadde startvekt på 111,6 kg i nov 07 og fant ut at nå måtte noe gjøres.Har slitt med overvekt i mange år..gått ned noen kg og så fort opp igjen.Har funnet ut at raske karber er min verste fiende,og at et lavkarbo kosthold passer kroppen min mye bedre.Fikk tips om Spis deg slank og nå er 16 kg borte..men fortsatt 20 kg igjen.Men vi jobber på !! :)
Lykke til alle sammen,stå på ! :D
murmeluppa
16-04-08, 14:36
Hei hei....jeg er da helt ny her....trebarnsmor med ganske så mange kilo til overs :S
Jeg er godt over 50kg i overvekt om jeg skal følge ideel bmi, men mitt mål er først og fremst å bli 40kg lettere, målet er ikke å bli sylslank, det tror jeg ikke jeg ville kledd for å være ærlig :)
Jeg har hoppet på den ene etter den andre av magiske vidunderpiller, 13dagerskur, ren fruktkur osv osv osv....man går ned, og spretter opp igjen....
Jeg har lenge tenkt på og lest om ketolyse, og har bestemt meg for å gi det et forsøk, jeg er på min tredje dag idag, so far so good...
sååå...ja...det var meg, godt ketolysetips mottas med takk :) noen spark i r*** er også å foretrekke om jeg skulle se ut til å miste fokus ;)
Hei hei....jeg er da helt ny her....trebarnsmor med ganske så mange kilo til overs :S
Jeg er godt over 50kg i overvekt om jeg skal følge ideel bmi, men mitt mål er først og fremst å bli 40kg lettere, målet er ikke å bli sylslank, det tror jeg ikke jeg ville kledd for å være ærlig :)
Jeg har hoppet på den ene etter den andre av magiske vidunderpiller, 13dagerskur, ren fruktkur osv osv osv....man går ned, og spretter opp igjen....
Jeg har lenge tenkt på og lest om ketolyse, og har bestemt meg for å gi det et forsøk, jeg er på min tredje dag idag, so far so good...
sååå...ja...det var meg, godt ketolysetips mottas med takk :) noen spark i r*** er også å foretrekke om jeg skulle se ut til å miste fokus ;)
Velkommen i klubben - hadde jeg nær sagt... veide 128.9 3 mars..siden det har jeg gått ned 5 kg (veiedag i morgen). BURDE gå ned til 80. De nesten 50 kg..*grøss*
Fikk en sønn i oktober 07 og etter det bar det oppover...! Lang vei å gå men jeg håper å klare det med støtte og hjelp fra andre her... Det er mange fine mennesker her som hjelper til :)
murmeluppa
17-04-08, 15:08
Jeg veide meg idag, og har faktisk tatt av 5 kg allerede.....lamslått....men "ble advart" om at de med mye fett til overs mister MYE de første fire ukene, noen ganger opptil 15kg, så jeg er happy :)
vært i ketose siden søndag bare :)
Hallo jenter.. :)
Er her enda, og har IKKE klart meg ;)
MEN, startet på nytt og håper på bedre hell denne gang ;)
Jeg vil ned minst 30 kg... og er på god vei nå! Dette klarer jeg :ja:
Har vært overvektig stort sett hele livet, men aldri så stor som jeg var for 1/2 år siden. Da var det på tide å gjøre noe og det gjorde jeg :)
Dette er virkelig bra !!
Ønsker deg lykke til videre.
1958
[quote=Helene;99224]Jeg skulle ned 30 og har gått ned 23 av de siden 10.januar. har alltid vert stor. og har alltid blit mobbet for det. så nå ville jeg bare ned.[/quote
Dette er bra ! Du har en ekstra grunn for å være glad for hver kilo du tar av deg. Selvtilitten øker, og de som har mobbet deg bør gå i seg selv !
Lykke til videre !
et ite problem vi er to venniner som har fulgt hverandre i tykt og tynt når det gjelder vekt
vi har nå i andres øyne blitt tynne
hun er 5 ,,kilo tynnere enn meg ,,,jeg syns ho ser mye tynnere ut , og ho syns jeg ser mye tynnere ut enn henner,, i dag målte vi lår og mage og det viser seg at hun er da ca 4,,5 cm tynnere enn meg vi fikk en hahaopplevelse ,, kanskej vi er tynne nok
men det som er saken er at vi stort sett føler oss feite enda ,, kan se i speilet og lure , og slanking er helt i fokus
noen andre som opplever det samme ,, ikke klarer og se det liksom
Photobscura
27-04-08, 18:15
Hei Arkine! Å sammenligne seg selv med andre funker dårlig. For selv om hun er 4,5 cm smalere enn deg et sted, så kan det hende du er smalere enn henne et annet sted. Det er ingen av oss som er like, hverken i form, beinbygging, høyde eller muskulatur.
Og det er jo DEG det handler om, ikke venninna di, å se seg litt blind på egen kropp er du nok ikke alene om, det kan ta litt tid før hodet henger med.
Men om du begynner i det små, finn en ting du liker ved deg selv, og fokuser på det, så kanskje du etterhvert finner ut at det andre ikke er så verst det heller!
Men, jeg ser av sigaturen din at du veier 65 kg, så jeg vet ikke helt hvorfor du postet dette i "mer enn tretti kg overvekt"-tråden, da... :o
Hei Arkine! Å sammenligne seg selv med andre funker dårlig. For selv om hun er 4,5 cm smalere enn deg et sted, så kan det hende du er smalere enn henne et annet sted. Det er ingen av oss som er like, hverken i form, beinbygging, høyde eller muskulatur.
Og det er jo DEG det handler om, ikke venninna di, å se seg litt blind på egen kropp er du nok ikke alene om, det kan ta litt tid før hodet henger med.
Men om du begynner i det små, finn en ting du liker ved deg selv, og fokuser på det, så kanskje du etterhvert finner ut at det andre ikke er så verst det heller!
Men, jeg ser av sigaturen din at du veier 65 kg, så jeg vet ikke helt hvorfor du postet dette i "mer enn tretti kg overvekt"-tråden, da... :o
nei hvorfor jeg postet det her var vel tankeløshet ,men regnet kanskej med at noen har gått ned så mye , og hadde samme problemet
jeg har jo gått ned 22 kilo og før det over 10 kilo har jo vært oppe i nesten hundre
ja sant som du sier en skal ikke sammenligne ,men er rart at hodet ikke følger med kroppen , men kommer vel av at en ikke har hatt den vekten siden en var 15 år gammel har slitt med overvekt i over 40 år , gått opp og ned noen kilo,,men nå endelig sysn jeg at jeg nærmer meg målet
og ser jo at jeg er mye tynnere da ,, men ser meg ikke selv som slank
Photobscura
27-04-08, 18:43
Med mindre du er skikkelig skikkelig lav, så er du slank om du veier 65 kg, easy as that ;)
Hva med å lage en journal, så kan du lufte tankene dine der, og få tilbakemeldinger? Koselig å ha et stede å skrive tankene sine også!
Og ikke minst, bra jobba :heia:
Med mindre du er skikkelig skikkelig lav, så er du slank om du veier 65 kg, easy as that ;)
Hva med å lage en journal, så kan du lufte tankene dine der, og få tilbakemeldinger? Koselig å ha et stede å skrive tankene sine også!
Og ikke minst, bra jobba :heia:
jeg er 157 høy og bruker str S ,,,36-38 men i følge legen burde jeg i alle fall ned i 60 kilo
ja det var lurt lage en journal
Photobscura
27-04-08, 18:59
Du går på ED ser, jeg da går vel det "av seg selv" så lenge du følger anbefalningene. De siste kg er ofte de vanskeligste å få av, det vet jeg alt om :o, og det er gjerne så få kg som kroppen trenger å stabilisere seg på, dvs at den kan bruke laang tid å få de vekk. Men det går seg nok til!
Lykke til med journal!
Du går på ED ser, jeg da går vel det "av seg selv" så lenge du følger anbefalningene. De siste kg er ofte de vanskeligste å få av, det vet jeg alt om :o, og det er gjerne så få kg som kroppen trenger å stabilisere seg på, dvs at den kan bruke laang tid å få de vekk. Men det går seg nok til!
Lykke til med journal!
vel går av seg selv er jo og ta litt i ,vekten stopper opp der også
og en liten utskeilse en kveld er gjerne en kilo opp ,og da tar det nesten en uke før den kilon er borte
jaja er ikke lett, men har nå klart mange kilo i løpet av et halvt år da
Prøver her jeg..
Trenger sårt støtte nå når jeg starter på min 2. gang med ketolyse...jeg sprakk sist...
Har satt meg et mål på 18 kg til å begynde med, men skal ned minst 30 helst 35...
Men en ting av gangen..
Jeg er to barns mor med mann i Nordsjøen.
Jeg er utadvent, koselig, blid og har alltid tid til andre... slik er det omgivelsene mine ser meg...
Inni meg er jeg trist, usikker, sliter med selvtillitten og hater kroppen min...
Pgr av mitt første svangerskap, har jeg fått innvilget mageplastikk for å ta vekk fettforkle, men må vere under 28 i BMI, ikke det får jeg til engang....
Jeg er ikke den sutrete personen dere får inntrykk av nå, men den virklige meg sitter fast inne i alt fettet, og bare venter på å få komme ut.
Derfor skal jeg lykkes denne gangen
du klarer det denne gangen ,ikke gi opp ,det går tilslutt
Prøver her jeg..
Trenger sårt støtte nå når jeg starter på min 2. gang med ketolyse...jeg sprakk sist...
Har satt meg et mål på 18 kg til å begynde med, men skal ned minst 30 helst 35...
Men en ting av gangen..
Jeg er to barns mor med mann i Nordsjøen.
Jeg er utadvent, koselig, blid og har alltid tid til andre... slik er det omgivelsene mine ser meg...
Inni meg er jeg trist, usikker, sliter med selvtillitten og hater kroppen min...
Pgr av mitt første svangerskap, har jeg fått innvilget mageplastikk for å ta vekk fettforkle, men må vere under 28 i BMI, ikke det får jeg til engang....
Jeg er ikke den sutrete personen dere får inntrykk av nå, men den virklige meg sitter fast inne i alt fettet, og bare venter på å få komme ut.
Sjekk innboksen din:) Har sendt deg en pm;)
Photobscura
29-04-08, 22:47
(...) men den virklige meg sitter fast inne i alt fettet, og bare venter på å få komme ut.
Klart du fikser det! :heia:!
Klart du fikser det! :heia:!
Takk for støtten, trenger den :rolleyes:
Sweethappy
05-05-08, 00:32
Jeg hører med til denne gruppen ja.
Jeg har alltid vært litt lubben. Men så flyttet faren min fra oss når jeg var 16. Da raste jeg ned i vekt selv om jeg spiste potetgull til frokost. Jeg var nede i 60kg, og med min høyde på 175 fikk jeg kommentarer på at jeg var tynn. Så la jeg sakte men sikkert på meg igjen, og var "normal" noen år. Så ble jeg 20 og vekta viste 88.. ikke bra.. Så da trente jeg, og fikk i tillegg påvist matintolleranse. Gikk til en homeopat og fikk en diett jeg skulle følge i 3 måneder, og så skulle jeg bli frisk. Gikk ned 10kg og følte meg veldig bra!! Men ble så absolutt ikke frisk. Reagerer nå på masse forskjellig mat, men har lært meg å leve med det.
Men så skjedde det, når jeg følte meg bra på 78 kg, fikk jeg en beundrer, og til slutt kjæreste. Han var litt stor, men raste ned i vekt når han ble sammen med meg. Men så en dag, falt jeg ned trappen. Og den skaden i beinet satte meg i stolen, og holder meg fortsatt alt for passiv. Det er 2 år siden. Så nå er jeg 22 år (snart 23) og veier svimlende 115kg. Vil ned til 70, men regner med at iallfall de siste 10 vil bli tøffe!!
Det verste med situasjonen syns jeg er at familien min henger seg opp i vekta mi. Jeg kjenner at de ser på magen min, og de hinter alltid til at jeg må begynne å trene mer. Dette har gjort at jeg har et veldig anstrengt forhold til dem, og syns nesten det er slitsomt å være med dem. Jeg har for eksempel unnlatt å dra i to konfirmasjoner på grunn av dette. Nå vil jeg ned, men orker ikke ros fra familien. Jeg vil heller ha ros for noe med personligheten min.
Si fra til dem at du ikke vil høre noe om vekt. At du jobber med helsa di, men er ikke villig til å diskutere det og at det at det nevnes vil ødelegge opplegget for deg.
Jeg er da en dame på 37 år. Har alltid vært overvektig og har alltid vært avhengig av sukker - big time. Da jeg var trettito år veide jeg godt over 140 kg og hadde gitt helt opp. Jeg innså at jeg ikke kunne gå sulten resten av livet, og alt annet enn å holde ut å være konstant sulten ga vektøkning :eek:
Så ble jeg introdusert for Fedon. Byttet ut sukker med fruktose og raste ned ti kilo bare på det. Fikk ny energi ettersom jeg begynte å få i meg mat med næringsstoffer, og til slutt begynte jeg å trene. Ikke fordi jeg måtte men fordi jeg hadde lyst. Det hadde jeg aldri opplevd før - allerede som liten jente likte jeg meg best på sofaen.
Etter et par år var jeg gått ned førti kilo og trente aktivt sykling.
Så gikk jeg gjennom en beintøff skilsmisse og den trakk ut et par år faktisk. Til slutt var jeg så sliten at jeg ble sykemeldt og orket ikke trene like mey - vips så kom det på åtte kilo :mad::mad::mad:
Men nå - nå smiler livet igjen. Så nå skal jeg ned til normalvekt. fortsatt rundt tredve kilo, kanskje førti også å ta av, men med et greit utgangspunkt siden jeg er vant til å holde meg unna sukker og kaker og alt annet godt fra før, og dessuten har ganske bra med muskler og kondisjon å jobbe av litt fett med.
Startet på ketogen kost 20. april, gikk ned 2,5 kg den første uka på det. Nå skal jeg spise Eurodiett fremover - med litt mat ved siden av siden jeg trener så mye som jeg gjør, også skal jeg bli slank og pen og helt nydelig å se på.... Eller ihvertfall slank da :D
Ved siden av skal dette kombineres med jobb, barn, ny kjæreste (som kan spise hva han vil i så store mengder han vil uten å legge på seg ett gram...), katt, bil og venner. Men det skal nok gå fint tenker jeg. :D
Velkommen i klubben hadde jeg nær sagt.. :heia: Skal ned i alle fall 30 til jeg også.. Bør ned minst 40 til, men tar litt om dagen. Det går sakte men sikkert her. Har tatt av seks kilo siden begynnelsen av mars og det er jeg fornøyd med. 3 kilo i måneden blir 30 på 10 mnd! :ja: Så jeg fortsetter ufortrødent kampen!
Det verste med situasjonen syns jeg er at familien min henger seg opp i vekta mi. Jeg kjenner at de ser på magen min, og de hinter alltid til at jeg må begynne å trene mer. Dette har gjort at jeg har et veldig anstrengt forhold til dem, og syns nesten det er slitsomt å være med dem. Jeg har for eksempel unnlatt å dra i to konfirmasjoner på grunn av dette. Nå vil jeg ned, men orker ikke ros fra familien. Jeg vil heller ha ros for noe med personligheten min.
Ja, takk, kjenner til dette! For meg har det vært så ille at jeg ikke har turt å være hos mine foreldre alene, for da kom det alltid ekle kommentarer. Derfor var jeg svææært nervøs for at jeg skulle bo hos dem nå, i en 2 mnd periode mens jeg er hjemme fra Moskva en tur. Men så langt har det heldigvis gått bra, og de støtter opp om kuren.
endelig ventetiden over
skal opereres for buk plastikk den 19 mai ,,gleder meg ,, gruer meg
lagt på meg to kilo i helga sukk,
men de skal vekk før 19 mai ..må bare
Heisann.
Jeg melder meg her også, jeg, siden jeg etter dagens idealer har 40 kilo med overvekt.
Målet mitt er at jeg skal kvitte meg med tredve av dem, for jeg ser skrapa ut hvis jeg skal veie det som er regnet som min idealvekt.
Jeger ved godt mot, og resultatene er strålende, etter fire små dager på kur. Dette har jeg trua på.
Jeg hører også til her, jeg skal med tid og stunder ned mange kg.
Startet på Atkins diett i går.
Masse lykke til alle sammen! :heia:
Jeg hører vel nesten til her enda... Jeg har nå gått ned 19kg men må ned 25 kg til for å ha "normal" BMI. Vet ikke om målet mitt er det akkurat... Vi får se. Men jeg føler meg her enda.
:heia: Sammen klarer vi det !! :ja:
Hei...
Tenkte å melde meg inn i denne "klubben". Er obligatorisk medlem dessverre.
Har begynt på ketolyse igjen. Det er iallefall noe som fungerer for meg. Gikk ned 18 kg ifjor, men har dessverre gått opp igjen.
Har gått på ketolyse i 1 uke nå og gikk ned 4,7 kg. Bra start. Gir motivasjon til å fortsette.
Bergensiana
30-05-08, 11:22
Heisann...koselig at du fant denne siden! :)
Er ganske fersk på dette jeg også. Skal ned 25 i første omgagn.. eller 26.. komme under 0,1 tonn ;) Så vi kan slå følge en laaang vei...hehe..:)
Er det noe du lurer på, bare spørr... Er mange koselige folk her som har prøvd det meste... så da er det bare å gå i gang!
Har selv problemer m knæra så jeg veit hvordan det er...
Takk for hyggelig oppmuntring. Har vært lite aktiv her, men har som mål å bruke forumet! :-) Finner jo mange gode råd og oppskrifter, hyggelige folk som deler sine erfaringer. Veldig positivt inntrykk av gjengen!!
Hei
Jeg har nå begynt på 114kg Min ideal vekt er 72kg Planen min er ikke å komme dit men jeg ønsker og gå ned til 80kg. Prøver nå og sette meg inn i ketolyse.
Denne gangen skal jeg klare det.
Mitt første mål er 109 til i juli
Klem fra meg
Velkommen og lykke til :heia: :heia:
Jeg måtte se igjennom om jeg var med her,og det er jaggu lenge siden jeg meldte meg på..Lite har vel egentlig skjedd med meg,da veide jeg 88,nå veier jeg 86.Har vært nede på 78,men har fått et barn til,så kiloene er kommet på igjen.
Jeg sverger til ketogen kost,må ha faste regler og forholde meg til.Men tror jeg aldri kommer til og spise ris,pasta,poteter og brød på samme måte som før.Jeg forsøker og endre kostvanene hjemme til alle sammen,ved og bytte ut til linser,kikerter og quinoa som tilbehør ved siden av grønnsaker,og det har til nå ikke vært suksess..Men de har ikke valg når jeg skal vedlikeholde min vekt,for denne gang skal jeg lykkes!
Mitt mål er og komme ned 15 kg til juletider/nyttår.Og de resterende 15kg til neste juni.Regner med de siste 10 sitter godt fast,så der får jeg se det an.Vil ikke bli helt skrimmel skrammel heller.:rolleyes:
Da er det bare å stå på!! :ja:
Håper du klarer å nå målene dine :heia:
Sammen klarer vi det.. :D
Ja,nå er det bare og stå på!:D
Hei Sukkerzpinn :-)
Er masse du kan gjøre for å bedre smaken på ED maten, så blir den spisendes etterhvert. Her går kiloene pent og fint sin vei, og når jeg ser meg bakover nå så er det jo ikke lenge siden jeg begynte heller. Jeg elsker resultatet allerede - håper du får en fin tur ned, og lykke til! :klem:
Sukkerzpinn
10-06-08, 16:59
Takk for det smilefjes.:) Jeg har prøvd Eurodiet før, men stoppet etter 10 dager pga influensa. Tok av 8 kg på 10 dager så det var jo fantastsisk, men motivasjonen for å begynne igjen var liten siden jeg syntes produktene smakte så forferdelig. Men nå er jeg ved godt mot. Har en samboer som støtter meg i tykt og tynt, bokstavelig talt :) Og jeg ser at det er mange gode tips for å gjøre måltidene bedre. Spesielt pannekakene synes jeg er ekle, men så at noen hadde tatt kanel på dem - det kan jeg jo prøve?
Jeg har aldri før fortalt hvor mye jeg veier, så jeg må si at jeg synes det er herlig å bare kunne være mitt sanne jeg her inne :)
Når begynte du på ED, Smilefjes?:)
Holdt vekta mi hemmelig i laaang tid jeg også. Ganske befriende å fortelle det til noen som ikke var full av fordommer mot overvektige folk.
Var ett steg i riktig retning.
Lykke til med Eurodietten. Dette skal du klare vet du :)
Samhaineve
10-06-08, 23:45
Hei alle sammen.
Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.
Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra :(. Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.
Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)
Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.
Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.
Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.
Samhaineve ;) (Kopi av blogg)
Hei alle sammen.
Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.
Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra :(. Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.
Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)
Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.
Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.
Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.
Ønsker deg masse lykke til på alle måter. :klem:
Hei alle sammen.
vi er nok mange som deg , våre tanker er veldig like
Hei! :)
Jeg også hører til her ja. skal veie meg imorra, og da regner jeg med at jeg er tilbake på 117 kg igjen :hylgrine:Jeg har også vært stor hele livet, ble mobba fælt for det som liten, men har hatt sånn noenlunde kontroll som voksen, helt til jeg ble syk for noen år siden,og måtte slutte å jobbe ,en jobb der jeg gikk og brukte kroppen hele dagen.:(
Har ingen valg,annet enn å holde meg i ro, ellers får jeg svi i flere dager etterpå.Og vekta har fyki ihværet gitt! Har aldri vært så stor som nå, og må klare å gå ned ivertfall 30 kg:eek:
Jeg var veldig flink en stund, og gikk ned fire kg, men så ble jeg syk(harME) etter for mye stress og styr her , så gikk alt iball for meg.
Men nå skal det bli andre boller her!( eh..ikke boller da!) dette er en så fin plass å få mattips og oppmuntring, så dette går nok bra!
Ja ja detta var meg og min historie da, syntes jeg måtte melde meg på denne tråden med alle mine kilo! he eh
Sukkerzpinn - jeg begynte på eurodietten i starten av mai, og gikk over på ketogen mat en uke før det igjen. Nå begynner det virkelig å synes at kroppen forandrer seg - satt og så på lårene og knærne mine halve kvelden på søndag - det ser jaggu ut som jeg har begynt å få dameknær - sånne pene!!! (Har selvsagt kun gått i kort kjole siden den oppdagelsen ;))
Og kjære dere andre nye - alle vi her inne vet hvordan det er når man sjokkert oppdager hvor man har endt opp... :_oy: Men det sjokket gir en noe også - det gir en fortvilelse nok og reaksjon nok til å innse at enten begår man selvmord bevisst ved hjelp av mat - eller så fikser man problemet.
Det at dere er her inne forteller at dere ikke valgte det matinduserte selvmordet - gratulerer! :heia:
Jeg var gedigen da jeg startet omleggingen av kostholdet mitt. Jeg veide rundt 150 kilo og jeg ble skikkelig anpusten av å reise meg fra godstolen... Jeg begynte med å legge om til et forsiktig Lindberg-kosthold. Og etter en måned ønsket jeg å begynne å trene. Og jeg da - som var fritatt fra gym hele videregående på grunn av vekta...
Formen var elendig så jeg begynte med ti minutter på ergometersykkel hver dag foran tv - og meget rolig tempo.
Nå går jeg på eurodietten for å ta av de siste tyve kiloene ned til helt normal vekt. Jeg føler meg fantastisk. Jeg får komplimenter fra menn!!!!!! Det har virkelig ikke vært noe jeg har vært bortskjemt med før.
Og jeg sykler fem-seks mil, noen ganger mye mer, på den kule raceren min og det kjennes ut som jeg kan erobre verden hvis jeg vil. Selvtilliten er en helt annen enn den var, og jeg har gått fra militærstøvler og palestinaskjerf (ja - jeg var et syn kan du tro...) til kjoler og nette små sandaler isteden.
Dette kan dere få til også - det er bare å innse at livet med bakst, brød, sjokolade, poteter osv er over... Og at man må spise mat og ikke sulte seg.
Lykke til alle sammen! :klem:
Veldig inspirerende innlegg, smilefjes. Gratulerer, du har all grunn til å være stolt av deg selv!
Jeg veier ikke over 100 kg, men er veldig kortvokst (knapt nok 150 cm), så BMIen min blir likevel veldig høy. Jeg håper å gå ned rundt 30 kg, helst mer, men jeg vil helst ha et realistisk mål også. Går jeg ned 30 kg blir jeg veldig fornøyd. (Akkurat nå kommer jeg vel til å juble og hoppe i taket av 5 også. hehe)
Har en BMI på 38 jeg også.. Har pcos. Men de siste årene har det ikke vært sjekket ut noe som helst. Den siste gyn jeg var hos for 3 år siden mente det ikke var noe cyster der lenger.. Kan jo begynne å lure!
Har gått ned 7.4 kg på 14 uker. Det er 520 gram i uka. Ikke så mye men alternativet er jo OPP i vekt og det er ikke noe alternativ.
Så nå er det bare å stå på!! Håper dere ikke gir opp og fortsetter selv om det går opp og ned med oss.. :ja:
Samhaineve
11-06-08, 19:31
Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.
Ønsker deg masse lykke til på alle måter. :klem:
Takk for det. Jeg har fått sjekket stoffskifte og legen sier det er i orden, selv er jeg ganske så uenig. Jeg er veldig lik min mormor og hun har tatt medisin for stoffskifte i alle de år. Nå prøver jeg litt alternative ting. Nå skal jeg ut i regnet.
Samhaineve
Jeg har også PCOS, noe som er mye av grunnen til at jeg fattet interessen for lavkarbo. Har hørt av mange med PCOS at dette er det kostholdet som fungerer best for dem.
Sukkerzpinn
13-06-08, 00:19
Smilefjes - så gøy! Det er veldig inspirerende å høre! Jeg satt lenge på internett igår kveld og bare saumfarte forumene. Det gir en god motivasjon til fortsette når man ser at andre er i samme båt -kanskje ikke i like stor båt som meg :D, men allikevel...
Jeg skal reise til syden om 2 mnd, og da er målet mitt å ha gått ned 20 kg. Stort mål, men jeg skal sette alle kluter til.:heia: Har gått til innkjøp av en crosstrainer (ellipsemaskin) som jeg håper skal hjelpe litt:)
Hei dere!
Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Grunnen
er at jeg har slitt veldig, og har vært redd for å virke demotiverende på dere andre:o
Jeg har gått ned 35 kilo med ketolyse tidligere, så jeg vet at dette virker på meg. Men så fikk jeg mitt fjerde barn for litt over et år siden, og da sa det stopp. Jeg la på meg masse under svangerskapet. Men begynte på ketolyse dagen etter fødselen. Har stort sett vært i ketose siden, og har lagt på meg 10 kilo!! Det trodde jeg ikke var mulig jeg:eek:
Så nå er jeg på 100 kilo igjen. Og der vil jeg IKKE være!!!
Jeg tåler karbohydrater veldig dårlig, og jeg faller ut av ketose for nesten ingen ting. Derfor har jeg i over et halv år levd på salater og rent kjøtt. Og trimmet masse. Likevel greier jeg å gå opp. Noe er helt galt, og legen min tok alle mulige tester her forleden. Til og med han syntes at dette var merkelig.
Men alle prøver er fantastisk fine!! Heldigvis selvfølgelig. Ikke noe galt noe sted.
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg:)
Hva er acoplia?? Litt grønn på slike medisiner :stortsmil
Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig:)
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe:p
Er ikke helt sikker selv, jeg:)
Har ikke prøvd den medisinen, så den vet jeg ikke noe om.
Men... Det med at du går opp - hvor mye/hva spiser du?
I teorien kan man jo gå opp i ketose også, hvis man spiser mer kalorier enn man bruker - det skal bare ikke være så greit å få i seg så mye mat sies det. Selv er jeg glad i mat, så jeg tror nok fint jeg kan spise nok til å øke vekten til tross for ketose - og hvis du også er sånn så kan kanskje fortsettelse av dietten sammen med sånn medisin høres veldig fint ut?
Photobscura
14-06-08, 13:20
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg:)
På hvilken måte skal dette få i gang systemet, dersom det er medisin som skal stoppe avhengighet, så ser jeg ikke helt hva det skal gjøre for deg, om du spiser deg passe mett, trener etc.
Har du blitt testa for PCOS og insulinresistens? Om ikke, så må du gjøre det! Kan hende det er det som stopper opp, for mange så må man faktisk medisineres i tillegg til å legge om kostholdet for å snu trenden.
Lykke til :blomster:!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.