View Full Version : Spareribs


BjørnH
26-07-05, 16:29
Heisann folkens!

Har bare et spørsmål angående spareribs. Kjøpte ofte dette tidligere da jeg handler i Sverige hver uke. Spareribs i seg selv er vel greit med tanke på karbohydrater, men hva med marinaden etc.?

Har veldig lyst på spareribs i dag, men tar ikke sjansen hvis marinaden er proppfull av karbohydrater.

Noen som har sjekket ut dette?

Summer
26-07-05, 17:00
Står det ikke noe i innholdsdeklarasjonen?
Det pleier være litt sukker i marnader, men det spørs jo hvor streng du skal være... Noe mer enn et par gram kan det jo ikke være... Men dersosm du skal holde deg til 15 g karber om dagen, så kan det jo være dumt å bruke dem opp på marinade...;)

yaeger
10-02-12, 10:23
hei, kjøpte 200g spareribs på meny i ferskvaredisken, er det mange karbs i den tror dere? det er vel 0 carb i ribsa uten marineringen, men det er jo umulig å vite hvor mange det er i marineringen?=/

må vel gi bort ribsa da :P?

gamlebyen
10-02-12, 10:26
Uten å vite noe om marinaden som er brukt i akkruat disse, så pleier BBQ-saus å inneholde en god del sukker. Selve kjøttet er jo ikke noe problem. Man kan jo lage egene, ved å kjøpe kjøttet og lage en egen dry rub, med chili, paprika etc etc.

langaard
10-02-12, 10:41
hei, kjøpte 200g spareribs på meny i ferskvaredisken, er det mange karbs i den tror dere? det er vel 0 carb i ribsa uten marineringen, men det er jo umulig å vite hvor mange det er i marineringen?=/

må vel gi bort ribsa da :P?
De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet:)

Charlott
10-02-12, 11:05
De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet:)
Samme her :)

yaeger
10-02-12, 11:09
takk :D

Dietta
11-02-12, 02:04
De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet:)

Samme her :)
Great minds think alike :D Samme her også.