Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Spareribs

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-05, 16:29   #1
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Spareribs

Heisann folkens!

Har bare et spørsmål angående spareribs. Kjøpte ofte dette tidligere da jeg handler i Sverige hver uke. Spareribs i seg selv er vel greit med tanke på karbohydrater, men hva med marinaden etc.?

Har veldig lyst på spareribs i dag, men tar ikke sjansen hvis marinaden er proppfull av karbohydrater.

Noen som har sjekket ut dette?

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 17:00   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Står det ikke noe i innholdsdeklarasjonen?
Det pleier være litt sukker i marnader, men det spørs jo hvor streng du skal være... Noe mer enn et par gram kan det jo ikke være... Men dersosm du skal holde deg til 15 g karber om dagen, så kan det jo være dumt å bruke dem opp på marinade...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:23   #3
yaeger
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
yaeger er på en erverdig vei

Sv: Spareribs

hei, kjøpte 200g spareribs på meny i ferskvaredisken, er det mange karbs i den tror dere? det er vel 0 carb i ribsa uten marineringen, men det er jo umulig å vite hvor mange det er i marineringen?=/

må vel gi bort ribsa da :P?

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:26   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Spareribs

Uten å vite noe om marinaden som er brukt i akkruat disse, så pleier BBQ-saus å inneholde en god del sukker. Selve kjøttet er jo ikke noe problem. Man kan jo lage egene, ved å kjøpe kjøttet og lage en egen dry rub, med chili, paprika etc etc.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:41   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spareribs

Opprinnelig lagt inn av yaeger, her.

hei, kjøpte 200g spareribs på meny i ferskvaredisken, er det mange karbs i den tror dere? det er vel 0 carb i ribsa uten marineringen, men det er jo umulig å vite hvor mange det er i marineringen?=/

må vel gi bort ribsa da :P?

De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:05   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spareribs

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet

Samme her

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:09   #7
yaeger
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
yaeger er på en erverdig vei

Sv: Spareribs

takk

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 02:04   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Spareribs

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

De gangene jeg må ty til sånne løsninger, så tørker jeg bort mesteparten av krydderet med en serviett, og spiser med god samvittighet

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Samme her

Great minds think alike Samme her også.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no