View Full Version : Didi - noen som har prøvd?


Hege_
16-04-06, 23:43
Det har kommet noen piller som heter Didi (tror jeg) som skal være mot at man "ser gravid ut". Sikkert noe med å drive ut gass/vann. Noen som har erfaring med disse? Mener pakken er rosa.

dingpot
18-04-06, 22:12
Det er nok Dida du snakker om, og ja jeg har prøvd dem! Funker som F... mot candida (som jo ofte er årsaken til luft i magen osv..) og virker kanskje vanndrivende også (dette vet jeg dog ikke). Både jeg og min kjære går på det i perioder, særlig når vi har skeia ut med karboholdig mat o.l. og når jeg kjenner candidaen blomstre opp.

Virkning på meg: første gangen, da jeg hadde mye candida ble jeg DRIIITdårlig de første dagene (die-off symptomer pga død candidasopp som skiller ut toksiner). Da var jeg ordentlig dårlig og slapp. Men deretter var formen stigende, og luft i magen forsvant. Jeg følte meg mye bedre. Nå tar jeg tablettene forebyggende, hvis jeg har skeia ut, eller hvis jeg føler meg oppblåst en dag. Det funker som fy!

Virkning på min kjære: første gangen fikk han die-off symptomer med diare (bare ved ett eller to toalettbesøk), vondt i magen og litt slapphet/dårlig. Deretter merket han at han hadde mye mindre luft i magen og kroppslukt/ånde ble mye bedre. Nå tar også han tablettene forebyggende, og de fungerer fint. Han har hatt problemer med kvisete hud på ryggen (ordentlig dype vonde store kviser) og kløende flass i hodebunnen. Det blir MYE bedre (nesten borte) når han tar tablettene og unngår melk og sukker.

Eneste aberet er at tablettene smaker spesielt, og de er litt vanskelige å svelge pga størrelse og at de er litt ru når du putter dem i munnen. Men de er verdt det! Jeg har ALLTID en pakke stående i skapet! Har ikke hatt soppinfeksjon på et par år etter jeg begynte med det :D

jeef-micro
19-04-06, 00:26
Jeg har også lest om disse, og har tenkt å prøve de, for å få litt mere fart på de "gode" bakteriene, og kvitte meg med de " dårlige" i magen. Jeg har prøvd Bio-drian da, som er utrensende... de fungerte veldig bra

Hege_
19-04-06, 07:54
Høres ut som noe jeg på prøve ja. Har også problemer med uren hud, spesielt en gang i måneden. Dette er noe som har kommet etter at jeg sluttet med p-piller for 4 år siden. Har blitt bedre, men er ennå plaget. Og jeg som hadde slik barnerumpehud tidligere...

lokkebiff
02-04-07, 11:45
Tar opp denne tråden, fordi jeg lurer på om det finnes flere med erfaringer på disse tbl nå??

Jeg sto med dem i hånda på helsekostbutikken for etpar mnd siden, men ekspeditrisen pratet meg heller over på Silicea balm for luft i magen.

Dette funker greit nok, men jeg er mer fan av tbl, da jeg dosèrer vitaminene mine for en uke i slengen, og jeg synes det er greit å svelge unna en "neve tbl", istedet for å blande mange forskjellige "drammer"...:o

Fridolina
02-04-07, 12:41
jag har prøvd DIDA..hade ingen virkning på min mage,men jag var heller ikke så flink att huske å spise de var dag:p

Siljevanilje
02-04-07, 17:25
jeg har også prøvd dem, men de virket desverre ikke på meg. :(