Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 20:54   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kriterier for å få slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av sam03, her.

hei

siden 26 juli til nå, så har jeg gått ned 13.5 kg.
veier nå i dag 104.3 kg og er 1.63 høy.(klarer ikke å komme lengre ned,har hodt denne vekta,foruten å gå opp og ned i ca 2 mnd)
ligger rett under 40 i BMI
er frisk,så vidt jeg vet.skal inn til sykehuset i morra å ta 2 blodprøver og drikke sukkerlake for å se om jeg har utvikliet diabetes,men vet ikke om de tar vekt og mål der.
noen som vet om jeg vil kunne få dekt operasjonen, erfaringer trengs :-)
eller er det lurt å ta en oppkarbing dag,for det er ikke mye opp jeg skal for å kunne få BMI over 40,isåfall.hvis de ikke tar hensyn til det jeg allerede har gått ned.(har vært på over 44 faktisk.
planen min er i utgangspunktet å få satt meg opp på operasjonen, så jeg har den i bakhånd,hvis lavkarbo ikke fungere.har jo iallefall 1 år å kjempe på.
men er lei av å være overvektig,har vært det i de siste 14 åra, på tide med forandring.

Har du tatt en gjennomgang på hvorfor du ikke går ned? Du har jo gått ned fint fram til det nå har stått stille tenker jeg Jeg har gått i 1.5 år på lavkarbo og knapt karet meg ned 10 kg... av erfaring vet jeg at jeg må veldig lavt i kcal for å gå ned, men ønsker ikke strebe etter dette foreløpig da jeg synes 1200 kcal (altså fremdeles som lavkarbo) er for lite energi for en på 175 og 90 kg... siden jeg har basalforbrenning på 2300 (beregnet).

Du sier lavkarbo som retning - hvilke retningslinjer holder du deg til? Mulig du har laget tråder om dette før - jeg ble bare litt nysgjerrig på om vi kunne hjelpe - siden en slik operasjon er et stort inngrep og at du kanskje kunne slippe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat