Sv: Ny i gamet, lurer på...
Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.
OK da er det notert 
men leste nå at denne ketolysekuren bare er for folk som skal gå ned ti kg eller mer..?jeg skal ikke ned så mye..ca 5 kg kansje?Veier ca 62 nå.(dvs redusere fettprosenten jeg har,satser på å trene en del styrke og kardio også så jeg blir "fastere i fisken".man legger jo lett på seg vekt når man får mer muskler,så tror jeg heller skal satse på å måle omkrets av lår o.l. istedet for å se på vekta slavisk.for jeg tror det kan bli litt misvisende etter hvert..)
Men ja,skal ha av litt ekstra polstring jeg har,det er hovedsaklig på lår/mage dette ligger,etter mine to barn er da ketosekur heeelt feil??jeg som trodde det var ok,for en periode hvertfall..
Det går helt fint å starte med ketolyse, du får en ordentlig karbo-avvenning, og kroppen kommer godt i gang med fettforbrenning. Når du har holdt på en mnds tid, kan du begynne og se om du må justere kostholdet til å passe mer til deg og din hverdag, trening, overskudd osv. Da kan du feks se til atkins, som etter induksjonsperioden (mye lik ketolyse) har en periode hvor man kan innføre litt mer karbo over tid. Dette kan du så gjøre til du finner "din" måte og spise lavkarbo mest komfortabelt på.
Det aller beste med lavkarbo etter min mening, er at kostholdet kan tilpasses den enkeltes kropp og behov i forhold til karbohydrater. Noen trives best og er friskest på svært lite, andre må ha litt mer for å føle seg komfortabel.
Er du ute etter og forstå lavkarbo, anbefaler jeg at du finner boka "bedre uten brød" av Lutz/Allen på bibliotek/bokhandel. Den er teoretisk og grundig, men de fleste sitter igjen med en mye større forståelse av HVORDAN lavkarbo virker - og det hjelper ofte på motivasjonen når man begynner og drømme om brød - eller pasta 
|