Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny i gamet, lurer på ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 21:00   #1
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Ny i gamet, lurer på ...

Hei! jeg er helt ny her,og helt ny i lavkarbo-verden. Har akkurat startet på det,må ærlig talt innrømme at jeg ikke følger noen fast kur enda..er så utrolig mye å sette seg inn i!

Jeg sikter på ketolyse(ketose?) nå,men aner ikke hvor "lenge" man bør gå på det/være i det,hvor mye karbs pr dag man kan spise o.l...hadde satt stoor pris på om noen her kunne veiledet meg litt.Er jo mange her som har myye kunnskap heldigvis!
Og hvordan jeg skal gå frem når jeg skal trappe opp litt på karbene igjen..for det bør man vel?

Har idag spist:
- frokost:eggerøre av to egg og litt ost til frokost,pepsi max som drikke(ja jeg vet at dette sikkert ikke er bra,men ante ikke hva annet jeg kunne drikke med lite karber i..)
-lunch:to stk fiberrik med cc,liten eplebit og kalkunskinke på
-middag:karbonadedeig med hjemmelaget tomatsaus(moste tomater,litt olje,krydder og rømme blandet sammen) samt grønnsaker til dette og litt cheddarost på toppen.
-litt bringebær som dessert.

Aner ikke om dette er for mye karber eller hva,siden jeg er helt ny i gamet.Kjenner at jeg er sulten igjen nå,er vel ca 3 timer siden middag.*sulten*hva kan/bør jeg spise nå da mon tro...?kansje cc og fiberrik igjen..?
Har kjøpt jordbær idag,håper det er ok..er normalt sett avhengig av sukker og godis,er derfor jeg vil prøve lavkarbo for å forhåpentligvis få bukt med det.er også plaget av humørsvingninger,muligens som en følge av svingende blodsukker..?Så tenker å spise litt jordbær for å ha noe å knaske litt på.

Men lurer også på hvilke type sauser/oljer/dressinger dere bruker,Og hva drikker dere,utenom vann da..og hvilke nøtter er bra?
handlet cashewnøtter(elsker de),men tror de er på fyfy listen..?er jo ikke mange karber man kan ha på ketose,har jeg fått med meg

Jaja dette ble litt langt,men sitter inne med så mange spørsmål!Spennende dette her

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:27   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Velkommen!

Jeg anbefaler arnakristins nybegynnertråd - der får du svar på mange av spørsmålene dine. Ønsker du å gå på ketolyse, bør du kjøpe boka.

Hvis du nettopp har startet, er det ikke uvanlig og føle litt sult de første 3-4 dagene. Samtidig synes jeg du spiser ganske så lite fett, og det kan også være årsak til at du er sulten. Søtsuget blir ikke bedre av å spise jordbær, jeg ville forsøkt og holde meg unna søtt de første to ukene. Spis heller MER mat med rene proteinkilder og godt fett istedet Bringebær vil uansett være et bedre alternativ enn jordbær, da det har færre karbo

Eple hører ikke hjemme på ketolyse...

Mer info om lavkarbo kan du også finne i denne glimrende artikkelen av Vegard Lysne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:03   #3
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Ok takk for svar!hvor får man tak i den boken??tviler på de har på det lokale biblioteket her..
og så lurer jeg på,hvilken av kurene er det som bruker ketose?er det atkins..?vil gjerne finne en bok og holde meg til en type,så tror jeg det blir lettere
men forstår meg ikke så mye på hva som er forskjellen på alle..

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:53   #4
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Boken 'Slank med ketolysekuren' kan kjøpes på denne nettsiden. Mener den også er i salg hos enkelte Meny-butikker. Svært mange biblioteker har også boken, så det kan jo være verdt et forsøk å sjekke der du bor.

Mens du venter på å få tak i boken vil jeg anbefale deg å lese på ketolyse-delen av forumet, og da spesielt de øverste trådene (klistret). Det ligger utrolig mye informasjon ute på forumet om du leser, men som andre har sagt før meg er boken en uvurderlig ressurs.

Lykke til! Selv har jeg prøvd ulike varianter av lavkarbo, men føler definitivt at ketolysekuren er det som passer best for nettopp meg!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:55   #5
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.

Ok takk for svar!hvor får man tak i den boken??tviler på de har på det lokale biblioteket her..
og så lurer jeg på,hvilken av kurene er det som bruker ketose?er det atkins..?vil gjerne finne en bok og holde meg til en type,så tror jeg det blir lettere
men forstår meg ikke så mye på hva som er forskjellen på alle..

Du får kjøpt boka på ketolyse.no f.eks, muligens andre steder på nett også. Er bare å google i vei, så dukker det vel opp en drøss alternativer.

Ketolyse er i alle fall basert på at man skal være i ketose, men man kan godt være det på Atkins også. Jeg tror ikke at Atkins baserer seg på det, der handler det, så vidt jeg veit, mer om å finne sin personlige grense for hvor mye karber man kan innta og allikevel oppnå vekttap. Man kan gå ned i vekt uten å være i ketose, og man kan stå stille selvom man er i ketose. Alt er veldig varierende.

Det anbefales at man velger seg en retning, og leser seg opp på den. Kunnskap er makt vettu, og etterhvert vil du antagelig bli såpass dreven at du kan gjøre din personlige vri på den. Skulle du eventuelt ønske å forandre filosofi/retning etter en tid, så er det jo helt åpent for det. Mange ender også opp med en "egenkomponert" variant, der de tar litt herfra og litt derfra.

Starta selv på ketolyse i høst en gang, og anbefaler gjerne det. Boka er enkel og lettlest, synes det var greit å starte med denne. Er nå mer over på LCHF, som forøvrig ikke er så veeldig ulikt, men jeg er ikke fullt så streng på karbene som da jeg fulgte ketolyse-opplegget.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:06   #6
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Kjøp boka!
Ketolyse anbefaler 15 kh per dag for kvinner.
Les nybegynnertråden, lavkarbodelen av forumet og bruk liste over kh-innhold.
Et godt råd å følge på butikken er å ikke handle ting som inneholder mer enn 5 kh per 100 gram.

Lykke til

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:28   #7
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

OK da er det notert
men leste nå at denne ketolysekuren bare er for folk som skal gå ned ti kg eller mer..?jeg skal ikke ned så mye..ca 5 kg kansje?Veier ca 62 nå.(dvs redusere fettprosenten jeg har,satser på å trene en del styrke og kardio også så jeg blir "fastere i fisken".man legger jo lett på seg vekt når man får mer muskler,så tror jeg heller skal satse på å måle omkrets av lår o.l. istedet for å se på vekta slavisk.for jeg tror det kan bli litt misvisende etter hvert..)

Men ja,skal ha av litt ekstra polstring jeg har,det er hovedsaklig på lår/mage dette ligger,etter mine to barn er da ketosekur heeelt feil??jeg som trodde det var ok,for en periode hvertfall..

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:22   #8
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Hei og velkommen hit
Håper du finner din vei innen lavkarbo.. Lykke til










__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:40   #9
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.

OK da er det notert
men leste nå at denne ketolysekuren bare er for folk som skal gå ned ti kg eller mer..?jeg skal ikke ned så mye..ca 5 kg kansje?Veier ca 62 nå.(dvs redusere fettprosenten jeg har,satser på å trene en del styrke og kardio også så jeg blir "fastere i fisken".man legger jo lett på seg vekt når man får mer muskler,så tror jeg heller skal satse på å måle omkrets av lår o.l. istedet for å se på vekta slavisk.for jeg tror det kan bli litt misvisende etter hvert..)

Men ja,skal ha av litt ekstra polstring jeg har,det er hovedsaklig på lår/mage dette ligger,etter mine to barn er da ketosekur heeelt feil??jeg som trodde det var ok,for en periode hvertfall..

Det stemmer at ketolyse liksom er for de som skal ned ti kilo eller mer, men andre har også fulgt opplegget veit jeg. Det skader uansett ikke å prøve, men det kan hende du får bedre resulateter med andre opplegg. Time will show.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:48   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.

OK da er det notert
men leste nå at denne ketolysekuren bare er for folk som skal gå ned ti kg eller mer..?jeg skal ikke ned så mye..ca 5 kg kansje?Veier ca 62 nå.(dvs redusere fettprosenten jeg har,satser på å trene en del styrke og kardio også så jeg blir "fastere i fisken".man legger jo lett på seg vekt når man får mer muskler,så tror jeg heller skal satse på å måle omkrets av lår o.l. istedet for å se på vekta slavisk.for jeg tror det kan bli litt misvisende etter hvert..)

Men ja,skal ha av litt ekstra polstring jeg har,det er hovedsaklig på lår/mage dette ligger,etter mine to barn er da ketosekur heeelt feil??jeg som trodde det var ok,for en periode hvertfall..

Det går helt fint å starte med ketolyse, du får en ordentlig karbo-avvenning, og kroppen kommer godt i gang med fettforbrenning. Når du har holdt på en mnds tid, kan du begynne og se om du må justere kostholdet til å passe mer til deg og din hverdag, trening, overskudd osv. Da kan du feks se til atkins, som etter induksjonsperioden (mye lik ketolyse) har en periode hvor man kan innføre litt mer karbo over tid. Dette kan du så gjøre til du finner "din" måte og spise lavkarbo mest komfortabelt på.

Det aller beste med lavkarbo etter min mening, er at kostholdet kan tilpasses den enkeltes kropp og behov i forhold til karbohydrater. Noen trives best og er friskest på svært lite, andre må ha litt mer for å føle seg komfortabel.

Er du ute etter og forstå lavkarbo, anbefaler jeg at du finner boka "bedre uten brød" av Lutz/Allen på bibliotek/bokhandel. Den er teoretisk og grundig, men de fleste sitter igjen med en mye større forståelse av HVORDAN lavkarbo virker - og det hjelper ofte på motivasjonen når man begynner og drømme om brød - eller pasta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:59   #11
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.

- frokost:eggerøre av to egg og litt ost til frokost,pepsi max som drikke(ja jeg vet at dette sikkert ikke er bra,men ante ikke hva annet jeg kunne drikke med lite karber i..)

Vann er ingen karber i, og helmelk er ingen i men med fett - supergodt med et glass iskald helmelk til frokosten! Tips til noe som er bedre enn lettbrus..

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 16:05   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Vann er ingen karber i, og helmelk er ingen i men med fett - supergodt med et glass iskald helmelk til frokosten! Tips til noe som er bedre enn lettbrus..


Helmelk har karber.... 4,6g per 100g

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:18   #13
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Helmelk har karber.... 4,6g per 100g

sorry, har sett feil på kartongen - leste skjevt MEN er uansett godt, og for meg (og andre) som ikke er på veeldig lav karb, så går det fint å drikke et glass til frokost

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:08   #14
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Jo men et lite glass melk gir 10karber, tror jeg skulle vært rimelig melkefrelst for å brukt så mye karber på et glass drikke

Vann er det beste man kan drikke, og "liker" man det ikke får man bli vandt til det.

Om du skal ketolyse så bør du holde deg unna eple/cashew og du må være litt forsiktig med hvor mye fiberrik du spiser også.

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:48   #15
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Conjurier, her.

Jo men et lite glass melk gir 10karber, tror jeg skulle vært rimelig melkefrelst for å brukt så mye karber på et glass drikke

Vann er det beste man kan drikke, og "liker" man det ikke får man bli vandt til det.

Om du skal ketolyse så bør du holde deg unna eple/cashew og du må være litt forsiktig med hvor mye fiberrik du spiser også.


Jeg er rimelig melkefrelst, så unner meg et glass i ny og ne

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:30   #16
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

huff trenger litt støtte dere! har vel holdt på i litt over 2 uker snart,og merker jeg sitter her med litt desperate tanker..
sånn type ÅHNEII skal jeg aaldri få spise smågodt igjen,eller sjokolade,eller kake,eller...++
Holder på å bli GAL! er like før jeg har lyst å gi opp hele greiene....allerede..
Gi meg litt motivasjon folks.. er lei av å stresse med middag også,det går som regel i det samme hele tiden.kjøttdeig i ymse form,eller biffkjøtt med den vanlige kjedelige salaten.
Uff. Er i ketose nå og har klart å holde det,men ja....savner snop og sukker MYYE...

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:40   #17
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Jeg er rimelig melkefrelst, så unner meg et glass i ny og ne

Laktosefri lettmelk har færre karbohydrater enn vanlig lettmelk. Selv drikker jeg ikke melk, men datteren min liker melk og er laktoseintolerant. Deilig å oppdage at jeg faktisk kunne bruke litt melk i mat og slikt uten å tenke på at det ble ALTFOR mange kh ut av det. Nå får man også laktosefri kremfløte i velutstyrte dagligvarehandeler - veeeeldig godt i både mat og kaffe

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:47   #18
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.

huff trenger litt støtte dere! har vel holdt på i litt over 2 uker snart,og merker jeg sitter her med litt desperate tanker..
sånn type ÅHNEII skal jeg aaldri få spise smågodt igjen,eller sjokolade,eller kake,eller...++
Holder på å bli GAL! er like før jeg har lyst å gi opp hele greiene....allerede..
Gi meg litt motivasjon folks.. er lei av å stresse med middag også,det går som regel i det samme hele tiden.kjøttdeig i ymse form,eller biffkjøtt med den vanlige kjedelige salaten.
Uff. Er i ketose nå og har klart å holde det,men ja....savner snop og sukker MYYE...

DET GÅR BRA! Jeg har det sånn som du har det nå en uke hver mnd - såååå fysen - og da unner jeg meg søtningsstoff i kaffe/te og en og annen lavkarbodessert/-godis. Søte lavkarbolapper er godt, samme med lavkarbomuffins. Fløtegrøt med splenda, kanel og smørøye. Kaffe med sukkerfri vaniljesirup og lettvispet krem. Eldorado sukkerfri gele, Eldorado sukkerfri sjokoladepudding (lag den med 50/50 melk og kremfløte - blir nyyydelig), kjempegodt og lettvint. Heldigvis går det an å "skeie ut" uten å ødelegge et ellers flott opplegg Dersom man skulle avskrevet ALT hele tiden, tror jeg det bare er et tidsspørsmål før forsakelsene blir for mange og man ikke orker mer. Verdt å merke seg at det kan lønne seg å være bevisst på søtsuget; når er du godtesyk? Er det syklus, er det trøst, er det vaner, selvsabotasje? Det er mange grunner til å spise feil, og det er viktig å tenke litt over hvorfor det er som det er også. Selv var jeg kjempesulten og fysen til å begynne med etter jeg kuttet kh, og dette kan vel mest tilskrives sukker-abstinens. Men det GIKK over, det tok bare litt tid. Og tiden brukte jeg til å surfe etter fristende oppskrifter, lage lavkarbomat og planlegge måltider. Dette går fint, skal du se

Edit: Vil presisere at når jeg skriver "skeie ut" så mener jeg på lavkarbo-godt - ikke på høykarbostæsj

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:57   #19
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Tuuusen takk for svar!Skal prøve å holde motet oppe..regner med det blir litt mer motiverende om jeg ser forandringer på kroppen etter hvert..
mmm fløtegrøt,DET hørtes godt ut! åssn lager man det?
skal ut i morgen,håper virkelig jeg klarer fristelser selv om jeg drikker..
skal ha med et lite nødlager med LK mat,sånn just in case
blir ofte fysen på både mat og salt pga søte drinker

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 00:51   #20
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Gerds fløtegrøt Jeg fikk fin konsistens på min, akkurat som ekte grøt med mel i. Men den er mye mektigere, så en asjett holdt i massevis for meg. Godt med fett i denne! Splenda eller sukrin gir ikke samme smak som sukker, heller ikke den følelsen man får i kroppen når man spiser sukker - men det er godt likevel, og gir iallefall meg følelsen av å spise noe ekstra godt

Kos deg ute i morgen, men det er sikkert lurt å være litt forsiktig med alkoholkonsumet. Ikke bare sett fra et vektnedgangsperspektiv - det setter egentlig bare forbrenningen litt på vent - men fordi de fleste tåler mindre alkohol når kroppen er i ketose. Jeg snakker av erfaring Når jeg er ute drikker jeg vin, irish uten sukker (har suketter i veska), bacardi lemon og pepsi max, vodka og sprite zero - det går fint an å drikke lavkarbo også. Meny tror jeg selger både lavkarbo cider (Somersby Lite) og lavkarbo Smirnof Ice - sånn til vorspielet. Selv greier jeg ikke mange enhetene når jeg er ute, jeg har måttet finne grensene mine på nytt etter jeg la om kostholdet. Bare et tips, altså

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 01:16   #21
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Ååå ok da skal jeg skjekke meny!
kan man drikke bacardi razz også,blandet med sprite zero..? er "standard" meg det hehe...drikker som regel det samt rusbrus. Men nå får jeg se etter den på meny iallefall!
Aner ikke om jeg er i ketose nå dessverre,fikk ikke utslag på stixen som jeg skrev i en annen tråd her
Men men får vel teste på søndag kveld kansje,om det funker etter alko inntak på lørdagen?

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 01:24   #22
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny i gamet, lurer på...

Vil tro at Bacardi razz og sprite zero er innafor Jeg ELSKET bacardi razz og sprite før - nå synes jeg det er ALTFOR søtt - når man ikke spiser sukker forandrer smaken seg, gitt.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 07:30   #23
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på...

bacardi razz har 10g karbo per dl så bør nok ligge unna den

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 10:02   #24
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet, lurer på ...

Oi shitt!!! SNUFS!! hva skal jeg da drikke??? Tips anyone,må på polet snart!!

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 11:07   #25
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny i gamet, lurer på ...

Conjurier: Såpass ja - nei da er det nok best å styre unna

Frøken Kolibri: Blank og brun sprit uten smakstilsetning er innafor - sukkerfri rusbrus også, og tørre viner med lite restsukker

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny i gamet 5 barnsmor Lavkarbo generelt 21 26-05-11 20:32
Ny i gamet ... rakianne Spørsmål og svar 2 13-08-10 17:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no