Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-11, 16:02   #17
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Gudinnen_Saga, her.

Ah, tusen takk Nerthus. Da skal jeg lage fiskekaker og kanskje fiskeboller? på fredag når jeg har turnusfri. Juhu. Men du, har du oppskrift på hvitsaus som er ok til oss lavkarbofolk også?

Litt avhengig av hvor strikt du er på kh, av og til bruker jeg hvitsaus på pose, erstatter melk med fløte+vann i samme mengde. Smakssett med salt, pepper og revet muskatnøtt.

Ellers gjør jeg det enkelt, har ikke eksakte mål, du kan jo smake deg litt fram selv Kok forsiktig opp fløte og vann, skal du ha til fiskeboller, ha i fiskebuljong. Smak så til med salt, pepper og muskatnøtt. Svært forsiktig bruk av johannesbrødkjernemel tykner sausen. Pappan min hadde gjort noe lurt, han hadde hatt JBKM over på et krydderglass med små hull i toppen og strør over. (Smarte pappan min! )

Liker du karri i sausen, ha i litt og smak til. Varm fiskebollene i sausen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat