Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-11, 16:02   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg må nok bite i det sure eplet, eller skal vi si i den saftige brødskiva ...

Tenkte bare jeg skulle informere om at en vanlig brødskive inneholder ca 12 g kh. Lutz/Allen som står bak boka "Bedre uten brød" har forsket seg litt fram og funnet ut at rundt 72g kh pr dag er det mest optimale. Dette måles i "brødenheter" - dvs 6 skiver brød hver dag. De sier også at rundt 72g kh pr dag er "grensen" for når man må begynne og redusere fettinntaket. Grensen er nok litt individuell, men en fin retningslinje.

Er man normalvektig og frisk ellers, er det ingenting i veien for å spise noen skiver brød hver dag. Spiser man ellers sunt og godt, med gode protein- og fettkilder ser jeg ingenting i veien for å spise noen skiver vanlig brød hver dag For min del trigger også brød MER lyst på brød, så jeg må holde meg til lavkarbobrødet, men for de som ikke har det slik er det jo ikke noe problem

Karins "mitt aller beste brød" er også min favoritt (sjekk ut egen tråd), men det inneholder noen skjeer glutenmel. Husker ikke om det er forsøkt byttet dette med andre ting, kan du ikke se i tråden?

Det er et GODT og saftig grovbrød med god smak og god konsistens etter min smak.

Edit: Når jeg tenker meg om, spisdegslank.no har brødmix som jeg innbiller meg er glutenfritt. Denne mixen blandes bare med vann og olje og hives i ovnen. Det framstår som lysere i fargen enn Karins, men jeg liker også dette brødet kjempegodt!
Prismessig tror jeg det ligger på samme pris om du lager brød a la Karins fra bunnen av eller bruker SDS sin brødmix, det koster litt uansett... du kan bestille en liten boks først og prøvesmake, før du evt investerer i de store boksene. Du får de levert med posten. (PS lag dobbel porsjon hvis du bruker vanlige brødformer ellers blir det litt små skiver.)

NÅ ser jeg i tillegg at "Ingers super lavkarbobrød" som jeg og flere med meg mener er så likt Karins at utgangspunktet og stekemåten må være stjålet selges hos SDS, også som mix om noen er interessert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat