Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Stoffskiftet er sjekket, og var innenfor normalområdet, selv om det er lenge siden. Burde ha snakket med legen om det igjen. Hva spør man om da; hvordan måles en evt insulinresistens?
Dette må avtales på legekontoret. Det fins en blodprøve (Hba1c) som måler det gjennomsnittlige blodsukkeret bakover i tid, 3 måneder om jeg ikke tar heeeelt feil. Dersom denne er forhøyet eller du har kliniske tegn til insulinresistens (mye tørst, lite vannlating, svimmelhet, kvalme osv) kan det utføres en glukosebelastning. Da er det stikk i fingeren for måling av fastende blodsukker, etterfulgt av 2 x 2,5 dl rent druesukkervann. Det er heftige saker smaksmessig. To timer på venterommet må påregnes. Etter to timer måles blodsukkeret på nytt igjen. Denne undersøkelsen gir best bilde om hvordan kroppen reagerer og gir en solid pekepinn i retning insulinresistanse. Om jeg bøyde det ordet rett.
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
I dag fikk jeg beskjed om at jeg kan begynne i ny avdeling på jobb.
Kjempeglad på dine vegne, snuppa! Det ordner seg som regel alltid, hva?
Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.
Hei damer!
Ville bare si hei: og at jeg er i live og sånt. 
Har lest litt bakover, oppfatter at det er flere enn meg som har vært borte litt. Godt det er noen som holder liv - Takk!
Sånn apropo mat: akkurat nå mumser jeg litt på disse karamellene med peanøtter. Slettes ikke værst! Hadde muligens oppi litt mye sukrin - for første gang tror jeg at jeg forstår hva dere mener når dere sier det smaker litt kaldt.. For det gjør det, - men godt lell' ja.
http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...-snickers.html
Mmmm, har tenkt lenge på de der. Lagde en god julekonfekt i går som står på gjørelisten for i år også, mulig disse også skal lages. Når det kommer til sukrin bruker jeg erstatte halvt om halvt med Natreen og Sukrin melis. Da smaker det ikke kaldt eller (gir i alle fall meg) halsvonde.
Jeg er her, sort of.