Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 18:39   #4526
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dere... jeg sliter litt for tiden.... Eller litt er å underdrive kraftig...

Har jo valgt - bevisst - å holde meg til generell lavkarbo ved å ikke spise brød, potet, pasta, ris osv. Jeg trodde faktisk at det skulle være greit og lett å følge. Den gang ei... Er mer naiv enn jeg tenkte.... Det har seg da sånn at jeg spiser og gufler i meg det jeg kommer over. Ikke brød, potet osv, nei alt annet. ALT annet. Magen vokser og snart ser jeg "fødeklar" ut. Endskapen nå er at jeg spiser både karbo og noe fett. Og vi vet jo hva det betyr: la Bomba

jeg greier å gå på lavkarbo lenge, men mister motivasjonen når vekta ikke rører seg. Jeg greier ikke gå på generell lavkarbo for da spiser jeg alt jeg kommer over. Hva skal jeg gjøre? Hadde andre stilt dette spørsmålet hadde jeg nok svart at jeg må ta et valg og forholde meg til det osv. Det er da søren meg ikke så lett Jeg bruker mye tid på å tenke over hva, hvorfor og hvordan - mens jeg gnafler i meg. Dere skjønner?

Jeg ønsker meg klare råd, hva skal jeg gjøre og hvordan? Kan dere hjelpe meg?

Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:43   #4527
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Kjære skjønne Dollsinemor, jeg synes ikke det er kjekt å høre at du sliter altså, selv om jeg nok hadde det litt på følelsen Hvis det er et klart og tydelig råd du ønsker deg: Kom deg i ketose igjen kjappest mulig vennen!!!! Og om det er aldri så tydelig og direkte så er det ment med all min kjærlighet altså, det håper jeg du vet
Det at du legger på deg vann med en gang du rører karber, det at det alltid skal så lite til før du samler vann, tom det at du sliter med å gå ned i vekt og også det at du sier du lett samler vekt rundt magen, er alt sannsynligvis tegn på at du er langt mer kh sensitiv enn de aller fleste her inne, og det betyr at du også må være strikt på khene for å være snill med kroppen din
Hvis jeg skal være enda mer konkret i rådene mine: Hvis jeg var deg ville jeg begynt å spise rent kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, smør, cocosa og olivenolje og bare pittelitt fløte/rømme for smakens skyld i litt saus, ikke som fettkilde, bruk rent fett som fettkilde. Gi det MINST 2 måneder der du er helt konsekvent med det. Og i den perioden bør du MAX veie deg en gang i uka Ikke ha for høye forhåpninger til vekta, da blir du mer skuffet enn om du er litt avslappet i forhold til den. Tenk i første omgang at du både skal gjøre det beste for kroppen din, unngå å legge på deg og også finne ett nivå som vekta kan stabilisere seg på av seg selv. Ta det heller som en bonus om vekta skulle begynne å krype litt nedover
Jeg synes det er forferdelig kiipt at du må slite så mye mer for dette enn oss andre, men jeg tror uansett det er bedre for deg å tenke på den måten. Spis riktig SAMTIDIG som du skrur vektstress og forventninger til vekt ned. Hvis du skrur ned forventningene og samtidig begynner å spise feil, så går det bare feile veien, og det ønsker du vel ikke? Miksing av karber og fett er ikke bra, og hvis du er ekstra kh sensitiv er det ekstra ille for deg: fettcellene suger til seg alt fettet pga høyt insulinnivå for å si det litt brutalt.

Håper du vet hvor glad jeg er i deg og at alt jeg sier er ment i verdens beste mening vennen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 21:38   #4528
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Håper du vet hvor glad jeg er i deg og at alt jeg sier er ment i verdens beste mening vennen

Jeg vet kjære Bente, jeg vet

Og jeg og vet at jeg bør hoppe ned i ketose igjen (hvis jeg noengang har vært der da...). Trenger bare å høre andre si det for å få et spark bak...

Og ja...jeg har strevd en stund. Har jo ingenting/svært lite å dele med dere andre i tråden siden jeg "ikke får det til". Og ja...vektnedgang er motivasjonen min (som andres). Og når det ikke fungerer...

Og ja, kanskje er jeg veldig sensitiv for kh....men hvor lavt skal jeg da gå? Under 5 er vanskelig å få til; da snakker vi kun rent kjøtt/fisk og oljer. Smør, egg, grønnsaker blir det et absolutt minimum av. Den varianten har jeg prøvd, dog bare to uker men det var tøft nok det. Jeg trenger nemlig grønnsaker for at magen ikke skal stoppe helt opp; merkelig nok hjelper det ikke med oljer og masse vann på det området

Jeg avstår gjerne fra å veie meg ofte, og sånn sett er ukentlig ikke bra heller... Kast vekta ut er lurt tenker jeg.

fettcellene suger til seg alt fettet pga høyt insulinnivå for å si det litt brutalt.

Synes jeg ser dem for meg jeg: Jeg tror jeg da trenger å vite hvor mye fett jeg skal (kan/bør) spise, og ikke bare maks grense på proteiner (1 g pr kg ønsket kroppsvekt) og kh.

Klem....

Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:11   #4529
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og jeg og vet at jeg bør hoppe ned i ketose igjen (hvis jeg noengang har vært der da...). Trenger bare å høre andre si det for å få et spark bak...

Og ja...jeg har strevd en stund. Har jo ingenting/svært lite å dele med dere andre i tråden siden jeg "ikke får det til". Og ja...vektnedgang er motivasjonen min (som andres). Og når det ikke fungerer...

Og ja, kanskje er jeg veldig sensitiv for kh....men hvor lavt skal jeg da gå? Under 5 er vanskelig å få til; da snakker vi kun rent kjøtt/fisk og oljer. Smør, egg, grønnsaker blir det et absolutt minimum av. Den varianten har jeg prøvd, dog bare to uker men det var tøft nok det. Jeg trenger nemlig grønnsaker for at magen ikke skal stoppe helt opp; merkelig nok hjelper det ikke med oljer og masse vann på det området

Jeg avstår gjerne fra å veie meg ofte, og sånn sett er ukentlig ikke bra heller... Kast vekta ut er lurt tenker jeg.

Synes jeg ser dem for meg jeg: Jeg tror jeg da trenger å vite hvor mye fett jeg skal (kan/bør) spise, og ikke bare maks grense på proteiner (1 g pr kg ønsket kroppsvekt) og kh.

Sparket bar får du herved Nettopp det at du sliter er jo noe som du absolutt bør dele - og jeg er kjempeglad for at du valgte å gjøre det Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende at vekta ikke vil bevege seg nedover. Men tenk heller at det uansett er bedre at den står stille enn beveger seg oppover og at du samtidig får de helsegevinstene kostholdet gir.

Kanskje skal du ikke tenke så mye på tall: Spis variert med over jorden grønnsaker i mengder du føler er passe for at kroppen skal fungere bra. Spis kjøtt, fisk og egg i mengder som du føler er passelig uten å veie og måle for mye, spis bittelit fløte/rømme i sauser for å få god smak, men la det ikke bli mye av det, og så tar du passe mengder med fett så du holder deg mett. Du vil sikkert få en del "avrusningssymptomer" når du går inn i ketose, men de må du bare presse deg igjennom. Det vil stabilisere seg, og da er det etterpå viktig å komme inn i en rutine som du føler deg vel med. Kort sagt bruke grønnsaker og proteiner som "byggesteiner" til kroppen, bruke fløte/rømme som smak og bruke fett til energi og næring. Tenk hele veien: spise når du er sulten og til passe mett. Det er altså det beste rådet jeg kan gi.

Kast vekta du hvis det hjelper deg til å stresse mindre med den. Eventuelt kan du begrense veiing til den 1. eller 15. hver måned. Da stresser du nok mindre med det. Tenk helse og stabilisering og å unngå vektoppgang først og fremst.

Hihihi - tenk på det når kh-abstinensene kommer: at fettcellene suger til seg fettet og at kroppen jobber på høygir for å omdanne kh til fett når insulinnivået er høyt - kanskje det gjør det lettere å komme seg igjennom de første vanskelige dagene

Kjempe - trøste - klem til deg søte vennen min

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:16   #4530
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Dollsine: Har du noen gang fått sjekket stoffskiftet eller om du er insulinresistent? Jeg synes altså at det er rart at du må være så vanvittig streng for å gå ned littegrann Kjempestor trøste klem sendes din vei Og Bentemor sier mye lurt!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:18   #4531
bente1
Seniormedlem

When life puts you in tough situations, don’t say why me? Just say try me!

Den likte jeg!!!!!

Gammel 26-10-11, 22:27   #4532
Dollsine
Gjest

Sparket bar får du herved Nettopp det at du sliter er jo noe som du absolutt bør dele - og jeg er kjempeglad for at du valgte å gjøre det Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende at vekta ikke vil bevege seg nedover. Men tenk heller at det uansett er bedre at den står stille enn beveger seg oppover og at du samtidig får de helsegevinstene kostholdet gir.

takk....

Det er når jeg sliter at jeg ikke deler. Før det blir så ille som det har vært de siste dagene da. Jeg deler ikke rett og slett av respekt og hensyn til dere andre. Alle har mer enn nok med sitt og sin hverdag, og jeg vil ikke være demotivator for dere andre og kanskje til og med friste dere?

Jeg vet jeg har prøvd de variantene som det går an å prøve innen LK. Jeg har i så måte masse erfaring og kunnskap å dele, men hvordan kan dette være bra å dele siden jeg ikke får det til å fungere på meg liksom?

Jeg har tenkt på om det er flere som har det som meg siden aktiviteten har vært ganske lav en tid nå.

Men.... Det gjorde godt å "snakke" om det, og tusen takk til deg Bente for at du tok deg tid til å svare. Jeg skal prøve en annen variant av Bentepakka, som jeg har så smått forsket litt på:
kl 06: olje til frokost ved avreise til jobb
ca kl 10: grønnsaker (litt blomkål, agurk) til mellommåltid (må ha noe i magen for å ikke bli kvalm)
kl 11-1130: lunsj: egg, laks ++
ca kl 15: ostebit
før middag: oljeskvett
middag: kjøtt/fisk, grønnsaker
kvelds: evt ostebit, olje

Mannen min tok oljeskift på bilen en dag her, kanskje han burde gjøre det på meg også?

Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:31   #4533
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Jeg tror mange av oss ikke deler når ting går trått, vi ikke er "flinke" og når vi depper. Synes det er kjempeflott at du deler tankene dine med oss jeg! Det vi holder på med er kjempeutfordrende, og man vil jo gjerne se resultater av den jobben man gjør. Stå på kjære

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:31   #4534
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Dollsine: Har du noen gang fått sjekket stoffskiftet eller om du er insulinresistent? Jeg synes altså at det er rart at du må være så vanvittig streng for å gå ned littegrann Kjempestor trøste klem sendes din vei Og Bentemor sier mye lurt!

Stoffskiftet er sjekket, og var innenfor normalområdet, selv om det er lenge siden. Burde ha snakket med legen om det igjen. Hva spør man om da; hvordan måles en evt insulinresistens?

Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 22:40   #4535
bente1
Seniormedlem

Synes det høres ut som en veldig bra plan, vennen, som om jeg skulle skrevet den selv

Bare husk det aller viktigste prinsippet: Når du er sulten og til du er passe mett. Føler du ikke du trenger mellommåltidene, eller kvelds, eller frokostoljen for den saks skyld, så dropp den heller, mer etter hva kroppen forteller deg og mindre etter en planlagt klokkemeny. De første dagene skal du ikke stole på kroppen altså, da er det greit å ha en plan, men når abstinensene har gitt seg, så lytt til kroppen din

Og selvfølgelig svarer jeg - når som helst, kjære deg!!! Og jeg vil ikke du skal føle at du plager noen med å fortelle at du sliter. Du er jo alltid den første til å hjelpe andre, så det skulle jo bare mangle om ikke du også fikk hjelp og støtte Vi sliter hver med vårt, ja, - men det er da deilig både å kunne gi støtte og motta støtte, synes jeg!

Gammel 27-10-11, 07:26   #4536
Dollsine
Gjest

God morgen! Dette er den første dagen i resten av livet, så den må utnyttes godt.

Humøret/håpet her i gården er bedre, takk til dere i går. Ha en god torsdag.

Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 07:58   #4537
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en fin dag!!!

Godt å høre at du føler deg bedre i dag Dollsine, sender deg en god klem for å hjelpe deg gjennom dagen!

Gammel 27-10-11, 08:12   #4538
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Stoffskiftet er sjekket, og var innenfor normalområdet, selv om det er lenge siden. Burde ha snakket med legen om det igjen. Hva spør man om da; hvordan måles en evt insulinresistens?

Bare ta deg en tur til legen igjen og be om å få tatt prøver på det meste.
Ett stikk i armen = maaaange blodprøver. Det kan være noe i spørsmålet om insulinresistens. Stoffskiftet kan også endre seg over tid.
Og så skal du huske på at selv om LCHF virker på mange, så er det ikke for alle. Du må iallefall ikke kutte ut grønsaker!

Jeg er jo i den situasjonen, at jeg er begynt å øke på med kh.
Og i går var jeg så sliten etter jobb, at jeg tok meg en halv pære.
Hjelpe meg..... to minutter etterpå ble jeg dritsulten. (unskyld språket)
Og i dag føler jeg meg oppblåst.
Jeg kan ikke si at jeg føler det veldig fristende å ha det sånn resten av livet. Har jo lyst til å kunne kose meg med ørlite frukt innimellom.....
Kaker og denslags er det lettere å holde seg unna.

Ha fortsatt tro på at du skal greie en vektnedgang, kjære deg.
Og ta deg en tur til legen først som sist.
Kleeeeeeeeem........

Gammel 27-10-11, 08:45   #4539
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Lille venn er på en erverdig vei

God morgen! Dette er den første dagen i resten av livet, så den må utnyttes godt.

Humøret/håpet her i gården er bedre, takk til dere i går. Ha en god torsdag.

Kjæreste Dollsine

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg føler jeg gjør alt riktig, men det går veldig tregt. Tror nok vi litt 'eldre' damene har litt mer vansker enn de yngre med nedgangen også MEN vi gir ikke opp. Ha en fantastisk dag

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:05   #4540
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

God morgen!

Dollsine: Dette kan du spørre legen om, han vet hva du snakker om. Kan det evt være snakk om en hormonforstyrrelse, tenker type pcoc? Jeg mener ikke å sykdomsfisere problemene dine, men det kan iallefall være lurt å utelukke alt fysisk når du har jobbet hardt så lenge

Sanna: Kjedelig å reagere sånn på frukt da...kanskje du kan prøve deg litt frem, er jo ikke sikkert at du reagerer like sterkt på all frukt

I dag reiste min kjære på sjøen igjen, så da er jeg alenemamma de neste to ukene. Det skal nok gå fint I dag må jeg begynne å planlegge minstens bursdagsselskap på lørdag! Han fyller jammen meg 1 år på mandag

Gammel 27-10-11, 09:32   #4541
bente1
Seniormedlem

Sanna: Uff, kjedelig med så sterk reaksjon på frukt, men som de fleste lavkarbo eksperter sier så er jo frukt bare vann og sukker, så det er kanskje ikke så rart egentlig

Lille Venn: tror du har rett i at vi som er litt opp i årene må være mye striktere for å få dette til enn ungjentene. Kroppene våre har vel blitt "misshandlet" med kh for lenge.....

Maria: Lykke til med to nye uker alene med de så. Flink er du!!!

Jeg har lest et sted (husket ikke i hvilken av de tusenvis av sidene jeg har lest om lavkarbo....) at 75% av aller overvektige har større eller mindre grad av insulinresistens. Så oss som er godt voksne, har slitt med overvekt en stund og bedrevet en del jo-jo slanking kan nesten ta det for gitt at vi har en viss grad av insulinresistens, men hvor ille det er kan vel variere. -Og det fins jo ingen annen kur enn å holde seg unna kh..... Hvis en da fortsetter å spise kh vil det lett utvikle seg og bli værre - og kan til slutt ende opp med metabolsk syndrom og til slutt diabetes 2. -Og uansett om en går mye eller lite ned i vekt, vil en gjøre det beste for kroppen sin ved å holde seg unna kh hvis en er i den situsjonen, og helse er jo uansett det aller aller viktigste!

Gammel 27-10-11, 11:50   #4542
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Det var vel her vi burde vært, på Oslo-treffet vårt.

Gammel 27-10-11, 21:09   #4543
Dollsine
Gjest

Heisann igjen. Takk for alle gode ord i dag. Det har vært godt å tenke på. Dagen har vært grei den, jeg har spist som jeg tenkte og kun olje til frokost. Endskapen da jeg la det inn på diett i kveld (for å se hvordan jeg lå an) var 1091 kcal, og det inkluderer ett glass vin. Fant ut at det var så lenge siden sist og hvis jeg nå snur om på flisa er det lenge til neste gang også. Dagen i dag var derfor helt perfekt å ta et glass vin på Resten av fordelingen på maten var 83 g fett, 5,7 g kh og 59 g protein. Litt lite fett, men jeg får se om jeg tar litt cocosa før leggetid.

Jeg kunne tenkt meg å vært med på det seminaret den helga. Det hadde vært artig å sette hverandre i stevne og dele erfaringer mens vi hører hva de har å si.

Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:40   #4544
bente1
Seniormedlem

Så godt å høre at du har hatt en god dag, Dollsine! Jeg synes det høres helt fint ut som du har spist jeg, du må spise nok fett til å holde deg mett, men du trenger ikke presse i deg mer enn du føler du trenger for å holde deg passe mett! Tar du det slik litt mer avslappet føles det kanskje ikke så stress Veldig flott du ikke har hatt noen store abstinenser da, men det kommer kanskje litt i morgen 2-4 dag er vel ofte værst....

Jeg kunne også godt tenkt meg det seminaret ja, veldig mye interessant så det ute som!

I dag fikk jeg beskjed om at jeg kan begynne i ny avdeling på jobb. Har ikke fått noen undskyldning fra sjefen min og igen har snakket skikkelig med meg om noe. MEN jeg får flytte inn i den gruppen jeg ønsker meg å flytte inn i - og ikke mist jeg kommer vekk fra der jeg er nå. GLEDER meg!!!! -selv om overføringen ikke er før i desember, men skal nok komme meg igjennom en måned til når jeg bare ser lys i tunnelen

Så da jeg kom hjem i dag feiret jeg med å bake meg et lavkarbobrød Herlig nybakt lukter det i huset etterpå. Mmmmm deilig. Litt feiring må man jo ha selv på lavkarbo

Gammel 27-10-11, 22:35   #4545
Dollsine
Gjest

I dag fikk jeg beskjed om at jeg kan begynne i ny avdeling på jobb. Har ikke fått noen undskyldning fra sjefen min og igen har snakket skikkelig med meg om noe. MEN jeg får flytte inn i den gruppen jeg ønsker meg å flytte inn i - og ikke mist jeg kommer vekk fra der jeg er nå. GLEDER meg!!!! -selv om overføringen ikke er før i desember, men skal nok komme meg igjennom en måned til når jeg bare ser lys i tunnelen

Så da jeg kom hjem i dag feiret jeg med å bake meg et lavkarbobrød Herlig nybakt lukter det i huset etterpå. Mmmmm deilig. Litt feiring må man jo ha selv på lavkarbo

SÅ BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer med overgang til ny avdeling.

Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:55   #4546
bente1
Seniormedlem

SÅ BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer med overgang til ny avdeling.

Tusen takk
Ja, herlig!!! Han som blir lederen min nå er bare kjempe-hyggelig på alle måter, så jeg gleder meg

Ønsker dere e god natt jentene mine, sove godt!

Gammel 27-10-11, 23:02   #4547
Dollsine
Gjest

Du er heldig som har en arbeidsgiver som har slike muligheter! Ikke alle har det.

Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 08:09   #4548
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Lille venn er på en erverdig vei

God morgen alle sammen

Dollsine: Gratulerer med dagen i resten av ditt liv og til deg bente1: gratulerer med ny avdeling. Og i det desember da, det blir jo som en julepresang å se frem mot og glede seg til

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:05   #4549
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen, ønsker dere alle en fin dag!
Og så er det jo fredag og straks helg!

Godt å komme på jobb i dag og vite at jeg snart skal skifte gruppe. Føler meg 10 kg lettere bare ved tanken

Gammel 28-10-11, 09:26   #4550
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Godmorgen alle sammen, ønsker dere alle en fin dag!
Og så er det jo fredag og straks helg!

Godt å komme på jobb i dag og vite at jeg snart skal skifte gruppe. Føler meg 10 kg lettere bare ved tanken

Kjempekjekt at det ordner seg. Det er ikke alle forunt å kunne skifte beite sånn. Du er jammen heldig.

Her er det utrolig grått og trist i dag. Ser ikke fjorden, som ligger et steinkast nedenfor her. Har jo et barnebarn (4) på besøk denne uka og vi har kost oss veldig. Men i dag tror jeg det blir stort sett innedag. Har et mandelbrød i ovnen. Men blir det like tørt og jæ.... som sist, tror jeg ikke jeg gidder bake det flere ganger.
Tenker jeg baker noen ostemuffins også. De er så kjekke å fryse ned og ha til matpakke. Ha en go' dag videre alle sammen.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.