Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 11:23   #4551
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine les dette.
Hun sier mye klok den dama..... Hennes blogg har faktisk hjulpet meg aller mest.
Og i den grad jeg har et forbilde, så må det være Lena Beatrice.....

Gammel 28-10-11, 13:54   #4552
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Dollsine les dette.
Hun sier mye klok den dama..... Hennes blogg har faktisk hjulpet meg aller mest.

Det der var bare utrolig godt skrevet!!!! Enig i hvert ett ord hun skriver!

Nå nærmer det seg helg her. Godt!

I helgen har vi ett stort salsaarrangement som jeg har en stor del av ansvaret for. Masse kurs og fester skal det være! Jeg kommer nok derfor ikke til å være like mye på nett som jeg pleier å være i helgene, så om dere savner meg så er det ikke for at jeg har det dårlig - det er for at jeg er opptatt med noe kjekt Lover imidlertid at jeg skal komme innom og si hei innimellom når det blir tid

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:53   #4553
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ha en fin kveld jenter. Nå har jeg spist, dusjet, pyntet meg og har sånn noenlunde kontroll på de praktiske tingene som skal ordnes for helgen så nå drar jeg avgårde på salsaarrangement vårt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:51   #4554
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God kveld!

Kos deg på salsafest, Bente! Det hørtes utrolig gøy ut! Kunne godt tenkt meg å se deg danse en gang

Jeg er omsider ferdig med forbredelser til barnebursdag, og har nå bakt 3 kaker, laget gelè, 2 former lasagne, vasket hus og pyntet. I tillegg til at jeg i formiddag fikk gjennomført 1 års kontroll inkl vaksinering og hårklipp av 2 stk gutter. *klapper seg selv på skulderen*
Siden gutten er født på selveste halloween har jeg pyntet med orange roser, noen pynte gresskar og sorte velurduker. Kanksje ikke det samme som babyblått, men det ble veldig fint om jeg skal si det selv!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:56   #4555
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Hei damer!

Ville bare si hei: og at jeg er i live og sånt.
Har lest litt bakover, oppfatter at det er flere enn meg som har vært borte litt. Godt det er noen som holder liv - Takk!

Sånn apropo mat: akkurat nå mumser jeg litt på disse karamellene med peanøtter. Slettes ikke værst! Hadde muligens oppi litt mye sukrin - for første gang tror jeg at jeg forstår hva dere mener når dere sier det smaker litt kaldt.. For det gjør det, - men godt lell' ja. Og ja: jeg var jo skikkelig fysen i tillegg, det meste smaker godt da.
Men de ble i alle fall vellykket nok til at jeg kommer til å lage flere. Tenkte faktisk på det som vennindegave også - kanskje i en søt liten eske med et fint kort til småfysne lavkarbovenninder?
Vært en rar matuke forresten... Hadde jo en "overdosedag" med Cocosa og så "ramlet" jeg inn i en sånn glemme-å-spise-periode som varte litt lenge, så nå er jeg selvfølgelig fysen. Ikke særlig fornuftig opplegg, - men det kan endres - og det har jeg på et vis allerede gjort.

Men - nå er jeg her i all'fall. Legger igjen en klem til dere jeg.

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...-snickers.html

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 5253292333_320dced4a5_z.jpg (127,0 KB, 3 visninger)

Sist redigert av Nysgjerrig nok : 28-10-11 kl 23:45.
Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:08   #4556
Dollsine
Gjest

Dollsine les dette.

Takk Sanna; jeg leste kjapt over nå og skal bruke mer tid på det i morgen. Dette tror jeg er viktige momenter nemlig....

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Jeg er omsider ferdig med forbredelser til barnebursdag, og har nå bakt 3 kaker, laget gelè, 2 former lasagne, vasket hus og pyntet. I tillegg til at jeg i formiddag fikk gjennomført 1 års kontroll inkl vaksinering og hårklipp av 2 stk gutter. *klapper seg selv på skulderen*
Siden gutten er født på selveste halloween har jeg pyntet med orange roser, noen pynte gresskar og sorte velurduker. Kanksje ikke det samme som babyblått, men det ble veldig fint om jeg skal si det selv!

Så flink du er Maria! Heldig er barna dine som har deg til mamma En vakker dag, da de er i den alderen at de ikke skjønner sitt eget beste, kan du hilse fra meg og fortelle dem det. Så det så! Lykke til med feiring i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hei damer!

Ville bare si hei: og at jeg er i live og sånt.
Har lest litt bakover, oppfatter at det er flere enn meg som har vært borte litt. Godt det er noen som holder liv - Takk!

Sånn apropo mat: akkurat nå mumser jeg litt på disse karamellene med peanøtter. Slettes ikke værst! Hadde muligens oppi litt mye sukrin - for første gang tror jeg at jeg forstår hva dere mener når dere sier det smaker litt kaldt.. For det gjør det, - men godt lell' ja. Og ja: jeg var jo skikkelig fysen i tillegg, det meste smaker godt da.
Men de ble i alle fall vellykket nok til at jeg kommer til å lage flere. Tenkte faktisk på det som vennindegave også - kanskje i en søt liten eske med et fint kort til småfysne lavkarbovenninder?
Vært en rar matuke forresten... Hadde jo en "overdosedag" med Cocosa og så "ramlet" jeg inn i en sånn glemme-å-spise-periode som varte litt lenge, så nå er jeg selvfølgelig fysen. Ikke særlig fornuftig opplegg, - men det kan endres - og det har jeg på et vis allerede gjort.

Men - nå er jeg her i all'fall. Legger igjen en klem til dere jeg.

Godt å se deg igjen Nysgjerrig; savnet deg og dine rappe kommentarer vet du. De karamellene ser rimelig goody ut da....

Bente, du Bente. Du danser og danser. Som Maria kan jeg tenke meg å danse med deg. Bare så synd jeg er helt uten takt og tone... Men det er jo egentlig ikke mitt problem; det er vel instruktørens vel??

Nå er det kveld her i gården; godnatt og så håper jeg vi treffes i morgen.

Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 23:17   #4557
bente1
Seniormedlem

Godkveld alle sammen! Kom meg tidlig hjem fra salsafesten i kveld, siden jeg skal åpne alt tidlig i morgen og derfor må komme meg ut av huset senest kl. 9. Vært en slitsom men veldig kjekk dag!

Maria: Så flink du har vært i dag, da!! Og gratulerer med dagen til lillegutt, håper det blir kjekt for han, selv om han ikke skjønner så mye enda! Datteren min har faktisk bursdag i dag Jeg og hun var ute og feiret med middag sammen tidligere i uka, for i kveld hadde hun vennefest og jeg hadde salsafest. Og du: orange er mye tøffere enn babyblått altså!

Nysgjerrig nok: Så koselig å se deg her igjen! Håper alt går bra med deg, var litt bekymret for deg! Å gud, de karamellene så jammen gode ut, har du en oppskrift på dem som du har lyst til å dele Sønnen spør meg stadig om jeg ikke har noen lavkarbo godte oppskrifter, men jeg har liksom ikke fokusert så mye på det enda, kanskje på tide å finne noen gode alternativer på det også

Nå må jeg få i meg litt å spise og så er det boms i seng - natta alle sammen

Gammel 28-10-11, 23:19   #4558
bente1
Seniormedlem

Må si hei til deg også, Dollsine

Du og Maria - og alle dere andre er velkomne til å komme og danse med meg når som helst

Gammel 28-10-11, 23:37   #4559
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godkveld alle sammen! Kom meg tidlig hjem fra salsafesten i kveld, siden jeg skal åpne alt tidlig i morgen og derfor må komme meg ut av huset senest kl. 9. Vært en slitsom men veldig kjekk dag!

Nysgjerrig nok: Så koselig å se deg her igjen! Håper alt går bra med deg, var litt bekymret for deg! Å gud, de karamellene så jammen gode ut, har du en oppskrift på dem som du har lyst til å dele Sønnen spør meg stadig om jeg ikke har noen lavkarbo godte oppskrifter, men jeg har liksom ikke fokusert så mye på det enda, kanskje på tide å finne noen gode alternativer på det også

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Må si hei til deg også, Dollsine

Du og Maria - og alle dere andre er velkomne til å komme og danse med meg når som helst

Takk for bekymringen - det varmer.
Og hipp-hipp-hurra for jobbendringen din - så bra!!! Ble kjempeglad når jeg så det - ikke no' er som en løst jobbkonflikt. Kjenner på det selv om dagen, hvor mye lettere alt er nå. Motivasjonen øker taktfast.
Her (dvs hvis jeg klarer å lime inn linken) er oppskriften. Og det var forbausende enkelt, for resultatet blir bedre jo mindre du rører. Veldig gode - og så mektige at de faktisk varer en god stund i skapet. Dypper du i "fornuftig" sjokolade så er jo innholdet faktisk helt ok å leve med. Tror det ligger mere i kategorien "godis" på denne bloggen også.

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...-snickers.html

Og - jeg vil også danse med deg Bente!!! (Skriver meg på dansekortet og håper det blir mørkt) Hehe!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 08:14   #4560
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen!
Tidlig oppe i dag siden jeg må tidlig avgårde! Trøtt - skulle gjerne tatt igjen litt mer søvn etter uka

Deilig at jobbsitusjoen har løst seg for oss begge Nysgjerrig nok, kjempekjekt å høre at alt har blitt bedre for deg på jobb etter endringene som har vært! Det har definitivt vært tøft der den siste tiden på jobb, så jeg gleder meg til forandring og håper jeg ender opp like fornøyd som du er

Da har jeg satt dere alle tre på dansekortet mitt -da må dere ikke ombestemme dere heller, da

Litt kaffe nå så jeg våkner til - og så må jeg avgårde. Tar meg noen muffins jeg har i fryseren og har i veska - så jeg har noe å spise når de andre får wraps eller baguetter til lunch. Planlegging er viktig....

Ha en fin dag!!!

Gammel 29-10-11, 12:00   #4561
Dollsine
Gjest

Kremt. God morgen.... Jeg kan vel si at jeg har ivaretatt den ene delen modellen Sanna viste til i dag, siden jeg har sovet så lenge.... Nå er det aviser og te, samt litt surfing på nett. Altså en god start på dagen Senere skal jeg inn til Trondheim, og se om utvalget i et par butikker har endret seg siden jeg var der sist I kveld har jeg planlagt en kjærestemiddag, med biff (livretten til mannen), fløtegratinerte poteter (squash til meg) og en flaske rødvin på deling. Mon tro om det blir stemning når jeg forteller ham det? Det er veldig lenge siden sist vi hadde et slikt måltid alene, så nå var det på tide. Masse stearinlys og avslått TV i tillegg. Regner med vi kjemper om å få ligge på sofaen etterpå

Godt planlagt Bente; jeg stikker til Trondheim med en ostebit og en liten blomkålbit i veska. Regner med å holde på det i tillegg til frokosten i dag. Hvis ikke er det bare å supplere med mer ost.

Og apropos blomkål. I går tok jeg den "bar", dvs ikke sammen med annen mat (ost, agurk som jeg bruker). Like etterpå var jeg megahoven; og det verket skikkelig i fingrene og føttene. Det gikk ikke over før etter et par timer. Det var ikke snakk om mer enn 30-35 g blomkål altså. Og så slo tanken meg, om kroppen reagerer på rå blomkål? Neste tanke da var at jeg mener å huske at en av dere nevnte en gang at når kroppen samler vann så er det noe med kh/insulin ett og annet? Forstår dere hva jeg mener? Kan det være at rå blommert ikke er helt ok for skrotten min? Jeg må finne svar på dette, og skal ta den blomkålen jeg har funnet fram i dag alene. Være litt med hjelp av dere.

Nå må jeg springe; mannen venter nede på gata. Klem til alle!

Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 17:06   #4562
bente1
Seniormedlem

Jeg er hjemom en liten tur etter et vellykket kursopplegg i dag. Jeg har igrunnen bare fått tatt meg av det administrative og organisasjonsmessige, så det har faktisk blitt null dansing på meg.... Men har vært kjekt likevel, liker igrunnen å fikse og ordne for andre, og så har det blitt masse koselig skravling med folk i tillegg Nå er jeg hjemme for å lage middag til sønnen og få dusjet og pyntet meg litt til kvelden selv. Skal være med på middag og fest der senere. Middagen er buffet, men sist jeg spiste middag der var alle salatene mikset inn med pasta el. lignende høykarbo ting, så jeg spiser nok litte granne med sønnen først, så jeg slipper å gå dit sulten, blir litt kiipt å spise når du er sulten og det nesten ikke er noe å velge fra. Kjenner det blir litt "uryddig" spising nå når det har vært så travelt denne uka, så selv om jeg ikke spiser noe feil, så blir det på en måte litt feil likevel, om dere skjønner hva jeg mener...

Så koselig med romantisk kveld med mannen, Dollsine Håper dere koser dere masse og at du også fant noe fint i butikkene i dag.

Ja, hvem vet, kanskje du reagerer på blomkål??? Husker veldig godt da du begynte med "bente-pakka" også, det gikk så fint helt til du spiste blomkålsuppe to dager på rad, det var da du begynte å samle vann. Test det bevisst i en situasjon der du vet det umulig kan være noe annet. Hvis du reagerer igjen kan du jo bare holde deg borte fra det. Masse andre gode grønsaker å spise. Høres litt rart ut at det er karbomengden som gjør det, men hvem vet??? Like greit å fine utav det, så kan du heller se deg om etter alternativer til blomkål. Sqush, brokkoli, sopp, asparges, auberguine, avokado, selleri, purreløk, salat, agurk, minimais, +litt paprika, tomat og løk osv vil jo uansett sette sammen maten smakfullt og vitaminrikt, så den blomkålen er jo ikke et must. Men er jo greit å teste det slik at du er 100% sikker på at det må være den før du "dumper" den da...

Ellers er det jo slik at når noe påvirker blodsukkeret slik at det stiger, så stiger insulinnivået og kroppen jobber på spreng for å få blodsukkeret ned, da blir først glukogenlagrene fylt opp og det binder vann i kroppen, deretter blir glukosen omdannet til fett og lagret i fettcellene så snart glukogenlagrene er fulle. Kroppen vil ikke ha en større konsentrasjon enn ca 5 gram sukker i blodet, dvs ca 1 ts, når vi får mer enn det starter automatisk denne prosessen, fordi det er farlig for kroppen å ha høyere blodsukker over tid. Mens dette skjer er også fettforbrenningen stengt av, for kroppen ønsker å kvitte seg med den overflødige glukosen aller først, før de forbrenner fett. Slik har i alle fall jeg forstått det jeg har lest om dette, så får du heller unnskylde meg om jeg har missforstått noe Prøver å lese en del, men jeg er jo absolutt ingen ekspert på området vet du!

Da får jeg komme i gang her. Først en dusj. Skal pynte meg med en fin sort kjole som datteren min lurte meg til å kjøpe her for en tid tilbake. Har ikke brukt den før, så er spent på resultatet. Ha en fin kveld alle skjønne damene mine

Gammel 29-10-11, 20:48   #4563
Dollsine
Gjest

God kveld.Her er middagen fortært, jeg spiste fløtegratinert squash og fikk sjokk da jeg fant ut hvor mange kh det ga meg Heldigvis oppdaget jeg det før jeg spiste, så jeg fikk regulert mengden og droppet brokkolien til maten. Likevel endte jeg med 7 g i dag. Og dere...sånne friboldrops...trodde de var ok jeg? Hovnet da jeg spiste et sånt i dag og

Hovnet bare litt etter blomkålspising i ettermiddag, men glemte meg og spiste en ost samtidig. Nå - etter middagen - er jeg fryktelig hoven. Om det er squashen eller rødvin vet jeg ikke. Vinen har bare 0,7 g sukker pr liter så hvis det er den så er det vel alkoholen jeg reagerer på og ikke sukkeret.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 08:22   #4564
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Innom en liten tur for å ønske alle en god søndag.
Nå skal jeg få i meg litt kaffe og mat og løpe avgårde igjen. Travel helg

Gammel 30-10-11, 12:30   #4565
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

God dag!

Er innom fra tlf, har sovet hos foreldrene mine i natt selskapene i går gikk kjempefint! Totalt kaos såklart, men veldig koselig jeg var ikke flink m maten, men er tilbake igjen idag

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:35   #4566
Dollsine
Gjest

Hei på dere. Tenker det ordner seg rimelig kjapt jeg Maria; og som du sier - du er tilbake i dag.

Her er det roligdag; ingen gåtur pga en kropp som ikke helt vil samarbeide med joggeskoene. Tørka støv av rokkeringen i går, for om ikke annet å ha litt trim for ryggen. Puh...vondt sa du, men trøster meg med at ringen slår bort valkene Sitter og leser i stedet, det er også godt finner jeg ut.

Bente du.... du spiser ikke kokosbrødet ofte fordi det gir deg for mange kh; undrer meg litt over dette da vet du. Jeg fant ut at 2 tynne skiver (slik jeg skjærer dem) gir 2 kh, og det er ikke mye? Jeg ser sammenhengen med grønnsaker altså, men kokosbrød som alternativ til salat f.eks må være lurt? Jeg har forresten en venninne med cøliaki som ville ha oppskriften, for å prøve det ut. Spennende å se om hun kan spise det og om hun liker det.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:36   #4567
bente1
Seniormedlem

Da var jeg ferdig med all aktiviteten for helgen og min plan er definitivt å sitte med beina på bordet resten av denne søndagen Huset flyter, men det får så være. Veldig mye jobb og organisering med en slik helg, men folk har kost seg veldig, og da er det jo kjempekjekt å lage i stand også

Maria: koselig at selskapet ble vellykket. Du kommer kjapt inn i maten igjen vet du

Dollsine: Jo, kokosbrødet er det eneste av brødene jeg synes det ikke er noe problem å spise ganske ofte, alle andre brød begrenser jeg. Kokosbrødet ligger imidlertid så lavt på karbene og så høyt på fettet at det er helt ok. I følge min oppskrift er det bare 0.3 - 0.4 g karber per skive jeg skjærer av det kokosbrødet, så jeg forstår ikke hvorfor du får det så høyt som du sier. Har du lagt sukrin inn i oppskriften? Da blir det nemlig feil på diett.no, for der regnes sukrin som kh, mens det jo er 0 effektive karber fra sukrinen.
Det lavkarbo brødet jeg kjøper fra lavkarbohuset har ca 1g kh per skive når jeg tilsetter litt ekstra frø i deigen, så det bruker jeg ikke hver dag. Jeg prøver å være veldig bevisst på at nesten alle karber skal være fra grønnsaker de fleste dager, men unner meg litt brød og litt mer fløte/rømme i helgene. Tar jeg imidlertid brød eller fløte en av hverdagene i uka (feks baker lavkarbo brød som jeg ikke greier la være å smake på eller lager smørgrøt til middag), så kutter jeg ut eller sterkt ned på grønnsakene. -Og siden det er ugunstig å kutte ned på grønnsakene for ofte, prøver jeg å la det bli med en sjelden gang Dette er bare en tilpasning jeg har gjort for meg selv, fordi det funker for meg.....

Gammel 30-10-11, 18:06   #4568
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

I dag måtte jeg ha meg litt dessert etter middagen.
Så jeg lagde meg min egen variant av riskrem:

2 ss cottage cheese, brukte en gaffel og skviste det litt, så klumpene ble mindre.
1 ss creme fraishe ble blandet i.
Og helte litt Funlight saft over.
Ikke så mye, men mer enn nok for meg....

Gammel 30-10-11, 18:54   #4569
Dollsine
Gjest

Den desserten hørtes nydelig ut Sanna! Sikkert lurt å blande i CF for å få mer frisk smak. Ellers hadde det sikkert gått greit å blande i litt pisket kremfløte også?

Bente: jeg har lagt inn oppskrifta i diett.no og brukte akkurat det kokosmelet jeg hadde kjøpt på iherb. Spørs om det var en variant med mye kh i?

Jeg diver nå dette detektivarbeidet videre. Må sjekke ut dette altså. Tok en kopp kaffe med litt fløte i ettermiddag og hovnet en stund etterpå. Etter middag (biff, litt fløtegreatinert squash, brokkoli, asparges) tok jeg litt kremfløte med en dråpe stevia i. Hoven ble jeg etter middag også.
Du snakket om at kroppen tåler 5 g sukker i gangen du Bente. Middagen i dag ble 3,67 g kh. Enten er dette for mye for meg, eller så er det noe i maten som er synderen.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:06   #4570
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Dere er gull, damer! Tar i mot meg etter alle mine utskeielser hehe, neida, jeg kan leve med et par utskeielser nå og da jeg, så lenge det er flere hverdager enn helgedager

Ble skikkelig middagssugen nå i kveldinga, og skal lage meg en liten pizza tenkte jeg! Bruker denne oppskriften på bunn. Lenge siden jeg har lagd den, så spent på om den er like god som jeg husker!
Har fortvilende mye godt i skapene etter helga, men jeg skal klare å stå i mot.

Gammel 30-10-11, 19:44   #4571
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Dere er gull, damer! Tar i mot meg etter alle mine utskeielser hehe, neida, jeg kan leve med et par utskeielser nå og da jeg, så lenge det er flere hverdager enn helgedager

Ble skikkelig middagssugen nå i kveldinga, og skal lage meg en liten pizza tenkte jeg! Bruker denne oppskriften på bunn. Lenge siden jeg har lagd den, så spent på om den er like god som jeg husker!
Har fortvilende mye godt i skapene etter helga, men jeg skal klare å stå i mot.

Du er gull Maria du også; som alle oss andre! Klart ingen skal få smekk for å snu litt på flisa i dager/perioder!

Jeg gjorde feilen (flere ganger faktisk) å ikke dele de dårlige dagene. Fryktelig dumt, men der og da var det liksom ikke annet alternativ. Hvorfor? Kanskje fordi alle så ut til å lykkes med LK og vektnedgang, mens jeg ikke engang fikset å spise LK, et kosthold jeg virkelig setter pris på, uten å verken måtte sulte meg, spise mat som ikke smaker o.l. Tross alt er vednedgang "beviset" på at man lykkes, noe jeg ikke fikk til.

Hm...mye rart som foregår mellom ørene. Mer enn i magen hvert fall

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:03   #4572
bente1
Seniormedlem

Dere er gull verd begge to, Maria og Dollsine
Gode og vonde dager vet dere - en trenger noen å dele begge deler med! Mye bedre å få det ut og få satt ord på det, med litt hjelp og støtte er det også lettere å komme på rett spor igjen, uansett hva det gjelder egentlig.
Og ja, Maria, det er hverdager det er mest av, så det viktigste er jo hvordan en spiser da. Håper pizzaen din blr god

Du bruker nok et annet kokosmel enn meg da ja, Dollsine, for jeg får mye lavere kh innhold på mitt enn du får.
Virker dom du samler vann med veldig lavt kh nivå, Dollsinemor. Kanskje du skulle testet ut en og en ting og sett om det bare er kh generelt eller om det bestemte produkter. Holde deg på samme nivå kh, men en dag la dem komme fra en ting og en annen dag la dem komme fra noe annet. Hvis det bare er kh generelt, og ikke enkelte ting spesielt, og tom når du ligger så lavt på kh som du nå gjør, så er du ekstremt ømfintlig.-Og da kan kanskje det også forklare hvorfor du har så vanskelig for å gå ned i vekt - kanskje???

Gammel 30-10-11, 21:08   #4573
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Den desserten hørtes nydelig ut Sanna! Sikkert lurt å blande i CF for å få mer frisk smak. Ellers hadde det sikkert gått greit å blande i litt pisket kremfløte også?

Bente: jeg har lagt inn oppskrifta i diett.no og brukte akkurat det kokosmelet jeg hadde kjøpt på iherb. Spørs om det var en variant med mye kh i?

Jeg diver nå dette detektivarbeidet videre. Må sjekke ut dette altså. Tok en kopp kaffe med litt fløte i ettermiddag og hovnet en stund etterpå. Etter middag (biff, litt fløtegreatinert squash, brokkoli, asparges) tok jeg litt kremfløte med en dråpe stevia i. Hoven ble jeg etter middag også.
Du snakket om at kroppen tåler 5 g sukker i gangen du Bente. Middagen i dag ble 3,67 g kh. Enten er dette for mye for meg, eller så er det noe i maten som er synderen.

Jeg har gjort det samme med pisket krem, men tenkte det var litt mindre kh i CF. Sjekket det ikke. Dessuten var det like godt med CF.

Det kan vel ikke være mulig at du ikke kan få i deg et minimum av kh, uten å reagere så veldig.
Hvordan var kroppen før lavkarbo? Reagerte du sånn da og?
Kanskje du har en eller annen form for matintoleranse?

Gammel 30-10-11, 21:42   #4574
Dollsine
Gjest

Jeg har gjort det samme med pisket krem, men tenkte det var litt mindre kh i CF. Sjekket det ikke. Dessuten var det like godt med CF.

Det kan vel ikke være mulig at du ikke kan få i deg et minimum av kh, uten å reagere så veldig.
Hvordan var kroppen før lavkarbo? Reagerte du sånn da og?
Kanskje du har en eller annen form for matintoleranse?

Sanna: Denne kroppen var alltid (stort sett) hoven før jeg begynte på dette kostholdet, men jeg trodde alltid det var pga mel/melmat. Det er ikke usannsynlig at jeg har matintoleranse, tross alt er jeg allergisk mot det meste ellers; pollen, dyr, div mat (som jeg da ikke spiser). Underlig nok! tåler jeg egg. Selv om det i perioder kan føre til at jeg reagerer på andre ting enkelte dager (f.eks i pollentiden)

Bente: du har rett i at jeg må bruke en og en ting, og se. Men - jeg tror det også innebærer melkeprodukter som ost, rømme, fløte osv. Jeg spiser ost hver dag, men ikke alltid rømme, fløte.

Jeg sjekket kokosmelet jeg brukte, og det var en del kh i det. Nå ble jeg veldig usikker på kostfiber og ikke. Pr porsjon (jeg skjære syltynne skiver) er det 1,27 g kh og 0,8 g kostfiber. Er det sånn at jeg skal trekke fra kostfiber, slik at det egentlig kan regnes som å være 0,47 pr stk. Ift vanlige skiver er to tynne = en vanlig.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:04   #4575
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Bente: du har rett i at jeg må bruke en og en ting, og se. Men - jeg tror det også innebærer melkeprodukter som ost, rømme, fløte osv. Jeg spiser ost hver dag, men ikke alltid rømme, fløte.

Jeg sjekket kokosmelet jeg brukte, og det var en del kh i det. Nå ble jeg veldig usikker på kostfiber og ikke. Pr porsjon (jeg skjære syltynne skiver) er det 1,27 g kh og 0,8 g kostfiber. Er det sånn at jeg skal trekke fra kostfiber, slik at det egentlig kan regnes som å være 0,47 pr stk. Ift vanlige skiver er to tynne = en vanlig.

Ja, kostfiber skal trekkes ifra - det går rett igjennom, og det er mye kostfiber i kokosmel, og da syns jeg det høres mye mer riktig ut også - siden du bruke 2 liters form, er nok dine skiver litt større enn mine.

Ja, jeg ville nok prøvd meg litt fram Dollsine, slik at du kan finne ut hva som skyldes produkter du ikke tåler så godt og hva som skyldes kun kh mengde. Hadde jo vært fint om du i alle fall visste hva det vannet skyldes. Skyldes det bestmte produkter du ikke tåler godt, så kan du jo bruke dem skjeldnere og heller akseptere den vannmengden de gangene du velger å spise dem.

Sønnen min kom akkurat løpende ned mens jeg satt og skrev. Han har lest at stevia vil bli tillatt brukt her i landet fra 1.januar. Jippi Får ta ett søk på nettet for å se om jeg finner infoen selv.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.