Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-13, 01:49   #15
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Matlei, på brød!

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

TUSEN TAKK for mange svar det trengte jeg virrrkelig !!
ALTSÅ...jeg..låser meg vel kanskje fort :S

jeg er vel ett brød menneske da kanskje:S ikke rart jeg er feit i utgangspunktet hehe..nei..jeg jobber i klesbutikk og da må man kaste i seg mat når man har tid..og som regel uansett hvor stille de er kommer det noen når jeg bretter opp matboksen!! jeg spiser brød og drikker te til frokost spiser brød og drikket vann til lunch og jeg tar meg en skiv på tur hjem i bilen for å ikke bite hue av noen når jeg kommer hjem og står med middagen...jeg har 4 barn og er gift med en bonde og ingen andre i huset er lavkarbo som jeg ,lager meg litt annen mat men stort sett koker jeg brokoli/blomkål og spiser kjøtt/fisk som resten..sliter ikke med poteten..aldri likt den lell!!kanskje jeg bare sitter fat i ett mønster??..kanskje jeg kan ta med annen mat på jobb??..kanskje jeg bør bli flinkere å sese meg opp på god lavkarbo...:S
De dagene jeg er hjemme spiser jeg masse egg og salat og kylling og ande lavkarbo ting.. syntes det er så vanskelig å få med meg sånn mat som er matpakke vennlig..og ikke minst lutk nøytral i forhold til jobb :S

tenkte kanskje noen ande hadde en god brød oppskrift...fant noe på lavkarbohuset.no men det såååg tørt ut??

kanskje brød stopper vektndgangen min??..hmm...det har ikke slått meg..jeg bare må ha mat og vet jeg ikke bør være sulten for da stopper kroppen- forbrenningen- min i alle fall opp :S

usj..syntes det er litt vanskelig nå jeg :S

Et tips til deg: Aladdin Bento termosmatboks

Du kan gjøre som meg (lage maten i forveien) Du har i mat i boks og varmer den opp i microen før du drar for dagen. Jeg liker gryter med spiseklare biter av kjøtt/grønnsaker slik at jeg kan spise med skje.

Et annet alternativ er jo å spise salat. Jeg spiser salat til lunch og har det noenganger iboks når jeg ikke kan sitte rolig å spise den. 300g blanda salat, 100g kjøtt som er stekt forrige søndag, pepper og 5ss olivenolje så er lunchen i boks.

Når jeg lager brød bruker jeg utelukkende Karins oppskrift. Det er viktig med tynne skiver, godt med smør og mye pålegg. I tillegg bør du få i deg et måltid med grønnsaker om dagen.

Er jo ikke vitenskapelig dette, men jeg føler jeg får bedre resultat des mer rå salat med olje jeg spiser. Magen føler seg bedre også