Sv: du blir glemsk av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Høres ut som du har gått glipp av denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Jeg tenkte litt på dette i dag, om jeg har blitt mer glemsk. Innimellom følger jeg at hodet er "tommere". Da gikk det opp for meg at det rett og slett var ryddigere! Jeg har ikke den summinga av tusen tanker som jeg har på karbokost, nesten som hyperaktivitet. Jeg lå alltid 2-3 steg foran de andre, og hadde trang til å "styre" samtaler. Det har jeg ikke lenger, for jeg klarer å slappe av og fokusere på tanker/prat på en helt annen måte.
Nåh! Så kanskje burde jeg bare slappe av og ikke stresse med tomt hode? Har hatt det akkurat slik du beskriver... nå føler jeg bare at jeg har falt helt av... et eksempel: Snakket med sambo mens han var på jobb, spurte om han hadde spist lunsj (han pleier å ikke rekke det...) - og han fortalte en kompis kom innom og tok han med ut. Åh så fint sier jeg, hyggelig å bli invitert ut. Så spurte jeg om han ble sen hjem fra jobb - og så spurte jeg IGJEN - har du spist lunsj i dag da??... Det ble stille veeeeldig lenge... og så sier han ehm, jeg var ute og spiste med NN som jeg sa? Pinlig! Kjempepinlig! Det var HELT borte for meg! (Han er lite fornøyd da, jeg hører jo aldri etter lengre sier han... 
Nå kom jeg på en ting - jeg har brukt diett.no og fått litt oversikt over hvor mye jeg har i meg pr dag. Det ser ut fint ut med lite karbo og mye fett - men nå ser jeg at jeg har i meg maks 2/3 gram protein av kroppsvekten hver dag, ofte mindre... dette kan vel ikke være helt bra? Noen som vet om lite protein kan gi slike bivirkninger? Vekta har stoppet opp også - etter at jeg spiste ganske så spisdegslank liknende lenge... men nå er tydeligvis maten blitt mer ensformig og med lite proteiner...
*googler litt på forumet vedr protein-inntak* 
|