Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Øking av karboinntaket

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-07, 19:44   #1
Murmeline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 50
Murmeline er på en erverdig vei

Øking av karboinntaket

Når er det man kan prøve å øke litt på karboinntaket? I boka står det at man kan prøve å øke karboinntaket til 30-40 karber forutsatt at man blir i ketose og fremdeles går ned i vekt. Men jeg får ikke helt grep om når dette kan skje. Kan man prøve med en gang man har kommet i ketose eller bør man være i ketose ei stund før man prøver eventuelt hvor lenge bør man vente?

Murmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 19:47   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Øking av karboinntaket.

Opprinnelig lagt inn av Murmeline, her.

Når er det man kan prøve å øke litt på karboinntaket? I boka står det at man kan prøve å øke karboinntaket til 30-40 karber forutsatt at man blir i ketose og fremdeles går ned i vekt. Men jeg får ikke helt grep om når dette kan skje. Kan man prøve med en gang man har kommet i ketose eller bør man være i ketose ei stund før man prøver eventuelt hvor lenge bør man vente?

Fra uke 4 iflg boka side 90-91

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 19:52   #3
Murmeline
Juniormedlem

Alder: 50
Murmeline er på en erverdig vei

Sv: Øking av karboinntaket.

Jeg var litt usikker på om det avsnittet hørte til det som skjedde etter fire uker eller ikke. Takk

Murmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:24   #4
Lollypop!
Seniormedlem

Lollypop! sin avatar

Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Øking av karboinntaket

Åh! Skal man øke etter 4 uker?
Jeg har holdt meg på 15-20 jeg.
Har riktignok bare holdt på i knapt fire uker, men jeg hadde ikke planlagt å øke mengden. Bør jeg det altså?

Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:33   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Åh! Skal man øke etter 4 uker?
Jeg har holdt meg på 15-20 jeg.
Har riktignok bare holdt på i knapt fire uker, men jeg hadde ikke planlagt å øke mengden. Bør jeg det altså?

Man kan begynne å øke etter 4 uker. Noen må holde seg på 15-20. Av forskjellige grunner, som (ja jeg vet jeg repeterer ) står veldig godt forklart i boka.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 08:34   #6
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Jeg har holdt på 11 uker, og jeg har valgt å ikke øke ennå. Men kanskje jeg skal begynne å tenke litt på å prøve meg litt frem etterhvert.. Hm.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:11   #7
Starry Eyes
Medlem

Starry Eyes sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 49
Starry Eyes er ny på veien

Hoi! dette var nytt for meg
Jeg tror kanskje jeg må ta en kjapp lesing av boka igjen - da kan jo jeg kanskje få økt dosen litt til ferien likevel da...yahoo!

Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.