Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

GI på eksotiske frukter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-05-10, 22:59   #1
lillefixen
Juniormedlem

lillefixen sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 39
lillefixen er på en erverdig vei

GI på eksotiske frukter?

Har søkt omkring på nettet, men ikke funnet svar. Lurer veldig på hvor høy GI frukter som bla. pasjonsfrukt, guava og honningmelon har. Disse inneholder jo mindre enn 6% karbs, men hvis de har høy GI så bør man vel ligge unna uansett?

Jeg sliter med å få i meg nok karber. Spiser ikke melkeprodukter, og må derfor få i meg ALLE karbene fra grønnsaker. Tenkte derfor å supplere med litt frukt til frokost... eller kanskje gulrot? Tips tas i mot med takk :-)

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:48   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: GI på eksotiske frukter?

Er det bare 6 gram karber i guava? Det er (var??) yndlingsfrukten min i Thailand. Artig hvis jeg kan spise det med god samvittighet neste gang

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:28   #3
lillefixen
Juniormedlem

lillefixen sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 39
lillefixen er på en erverdig vei

Sv: GI på eksotiske frukter?

Tror det er 5,8 faktisk Det er definitivt en av mine yndlingsfrukter og. Men så var det det med GI, da. Håper noen vet svaret

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke frukter inneholder MINST sukker? steinar78 Lavkarbo generelt 10 22-11-09 20:02
Søte frukter?! hanne29 Lavkarbo generelt 8 16-01-07 21:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.