Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke "karbofeller" har du gått i?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 15:41   #1
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Hvilke "karbofeller" har du gått i?

Ja, nå lurer jeg rett og slett på om dere har lyst å dele deres erfaringer med "karbo-feller"
Og med feller mener jeg produkter og matvarer du har TRODD har vært "greit", men som viste seg i ettertid å være fy-fyyyyy-mat...

Kjekt for oss ferskinger å være obs på eventuelle feller man fort kan gå i!

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:45   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke "karbo-feller" har du gått i...??

Ikke akkurat sånn du mener, men se nøyeeee på Pepsi maxflaska du kjøper

Gammel 18-08-10, 16:06   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Kruskakli - ett av merkene har mye høyere innhold karbohydrater enn det andre, må lese på pakka.

Imsdal med smak, husker ikke akkurat hvilken...er karber i de fleste variantene uten kullsyre med smak.

Jeg er glad i King Oscar-tunfisk med sitron, ble litt lei meg da jeg observerte at det er noe sukker i den også.

Og, tja, sjekk alltid innholdet i pølser, burgere og andre blandingskjøttprodukter. Inkludert leverpostei! Noen er helt greie, andre har mye karbohydrater.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:19   #4
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har gått i Fun Light-fella, for søthungeren er helt enorm! Må på fullstendig avvenning kjennes det ut som; og da jeg begynte med saften økte jeg også på med Cavalier sin sjokolade (Avførende) og merker jeg blir mindre og mindre streng med meg selv fordi viljestyrken begynner å svinne hen!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:57   #5
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hvilke "karbofeller" har du gått i?

Soltørka tomater ... De har masse karber, og høy vekt!

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:06   #6
privi
Medlem

privi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 53
privi er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Ja, nå lurer jeg rett og slett på om dere har lyst å dele deres erfaringer med "karbo-feller"
Og med feller mener jeg produkter og matvarer du har TRODD har vært "greit", men som viste seg i ettertid å være fy-fyyyyy-mat...

Kjekt for oss ferskinger å være obs på eventuelle feller man fort kan gå i!

hehehe...for et kongebilde av grønnsakene

Gammel 18-08-10, 17:09   #7
Øystein
Medlem

Øystein sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Øystein er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Kruskakli - ett av merkene har mye høyere innhold karbohydrater enn det andre, må lese på pakka.

Det er feilmerking på den som har minst karber mener jeg å ha lest her inne. Er det ikke regal og møllerens du mener?

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:11   #8
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvordan da mener du?

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:23   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Crabstiks er ikke ketolysemat!

Trodde de var laget av fisk, jeg, men med 25karber inneholder de jammen meg mye annet rart også!!!

Gammel 18-08-10, 17:40   #10
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Crabstiks er ikke ketolysemat!

Trodde de var laget av fisk, jeg, men med 25karber inneholder de jammen meg mye annet rart også!!!

Det visste jeg faktisk... Har en venninne som er vegetarianer, men spiser fisk, (da heter det vel eeeeeegentlig ikke vegatarianer men...) og hun er så forbanna på at slike produkter (crabsticks, fiskepinner, fiskenuggets o.l.) får lov å i det hele tatt ha krabbe og fisk i navnet!!! Det er ikke krabbe i crabsticks, det er bittelitt fisk og masse annet "ræl"...

Du kan jo bruke krabbekjøtt på boks da...? Den er det bare 0,6 i...

Gammel 18-08-10, 17:41   #11
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av privi, her.

hehehe...for et kongebilde av grønnsakene

Hihihi, jaaaaaaaaaaa... Flere med like dårlig humor som meg her skjønner jeg... *LOL*

Gammel 18-08-10, 20:16   #12
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Heh he, kjenner igjen mange av tingene som folk har skrevet her ja

Spesielt Imsdal med smak, nøtter, bringebær, tomater og Natreen suketter med rødt lokk. Veit ikke hva søtningsstoffet var i de sukettene, men de ga meg en søthunger og magasug uttav ville helv...

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 20:49   #13
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Heh he, kjenner igjen mange av tingene som folk har skrevet her ja

Spesielt Imsdal med smak, nøtter, bringebær, tomater og Natreen suketter med rødt lokk. Veit ikke hva søtningsstoffet var i de sukettene, men de ga meg en søthunger og magasug uttav ville helv...

Bare de røde...? Jeg bruker de blå og har ikke merket noe til det... Eller, jeg bruker Natreen i pulverform da... Er kanskje forskjell...? Jeg er grønn liksom!
Er det mye karber i tomat også altså...? Også jeg som er sååååååå glad i tomat...

Gammel 18-08-10, 21:58   #14
kineserbolle
Medlem

kineserbolle sin avatar

Hvor: Rogaland
kineserbolle er på en erverdig vei

HUFF!!! Jeg har gått i noen feller her ja!

Nei då blir det dyr kongekrabbe på meg eller den lokale krabbeselgeren fra nå av!! Tomat også???? Grrr.....

Gammel 18-08-10, 22:41   #15
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Bare de Natreen-sukettene med rødt lokk ja. De består visstnok av et annet søtningsstoff enn de "vanlige blå". Kan bare ikke huske hvilket i farten.

Det med tomater er veldig individuelt altså, men tomaten var partystopper for MEG. Kanskje fordi tomater pr. def. er et bær, (altså at de har frøene sine i et gelefylt hulrom i midten) Jeg var alltid så sinnsykt var på karbene og tålte ingen slags bær om jeg skulle gå ned i vekt.

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:31   #16
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kjøttpålegg med sukker, fenalår med sukker og røkt skinke med sukker. Jeg hater sukker.

Gammel 19-08-10, 00:54   #17
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Kjøpte seibiff til middag i dag. Aner ikke hva jeg tenkte, er nok litt absentminded for tida. Løste det med å pirke av skorpa etter at de hadde stekt litt. Det skumle var at jeg ikke kom på at dette var uakseptabel mat før etter at jeg hadde startet å tilberede den! Men det kommer garantert ikke til å skje igjen! Ja, og så har jeg gått i imsdal-fella (tror det var imsdal i alle fall) og kjøpt vann med smak og MASSE karber. Man lærer etter hvert heldigvis.

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:15   #18
blucher
Seniormedlem

blucher er på en erverdig vei

Alle er sikkert klar over dette, men selv sliter jeg veldig med å slutte å spise Extra tyggegummi... - som altså har massevis av kunstig ekkelt søtningsstoff og hele 78 g kh pr. 100 g (tror jeg det var, den biten er revet bort på pakka jeg sitter med nå).
Prøver å trappe ned til ca 2-3 biter om dagen istedetfor et par pakker, da...

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:09   #19
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Soltørka tomater ... De har masse karber, og høy vekt!

Det må da være merke avhengig.. kjøper noen billige og opphakkede. De har noe over 5 riktignok. 9,5 er det i "paradisio" sine soltørkede tomater, men bruker jo aldri 100g i salaten, 1, kanskje 2 spiseskjeer i salaten. Å da kan de fint brukes uten at det blir for mye!

Mener jeg da
Selvfølgelig om det er en partystopper så.. men det er individuelt, virker ikke å reagere på disse jeg.

Gammel 19-08-10, 12:13   #20
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Det må da være merke avhengig.. kjøper noen billige og opphakkede. De har noe over 5 riktignok. 9,5 er det i "paradisio" sine soltørkede tomater, men bruker jo aldri 100g i salaten, 1, kanskje 2 spiseskjeer i salaten. Å da kan de fint brukes uten at det blir for mye!

Mener jeg da
Selvfølgelig om det er en partystopper så.. men det er individuelt, virker ikke å reagere på disse jeg.

23,noe stod det på mine. Og jeg regner med at det stemmer, siden alt vannet forsvinner fra tomatene når de tørker, mens næringsstoffene blir igjen. Jeg bruker fremdeles litt i salat, men mye mindre enn jeg gjorde

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:32   #21
Kira71
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Kira71 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jo takk, har lært den den harde veien. To uker etter kurstart, skulle "skeie ut" med en Pepsi Max, drikker halve flasken før det gikk opp for meg at det var Pepsi jeg satt og drakk på. men utrolig nok holdt ketosen

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:44   #22
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

Jo takk, har lært den den harde veien. To uker etter kurstart, skulle "skeie ut" med en Pepsi Max, drikker halve flasken før det gikk opp for meg at det var Pepsi jeg satt og drakk på. men utrolig nok holdt ketosen

Ååååå, sånn ja... Trodde hun mente det var karber i pepsi max jeg...?? Da hadde jeg vrææææææææææææææælt!!! Jeg er helt avhengig dessverre!!!

Gammel 19-08-10, 14:07   #23
fiffi
Medlem

fiffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 71
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Det der har jeg opplevd en gang også , jeg gjør det ikke igjen, for å si det sånn...

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:17   #24
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

I begynnelsen når jeg var i ketose hadde jeg dilla på kesam med Prozyme proteinpulver med sjokoladesmak. Dette fungerte helt fint og jeg gikk ned i vekt. Ble etterhvert litt lei og kutta det atomatisk ut. Noen måneder senere fikk jeg en ide om å smake det igjen. Denne gangen likte IKKE kroppen min dette. Den oppfattet det tydligvis som den karbobomba. Jeg svetta, var kvalm, lå og holdt meg fast i sofaen og var helt ødelagt.

Dette har vært min eneste fadese heldigvis

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:26   #25
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Også smaker de jo HELT klin likt? Merka absolutt ingen forskjell jeg og på den tiden drakk jeg MYE pepsi max

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du gått ned? Bæret Livets lyse side 1 17-08-10 00:19
ÆÆÆ, jeg har gått opp! adventhiel Lavkarbo generelt 18 13-08-09 14:35
Gått ned mamita30 Ketolysekuren 8 05-02-09 06:56
Når jeg har gått ned 30 kg.... Iset Generell diskusjon 22 05-11-05 18:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.