Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skibytte

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-02-05, 13:17   #1
LilNoor
Medlem

LilNoor sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 47
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill
Question

Skibytte

Jeg sitter her og ser på langrenn. Første gang på maaaange år... og jeg ser at de bytter ski. Kan noen fortelle meg litt om denne nye regelen?

Gammel 20-02-05, 13:22   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

sikkert fordi de bruker forskjellige ski til de forskjellige stilene...? friflex, kan du supplere..?

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 14:29   #3
friflex
Seniormedlem

friflex sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 45
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

For og gjøre langrennsporten mer attraktiv og tv-vennlig har de slått sammen jaktstarten til en del. De går først 15km i klassisk stil, så skifter de fra klassisk utstyr til skøyteutstyr innenfor en sone på stadion. Så går de 15km i friteknikk (skøyting), og første mann til mål vinner

Utsyrsmessig så går de fleste med skøytesko, eller kombisko på klassiskdelen siden det ville ta for mye tid og skifte sko midtveis. De utstyret de skifter er staver og ski, fordi det er vesentlige forskjeller på utstyret her.

Staver i klassisk er kortere og skal som grunnregel være cirka skulderhøyde, mens stavene i friteknikk er lengre, og i utgangspunktet nå til et sted mellom haken og nesetippen på utøveren, litt smak og behag på lengden.

Skiene i klassisk er 20-25 cm lenger enn kroppshøyde, og har et stivere spenn, mens skøyteskiene er 5-10cm lenger enn kroppshøyde og har et helt annet spenn enn de klassiske skiene.

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 14:30   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

så det, så
tenkte meg at du kunne dette

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 14:30   #5
friflex
Seniormedlem

friflex sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 45
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Ser jeg var veeeldig seint ute nå, men kunne jo være at noen lurte enda

Espen Harald Bjerke som gikk langrenn i dag, og Lars Berger som gikk åpningsdistansen (er vanligvis skiskytter) er forresten gamle konkurrenter av meg

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 16:21   #6
LilNoor
Medlem

LilNoor sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 47
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Tusen takk for svaret! Forklarer en hel del!

Gammel 20-02-05, 16:53   #7
Albertine
Gjest

Friflex er flink altså!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.