Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt veiledning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 20:30   #1
Frøken_Lisemor
Juniormedlem

Frøken_Lisemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 62
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

Trenger litt veiledning

Hei. Jeg er ny i dette forumet og forholdsvis ukjent innenfor dette med lavkarbo. Men, jeg har lest litt og har nå holdt på i 3 dager, men lurer på om jeg faktisk får i meg for lite mat. Jeg har ikke telt hvor mye karbohydrater jeg har fått i meg, men valgt kun matvarer med meget lavt innhold, så jeg er innenfor mengden som er anbefalt i henhold til ketose. Men, jeg lurer på om jeg eventuelt får i meg for lite av de andre stoffene. Er overhode ikke sulten og føler meg i helt fin form. Ønsker å komme i ketose for å få en rask start på en vektnedgang. Kan det være at jeg faktisk spiser for lite eller er ikke det noe tema. Er det kun lite karboinntak som starter ketosen ? Håper på en tilbakemelding. :-)

Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:43   #2
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veiledning

Nå har ikkje eg atikins som filosofi, så kan lite om den retningen,men viss du poster kva du et i løpet av ein dag, så vil det bli lettare å ta ei vurdering.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:03   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
…som Mithila sier så må vi nesten vite detaljert hva du spiser for å kunne komme med råd og veiledning.Atkin’s induksjon er ketogen og har mange likheter med ketolysekuren.

Ett fint sted å strte å lese seg opp på lavkarbo her på forumet er å ta seg en tur innom denne tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Atkin’s delen av forumet finner du her.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:49   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Det er som det sies - gi oss en dagsmeny eller to - så er det lettere å gi tilbakemelding

Jeg vil gjerne si at i starten på et lavkarbokosthold er det spesielt viktig og få i seg nok mat - og da nok fett. Dette fordi det tar litt tid før kroppen kommer i gang med forbrenning av kroppsfett og da hjelper det med fett i maten.

Hvis du er usikker på atkins - anbefaler jeg at du leser deg litt opp - det har kommet en ny-utgave av atkinsboka nå som jeg anbefaler på det varmeste

Edit - ser jo ut som om jeg bare repeterer arnakristin her *ler* - det betyr ihvertfall at jeg er ENIG med henne!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:07   #5
Frøken_Lisemor
Juniormedlem

Frøken_Lisemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 62
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

I dag har jeg spist til frokost: 3 skinkeskiver med en skive ost, lunch: 2 egg, litt salat med olje og en bit ost, mellommåltid: 2 egg med en ss majones og middag: broccoli, squash med ost gratinert i ovn samt 3 sorte oliven. Ut over det så har jeg drukket kaffe og pepsi max. Dette er vel sånn noenlunde tilsvarende de to foregående dager også. Takk for tilbakemeldingene :-)

Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:31   #6
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Velkommen til oss!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:37   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøken_Lisemor, her.

I dag har jeg spist til frokost: 3 skinkeskiver med en skive ost, lunch: 2 egg, litt salat med olje og en bit ost, mellommåltid: 2 egg med en ss majones og middag: broccoli, squash med ost gratinert i ovn samt 3 sorte oliven. Ut over det så har jeg drukket kaffe og pepsi max. Dette er vel sånn noenlunde tilsvarende de to foregående dager også. Takk for tilbakemeldingene :-)

Jeg vil anbefale en del mer animalsk protein. Biff, bacon, entrecote, nakkekotelett, grillet kylling med skinn, laks osv. Minimum til middag hver dag, men gjerne litt til lunsj også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Nybegynner her! Har spørsmål, trenger veiledning Brueland Ketolysekuren 18 04-04-08 12:32
Trenger veiledning i jungelen! iren84 Spørsmål og svar 21 24-11-07 23:14
Trenger litt veiledning? Miriam Lavkarbo generelt 7 18-04-07 11:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.