Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 21:52   #1
henriettelavkarbo
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
henriettelavkarbo er på en erverdig vei

Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen?

Hei!

Jeg har bestemt meg for å endre livstilen min og begynne å spise lavkarbo. Startet for noen dager siden,og har ikke merket noen negative bivirkninger ennå,men det jeg lurer på er følgene;hvorfor har jeg så sykt stor matlyst?føler jeg spiser hele tiden. Har hørt at det er normalt i førsten,men hva kommer det av?og hvor lang tid vil det ta før dette avtar?jeg håper på å gå ned i vekt,fortsetter dette går jeg vel opp??

Henriette

henriettelavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:55   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen?

Helt normalt å være mer sulten i begynnelsen!
Bare vent, om ikke så alt for mange dagene lurer du på hvorfor du totalt mangler matlyst!

Gammel 23-03-11, 22:19   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Støtter Kitt her igjen jeg

Du hjelper kroppen med å få ordentlig i gang fettforbrenningen (kan ta 2-8 uker) ved å spise godt og mye. Jeg vedder også på at det ikke tar lang tid før du sitter og tenker - "jøss hvor lite sulten jeg er..."

Hvis du tror du går OPP i vekt ved å spise mye mat på lavkarbo anbefaler jeg at du setter deg godt inn i hvordan lavkarbo faktisk fungerer.

www.lenabeatrice.net har en god blogg med mye informasjon, og boka "Bedre uten brød" av Lutz forklarer det mer detaljert enn noen andre

Jeg tar forbehold om at du ikke er normalvektig og har minst 10 kg du skal ned... lavkarbo er nemlig vektregulerende

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 10:40   #4
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Så da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg spiste 4 vafler til frokost da med andre ord

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:17   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Så da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg spiste 4 vafler til frokost da med andre ord

Nope! Kom du fra en lavkalori-hverdag eller en hverdag med mye lettvinte karbohydrater har kroppen din faktisk sultet... så spis og nyt - det roer seg etterhvert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye? silje_rs Spørsmål og svar 32 19-02-11 17:38
Hvorfor spiser dere Bacongull? smosje Lavkarbo generelt 47 27-05-10 21:36
Hvorfor spiser dere rein cocosa olje? annabanana Ketolysekuren 2 01-04-08 12:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.