Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fersk og skjønner ikke så mye av dette

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 21:55   #1
Ilenna
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Ilenna er på en erverdig vei

Fersk og skjønner ikke så mye av dette

Hei.

Jeg er ganske fersk i det her og skjønner kanskje ikke helt hva jeg driver med, men hvordan regner man dette karb. innhold? Med dette mener jeg at det er mye som inneholder mye karb, la oss si 30g , men det står f.eks hvorav sukker 2g. Er dette produktet lov å spise da?

Jeg har tittet litt på oppskrifter og det er mye godt her altså

Men bare for å ha sagt det så funker dette som faen! Prøvd litt i to uker, har ikke tid til å regne ut karbinnhold og sånt, men jeg gikk ned nesten 2 kg. Har desverre vært slurvete den siste uka, blitt mye øl og har gått opp 1,5 kg igjen :| Hvorfor må øl være så godt..?! Blir frustrert..

Ilenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt jeg kan Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:06   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fersk og skjønner ikke så mye av dette

Du bør lese nybegynnertråden til arnakristin først, deretter kan du skrive ut denne og henge på kjøleskapsdøra.

Karbohydrater er både sukker og stivelse, så du kan nok ikke "trekk" fra noe - ihvertfall ikke på norske varer.

Kunnskap er makt - så bruke mye tid til å lese deg opp på lavkarbokosthold. Øl er ikke bra, da hjelper det ikke hvor riktig du spiser... du risikerer faktisk og gå OPP i vekt om du spiser lavkarbo med mye fett og pøser på med øl som er full av karbohydrater... og det vil du vel ikke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:17   #3
Ilenna
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Ilenna er på en erverdig vei

Den har jeg lest, begynner å bli en stund siden så jeg får kanskje prøve igjen.

Jeg tenker på at på Sukrin posen står det at det er 100g karb, men sukker 0g. og på en sukkerfri sjokolade jeg har funnet står det: Karb 50, hvorav sukkerarter <0,5g og sukkeralkoholer 48g (malitiol). Kan jeg ikke spise dette?

Ilenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt jeg kan Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:23   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ilenna, her.

Den har jeg lest, begynner å bli en stund siden så jeg får kanskje prøve igjen.

Jeg tenker på at på Sukrin posen står det at det er 100g karb, men sukker 0g. og på en sukkerfri sjokolade jeg har funnet står det: Karb 50, hvorav sukkerarter <0,5g og sukkeralkoholer 48g (malitiol). Kan jeg ikke spise dette?

Joda, søk opp sukkeralkoholer på forumet, mange tråder om samme tema Sukkeralkoholer kan du trekke fra. Vær klar over at maltitol kan gi mageproblemer om du spiser for mye eller er følsom for slikt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette skjønner jeg virkelig ikke! Fredrikke07 Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 10 26-01-11 10:34
Hmm... Skjønner ikke helt dette med blogger cathrine Generell diskusjon 1 04-04-08 14:29
Jeg skjønner ikke helt dette ... Lollypop! Ketolysekuren 9 31-08-07 14:00
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.