Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Økt muskelmasse, redusert vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 21:50   #1
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Økt muskelmasse, redusert vektnedgang

Har hvert veldig flink i hele mai, men på 2 uker har jeg kun gått ned 400 gram. Men, jeg har gått inn mye cm messig, så derfor ikke superskuffett, men vektmessig har jeg, uansett muskler, mye for mye. Så jeg lurer litt på andres erfaring med økt muskelmasse og vektap. Når vil den økte muskelmassen spise fette- de ekstra kiloene? Jeg har sidne starten på mai gått/ jogget 3 km 3 ganger i uka, trener også 10ca 15 min med situps (200 siupsapp til iPhone). Men jeg håpet jo at dette vil gi økt vektap da, særlig turene mine som er 90 meter stigning den første kilometeren- god trening for de sto lårmusklene tenker jeg.

Noen med erfaring, synspunkter? Hadde håpet å nå 75 kg innen august, skal til fotograf og ønsker å se mitt beste. Ser at med mer muskler så tror jeg at jeg kan se tålig bra ut under 75, så selv om det ikke er idealet, så hadde det nok hvert godt nok ved fotograferingen. Orker ikke skuffe meg selv over for høye ambisjoner. I forhold til hva jeg spiser, og kanskje tips der, så sjekk journalen min, har skrevet oåp hver dag der i hele mai, sånn cirka

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:42   #2
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Sv: Økt muskelmasse, redusert vektnedgang

Ingen som kan svare?

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 22-05-11, 18:00   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Klarer ikke helt forstå hva du mener. Du har trent, mistet cm og fått mer muskler. Det er vel derfor vekta står stille? Den økte muskelmassen bidrar nok hele veien, men tar nok mer enn 2 uker å merke noen stor forskjell på vekta siden musklene samler vann osv, noe som da fører til økt vekt.

Gammel 22-05-11, 18:54   #4
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Klarer ikke helt forstå hva du mener. Du har trent, mistet cm og fått mer muskler. Det er vel derfor vekta står stille? Den økte muskelmassen bidrar nok hele veien, men tar nok mer enn 2 uker å merke noen stor forskjell på vekta siden musklene samler vann osv, noe som da fører til økt vekt.

Lurer egentlig på når den økte muskelmassen gir økt vektap- når begynner musklene og spise fettet. Når får jeg resultater utover strammere kropp, vil jo blitt kvitt det overflødige

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 22-05-11, 18:58   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Musklene hjelper på forbrenningen hele tiden Det tar ikke tid før de blir aktivert til å brenne fett.
Hvis kroppen blir strammere så blir du jo kvitt det overflødige? Men musklene veier jo mer enn fett sånn i forhold til størrelse, pluss at de, som sagt, samler vann, så det kan nok ta litt tid

Gammel 22-05-11, 23:27   #6
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Tusen takk for svar, er jo ivrig etter å bli kvitt kiloene, men er så absolutt glad for cm endringene og

Startvekt
Min journal Min mat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød med redusert karboinnhold Nerthus Lavkarbo generelt 5 04-03-11 00:35
Redusert fettprosent martina Trening 2 20-10-09 06:22
Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum? Adriane Generell diskusjon 58 07-01-09 13:29
Hæh? Atkins-shopen er STERKT redusert jo!! Iset Atkins kosthold 6 15-07-05 15:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.